Indien je via Steam de game aan schaft kun je indien je minder dan 2 uur speeltijd heb een refund aanvragen. Dus op deze manier kun je het testen en indien het niet werkt krijg je je geld terug. Misschien is er ook ergens een demo van de game te vinden waar je het kunt testen.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:05:
Hallo,
Zou graag dit spel kopen om op m'n laptop te spelen.
Heb 2K gecontacteerd en volgens hun is m'n systeem niet krachtig genoeg (grafische kaart te zwak).
Hp studio G3 I7 6700hq 8GB, quadro m1000m 4GB ddr5
Als ik op hun site kijk zou de kaart echter 2-3x krachtiger zijn dan de minimum specs?
Wat mis ik?
Iemand ervaring met dit spel op een gelijkaardig systeem?
Thx
Zoek wel een savegame van iemand anders of een goed gevuld scenario, want de game gaat naar loop van de tijd langzamer. Volgens mij moet je zelfs op een vrije slechte laptop dit nog wel kunnen spelen trouwens.Bozzel1987 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:35:
[...]
Indien je via Steam de game aan schaft kun je indien je minder dan 2 uur speeltijd heb een refund aanvragen. Dus op deze manier kun je het testen en indien het niet werkt krijg je je geld terug. Misschien is er ook ergens een demo van de game te vinden waar je het kunt testen.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Ja maar ik verwacht dat dat meer te maken heeft met CPU/RAM dan de videokaart en dat laatste was het grote probleem zoals ik begreep uit de postBasszje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:14:
[...]
Zoek wel een savegame van iemand anders of een goed gevuld scenario, want de game gaat naar loop van de tijd langzamer. Volgens mij moet je zelfs op een vrije slechte laptop dit nog wel kunnen spelen trouwens.
Verwijderd
Bedankt voor de reacties.
Dit zijn de specs die het spel nodig heeft.
https://support.2k.com/hc...on-VI-System-Requirements
Volgens 2K zou de grafische kaart te licht zijn maar die is minstens 2x de minimum vereiste?
Gewoon Surviving mars kopen?
Volgens 2K zou de grafische kaart te licht zijn maar die is minstens 2x de minimum vereiste?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2018 17:09 ]
Of je volgt gewoon de tips op om het simpelweg te testen en een refund te vragen als het niet lukt?Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:08:
Dan ben echt ouderwets en probeer eerst de demo ;-)
Of je koopt m via steam => refund => dvd kopen
Als de game je echt leuk lijkt zou ik voor 1 vd 2 opties gaan
Sinds gisteren dit spel gekocht. Ik snap niet dat dit spel grafisch relatief zwaar is. Er hoeft toch amper iets gerenderd te worden? Turned based game? Imo iets totaal anders dan een zware shooter.
Alles wordt 3d gerenderd (probeer eens linker alt + muisknop en inzoomen met scroll), anders als in een shooter maar wel net zo belastend voor de GPU. Ik weet zeker dat er vast nog een hoop te optimaliseren valt: het zou me niets verbazen als alles wat buiten beeld valt toch ook nog gerenderd wordt 
Overigens speel ik Civ6 op 4K op een GTX970 en dat gaat prima.
Laat in het spel zijn het eerder de turns die meer tijd in beslag gaan nemen als er veel units en civs zijn. Dit is uiteraard meer CPU belastend.
Laat in het spel zijn het eerder de turns die meer tijd in beslag gaan nemen als er veel units en civs zijn. Dit is uiteraard meer CPU belastend.
Wat dat betreft is het wel een verbetering tov Civ4 met al z'n stacks aan units. Ik vind het sowieso 1 van de beste veranderingen die ze hebben doorgevoerd va civ5.base_ schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 02:13:
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik doelde eigenlijk op de reketijd die de AI's voor hun turns nodig hebben
Maar ik vind het beperken tot 1 unit/tile in civ5 wel erg beperkend: in civ6 kan je na wat ontwikkeling tot 3 units samenvoegen, ik vind dat nog de beste balans denk ik.
met alle respect maar wat moet er gerenderd worden? die paar poppetjes die op het bord staan? Ik snap echt niet dat videokaarten hier moeite mee hebben. Als ik een willekeurige shooter bekijken wordt daar echt veel gerenderd. Hier worden statische poppetje die wat animaties hebben gerenderd. Niet te vergelijken imo. Ik speel 4k ook met een mid range kaart.base_ schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 02:13:
Alles wordt 3d gerenderd (probeer eens linker alt + muisknop en inzoomen met scroll), anders als in een shooter maar wel net zo belastend voor de GPU. Ik weet zeker dat er vast nog een hoop te optimaliseren valt: het zou me niets verbazen als alles wat buiten beeld valt toch ook nog gerenderd wordt
@tweakervincent: heb je wel eens ingezoomd?? Het zijn geen sprites maar best wel gedetailleerde 3d animaties die "poppetjes" en gebouwen en bomen en bergen
Draai de kaart maar eens wat, ook de schaduwen etc worden gerenderd.
En ik zei al er zou best nog wel wat geoptimaliseerd kunnen worden maar e.e.a. draait toch prima, ook op 4K, echter merk ik wel dat de GPU daarvoor moet werken (fans).
En ik zei al er zou best nog wel wat geoptimaliseerd kunnen worden maar e.e.a. draait toch prima, ook op 4K, echter merk ik wel dat de GPU daarvoor moet werken (fans).
Je kan strategic mode proberen, die vereist minder resources denk ik. Al raak ik er amper wijs uit.
Ondertussen is het wachten op de Spring patch die eindelijk iets aan joint wars gaat doen als ik het goed gelezen heb.
Ondertussen is het wachten op de Spring patch die eindelijk iets aan joint wars gaat doen als ik het goed gelezen heb.
Duse, ik speel het op een MacBook Air. Die heeft geen mooie graka en ja de fan slaat goed aan, maar t spel loopt gewoon goed. In t late-game wordt t trager ivm de hoeveelheid units, maar dat is geen ramp voor mij. Daarnaast schijnt er een mod te zijn waarmee je de animaties die jou niet raken uit kan zetten. Scheelt wachttijdVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:08:
Liege, liege, liegebeest!
sinds vorige week speel ik de iPad versie in de tuin. Was het zat om met mooi weer achter de pc te hangen en laptop schoot ook niet op. Erg tof spel. Hopelijk komt de uitbreiding ook naar naar de iPad.
Een Quadro is toch een kaart voor CAD bewerkingen? Niet een typische gamerkaart.... Misschien heb je iets aan deze link:Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:05:
Hallo,
Zou graag dit spel kopen om op m'n laptop te spelen.
Heb 2K gecontacteerd en volgens hun is m'n systeem niet krachtig genoeg (grafische kaart te zwak).
Hp studio G3 I7 6700hq 8GB, quadro m1000m 4GB ddr5
Als ik op hun site kijk zou de kaart echter 2-3x krachtiger zijn dan de minimum specs?
Wat mis ik?
Iemand ervaring met dit spel op een gelijkaardig systeem?
Thx
http://www.tomshardware.c...m-handle-basic-games.html
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Ik heb het spel gekocht maar tot nu kan het me niet bekoren.
Het is 'saai' als ik op Prince speel en geen oorlog voer. En ik ben op zich niet zo oorlogzuchtig van aard.
