Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 15:49

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

De komende dagen zijn de expansion packs voor Civ6 op iOS gratis te krijgen, zie dit bericht

Elke 48 uur kan je een andere expansion gratis downloaden. Het overzicht:

Dec. 20-22: Poland Civilization & Scenario Pack (usually $4.99)
Dec. 22-24: Vikings Scenario Pack (usually $4.99)
Dec. 24-26: Australia Civilization & Scenario Pack (usually $4.99)
Dec. 26-28: Persia and Macedon Civilization & Scenario Pack (usually $8.99)
Dec. 28-30: Nubia Civilization & Scenario Pack (usually $4.99)
Dec. 30 - Jan. 1: Khmer and Indonesia Civilization & Scenario Pack (usually $8.99)

Het spel zelf is ook weer in de aanbieding (halve prijs).

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-07 18:07
Edit: laat maar, hierboven staat het ook al.

[ Voor 77% gewijzigd door Jeroen O op 21-12-2018 13:25 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The GDR returns (linkje op juiste tijdstip):
YouTube: Civilization VI: Gathering Storm - Inca Gameplay Premiere

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 21-12-2018 09:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jeroen O schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:30:
En het bovenstaande geldt ook voor de iOS versie.

De in-app-purchase om het volledige spel te ontgrendelen is ook afgeprijsd tot € 16,99.
Dat zei ie toch ook al? ;)
Helaas is er voor de pc geen sale voor Rise&Fall inclusief alle DLC's, maar zonder het basis spel. Dan maar wachten tot de nieuwe uitbreiding op 14 feb, dan zullen er vast wel weer wat aanbiedingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-07 18:07
toolkist schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:53:
[...]

Dat zei ie toch ook al? ;)
Helaas is er voor de pc geen sale voor Rise&Fall inclusief alle DLC's, maar zonder het basis spel. Dan maar wachten tot de nieuwe uitbreiding op 14 feb, dan zullen er vast wel weer wat aanbiedingen komen.
Ja ik zie het. Sorry niet goed gelezen. Omdat de meeste berichtgeving in dit topic over de PC versie gaat was ik er automatisch vanuit gegaan dat jouw bericht ook op de PC versie sloeg.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 18:51
polopolo150 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:18:
Wat zijn jullie ervaringen met de Switch versie? Zelf kan ik het niet opbrengen om uitgebreid thuis te gamen maar op een switch speel ik wel graag.
Tot nu toe positief (Mits je geen multiplayer speelt)!
Ja richting end game duren de turns wat langer, maar niet heel veel langer dan bijv. op de PC.
Ik zit de laatste tijd niet veel meer achter de PC(staat op zolder) en via steamlink is de interface scale nogal meh.
Alle kleine expansions (extra civs zitten er in) alleen de grote expansions zoals Rise & Fall is nog niets over bekend,

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 06:13
De IOS versie is nu in de aanbieding voor 16.99 incl. een aantal uitbreidingen. Voor mij het ideale platform om op te spelen!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-07 02:59
Vandaag heb ik het spel gekocht via Steam met alle uitbreidingen tot dusver. Ik ben erg onder de indruk en heb nog veel te leren. Tot dusver erg vermakelijk. Iemand nog tips waar ik het beste kan inlezen e.d.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
JDdeV1992 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:51:
Vandaag heb ik het spel gekocht via Steam met alle uitbreidingen tot dusver. Ik ben erg onder de indruk en heb nog veel te leren. Tot dusver erg vermakelijk. Iemand nog tips waar ik het beste kan inlezen e.d.?
Als je er de tijd voor hebt: ik vind het erg informatief om gameplayvideo's op YouTube te kijken :) . Ik heb er eindelijk weer eens tijd voor en heb vantevoren alvast wat materiaal bekeken om er een beetje in te komen :Y) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Pfff, en dan komt er straks nog een uitbreiding aan ook....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Eujz7aG3zsX6snMmdDbIEHP/full.jpg

Wel nagenoeg alle volken haast gehad... Scenario's speel ik niet zo veel, en exoten najagen (airlift een lvl3 archer oid) geloof ik ook wel.

Op naar de volgende, jongens zijn toch lekker met auto'tjes/duplo aan het spelen, moeders doet uitslapen, dan kan ik wel wat turns wegdrukken.. #vakantie :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:43
JDdeV1992 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:51:
Handige wiki's:
http://civilization.wikia.com/wiki/Civilization_VI
https://civ6.gamepedia.com/Civilization_VI_Wiki
Fan forum:
https://forums.civfanatics.com/

Niet dat ik er fan van ben, maar merk dat ik er vaak terecht kom na dingen zoeken op Google.
Oh en kom ook vaak uit bij de forums van Steam trouwens.

-edit-
Meh.
Merk nu dat die wiki's niet echt up to date zijn, en dat met een uitbreiding op komst... :F

[ Voor 7% gewijzigd door davidov op 27-12-2018 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-07 02:59
Zojuist mijn eerste winst binnengesleept! Science Victory. Wat een gaaf en verslavend spel zeg, voor je het weet zit je uren weg te klikken. Het volgende potje maar weer beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 15:05
davidov schreef op donderdag 27 december 2018 @ 01:24:
[...]
Merk nu dat die wiki's niet echt up to date zijn, en dat met een uitbreiding op komst... :F
Ik zou zeggen: doe er wat aan :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 15:24
in hoeveel turns winnen jullie gemiddeld een game en op welke difficulty? probeer er terug wat in te komen en mijn speelstijl te verbeteren: mijn gold sneller uitgeven, meer de belangrijke techs/civics beelinen. wat aggresiever zijn tegen de AI's in het begin (omdat er geen war penalty is), maar daarna allianties opbouwen, meer choppen,...

[ Voor 52% gewijzigd door AntiChrist7 op 02-01-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-08 16:48
Ik hoop van harte dat de Nederlandse civ ter verdediging ook polders en grasland onder water kan zetten door middel van een waterlinie.

