• Easymongo
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-05-2021
^^... double *road* kill.
Bailen en toch nailen.
Hoe dodelijk kun je zijn met een tuigje...

[Voor 24% gewijzigd door Easymongo op 19-07-2018 08:32]

Easymongo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:04:
^^... double *road* kill.
Bailen en toch nailen.
Hoe dodelijk kun je zijn met een tuigje...
:D

Ja. Dat het roadkills zijn is maar een detail :+

Begin trouwens goed ziek te worden van de "black loading screen" bug :( Nu is het zelfs in dezelfde operations dat ik die bug krijg. Dus van bijv. Fao Fortress naar Suez loopt hij dan zelfs vast :(

Het is al wel bekend bij DICE maar nog geen eta wanneer het gefixed gaat worden.... Dus speel wat meer Rocket League tegenwoordig :)

• Easymongo
Mja, het is steeds lastiger om in een goede game te komen/blijven...
Had vorige week ook al zo'n moeite onze party te joinen. Je drukt op bevestigen en er gebeurt niks. Uiteindelijk console maar gereset en server# opgezocht. Ben je zo 5-10 minuten aan het prutsen.

Acties:
  • +5Henk 'm!
Ach joh, het spel is net uit, geef Dice nog even de tijd om het te fixen :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 13:24
https://twitter.com/Battlefield/status/1023946363749289985

Morgen dan toch nog een update voor de X, beter laat dan nooit. Helaas ook pas om 10/11 uur in de avond.

Toch weer eens wat vaker opstarten!

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03:05
4k support dus voor de xbox one x

[Voor 40% gewijzigd door MRE-Inc op 30-07-2018 19:35]

XBL: MRE Inc

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:46

Rivanov

Apple freak

Komt de patch morgen of enkel de livestream?
4K op de One X is zeer nice en welkom. :)

[Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 30-07-2018 21:21]

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• MRE-Inc
Rivanov schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:21:
Komt de patch morgen of enkel de livestream?
4K op de One X is zeer nice en welkom. :)
NOTICE: On Tuesday, July 31, DICE will be rolling out the #BF1 Summer Update for all platforms. During this deployment, the multiplayer will be offline for 1 hour, as noted below.
#PC: 8:00 AM UTC / 1:00 AM PDT
#XboxOne: 10:00 AM UTC / 3:00 AM PDT
#PS4: 9:00 AM UTC / 2:00 AM PDT

swoutr schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:11:
https://twitter.com/Battlefield/status/1023946363749289985

Morgen dan toch nog een update voor de X, beter laat dan nooit. Helaas ook pas om 10/11 uur in de avond.

Toch weer eens wat vaker opstarten!
Holy sh.... en uiteraard wanneer ik niet thuis ben de komende dagen.... zul je altijd zien :D

Awesome! Ben benieuwd hoe het eruit zal komen te zien én of het continu 60fps aan kan!

• MRE-Inc
Patch uitrol Xbox dus om 12:00 's middags en twitch live stream om 22:00 uur in de avond.

[Voor 39% gewijzigd door MRE-Inc op 30-07-2018 23:53]

Ben wel benieuwd naar wat ze verder nog toevoegen en of er naast een 4K modus ook nog een performance modus bij zit.

Martinspire - PC, PS4, X1

• swoutr
Martinspire schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:14:
Ben wel benieuwd naar wat ze verder nog toevoegen en of er naast een 4K modus ook nog een performance modus bij zit.
Hopelijk is er geen “performance” modus nodig en draait hij op 4K modus gewoon steady.

Martinspire schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:14:
Ik denk dat er geen performance mode bij zal zitten. Puur gebaseerd op SW : BF2 daar die dat ook niet heeft.

Maar hoe dan ook zal het een verbetering zijn voor op de XB1X.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Vanavond weer heerlijk BF1 oppakken dus. 8)

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Mensen met een XB1X en een 4K tv al geprobeerd? Lees veel klachten op Reddit mbt framedrops helaas :(

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:22
Reefun schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:41:
Mensen met een XB1X en een 4K tv al geprobeerd? Lees veel klachten op Reddit mbt framedrops helaas :(
Een console doet geen BF1 op 4K met steady 60fps, had je dat verwacht? 😉

YouTube

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 16:05
Uffeltje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:47:
[...]

Hopelijk gebruiken ze een dynamische resolutie, net zoals op de PS4Pro, om juist wel die 60 fps vast te houden. Zou wel de meest logische oplossing zijn.
Zit er verder nog wat zinnigs in de patch? Ik kan nergens nog wat erover vinden naast de 4K update info

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MRE-Inc
Martinspire schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:50:
Zit er verder nog wat zinnigs in de patch? Ik kan nergens nog wat erover vinden naast de 4K update info
Nothing beats a surprise Summer Update. We’re thrilled to share some great improvements that will make it even better playing Battlefield 1. You can find the full list below, we hope you enjoy the update!

XBOX ONE X 4K SUPPORT

We’ve heard your requests and are excited to deliver on a highly anticipated feature: Xbox One X 4K resolution rendering. Now Xbox One X players can enjoy Battlefield 1 in full 4K resolution*; combined with high-dynamic range (HDR) colors, you’ll witness the battlefield like never before.

BATTLEFIELD 1 UPDATES (FOR ALL PLATFORMS)

The Battlefield 1 Summer Update is a required update for all Battlefield 1 players for online play.

MATCH EXPERIENCE

Improved loading times going into the soldier customization screen and reduced occurrence of disconnects when trying to join a server.
Fixed an issue with map vote results not being respected, if an RSP map rotation changed whilst in progress.
Fixed issue with squad boost sometimes counting down during pre-round phase.
Reinforced the result of the map vote when the game server is migrating to a different host due to maintenance.
Fixed an issue where players in a queue were blocked from joining a match, behind a player that was waiting for a space to open on a specific team (as a result of join on party or friend).
MAPS & GAME MODES

Rebalanced Shock Operations on Lupkow Pass, Zeebrugge, and Prise de Tahure.
Lupkow Pass

The goal is to make the first sector a little easier and to reduce the impact of the Behemoth.

The first sector boundary has been adjusted to:
Prevent Defenders from using the rocks on the edges of the boundary to snipe Attackers.
Prevent Defenders from using the slope at the edge of the boundary to harass Attackers.
Removed 1 Defender plane from Sectors 2 and 3 to prevent air superiority for Defenders during tough Attacker sectors.
Removed the single Defender cavalry unit from Sector 1 to prevent cavalry runs out of bounds to harass Attackers.
Removed the Airship L30 Behemoth from Sectors 2, 3 and 4. The Behemoth remains for the first sector, but between defender planes, AA guns, Burton LMRs and AA rocket guns, this Behemoth shouldn't be so consistently dominant.
Elite kits have been offered as a comeback assist in Sectors 2, 3, and 4, repurposing some of the existing kits to be used as comeback kits for Attackers.
Zeebrugge

The goal here is to help the Attackers during the first sector as much as possible. The remaining sectors look pretty good from a sector loss perspective, making the first sector easier should help Attackers build some momentum.

