Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delimavi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-03-2021
Na een dag zuk z2 pro te hebben ontvangen kan ik zeggen dat het een leuke toestel is. Hij is lekker snel, beeld is duidelijk en helder. Ik heb dus meteen de nieuwe rom opgezet en vervolgens heb ik alles bijna erafgegooid wat ik kon gooien behalve uhealth. GT browser kon ik niet verwijderen wel disable. In de weer app kan ik geen plaats invoeren, dan krijg ik alleen chinees te zien. Ook als ik ergens heen wil bellen via dialpad krijg ik chinees te zien onder de nummer die ik invoer. Niet storend maar chinees is overbodig voor me. Nederlands zit er niet op, ik weet niet of het ook (eenvoudig) mogelijk is om die erop te zetten?
Anders kan ik ook wel met Engels leven. Accu heeft het bijna een dag volgehouden maar ik was er ook hele tijd mee bezig met downloaden en vanalles uitproberen dus normale omstandigheden moet hij een dagje makkelijk volhouden. Ik wil nog een goede adapter bestellen. Eerder zag ik 1 van Blitzwolf qc 3.0 voorbij komen maar die is bij banggood momenteel niet verkrijgbaar dus moet ik of wachten of even verder kijken. Ook adaptertjes lijkt me wel handig van micro usb naar usb c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Dames en heren. Het bespreken van Accessoires hoort in: [ZUK Z2 Pro] Het grote Accessoires topic en de posts met betrekking tot dit onderwerp zijn dan ook die kant op verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:51
Via code *#*#1111#*#* in de dailer kom je trouwens in een Zuk testmenu. Wel leuk/interessant om hier even rond te neuzen. Je kunt hier bv ook de laadmodus zien, dus bv of je laad met qc3 profiel en met welke laadstroom etc.

[ Voor 7% gewijzigd door DARKviper123 op 08-02-2017 17:35 ]

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delimavi
Ik krijg niet altijd een melding als ik een whatsapp bericht ontvang. Soms als ik van de vergrendelscherm afhaal krijg ik een melding dat ik een nieuwe bericht heb ontvangen, allow notification staat aan. kan ik ergens anders dit aanpassen? het lijkt erop dat wifi en internetverbinding uitgeschakeld wordt. mogelijk energiebesparingmodus of een andere instelling? battery savind staat niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:18
delimavi schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:08:
Ik krijg niet altijd een melding als ik een whatsapp bericht ontvang. Soms als ik van de vergrendelscherm afhaal krijg ik een melding dat ik een nieuwe bericht heb ontvangen, allow notification staat aan. kan ik ergens anders dit aanpassen? het lijkt erop dat wifi en internetverbinding uitgeschakeld wordt. mogelijk energiebesparingmodus of een andere instelling? battery savind staat niet aan
Hier idem op een gewone zuk z2. Ben benieuwd naar de oplossing. Heb de laatste sw versie Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 17:12

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Incognitum schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:48:
[...]

Hier idem op een gewone zuk z2. Ben benieuwd naar de oplossing. Heb de laatste sw versie Nougat.
Heb ik ook last van, bij meerdere apps Whatsapp, Signal, Telegram, vuilnis ophaal app, Gmail, notifications komen niet consistent door, soms wel soms niet. Ik heb alle mogelijke opties al aangepast, wel wat verbetering maar nog niet zoals het hoort.

Wat er dus gebeurd is dat ik geen notificaties krijg van nieuwe berichten totdat ik de app open, dan staan er ineens 10 nieuwe berichten/mails.

Ik heb onder batterij instellingen apps toegevoegd of uitgesloten?? Hierdoor krijg ik in ieder geval soms notificaties waar ik ze vroeger helemaal niet kreeg.

Dit resulteert in een gedrag dat ik elke 5 minuten alle apps een keer langs ga om te kijken of ik nieuwe berichten heb |:(

Onder apps kan je per app ook notificaties aan zetten en prioriteit geven? Heb ik ook gedaan, geen verandering. Lijkt toch als meerdere mensen er last van hebben dat er een fix voor moet komen?

[ Voor 6% gewijzigd door WeaZuL op 18-02-2017 07:46 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delimavi
Oke jammer dat er bij meerdere deze probleem aanwezig is, maar het ligt dus niet specifiek aan mijn toestel. Ik heb de laatste rom opgezet nadat ik hem had gekocht namelijk 2.5.335 ST Android 7.0.
Ik weet ook niet of het verstandig is om er een andere rom op te zetten of te wachten voor een originele update. Ik weet ook niet hoe frequent updates komen en of het probleem enigszins anders opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Die 2.5.335 ST heeft wel meer problemen. Het share menu is soms in orde, soms volledig overhoop met de foute iconen etc.
Wanneer ik unlock met de vingerafdruk, springt de Paypal app soms gewoon open. Best irritant. Met notifications heb ik ook last. Soms krijgt je er van DMs van Line, Whatsapp, Wire of zelfs Twitter, die meerdere uren of dagen oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delimavi
Anoniem: 125883 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:11:
Die 2.5.335 ST heeft wel meer problemen. Het share menu is soms in orde, soms volledig overhoop met de foute iconen etc.
Wanneer ik unlock met de vingerafdruk, springt de Paypal app soms gewoon open. Best irritant. Met notifications heb ik ook last. Soms krijgt je er van DMs van Line, Whatsapp, Wire of zelfs Twitter, die meerdere uren of dagen oud zijn.
Daar heb ik dan (nog) geen last van dat apps opeens openen maar ik kan me voorstellen dat het erg irritant is.
Hopelijk is er een fix of update opkomst zo niet is het misschien verstandig om een andere (custom)rom op te zetten. Hele tijd op je tlf kijken of er een nieuwe bericht is, is ook niet echt prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 15:02
Mijn telefoon trilt dus niet. Dat deed die op 1.9 niet, maar nu ik de standaard 2.5 erop heb staan trilt die nog steeds niet. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delimavi
DeTowel schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:13:
Mijn telefoon trilt dus niet. Dat deed die op 1.9 niet, maar nu ik de standaard 2.5 erop heb staan trilt die nog steeds niet. Jammer...
Dat deed hij bij mijn ook niet in het begin. lag gewoon aan de instellingen. Neem aan dat je de instellingen heb nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
delimavi schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:45:
[...]

Daar heb ik dan (nog) geen last van dat apps opeens openen maar ik kan me voorstellen dat het erg irritant is.
Hopelijk is er een fix of update opkomst zo niet is het misschien verstandig om een andere (custom)rom op te zetten. Hele tijd op je tlf kijken of er een nieuwe bericht is, is ook niet echt prettig
Helaas is de custom-ROM community voor dit toestel nooit echt heel erg goed losgekomen. Onbegrijpelijk als je ziet wat voor potentieel dit telefoontje heeft.

Zelf overweeg ik ook een custom-ROM, maar ik zou echt niet weten welke ik moet kiezen die echt stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delimavi
Ik kwam onderstaande tegen, ben benieuwd of dit gaat werken. Kunnen jullie ook dit even testen en laten weten of het bij jullie helpt?

You have to exclude apps from battery optimization and also you have to active autostart for the apps. Just for safe, it's better if you turn off "autoclean" (of RAM) in SafeCenter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
Heren,

Ik volg het gesprek niet helemaal. Echter het probleem met berichten die niet binnenkomen, enkel bij openen van de app, heb ik altijd al gehad op de Xiaomi.
Echter kwam dit volgens mij omdat de app werd afgesloten. Als je bij multitasken whatsapp lockt (naar beneden slepen) en vervolgens derest opruimt, dan moeten berichten wel binnenkomen.