Lijkt me verder echt de expansie die civ6 af gaat maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
denk er over na op civ VI aan te schaffen. via de pricewatch zie ik een gamekey shop. Dan koop je alleen een key en dan download je hem ergens anders of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
boemmie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:28:
denk er over na op civ VI aan te schaffen. via de pricewatch zie ik een gamekey shop. Dan koop je alleen een key en dan download je hem ergens anders of zo?
Yep, je zal een Steam key krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11
boemmie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:28:
De "volledige" versie met alle DLC en de Rise & Fall expansion is voor 28€ te koop via https://www.fanatical.com...ion-vi-gold-edition-aspyr. De aankomende expansion zit daar natuurlijk niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Dude, dat is wel een HEEL mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
JanW schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:10:
[...]

De "volledige" versie met alle DLC en de Rise & Fall expansion is voor 28€ te koop via https://www.fanatical.com...ion-vi-gold-edition-aspyr. De aankomende expansion zit daar natuurlijk niet bij.
Topper!
ga hem vanavond aanschaffen!

Hmmm even goed gelezen, Het gaat hier over de linux/mac versie. De windows versie is gewoon 100 eu

[ Voor 12% gewijzigd door boemmie op 07-01-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ugh... Science victory blijft voor mij onhaalbaar :D Ik heb steeds ruim voordat ik de ruimte echt in ga al een Cultural. Tijd om die optie eens uit te schakelen.

Religious victory heb ik nu eindelijk wel eens gehaald, met dank aan Ethiopië. Die kan permanent builders/settlers kopen met Faith en krijgt +1 faith per berg/heuvel naast een stadscentrum. Op die manier ben je bijna gegarandeerd de eerste met een religie (en Earth Goddess).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Mali!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
hmm best interessant. Hoewel productie nog altijd de n1 resource is (en die in de woestijn moeilijk te krijgen is), kan je met genoeg goud ook wel uit de voeten, zeker met de Reyna die toelaat hele districten te kopen. En je krijgt een korting voor het kopen in een stad die een commercial hub heeft (die je sowieso wilt in elke stad), al is het niet duidelijk hoe sterk de korting is.

Trade routes zijn enorm sterk (juist omdat het gratis resources zijn), dus hoe meer hoe beter (al helpt goud wel niet bij bv wonders bouwen of onderdelen van de science victory). Een unit die goud verdient bij het veroveren is ook wel handig, al kan je dat eigenlijk nu al verdienen door te pillagen (maar cavalerie is altijd sterker juist vanwege hun movement speed)

blijf het wel hilarisch vinden dat als je Mansa musa googelt, er bij afbeeldingen hoofdzakelijk zijn civ 4 protret opduikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-07 12:37
Arrghh will deze spelen maar m'n of kan dat niet aan denk.
I5 740
12 GB
Ati 7770 1 GB
En full HD zit er dan niet in denk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:35:
Arrghh will deze spelen maar m'n of kan dat niet aan denk.
I5 740
12 GB
Ati 7770 1 GB
En full HD zit er dan niet in denk...
Gaat prima. Grafische kaart zit ergens tussen minimum (5570) en recommended (7970) in.

De grafische opties zijn prima te tweaken en om heel eerlijk te zijn zie ik tijdens het spelen toch niet heel veel verschil tussen minimaal en maximaal.
Nouja, je ziet het wel, maar het is dusdanig van een ondergeschikt belang dat het niet opvalt, zeg maar.
Ik ga dit op repeat zetten als ik Mali speel :P

[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 09-01-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
In de Mali Livestream vandaag veel randinfo te vinden: production queu, veranderingen aan gouverneurs, early world congress... Volgende civ zou zweden zijn volgens de geruchten.

YouTube: Civilization VI: Gathering Storm - Mali Gameplay Premiere (Dev Lives...

Heb zelf wat geprobeerd te spelen op Emperor, maar ga denk ik terugswitchen. De AI is erg onredelijk en CS worden supersnel geconquerd (en ik gebruik dan nog een mod die ze muren geeft...). Speel het liever op mijn gemak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
Sweden

Sterk in culture en science en voegt de nobelprijs toe als uniek evenement via het world congres. Ik vind de posts van Zigzagzigal op reddit ook altijd heerlijk informatief: https://www.reddit.com/r/...first_look_sweden/ee4gvrc

Hij heeft op Steam ook veel handleidingen geschreven voor de verschillende CIV's. https://steamcommunity.co...shopfiles/?section=guides

[ Voor 63% gewijzigd door JanW op 15-01-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Precies Hermelien die haar fameus heeft laten gaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
The Ottomans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow.
Dus:
Twee unique units
Unique building
Unigue advisor

Damn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Spel vandaag aangeschaft en een rondje door de tutorial gespeeld, dat smaakte naar meer, zijn er adviezen voor civilizations om mee te beginnen in en een vrij potje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Hangt af van je speelstijl en de difficulty vooral eerder dan de civ.

Pericles is een leuke voor zijn early UU en de gratis wildcard kaart. Als je meer oorlog wilt voeren, dan Gorgo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 15:37

Basszje

Reisvaap!]

Brilsmurfffje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:46:
Spel vandaag aangeschaft en een rondje door de tutorial gespeeld, dat smaakte naar meer, zijn er adviezen voor civilizations om mee te beginnen in en een vrij potje?
Als het je eerste keer civilization is gewoon rustig beginnnen, niet laten opjagen door allerlei tips online en niet bang zijn om wat te proberen / falen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Moeilijkheid op laag, map niet te groot en gewoon gaan. Je ontdekt het spel vanzelf wel... En ook je eigen stijl erin

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Kent iemand gamekeykopen.nl ?? Nu voor 11 euro civ 6 stream download key te koop. Stream zelf is nog 60 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:26:
Kent iemand gamekeykopen.nl ?? Nu voor 11 euro civ 6 stream download key te koop. Stream zelf is nog 60 euro.
Klinkt als een keysite, dat kan soms dubieus zijn.

