Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Rico heeft geen fatsoenlijke uitdagers, hij is qua niveau mijlenver verwijdert van de rest.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Rico blij, meer geld, geen schade. Ideaal voor hem.Han schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:44:
De wedstrijden van Rico zijn zo zakelijk dat ze straks op Wall Street worden afgedaan.
Even zonder gekheid, Rico speelt het spelletje prima. Je ziet in de wedstrijd dat als hij eenmaal aanzet, guto niks in te brengen had. Verder speelt hij gewoon op safe. Doet me denken aan sem schilt. Top vechter, maar ook niet altijd de mooiste partijen.
Hij is op een zakelijke manier 4 ronde bezig geweest met slopen de 5e ronde was een afsluitertje, het is niet fraai om te zien maar doeltreffend. In deze gewichtsklasse hou je het anders geen 5 ronde vol en dat zie ieder gevecht weer, hij heeft gewoon de langste adem.
[ Voor 5% gewijzigd door D.deJong op 30-09-2018 07:27 ]
En de gaten die hij nu opeb liet zal dan keihard afgestraft worden.
Hij heeft zijn kans gehad in december, na de eerste ronde was het niks meer.fevo-1190 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:26:
Ben toch wel benieuwd Jamal zeg dat Rico niet durf(betwijfel ik sowieso aan) , maar dan zal Rico echt wat beter moeten gaan spelen.
Ik kijk beiden, maar merk wel dat K-1 van vroeger meer spektakel bracht dan veel Glory partijen nu. Van Roosmalen bouwt teveel massa op om nog in deze gewichtsklasse te blijven. ook lijkt het mij niet fijn, want echt sneller en makkelijker bewegen is het niet. Kijk naar de bouw van oa deze Thai. In de klasse waar Andy Souwer vocht -70kg lijkt ie me te klein en massief en staat Sitsongpeenong aan de top met Grigorianpolli_ schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:32:
Baggerzooi. Wat een zwaargewicht niveau, lachwekkend. De overige kampioens wedstrijden zijn ook niks om naar huis te schrijven. Mensen willen een KO zien en geen marathon. Dit was mijn laatste Glory uitzending die ik kijk. Hou het bij zwaargewicht boksen(Wilder, Joshua, Ortiz, Miller, Fury,Chisora,Whyte). Wereld van verschil.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het staat nu 1-1 tussen beiden kemphanen. Maar denkt niet dat er vervolg komt. Ik denk dat Rico een andere vechtsport gaat zoeken, denk niet dat hij dit als een uitdaging ziet nu.fevo-1190 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:26:
Ben toch wel benieuwd Jamal zeg dat Rico niet durf(betwijfel ik sowieso aan) , maar dan zal Rico echt wat beter moeten gaan spelen.
Hij heeft Wilder en Joshua officieel uitgedaagd voor een bokswedstrijd. Ook heeft hij Stipe Miocic en Francis Ngannou uitgedaagd voor een MMA gevecht. We zullen het zien.
[ Voor 26% gewijzigd door polli_ op 31-10-2018 17:59 ]
In 2011...serieuspolli_ schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:44:
[...]
Weet ook niet of het waar is. Maar Jamal is 1 van de weinige die Rico in de eerste ronde KO sloeg.

Als Rico het kickboxen nu verlaat, dan is het maar een zielig groepje zwaargewichten over. Het is te hopen dat er nog eens wat toppers bij gaan komen tegen die tijd.Het staat nu 1-1 tussen beiden kemphanen. Maar denkt niet dat er vervolg komt. Ik denk dat Rico een andere vechtsport gaat zoeken, denk niet dat hij dit als een uitdaging ziet nu.
Hij heeft Wilder en Joshua officieel uitgedaagd voor een bokswedstrijd. Ook heeft hij Stipe Miocic en Francis Ngannou uitgedaagd voor een MMA gevecht. We zullen het zien.
Kickboxing is nu echt in een dip beland.Martinusz schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:07:
[...]
In 2011...serieus![]()
[...]
Als Rico het kickboxen nu verlaat, dan is het maar een zielig groepje zwaargewichten over. Het is te hopen dat er nog eens wat toppers bij gaan komen tegen die tijd.
Verwacht dat hij niet al te lang bij Glory blijft. Zien hem wel naar MMA gaan net als Saki. Wellicht boksen. Daar is nu het grote geld te verdienen.
[ Voor 19% gewijzigd door polli_ op 31-10-2018 17:59 ]
Vannacht moet het gebeuren: Khabib vs McGregor:Outerspace schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:38:
Ik ben best benieuwd hoe McGregor tegen Nurmageddov gaat vechten. Zijn ground game is een stuk minder dan die van Khabib, het staand vechten zou hij met overwicht kunnen pakken. Ik zit er in ieder geval klaar voor.
https://www.ad.nl/andere-...en-nurmagomedov~abd70545/
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Anoniem: 738905
Ik moet morgen nog wat aan de studie doen (voor het werk), dus ik heb eigenlijk niet echt zin om om 04.00 al voor de tv te gaan zitten, dan ben ik de hele dag brak. Ik meen dat het vorige gevecht van Mcgregor ook om 06.30 of 06.45 pas begon.
Had wekker op 06:30 gezet, precies goedAnoniem: 738905 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:58:
Hoe laat begint de wedstrijd? Vermoedelijk rond 06.30 ?
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Vooralsnog zijn de eerste 2 ronden voor Khabib en de 3e zou ik onbeslist geven of een licht voordeel voor Khabib.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
En teamleden van Khabib vielen vervolgens McGregor aan.
Jury moet eigenlijk gewoon geen winnaar uitroepen.
[ Voor 41% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-10-2018 07:06 ]
Zoals McGregor een bus heeft aangevallen en UFC staffleden heeft verwond? Dus UFC doet er vrij weinig mee als het om geld gaatKaap schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:03:
Khabib gaat hiervoor zwaar gestraft wordt. Buiten de Octa organisatie aanvallen, wow...schorsen voor het leven.

Ïf I'm gonna put this belt on you this crowd will go wild and start throwing stuff into the ring
Nooit gezien, kan ik dus niet over oordelen.Terranova schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:05:
[...]
Zoals McGregor een bus heeft aangevallen en UFC staffleden heeft verwond? Dus UFC doet er vrij weinig mee als het om geld gaat
[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-10-2018 07:10 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
http://www.dumpert.nl/mediabase/7402449/9cddd0e7Kaap schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:06:
Dana White zojuist in de Octa tegen Khabib:
[...]
[...]
Nooit gezien, kan ik dus niet over oordelen.
http://www.dumpert.nl/mediabase/7402473/6e8c3c6e
McGregor is ook nie heilig. En de hele reden dat dit zo beladen is is door McGregor. Ik vermoed dat ze dit gaan uitmelken en een rematch plannen. UFC ziet gewoon dollar tekens, en marketing wise is McGregor fijner voor ze.Kaap schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:06:
Dana White zojuist in de Octa tegen Khabib:
[...]
[...]
Nooit gezien, kan ik dus niet over oordelen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Klopt. McGregor is ook wel 1 van de redenen dat ik blijf kijken naar UFC. Ik vind dat er teveel vechters zijn die puur op het worstel aspect spelen en weinig anders kunnen. Blijft dan weinig over van Mixed in MMA.OMX2000 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:28:
[...]
