Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joboy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-01 02:17

Joboy

Ex-HWI Admin
Topicstarter
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13

rens-br

Het bedrijf ZUK is een dochterbedrijf van Lenovo en is het meest bekend geworden door de ZUK Z1.
Ze komen nu met een tweede smartphone, de ZUK Z2 PRO. Voor meer informatie over de specificaties verwijs ik naar hieronder. Origineel artikel.
Tijdens het typen van dit bericht heeft Tweakers ook een artikel geschreven

Aanvullingen zijn altijd welkom. Het is de eerste keer dat ik een topic als dit open, dus ik ben open voor suggesties!

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

OSZui 2.0, Android 6.0.1
Scherm5.2" AMOLED, 1920 x 1080 px
ChipsetQualcomm MSM8996 Snapdragon 820
CPUDual-core 2.15 GHz Kryo & dual-core 1.6 GHz Kryo
GPUAdreno 530
Camera (Achterkant)13 MP, 1.34 µm, f/1.8, phase detection autofocus, dual-LED (dual tone) flash
geo-tagging, touch focus, face/smile detection, panorama, HDR
Video2160p@30fps
Camera (Voorkant)8 MP, f/2.0, 1.4 µm pixel size, 1080p
SD-CardNee
Opslaggeheugen64GB / 128GB
Werkgeheugen4GB / 6GB
SimkaartDual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)
3G NetwerkHSPA 42.2/5.76 Mbps, HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
4G NetwerkLTE Cat6 300/50 Mbps, band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
Bluetoothv4.1, A2DP, LE
NFCNee
Fingerprint ScannerJa
USBUSB-C connector, USB 3.1
Sensorenaccelerometer, gyro, proximity, compass, heart rate, altimeter, UV
GPSYes, with A-GPS, GLONASS, BDS
Formaat145.4 x 70.5 x 7.5mm, 145g
Batterij3100 mAH, Quick Charge 3.0
KleurenZwart, Wit

Officiële prijzen:
6GB/128GB: CNY 2,699 (€370)
4GB/64GB: Onbekend

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

22/04/2016: Specificaties aangepast en (een paar) foto's toegevoegd
23/04/2016: Officiële product page toegevoegd
26/05/2016: Link toegevoegd naar topic ZUK Z2 (kleine versie)
18/07/2016: Uiterlijk gelijk getrokken met Levertijden & Prijzen
Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 19-10-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Hoe zit het eigenlijk met de ondersteunde talen op dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:22
Ik hoop van harte dat er weer een Internationale versie met Cyanogen OS komt! Die 6GB RAM is wellicht wat overkill, maar met 128GB opslag kun je lekker lang vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:19
Heeft deze een even snelle CPU als de s7?
Draadloos laden mis ik wel, anders was ik om.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joboy

Joboy

Ex-HWI Admin
Topicstarter
Anoniem: 16697 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:46:
Hoe zit het eigenlijk met de ondersteunde talen op dit toestel?
Sommige sites spreken van een heleboel talen (waaronder NL), maar die zijn een beetje dubieus. Het is nog even afwachten denk ik.
C00P schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 01:22:
Heeft deze een even snelle CPU als de s7?
Draadloos laden mis ik wel, anders was ik om.
De 820 kan zich meten met de 8890 van de S7, Zoals deze benchmarks bewijzen. Met dagelijkse activiteiten ga je sowieso niet veel merken van een verschil, dat merk je alleen maar als je echt heel zware praktijken begint uit te voeren.
Draadloos laden is een persoonlijke voorkeur. Ikzelf ben nog steeds bezig met m'n gsm als hij aan het opladen is, dus laten liggen vind ik dan niet echt praktisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 18:26
Deze telefoon is wat de xiaomi Mi5 had moeten zijn mijnsziens. Iemand een idee of deze een beetje makkelijk verkrijgbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 22:33
jorge.regula schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:12:
Deze telefoon is wat de xiaomi Mi5 had moeten zijn mijnsziens. Iemand een idee of deze een beetje makkelijk verkrijgbaar zal zijn?
Inderdaad, er is voor mij geen enkele reden meer om op de mi5 te wachten nu de ZUK er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joboy

Joboy

Ex-HWI Admin
Topicstarter
jorge.regula schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:12:
ibuygou heeft em al op presale, maar is een van de weinigen en ik heb geen idee wanneer ie verscheept wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:54
Misschien de product page even vermelden: http://www.zuk.com/z2pro/overview/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 12:49
Wat zijn die 2 aansluitingen aan de linkerzijde?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FEPMhEM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Het zijn geen aansluitingen, maar twee gaten voor de speaker. Als je op de afbeeldingen klikt zie je ook de zilveren speakergrill zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 06:55
Toch is even nazoeken wat de bouwklwaliteit van de ZUK Z1 is, wellicht een goede graadmeter voor de Z2.
Als de Z2 met Cyanogenmod wordt geleverd annuleer ik direct mijn mi5 pro. Die 4G band is erg fijn en Cyanogenmod FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-05 11:12
Weet iemand of de Z2 Pro ook een IR-blaster heeft?
Ik moet al een jaar een nieuwe afstandsbediening kopen maar omdat de S5 een IR blaster heeft nogsteeds niet gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joboy

Joboy

Ex-HWI Admin
Topicstarter
Will do!
Simontjee schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:00:
Toch is even nazoeken wat de bouwklwaliteit van de ZUK Z1 is, wellicht een goede graadmeter voor de Z2.
Als de Z2 met Cyanogenmod wordt geleverd annuleer ik direct mijn mi5 pro. Die 4G band is erg fijn en Cyanogenmod FTW!
Endgadget heeft gehoord dat hij niet naar Europa komt (voorlopig toch niet). Dat betekend dus ook geen CyanogenOS. Misschien dat het Cyanogen team alsnog een port maakt, maar dat weet ik op deze moment niet.
RickvB schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:30:
Weet iemand of de Z2 Pro ook een IR-blaster heeft?
Ik moet al een jaar een nieuwe afstandsbediening kopen maar omdat de S5 een IR blaster heeft nogsteeds niet gedaan :P
Voor zover ik weet heeft ie het niet. Maar als je een nieuwe gsm koopt kan je je S5 toch gewoon als afstandsbediening blijven gebruiken? Misschien een speciaal "Remote control OS" compileren? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Joboy schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:24:
Endgadget heeft gehoord dat hij niet naar Europa komt (voorlopig toch niet). Dat betekend dus ook geen CyanogenOS. Misschien dat het Cyanogen team alsnog een port maakt, maar dat weet ik op deze moment niet.
Hmm hopen dat ze het bij het verkeerde eind hebben maar mocht het kloppen valt het toestel natuurlijk nog wel te importeren alleen is dan de grote vraag of er custom roms voor komen of dat ZUK's eigen UI te gebruiken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 08:51
Damn, nu dat de ZUK 2 pro is gepresenteerd ben ik echt aan het twijfelen tussen deze of de Mi5. Het enige dat ontbreekt op de ZUK is NFC imo...