Voor de laagste prijzen kan je bij deze site kijken:
https://isthereanydeal.co...eierscivilizationvi/info/

Zo te zien is het vanaf 12 euro bij (legitieme) onlinewinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ga ik daar kijken. Top!! Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 11:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ah ik ook toevallig vorige week :) maar ik ben nu zelfs nog in de modus om rustig te beginnen :) smaakt inderdaad wel naar meer dus eens kijken of ik ergens langzamer hand de DLC ook goedkoop op de kop kan tikken.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ottomanen klinken voor mij niet interessant. Ik vind oorlog sowieso al één van de zwakste aspecten van Civ (het is erg tijdrovend en langdradig, en de AI is er vreselijk in), en ze hebben bijna niets anders dat met de nieuwe mechanics werkt, vergeleken met al de nieuwe aangekondigde civs. Ze hebben niets met terrain features, en ook qua diplomatie/WC zijn ze niet speciaal.

Ibrahim maakt ze nog een beetje uniek, maar gouverneurpromoties groeien niet met hopen aan de bomen, dus kans is groot dat je hem of als enige gebruikt, of helemaal niet gebruikt. En het unieke aan Janissaries (ze kosten populatie in je eigen steden), kan je omzeilen door swordmen te upgraden

Volgende civ is wss Phoenicie/Carthago

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ShadowBumble schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:15:
[...]

Ah ik ook toevallig vorige week :) maar ik ben nu zelfs nog in de modus om rustig te beginnen :) smaakt inderdaad wel naar meer dus eens kijken of ik ergens langzamer hand de DLC ook goedkoop op de kop kan tikken.
Ik kan je zo een scenario van harte aanbevelen, heb zelf een aantal keer "Outback Tycoon" gespeeld. Duurt maart 60 beurten en daarna krijg je een score, kan je op zien of je een beetje progressie maakt en snel nieuwe dingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Tutorial is een beetje karig inderdaad. Heb Civ 6 ook gekocht (na lange tijd Civ 3 gespeeld te hebben) en vond juist op youtube "Let's Play Civ 6" achtige video's veel dingen te verklaren hoe iets werkt. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 11:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Prutzertje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Tutorial is een beetje karig inderdaad. Heb Civ 6 ook gekocht (na lange tijd Civ 3 gespeeld te hebben) en vond juist op youtube "Let's Play Civ 6" achtige video's veel dingen te verklaren hoe iets werkt. d:)b
Ik ben net klaar met deze: YouTube: Civilization 6 - A Tutorial for Complete Beginners - Part 1

Dus als je er nog meer goede hebt zeer graag !

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ShadowBumble schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Ik ben net klaar met deze: YouTube: Civilization 6 - A Tutorial for Complete Beginners - Part 1

Alles van quill18 is goed en imho leuk te kijken. Hij is misschien niet de beste speler ooit, maar hij weet het wel goed uit te leggen en zijn gedachtegang duidelijk te maken.

Eerder was er ook maddjinn, maar die heeft zijn youtube kanaal helaas verwijderd. Ik weet ook niet of hij met civ6 heel actief was, maar met civ5 was hij erg fijn om te kijken, en op een lekker hoog niveau.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Hangt er van af waar je om wil gaan spelen. Je hebt verschillende CIV's die zich heel goed lenen voor verschillende typen overwinningen.

Zelf ben ik nog druk zoekende met het opbouwen van m'n CIV's, wanneer knal je je eerste Settler er bijvoorbeeld uit? In CIV 5 hield ik meestal aan zodra mijn stad op ongeveer 4 population had. Nu meestal al wat sneller als ik in de buurt een mooie spot heb gevonden. Zeker omdat de AI ook lekker vlot is met settlen.

Ook het plaatsen van districten heb ik nog wel wat moeite mee. Wanneer ga je je Holy Site bouwen (als je die uberhaupt al gaat bouwen). Wanneer je campus district. Hoe kies je de steden hierop uit en welke districten zijn essentieel. Zoveel te ontdekken nog :P Ondanks dat heb ik al wel wat potjes op prince voltooid en ook gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ShadowBumble schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Ik heb zelf wat van deze filmpjes gekeken, vind het ook leuk om bepaalde dingen zelf te ontdekken
YouTube: The Saxy Gamer
JanW schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:23:
[...]

Hangt er van af waar je om wil gaan spelen. Je hebt verschillende CIV's die zich heel goed lenen voor verschillende typen overwinningen.

Zelf ben ik nog druk zoekende met het opbouwen van m'n CIV's, wanneer knal je je eerste Settler er bijvoorbeeld uit? In CIV 5 hield ik meestal aan zodra mijn stad op ongeveer 4 population had. Nu meestal al wat sneller als ik in de buurt een mooie spot heb gevonden. Zeker omdat de AI ook lekker vlot is met settlen.

Ook het plaatsen van districten heb ik nog wel wat moeite mee. Wanneer ga je je Holy Site bouwen (als je die uberhaupt al gaat bouwen). Wanneer je campus district. Hoe kies je de steden hierop uit en welke districten zijn essentieel. Zoveel te ontdekken nog :P Ondanks dat heb ik al wel wat potjes op prince voltooid en ook gewonnen.
Ik ben nu bezig met een potje waarbij ik bepaalde steden een bepaalde taak probeer te geven, ben er nog niet helemaal uit of dit een succes is. Combinaties van districten zijn volgens mij sowieso de sleutel tot succes. In een stad aan de rand is het handig om een encampment te hebben waar je manschappen kan trainen om nabij gelegen steden in te lijven. Een centrale stad doet een commercial hub het erg goed omdat er dan veel trade routes doorheen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paar Civ-Youtubers die ik heb staan:
YouTube: PotatoMcWhiskey
YouTube: TheGameMechanic
YouTube: Marbozir
YouTube: quill18
YouTube: civtrader6
YouTube: PrimEvalCIV
YouTube: Broyar
YouTube: BarbarianHunter
YouTube: TheGameCommon
YouTube: Normul8or
YouTube: Square Triangle Mouse
YouTube: Northernlion
YouTube: Omega Alden

Niet allemaal even goed of entertainend, hoor.
Maar zeker de eerste helft van het rijtje is prima :)

Edit:
Phoenicia!