McGregor is ook nie heilig. En de hele reden dat dit zo beladen is is door McGregor. Ik vermoed dat ze dit gaan uitmelken en een rematch plannen. UFC ziet gewoon dollar tekens, en marketing wise is McGregor fijner voor ze.
Meen je dit nou serieus?? Kom svp eens met voorbeelden uit 2018 waarbij je echt ziet dat een vechter alleen maar aan het worstelen en clinchen is. (Khabib is tegenwoordig een van de weinigen die zwaar op z'n Sambo achtergrond leunt)Kaap schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:34:
[...]
Klopt. McGregor is ook wel 1 van de redenen dat ik blijf kijken naar UFC. Ik vind dat er teveel vechters zijn die puur op het worstel aspect spelen en weinig anders kunnen. Blijft dan weinig over van Mixed in MMA.
Dat je bovenstaande opmerking 8 jaar geleden zou zeggen in het tijdperk van GSP / Matt Hughes en vele anderen ok, maar tegenwoordig zijn de vechters zo verschrikkelijk all-round dat je niet meer aan kunt komen met enkel een wrestlingbased style.
Heb je toevallig naar de partij Ferguson / Pettis gekeken of wordt daar naar jouw mening ook teveel in geworsteld?
Of wat vindt je van Henry Cejudo? Voormalig olympisch kampioen freestyle worstelen. Tegenwoordig UFC kampioen.
[ Voor 10% gewijzigd door CartmanMMA op 07-10-2018 09:43 ]
Zodra in een gevecht worstelen de boventoon voert, is voor mij de lol eraf. Wat is daar het probleem van?
Dat is de reden dat ik de afgelopen jaren amper nog UFC kijk. En als ik kijk, dan kijk ik heel specifiek naar een handjevol vechters, de rest van zo'n event kijk ik niet eens meer. Scheelt ook nog eens dat de tijden waarop events zijn niet meewerken en ik dus meestal achteraf die specifieke gevechten bekijk.
[ Voor 8% gewijzigd door m0nk op 07-10-2018 10:28 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Over smaak valt niet te twisten. Daar maak ik ook geen probleem van. Maar jouw statement dat vechters teveel of enkel op worstelen leunen klopt gewoon niet en daar heb ik dus wel een probleem mee. Nogmaals als je praat over X aantal jaar terug, dan wil ik je nog wel gelijk in geven, maar MMA is een van de snelst evoluerende sporten en dat zie je ook gewoon terug in de gevechten. Een 100% wresler VS 100% striker gevecht bestaat allang niet meer.Kaap schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:22:
[...]
Zodra in een gevecht worstelen de boventoon voert, is voor mij de lol eraf. Wat is daar het probleem van?
Dat is de reden dat ik de afgelopen jaren amper nog UFC kijk. En als ik kijk, dan kijk ik heel specifiek naar een handjevol vechters, de rest van zo'n event kijk ik niet eens meer. Scheelt ook nog eens dat de tijden waarop events zijn niet meewerken en ik dus meestal achteraf die specifieke gevechten bekijk.
Vandaar dus ook mijn vraag of je naar de partij Ferguson vs Pettis heb gekeken of naar partijen van Henry Cejudo.
Jammer dat het zo geeindigd is maar goed, emotie winnen het vaak.
Alleen wordt er bij WWE niet zo hard doorgemeptNew Yorker schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:53:
UFC is onderdeel van WWE geworden.
Ook leuk, McGregor sloeg blijkbaar dat vriendje van Khabib eerst voordat hij zelf een tik kreeg(wel nadat Khabib het hek over sprong). Dat is het ook wel logisch dat hij geen aangifte wilde doen
Ik meende zoiets al te zien in dat filmpje op nu.nl, daar leek ie zelf ook uit te halen.Terranova schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:17:
https://www.balls.ie/mma/...rowing-first-punch-398275
Ook leuk, McGregor sloeg blijkbaar dat vriendje van Khabib eerst voordat hij zelf een tik kreeg(wel nadat Khabib het hek over sprong). Dat is het ook wel logisch dat hij geen aangifte wilde doen
ondertussen was Khabib al over het hek gesprongen
Die McGregor is gewoon een eikel met een te grote bek en hij heeft binnen en buiten de ring dingen gezegd en gedaan die niet door de beugel kunnen, maar daar sta je toch gewoon boven als vechter. Helemaal als je 'm net een lesje in de ring hebt geleerd. Hier laat Khabib zich erg kennen.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Het geloof van Khabib is net zo relevant als de Ierse trots/roots die Connor er steeds bij haalt. Niet met twee maten meten. Connor heeft hard verloren en iedereen baalt er nu gewoon van dat Khabib zich onverwacht heeft laten gaan. Dat Khabib daar iets over zijn geloof vind ik totaal niet storend, iedereen heeft wel wat. Mohammed Ali trok het ook slecht dat je hem Cassius Clay noemde nadat hij Moslim was geworden.temp00 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:02:
Oh gossie echt typerend weer, zo'n zielepoot die zich gekrenkt voelt omdat iemand het over z'n geloof heeft. Was blijkbaar ook weer zo belangrijk dat hij het nog even moest benadrukken op het post gevecht persconferentie "you cannot talk about religion". Zou wat mij betreft mooi zijn als het publiek bij het volgende gevecht van Khabib allemaal met een Mohammed cartoon boordje zou zitten.
Die McGregor is gewoon een eikel met een te grote bek en hij heeft binnen en buiten de ring dingen gezegd en gedaan die niet door de beugel kunnen, maar daar sta je toch gewoon boven als vechter. Helemaal als je 'm net een lesje in de ring hebt geleerd. Hier laat Khabib zich erg kennen.
Ik vraag me af wat UFC hier van gaat maken. Want iedereen en zijn moeder wil nu Khabib zien vechten tegen een uitdager.
Waar heb je het over? Ik weet niet of Tweakers de juiste site is om dit soort initiatieven te bespreken.temp00 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:02:
Oh gossie echt typerend weer, zo'n zielepoot die zich gekrenkt voelt omdat iemand het over z'n geloof heeft. Was blijkbaar ook weer zo belangrijk dat hij het nog even moest benadrukken op het post gevecht persconferentie "you cannot talk about religion". Zou wat mij betreft mooi zijn als het publiek bij het volgende gevecht van Khabib allemaal met een Mohammed cartoon boordje zou zitten.
Khabib haat McGregor en het team van McGregor. McGregor heeft Khabib en zijn team ook niet hoog zitten. McGregor heeft het busje van het team van Khabib aangevallen, samen met teamgenoten.
YouTube: Conor McGregor and his team crashed the bus (FULL VIDEO) Apr 5, 2018
Khabib heeft hem verzekerd dat hij ook zijn team gaat aanpakken. Nog uberhaupt voordat er over religie, racisme, terrorisme en politiek is gepraat. Dat heeft hij dan ook gedaan na de wedstrijd.
Khabib en McGregor waren in het verleden vrienden:

Wordt vervolgt!
Anoniem: 738905
Maar een nieuwe match tussen deze twee vind ik ook wat raar, als het nu een niet zo duidelijke uitslag was, maar Khabib was duidelijk de winnaar, dat gaat niet snel anders worden schat ik in.