En mijn trilfunctie werkt gewoon niet, ondanks dat deze in de settings aanstaat :(

• Hoppa!
DeTowel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:54:
Heren,

Ik volg het gesprek niet helemaal. Echter het probleem met berichten die niet binnenkomen, enkel bij openen van de app, heb ik altijd al gehad op de Xiaomi.
Echter kwam dit volgens mij omdat de app werd afgesloten. Als je bij multitasken whatsapp lockt (naar beneden slepen) en vervolgens derest opruimt, dan moeten berichten wel binnenkomen.
Dit inderdaad. rete-fucking irritant dat het moet, maar inderdaad een trekje dat veel Chinese fabrikanten over hebben genomen van het geheugen, veiligheids en battery management van Xiaomi.

Bij mij komen alle meldingen gewoon binnen en worden ook keurig doorgezet naar mijn Pebble. Maar inderdaad, je moet apps even locken in het multitask window.

Waar ik maar geen oplossing voor vind zijn de dubbele meldingen van sommige apps in het notificatiescherm. Gmail, telegram, whatsapp zetten bij een binnenkomend bericht steevast 2 balken neer. Echt vervelend. Ook lopen de notificatieled, de meldingen boven in het scherm en de daadwerkelijke meldingen in het notificatiescherm (nadat je het naar beneden trekt) niet altijd synchroon.

Ik hoop dat er vanuit ZUK nog wel een update komt om eea te verbeteren onder Android 7, maar ik ben er eerlijk gezegd een beetje bang voor.

• Incognitum
Hoppa! schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:27:
[...]

Bij mij komen alle meldingen gewoon binnen en worden ook keurig doorgezet naar mijn Pebble. Maar inderdaad, je moet apps even locken in het multitask window.
Help me even hiermee, want ik heb gezocht maar er even niet uit hoe dit te doen. Dat locken bedoel ik dus.

• Hoppa!
Incognitum schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:26:
[...]

Help me even hiermee, want ik heb gezocht maar er even niet uit hoe dit te doen. Dat locken bedoel ik dus.
Als je in het multitask scherm zit (dat scherm waarin je apps uit het geheugen kunt swipen), dan swipe je naar boven om een app uit te schakelen, en naar beneden om hem te locken. Eens gelockt kan Android die app niet meer zelf afsluiten.

• Incognitum
Hoppa! schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:29:
[...]

Als je in het multitask scherm zit (dat scherm waarin je apps uit het geheugen kunt swipen), dan swipe je naar boven om een app uit te schakelen, en naar beneden om hem te locken. Eens gelockt kan Android die app niet meer zelf afsluiten.
Ah top. Die optie kon ok nog niet. Bedankt, het is gelukt. Nu kijken of de berichten onvertraagd binnen komen.

Is er iemand al in geslaagd om een MMS te versturen? Ik heb een APN aangemaakt voor mijn provider, maar er staat ook een readonly in die hij van de simkaart inleest (denk ik)

Je kunt itt de Internet APN niet kiezen (vinkje zetten) bij degene die er voor MMS gebruikt moet worden.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anoniem: 125883 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:34:
Je kunt itt de Internet APN niet kiezen (vinkje zetten) bij degene die er voor MMS gebruikt moet worden.
Welke provider heb je?

Mobile Vikings. De telefoon neemt settings van "Base" over uit de simkaart neem ik aan, gezien het een virtuele provider is op het Base netwerk.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anoniem: 125883 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:07:
Mobile Vikings. De telefoon neemt settings van "Base" over uit de simkaart neem ik aan, gezien het een virtuele provider is op het Base netwerk.
Kom je hier iets verder mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die instellingen heb ik, maar in tegenstelling tot de APN voor mobiel internet kun je er geen selecteren voor MMS. Die base Base zijn trouwens beide read-only en niet te verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kgf8Fmv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anoniem: 125883 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:27:
Die instellingen heb ik, maar in tegenstelling tot de APN voor mobiel internet kun je er geen selecteren voor MMS. Die base Base zijn trouwens beide read-only en niet te verwijderen.
Kun je de settings niet combineren? Want volgens mij moet je bij MMS andere velden invullen dan bij internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas... het doet niets. Ook niet met die messaging app van Google ipv die van de Zuk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/faFNZaM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 125883 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:27:

[afbeelding]
Volgens mij is dit hele menu bugged :| MMS werkt hierdoor bij mij ook niet en dat is best irritant als iemand je een contact doorstuurt op die manier...
DeTowel schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:13:
Dit is ook een weirdo bug. Je moet het volgende doen :
Settings > Advanced Settings > Language & Input > Current Keyboard > Choose keyboards > Use vibrator <= Deze effe in en uitschakelen en je "vibrator" doet het weer ;)
delimavi schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:13:
Ik kwam onderstaande tegen, ben benieuwd of dit gaat werken. Kunnen jullie ook dit even testen en laten weten of het bij jullie helpt?

You have to exclude apps from battery optimization and also you have to active autostart for the apps. Just for safe, it's better if you turn off "autoclean" (of RAM) in SafeCenter!
Alle settings in dat Safe Center moet je slopen gewoon : Off/Disabled/Ignore/enz... FTW!!! :)
Daarnaast dit ook natuurlijk :
DeTowel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:54:

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
nero355 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:15:

Dit is ook een weirdo bug. Je moet het volgende doen :
Settings > Advanced Settings > Language & Input > Current Keyboard > Choose keyboards > Use vibrator <= Deze effe in en uitschakelen en je "vibrator" doet het weer ;)
De optie, Use vibrator, staat er bij mij niet. Ik draai de nieuwste versie. Zou zeer fijn zijn als dit werkt, mis regelmatig telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DeTowel schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:47:
[...]

De optie, Use vibrator, staat er bij mij niet. Ik draai de nieuwste versie. Zou zeer fijn zijn als dit werkt, mis regelmatig telefoontjes.
Wellicht kun je in het onderstaande menu de vibrator testen. Via Manual Test -> Vibrator.
DARKviper123 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:34:
Via code *#*#1111#*#* in de dailer kom je trouwens in een Zuk testmenu. Wel leuk/interessant om hier even rond te neuzen. Je kunt hier bv ook de laadmodus zien, dus bv of je laad met qc3 profiel en met welke laadstroom etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
dreester schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Wellicht kun je in het onderstaande menu de vibrator testen. Via Manual Test -> Vibrator.

[...]
Middels dit menu trilt de vibrator ook niet. Die is dus stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
DARKviper123 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:34:
Waar zie je dat dan? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig, ik heb het idee dat quick charge niet werkt op 2.5.355.

Bij het item "charger" zie ik van alles, maar niet het laad-voltage (ik zie namelijk ongeveer 4000 mV) en ook niets over de laadmodus.

Iemand die weet hoe je quick charge activeert? Ik heb wel gemerkt dat als ik mijn telefoon uitzet, het laadvoltage naar 9V gaat, maar dat lijkt eerder QC2.0
DeTowel schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Middels dit menu trilt de vibrator ook niet. Die is dus stuk?
Daar lijkt het wel op dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Byte_Me op 13-03-2017 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam er toevallig achter dat de Android 7 ROM eigenlijk een soort development preview is/alpha versie.
Zijn er toevallig al updates voor te vinden? Met de unlocked bootloader krijg ik geen OTA update meldingen meer. Ik zal dus in de toekomst gebruik moeten maken van .zip packages via twrp om de telefoon up-to-date te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Anoniem: 125883 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:34:
Ik kwam er toevallig achter dat de Android 7 ROM eigenlijk een soort development preview is/alpha versie.
Zijn er toevallig al updates voor te vinden? Met de unlocked bootloader krijg ik geen OTA update meldingen meer. Ik zal dus in de toekomst gebruik moeten maken van .zip packages via twrp om de telefoon up-to-date te houden?
Volgens mij is de 7.0 die OTA is gepushed gewoon bedoeld als volwaardige ROM hoor? Maar goed, hoe dan ook hoef je niet al te veel support meer te verwachten. Het is wat mij betreft wel duidelijk dat Zuk niet heel veel energie stopt in dit toestel en dat ook de community nauwelijks op gang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoppa! schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:37:
[...]

Volgens mij is de 7.0 die OTA is gepushed gewoon bedoeld als volwaardige ROM hoor? Maar goed, hoe dan ook hoef je niet al te veel support meer te verwachten. Het is wat mij betreft wel duidelijk dat Zuk niet heel veel energie stopt in dit toestel en dat ook de community nauwelijks op gang komt.
Dat is dat wel een erg spijtige zaak, want het is echt een toptoestel met een enorm potentieel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Anoniem: 125883 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:43:
[...]

Dat is dat wel een erg spijtige zaak, want het is echt een toptoestel met een enorm potentieel :o
Klopt. Technisch een topper voor weinig geld. Ik begrijp ook niet zo goed waarom de community niet vol op dit apparaat is gedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Er zou nog een extra update komen ergens eind deze maand volgens een gebruiker op zukfans.eu die de chinese fora leest dus hopelijk fixt dat het een en ander in de Android 7.x.x ROM.
Anoniem: 125883 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:43:
Hoppa! schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:03:
Klopt. Technisch een topper voor weinig geld. Ik begrijp ook niet zo goed waarom de community niet vol op dit apparaat is gedoken.
Komt door de prijs : De non-Pro Z2 heeft een veel betere custom ROM support, omdat je die tegenwoordig voor € 175 of zo kan kopen :)

Minder risico in aanschaf = Meer mensen die ermee ROMmelen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 04:10
nero355 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:03:

Komt door de prijs : De non-Pro Z2 heeft een veel betere custom ROM support, omdat je die tegenwoordig voor € 175 of zo kan kopen :)

Minder risico in aanschaf = Meer mensen die ermee ROMmelen!
Alleen jammer dat de non-Pro Z2 geen volledige benelux 4g ondersteuning heeft..

Edit:
Overigens vandaag nog een nieuwe mokee ROM 7.1 nougat update voor de z2 pro..
https://forum.xda-develop...p?p=71532380&postcount=35

[ Voor 16% gewijzigd door dumbledore op 22-03-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dumbledore schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:03:
Alleen jammer dat de non-Pro Z2 geen volledige benelux 4g ondersteuning heeft..
Tja, mijn B20 ondersteunende Z2 Pro komt toch niet verder dan 8 KB/s via 4G omdat ik te gierig ben voor een databundel in mijn abonnement dus mij maakt het niet veel uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DARKviper123
[...]

Vind jou stelling toch wat te kort door de bocht. De zuk z2 pro was volgens mij één van de eerste flagship telefoons met snapdragon 820 welke naar nougat is geüpdate. Zuk is zelfs bezig om hun eerste telefoon de z1 te voorzien van een nougat-update.

Ook is Zuk bezig met een update naar 7.1.1., zie: http://www.theandroidsoul...7-1-1-nougat-update-soon/

Waarbij ik dus moet concluderen dat Zuk verre van achterblijft in hun update support. Daar komt bij dat mijn ervaring is dat hun ROMs vanaf ZUI2.0 zo stabiel zijn als maar kan. Ik heb uptimes die zo hoog zijn dat ze alleen gereset worden bij een nieuwe OTA. Het kan aan mij liggen, maar als je de stock-ROMs goed inregeld dan is er heel weinig op aan te merken en is er wat mij betreft weinig noodzaak tot custom-ROMs. Laat dat voor nieuwe gebruikers in ieder geval een geruststelling zijn :)

En passant: Het telefoontje is nu verkrijgbaar voor €238 (zie https://gathering.tweaker...message/50686161#50686161)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 553994

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 553994 op 25-03-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteren een Z2 besteld als vervanger voor mijn Redmi 4 Pro die ik helaas heb laten vallen waardoor het scherm stuk is. Wilde eigenlijk een nieuwe Redmi kopen maar zag toen dat de Zuk voor hetzelfde bedrag flink betere specs heeft en ook Lineage ondersteunt. Ben erg benieuwd! Op korte termijn maar eens inventariseren hoe de bootloader geunlockt kan worden etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 04:10
Officiële 7.1.1 mokee rom is gereleased, ik heb nog niet getest omdat mijn z2pro nog moet arriveren. Deze week nog hopelijk :)
https://download.mokeedev.com/?device=z2pro

[ Voor 16% gewijzigd door dumbledore op 04-04-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dumbledore schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:57:
Officiële 7.1.1 mokee rom is gereleased, ik heb nog niet getest omdat mijn z2pro nog moet arriveren. Deze week nog hopelijk :)
https://download.mokeedev.com/?device=z2pro
Mokee? Dat is niet de stock ROM?
Nog even geduld voor de ROM met fixes van Lenovo dus... als die er komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:11:
[...]

Mokee? Dat is niet de stock ROM?
Nog even geduld voor de ROM met fixes van Lenovo dus... als die er komt?
Nee is een custom ROM. Geen idee wat er speciaal aan is, ik gebruik zelf Lineage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aghanim schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:01:
[...]

Nee is een custom ROM. Geen idee wat er speciaal aan is, ik gebruik zelf Lineage.
Werken die dingen zoals de UV/heartbeat sensor enzo?
En de unlock met fingerprint en de volledige functionaliteit van dat ene knopje onder het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:07:
[...]

Werken die dingen zoals de UV/heartbeat sensor enzo?
En de unlock met fingerprint en de volledige functionaliteit van dat ene knopje onder het scherm?
HB heb ik niet getest, is dat ANT+? UV weet ik niet wat je bedoelt. Fingerprint en alle swipe functies van de home knop werken uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had even moeten zoeken want ANT+ was. Blijkbaar dus wel volgens dit forum:
https://zukfans.eu/commun...2-has-an-ant-sensor.3351/

Maar met UV bedoel ik ultra violet:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/eRH40a/Screenshot_2017_04_06_09_32_32_1269022454.png
Binnen heeft dat dus niet veel nut, maar op een zonnige dag, loopt dat op tot 4.0 bijvoorbeeld.

Maar die ZUK Health app, werkt niet werkt met custom roms had ik ergens op een forum gelezen. Dat is eigenlijk een vrij interessante feature imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of het mogelijk om een soort 2FA te hebben voor je lockscreen waarbij je en je vingerafdruk & pin/password/pattern moet invoeren? Of apps apart unlocken met een password?

Uiteindelijk is het gemakkelijk om je telefoon te unlocken als men je dwingt je vinger erop te leggen, willen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
Ik probeerde net wat apps te downloaden vanuit de Play Store. Bij een paar apps, zoals TomTom, krijg ik de volgende error:

"App requires external storage" (TomTom GPS Navigation Traffic can't be downloaded. Insert an SD card or USB storage with sufficient storage, and try again).