Heeft het zin om de uitbreiding te kopen? Of moet ik gewoon accepteren dat het een miskoop is en terugvallen op Civ5 ?
Het is 'saai' als ik op Prince speel en geen oorlog voer. En ik ben op zich niet zo oorlogzuchtig van aard.
Heeft het zin om de uitbreiding te kopen? Of moet ik gewoon accepteren dat het een miskoop is en terugvallen op Civ5 ?
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Op Prince is er dan ook weinig uitdaging aan. Je kat kan heel de game op je keyboard lopen en je wint wss nog.
Ik vind dat de uitbreiding wel een stap in de goede richting is: AI is bereid om mee te werken als je hen een beetje tevreden houdt, met de verschillende ages en alianties heb je meer flow in de game, en ook gouverneurs maken het interessanter. Het is nog niet zo goed als civ V met alle uitbreidingen, het hangt er een beetje vanaf hoe beu je civ V bent en voor hoeveel de expansie op te pikken is.
Endless Legend is altijd een goeie civ vervanger
Ik vind dat de uitbreiding wel een stap in de goede richting is: AI is bereid om mee te werken als je hen een beetje tevreden houdt, met de verschillende ages en alianties heb je meer flow in de game, en ook gouverneurs maken het interessanter. Het is nog niet zo goed als civ V met alle uitbreidingen, het hangt er een beetje vanaf hoe beu je civ V bent en voor hoeveel de expansie op te pikken is.
Endless Legend is altijd een goeie civ vervanger
Logisch dat prince saai is, veel te simpel. Ik heb prince alleen gebruik om het spel te leren. Nu over naar king maar is ook niet moeilijk. Twijfel of ik doorspeel of hoger niveau doeLordy79 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:58:
Ik heb het spel gekocht maar tot nu kan het me niet bekoren.
Ik snap niet dat je na VI nog terug kunt vallen op V. Je moet wel engelengeduld hebben late game, zeker met online potjes kun je soms minimaal 2 minuten wachten tot je eindelijk verder kunt. Wel ben ik het eens dat er nog genoeg te fixen / uit te breiden valt in VI, maar ik betwijfel of dat nog gaat gebeuren. World congres zoals eerder genoemd zou de game veel meer politiek interessant kunnen maken. En tot nu toe is elk potje wel gepaard gegaan met een random surprise war van een vijand die zichzelf niet goed kan verdedigen. Hierdoor kun je weinig echte goede vriendschappen opbouwen. Of ik maak ze elke keer kwaad dat zou ook nog kunnen.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
De recensies voor Civ VI op Steam zijn dramatisch de laatste tijd.
Iemand al meegekregen dat er spyware is aangebracht in Civ in de vorm van Red Shell?
https://store.steampowere...tion_VI/#app_reviews_hash
Blijkbaar zat Red Shell ook in een ander spel:
https://www.reddit.com/r/...y_potatoes_were_in_space/
https://steamcommunity.co...p=28#c1727575977536832555
Spelen jullie het spel nog? Is dit reden voor jullie om het niet meer te doen?
Ik heb het toevallig al een tijdje niet meer gespeeld, maar twijfel of ik het in deze vorm nog wil spelen..
Iemand al meegekregen dat er spyware is aangebracht in Civ in de vorm van Red Shell?
https://store.steampowere...tion_VI/#app_reviews_hash
Blijkbaar zat Red Shell ook in een ander spel:
https://www.reddit.com/r/...y_potatoes_were_in_space/
https://steamcommunity.co...p=28#c1727575977536832555
Spelen jullie het spel nog? Is dit reden voor jullie om het niet meer te doen?
Ik heb het toevallig al een tijdje niet meer gespeeld, maar twijfel of ik het in deze vorm nog wil spelen..
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Ik overwoog om Civ6 in de Steam summer sale te kopen, maar ik stuitte inderdaad op een berg aan negatieve recensies waarin de aanwezigheid van spyware wordt aangekaart. Derhalve heb ik niet alleen besloten om het spel niet te kopen, maar ook de uitgever in het algemeen te weren. Zelfs al verwijderen vele ontwikkelaars naar aanleiding van massale ophef nu de betreffende spyware uit hun spellen, gaat er toch een soort morele houding achter het überhaupt implementeren van zulk soort software schuil waardoor ik ze niet meer vertrouw. Ook zal zijn hun intenties met zulke data misschien niet verkeerd, kan het best zijn dat hun IT-infrastuctuur een gatenkaas is waardoor mijn gegevens vroeger of later op straat komen te liggen. Dus, helaas, geen Civ meer voor mij, en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen.
Gelukkig heb ik een uitgaande firewall
maar dat is inderdaad alsnog rotnieuws
Mensen die bang zijn voor spyware hebben oftewel echt iets duisters te verbergen, of denken dat ze veel interessanter zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn. Het toont vooral aan dat het steam review systeem iets is waar je geen rekening mee moet houden
Trouwens hoeveel van die mensen die zo'n reviews plaatsen, zitten ondertussen niet leuk alles te sharen op facebook en instagram en weet ik wat nog allemaal?
Hoeveel gingen er hun facebook niet deleten na cambridge analytica, en hoeveel hebben er het uiteindelijk echt gedaan? De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze opgedind worden. Met mijn gegevens gaan ze niet veel kunnen uitsteken, buiten afleiden dat ik echt wel waar voor mijn geld haal met alle games die ik speel
Heb me wel geamuseerd met rise and fall, hopelijk doet de volgende expansie iets meer met diplomatie/worldcongress en late game content. Ohja, en strategic resources mogen helemaal omgegooid worden, het lijkt nergens naar. Als je geen ijzer hebt (één van de meest voorkomende ertsen), ben je gezien, maar met twee ijzer kan je zonder probleem werelds grootste leger maken.... En wat betreft paarden hebben ze nog nooit van fokken gehoord...Zelfs aluminium is eigenlijk vrij veel voorkomend in de wereld (het is alleen moeilijk te extracten)
Dan vind ik het stockpile systeem van Endless Legend veel beter.
Trouwens hoeveel van die mensen die zo'n reviews plaatsen, zitten ondertussen niet leuk alles te sharen op facebook en instagram en weet ik wat nog allemaal?
Heb me wel geamuseerd met rise and fall, hopelijk doet de volgende expansie iets meer met diplomatie/worldcongress en late game content. Ohja, en strategic resources mogen helemaal omgegooid worden, het lijkt nergens naar. Als je geen ijzer hebt (één van de meest voorkomende ertsen), ben je gezien, maar met twee ijzer kan je zonder probleem werelds grootste leger maken.... En wat betreft paarden hebben ze nog nooit van fokken gehoord...Zelfs aluminium is eigenlijk vrij veel voorkomend in de wereld (het is alleen moeilijk te extracten)
[ Voor 43% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-06-2018 18:51 ]
het gaat niet om het delen van informatie zelf. Het gaat er om dat je 2x betaald voor de game. Eenmaal met je geld, en eenmaal met je informatie. Als het spel verder gratis was dan zou er (bijna) geen haan zijn die er naar kraait.AntiChrist7 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:36:
Mensen die bang zijn voor spyware hebben oftewel echt iets duisters te verbergen, of denken dat ze veel interessanter zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn. Het toont vooral aan dat het steam review systeem iets is waar je geen rekening mee moet houden
Trouwens hoeveel van die mensen die zo'n reviews plaatsen, zitten ondertussen niet leuk alles te sharen op facebook en instagram en weet ik wat nog allemaal?Hoeveel gingen er hun facebook niet deleten na cambridge analytica, en hoeveel hebben er het uiteindelijk echt gedaan? De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze opgedind worden. Met mijn gegevens gaan ze niet veel kunnen uitsteken, buiten afleiden dat ik echt wel waar voor mijn geld haal met alle games die ik speel
Daarnaast zat dit er nog niet in toen ik de game kocht. 2k en firaxis hebben het voorlopig bij mij verbruid met dit soort imo schandalige acties.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
dus als iemand jou de game had gegift op steam (en je dus niet betaalde ervoor), zou de spyware erin voor jou geen probleem zijn? dat vind ik een ambigu standpunt.
