Je hebt het dan over de Zuk Z2 en niet de over de Zuk Z2 Pro vermoed ik dan.DARKviper123 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:00:
[...]
Je krijgt zo te zien gelijk, want de zwarte versie is niet zoals eerder aangegeven gisteren in de verkoop gekomen. Wanneer wel is onduidelijk! Nog maar ff wachten.
Zojuist enorme prijsdaling voor de 4G/64GB versie via geekbuying --> $308!!! Geekbuying geeft ook aan de zwarte versie hiervan nu te kunnen leveren. Presale logo is daar niet meer aanwezig. Meteen maar besteld dus. We zullen zien.
Helaas wel... Al snap ik de verwarring want ook op kimovil staat het als de Z2 Pro gelinkt.Wivern schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:23:
[...]
Je hebt het dan over de Zuk Z2 en niet de over de Zuk Z2 Pro vermoed ik dan.
...and your ass will follow
Lijkt een fout te zijn geweest. Al heb ik in mijn orderbevestiging toch echt z2 pro staan. Ook stonden toen echt de specs vd z2 pro onder de advertentie: lte b20, 64gb ufs2.0 en 5.2" ipv 5.0. Ik heb geekbuying om opheldering gevraagd
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Ik ben benieuwd.DARKviper123 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:42:
Lijkt een fout te zijn geweest. Al heb ik in mijn orderbevestiging toch echt z2 pro staan. Ook stonden toen echt de specs vd z2 pro onder de advertentie: lte b20, 64gb ufs2.0 en 5.2" ipv 5.0. Ik heb geekbuying om opheldering gevraagd
Ben nog steeds aan't wachten op mijn bestelling
Het was inderdaad een fout, dus ik mocht kiezen: of voor dat geld de normale ZUK Z2 of bijbetalen en wachten... mijn gekozen optie: geld terug! Ik wacht wel even af zonder geld kwijt te zijn. Het is wel vervelend dat die zwarte zo lang op zich laat wachten. Zal wel door het noodweer komen.DARKviper123 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:42:
Anoniem: 472287
Heb ik nou zand in mijn ogen of zie ik bij de specs de volledige 4G banden staan op Kimovil?
Dat zou verdorie prachtig zijn. Dan gaat ie direct in de bestelling
Op de website staat dat hij ook gewoon volledige ondersteuning heeft voor 4G in Nederland:Anoniem: 472287 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:36:
Heb ik nou zand in mijn ogen of zie ik bij de specs de volledige 4G banden staan op Kimovil?
FDD-LTE (频段1, 2, 3,4,5,7,8,20)
Dat is +/- het grootste of belangrijkste verschil tussen de Zuk Z2 en de Zuk Z2 Pro (voor mij).Anoniem: 472287 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:36:
Anoniem: 472287
kwijlkwijl. Nu hopen dat de software niet al te brak is.rens-br schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:02:
[...]
Op de website staat dat hij ook gewoon volledige ondersteuning heeft voor 4G in Nederland:
[...]
Neen, hopen dat er custom roms voor komen. Dan maakt dat niet uitAnoniem: 472287 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:47:
[...]
kwijlkwijl. Nu hopen dat de software niet al te brak is.
Mooi toestel.
*Knip*. Belasting omzeilen is niet toegestaan.
*Knip*. Belasting omzeilen is niet toegestaan.
[ Voor 53% gewijzigd door rens-br op 21-07-2016 08:46 ]
Ik heb de mijne ondertussen een week.
Hij is al bricked.
Ik wilde de standaard software erop zetten, niet degene die oppomart erop gezet had.
Men zei dat je een update kon doen als je de bestanden in /sdupdate zette.
Ik deed dit en daarna startte hij op, tot aan het gekleurde zuk-logo.
Verder niets.
Ik dacht dat ik usb debugging had opgezet, maar twijfel.
adb werkt niet -> unautherised.
Recovery, daar raak ik in, maar heb niets om te installeren.
Via fastboot bootloader unlocken werkt niet.
De qfst tool geeft een sahara error... zucht...
Een duur verhaaltje
Nu hopen dat er bij www.zukfans.eu iemand zit met meer verstand dan ik.
[edit]
Ok, het probleem waarom qfil niet werkte was dat de directory te lang was
Het beste is bij het flashen ervoor te zorgen dat de directory max 2 karakters lang is. Langer kan ook, maar geen zin (of moed) om te testen.
Hij is al bricked.

Ik wilde de standaard software erop zetten, niet degene die oppomart erop gezet had.
Men zei dat je een update kon doen als je de bestanden in /sdupdate zette.
Ik deed dit en daarna startte hij op, tot aan het gekleurde zuk-logo.
Verder niets.
Ik dacht dat ik usb debugging had opgezet, maar twijfel.
adb werkt niet -> unautherised.
Recovery, daar raak ik in, maar heb niets om te installeren.
Via fastboot bootloader unlocken werkt niet.
De qfst tool geeft een sahara error... zucht...

Een duur verhaaltje

Nu hopen dat er bij www.zukfans.eu iemand zit met meer verstand dan ik.
[edit]
Ok, het probleem waarom qfil niet werkte was dat de directory te lang was