Sector 1 has had its bounds adjusted to prevent Defender access to the lighthouse; the Attacker HQ now includes the lighthouse and part of the mole.
The Attacker Elite Infiltrator kit has been moved into the lighthouse base. A Flame Trooper has been added there as well, to allow for Attackers to more aggressively push and hold flags in the first sector.
The A flag capture area has been slightly adjusted to make swimming captures a little more viable.
Defender planes now respawn a bit slower than the Attacker planes.
Defenders now only get their second plane when the Attackers reach sector 3, as opposed to sector 2.
Defenders can no longer use boats in Sector 4 to harass Attackers.
Prise de Tahure

It was found that Attackers on the final sector could steal Defender kits and Defenders could steal Attacker “comeback” kits, so that has also been addressed.
WEAPONS, GADGETS, & VEHICLES

M1903 Experimental now has an alternative fire mode.
Fixed an issue where vehicle laid Anti-Tank Mines would have difficulty detecting vehicles.
Adjusted the reload time of the C96 pistol when loading single bullets to better match its animation.
GAMEPLAY

Fixed instances where players could grief teammates using shell type weaponry such as mortars and AA guns.
Friendly flares will now display their spotting radius to teammates, allowing for better coordination between recon players.
Fixed issue where damage that resulted in score < 0.5 wasn’t messaged to players. Score < 0.5 from damage is now rounded up, granting at least 1 point of score.
USER INTERFACE/USER EXPERIENCE

Added gameplay options for adjusting color and visibility of the lens sight reticle.
Added gameplay options to show compass bearing numbers on the mini-map and the big map.
Added video options for adjusting the screen safe are width and height on PC (Xbox One and PlayStation 4 already have those).
Moved the objective world icon names from below the world icons to above those to reduce UI clutter and obstruction of the player view over soldiers near the objectives.
Added gameplay options for adjusting the visibility of the 3D objective and soldier names separate from the icons.
The world icon customization gameplay options now work in spectator mode too.
Added gameplay options for adjusting the crosshair size and the hit indicator size.
Added gameplay options for adjusting the visibility of the receiving damage HUD panel.
Added gameplay options for adjusting the size and visibility of the following HUD elements (separate ones per each of the elements):
Scoring messages
Kill log messages
Chat log
Game mode info panel
Squad list panel
Vehicle seat layout
Vehicle passenger list panel
Player info panel
Misc HUD elements (weapon/vehicle/reload hints, commo rose, interactions, warnings, awards, etc.)
Fixed an issue with dog tags sometimes showing up blank in kill cards or when completing a melee kill.
* Xbox One X online update required

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Game ziet er goed uit met de 4K update.
Maar hij staat nog niet onder X Enhanced games.
X1XE staat ook nog op False.

Foutje?

• swoutr
Game ziet er strak uit met de patch, echter is de performance bij mij ook aanzienlijk slechter geworden, regelmatig freezed het beeld even en hakelt de game wat. Vat me toch wat tegen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:09

Stewie!

Keen must die!

What does a historian think of Battlefield 1?
BF1’s rendition of Zeebrugge is incredibly close to the real-world location during WWI, from the map’s layout and even to the names of the ships involved in the attack

[Voor 66% gewijzigd door Stewie! op 31-07-2018 23:12]

[...]

Ik verwacht geen 60 fps @ 4K. Ik verwacht een dynamische resolutie met 60 fps. Of op z'n minst een performance modus.

Want zoals ik het nu lees overal is de overall performance slechter dan voor de patch. En het haalt geen reet uit of je het nu op 1080p of 4K heb staan. Dat stukje irriteert dan want DICE heeft het dan toch verknald. Voorheen liep hij namelijk perfect op de XB1X.

Maar. Ik lees ook performance problemen voor alle andere XB1 versies. Dus het is niet enkel met de 4K enhancement patch.

• MRE-Inc
swoutr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:05:
Game ziet er strak uit met de patch, echter is de performance bij mij ook aanzienlijk slechter geworden, regelmatig freezed het beeld even en hakelt de game wat. Vat me toch wat tegen.
Reefun schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:45:
[...]

Ik verwacht geen 60 fps @ 4K. Ik verwacht een dynamische resolutie met 60 fps. Of op z'n minst een performance modus.

Want zoals ik het nu lees overal is de overall performance slechter dan voor de patch. En het haalt geen reet uit of je het nu op 1080p of 4K heb staan. Dat stukje irriteert dan want DICE heeft het dan toch verknald. Voorheen liep hij namelijk perfect op de XB1X.

Maar. Ik lees ook performance problemen voor alle andere XB1 versies. Dus het is niet enkel met de 4K enhancement patch.
[...]

Lol, kom op mensen, we hebben het hier over DICE. AssumptionDice is the mother of all fuckups.... (sort of) Ze lossen 1 bug op, je krijgt er 3 terug.

Overigens heb ik gisteren in game alle settings na gelopen, maar niks kunnen vinden mbt 4K opties. Nou heb ik ook geen 4K tv staan, maar als ik kijk hoe groot de Summer Patch was op de PS4 en hoe groot die op de Xbox was, dan zit daar een verschil tussen van ongeveer 600-700MB in grootte. Dus voor de 4K dingetjes is je patch maar 600-700MB groter. Is dat realistisch of missen we wat ?

Ik kan me herinneren dat de 4K patch voor Ghost Recon Wildlands, of althans the 4K assets zoals ze het zo mooi noemen, vele malen groter was.

• HADES2001
  • Niet online
Gelukkig niet de enige met dit probleem van de framerate. Vriend en ik beide gisteren met de patch 1 potje gedaan en maar gestopt. Random frame drops zonder logische verklaring. (Niet druk op beeld ofzo loop je over golf op fau fortress en opeens hapert je beeld voor een seconde) hopelijk lossen ze dit snel op want verbastert wel de ervaring. (Hele 4k kan me gestolen worden heb toch maar een full hd tv) we speelde beide trouwens op een xbox one x vrees het ergste voor de niet x gebruikers

• MRE-Inc
Hahaha, artikel gelezen. Zo wat één grote rant naar Dice en BF1. Als ik het zo lees dan is BF1 eigenlijk WW2 maar ipv de jaren 1939-1945 terug in de tijd tussen 1914-1918 vanuit wapen perspectief gezien.....

Leukste vond ik nog dit stukje over de tanks in WW1:
Fun fact, soldiers in groups of about 20–30 would run out into no man’s land and tip over the tanks (like extreme cow tipping).
_O-

• swoutr
De framedrops bij de Xbox one X lijken zich alleen voor te doen als je in een party zit. Gisteren continu flinke drops gehad. Nu gespeeld zonder party en hij draait super steady. Aparte bug.

swoutr schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:59:
De framedrops bij de Xbox one X lijken zich alleen voor te doen als je in een party zit. Gisteren continu flinke drops gehad. Nu gespeeld zonder party en hij draait super steady. Aparte bug.
Pff serieus? Hoe de neuk missen ze die bug bij testen? En is het altijd gegarandeerd merkbare gamebreaking framedrops?

• MB23
  • Laatst online: 21:59
Al een half uur constant games zonder tegenstanders op de PS4...
Update werkt heerlijk hier! Ziet er echt prachtig uit O+

Helemaal verliefd ook op die extra opties. Alle hud info nu op 65% grootte en doorzichtigheid. Veel minder "clutter" zo. Ideaal!

Plus ik merk dat de draw distance ook iets groter is geworden. Met een XB1X heeft het nu pas echt écht een meerwaarde!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:16
Reefun schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:14:
Update werkt heerlijk hier! Ziet er echt prachtig uit O+

Helemaal verliefd ook op die extra opties. Alle hud info nu op 65% grootte en doorzichtigheid. Veel minder "clutter" zo. Ideaal!

Plus ik merk dat de draw distance ook iets groter is geworden. Met een XB1X heeft het nu pas echt écht een meerwaarde!
En zo gaat ook het console gamen langzaam naar de haaien. Voorheen was het iedereen dezelfde machine met alleen variatie in scherm en controller. Nu krijg je bijvoorbeeld alweer een grotere draw distance op XB1X, strak zie bij voorbeeld minder detail in vegetatie op een gewone XB1, waardoor je dan weer in het voordeel bent. Juist om o.a. die reden ook ben ik op de console gaan gamen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:52:
[...]