Is iemand deze error eerder tegen gekomen en/of enig idee hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: NVM, opgelost door Playstore te verwijderen en opnieuw te installeren

[ Voor 9% gewijzigd door iawees op 11-04-2017 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 10:40
Ik ben sinds kort ook eigenaar van dit toestel. Krijg alleen geen custom notificatie ingesteld bij Whatsapp. Draai stock rom ZUI 2.5.335St.

Krijg dit wel voor elkaar bij de ringtones door die in de map ringtones te kopieeren. Voor de notificaties lukt dit zelfde truukje helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
thaeastwood schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:41:
Ik ben sinds kort ook eigenaar van dit toestel. Krijg alleen geen custom notificatie ingesteld bij Whatsapp. Draai stock rom ZUI 2.5.335St.

Krijg dit wel voor elkaar bij de ringtones door die in de map ringtones te kopieeren. Voor de notificaties lukt dit zelfde truukje helaas niet.
Bij zijn ZUK Z2 (non Pro) kan ik dat soort dingen doen via total commander. Krijg ik een selectie keuze als ik wil wijzigen en daar kies ik commander en dan kan ik gewoon mp3 bestanden gebruiken als notificatie in Whatsapp. (ZUI 2.5.334 ST)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
freggell schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:50:
[...]

Bij zijn ZUK Z2 (non Pro) kan ik dat soort dingen doen via total commander. Krijg ik een selectie keuze als ik wil wijzigen en daar kies ik commander en dan kan ik gewoon mp3 bestanden gebruiken als notificatie in Whatsapp. (ZUI 2.5.334 ST)
Goede tip dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:29
Zeer interessante telefoon voor een scherpe prijs

Hier serieus interesse, maar ook met de nodige twijfel 🤔

Kan de gsm wel ingesteld worden op nederlandse taal en werkt alles nog dan ?
Vaak gehoord dat als er een custom ram opgezet moet worden dat dit nodige buggs met zich meeneemt ?

Ik heb totaal geen kennis met flashen en booten maar zou dit toestel toch heel graag willen is het dan aan te raden of niet ?

Kenny

[ Voor 5% gewijzigd door Philtjens op 23-04-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Philtjens schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:18:
Zeer interessante telefoon voor een scherpe prijs

Hier serieus interesse, maar ook met de nodige twijfel 🤔

Kan de gsm wel ingesteld worden op nederlandse taal en werkt alles nog dan ?
Alleen Engels en Chinees in de Stock ROM die je na aankoop meteen erop moet zetten!
Vaak gehoord dat als er een custom ram opgezet moet worden dat dit nodige buggs met zich meeneemt ?
Als je echt de Nederlandse taal wil kunnen kiezen dan wel ja.
Ik heb totaal geen kennis met flashen en booten maar zou dit toestel toch heel graag willen is het dan aan te raden of niet ?
Als ik het zo zie dan zou ik zeggen niks voor jou :)

Echter...
- Flashen gaat best makkelijk als je alle stappen volgt.
Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik een toestel heb geflashed.
- Er zijn wel andere ROMs met meer talen die voor zover ik heb gezien goed bruikbaar zijn.
Onder andere Lineage OS.

Dus het is maar net hoe avontuurlijk je bent en of je bereid bent het toestel eventueel gewoon in het Engels te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
nero355 schreef op maandag 24 april 2017 @ 03:17:
[...]

Alleen Engels en Chinees in de Stock ROM die je na aankoop meteen erop moet zetten!

[...]

Als je echt de Nederlandse taal wil kunnen kiezen dan wel ja.

[...]

Als ik het zo zie dan zou ik zeggen niks voor jou :)

Echter...
- Flashen gaat best makkelijk als je alle stappen volgt.
Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik een toestel heb geflashed.
- Er zijn wel andere ROMs met meer talen die voor zover ik heb gezien goed bruikbaar zijn.
Onder andere Lineage OS.

Dus het is maar net hoe avontuurlijk je bent en of je bereid bent het toestel eventueel gewoon in het Engels te gebruiken ;)
Bedankt

Als het toestel dan geflashed is werkt dan alles wel gewoon normaal nog ?
Heb ook vaak gelezen dat het nederlands niet goed vertaald is en er ook buggs in kunnen zitten

Kenny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Philtjens schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:52:
[...]

Bedankt

Als het toestel dan geflashed is werkt dan alles wel gewoon normaal nog ?
Heb ook vaak gelezen dat het nederlands niet goed vertaald is en er ook buggs in kunnen zitten

Kenny
Dat ligt volledig aan welke ROM je flasht. Als je een populaire rom zoals LineageOS neemt dan zit dat altijd wel goed. Er kunnen inderdaad bugs in een rom zitten maar ook dat valt reuze mee.

Het is wel handig om je goed in te lezen en de kennis te hebben/krijgen zodat je niet je toestel sloopt. Alle info en details staan in dit topic. Ik denk dat als je enigszins handig bent met computers/telefoons en de tijd neemt om je in de details te verdiepen dat het wel moet lukken. Risico is dat je het toestel sloopt doordat je iets verkeerd doet dus dat moet je willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Aghanim schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:39:
[...]

Dat ligt volledig aan welke ROM je flasht. Als je een populaire rom zoals LineageOS neemt dan zit dat altijd wel goed. Er kunnen inderdaad bugs in een rom zitten maar ook dat valt reuze mee.

Het is wel handig om je goed in te lezen en de kennis te hebben/krijgen zodat je niet je toestel sloopt. Alle info en details staan in dit topic. Ik denk dat als je enigszins handig bent met computers/telefoons en de tijd neemt om je in de details te verdiepen dat het wel moet lukken. Risico is dat je het toestel sloopt doordat je iets verkeerd doet dus dat moet je willen nemen.
Dan blijf ik er best vanaf haha zo handig ben ik niet met die dingen dus is het risico niet waard voor mij dan zoeken we nog rustig verder 👍 wel een mooi toestel verder

Kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 18:28
https://m.banggood.com/Le...Smartphone-p-1050713.html
Banggood zegt aan de screenshots te zien dat de play store hier al op zit en met vele talen. Hopelijk is deze stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
zeg_ik_niet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:36:
Banggood zegt aan de screenshots te zien dat de play store hier al op zit en met vele talen. Hopelijk is deze stabiel.
Of te wel dat is een branded ROM, wellicht vol reclame en bloatware en zonder garantie op updates. Je kan toch gewoon beter met custom ROMs aan de gang gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:55:
[...]

Of te wel dat is een branded ROM, wellicht vol reclame en bloatware en zonder garantie op updates. Je kan toch gewoon beter met custom ROMs aan de gang gaan :)
Oh balen, had gehoopt dat dit een 'geupdate' versie was.
Ik wilde deze kopen voor mijn vrouw. Ze heeft nu een Oneplus One.
Heb liever gewoon volledig Nederlands en Playstore enz. met een simpele updateknop.
En natuurlijk zonder die reclame en bloatware.

Ik denk dat ik voor de UMI Z ga.
Bedankt dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
zeg_ik_niet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:00:
Oh balen, had gehoopt dat dit een 'geupdate' versie was.
Ik wilde deze kopen voor mijn vrouw. Ze heeft nu een Oneplus One.
Heb liever gewoon volledig Nederlands en Playstore enz. met een simpele updateknop.
En natuurlijk zonder die reclame en bloatware.
Het kan ook zijn dat het wel een goede versie is. Maar als ik mij niet vergis heeft de officiele software geen ondersteuning voor Nederlands, waardoor je zeker weet als het ondersteund wordt dat het een aangepaste rom is.

offtopic:
De OnePlus One vervangen? Je kan ook LineageOS flashen en dan kan het toestel er weer even tegen aan, zie ook: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ik vraag BG wel even hoe het zit.