[ Voor 14% gewijzigd door Wivern op 11-08-2016 15:14 . Reden: Update status gsm ]
Vraagje: Zijn de 'gestures' als swipe omhoog vanaf onderkant scherm (quick toggle menu) of swipe omhoog vanaf elders op het scherm (universal search) nog steeds beschikbaar als je Nova Launcher hebt geïnstalleerd?
Ben je verder nog steeds tevreden? Ik word erg hebberig van dit apparaat! De dikke versie nu voor €385 op AliExpress...
Nee, andere launcher dus dat soort launcher specifieke zaken werken niet met een andere launcher. Wel kan je bij nova gestures instellen dus een soort gelijk iets.MIchiel_C schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:53:
[...]
Vraagje: Zijn de 'gestures' als swipe omhoog vanaf onderkant scherm (quick toggle menu) of swipe omhoog vanaf elders op het scherm (universal search) nog steeds beschikbaar als je Nova Launcher hebt geïnstalleerd?
Ben je verder nog steeds tevreden? Ik word erg hebberig van dit apparaat! De dikke versie nu voor €385 op AliExpress...
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bedankt voor je reactie. Ik vond het wel handig dat de toggles onder in beeld verschijnen in de ZUK skin, makkelijk bedienen met één hand. Maar het ontbreken van de app tray vind ik weer minder fijn. Ach ja, zo blijft er altijd wat te wensen.
Yup, ik heb ZUI niet eens uitgeprobeerd. Er is een CM13 versie van 20160725 beschikbaar gemaakt door de chinese community. Werkt redelijk maar nieuwe updates die de laatste problemen verhelpen blijven uit. Zaken die niet (goed) werken zijn:chevchelios schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:17:
Heeft iemand CM13 al geflasht?
- trillen werkt niet
- led notificatie geeft alleen solide kleur (en kan niet knipperen)
- uTouch werkt maar is niet volledig instelbaar
- "Double tap to wake" werkt niet
Verder ben ik erg tevreden over de telefoon en CM13 maar het is wel jammer dat er maar weinig ROM's uitkomen. Het verbaasd me een beetje aangezien het mijn inziens een tweaker phone bij uitstek is met deze specs en een lage prijs.
Heeft iemand een idee of er versies zijn van de zuk z2 pro die geen band 20 ondersteunen voor 4g. Bij honorbuy.com stond het er namelijk niet bij maar lijkt mij de goedkoopste/makkelijkste plaats om hem vanuit eu te bestellen.
Hardwarematig is er maar één variant. Sommige leveranciers passen de ROM aan voor betere internationale ondersteuning maar dit lijkt soms te resulteren in het niet meer kunnen updaten van de ROM over OTA (wat sowieso al lastig schijnt te zijn aangezien dit via een VPN in China zou moeten gebeuren).shortzzz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:08:
Heeft iemand een idee of er versies zijn van de zuk z2 pro die geen band 20 ondersteunen voor 4g. Bij honorbuy.com stond het er namelijk niet bij maar lijkt mij de goedkoopste/makkelijkste plaats om hem vanuit eu te bestellen.
Ben je van plan er een andere ROM op te flashen dan maakt het niet veel uit waar je de ZUK Z2 Pro besteld. Heb hem zelf via Aliexpress besteld aangezien dat (destijds) de goedkoopste optie was.
Alvast bedankt voor uw antwoord, het is al een jaartje of 8 geleden sinds ik nog eens een telefoon geflasht heb dus geef ik er de voorkeur aan dat niet te doen als het niet nodig is. Ik heb al eens zitten kijken op de site van zukfans en lees dat er toch veel mensen problemen hebben met het flashen en dat er nog niet te veel stabiele roms beschikbaar zijn buiten de stock rom.
Ik heb net eens op aliexpress gekeken en het is inderdaad de goedkoopste optie als er geen importkosten bij komen, vandaar ook dat mijn eerste keuze viel op honorbuy.com die kon verzenden vanuit de eu. coolicool.com kon dit ook maar krijgt redelijk veel slechte reviews qua verzendtijd en support moest er iets niet in orde zijn.
Ik ben dus nog redelijk aan het twijfelen waar ik zonder importproblemen de telefoon zou kunnen kopen zonder dat ik de rom moet flashen en ik 4G kan hebben op b20.
Mijn huidige telefoon (honor 6+) heeft geen b20 en waar ik woon is het rampzalig om degelijke verbindingen te hebben op mijn netwerk. (binnen bijna nergens en buiten meestal wel 4G). Anders ging mijn voorkeur uitgaan naar de xiaomi mi5 die wat gemakkelijker te verkrijgen is (ook op de v&a hier).
Ik heb net eens op aliexpress gekeken en het is inderdaad de goedkoopste optie als er geen importkosten bij komen, vandaar ook dat mijn eerste keuze viel op honorbuy.com die kon verzenden vanuit de eu. coolicool.com kon dit ook maar krijgt redelijk veel slechte reviews qua verzendtijd en support moest er iets niet in orde zijn.
Ik ben dus nog redelijk aan het twijfelen waar ik zonder importproblemen de telefoon zou kunnen kopen zonder dat ik de rom moet flashen en ik 4G kan hebben op b20.
Mijn huidige telefoon (honor 6+) heeft geen b20 en waar ik woon is het rampzalig om degelijke verbindingen te hebben op mijn netwerk. (binnen bijna nergens en buiten meestal wel 4G). Anders ging mijn voorkeur uitgaan naar de xiaomi mi5 die wat gemakkelijker te verkrijgen is (ook op de v&a hier).
Heb je al contact gehad met Honorbuy dat het zeker is dat B20 ontbreekt? De Zuk Z2 Pro heeft namelijk wel gewoon ondersteuning voor die band.shortzzz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:57:
Ik heb de vraag inderdaad ook gesteld bij honorbuy zelf waar ze geantwoord hebben dat de telefoon geen b20 heeft. (http://www.honorbuy.com/7...128gb-rom-smartphone.html)
Het is jammergenoeg ook de enigste site die dit zegt, alle anderen vermelden b20
Het is jammergenoeg ook de enigste site die dit zegt, alle anderen vermelden b20
De Z2 Pro heeft gewoon B20, ongeacht of honorbuy dat op hun site zet of niet, kijk anders maar op de homepage van zuk.
Je kunt hem ook bij grossoshop halen, die sturen ook vanuit EU.
Je kunt hem ook bij grossoshop halen, die sturen ook vanuit EU.
Hallo mensen! Ik zit er sterk over te denken om de Zuk Z2 Pro aan te schaffen. Alleen heb ik weinig reviews kunnen vinden waarbij de telefoon al langere tijd in bezit is. Nu is mijn vraag dan ook: Bevalt de telefoon naar een week nog steeds? En een maand? Zitten er in Zui geen irritante bugs of flaws? Of ben je gelijk overgestapt op CM13? Zo ja, waarom en hoe werkt het naar jouw idee?
Verder heb ik op veel plekken gelezen dat mensen vinden dat de ontwikkeling van o.a. cumstom roms achterblijft bij dit toestel. Eén: klopt dit? En twee: is dit erg?
Alvast bedankt voor uw/jouw hulp
Verder heb ik op veel plekken gelezen dat mensen vinden dat de ontwikkeling van o.a. cumstom roms achterblijft bij dit toestel. Eén: klopt dit? En twee: is dit erg?
Alvast bedankt voor uw/jouw hulp
Ik kan je hierbij ook niet helpen, heb het toestel zelf slechts 3 dagen. Ik moet zeggen dat de eerste indruk van ZUI niet slecht vind. Ik kom van een Galaxy Alpha met Resurrection Rom (CM-based ROM), maar was het zat dat bluetooth en de camera zo beroerd werkte. Ik denk dat ik daarom voorlopig de Zuk Z2 Pro maar lekker op Zui laat draaien. Tot er een CM-rom is die helemaal kapot getest is en volledig functioneel is.
Het toestel zelf bevalt me tot nu toe uitstekend, al is dat natuurlijk geen benchmark na 3 dagen. Ook gebruik ik het toestel echt niet naar zijn volle kunnen. Ik stream een beetje internetradio, facebook en email een beetje, maar spellen enz. daarvoor gebruik ik hem niet. (Zie voor aanschaf tip het levertijden-topic)
Let trouwens wel even op het volgende: De telefoon komt 9 vd 10 keer niet met een officiële ZUI2.0 ROM, maar met een soort van internationale ZUI1.9 ROM. Deze laatste ROM wordt niet geüpdatet en de vertaling is zeeeer slecht. Het eerste wat je dus moet doen is: originele ROM erop flashen met QPST/QFIL-methode (zie zukfans.eu) en vervolgens de laatste update eroverheen gooien. Zo heb ik mijn Zuk Z2 pro nu op ZUI2.1.140 ST(able) draaien.
Het toestel zelf bevalt me tot nu toe uitstekend, al is dat natuurlijk geen benchmark na 3 dagen. Ook gebruik ik het toestel echt niet naar zijn volle kunnen. Ik stream een beetje internetradio, facebook en email een beetje, maar spellen enz. daarvoor gebruik ik hem niet. (Zie voor aanschaf tip het levertijden-topic)
Let trouwens wel even op het volgende: De telefoon komt 9 vd 10 keer niet met een officiële ZUI2.0 ROM, maar met een soort van internationale ZUI1.9 ROM. Deze laatste ROM wordt niet geüpdatet en de vertaling is zeeeer slecht. Het eerste wat je dus moet doen is: originele ROM erop flashen met QPST/QFIL-methode (zie zukfans.eu) en vervolgens de laatste update eroverheen gooien. Zo heb ik mijn Zuk Z2 pro nu op ZUI2.1.140 ST(able) draaien.
[ Voor 22% gewijzigd door DARKviper123 op 27-09-2016 14:29 ]
Voor mij is het een voordeel dat ik van een Xiaomi Mi2s zou komen. Miui gebruikt ook geen app drawer, maar ook alleen verschillende homescreens en mapjes, zoals ZUI. Werkt de rom die je nu gebruikt wel soeple en stable? Dus geen bugs of glitches o.i.d.?
Ondanks dat je hem nog niet lang hebt, wil ik je wel bedanken voor je info. Dit vertelt mij al een stuk meer over het toestel dan sommige reviews
Ondanks dat je hem nog niet lang hebt, wil ik je wel bedanken voor je info. Dit vertelt mij al een stuk meer over het toestel dan sommige reviews
