Acties:
  • 0 Henk 'm!
Endless Legend heeft wel een vrij interessant Winter en naval weer systeem, ik hoop dat ze er bij firaxis inspiratie uithalen.

Want behalve als je op een islands map speelt, kan je het naval gedeelte haast verwaarlozen, wat in scherp contrast is met de realiteit. Van Carthago tot het Britse rijk, dominantie op zee is altijd belangrijk geweest, en ook vandaag is er nog spanning over (vooral de pacific en de zuidchinese zee). Nu zijn oceaan en zee tiles hoofdzakelijk tiles waar je niks mee doet tenzij er een resource op zit

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 20-11-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals verwacht 14 februari dus:
https://civilization.com/

De 'learn more'-knop linkt naar de Switch-release. Het een-en-ander moet nog even geüpdatet worden :P

[ Voor 48% gewijzigd door anandus op 20-11-2018 12:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:48

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Om 19u weten we meer. Er loopt nu een timer op twitch.

[ Voor 10% gewijzigd door Dwarlorf op 20-11-2018 15:45 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:58
Ik kwam dit (https://imgur.com/a/w8LwRWn) tegen ergens bij de reacties op twitch.
Geen idee waarop het is gebaseerd en of het ook maar enige kern van waarheid bevat.... maar als het waar is klinkt het erg tof. Ben dan ook super benieuwd naar het nieuws om 1900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davidov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:12:
Ik kwam dit (https://imgur.com/a/w8LwRWn) tegen ergens bij de reacties op twitch.
Geen idee waarop het is gebaseerd en of het ook maar enige kern van waarheid bevat.... maar als het waar is klinkt het erg tof. Ben dan ook super benieuwd naar het nieuws om 1900
Nou, ben benieuwd. Er is ook wat info van een Hongaarse vertaler en die zegt weer iets anders (bijv Roxelana voor de Ottomanen). Dus het is met alles een korrel zout, zowel die vertaler als bovenstaande.

Dit is hét moment waarop trollen zich manifesteren ;)

Maar even kijken wat er om 19 uur gezegd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
anandus schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:24:
[...]
Nou, ben benieuwd. Er is ook wat info van een Hongaarse vertaler en die zegt weer iets anders (bijv Roxelana voor de Ottomanen). Dus het is met alles een korrel zout, zowel die vertaler als bovenstaande.

Dit is hét moment waarop trollen zich manifesteren ;)

Maar even kijken wat er om 19 uur gezegd wordt :)
Jup, even afwachten en niet gek laten maken, 2,5 uur geduld moet nog wel lukken.
M'n CIV hartje klopt in elk geval weer een stuk sneller, en ben stiekem ook erg blij dat ik niet al maanden op dit nieuws heb zitten wachten, nu voelt het als een verrassing :D

Alhoewel... het komt natuurlijk pas in feb '19 uit dus dat maandenlange wachten zal er toch nog wel van komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'pas'? Dat is minder dan drie maanden! :)
En met de decembermaand ertussen zal het vlot gaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
anandus schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:40:
'pas'? Dat is minder dan drie maanden! :)
En met de decembermaand ertussen zal het vlot gaan :Y
True true, 3 maanden incl december is idd niks, al helemaal in vergelijking met sommige games. Het zal iig nooit zo lang duren als het wachten op GTA V voor de pc (19 maanden na de consoles was voor mij te lang: er was al wat plezier verdampt voor ik het kon spelen, teveel al gezien/gehoord en alle console gamers waren er al over uitgesproken) of HL2 met de gevreesde "valve time" van destijds (totally worth the wait, speel het nogsteeds elke paar jaar)

Maar toch blijft het typisch; gister wist ik niet dat er een expansion aan komt, vandaag weet ik het en nu wil ik het morgen hebben... verwend kreng dat ik ben :P

Oehhh nog maar +/- half uurtje tot de aankondiging *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davidov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:25:
[...]
Maar toch blijft het typisch; gister wist ik niet dat er een expansion aan komt
Tssssk :N

anandus in "Civilization VI"

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Betrapt...ik moet regelmatiger tweakers checken :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49
De oosterscheldekering confirmed :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, dacht ik ook. Deltawerken als wonder zou wel tof zijn :)
Maar we merken het wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 20-11-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

In ieder geval komt er eindelijk eens een glorieus wonder in CiV 6. :+
De meeste vind ik namelijk vrij zinloos en inspiratieloos. Ze kosten vaak veel te veel tijd om te produceren, en leveren te weinig op. Ik mag er toch vanuit gaan dat de Oosterscheldekering op zee gebouwd zal moeten worden. Verlies je tenminste niet een tegel. Je moet toch al bizar complexe manoeuvres uithalen hoe je een stad plant in CiV 6, en wonderen inplannen helpen ook niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:12:
In ieder geval komt er eindelijk eens een glorieus wonder in CiV 6. :+
De meeste vind ik namelijk vrij zinloos en inspiratieloos. Ze kosten vaak veel te veel tijd om te produceren, en leveren te weinig op. Ik mag er toch vanuit gaan dat de Oosterscheldekering op zee gebouwd zal moeten worden. Verlies je tenminste niet een tegel. Je moet toch al bizar complexe manoeuvres uithalen hoe je een stad plant in CiV 6, en wonderen inplannen helpen ook niet.
Ze zeggen net dat rivieren een risico op overstroming krijgen. Ik gok dat een rivier die de deltawerken op de monding hebben daarna niet (of minder) overstromen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Panama kanaal zag ik ook, en op die foto's die eerder zijn gepost dacht ik gebouwen te zien op ocean tiles....
Ik vond het al tof dat je nu met polders kusttegels kon "omvormen", dit klinkt leuk, krijgen die ocean tiles ook nog nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
40euro wel, vind ik wel erg hoog voor een expansie. Was met Xcom 2 en WotC ook al. Ik hoop niet dat niet de algemene standaard wordt.

Releasedatum van 14 februari, net voor Anno 1800, dus denk ik niet dat ik hem direct in huis haal

https://www.pcgamer.com/u...ering-storm-release-date/

Al moet ik toegeven dat het allemaal wel goed klinkt, inclusief world congress en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik hoop dat blizzard die livestream heeft gezien en dat ze aantekeningen hebben gemaakt... Want dit is hoe je een game aankondigt.
Trailer + live speelsessie met vragen uit de chat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-10 16:47
De echte vraag is nu : wanneer komt de gathering storm + rise and fall DLC combi naar de nintendo switch toe?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 16:57
Grappig, ik heb vorige week pas de Rise&Fall expansie gekocht :)

Vind 15 euro een betere prijs voor de DLC dan 40...

[ Voor 30% gewijzigd door pirke op 20-11-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RocketKoen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:13:
[...]

Ze zeggen net dat rivieren een risico op overstroming krijgen. Ik gok dat een rivier die de deltawerken op de monding hebben daarna niet (of minder) overstromen.
Ik geloof dat als je een dam-district bouwt, dit al het geval is. Geen negatieve effecten zoals overstromingen en schade meer, wel de positieve effecten van extra vruchtbaarheid.

Nu nog even die dam omdraaien :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.2kgames.com/civilization.com/CivilizationVI_GS_Announcement_001.jpg

En is dat ,linksboven een soort rare, korte, versie van de Oosterscheldekering? :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.2kgames.com/civilization.com/CivilizationVI_GS_Announcement_003.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 21-11-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:42
Was aan het kijken voor CIV6 op de Switch, maar ik zie dat hier de uitbreiding Rise and Fall niet bij zit. Ook niet kunnen vinden of deze er wel aan komt.

Hebben jullie hier iets over gelezen?

edit: Laat maar, ik zie dat Baelrog dezelfde vraag heeft gesteld... :+

[ Voor 15% gewijzigd door Poulske op 21-11-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Dat is idd de oosterscheldekering, lijkt me een wonder te zijn, 1e NL wonder nietwaar? *O*

Er is zoveel te zien op die foto's...
- Goldengate bridge, eindelijk een brug slaan over een water voor snelle verbinding met land units?
- Ski-gebied op een berg, sommigen denken aan een wonder, ik denk eerder aan "happiness" district voor in bergen?
- Woonwijken op water volgens mij
- en dan nog wat standaard dingen als de verbrandde grond rond de vulkaan, of diverse nieuwe energiecentrales...

Veel mensen zie ik trouwens mopperen over de prijs van 40,-.... maar als ik weet hoeveel honderden uren ik wel niet per DLC er opnieuw in stop, is dat het me meer dan waard. Bovendien snap ik ook wel dat deze uitbreiding best wat manuren heeft gekost en niet voor een tientje in de winkel ligt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
davidov schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:17:

Veel mensen zie ik trouwens mopperen over de prijs van 40,-.... maar als ik weet hoeveel honderden uren ik wel niet per DLC er opnieuw in stop, is dat het me meer dan waard. Bovendien snap ik ook wel dat deze uitbreiding best wat manuren heeft gekost en niet voor een tientje in de winkel ligt....
Ik betwist het aantal uren/gespendeerde euro argument niet (ook al is dat voor iedereen anders), maar ik vind het gevaarlijk worden wanneer een expansie de kostprijs grens begint te overschijden van meer dan 50% tov de basegame. Het is een slippery slope tot een expansie die evenveel gaat kosten als de basegame. €30 had ik geen probleem mee gehad.

Ook moet ik erbij zeggen dat de content van de deluxe edition niet zijn extra geld waard was, dat steekt ook nog bij veel spelers

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-11-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:24:
[...]

Ik betwist het aantal uren/gespendeerde euro argument niet (ook al is dat voor iedereen anders), maar ik vind het gevaarlijk worden wanneer een expansie de kostprijs grens begint te overschijden van meer dan 50% tov de basegame.
Waarom? :?
Het is geen 'regel' dat een expansie minder dan 50% of überhaupt goedkoper dan de basegame zou moeten zijn. Ik zie het probleem in het algemeen dan ook niet.
Zie het als een standalone expansion ;)

Alleen als het echt weinig toe zou voegen zou ik er een andere mening op nahouden.
Ook moet ik erbij zeggen dat de content van de deluxe edition niet zijn extra geld waard was, dat steekt ook nog bij veel spelers
Mwah, dat probleem is opgelost door mensen met een Deluxe nog meer te geven dan ze beloofd was.
Als mensen daar nu nog over zeuren, dan zal het wel nooit goed zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

anandus schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:52:
[...]
Waarom? :?
Het is geen 'regel' dat een expansie minder dan 50% of überhaupt goedkoper dan de basegame zou moeten zijn. Ik zie het probleem in het algemeen dan ook niet.
Zie het als een standalone expansion ;)

Alleen als het echt weinig toe zou voegen zou ik er een andere mening op nahouden.

[...]

Mwah, dat probleem is opgelost door mensen met een Deluxe nog meer te geven dan ze beloofd was.
Als mensen daar nu nog over zeuren, dan zal het wel nooit goed zijn ;)
Als ik zo kijk wat er aan features bij komt, en wat dat voor dynamiek gaat brengen mbt de gameplay, dan is dat het geld echt wel waard. :9 :o
Dat gaat echt kansloos vaak mis avonds dat je denkt: Nog 1 of 2 beurten, en dan sla ik hem op en dan ga ik pitten... En vervolgens krijg je een overstroming/vulkaan/whatever in je nek... Ja, maar nu kan ik niet stoppen :o :o

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02

Basszje

Reisvaap!]

AntiChrist7 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:24:
[...]
Ik betwist het aantal uren/gespendeerde euro argument niet (ook al is dat voor iedereen anders), maar ik vind het gevaarlijk worden wanneer een expansie de kostprijs grens begint te overschijden van meer dan 50% tov de basegame. Het is een slippery slope tot een expansie die evenveel gaat kosten als de basegame. €30 had ik geen probleem mee gehad.
Des vroegahs was het volstrekt normaal dat een expansie de prijs van een nieuw spel benaderde. In elk geval met games als Command and Conquer was dat zo. Dat het niet meer zo is omdat men tegenwoordig elke keer als iemand ergens een nieuwe verflaag opkotst het gelijk als DLC willen verhandelen, soit. ;)

Overigens vond ik vorige expansies, zowel Rise & Fall en de CIV5 expansies het meer dan waard. Wellicht een weekje wachten om het mod breakfest te ontlopen.

Anders kan je altijd wachten op de uitverkoop natuurlijk :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga ik ook doen, twee weken later komt Anno 1800 uit, en met een -20% coupon van uplay heb je een splinternieuwe game voor bijna de kost van de expansie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Civ 6 Gold.
Alles tot nu toe.

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Thnx! Die moet ik hebben! :D

[ Voor 62% gewijzigd door YinYang op 22-11-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:06
Ik wil Civ 6 kopen. Als het goed is kan ik de steam editie kopen en dan zowel op windows als mac dezelfde aankoop spelen.

En vraag 2. Als het goed is kan ik cross platform windows-mac multiplayer spelen. Kan ik dan ook verder spelen op windows (als ik multiplayer save en later doorspeel)?

Vraag 3. Ik neem aan dat het spel goed speelbaar is op een macbook pro 2018 15 inch? (heeft radeon gpu).

en is civ multiplayer leuk? Wil het met 1 of meer vrienden spelen. Lijkt me wel tof. Iig geen domme AI maar normale tegenstanders (hooguit wat civ's met domme ai)

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerVincent op 25-11-2018 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:50
Vraag 3. Ik neem aan dat het spel goed speelbaar is op een macbook pro 2018 15 inch? (heeft radeon gpu).
[/quote]
Ik heb ‘n MBA met 8GB RAM van een par jaar terug. Daar loopt R&F ook heel aardig op. Later in t spel wordt t wat trager maar niet onspeelbaar. Jouw veel nieuwere apparaat moet t zeker aankunnen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:38:
en is civ multiplayer leuk? Wil het met 1 of meer vrienden spelen. Lijkt me wel tof. Iig geen domme AI maar normale tegenstanders (hooguit wat civ's met domme ai)
Ik speel bijna zo goed als alleen maar multiplayer. Het is heel leuk, maar je moet wel de tijd hebben. Althans, 'online speed' speel ik nooit en zelfs met quick ben je zo een uur of 6 bezig met een potje, op standard speed kan je op minimaal een dag rekenen van ochtend tot avond/nacht.

Ik heb met vrienden paar keer per jaar een LAN (heel weekend, incl slapen) of mini-LAN (zaterdagochtend tot zaterdagnacht).
Dan komt een spel goed tot z'n recht.

Je kan uiteraard ook gewoon saven en loaden, dat werkt prima voor multiplayer, maar wij vinden het leuker om potjes in z'n geheel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Als je nog nooit een Civ game gebt gespeeld is het dan aan te raden om de base game te kopen of toch meteen te gaan voor de Gold edition ?
Zit erg te twijfelen :)

Heb wel ervaringen met dit soort games ( Warlock, Endless, Fallen Enchantress en AoW3) maar heb Civ nooit gekocht. Een fantasy setting is altijd meer mijn ding geweest maar ik ben door al die games heen hehe.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32
Iusedto schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:04:
Als je nog nooit een Civ game gebt gespeeld is het dan aan te raden om de base game te kopen of toch meteen te gaan voor de Gold edition ?
Zit erg te twijfelen :)

Heb wel ervaringen met dit soort games ( Warlock, Endless, Fallen Enchantress en AoW3) maar heb Civ nooit gekocht. Een fantasy setting is altijd meer mijn ding geweest maar ik ben door al die games heen hehe.
Met iedere uitbreiding wordt de Civ franchise weer wat beter en meer gebalanceerd. Het is dus zeker te adviseren om alle uitbreidingen erbij te kopen. In dit geval dus Gold Edition.

Je gaat daar veel plezier aan beleven :)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok ik weet dat het een beetje topic kaping is, maar speelt niemand Endless Space 2 in afwachting? Vind er niets eens een topic van terug, is nochtans ook een hele goeie 4X met recente updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:26:
Vind er niets eens een topic van terug
Aan de slag, dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja was ik van plan, maar zat niet thuis, komt nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik neem aan dat als ik de steam gold editie kopen hij multiplatform is? Dus dat ik gewoon op mac EN windows kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AntiChrist7 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:13:
Ga ik ook doen, twee weken later komt Anno 1800 uit, en met een -20% coupon van uplay heb je een splinternieuwe game voor bijna de kost van de expansie.
Dat hele uplay is juist een goede reden om het niet te kopen. Bij het laatste anno spel dat ik heb gekocht gingen die servers steeds down, waardoor dit single player spel niet te spelen was...
TweakerVincent schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:51:
Ik neem aan dat als ik de steam gold editie kopen hij multiplatform is? Dus dat ik gewoon op mac EN windows kan installeren?
Steam doet niet aan platform locking. Zolang de makers het ondersteunen draait alles op Windows, Mac en Linux.

[ Voor 27% gewijzigd door RocketKoen op 27-11-2018 00:18 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RocketKoen schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 00:14:
[...]

Dat hele uplay is juist een goede reden om het niet te kopen. Bij het laatste anno spel dat ik heb gekocht gingen die servers steeds down, waardoor dit single player spel niet te spelen was...
Sure, een miljardenbedrijf weet niet hoe ze servers moeten runnen... Ik bedoel, ik speel ook maar bijna dagelijks Ubisoft games, ik denk dat ik het wel zou gemerkt hebben als ze niet wisten hoe ze een game online moeten houden....En Anno 2070 en 2205 heb ik ook maar in totaal een paar honderd uur gespeeld zonder problemen als ik de stats mag geloven, dat is ook geen referentie.

No offense, maar op wat is dat nu gebasseerd wat je zegt? Op zijn minst had je kunnen zeggen welke Anno game het was, dit is maar wat bangmakerij. Of het is omdat ik casual uplay vermeld in een civ topic dat je getriggered bent? Ik zal het nooit meer doen,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AntiChrist7 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 02:08:
[...]

Sure, een miljardenbedrijf weet niet hoe ze servers moeten runnen... Ik bedoel, ik speel ook maar bijna dagelijks Ubisoft games, ik denk dat ik het wel zou gemerkt hebben als ze niet wisten hoe ze een game online moeten houden....En Anno 2070 en 2205 heb ik ook maar in totaal een paar honderd uur gespeeld zonder problemen als ik de stats mag geloven, dat is ook geen referentie.

No offense, maar op wat is dat nu gebasseerd wat je zegt? Op zijn minst had je kunnen zeggen welke Anno game het was, dit is maar wat bangmakerij. Of het is omdat ik casual uplay vermeld in een civ topic dat je getriggered bent? Ik zal het nooit meer doen,....
Laatste was die ik kocht was met de eco's VS de industrie. Geen idee welk nummer. In de weken van de release was die onspeelbaar vanwege uplay. Juist omdat het een miljarden bedrijf is was dat zo'n blunder. Maar vooral omdat ze dus zo'n stricte online DRM gebruikten. Zelfs als de server verdween tijdens je single player game dan knalde je spel eruit.
Sinds die game koop ik geen ubisoft meer.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32
Zullen we het ontopic houden hier ;)

Het is het Civ topic, niet het Anno topic.

Ikzelf loop overigens, voor het eerst sinds ik eind jaren 90 met Civ in aanraking kwam, niet warm voor deze uitbreiding. Ben een paar jaar terug keihard op mijn bakkes gegaan met Beyond Earth (wat een flater was dat....zo dat ik alles wat ik over die uitbreiding wil zeggen) en heb sterk het vermoeden ze dat het nu weer gaan proberen.

Kijk wel eerst even de kat uit de boom dit keer.

[ Voor 70% gewijzigd door Panzer_V op 27-11-2018 06:51 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Panzer_V schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 06:50:
Ikzelf loop overigens, voor het eerst sinds ik eind jaren 90 met Civ in aanraking kwam, niet warm voor deze uitbreiding. Ben een paar jaar terug keihard op mijn bakkes gegaan met Beyond Earth (wat een flater was dat....zo dat ik alles wat ik over die uitbreiding wil zeggen) en heb sterk het vermoeden ze dat het nu weer gaan proberen.

Kijk wel eerst even de kat uit de boom dit keer.
Ik ben nieuwsgierig. Wat is het precies waar je bang voor bent?
De future era?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RocketKoen schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 06:00:
[...]

Laatste was die ik kocht was met de eco's VS de industrie. Geen idee welk nummer. In de weken van de release was die onspeelbaar vanwege uplay. Juist omdat het een miljarden bedrijf is was dat zo'n blunder. Maar vooral omdat ze dus zo'n stricte online DRM gebruikten. Zelfs als de server verdween tijdens je single player game dan knalde je spel eruit.
Sinds die game koop ik geen ubisoft meer.
Dat nomineer ik dus tot BS-post van het jaar.

Buiten het feit dat ik Anno 2070 zelf altijd zonder problemen heb gespeeld (en die is trouwens niet exclusief SP), zijn we 8 jaar verder. Als jouw argument is "koop een game in het jaar 2019 niet want de servers gaan niet werken", dan ga ik daar echt geen woorden meer aan vuil maken. Het klinkt gewoon te dom om over te argumenteren (zelfs al had ik niet de meeste ubisoft games de afgelopen jaren vanaf release gespeeld zonder problemen (AC, Ghost Recon, Anno,Watch Dogs,...)

Those who live by the past are doomed to repeat its mistakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

anandus schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:55:
[...]
Ik ben nieuwsgierig. Wat is het precies waar je bang voor bent?
De future era?
die herken ik wel uit Civ5, de mod om Giant Death Robots en de XCom Squads uit te zetten stond bij mij eigenlijk default aan... De niet militaire dingen (bv de science victory) stoorde ik me minder aan overigens

[ Voor 32% gewijzigd door djidee op 27-11-2018 08:13 . Reden: quote toegevoegd, kwam post tussen ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AntiChrist7 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:11:
[...]

Dat nomineer ik dus tot BS-post van het jaar.

Buiten het feit dat ik Anno 2070 zelf altijd zonder problemen heb gespeeld (en die is trouwens niet exclusief SP), zijn we 8 jaar verder. Als jouw argument is "koop een game in het jaar 2019 niet want de servers gaan niet werken", dan ga ik daar echt geen woorden meer aan vuil maken. Het klinkt gewoon te dom om over te argumenteren (zelfs al had ik niet de meeste ubisoft games de afgelopen jaren vanaf release gespeeld zonder problemen (AC, Ghost Recon, Anno,Watch Dogs,...)

Those who live by the past are doomed to repeat its mistakes
AC en watchdogs. Je bedoelt die games die zoveel bugs hadden met release dat ze onspeelbaar waren?
Ik reken uitgevers inderdaad af op fouten die ze maken. Koop voorlopig ook niks meer van EA.
Als anno straks fantastisch blijkt en goed werkt dan zal ik overwegen om het alsnog te kopen. Ik was ooit een groot fan van de serie. Maar ik ga zeker niet al maanden voor release enthousiast worden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het Civ6 topic toch? Ik ben het een beetje kwijt door de laatste posts die over alles behalve het spel gaan. Helpen jullie mee door weer on-topic te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Panzer_V schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:29:
[...]
Met iedere uitbreiding wordt de Civ franchise weer wat beter en meer gebalanceerd. Het is dus zeker te adviseren om alle uitbreidingen erbij te kopen. In dit geval dus Gold Edition.

Je gaat daar veel plezier aan beleven :)
Ok, bedankt voor je antwoord.
Vanavond dan maar eens gaan kopen en mijn eerste Civ game ooit spelen :)

Ga me eerst wel even wat inlezen of wat beginnersguides kijken op youtube

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eerlijk gezegd als ik nu op civ in moest stappen, zou ik mezelf Civ5 aanraden, met de uitbreidingen is dat gewoon de meest complete civ ervaring die je kunt krijgen. Voor 11 euro imho onmisbaar in elke verzameling :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Magic schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:53:
Eerlijk gezegd als ik nu op civ in moest stappen, zou ik mezelf Civ5 aanraden, met de uitbreidingen is dat gewoon de meest complete civ ervaring die je kunt krijgen. Voor 11 euro imho onmisbaar in elke verzameling :)
Mag ik vragen waarom dat is ?
Kan nu namelijk nog wisselen :)

Civ6 is niet automatisch beter dus ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offtopic

[ Voor 105% gewijzigd door Grotman op 27-11-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:46:
[...]

Civ6 is nog niet compleet. Binnenkort (in februari) komt er een tweede expansion aan en er zijn geruchten over een mogelijke derde.

Als je iets wil dat al helemaal af is (en geen features meer bijkomen), dan kan je beter Civ5 nemen :)
Ook zijn de mods wat langer gerijpt, zeg maar :P
(Mods voor Civ6 zullen geheid breken in februari)

Dat gezegd hebbende er zitten niet meer features in Civ5, dan in Civ6. Waarschijnlijk zelfs minder. Of dat goed of slecht is, is een kwestie van smaak, denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 27-11-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
anandus schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:00:
[...]

Civ6 is nog niet compleet. Binnenkort (in februari) komt er een tweede expansion aan en er zijn geruchten over een mogelijke derde.

Als je iets wil dat al helemaal af is (en geen features meer bijkomen), dan kan je beter Civ5 nemen :)
Ook zijn de mods wat langer gerijpt, zeg maar :P
(Mods voor Civ6 zullen geheid breken in februari)

Dat gezegd hebbende er zitten niet meer features in Civ5, dan in Civ6. Waarschijnlijk zelfs minder. Of dat goed of slecht is, is een kwestie van smaak, denk ik.
ah, ok.
Het is in ieder geval een stuk goedkoper lol :)

Hmm, goed advies.
Net even wat gameplay van Civ 5 gekeken en klopt het dat Civ6 er wat kinderlijker/cartoony uitziet ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:19:
[...]

ah, ok.
Het is in ieder geval een stuk goedkoper lol :)

Hmm, goed advies.
Net even wat gameplay van Civ 5 gekeken en klopt het dat Civ6 er wat kinderlijker/cartoony uitziet ?
Ja, klopt :)

Dat is grotendeels een ontwerpkeuze om het overzichtelijk te houden. Omdat districten erbij zijn gekomen wordt het anders snel onoverzichtelijk.

Persoonlijk vind ik de 'realistische' stijl van 5 wat leuker (al heeft dat weer de kritek dat alles eruitziet als erwtensoep :P ).
Maar je went prima aan de stijl van Civ 6 (althans ik) en uiteindelijk is Civ (zoals zoveel strategiespellen) meer een spel dat je in je hoofd speelt dan op je beeldscherm :)

Als ik jou was zou ik Civ 5 kopen, zeker omdat het complete pakket goedkoper is, daar kan je je echt prima mee vermaken. En tegen de tijd dat je daarop uitgekeken bent dan is Civ 6 misschien wel in een goedkope "Complete Edition" te krijgen ;)

Het ene spel doet niet echt onder voor de ander (both ways), dus dan zou ik gewoon 5 nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 27-11-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Iusedto schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:46:
[...]

Anandus heeft het antwoord al gegeven. :)

Nieuwer is niet altijd beter inderdaad, anders wellicht, maar niet perse beter. Civ5 is echter wel de eerste met hex-based tiles, en daarmee voor mij de eerste "complete" game van de nieuwe generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb de Full iOS versie en wil met een vriend spelen, maar helaas alleen multiplayer via LAN :( Geen fix zeker mogelijk? Vind het wat zonde de full versie te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:26:
[...]

Anandus heeft het antwoord al gegeven. :)

Nieuwer is niet altijd beter inderdaad, anders wellicht, maar niet perse beter. Civ5 is echter wel de eerste met hex-based tiles, en daarmee voor mij de eerste "complete" game van de nieuwe generatie.
Eens.
Verder teruggaan naar 4, al is 4 ook wel héél goed op bepaalde punten, voelt wél echt als een 'stap terug'.
TweakerVincent schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:30:
Ik heb de Full iOS versie en wil met een vriend spelen, maar helaas alleen multiplayer via LAN :( Geen fix zeker mogelijk? Vind het wat zonde de full versie te kopen
Kunnen jullie niet een VPN-LAN opzetten?
Was daar niet een programma voor? Klinkt als Tamagotchi ofzo :P

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 27-11-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit:
Dubbel 🙄

[ Voor 122% gewijzigd door anandus op 27-11-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ja zat ik ook aan te denken, kan je op zich op je phone installeren. Ik vond hem afgelopen zomer op de iPad ideaal spelen in de tuin. Maar denk dat multiplayer mss beter is op pc met headset enzo

En werkt crossplatform multiplayer Mac-Windows goed? Geen sync problemen oid? Zoja koop ik gold en ga ik multiplayer pot spelen windows -> Mac. Kan je dan save games van multiplayer pot in de cloud ook op een mac runnen? Dus stel dat ik volgende dag op mijn mac verder wil met hem kan ik dan gewoon loaden en gaan? Steam versie

[ Voor 33% gewijzigd door TweakerVincent op 27-11-2018 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56
Leader Ability - Raven King - Levied units gain +2 movement and +5 combat strength. Costs neither gold nor resources to upgrade these levied units. Levying troops grants 2 envoys to their associated city-state. Gains the Black Army unique unit at the Castles technology.

Leader Unique Unit - Black Army - Replaces the Courser. +3 combat strength for each adjacent levied unit. Upgrades into the Huszár.

National Ability - Pearl of the Danube - +50% production to districts and buildings if they are located adjacent to and across the river from a City Center.

Unique Unit - Huszár - Replaces the Cavalry. Gains +3 combat strength for every alliance.

Unique Infrastructure - Thermal Bath - Replaces the Zoo. Provides +2 Amenities and +2 Production to all City Centers within range. If there is at least one geothermal fissure feature within the city limits, the bath additionally provides +3 tourism and +2 amenities.
Die Raven King ability is wel heel erg krachtig :o Kost wel wat duiten om de units te krijgen van een city state, maar gratis upgrades en geen resources betalen voor upgraded units, dat is wel heel sterk.

[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 27-11-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 16:57
Ik vind de districten in civ6 een enorm goede toevoeging tov civ5. Je hebt een beperkte keuze omdat het aantal districten gelimiteerd is, en je hebt progressie: eerst barakken voordat je een armory neerzet. Dat klinkt logisch (uitzonderingen daargelaten) en zorgt ervoor dat je niet meer alles in elke stad kan bouwen. Ook dat je een tile moet opgeven voor een district is goed: je moet gaan nadenken of je dat district wel echt wilt hebben.

De keuze welke gebouwen je waar bouwt wordt dus strategischer, en elke keuze die je kan maken die naast voordelen ook nadelen biedt is welkom :)

Persoonlijk vind ik civ6 de beste tot nu toe. Alleen jammer dat de AI nog dom is. En op hogere difficulties worden ze niet slimmer, ze krijgen simpelweg extra goud/science/production per beurt. Valsspelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanW schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:13:
[YouTube: Civilization VI: Gathering Storm - First Look: Hungary]

[...]

Die Raven King ability is wel heel erg krachtig :o Kost wel wat duiten om de units te krijgen van een city state, maar gratis upgrades en geen resources betalen voor upgraded units, dat is wel heel sterk.
Wow, dat ziet er inderdaad heel sterk uit.
En ook nog envoys kopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

anandus schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:30:
[...]

Eens.
Verder teruggaan naar 4, al is 4 ook wel héél goed op bepaalde punten, voelt wél echt als een 'stap terug'.

[...]

Kunnen jullie niet een VPN-LAN opzetten?
Was daar niet een programma voor? Klinkt als Tamagotchi ofzo :P
Hamachi?

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Net ff multiplayer pot gespeeld met een nieuwe speler. team mode is dan ideaal, kan hij op laag niveau lekker kloten. Ook perfect dat het spel na vastlopen van zijn pc gewoon hervat kon worden door opnieuw te joinen. perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

JanW schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:13:
[YouTube: Civilization VI: Gathering Storm - First Look: Hungary]

Is toch maar voor x aantal beurten? Levies zijn meestal eigenlijk waardeloos aangezien je voor een flinke som de tijdelijke leiding krijgt over wat meestal een oud zooitje ongeregeld is. Leuk voor kanonvoer, maar eigenlijk doe ik het niet. Op deze manier krijgt het iig wel een nieuw dimensie.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Basszje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:53:
[...]

Is toch maar voor x aantal beurten? Levies zijn meestal eigenlijk waardeloos aangezien je voor een flinke som de tijdelijke leiding krijgt over wat meestal een oud zooitje ongeregeld is. Leuk voor kanonvoer, maar eigenlijk doe ik het niet. Op deze manier krijgt het iig wel een nieuw dimensie.
10 beurten inderdaad afaik. Daarnaast kan je tegenstander envoys sturen om de citystate om te kopen, waarna je gewoon de units weer kwijt bent. Als ze zover gaan dat de citystate tegen je in oorlog komt vind je jezelf ineens aan de verkeerde kant van het zwaard.

imho echt een last resort dus als je verliezend bent en nog een boel gold hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basszje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:53:
[...]

Ja, precies. Het feit dat je ze gratis kan upgraden (zowel qua geld als resources!) en dat je ook automatisch twee envoys erbij krijgt maakt het wel heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan gaan ze citystates defense wel moeten buffen, want de AI conquert ze vrij snel, zeker op hogere difficulties, en dan heb je niks als Hungary aan die ability. Ik gebruik daarom een mod die ze Walls geeft, hopelijk wordt deze standaard in de game gestoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Ik mis die optie in Civ 5 wel waar je units kon giften. Regelmatig plannetjes in de war gestuurd door een paar tanks naar city states te sturen >:) Met Hongarije zou je dan ook dergelijke grapjes kunnen uithalen.

Ik wil wel een mod waar je dan als Koning Soros van Hongarije kan spelen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Basszje op 28-11-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb nergen een map ping optie gevonden, las dat die er wel in zou komen. Bij multiplayer is dat handig om iets aan te duiden. Bestaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
TweakerVincent schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:28:
Ik heb nergen een map ping optie gevonden, las dat die er wel in zou komen. Bij multiplayer is dat handig om iets aan te duiden. Bestaat dat?
Bij Civ 6 zit er op de rand boven je minimap een icoontje van een pin (lijkt ook op de bekende Google Maps Pin), daarmee kan je in elk geval voor jezelf locaties op de map labelen.

Heb alleen zo weinig LAN games gespeeld dat ik niet weet of anderen dat ook kunnen zien...

• TweakerVincent
davidov schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:05:
[...]

Bij Civ 6 zit er op de rand boven je minimap een icoontje van een pin (lijkt ook op de bekende Google Maps Pin), daarmee kan je in elk geval voor jezelf locaties op de map labelen.

Heb alleen zo weinig LAN games gespeeld dat ik niet weet of anderen dat ook kunnen zien...
Die kan je idd gebruiken maar is traag. Als ik iets zeg wil ik gewoon ff snel pingen op map. Nu moet ik selecteren/naam kiezen/team zetten. =traag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Daaaamn die zien er interessant uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wow, als je in 1 beurt kan landen ergens, dan heb je echt aardig voordeel met al die gratis zooi!

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is toch wel een flinke power creep civ hoor. Ze krijgen bijna voor alles bonussen: gratis population, gratis productie (aangezien je geen eerste werker meer moet maken), wood en rainforest geeft ook nog eens productie, en fishing boats aan extra food + culture bomb. Ook nog eens twee gratis techs, plus extra faith en culture van hun cultural district.

En als je dan militair gaat kijken, hebben ze een geupgrade swordman (één van de beste units voor early aggression), gecombineerd met gratis forten en healing. Lijkt mij serieuze overkill vergeleken met originele civs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon veel kolencentrales bouwen als je tegen ze speelt O-)

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 05-12-2018 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Er is nu ook een gameplay video van Maori verschenen, snap nu wel waarom ze veel goede perks krijgen.
In tegenstelling tot andere civ's zal het spel geen rekening met Maori houden voor een locatie om settelen (?!?). Dus waar iedereen in elk geval een plekje krijgt met genoeg ruimte en resources voor een redelijke start, zal Maori zich gewoon ergens tussen moeten proppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:20
Leuk hoor civ6 maar waar is de pitboss functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ben niet overtuigd. Uiteindelijk is er in een wereld voor 6 spelers ook plaats voor 6 spelers. Ok misschien bne je wel wat krap in het begin, maar dat wordt makkelijk goedgemaakt door :

-meer productie (elk bos heeft van Turn1 een lumbermill) + moet je minder builders bouwen.

-meer housing, en gratis tech (en je verzamelt nog tech op de oceaan, dus het is meer dan compensatie)

-je verzamelt ook nog culture, daar heb je dus ook geen achterstand. Gegeven je oceaanstart loop je wss ook wel tegen de inspiratie voor foreign trade en/of mysticism aan

-en dan nog eens een classical unit dat een kruising is van een legioen + een Varu. Gecombineerd met free healing.

Als je dat vergelijkt met vroege civs zoals Spanje of Egypte is dat toch serieuze overkill. Vind het vooral spijtig dat ze weinig doen om die civs terug interessant /relevant of een beetje competitief te maken. Ja ok er zijn nieuwe mechanics, maar buiten een beetje rework aan Engeland of rusland gebeurt er niet veel met die content

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:19:
[...] maar buiten een beetje rework aan Engeland of rusland gebeurt er niet veel met die content
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a) omdat ze het anders wel hadden gezegd
b) omdat het bij vorige expansies ook nooit is gebeurd dat (alle) oudere civs een redesign/rebalance kregen om met de nieuwe mechanics te werken

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 08-12-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:43:
[...]

a) omdat ze het anders wel hadden gezegd
Maar ze hebben wel gezegd dat diverse civs veranderd zijn?
Zoals China en kanalen om specifiek te zijn, maar ook andere civs die nog niet genoemd zijn.
b) omdat het bij vorige expansies ook nooit is gebeurd dat (alle) oudere civs een redesign/rebalance kregen om met de nieuwe mechanics te werken
Euhm, wel? :?
Wat dacht van de veranderingen bij diverse civs met loyalty in Rise & Fall?

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 08-12-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:46:
[...]
Maar ze hebben wel gezegd dat diverse civs veranderd zijn?
Zoals China en kanalen om specifiek te zijn, maar ook andere civs die nog niet genoemd zijn.

[...]
Euhm, wel? :?
Wat dacht van de veranderingen bij diverse civs met loyalty in Rise & Fall?
Ok je snapt het dus duidelijk niet. Trouwens, loyalty werkt voor alle civs, ook de oude, hetzelfde. Daar is niks uniek aan waarvan je zegt "oh dat geeft me een reden om Spanje/Egypte/.. nog eens te spelen want ze hebben een unieke interactie met die nieuwe mechanic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:40:
[...]

Ok je snapt het dus duidelijk niet.
Blijkbaar? Al vermoed ik dat jij het niet snapt :P
Trouwens, loyalty werkt voor alle civs, ook de oude, hetzelfde. Daar is niks uniek aan waarvan je zegt "oh dat geeft me een reden om Spanje/Egypte/.. nog eens te spelen want ze hebben een unieke interactie met die nieuwe mechanic"
... Je weet dat Spanje en Egypte zijn veranderd in Rise & Fall? :?

Spanje heeft meer interactie met het loyalty-systeem, Egypte met het alliance-systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 08-12-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veranderingen zijn verwaarloosbaar , en er zijn nog meer originele civs die letterlijk ongewijzigd blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56
Canada
Leader Ability - The Last Best West - Farms may be built on Tundra. After Civil Engineering, may build farms on Tundra Hills as well. The cost of purchasing snow and tundra tiles is reduced by 50%. Extraction rate of all consumable (strategic? Accumulated?) resources is doubled on Snow, Snow Hills, Tundra, and Tundra Hills tiles.

National Ability - Four Faces of Peace - Cannot declare or be the target of surprise wars, or declare war on citystates. Gain +100% Favor from emergencies or scored competitions. Gain +1 Favor for every 100 Tourism.

Unique Unit - Mountie - Light Cavalry unit (replaces Cavalry?). Can create a National Park. +5 Combat Strength when fighting within 2 tiles of a National Park. Additional +5 if you own that park.

Unique Infrastructure - Ice Hockey Rink - Only may be built on tundra or snow, one per city. Provides +2 Appeal and +1 Amenities. +1 Culture for each adjacent Snow, Snow Hills, Tundra, or Tundra Hills tile. Unlocking Flight provides Tourism. Unlocking Professional Sports provides +2 Production and +2 Food. Provides +4 Culture if adjacent to an Entertainment Complex with a Stadium.

[ Voor 87% gewijzigd door JanW op 11-12-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Hmmm, ok leuke civ eindelijk eentje die met tundra uit de voeten kan...

Maar wat pas echt m'n aandacht trok is dat ze de resources/strategic resources gaan aanpassen?
In het filmpje is een moment te zien dat als je met de muis op je "iron" in de balk bovenaan gaat staan, dat je dan de info krijgt:
Iron
5/50 in stockpile
accumelating +4 per turn

Klinkt als een cap voor het aantal units dat je met een resource kan maken?
Hoop vooral dat het niet meer vereist is om in de stad waar je de unit maakt ook die ene resource te hebben (even weggelaten dat je een 2e erbij kan pakken om wel overal te produceren).

-edit-
Oh en de sneak peak van world congress zag er ook wel fijn uit.
Ben nogsteeds hyped :D

[ Voor 7% gewijzigd door davidov op 11-12-2018 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
is nochtans al in het begin gezegd dat ze het stockpile mechanic gaan doen dat je ook in Endless Legend/Endless Space 2 terugvindt. Overhaul van de strategics was dan ook dringend nodig:

- geen ijzer in je rijk? dikke pech jongen. Ook al heb je 6-7 steden
- 1 ijzer in je rijk? maak een district dat het magisch tot twee ijzer maakt
- heb je twee ijzer? oh, dat is gelijk aan oneindig veel ijzer, maar maak zoveel swordsmen als je wil

Klinkt als een leuke civ, maar als je een civ vergelijkt die de slechtste tiles in de game (tundra+ snow) redelijk maakt, tegenover een civ die vanalles gratis krijgt, dan zie ik toch nog altijd een verschil qua powerlevel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
AntiChrist7 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:34:
dan zie ik toch nog altijd een verschil qua powerlevel ;)
Prima toch?
Ik wil helemaal geen civ's die allemaal exact hetzelfde powerlevel hebben, soms wil ik met een overpowered civ spelen en soms wil ik een uitdaging....

Eerder gaf je aan dat slechts een paar civ's getweaked worden als er nieuwe content uitkomt. Vind ik ongeveer hetzelfde: stel dat "milieu" een nieuw toegevoegd aspect is, ik wil dan helemaal niet dat alle civs aangepast worden en allemaal een perk met "milieu" krijgen. Eenheidsworst.

Ik wil juist dat het kiezen van een civ je keuzes en speelstijl zal beïnvloeden, en dat lijkt me eerder te gebeuren als er verschillen zijn in sterkte en in welke aspecten ze perks voor hebben.

En bij multiplayer spreek je dan maar af dat men bepaalde civs niet mag gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar mileu is niet de enige toevoeging he. Je hebt de favours, de aangepaste emergencies, nieuwe districten. Dus dat doen ze wel goed, de civs voelen zeker diverser aan dan in Civ V. Een civ die geen citystates kan aanvallen of surprise war kan doen/krijgen is zeker iets uniek

Het is gewoon zo dat de Maori met al hun gratis goodies een enorme headstart krijgen die lang duurt (en early game civs zijn de sterkste civs), dat steekt wel af tegen minder goede civs. Je krijgt toch wel een sterk verschil qua tiers. Verschil moet er zijn, maar in het geval van maori vind ik het echt wel groot

En bij MP speel ik persoonlijk liever random. Bepaalde civs bannen doet me denken aan R6 Siege Pro league. Je hebt daar één operator/character die slech tontworpen/ enorm overpowered is en elke match geband werd (dit seizoen is hij proactief gebanned). Dat is geen oplossing, maar oplapwerk, je moet naar het design kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Canada gameplay livestream begint nu:

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
Wat zijn jullie ervaringen met de Switch versie? Zelf kan ik het niet opbrengen om uitgebreid thuis te gamen maar op een switch speel ik wel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het idee van rockbands en dergelijke wel leuk, maar dat je er faith moet voor generen, snap ik de ballen van en makes no sense. Het zou veel logischer zijn moesten ze een byproduct zijn van de cultuur die je genereert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik geloof dat mijn lopende potje wat in de war is :) ik heb een alliantie met Gallië, maar diens city states zijn in oorlog met mij... onze status is allied, maar zijn units worden als vijanden gezien en ik kan ze aanvallen... wtf? Ben ik nu in oorlog met een ally?? :D

EDIT:
Ik snap m al! Gallië is in oorlog met Sumerië, waar ik een defensieve alliantie mee heb.

EDIT 2:
Ik snap'm niet meer :D Gallië en Sumerië hebben de zaak bijgelegd en ik heb nog steeds allianties met beiden, maar toch speelt het spel alsof ik oorlog heb met Gallië... En Gallië heeft er geen problemen mee, gewoon vriendelijk doen enz.

[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 16-12-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
pirke schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:48:
De keuze welke gebouwen je waar bouwt wordt dus strategischer, en elke keuze die je kan maken die naast voordelen ook nadelen biedt is welkom :)
Ik ben onlangs weer eens begonnen met CIV 6 maar betrap me er nu op dat ik elke keer enorm aan het puzzelen ben welk district waar het beste ligt, hoe de districten elkaar weer beinvloeden, welke ik nog niet kan maken maar later wel en of ik die dan niet beter neer kan zetten op de plek waar ik nu een ander district neer wil zetten.
Op king maakt dat nog niet zoveel uit, maar ik heb wel de intentie om op hoger niveau te gaan spelen. Heeft iemand wellicht wat adviezen of handige links met uitleg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Pagina: 1 ... 20 ... 31 Laatste