Ohja, zag ik niet/nauwelijks terug in dit topic. Maar werkt de GPS wel of niet goed? Ik lees gemengde reacties op internet. Ook wat betreft de camera.

En ter bevestiging, het is waarschijnlijk Nederlands maar niet goed vertaald?

Bedankt voor je snelle reactie overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door zeg_ik_niet op 15-05-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

zeg_ik_niet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:36:
Webshop ROMs zijn er om weggeflashed te worden :P

Je zal voor fatsoenlijke werking van je toestel altijd een clean ZUI Stock ROM van ZUK zelf erover moeten flashen. De GPS werkt dan prima! (de paar keer dat ik die heb gebruikt).
Daarin zitten twee talen : Engels en Chinees.

Sterker nog : Na het flashen zal je door het Chinese menu heen moeten worstelen om Engels te kiezen B)

Voor meer talen gebruiken sommigen MoreLocale/MoreLocale2 ofzoiets, maar ik heb daar verder geen ervaring mee.
Gebruik de search van het zukfans.eu forum voor meer info daarover als je meer wil weten.

Zoals we wel vaker zeggen @ zukfans.eu : Great phone and hardware, but horrible software which needs some tweaking :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Iemand een tip tussen deze Z2 (non pro) 4gb 64gb vs Xiaomi Mi5 3GB/64GB. De 800mhz band missen ze alletwee maar mis ik niet - er is 30 euro prijsverschil in het voordeel van de Z2 maar ik heb erg goede ervaringen met de stock Xiaomi software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:08:
Iemand een tip tussen deze Z2 (non pro) 4gb 64gb vs Xiaomi Mi5 3GB/64GB. De 800mhz band missen ze alletwee maar mis ik niet - er is 30 euro prijsverschil in het voordeel van de Z2 maar ik heb erg goede ervaringen met de stock Xiaomi software
Ik heb hiervoor een Redmi 4 Pro gehad. De Z2 is qua specs de meeste bang for buck. Zelf vind ik de Redmi qua afwerking mooier/luxer dus ik vermoed dat dit voor de Mi5 ook geldt. Verder zit er weinig verschil in behalve het besturingssysteem. Ik kies altijd voor Lineage dus daarin ook geen verschil voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
nero355 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Webshop ROMs zijn er om weggeflashed te worden :P

Je zal voor fatsoenlijke werking van je toestel altijd een clean ZUI Stock ROM van ZUK zelf erover moeten flashen. De GPS werkt dan prima! (de paar keer dat ik die heb gebruikt).
Daarin zitten twee talen : Engels en Chinees.

Sterker nog : Na het flashen zal je door het Chinese menu heen moeten worstelen om Engels te kiezen B)

Voor meer talen gebruiken sommigen MoreLocale/MoreLocale2 ofzoiets, maar ik heb daar verder geen ervaring mee.
Gebruik de search van het zukfans.eu forum voor meer info daarover als je meer wil weten.

Zoals we wel vaker zeggen @ zukfans.eu : Great phone and hardware, but horrible software which needs some tweaking :Y)
Oh mooi, mij is een heleboel duidelijk geworden bedankt!

Ik sla dit toestel toch over. Het is niet voor mij. Zelf ben ik ook niet thuis in het 'tweaken', ga mij daar maar niet aan wagen. Bedankt i.i.g. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
zeg_ik_niet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:06:
Ik vraag BG wel even hoe het zit.

Ohja, zag ik niet/nauwelijks terug in dit topic. Maar werkt de GPS wel of niet goed? Ik lees gemengde reacties op internet. Ook wat betreft de camera.

En ter bevestiging, het is waarschijnlijk Nederlands maar niet goed vertaald?

Bedankt voor je snelle reactie overigens.
De originele ROM heeft inderdaad geen Nederlands. De 'internationale' ROM en die rommel die BG er op zet, hebben wel een crappy Nederlandse vertaling.

De GPS van de Z2 Pro werkte bij mij prima. De camera is een stevig gevalletje mwaaaaaaa. Het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:08:
Hoewel de reguliere Z2 wel wat liefde van de community krijgt, zou ik toch voor de Xiaomi gaan, zeker als Miui je bevalt. Camera is beter, scherm is beter, software is beter. Dat vind ik drie belangrijke redenen. Hij is ook nog eens stukken mooier, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

zeg_ik_niet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:09:
Oh mooi, mij is een heleboel duidelijk geworden bedankt!

Ik sla dit toestel toch over. Het is niet voor mij. Zelf ben ik ook niet thuis in het 'tweaken', ga mij daar maar niet aan wagen. Bedankt i.i.g. :)
Mja, de grootste stap is het flashen met de Stock ROM en misschien als nadeel dat er standaard geen Nederlands als taal in de ROM zit. Voor de rest meer een kwestie van wat apps verwijderen of een andere Launcher installeren als je bijvoorbeeld graag een appdrawer wil.

Ik gebruik alles wat een OS heeft gewoon in het Engels dus ik vond het flashen alleen een beetje spannend, maar eenmaal gedaan dan stelt het niks meer voor :)
Hoppa! schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:44:
Hoewel de reguliere Z2 wel wat liefde van de community krijgt, zou ik toch voor de Xiaomi gaan, zeker als Miui je bevalt. Camera is beter, scherm is beter, software is beter. Dat vind ik drie belangrijke redenen. Hij is ook nog eens stukken mooier, als je het mij vraagt.
Zowel de Z2 non-Pro als de Xiaomi hebben geen B20 band voor 4G dus IMHO doe je er het best aan om beiden te vermijden :)

Bij Xiaomi kan je dan beter voor de "Global Edition" varianten gaan die een hele reeks aan 4G frequenties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
nero355 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:52:

Zowel de Z2 non-Pro als de Xiaomi hebben geen B20 band voor 4G dus IMHO doe je er het best aan om beiden te vermijden :)

Bij Xiaomi kan je dan beter voor de "Global Edition" varianten gaan die een hele reeks aan 4G frequenties hebben.
Los van of 4G voor iedereen een must is, zijn er ook gewoon mensen die niet bij dezelfde provider zitten als jij en dus B20 mogelijk niet nodig hebben.

En Xiaomi heeft niet van alle toestellen Globale Editions. En om het nog lastiger te maken adverteren veel Webshops met Xiaomi en global edition terwijl er dan alleen een internationale ROM opstaat en geen andere 4G banden.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoppa! op 16-05-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hoppa! schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:05:
Los van of 4G voor iedereen een must is, zijn er ook gewoon mensen die niet bij dezelfde provider zitten als jij en dus B20 mogelijk niet nodig hebben.
True, maar een paar maken er toch wel gebruik van en ik neem aan dat je ook weleens in het buitenland zit :)
En Xiaomi heeft niet van alle toestellen Globale Editions. En om het nog lastiger te maken adverteren veel Webshops met Xiaomi en global edition terwijl er dan alleen een internationale ROM opstaat en geen andere 4G banden.
Ik ken alleen banggood.com echt goed en die vermelden altijd alle frequenties erbij d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag een Redmi 4X ontvangen voor mijn vriendin. Die is qua bouwkwaliteit en afwerking toch wel een flink niveau hoger dan mijn Z2. Doet echt niet onder voor een iPhone of Galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:01
Vandaag de Z2 Pro binnen gekregen. Ik heb m besteld via Banggood. Je krijgt een branded rom met veel bloatware maar met PlayStore geïnstalleerd. Ik heb meteen de originele rom erop gezet. Vervolgens kun je in de (eigen) appstore zoeken naar de PlayStore en die installeren.