ZUK 2 PRO > Mi5

- Super AMOLED ipv IPS. Het scherm van mijn Nexus 6P ziet er toch een pak beter uit dan de meeste concurrenten...
- Full 4G support. Ik weet niet of dit nu echt zo een groot verschil maakt? Ik stream (nu toch nog niet) niet op netflix als ik onderweg ben of zo, anders WiFi a plenty. Kan iemand aangeven of het verschil echt, ECHT voelbaar is?
- Foto / video kwaliteit? Zijn er misschien al updates geweest die de kwaliteit consistenter maken op de Mi5? De video's waren echt wel bedroevend. De ZUK heeft op papier toch een goeie lens... Maar ja, dat is dan afwachten.

Mi5 > ZUK 2 PRO

- Grootste minpunt voor de ZUK, ontbreken van NFC. Met NFC payments in de toekomst en nu het koppelen van mijn headphones via NFC, denk ik dat dit wel een gemis is... Is er een manier op NFC achteraf toe te voegen? Misschien via een smartwatch of zo (dat zou ik nog eens nuttig vinden, NFC payment met een smartwatch). Of misschien op een andere manier?
- IR blaster, hoewel, ik gebruikte het op mijn Xperia ZL niet echt, maar dat startte dan ook enorm traag op... Dat zou met een 820 toch een pak beter moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-06 09:20
Om hierboven en anderen die twijfelen tussen de Mi5 en de z2 pro te helpen, hier mijn gedachten over de verschillen.

-AMOLED is in theorie een veel betere techniek maar kan tegenvallen in de praktijk en wacht hier liever mee af tot er een review van is, potetie heeft de ZUK hier duidelijk wel.
-4G is imo toch echt een groot nadeel van de Xiaomi, dit is bij mij (TMobile) de helft van de 4G frequentie. Dit is de 4G band die de lange afstanden aankan, dus als je in de trein zit of onderweg bent, pas in de grote steden zit je op het snellere en wel ondersteunde 4G.
- Ik vind de bouw van de Xiaomi erg veel mooier en ik hoor er ook alleen goede dingen over, op wat kleine dingen zoals sommige knoppen na.
- Community, ook al is het niet iets waar je meteen iets aan hebt als je een telefoon koopt, in de praktijk ben ik er achter gekomen dat je toch wel erg graag een grote community voor je telefoon wil hebben. Hier heeft Xiaomi echt een streepje voor met bekendheid.
- Beschikbaarheid, tis eigenlijk nog wat te vroeg om hier echt iets nuttigs over te zeggen, maar als persoon die nu een telefoon wil kopen speelt het wel degelijk mee. De Xiaomi gaat veel beter beschikbaar zijn denk ik, recent las ik namelijk dat de z2 pro niet in massaproductie komt maar slechts handvol beschikbaar gaat zijn (kleine community hierdoor) en de prijs zal er ook niet lager door worden.
- Maar als je kijkt naar de prijs is de ZUK de duidelijke winnaar, op prijs zijn de 128GB versie van de ZUK en de 64GB versie van de Xiaomi vergelijkbaar (ong 400 euro). Voor dit geld krijg je 2x zoveel ram en rom bij de z2 pro, naast het AMOLED scherm en de betere 4G ondersteuning.
- Zoals hierboven staat heeft de ZUK geen nfc, mij maakt dit weer niks uit. Ik heb het bijna nooit gebruikt en ik denk ook niet dat het binnen 2 jaar onmisbaar gaat zijn.
- IR blaster ziet er wel erg prettig uit op MIUI en dus de Mi5, minpuntje z2 PRO.

Al met al zou ik erg blij zijn met beide telefoons en ga ik kijken welke beter/eerder beschikbaar gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Markiboj97 schreef op maandag 25 april 2016 @ 00:14:
Om hierboven en anderen die twijfelen tussen de Mi5 en de z2 pro te helpen, hier mijn gedachten over de verschillen.

-AMOLED is in theorie een veel betere techniek maar kan tegenvallen in de praktijk en wacht hier liever mee af tot er een review van is, potetie heeft de ZUK hier duidelijk wel.
-4G is imo toch echt een groot nadeel van de Xiaomi, dit is bij mij (TMobile) de helft van de 4G frequentie. Dit is de 4G band die de lange afstanden aankan, dus als je in de trein zit of onderweg bent, pas in de grote steden zit je op het snellere en wel ondersteunde 4G.
- Ik vind de bouw van de Xiaomi erg veel mooier en ik hoor er ook alleen goede dingen over, op wat kleine dingen zoals sommige knoppen na.
- Community, ook al is het niet iets waar je meteen iets aan hebt als je een telefoon koopt, in de praktijk ben ik er achter gekomen dat je toch wel erg graag een grote community voor je telefoon wil hebben. Hier heeft Xiaomi echt een streepje voor met bekendheid.
- Beschikbaarheid, tis eigenlijk nog wat te vroeg om hier echt iets nuttigs over te zeggen, maar als persoon die nu een telefoon wil kopen speelt het wel degelijk mee. De Xiaomi gaat veel beter beschikbaar zijn denk ik, recent las ik namelijk dat de z2 pro niet in massaproductie komt maar slechts handvol beschikbaar gaat zijn (kleine community hierdoor) en de prijs zal er ook niet lager door worden.
- Maar als je kijkt naar de prijs is de ZUK de duidelijke winnaar, op prijs zijn de 128GB versie van de ZUK en de 64GB versie van de Xiaomi vergelijkbaar (ong 400 euro). Voor dit geld krijg je 2x zoveel ram en rom bij de z2 pro, naast het AMOLED scherm en de betere 4G ondersteuning.
- Zoals hierboven staat heeft de ZUK geen nfc, mij maakt dit weer niks uit. Ik heb het bijna nooit gebruikt en ik denk ook niet dat het binnen 2 jaar onmisbaar gaat zijn.
- IR blaster ziet er wel erg prettig uit op MIUI en dus de Mi5, minpuntje z2 PRO.

Al met al zou ik erg blij zijn met beide telefoons en ga ik kijken welke beter/eerder beschikbaar gaat zijn.
Ik denk dat je je nog eens in moet gaan lezen in het 4G verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-06 09:20
Momus schreef op maandag 25 april 2016 @ 00:29:
[...]

Ik denk dat je je nog eens in moet gaan lezen in het 4G verhaal.
Oke, ik zal bij deze mijn punt ondersteunen zodat je me beter kan begrijpen.
De Xiaomi ondersteunde de volgende LTE banden:1(2100), 3(1800), 7(2600), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
De ZUK ondersteund deze: 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)

Zoals je ziet mist de Xiaomi redelijk wat banden in vergelijking met de ZUK, maar waar het mij vooral om gaat is de ondersteuning van de banden 20,8 en 5, namelijk de 800-900mhz frequentie. Dit is namelijk in gebruik in Nederland voor het betere bereik maar heeft helaas ook een stuk minder capaciteit.

Natuurlijk is capaciteit geen 1op1 vergelijking met snelheid maar het is zeker een factor die meespeelt. Ook is hier een kaart te zien met welke provider waar op welke frequentie dekking heeft met 4G. Zo zie je dus dat de 1800mhz meer in en rond de grote steden staat (meer capaciteit nodig) en de 800mhz meer in het buitengebied (grotere dekking). Of dit voor jou meespeelt bij mobiel gebruik kan je zo dus makkelijk zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Markiboj97 schreef op maandag 25 april 2016 @ 02:14:
[...]

Oke, ik zal bij deze mijn punt ondersteunen zodat je me beter kan begrijpen.
De Xiaomi ondersteunde de volgende LTE banden:1(2100), 3(1800), 7(2600), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
De ZUK ondersteund deze: 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)

Zoals je ziet mist de Xiaomi redelijk wat banden in vergelijking met de ZUK, maar waar het mij vooral om gaat is de ondersteuning van de banden 20,8 en 5, namelijk de 800-900mhz frequentie. Dit is namelijk in gebruik in Nederland voor het betere bereik maar heeft helaas ook een stuk minder capaciteit.

Natuurlijk is capaciteit geen 1op1 vergelijking met snelheid maar het is zeker een factor die meespeelt. Ook is hier een kaart te zien met welke provider waar op welke frequentie dekking heeft met 4G. Zo zie je dus dat de 1800mhz meer in en rond de grote steden staat (meer capaciteit nodig) en de 800mhz meer in het buitengebied (grotere dekking). Of dit voor jou meespeelt bij mobiel gebruik kan je zo dus makkelijk zien ;)
T-Mobile gebruikt geen 800MHz.
Wel de 900, maar slechts sporadisch nog. Bovendien is die niet voor de lange afstand, maar voor de korte afstand, vooral in gebouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:07
Momus schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:50:
[...]

T-Mobile gebruikt geen 800MHz.
Wel de 900, maar slechts sporadisch nog. Bovendien is die niet voor de lange afstand, maar voor de korte afstand, vooral in gebouwen...
Een hoop flauwekul bij elkaar, dat ben ik niet van je gewend. `

T-mobile gebruikt op een overgrote meerderheid van haar locaties 900mhz, op dit moment 3600 locaties met 900 tegenover 4500 met 1800.
Daarnaast zeg je "slechts sporadisch nog" waarmee je suggereert dat het aantal afneemt.
Ook dat is onjuist, het aantal locaties met 900mhz stijgt juist en stijgt veel sneller dan die met 1800.
Ten derde zijn de lage frequenties niet slechts bedoeld voor betere binnendekking/penetratie maar ook om meer reikwijdte te hebben in gebieden met weinig locaties, een dubbelfunctie dus.

Er valt dus veel te zeggen voor een toestel dat 900mhz kan gebruiken i.c.m. t-mobile, namelijk een algehele betere binnendekking en een betere algemene dekking in buitengebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Erg interessant toestel, maar vind het toestel niet bepaald mooi. Ik ben wel benieuwd wanneer en of het toestel naar Europa komt. Hopelijk draait het toestel dan ook gewoon CyanogenOS, net zoals de Zuk Z1.

Heb CyanogenOS standaard op mijn OPO staan en dat bevalt gewoon erg goed!

Lees nu hierboven dat het wellicht niet naar Europa komt. Erg jammer als je het mij vraagt. Toestel biedt veel waar voor zijn geld!

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 25-04-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:40:
[...]

Een hoop flauwekul bij elkaar, dat ben ik niet van je gewend. `

T-mobile gebruikt op een overgrote meerderheid van haar locaties 900mhz, op dit moment 3600 locaties met 900 tegenover 4500 met 1800.
Daarnaast zeg je "slechts sporadisch nog" waarmee je suggereert dat het aantal afneemt.
Ook dat is onjuist, het aantal locaties met 900mhz stijgt juist en stijgt veel sneller dan die met 1800.
Ten derde zijn de lage frequenties niet slechts bedoeld voor betere binnendekking/penetratie maar ook om meer reikwijdte te hebben in gebieden met weinig locaties, een dubbelfunctie dus.

Er valt dus veel te zeggen voor een toestel dat 900mhz kan gebruiken i.c.m. t-mobile, namelijk een algehele betere binnendekking en een betere algemene dekking in buitengebied.
Ik suggereer helemaal niet dat het afneemt, maar dat het nog niet zoveel gebruikt wordt als de 1800.
Verder was ik inderdaad in de veronderstelling dat lage frequenties vooral voor binnenshuis goed waren en dat de hoge frequenties voor de reikwijdte zorgden, dat klopt inderdaad niet, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Wat misschien wel interessant is dat ZUK nu weer gewoon een Lenovo onderdeel is. Vorig jaar waren ze nog "onafhankelijk" met alleen financiele support van Lenovo, nu zijn ze weer opgenomen in het bedrijf.

(zou best eens kunnen komen door het marketing fiasco, ZUK had de marketing uitbesteed maar niet betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kenzi schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:25:
Wat misschien wel interessant is dat ZUK nu weer gewoon een Lenovo onderdeel is. Vorig jaar waren ze nog "onafhankelijk" met alleen financiele support van Lenovo, nu zijn ze weer opgenomen in het bedrijf.
Lenovo weet dan ook niet precies wat ze willen.

Ze hebben nu vier verschillende merknamen:
  • Lenovo;
  • Moto by Lenovo;
  • Motorola;
  • Zuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:07
Momus schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:54:

Ik suggereer helemaal niet dat het afneemt, maar dat het nog niet zoveel gebruikt wordt als de 1800.
Ok, maar dan klopt jouw "sporadisch nog" net zo min.
Zullen we, 'ik wil het laatste woord hebben' maar gewoon achterwege laten?

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 26-04-2016 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:11

13art

Moderator Mobile
Ik denk dat het toestel, voor mij persoonlijk dan, pas echt interessant wordt als er ook een (internationale) versie met cyanogen komt. Altijd al eens een telefoon willen hebben die goede specs heeft maar wel native met cm komt.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 26-04-2016 03:49 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
l3art schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 03:46:
Ik denk dat het toestel, voor mij persoonlijk dan, pas echt interessant wordt als er ook een (internationale) versie met cyanogen komt. Altijd al eens een telefoon willen hebben die goede specs heeft maar wel native met cm komt.
De OnePlus One is nog te koop en de Zuk Z1 is ook nog te koop. Nadeel van beide toestellen is de beperkte ondersteuning van 4G. En dat de toestellen respectievelijk al twee en één jaar oud zijn. Maar ik hoop ook op een CyanogenOS versie van de Z2 Pro, wordt dan een geweldig toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppezz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09-2022
Hmm. Ik was van zin om mi5 te kopen maar nu ik deze zie... Hoop dat er snel duidelijkheid komt wnr hij hier beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joboy

Joboy

Ex-HWI Admin
Topicstarter
Coppezz schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:43:
Hmm. Ik was van zin om mi5 te kopen maar nu ik deze zie... Hoop dat er snel duidelijkheid komt wnr hij hier beschikbaar zal zijn.
Hetgeen ik gehoord heb, is dat hij midden mei beschikbaar zou moeten zijn. Maar dat is nog afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:04
Joboy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:46:
[...]

Hetgeen ik gehoord heb, is dat hij midden mei beschikbaar zou moeten zijn. Maar dat is nog afwachten natuurlijk.
En dan ook hier beschikbaar als in bij Nederlandse winkels?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 08:51
Tegen dan is de prijs van de Mi5 hopelijk nog wat gezakt, momenteel is die toch al wat lager. Ik veronderstel dat het hier ofwel grijze import zal worden (waar nog een hoge marge op zit kort na release). Of officieel, welk ook een deftige prijs zal zijn waarschijnlijk, als hij er al komt.

Het zal het best zijn van even de kat uit de boom te kijken op dit moment denk ik, snapdragon 820 met een 5,2 inch scherm, zo lijken er nog wel wat op ons af te komen (ik hoop het toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joboy

Joboy

Ex-HWI Admin
Topicstarter
Joster schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:58:
[...]

