Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou, hij is voorlopig af. Nu nog afwachten tot de juiste keycaps geleverd worden. Maar ik ben nu al heel tevreden. Nou de juiste keycaps en het luben van de switches nog.

Edit: linkje vergeten

[ Voor 40% gewijzigd door MatthijsBoog op 30-09-2022 12:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-07 15:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hier alvast een sneak peak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYK95_AIzIU-lmJsIr6iMC9mGeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLsw3jWxKTBEYFhe8C4UQ9jt.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas zal de volledige build ook nog even moeten wachten, weekend volgepland en de Oil Kings zijn nog onderweg :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MatthijsBoog Box jade onder de caps lock en die andere zijn Gateron (Pro) Yellows? Wel apart 3 soorten switches op een bord :p
Flitsend kleurtje hoor!

@ricjuh Beter een vol weekend en wachten op switches dan een leeg weekend en wachten op switches O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, gat yellows waren de enige linears die ik had liggen en al gelubed waren, maar dat wordt nog wel wat anders. Waarschijnlijk lavender linears ofzo. Maar de box jade blijft zeker onder de caps, das echt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:58:
Tja, gat yellows waren de enige linears die ik had liggen en al gelubed waren, maar dat wordt nog wel wat anders. Waarschijnlijk lavender linears ofzo. Maar de box jade blijft zeker onder de caps, das echt perfect.
OW dat is bewust gedaan, linears onderje modifiers:?

Ik dacht dat het was omdat je switches te weinig had of zoiets _O-

Voor de grap eens het 'Mario toetsenbord meegenomen naar werk om er eens echt op te werken. Tja dan merk je snel dat een TES68 écht een goedkoop ding is, zelfs met mods.
Of dat ik gewoon verpest ben met 'betere' borden :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inderdaad linears onder de mods. Gebruik meestal 3 of 4 verschillende switches in 1 bord. Typ alleen maar op tactiles, maar vind de 'w' en pijltjes vaak fijner als ze linear en wat lichter zijn. En zoals je kunt zien ook de mods. Waarbij ik iets als ctrl meestal ook meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-07 10:05
MatthijsBoog schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:59:
Inderdaad linears onder de mods. Gebruik meestal 3 of 4 verschillende switches in 1 bord. Typ alleen maar op tactiles, maar vind de 'w' en pijltjes vaak fijner als ze linear en wat lichter zijn. En zoals je kunt zien ook de mods. Waarbij ik iets als ctrl meestal ook meeneem.
Als je lichtere switches wil, kan je ook een spring-mod doen, met lichtere switches.

Dit heb ik ook gedaan met keys [Caps key op mijn X-bows knight+] heb ik 150gram switches ingezet. [tijdens het snel typen tik ik soms de caps key perongeluk aan, dus als deze zwaarder is is het onmogelijk om deze in te drukken tijdens het snel typen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 15:39
Ik heb op dit moment een corsair K70 mx red. Ik merk tijdens het gamen dat langdurig knoppen ingedrukt houden teveel kracht kost. Denk dan voornamelijk aan het ingedrukt houden van de W tijdens het lopen. Half indrukken werkt niet echt. Sommige games hebben autorun maar werkt ook niet altijd lekker. Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen. Kan ik de switch eruit halen en er zomaar een variant inklikken? Voor zover ik kan vinden is 45gr mx red al vrij laag qua actuation force.

Qua typen enzo is het verder prima. Iemand een tip zonder dat ik een ander toetsenbord nodig heb?

[ Voor 4% gewijzigd door biggydeen2 op 03-10-2022 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoel meer dat ik graag typ op iets als ene u4t, wat toch wel een ietwat zwaardere tactile is. Maar zwaar en tactile speelt allebei niet echt prettig vind ik. Dus dan vervang ik die door iets van een Akko rose red of wat ik ook maar heb liggen aan linears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
biggydeen2 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:19:
Ik heb op dit moment een corsair K70 mx red. Ik merk tijdens het gamen dat langdurig knoppen ingedrukt houden teveel kracht kost. Denk dan voornamelijk aan het ingedrukt houden van de W tijdens het lopen. Half indrukken werkt niet echt. Sommige games hebben autorun maar werkt ook niet altijd lekker. Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen. Kan ik de switch eruit halen en er zomaar een variant inklikken? Voor zover ik kan vinden is 45gr mx red al vrij laag qua actuation force.

Qua typen enzo is het verder prima. Iemand een tip?
Wat je zou kunnen doen is de switch van de 'w' desolderen en dan het veertje of de hele switch vervangen door iets lichters, maar 45gram is zeker niet echt zwaar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darknessblade schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

Als je lichtere switches wil, kan je ook een spring-mod doen, met lichtere switches.

Dit heb ik ook gedaan met keys [Caps key op mijn X-bows knight+] heb ik 150gram switches ingezet. [tijdens het snel typen tik ik soms de caps key perongeluk aan, dus als deze zwaarder is is het onmogelijk om deze in te drukken tijdens het snel typen]
Ik heb ook clicky’s (Box Navy of Jade) onder de Caps maar kan deze net zo goed remappen als ik me er écht aan zou storen.
En een stepped keycap is ook zó fijn :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
sapphire schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

Ik heb ook clicky’s (Box Navy of Jade) onder de Caps maar kan deze net zo goed remappen als ik me er écht aan zou storen.
En een stepped keycap is ook zó fijn :)
Mijn caps-key is een modded gateron green met 150gram spring [heb er nog meer dan genoeg, Toen ik switches kocht, op aliexpress, vroeg ik de verkoper of deze 1pcs kon toevoegen, kreeg een zakje van 50pcs [wat veel te veel was, omdat ik hooguit maar 2 switches wilde modden]]

Ik kan mijn keyboard [Xbows knight+] ook gewoon remappen [via VIAL]. en de caps uitschakelen. maar doe dit liever niet. Omdat ik de caps-key soms gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-07 20:06
Heb nu sinds een tijdje een Jelly Epoch.
Na het grote succes van de QK65 met het bekende "marbly" geluid was ik na een maand of 6 toch wel erg benieuwd naar de voorloper waar ik zo veel goede verhalen over heb gelezen. Heeft helaas wel flink wat gekost maar je merkt gelijk het verschil in kwaliteit. Wat een prachtig bordje is de Jelly.

De verkoper verkocht 'm met lubed en filmed banana splits voor een vriendelijke meerprijs dus ik dacht, waarom ook niet en ik vind ze heerlijk voelen.
Ook het geluid is erg fijn op de Jelly Epoch met een POM plate, wat minder thocky en meer clacky dan de black ink v2 die ik op de QK had met een PC plate maar het bordje als geheel klinkt gewoon heerlijk!

Stiekem ook al aan het kijken naar een mr suit, dan is voor mij de marbly cirkel compleet :)
QK65 kan op zoek naar een nieuwe eigenaar want ik denk dat ik niet snel afstand zal doen van de Jelly!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arrieknarrie123 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:13:
Heb nu sinds een tijdje een Jelly Epoch.
Na het grote succes van de QK65 met het bekende "marbly" geluid was ik na een maand of 6 toch wel erg benieuwd naar de voorloper waar ik zo veel goede verhalen over heb gelezen. Heeft helaas wel flink wat gekost maar je merkt gelijk het verschil in kwaliteit. Wat een prachtig bordje is de Jelly.

De verkoper verkocht 'm met lubed en filmed banana splits voor een vriendelijke meerprijs dus ik dacht, waarom ook niet en ik vind ze heerlijk voelen.
Ook het geluid is erg fijn op de Jelly Epoch met een POM plate, wat minder thocky en meer clacky dan de black ink v2 die ik op de QK had met een PC plate maar het bordje als geheel klinkt gewoon heerlijk!

Stiekem ook al aan het kijken naar een mr suit, dan is voor mij de marbly cirkel compleet :)
QK65 kan op zoek naar een nieuwe eigenaar want ik denk dat ik niet snel afstand zal doen van de Jelly!
Oh wow, mooie aankoop. Beetje een leuke prijs er voor gevonden, en waar? Tijdje terug gekeken en toen was 200% "goedkoop". Mr. Suit is ook erg lekker, stonden er aardig wat op de meetup een tijdje terug en was een van m'n favoriete borden. Goede flex, prachtige achterkant en ook nog eens een mooi geluid. Klinkt in ieder geval als een nieuwe owlabs fan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
superbok schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Oh wow, mooie aankoop. Beetje een leuke prijs er voor gevonden, en waar? Tijdje terug gekeken en toen was 200% "goedkoop". Mr. Suit is ook erg lekker, stonden er aardig wat op de meetup een tijdje terug en was een van m'n favoriete borden. Goede flex, prachtige achterkant en ook nog eens een mooi geluid. Klinkt in ieder geval als een nieuwe owlabs fan ;)
Ik heb er uiteindelijk € 700 voor betaald met de switches er bij na wat onderhandelen.
Al met al dus iets minder dan 200% MSRP helaas.
Had iemand op Reddit Mechmarket een bericht gestuurd en vanuit daar op Discord contact gehouden.

Hoop dat ik de Mr. Suit voor een iets zachter prijsje kan oppikken, al verwacht ik van niet aangezien ik er wel eentje wil zonder krasjes of imperfecties, daar kan ik mij toch aan storen bij zo'n "dure" aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arrieknarrie123 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

Ik heb er uiteindelijk € 700 voor betaald met de switches er bij na wat onderhandelen.
Al met al dus iets minder dan 200% MSRP helaas.
Had iemand op Reddit Mechmarket een bericht gestuurd en vanuit daar op Discord contact gehouden.

Hoop dat ik de Mr. Suit voor een iets zachter prijsje kan oppikken, al verwacht ik van niet aangezien ik er wel eentje wil zonder krasjes of imperfecties, daar kan ik mij toch aan storen bij zo'n "dure" aankoop.
Oh dat kan erger, als ik het goed heb onthouden was hij rond de $400 zonder verzend- en importkosten. Kleine meerprijs dan eigenlijk. Ben alleen nog wel benieuwd hoe hij er uit ziet (foto O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Arrieknarrie123 Ow vet een Epoch! Ik ben het met @superbok eens foto's !!

Tijd dat er weer eens wat van dit soort niveau borden (Lees Epoch, vega, Mode sixtyfive) in de GB gaan want ik ben er eigenlijk ook wel voor in de markt langzaam aan :9

Kleine rant + disclaimer
Hoe veel tijd heb je als shop nodig om wat switches te versturen, werkdag 3 en behalve een bevestiging van Candykeys nog niks gehoord van de bestelling :(
* Disclaimer: Ik heb sowieso een ibbeltje tegen CK wat ook niet helpt O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
Ik heb twee foto's met degelijk licht gemaakt toen ik 'm in ontvangst nam, inmiddels heb ik MoDo 2 er op geplaatst en die vind ik toch wel leuker staan.
In ieder geval, zo ziet de Jelly er uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WogPQwzF95IEci1BQJFy4X4CY8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdtg7fgeaWptawsLft7AfhRS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6PbuJ4QN3ZgRXiicFM0g_huesY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJn9otVhbYYWr0EVSnYNQr4c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn Epomaker TH96 (en extra goodies) zijn eindelijk onderweg naar nederland :)

Ik heb hem met flamingo linear switches besteld en doe in het begin alleen een tape en demp mod.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:33:
Kleine rant + disclaimer
Hoe veel tijd heb je als shop nodig om wat switches te versturen, werkdag 3 en behalve een bevestiging van Candykeys nog niks gehoord van de bestelling :(
* Disclaimer: Ik heb sowieso een ibbeltje tegen CK wat ook niet helpt O-)
Mijn bestelling bij CK duurde ook vrij lang. 4 of 5 werkdagen voor het verzamelen van wat switches. Verder (nog) niks tegen CK, maar had toch wel wat sneller verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sapphire heel snel gaat het inderdaad daar niet. M'n ali bestelling is soms zelfs sneller :+ Hopelijk zijn ze wat sneller wanneer m'n GB bord daar binnen komt.

@Arrieknarrie123 :o Blijft een prachtig bord en kan me voorstellen dat MoDo er nog beter uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat zie ik nu? een groene superbok :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hahaha klopt, hoopte dat het niet zou opvallen zodat ik rustig wat wijzigingen kan maken. Heb met een mod gesproken en ben nu mede auteur van het topic zodat ik een aantal dingen kan updaten. Dus mochten jullie nog suggesties hebben.... (of willen helpen). Heb al flink wat stukken geschreven maar ben nog een beetje aan het puzzelen hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:11:
@sapphire heel snel gaat het inderdaad daar niet. M'n ali bestelling is soms zelfs sneller :+ Hopelijk zijn ze wat sneller wanneer m'n GB bord daar binnen komt.

@Arrieknarrie123 :o Blijft een prachtig bord en kan me voorstellen dat MoDo er nog beter uit ziet.
KPrepublic, Mykeyboard, Elonquentclicks, Loob.no, KBDfans, SplitKB en Keygem zijn iig sneller :o
Over GB's daar kan/wil ik het nog niet hebben :+

@Arrieknarrie123 Ow gaaf, met MoDo lijkt het me helemaal schitterend :9~

@superbok Lekker bezig :9
Heb me ook al meerdere keren voorgenomen om te vragen mede-auteur te worden maar ik ken mezelf en vond dat ik eerst een stuk moest herschrijven en daadwerkelijk iets moest hebben voordat ik dat ga doen.
Wil best meedenken met de voetnoot dat op dit moment mijn hoofd letterlijk en figuurlijk wat vol zit ;)

Overigens heb ik net wat impulsief een Keychron Q2 van V&A gekocht. Kon hem voor €90 niet laten liggen :X Eens kijken of dat bevalt eventueel als vervanger van de KBD67L ofzo.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

superbok schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:11:
Ik heb ook nog een Freebird TKL order bij hun open staan :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ricjuh schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:53:
[...]

Ik heb ook nog een Freebird TKL order bij hun open staan :X
Mijn Paragon is bij hun besteld en komt Q1 2023. Gelukkig wordt er al een QC gedaan bij Keebwerk als ik het goed heb onthouden, waardoor het "simpel" pakketjes doorsturen is, in plaats van ook nog de QC er bij. Ze hebben het wel lastig gemaakt voor hun zelf door als enige vendor de mogelijkheid aan te bieden om een andere kleur onder- en bovenkant aan te bieden. Alle andere vendors zijn vijf kleuren mogelijk voor zowel de boven- als onderkant, maar hier kan je dus kleur A boven doen en kleur B onder. Geeft 20 extra mogelijkheden en SKU's, dus hopelijk gaat dat goed.

Wat anders: nadat ik van de week de "Chalice 40" tegen kwam, ben ik weer eens gaan zoeken naar een leuke 40% voor een iets betere prijs. Nu ben ik deze tegen gekomen, de Libra mini. Ziet er wel erg uniek en cool uit met redelijke gangbare keycap formaten, heb alleen geen passende enter er bij. Iemand ervaring met Libra? Of iets soort vergelijkbaars, 40%, liefst alice en usb c?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
superbok schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Mijn Paragon is bij hun besteld en komt Q1 2023. Gelukkig wordt er al een QC gedaan bij Keebwerk als ik het goed heb onthouden, waardoor het "simpel" pakketjes doorsturen is, in plaats van ook nog de QC er bij. Ze hebben het wel lastig gemaakt voor hun zelf door als enige vendor de mogelijkheid aan te bieden om een andere kleur onder- en bovenkant aan te bieden. Alle andere vendors zijn vijf kleuren mogelijk voor zowel de boven- als onderkant, maar hier kan je dus kleur A boven doen en kleur B onder. Geeft 20 extra mogelijkheden en SKU's, dus hopelijk gaat dat goed.

Wat anders: nadat ik van de week de "Chalice 40" tegen kwam, ben ik weer eens gaan zoeken naar een leuke 40% voor een iets betere prijs. Nu ben ik deze tegen gekomen, de Libra mini. Ziet er wel erg uniek en cool uit met redelijke gangbare keycap formaten, heb alleen geen passende enter er bij. Iemand ervaring met Libra? Of iets soort vergelijkbaars, 40%, liefst alice en usb c?
Waarom niet gewoon zelf je eigen keyboard maken via open-source PCB's?
https://github.com/help-14/mechanical-keyboard

Is ook veel leuker dan een kitje kopen via een website, die mogelijk toch hetzelfde PCB gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darknessblade schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:10:
[...]

Waarom niet gewoon zelf je eigen keyboard maken via open-source PCB's?
https://github.com/help-14/mechanical-keyboard

Is ook veel leuker dan een kitje kopen via een website, die mogelijk toch hetzelfde PCB gebruikt.
Heb daar wel naar zitten kijken inderdaad. Maar kan niet zo snel iets vinden wat aan alle de "eisen" voldoet. En heb eerlijk gezegd ook (nog) geen idee hoe dat moet. Vind het er vaak ook uit zien alsof het nog niet helemaal af is en kan daar persoonlijk niet zo goed tegen. Vandaar m'n voorkeur voor een compleet kitje. Zelf bouwen/ solderen vind ik geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
superbok schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:03:
[...]

Heb daar wel naar zitten kijken inderdaad. Maar kan niet zo snel iets vinden wat aan alle de "eisen" voldoet. En heb eerlijk gezegd ook (nog) geen idee hoe dat moet. Vind het er vaak ook uit zien alsof het nog niet helemaal af is en kan daar persoonlijk niet zo goed tegen. Vandaar m'n voorkeur voor een compleet kitje. Zelf bouwen/ solderen vind ik geen probleem.
Het is in principe vrij simpel

1 je kiest het model/type dat je interesant vind
2 je download the Gerber files
3 je gaat naar een site zoals JLCPCB en koopt daar de PCB's [minimale afname is 5pcs, maar zelfs de grootste pcb's op de github page kost totaal niet meer dan 30$, [basis features]]
4 je koopt de nodige onderdelen op een site zoals aliexpress [voor SMD/dip components kan je ook tegen een meerprijs bij JLC-PCB dit laten solderen]
4.1 [veel onderdelen kan je zonder problemen vinden op aliexpress]
5 zodra je alle onderdelen hebt, Soldeer je het via de build guide [sommige PCB's zijn zeer opzichzelf sprekend, dus er kan niet veel mis gaan]
6 Je download QMK-MSYS, en compiled/flash de firmware direct naar het keyboard.
7 nu zou je een werken keyboard moeten hebben [Indien key's niet werken, check de soldeer-punten, met een multimeter]

Voor een Case, als je een 3D printer hebt, kan je via de PCB files [Kicad] vrijwel alle onderdelen/dip holes verwijderen, en alleen de schroefgaten bewaren, deze exporteren, en omzetten in een STL, en via dit een case bouwen. die om je PCB past [dit heb ik namelijk gedaan met mijn Rhymestone]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
darknessblade schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:25:
[...]

Het is in principe vrij simpel

1 je kiest het model/type dat je interesant vind
2 je download the Gerber files
3 je gaat naar een site zoals JLCPCB en koopt daar de PCB's [minimale afname is 5pcs, maar zelfs de grootste pcb's op de github page kost totaal niet meer dan 30$, [basis features]]
4 je koopt de nodige onderdelen op een site zoals aliexpress [voor SMD/dip components kan je ook tegen een meerprijs bij JLC-PCB dit laten solderen]
4.1 [veel onderdelen kan je zonder problemen vinden op aliexpress]
5 zodra je alle onderdelen hebt, Soldeer je het via de build guide [sommige PCB's zijn zeer opzichzelf sprekend, dus er kan niet veel mis gaan]
6 Je download QMK-MSYS, en compiled/flash de firmware direct naar het keyboard.
7 nu zou je een werken keyboard moeten hebben [Indien key's niet werken, check de soldeer-punten, met een multimeter]

Voor een Case, als je een 3D printer hebt, kan je via de PCB files [Kicad] vrijwel alle onderdelen/dip holes verwijderen, en alleen de schroefgaten bewaren, deze exporteren, en omzetten in een STL, en via dit een case bouwen. die om je PCB past [dit heb ik namelijk gedaan met mijn Rhymestone]
En dan kom je bij het nadeel ‘tijd’.

Lijkt me erg leuk om eens te doen maar het kost in verhouding natuurlijk veel tijd om dat allemaal zelf te doen.
Ik snap als iemand dit wél graag zelf wil doen maar snap ook als iemand liever een kit koopt.

Ik vind er wel een paar mooie bij zitten :)

Zag ook dat er nog weinig schot zit in de minimi40

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darknessblade
sapphire schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

En dan kom je bij het nadeel ‘tijd’.

Lijkt me erg leuk om eens te doen maar het kost in verhouding natuurlijk veel tijd om dat allemaal zelf te doen.
Ik snap als iemand dit wél graag zelf wil doen maar snap ook als iemand liever een kit koopt.

Ik vind er wel een paar mooie bij zitten :)

Zag ook dat er nog weinig schot zit in de minimi40
De tijd die erin-zit valt reuze mee.. voor mijn rhymestone [exclusief print-tijd voor de case] was ik hooguit 2-3 uurtjes bezig voor 4PCB's [2 split keyboards totaal]

Maar als je niet zo goed bent met solderen, kan je wel een dagje bezig zijn.

Het troubleshooten is nog het meeste werk [dit had ik op 1 pcb. waarbij ik per-ongeluk 2 pins aan-elkaar had gelinked met tin, [kwam hier achter nadat ik het uit-teste met een key tester [in VIA], nadat ik het had gechecked met een multimeter, soldeerbout opgewarmed en de tin weggeschraapt] hierna werkte het keyboard naar behoren] [dit duurde hooguit 20 minuten]

Voor kits bedoelde ik eigenlijk iets zoals:
https://boardsource.xyz/store/5ecb6aee86879c9a0c22da89

----
Group-buys zoals de MINIMI40 zijn niet mijn ding. vooral omdat:

1 overpriced
2 overhyped
3 lange wachttijd [kan oplopen tot 2 jaar]
4 onbekende garantie-regels
5 Ik liever mijn eigen keyboard maak, "met onderdelen die ik heb liggen".

[Ben nu namelijk bezig met mijn VOID16] [grotere versie van de VOID9, die ik ook 1 heb gemaakt. waarbij ik naar hotswap sockets soldeerde, dit maakt het solderen ook veel gemakkelijker]
[bij de void16 gaat dit niet vanwege case-limitations]
https://github.com/victorlucachi/void9

En JA, direct solderen naar de switch pins [Gateron greens], is een KLOTE werk. [vooral as kleine draden loskomen, en je perongeluk de switch bridged]. [Ik werk dan wel met een breakout PCB waarop ik de DIODES heb zitten, dus dit is wel iets gemakkelijker werken, omdat je niet de pins van de diode naar de Switch hoeft te solderen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijd is voor mij inderdaad ook de factor waarom ik dat niet snel zou doen. Eerst alles “leren”, want ondanks dat ik de basis kennis heb (denk ik), gaat dat de eerste keer nooit allemaal goed. Zo was de eerste kabel die ik een paar weken geleden voor het eerst maakte een hele dag werk (nu maar een uurtje gelukkig). En dat lange proces haalt ook een beetje het plezier weg. En vervolgens bouwen/ troubleshooten wat ook veel tijd kost. Een goedkoop bouwpakket zou ik wel overwegen zoals de litl40/ mercutio. Komt wat meer overeen inderdaad qua prijs en wat ik er mee wilt doen. Maar tegelijk vind ik een beetje extra betalen voor gemak, tijdwinst en beschikbaarheid geen probleem.

Wat betreft de minimi40, gaat inderdaad nog niet snel. Was het alweer vergeten :P Weet niet of ik hem overhyped zou noemen, niet echt op het level van QK65 populariteit ofzo. Vult een niche die nu nog niet gevuld is. En wachttijden, tja, daar ben ik inmiddels aan gewend. Wacht nog steeds op GMK Tuzi van februari 2021 die in colour matching is. Hopelijk Metropolis deze maand. Maakt het uiteraard niet wenselijk om zo lang te wachten, maar dat neem ik maar voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:30

muhda

Time & Space traveler

superbok schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:43:
Als je opzoek bent naar een 40% Alice zou ik wachten op:
  • Bolt Alice 40% van LazyDesigners
  • Prime Elise 40% van Sneakbox
  • Keychron (Niet bevestigd)
Ondanks import kosten goedkoper dan Chalice 40.

De Libra Mini is naar mijn mening meer een show / op de plank keyboard in plaats van normaal gebruik.
Door de acrylic case is de keyboard kwetsbaar en te hoog om comfortabel te typen.

Shameless naar mijn ervaring wijzen:
muhda schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:55:
Deze week eindelijk de Libra Mini binnengekomen voor een budget build.
Ben er gelijk er mee in de weer gegaan, ook al had ik mezelf beloofd dat niet te doen. Kwaliteit is matig/voldoende :X , tijdens het bouwen wat stukken van acrylic stuk geschroefd. Gelukkig is het maar als demo/test bedoelt. Zal later kijken of ik zelf een case ervoor kan maken.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
muhda schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 02:37:
[...]

Als je opzoek bent naar een 40% Alice zou ik wachten op:
  • Bolt Alice 40% van LazyDesigners
  • Prime Elise 40% van Sneakbox
  • Keychron (Niet bevestigd)
Ondanks import kosten goedkoper dan Chalice 40.

De Libra Mini is naar mijn mening meer een show / op de plank keyboard in plaats van normaal gebruik.
Door de acrylic case is de keyboard kwetsbaar en te hoog om comfortabel te typen.

Shameless naar mijn ervaring wijzen:

[...]
Zijn mooie opties en voorkeur zou uit gaan naar de Prime. Helaas is dat net diegene die beschikbaar is. Misschien op /r/mm een leuke deel te vinden. Bolt is ook wel mooi, maar wordt met verzendkosten en import toch al snel zo’n 200 euro denk ik, wat een beetje veel wordt voor “leuk proberen”.

Begrijp je punten van de Libra wel, vielen mij ook al op. Ga gewoon vrolijk verder zoeken naar een leuke deal voor iets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darknessblade schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:16:
[...]

De tijd die erin-zit valt reuze mee.. voor mijn rhymestone [exclusief print-tijd voor de case] was ik hooguit 2-3 uurtjes bezig voor 4PCB's [2 split keyboards totaal]

Maar als je niet zo goed bent met solderen, kan je wel een dagje bezig zijn.

Het troubleshooten is nog het meeste werk [dit had ik op 1 pcb. waarbij ik per-ongeluk 2 pins aan-elkaar had gelinked met tin, [kwam hier achter nadat ik het uit-teste met een key tester [in VIA], nadat ik het had gechecked met een multimeter, soldeerbout opgewarmed en de tin weggeschraapt] hierna werkte het keyboard naar behoren] [dit duurde hooguit 20 minuten]

Voor kits bedoelde ik eigenlijk iets zoals:
https://boardsource.xyz/store/5ecb6aee86879c9a0c22da89
Als je een kit koopt valt het reuze mee inderdaad. Ik bedoelde meer van eerst een bord moet kiezen, dan moet uitzoeken hoe je de PCB moet bestellen, onderdelen zoeken, ect dat kost relatief veel tijd :)

Wel leuk hoor en zou het echt wel een keer willen doen maar voorlopig niet

Verder kan ik er vanalles over zeggen en vinden maar dat maakt eigenlijk geen klap uit want het leuke van deze hobby is dat de keuze reuze is en je het zo kunt doen zoals je zelf wilt *O*
Group-buys zoals de MINIMI40 zijn niet mijn ding. vooral omdat:

1 overpriced
2 overhyped
3 lange wachttijd [kan oplopen tot 2 jaar]
4 onbekende garantie-regels
5 Ik liever mijn eigen keyboard maak, "met onderdelen die ik heb liggen".
Overpriced kan, overhyped zeker niet want je hoort amper wat over dit bord.
Wachttijden, yup dat klopt.
Garantie voorwaarde, nouja een hoop is nog te fixen aan zo'n bord gelukkig.
[Ben nu namelijk bezig met mijn VOID16] [grotere versie van de VOID9, die ik ook 1 heb gemaakt. waarbij ik naar hotswap sockets soldeerde, dit maakt het solderen ook veel gemakkelijker]
[bij de void16 gaat dit niet vanwege case-limitations]
https://github.com/victorlucachi/void9

En JA, direct solderen naar de switch pins [Gateron greens], is een KLOTE werk. [vooral as kleine draden loskomen, en je perongeluk de switch bridged]. [Ik werk dan wel met een breakout PCB waarop ik de DIODES heb zitten, dus dit is wel iets gemakkelijker werken, omdat je niet de pins van de diode naar de Switch hoeft te solderen]
Gaaf, de Void 9 staat ook nog ergens op mijn lijstje om eens te maken.
Laat vooral foto's zien van je VOID16 als hij klaar is maar van de bouw mag natuurlijk ook :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darknessblade
sapphire schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:13:
[...]

Als je een kit koopt valt het reuze mee inderdaad. Ik bedoelde meer van eerst een bord moet kiezen, dan moet uitzoeken hoe je de PCB moet bestellen, onderdelen zoeken, ect dat kost relatief veel tijd :)

Wel leuk hoor en zou het echt wel een keer willen doen maar voorlopig niet

Verder kan ik er vanalles over zeggen en vinden maar dat maakt eigenlijk geen klap uit want het leuke van deze hobby is dat de keuze reuze is en je het zo kunt doen zoals je zelf wilt *O*

[...]

Overpriced kan, overhyped zeker niet want je hoort amper wat over dit bord.
Wachttijden, yup dat klopt.
Garantie voorwaarde, nouja een hoop is nog te fixen aan zo'n bord gelukkig.

[...]

Gaaf, de Void 9 staat ook nog ergens op mijn lijstje om eens te maken.
Laat vooral foto's zien van je VOID16 als hij klaar is maar van de bouw mag natuurlijk ook :)
Hier heb je de foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_U_9DV9fSq1VOawlPwbjzs4FflY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLbXTDPeIvaN4mj0FuZgBIbd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v763q9hmXziGGJeGKIq0qGHoRBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejvIZg0dFtlJubgjDVapgPV3.jpg?f=fotoalbum_large

RP2040 is inmiddels al geprogrammeerd, en de VIA/VIAL keymap werkt vrijwel perfect perfect.
[Ik gebruikte een raspbery PI pico/RP2040, omdat ik geen Arduino's had liggen, en wel een RP2040 had]
[Moest wel de Firmware/setup files wat aanpassen, zodat deze RP2040 compatible was]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
u/hbheroinbob lijkt weer met wat nieuws te komen. De gazzew Boba U4Tx
Een super stabiele hypertactile die geen lube nodig zou moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo een eerste avondje met de Keychron Q2 en weer een interessante ervaring. Gekocht op V&A en voor zover ik weet heeft de vorige eigenaar geen mods gedaan dus daar ga ik even vanuit tot ik dit bevestigd heb.

Stock tja eigenlijk niet eens slecht, verwacht geen diep thocky bord maar de stabs ratelen niet en het geluid is vrij hoog en de Gateron reds zijn ook niet eens verkeerd eigenlijk. Ja iets hol door de case en vooral die keycaps :X die zijn/klinken gewoon heel dun, ze zijn het volgens mij niet dun maar zo voelen en klinken ze gewoon écht. Met name de spatie is brrrrr
En de rijen klinken erg inconsistent, natuurlijk zit er altijd variatie in meer dit is voor het eerst dat het me zó erg opviel. R1 is OK, R2 prima, R3 wel lekker eigenlijk, R4 word weer minder en R5 is gewoon hol. De Alpha's klinken overall ook stukken beter dan de mods en toetsen rechts.

Qua mods heb het nu simpel gehouden en de tapemod en 'forcebreak' gedaan en dat hoor je ook gelijk. Rijen lijken iets consistenter te klinken.
Toen maar gelijk de switches vervangen voor Strawberry's en de caps voor mijn Akko Macaw (Cherry). Gelijk een heel ander bord al blijft die inconsistentie een ding en zelfs met de PBT spacebar met neopreen vulling blijft die gewoon heel hol klinken.
Stabs lijken factory lubed en zijn eigenlijk stock best goed zo!

Verder doet de Keychron dignen best wel anders dan de andere borden zoals de Ikki68 en KBD67 lite.
Het komt in een strakke nette doos, echt een retail product doos. Geen carry case, simpelen USB-C-C kabel met een verloopje naar USB-A. paar extra schroefjes, gaskets, rubber voetjes en wat MAC keycaps. thats is zo'n beetje. Maarja wel een alu case die relatief zwaar is en degelijk aanvoelt.

Eerste indruk is goed maar maandag maar eens goed aan de tand voelen om verder te kijken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch maar zelf weer als eerste posten :/

Ik had de GB al eerder gezien want het loopt al bijna een maand ::X maar zag nu ook een review en moet zeggen een interessant bord....Haven 65. Goede bounce, gaaf design en leunt niet perse op foam voor het geluid en erg premium.

Daarna kwam ik de QK60 tegen, 60% versie van de QK65 maar als ik de review van NearLucid mag geloven is het niet zomaar een kleinere versie maar is het boord degelijk anders en 'beter' :)
Voor de 60% liefhebbers!

Daarnaast had ik gistermiddag wat tijd dus en kon ik het niet laten om toch even te knutselen aan de Q2 :9
Allereerst de stabs, die zijn dus 'factory lubed' en wat daar bij hoort is ongelofelijke inconsistentie, de ene stab verdrinkt in het vet en het loopt er zelfs uit en de anders is vrijwel droog.
Bij de meeste stabs zat er een drup vet onder op de PCB, het is overigens ook erg dik en plakkerig vet :( Bij een aantal heb ik de onderzijde flink schoon moeten maken en een aantal was de stem bijna droog ?
Heel lui geweest en heb de stabs in elkaar gelaten en er over heen gelubed met wat Krytox 205 aan de zijkant van de stem. Daarnaast emt een spuitje bij elke stem bij de wire wat 'dielectric grease' in gespoten.
De stabs klinken nu een stuk consistenter, mocht het op de langere termijn niet bevallen dan kan ik ze altijd nog vervangen.
Bij allemaal viel me ook op dat ik ze met switch en keycap erop los moest maken, flink aan de keycap wiebelen omdat ze niet goed zaten//liepen en de keycap scheef zat. Pas daarna definitief vastzetten, beetje vreemd.
Uiteindelijk zonder en met PE foam geprobeerd en ondanks dat ik eigenlijk zonder wilde vind ik met toch beter klinken O-)
Het klinkt wel duidelijk anders en minder diep en 'thocky' dan de KBD67Lite maar omdat ik niet perse een heel diep bord zoek is dat helemaal niet erg. Het helpt ook weer iets tegen de enorme inconsistentie tussen de rijen. Zo vind ik het bord eigenlijk gewoon lekker klinken icm met KTT Strawberry's.
Spatie blijft iets dun klinken maar is wel stukken beter zo

Nadelen blijf ik vinden dat het bord 3x1U gebruikt rechts naast de statie, maar 3 toetsen rechts maar wel ruimte voor 4, die plek van de knob is iets offset wat mijn OCD een beetje triggert :+

Likes zijn het minder diepe geluid (meer 'poppy'), gewicht en gewoon eens strak bord. RGB kan ik niet aansturen vanuit VIA maar via de knoppen wel en is erg flitsend!

Voor de grap de keycaps eens op de KBD67L gezet omdat dat bord best diep en 'thocky' klinkt samen met Black Inks. Je merkt dan gewoon dat het de vorm/materiaal van de keycaps icm. de Q2 is die het dun laat klinken want de KBD67L klinkt wel gewoon dddiiieeepppp.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 21:13
Malloot schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:37:
Ik heb nu twee mechanische toetsenborden geprobeerd. De eerste was een Sharkoon PureWriter RGB Kailh Red. Na een maand ofzo begon deze last te krijgen van hangende input, een willekeurige toets die niet fysiek ingedrukt blijft maar de input wel, tot ik de toets nog eens indruk. Onder garantie een tweede exemplaar begon na een tijdje precies dezelfde kuren te vertonen.

Nu dire dagen de Cherry MX 10.0N (MX speed) geprobeerd. Ook dit toetsenbord, met ander merk switches dus, heeft last van in ieder geval één hangende toets. CRTL of ALT ik ben er nog niet achter, als programma's drie keer rare dingen gaan doen omdat er een toets actief blijft is dat reden genoeg om het toetsenbord weer terug in de doos de plaatsen en er nooit meer uit te halen.

Ik ben zo'n 15 jaar gebruiker van de Microsoft Wired 600 (drie stuks), en heb nooit ook maar één hangende input gehad. Ik vind dit zo merkwaardig dat ik me afvraag of dit iets met een driver of USB te maken heeft.

Of is dit een bekend probleem bij (lage) mechanische toetsen?

(edit: Het toetsenbord gaat direct het moederbord in dus geen hub of zo.)
Ook ik heb dit probleem sinds ik een mechanisch toetsenbord heb geprobeerd. Exact hetzelfde verhaal, soms blijven toetsen gewoon even hangen tot dat je ze nog een keer indrukt. Windows Sticky keys staan uit.

Maar het wordt nog gekker: Niet alleen blijft de input van het toetsenbord soms hangen, ook de muis wil glitcht nu soms een fractie van een seconde. En nog gekker: Ook als ik het toetsenbord loskoppel en toetsen indruk op het windows schermtoetsenbord blijft het vreemde gedrag in willekeurige programmas bestaan. Tot nu toe heb ik de volgende problemen waargenomen:

- willekeurige toetsen blijven hangen totdat je ze nog een keer indrukt
- muis glitcht soms ook even
- programmas reageren raar, alsof een toets blijft hangen of een paar keer wordt ingedrukt. Bijvoorbeeld: Als je het windows startmenu opent met de windows-key dan gebeurt dat nog een aantal keer achter elkaar, totdat je de windows key weer een of meerdere keren hebt ingedrukt.

Als ik ViA open zet of het schermtoetsenbord of een andere app die laat zien of er toetsen worden ingedrukt, dan laten die geen keypress zien als bijvoorbeeld het windows menu open gaat. Oftewel: Het lijkt erop dat niet mijn toetsenbord het probleem is (want die lijkt niet daadwerkelijk false keypresses door te geven) maar de driver oid in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als tijd voor een schijf wipe en nieuwe Windows installatie. Maar evt zou je nog kunnen proberen om het toetsenbord aan te sluiten op een andere pc en kijken wat dat doet. Lijkt me niet dat er dan nog problemen zijn, maar je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik dat op mijn desktop ook heb. Maar niet op mijn laptop met zelfde toetsenbord.
Snap ook niet waar het aan ligt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Hier is mijn final build van de QK65

- fr plate met alleen PE sheet
- tape mod
- force break mod op de case
- rest van de foam / silicon heb ik eruit gelaten

- lubed owl stabs met 205g0
- Oil Kings lubed met 205g0
- Botanic clones keycaps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YB0xmxKkCa47QY5nvR9X3hemJBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qctYWtFRoMpZztiXRH6RUO3N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTekgdPH7G5M-z3yZRT4Rqfal40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNJ65MN9Vvattf9uNZe4apuG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plfhKsJOPVH5NBys0EfuYfzcz98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3bkwkgnwY7890yqhyuGozK7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwmg8PgLIi5hVydqbyo1AeEgCtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ph6tWT45A1mUaoKf7TeMumZ.jpg?f=fotoalbum_large

En een kleine sound test:

QK65 sound test

[ Voor 11% gewijzigd door ricjuh op 08-10-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 18-07 21:13
@MatthijsBoog

het is al een schone nieuwe Winndows helaas. Misschien toch maar weer eens proberen terug te gaan naar een ghetto rubber dome toetsenbord om te kijken of die wel normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ricjuh Mooie kleur groen, beter dan op de renders. Zat ook te twijfelen voor groen met setjes DMK Silent Forest die ik heb, maar vond de renders een beetje te blauw-groen achtig. Maar uit jouw foto's lijkt dat niet het geval te zijn. Veel last van ping dat je force break mod hebt gedaan? Ken het eigenlijk alleen maar van bij de Q series van Keychron tegen het pingen.

Wat betreft het blijven hangen met mechanische toetsenborden, heb ik daar nog nooit last van gehad. Zowel niet bij custom als massa productie borden van Logitech/ Corsair. Klinkt eerder als een driver issue, helemaal omdat het niet te reproduceren is. Moederbord geeft wel genoeg power en staat niet op low power naar usb ofzo? Misschien in de bios kijken of daar wat te vinden is? Of kijken of alleen muis + toetsenbord zonder andere usb producten aangesloten hetzelfde probleem geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 15:09
Ik zoek een nieuw toetsenbord. Door de jaren heen in bezit geweest van K70 en G413. Ik zie dat de keuze aan mechanische toetsenborden behoorlijk is geworden. Richtprijs rond de €150, wordt vooral gebruikt voor gaming dus liefst lineair/red switches. Het valt mij op dat vooral de rode variant van switches slecht verkrijgbaar is. Iemand een paar goed suggesties die kan onderzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
mcsluis schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:17:
Ik zoek een nieuw toetsenbord. Door de jaren heen in bezit geweest van K70 en G413. Ik zie dat de keuze aan mechanische toetsenborden behoorlijk is geworden. Richtprijs rond de €150, wordt vooral gebruikt voor gaming dus liefst lineair/red switches. Het valt mij op dat vooral de rode variant van switches slecht verkrijgbaar is. Iemand een paar goed suggesties die kan onderzoeken?
een optie wat je ook kan doen is een HOTSWAP keyboard kopen, dan kan je altijd de switches vervangen, als je lichtere lineare wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinustechtips
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-02-2023
ricjuh schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:07:
Hier is mijn final build van de QK65

En een kleine sound test:

QK65 sound test
Oeh dat klinkt zo lekker! Mijn Tofu65 met de oil kings is onderweg en wordt morgen bezorgd. Wilde ook voor een QK65 gaan maar kon m nergens krijgen.

Nu een tofu65 ewhite met brass inlay en plate besteld, kdb rgb pcb, oil kings en een vrij standaard keycap set besteld. Die keycard wil ik nog vervangen, maar eerst alles maar eens in elkaar zetten en luben.

Beetje halve impuls buy, maar met de importkosten nu wel een beetje veel bij elkaar 😎 €78,- afgetikt aan FedEx en totaal nu €410,- geworden. Maar voor dit geluid heb je toch wel wat over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinustechtips schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:30:
[...]

Oeh dat klinkt zo lekker! Mijn Tofu65 met de oil kings is onderweg en wordt morgen bezorgd. Wilde ook voor een QK65 gaan maar kon m nergens krijgen.

Nu een tofu65 ewhite met brass inlay en plate besteld, kdb rgb pcb, oil kings en een vrij standaard keycap set besteld. Die keycard wil ik nog vervangen, maar eerst alles maar eens in elkaar zetten en luben.

Beetje halve impuls buy, maar met de importkosten nu wel een beetje veel bij elkaar 😎 €78,- afgetikt aan FedEx en totaal nu €410,- geworden. Maar voor dit geluid heb je toch wel wat over!
Das een flinke tofu geworden! Blijft een klassieker, de tofu. Was niet alles bij een Europese vendor te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinustechtips
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-02-2023
De tofu65 E-White met brass plate en inlay was 199. De Oil Kings 44, de keycaps 35 en de verzending 30. Schrale koers bij PayPal maakte van 305 dollar toen 328. En nu dus nog 70 import.

Weet niet waar ik het goedkoper had kunnen vinden, vind het opzich niet erg. De andere alternatieven waar ik naar gekeken had kwamen zelfs tweedehands ook al rond de 300 uit. En de QK65 of NK65 etc waren nergens te krijgen. Ik zal vast niet overal gekeken hebben, maar even wachten op een pakketje is ook wel weer eens leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij candykeys kun je 77 oil kings voor €50,05 halen incl btw en verzending volgens mij. Dat had dus weer iets bespaard, komt uit Duitsland, dus ook geen import heffingen. Maar verder zal het allemaal niet heel veel uitmaken. Misschien dat de aliexpress stores iets schelen, omdat de belasting al is inbegrepen en PayPal geen conversie kosten vraagt. Maar echt goedkoop wordt het nooit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:13:
Bij candykeys kun je 77 oil kings voor €50,05 halen incl btw en verzending volgens mij. Dat had dus weer iets bespaard, komt uit Duitsland, dus ook geen import heffingen. Maar verder zal het allemaal niet heel veel uitmaken. Misschien dat de aliexpress stores iets schelen, omdat de belasting al is inbegrepen en PayPal geen conversie kosten vraagt. Maar echt goedkoop wordt het nooit natuurlijk.
Goedkoopste Oil kings die ik gevonden had was iets van €52 voor 70 op Ali dus niet perse goedkoper ;)
Heb je ze wel weer sneller dan bij Candykeys vandaan maar dat terzijde

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 10-10-2022 10:01 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Goedkoopste Oil kings die ik gevonden had was iets van €52 voor 70 op Ali dus niet perse goedkoper ;)
Heb je ze wel weer sneller dan bij Candykeys vandaan maar dat terzijde
Met aliexpress doelde ik vooral op de case. Daar valt misschien nog wel wat te besparen. Maar Oil kings zijn denk ik gewoon echt het goedkoopste bij candykeys en qua levertijd zal het niets schelen. Of het nou uit China of een trage Europese webshop komt maakt niet echt uit is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-07 13:50

Malloot

bekijk eens wat anders

leecher schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Ook ik heb dit probleem sinds ik een mechanisch toetsenbord heb geprobeerd. (...)
Ik heb de Cherry geretourneerd want er waren nog een aantal andere zaken niet ok. Ik probeer nu nog eens sinds een week de Sharkoon Purewriter RGB op een andere aansluiting. Eerst zat hij in dezelfde (directe moederbord) aansluiting als de Wired600 zat, wat USB 3 is. Nu USB2 ipv. USB3. Vooralsnog geen 'hang' toetsen.

Ik vermoed dat het probleem zich uiteindelijk toch weer voordoet en dan meld ik dat hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-07 14:41
Weet iemand of de Unicomp toetsenborden ook ergens in Europa te verkrijgen zijn? Ik heb ondertussen al een jaar of 10 een mechanisch toetsenbord van Aliexpress met blauwe switches en deze valt onderhand bijna uit elkaar. Buckling spring staat bij mij extreem hoog op het verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-07 12:08
hellum schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:53:
Weet iemand of de Unicomp toetsenborden ook ergens in Europa te verkrijgen zijn?.
https://www.keyboardco.co...man=Unicomp&ss=de&rtv=100

Dit is volgens de website van Unicomp de enige officiele reseller. Is wel in de UK, dus wel buiten de EU, maar andere opties lijken er niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07 09:42
Weet iemand toevallig een TKL wireless toetsenbord met usb passtrough? Zou brilliant zijn om dan de muis usb connector daarin te zetten.

PSN: TyKashin

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zover ik weet bestaat dat niet. Lijkt me ook niet heel logisch om een draadloos toetsenbord te hebben die usb doorgeeft. Dan blijft er helemaal geen accuduur meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch maar even een paar Tecsee sky blue linears gehaald voor de mods van m'n qk65. Het verschil in geluid was toch wel iets te groot om mee te kunnen leven. En dan ook maar even een zakje Lcet jokers om te proberen en wat micro switches voor mijn muis in de hoop dat die dan ook wat prettiger klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emielio
  • Laatst online: 03-07 14:20
Ik heb even een algemene vraag aan toetsenbord specialisten.

Ik krijg het persoonlijk niet voor elkaar om layers uit mijn hoofd te leren. Wellicht te oud, wellicht omdat ik teveel tussen verschillende toetsenborden switch. Aan de andere kant ben ik persoonlijk wel fan van kleine toetsenborden. Mijn daily drivers zijn een 60% en een 65%.

Ik zou graag een 40% willen maken, maar als je dat doet met keycaps die verkrijgbaar zijn, zul je met layers moeten werken die je uit je hoofd leert. Als ik de "Vortex Core" zou kopen, dan is dat probleem opgelost omdat dit toetsenbord alles op de toetsen heeft geprint wat er standaard mee te doen is. Maar dit lijkt me dus niet mogelijk als je zelf een 40% toetsenbord maakt met de standaard verkrijgbare keycaps.

Is er een praktische nette manier om extra zaken op een keycap te "printen" of iets in die geest.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meen mij te herinneren dat je een custom set kunt laten printen bij wasdkeyboards.com en anders is het in theorie ook mogelijk om zelf "dye-sublimation" te doen, waar je op google/youtube genoeg over kunt vinden. Of dat laatste praktisch is, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
MatthijsBoog schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:32:
Zover ik weet bestaat dat niet. Lijkt me ook niet heel logisch om een draadloos toetsenbord te hebben die usb doorgeeft. Dan blijft er helemaal geen accuduur meer over.
Ah, vandaar, goed punt! Dan maar even zoeken naar eentje met kabel en usb passtrough/hub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14
Emielio schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:59:
Als ik de "Vortex Core" zou kopen, dan is dat probleem opgelost omdat dit toetsenbord alles op de toetsen heeft geprint wat er standaard mee te doen is. Maar dit lijkt me dus niet mogelijk als je zelf een 40% toetsenbord maakt met de standaard verkrijgbare keycaps.

Is er een praktische nette manier om extra zaken op een keycap te "printen" of iets in die geest.
Je kunt gewoon Planck keycaps bij Ali bestellen waar alles voorgedrukt staat.
Wel zorgen dat de toetsen van je board te programmeren zijn.

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=nuYNJkb9pe9R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
Emielio schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:59:
Ik heb even een algemene vraag aan toetsenbord specialisten.

Ik krijg het persoonlijk niet voor elkaar om layers uit mijn hoofd te leren. Wellicht te oud, wellicht omdat ik teveel tussen verschillende toetsenborden switch. Aan de andere kant ben ik persoonlijk wel fan van kleine toetsenborden. Mijn daily drivers zijn een 60% en een 65%.

Ik zou graag een 40% willen maken, maar als je dat doet met keycaps die verkrijgbaar zijn, zul je met layers moeten werken die je uit je hoofd leert. Als ik de "Vortex Core" zou kopen, dan is dat probleem opgelost omdat dit toetsenbord alles op de toetsen heeft geprint wat er standaard mee te doen is. Maar dit lijkt me dus niet mogelijk als je zelf een 40% toetsenbord maakt met de standaard verkrijgbare keycaps.

1 optie zou zijn om andere keycaps te gebruiken
Zoals,
https://nl.aliexpress.com/item/1005003047698548.html?

waarbij je verschillende kleuren gebruikt voor layers bv:
Layer0=Black
Layer1=RED
Layer2=Blue
Layer3=Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
sapphire schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:18:
@TyKH Of gewoon een draadloze muis halen ;)
Heb ik ook ;). Ik wil de dongle in usb passtrough/hub zetten. Enige die ik tot nu heb gevonden is Das Keyboard 4c TKL https://www.get-digital.nl/das-keyboard-4c-tkl.html. Maar vind het hub gedeelte best wel uitsteken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Emielio Die Vortex Core is echt een mooi bord!

Nou afgelopen dagen lekker doorgegaan met knutselen. De Q2 was best OK maar bleef een irritante ping houden tijdens typen. Heb overwogen om Noico te halen maar met €25,99 voor bijna een vierkante meter toch best geld. Uiteindelijk de enorm dikke foam en plasticje uit de bottom case vervangen voor geplakte neopreen strips + een aantal strategisch geplaatste stukjes op de topcase. Heel ander geluid!
Nu alleen nog wennen aan de 3 extra knoppen rechts ipv 4 maar denk dat dit wel een blijvertje is!

Verder blijven de pakketjes binnenkomen. wat switches én de Tangerines!

In stijl zoals de vorige keren natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0kgrAnIQoIWYX8HWTWcIcW7XgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5Nd59vGIPm0nqhQNL65Fqai.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCqqUoJ3mwznkqihGFQ43DzSyT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jT8Dh5HUBkLhk3U8eagMT1E.jpg?f=fotoalbum_large

Toch besloten ze te luben omdat ze stock springping hadden (105 baglube gedaan) en erg inconsistent waren. Eigenlijk alleen de rails dun gedaan en de bijna droge kwast langs de stem (alleen voor/achterzijde), echt super super dun.
Geluid valt me eigenlijk tegen op de Ikki, ik had met hun reputatie luidruchtige krengen verwacht maar ze zijn minder luid dan de KTT Rose die ze vervangen. Wel hogere pitch dus onder aan de streep wel een lekker geluid en super smooth :9 en die kleuren zijn ook O+

Verder nu op het punt dat ik genoeg switches heb om ze niet allemaal meer uit m'n hoofd te kennen :(
Schat zo'n 90+ soorten dus ga @superbok achterna ;)

En natuurlijk nét op het moment dat ik nadenk de KBD67L weg te doen krijg ik bericht dat de FR4 plate daarvoor eindelijk onderweg is, maand of 4~5 vertraagd :X

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 14-10-2022 19:04 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sapphire begint een mooie collectie te worden ;) Al een mooi lijstje aan het bijhouden met daarop alles wat je hebt? Of een mooie switch holder om je collectie te showen :*)

En klopt, zou de tangerines niet ervaren als luide switch. UHWMPE is wel lekker glad, maar minder luid dan bijvoorbeeld nylon of pom. Zelfs als maar een gedeelte van de switch van UHWMPE is, maakt dit het significant zachter. Heb het zelf in de NK65 zitten nadat ik het in de ikki had. Vind het in de NK65 beter klinken.

Hier ter voorbereiding een nieuw keycap setje besteld met genoeg verschillende maten novelties om een 40% te maken. ePBT less but better, met m'n favoriete font, helvetica neue 8) Nu nog de juiste 40% vinden. Blijft een leuke zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:53:
@sapphire begint een mooie collectie te worden ;) Al een mooi lijstje aan het bijhouden met daarop alles wat je hebt? Of een mooie switch holder om je collectie te showen :*)
Ik weet er een stuk of 60 uit m’n hoofd maar sommige lijken qua kleuren aardig op elkaar (en ik ben kleurenblind) en dat maakt het lastig. We blijf ik me verbazen over hoeveel anders switches kunnen zijn en hoeveel er op elkaar lijken :)
Ga inderdaad nog op zoen naar een mooie houder!
En klopt, zou de tangerines niet ervaren als luide switch. UHWMPE is wel lekker glad, maar minder luid dan bijvoorbeeld nylon of pom. Zelfs als maar een gedeelte van de switch van UHWMPE is, maakt dit het significant zachter. Heb het zelf in de NK65 zitten nadat ik het in de ikki had. Vind het in de NK65 beter klinken.
De Ikki is ook gewoon lastig en daarbij heb ik het idee dat mijn voorkeur (weer) aan het veranderen is. Thocky/muted naar wat wat meer poppy/clacky.
Maar ik dacht toch dat de Tangerines berucht luid waren maar valt mee.
Bv Durock POMs zijn luider maar ik weet niet heel leeg/karakterloos (en duur) :? Heb ze namelijk ook geprobeerd in de Ikki.
Hier ter voorbereiding een nieuw keycap setje besteld met genoeg verschillende maten novelties om een 40% te maken. ePBT less but better, met m'n favoriete font, helvetica neue 8) Nu nog de juiste 40% vinden. Blijft een leuke zoektocht.
Gaaf!

Zag toevallig vanmiddag op Ali een best nette set met veel opties die groot ik ook op 40% passen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Ben zelf enige tijd nu bezig met de hobby.
Heb een keycron Q6, een Akko 3068s en een epomaker lh80.

Ik wil een stap hoger gaan maar man man wat is het moeilijk om andere keyboards te krijgen in een hoger segment. Iemand een oplossing voor groupbuys of goede NL/ Duitse links voor keyboards?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja, er zijn 3 opties. 2e hands op plekken als r/mechmarket en de discord van mykeyboard.eu, extras kopen zodra de group buys geleverd worden, of toch voor de groupbuys gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sapphire schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:45:
[...]

Ik weet er een stuk of 60 uit m’n hoofd maar sommige lijken qua kleuren aardig op elkaar (en ik ben kleurenblind) en dat maakt het lastig. We blijf ik me verbazen over hoeveel anders switches kunnen zijn en hoeveel er op elkaar lijken :)
Ga inderdaad nog op zoen naar een mooie houder!

[...]

De Ikki is ook gewoon lastig en daarbij heb ik het idee dat mijn voorkeur (weer) aan het veranderen is. Thocky/muted naar wat wat meer poppy/clacky.
Maar ik dacht toch dat de Tangerines berucht luid waren maar valt mee.
Bv Durock POMs zijn luider maar ik weet niet heel leeg/karakterloos (en duur) :? Heb ze namelijk ook geprobeerd in de Ikki.

[...]

Gaaf!

Zag toevallig vanmiddag op Ali een best nette set met veel opties die groot ik ook op 40% passen.
Heb zelf een 104 "lube station" van Kelowna, maar inmiddels heb ik al een tweede nodig eigenlijk. En sowieso ook een gedoe hoe je ze er in zet. Doe je alle tactiles bij elkaar, per merk, of juist weer alle vergelijkebare switches naast elkaar etc?

Durock POMs zijn een van mijn favoriete switches, stuk luider door de long pole en ook lekker smooth. Zitten momenteel weer in m'n ikki. Maar inderdaad wel switches aan de duurdere kant van het spectrum.
maniace schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:25:
Ben zelf enige tijd nu bezig met de hobby.
Heb een keycron Q6, een Akko 3068s en een epomaker lh80.

Ik wil een stap hoger gaan maar man man wat is het moeilijk om andere keyboards te krijgen in een hoger segment. Iemand een oplossing voor groupbuys of goede NL/ Duitse links voor keyboards?
Wat voor soort bord wil je? Full size/ tkl/ 65 etc? En wat voor budget? Andere eisen? Heleboel borden komen inderdaad via het groupbuy model, maar zodra die geleverd zijn kan je soms nog een extra scoren. Staan genoeg extra's op bijvoorbeeld mykeyboard/ keygem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf nu rond de 35 verschillende switches, maar wel van elk 2, 1 stock en 1 lubed. Ben nu van plan om een epo 680 ervoor te gebruiken zodra die binnen is, maar dat geeft ook niet echt ruimte voor uitbreiding. Ik heb nu een 5x5 en 4x6 tester, maar dat is gewoon echt niet meer genoeg. Dus waarschijnlijk wordt het dan de epo 680 met de belangrijkste en dan restjes op de testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
superbok schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:38:

[...]

Wat voor soort bord wil je? Full size/ tkl/ 65 etc? En wat voor budget? Andere eisen? Heleboel borden komen inderdaad via het groupbuy model, maar zodra die geleverd zijn kan je soms nog een extra scoren. Staan genoeg extra's op bijvoorbeeld mykeyboard/ keygem.
65% of TKL budget 300/500 euro. Eisen gasket mounted voornamelijk en geen plastic box.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
maniace schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

65% of TKL budget 300/500 euro. Eisen gasket mounted voornamelijk en geen plastic box.
Misschien een beetje biased omdat ik er zelf op aan het typen ben op het moment, maar wat denk je van de Ginkgo65? Poron gasket mount, volledig alu, 65% en brede keuze aan extra platen als je daar mee wilt experimenteren. Bovendien een uniek design en herkenbaar uit duizenden door de bovenkant, al is dat natuurlijk wel een gevalletje smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:39
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw toetsenbord. Ik werk op dit moment op een vrij oud toetsenbord (Logitech K800), het toetsenbord wordt voornamelijk voor werk gebruikt (ontwikkelwerk).

Na wat onderzoek kwam ik uit op Feker IK75 Pro, op Tweakers kom ik er niet zo heel veel over tegen maar op Reddit is het een erg populaire kit. Na nog wat nader onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat ik meer baat heb bij een “low profile” toetsenbord omdat zo’n toetsenbord over het algemeen ergonomischer is. M’n zoektocht kon praktisch gezien opnieuw beginnen, uiteindelijk kwam ik terecht bij Keychron.

In eerste instantie zou het de Keychron K5 SE moeten worden maar ik zag dat binnenkort de K3 Pro via Kickstarter beschikbaar is. Het voordeel van de K3 Pro is dat er ondersteuning is voor QMK & VIA. Verder is het een compact toetsenbord wat in mijn geval ook positief is. De Kickstarter gaat als het goed is a.s. dinsdag (18 oktober 2022) live, even afwachten wat de exacte specificaties zijn.

Just do it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14
Rednas_N schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:24:
ik zag dat binnenkort de K3 Pro via Kickstarter beschikbaar is. Het voordeel van de K3 Pro is dat er ondersteuning is voor QMK & VIA. Verder is het een compact toetsenbord wat in mijn geval ook positief is. De Kickstarter gaat als het goed is a.s. dinsdag (18 oktober 2022) live, even afwachten wat de exacte specificaties zijn.
Mooi bordje die K3 Pro, zeker met QMK & Via.
Ik heb zelf de K3 als backup.
Die kocht ik met rode switches maar dat gaf bij mij zoveel mistypes omdat de veerspanning zo laag is. Als ik mijn vinger op een key legde reageerde het al.
Als je het gebruikt om vnl typwerk te doen zou je rekening moeten houden met de switchkeuze.
Nadat ik groene Gateron switches had geïnstalleerd was dat probleem weg en ging het typen zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniace
superbok schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Misschien een beetje biased omdat ik er zelf op aan het typen ben op het moment, maar wat denk je van de Ginkgo65? Poron gasket mount, volledig alu, 65% en brede keuze aan extra platen als je daar mee wilt experimenteren. Bovendien een uniek design en herkenbaar uit duizenden door de bovenkant, al is dat natuurlijk wel een gevalletje smaak.
Thanks deze even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
Heeft iemand een suggestie waar ik een deskmat kan halen die ongeveerd hetzelfde formaat heeft als een 75% of 80% toetsenbord? Ik heb thuis een heel leuke van 90cm bij 40cm die past bij MoDo2 maar wil graag op het werk een wat kleinere die om en nabij het formaat van een 75-80% heeft.

Hoeft op zich geen hele bijzondere kleuren te hebben, zwart of grijs is wat mij betreft prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
Arrieknarrie123 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:26:
Heeft iemand een suggestie waar ik een deskmat kan halen die ongeveerd hetzelfde formaat heeft als een 75% of 80% toetsenbord? Ik heb thuis een heel leuke van 90cm bij 40cm die past bij MoDo2 maar wil graag op het werk een wat kleinere die om en nabij het formaat van een 75-80% heeft.

Hoeft op zich geen hele bijzondere kleuren te hebben, zwart of grijs is wat mij betreft prima.
Volgens mij bestaan er geen muismatten van dit formaat.

Waarom haal je niet een muismat die net zo groot is als je bureau? dan heb je in feite hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrieknarrie123 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:26:

Zoiets als een Keebmat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind de verzending nog alles meevallen, meeste dingen die uit Amerika komen (waar ze naar mijn vermoeden zitten) zijn alleen al qua verzending duurder. En hier zit zelfs de btw al erbij. Anders kun je ook gewoon allebei de kleuren bestellen, dan is het mogelijk wel "lager" xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ze zitten in Polen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
Ja die keebmat had ik al gevonden, alleen is TKL formaat niet op voorraad :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Ik heb me laten verleiden om de premium felt versie te kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerPeer
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-07 19:29
Hey allemaal,

Ik zit te kijken naar een DAS Pro 6 keyboard met backlight, maar ik zou het wel leuk vinden hier een persoonlijke touch aan te kunnen geven. Volgens de TS zijn mech-keyboards goed customisable, dus dat klinkt goed.

Maar nu ben ik geheel nieuw in de wereld van switches en key-caps. Kan ik zomaar nieuwe caps bestellen en die wisselen met de default die op de DAS Pro 6 komen? Of zijn er zaken waar ik op moet letten, zoals een formaat, of een aansluiting, of geschikt voor bepaalde switch kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op basis van een teardown van de pro 4 lijkt het gewoon een normale 104-key te zijn met Cherry style stabs. Dus vrijwel elk setje past. Zolang het maar bedoeld is voor MX (clones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
HeerPeer schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:07:
Hey allemaal,

Ik zit te kijken naar een DAS Pro 6 keyboard met backlight, maar ik zou het wel leuk vinden hier een persoonlijke touch aan te kunnen geven. Volgens de TS zijn mech-keyboards goed customisable, dus dat klinkt goed.

Maar nu ben ik geheel nieuw in de wereld van switches en key-caps. Kan ik zomaar nieuwe caps bestellen en die wisselen met de default die op de DAS Pro 6 komen? Of zijn er zaken waar ik op moet letten, zoals een formaat, of een aansluiting, of geschikt voor bepaalde switch kleuren?
van wat ik kan vinden lijkt de keyboard Cherry MX switches te hebben.
Dus je kan vrijwel elke soort keycap's toevoegen/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerPeer
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-07 19:29
Dat klinkt goed. Dank voor het antwoord.
Dan is er nu nog de keuze welke switches ik zou willen hebben. Maar ook die zouden vervangbaar moeten zijn als ik het goed begrijp. Mocht de initiele keuze niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
HeerPeer schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:49:
Dat klinkt goed. Dank voor het antwoord.
Dan is er nu nog de keuze welke switches ik zou willen hebben. Maar ook die zouden vervangbaar moeten zijn als ik het goed begrijp. Mocht de initiele keuze niet bevallen.
De volgende stores:

Krepublic
https://kprepublic.aliexpress.com/store/3034003?
YMDK
https://ymdk.aliexpress.com/store/429151?

zijn beide zeer aanraadbare stores voor Keyboard producten.
deze 2 links zijn tevens ook de officiele aliexpress stores van deze winkels.

Ik heb er zelf al een paar keer gekocht, en ben zeer tevreden met de service die ze geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07 15:35
Wat is precies het doel van zo'n keebmat?

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Generaal Pep schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:56:
Wat is precies het doel van zo'n keebmat?
Denk dat je het meerdere doelen kan gebruiken:
Makkelijk om mee te nemen naar het werk tov een normale deskmat.
Dempt het geluid een beetje, kan zonder iets erg hol klinken.
Biedt bescherming aan je bureau en laat ook wat meer zien.

Eigenlijk gewoon een kleine deskmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07 15:35
superbok schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:22:
[...]
Dempt het geluid een beetje, kan zonder iets erg hol klinken.
Daarmee zou je dan een wat dieper geluid krijgen misschien?

In dat geval wel interessant om het is te proberen

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Wel leuk om te delen, Cherry heeft van de Ergo Clear frankenswitch een officiële switch gemaakt: https://www.cherrymx.de/e...official-mx-derivate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Generaal Pep schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Daarmee zou je dan een wat dieper geluid krijgen misschien?

In dat geval wel interessant om het is te proberen
Ligt aan verschillende factoren, zoals het toestenbord zelf, het bureau, materiaal etc. Maar kan zeker het geluid meer isoleren. Overigens doet een gewone deskmat dat ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Anoniem: 211516 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:59:
[...]

KEYCHRON DOUBLESHOT PBT CHERRY FULL KEYCAP SET - Grey, White & Blue
[Afbeelding]

Snap niet waarom mij dit elke keer overkomt maakt niet uit wat ik aanschaf altijd kwaliteit problemen.
Is dat nog goed gekomen? Ik wil deze set ook gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

Tylen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

Is dat nog goed gekomen? Ik wil deze set ook gaan bestellen.
Heb geld terug gekregen exclusief bezorg kosten keycap set mocht ik houden, het zit in elke keycap set, ik zou een ander keycap set opzoeken, tenzij je oke bent met mold foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Anoniem: 211516 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

Heb geld terug gekregen exclusief bezorg kosten keycap set mocht ik houden, het zit in elke keycap set, ik zou een ander keycap set opzoeken, tenzij je oke bent met mold foutjes.
Ah jammer. Maar paste ze niet goed? Want als het alleen optisch is en aan de onderkant heb ik er vrede mee.

Pagina: 1 ... 99 ... 158 Laatste