[ Voor 11% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-06-2018 22:27 ]
Is dat Red shell gebeuren nou echt zo erg of is iedereen het enorm aan het opblazen?
Volgens Red shell zelf verzamelen ze geen persoonlijke informatie.
Hier staat wat ze wel doen: https://redshell.io/gamers
Misschien heb ik het mis, maar het lijkt me allemaal niet zo schokkend.
Het was wellicht wel netter geweest als gamers hier beter over waren geïnformeerd met de mogelijkheid tot een opt-out voor het starten van het spel.
Het was wellicht wel netter geweest als gamers hier beter over waren geïnformeerd met de mogelijkheid tot een opt-out voor het starten van het spel.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Als het businessmodel zou zijn dat er betaald wordt met informatie (en het spel is dus gratis te downloaden), en het bedrijf is daar transparant over dan zou ik er waarschijnlijk geen problemen mee hebben inderdaad.AntiChrist7 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:27:
dus als iemand jou de game had gegift op steam (en je dus niet betaalde ervoor), zou de spyware erin voor jou geen probleem zijn? dat vind ik een ambigu standpunt.
Het grote probleem daarnaast vind ik dat de voorwaarden enkelzijdig zijn aangepast (en dan nog redelijk stiekem ook, want wie leest nu de eula van een game die ze al in bezit hebben?) op een product waar ik voor betaald heb.
Ja, sterker nog het is in conflict met een hoop EU regels.Jeroen O schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:29:
Is dat Red shell gebeuren nou echt zo erg of is iedereen het enorm aan het opblazen?
Geen opt out, silent install. redelijk zieke shit.
Niet voor niets dat er all 20+ publishers op terug zijn gekomen.
Je koopt een spel voor 40 euro, mag je toch fockin verwachten dat je gevrijwaard bent van dit soort onzin?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik vind het zorgelijk dat het hele standpunt van "Ik heb niks te verbergen" nu wordt toegepast op mensen die niet zitten te wachten op dit soort stiekeme inbreuken op de privacy en informatiedelingen voor diensten waarvoor worden betaald.
Dit is echt een zorgelijk standpunt, sorry. Zeker als je in de EULA ziet wat er allemaal wordt opgeslagen. Wat er uiteindelijk met de informatie gebeurt is dan weer wat moeilijker te vinden, en het zal allemaal misschien niet zo wereldschokkend zijn of extreem zoals sommige mensen doen geloven. Maar het is gezond om kritisch tegenover dit soort zaken te staan. De gelatenheid en het "ik heb niks te verbergen" argument is echt een dooddoener en voor 99,999% van de mensen niet juist."Mensen die bang zijn voor spyware hebben oftewel echt iets duisters te verbergen, of denken dat ze veel interessanter zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn."
En toch blijf ik het ambigu vinden van mensen: ja, er wordt veel vernoemd in die EULA die wss zal aangepast zal moeten worden omwille van de GDPR. Langs de andere kant heb je wss die info ook al tientallen keren doorgegeven zonder te beseffen toen je laatst op sociale media zat en online betalingen deed etc... Dan gaat stoppen met Civ 6 spelen daar echt niets aan veranderen, dan moet je er volledig mee kappen en in de jungle gaan wonen
[ Voor 17% gewijzigd door AntiChrist7 op 26-06-2018 12:30 ]
Voor als iemand geïnteresseerd is in de nederlandse vertaling:
https://github.com/Hendri...ation-6-Dutch-Translation
Kan het spel o.a. voor jeugdigen wat begrijpbaarder maken.
Zit ook het document “Snelle ontwikkeling.rtf” die ook in het nederlands bruikbare informatie geeft. In de volgorde waarbij boosts “op tijd” ontwikkeld raken.
Kan het spel o.a. voor jeugdigen wat begrijpbaarder maken.
Zit ook het document “Snelle ontwikkeling.rtf” die ook in het nederlands bruikbare informatie geeft. In de volgorde waarbij boosts “op tijd” ontwikkeld raken.
Op de website van Redshell verbloemen ze de inbreuk op privacy natuurlijk mooi. Wat hun in games geïntegreerde software doet is een profiel van je computer samenstellen aan de hand van onder andere je hardware en geïnstalleerde fonts. Dat vormt samen een relatief unieke vingerafdruk om jouw hardware aan jou te koppelen, want de software scant daarnaast door je cookies, hopende een cookie aan te treffen die door een advertentie voor het betreffende spel is geplaatst. Redshell beoordeelt zodoende de effectiviteit van marketing. Zelf geven ze aan deze informatie niet te verkopen, maar de link tussen offline en online-profiel is goud waard.Jeroen O schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:29:
Daarnaast is het natuurlijk de vraag of Redshell in werkelijkheid niet meer doorstuurt dan wordt aangegeven. Dat het in geval van Civ6 wellicht om meer persoonlijke data gaat is in ieder geval wel uit de EULA af te lezen:
Dit is toch draconisch. Zelfs de overheid weet niet zoveel van je als dit. Vroeger of later zal er binnen Firaxis of een andere organisatie die gebruik maakt van Redshell iemand met het idee komen om deze schat aan informatie te verzilveren, of zal de informatie op straat komen te liggen door een hack.The information we collect may include personal information such as your first and/or last name, e-mail address, phone number, photo, mailing address, geolocation, or payment information. In addition, we may collect your age, gender, date of birth, zip code, hardware configuration, console ID, software products played, survey data, purchases, IP address and the systems you have played on. We may combine the information with your personal information and across other computers or devices that you may use.
Wegens de Steam sale had ik wel interesse, maar ik sla toch maar even over!Xyrr schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:01:
[...]
Op de website van Redshell verbloemen ze de inbreuk op privacy natuurlijk mooi. Wat hun in games geïntegreerde software doet is een profiel van je computer samenstellen aan de hand van onder andere je hardware en geïnstalleerde fonts. Dat vormt samen een relatief unieke vingerafdruk om jouw hardware aan jou te koppelen, want de software scant daarnaast door je cookies, hopende een cookie aan te treffen die door een advertentie voor het betreffende spel is geplaatst. Redshell beoordeelt zodoende de effectiviteit van marketing. Zelf geven ze aan deze informatie niet te verkopen, maar de link tussen offline en online-profiel is goud waard.
Daarnaast is het natuurlijk de vraag of Redshell in werkelijkheid niet meer doorstuurt dan wordt aangegeven. Dat het in geval van Civ6 wellicht om meer persoonlijke data gaat is in ieder geval wel uit de EULA af te lezen:
[...]