En dan ook hier beschikbaar als in bij Nederlandse winkels?!
Nee. Ik bedoelde dus beschikbaar voor import.
venqwish schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:33:
Tegen dan is de prijs van de Mi5 hopelijk nog wat gezakt, momenteel is die toch al wat lager. Ik veronderstel dat het hier ofwel grijze import zal worden (waar nog een hoge marge op zit kort na release). Of officieel, welk ook een deftige prijs zal zijn waarschijnlijk, als hij er al komt.

Het zal het best zijn van even de kat uit de boom te kijken op dit moment denk ik, snapdragon 820 met een 5,2 inch scherm, zo lijken er nog wel wat op ons af te komen (ik hoop het toch).
Zoals ik eerder al schreef, lijkt het er op dat de PRO sowieso niet naar EMEA komt. De 64GB versie weet ik niets van, maar daar is over het algemeen nog niets over gekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 22:03
Ik zit nu in China, maar heb hem nog nergens zien liggen. Ben ook opzoek naar een dual Simmetje. Mijn enigste twijfel is of er een CM Port gaat komen. Anders probeer ik hem mee te pakken voordat ik naar huis vlieg. Misschien toch eens een keer een mooie kans om Review neer te pennen op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56
Preorder bij Banggood: http://www.banggood.com/L...Smartphone-p-1050713.html

Coupon: dce9a3 voor 15 dollar eraf (Niet getest of deze werkt)

Bron: Kimovil

Kleine lettertjes op Banggood: 498 pcs left for deals price.

Duurder trouwens dan opgegeven in openingspost.

Dit hoort eigenlijk hier: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 11-05-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jghaanstra
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 20:40
Is al bekend of deze telefoon een notificatie led heeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timonator
  • Laatst online: 11-06 22:03
Heb hem vandaag gevonden in de lokale mall. Maar er was geen stock dus heb hem gereserveerd. 2 versies kosten hier respectievelijk 2499 rmb en 2699 rmb. Heb een toestel vastgehad en zag er best prima uit. Ik hou jullie op de hoogte als ik er eentje te pakken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-06 14:14
Timonator schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:34:
Heb hem vandaag gevonden in de lokale mall. Maar er was geen stock dus heb hem gereserveerd. 2 versies kosten hier respectievelijk 2499 rmb en 2699 rmb. Heb een toestel vastgehad en zag er best prima uit. Ik hou jullie op de hoogte als ik er eentje te pakken heb.
Twee versies bedoel je? 4GB en de 6GB, of zwart en wit?

Ben erg benieuwd naar deze telefoon, tevens ook naar de OnePlus 3. Kijken welke mijn opvolging wordt voor oneplus one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70261

Moet zeggen de specs zien er goed uit, ben benieuwd op welke OS hij gaat draaien.
Hoop dat hij snel uitkomt en we meer reviews zien.

NFC boeit mij niet ik betaal draadloos met me bankpas, mooi dat 4G ondersteund wordt !

Kwam deze net tegen : https://twitter.com/the_malignant
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cie0H_iWUAATPkh.jpg:large

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 70261 op 16-05-2016 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joboy

Joboy

Ex-HWI Admin
Topicstarter
En gizchina heeft ondertussen ook gemeld dat hij officieel in de verkoop zit. De eerste reviews zouden dus zachtjesaan moeten beginnen binnenstromen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
http://www.gizmochina.com...res-sd820-5-inch-display/

Heeft er iemand enig idee wat de mogelijk verschillen tussen de ZUK Z2 en ZUK Z2 Pro zouden kunnen zijn; ik bedoel tot nu toe zijn alleen de achterkant en schermgrootte anders van deze twee toestellen. Waarom zou een fabrikant in godsnaam twee telefoons uitbrengen die zoveel op elkaar lijken.

De enige verder verschillen die ik kan bedenken; is dat dit toestel een slechtere camera heeft en geen AMOLED scherm. Beide zou zeer jammere concessies zijn, dan zag ik liever een SD650/2 i.p.v. een SD820 in het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ben vooral benieuwd welk OS de telefoon gaat draaien. Hopelijk CM13.. Even afwachten nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
moh.moh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:43:
http://www.gizmochina.com...res-sd820-5-inch-display/

Heeft er iemand enig idee wat de mogelijk verschillen tussen de ZUK Z2 en ZUK Z2 Pro zouden kunnen zijn; ik bedoel tot nu toe zijn alleen de achterkant en schermgrootte anders van deze twee toestellen. Waarom zou een fabrikant in godsnaam twee telefoons uitbrengen die zoveel op elkaar lijken.
Ik heb geen idee wat precies de verschillen zijn. Maar als het schermformaat alleen verschilt is dat toch prima?

Mensen roepen al jaren dat er weer kleinere telefoons uitgebracht moeten worden met top-specs en Sony is momenteel de enige die daaraan voldoet. Ik laat dan wel even in het midden of 5" groot is of klein.

Overigens is er voor de Zuk Z2 ook een los topic: [ZUK Z2] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joboy

Joboy

Ex-HWI Admin
Topicstarter
moh.moh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:43:
Anders is het altijd een gezaag dat er te weinig kleinere smartphones zijn (met even goede specs als de grote broers) en nu is het weer niet goed :p

Ze hebben niets voor niets dezelfde naam. Alleen heeft de ene een "Pro" benaming en de andere niet. Ze zouden het even goed kunnen vervangen door "Max" ofzo...
Simontjee schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:53:
Ben vooral benieuwd welk OS de telefoon gaat draaien. Hopelijk CM13.. Even afwachten nog.
Dat wordt waarschijnlijk hetzelfde als de Pro, hun eigen ROM. CM was alleen op de internationale versie. En tot nu toe zijn er nog niet veel geruchten boven gekomen over het uitbrengen in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Joboy schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:05:
[...]

Anders is het altijd een gezaag dat er te weinig kleinere smartphones zijn (met even goede specs als de grote broers) en nu is het weer niet goed :p

Ze hebben niets voor niets dezelfde naam. Alleen heeft de ene een "Pro" benaming en de andere niet. Ze zouden het even goed kunnen vervangen door "Max" ofzo...

[...]

Dat wordt waarschijnlijk hetzelfde als de Pro, hun eigen ROM. CM was alleen op de internationale versie. En tot nu toe zijn er nog niet veel geruchten boven gekomen over het uitbrengen in Europa.
Ik heb natuurlijk niks tegen kleinere telefoons. Alleen de Z2 Pro is 5.2 inch en de Z2 wordt 5.0 inch; dat vind ik niet een groot genoeg verschil om een nieuw model te rechtvaardigen. Was het 4.7 dan zou ik het begrijpen, maar met 5.0 begrijp ik er helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Joboy schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:05:
[...]
Dat klopt inderdaad en zoals het er nu uit ziet komen de modellen voorlopig niet naar Europa:
Well, here comes the party pooper. Lenovo's PR rep just reached out to say that the Z2 Pro is just for China and "will not be for sale in EMEA."
Erg jammer want het zijn geduchte concurrenten voor de OnePlus 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 19:31
Van gizchina...een unboxing en korte preview

http://www.gizchina.com/2...ro-hands-on-and-unboxing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Vervelend nieuws voor de mensen die hoopte dat er op de Z2 Pro weer CyanogenOS zou komen.