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 29-01-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14
Cool. De eerste civ die loyalty pressure echt gebruikt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Ik ben nu bezig met een potje waarbij ik bepaalde steden een bepaalde taak probeer te geven, ben er nog niet helemaal uit of dit een succes is. Combinaties van districten zijn volgens mij sowieso de sleutel tot succes. In een stad aan de rand is het handig om een encampment te hebben waar je manschappen kan trainen om nabij gelegen steden in te lijven. Een centrale stad doet een commercial hub het erg goed omdat er dan veel trade routes doorheen lopen.
Daar wil ik toch een kanttekening bij maken. Hoewel je zou denken dat Civ 6 zich meer leent tot pure specialisatie van steden, is dat geen optimale speelstijl. Commercial hubs of harbors wil je sowieso in elke stad, omdat trade routes juist zo sterk zijn, zeker internationaal kan je daar midgame veel profijt uithalen.

En afhankelijk van welke victory je wilt halen, zul je voor een science victory juist een campus in al je steden bouwen (om zoveel mogelijk science te vergaren en door de tech tree te vlammen), en hetzelfde geldt voor een cultural victory (waar je overal een theater square wilt om zoveel mogelijk slots te hebben voor je great works), of een religious victory met holy sites, (omdat je zoveel mogelijk faith/turn wil vergaren). Enkel zaken zoals een entertainment district en een industrial zone zul je meer moeten micromanagen, vanwege hun ranged effect.

Over encampments zijn de meningen verdeeld. Als je niet op dominantie uit bent, worden ze meestal niet gebouwd omdat a) de AI sowieso slecht is in oorlog voeren en b) er meer waardevolle districten zijn.

Phoenicia klinkt in ieder geval al veel gevarieerder dan de Ottomanen, klinkt wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/fxyrj7ljmed21.png

Noorwegen kan wel een buff gebruiken. Ze waren al één van de mindere CIV's en met de komst van Carthage en de Maori al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
JanW schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:09:

Noorwegen kan wel een buff gebruiken. Ze waren al één van de mindere CIV's en met de komst van Carthage en de Maori al helemaal.
Ja dat heb ik ook al gedacht. Ik denk dat die vraag ook wel zal opduiken bij de livestream die ze gaan doen. Zelfs de Ottomanen worden betere raiders

[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 30-01-2019 12:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Verschillende youtubers hebben al toegang tot Gathering Storm. Genoeg te zien qua nieuwe mechanics en nu wachten op 14 februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Eleanor of Aquitaine - England/France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Kan ze dan twee keer als AI voorkomen vraag ik me af? Doet me denken aan die spiderman meme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14
AntiChrist7 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:57:
Kan ze dan twee keer als AI voorkomen vraag ik me af? Doet me denken aan die spiderman meme
Wel 1x als France en 1x als England dan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
AntiChrist7 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:57:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QuKwhsA.png

Maar van wat ik lees kan dat niet. Het blijft dezelfde leader/persoon. Volgens mij zit er wel een optie bij het creëren van een nieuw spel om dat te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja jgewoon duplicate leaders uitvinken, of ze manueel toewijzen. Er is zelfs een achievement voor

Meet the New Boss, Same as the Old Boss
As Eleanor, gain a city to loyalty that was owned by a different civilization with Eleanor as its leader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Net de tutorial grotendeels gespeeld. Toch wel redelijk veel verschil met deel 5. En die heb ik niet grondig gespeeld. Ben heel erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Een maat is net begonnen met civ VI, dus sta hem wat bij in MP, maar wat ik wel spijtig vind is dat blijkbaar iedereen de dlc/expansie moet hebben, wat bij andere strategy games zoals EL/ES2 of Paradox niet het geval is. Ik moest ook even terugdenken naar hoe het was zonder government plazas en allianties enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:19

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Iemand enig idee wat dit is? Ik zag ook een soort van vuur/laserstraal

Civ6
civ6 screenshots
Wat is dit?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:25:
Iemand enig idee wat dit is? Ik zag ook een soort van vuur/laserstraal

Civ6
civ6 screenshots
[Afbeelding: Wat is dit?]
Artifact misschien? Kan het zijn dat je videokaart te warm werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

anandus schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:33:
[...]

Artifact misschien? Kan het zijn dat je videokaart te warm werd?
Het leek echt iets ingame, mn stadje brande ook toen ik die vuurstraal zag. Maar als het verder niemand bekend voor komt dan durf ik het zeker niet uit te sluiten. Ik heb een vrij warme PC temps. Nu ik speel, 68 graden voor de GPU, en 61 CPU. Ik krijg namelijk ook wel wat van die grote artifacts sinds de windows 1809 update.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Dwarlorf schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:40:
[...]
Het leek echt iets ingame, mn stadje brande ook toen ik die vuurstraal zag. Maar als het verder niemand bekend voor komt dan durf ik het zeker niet uit te sluiten. Ik heb een vrij warme PC temps. Nu ik speel, 68 graden voor de GPU, en 61 CPU. Ik krijg namelijk ook wel wat van die grote artifacts sinds de windows 1809 update.
Ik weet geen donder van computers, maar iets wat hier enorm op lijkt heb ik in de afgelopen jaren 3-4x gehad met civ6, vooral het eerste jaar nadat het spel uit was. Volgens mij is het een glitch/bug als er iets fout gaat met de berekeningen vd grafische kaart? Resulteerde vaak in dergelijke diagonale strepen, of dat de textures van de map/oceaan boven een zelfde soort diagonale streep flikkeren. Geen idee waardoor het altijd resulteerde in schuine strepen of iets daarmee te maken had. Herstarten zou het moeten oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door davidov op 12-02-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

davidov schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:52:
[...]