Vooralsnog heb ik een goed gevoel bij de ROM, weinig accu-drain, zeer soepel (maarja wat wil je, met snapdragon 820 en 6GB DDR4 en 128GB UFS2.0 geheugen). Uiteraard moet je wel rekening houden dat deze ROM alleen in het Engels of Chinees beschikbaar is, maar dat had je waarschijnlijk al gelezen. Waar ik echt van onder de indruk ben is die home-button (U-touch) met fingerprint scanner. Daar wen je ongelooflijk snel aan! Je unlockt de telefoon gewoon door je vinger op die knop te leggen. Hoeft hem niet eens fysiek in te drukken.
De telefoon heeft ook geen fysieke back of menu knop, dit zit allemaal in de homeknop (U-touch).
Indrukken = homescreen
Aanraken = terug
Swipe naar links/rechts = bladeren door openstaande apps
dubbel indrukken = overzicht van openstaande apps
Alles ook nog via het menu in te stellen!
Het zou kunnen dat dit redelijk gangbaar is tegenwoordig, maar komende vanaf de Galaxy Alpha is dit echt nieuw!
Wat me ook opvalt is dat het mobiele bereik/stabiliteit veel beter lijkt. Mijn radiostream valt veel minder vaak uit op mijn dagelijkse treintraject. En ook thuis heb ik beter bereik binnenshuis.
De telefoon heeft ook geen fysieke back of menu knop, dit zit allemaal in de homeknop (U-touch).
Indrukken = homescreen
Aanraken = terug
Swipe naar links/rechts = bladeren door openstaande apps
dubbel indrukken = overzicht van openstaande apps
Alles ook nog via het menu in te stellen!
Het zou kunnen dat dit redelijk gangbaar is tegenwoordig, maar komende vanaf de Galaxy Alpha is dit echt nieuw!
Wat me ook opvalt is dat het mobiele bereik/stabiliteit veel beter lijkt. Mijn radiostream valt veel minder vaak uit op mijn dagelijkse treintraject. En ook thuis heb ik beter bereik binnenshuis.
[ Voor 9% gewijzigd door DARKviper123 op 27-09-2016 18:28 ]
Dat klinkt erg positief en goed! Na wat ik gelezen heb ben ik nu in ieder geval al onder de indruk van de touch home button haha.
Vergelijk je dat bereik in de zin van een 4g signaal? En binnenshuis, is het wifi-signaal ook stabiel en sterk?
Vergelijk je dat bereik in de zin van een 4g signaal? En binnenshuis, is het wifi-signaal ook stabiel en sterk?
Buiten een aantal Chinese toestellen is dit niet heel gangbaar. Wel erg cool.DARKviper123 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:20:
Ik heb de telefoon ook binnen. Eerste indrukken zijn erg positief. Alle apps staan erop, met wifi slurpte ik alle apps met 15mb/sec binnen (dat doet mijn mi note pro toch langzamer).
(zakelijke) emails ook ingesteld zonder problemen. Loop nog tegen geen enkele bugs aan.
U-touch is even wennen als je jarenlang de back en menu knop bent gewend op je android.
Ontgrendelen met je vinger gaat supersnel.
Telefoon is gewoon snel (kom van snapdragon 810 dus je bent wat gewend), de 128 gb bevalt tot nu toe erg goed. Met navigon een hoop kaarten binnen gehengeld en mijn muziekcollectie erop houd je nog genoeg over:)
Ik draai overigens 1.9 met nederlandse taal. Vertaling is niet heel sterk nee, Skin is vertaald naar huid
.
Kan de telefoon tot zover aanbevelen!
Ik heb de telefoon besteld op banggood voor 385 ongeveer
(zakelijke) emails ook ingesteld zonder problemen. Loop nog tegen geen enkele bugs aan.
U-touch is even wennen als je jarenlang de back en menu knop bent gewend op je android.
Ontgrendelen met je vinger gaat supersnel.
Telefoon is gewoon snel (kom van snapdragon 810 dus je bent wat gewend), de 128 gb bevalt tot nu toe erg goed. Met navigon een hoop kaarten binnen gehengeld en mijn muziekcollectie erop houd je nog genoeg over:)
Ik draai overigens 1.9 met nederlandse taal. Vertaling is niet heel sterk nee, Skin is vertaald naar huid
Kan de telefoon tot zover aanbevelen!
Ik heb de telefoon besteld op banggood voor 385 ongeveer
[ Voor 99% gewijzigd door DeTowel op 30-09-2016 21:30 ]
Anoniem: 125883
Ik heb momenteel nog een Mi2S, maar mits GPS problemen met dat toestel ben ik aan het uitkijken naar een ander toestel. De ZUK Z2 Pro lijkt me een waardige opvolger 
Een ander toestel waar ik interesse in heb is de OP3. Van Oneplus weet ik dat er een hele community is die alternatieve ROMs bouwt, net zoals bij Xiaomi. Bij ZUK lijkt dat niet zo het geval te zijn. µ
Bestaat er een min of meer kale versie van ZUI zonder al die Chinese bloatware erop (QQ, Weibo en consorten)? Zijn ze eventueel te verwijderen via de settings?
Een ander toestel waar ik interesse in heb is de OP3. Van Oneplus weet ik dat er een hele community is die alternatieve ROMs bouwt, net zoals bij Xiaomi. Bij ZUK lijkt dat niet zo het geval te zijn. µ
Bestaat er een min of meer kale versie van ZUI zonder al die Chinese bloatware erop (QQ, Weibo en consorten)? Zijn ze eventueel te verwijderen via de settings?
De mijne heb ik sinds donderdag. Werd geleverd met internationale ROM welke dus geen OTA updates krijgt. Aangezien ik al m'n apparaten altijd op Engels heb, kan ik prima met Chinese ROM uit de voeten. Gisteren de hele dag mee bezig geweest. Ik had het op de verkeerde manier geflashed, en had het dus gebricked. Na een hoop gepruts met de Qualcomm drivers weer aan de praat gekregen met de Chinese ROM. Na het flashen gelijk een OTA eroverheen naar ZUI 2.1. De meeste Chinese meuk is er wel af te krijgen.
Na minder dan een dagje m'n SIM te hebben overgezet is mijn ervaring met het toestel ietwat negatief. Ik heb echt kunstgrepen moeten uithalen om m'n widgets aan de praat te houden. Wat een troep is dat SafeCenter toch. Niets hierin is intuitief en vaak begrijp ik niet als ik bij "Accelerate" of "Autostart" iets in- of uitschakel, of de betreffende app nou wel of niet op de achtergrond blijft draaien. Helaas is SafeCenter niet te disablen of te deïnstalleren. Bovendien moet je je app ook nog eens "locken" in je openstaande apps zodat deze niet afgesloten wordt o.i.d., ik snap nog steeds niet wat het precies doet. Heb mijn widgets nog steeds niet helemaal goed.
Voor m'n contacten maak ik gebruik van 3 mailaccounts: Outlook.com, Gmail en Office 365.Via de Outlook app helaas one-way sync vanuit Outlook.com en Office 365. Voor Gmail contacten moest ik op zoek naar een apk "Google Contacts Sync 6.0.1" voordat het werkte. Notificaties voor Outlook werken niet goed.
Verder wilde ik vandaag een route langs een aantal AH's doen, alleen de Appie liet mij geen winkels zoeken. Constant de melding "Kan positie niet bepalen". GPS aan of uit of met high accuracy, maakt allemaal geen verschil. Met m'n OnePlus X gaat dit probleemloos of ik nou GPS aan heb of niet. M'n andere apps lijken overigens wel goed te werken.
Ik gebruik Nova launcher, maar af en toe krijg ik nog ZUI voor m'n neus ondanks dat Nova de default launcher is.
Gelukkig is het niet alleen maar gezeik. Het toestel voelt fijn in de hand. Het scherm is scherp genoeg en leesbaarheid is geen probleem in de zon. Ook kan de helderheid flink laag voor als je in bed nog aan het Youtuben bent. Bovendien is er ook nog een nightmodus om je ogen te ontlasten. Deze kun je op gezette tijden in laten schakelen of handmatig via je quick toggles. Fingerprintscanner is handig. Speaker is beter dan de OnePlus X. Swipen van onderkant van het scherm voor je toggles is superhandig. De homeknop is even wennen. Toestel is wat sneller dan m'n OnePlus. Dat merk je voornamelijk als je ze naast elkaar houdt.
Tot zover m'n eerste indrukken
Na minder dan een dagje m'n SIM te hebben overgezet is mijn ervaring met het toestel ietwat negatief. Ik heb echt kunstgrepen moeten uithalen om m'n widgets aan de praat te houden. Wat een troep is dat SafeCenter toch. Niets hierin is intuitief en vaak begrijp ik niet als ik bij "Accelerate" of "Autostart" iets in- of uitschakel, of de betreffende app nou wel of niet op de achtergrond blijft draaien. Helaas is SafeCenter niet te disablen of te deïnstalleren. Bovendien moet je je app ook nog eens "locken" in je openstaande apps zodat deze niet afgesloten wordt o.i.d., ik snap nog steeds niet wat het precies doet. Heb mijn widgets nog steeds niet helemaal goed.
Voor m'n contacten maak ik gebruik van 3 mailaccounts: Outlook.com, Gmail en Office 365.Via de Outlook app helaas one-way sync vanuit Outlook.com en Office 365. Voor Gmail contacten moest ik op zoek naar een apk "Google Contacts Sync 6.0.1" voordat het werkte. Notificaties voor Outlook werken niet goed.
Verder wilde ik vandaag een route langs een aantal AH's doen, alleen de Appie liet mij geen winkels zoeken. Constant de melding "Kan positie niet bepalen". GPS aan of uit of met high accuracy, maakt allemaal geen verschil. Met m'n OnePlus X gaat dit probleemloos of ik nou GPS aan heb of niet. M'n andere apps lijken overigens wel goed te werken.
Ik gebruik Nova launcher, maar af en toe krijg ik nog ZUI voor m'n neus ondanks dat Nova de default launcher is.
Gelukkig is het niet alleen maar gezeik. Het toestel voelt fijn in de hand. Het scherm is scherp genoeg en leesbaarheid is geen probleem in de zon. Ook kan de helderheid flink laag voor als je in bed nog aan het Youtuben bent. Bovendien is er ook nog een nightmodus om je ogen te ontlasten. Deze kun je op gezette tijden in laten schakelen of handmatig via je quick toggles. Fingerprintscanner is handig. Speaker is beter dan de OnePlus X. Swipen van onderkant van het scherm voor je toggles is superhandig. De homeknop is even wennen. Toestel is wat sneller dan m'n OnePlus. Dat merk je voornamelijk als je ze naast elkaar houdt.