Er is een Engelse versie verschenen van ZUI (De ZUK Android schil), waardoor de kans groot is dat CyanogenOS niet verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gewoon nieuwschierig omdat ik een telefoon met leuke specs zoek.

Waarom is een release met CyanogenMod zo belangrijk? ZUK ZUI is toch ook gewoon Android? Ik neem aan dat je dit net als andere telefoons gewoon kunt rooten.

Ik heb nu een Samsung Galaxy Alpha en een slechter updatebeleid dan bij deze telefoon kan bijna niet. Kreeg Lollipop een jaar te laat en heeft geen Marshmallow.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zou hier niet te veel waarde aan hechten, maar ik zag wel dit staan:
Question:
Is this with a NFC
Answers:
Posted by Zuk Support on Tuesday, May 31, 2016
Lenovo ZUK Mobile:
Thank you for your mail.
Lenovo ZUK Z2 Phone support NFC function.
Bron: www.zukmobile.cc

Dubbelpost is niet toegestaan. Gebruik de wijzig knop als je iets wil toevoegen

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 15-06-2016 10:46 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Sando schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:33:
Waarom is een release met CyanogenMod zo belangrijk? ZUK ZUI is toch ook gewoon Android? Ik neem aan dat je dit net als andere telefoons gewoon kunt rooten.
Het voordeel van CyanogenOS / Mod is de standaard aanpasbaarheid van de software. Er zitten standaard al zoveel features en opties in en je kan er alle kanten mee op. ZUI is inderdaad ook gewoon Android, maar is toch weer een extra (belastende) schil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Er zijn custom ROMs voor mindere telefoons verschenen, dus ik ben voorzichtig hoopvol. Ik kijk het nog even aan want mijn telefoon is nog niet 'op', maar qua specs staat deze voorlopig bovenaan mijn lijstje.

Dit is namelijk een goede telefoon voor iets met desktopskills under the hood, en ik hoop op een wildgroei aan Linux-desktop-firmwares na het opensourcen van MaruOS, en de wireless display driver van Ubuntu OTA 11.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Sando schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:56:
Er zijn custom ROMs voor mindere telefoons verschenen, dus ik ben voorzichtig hoopvol. Ik kijk het nog even aan want mijn telefoon is nog niet 'op', maar qua specs staat deze voorlopig bovenaan mijn lijstje.
Hou er echter wel rekening mee dat dit toestel band 20 niet ondersteund, waardoor 4G maar beperkt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjelle
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 17:18
rens-br schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:58:
Hou er echter wel rekening mee dat dit toestel band 20 niet ondersteund, waardoor 4G maar beperkt werkt.
Deze Z2 Pro toch wel? Zie ook de specs bovenaan en op de productpagina ( banden 1, 2, 3,4,5,7,8,20 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
rens-br schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Deze ondersteund wel band 20. Dat maakt 'm juist zo interessant. Ook is ie wat kleiner dan de oneplus 3 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Tjelle schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Deze Z2 Pro toch wel? Zie ook de specs bovenaan en op de productpagina ( banden 1, 2, 3,4,5,7,8,20 )
chevchelios schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:35:
[...]

Deze ondersteund wel band 20. Dat maakt 'm juist zo interessant.
Welke productpagina hebben jullie dan? Als ik op de Zuk website ga kijken dan staat er het volgende:
FDD-LTE (bands 1, 2, 3,4,5,7,8)
TDD-LTE (bands 38, 39, 40, 41)
TD-SCDMA (bands 34, 39)
WCDMA (850, 900, 1900, 2100 MHz)
CDMA2000 (800 MHz)
GSM / EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
CDMA (800MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

rens-br schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:43:
[...]

[...]

Welke productpagina hebben jullie dan? Als ik op de Zuk website ga kijken dan staat er het volgende:

[...]
Die pagina is van de Z2.
Er is een PRO versie en die beschikt wel over band 20

http://m.zuk.com/store/30_53.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
T-T schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:27:
[...]
Die pagina is van de Z2.
Er is een PRO versie en die beschikt wel over band 20
Je hebt inderdaad gelijk! Het was nog vroeg vanmorgen. De webpagina:
FDD-LTE (bands 1, 2, 3,4,5,7,8,20)
TDD-LTE (bands 38, 39, 40, 41)
TD-SCDMA (bands 34, 39)
WCDMA (850, 900, 1900, 2100 MHz)
CDMA2000 (800 MHz)
GSM / EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
CDMA (800MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is het ook apart dat een bepaalde band "aan" staat in de Pro, en "uit" in de niet-pro?
Is daar echt andere hardware voor gebruikt, of zou dat firmwarematig uitstaan in de niet-pro versie?

Als er speciaal een ander chipje voor is zou je vermoeden dat ze wel degelijk een internationale versie hebben overwogen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Sando schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:52:
Is het ook apart dat een bepaalde band "aan" staat in de Pro, en "uit" in de niet-pro?
Is daar echt andere hardware voor gebruikt, of zou dat firmwarematig uitstaan in de niet-pro versie?

Als er speciaal een ander chipje voor is zou je vermoeden dat ze wel degelijk een internationale versie hebben overwogen.
De ondersteuning van banden is altijd op hardwarematig niveau. Software matig banden bewust uitzetten heb ik eigenlijk nog nooit gehoord (en lijkt me ook nutteloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Laatst online: 20-06 23:27
rens-br schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:39:
[...]
De ondersteuning van banden is altijd op hardwarematig niveau. Software matig banden bewust uitzetten heb ik eigenlijk nog nooit gehoord (en lijkt me ook nutteloos).
Toevallig heb ik dat wel vernomen, het is een licentiemodel wat Qualcomm er op nahoudt. De telefoonfabrikanten moeten de banden in licentie afnemen. Bij de Mi5 is het ondertussen gelukt om band 8 softwarematig in te schakelen! Band 20 is nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
born2tweak schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:41:
[...]
Toevallig heb ik dat wel vernomen, het is een licentiemodel wat Qualcomm er op nahoudt. De telefoonfabrikanten moeten de banden in licentie afnemen. Bij de Mi5 is het ondertussen gelukt om band 8 softwarematig in te schakelen! Band 20 is nog niet gelukt.
Mmm ok. Dat is de eerste keer dat ik hier van hoor dan. Heb je hier linkjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik vermoedde al zoiets. Ze doen het tenslotte ook in de autobranche. Softwarematig beperken van motors en accu's. En in het verleden in processors en videokaarten, hoewel ze daar tegenwoordig de uitgeschakelde cores letterlijk onklaar maken zodat tweakers ze niet stiekem in gebruik kunnen nemen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• born2tweak
  • Laatst online: 20-06 23:27
rens-br schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:00:
[...]

Mmm ok. Dat is de eerste keer dat ik hier van hoor dan. Heb je hier linkjes voor?
Niet voor de faint hearted, je moet een aantal tools installeren en nvram aanpassen:
http://forum.xda-develope...-to-unlock-bands-t3337476

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
born2tweak schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:10:
[...]

Niet voor de faint hearted, je moet een aantal tools installeren en nvram aanpassen:
Ik zie het inderdaad. Maar goed hier staat wel dat de chip er wel ondersteuning voor moet hebben, het is dus niet zo dat je ineens op elk apparaat magisch frequenties kan gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
born2tweak schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:10:
[...]

Ik heb dat topic in vogelvlucht doorgenomen, maar het is volgens mij nog helemaal niemand gelukt. Elke keer komt dit verhaal weer naar boven, elke keer faalt het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Hier heb ik een aardige video review gevonden.

YouTube: The Promised Video! Lenovo Zuk Z2 Pro Full Review [ENG SUBS]

Lijkt me netjes on par met de OP3, enige is dat hij NFC mist, maar je krijgt er wel een 1.8 aperture voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ivo001 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:33:
Hier heb ik een aardige video review gevonden.

YouTube: The Promised Video! Lenovo Zuk Z2 Pro Full Review [ENG SUBS]

Lijkt me netjes on par met de OP3, enige is dat hij NFC mist, maar je krijgt er wel een 1.8 aperture voor terug.
Reviewer claimt dat de speaker net zo goed als toestellen met twee front facing speakers. Dat is nog al een statement. Ik ben benieuwd naar andere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devries1989
  • Laatst online: 00:09
Op de Chinese Engadget website is een review van de Zuk Z2 en Z2 pro verschenen. Vertaling via Google translate naar het nederlands is alleen niet al te best...

https://translate.google....o-zuk-z2-z2-pro-review%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Ik zie dat een reseller de 6gb/128gb versie aanbied voor dezelfde prijs dat andere shops de 64gb versie aanbieden :o

http://nl.aliexpress.com/...YByj%3A&cpt=1467236204407

€411 lijkt me geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:51
Ik heb via bovenstaande verkoper vernomen dat de zwarte versie van de Zuk Z2 Pro vanaf volgende week leverbaar wordt.
Ik neem dit met een korreltje zout, want zuk.com geeft bij hun store 12 juli aan. Maar het lijkt er dus op dat de zwarte 6GB/128GB versie snel leverbaar wordt. Dit zou ook de prijsdaling kunnen verklaren. De telefoons kunnen nu waarschijnlijk daadwerkelijk ingekocht worden door de resellers en dus kunnen ze hun prijsstelling aanpassen.

Mijn advies wacht gewoon nog even tot de telefoon daadwerkelijk leverbaar is, dan zal de prijs nog wat meer richting de $400 gaan. Op de site van zuk.com staat de 6GB/128GB versie gewoon voor 2699 Rny te koop, wat omgerekend €370 is. een prijs rond de €400 inclusief verzending lijkt dan reëel.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Gaat Tweakers deze ook reviewen?
Tegenover de Oneplus 3 en de Xiaomi Mi5 die ze al hebben gereviewd, lijkt dit me een niet te negeren alternatief.

Thanks voor de link overigens ivo001.

[ Voor 12% gewijzigd door chevchelios op 01-07-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Ik heb hem 27-6 besteld. Zou tussen 8 en 14 dagen verstuuurd worden. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Wivern schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:00:
Ik heb hem 27-6 besteld. Zou tussen 8 en 14 dagen verstuuurd worden. Ben benieuwd...
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
BigF25 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:05:
[...]

Waar heb je hem besteld?
http://www.oppomart.com/
Nu is er een code om 30% korting te krijgen. De 64GB versie is op dit moment niet meer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Wivern schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:23:
[...]

Nu is er een code om 30% korting te krijgen. De 64GB versie is op dit moment niet meer beschikbaar.
Bedankt. Heb je daar vaker wat besteld? Ben niet bekend met deze shop, komen er ook nog additionele bezorgkosten bij? en hoe zit het met eventuele douanekosten, of is dat nvt

Jammer dat alleen de witte nog beschikbaar is. Heb liever zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
BigF25 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Bedankt. Heb je daar vaker wat besteld? Ben niet bekend met deze shop, komen er ook nog additionele bezorgkosten bij? en hoe zit het met eventuele douanekosten, of is dat nvt

Dit is de eerste keer dat ik daar bestel. Op hoop van zegen. Heb betaald met paypal, dus als het fout gaat ben ik misschien toch zeker dat ik geld terug krijg?
Hij stond maandag op $419, er kwam $19,xx bij voor handling & shipping.

Douanekosten vermoedelijk... Is altijd een risico :/
Heb al meerdere smartphones laten afkomen, altijd geluk gehad, maar bij de deze vrees ik ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DARKviper123
BigF25 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:28:
[...]
De zwarte is überhaupt nog nergens leverbaar geweest. Alleen de witte 6G/128G versie is naar mijn weten leverbaar. Zoals ik hierboven al aangaf komt de zwarte versie waarschijnlijk medio deze maand beschikbaar. Ik wacht ook op de zwarte versie.

Hou kimovil.com in de gaten voor de laatste prijsontwikkelingen. In aanvulling hierop hou ik spemall.com, grossoshop.net, ibuygou.com en oppomart.com nog in de gaten, dan heb je de meeste wel zo'n beetje gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door DARKviper123 op 01-07-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Wel erg jammer dat het geen Nfc heeft, heeft het bijna alles, mist ie alleen zo'n feature..
Wat is nu het verschil tussen de z2 en de Pro variant? Googlen helpt niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
BigF25 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:45:
Wel erg jammer dat het geen Nfc heeft, heeft het bijna alles, mist ie alleen zo'n feature..
Wat is nu het verschil tussen de z2 en de Pro variant? Googlen helpt niet echt
Wat voor mij de doorslag geeft tussen de Z2 (normaal) en de Z2 Pro is de extra 4G-LTE band 20. Dit is de meest gebruikte band in Nederland. Andere verschil is de dikte, de Pro is veel platter, met ongeveer gelijke lengte/breedte afmetingen. Dit wel met een groter scherm 5,2" vs 5.0".
Ook is de Pro een meer high-end model. De Pro is bv leverbaar met 6G/128G, dat is de Z2 niet. Ook heeft de Z2 Pro een Super Amoled scherm ipv een IPS. Iedereen is het er wel over eens dat Super Amoled te verkiezen is boven IPS. Nog een (kleiner) verschil is dat de Pro gebruik maakt van UFS2.0 geheugen en de Z2 van eMMC 5.1. UFS2.0 heeft een grotere bandbreedte.
Nadeel is wel dat de Pro een kleine batterij heeft (3100 vs 3500mah).

Voor een uitgebreide vergelijking raadt ik gsmarena.com aan:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=8038&idPhone2=8125

[ Voor 19% gewijzigd door DARKviper123 op 01-07-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Wivern schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:23:
[...]

30% kortingscode?!? Alleen voor de Z2 pro of voor de hele site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-06 10:58
ivo001 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:17:
[...]

30% kortingscode?!? Alleen voor de Z2 pro of voor de hele site?
Ik kan de code nergens vinden :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DARKviper123
Hoyden schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:32:
[...]
Ik kan de code nergens vinden :'(
Jongens even goed checken voor posten. Er is een code van $30 korting maar die geldt alleen voor de Z2 (niet de pro) Deze code is ZUKZ230

Deze vraag staat onder de Z2 Pro:
How to use the Coupon Code : ZUKZ230 to get discount?
Thank you
---------------------------------
Re: The Z2 Pro phone can be shipped out in a week, it arrived in warehouse, but we need install the multi-language ROM and full Google Play service before delivery. We can ship to any country. The coupon code only works on ZUK Z2 now.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-06 10:58
DARKviper123 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:35:
[...]