En zo gaat ook het console gamen langzaam naar de haaien. Voorheen was het iedereen dezelfde machine met alleen variatie in scherm en controller. Nu krijg je bijvoorbeeld alweer een grotere draw distance op XB1X, strak zie bij voorbeeld minder detail in vegetatie op een gewone XB1, waardoor je dan weer in het voordeel bent. Juist om o.a. die reden ook ben ik op de console gaan gamen.
Voor m'n gevoel is de draw distance hoger. Kan ook zo lijken omdat alles vele malen scherper is bijvoorbeeld.

Maar snap wat je bedoeld. Maar je kan op zoveel manieren al een voordeel behalen met een fps game.

Betere controller. Grotere tv. Dichter erop zitten. Goede headset. Partychat (nu wellicht niet door de framedrops m).

En dit soort dingen ga je vaker terug zien zo lang er meerdere varianten consoles op de markt blijven komen.

Toch moet het grotendeels gelijk blijven vind ik. Echter denk ik dan ook weer ; ik heb betaald voor een krachtere console dus verwacht ik ook het "beste".

Al om al. Vooralsnog zie ik de genoemde meerwaarde nog niet als gamebreakende voordelen t.o.v iemand met een standaard XB1.

• alblasserdam
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-08-2018
goedendag,
ik speel BF1 nu al een tijdje, maar ik kan overal mee schieten, behalve met mijn sniper rifle.
als ik ren of loop kan ik heel soms schieten, maar zodra ik ga aimen kan ik op R2 drukken wat ik wil, er gebeurt niets. :-( :-( :-(

verder werkt alles naar behoren, dus het ligt aan de scout instelling of zoiets.
wie weet raad?????
alvast bedankt,
alblasserdam schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:12:
goedendag,
ik speel BF1 nu al een tijdje, maar ik kan overal mee schieten, behalve met mijn sniper rifle.
als ik ren of loop kan ik heel soms schieten, maar zodra ik ga aimen kan ik op R2 drukken wat ik wil, er gebeurt niets. :-( :-( :-(

verder werkt alles naar behoren, dus het ligt aan de scout instelling of zoiets.
wie weet raad?????
alvast bedankt,
Huh? Rare bug. Dus je kunt met alle wapens schieten behalve met de snipers?

Heel raar. Snipers hoef je niet zoals de rocketgun of tankhunter rifle op een statief te zetten voordat je kunt schieten. Je kunt ermee in iedere houding mee schieten. Heel apart zo.

Je hebt ook geen aparte controls per infantry class dus daar kan het ook niet aan liggen.

Anoniem: 337891

alblasserdam schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:12:
goedendag,

wie weet raad?????
alvast bedankt,
Toevallig triggerstops aan het gebruiken? (zoals op xbox elite of scuf controllers)

Edit: heb ff geggoogled. Er is een instelling voor max trigger input. Options>Controls>Advanced>R2/L2 of RT/LT max threshold. Verlaag die en het is opgelost.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 21-08-2018 13:31]

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 12:51

iew

What the...?!

Vandaag in de PS4 store ook dit spel maar aangeschaft, is nu in de aanbieding voor €10 !! met alles erop en er aan (deluxe)
Extra mappen, season pass,wapens blabla etc. Battlefield 1 revolution of zo heet het.

Ga morgen de single player campagne maar eens beginnen !
Ben benieuwd, voor die prijs kon ik em niet laten gaan en is nog tot 30-08-2018 voor die prijs te koop.

Dus sla je slag ?

To do or not to do...

iew schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 01:11:
Vandaag in de PS4 store ook dit spel maar aangeschaft, is nu in de aanbieding voor €10 !! met alles erop en er aan (deluxe)
Extra mappen, season pass,wapens blabla etc. Battlefield 1 revolution of zo heet het.

Ga morgen de single player campagne maar eens beginnen !
Ben benieuwd, voor die prijs kon ik em niet laten gaan en is nog tot 30-08-2018 voor die prijs te koop.

Dus sla je slag ?
Hele goede deal inderdaad. Heb hem zelf aangeschaft bij de launch dus "volle pond" ervoor kwijt geweest. Maar, heb mijn geld er wel uit gezien mijn 500+ uur erin :+

Gister avond toch mijn "Only in battlefield" moment gehad trouwens :) :

• iew

iew

What the...?!

Reefun schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:18:
[...]

Hele goede deal inderdaad. Heb hem zelf aangeschaft bij de launch dus "volle pond" ervoor kwijt geweest. Maar, heb mijn geld er wel uit gezien mijn 500+ uur erin :+

Gister avond toch mijn "Only in battlefield" moment gehad trouwens :) :

[video]
Hahaha geweldig ! ik heb altijd iets met die vliegtuigjes gehad uit die tijd, vind ze echt heel gaaf.
Maar ik ben net begonnen in de campagne en nog bezig met de eerste missie.
Moet ook nog eerst van alles leren, het is echt ff wennen, werd zomaar op het slagveld gegooid in het begin en dat was al een vreemde ervaring, geen echte tutorial of zo... :?

Maar ik vind het nu al leuk !
Eerst die kanonnen en mortier stellingen in missie 1 plat zien te krijgen met die tank.
Ik vind wel dat het er allemaal erg mooi uit ziet en WW1 is weer eens iets heel anders ;)
Ik houd sowieso van historische meuk ehehehe

Dat word weinig slaap dit weekend (en dit weekend is vandaag al begonnen voor mij) lol.

To do or not to do...

iew schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:34:
[...]

Hahaha geweldig ! ik heb altijd iets met die vliegtuigjes gehad uit die tijd, vind ze echt heel gaaf.
Maar ik ben net begonnen in de campagne en nog bezig met de eerste missie.
Moet ook nog eerst van alles leren, het is echt ff wennen, werd zomaar op het slagveld gegooid in het begin en dat was al een vreemde ervaring, geen echte tutorial of zo... :?

Maar ik vind het nu al leuk !
Eerst die kanonnen en mortier stellingen in missie 1 plat zien te krijgen met die tank.
Ik vind wel dat het er allemaal erg mooi uit ziet en WW1 is weer eens iets heel anders ;)
Ik houd sowieso van historische meuk ehehehe

Dat word weinig slaap dit weekend (en dit weekend is vandaag al begonnen voor mij) lol.
Heb de SP enkel aangeraakt toen de servers eruit lagen :D

Maar. Toegegeven. De SP campagne is wel heel tof gedaan. Erg pakkend allemaal. Als je BF1 nog niet kent dan is het enorm tof om "mee te maken". De eerste "missie" snapte ik ook niet echt. Ze bleven maar komen en komen. Pas na 20 min kwam ik erachter dat je de eerste keer dood hoorde te gaan :+

Desondanks blijft de MP het beste IMHO. Puur omdat je dan pas echt van alles mee maakt. Maar als je niet zo goed bent met FPS games dan kan het overweldigend zijn. Maar zelfs dan kun je goed mee komen met je team mits je oplet wat je doet. Ook hiermee is er niet echt een tutorial. Wel veel kleine tips in beeld maar bij lange na niet genoeg. Dus wellicht wat inlezen of YT filmpjes kijken voordat je de MP in duikt.

Veel plezier :)

• iew

iew

What the...?!

Reefun schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:15:
[...]

Heb de SP enkel aangeraakt toen de servers eruit lagen :D

Maar. Toegegeven. De SP campagne is wel heel tof gedaan. Erg pakkend allemaal. Als je BF1 nog niet kent dan is het enorm tof om "mee te maken". De eerste "missie" snapte ik ook niet echt. Ze bleven maar komen en komen. Pas na 20 min kwam ik erachter dat je de eerste keer dood hoorde te gaan :+

Desondanks blijft de MP het beste IMHO. Puur omdat je dan pas echt van alles mee maakt. Maar als je niet zo goed bent met FPS games dan kan het overweldigend zijn. Maar zelfs dan kun je goed mee komen met je team mits je oplet wat je doet. Ook hiermee is er niet echt een tutorial. Wel veel kleine tips in beeld maar bij lange na niet genoeg. Dus wellicht wat inlezen of YT filmpjes kijken voordat je de MP in duikt.