Tot zover m'n eerste indrukken
Wat zijn jullie ervaringen met webbrowsen met Chrome. Bij mij is het beduidend trager dan mijn OnePlus X, wel heb ik AdAway op hierop draaien. Hebben advertenties echt zo'n impact?
Ik heb er firefox opgezet, snelheid niet anders dan anders....dreester schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:39:
Wat zijn jullie ervaringen met webbrowsen met Chrome. Bij mij is het beduidend trager dan mijn OnePlus X, wel heb ik AdAway op hierop draaien. Hebben advertenties echt zo'n impact?
Is er iemand die iets meer kan vertellen over de bouwkwaliteit? Hoe bevalt het toestel na meerdere maanden gebruik en kraakt/piept de behuizing al of is het degelijk in elkaar gezet?
Wat mij betreft gewoon degelijk en netjes. Ik heb hem wel al sinds het begin in een hard-cover zitten. Hij is 1 keer op straat gevallen uit mijn handen. Geen schade gelukkig. Wel is de telefoon natuurlijk iets gevoeliger voor glasbreuk, omdat zowel voor als achter glas gebruikt is. Mijn advies is dus wel om er een cover omheen te gebruiken.SharpEdgeOne schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:05:
Is er iemand die iets meer kan vertellen over de bouwkwaliteit? Hoe bevalt het toestel na meerdere maanden gebruik en kraakt/piept de behuizing al of is het degelijk in elkaar gezet?
Welke ROM heb je erop gezet dan? Die internationale ROM van Zuk is in mijn beleving niks waard. Slechte vertaling, geen OTA-ondersteuning, dus geen Android-patches, etc. Eerste wat ik gedaan heb is juist die Multi-ROM eraf en een originele ZUK-rom erop. Nu heb ik wel gewoon OTA-updates, zodat ik nu op ZUI 2.3.044St draai. ROM is wel alleen in het Engels te gebruiken, dat vind ik niet erg.JeroenBvd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:35:
Bij mij is de Zuk Z2 Pro van TomTop vorige week woensdag gearriveerd, duurde precies 2 weken. Gelukkig ook zonder invoerrechten, en het laatste stukje werd gewoon per PostNL bezorgd. Geen problemen met de lader overigens, wel is het lastig dat het een volledig Chinese versie is, dus je bent even wat uurtjes kwijt met het goed installeren en instellen van de Internationale ROM.
Anoniem: 786951
Hey,
Ik heb gisteren mijn Zuk2 Pro aangekregen.
6gb - 128gb
Running
(Ter info: geen invoertaksen moeten betalen, want Oppomart stuur het pakket op met een waarde van 48$, inhoud: speaker)
Er zijn een paar issues waar ik hulp bij nodig heb, hopelijk kan iemand hier mij verder helpen:
- Smart Lock functie of 'Trusted Agents' van Android is niet te vinden. Jammer want dit vond ik een heel handige functie
- Ik krijg geen preview te zien van mijn notifications op mijn lockscreen: ik zie wel dat er notifications zijn, en van welke apps, maar ik kan bv berichten niet lezen op mijn lockscreen. Ofwel openen ofwel negeren zijn de enige opties. Zou nice zijn om zoals in bv iPhone al previews te kunnen zien in lockscreen.
- De wallpaper lijkt erg beperkt. Er lijkt geen full screen wallpaper mogelijk in lock screen. En in homescreen is er enkel een wazige achtergrond mogelijk...
- In 'fonts' zijn enkel chinese karakters te zien. Kan ik er extra downloaden?
Ik hoop dat er mensen zijn me kunnen helpen.
Alvast bedankt!
*knip*. Het doen van de groetjes is niet nodig, zie ook: Het algemeen beleid #groeten
Ik heb gisteren mijn Zuk2 Pro aangekregen.
6gb - 128gb
Running
(Ter info: geen invoertaksen moeten betalen, want Oppomart stuur het pakket op met een waarde van 48$, inhoud: speaker)
Er zijn een paar issues waar ik hulp bij nodig heb, hopelijk kan iemand hier mij verder helpen:
- Smart Lock functie of 'Trusted Agents' van Android is niet te vinden. Jammer want dit vond ik een heel handige functie
- Ik krijg geen preview te zien van mijn notifications op mijn lockscreen: ik zie wel dat er notifications zijn, en van welke apps, maar ik kan bv berichten niet lezen op mijn lockscreen. Ofwel openen ofwel negeren zijn de enige opties. Zou nice zijn om zoals in bv iPhone al previews te kunnen zien in lockscreen.
- De wallpaper lijkt erg beperkt. Er lijkt geen full screen wallpaper mogelijk in lock screen. En in homescreen is er enkel een wazige achtergrond mogelijk...
- In 'fonts' zijn enkel chinese karakters te zien. Kan ik er extra downloaden?
Ik hoop dat er mensen zijn me kunnen helpen.
Alvast bedankt!
*knip*. Het doen van de groetjes is niet nodig, zie ook: Het algemeen beleid #groeten
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 10:42 ]
Het lijkt erop alsof alle notificaties aangemerkt zijn als 'gevoelig' o.i.d. Je kan dit in ieder geval wijzigen bij:Anoniem: 786951 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:28:
'Instellingen' -> 'Meldingen' -> 'Bij vergrendeld apparaat'.
Normaal kun je dit vinden onder:- Smart Lock functie of 'Trusted Agents' van Android is niet te vinden. Jammer want dit vond ik een heel handige functie
'Instellingen' -> 'Vergrendelingsscherm' -> 'Trust-agents' Kijk daar of 'Smart Lock' ingeschakeld is en daarna:
'Instellingen' -> 'Vergrendelingsscherm' -> 'Smart Lock'
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 10:47 ]
Thanks Rens-br, maaaar:
notifications: ik zie ze wel, maar als ik erop klik ga ik onmiddellijk naar de app ipv preview van de notification.
Ik heb inderdaad de 'show on lockscreen' aan staan. Maar dus geen preview...
smartlock: Zuk2 pro heeft geen tab 'lock screen' of 'trusted agents'.
dat is net het probleem
toch bedankt!
notifications: ik zie ze wel, maar als ik erop klik ga ik onmiddellijk naar de app ipv preview van de notification.
smartlock: Zuk2 pro heeft geen tab 'lock screen' of 'trusted agents'.
dat is net het probleem
toch bedankt!
Ah, denk dat ik toch ze door elkaar haal, hij is ook enkel Engels of Chinees. Ik heb nu dezelfde versie, na de OTA updateDARKviper123 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:17:
[...]
Welke ROM heb je erop gezet dan? Die internationale ROM van Zuk is in mijn beleving niks waard. Slechte vertaling, geen OTA-ondersteuning, dus geen Android-patches, etc. Eerste wat ik gedaan heb is juist die Multi-ROM eraf en een originele ZUK-rom erop. Nu heb ik wel gewoon OTA-updates, zodat ik nu op ZUI 2.3.044St draai. ROM is wel alleen in het Engels te gebruiken, dat vind ik niet erg.
[ Voor 68% gewijzigd door JeroenBvd op 21-10-2016 16:22 ]
Zijn de apps dan niet ook Engels?
Ik wil er ook wel Engels op zetten maar niet als alle apps ook in het Engels zijn.
Ik wil er ook wel Engels op zetten maar niet als alle apps ook in het Engels zijn.
Je moet er ook niet op klikken, want dan ga je er meteen naar toe. (standaard gedrag). Je moet de notificatie naar beneden swipen. Altans op mijn telefoon.Anoniem: 786951 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:44:
Dus je hebt in zijn geheel geen optie voor vergrendelingsscherm / lock screen in instellingen?smartlock: Zuk2 pro heeft geen tab 'lock screen' of 'trusted agents'.
@rens-br: nope geen lockscreen instellingen.
Ik heb de international rom, blijkbaar zitten daar enkele restricties op. Ik ben nu bezig om de standard ROM te flashen: http://zukfans.eu/communi...zuk-z2-pro-z2121-only.57/
misschien dat ik daar meer opties heb...
Ik heb de international rom, blijkbaar zitten daar enkele restricties op. Ik ben nu bezig om de standard ROM te flashen: http://zukfans.eu/communi...zuk-z2-pro-z2121-only.57/
misschien dat ik daar meer opties heb...
Mijn Z2 pro trilt niet meer. Ook niet als ik toetsaanslag met trillen aanzet. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb er ZUI 1.9 international op staan.
Heb je ook al een app geïnstalleerd die de telefoon functies kan testen, als het dan ook niet werkt, verwacht ik dat de trill motor kapot is.DeTowel schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:22:
Mijn Z2 pro trilt niet meer. Ook niet als ik toetsaanslag met trillen aanzet. Weet iemand hoe dit komt?
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van een ZUK Z2 Pro.
Wat een prachtig toestel! Het syncrhoniseren van Google contacten ging echter niet out of the box. Daar heb ik even mee zitten sukkelen om de juiste Google services & contact sync te vinden.
Hier en daar zitten er een paar vertaal en tikfoutjes in: dingetjes zoals "remianing" en "donwloading".
Weet iemand hoe je in die weerapplicatie in het Engels krijgt? Of is dat een nog onvertaald onderdeel van de ROM?
Ik ben er in elk geval zeer tevreden over m'n aankoop \(^ _^)/
Wat een prachtig toestel! Het syncrhoniseren van Google contacten ging echter niet out of the box. Daar heb ik even mee zitten sukkelen om de juiste Google services & contact sync te vinden.
Hier en daar zitten er een paar vertaal en tikfoutjes in: dingetjes zoals "remianing" en "donwloading".
Weet iemand hoe je in die weerapplicatie in het Engels krijgt? Of is dat een nog onvertaald onderdeel van de ROM?
Wanneer je je landinstellingen naar iets anders zet dan China (en er is nog ergens een land of 2) dan wordt de standaard taal van de weerapp Chinees. Known featureAnoniem: 125883 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:00:
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van een ZUK Z2 Pro.