Misschien moet je op dumpert zijn met dit soort uitspraken, maar ik vind ze hier niet wenselijk.temp00 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:02:
Zou wat mij betreft mooi zijn als het publiek bij het volgende gevecht van Khabib allemaal met een Mohammed cartoon boordje zou zitten.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 07-10-2018 19:45 ]
Heb mij overigens ook zeer gestoord aan het commentaar van volgens mij Cruz, door continue dingen als:
"Connor can land the left when he wants to" - Dit was duidelijk niet zo
"He's trying to gas khabib" werd gelijk gecorrigeerd door Joe Rogan "I don't think he has a choice, he's getting smashed"
"Why isn't he getting up?" Joe Rogan "Because he's exhausted and getting his face punched in and I don't think he can"
Khabib looks fatiqued, I don't think I've seen Khabib this fatigued"
Rogan weer "I don't think he looks fatigued, he's not breathing heavy or anything"
Connor is voor velen de grote publiekstrekker, maar is vrij makkelijk te ontmantelen in de ring. Chad Mendez legde voor het eerst bloot hoe kwetsbaar hij op de grond is. In dit gevecht lag hij vrij hopeloos op de grond te wachten totdat de bel ging. Vervolgens zag je tegen Nate Diaz de paniek in zijn ogen, dat Diaz zijn beste shots nam en gewoon terug fire-de!!! Vervolgens werd hij ook hier out gechoked. Nu tegen Khabib heeft hij zelf 0 succes gehad, niet een keer goed doorgekomen....
Uiteindelijk is hij 2 uit 5 op zijn laatste partijen, je moet hem wel nageven dat zijn PR top notch is want hij heeft bakken met geld verdiend ook in zijn losses. Dus slim is hij zeker, vecht technisch los van zijn snelle handen/goeie linkse in ronde 1/2, not so impressive...
Even proberen hier een tegenargument tegen te zetten, want ik vind Conor toch wel een bijzonder goede vechter die uniek is in wat hij doet (net als Khabib). Chad Mendes liet inderdaad zien dat het worstel aspect van Conor niet zijn best aspect is. Maar ook dat dat niet per se uit hoeft te maken want Conor won daar toch op een best goeie manier.Mvdbeld schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:02:
Connor is voor velen de grote publiekstrekker, maar is vrij makkelijk te ontmantelen in de ring. Chad Mendez legde voor het eerst bloot hoe kwetsbaar hij op de grond is. In dit gevecht lag hij vrij hopeloos op de grond te wachten totdat de bel ging. Vervolgens zag je tegen Nate Diaz de paniek in zijn ogen, dat Diaz zijn beste shots nam en gewoon terug fire-de!!! Vervolgens werd hij ook hier out gechoked. Nu tegen Khabib heeft hij zelf 0 succes gehad, niet een keer goed doorgekomen....
Uiteindelijk is hij 2 uit 5 op zijn laatste partijen, je moet hem wel nageven dat zijn PR top notch is want hij heeft bakken met geld verdiend ook in zijn losses. Dus slim is hij zeker, vecht technisch los van zijn snelle handen/goeie linkse in ronde 1/2, not so impressive...
Nate Diaz, zijn eerste verloren gevecht in de UFC was een duidelijker voorbeeld van hoe een gevecht duidelijk niet ging zoals McGregor voor ogen had. Nate Diaz heeft een "diamond chin" en daar kan je met een sloophamer tegen aan slaan maar hij blijft terugkomen. Dit is een groter slecht punt van McGregor dan zijn worstelen in mijn mening: hij heeft een finish nodig en als die die niet krijgt heeft hij er moeite mee om het 5 ronden vol te houden. Daarbovenop was het een late replacement, 13 dagen van te voren, waar McGregor en z'n team toch een best specifiek gameplan maken voor hun tegenstander.
Khabib is een one in a life time die iedereen "smashed" die die tegen komt. Je weet wat ie wil doen, je weet wat ie gaat doen en je kan er niks tegen doen. De vraag was of Conor daar standing up wat tegen kon doen maar dat werd vrij snel duidelijk dat hij er niks tegen kon doen. De grote verassing voor mij was dat Khabib zelfs staand een redelijke opponent was voor McGregor.
Conor McGregor is bijzonder goed in wat hij doet, maar niet goed genoeg om Khabib te verslaan. Maar ik denk dat niemand in de UFC onder Middleweight dat is. Khabib is gewoon zo goed.
Wat me het meest tegenstond in je comment was dat Conor 2 uit z'n laatste 5 verloren heeft, maar ook 2 uit z'n laatste 15.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Psychologie is een groot gedeelte van elke vechtsport, als je op die manier je tegenstanders kan manipuleren, dan ben je 'slim' bezig. Oké, ik vond wel dat McGregor te ver ging, maar dan moet je een klacht indienen, en niet het spelletje meespelen.
Maar het gevecht was wel mooi. Persoonlijk hou ik er niet van als ze vooral worstelen, maar het is nog steeds knap om te zien.
Something something
Natuurlijk bagatelliseer ik enigszins in mijn stuk, ja de Mendez win was uiteindelijk vrij easy, maar je zag wel voor het eerst de onhandigheid van Conor op de grond. Dit heeft ie sindsdien uiteraard verbeterd, maar echt goed op de grond zal hij nooit worden. Het is verdedigen om niet op de grond te belanden, daarnaast zijn zijn escapes van onderaf nog steeds beperkt.Dr. Horrible schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:54:
[...]
Even proberen hier een tegenargument tegen te zetten, want ik vind Conor toch wel een bijzonder goede vechter die uniek is in wat hij doet (net als Khabib). Chad Mendes liet inderdaad zien dat het worstel aspect van Conor niet zijn best aspect is. Maar ook dat dat niet per se uit hoeft te maken want Conor won daar toch op een best goeie manier.
Nate Diaz, zijn eerste verloren gevecht in de UFC was een duidelijker voorbeeld van hoe een gevecht duidelijk niet ging zoals McGregor voor ogen had. Nate Diaz heeft een "diamond chin" en daar kan je met een sloophamer tegen aan slaan maar hij blijft terugkomen. Dit is een groter slecht punt van McGregor dan zijn worstelen in mijn mening: hij heeft een finish nodig en als die die niet krijgt heeft hij er moeite mee om het 5 ronden vol te houden. Daarbovenop was het een late replacement, 13 dagen van te voren, waar McGregor en z'n team toch een best specifiek gameplan maken voor hun tegenstander.
Khabib is een one in a life time die iedereen "smashed" die die tegen komt. Je weet wat ie wil doen, je weet wat ie gaat doen en je kan er niks tegen doen. De vraag was of Conor daar standing up wat tegen kon doen maar dat werd vrij snel duidelijk dat hij er niks tegen kon doen. De grote verassing voor mij was dat Khabib zelfs staand een redelijke opponent was voor McGregor.
Conor McGregor is bijzonder goed in wat hij doet, maar niet goed genoeg om Khabib te verslaan. Maar ik denk dat niemand in de UFC onder Middleweight dat is. Khabib is gewoon zo goed.