Veel plezier :)
De SP is om te oefenen en ik kom vanzelf in de MP terecht, al doende leert men ;)
Dit is niet de enige game zonder tutorial dus ik kom er vast wel uit, dan duurt het maar ff wat langer.

Hahaha ja het begin waar je ineens zomaar op het slagveld staat en zoiets hebt van wtf...?!
Ik vond dat wel gaaf hoor, weer es wat anders.

To do or not to do...

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 16:43

scorpie

Supra Addict

Ok, na de zoveelste prijsdaling tot 10,- heb ik afgelopen week ook maar de Revolution pack gekocht, dus na jaren geen shooters meer op de PC te hebben gespeeld was het dan eindelijk zover. En wow! Wat ben ik slecht geworden zeg hahaha! :D

Bijna ieder potje in de onderste regionen te vinden, maar ach, we hebben fun :p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36
Welke video settings adviseren jullie voor de Xbox One X?

Heb vandaag namelijk de X gekocht dacht dat ik nu wellicht de FOV op max zou kunnen zetten, maar is dit aan te raden?
Je FOV is, net als bv sensitivity, een persoonlijke voorkeur; je zal echt zelf moeten bepalen welke FOV voor jou lekker speelt.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36
dvdkiwi schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:52:
Je FOV is, net als bv sensitivity, een persoonlijke voorkeur; je zal echt zelf moeten bepalen welke FOV voor jou lekker speelt.
Okay, makes sense. Ik ga testen ;-)

• Easymongo
Ondanks de open beta van V nog steeds genoeg servers voor een paar leuke potjes BF1. Als ik zo kijk welke kant de nieuwe BF op gaat, dan denk ik dat BF1 een blijvertje is. Je kan het spelen zoals je pet staat, serieus of een beetje lol trappen. Graphics en geluidsontwerp zijn van een zeldzaam hoog niveau, of je op zee met een snelle boot of in de woestijn op je paardje de vijand flankt. Alleen dat al is een traktatie.
YouTube: Rare and Beautiful Battlefield 1 Animations
De fun-factor is hoog en dat telt wat mij betreft.
BFV komt op mij over als een wat wanhopige poging om 'serieus' oorlogje te spelen. Maar dan gek genoeg met nogal fake soldaatjes. Maja, ieder zijn meug. Ik ben nog niet klaar met BF1 en ik hoop vele andere ook niet ;-)
YouTube: TOP 100 FUNNIEST FAILS IN BATTLEFIELD 1
YouTube: THE SMARTEST PLAYS IN BATTLEFIELD 1 (BF1 9000 IQ PLAYS)

[Voor 6% gewijzigd door Easymongo op 09-09-2018 12:43]

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-03 09:42
Ik ben er ook zeker nog niet klaar mee en ben ook nog niet om wat betreft BFV. Er zijn veel dingen die me in BF1 beter bevallen.

Vanmiddag ga ik nog ff aan de slag met BFV omdat het m'n laatste kans is om m te spelen voordat ik moet besluiten of ik hem ga kopen of niet, ik wil het wel nog een kans geven. Daarna weer lekker BF1 :)

• Magic
  • Niet online
Deze week is Battlefield 1 premium pass gratis te downloaden.

Nu nog een beetje goed worden. Vorige week weer opgepakt, en om een of andere reden heb ik een winst-ratio van slechts 25% :/ Zou bijna zeggen dat ik het team omlaag trek, maar meestal eindig ik wel ergens in de middenmoot. Zo heel rampzalig kan het volgens mij dus niet zijn.

Ik heb regelmatig dat de beste speler in mijn team, minder punten heeft dan de laagst scorende speler van het andere team. Elke paar minuten zou er dan balancing plaats vinden, maar er gebeurd niets?

Achja, ik speel niet competitief, elke kill is voor mij winst :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:04

Oxigeon

En zo is dat!

Magic schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:32:
Deze week is Battlefield 1 premium pass gratis te downloaden.

Nu nog een beetje goed worden. Vorige week weer opgepakt, en om een of andere reden heb ik een winst-ratio van slechts 25% :/ Zou bijna zeggen dat ik het team omlaag trek, maar meestal eindig ik wel ergens in de middenmoot. Zo heel rampzalig kan het volgens mij dus niet zijn.

Ik heb regelmatig dat de beste speler in mijn team, minder punten heeft dan de laagst scorende speler van het andere team. Elke paar minuten zou er dan balancing plaats vinden, maar er gebeurd niets?

Achja, ik speel niet competitief, elke kill is voor mij winst :)
Hier hetzelfde. De game vandaag ook nog eens gedownload en meteen de gratis Premium "aangeschaft". Morgenavond maar eens kijken of ik dan nog wat kan raken. Ben pas level 18. zag trouwens dat ik nog steeds lid ben van tweakers Platoon

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb deze laatst nog vrijgespeeld. Echt een handig wapen lijkt wel Assault class :>

Dat is een behoorlijk beest ja :D

Racer89 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:16:
Ik heb deze laatst nog vrijgespeeld. Echt een handig wapen lijkt wel Assault class :>

[Afbeelding]
Heerlijk wapen in CQB inderdaad. En geweldig om vliegtuigen mee neer te halen dankzij de Incendiary rounds. 1 kogel is genoeg om een vleugel of motor kapot te krijgen. Zeker als je de motor weet te raken betekend dat 9 van de 10x dat ze neer storten d:)b

Goed om te lezen dat Premium nu (tijdelijk) gratis is. Echter, Om eerlijk te zijn ben ik na het spelen van de BFV beta helemaal klaar met BF1. Maar goed. Zal hem heus nog wel een keer aanslingeren tussen nu en de release van BFV, maar zal zeker niet meer zoveel tijd erin steken als eerst :)

• Racer89
  • Niet online
Reefun schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:25:
[...]

Heerlijk wapen in CQB inderdaad. En geweldig om vliegtuigen mee neer te halen dankzij de Incendiary rounds. 1 kogel is genoeg om een vleugel of motor kapot te krijgen. Zeker als je de motor weet te raken betekend dat 9 van de 10x dat ze neer storten d:)b

Goed om te lezen dat Premium nu (tijdelijk) gratis is. Echter, Om eerlijk te zijn ben ik na het spelen van de BFV beta helemaal klaar met BF1. Maar goed. Zal hem heus nog wel een keer aanslingeren tussen nu en de release van BFV, maar zal zeker niet meer zoveel tijd erin steken als eerst :)
Op vliegtuigen nog niet getest, dat wist ik nog niet haha. Met welke gaat het beter de gewone of optical? ( heb ze inmiddels al beide :) )
Racer89 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:30:
[...]

Op vliegtuigen nog niet getest, dat wist ik nog niet haha. Met welke gaat het beter de gewone of optical? ( heb ze inmiddels al beide :) )
Persoonlijk vind ik de trench beter. Die is wat beter handelbaar qua recoil vind ik. Ik heb me "kapot gewerkt" om de optical te krijgen, om er dan enkel maar achter te komen dat de recoil werkelijk ruk is op langere afstanden. Dan kun je net zo goed de trench variant nemen want krijg je een betere spread als je hipfire doet.

Het bereik van de kogels is +/- 500 meter ben ik achter gekomen (al jagend op vliegtuigen :+). Bedenk wel dat je vrij weinig "echte" schade doet aan vliegtuigen ermee. Ieder schot is wat, 2 tot 5 hp waard? MAAR, doordat je met 1 kogel een vleugel of motor aan gort knalt kun je daarmee wel een vliegtuig snel laten crashen (wat helaas geen extra punten over levert maar dan nog). Zeker als ze een duikvlucht maken en je pompt er snel incendiary rounds in gaan ze snel neer. Als je ze continu weet te raken, dan kun je een piloot het leven enorm zuur maken. Echt stront irritant om telkens je vleugels te moeten repareren.