Jongens even goed checken voor posten. Er is een code van $30 korting maar die geldt alleen voor de Z2 (niet de pro) Deze code is ZUKZ230

[...]
Thanks. 30$ korting inderdaad, geen 30% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
DARKviper123 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:35:
[...]

[...]
Sorry... door contrast was het niet zo duidelijk. Goed gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DARKviper123
Nieuws van het zuk.com front:
http://www.zuk.com/store/58.html

Daar staat dat de ZUK Z2 Pro zowel in wit als zwart vanaf 12 juli in de vrije verkoop gaat (vertaald: "at 10:00 raken op 12 juli, Z2 Pro Edition Exclusive geopend verkoop"). Dit in eerste instantie in een soort van Titanium Pack, met allerlei nutteloze rommel erbij :X.

Ook heb ik struinend over het zuk.com forum ook nog ergens gevonden dat de ZUK Z2 Pro Corning Gorilla glas versie 4 heeft:
https://translate.googleu...XTfsmbo48Y7GCK3qhNGX6GsYQ
Over 2.5D Glass Pro voelt het probleem was en voelde een beetje anders voelen dan de iPhone op, overwegen we de belangrijkste gewicht is de dikte van het scherm vervorming en helderheid door. Naar aanleiding van redenen. Z2 verschillende materialen, maar meestal is een reden
a. We gebruiken de toonaangevende vierde generatie Corning Glass 0,7 mm, en Apple met behulp van 1mm dik derde generatie Corning Gorilla Glass. De vierde generatie betere hardheid hogere sterkte, zodat u 0.7mm kunt doen Apple gebruikt de derde generatie glas zo dun dat makkelijk te breken zou. dus Apple dikkere hebben meer ruimte te doen radialen. en door onze hoge sterkte glas, dus gepolijst als we kozen 2.5D meer precisie slijpen polijsten wiel, zodat je goed kunt vergelijken appels met zijn vliegtuig zullen aanzienlijk boog rand lijn, en we zijn volledig natuurlijke overgang. glas en dikker, zwaarder gewicht. kozen we meer de hoge kosten van de vierde generatie van 0.7mm 3D glas naar de binnenruimte van de batterij, iPhone6 ​​koste van veel van de batterij ruimte te geven, zodat de mensen weten de dag, maar een paar haasten om
b. iPhone6 ​​momenteel met behulp van IPS TFT-scherm, maken we gebruik van AMOLED-scherm Het scherm is zeer goed, maar niet een pure transparant glas materiaal. Daarom, hoe dikker het glas, hoe hoger het verlies. Hoeveel het zal het display van invloed kwaliteit, dus we proberen om de dunste glas te gebruiken om ervoor te zorgen echte resultaten. en onze AMOLED super smalle, in tegenstelling tot de grote rand iPhone6 ​​Als we gebruik maken van dezelfde vegen, zal worden meegenomen in de AA-gebieden, zodat de weergegeven aan de rand van 1,5 mm inhoudsinformatie wordt vervormd.
c. Onder AMOLED vergelijkbare machines, wij zijn de smalste frame, zodat de omvang van de 2.5D zwak zal zijn, maar dat wordt beschouwd als balancerend effect van de gebruikerservaring uit de resultaten
Op hun eigen forum staat ook veel interessante info.

link naar forum:
https://translate.googleu...fK_xo4mL0xIVWS4j30dEx3RUA

Alles lekker gebrekkig door de translator gehaald, maarja je moet wat he.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:58
Ik ben sinds een week in het bezit van een witte ZUK Z2 pro, hier besteld:
http://www.uuonlineshop.c...z2-pro-uumzukz26gbpw.html
Het is een erg fijne foon. Hier mijn findings:

- Software is Chinees, de tel start op in het Chinees. Via een Chinese app is de Google Play store app te installeren en dan kun je de Chinese troep er allemaal af knallen.
- de enige andere instelbare taal is engels
- standaard tijd/weer widget bevat na instellen engelse taal toch nog chinese tekst. Vervangen door een andere widget
- stock apps agenda en mail zijn matig
- chinese lader, geen eu lader dus, past niet in het stopcontact
- Volgens mij is ie niet te rooten, maar de Zui gui vind ik erg fijn werken, minimalistisch maar doeltreffend, en lekker snappy. Wel vind ik het lockscreen niet heel mooi, had liever een full screen foto op lockscreen maar misschien is dat aan te passen met een lockscreen app?(dunno)
- Zui schil voelt aan alsof je werkt in iOS, wat ik wel prettig vind, verder heb je alle extra mogelijkheden van android tot je beschikking.
swipe-down=Notifications, swipe-up=Zoeken, tap hold = reorder widgets, knop ingedrukt houden = task manager incl clear all knop om alle apps in 1x af te sluiten, swipe up from bottom=quick toggles (wifi, bluetooth etc),
Lock screen-swipe rechts=camera
- on-the-go usb stick nog niet kunnen benaderen (root access nodig?)
- heeft notificatie-led
- geen nfc
- heeft usb-c, makkelijke connector en betaalbare kabels
- heart rate monitor is leuk en werkt goed maar gebruik je verder natuurlijk niet, evenals de stappenteller. Meet ook zuurstofgehalte maar ik vraag me af of dat klopt en wat moet je ermee?. Maar je hebt er ook geen last van
- camera is ok maar ben niet erg onder de indruk van de kwaliteit. Daarnaast 'lagt' het beeld wat tijdens het schieten. Ik moet hier nog wat ervaring mee opdoen.
- fingerprint sensor wordt soms getriggered in je broekzak
- geen headphones meegeleverd
- iphone headphones werken wel (qua geluid) maar de button in de headphonekabel werkt niet
- headphone geluid is goed, maar volume kan niet heel hard
- speaker geeft een goed helder geluid
- microfoon neemt mono geluid op (zoals bij de meeste smartphones)
- batterij is ruim voldoende voor een dag normaal gebruik (geen games gespeeld overigens)
- fingerprint scanner is bliksemsnel, werkt erg goed
- voelt aan als een high-end telefoon, is snel en fijn in gebruik
- veel ram en geheugen voor een goede prijs

Laat maar weten als je meer wilt weten.

[ Voor 5% gewijzigd door mcanic op 05-07-2016 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
mcanic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:18:

- Software is Chinees, de tel start op in het Chinees. Via een Chinese app is de Google Play store app te installeren en dan kun je de Chinese troep er allemaal af knallen.
Stond op jou telefoon al ZUI2.0 of was dat nog ZUI1.9?
- stock apps agenda en mail zijn matig
Heb jij Gapps erop kunnen krijgen? Google play had ik gezien inderdaad, maar Gmail en Google agenda? En werken deze gewoon zoals te verwachten?
- chinese lader, geen eu lader dus, past niet in het stopcontact
Zo'n verloopblokje nodig dus.
- Volgens mij is ie niet te rooten, maar de Zui gui vind ik erg fijn werken, minimalistisch maar doeltreffend, en lekker snappy. Wel vind ik het lockscreen niet heel mooi, had liever een full screen foto op lockscreen maar misschien is dat aan te passen met een lockscreen app?(dunno)
Root zal op een gegeven moment wel komen vermoed ik!? Je kunt ook voor een andere launcher kiezen die kunnen vaak toch ook zonder root het lock-screen aanpassen.
- voelt aan als een high-end telefoon, is snel en fijn in gebruik
Hoe is de afwerking? Is deze echt vergelijkbaar met een high-end telefoon (denk Samsung S7?) Kun je misschien wat high-res real-life foto's maken en plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wivern
mcanic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:18:
....
...
Ik had volgende link gevonden http://root.mgyun.com/Course/CourseLink/81
Spijtig genoeg kan ik het zelf nog niet proberen. Misschien werkt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devries1989
  • Laatst online: 00:09
Hier is een review van de Z2 pro door Gizchina.com:

http://www.gizchina.com/2016/07/05/zuk-z2-pro-review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcanic
ZUI versie is momenteel 1.9.104 ST. ZUI 2.0 is nog niet uit.