Wat me het meest tegenstond in je comment was dat Conor 2 uit z'n laatste 5 verloren heeft, maar ook 2 uit z'n laatste 15.Is hij een uitslover die bizar veel geld verdient met een showtje opvoeren voor elk gevecht? Zeker. Is hij bijzonder goed in wat doet? Jazeker.
Nate Diaz late vervanging en een pak zwaarder, hier betaalde hij simpelweg de prijs voor in het gevecht.
Misschien is Khabib inderdaad van die uitzonderlijke klasse, maar dan is McGregor toch duidelijk een paar tredes lager? Zeker na gisteren? Hij doet een aantal zaken goed, maar is allround gewoon niet goed genoeg. Mocht hij doorgaan zie ik nog wel meer vechters gebruik maken van zijn "zwaktes".
We kunnen het in ieder geval eens zijn over de onverwachte stand-up perfomance van Khabib in ronde 3. Maar goed Conor was zijn scherpte en explosiviteit ook wel kwijt zeker na twee ronde worstelen en "gepound" (sommige worden zijn gewoon geen lekkere vertaling voor in NL) worden.
En wat betreft die 2 uit 5, dat vind ik wel degelijk belangrijk omdat men dat na iedere loss lijkt te vergeten en er nog meer hype ontstaat. De man just lost what's so special!?!
Conor is zeker een trede lager dan Khabib, maar ik kan geen andere mensen in lightweight noemen die Conor wel verslaan.Mvdbeld schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:50:
[...]
Natuurlijk bagatelliseer ik enigszins in mijn stuk, ja de Mendez win was uiteindelijk vrij easy, maar je zag wel voor het eerst de onhandigheid van Conor op de grond. Dit heeft ie sindsdien uiteraard verbeterd, maar echt goed op de grond zal hij nooit worden. Het is verdedigen om niet op de grond te belanden, daarnaast zijn zijn escapes van onderaf nog steeds beperkt.
Nate Diaz late vervanging en een pak zwaarder, hier betaalde hij simpelweg de prijs voor in het gevecht.
Misschien is Khabib inderdaad van die uitzonderlijke klasse, maar dan is McGregor toch duidelijk een paar tredes lager? Zeker na gisteren? Hij doet een aantal zaken goed, maar is allround gewoon niet goed genoeg. Mocht hij doorgaan zie ik nog wel meer vechters gebruik maken van zijn "zwaktes".
We kunnen het in ieder geval eens zijn over de onverwachte stand-up perfomance van Khabib in ronde 3. Maar goed Conor was zijn scherpte en explosiviteit ook wel kwijt zeker na twee ronde worstelen en "gepound" (sommige worden zijn gewoon geen lekkere vertaling voor in NL) worden.
En wat betreft die 2 uit 5, dat vind ik wel degelijk belangrijk omdat men dat na iedere loss lijkt te vergeten en er nog meer hype ontstaat. De man just lost what's so special!?!
Dat zal overigens nogmaals gebeuren op het moment dat de bond besluit die Rus niet voor het leven te schorsen.
[ Voor 37% gewijzigd door 3x3 op 08-10-2018 07:28 ]
| live and give like no one else |
Grappig genoeg verliest Khabib daar wel de eerste ronde van zn carrière.Mvdbeld schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:50:
[...]
knip
Conor heeft zijn laatste paar gevechten gewoon heel erg slim uitgekozen. Een bokswedstrijd verliezen van Mayweather zal niemand je kwalijk nemen en had iedereen wel verwacht. Het verlies tegen Diaz kon hij verklaren door de hogere gewichtsklasse. Een verliespartij welke hij wel direct heeft goedgemaakt btw.
En dat is nou precies wat hier zo jammer aan is. Veel mensen die voor het eerst mma kijken, en dan krijg je dit. Niks aan te doen, ik kan alleen zeggen dat het 99 van de 100 keer gewoon normaal gaat, met respect achteraf. Maar hierdoor zal het, zeker in Nederland, altijd wel een obscure sport blijven helaas.3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:08:
Mooi hoe na het gevecht door die Rus al mijn vooroordelen over de sport werden bevestigd.
Dat zal overigens nogmaals gebeuren op het moment dat de bond besluit die Rus niet te schorsen.
Ze gaan hem trouwens wel schorsen, alleen niet lang genoeg. Ik gok op een jaar, maar ben bang voor een half jaar.
[ Voor 40% gewijzigd door SaN op 07-10-2018 22:39 ]
Denk dat Tony een goeie volgende test voor McGregor zou zijn, ook als we realistisch kijken naar de Divisie. Hij werd gisteren wel "geclipt" door Pettis maar ging na kort herstellen onverstoorbaar door met werken. Beetje dezelfde uitdaging als bv. een Diaz sterke kin en goeie cardio. Al heeft Conor het wel liever dat ze op hem afkomen als counterpuncher...Dr. Horrible schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:06:
[...]
Conor is zeker een trede lager dan Khabib, maar ik kan geen andere mensen in lightweight noemen die Conor wel verslaan.
Nadat gevecht weten we meer waar Conor echt staat op LW.
Mooi dat dit je take-away is na 1 event van een sport die bijna zijn 25ste verjaardag viert.3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:08:
Mooi hoe na het gevecht door die Rus al mijn vooroordelen over de sport werden bevestigd.
Dat zal overigens nogmaals gebeuren op het moment dat de bond besluit die Rus niet te schorsen.
Mijn beeld van de sport is wel breder, in mijn studententijd heb ik een aantal cursussen gevolgd bij een studenten mma vereniging.SaN schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:30:
[...]
[...]
En dat is nou precies wat hier zo jammer aan is. Veel mensen die voor het eerst mma kijken, en dan krijg je dit. Niks aan te doen, ik kan alleen zeggen dat het 99 van de 100 keer gewoon normaal gaat, met respect achteraf. Maar hierdoor zal het, zeker in Nederland, altijd wel een obscure sport blijven helaas.
Ze gaan hem trouwens wel schorsen, alleen niet lang genoeg. Ik gok op een jaar, maar ben bang voor een half jaar.
Technisch, mentaal en fysiek is mma gewoon een sport die uitzonderlijk veel diepgang heeft. En ondanks dat het een sport is waar je de mentale en fysieke grenzen van jezelf en een ander opzoekt, is respect gewoon heel erg belangrijk.
Technisch vind zijn de grote wedstrijden ook wel interessant natuurlijk. Maar ik walg eigenlijk van 'alles er om heen' van de commercie vechtsportgala's.
Te veel fout volk en te lage respectsnormen onder de organisatoren, deelnemers en bezoekers. Alles voor de show. Die giftige cultuur en het gebrek aan respect speelt in mijn beeld ook wel een eens bij een aantal mma-clubs in bepaalde wijken in nederland.
Ik heb de beelden in ieder geval wel gedeeld met bekenden die ook werken voor de VNG. Ik hoop en verwacht dat dit incident bij gemeenten ook op de agenda komt, zodat ze wat minder vrijgevig worden in het verlenen van vergunningen voor vechtsportgala's of aan subsidie voor vechtsportclubs in wijken/regio's waar allerlei Badr Hari's in de dop opgroeien.
Ik zie de sport liever klein, elitair, ontoegankelijk, fysiek en technisch hoogstaand respectvol en alleen in de ring dan hoe het nu is.