Probeer wel kleine burst van 1 tot 3 kogels te doen per keer. Vol automatisch heb je minder kans om ze te raken. Probeer ook op de achtervin te mikken, als je die weet te raken, dan raken ze ook onbestuurbaar d:)b

Laatste tip voor de Burton ; Je kunt hem ook gebruiken om transport voertuigen mee te raken met de incendiary rounds. Artillery trucks of "hoger" werkt helaas dan weer niet.
De Road to Battlefield gaat door, dus we kunnen in BF1 weer wat skins voor BF V wapens vrijspelen.
Jammer, ik had gehoopt BF1 nooit meer te hoeven spelen, maar nu "moeten" we wel :P
Niet dat ik BF1 een hele slechte game vind, maar het is met afstand de minst leuke BF die ik gespeeld heb.

• Racer89
  • Niet online
dvdkiwi schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:43:
De Road to Battlefield gaat door, dus we kunnen in BF1 weer wat skins voor BF V wapens vrijspelen.
Jammer, ik had gehoopt BF1 nooit meer te hoeven spelen, maar nu "moeten" we wel :P
Niet dat ik BF1 een hele slechte game vind, maar het is met afstand de minst leuke BF die ik gespeeld heb.
Wat ik jammer vind, is dat je merkt dat er behoorlijke leegloop is. Sommige speltypes zijn bijna geen volle servers te vinden. Of eentje is helemaal vol en je komt er gewoon niet tussen.
Dat was in de vorige BF's niet anders denk ik, de populaire modes op de base maps worden altijd het meest gespeeld.

• Racer89
  • Niet online
dvdkiwi schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:49:
Dat was in de vorige BF's niet anders denk ik, de populaire modes op de base maps worden altijd het meest gespeeld.
klopt ja, het is wel nu fijn dat er een map rotatie optie in zit van alle mappen. En niet meer van een bepaalde uitbreiding zoals voorheen.
Clipje met wat highlights gemaakt.
De oogst valt vies tegen, zeker als je het vergelijkt met BF4 (rpg's op choppers ftw).

• MRE-Inc
Battlefield sale voor diegene die de verzameling nog niet compleet hebben:

https://www.xbox.com/en-U...c_xbo_tw_Photo_buy_9.13.5

Links op het All Xbox 360 Games klikken en je ziet de Battlefields voor de 360 die allemaal Backwards Compatible zijn op de Xbox One....

[Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 14-09-2018 12:35]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Deze game eergisteren ook nog eens geinstaleerd omdat alle expansions nu gratis zijn en premium ook voor niks is. Ik ga hem dus weer eens een keertje aanslingeren van het weekend als ik nog ergens een gaatje vind. Zal wat worden als de nieuwe mappen opstarten, heb ze allemaal nooit gespeeld haha
dvdkiwi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:57:
Clipje met wat highlights gemaakt.
De oogst valt vies tegen, zeker als je het vergelijkt met BF4 (rpg's op choppers ftw).

[YouTube: Battlefield 1 | Highlights]
Hoe krijg je het voor elkaar zoon filmpje te maken vanuit de PS4. Hier zit toch zeer veel werk in want dt is niet van 1 dag BF1 spelen toch? OF is dat gewoon een kwestie van je gameplay opnemen en die steeds overzetten met een stickje en dan na een X-tijd een compilatie maken?

[Voor 51% gewijzigd door Oxigeon op 14-09-2018 13:47]

Oxigeon schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:46:
Hoe krijg je het voor elkaar zoon filmpje te maken vanuit de PS4. Hier zit toch zeer veel werk in want dt is niet van 1 dag BF1 spelen toch? OF is dat gewoon een kwestie van je gameplay opnemen en die steeds overzetten met een stickje en dan na een X-tijd een compilatie maken?
Dit is niet van één dag nee, dit is van 150 uur BF1 spelen.
Veel werk zit er niet in, het is eigenlijk heel simpel:
Na een leuke actie druk ik op de share knop, sla de clip op en trim 'm in de capture gallery tot de gewenste lengte. Als ik na verloop een aantal clips heb verzameld open ik Share Factory, laad alle clips in en sla het op als filmpje. Daarna hoef ik het filmpje alleen nog maar te uploaden naar Youtube.
Allemaal via de PS4, komt geen USB stick aan te pas ;)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

dvdkiwi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:02:
[...]

Dit is niet van één dag nee, dit is van 150 uur BF1 spelen.
Veel werk zit er niet in, het is eigenlijk heel simpel:
Na een leuke actie druk ik op de share knop, sla de clip op en trim 'm in de capture gallery tot de gewenste lengte. Als ik na verloop een aantal clips heb verzameld open ik Share Factory, laad alle clips in en sla het op als filmpje. Daarna hoef ik het filmpje alleen nog maar te uploaden naar Youtube.
Allemaal via de PS4, komt geen USB stick aan te pas ;)
Strak plan. Ga ik ook maar eens doen als ik in een of andere game wat leuks doe. Na verloop van tijd krijg je een klein clip bij elkaar. Hoeveel minuten neem jij op van je gameplay? De laatste 15 ofzo?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
Oxigeon schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:46:
Deze game eergisteren ook nog eens geinstaleerd omdat alle expansions nu gratis zijn en premium ook voor niks is. I
Vertel, hoe? Ik zie enkel premium en they shall not passs. Rest is gewoon betaal.
PS4
Oxigeon schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:05:
[...]
Hoeveel minuten neem jij op van je gameplay? De laatste 15 ofzo?
Ik heb 'm standaard op de laatste 60min staan. Voor langere races in GT Sport bv is dat wel handig.
Liever iets te lang opnemen dan iets te kort ;)

dvdkiwi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:08:
[...]

Ik heb 'm standaard op de laatste 60min staan. Voor langere races in GT Sport bv is dat wel handig.
Liever iets te lang opnemen dan iets te kort ;)
Dat is wel handig geregeld.

Via de XB1X wil/moet ik per se in 4K/HDR filmpjes opnemen. Dus dan is het óf 30 seconden (de laatste 30 seconden) óf ik moet van te voren aangeven dat ik wil opnemen (tot een maximum van 60 minuten achter mekaar).

Als ik terug schakel naar 1080p dan kan het tot 5 minuten (achteraf).
Dat is inderdaad handig geregeld :)
Je kunt het ook zo instellen dat je handmatig begint met opnemen maar je weet nooit wanneer er iets gebeurt wat je wil opnemen, dus is een druk op de knop ná een leuk moment vele malen beter imo.
Zo hoef je ook nooit lang te zoeken naar hetgeen je wilde opslaan, omdat dat altijd achteraan je opgeslagen video staat.

dvdkiwi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:35:
Dat is inderdaad handig geregeld :)
Je kunt het ook zo instellen dat je handmatig begint met opnemen maar je weet nooit wanneer er iets gebeurt wat je wil opnemen, dus is een druk op de knop ná een leuk moment vele malen beter imo.
Zo hoef je ook nooit lang te zoeken naar hetgeen je wilde opslaan, omdat dat altijd achteraan je opgeslagen video staat.
Ja erna is veel beter. Dat doe ik dan ook wel meestal daar je met 30 seconden wel genoeg heb meestal. Maar soms is het wel fijner als je achteraf een minuut (of 5) kan doen. Maar ja, Ik moet het per se in 4K/HDR hebben dus ik heb geen andere keuze. Ja, of ik moet het door streamen naar een PC oid maar dat vind ik dan weer teveel moeite.

• MRE-Inc
Reefun schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:24:
[...]

Dat is wel handig geregeld.