Ik weet geen donder van computers, maar iets wat hier enorm op lijkt heb ik in de afgelopen jaren 3-4x gehad met civ6, vooral het eerste jaar nadat het spel uit was. Volgens mij is het een glitch/bug als er iets fout gaat met de berekeningen vd grafische kaart? Resulteerde vaak in dergelijke diagonale strepen, herstarten zou het moeten oplossen.
Bedoel je de computer opstarten of het spel?

Ik heb trouwens inmiddels gewonnen maar mocht het weer gebeuren dan weet ik wat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Dwarlorf schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:54:
[...]

Bedoel je de computer opstarten of het spel?

Ik heb trouwens inmiddels gewonnen maar mocht het weer gebeuren dan weet ik wat te doen.
Spel opnieuw opstarten.
Als de glitch er eenmaal inzit dan verdwijnt het niet voordat het spel opnieuw is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-07 15:16

Maduth

Probeersel

Hallo Allemaal.

Ik heb weer interesse om CIV op te pakken na jaren afwezigheid [WOW] zodat ik op mijn eigen tempo lekker rustig kan bouwen. Maar in hoeverre 'moet' je alle addons kopen om het weer te testen? Of kan ik gewoon bij Steam de basis eerst bestellen en dan mijn eerste stapjes weer zetten? Of mis ik dan enkel 'cruciale' ervaringen?

Ik heb nog wel ergens CIV5 liggen maar deze is blijkbaar dus al 6-7 jaar oud [net zoals mijn PC].

Cheers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maduth schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:59:
Hallo Allemaal.

Ik heb weer interesse om CIV op te pakken na jaren afwezigheid [WOW] zodat ik op mijn eigen tempo lekker rustig kan bouwen. Maar in hoeverre 'moet' je alle addons kopen om het weer te testen? Of kan ik gewoon bij Steam de basis eerst bestellen en dan mijn eerste stapjes weer zetten? Of mis ik dan enkel 'cruciale' ervaringen?

Ik heb nog wel ergens CIV5 liggen maar deze is blijkbaar dus al 6-7 jaar oud [net zoals mijn PC].

Cheers
In principe heb je behalve de basisgame niet nodig (komende 2 dagen gratis te proberen trouwens). De uitbreidingen voegen alleen maar functionaliteit toe, dus wellicht als je niet heel bekend bent met de serie is het nog wel verstandiger ook.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik snap weer waarom ik zo voorzichtig ben met deze game. Gisteren om 20:15 wilde alleen even inloggen en kijken hoe het ook weer ging, niet te lang want ik moest vroeg op.

22:00 klaar met de training en wilde ik eigenlijk gelijk verder.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

davidov schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:57:
[...]

Spel opnieuw opstarten.
Als de glitch er eenmaal inzit dan verdwijnt het niet voordat het spel opnieuw is opgestart.
Ik kreeg net een display driver error dus dat zal het inderdaad geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
code binnen van GMG, jammer genoeg geen preload.

Wel maandag vrijaf genomen

• Maduth

Maduth

Probeersel

Twijfel nu om dit spel te kopen, gisteren weer even gespeeld en daardoor het begin van Ajax-Real gemist. Er gaat gelijk zoveel tijd in zitten en ik wil steeds bekijken/bedenken.... wat een keuzes toch :S :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
gaat er een discord of steamgroep gemaakt worden voor eventuele tweakers MP?

patch notes:

https://www.reddit.com/r/...storm_update_patch_notes/

Vooral de oorlogszuchtigen gaan blij zijn: pillaging yields zijn afhankelijk van de era waar je in zit

[ Voor 23% gewijzigd door AntiChrist7 op 14-02-2019 12:38 ]

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Interessante patch notes :9 . Vanavond maar 's even kijken hoe en wat. Hoop dat mods een beetje blijven werken.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-08 17:04
Zo weinig info te vinden over de nieuwe cloud functie. Dat leek mij de meest interesante optie van de niewe uitbreiding

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 12:50
AntiChrist7 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:34:
code binnen van GMG, jammer genoeg geen preload.

Wel maandag vrijaf genomen
Meestal slechts paar GB in geval van Civ. Je internet moet wel erg traag zijn om daar problemen mee te ondervinden :X .

edit: 1.1 GB en daarna 1.8 GB
davidov schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:52:
[...]

Ik weet geen donder van computers, maar iets wat hier enorm op lijkt heb ik in de afgelopen jaren 3-4x gehad met civ6, vooral het eerste jaar nadat het spel uit was. Volgens mij is het een glitch/bug als er iets fout gaat met de berekeningen vd grafische kaart? Resulteerde vaak in dergelijke diagonale strepen, of dat de textures van de map/oceaan boven een zelfde soort diagonale streep flikkeren. Geen idee waardoor het altijd resulteerde in schuine strepen of iets daarmee te maken had. Herstarten zou het moeten oplossen.
Als het zwarte figuren zijn dan duid dit op het overlijden van je gpu cq te warm worden daarvan. Herstart zal hem afkoelen waardoor het dan tijdelijk niet meer voorkomt.

[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 14-02-2019 20:19 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• AntiChrist7
Ik hoop dat de free walls for citystates mod wel snel wordt geupdate... Is een heel gameplay feature dat door de AI direct van de map wordt gevaagd.

heb wel gererolled toen ik met canada als een poging in de woestijn belandde. Dat is het risico met civs die sterk op terrein inspelen

[ Voor 60% gewijzigd door AntiChrist7 op 14-02-2019 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zo, baby of niet, vanavond heb ik toch twee uurtjes gespeeld. En voorwaar: het is mij goed bevallen tot dusver. Natuurlijk heb ik op twee uur tijd nog niet alle gameplay features ontdekt, maar ik heb de indruk dat de berekeningen efficienter zijn (turns gaan gevoelig sneller) en de grafische veranderingen vind ik heel goed - ze hebben trouwens discreet het cartoongehalte naar omlaag getrokken. Het voelt weer wat meer CiV aan.