Ik heb de sport nooit zelf beoefend, maar ben gegrepen door de vechtsport in de tijd van Ernesto Hoost en Peter Aerts (eind jaren negentig?)3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:29:
[...]
Mijn beeld van de sport is wel breder, in mijn studententijd heb ik een aantal cursussen gevolgd bij een studenten mma vereniging.
Technisch, mentaal en fysiek is mma gewoon een sport die uitzonderlijk veel diepgang heeft. En ondanks dat het een sport is waar je de mentale en fysieke grenzen van jezelf en een ander opzoekt, is respect gewoon heel erg belangrijk.
Technisch vind zijn de grote wedstrijden ook wel interessant natuurlijk. Maar ik walg eigenlijk van 'alles er om heen' van de commercie vechtsportgala's.
Te veel fout volk en te lage respectsnormen onder de organisatoren, deelnemers en bezoekers. Alles voor de show. Die giftige cultuur en het gebrek aan respect speelt in mijn beeld ook wel een eens bij een aantal mma-clubs in bepaalde wijken in nederland.
Ik heb de beelden in ieder geval wel gedeeld met bekenden die ook werken voor de VNG. Ik hoop en verwacht dat dit incident bij gemeenten ook op de agenda komt, zodat ze wat minder vrijgevig worden in het verlenen van vergunningen voor vechtsportgala's of aan subsidie voor vechtsportclubs in wijken/regio's waar allerlei Badr Hari's in de dop opgroeien.
Ik zie de sport liever klein, elitair, ontoegankelijk, fysiek en technisch hoogstaand respectvol en alleen in de ring dan hoe het nu is.
Ik ben het met je eens dat respect heel erg belangrijk is in deze sport om de grenzen tussen de sport en het echte leven te behouden. Ik denk alleen dat je met jouw acties het tegenovergestelde bereikt van wat je wil. Op deze manier blijft de sport klein, en zal dan door dezelfde mensen in dat kleine wereldje worden beoefend.
Maar dat hebben de grote jongens helemaal zelf verpest.
Dat was niet mijn eerste aanraking met de sport & dit wat ook zeker niet het eerste incident in, rond of naast de sport natuurlijk.Mvdbeld schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:33:
Mooi dat dit je take-away is na 1 event van een sport die bijna zijn 25ste verjaardag viert.
Ik denk dat we gewoon goed moeten en kijken naar de neveneffecten van de sport op de maatschappij. Als in de topsport dit soort voorbeelden steeds meer de norm worden, en misschien zelfs getolereerd dan is de richting waarin het gaat met de vechtsport duidelijk.
De schietsport hebben we in Nederland ook streng gereguleerd om de maatschappij te beschermen.
Volgens mij wordt dit soort gedrag helemaal niet getolereerd. Niet bij boksen, kick boxen, BJJ, etc. Dat er ook rotte appels tussen zitten is zeker waar. Maar de discipline en respect voor tegenstanders die bij verreweg het merendeel van de beoefenaars geld is echt niet uitzonderlijk. Maar er is maar 1 geval als dit voor nodig om de hele sport weer in een kwaad daglicht te stellen.3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:54:
[...]
Dat was niet mijn eerste aanraking met de sport & dit wat ook zeker niet het eerste incident in, rond of naast de sport natuurlijk.
Ik denk dat we gewoon goed moeten en kijken naar de neveneffecten van de sport op de maatschappij. Als in de topsport dit soort voorbeelden steeds meer de norm worden, en misschien zelfs getolereerd dan is de richting waarin het gaat met de vechtsport duidelijk.
De schietsport hebben we in Nederland ook streng gereguleerd om de maatschappij te beschermen.
Wat we nu gewoon hebben gezien is dat UFC van de hele vete tussen Khabib en Connor heeft geprofiteerd, en in mijn ogen nalatig is geweest om het respect te behouden. Ze zijn over de schreef gegaan om een zo groot mogelijke hype te creeeren. En in de tussentijd zijn ze vergeten dat mensen ook een soort van emotie hebben. Zeker iemand die tot over zijn oren onder adrenaline zit en het misschien wel zwart voor zijn ogen werd. Dit is een VECHTsport. Dat we het als sport bedrijven is altijd link.
Je haalt Badr aan. En da’s iemand die door zijn enorme woede en kracht tot enorm grote prestaties kan komen, maar die dude is echt nooit goed begeleid om die woede in de hand te houden. Ik denk zelfs dat het heel moeilijk is om op een gecontroleerde manier hetzelfde te bereiken als Badr. Dat is ook het verschil tussen Badr en Bojanski. Bojanski houdt zijn hoofd heel lang koel, en vecht niet uit woede. Maar ik denk dat Bojanski daardoor niet zo hoog had kunnen pieken als Badr.
Daarbovenop vinden heel veel mensen dat ook gaaf om te zien, en dat verkoopt simpelweg heel goed. En trashtalker als Connor wil je gewoon hebben, maar ik vind dat het dit keer gewoon te ver ging.
Net als ik dus en omdat de volgende keer te voorkomen is de enige straf die mogelijk is de titel ontnemen en vacant stellen en beide heren voor 2 jaar schorsen en alle verdiende geld met deze partij aan een goed doel schenken !SaN schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:30:
[...]
En dat is nou precies wat hier zo jammer aan is. Veel mensen die voor het eerst mma kijken, en dan krijg je dit. Niks aan te doen, ik kan alleen zeggen dat het 99 van de 100 keer gewoon normaal gaat, met respect achteraf. Maar hierdoor zal het, zeker in Nederland, altijd wel een obscure sport blijven helaas.
"Beautiful Clean Coal"
Met alle respect, maar ga een eind fietsen. Deel je ook as vechtpartijen en vernielingen n.a.v. voetbalwedstrijden met de gemeente Amsterdam en Rotterdam? Deel je ook alle honderden events waar wèl respect wordt getoond tegenover elkaar?3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:29:
[...]
Mijn beeld van de sport is wel breder, in mijn studententijd heb ik een aantal cursussen gevolgd bij een studenten mma vereniging.
Je scheert heel veel dingen in je post over één kam. Prima als je je daar gelukkig bij voelt, maar deel dan ook de dingen die goed gaan met "bekenden die voor VNG werken".
Oh grappig, had de scorecards nog niet gezien, had jij die ronde ook zo gescoort?SaN schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:30:
[...]
Grappig genoeg verliest Khabib daar wel de eerste ronde van zn carrière.
Conor heeft zijn laatste paar gevechten gewoon heel erg slim uitgekozen. Een bokswedstrijd verliezen van Mayweather zal niemand je kwalijk nemen en had iedereen wel verwacht. Het verlies tegen Diaz kon hij verklaren door de hogere gewichtsklasse. Een verliespartij welke hij wel direct heeft goedgemaakt btw.
[...]
Lees aantal commentaren over de sport en gala's neem aan dat dit met name over kickboksen en MMA in Nederland gaat. Dit is volgens mij 1 groot zooitje inderdaad:3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:54:
[...]
Dat was niet mijn eerste aanraking met de sport & dit wat ook zeker niet het eerste incident in, rond of naast de sport natuurlijk.
- Dubieus publiek, lange tijd verweven geweest met de onderwereld en kan hier maar moeilijk van los komen.