Via de XB1X wil/moet ik per se in 4K/HDR filmpjes opnemen. Dus dan is het óf 30 seconden (de laatste 30 seconden) óf ik moet van te voren aangeven dat ik wil opnemen (tot een maximum van 60 minuten achter mekaar).

Als ik terug schakel naar 1080p dan kan het tot 5 minuten (achteraf).
Hoe doe je achteraf de laatste 5 minuten dan ? Of is dat die pre-defined instelling van 30 seconden, 60 seconden, 5 minuten etc.

Als ik het goed begrijp neemt de PS4 dus altijd je gameplay op en kun je altijd de laatste 60 minuten terugkijken ?

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

maartend schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:07:
[...]

Vertel, hoe? Ik zie enkel premium en they shall not passs. Rest is gewoon betaal.
PS4
Met premium zijn alle expansions gratis

MRE-Inc schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:36:
[...]
Als ik het goed begrijp neemt de PS4 dus altijd je gameplay op en kun je altijd de laatste 60 minuten terugkijken ?
Standaard staat het ingesteld op de laatste 15 min.
Dit kun je zelf aanpassen naar 30 of 60 min.

MRE-Inc schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:36:
[...]

Hoe doe je achteraf de laatste 5 minuten dan ? Of is dat die pre-defined instelling van 30 seconden, 60 seconden, 5 minuten etc.

Moet je even bij instellingen kijken. Bij de dvr opties kun je dat terug zien. Echter het verschil tussen 1080p en 4K is enorm IMHO. Dus ik heb een externe usb stick eraan hangen waarop ik dan langer in 4K kan opnemen. Op de XB1 zelf is het enkel 30 sec.

• MRE-Inc
Gisteren toch wat problemen gehad met de PS4 Slim icm BF1. Op sommige momenten van 20m op iemand schieten en geen hitmarkers krijgen. En nee, ik schiet echt niet mis. Hetzelfde met de AT Rocket van 30-35m op de behemoth trein schieten, geen hitmarkers.

Bekend probleem ? Heb dit echt nog nooit op de Xbox gehad.

Enne @poor Leno waar blijf je nou man ? Zie je de hele avond online, maar kan niks van je zien wat je aan het spelen bent.

Leno boycot BF/Dice al sinds de reveal trailer van BF V. Daarna heeft ie z'n avatar aangepast en heb ik 'm geen BF1 meer zien spelen. Apart, want hij was lyrisch over BF1 :/

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:45
dvdkiwi schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:08:
Leno boycot BF/Dice al sinds de reveal trailer van BF V. Daarna heeft ie z'n avatar aangepast en heb ik 'm geen BF1 meer zien spelen. Apart, want hij was lyrisch over BF1 :/
Leno heeft gewoon de beta van V gespeeld, en was, op de bekende minpunten na, redelijk positief. Die gaat ‘m gewoon kopen natuurlijk.
ChrisLNFF schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:10:
[...]

Leno heeft gewoon de beta van V gespeeld, en was, op de bekende minpunten na, redelijk positief. Die gaat ‘m gewoon kopen natuurlijk.
Haha dat weet @dvdkiwi ook hoor aangezien we natuurlijk samen ook gespeeld hebben :>

Maar ik heb nog wel BF1 gespeeld hoor, alleen veel te weinig tijd en zin de afgelopen tijd. Nu het wat slechter weer wotdt komt dat wel weer @MRE-Inc :D
Ik weet wel dat zodra BF V uit is ik mijn BF1 disc doormidden breek.
Enige reden dat ik 'm nog speel is omdat er geen alternatief is, maar wat een bak frustratie levert deze game bij tijd en wijlen op zeg. Bah.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
dvdkiwi schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:49:
Enige reden dat ik 'm nog speel is omdat er geen alternatief is, maar wat een bak frustratie levert deze game bij tijd en wijlen op zeg. Bah.
Maandagochtendkater?
dvdkiwi schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:49:
Nounounou. Maar goed dat je hem niet digitaal heb gekocht dan. Zonde van je console anders :+ Als je hem breekt, breek hem wel van je af voordat je scherven in je bakkes krijgt :D

Toevallig heb ik afgelopen Vrijdag paar potjes BF1 gedaan. Maar voornamelijk Air Assault eigenlijk daar het qua vliegen nog steeds awesome-o is in BF1. Op de grond vind ik het ook een heel stuk minder nu ik BFV heb gespeeld. Maar het blijft nog steeds een vermakelijk spel. Alleen ik zal hem niet zo snel meer oppakken nee. Ik vermaak me voorlopig wel met Rocket League/Graveyard Keeper/Stardew Valley :)

• MRE-Inc
@poor Leno ok...laat maar weten....

Zaterdag en zondag ook weer op de PS4 Slim gespeeld. Zag dat ik gewoon continue als enige in de mappen een strakke ping heb van 8ms, de rest zit allemaal boven de 20 en hoger, een enkeling af en toe tussen de 10 en 20.

Ik verlies als infanterist elk 1 op 1 gevecht. Zodra ik begin te schieten en die ander schiet terug, dan houdt mijn wapen ineens op met schieten (geluid valt ook weg van mijn wapen) en een fractie van een seconde later lig ik dood op de grond. Ik krijg hooguit 1 of 2 hitmarkers en dan houdt het op. Af en toe een kill omdat waarschijnlijk de ander nog maar 50% health heeft. Al met erg frustrerend en op de Xbox heb ik nergens last van en daar heb ik ook een ping van 8-9ms.

Enige verschil is de controller. Na flink wat potjes ben ik wel gewend aan de DS4, maar het frustreert me dat ik het idee heb dat mijn beeld gewoon een fractie van een seconde bevriest zo lijkt het. Met vliegen hetzelfde. Soms zitten 4 man bij elkaar, inzoomen met de attack plane en erop vuren levert op dat groepje van 4 maar 1 hitmarkertje op :(

In de instellingen zit zo'n optie: Low Ping Network smoothing die ik nu maar aan heb staan (staat uit op de xbox) maar echt veel helpt het niet.

MRE-Inc schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:42:

Zaterdag en zondag ook weer op de PS4 Slim gespeeld. Zag dat ik gewoon continue als enige in de mappen een strakke ping heb van 8ms, de rest zit allemaal boven de 20 en hoger, een enkeling af en toe tussen de 10 en 20.

Ik verlies als infanterist elk 1 op 1 gevecht. Zodra ik begin te schieten en die ander schiet terug, dan houdt mijn wapen ineens op met schieten (geluid valt ook weg van mijn wapen) en een fractie van een seconde later lig ik dood op de grond. Ik krijg hooguit 1 of 2 hitmarkers en dan houdt het op. Af en toe een kill omdat waarschijnlijk de ander nog maar 50% health heeft. Al met erg frustrerend en op de Xbox heb ik nergens last van en daar heb ik ook een ping van 8-9ms.

Enige verschil is de controller. Na flink wat potjes ben ik wel gewend aan de DS4, maar het frustreert me dat ik het idee heb dat mijn beeld gewoon een fractie van een seconde bevriest zo lijkt het. Met vliegen hetzelfde. Soms zitten 4 man bij elkaar, inzoomen met de attack plane en erop vuren levert op dat groepje van 4 maar 1 hitmarkertje op :(

In de instellingen zit zo'n optie: Low Ping Network smoothing die ik nu maar aan heb staan (staat uit op de xbox) maar echt veel helpt het niet.
Vaag.. zit je achter een router of heb je gekke netwerk dingen gedaan? En heb je al geprobeerd de boost mode aan/uit te zetten?

• MRE-Inc
poor Leno schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:58:
[...]