Voor de mensen die twijfelen over de Z2 of de Z2 Pro :
Z2 lijkt geen gorillaglass te hebben, de Pro wel (Gorilla Glass 3 - sommigen beweren 4, maar dat is niet waar)
Z2 heeft GEEN 4G band 20, de Z2 Pro wel !! Dat is voor Nederland dus een belangrijk verschil.
Verder nog Z2 vs Z2 Pro:
IPS vs Super Amoled
3500mah vs 3100mah (Z2 Pro heeft kleinere accu)
8,5mm vs 7,5mm (maar is dus ook dunner)
wel FM radio vs geen FM radio (waarschijnlijk ook om dunner te worden)
5,0" vs 5,2"
'standaard' vs dual-LED flash
beiden hebben geen NFC
beiden hebben geen SDcard slot
Z2 lijkt geen gorillaglass te hebben, de Pro wel (Gorilla Glass 3 - sommigen beweren 4, maar dat is niet waar)
Z2 heeft GEEN 4G band 20, de Z2 Pro wel !! Dat is voor Nederland dus een belangrijk verschil.
Verder nog Z2 vs Z2 Pro:
IPS vs Super Amoled
3500mah vs 3100mah (Z2 Pro heeft kleinere accu)
8,5mm vs 7,5mm (maar is dus ook dunner)
wel FM radio vs geen FM radio (waarschijnlijk ook om dunner te worden)
5,0" vs 5,2"
'standaard' vs dual-LED flash
beiden hebben geen NFC
beiden hebben geen SDcard slot
Dat is toch niet relevant? In China is het heel normaal dat je als zelfstandig bedrijf diverse bedrijven onder/naast/tussendoor hebt. En die steun je allemaal op een andere manier, net waar het bedrijf of een product om vraagt.rens-br schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:36:
[...]
Lenovo weet dan ook niet precies wat ze willen.
Ze hebben nu vier verschillende merknamen:
- Lenovo;
- Moto by Lenovo;
- Motorola;
- Zuk.
Dan is het bij Lenovo nog tamelijk overzichtelijk (voor zover we dat weten). Bij Xiaomi is het helemaal een puinhoop wat dat betreft.
Weet iemand hoe je een specifieke MMS APN kunt forceren? Ik zit bij Mobile Vikings, een virtuale provider die gebruik maakt van de infrastructuur van Base. Nu zit op die simkaart een Internet & MMS profiel ingebakken. Ik heb netjes de profielen aangemaakt met de instellingen van Mobile Vikings. Die voor het internet heb ik kunnen aanvinken. Voor MMS lukt dat niet. Ook kan ik die van Base niet verwijderen en ze zijn natuurlijk ook nog eens read only.