- Fragmentatie veel verschillende bonden en promoties los van alle kleinschalige slecht georganiseerde gala's
Wat UFC destijds goed heeft gedaan en de sport naar een hoger niveau heeft getild is het sluiten van wurgcontracten met vechters (als je bij ons vecht dan vecht je nergens anders) en het opkopen van andere promoties. Destijds heeft UFC hier veel kritiek over gehad maar hierdoor is de UFC en de sport wel gegroeid tot waar het nu. Immers de grote namen kwamen uit voor de UFC en werden ook gematcht met elkaar.
De laatste tijd zie je weer wat meer fragmentatie en onvrede over salarissen en daardoor de overstap naar bellator en of andere promoties. Tevens neemt het WWE gehalte in de UFC soms ook wel extreme vormen aan. En als laatste worden rankings omzeild om "money" fights neer te zetten, hoe lang is het middengewicht wel een zooitje geweest qua titelhouder?!
Als we goed moeten gaan kijken naar de neveneffecten is het ALLEREERSTE wat we moeten afschaffen voetbal.3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:54:
[...]
Verder vind ik het maar raar dat je je mening baseert op feitelijk één event terwijl er duizenden grote evenementen zijn die compleet vlekkeloos verlopen.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Ik denk niet dat Badr Hari minder 'begeleiding' heeft gehad dan de gemiddelde vechtsporter.OMX2000 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 01:21:
[...]
Volgens mij wordt dit soort gedrag helemaal niet getolereerd. Niet bij boksen, kick boxen, BJJ, etc. Dat er ook rotte appels tussen zitten is zeker waar. Maar de discipline en respect voor tegenstand
Je haalt Badr aan. En da’s iemand die door zijn enorme woede en kracht tot enorm grote prestaties kan komen, maar die dude is echt nooit goed begeleid om die woede in de hand te houden. Ik denk zelfs dat het heel moeilijk is om op een gecontroleerde manier hetzelfde te bereiken als Badr.
Dezelfde clubs die Badr naar de top hebben gebracht faciliteren nu ook de ontwikkeling van tientallen andere vechtsporters met vergelijkbare begeleiding.
Als we willen dat de sport schoon, respectabel en gezond blijft is het gewoon nu tijd om normen te stellen die de sport een maatschap te beschermen.
Dezelfde normen als in de schietsport (waar je met je sport ook over potentieel dodelijke wapens bezit) lijken mij heel gezond:
- Je kan met een strafblad met geweldsincidenten geen lid worden van een schietvereniging of wapenverunning krijgen.
- Ook als je niet geestelijk gezond bent kun je niet meedoen.
Jij hebt echt zo'n wereldvreemd beeld van vechtsport dat is niet te filmen. De meeste verenigingen (ook Mike's Gym waar Badr traint) heb je respect voor elkaar. Ook met keihard full force sparren. Daarna is er respect naar de ander en als je geen respect toont wordt je al heel snel het gat van de deur gewezen.3x3 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:57:
[...]
Ik denk niet dat Badr Hari minder 'begeleiding' heeft gehad dan de gemiddelde vechtsporter.
Dezelfde clubs die Badr naar de top hebben gebracht faciliteren nu ook de ontwikkeling van tientallen andere vechtsporters met vergelijkbare begeleiding.
Als we willen dat de sport schoon, respectabel en gezond blijft is het gewoon nu tijd om normen te stellen die de sport een maatschap te beschermen.
Dezelfde normen als in de schietsport (waar je met je sport ook over potentieel dodelijke wapens bezit) lijken mij heel gezond:Het verplicht weigeren van mensen met een strafblad bij bonden, vechtsportclubs en toernooien, en optioneel controle op de psychische gesteldheid van vechtsporters lijkt mij heel gezond voor de sport.
- Je kan met een strafblad met geweldsincidenten geen lid worden van een schietvereniging of wapenverunning krijgen.
- Ook als je niet geestelijk gezond bent kun je niet meedoen.
Ik zou het bizar vinden als een vechtsport gelijk wordt gesteld aan schietsport.
Vrijwel alle leden van een schietclub hebben ook respect voor elkaar, de wapensport etc.Paxlie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:12:
[...]
Jij hebt echt zo'n wereldvreemd beeld van vechtsport dat is niet te filmen. De meeste verenigingen (ook Mike's Gym waar Badr traint) heb je respect voor elkaar. Ook met keihard full force sparren. Daarna is er respect naar de ander en als je geen respect toont wordt je al heel snel het gat van de deur gewezen.
Ik zou het bizar vinden als een vechtsport gelijk wordt gesteld aan schietsport.
Het probleem is niet het gebrek aan respect in de ring denk ik. De sport en heel veel clubs hebben heel veel cultuur eigen om dat respect hoog te houden.
Probleem is wel dat met het beheersen van een vechtsport je lichaam effectief al snel een potentieel dodelijk wapen wordt.
Wat mij betreft wordt elk geweldsincident buiten de ring ook bestraft met uitsluiting. De geweldsincidenten zijn maatschappelijk niet te accepteren.
Ik betoog hier niet iets om het niveau, het respect en imago omlaag te brengen van de sport. Maar juist om te doen aan wat selectie aan de poort, en het handhaven van hogere normen.
Nogmaals, maar schijnbaar wil je dat niet lezen, pak dan eerst eens het voetbal aan. Je hebt het over maatschappelijk ontwrichten. Die duizenden agenten die nodig zijn. De vele gevechten die ieder weekend uitbreken in het publiek bij de harde kernen van de supporters.3x3 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:52:
[...]
Vrijwel alle leden van een schietclub hebben ook respect voor elkaar, de wapensport etc.
Het probleem is niet het gebrek aan respect in de ring denk ik. De sport en heel veel clubs hebben heel veel cultuur eigen om dat respect hoog te houden.
Probleem is wel dat met het beheersen van een vechtsport je lichaam effectief al snel een potentieel dodelijk wapen wordt.
Wat mij betreft wordt elk geweldsincident buiten de ring ook bestraft met uitsluiting. De geweldsincidenten zijn maatschappelijk niet te accepteren.
Ik betoog hier niet iets om het niveau, het respect en imago omlaag te brengen van de sport. Maar juist om te doen aan wat selectie aan de poort, en het handhaven van hogere normen.
Vechtsport zorgt daarentegen voor respect, dat heeft niets met dodelijke wapens te maken. Daarnaast is het nog verdomde moeilijk om iemand dood te maken met alleen je handen en voeten. Mensen sterven bij vechtpartijen op straat eerder omdat ze verkeerd de grond raken dan dat het door de klappen komt.
Precies dit dik gedrukte ja. Dana White heeft het incident met Conor en de bus van Khabib juist gebruikt om de hype nog groter te maken, het was promotie materiaal. Consequentie is wel dat Dana nu in een lastige situatie zit. Khabib niet schorsen wordt een vrijbrief voor iedereen, Khabib wel schorsen toont aan dat Conor boven de UFC staat aangezien die niet gestraft werd. Ik ben heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.OMX2000 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 01:21:
[...]
Volgens mij wordt dit soort gedrag helemaal niet getolereerd. Niet bij boksen, kick boxen, BJJ, etc. Dat er ook rotte appels tussen zitten is zeker waar. Maar de discipline en respect voor tegenstanders die bij verreweg het merendeel van de beoefenaars geld is echt niet uitzonderlijk. Maar er is maar 1 geval als dit voor nodig om de hele sport weer in een kwaad daglicht te stellen.
Wat we nu gewoon hebben gezien is dat UFC van de hele vete tussen Khabib en Connor heeft geprofiteerd, en in mijn ogen nalatig is geweest om het respect te behouden. Ze zijn over de schreef gegaan om een zo groot mogelijke hype te creeeren. En in de tussentijd zijn ze vergeten dat mensen ook een soort van emotie hebben. Zeker iemand die tot over zijn oren onder adrenaline zit en het misschien wel zwart voor zijn ogen werd. Dit is een VECHTsport. Dat we het als sport bedrijven is altijd link.
Je haalt Badr aan. En da’s iemand die door zijn enorme woede en kracht tot enorm grote prestaties kan komen, maar die dude is echt nooit goed begeleid om die woede in de hand te houden. Ik denk zelfs dat het heel moeilijk is om op een gecontroleerde manier hetzelfde te bereiken als Badr. Dat is ook het verschil tussen Badr en Bojanski. Bojanski houdt zijn hoofd heel lang koel, en vecht niet uit woede. Maar ik denk dat Bojanski daardoor niet zo hoog had kunnen pieken als Badr.
Daarbovenop vinden heel veel mensen dat ook gaaf om te zien, en dat verkoopt simpelweg heel goed. En trashtalker als Connor wil je gewoon hebben, maar ik vind dat het dit keer gewoon te ver ging.
Money talks, dus het zou ook zomaar kunnen dat dit compleet uitgebuit gaat worden door de UFC.
Het was in dit geval een vechter en later beiden die aan het knokken waren en geen supporters onderling !!Paxlie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:22:
[...]
Nogmaals, maar schijnbaar wil je dat niet lezen, pak dan eerst eens het voetbal aan. Je hebt het over maatschappelijk ontwrichten. Die duizenden agenten die nodig zijn. De vele gevechten die ieder weekend uitbreken in het publiek bij de harde kernen van de supporters.
Vechtsport zorgt daarentegen voor respect, dat heeft niets met dodelijke wapens te maken. Daarnaast is het nog verdomde moeilijk om iemand dood te maken met alleen je handen en voeten. Mensen sterven bij vechtpartijen op straat eerder omdat ze verkeerd de grond raken dan dat het door de klappen komt.
Beide heren dienen in dit geval worden geschorst voor een lange tijd en de titel die behoort bij geen van beide vechters !!
Ga je het vergelijken met voetbal doe het dan goed en projecteer het niet op supporters rellen !
Eric Cantone gaat met supporter in de clinch krijgt 9 maanden schorsing dus ik vraag mij af waarom zijn beide vechters nog niet geschorst ?
"Beautiful Clean Coal"
Conor heeft zijn straf gehad met het gooien van de trolley, Khabib zijn ze aan het uitzoeken hoe die gestraft moet worden.leekers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:37:
[...]
Het was in dit geval een vechter en later beiden die aan het knokken waren en geen supporters onderling !!
Beide heren dienen in dit geval worden geschorst voor een lange tijd en de titel die behoort bij geen van beide vechters !!
Ga je het vergelijken met voetbal doe het dan goed en projecteer het niet op supporters rellen !
Eric Cantone gaat met supporter in de clinch krijgt 9 maanden schorsing dus ik vraag mij af waarom zijn beide vechters nog niet geschorst ?
Ik heb net UFC 229 gekeken maar het afloop van de Main Event doet er echt niet onder. Ik zeg niet dat het perse nep is. Wel dat het dezelfde show gehalte heeft. Qua commentaar zelfs identiek aan het neppe variant.
Iets waar ik stiekem wel van hou. Maar dat is toch niet waar je UFC voor naar kijkt.
[ Voor 5% gewijzigd door polopolo150 op 08-10-2018 15:47 ]
https://www.telegraaf.nl/...-na-gevecht-met-mc-gregor
Gewoon 2 jaar schorsen dat hele gezelschap van die zogenaamde "vechter"
"Beautiful Clean Coal"
MMA is al duizenden jaren oud he!Mvdbeld schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:33:
[...]
Mooi dat dit je take-away is na 1 event van een sport die bijna zijn 25ste verjaardag viert.
Hier stoor ik mij ook regelmatig aan en zorgt er soms ook voor dat ik het 'ff heb gehad' met de sport.3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:29:
[...]
Gek genoeg is wat jij beschrijft ook wel regio gebonden. In Japan/Azie speelt dat veel minder en tonen vechters ook meer respect naar elkaar toe. Ik kijk soms dan ook liever naar de wat kleinere, Aziatische organisatie's dan het UFC gebeuren, ook al zijn de gevechten van een mindere kwaliteit.
Daarnaast word ik soms ook erg moe van al dat UFC gehype. Elk 3 maanden hebben we weer het 'gevecht van de eeuw'...

[ Voor 13% gewijzigd door ChojinZ op 12-10-2018 12:33 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Waarom niet levenslang?leekers schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:02:
En nu nog gewoon bedreigingen uitten ook ipv excuses aan te bieden voor zijn onbeschofte gedrag
https://www.telegraaf.nl/...-na-gevecht-met-mc-gregor
Gewoon 2 jaar schorsen dat hele gezelschap van die zogenaamde "vechter"
Is over 2 jaar iemand die de sport misbruikt buiten de ring wel acceptabel als voorbeeld in de sport. Wil je echt een gezonde sport met een goed imago, dan moet je niet tolereren dat sporters hun geweldadig buiten de ring.
De enige manier om de sport 'gezond' te maken, is om extreem geweld buiten de ring onacceptabel en onvergefelijk te maken. Het is juist nu tijd voor een hogere norm.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind het vooral een hoop gebakken lucht. Pre-fight hebben vechters altijd mot met elkaar maar na het gevecht hebben ze 'ineens' respect voor elkaar en is er niets meer aan de hand.Hackus schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:55:
In mijn ogen hoort het gewoon bij het imago. het moet wel voor sensatie zorgen, en tegenwoordig met SM zorgt het voor publiciteit. Het is geen denksport wat gepromoot moet worden.
Leuk dat je probeert een gevecht te verkopen, maar het is en blijft in 90% van de gevallen acteren. Een opgezet plan om beter kaarten te verkopen. Dat is de eerste 3 keer leuk om te zien, maar daarna is het vooral een herhaling die snel gaat vervelen....
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dat is het ook voor 90%. (vroeger) zag je weinig, nu is op SM veel meer te zien. ook hoed vechters zich daar gedragen en uitdagen etc.ChojinZ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:41:
[...]
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind het vooral een hoop gebakken lucht. Pre-fight hebben vechters altijd mot met elkaar maar na het gevecht hebben ze 'ineens' respect voor elkaar en is er niets meer aan de hand.
Leuk dat je probeert een gevecht te verkopen, maar het is en blijft in 90% van de gevallen acteren. Een opgezet plan om beter kaarten te verkopen. Dat is de eerste 3 keer leuk om te zien, maar daarna is het vooral een herhaling die snel gaat vervelen....
Joster schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:32:
[...]