Vaag.. zit je achter een router of heb je gekke netwerk dingen gedaan? En heb je al geprobeerd de boost mode aan/uit te zetten?
Ik zit achter een Edge Router Lite 3. Die routeert alleen en is dus geen wifi access point of wat dan ook ook. Dat ding draait al 2 jaar zonder wijzigingen, dus nee, geen gekke netwerk dingen gedaan. De PS4 Slim is ook via utp aangesloten. Verder was ik gisteren alleen thuis met mijn 2 jarige zoon die 's middags gewoon lag te slapen. Vriendin was weg en verder geen overige netwerk activiteit zoals Netflix of dat soort ongein.

Enne boost mode ? Zegt me niks. Ik heb een PS4 Slim hè. Iets zegt met dat boost mode alleen op de Pro zit. Zo niet dan zal ik het eens uitzoeken.

Als test gisteren ook nog even ipv de standaard MP18, de automatico als primary wapen geselecteerd ivm vuur snelheid. Schiet full auto op een vijand op 10 meter, hitmarker, hitmarker, vijand draait zich om, schiet op mij, mijn geluid en wapen stoppen weer met schieten en hij schiet mij met (zo leek het) 2 kogels dood.

Zo gaat de lol er vrij snel af. Kijk als dit een keer gebeurd, prima, maar het gebeurde keer op keer en dan wijd ik het niet meer aan mijn eigen onkunde/slechtheid/n00bishness. Speel nu ruim 8 jaar FPS op Xbox, dus niet echt dat ik de stijle leercurve van de contoller niet onder de knie heb of zo.

Het enige verschil tussen de DS4 en de Elite controller is dat de pookjes van de DS4 wat lager staan (even los van de layout). Op de Elite heb ik de hoge sticks erop. Vind ik iets fijner werken, maar op de DS4 heb ik daarvoor de input iets (hooguit 1-2%) aangepast in de instellingen van BF1.

Boost mode: https://www.playstation.c...n/boost-mode-for-ps4-pro/

Heb ik dus niet op mijn Slim. :(

[Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 17-09-2018 11:13]

MRE-Inc schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:11:
[...]

Ik zit achter een Edge Router Lite 3. Die routeert alleen en is dus geen wifi access point of wat dan ook ook. Dat ding draait al 2 jaar zonder wijzigingen, dus nee, geen gekke netwerk dingen gedaan. De PS4 Slim is ook via utp aangesloten. Verder was ik gisteren alleen thuis met mijn 2 jarige zoon die 's middags gewoon lag te slapen. Vriendin was weg en verder geen overige netwerk activiteit zoals Netflix of dat soort ongein.

Enne boost mode ? Zegt me niks. Ik heb een PS4 Slim hè. Iets zegt met dat boost mode alleen op de Pro zit. Zo niet dan zal ik het eens uitzoeken.

Als test gisteren ook nog even ipv de standaard MP18, de automatico als primary wapen geselecteerd ivm vuur snelheid. Schiet full auto op een vijand op 10 meter, hitmarker, hitmarker, vijand draait zich om, schiet op mij, mijn geluid en wapen stoppen weer met schieten en hij schiet mij met (zo leek het) 2 kogels dood.

Zo gaat de lol er vrij snel af. Kijk als dit een keer gebeurd, prima, maar het gebeurde keer op keer en dan wijd ik het niet meer aan mijn eigen onkunde/slechtheid/n00bishness. Speel nu ruim 8 jaar FPS op Xbox, dus niet echt dat ik de stijle leercurve van de contoller niet onder de knie heb of zo.

Het enige verschil tussen de DS4 en de Elite controller is dat de pookjes van de DS4 wat lager staan (even los van de layout). Op de Elite heb ik de hoge sticks erop. Vind ik iets fijner werken, maar op de DS4 heb ik daarvoor de input iets (hooguit 1-2%) aangepast in de instellingen van BF1.

Oh dan bedoelde ik de supersampling wss. Heb je die wel?

En probeer eens de PS direct aan te sluiten ipv achter die router? Dus gewoon direct aan de modem?

• Magic
  • Niet online
[...]
Ik zit achter een Edge Router Lite 3. Die routeert alleen en is dus geen wifi access point of wat dan ook ook.
Ik draai achter een Edge Router X, en ik herken je probleem wel een beetje. Op zich is gebeurd het niet vaak genoeg dat het me echt stoort, maar heb een paar keer meegemaakt dat ik letterlijk tegen iemand aanstond en het doel compleet miste, een granaat tegen een tank gooien zonder enige damage, of als medic pas bij de 3e poging iemand kunnen reviven.

Ook wordt ik af en toe gesniped vanaf een locatie die geen line of sight heeft met waar ik stond.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Reefun schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:42:
[...]Als je hem breekt, breek hem wel van je af voordat je scherven in je bakkes krijgt :D
Kijk, dat zijn de tips waar je wat aan hebt! d:)b
Is het al 20 november?

• MRE-Inc
poor Leno schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:32:
[...]

Oh dan bedoelde ik de supersampling wss. Heb je die wel?

En probeer eens de PS direct aan te sluiten ipv achter die router? Dus gewoon direct aan de modem?
Geen idee of ik die heb. De reden destijds voor mij om op een console te gamen was: aanzetten > spelen en niet zoals bij een PC, aanzetten, foutmeldingen krijgen, drivers updaten, rebooten, nog meer drivers updaten, en dan na 2 uur eens kunnen gamen.

Als jij me kan vertellen of die supersampling in BF1 zit of in de PS4 instellingen, dan ga ik vanavond eens kijken. Direct aansluiten van de PS4 is echt een last option voor mij, ook omdat ik op de Xbox totaal geen probelemen heb met multiplayer games.

MRE-Inc schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:59:
[...]

Geen idee of ik die heb. De reden destijds voor mij om op een console te gamen was: aanzetten > spelen en niet zoals bij een PC, aanzetten, foutmeldingen krijgen, drivers updaten, rebooten, nog meer drivers updaten, en dan na 2 uur eens kunnen gamen.

Als jij me kan vertellen of die supersampling in BF1 zit of in de PS4 instellingen, dan ga ik vanavond eens kijken. Direct aansluiten van de PS4 is echt een last option voor mij, ook omdat ik op de Xbox totaal geen probelemen heb met multiplayer games.
SS zit onder sound and screen, output.

En het PS netwerk werkt anders dan MS, dus kan zijn dat ie met je router toch minder lekker werkt. Dus probeer het :)

Anders weet ik t ook niet.

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
MRE-Inc schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:42:

Had je maar een pro moeten kopen. Draait als een tierelier!

• bassGunner
[...]

SS is ook alleen een Pro functie.
"Low ping network smoothing" is volgens mij alleen dat als andere spelers een hoge ping hebben, die minder hakkelig over het scherm bewegen. Maar uiteindelijk is dat dan juist ongunstig voor je eigen latency.
Zou het in jouw geval niet ook gewoon een lagere framerate kunnen zijn? Als je eerst op de OneX speelde en nu op de Slim dan heb je wel flink wat frames ingeleverd. En anders zou het mogelijk ook een bug kunnen zijn, als ik dat zo lees zijn er ondanks/dankzij de meest recente patches nog steeds de nodige bugs aanwezig.

• MRE-Inc
bassGunner schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:17:
[...]

SS is ook alleen een Pro functie.
"Low ping network smoothing" is volgens mij alleen dat als andere spelers een hoge ping hebben, die minder hakkelig over het scherm bewegen. Maar uiteindelijk is dat dan juist ongunstig voor je eigen latency.
Zou het in jouw geval niet ook gewoon een lagere framerate kunnen zijn? Als je eerst op de OneX speelde en nu op de Slim dan heb je wel flink wat frames ingeleverd. En anders zou het mogelijk ook een bug kunnen zijn, als ik dat zo lees zijn er ondanks/dankzij de meest recente patches nog steeds de nodige bugs aanwezig.
Er zit toch geen verschil tussen de framerate in BF1 tussen de PS4, PS4 Slim, PS4 Pro, Xbox One, Xbox One S en Xbox One X ? Die multiplayer draait toch op alle platformen gelijk ? Heb ook niet het idee dat de framerate op mijn X hoger is dan op de Slim, althans, ik zie het niet (let er ook niet op).