Bij roaming had ik ook een probleem. In Duitsland had ik geen verbinding en moest ik de telefoon rebooten. Toen ik terug in België was, had ik wel contact met zendmasten, maar had ik geen data verbinding (voice/sms niet geprobeerd). Nu is het OS ondertussen OTA geupdate, dus dat is misschien opgelost?
En dan laatst: sms'jes sturen naar een ganse groep? Dat lukt niet? Is dat de telefoon of de provider die er problemen mee heeft?

Bij roaming had ik ook een probleem. In Duitsland had ik geen verbinding en moest ik de telefoon rebooten. Toen ik terug in België was, had ik wel contact met zendmasten, maar had ik geen data verbinding (voice/sms niet geprobeerd). Nu is het OS ondertussen OTA geupdate, dus dat is misschien opgelost?
En dan laatst: sms'jes sturen naar een ganse groep? Dat lukt niet? Is dat de telefoon of de provider die er problemen mee heeft?
Ik moet toch even na 1890 uur gebruik te hebben gemaakt van mijn Zuk Z2 Pro mijn gebruikerservaring delen: wat een fijne telefoon!
Ik kom van een Samsung Galaxy Alpha en het eerste dat natuurlijk opvalt is dat de Zuk Z2 Pro gewoon ruimschoots een dag meegaat in gebruik (mijn gebruik natuurlijk, kan verschillen per persoon). De Alpha had ook een 1860mah accu en de zuk een >3100mah, dus dat is eenvoudig verklaarbaar. Ook zal de snapdragon 820 iets zuiniger zijn icm android 6.0 (doze).
Ook heb ik mijn telefoon sinds de laatste update naar 2.3.044St niet meer hoeven rebooten (1890 uur uptime!) en is hij nog zo smooth als na direct opstarten. De Utouch button is een uitkomst en ik zou in een volgende telefoon niet anders meer willen.
Met de juiste instellingen is er wat mij betreft niks aan te merken op ZUI. Het is stabiel, snel, clean (als je de chinese apps verwijderd) en zonder al teveel opsmuck.
Het bereik met de telefoon onder 4G is uitstekend, wat natuurlijk mede te danken is aan het ondersteunen van alle in Nederland gebruikte LTE-banden.
Om over de prijs maar niet te spreken. Met een beetje uitzoekwerk heb je hem voor <€300. Ik heb hem destijds met een korting via cashbacktotaal kunnen kopen voor net geen €340.
Paar kleine minpunten na 1890 uur gebruik: De zwarte geanodiseerde aluminium framelijst beschadigd op de randjes redelijk snel, waardoor het van zwart naar aluminium kleur gaat. Standaard meegeleverde oplader is waardeloos. Ik heb er via een aliexpress een Fonken QC3.0 quicklader bij gekocht en die werkt perfect. Telefoon is nagenoeg vol in <90min en wordt niet tot nauwlijks warm (de lader zelf ook niet trouwens).
Ik kom van een Samsung Galaxy Alpha en het eerste dat natuurlijk opvalt is dat de Zuk Z2 Pro gewoon ruimschoots een dag meegaat in gebruik (mijn gebruik natuurlijk, kan verschillen per persoon). De Alpha had ook een 1860mah accu en de zuk een >3100mah, dus dat is eenvoudig verklaarbaar. Ook zal de snapdragon 820 iets zuiniger zijn icm android 6.0 (doze).
Ook heb ik mijn telefoon sinds de laatste update naar 2.3.044St niet meer hoeven rebooten (1890 uur uptime!) en is hij nog zo smooth als na direct opstarten. De Utouch button is een uitkomst en ik zou in een volgende telefoon niet anders meer willen.
Met de juiste instellingen is er wat mij betreft niks aan te merken op ZUI. Het is stabiel, snel, clean (als je de chinese apps verwijderd) en zonder al teveel opsmuck.
Het bereik met de telefoon onder 4G is uitstekend, wat natuurlijk mede te danken is aan het ondersteunen van alle in Nederland gebruikte LTE-banden.
Om over de prijs maar niet te spreken. Met een beetje uitzoekwerk heb je hem voor <€300. Ik heb hem destijds met een korting via cashbacktotaal kunnen kopen voor net geen €340.
Paar kleine minpunten na 1890 uur gebruik: De zwarte geanodiseerde aluminium framelijst beschadigd op de randjes redelijk snel, waardoor het van zwart naar aluminium kleur gaat. Standaard meegeleverde oplader is waardeloos. Ik heb er via een aliexpress een Fonken QC3.0 quicklader bij gekocht en die werkt perfect. Telefoon is nagenoeg vol in <90min en wordt niet tot nauwlijks warm (de lader zelf ook niet trouwens).
Thanks voor deze ervaringen. Na een tip iemand heb ik hem voor € 305,- op de kop kunnen tikken bij Banggood, inclusief taxfree shipping. Hij is vanochtend verzonden, tezamen met een hoesje (wat geen overbodige luxe is vanwege de redelijk snel beschadigende framelijst op beide kleurvarianten).DARKviper123 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:35:
Ik moet toch even na 1890 uur gebruik te hebben gemaakt van mijn Zuk Z2 Pro mijn gebruikerservaring delen: wat een fijne telefoon!
De firmware die jij draait, is dat de reguliere Chinees/Engelse stockrom? Of draai je één of andere multilanguage? Ik krijg hem namelijk met een Banggood-brouwsel en weet eigenlijk nu al dat ik daar niet blij van ga worden. En de communitysupport voor de Z2 Pro valt enorm tegen. Dat verraste me wel wat, gelet op de awesomeness van dit toestel.
Inderdaad heel snel die Banggood-ROM eraf rammen, zie zukfans.eu voor de handleiding. Ik draai inderdaad de stock-ROM, welke na het flashen volgens de zukfans handleiding gewoon middels OTA-updates binnen te halen is. Als het goed is komt deze maand ZUI2.5 op basis van Android 7, die ga ik maar eens installeren, kijken hoeveel uptime ik daarmee ga halenHoppa! schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:33:
[...]
[knip]
De firmware die jij draait, is dat de reguliere Chinees/Engelse stockrom? Of draai je één of andere multilanguage? Ik krijg hem namelijk met een Banggood-brouwsel en weet eigenlijk nu al dat ik daar niet blij van ga worden. En de communitysupport voor de Z2 Pro valt enorm tegen. Dat verraste me wel wat, gelet op de awesomeness van dit toestel.
Beste ZUK Z2Pro gebruikers. Ik overweeg om een zukz2 pro aan te schaffen voor ongeveer 300 euro uit China. Mijn vraag is kunnen jullie mij dit toestel adviseren of andere alternatief laten zien.
Wat ik belangrijk vind is:
-4g ondersteuning (Tele2)+
-Goede camera?
-Goede specs+
-Goede Accu prestaties?
Ik heb eerder Xiaomi gehad waar ik erg tevreden mee was maar nu ik bij Tele2 zit mis ik de 4G ondersteuning die er niet op zit bij de nieuwere High end Xiaomi's. Ik kwam dus ZUK Z2 Pro tegen en vroeg me dus af of jullie deze mij kunnen adviseren, want hij is al enige tijd uit en jullie zullen vast wel plus en minpunten hebben. Camera en Accuduur vind ik belangrijk. Specs en 4g ondersteuning zou goed moeten zijn. Ook lees ik dat er veel bloatware op zit. Is deze makkelijk te flashen en krijg je dan ook OTA updaten en is het ook in Nederlands of moet ik met Engels doen?
Ik wil vandaag of morgen echt 1 bestellen aangezien mijn Xiaomi heeft begeven na een flinke val. Ik sta ook open voor eventueel andere telefoons. Wel heb ik dus eisen zoals:
-Goede camera
-4/6GB geheugen, opslag vind ik niet belangrijk als het verwisselbaar is anders toch wel 128gb
-snelle processor
-accuduur zodat hij niet na een halve dag leeg is
-4g ondersteuning voor tele 2 800MhZ
-Scherm van max 5.2 inch (5.5inch is toch net onprettig in je broekzak)
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen adviseren zodat ik zsm nieuwe toestel kan bestellen
Wat ik belangrijk vind is:
-4g ondersteuning (Tele2)+
-Goede camera?
-Goede specs+
-Goede Accu prestaties?
Ik heb eerder Xiaomi gehad waar ik erg tevreden mee was maar nu ik bij Tele2 zit mis ik de 4G ondersteuning die er niet op zit bij de nieuwere High end Xiaomi's. Ik kwam dus ZUK Z2 Pro tegen en vroeg me dus af of jullie deze mij kunnen adviseren, want hij is al enige tijd uit en jullie zullen vast wel plus en minpunten hebben. Camera en Accuduur vind ik belangrijk. Specs en 4g ondersteuning zou goed moeten zijn. Ook lees ik dat er veel bloatware op zit. Is deze makkelijk te flashen en krijg je dan ook OTA updaten en is het ook in Nederlands of moet ik met Engels doen?
Ik wil vandaag of morgen echt 1 bestellen aangezien mijn Xiaomi heeft begeven na een flinke val. Ik sta ook open voor eventueel andere telefoons. Wel heb ik dus eisen zoals:
-Goede camera
-4/6GB geheugen, opslag vind ik niet belangrijk als het verwisselbaar is anders toch wel 128gb
-snelle processor
-accuduur zodat hij niet na een halve dag leeg is
-4g ondersteuning voor tele 2 800MhZ
-Scherm van max 5.2 inch (5.5inch is toch net onprettig in je broekzak)
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen adviseren zodat ik zsm nieuwe toestel kan bestellen
[ Voor 2% gewijzigd door delimavi op 06-01-2017 12:08 . Reden: regel vergeten ]
Dat klinkt dan weer goed. Hoe zit het dan met de nederlandse taal op de telefoon? Is dat dan nog steeds zo gebrekkig?DARKviper123 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:53:
[...]
Inderdaad heel snel die Banggood-ROM eraf rammen, zie zukfans.eu voor de handleiding. Ik draai inderdaad de stock-ROM, welke na het flashen volgens de zukfans handleiding gewoon middels OTA-updates binnen te halen is. Als het goed is komt deze maand ZUI2.5 op basis van Android 7, die ga ik maar eens installeren, kijken hoeveel uptime ik daarmee ga halen
Ik zit er ook sterk aan te denken om hem aan te schaffen, maar het gebrek aan ondersteuning (van de Nederlandse taal) weerhoudt me...
Ik heb toch uiteindelijk de zuk z2 pro besteld, hopen dat het iets is.Kreeg hier helaas geen antwoord en advies omdat het waarschijnlijk off topic is geworden. Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen. Ik moest wel wat bestellen omdat ik nu zonder toestel zit.
Nederlandse taal dat weet ik niet, bij Xiaomi zat wel vaak Nederlands op maar vond het niet zo mooi vertaald. Engels is beste lijkt me.
Hebben jullie nog interessante links voor de Zuk z2 pro gebruikers?
Ik neem aan dat ik ook het beste meteen de chinese rom eraf kan halen vol met mal/bloatware erop.
Is er al een android 7 beschikbaar en misschien al ervaringen met de CM?
Nederlandse taal dat weet ik niet, bij Xiaomi zat wel vaak Nederlands op maar vond het niet zo mooi vertaald. Engels is beste lijkt me.
Hebben jullie nog interessante links voor de Zuk z2 pro gebruikers?
Ik neem aan dat ik ook het beste meteen de chinese rom eraf kan halen vol met mal/bloatware erop.
Is er al een android 7 beschikbaar en misschien al ervaringen met de CM?
Er zit imo wel iets op dat ongevraagd APKs installeerd.
Blijkbaar kun je die AppCenter verwijderen, hetgene ik gedaan had. Even nagekeken en ja hoor, het was weg. De volgende dag: notificatie van AppCenter dat er updates waren. Overigens laat het toestel geen update notificaties toe van Google Play en APK Pure bijvoorbeeld. Dat vind ik dus jammer.
Misschien dat een custom ROM de oplossing is, maar dan werkt die heartbeat & uv sensor weer niet.
Blijkbaar kun je die AppCenter verwijderen, hetgene ik gedaan had. Even nagekeken en ja hoor, het was weg. De volgende dag: notificatie van AppCenter dat er updates waren. Overigens laat het toestel geen update notificaties toe van Google Play en APK Pure bijvoorbeeld. Dat vind ik dus jammer.
Misschien dat een custom ROM de oplossing is, maar dan werkt die heartbeat & uv sensor weer niet.
Weet je zeker dat Google play geen notificaties doet? Heb je die daar wel toestemming voor gegeven.Anoniem: 125883 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:17:
Er zit imo wel iets op dat ongevraagd APKs installeerd.
Ik heb dan wel geen Z2 Pro maar een gewone Z2 met originele rom en daar krijg ik gewoon meldingen van Play. Ik heb daar wel een instelling voor moeten doen voor ik die kreeg.
Absoluut zeker. Zelfs de instellingen staan goed en Google Play Store heeft 4 app updates klaar staan die ik kan uitvoeren.freggell schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:28:
Weet je zeker dat Google play geen notificaties doet? Heb je die daar wel toestemming voor gegeven.
Ik heb dan wel geen Z2 Pro maar een gewone Z2 met originele rom en daar krijg ik gewoon meldingen van Play. Ik heb daar wel een instelling voor moeten doen voor ik die kreeg.

En dan die fameuze App Center die telkens terug geïnstalleerd wordt D:

Op je 2e screenshot staat de notificatie toch gewoon uit?
Ouch. Dan heb ik die per ongeluk moeten afgezet hebben, want ik herinner me echt wel die initiële notificatie te hebben gehad om dat toe te laten.rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:14:
[...]
Op je 2e screenshot staat de notificatie toch gewoon uit?
Dan blijft er wel nog het probleem van die wederkerende App Center >_<
Moet je daarvoor niet de Europese of originele Chinese rom installeren?Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:34:
Volgens mij hoort die bij de originele rom. Vermoedelijk moet je meer dan alleen de App center verwijderen.Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:34:
[...]
Maar waarom neem je niet gewoon alle permissies weg en verwijder je de notificaties van dat ding niet gewoon? Dan heb je er volgens mij ook geen last meer van
Sinds enkele dagen de trotse bezitter van deze Zuk Z2 Pro. Eerste wat ik heb gedaan is de 'internationale' vendor-rom vervangen voor de originele Chinees/Engelse variant. Dat scheelt al meteen een hoop ergernis en functionaliteit. De rommel die Banggood er op had gezet oogde in eerste instantie heel clean (geen rare bloatware) maar niet alles werkte en de Nederlandse vertaling was slecht en onvolledig.
Ik had met het flashen even moeite om de drivers goed werkend te krijgen, maar uiteindelijk was het een fluitje van een cent. Nu up-and-running. Even wat eerste indrukken:
Scherm
Prima scherm. Hiervoor 2x een reguliere LCD gehad en daarvoor altijd Amoled van Samsung. Weer terug bij Amoled en dat bevalt direct weer. Scherm is groter als die van mijn Mi4c was, dus nu wat minder scherp, maar dat wist ik natuurlijk van te voren. De kleuren zijn redelijk behoudend, ze spatten niet onnatuurlijk van het scherm af ofzo. Touch reageert snel, ik geef het scherm een 8/10.
Software
Ik had persoonlijk liever een meer stock-Android gehad. Ik moet af en toe echt zoeken waar bepaalde functies zitten en vind de implementatie van een aantal zaken te veel op Miui lijken. Bijvoorbeeld de security en batterysaving. Weer even aan het klungelen geweest voordat ik alles werkenden had met mijn Pebble en fitnessaps. Maar goed, in tegenstelling tot onder Miui op mijn Xiaomi is het nu wel allemaal goed aan de praat. 7/10
Fingerprintreader/U-touch
Even wennen dat er maar één knop op zit, maar na een uurtje intensief met het apparaat bezig te zijn geweest zit je daar helemaal in. De reader is snel, en het scrollen door de laatst gebruikte apps blijkt behoorlijk intuïtief te werken. Eigenlijk gewoon een geniale manier om een touch-sensitieve homeknop te gebruiken. 9/10
Accuduur
Hoewel de accu nauwelijks groter is dan die van mijn Mi4c, en het scherm wel groter is, verbaasde de accuduur mij de eerste volle dag. Ik denk dat het Amoled-scherm hier een flinke bijdrage aan levert. Al zal de nagelnieuwheid van mijn accu daar ook aan bijdragen. Laten we hopen dat het zo blijft. 8/10
Bouwkwaliteit
Geen gelul, dit is gewoon een high-end toestel. Al vind ik wel dat het allemaal wat vloeiender had gemogen qua design. Er zijn nogal wat randjes, niet vanwege de afwerking, maar puur design-technisch. Dat is op zich wel mooi, maar er gaat nogal snel stof en vuil inzitten, iets wat de Oneplus One ook had (bijvoorbeeld onder het scherm). 8/10
Ik heb eigenlijk nog geen minpunten kunnen ontdekken, behalve dan het gebrek aan een goede Nederlandse vertaling en de vrij agressieve wijze van geheugenbeheer met het oog op batterijduur.
Ow. En 6gb/128gb FTW! _O_Alles er weer opgegooid wat op mijn oude telefoon stond en een kwak spellen extra. Offline Spotify muziek er bij. Nergens naar gekeken en nog meer dan 80GB over.
Ik had met het flashen even moeite om de drivers goed werkend te krijgen, maar uiteindelijk was het een fluitje van een cent. Nu up-and-running. Even wat eerste indrukken:
Scherm
Prima scherm. Hiervoor 2x een reguliere LCD gehad en daarvoor altijd Amoled van Samsung. Weer terug bij Amoled en dat bevalt direct weer. Scherm is groter als die van mijn Mi4c was, dus nu wat minder scherp, maar dat wist ik natuurlijk van te voren. De kleuren zijn redelijk behoudend, ze spatten niet onnatuurlijk van het scherm af ofzo. Touch reageert snel, ik geef het scherm een 8/10.
Software
Ik had persoonlijk liever een meer stock-Android gehad. Ik moet af en toe echt zoeken waar bepaalde functies zitten en vind de implementatie van een aantal zaken te veel op Miui lijken. Bijvoorbeeld de security en batterysaving. Weer even aan het klungelen geweest voordat ik alles werkenden had met mijn Pebble en fitnessaps. Maar goed, in tegenstelling tot onder Miui op mijn Xiaomi is het nu wel allemaal goed aan de praat. 7/10
Fingerprintreader/U-touch
Even wennen dat er maar één knop op zit, maar na een uurtje intensief met het apparaat bezig te zijn geweest zit je daar helemaal in. De reader is snel, en het scrollen door de laatst gebruikte apps blijkt behoorlijk intuïtief te werken. Eigenlijk gewoon een geniale manier om een touch-sensitieve homeknop te gebruiken. 9/10
Accuduur
Hoewel de accu nauwelijks groter is dan die van mijn Mi4c, en het scherm wel groter is, verbaasde de accuduur mij de eerste volle dag. Ik denk dat het Amoled-scherm hier een flinke bijdrage aan levert. Al zal de nagelnieuwheid van mijn accu daar ook aan bijdragen. Laten we hopen dat het zo blijft. 8/10
Bouwkwaliteit
Geen gelul, dit is gewoon een high-end toestel. Al vind ik wel dat het allemaal wat vloeiender had gemogen qua design. Er zijn nogal wat randjes, niet vanwege de afwerking, maar puur design-technisch. Dat is op zich wel mooi, maar er gaat nogal snel stof en vuil inzitten, iets wat de Oneplus One ook had (bijvoorbeeld onder het scherm). 8/10
Ik heb eigenlijk nog geen minpunten kunnen ontdekken, behalve dan het gebrek aan een goede Nederlandse vertaling en de vrij agressieve wijze van geheugenbeheer met het oog op batterijduur.
Ow. En 6gb/128gb FTW! _O_Alles er weer opgegooid wat op mijn oude telefoon stond en een kwak spellen extra. Offline Spotify muziek er bij. Nergens naar gekeken en nog meer dan 80GB over.
Nice review Hoppa,
Ik heb de Zuk z2 pro ook besteld en wacht ook vol spanning af!
Heb je de orginele rom eropgezet die OTA updates kan ontvangen? Zit er dan geen spy/bloatware meer op en werkt de health functies dan ook nog? Ik had gelezen dat met andere roms de health functie niet meer zou werken dus zou ik weet ook niet welke rom ik dan meteen het beste erop kan zetten. Ik weet niet of er een custom rom is waarbij alle functies werken.
Heb je de orginele rom eropgezet die OTA updates kan ontvangen? Zit er dan geen spy/bloatware meer op en werkt de health functies dan ook nog? Ik had gelezen dat met andere roms de health functie niet meer zou werken dus zou ik weet ook niet welke rom ik dan meteen het beste erop kan zetten. Ik weet niet of er een custom rom is waarbij alle functies werken.
Ik heb hem geflashed naar de meest recente originele ROM ja. En die ondersteunt OTA.delimavi schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:03:
Nice review Hoppa,
Op de originele firmware zit meer bloatware dan op die rotzooi-ROM die Banggood leverde. Maar alles is eenvoudig te verwijderen. De healthfunctie werkt prima, al werkt die niet samen met de meeste externe hardware. Uiteindelijk is Google-fit gewoon de betere keus, al kun je de hartslagmeter en bloedsaturatie meter daarin niet gebruiken, daar heb je echt de health-app van Zuk voor nodig.
Alle andere custom ROMs zijn gewoon gemankeerd en daarin werkt de health-functie in zijn geheel niet. En in sommige custom ROMs werkt ook de U-touch niet zoals Zuk het bedoelt heeft.
De algemene tendens op de verschillende fora is dat de originele ROM gewoon de beste keuze is.
Ok helder, dus gewoon de orginele rom erop zetten als hij binnen is en dan welke apps verwijderen? Is root wel eerst noodzakelijk dan? Heb je leuke links voor zuk z2 pro?Hoppa! schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:47:
[...]
Ik heb hem geflashed naar de meest recente originele ROM ja. En die ondersteunt OTA.
Op de originele firmware zit meer bloatware dan op die rotzooi-ROM die Banggood leverde. Maar alles is eenvoudig te verwijderen. De healthfunctie werkt prima, al werkt die niet samen met de meeste externe hardware. Uiteindelijk is Google-fit gewoon de betere keus, al kun je de hartslagmeter en bloedsaturatie meter daarin niet gebruiken, daar heb je echt de health-app van Zuk voor nodig.
Alle andere custom ROMs zijn gewoon gemankeerd en daarin werkt de health-functie in zijn geheel niet. En in sommige custom ROMs werkt ook de U-touch niet zoals Zuk het bedoelt heeft.
De algemene tendens op de verschillende fora is dat de originele ROM gewoon de beste keuze is.
Root is niet nodig. Je flasht met de Qualcommtool in fastboot EDL modus, daarmee omzeil je dat.delimavi schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:15:
[...]
Ok helder, dus gewoon de orginele rom erop zetten als hij binnen is en dan welke apps verwijderen? Is root wel eerst noodzakelijk dan? Heb je leuke links voor zuk z2 pro?
Uitleg staat volledig op XDA en Zukfans.eu.
http://zukfans.eu/communi...zuk-z2-pro-z2121-only.57/
He he, eindelijk mn Zuk Z2 Pro ontvangen, douane grapje heeft naast het geld, wat er nou eenmaal bijhoort, anderhalve week gekost. Die mogen ook weleens de 21ste eeuw instappen, brief per post, contante betaling, maar goed, dat is een ander verhaal.
Paar vragen
- Ik mis mn terug knop. Is de U-touch niet in te stellen om die te emuleren? Ik kan het niet vinden, maar misschien is er een app voor of iets dergelijks?
- Quick charge 3.0, is de meegeleverde lader daar ook compatible mee? Lijkt mij niet, maar vroeg het me af.
- Hoe weet ik welke ROM er op mijn device is geinstalleerd? Ik kom toch wel wat chinees tegen... Android versie 6.0.1 en ZUI version 2.0.048 ST zie ik staan.
- Krijgt deze ROM ook een OTA update naar Nougat? Daar las ik gisteren iets over: http://www.gsmarena.com/z..._70_nougat-news-22829.php Waar kan ik handmatig voor updates checken?
- Kan ik de manier om quick settings veranderen naar "normaal", 2 keer of met 2 vingers sliden van boven
Ik wil eigenlijk voor de verandering proberen mijn telefoon niet te rooten, unlocken en flashen, ik weet het, zeer tweaker onwaardig. Ben benieuwd of het gaat lukken...
Paar vragen
- Ik mis mn terug knop. Is de U-touch niet in te stellen om die te emuleren? Ik kan het niet vinden, maar misschien is er een app voor of iets dergelijks?
- Quick charge 3.0, is de meegeleverde lader daar ook compatible mee? Lijkt mij niet, maar vroeg het me af.
- Hoe weet ik welke ROM er op mijn device is geinstalleerd? Ik kom toch wel wat chinees tegen... Android versie 6.0.1 en ZUI version 2.0.048 ST zie ik staan.
- Krijgt deze ROM ook een OTA update naar Nougat? Daar las ik gisteren iets over: http://www.gsmarena.com/z..._70_nougat-news-22829.php Waar kan ik handmatig voor updates checken?
- Kan ik de manier om quick settings veranderen naar "normaal", 2 keer of met 2 vingers sliden van boven
Ik wil eigenlijk voor de verandering proberen mijn telefoon niet te rooten, unlocken en flashen, ik weet het, zeer tweaker onwaardig. Ben benieuwd of het gaat lukken...
[ Voor 6% gewijzigd door Byte_Me op 20-01-2017 10:15 ]
Bij mij is dat gewoon kort de U-touch aanraken, maar je kan dit aanpassen naar wens onder instellingen.Byte_Me schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:57:
He he, eindelijk mn Zuk Z2 Pro ontvangen, douane grapje heeft naast het geld, wat er nou eenmaal bijhoort, anderhalve week gekost. Die mogen ook weleens de 21ste eeuw instappen, brief per post, contante betaling, maar goed, dat is een ander verhaal.
Paar vragen
Helaas niet. Ik heb zelf een Blitzwolf quickcharger, werkt echt super: http://www.banggood.com/Q...wer3S-Tech-p-1047935.html- Quick charge 3.0, is de meegeleverde lader daar ook compatible mee? Lijkt mij niet, maar vroeg het me af.
Bij je settings en dan "About" staat de ZUI-versie. Ik heb ZUI 2.3.044 ST en ontvang ook OTA-updates, maar volgens mij zit je nog op de standaard geleverde ROM die best veel Chinees bevat inderdaad. Eerder in dit topic zijn ook wel linkjes geplaatst naar zukfans.eu waar je kan lezen hoe je de ROM vervangt.- Hoe weet ik welke ROM er op mijn device is geinstalleerd? Ik kom toch wel wat chinees tegen... Android versie 6.0.1 en ZUI version 2.0.048 ST zie ik staan.
Dat lijkt er wel op, maar daarvoor zal je denk ik eerst de stock rom moeten installeren, want die er nu op staat is dus al verouderd. Onder Settings staat als 1-na-onderste optie "System updates".- Krijgt deze ROM ook een OTA update naar Nougat? Daar las ik gisteren iets over: http://www.gsmarena.com/z..._70_nougat-news-22829.php Waar kan ik handmatig voor updates checken?
Ik zou dus zeker even de stock ROM installeren, maar heb m zelf ook niet geroot of andere ROMs verder geprobeerd. Ook nog niet echt behoefte aan, alles is stabiel, snel en de batterij gaat lang mee, en het aantal goede beschikbare ROMs is helaas minimaal vergeleken met veel andere devices.- Kan ik de manier om quick settings veranderen naar "normaal", 2 keer of met 2 vingers sliden van boven
Haha thanks, klopt! Dat scheelt een hoop.JeroenBvd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:29:
[...]
Bij mij is dat gewoon kort de U-touch aanraken, maar je kan dit aanpassen naar wens onder instellingen.
[ Voor 29% gewijzigd door Byte_Me op 20-01-2017 11:39 ]
Bedoel je niet bij "Long Touch Home"? Ik zie dat het ook niet bij de instellingen staat, maar short touch is bij mij gewoon de back-functie. Wellicht ligt dat aan de ROM.Byte_Me schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:37:
[...]
Ik kan toch echt alleen maar appswitcher (blader naar vorige of volgende geopende app) instellen, of linken aan het openen van een app. misschien ook vanwege de ROM. zal eens kijken hoe ik die upgrade
Nee het werkte toch, had het alleen nog niet ontdekt, alleen gezocht bij instellingen en zoJeroenBvd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:39:
[...]
Bedoel je niet bij "Long Touch Home"? Ik zie dat het ook niet bij de instellingen staat, maar short touch is bij mij gewoon de back-functie. Wellicht ligt dat aan de ROM.
Kun je dan de SD kaart flash methode gebruiken, of moet je het via USB doen? Ik twijfel of die banggood ROM als custom ROM geldt...JeroenBvd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:29:
[...]
Ik zou dus zeker even de stock ROM installeren, maar heb m zelf ook niet geroot of andere ROMs verder geprobeerd. Ook nog niet echt behoefte aan, alles is stabiel, snel en de batterij gaat lang mee, en het aantal goede beschikbare ROMs is helaas minimaal vergeleken met veel andere devices.
Edit: al gevonden, is custom, stond in de kleine lettertjes van de tutorial
[mbr]Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.[/]
Ja ik zag het zelf al nadat ik gepost had, maar helaas kun je je eigen reacties niet verwijderen...
[ Voor 20% gewijzigd door Byte_Me op 20-01-2017 13:22 ]
Heeft iemand het maken van backups via Google drive aan de praat gekregen? Ik heb het wel ingesteld, maar toch wordt er niets gebackupt.
Google drive settings:

