Ziet er goed uit. Draai zelf op de stock rom (de officiele, niet de webshop variant) en die doet het, zoals mensen hier al aangaven, na wat kleine aanpassingen vooralsnog prima. (zoals contact sync app los installeren e.d.)
Mocht ik de stock echt beu zijn dan zal AEX een goeie zijn als ik het zo lees.
Aangezien er voor custom roms een apart draadje is, hier even wat rarigheidjes die mij opvallen aan de stock rom. Geen idee of mensen het herkennen of niet of allicht een workaround voor hebben/weten. Niet geschoten is altijd mis lijkt mij.
* Notificaties voor sommige apps komen, soms, dubbel binnen zo lijkt. Ik lees op o.a. zukfans dat dit een feature is, geen bug. Desalniettemin vreemd, ook omdat het niet altijd en bij elke app lijkt te zijn.
* De status bar boven in het scherm.. Verkleurt niet mee. (dus de "balk" waarin batterij percentage, wifi netwerk ikoontje e.d. te zien zijn.)
Ik zou zweren dat bij mijn vorige Android telefoon bij een donkere achtergrond deze licht werd (of iig de ikoontjes zelf een tegengestelde kleur kregen - bij een lichte achtergrond werden ze donker dus. Bij menu's e.d. kleurt ie wel mee zo lijkt het, maar standaard op de achtergrondissie dus zwart. Dat, op een donkere achtergrond (handig bij amoled scherm vanwege batterijverbruik) werkt niet zo handig.. (maar misschien ligt dit aan Nova launcher die ik draai) Op de lockscreen zijn de ikoontjes wel weer wit, maar bij gebruik van vingerafdrukscanner zie je die dan weer vaak niet. Geen drama, maar onhandig is het wel.
* Ik krijg outlook niet fatsoenlijk aan de praat. Wil outlook gebruiken voor exchange mail, gmail en nog wat losse imap/pop mailboxen, maar dat wil niet zo. D.w.g; het WIL wel, maar outlook negeert compleet de mail ophaal instellingen op de telefoon, wat ik ook doe. Mail komt continue real time binnen. Handmatig syncen, periodiek (eens per dag/ elk uur) het maakt allemaal niet uit. Stel het in binnen Outlook, in de account/syncrhonisatie instellingen bij de telefoon.. Alles wordt gewoon altijd real time opgehaald. Continue. Niet handig met ook dubbele notificaties.
On the bright side: De ingebouwde mailclient werkt vervolgens prima, maar andere 3rd party mailclients kreeg ik na verwijderen outlook helemaal niet meer fatsoenlijk aan de praat om een of andere reden. Geen idee of dit een algemeen Outlook voor Android issue is of dat dit i.c.m. de Chinese rom zich voordoet. Misschien herkent iemand het?
Verder; top telefoon tot nu toe. De hardware blijft eigenlijk onder alle omstandigheden flitsend snel, laden gaat nog vrij vlot (QC3 lader is inmiddels onderweg maar standaard hoge capaciteitslader gaat ook nog best vlot) en met wat kleine aanpassingen is met de stock rom nog goed te leven. De rarigheidjes in de stock rom (zoals de "yellow pages" button in de stock dialer en her en der nog wat Chinees) kom je bij dagelijks gebruik eigenlijk niet tegen.