Google Play Store werkt volledig zoals verwacht, alle apps kunnen worden geinstalleerd. Geen Open GAPPS nodig dus.

Afwerking van de telefoon is echt netjes. Eigenlijk wel zoals in de renders. Zie ook de foto's in de review van GizChina in de post hierboven.

Chinese lader -> kreeg ik wel een goedkoop verloopblokje bij maar vond ik lelijk dus heb ik heb een andere lader gekocht.

Nog enkele puntjes die ik me bedacht:
- Wifi ontvangst is goed, een stuk beter in ieder geval dan op de iPhone 5S
- Volume buttons en power button aan de rechterkant zijn eigenlijk net iets te makkelijk in te drukken. Wel van goede kwaliteit.
- Vingerafdrukken zijn amper zichtbaar op de witte versie. Weet niet of er snel krassen op komen maar volgens mij valt dat enorm mee, schijnt Gorilla Glass te zijn en dat krast niet snel. Fijn dat de fingerprintscanner aan de voorkant zit en niet achterop.
- Scherm heeft geen zwarte randen maar loopt mooi door precies tot aan de randen.
- Switchen tussen apps kan door met je vinger over de homeknop te vegen. Werkt mooi maar kan vervelend zijn als de sensor toch toevallig je vinger registreert als een Back actie.
- Built-in recorder waarmee je telefoongesprekken kunt opnemen. Werkt heel goed, simpelweg gewoon op record drukken.
- 3G werkt goed, op Telfort netwerk 8Mbps down en 1,8 Mbps up. Ik heb geen 4G maar volgens mij ondersteunt deze telefoon die ook gewoon (800 Mhz / band 20).
- Nova Launcher geinstalleerd -> werkt.
- Tip: Settings -> Abount -> 7x tappen op ZUI version: developer modus wordt ingeschakeld. Onder Settings > Advanced Settings verschijnt nu de optie Developer mode met daarin een zwik developer opties (waar bv ook USB debugging aan te zetten is, geheugengebruik te zien is en de draaiende apps en achtergrondprocessen te zien zijn). Ik krijg echter een usb stick via een On The Go kabel nog steeds niet mountable.

Lader die ik heb gekocht: http://www.banggood.com/B...Pad-Samsung-p-992446.html, perfecte lader, wordt helemaal niet warm bij tegelijk laden van 2 telefoons, voelt kwalitatief hoogwaardig aan
Deze case heb ik erbij besteld: http://www.ebay.com/itm/262497816412 Nog niet binnen.

Ik vond zojuist nog deze handige site: http://zukfans.eu/

[ Voor 200% gewijzigd door mcanic op 06-07-2016 20:54 . Reden: 3G snelheid gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
mcanic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:56:
- 3G werkt goed, op Telfort netwerk had ik 49 mbps download en 35 mbps down (grofweg delen door 10 dan kom je op Mb/s, dus prima snelheid). Ik heb nog geen 4G maar volgens mij ondersteunt deze telefoon die ook gewoon (800 Mhz / band 20).
Je moet het niet grofweg delen door 10, maar gewoon exact delen door 8 ;) Verder ga ik er vanuit dat je spreekt over 49Mbit/s en 35Mbit/s. Deel je dat door 8 kom je uit op 6,125mbps en 4,375mbps. Al zijn het echt extreem snelle / rare snelheden. Weet je zeker dat je niet op 4G zit? Volgens Telfort is namelijk de maximale snelheid op 3G 14,4Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
Rens-br, je hebt helemaal gelijk hoor, waarschijnlijk zat ik nog op wifi 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
mcanic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:56:
ZUI versie is momenteel 1.9.104 ST. ZUI 2.0 is nog niet uit.

Google Play Store werkt volledig zoals verwacht, alle apps kunnen worden geinstalleerd. Geen Open GAPPS nodig dus.

Ik vond zojuist nog deze handige site: http://zukfans.eu/
Op zukfans had ik ook al even zitten neuzen. Ik begin te twijfelen of ik de Zuk Z2 Pro al wel moet kopen, zo schijnt het onzeker te zijn of Zuk de bootloader wel unlockable gaat maken (nodig voor custom-ROMs). Ook lees ik verschillende verhalen over notifications die alleen werken als je de app fysiek open laat staan (bv: whatsapp). Wat is jou ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
Geen last van hoor, notificaties komen netjes binnen. Net nog getest met mail (Outlook app) en Whatsapp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Slecht nieuws voor de mensen die op een ZUK zitten te wachten. De fabriek is tijdelijk gesloten wegens hevige wateroverlast (in Wuhan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
Kenzi schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:58:
Slecht nieuws voor de mensen die op een ZUK zitten te wachten. De fabriek is tijdelijk gesloten wegens hevige wateroverlast (in Wuhan).
How do you know?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Staat in de krant. Ook Oneplus heeft problemen maar da's alleen voor Chinese online retailers.

Misschien dat het niet in NL op het nieuws is maar half China staat onder water op dit moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jghaanstra
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 20:40
DARKviper123 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Op zukfans had ik ook al even zitten neuzen. Ik begin te twijfelen of ik de Zuk Z2 Pro al wel moet kopen, zo schijnt het onzeker te zijn of Zuk de bootloader wel unlockable gaat maken (nodig voor custom-ROMs). Ook lees ik verschillende verhalen over notifications die alleen werken als je de app fysiek open laat staan (bv: whatsapp). Wat is jou ervaring hiermee?
De bootloader is unlocked: http://zukfans.eu/communi...pro-bootloader-unlock.59/

Het zal niet lang meer duren voordat de eerste custom roms verschijnen ... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jghaanstra op 10-07-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
Kenzi schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:20:
[...]

Staat in de krant. Ook Oneplus heeft problemen maar da's alleen voor Chinese online retailers.

Misschien dat het niet in NL op het nieuws is maar half China staat onder water op dit moment.
Je krijgt zo te zien gelijk, want de zwarte versie is niet zoals eerder aangegeven gisteren in de verkoop gekomen. Wanneer wel is onduidelijk! Nog maar ff wachten.

Zojuist enorme prijsdaling voor de 4G/64GB versie via geekbuying --> $308!!! Geekbuying geeft ook aan de zwarte versie hiervan nu te kunnen leveren. Presale logo is daar niet meer aanwezig. Meteen maar besteld dus. We zullen zien.

[ Voor 19% gewijzigd door DARKviper123 op 13-07-2016 17:59 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor Levertijden & Prijzen: [ZUK Z2 Pro] Levertijden & Prijzen
Voor Accessoires: [ZUK Z2 Pro] Het grote Accessoires topic
Voor Rooten & Custom ROM's: [ZUK Z2 Pro] Rooten & Custom ROM's