Ik ben sinds een week in het bezit van een witte ZUK Z2 pro, hier besteld:
http://www.uuonlineshop.c...z2-pro-uumzukz26gbpw.html
Het is een erg fijne foon. Hier mijn findings:
- Software is Chinees, de tel start op in het Chinees. Via een Chinese app is de Google Play store app te installeren en dan kun je de Chinese troep er allemaal af knallen.
- de enige andere instelbare taal is engels
- standaard tijd/weer widget bevat na instellen engelse taal toch nog chinese tekst. Vervangen door een andere widget
- stock apps agenda en mail zijn matig
- chinese lader, geen eu lader dus, past niet in het stopcontact
- Volgens mij is ie niet te rooten, maar de Zui gui vind ik erg fijn werken, minimalistisch maar doeltreffend, en lekker snappy. Wel vind ik het lockscreen niet heel mooi, had liever een full screen foto op lockscreen maar misschien is dat aan te passen met een lockscreen app?(dunno)
- Zui schil voelt aan alsof je werkt in iOS, wat ik wel prettig vind, verder heb je alle extra mogelijkheden van android tot je beschikking.
swipe-down=Notifications, swipe-up=Zoeken, tap hold = reorder widgets, knop ingedrukt houden = task manager incl clear all knop om alle apps in 1x af te sluiten, swipe up from bottom=quick toggles (wifi, bluetooth etc),
Lock screen-swipe rechts=camera
- on-the-go usb stick nog niet kunnen benaderen (root access nodig?)
- heeft notificatie-led
- geen nfc
- heeft usb-c, makkelijke connector en betaalbare kabels
- heart rate monitor is leuk en werkt goed maar gebruik je verder natuurlijk niet, evenals de stappenteller. Meet ook zuurstofgehalte maar ik vraag me af of dat klopt en wat moet je ermee?. Maar je hebt er ook geen last van
- camera is ok maar ben niet erg onder de indruk van de kwaliteit. Daarnaast 'lagt' het beeld wat tijdens het schieten. Ik moet hier nog wat ervaring mee opdoen.
- fingerprint sensor wordt soms getriggered in je broekzak
- geen headphones meegeleverd
- iphone headphones werken wel (qua geluid) maar de button in de headphonekabel werkt niet
- headphone geluid is goed, maar volume kan niet heel hard
- speaker geeft een goed helder geluid
- microfoon neemt mono geluid op (zoals bij de meeste smartphones)
- batterij is ruim voldoende voor een dag normaal gebruik (geen games gespeeld overigens)
- fingerprint scanner is bliksemsnel, werkt erg goed
- voelt aan als een high-end telefoon, is snel en fijn in gebruik
- veel ram en geheugen voor een goede prijs
Laat maar weten als je meer wilt weten.
[
Voor 5% gewijzigd door
mcanic op 05-07-2016 01:25
]