Mijn grootste teleurstelling is dat er geen Belgische civ is. Dat zal de meeste Nederlanders een worst wezen, maar ik had dat als Belg graag gehad en eigenlijk verwacht in deze uitbreiding (Albert I).

Overigens waren bij mij alle instellingen weg. Ik had terug muziek bijvoorbeeld - ik speel spellen zonder muziek, enkel FX, dus dat was het eerste dat mij opviel. Maar dan was daar ook de "New to Civilization" advisor en bleken al mijn savegames verschwunden te zijn. Geen probleem, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Heeft iemand trouwens de 24-hour clock box gevonden? Ik vind die niet meer en krijg nu dat idiote am/pm te zien.

[ Voor 26% gewijzigd door YellowOnline op 15-02-2019 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

YellowOnline schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:20:

Heeft iemand trouwens de 24-hour clock box gevonden? Ik vind die niet meer en krijg nu dat idiote am/pm te zien.
Options > Interface > Clock Format (eerste in de lijst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dwarlorf schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 00:14:
[...]

Options > Interface > Clock Format (eerste in de lijst)
Dankuwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 14:34
Vraagje: wat is volgens jullie de kans erop dat een complete edition de markt op komt? Ik heb zelf CivVI nog helemaal niet gekocht en wil hem wel graag, met de nieuwe expansie erbij. De Rise&Fall hoef ik niet per se maar als hij ergens erbij zit vind ik het prima.

Iemand een idee waar het goedkoopst te kopen? Wachten is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
YellowOnline schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:20:
Zo, baby of niet, vanavond heb ik toch twee uurtjes gespeeld. En voorwaar: het is mij goed bevallen tot dusver. Natuurlijk heb ik op twee uur tijd nog niet alle gameplay features ontdekt, maar ik heb de indruk dat de berekeningen efficienter zijn (turns gaan gevoelig sneller) en de grafische veranderingen vind ik heel goed - ze hebben trouwens discreet het cartoongehalte naar omlaag getrokken. Het voelt weer wat meer CiV aan.

Mijn grootste teleurstelling is dat er geen Belgische civ is. Dat zal de meeste Nederlanders een worst wezen, maar ik had dat als Belg graag gehad en eigenlijk verwacht in deze uitbreiding (Albert I).

Overigens waren bij mij alle instellingen weg. Ik had terug muziek bijvoorbeeld - ik speel spellen zonder muziek, enkel FX, dus dat was het eerste dat mij opviel. Maar dan was daar ook de "New to Civilization" advisor en bleken al mijn savegames verschwunden te zijn. Geen probleem, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Die snellere turns vielen me ook al op. En dat je met de standaard instelling voor disasters (2) ook echt al wel veel disasters krijgt. Volgens mij had ik in 150 turns iets van 6 vulkaan uitbarstingen, 5 overstromingen en 2 tornados en dat alleen binnen mijn grondgebied (6 steden).
Ook wel interessant, toen ik het uiterste hoekje van m'n startcontinent ontdekte zag ik in 1x 8 barbarian galleys naast elkaar liggen en dat op prince. Zoveel heb ik er nog nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik lig al 200 turns met mijn hoofdstad naast een vulkaan. enkel nog maar wat overstromingen gehad en 1 drought, en een blizzard net buiten mijn gebied. Wel al tornadoes gezien bij de AI

En man, Canada is echt slecht :p Je start in tundra, maar je hebt niet de bonussen van rusland (die dan ook nog eens uit meerdere tiles kunnen kiezen). Een farm op tundra is nog altijd slecht. Je krijgt +1 favour per 100 toerisme, maar je productie output is zo laag dat theatre squares lang duren, en eerlijk gezegd, kan je diplofavour makkeijk van de AI kopen. Ik kan bijna de ice hockey rink bouwen, maar die is weer zo vreselijk specifiek in zijn placements.

En dan zou je denken "tenminste ben je veilig voor surprise war". Wel dat is ook een nadeel. Stuurt de AI een slecht bewaakte settler mijn kant uit, kan ik hem niet snipen want ik kan geen surprise war doen :p

Hoe verander je eigenlijk voorstellen voor het world congress? Ik heb hoofdzakelijk "extra goud voor trade routes naar player X, player X krijgt een extra trade route"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb ook het gevoel dat de turns maar ook savegames laden sneller gaat maar ik had windows ge-herinstalleerd dus ik wist niet of dat de reden was.

Diplomatic favour inzetten early game heeft wat mij betreft weinig nut want er zijn zoveel opties dat je toch niet de juiste kiest. Bijvoorbeeld kiezen voor of tegen een resource, daar zijn er zoveel van. En dat geldt wel voor meer 'targets'. Volgens mij kan je favor beter opsparen voor later (ik ben nog niet bij 'later' dus zeker weten doe ik het niet.).

Verder kreeg ik een war declaration door Rusland en Spanje. Ik maak vrede met Rusland maar verover Madrid en ík krijg dan later een military emergency op mijn bakkes via World Congress. :( Ik heb vantevoren even gesaved omdat ik dus het idee had dat favor inzetten ook hier niet nuttig was. Uiteindelijk bleek alleen Spanje voor gestemd te hebben. Daarna nog 3x keer herhaald met verschillende inzet van favor en hetzelfde resultaat. Dus dat viel dan weer mee. Helaas ben je verplicht te stemmen dus 0 favor inzetten mag niet.

Ik heb 3 disasters meegemaakt bij standaard instellingen. 2 vulkaanuitbarstingen en een tornado. (ben nu in 1450 AD)

[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 15-02-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 19:01
Toch jammer dat 'raging barbarians' nog steeds geen optie is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-08 14:47

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

heb al een aantal turns gespeeld gisteren maar vindt de AI nog steeds behoorlijk irritant :P
verder heb ik nog weinig gemerkt van de natuurrampen, maar heb het nog niet gehaald tot de power/co2 aspecten van de game. Heeft dat nu echt veel invloed op de rampen?

iemand vanavond zin om eens een multiplayer game te beginnen. Is er eigenlijk een discord of iets dergelijks (zo snel niks kunnen vinden)

[ Voor 6% gewijzigd door PaRaDoX4 op 15-02-2019 13:09 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

nino_070 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:49:
Vraagje: wat is volgens jullie de kans erop dat een complete edition de markt op komt? Ik heb zelf CivVI nog helemaal niet gekocht en wil hem wel graag, met de nieuwe expansie erbij.
Hoog. Maar dat kan nog wel even duren. Van alle andere Civ's zijn er volgens mij ook meerdere bundels tot aan compleet te vinden. Vaak komen die net voor een nieuwe release, dus ik zou het dit jaar niet verwachten ( maar je weet nooit ).

Ik heb ook een tijdje gespeeld en het viel me ook op dat allerlei regels veranderd zijn, ook de mogelijkheden van sommige adviseurs en zo nog wat. Het is wel leuk tot dusver. Speel alleen wel op een rare map waar de bergen meer een doolhof zijn zo, wellicht door de nieuwe map generator.

[ Voor 21% gewijzigd door Basszje op 15-02-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Basszje schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:27:
[...]

Hoog. Maar dat kan nog wel even duren. Van alle andere Civ's zijn er volgens mij ook meerdere bundels tot aan compleet te vinden. Vaak komen die net voor een nieuwe release, dus ik zou het dit jaar niet verwachten ( maar je weet nooit ).

Ik heb ook een tijdje gespeeld en het viel me ook op dat allerlei regels veranderd zijn, ook de mogelijkheden van sommige adviseurs en zo nog wat. Het is wel leuk tot dusver. Speel alleen wel op een rare map waar de bergen meer een doolhof zijn zo, wellicht door de nieuwe map generator.
Had ik ook. Dat je dan 6 tiles verder bent en het een doodlopend stuk blijkt te zijn. Speelde wel incas dus misschien dat het door hun UI komt (weg door berg heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik heb het gevoel dat de AI nog wat moet leren om met de nieuwe mechanics om te gaan, want ondanks dat Canada vrij zwak is, steven ik af op een vrij makkelijke culture win, en ben nog maar net een democratie geworden. Ondanks late campussen toch een stevige lead in science genomen. Ok het is maar King, maar toch ik herriner me dat ze vroeger moeilijker waren. Ga winnen voor ik d rockband te zien krijg.

Ik weet niet of het toeval was, maar heb erg weinig gezien in het wereld congress. Vooral veel "meer/geen amenities van deze luxury", of "trade routes naar x leveren meer op". Niet de emergencies waar ik op hoopte. Ik ging ook full coal, maar omdat ik als enige vooruit was, amper/geen effect. Ik denk dat de game meer gebalanceerd is rond online speed soms

Encampment is nu wel veel nuttiger: je hebt het nodig voor military engineers + het vergroot je stockpile capacity

[ Voor 16% gewijzigd door AntiChrist7 op 15-02-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:09:
heb al een aantal turns gespeeld gisteren maar vindt de AI nog steeds behoorlijk irritant :P
verder heb ik nog weinig gemerkt van de natuurrampen, maar heb het nog niet gehaald tot de power/co2 aspecten van de game. Heeft dat nu echt veel invloed op de rampen?

iemand vanavond zin om eens een multiplayer game te beginnen. Is er eigenlijk een discord of iets dergelijks (zo snel niks kunnen vinden)
Ik zit nog in de eerste 50 turns maar heb toch al diverse droughts en floods mogen mee maken. Tevens één volcano eruption. Speel op niveau 2 (standaard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Droogte in mijn land...

En een tegenstander die zijn steden echt midden in een ring of fire zitten, frequent het bokje... Oh, en ironclad die niet tegen een storm kon...

Moeilijkheidsgraad vrij laag staan (1 na laagste) om te ontdekken... Ben nu wel de grote veroorzaker van co2 in de lucht...

Power in de steden is wel een dingetje, vriendjes worden met city state Cardiff is in het geval van Aquatania, en vrijwel elke stad een royal navy dockyard met de nodige gebouwen wel een dikke aanrader (elke harbor building levert 2 power)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Hoe zit het nu eigenlijk met 'ceden' van steden? Merk dat het ceden nogal wat grievances kost. Maar wat als ik die steden niet laat ceden en gewoon vast houdt? Duurt het dan x turns voor de boel tot rust komt of gaat het sinds de vorige DLC gewoon via het loyalty systeem?

Heeft nogal wat consequenties dit want aangezien de AI mij een surprise oorlog verklaarde kon ik drie steden bezetten en had ik nog 40 grievances te goed. Nu na het vrede maken zit ik met -227 grievances opgescheept, puur omdat ik city cede in het trade scherm heb geaccepteerd. Dat is nogal een prijs om te betalen en ik vraag mij af wat ik daarvoor terug krijg. Zeker aangezien ik in een turn of 30 de rest van het rijk ook wel kan slopen, hij heeft nog 3 steden.

[ Voor 46% gewijzigd door sdk1985 op 17-02-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dat probleem heb je alleen als je een warmonger bent en je buren afzeikt :p Ik word ook de oorlog verklaard door de AI, maar ik pillage alleen maar, steden innemen is teveel werk, en de AI is er kampioen in om zijn steden op de vreselijkste plaatsen te zetten.

Maar ik vind het grievances systeem inderdaad wel non-intuitief. Is het nu een currency systeem als diplomatic favor?