Dit is toch draconisch. Zelfs de overheid weet niet zoveel van je als dit. Vroeger of later zal er binnen Firaxis of een andere organisatie die gebruik maakt van Redshell iemand met het idee komen om deze schat aan informatie te verzilveren, of zal de informatie op straat komen te liggen door een hack.
Bedankt voor je reactie.Xyrr schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:01:
[...]
Op de website van Redshell verbloemen ze de inbreuk op privacy natuurlijk mooi. Wat hun in games geïntegreerde software doet is een profiel van je computer samenstellen aan de hand van onder andere je hardware en geïnstalleerde fonts. Dat vormt samen een relatief unieke vingerafdruk om jouw hardware aan jou te koppelen, want de software scant daarnaast door je cookies, hopende een cookie aan te treffen die door een advertentie voor het betreffende spel is geplaatst. Redshell beoordeelt zodoende de effectiviteit van marketing. Zelf geven ze aan deze informatie niet te verkopen, maar de link tussen offline en online-profiel is goud waard.
[...]
Dit is toch draconisch. Zelfs de overheid weet niet zoveel van je als dit. Vroeger of later zal er binnen Firaxis of een andere organisatie die gebruik maakt van Redshell iemand met het idee komen om deze schat aan informatie te verzilveren, of zal de informatie op straat komen te liggen door een hack.
Als het alleen maar gaat om te controleren of ik wellicht op een advertentie of filmpje heb geklikt die over de game gaat, heb ik er niet zoveel moeite mee.
Sterker nog: ik speel de Mac versie van Civ6 en naar mijn weten zit Red Shell daar niet in, dus heb ik er ook geen last van.
Als ze allerlei persoonlijke infomatie verzamelen heb ik daar uiteraard wel moeite mee. Zelf ben ik zeer terughoudend in het verstrekken van persoonlijke informatie. Ik heb ook geen facebook en dergelijke.
Maar in welke EULA heb je deze tekst gevonden? In de EULA van Civ6 zelf kan ik deze tekst niet vinden.
De derde alinea in de Civilization VI EULA vermeldt dat je door gebruik van de software akkoord gaat met de Take-Two privacy policy, en daarin staat de passage die ik citeerde.Jeroen O schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:29:
[...]
Maar in welke EULA heb je deze tekst gevonden? In de EULA van Civ6 zelf kan ik deze tekst niet vinden.
Was niet op de hoogte van de red shell software in deze game. wat een schande dat je voor een dik betaalde game ook nog dat soort shit op je PC krijgt. Heb meteen om refund gevraagd bij Steam, benieuwd hoe ze daarmee omgaan met 5 uur gametime.
Met 5 uur gametime krijg je standaard geen refund. Heel Misschien maken ze met al het gedoe een uitzondering, maar ik vrees van niet.
Daar wist ik ook niets van. Word ik gelijk chagrijnig van dat dit soort spellen ook niet meer veilig zijn voor dat tuig
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Het tuig is Firaxis, die hebben besloten dat ze redshell geld BETALEN zodat ze het mogen implementeren.Basszje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:29:
Daar wist ik ook niets van. Word ik gelijk chagrijnig van dat dit soort spellen ook niet meer veilig zijn voor dat tuig
Redshell wil alleen geld verdienen, via welke publisher/softwareboer is hun om het even.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Daar doelde ik ook op. Of beter gezegd, 2K, die ik eerder van dat soort praktijken zou verdenken. Zijn er eigenlijk meer van dat soort services rond Steam en dergelijke?Bad Brains schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:34:
[...]
Het tuig is Firaxis, die hebben besloten dat ze redshell geld BETALEN zodat ze het mogen implementeren.
Redshell wil alleen geld verdienen, via welke publisher/softwareboer is hun om het even.
Ik game eigenlijk al bewust in een aparte installatie om het niet te mengen met mijn andere data, maar een lijstje zou wel handig zijn. Er zijn de laatste decennia al iets teveel 'foute' zaken meegekomen met bepaalde games.
Helaas doet steam hier niets mee, bij refund request krijg ik alleen de melding dat het niet dat ik meer dan 2 uur gespeeld heb, inhoudelijk zeggen ze ee niets van
Verwijderd
Dan heb jij helemaal niets begrepen van het begrip (en recht) privacy. Nu is dit misschien niet de meest ideale trhread om hier op in te gaan, maar IMO is het door profileren van anderen an sich een verdorven manier om geld te verdienen. Ga weg! Het gaat ze geen zak aan wat ik doe, waar ik in geinteresseerd ben en met wie ik contact heb.AntiChrist7 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:36:
Het gaat niet om "ik heb niets te verbergen', het gaat om 'waarom moet je dat van me weten'.
Behalve dat, waarom moet ik betalen voor een product dat behalve datgene doet waarvoor het is aangeschaft ook nog data gaat verzamelen...Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Dan heb jij helemaal niets begrepen van het begrip (en recht) privacy. Nu is dit misschien niet de meest ideale trhread om hier op in te gaan, maar IMO is het door profileren van anderen an sich een verdorven manier om geld te verdienen. Ga weg! Het gaat ze geen zak aan wat ik doe, waar ik in geinteresseerd ben en met wie ik contact heb.
Het gaat niet om "ik heb niets te verbergen', het gaat om 'waarom moet je dat van me weten'.
Wat het zou moeten is "By accepting our balblabla, we offer a 9,99E reimbursement on our product".
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als het je echt zoveel stoort, gebruik dan deze link?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Dan heb jij helemaal niets begrepen van het begrip (en recht) privacy. Nu is dit misschien niet de meest ideale trhread om hier op in te gaan, maar IMO is het door profileren van anderen an sich een verdorven manier om geld te verdienen. Ga weg! Het gaat ze geen zak aan wat ik doe, waar ik in geinteresseerd ben en met wie ik contact heb.
https://redshell.io/optout
En waarom dat wordt verzameld? marketing doeleinden natuurlijk (waar ze trouwens zelf zeggen dat de data anoniem worden gemaakt, "all of the data is anonymised/pseudonymised" ). Ja, je data is meer waard dan jijzelf, dat kan beangstigend klinken, maar het is absoluut niet nieuw (het is vooral een klap voor het ego)
Ik zeg niet dat het netjes is en in mogelijke gevallen gevaarlijk, maar het is allerminst het horrorscenario dat vaak hysterisch wordt geschetst waar er mensen je identiteit gaan kopieren en online geprofiled gaan worden alsof we in real life Watch Dogs zitten.
En again, hoe vaak deel je diezelfde informatie niet als je zit te social networken en online te betalen? Als het je echt zoveel stoort, dan moet je all the way gaan en terug briefkaarten beginnen schrijven en met cash geld betalen in echte winkels
Ik hoor hier vooral veel "als goedmaker zouden ze me gratis dingen moeten geven", wat ik ook wel erg goedkoop vind... Dat er vrije verkiezingen worden beïnvloed door buitenlandse mogendheden die de democratie niet te hoog in het vaandel dragen, nemen we er maar bij "want het is gratis", maar omdat je 50euro hebt opgehoest is er je opeens meer onrecht aangedaan dan Martin Luther King? Ga weg
[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-06-2018 18:25 ]
Die link werkt helaas niet met civ 6, aangezien de benodigde ID niet terug te vinden is in de software. Je kunt red shell zelf een verzoek doen, waar ze dan op basis van een unieke steam identifier de boel blokkeren. Nog steeds wordt dan wel je data verzonden, maar (naar verluid) niet meer verwerkt. Daarvoor moet je echter wel in de pen klimmen.AntiChrist7 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:22:
[...]
Als het je echt zoveel stoort, gebruik dan deze link?
https://redshell.io/optout
En waarom dat wordt verzameld? marketing doeleinden natuurlijk (waar ze trouwens zelf zeggen dat de data anoniem worden gemaakt, "all of the data is anonymised/pseudonymised" ). Ja, je data is meer waard dan jijzelf, dat kan beangstigend klinken, maar het is absoluut niet nieuw (het is vooral een klap voor het ego)
Ik zeg niet dat het netjes is en in mogelijke gevallen gevaarlijk, maar het is allerminst het horrorscenario dat vaak hysterisch wordt geschetst waar er mensen je identiteit gaan kopieren en online geprofiled gaan worden alsof we in real life Watch Dogs zitten.
En again, hoe vaak deel je diezelfde informatie niet als je zit te social networken en online te betalen? Als het je echt zoveel stoort, dan moet je all the way gaan en terug briefkaarten beginnen schrijven en met cash geld betalen in echte winkels
Ik hoor hier vooral veel "als goedmaker zouden ze me gratis dingen moeten geven", wat ik ook wel erg goedkoop vind... Dat er vrije verkiezingen worden beïnvloed door buitenlandse mogendheden die de democratie niet te hoog in het vaandel dragen, nemen we er maar bij "want het is gratis", maar omdat je 50euro hebt opgehoest is er je opeens meer onrecht aangedaan dan Martin Luther King? Ga weg
Daarnaast zal ik onthouden dat er alleen geklaagd mag worden wanneer ik achter in een bus gezet wordt omwille mijn huidskleur.
Civ 6 pas gekocht, wegens aanbieding. Wat een ontzettende tegenvaller 
Ik heb nog geen potje afgemaakt, omdat ik het vrij snel verschrikkelijk saai en oninteressant vind en ik weet niet precies waarom. Bij Civ 5 heb ik dat nooit ervaren en daar heb ik dan ook veel tijd aan besteed. Gaat bij dit deel niet gebeuren ben ik bang.

Ik heb nog geen potje afgemaakt, omdat ik het vrij snel verschrikkelijk saai en oninteressant vind en ik weet niet precies waarom. Bij Civ 5 heb ik dat nooit ervaren en daar heb ik dan ook veel tijd aan besteed. Gaat bij dit deel niet gebeuren ben ik bang.
Als je verdediging is "ik moet moeite doen en dat wil ik niet", is er ook weinig meer te zeggen. Maar ondertussen wel achterover leunen en zitten facebooken, op bol kopen, instagrammen en wat weet ik nog allemaal want dat is makkelijk. Sorry, dat vind ik hypocriet, als je tegen data vergaring bent, vanuit moreel standpunt, geen probleem mee en goed dat je principes hebt (als je er naar handelt), maar niet "he, eigenlijk zouden ze me nu gratis dingen moeten geven". dat is naast hypocriet, ook nog goedkoop.Magic schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:19:
[...]
Die link werkt helaas niet met civ 6, aangezien de benodigde ID niet terug te vinden is in de software. Je kunt red shell zelf een verzoek doen, waar ze dan op basis van een unieke steam identifier de boel blokkeren. Nog steeds wordt dan wel je data verzonden, maar (naar verluid) niet meer verwerkt. Daarvoor moet je echter wel in de pen klimmen.
Daarnaast zal ik onthouden dat er alleen geklaagd mag worden wanneer ik achter in een bus gezet wordt omwille mijn huidskleur.
En als je ook nog eens de overige aangehaalde punten gaat negeren, laat dan maar (btw, MLK had niets met bussen te maken, tenzij hij zich vermomde als Rosa parks in zijn vrije tijd). Doe maar verder met je massahysterie. Civ deinstalleren gaat echt geen impact hebben hoor, maar whatever floats your boat
[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 29-06-2018 23:41 ]
Je mag zelf wel wat minder hoog van de toren blazen over mensen die je verder niet kent imo. Ik vind het ook vreemd dat een product dat je koopt toch nog vol zit met allerhande marketingtroep. Ik weet dat mijn data meer waard is dan de persoon zelf, daarom heb ik ook geen zin om dat gratis weg te geven en zo beetje de winsten van multinationals te spekken. Lijkt mij ook in strijd met de nieuwe privacyregels.
In elk geval is een filter op de router zo ingesteld en probleem dus opgelost. Hoef je niet eens moeilijke formulieren door te gaan om jezelf 'af te melden' ( nog afgezien van het feit dat ik niemand echt vertrouw om gegevens volledig te verwijderen ) .
Lol, ik wijs gewoon op de hypocrisie die er rond heerst. Hoeveel keer heb jij (en iedereen hier) de afgelopen twee maand niet op "I accept (cookies)" geklikt zonder het daadwerkelijk te lezen?Basszje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:12:
[...]
Je mag zelf wel wat minder hoog van de toren blazen over mensen die je verder niet kent imo. Ik vind het ook vreemd dat een product dat je koopt toch nog vol zit met allerhande marketingtroep. Ik weet dat mijn data meer waard is dan de persoon zelf, daarom heb ik ook geen zin om dat gratis weg te geven en zo beetje de winsten van multinationals te spekken. Lijkt mij ook in strijd met de nieuwe privacyregels.
In elk geval is een filter op de router zo ingesteld en probleem dus opgelost. Hoef je niet eens moeilijke formulieren door te gaan om jezelf 'af te melden' ( nog afgezien van het feit dat ik niemand echt vertrouw om gegevens volledig te verwijderen ) .
Ik lees hier trouwens net op BBC news dat je gmail berichten kunnen gelezen worden door 3rd parties. Ga je je gmail account dan ook maar schrappen? Ah nee, want dat is gratis, dus dat nemen we er dan maar bij....
Maar again, doe maar lekker hysterisch, je wint er toch niks mee.
Dat mag, maar dat hoeft niet vier keer achter elkaar. En nee ik lees idd geen EULA's, daarom is het goed dat indien er iets raars gebeurt de tam-tam hard wordt beroerd, anders komt men overal mee weg.AntiChrist7 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:54:
[...]
Lol, ik wijs gewoon op de hypocrisie die er rond heerst. Hoeveel keer heb jij (en iedereen hier) de afgelopen twee maand niet op "I accept (cookies)" geklikt zonder het daadwerkelijk te lezen?
Als dat te vaak gebeurt, zoals bij sommige grotere softwarehuizen, vermijdt ik dergelijke uitgevers gewoon.
Gebruik geen gmail, maar eigen mailserver.Ik lees hier trouwens net op BBC news dat je gmail berichten kunnen gelezen worden door 3rd parties. Ga je je gmail account dan ook maar schrappen? Ah nee, want dat is gratis, dus dat nemen we er dan maar bij....
Er zit een fundamenteel verschil tussen *zelf* bepalen wat je deelt en waarmee allerhande boeven aan de haal gaan. Zo'n grapje met addons ( alhoewel je dat zelf kan bedenken ) zou mi idd reden moeten zijn om het e.e.a. eens te heroverwegen.
Ik weet niet wie hier hysterisch is, maar zie eerste antwoordMaar again, doe maar lekker hysterisch, je wint er toch niks mee.
[ Voor 10% gewijzigd door Basszje op 04-07-2018 05:54 ]
Ik vind hem helemaal niet hysterisch overkomen en hij heeft gewoon een goed punt. Het is jouw recht om het daar niet mee eens te zijn, maar het kan ook wat minder 'chagrijnig'AntiChrist7 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:54:
[...]
Lol, ik wijs gewoon op de hypocrisie die er rond heerst. Hoeveel keer heb jij (en iedereen hier) de afgelopen twee maand niet op "I accept (cookies)" geklikt zonder het daadwerkelijk te lezen?
Ik lees hier trouwens net op BBC news dat je gmail berichten kunnen gelezen worden door 3rd parties. Ga je je gmail account dan ook maar schrappen? Ah nee, want dat is gratis, dus dat nemen we er dan maar bij....
Maar again, doe maar lekker hysterisch, je wint er toch niks mee.
Ik vind een deinstalleren + refund aanvragen en wss nog eens een negatieve review half hysterisch ja, zeker als je ondertussen op allerhande sociale media zit en op bol en weet ik wat nog allemaal die je gegevens met 100% zekerheid misbruiken en doorverkopen
Wees maar eerlijk. Als het niet op reddit had gestaan had niemand er hier van geweten. De privacy vinden we belangrijk, tot op het punt we effectief moeite moeten doen om het te vrijwaren (of een eula te lezen), "want ik heb betaald en dus zou het vanzelf moeten gaan"
Maar dat is dan geen goed punt want het laat je zien hoe hypocriet je bent (en je sleept er rosa parks niet bij voor de bonuspunten), en het verhaaltje van de "grote evil bedrijven is blijkbaar nog niet afgezaagd..... tja dan valt er niks meer over te zeggen. Blijkbaar ben je chagrijnig als je mensen daar op wijst.
You can lead a horse to water, you can't make it drink.
Wees maar eerlijk. Als het niet op reddit had gestaan had niemand er hier van geweten. De privacy vinden we belangrijk, tot op het punt we effectief moeite moeten doen om het te vrijwaren (of een eula te lezen), "want ik heb betaald en dus zou het vanzelf moeten gaan"
Maar dat is dan geen goed punt want het laat je zien hoe hypocriet je bent (en je sleept er rosa parks niet bij voor de bonuspunten), en het verhaaltje van de "grote evil bedrijven is blijkbaar nog niet afgezaagd..... tja dan valt er niks meer over te zeggen. Blijkbaar ben je chagrijnig als je mensen daar op wijst.
[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 04-07-2018 19:25 ]
Jeetje je bent wel erg vol van je eigen gelijk en weet dat op een vervelende manier te brengen. Blijkbaar vind jij de reactie van een aantal mensen overtrokken. Dat mag maar hoef je niet zo te brengen. Ik vind dat wat met civ vi gebeurt ook niet kunnen en ben het dus niet met je eens, nou ja big deal zeg, mensen zijn het wel vaker niet met elkaar eens, laat elkaar in zijn waarde zou ik zeggen.AntiChrist7 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:21:
Ik vind een deinstalleren + refund aanvragen en wss nog eens een negatieve review half hysterisch ja, zeker als je ondertussen op allerhande sociale media zit en op bol en weet ik wat nog allemaal die je gegevens met 100% zekerheid misbruiken en doorverkopen
Klassiek gevalletje whataboutism. Wegdraaien van het hele punt en de "ja maar die site" of "ja maar daar dan" argumentatie aanroepen. Wat mij betreft is deze "discussie" trouwens wel klaar. Ik lees nu al voor de vierde keer ongeveer dezelfde post

Volgens mij zouden we het laten rusten en ontopic verder gaan.
[ Voor 110% gewijzigd door Grotman op 13-07-2018 13:55 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Nou ik krijg Civ6 niet eens meer opgestart nadat mijn PC een paar maanden in verhuisdozen heeft gezeten. Probleem vanzelf opgelost denk ik
Na openen beperkt houdbaar
Cultural Victory 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XStvwK6yKvs&feature=youtu.be]
Ja, is eigenlijk Civ4, maar geen zin om een oud topic hiervoor te kicken
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XStvwK6yKvs&feature=youtu.be]
Ja, is eigenlijk Civ4, maar geen zin om een oud topic hiervoor te kicken
[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 25-07-2018 11:07 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
De civ4 soundtrack blijft een van de beste game-soundtracks ooit. Die van civ 6 is ook goed, maar civ 4 blijft altijd bij.anandus schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:06:
Cultural Victory
[video]
Ja, is eigenlijk Civ4, maar geen zin om een oud topic hiervoor te kicken![]()
Deze is trouwens dezelfde groep, gedirigeerd door christopher tin zelf, mijn insziens een betere versie (en niet ingekort)
YouTube: Baba Yetu Live | Cadogan Hall 2016
en de civ6 themsong van dezelfde groep:
YouTube: CIVILIZATION VI Theme Live | Cadogan Hall 2016
offtopic:
en red shell is verwijderd sinds de laaste update
en red shell is verwijderd sinds de laaste update
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 27-07-2018 13:27 ]
Nou, ik ben ook makkelijk 
Zie gister op Reddit een mod die me aanspreekt, Vercingetorix voor Civ6. Wat? Alleen met R&F te gebruiken? Okay dan! 30€ later...
En het stomme is, ik vond de originele gameplay al goed genoeg
alleen maar voor een mod, terwijl er genoeg mods voor de originele game zijn.
Zie gister op Reddit een mod die me aanspreekt, Vercingetorix voor Civ6. Wat? Alleen met R&F te gebruiken? Okay dan! 30€ later...
En het stomme is, ik vond de originele gameplay al goed genoeg
Het redshell spul schijnt in de laatste update verwijderd te zijn.
Er is met die update ook crossplatform spel mogelijk tussen mac en pc.
Wat nog mooier is, is dat de nederlandse vertaling op
zo goed als volledig is.
zo goed als volledig is.
Voor de iPad is het spel inmiddels ook weer in de aanbieding voor € 26,99.
Ook de bijbehorende DLC zijn afgeprijsd. Deze kun je kopen voor € 2,29 en sommige voor € 3,49.
Ook de bijbehorende DLC zijn afgeprijsd. Deze kun je kopen voor € 2,29 en sommige voor € 3,49.
Betekent dit dat je Civ6 in het NL kunt spelen? Dat zou het voor mij toch wel iets makkelijker maken (Engels is goed, maar ik vind het spel toch ingewikkeld).Masterijn schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:10:
Het redshell spul schijnt in de laatste update verwijderd te zijn.
zo goed als volledig is.
Ik heb zojuist het spel weer gedownload via Steam. Daar waar ik het voorheen gewoon kon spelen, krijg ik nu de foutmelding dat er geen compatible graphics device gevonden kon worden (iets met directx11) terwijl ik 12 geïnstalleerd heb. Ik heb een GeForce GT 240
Iemand enig idee hoe ik dit probleem oplos? Alvast bedankt!
Edit: Oh laat maar: Ik geloof dat mijn GPU out of date is:
https://www.game-debate.c...puRunIt=Civilization%20VI
[ Voor 56% gewijzigd door StopEcocide op 24-09-2018 07:30 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Klopt, Civilization 6 heeft minimaal DirectX 11 ondersteuning van de videokaart nodig. Je kaart doet maximaal 10.1. Dat je 12 geïnstalleerd hebt, betekend slechts dat deze op het niveau van maximaal 10.1 werkt, omdat je videokaart niet beter ondersteund.StopEcocide schreef op maandag 24 september 2018 @ 05:41:
[...]
Edit: Oh laat maar: Ik geloof dat mijn GPU out of date is:
https://www.game-debate.c...puRunIt=Civilization%20VI
Ik denk dat je je vergist dat Civ 6 eerder wel gewerkt heeft.
Thanks voor je antwoord. Ik heb het toch écht op mijn pc gespeeld. Maar goed, het het wisselen van beurt kostte toen al heel veel tijd, dus hij was al erg traag.Magic schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:57:
[...]
Klopt, Civilization 6 heeft minimaal DirectX 11 ondersteuning van de videokaart nodig. Je kaart doet maximaal 10.1. Dat je 12 geïnstalleerd hebt, betekend slechts dat deze op het niveau van maximaal 10.1 werkt, omdat je videokaart niet beter ondersteund.
Ik denk dat je je vergist dat Civ 6 eerder wel gewerkt heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door StopEcocide op 24-09-2018 08:36 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Misschien heb je op je processor ook nog een geïntegreerde GPU waar hij toen misschien op speelde? Zelfs al zou de direct-x check ooit gebugged hebben en je toch doorgelaten hebben, dan zou je niet zonder enorme grafische problemen gespeeld kunnen hebben.StopEcocide schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:28:
[...]
Thanks voor je antwoord. Ik heb het toch écht op mijn pc gespeeld. Maar goed, het het wisselen van beurt kostte toen al heel veel tijd, dus hij was al erg traag.
Civilization VI is nu ook beschikbaar op de iPhone.
Het betreft een universele app, dus als je hem al had aangeschaft voor de iPad, kun je hem zo installeren en spelen. Tevens is het spel wederom afgeprijsd.
https://toucharcade.com/2...-released-on-iphone-free/
Het betreft een universele app, dus als je hem al had aangeschaft voor de iPad, kun je hem zo installeren en spelen. Tevens is het spel wederom afgeprijsd.
https://toucharcade.com/2...-released-on-iphone-free/
hallo lieve civ vrienden. Ik heb een vraag over multiplayer. lees er niet zoveel over in dit forum dus vandaar. Ik heb vroeger civ4 gespeeld en veel plezier gehad met pitboss. bestaat dat nog steeds of hoe gaat multi player in civ6? zit er aan te denken om het te kopen
kennelijk niet echt actief topic meer
[ Voor 7% gewijzigd door mark777 op 08-10-2018 12:47 ]
Ehr ik geen idee wat een pitboss is, maar volgens google een soort dedicated server modus?mark777 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:58:
hallo lieve civ vrienden. Ik heb een vraag over multiplayer. lees er niet zoveel over in dit forum dus vandaar. Ik heb vroeger civ4 gespeeld en veel plezier gehad met pitboss. bestaat dat nog steeds of hoe gaat multi player in civ6? zit er aan te denken om het te kopen
Dat heeft CIV 6 niet volgens mij.
Ik heb wel een paar potjes multiplayer gedaan en de potjes voelden een stuk stabieler met een stuk minder problemen als voorheen. Eigenlijk zover ik me kan herinneren ging het telkens foutloos, althans bij mij en mn vrienden op steam dan.
Je kan nog steeds een hot seat, LAN of online potje doen. Online nooit geprobeerd, maar bij een LAN gewoon een kwestie van 1 iemand maakt een game aan, de rest joined, wachten op groen licht van iedereen en gaan! Maarja dit ging dus ook weer via steam, zou niet weten hoe het moet zonder steam.
Okay thx voor de reply. Ben erachter gekomen dat pitbboss niet meer bestaat in civ6. maar misschien ga ik het toch wel proberen. Met pitboss had je een turntimer vn 24 uur en kon je zien of er een nieuwe turn is of niet.
Ik heb pitboss nooit gebruikt omdat je dan wel heel erg lang bezig bent met je games. Sinds civ IV kun je ook gewoon games hosten / joinen en vervolgens opslaan waar je gebleven bent en de volgende keer met die savegame verder spelen.mark777 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:58:
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Idd, ik denk dat het makkelijker is om gewoon 1 avond in de week af te spreken, een paar uurtjes te spelen, en dan volgende keer verder. Dan ben je op een par avonden klaar.
Ik ben zelf ook maar eens begonnen met het spelen op de iPhone.
Het is wel jammer dat cloudsaves (nog) niet ondersteund worden, hoewel je achievements wel gedeeld worden via iCloud. Wel is het mogelijk om je opgeslagen spellen over te zetten via iTunes bestandsdeling. Dat is een beetje een omslachtige procedure, maar het werkt wel.
Het spel draait goed, maar ik vind het wel een beetje gepriegel. Waar op de iPad alle knoppen en vensters hetzelfde zijn als op de PC / Mac, hebben ze op de iPhone de interface zwaar aangepast en eigenlijk alle vensters verborgen achter pull-down knoppen. Daardoor is het soms ook een beetje zoeken naar de functie die je nodig hebt.
Verder ben ik er wel blij mee, dan kan je in een verloren moment toch even een paar beurten spelen en in het weekend zet je je save weer over naar de iPad. En het is goed om te zien dat er toch ontwikkelaars zijn die de moeite nemen om volwaardige spellen uit te brengen op iOS.
Nu nog Rise & Fall voor iOS en dan is het pakket compleet. Daar wordt momenteel aan gewerkt.
En zo kom ik naar 20+ jaar gaming eigenlijk nu pas achter Civ.. ik was altijd meer van de RTS games en had weleens wat gezien van Civ maar die wolkenkrabbers op 1 tile stonden me eigenlijk niet zo aan. Ik begreep er de lol niet van.
Nou dat is nu wel veranderd, wat een prachtige mechanics met talloze opties om tot een resultaat te komen.
Ja hier ga ik nog veel uren van genieten, en Civ 5 is ook nog de moeite waard van wat ik hier lees.
Inmiddels na een paar dagen spelen al flink moeten inleveren op mijn nachtrust.. one more turn.. de allerlaatste.. nog eentje dan..
Nou dat is nu wel veranderd, wat een prachtige mechanics met talloze opties om tot een resultaat te komen.
Ja hier ga ik nog veel uren van genieten, en Civ 5 is ook nog de moeite waard van wat ik hier lees.
Inmiddels na een paar dagen spelen al flink moeten inleveren op mijn nachtrust.. one more turn.. de allerlaatste.. nog eentje dan..
Civ IV ook zelfs wat mij betreft.tuinïnen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:49:
En zo kom ik naar 20+ jaar gaming eigenlijk nu pas achter Civ.. ik was altijd meer van de RTS games en had weleens wat gezien van Civ maar die wolkenkrabbers op 1 tile stonden me eigenlijk niet zo aan. Ik begreep er de lol niet van.
[ Voor 6% gewijzigd door LtMarx op 28-10-2018 19:03 ]
Waar heb jij dat vernomen? Ik heb een maand geleden de ontwikkelaar nog eens gemaild (Aspyr) en gevraagd wanneer R&F naar iOS komt. En hun antwoord was.....NOOITJeroen O schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:47:
[...]