Ik heb de telefoon blindelings op Engels gezet (in 1 keer goed) maar ik blijf chinese tekens tegenkomen her en der. Is dat nog te verhelpen (behalve met een custom rom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

henk1994 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:43:
Vandaag de Z2 binnen gekregen.
Z2 of Z2 Pro ? De Z2 heeft een eigen topic als het goed is :)
Ik heb m besteld via Banggood. Je krijgt een branded rom met veel bloatware maar met PlayStore geïnstalleerd. Ik heb meteen de originele rom erop gezet. Vervolgens kun je in de (eigen) appstore zoeken naar de PlayStore en die installeren.
Dat is DE MANIER inderdaad d:)b
Ik heb de telefoon blindelings op Engels gezet (in 1 keer goed) maar ik blijf chinese tekens tegenkomen her en der. Is dat nog te verhelpen (behalve met een custom rom)?
Helaas blijf je dat houden... Komt omdat de vertaling hier en daar niet helemaal is doorgevoerd of de app simpelweg op de Chinese markt is gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:01
nero355 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:40:

Z2 of Z2 Pro ? De Z2 heeft een eigen topic als het goed is :)
De Z2 Pro. Ik zat nog wel te twijfelen tussen die twee, voornamelijk omdat de Z2 een grotere batterij heeft en goedkoper is. Maar het amoled scherm en de hoeveelheid opslag heeft mij doen besluiten om de Pro versie te halen.

Verder zag ik dat er onlangs een update is uitgekomen. Heeft iemand deze al geïnstalleerd? Zie hier voor meer informatie: https://zukfans.eu/commun...fficial-rom-2-5-415.6103/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
Mijn ZUk Z2 pro heeft het camera probleem . Zodra ik de camera wil gebruiken begint de telefoon te trillen en het beeld word wazig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569388

Ik heb zaterdag mijn ZUK Z2 Pro via Banggood binnengekregen : shipped 5 juni, binnen via priority mail op 10 juni zonder extra douanekosten (gegarandeerd volgens BG). Niet slecht voor minder dan €250!

Had al eerder wat tempered glass screen protectors en hoesjes via Ali besteld en er gelijk op gezet. Verder fanatiek contacten en apps overgezet. Mezelf een beetje ingelezen en er achter gekomen dat ik een aangepaste ROM van BG er op heb staan (multi-language 2.1.120 ST).

Ik lees overal dat ik het beste de standaard ROM (laatste versie 2.5.415?) er op kan zetten. Als ik naar de tutorial ga (https://zukfans.eu/commun...o-z2121-only.57/#post-624) wordt er echter expliciet bij gezet dat deze methode niet werkt voor custum ROMS zoals mijn aangepaste BG ROM. Wat ik echter wel moet doen kan ik niet vinden.

Ik heb hiervoor een aantal Xiaomi’s gehad en ben redelijk bekend met unlocken van de bootloader, flashen en TWRP.

Ik wil de ZUI stock ROM flashen, hoe kan ik dat het beste doen? Ik hoef niet daarna perse de OTA updates te kunnen ontvangen, dat kan ik ook zelf (en dan heb ik ook de mogelijkheid om andere ROMS te flashen?).

Is de procedure:

Unlocken bootloader
Rooten
TWRP
En flashen maar?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Anoniem: 569388 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:48:
Ik heb zaterdag mijn ZUK Z2 Pro via Banggood binnengekregen : shipped 5 juni, binnen via priority mail op 10 juni zonder extra douanekosten (gegarandeerd volgens BG). Niet slecht voor minder dan €250!

Had al eerder wat tempered glass screen protectors en hoesjes via Ali besteld en er gelijk op gezet. Verder fanatiek contacten en apps overgezet. Mezelf een beetje ingelezen en er achter gekomen dat ik een aangepaste ROM van BG er op heb staan (multi-language 2.1.120 ST).

Ik lees overal dat ik het beste de standaard ROM (laatste versie 2.5.415?) er op kan zetten. Als ik naar de tutorial ga (https://zukfans.eu/commun...o-z2121-only.57/#post-624) wordt er echter expliciet bij gezet dat deze methode niet werkt voor custum ROMS zoals mijn aangepaste BG ROM. Wat ik echter wel moet doen kan ik niet vinden.

Ik heb hiervoor een aantal Xiaomi’s gehad en ben redelijk bekend met unlocken van de bootloader, flashen en TWRP.

Ik wil de ZUI stock ROM flashen, hoe kan ik dat het beste doen? Ik hoef niet daarna perse de OTA updates te kunnen ontvangen, dat kan ik ook zelf (en dan heb ik ook de mogelijkheid om andere ROMS te flashen?).

Is de procedure:

Unlocken bootloader
Rooten
TWRP
En flashen maar?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Het stukje waar staat werkt niet voor custom roms, wordt mee bedoeld dat je er geen custom roms mee kan flashen. Je kan er wel de originele rom mee flashen.

Als je custom roms wil moet je unlocken rooten TWRP doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569388

Dank voor je snelle reactie, ik ga het uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 569388 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:48:
Dat is juist DE METHODE om van je BG ROM af te komen : Stock ZUI ROM flashen via QFIL :)

Je kan verder ervoor kiezen om 2.5.415 erop te flashen gelijk of eerst 1.9.xxx en dan verder te gaan via OTA's : Alleen de eerste 1.9.xxx versie kan namelijk je bootloader locken, zodat toekomstige OTA's werken!

Zelf had ik gelijk de laatste 2.3.xxx erop gezet begin dit jaar dus dat was niet zo slim achteraf gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een ZIP beschikbaar om v2.5.415 flashen via TWRP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:30
Je weet dat 2.5.435 ook al beschikbaar is?

https://zukfans.eu/commun...a-zui-2-5-435-z2pro.6276/

Ik heb deze zelf via de stock recovery geflashed over mijn 2.5.335 zonder dataverlies. Volgens mij kan je deze ook via twrp flashen, maar daarvoor kan je beter de gelinkte thread doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt dus de ZIP die normaal via OTA gedownload wordt gewoon installeren met TRWP. Handig.
Geen enkel dataverlies of niks. Installeren, dalvik/cache wissen en rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppersjaak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:24
Goeiedag Z2 pro eigenaars,

Ik ben al 11 maanden tevreden gebruiker van de Z2 pro (stock rom), maar de telefoon wil opeens niet meer opladen.

Het is al een paar keer voorgekomen dat de telefoon 's ochtends niet opgeladen was, maar het stekkertje opnieuw er in steken heeft dat probleem tot nu toe verholpen. Nu helpt niets meer, 4 verschillende opladers geprobeerd en 4 verschillende kabels. Ik vermoed dat het probleem in de USB-c poort zit. Zijn er nog meer mensen die dit probleem kennen of ben ik de enige?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 21:03
Oppersjaak schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:21:
Goeiedag Z2 pro eigenaars,

Ik ben al 11 maanden tevreden gebruiker van de Z2 pro (stock rom), maar de telefoon wil opeens niet meer opladen.