Hoewel het aanstaat, geeft hij aan dat het niet aan staat en "no account is currently storing backed up data". Ik heb natuurlijk al dat ZUK backup aanstaan, maar graag toch ook gewoon google. Dit is met de 2.3.044 ST ROM
Google drive settings:

Hoewel het aanstaat, geeft hij aan dat het niet aan staat en "no account is currently storing backed up data". Ik heb natuurlijk al dat ZUK backup aanstaan, maar graag toch ook gewoon google. Dit is met de 2.3.044 ST ROM
[ Voor 3% gewijzigd door Byte_Me op 21-01-2017 19:58 ]
Inmiddels heb ik de 2.5.355 update geinstalleerd. Antutu score is van 136k naar 149k gegaan:

Ik mis alleen de daydream/screensaver optie in de instellingen. Leeft dit topic eigenlijk nog? Of zit ik hier tegen mezelf te praten?

Ik mis alleen de daydream/screensaver optie in de instellingen. Leeft dit topic eigenlijk nog? Of zit ik hier tegen mezelf te praten?
Weet iemand waar de optie staat om data-encryptie aan te zetten?
Normaal bij Security > Encryption onder vanilla android.
Volgens mij zit die optie er niet inAnoniem: 125883 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:11:
Weet iemand waar de optie staat om data-encryptie aan te zetten?
In CM kon ik mijn Pebble als 'trusted device' installeren, zodat ik niet hoefde in te loggen op mijn telefoon als ik mijn horloge in de buurt had. Hetzelfde gold voor bepaalde locaties waar ik mijn telefoon niet hoefde in te loggen.
Ik kan deze opties in Zui niet vinden. Nu zijn dat voor mij geen dealbreakers ofzo, maar ik vond het wel handig. Iemand die dit wel gevonden heeft?
Ik kan deze opties in Zui niet vinden. Nu zijn dat voor mij geen dealbreakers ofzo, maar ik vond het wel handig. Iemand die dit wel gevonden heeft?
Beetje een spijtige zaak. En het probleem met vanilla androids & custom roms is dat die extra sensor niet gaat werken, want eigenlijk best een leuk hebbedingetje is.
Ik bezoek zo vaak mogelijk zukfans.eu om nieuwe informatie op te zoeken en indien mogelijk anderen te helpen, maar hou natuurlijk ook GoT in de gatenByte_Me schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:00:
Softwarematig kan er nog een heleboel beter, maar ik heb het idee dat ze er stap voor stap wel komen.
Hoe bevalt de Android 7.0 / Nougat OTA tot nu toe bij jou ?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bevalt prima, al kan ik niet zeggen dat ik bergen verschillen zie.nero355 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:02:
[...]
Ik bezoek zo vaak mogelijk zukfans.eu om nieuwe informatie op te zoeken en indien mogelijk anderen te helpen, maar hou natuurlijk ook GoT in de gaten
Softwarematig kan er nog een heleboel beter, maar ik heb het idee dat ze er stap voor stap wel komen.
Hoe bevalt de Android 7.0 / Nougat OTA tot nu toe bij jou ?
Ik kan niet posten op zukfans, heb al 2 keer een account aangemaakt, maar dat resulteert in:
(You have insufficient privileges to reply here.)
en met facebook inloggen lukt niet:
App Not Setup: This app is still in development mode, and you don't have access to it. Switch to a registered test user or ask an app admin for permissions.
Geen idee waar het aan ligt. ik krijg ook geen bestigingsmailtje.
Z2 Pro gebruikers,
Ik zit ook te kijken naar een Z2 Pro, maar iets weerhoudt mij nog. Specs zijn geweldig, de daaraan gekoppelde prijs is ook zeer netjes.
Maar ik kan mijzelf nog niet helemaal overtuigen dat det een goede koop is. Want:
1.Voor zover ik lees is de originele Chinese rom ook prima. Ik wil graag een goed werkende standaard ROM met updates, eventueel later flashen naar CM of opvolger als dat niet bevalt. Is dit ook zo? Is de Originele ROM prima?
2. Maar hoe zit het met het gebruik van de telefoon na een langere tijd?
Op zukfans en andere sites lees ik dat er nog wel eens problemen zijn met sensoren die niet meer werken en schermen die niet goed meer reageren...
Kortom, bevalt de Z2 Pro na enige tijd gebruikt te hebben nog steeds prima?
En ik ben van plan een telefoon te kopen die het meer dan 2 jaar gaat volhouden..
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Ik zit ook te kijken naar een Z2 Pro, maar iets weerhoudt mij nog. Specs zijn geweldig, de daaraan gekoppelde prijs is ook zeer netjes.
Maar ik kan mijzelf nog niet helemaal overtuigen dat det een goede koop is. Want:
1.Voor zover ik lees is de originele Chinese rom ook prima. Ik wil graag een goed werkende standaard ROM met updates, eventueel later flashen naar CM of opvolger als dat niet bevalt. Is dit ook zo? Is de Originele ROM prima?
Op zukfans en andere sites lees ik dat er nog wel eens problemen zijn met sensoren die niet meer werken en schermen die niet goed meer reageren...
En ik ben van plan een telefoon te kopen die het meer dan 2 jaar gaat volhouden..
Hoi Timrek,Timrek schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:16:
Z2 Pro gebruikers,
Ik was ook aan het afwegen om een zuk z2 pro te kopen en heb hem besteld. ik wacht in vol spanning af totdat hij bezorgd wordt. Specs zijn gewoon goed en de prijs tegenover is ook niet onaardig. Ik heb ook veel gelezen en wat ik tegen ben gekomen is dat je wel de software meteen in het begin moet flashen omdat er veel troep in de huidige rom zit van waar je hem gaat kopen. Als je custom rom op gaat zetten zoals bijv cm dan zit de kans er in dat er bepaalde bugs inzitten zoals dat de sensor niet zou werken. met de originele rom zou dat niet het geval moeten zijn.
Accuduur weet ik ook niet, wel dat er qc 3.0 functie op zit en dat je hem snel kunt laden. wel moet je adapter los bij kopen want die zit er volgens mij niet in. levensduur van de accu ben ik ook benieuwd naar want volgens mij is het niet makkelijk zelf te vervangen.op zukfans staat er best veel op maar als ik kijk naar mijn vorige telefoon van Xiaomi is er heel wat meer over te vinden en ook roms, dus dat is wel een tegenvaller bij zuk z2 pro als je andere roms wilt proberen dat het misschien toch wat beperkter is dan andere bekendere merken.
ik wacht af en als hij er is kan ik er ook meer over vertellen.
Ik heb achteraf spijt van de twee weken dat ik zat te twijfelen : Gewoon doen!Timrek schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:16:
Z2 Pro gebruikers,
Maar ik kan mijzelf nog niet helemaal overtuigen dat het een goede koop is.
Mijn Note II mocht willen dat die zo goed was toen ik hem net had gekocht
Ik doe niks met ROMs wat betreft CM en dergelijke, maar de originele ROM is relatief clean.Want:
Je hoeft maar een stuk of 6 apps weg te gooien, nadat je de originele ZUK ROM erop zet.
OTA werkt ook gewoon prima zoals je al hebt gelezen denk ik
Ik denk dat je vooral ervaringen met wat oudere ZUI ROM releases hebt gelezen.2. Maar hoe zit het met het gebruik van de telefoon na een langere tijd?
De laatste Android 6 versie is prima en ik heb nog geen gekke dingen gelezen over de Android 7 OTA dus misschien moet ik die binnenkort eens installeren
Uiteindelijk is het een Lenovo submerk dus ik hoop dat deze telefoon ook minimaal 2 jaar gewoon zonder gezeik blijft draaien.
Tot nu toe ben ik alleen maar positief verrast!
De mijne is van Banggood.com en zat het volgende bij :delimavi schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:14:
Ik heb ook veel gelezen en wat ik tegen ben gekomen is dat je wel de software meteen in het begin moet flashen omdat er veel troep in de huidige rom zit van waar je hem gaat kopen.
Accuduur weet ik ook niet, wel dat er qc 3.0 functie op zit en dat je hem snel kunt laden. wel moet je adapter los bij kopen want die zit er volgens mij niet in. levensduur van de accu ben ik ook benieuwd naar want volgens mij is het niet makkelijk zelf te vervangen.
- US achtige lader + Type C kabel van ZUK.
- Screenprotector op de telefoon.
- De telefoon zelf natuurlijk
Onlangs ook een Anker lader + kabel van Anker gekocht en die doet het ook prima.
Kan wel iets niet vinden wat ik wel had verwacht en voor zover ik weet bij QC enabled telefoons hoort te zitten : Iets van een Setting of App waarin je kan instellen of je normaal of via QC wil opladen.
Maar dat moet ik nog effe verder uitzoeken...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bedankt voor de info, dit wordt hem dan. Nu nog een goede leverancier vinden.
check kimovil voor de beste prijs.Timrek schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:24:
Bedankt voor de info, dit wordt hem dan. Nu nog een goede leverancier vinden.
Weet iemand hoe je de barometer en hoogtemeter sensoren gebruikt? Is hier een app voor of zo?
De Compass app dus...
Hoe stel je voor een app notificaties in? Ik krijg geen notificaties voor marktplaats wat irritant is. Ik heb bij de permissies gekeken maar daar zie ik niets over notificaties. In de marktplaats app zelf staat notificaties aan. In safecenter staat marktplaats op de whitelist.
[ Voor 4% gewijzigd door Byte_Me op 01-02-2017 13:55 ]
Standaard rom is het instellingen -> notifications & statusbar-> notificationsByte_Me schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:52:
[...]
check kimovil voor de beste prijs.
Weet iemand hoe je de barometer en hoogtemeter sensoren gebruikt? Is hier een app voor of zo?
De Compass app dus...
Hoe stel je voor een app notificaties in? Ik krijg geen notificaties voor marktplaats wat irritant is. Ik heb bij de permissies gekeken maar daar zie ik niets over notificaties. In de marktplaats app zelf staat notificaties aan. In safecenter staat marktplaats op de whitelist.
En dan de betreffende app op allow zetten.
Dit geld voor de ZUK Z2 (non pro) maar denk voor de Pro ook wel
Yes, dat zal hem wel zijn, stond daar inderdaad uit!freggell schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:12:
[...]
Standaard rom is het instellingen -> notifications & statusbar-> notifications
En dan de betreffende app op allow zetten.
Dit geld voor de ZUK Z2 (non pro) maar denk voor de Pro ook wel
Sinds de uodate naar 7.0 zit ik met het volgende probleem... Rebooten lijkt dit niet op te lossen en ik zie een factory reset ook niet zitten.

Best wel een vervelende bug/glitch.

na lang wachten is hij eindelijk binnen. er staat nu 2.5.335 ST op. Ik mis wel Nederlands want alleen Engels en Chinees kan ik kiezen.
En welke apps mogen er allemaal af van de OFW bloatware/spyware?
En welke apps mogen er allemaal af van de OFW bloatware/spyware?
[ Voor 50% gewijzigd door delimavi op 01-02-2017 19:25 ]
Alles wat je niet kan lezen + de App Store die erop staat, nadat je die van Google of Amazon erop zet via diezelfde app store 
Ik heb alleen nog U-Health, Contacts, Phone, Messaging, Gallery, Clock, Calculator, Compass, File Manager, Notes, Recorder, Calendar, Settings, System Update, Weather, SafeCenter, Mail erop staan
Zoo jammer dat je moet rooten voor een aantal dingen, zoals U-Health anders was er nog meer eraf gegaan!
Ik heb alleen nog U-Health, Contacts, Phone, Messaging, Gallery, Clock, Calculator, Compass, File Manager, Notes, Recorder, Calendar, Settings, System Update, Weather, SafeCenter, Mail erop staan
Zoo jammer dat je moet rooten voor een aantal dingen, zoals U-Health anders was er nog meer eraf gegaan!
Was mij ook al opgevallen inderdaad. Erg irritant.Anoniem: 125883 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:11:
Sinds de uodate naar 7.0 zit ik met het volgende probleem... Rebooten lijkt dit niet op te lossen en ik zie een factory reset ook niet zitten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer eens de app cache en de cache via de recovery te verwijderen.Anoniem: 125883 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:11:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kun je dat via de stock rom recovery of moet je hiervoor eerst TWRP/CWM voor flashen?rens-br schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:16:
[...]
Probeer eens de app cache en de cache via de recovery te verwijderen.
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Heb zelf helaas geen Zuk Z2 Pro, maar bij de OPO en OP3 kon dit ook vanuit de stock recovery.Anoniem: 125883 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:07:
[...]
Kun je dat via de stock rom recovery of moet je hiervoor eerst TWRP/CWM voor flashen?
Let op:
Voor Levertijden & Prijzen: [ZUK Z2 Pro] Levertijden & Prijzen
Voor Accessoires: [ZUK Z2 Pro] Het grote Accessoires topic
Voor Rooten & Custom ROM's: [ZUK Z2 Pro] Rooten & Custom ROM's
Voor Levertijden & Prijzen: [ZUK Z2 Pro] Levertijden & Prijzen
Voor Accessoires: [ZUK Z2 Pro] Het grote Accessoires topic
Voor Rooten & Custom ROM's: [ZUK Z2 Pro] Rooten & Custom ROM's