Nu nog Rise & Fall voor iOS en dan is het pakket compleet. Daar wordt momenteel aan gewerkt.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Op TouchArcade: https://toucharcade.com/2...onfirmed-for-ios-release/Panzer_V schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:16:
[...]
Waar heb jij dat vernomen? Ik heb een maand geleden de ontwikkelaar nog eens gemaild (Aspyr) en gevraagd wanneer R&F naar iOS komt. En hun antwoord was.....NOOIT![]()
En die verwijzen weer naar een post van de ontwikkelaar op Reddit. Daar wordt verteld dat er aan wordt gewerkt, maar dat er nog geen release datum is:
Dus nu moeten we er maar op vertrouwen dat hier de waarheid wordt gesprokenAspyr_Blair• 25d
We tried, but Apple doesn't really have an easy framework to do it, so we ended up restricting to OS version. I was seriously worried, but thanks to folks like you I will sleep tonight
No date on Rise and Fall, but we are working on it!
Thanks for the support! We're sort of the oldest publisher (23 years) that most people have never heard of, so notes like this warm our little nerd hearts. Sharing with the team
[ Voor 23% gewijzigd door Jeroen O op 30-10-2018 07:42 . Reden: Quote toegevoegd. ]
Hoe speelt Civ6 eigenlijk in de end-game op een iPad (heb een iPad pro 9.7)? Ik kan me herinneren dat het op de i5 die ik destijds had al wel traag werd aan het einde.
Civ op de iPad is namelijk wel het ideaal. Denk dat ik met civ5 de meeste uren met een remote desktop app op de ipad heb gespeeld.
Civ op de iPad is namelijk wel het ideaal. Denk dat ik met civ5 de meeste uren met een remote desktop app op de ipad heb gespeeld.
Geruchten
Civ VI Vesuvius 14/2/2019
Leaked screens:
https://i.redd.it/qc2ys13ll8v11.png
https://i.redd.it/jomwetiwl8v11.png
https://i.redd.it/tnp3hx53m8v11.png
Wederom: Geruchten, dus houd een slag om de arm.
Civ VI Vesuvius 14/2/2019
Leaked screens:
https://i.redd.it/qc2ys13ll8v11.png
https://i.redd.it/jomwetiwl8v11.png
https://i.redd.it/tnp3hx53m8v11.png
Wederom: Geruchten, dus houd een slag om de arm.
Die laatste lijkt meer op iets uit Anno 2070 
Is alweer een tijdje geleden dat ik civ nog heb opgestart. . Maar een jaar na rise and fall al een nieuwe exxpansie is langs de ene kant niet slecht, langs de andere kant absurd snel vergeleken met civ v - gods and kings - BNW
Is alweer een tijdje geleden dat ik civ nog heb opgestart. . Maar een jaar na rise and fall al een nieuwe exxpansie is langs de ene kant niet slecht, langs de andere kant absurd snel vergeleken met civ v - gods and kings - BNW
Prima. Heb net een potje TSLE afgerond op een iPad 2017.Magic schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:03:
Hoe speelt Civ6 eigenlijk in de end-game op een iPad (heb een iPad pro 9.7)? Ik kan me herinneren dat het op de i5 die ik destijds had al wel traag werd aan het einde.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
zag net dat in steam Civilization in de aanbieding is
https://store.steampowere...d_Meiers_Civilization_VI/
En nog een beetje goedkoper op Green man gaming, https://www.greenmangamin...se-and-fall-expansion-pc/mark777 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:14:
zag net dat in steam Civilization in de aanbieding is
https://discordapp.com/ch...188800/368928122219003904
Link naar een civ6 communite voor mensen die van multi player houden. Veel speleres en games voor MP.
Link naar een civ6 communite voor mensen die van multi player houden. Veel speleres en games voor MP.
Civilication VI digital deluxe is voor €19,99 te koop in de Humble store: https://www.humblebundle....lization-6-digital-deluxe
Klopt het dat Rise&fall niet in de digital deluxe versie zit? Ik ga liever gelijk voor een combi aankoop, is die beschikbaar, ik kan hem zo gauw niet vinden.
Klopt. Volgens mij is er nog geen combi beschikbaar, zoals een GOTY ofzo.schaduw schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:29:
Klopt het dat Rise&fall niet in de digital deluxe versie zit? Ik ga liever gelijk voor een combi aankoop, is die beschikbaar, ik kan hem zo gauw niet vinden.
Morgen weer een Civ-LAN met vrienden. Altijd leuk. Civ, veel tijd en veel bier.
Ik denk dat ik met Montezuma ga.
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 16-11-2018 12:31 ]
Vreemd, Steam komt met een pop up dat CiV VI een event heeft. Naam van het event is ??? en de videostream van Fireaxis op Twitch is al even vreemd: https://www.twitch.tv/firaxisgames. Een stadje waarboven wolken voorbij zweven...
Rise & Fall werd vorig jaar rond dezelfde tijd aangekondigd, dus een nieuwe expension wordt zo aangekondigd?
Rise & Fall werd vorig jaar rond dezelfde tijd aangekondigd, dus een nieuwe expension wordt zo aangekondigd?
Ja, óf Vesuvius wordt aangekondigd, of het is nog iets voor de Switch-release, of er is een stagiair net z'n baan kwijtJanW schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:29:
Vreemd, Steam komt met een pop up dat CiV VI een event heeft. Naam van het event is ??? en de videostream van Fireaxis op Twitch is al even vreemd: https://www.twitch.tv/firaxisgames. Een stadje waarboven wolken voorbij zweven...
Misschien een expansion waar klimaatverandering centraal staat?
Ze komen met een mobile only civ. Wat in principe een reskin is van clash of clans. Het heet immortal civilizationanandus schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:32:
[...]
Ja, óf Vesuvius wordt aangekondigd, of het is nog iets voor de Switch-release, of er is een stagiair net z'n baan kwijt
Weer? De vorige keer was dat toch onwijs geflopt?RocketKoen schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:06:
[...]
Ze komen met een mobile only civ. Wat in principe een reskin is van clash of clans. Het heet immortal civilization
Geen Diablo fan dusanandus schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:08:
[...]
Weer? De vorige keer was dat toch onwijs geflopt?
Laten we het een hele vroege 1 april grap noemen.anandus schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:08:
[...]
Weer? De vorige keer was dat toch onwijs geflopt?
Misschien wel. Zou wel interessant zijn. Tundra die marshes worden, plains die desert worden, etc.Magic schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:16:
Misschien een expansion waar klimaatverandering centraal staat?
Civ 4 had dat ook.
Inderdaad, dat zou het spel meteen helemaal op de kop zetten, aan de andere kant, klimaatverandering strategisch inzetten is wel iets waar ik moreel even overheen moet stappenanandus schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:07:
[...]
Misschien wel. Zou wel interessant zijn. Tundra die marshes worden, plains die desert worden, etc.
Civ 4 had dat ook.
Hahaha, maar je wil écht wel de extra productie van die fabrieken hebbenMagic schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:11:
[...]
Inderdaad, dat zou het spel meteen helemaal op de kop zetten, aan de andere kant, klimaatverandering strategisch inzetten is wel iets waar ik moreel even overheen moet stappen