Heb in ieder geval al geleerd coal eigenlijk over te slaan, of Global Warming loopt uit de hand voor je de tech hebt om er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
AntiChrist7 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:56:
Dat probleem heb je alleen als je een warmonger bent en je buren afzeikt :p Ik word ook de oorlog verklaard door de AI, maar ik pillage alleen maar, steden innemen is teveel werk, en de AI is er kampioen in om zijn steden op de vreselijkste plaatsen te zetten.

Maar ik vind het grievances systeem inderdaad wel non-intuitief. Is het nu een currency systeem als diplomatic favor?

Heb in ieder geval al geleerd coal eigenlijk over te slaan, of Global Warming loopt uit de hand voor je de tech hebt om er iets aan te doen.
In dit geval is de oorzaak vrij duidelijk; ik had vrijwel geen leger. Dat is in ieder geval al sinds Civ4 een goede manier om te oorlog te krijgen. Gelukkig is het nog altijd kinderlijk eenvoudig om een gigantisch leger uit de grond te stampen. Was op dat moment echter wel mijn stad kwijt (hij kwam met 2-3 paarden en 2 archers tegen een stad zonder muren terwijl ik daar 1 warrior had staan, kon nog een spearmen kopen maar dat was niet genoeg).

Wel geinig dat je dan nu een emergency kan verklaren (zat in de vorige dlc maar die heb ik nauwelijks gespeeld) en daar deed de andere buurman aan mee. Die deed niet veel maar het gaf mij een legitieme reden om de stad terug te veroveren en daar kreeg je bovendien een aantal voordelen van (combat modifier en favor).

Ook grappig dat jij zegt dat steden innemen te veel moeite is. Ik ontkom er letterlijk nooit aan om steden te gaan innemen. Zoals altijd in elke civ game die ik ooit heb gespeeld heb je dan een veldslag gespeeld waarbij jij 5 units uitschakeld en je zelf niets kwijt bent. Vervolgens zit je dan met een 'gouden' leger van 2-3 geupgrade infantry, 2 archers en 2 catapults. Met die combo kun je sinds civ 5 vrijwel elke stad platleggen zonder iets kwijt te raken. Heb je eenmaal dat leger dan is het zonde van de upkeep om daar niets mee te doen. Dus ja dan ga je steden veroveren om zo je upkeep uit te smeren over een zinniger aantal steden. Ondertussen heb je een sneeuwbal effect. Het grotere aantal steden en de gold plunder maken en nog veel leger ineens nog zinniger. Bovendien ben je preventief units aan het bijbouwen voor het geval je units kwijt raakt. Het kwijtraken gebeurd niet of nauwelijks (want de ai is dom) waarna je nog krachtiger bent. Tegen de tijd dat je de agressor volledig de pan in hebt gehakt is het eigenlijk een kleine moeite om zijn buurman ook meteen een hak te zetten.

Cruciaal verschil is dat je vroeger dan altijd als warmonger werd gezien, terwijl je daar zelf niet om vroeg. Nu reflecteert de game heel goed dat het een straf is voor de eerder getoonde agressie.

Wat betreft hoe grievances werken: Je kunt een lijstje opvragen per speler en daar staan gewoon negatieve en positieve punten. Als jij met 200 grievance punten start dan kun je van alles doen voor je als slecht wordt gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 17-02-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Het is niet alleen de stad veroveren he. Het is ook gepositioneer van je legers, en het is hem ook houden onder loyalty pressure, wat betekent dat je wat omliggende steden ook moet veroveren (en daar zijn er zoals gezegd vaak slecht gepositioneerde bij, zoals met lage housing).

En als je een klein leger hebt om de juiste chokepoints te houden is upkeep geen probleem, zeker niet als je je productie in commercial hubs steekt ipv units ;)

Ik vind oorlog ook gewoon niet goed gedaan/interessant in civ

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 17-02-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik heb nu mogen proeven van de gratis dagen en wil eigenlijk wel tot aanschaf overgaan maar ik ben niet zo bekend met Steam. Is dit echt een top deal: Sid Meier’s Civilization VI Gold Edition voor 38 euro? Ik lees wel eens van de actie weken op steam. Just checking. Hier zit trouwens de uitbreiding nog niet bij maar ik moet toch weer eerst wat spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 14:34
Basszje schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:27:
[...]

Aha thanks. Ik heb afgelopen woensdag Civ6 gratis gespeeld via Steam maar mij viel op dat het warmonger-probleem zoals vaak benoemd hier nog steeds aanwezig is. Betekent dit dan dat ik nog niet met de update speelde? Of is dit alleen verholpen indien de expansie ook wordt aangeschaft? Ik was namelijk voorlopig van plan om alleen de basegame te kopen, voor een eurotje of €15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Het warmonger gehalte is iets gebalanceerder geworden... En flink wat wisselgeld als de tegenstander met religion en spy's op jou los aan het gaan is...

Wel sneu overigens als je een compleet eiland van de tegenstander onder water ziet verdwijnen terwijl jou kolen centrales nog lekker doorstampen en je wel je flood barriers tijdig ingezet had op de belangrijke plekken ...

GDR tijdperk nu beland... De toekomst vond ik in Civ5 ook altijd al een dingetje, wellicht dat ik daar iets voor ga zoeken...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb mijn eerste Gathering Storm potje afgebroken. Ik was te enhousiast met mijn veroveringen en ga ten onder aan loyalty/religious pressure. Dat lijkt wel een stuk sterker / beter te werken dan bij Rise and Fall. Ik verlies ene na de andere veroverde stad. Of Eleanor (engeland) is gewoon supersterk.

Wat me verder opviel dit potje, ik speelde met de Ottomanen, is dat de Barbary Corsair zeer sterk is tegen land units maar tegen naval units zwak. Maar ik heb toch liever Wilhelmina dan. De Zeven Provinciën is mijn favorite unit in Civ6 (komt wel wat later dan de barbary Corsair) maar die zijn zo sterk en zo nuttig bij warfare tegen naval units, land units én city defenses.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 18-02-2019 10:11 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste