Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:11
In theorie wel, echter werkt het niet op het moment. Op het Tele2 forum werd gemeld dat er geen ondersteuning is voor telefoons die niet op de whitelist staan, dus wellicht handig om te weten.

Nog geen antwoord van een officiële medewerker gekregen maar we wachten geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:30
Dagion schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:05:
.... zou ik graag willen weten of dit werkt....
Ik ben een tele2 gebruiker en 4g werkt prima op mijn zuk Z2 pro. Alle Europese gsm banden worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
bartelsrobert schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:19:
[...]

Ik ben een tele2 gebruiker en 4g werkt prima op mijn zuk Z2 pro. Alle Europese gsm banden worden ondersteund.
Hier geen 4G, heb al van alles geprobeerd dus dat is vreemd. Misschien te maken met mijn oude abo dan?
Was het gewoon plug en play bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
Dagion schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:28:
[...]

Was het gewoon plug en play bij jou?
Ik heb handmatig de APN ingesteld. Daarna pakte de telefoon pas 4g nadat ik de telefoon eerst op 3g had ingesteld en daarna terug op 4g had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
bartelsrobert schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:49:
[...]

Ik heb handmatig de APN ingesteld. Daarna pakte de telefoon pas 4g nadat ik de telefoon eerst op 3g had ingesteld en daarna terug op 4g had gezet.
Ik heb echt al van alles geprobeerd, welke instellingen had jij gebruikt? En herstart je de telefoon na het ingeven van de APN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
Dagion schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Ik heb echt al van alles geprobeerd, welke instellingen had jij gebruikt? En herstart je de telefoon na het ingeven van de APN?
Ik heb de APN instellingen op de tele2 toestelhulp pagina gebruikt. Volgens mij heb ik een Huawei toestel gekozen en dan handmatige instellingen. Denk dat ik m'n telefoon wel herstart heb, maar ik had pas 4g verbinding na het uit en inschakelen van 4g.
Twee weken geleden heb ik m'n telefoon omgeflashed naar AEX. Denk dat APN dan ook wordt gereset? Heb na het flashen niks hoeven instellen mbt APN. Heb je al geprobeerd automatisch de instellingen te ontvangen via sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
bartelsrobert schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Ik heb de APN instellingen op de tele2 toestelhulp pagina gebruikt. Volgens mij heb ik een Huawei toestel gekozen en dan handmatige instellingen. Denk dat ik m'n telefoon wel herstart heb, maar ik had pas 4g verbinding na het uit en inschakelen van 4g.
Twee weken geleden heb ik m'n telefoon omgeflashed naar AEX. Denk dat APN dan ook wordt gereset? Heb na het flashen niks hoeven instellen mbt APN. Heb je al geprobeerd automatisch de instellingen te ontvangen via sms?
Ik draai ook Aex, heb sms geprobeerd, handmatig ook (maar weet niet welke instellingen, lees verschillende). Zal morgen eens wat prullen, eventueel ander simkaartje proberen ofzo.

• Dagion
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar, heb mijn sim even in een Huawei gehad, daar schakelde hij wel over naar 4g.

Zou je wellicht jouw APN instellingen eens kunnen posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartelsrobert
Dagion schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:32:
Zou je wellicht jouw APN instellingen eens kunnen posten?
apn 1/2
apn 2/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Dank u! Heb inmiddels 4G, blijkbaar was de versie van TWRP die ik gebruikte de schuldige. Was iets mis met de modem, ZUI geflashed en opnieuw AEX met een andere TWRP (3.1.1.0 ipv 3.1.0.0) en alles werkt.

Heb ik de laatste 2 maanden toch 4G, daarna een overstap naar Telfort voor 8,50 per maand. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 09:07
nero355 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Dat is juist DE METHODE om van je BG ROM af te komen : Stock ZUI ROM flashen via QFIL :)

Je kan verder ervoor kiezen om 2.5.415 erop te flashen gelijk of eerst 1.9.xxx en dan verder te gaan via OTA's : Alleen de eerste 1.9.xxx versie kan namelijk je bootloader locken, zodat toekomstige OTA's werken!

Zelf had ik gelijk de laatste 2.3.xxx erop gezet begin dit jaar dus dat was niet zo slim achteraf gezien :+
Gisteren de telefoon besteld. Voor de volledigheid zou het dus zijn:
Deze manual volgen:
https://zukfans.eu/commun...o-z2121-only.57/#post-624
1.9x flashen..
Bootloader locken..
Ota updates binnenhalen?

Is het bij nieuwere releases van dezelfde firmware nog wel mogelijk om te bootloader weer te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

xxxneoxxx schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:14:
Gisteren de telefoon besteld. Voor de volledigheid zou het dus zijn:
Deze manual volgen:
https://zukfans.eu/commun...o-z2121-only.57/#post-624
1.9x flashen..
Bootloader locken.. Dit gaat vanzelf doordat je 1.9 flasht :)
Ota updates binnenhalen?
Yep, helemaal goed! d:)b
Is het bij nieuwere releases van dezelfde firmware nog wel mogelijk om te bootloader weer te unlocken?
Uiteraard, maar ik doe daar niks mee dus 0,0 ervaring verder.

Rooten/TWRP/Dalvick/Cash clearen/MultiROM toestanden... ik snap daar geen bal van en voorlopig doe ik er ook niks mee : De eerste keer in mijn leven een Android toestel flashen was al spannend genoeg :+
Nou is de Z2 Pro best wel bulletproof dankzij de Qualcomm chipset, maar dan nog...
"If it works don't touch it!" :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Oké, super, thanks! Nu moet ie nog even binnen komen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Wat is de laatste versie van Android die op de ZUK Z2 pro staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kingskawn schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:29:
Onder de laatste ZUI (2.5.462 ST) zit nog Android 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kingskawn schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:29:
Mocht je het interessant vinden zijn er wel custom ROM opties met 7.1.2 en er komt zelfs een 8.0 variant aan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:01
nero355 schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:20:
[...]

Mocht je het interessant vinden zijn er wel custom ROM opties met 7.1.2 en er komt zelfs een 8.0 variant aan :)
Zijn die wel stabiel dan? Ik moet de mijne nog krijgen, maar wat ik lees zijn de meeste (alle?) custom rom min of meer problematisch.

• xxxneoxxx
Rr schijnt wel OK te zijn voor wat ik heb gelezen. Alleen zul je dan een 3rd party camera app moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wildcheese schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:26:
Zijn die wel stabiel dan? Ik moet de mijne nog krijgen, maar wat ik lees zijn de meeste (alle?) custom rom min of meer problematisch.
Ik ben best wel enthousiast over https://zukfans.eu/commun...l-aosp-extended-aex.6568/

Op dit moment gebruik ik de laatste Android 6.0.1 ZUI release en wacht op de update die eraan schijnt te komen onder de naam ZUI 3.0, maar als dat allemaal niks wordt dan ga ik AEX een kans geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
nero355 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:59:
[...]

Ik ben best wel enthousiast over https://zukfans.eu/commun...l-aosp-extended-aex.6568/

Op dit moment gebruik ik de laatste Android 6.0.1 ZUI release en wacht op de update die eraan schijnt te komen onder de naam ZUI 3.0, maar als dat allemaal niks wordt dan ga ik AEX een kans geven :)
Ziet er goed uit. Draai zelf op de stock rom (de officiele, niet de webshop variant) en die doet het, zoals mensen hier al aangaven, na wat kleine aanpassingen vooralsnog prima. (zoals contact sync app los installeren e.d.)
Mocht ik de stock echt beu zijn dan zal AEX een goeie zijn als ik het zo lees.

Aangezien er voor custom roms een apart draadje is, hier even wat rarigheidjes die mij opvallen aan de stock rom. Geen idee of mensen het herkennen of niet of allicht een workaround voor hebben/weten. Niet geschoten is altijd mis lijkt mij. :)

* Notificaties voor sommige apps komen, soms, dubbel binnen zo lijkt. Ik lees op o.a. zukfans dat dit een feature is, geen bug. Desalniettemin vreemd, ook omdat het niet altijd en bij elke app lijkt te zijn. :D

* De status bar boven in het scherm.. Verkleurt niet mee. (dus de "balk" waarin batterij percentage, wifi netwerk ikoontje e.d. te zien zijn.)
Ik zou zweren dat bij mijn vorige Android telefoon bij een donkere achtergrond deze licht werd (of iig de ikoontjes zelf een tegengestelde kleur kregen - bij een lichte achtergrond werden ze donker dus. Bij menu's e.d. kleurt ie wel mee zo lijkt het, maar standaard op de achtergrondissie dus zwart. Dat, op een donkere achtergrond (handig bij amoled scherm vanwege batterijverbruik) werkt niet zo handig.. (maar misschien ligt dit aan Nova launcher die ik draai) Op de lockscreen zijn de ikoontjes wel weer wit, maar bij gebruik van vingerafdrukscanner zie je die dan weer vaak niet. Geen drama, maar onhandig is het wel.

* Ik krijg outlook niet fatsoenlijk aan de praat. Wil outlook gebruiken voor exchange mail, gmail en nog wat losse imap/pop mailboxen, maar dat wil niet zo. D.w.g; het WIL wel, maar outlook negeert compleet de mail ophaal instellingen op de telefoon, wat ik ook doe. Mail komt continue real time binnen. Handmatig syncen, periodiek (eens per dag/ elk uur) het maakt allemaal niet uit. Stel het in binnen Outlook, in de account/syncrhonisatie instellingen bij de telefoon.. Alles wordt gewoon altijd real time opgehaald. Continue. Niet handig met ook dubbele notificaties.
On the bright side: De ingebouwde mailclient werkt vervolgens prima, maar andere 3rd party mailclients kreeg ik na verwijderen outlook helemaal niet meer fatsoenlijk aan de praat om een of andere reden. Geen idee of dit een algemeen Outlook voor Android issue is of dat dit i.c.m. de Chinese rom zich voordoet. Misschien herkent iemand het?

Verder; top telefoon tot nu toe. De hardware blijft eigenlijk onder alle omstandigheden flitsend snel, laden gaat nog vrij vlot (QC3 lader is inmiddels onderweg maar standaard hoge capaciteitslader gaat ook nog best vlot) en met wat kleine aanpassingen is met de stock rom nog goed te leven. De rarigheidjes in de stock rom (zoals de "yellow pages" button in de stock dialer en her en der nog wat Chinees) kom je bij dagelijks gebruik eigenlijk niet tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

xxxneoxxx schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:51:
* Notificaties voor sommige apps komen, soms, dubbel binnen zo lijkt. Ik lees op o.a. zukfans dat dit een feature is, geen bug. Desalniettemin vreemd, ook omdat het niet altijd en bij elke app lijkt te zijn. :D
Niet echt dubbel, maar meer verspreid over meerdere meldingen als het niet in één melding past lijkt het wel. Maakt mij niet zoveel uit in ieder geval :)
* De status bar boven in het scherm.. Verkleurt niet mee. (dus de "balk" waarin batterij percentage, wifi netwerk ikoontje e.d. te zien zijn.)
Ik zou zweren dat bij mijn vorige Android telefoon bij een donkere achtergrond deze licht werd (of iig de ikoontjes zelf een tegengestelde kleur kregen - bij een lichte achtergrond werden ze donker dus. Bij menu's e.d. kleurt ie wel mee zo lijkt het, maar standaard op de achtergrondissie dus zwart. Dat, op een donkere achtergrond (handig bij amoled scherm vanwege batterijverbruik) werkt niet zo handig.. (maar misschien ligt dit aan Nova launcher die ik draai) Op de lockscreen zijn de ikoontjes wel weer wit, maar bij gebruik van vingerafdrukscanner zie je die dan weer vaak niet. Geen drama, maar onhandig is het wel.
Als ik met Chrome de website open van HWI bijvoorbeeld dan verkleurt die wel, maar het lijkt een donkerdere tint te zijn dan de rest ?

Bij mijn oude toestel was het ook wat anders allemaal, maar het kan me niet echt veel schelen allemaal eerlijk gezegd : Een toestel dat standaard niet volgepropt is met apps voor elke Google Service is echt een verademing!
Net als het ontbreken van het "double pulldown" gedoe van de standaard AOSP Launcher :Y)
Verder; top telefoon tot nu toe. De hardware blijft eigenlijk onder alle omstandigheden flitsend snel,
#1 reden om de Z2 Pro te kopen :Y)
laden gaat nog vrij vlot (QC3 lader is inmiddels onderweg maar standaard hoge capaciteitslader gaat ook nog best vlot) en met wat kleine aanpassingen is met de stock rom nog goed te leven.
QC 3.0 werkt niet helemaal zoals verwacht in de Stock ZUI ROM, maar als je telefoon na ongeveer 2 uur is opgeladen dan is het goed.

Er zijn een aantal Custom ROM's die WEL QC 3.0 volledig benutten dus als je echt helemaal ervan wil genieten dan kan je dat overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:38
Mijn gewone Zuk is na 1 uur en 10 minuten ongeveer helemaal vol. Opgeladen vanaf 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Incognitum schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:52:
Mijn gewone Zuk is na 1 uur en 10 minuten ongeveer helemaal vol. Opgeladen vanaf 10%.
Stock ROM ? Welke versie ?

Welke lader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:38
nero355 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:09:
[...]

Stock ROM ? Welke versie ?

Welke lader ?
Excuses inderdaad.

Lineage OS (20170930) icm BlitzWolf QC 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Ik heb inmiddels de ZUK Z2 pro een paar dagen binnen. Gelijk maar de stock CN rom erop gezet. Prima telefoon, zeker lekker snel en kan ook prima met een Ikea USB charger redelijk snel opgeladen worden.

Ik moet nog wel uitzoeken hoe ik de notificaties goed krijg, daar lijkt iedereen tegenaan te lopen. WhatsApp, Skype en andere notificaties moeten gwn doorkomen uiteraard. Dan maar iets korter met een batterij. Groot voordeel is wel de tweaking van het lockscreen..messages van de dating app komen minder prominent in beeld ;)

Wat ik wel raar vind is dat device encryptie er niet in zit. Op zich niet zo een probleem, maar is toch wel tegen mijn normale beeld in. Ik lees hier weinig over, anders dan dat het in de rom voor India wel zou zitten. Die kan ik echter niet vinden. Heeft iemand ervaring met het activeren van device encryptie?

Ik wil voorlopig wel stock en non rooted blijven. Mijn ervaring bij custom roms is dat er altijd wel iets niet helemaal goed werkt, en daarnaast is het vaak lastig om whatsapp berichten te herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Safe center ellende applicaties whitelisten kom je een eind mee m.b.t. notificaties. Ook het verplicht pinnen/locken van draaiende applicaties (allow autostart in safecenter en dan in je lopende app. overzicht deze naar beneden swipen zodat er een slotje boven staat) is nodig voor fatsoenlijk werkende notificaties. Het zijn even weetjes, maar als je het eenmaal gewend bent prima te doen.

Heb iig mezelf nog niet genoeg ge-ergerd om een custom rom voor mezelf te rechtvaardigen, met evt. bijbehorende niet-werkende issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
xxxneoxxx schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:36:
Safe center ellende applicaties whitelisten kom je een eind mee m.b.t. notificaties. Ook het verplicht pinnen/locken van draaiende applicaties (allow autostart in safecenter en dan in je lopende app. overzicht deze naar beneden swipen zodat er een slotje boven staat) is nodig voor fatsoenlijk werkende notificaties. Het zijn even weetjes, maar als je het eenmaal gewend bent prima te doen.

Heb iig mezelf nog niet genoeg ge-ergerd om een custom rom voor mezelf te rechtvaardigen, met evt. bijbehorende niet-werkende issues.
Thanks voor de info. Ik heb geen overzicht met running apps kunnen vinden, maar als ik in safe center in het autostart optie menu zit zie ik rechtsboven een slotje staan -> daar kan ik dan de apps selecteren die altijd starten. Lijkt nu idd te werken.

Verder is de telefoon super stabiel en ondanks alle tweaks voor de notificaties nog steeds behoorlijk zuinig op de batterij. Idd geeft een custom rom altijd de onzekerheid of er iets niet werkt. Ik ben vooralsnog prima tevreden met de stock rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Als je dubbelklikt op de knop op je toestel, krijg je als het goed is een overzicht van openstaande apps. Die kan je naar beneden swipen om geforceerd te sluiten, maar ook naar boven waardoor er ook een slotje boven verschijnt. Op die manier kan je ook apps actief laten draaien in de achtergrond zonder ze eerst in het safe center te moeten white listen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
xxxneoxxx schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:42:
Als je dubbelklikt op de knop op je toestel, krijg je als het goed is een overzicht van openstaande apps. Die kan je naar beneden swipen om geforceerd te sluiten, maar ook naar boven waardoor er ook een slotje boven verschijnt. Op die manier kan je ook apps actief laten draaien in de achtergrond zonder ze eerst in het safe center te moeten white listen.
Ah ja gevonden :). Bij mij staat inderdaad een slotje boven de gewhiteliste apps, weer wat geleerd. Notificaties komen nu redelijk snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wildcheese schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:24:daarnaast is het vaak lastig om whatsapp berichten te herstellen.
Des te meer reden om naar Telegram over te stappen O-) Alles altijd en overal in sync! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
nero355 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:30:
[...]

Des te meer reden om naar Telegram over te stappen O-) Alles altijd en overal in sync! :Y)
Mss wel een idee, wordt het wel gelijk een stuk rustiger op de app ;) (voorzover ik weet heeft niemand/weinige van mijn vrienden dat).

De eerste ervaringen zijn positief. Ook al had ik bij Banggood tegelijk met de telefoon een hoesje besteld, Banggood heeft het apart opgestuurd waardoor de telefoon al lang binnen is en ik nog op het hoesje zit te wachten. Op zich geen probleem, al is het toestel erg glad en daardoor al 2 keer van de bank gegleden. Gelukkig zonder enige vorm van schade dus in ieder geval een stevig toestel :). En inmiddels is een (later bestelde) case van Alie al binnen dus nu is ie beschermd.

Tot nu toe 1 bug gevonden: als je probeert een foto te delen bij Gallery dan kloppen de icoontjes niet met de appnaam. Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

wildcheese schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:01:
Tot nu toe 1 bug gevonden: als je probeert een foto te delen bij Gallery dan kloppen de icoontjes niet met de appnaam. Hebben meer mensen dat?
Bekende bug in de ZUI 2.5.xxx versies die op Android 7 zijn gebaseerd ;)

/EDIT :
Medabi3 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:46:
Ik las op de vorige pagina dat een aantal mensen Tele2 4g aan de praat hebben gekregen op hun z2 Pro, ik heb ditzelfde toestel en heb interesse in hun unlimited 4g abbo, op Twitter zegt een medewerker dat deze telefoon niet gaat werken, maar hier lees ik weer 'n ander verhaal.. Iemand hier Tele2 unlimited 4g met dit toestel? Of 4g in het algemeen van Tele2 wat een aanrader is?
Zou ik ook wel willen weten, want ik vind het hele verhaal een beetje onzin eerlijk gezegd : Alle banden die je nodig hebt support de Z2 Pro gewoon! :)

[ Voor 49% gewijzigd door nero355 op 23-10-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 13:03
Ik las op de vorige pagina dat een aantal mensen Tele2 4g aan de praat hebben gekregen op hun z2 Pro, ik heb ditzelfde toestel en heb interesse in hun unlimited 4g abbo, op Twitter zegt een medewerker dat deze telefoon niet gaat werken, maar hier lees ik weer 'n ander verhaal.. Iemand hier Tele2 unlimited 4g met dit toestel? Of 4g in het algemeen van Tele2 wat een aanrader is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
Ze ondersteunen de zuk Z1 (staat op hun lijst). Dus de z2 pro lijkt me dan geen probleem. Echter niet officieel ondersteund dus.
Tele2 werkt iig prima met 4g op mijn Z2 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 13:03
nero355 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 01:55:
Zou ik ook wel willen weten, want ik vind het hele verhaal een beetje onzin eerlijk gezegd : Alle banden die je nodig hebt support de Z2 Pro gewoon! :)
Ja inderdaad, ik had even op een frequencychecker website gekeken en daar stonden dat alle banden ondersteund worden. https://twitter.com/Tele2Nederland/status/921295852202807296 Tweet in kwestie waar de Tele2 medewerker zegt dat het toestel niet ondersteund is.
bartelsrobert schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:18:
Ze ondersteunen de zuk Z1 (staat op hun lijst). Dus de z2 pro lijkt me dan geen probleem. Echter niet officieel ondersteund dus.
Tele2 werkt iig prima met 4g op mijn Z2 pro
Misschien ga ik het dan toch maar riskeren, gewoon maandelijks opzegbaar abbo nemen oid.
Heb jij nog aparte instellingen moeten aanpassen om de 4g werkende te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Medabi3 op 25-10-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
Medabi3 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:52:

[...]

Misschien ga ik het dan toch maar riskeren, gewoon maandelijks opzegbaar abbo nemen oid.
Heb jij nog aparte instellingen moeten aanpassen om de 4g werkende te krijgen?
Ik heb hooguit wat vinkjes een keer aan/uit gezet en het netwerk een keer op 3g en weer terug gezet. Daarna pakte de telefoon 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzelK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb de ZUK Z2 Pro nu bijna twee maanden. Prima toestel. Tot een dag of wat geleden. Het toestel valt nu sinds een paar dagen gewoon uit met (zoals vanavond 34%) accupercentage over. Het toestel trilt dan bij het 'inschakelen' een keer en het rode noticatie-ledjes gaat een seconde aan en dan...niks. Het beeld blijft uit. Daarmee de telefoon dus ook.

Lader aansluiten...het beeld gaat aan en er verschijnt 34% in beeld. Huh :?
Een paar tellen later staat de accupercentage ineens op 0% en moet het toestel dus blijkbaar opladen.

Zojuist haal ik de telefoon van de lader en staat er 36% in beeld. Ik zet de telefoon aan (moet longpressen op de aan/uit knop blijkbaar) en wat blijkt...in Android staat ineens 81%.

Iemand die hier ervaring mee heeft i.c.m. ZUI 2.5.462 ST?

[ Voor 8% gewijzigd door FritzelK op 22-11-2017 19:44 ]

• nero355

nero355

Ik heb nog nooit over zoiets gelezen...

Waarschijnlijk is je batterij stuk of ergens een contact niet goed of zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzelK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-02-2022
nero355 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 01:14:
Ik heb nog nooit over zoiets gelezen...

Waarschijnlijk is je batterij stuk of ergens een contact niet goed of zo :/
Ik heb inderdaad ook al even gezocht en niemand gevonden die dit ook had. Ik heb inmiddels de battery-assistent ingeschakeld bij 15% resterende accu en wat apps verwijderd die ik afgelopen weken had geïnstalleerd (o.a. Buienradar, DSFinder en een of andere lichtkrant-app) en tot nu toe heb ik er geen problemen meer mee gehad.

Hopen dat het allemaal meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppersjaak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 23:23
Oppersjaak schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:15:
[...]
Ik heb het inderdaad eerst op garantie gegooid via de webshop waar ik hem kocht. Dat is de AliExpress shop 'Xphone store' Na ongeveer 4 weken discussie gaan ze hem repareren dus gisteren op de post gedaan naar Shenzhen! Ik zal hier wel weer even verslag doen hoe dat afloopt.
tldr; stuur je telefoon bij voorkeur niet naar China voor garantie

Ik had 4 maanden geleden in dit topic gezegd nog even verslag te doen van mijn ZUK Z2 Pro die ik ter reparatie naar China heb opgestuurd. Met de cryptische zin 'When you use it, plug the connect the cable to the phone, it use too much power.' was de melding dat ik de connector te hard in de telefoon geduwd zou hebben. De kosten waren niet hoog dus ben ik akkoord gegaan met reparatie op mijn kosten. Even later bleek er een probleem te zijn met een douaneheffing maar het is me wegens gebrekkig Engrish nooit helemaal duidelijk geworden wat precies aan de hand is. De winkel heeft nu gezegd de telefoon ongerepareerd retour te sturen maar ik heb nog niks retour ontvangen.

Ik zal ook even verslag doen in [Ervaringen] Online shoppen in China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
Sinds vorige week heb ik mijn Z2 Pro geupdated naar ZUI 3.5.259 ST.
Alles werkt prima, op één ding na.

Ik kan sinds de update niet meer connecten op publieke wi-fi netwerken.
Althans, de telefoon maakt automatisch verbinding met het publieke wi-fi netwerk (bijv AH/Schiphol) maar ik krijg geen notificatie/pop up scherm meer waarin ik "akkoord moet gaan met de condities/voorwaarden". Ook niet als ik handmatig de browser opstart.

Ik heb het algemene settingsmenu doorgespit maar hier kan ik niet iets vinden wat mijn probleem kan oplossen.

Heeft iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Is volgens mij al een bekende bug @ zukfans.eu ondertussen.

Moet je effe de search daar gebruiken en kijken of er al een oplossing voor bekend is :)

/EDIT : Volgens mij is de poster op ZUKfans.eu dezelfde als hier op GoT... voel me "een beetje dom" nu :$ :+

[ Voor 27% gewijzigd door nero355 op 08-03-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
nero355 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:00:
Is volgens mij al een bekende bug @ zukfans.eu ondertussen.

Moet je effe de search daar gebruiken en kijken of er al een oplossing voor bekend is :)
Vreemd genoeg kwam ik gisteren bij de AH via Chrome weer op de inlogportal.
Ik krijg nog steeds geen notificatie wanneer ik automatisch verbinding maak, maar met de extra stap kom ik er wel weer op.

Misschien had de update ff wat tijd nodig om er aan te wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Ik heb na maanden Mokee besloten om eens AOSP te proberen. De ROM is gebaseerd op Android 8.1.0 en tot nu toe bevalt ze prima. Ik had enkel met de default camera app een probleem, maar ik heb die eigenlijk gewoon disabled, dus geen idee of het identiek hetzelfde probleem is dat zich ook voordoet bij Mokee (Android 7.1.1)

https://downloads.aospextended.com/z2_row/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 125883 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:52:
Ik heb na maanden Mokee besloten om eens AOSP te proberen. De ROM is gebaseerd op Android 8.1.0 en tot nu toe bevalt ze prima. Ik had enkel met de default camera app een probleem, maar ik heb die eigenlijk gewoon disabled, dus geen idee of het identiek hetzelfde probleem is dat zich ook voordoet bij Mokee (Android 7.1.1)

https://downloads.aospextended.com/z2_row/
Check eens hier of er een oplossing is : https://zukfans.eu/commun...l-aosp-extended-aex.6568/

Van wat ik tot nu toe heb begrepen zijn er twee Custom ROM's die echt interessant zijn :

- AEX / AOSP Extended
- Cosmic OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:01
Is het al iemand gelukt om Zui 4.0.191 DEV erop te zetten? Deze is beschikbaar maar zou via TWRP geflasht moeten worden. Is het ook mogelijk om deze met de standaard bootloader te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 07:57
Ik gebruik deze ZUK Z2 Pro nu exact 2 jaar. Maar het laatste half jaar veel problemen, waardoor deze telefoon binnenkort het veld moet ruimen voor wat anders.
  • notificaties zijn een ramp, krijg geen automatische meldingen van whatsapp, facebook etc.
    Heb sinds een tijdje een telefoon (Iphone 7) van m'n werk ernaast, aantal dezelfde apps ook daarop geïnstalleerd, dan pas valt op hoe laat of helemaal niet ik notificaties krijg.
  • Kan hem niet flashen naar custom rom omdat het USB device niet goed meer herkend wordt binnen Windows. Mogelijk is de usb aansluiting in de telefoon niet helemaal lekker meer.
  • Camera doet het soms niet , dan komt er een heel hoog frequent trillend geluid uit de telefoon en staat het beeld in diezelfde frequentie te trillen.
  • Heb al een aantal keer gehad dat hij is uitgevallen en ik hem pas een aantal uur later weer aan kreeg.
  • Batterij gaat retesnel leeg.
Opzich is de telefoon nog snel zat, dat is het hele jammere er eigenlijk aan.

Klinkt dit herkenbaar voor meer mensen?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 08:10
Burning_Tyre schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:41:
Ik gebruik deze ZUK Z2 Pro nu exact 2 jaar. Maar het laatste half jaar veel problemen, waardoor deze telefoon binnenkort het veld moet ruimen voor wat anders.
  • notificaties zijn een ramp, krijg geen automatische meldingen van whatsapp, facebook etc.
    Heb sinds een tijdje een telefoon (Iphone 7) van m'n werk ernaast, aantal dezelfde apps ook daarop geïnstalleerd, dan pas valt op hoe laat of helemaal niet ik notificaties krijg.
  • Kan hem niet flashen naar custom rom omdat het USB device niet goed meer herkend wordt binnen Windows. Mogelijk is de usb aansluiting in de telefoon niet helemaal lekker meer.
  • Camera doet het soms niet , dan komt er een heel hoog frequent trillend geluid uit de telefoon en staat het beeld in diezelfde frequentie te trillen.
  • Heb al een aantal keer gehad dat hij is uitgevallen en ik hem pas een aantal uur later weer aan kreeg.

Ik had zelf de non pro versie. Deze heb ik 2,5 jaar gebruikt. Ik heb na 2 jaar tijd een pixelexperience rom erop gezet welke fijn werkte.
Ik herken alleen de laatste 2 punten hoewel de telefoon niet uitviel, kreeg die soms spontane reboots. Dus bij mij ging die ook meteen weer aan.

Daarnaast was de telefoon in principe nog snel zat voor wat ik dagelijks deed.

Heb nu sinds 2 weken een Xiaomi Mi9T.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nee, de mijne doet het nog perfect.

ECHTER: sinds vanochtend toont de telefoon chinese reclames elke keer als ik een app opstart.
Ik ga maar even custom rommen

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

DJMaze schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:15:
Nee, de mijne doet het nog perfect.
De mijne ook, maar sinds de laatste 4.0.nogwat ZUI Update heb ik wel het idee dat de batterij wat minder lang meegaat...

Maar goed : Hij is ook bijna 3 jaar oud! :*)
ECHTER: sinds vanochtend toont de telefoon chinese reclames elke keer als ik een app opstart.
Ik ga maar even custom rommen
Zoiets had ik ook met een oudere ZUI versie, maar nadat ik wat adressen in mijn Pi-Hole had gepropt en alles opnieuw heb geflashed geen last meer van! :)

Zit nu ook eraan te denken om ergens aan het eind van het jaar gewoon een Custom ROM erop te knallen voor betere Android Security patches/updates en eventueel Android 9 of 10 zelfs te draaien! :D
[list]
Grappig : Ik had hetzelfde met een iPhone 5SE van mijn werkgever! :+

Telegram werkt in ieder geval PERFECT! en dat is ook het enige programma dat ik voor dergelijke communicatie gebruik! :Y)
Ik zou de connector eens schoonmaken ;)
OIS unit stuk :?

[/list]
Een nieuwe batterij is nu wat lastiger te vinden helaas :-(

Paar weken terug was er nog een betrouwbaar merk dat fatsoenlijke batterijen maakte, maar dat feestje is voorbij...
Dat is ook een beetje mijn probleem : De Z2 Pro heeft alleen een nieuwe batterij nodig over een tijdje en dan kan die er weer een flinke tijd tegenaan! 8)
Kijk eens rond op zukfans.eu en verkoop de telefoon desnoods in onderdelen, want daar is nog weleens vraag naar! ;)

[ Voor 53% gewijzigd door nero355 op 12-09-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 07:57
nero355 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:36:
[...]

Kijk eens rond op zukfans.eu en verkoop de telefoon desnoods in onderdelen, want daar is nog weleens vraag naar! ;)
Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere telefoon. Heb de ZUK Z2 pro dus nog wel liggen. Waar zou je deze het beste in onderdelen kunnen verkopen?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Burning_Tyre schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:58:
Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere telefoon. Heb de ZUK Z2 pro dus nog wel liggen. Waar zou je deze het beste in onderdelen kunnen verkopen?
Dat zeg ik niet! ;)

In zijn geval is de telefoon niet meer 100% hardwarematig en dan kan het interessant zijn om hem in onderdelen te verkopen...

Kortom : Dat ligt helemaal aan de staat van je telefoon :)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor Levertijden & Prijzen: [ZUK Z2 Pro] Levertijden & Prijzen
Voor Accessoires: [ZUK Z2 Pro] Het grote Accessoires topic
Voor Rooten & Custom ROM's: [ZUK Z2 Pro] Rooten & Custom ROM's