Het is al een paar keer voorgekomen dat de telefoon 's ochtends niet opgeladen was, maar het stekkertje opnieuw er in steken heeft dat probleem tot nu toe verholpen. Nu helpt niets meer, 4 verschillende opladers geprobeerd en 4 verschillende kabels. Ik vermoed dat het probleem in de USB-c poort zit. Zijn er nog meer mensen die dit probleem kennen of ben ik de enige?
Ik weet niet waar je hem gekocht hebt, maar enkele websites zoals BangGood en GearBest geven 12 maanden garantie. Een defecte USB poort hoort daar dan gewoon onder te vallen ;)

Als dit niet het geval is kan je altijd proberen hemzelf te fixen, op eBay staat de poort voor $15 te koop. Als ik het goed heb gebruikt de Z2 Pro hetzelfde onderdeel voor de USB als de normale Z2.

Hier kan je nog in het Chinees lezen en zien hoe in Z2 Pro eruit ziet als die gedemonteerd is, en dan zie je dat het onderdeel hetzelfde is ;)

Succes d'r mee!

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 09:07
Zit hier al even mee te lezen, en vroeg mij af hoe de algemene perceptie van de Zuk 2 pro is na langere tijd gebruik. Zit zelf met de gedachte te spelen om het toestel zelf ook te kopen vanwege de, nog steeds gigantische value for money, maar lees toch her en der wat berichten die mij wat aan het twijfelen brengen.

Ik ben een beetje bekend met Lenovo, en hun update beleid op Android, dat is toch wel.. Meh. Bij sommige productlijnen niet bestaand. Ontvangen jullie wel (security) updates na het vervangen van de Chinese webshops rommel-rom? :P Speaking of which; om de originele rom te flashen heb je geen unlocked bootloader/root privs nodig lijkt mij? Aangezien steeds meer apps dit checken misschien toch wel handig om te weten. Netflix e.d. is toch wel handig om te hebben.. Genoeg omwegen er omheen dus onoverkomelijk is het niet maar toch, een beetje 'gemak' bij je daily driver is toch altijd wel leuk.

Verder; Gaat ZUI ook niet irriteren naar verloop van tijd?
Is de battery life naar verloop van tijd nog te doen? En, zijn de bugs (las iets over een camera bug? ) inmiddels uit het OS/de firmware?

• Aghanim
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:39:
Zit hier al even mee te lezen, en vroeg mij af hoe de algemene perceptie van de Zuk 2 pro is na langere tijd gebruik. Zit zelf met de gedachte te spelen om het toestel zelf ook te kopen vanwege de, nog steeds gigantische value for money, maar lees toch her en der wat berichten die mij wat aan het twijfelen brengen.

Ik ben een beetje bekend met Lenovo, en hun update beleid op Android, dat is toch wel.. Meh. Bij sommige productlijnen niet bestaand. Ontvangen jullie wel (security) updates na het vervangen van de Chinese webshops rommel-rom? :P Speaking of which; om de originele rom te flashen heb je geen unlocked bootloader/root privs nodig lijkt mij? Aangezien steeds meer apps dit checken misschien toch wel handig om te weten. Netflix e.d. is toch wel handig om te hebben.. Genoeg omwegen er omheen dus onoverkomelijk is het niet maar toch, een beetje 'gemak' bij je daily driver is toch altijd wel leuk.

Is de battery life naar verloop van tijd nog te doen? En, zijn de bugs (las iets over een camera bug? ) inmiddels uit het OS/de firmware?
Ik kan je niet helemaal helpen omdat ik direct Lineage heb geflasht op de Z2. Maar na een aantal maanden gebruik ben ik nog steeds blij met mijn aankoop. Het toestel is supersnel in gebruik. Batterij gaat zo'n 1.5 dag mee bij 'standaard gebruik' en onder Lineage kan ik nog steeds gebruik maken van bijvoorbeeld Netflix en Pokemon Go. De Lineage rom wordt iedere 2 weken geupdate met ook de security updates van Google.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 09:07
Hmm, maar dan heb je wel bootloader moeten unlocken en moeten rooten lijkt mij? Geen gezeur met Pokemon Go en Netflix middels Magisk zeker? :P

Heb je de reguliere z2 of de pro? (zie trouwens dat Lineage ook beschikbaar is voor de pro inmiddels, dat had ik ff gemist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:11
Aghanim schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Ik kan je niet helemaal helpen omdat ik direct Lineage heb geflasht op de Z2. Maar na een aantal maanden gebruik ben ik nog steeds blij met mijn aankoop. Het toestel is supersnel in gebruik. Batterij gaat zo'n 1.5 dag mee bij 'standaard gebruik' en onder Lineage kan ik nog steeds gebruik maken van bijvoorbeeld Netflix en Pokemon Go. De Lineage rom wordt iedere 2 weken geupdate met ook de security updates van Google.
Hier zit ik ook aan te denken, maar welke versie gebruik je van Lineage? Draai nu AICP op mijn Xiaomi maar die heeft nogal wat last van battery drain lees ik voor de Zuk.

Wilde eerst de originele rom erop flashen, maar als er een goed werkende Lineage is gaat dat hem worden waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:44:
Hmm, maar dan heb je wel bootloader moeten unlocken en moeten rooten lijkt mij? Geen gezeur met Pokemon Go en Netflix middels Magisk zeker? :P

Heb je de reguliere z2 of de pro? (zie trouwens dat Lineage ook beschikbaar is voor de pro inmiddels, dat had ik ff gemist)
Ik heb de reguliere Z2. Overigens gebruik ik geen Magisk of iets dergelijks. Toestel is inderdaad geroot en bootloader is unlocked maar bij mij werken deze apps toch gewoon.
Dagion schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:12:
[...]

Hier zit ik ook aan te denken, maar welke versie gebruik je van Lineage? Draai nu AICP op mijn Xiaomi maar die heeft nogal wat last van battery drain lees ik voor de Zuk.

Wilde eerst de originele rom erop flashen, maar als er een goed werkende Lineage is gaat dat hem worden waarschijnlijk :)
Ik gebruik Lineage 14.1 via XDA. Staat er vanaf dag 1 op bij mijn Zuk vanwege goede ervaringen bij Xiaomi toestellen en Lineage. Werkt hier meer dan prima, geen bugs of battery drains en iedere 2 weken een update. Ook de U-touch (gestures met je home button) werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123

Ik zal niet zeggen dat ze snel zijn met OTA's, maar toevallig is zojuist een OTA-update ontvangen met update naar security patches van juni-2017. Ook zijn ze bezig met ZUI3.0 (volgens mij op basis van Android N 7.1.1) en zal deze ook voor de ZUK Z2 Pro uitkomen. Of er ooit een update naar Android O op stapel staat is maar afwachten.
Netflix etc, werken uiteraard probleemloos.
Ik erger me zeker niet aan ZUI. Het is een redelijke cleane ROM, zeker als je alle chinese rommel eraf gooit (of uitschakeld) en wat je niet wegkrijgt moffel je weg in een 'mapje' (zoals usercenter, safecenter, weather app).

Slimste is wel om als eerste meteen alles te whitelisten in safecenter, memory management uit te gooien, battery optimizations uitschakelen, anders krijg je ongetwijfeld notification problemen.

Ik heb de telefoon nu een dik half jaar en de batterij is nog prima. En mocht je nog twijfelen: welke telefoon voor €240 (banggood) heeft nog meer snapdragon 820, 6GB ram, 128GB UFS2 geheugen? en als toetje een AMOLED scherm. Enige nadeel wat ik zie is dat de zwarte versie vrijwel nergens te krijgen is voor een koopje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppersjaak
Mr. Jummy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:36:
[...]

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt, maar enkele websites zoals BangGood en GearBest geven 12 maanden garantie. Een defecte USB poort hoort daar dan gewoon onder te vallen ;)

Als dit niet het geval is kan je altijd proberen hemzelf te fixen, op eBay staat de poort voor $15 te koop. Als ik het goed heb gebruikt de Z2 Pro hetzelfde onderdeel voor de USB als de normale Z2.

Hier kan je nog in het Chinees lezen en zien hoe in Z2 Pro eruit ziet als die gedemonteerd is, en dan zie je dat het onderdeel hetzelfde is ;)

Succes d'r mee!
Ik heb het inderdaad eerst op garantie gegooid via de webshop waar ik hem kocht. Dat is de AliExpress shop 'Xphone store' Na ongeveer 4 weken discussie gaan ze hem repareren dus gisteren op de post gedaan naar Shenzhen! Ik zal hier wel weer even verslag doen hoe dat afloopt.

Bedankt voor je research, vergeleken met de Z2 zijn er helaas weinig teardowns/repair guides voor de Z2 Pro te vinden. Als de webshop niet thuis had gegeven had ik m'n Z2 Pro wel open gemaakt om te kijken of het onderdeel visueel hetzelfde is als in de Z2 en zo ja die poort besteld. Mogelijk helpt het mensen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 21:03
Oppersjaak schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:15:
[...]

Ik heb het inderdaad eerst op garantie gegooid via de webshop waar ik hem kocht. Dat is de AliExpress shop 'Xphone store' Na ongeveer 4 weken discussie gaan ze hem repareren dus gisteren op de post gedaan naar Shenzhen! Ik zal hier wel weer even verslag doen hoe dat afloopt.

Bedankt voor je research, vergeleken met de Z2 zijn er helaas weinig teardowns/repair guides voor de Z2 Pro te vinden. Als de webshop niet thuis had gegeven had ik m'n Z2 Pro wel open gemaakt om te kijken of het onderdeel visueel hetzelfde is als in de Z2 en zo ja die poort besteld. Mogelijk helpt het mensen met hetzelfde probleem.
Goed om te horen! Hopelijk valt het gewoon onder de garantie. Als dat het niet het geval is ben ik er vrij zeker van dat de Z2 en de Z2 Pro over de zelfde oplaadpoort beschikken!

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppersjaak

Ik heb wel de stock rom gebruikt gedurende 11 maanden. In die tijd 2 of 3 OTA updates ontvangen. Er zitten een paar eigenaardigheden in de stock rom zoals wat chinese tekens als je dieper gaat maar het werkt allemaal wel. Ik heb met één app problemen ondervonden, dat was Hearthstone. Battery life was nog steeds prima. Ik heb een probleem gehad met camerastabilisatie, maar denk dat dat een hardware fout was. Bij bepaalde focus klonk een licht brommend geluid en het beeld werd wazig. Na een tijdje heb ik de camerastabilisatie enkele malen gefixeerd met een magneet en het probleem is daarna verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Ik ben op dit moment ook aan het twijfelen om een Z2 pro te kopen ter vervanging van mijn Redmi 3 Pro.

Grote pro's voor de ZUK zijn het grote geheugen, super AMOLED scherm en veel snellere HW dan mijn Redmi. Enige waar ik mee zit is de overgang van MIUI naar ZUI, hoe zit het met battery life (4100 mAh vs 3100 mAh - ik haal nu 2 dagen, niet zo heavy user

Ik ben geen 'hoesjesman', maar mijn Redmi valt bijna uit elkaar na 1,5 jaar... Hoe zit het met de degelijkheid van de Z2 pro? Want deze heeft achter ook glas?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Krize18 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:39:
Ik ben op dit moment ook aan het twijfelen om een Z2 pro te kopen ter vervanging van mijn Redmi 3 Pro.

Grote pro's voor de ZUK zijn het grote geheugen, super AMOLED scherm en veel snellere HW dan mijn Redmi. Enige waar ik mee zit is de overgang van MIUI naar ZUI, hoe zit het met battery life (4100 mAh vs 3100 mAh - ik haal nu 2 dagen, niet zo heavy user

Ik ben geen 'hoesjesman', maar mijn Redmi valt bijna uit elkaar na 1,5 jaar... Hoe zit het met de degelijkheid van de Z2 pro? Want deze heeft achter ook glas?

Thx!
Er is ook MIUI voor de Z2(pro) beschikbaar. Zelf heb ik een note 3 en 4 pro gehad en 2x een 3S en 4X in de familie. De Z2 is voor mijn gevoel zeker niet degelijker. Ik kan ook niet zeggen minder degelijk maar door de glazen achterkant voelt het wat fragieler.

Maar de enige telefoon die ik ooit kapot heb laten vallen was mijn Redmi 4 Pro dus dat spreekt dan weer een en ander tegen. Gewoon niet laten vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Aghanim schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Er is ook MIUI voor de Z2(pro) beschikbaar. Zelf heb ik een note 3 en 4 pro gehad en 2x een 3S en 4X in de familie. De Z2 is voor mijn gevoel zeker niet degelijker. Ik kan ook niet zeggen minder degelijk maar door de glazen achterkant voelt het wat fragieler.

Maar de enige telefoon die ik ooit kapot heb laten vallen was mijn Redmi 4 Pro dus dat spreekt dan weer een en ander tegen. Gewoon niet laten vallen :)
Thx! Niet laten vallen is inderdaad het strakste plan, of toch eens naar een hoesje kijken :9

Nu op zoek naar een zwarte, die zijn niet rijkelijk bezaaid. Iemand ervaring met SunSky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Aghanim schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Ik heb mijn z2 pro nu een dik jaar. Is al een paar keer gevallen. Het metaal aan de zijkant heeft 1 kapje (misschien van een sleutel, geen idee eigenlijk).
Glas is aan beide kanten nog in orde. Enkel aan de voorkant heb ik een plastiekje zitten.
De achterkant heeft geen echte krassen.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Krize18 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:11:
Thx! Niet laten vallen is inderdaad het strakste plan, of toch eens naar een hoesje kijken :9
Ik heb hem een week en hij is al tig keer gevallen. De achterkant van glas is rond en spiegelglad.
Dus zodra ik hem op een niet waterpas ondergrond leg glijdt hij alle kanten op.

Ook de meegeleverde flat cable is stug en trekt de telefoon alle kanten op.
Leg je hem bijvoorbeeld te laden op je nachtkastje, en hoppa daar ligt hij naast het kastje.

Je kan transparant ruw tape op de achterkant plakken of gewoon een hoesje ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:11
Zijn er hier Z2 pro gebruikers met een Tele2 abonnement? Ik heb geen 4G namelijk op dit moment, maar kom in aanmerking voor verlenging echter zou ik graag willen weten of dit werkt.

In theorie wel natuurlijk, maar was benieuwd of iemand die combinatie heeft op dit moment. Heb de vraag ook gesteld op het Tele2 forum dus zal de bevindingen daar ook even hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
Dagion schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:05:
Zijn er hier Z2 pro gebruikers met een Tele2 abonnement? Ik heb geen 4G namelijk op dit moment, maar kom in aanmerking voor verlenging echter zou ik graag willen weten of dit werkt.

In theorie wel natuurlijk, maar was benieuwd of iemand die combinatie heeft op dit moment. Heb de vraag ook gesteld op het Tele2 forum dus zal de bevindingen daar ook even hier melden.
Check https://willmyphonework.net/ heb je meteen je antwoord
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor Levertijden & Prijzen: [ZUK Z2 Pro] Levertijden & Prijzen
Voor Accessoires: [ZUK Z2 Pro] Het grote Accessoires topic
Voor Rooten & Custom ROM's: [ZUK Z2 Pro] Rooten & Custom ROM's