Toch maar zelf weer als eerste posten
Ik had de GB al eerder gezien want het loopt al bijna een maand ::X maar zag nu ook een review en moet zeggen een interessant bord....
Haven 65. Goede bounce, gaaf design en leunt niet perse op foam voor het geluid en erg premium.
Daarna kwam ik de
QK60 tegen, 60% versie van de QK65 maar als ik de review van
NearLucid mag geloven is het niet zomaar een kleinere versie maar is het boord degelijk anders en 'beter'

Voor de 60% liefhebbers!
Daarnaast had ik gistermiddag wat tijd dus en kon ik het niet laten om toch even te knutselen aan de Q2
Allereerst de stabs, die zijn dus 'factory lubed' en wat daar bij hoort is ongelofelijke inconsistentie, de ene stab verdrinkt in het vet en het loopt er zelfs uit en de anders is vrijwel droog.
Bij de meeste stabs zat er een drup vet onder op de PCB, het is overigens ook erg dik en plakkerig vet

Bij een aantal heb ik de onderzijde flink schoon moeten maken en een aantal was de stem bijna droog ?
Heel lui geweest en heb de stabs in elkaar gelaten en er over heen gelubed met wat Krytox 205 aan de zijkant van de stem. Daarnaast emt een spuitje bij elke stem bij de wire wat 'dielectric grease' in gespoten.
De stabs klinken nu een stuk consistenter, mocht het op de langere termijn niet bevallen dan kan ik ze altijd nog vervangen.
Bij allemaal viel me ook op dat ik ze met switch en keycap erop los moest maken, flink aan de keycap wiebelen omdat ze niet goed zaten//liepen en de keycap scheef zat. Pas daarna definitief vastzetten, beetje vreemd.
Uiteindelijk zonder en met PE foam geprobeerd en ondanks dat ik eigenlijk zonder wilde vind ik met toch beter klinken
Het klinkt wel duidelijk anders en minder diep en 'thocky' dan de KBD67Lite maar omdat ik niet perse een heel diep bord zoek is dat helemaal niet erg. Het helpt ook weer iets tegen de enorme inconsistentie tussen de rijen. Zo vind ik het bord eigenlijk gewoon lekker klinken icm met KTT Strawberry's.
Spatie blijft iets dun klinken maar is wel stukken beter zo
Nadelen blijf ik vinden dat het bord 3x1U gebruikt rechts naast de statie, maar 3 toetsen rechts maar wel ruimte voor 4, die plek van de knob is iets offset wat mijn OCD een beetje triggert
Likes zijn het minder diepe geluid (meer 'poppy'), gewicht en gewoon eens strak bord. RGB kan ik niet aansturen vanuit VIA maar via de knoppen wel en is erg flitsend!
Voor de grap de keycaps eens op de KBD67L gezet omdat dat bord best diep en 'thocky' klinkt samen met Black Inks. Je merkt dan gewoon dat het de vorm/materiaal van de keycaps icm. de Q2 is die het dun laat klinken want de KBD67L klinkt wel gewoon dddiiieeepppp.