Precies dit dik gedrukte ja. Dana White heeft het incident met Conor en de bus van Khabib juist gebruikt om de hype nog groter te maken, het was promotie materiaal. Consequentie is wel dat Dana nu in een lastige situatie zit. Khabib niet schorsen wordt een vrijbrief voor iedereen, Khabib wel schorsen toont aan dat Conor boven de UFC staat aangezien die niet gestraft werd. Ik ben heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
Money talks, dus het zou ook zomaar kunnen dat dit compleet uitgebuit gaat worden door de UFC.

Ben ik ook benieuwd naar.
Finale van de Bellator HW GP is dus Bader vs Fedor.
Hoop zo dat Fedor gaat winnen!!
Is geen MMA... Gewoon kickboxen..Joster schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:28:
Aardige setup en KO van Holzken in z'n mma debuut bij One Championship: https://twitter.com/Maldo.../1063825056428625920?s=19
Tja goeie vraag, een nieuwe Singapore based MMA/Muay Thai promotie. Zag toevallig laatst een oud trainingsgenootje via de One app vechten. Vreemde was dat ze ook in de kooi (octagon) vochten, net als Holzken hierboven met kickboks/K-1 regels, maar wel met MMA-handschoenen.Pelox schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:51:
Maar wat is one nu weer??
Volgens mij heeft Holzken in het filmpje wel gewoon reguliere handschoenen.
O, ja onlangs hebben ze ook een ruil-deal gesloten met UFC om een van de beste vechters (Demetrious Johnson) aller tijden te ruilen tegen Ben Askren.
Wat ze dus exact zijn en doen durf ik je niet te zeggen!

Twee totaal verschillende vechters, beide ongeslagen en zo gek als een deur. Dit wordt een hele interessante wedstrijd.
https://www.telegraph.co....ight-saturday-tv-channel/
[ Voor 17% gewijzigd door polli_ op 30-11-2018 00:41 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat jurylid Rochin de eerste 4 rondes aan Wilder gaf sloeg nergens op toch? Had ie van ronde 2 t/m 4 er minimaal 2 aan Fury gegeven (zoals het hoorde) dan had Fury "gewoon" gewonnen.Amaze86 schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:12:
gelijkspel,petje af voor Fury.Dacht dat die nok ging in de 12 ronde,maar hij stond gewoon op BEEST. Kijk uit baar de rematch,alleen denk ik dat die eerat tegen ze landgenoot wil Joshua
Er is inderdaad behoorlijk wat te doen over de scorekaarten, toch eigenlijk wel bizar dat het zo ver uit elkaar kan liggen. Hoe kan de ene jurylid overduidelijk persoon A een ronde geven en de andere jurylid overduidelijk de ronde aan persoon B geven, dan klopt er gewoon iets niet. Ik zeg dat er wat geld meespeeltJoster schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:43:
[...]
Dat jurylid Rochin de eerste 4 rondes aan Wilder gaf sloeg nergens op toch? Had ie van ronde 2 t/m 4 er minimaal 2 aan Fury gegeven (zoals het hoorde) dan had Fury "gewoon" gewonnen.

Helaas zie je het vaker, zelfde als scheidsrechters uit hetzelfde land als waar het evenement is en toevallig ook 1 van de vechters, beetje jammer eigenlijk voor de sport.
Was een leuke partij Fury vs Wilder. Maar man wat een power house is Wilder en dat voor 96 kilo. Terecht een onbesliste partij, krijgen we een rematch.Martinusz schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:18:
Joshua zal toch keer 1 van deze 2 moeten vechten niet?
Niveau en concurrentie is hartstikke hoog binnen zwaargewichtdivisie boksen. Maar eerst krijgen Whyte vs Chisora part 2:

Dan een rematch Fury vs Wilder 2 denk ik. Denk dat Joshua binnenkort 1 van de heren als verplichte keuze krijgt. Maar Luis Ortiz is ook nog een optie.
[ Voor 13% gewijzigd door polli_ op 03-12-2018 22:41 ]
met oa:Heavy Weight knock-out Toernooi
Acht zwaargewicht kickboksers strijden tijdens een knock-out toernooi in Ahoy Rotterdam om een flinke cheque. Bovendien heeft organisator Glory laten doorschemeren dat de winnaar wereldkampioen Rico Verhoeven mag uitdagen.
Ahoy in Rotterdam is omgetoverd tot vechtsportarena en verwelkomt acht kickboksers voor een spectaculair knock-out toernooi in de zwaargewichtklasse. Organisator Glory looft een cheque van 100.000 euro uit en heeft laten doorschemeren dat de winnaar Rico Verhoeven mag uitdagen voor de wereldtitel. De Nederlandse vechter Jahfarr Wilnis is een van de favorieten van het thuispubliek. Hij is 32 jaar en heeft een zware periode achter de rug, waarin hij leed aan een longembolie en de dood in de ogen keek. Nu is hij terug en Wilnis wil zich op dit toernooi in eigen land van zijn beste kant laten zien. Dat willen een paar buitenlandse toppers ook; onder anderen Guto Inocente stapt in de ring. De sterke Braziliaan ging eerder dit jaar nipt ten onder tegen Verhoeven.
[ Voor 82% gewijzigd door Hackus op 08-12-2018 15:04 ]
WBC president Mauricio Sulaiman said the organization conducted a vote of its board of governors, and the members voted unanimously to sanction a direct rematch.
http://www.espn.com/boxin...ay-wilder-tyson-fury-draw
Wordt gaaf toernooi!Hackus schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:36:
Vanavond 19:30u Veronica. Glory 62 Rotterdam - Live.
met oa:Heavy Weight knock-out Toernooi
Acht zwaargewicht kickboksers strijden tijdens een knock-out toernooi in Ahoy Rotterdam om een flinke cheque. Bovendien heeft organisator Glory laten doorschemeren dat de winnaar wereldkampioen Rico Verhoeven mag uitdagen.
Ahoy in Rotterdam is omgetoverd tot vechtsportarena en verwelkomt acht kickboksers voor een spectaculair knock-out toernooi in de zwaargewichtklasse. Organisator Glory looft een cheque van 100.000 euro uit en heeft laten doorschemeren dat de winnaar Rico Verhoeven mag uitdagen voor de wereldtitel. De Nederlandse vechter Jahfarr Wilnis is een van de favorieten van het thuispubliek. Hij is 32 jaar en heeft een zware periode achter de rug, waarin hij leed aan een longembolie en de dood in de ogen keek. Nu is hij terug en Wilnis wil zich op dit toernooi in eigen land van zijn beste kant laten zien. Dat willen een paar buitenlandse toppers ook; onder anderen Guto Inocente stapt in de ring. De sterke Braziliaan ging eerder dit jaar nipt ten onder tegen Verhoeven.
Zeker. loting etc was wat tam tov boksen en stairdown etc. maar gaat zeker knallen worden. superfight series zijn ook mooie partijen. sowieso Grigorian v Baya en Mannaart v Kornilov(reserve partij)
Benjamin viel in de finale toch wel zwaar tegen zeg jammer hoor.
Dit topic is er om te discussiëren over de vechtsport en over de verschillende gevechten.
Niet om te vragen naar streams, waar en op welke manier je de gevechten kunt bekijken, en diverse streams / YouTube-links met live coverage te posten.