Is denk ik lastig van tevoren te zeggen of je zicht wel of niet problematisch is. Voor de meeste drills moet het niet uitmaken. Voor sparren is het mogelijk meer van invloed maar scherp zien is daar toch minder belangrijk dan met je reflexen reageren op beweging.mike30 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:50:
Goedendag,
Ik heb een vraagje: Ik heb in een ver verleden een jaartje of 8 judo gedaan maar ik vond er niet veel aan omdat ik dat werpen niet interessant vond. Moest het eigenlijk doen omdat ik een slechte motoriek heb/had. Daarna toen ik 16 was nog een 1,5 jaar aan kickboxen gedaan maar daarna niets meer aan sport behalve fitness. Nu heb ik in januari een gastric sleeve operatie gehad en ben dus goed aan het afvallen nu wil ik weer een sport oppakken. Alleen ik heb het volgende probleem: M'n linker en rechteroog hebben geen tot slechte samenwerking en m'n rechteroog is m'n dominante oog.
Nu wil ik iets in de trant van wing chun of tai chi gaan doen. Alleen nou ben ik bang dat ik omdat ik verminderd dieptezicht heb dat dit een beetje lastig gaat worden.
Heeft iemand hier daar ervaring mee? En oh ja ben 37 nu en weet niet in hoeverre leeftijd meespeeld in deze sporten?
Leeftijd is geen probleem, ik ben zelf ook op mn 37e begonnen met kickboxen. Het ligt nog het meest aan de gym, of er een goede sfeer en cultuur heerst om ook nieuwelingen te helpen.
Gewoon doen en kijken of je het nú leuk vindt om te doen.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.