Zal vanavond ook eens de poorten open gooien. NAT Type is nu 2. Op de Xbox heb je ook zoiets, daar staat het gewoon op Nat type: Open. Zal eens kijken wat ik moet doen om Nat type 1 te krijgen op de PS.

• Jumpman
[...]

Super Sampling kan alleen met de Playstation 4 Pro.

Dan weet ik t ook niet meer _O-

Dan gewoon de PS direct aansluiten.

@MRE-Inc nat type 2 is goed.

En ja de FPS is t zelfde, alleen de pro hapert niet als er te veel tegelijkertijd gebeurt.

Maar freezes heb ik nog nooit gehad, ook niet met mn OG..

• Jumpman
Hier ook nooit freezes gehad met mijn oude PlayStation 4 500 GB.

• bassGunner
MRE-Inc schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:41:
[...]

Er zit toch geen verschil tussen de framerate in BF1 tussen de PS4, PS4 Slim, PS4 Pro, Xbox One, Xbox One S en Xbox One X ? Die multiplayer draait toch op alle platformen gelijk ? Heb ook niet het idee dat de framerate op mijn X hoger is dan op de Slim, althans, ik zie het niet (let er ook niet op).
Er zit toch wel behoorlijk verschil tussen de framerates, kijk maar eens een video van Digital Foundry. De base PS4/XBone zitten vaak tussen de 40-50 fps, de Pro/X tussen de 50-60 fps. Toch wel een merkbaar verschil. De target is inderdaad voor elke platform 60 fps maar de basis consoles halen dat gewoonweg niet.

Maar goed, is nog steeds de vraag of dat het probleem is natuurlijk :)
[...]
Zal vanavond ook eens de poorten open gooien. NAT Type is nu 2. Op de Xbox heb je ook zoiets, daar staat het gewoon op Nat type: Open. Zal eens kijken wat ik moet doen om Nat type 1 te krijgen op de PS.
NAT2 is toch wat je wil hebben op de PS?
Qua poorten, daar heb ik me echt nog nooit mee bezig gehouden; gewoon PS4 aangesloten op de modem en connectie gemaakt.
Precies het simpele plug&play voordeeltje van gamen op de console waar je het over had :)

[...]

Ik wil vanavond wel even met je kijken anders. Mijn NAT staat ook altijd op 2 maar ik kan me niet herinneren dat ik met BF1 in het verleden veel problemen heb gehad.

offtopic:
Ik dacht alleen dat je een console had gehaald om Spider-Man mee te doen :+

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:17

JoeZuCK

_Fonz > all.

[...]

Deze reden zegt meer wat over jou dan het platform om eerlijk te zeggen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:56
[...]

Ik heb dit probleem ook sinds de laatste update. Ik weet zeker dat ik raak schiet maar gewoon geen hitmarker. En dat is in meerdere potjes gebeurd. Echt zwaar frustrerend. Mijn PS4 is bekabeld aangesloten en heb standaard een ping van ong. 20ms. Maar kan het niet ook te maken hebben met juist een slechte verbinding van je tegenstander op dat moment?

PSN id: PENo1

• MRE-Inc
Martinspire schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:39:
[...]
Ik wil vanavond wel even met je kijken anders. Mijn NAT staat ook altijd op 2 maar ik kan me niet herinneren dat ik met BF1 in het verleden veel problemen heb gehad.

offtopic:
Ik dacht alleen dat je een console had gehaald om Spider-Man mee te doen :+
Dank, maar ik heb mijn TV instellingen eens na gekeken. De PS4 zit aangesloten op HDMI4. Daar zat de oude PS4 ook op aangesloten voordat ik die verkocht. Blijkt dat die poort op standje ECO stond om een of andere vage reden. HDMI1 en HDMI4 heb ik destijds op Game mode gezet maar waarom HDMI4 terug gezet is naar Eco mode, weet ik niet.

Nadat ik HDMI4 op Game mode had gezet, even een potje operations gedaan en zowaar hitmarkers op tanks, snipers en ook nog een redelijke score qua kills. Dus ik hoop dat dit het probleem was.

Ik weet niet exact wat mijn LG tv in milliseconden doet in Eco stand en Game stand, maar er zal een wezenlijk verschil in zitten. Ding is van 2013 en sinds ik de Xbox One heb, heeft HDMI1 altijd op Game mode gestaan. Dat verklaart waarom ik op de Xbox geen problemen ervaar. Denk dat het verschil van 30-50ms tussen Eco en Game mode een dergelijk veel verschil oplevert in FPS games die niet te onderschatten is.

Kortom, het is mijn eigen domme fout geweest om niet eerst alle instellingen na te lopen. |:( |:( |:(

Iig iedereen bedankt voor het meedenken. Ik verwacht dat ik het probleem getackled heb.

• Racer89
  • Niet online
Als je niet raak kunt schieten, niet de schuld afschuiven naar de console _O- *O* haha grapje.

Edit ; Net weer even BF1 gedaan, 3 rondes verloren uit eindelijk een squad die goed samen werkt. Staat de tegen partij 100 tickets achter auto-balance en plop zit je weer aan de andere kant. En hele squad uit elkaar getrokken weer. :( :(

[Voor 55% gewijzigd door Racer89 op 18-09-2018 21:11]

MRE-Inc schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:58:
[...]

Dank, maar ik heb mijn TV instellingen eens na gekeken. De PS4 zit aangesloten op HDMI4. Daar zat de oude PS4 ook op aangesloten voordat ik die verkocht. Blijkt dat die poort op standje ECO stond om een of andere vage reden. HDMI1 en HDMI4 heb ik destijds op Game mode gezet maar waarom HDMI4 terug gezet is naar Eco mode, weet ik niet.

Nadat ik HDMI4 op Game mode had gezet, even een potje operations gedaan en zowaar hitmarkers op tanks, snipers en ook nog een redelijke score qua kills. Dus ik hoop dat dit het probleem was.

Ik weet niet exact wat mijn LG tv in milliseconden doet in Eco stand en Game stand, maar er zal een wezenlijk verschil in zitten. Ding is van 2013 en sinds ik de Xbox One heb, heeft HDMI1 altijd op Game mode gestaan. Dat verklaart waarom ik op de Xbox geen problemen ervaar. Denk dat het verschil van 30-50ms tussen Eco en Game mode een dergelijk veel verschil oplevert in FPS games die niet te onderschatten is.

Kortom, het is mijn eigen domme fout geweest om niet eerst alle instellingen na te lopen. |:( |:( |:(

Iig iedereen bedankt voor het meedenken. Ik verwacht dat ik het probleem getackled heb.
Dat is ehm.... best wel dom eerlijk gezegd :+ Maar goed om te horen dat het opgelost is :Y)

Las trouwens meerdere mensen m.b.t. de framerate en verschillende consoles. Toen ik de switch maakte van de XB1 naar XB1X merkte ik wel degelijk verschil. Ik had met de XB1 (met externe SSD) relatief vaak te maken met framedrops. Zeker toen ik hoog vloog. Die framedrops zijn bij de XB1X totaal niet aanwezig, zelfs niet na de XB1X Enhancement/4K patch. Ok, toegegeven, hij is niet echt native 4K continu ; maar het draait als een tierelier en ziet er prachtig uit :)

Ene kant jammer dat je niet, zoals met de pc, wat meer grafische opties krijgt. Dat je dan bijv. kiest voor performance of quality en dan bepaalde toeters en bellen aan of uit kan zetten. Maar ach. Ben al blij dat er überhaupt een XB1X patch er is gekomen :)
Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste

Let op:
Voor vragen, kijk eerst of die al een keer eerder is gesteld mbv de zoekfunctie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee