• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 14:51

skoozie

SCSI

Ik gebruik de app aftership, die kan verzend updates volgen met push notificaties. Moet je wel de shipping company weten (hij kan ook gokken)
Hier is een Akko 5075s onderweg. Kan ik een keer kijken wat zon gasket mount en encoder toevoegen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Generaal Pep schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:36:
[...]

Gisteren heb ik ook eindelijk mijn tracking links mogen krijgen. Inderdaad een volledig chinese pagina welke ze in china geintegreerd met WeChat hebben.

Als je Edge of Chrome gebruikt kan je de pagina vertalen en zie je de info in je taal naar wens. :-)
Ja, ik kwam er iets te laat achter dat ik mijn tracking code nog in moest vullen. Had de aanname gemaakt dat dat in de link verwerkt zou zitten, wat binnen Nederland wel altijd zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

MatthijsBoog schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:56:
[...]

Ja, ik kwam er iets te laat achter dat ik mijn tracking code nog in moest vullen. Had de aanname gemaakt dat dat in de link verwerkt zou zitten, wat binnen Nederland wel altijd zo is.
Ik heb ook de tracking email binnen, die website zegt helaas nog niet heel veel maar we wachten het af :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• TheCory
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 10:11
Ik ben naar een nieuw toetsenbord aan het kijken na jarenlang een goedkope Logitech K270 te hebben gebruikt. Ditmaal ben ik zowaar bereid om meer dan €25 uit te geven :')

Ik gebruik het vooral voor werk maar soms voor licht gaming. Wishlist, in order of importance:
- draadloos
- TKL
- low profile
- RGB

Hoofdzakelijk kijk ik nu naar:
- Razer Deathstalker v2
- Logitech G915
- Logitech G715 (niet low-profile maar wel leuk)

Keychron K1 heb ik ook overwogen maar die valt vooral af door Bluetooth; ik heb liever een dongle, wat IME toch betrouwbaarder is.

Ook zit ik sinds kort naar de Dygma Defy te gluren. Met alle extra's, uiteraard. Is meer dan €500 uitgeven aan een toetsenbord volslagen belachelijk? Absoluut. Maar dat ding ziet er verdomd cool uit, haha.

Het liefst zou ik ze ergens willen uitproberen. Het gaat toch om producten van honderden euro's die je anders blind koopt. De G915 heb ik in de Mediamarkt gezien, maar ik heb geen idee waar ik de G715 en Deathstalker v2 zou kunnen vinden. Enig idee?

En zie ik een andere optie over het hoofd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oh oh... heb weer eens teveel geld uit gegeven...

Heb hier al maanden een Ducky kit liggen die ik met m'n Outemu Silent Forest switches wil uitrusten, als tegenhanger van m'n Model F TKL. Naast algemeen tijdsgebrek had ik nog geen caps ervoor waar ik blij mee was.

Wel een stel caps gezien waar ik van ging watertanden: >KAM Wraith_ - oftewel dikke, zware doubleshot caps in de stijl van een Sinclair Spectrum. Uiteraard uitverkocht toen ik ze tegenkwam. Maar - ze zijn terug. En nu is een set onderweg hierheen :P

Oslik blyat! Oslik!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
dion_b schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:37:
Oh oh... heb weer eens teveel geld uit gegeven...

Heb hier al maanden een Ducky kit liggen die ik met m'n Outemu Silent Forest switches wil uitrusten, als tegenhanger van m'n Model F TKL. Naast algemeen tijdsgebrek had ik nog geen caps ervoor waar ik blij mee was.

Wel een stel caps gezien waar ik van ging watertanden: >KAM Wraith_ - oftewel dikke, zware doubleshot caps in de stijl van een Sinclair Spectrum. Uiteraard uitverkocht toen ik ze tegenkwam. Maar - ze zijn terug. En nu is een set onderweg hierheen :P
Shit wat een dikke keycaps. Heel verleidelijk,,,

Zijn ze doubleshot ja? Waar vind u die set? Bij Candykeys zie ik ze en daar staat dat ze met dye sublimation zijn gemaakt.

01010000 01100101 01110000 01100101

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Generaal Pep schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:55:
[...]

Shit wat een dikke keycaps. Heel verleidelijk,,,

Zijn ze doubleshot ja? Waar vind u die set? Bij Candykeys zie ik ze en daar staat dat ze met dye sublimation zijn gemaakt.
Candykeys idd. En volgens mij zowel doubleshot (witte letters) als dye sub (rode/groene) :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 00:53:
[...]

Heeey die was van de week niet meer op voorraad toen ik een plate wilde bestellen :?

Ik weet niet precies wat het is met die holeemod maar vind stabs met alleen BDZ prettiger.

En qua keycaps ja lastig omdat het prettigst is om ze allemaal wat langer te gebruiken. Ik was aardig van het kamp dat GMK overpriced meuk is als je het vergelijkt met een Akko set maar als ik die na een jaar gebruik zie dan :-(

Qua geluid is het voornamelijk ABS/PBT en de dikte. PBT wat dieper dan ABS en dikker is dieper.
Qua gevoel kun je ook beperkt wat, ja textuur ofzo.

Verder zit het hem ook in de afwerking, die Gentlemen black is dye sub, AKKO doubleshot PBT maar wel wat braampjes aan de achterzijde en gewoon na een jaar shine :-(
GMK is wel ABS maar qua afwerking wel super strak.

Ja er zit wel verschil in maar of je het waard vind is een 2e. Uiteindelijk zijn andere nette sets niet heel veel goedkoper (PBTfans, Drop DCX ed.).
Persoonlijk vind ik de hole mod en varianten ook echt afgrijselijk. En ook zo onnodig... Koop goede stabs, gewoon Durocks of TX stabs, Staebies, etc. Smeer de behuizingen in, maak ze goed vast op PCB, dip je draad in het vet naar keuze en klaar...

Zelfs als je een mod met tape of pleister of wat dan ook goed doet, wordt het over de tijd vies en traag door stof en andere zooi die er vanzelf in komt. Stabs blijven gewoon niet eeuwig goed helaas, maar BDZ helpt daarbij enorm. En 205/206 is ook gewoon langer goed het moment dat het er goed op zit en je niet te gek vaak aan je caps loopt te trekken om van set te wisselen.

GMK is gewoon fijn, maar persoonlijk baal ik toch wel erg als m'n setjes afslijten. Maar daar heeft al het ABS last van. Textuur vind ik persoonlijk toch een belangrijk deel van hoe een set aanvoelt. Helemaal glad zoals bij MG is prima. Veel mensen vinden het niet mooi alleen.

PBT glad, zoals KAM / KAT setjes hebben, vind ik een stuk onprettiger. Maar PBT textuur slijt niet echt af heb ik het idee. Sets die toch wel echt veel gebruikt zijn sinds 2018 zijn nog steeds best netjes en hebben nog voldoende textuur bijvoorbeeld.

Bij GMK moet je helaas gewoon kiezen bij een set na een paar maanden of ie voor de show / verkoop of voor gebruik is. Dan wordt ie te glad om nog te kunnen verkopen. Toch wel een van de redenen waarom het gewoon maar niet meer koop na al die jaren. Komt nog 1 setje binnen per jaar nu ofzo, dat is wel even prima. Uiteindelijk heb ik toch liever wat hogere profielen.

[ Voor 18% gewijzigd door djunicron op 14-09-2022 22:15 ]

djunicron schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:06:
[...]

Persoonlijk vind ik de hole mod en varianten ook echt afgrijselijk. En ook zo onnodig... Koop goede stabs, gewoon Durocks of TX stabs, Staebies, etc. Smeer de behuizingen in, maak ze goed vast op PCB, dip je draad in het vet naar keuze en klaar...

Zelfs als je een mod met tape of pleister of wat dan ook goed doet, wordt het over de tijd vies en traag door stof en andere zooi die er vanzelf in komt. Stabs blijven gewoon niet eeuwig goed helaas, maar BDZ helpt daarbij enorm. En 205/206 is ook gewoon langer goed het moment dat het er goed op zit en je niet te gek vaak aan je caps loopt te trekken om van set te wisselen.
Met mijn kennis van nu mee eens. De Owlab stabs zijn met wat 205 en BDZ heerlijk.
De Ikki heeft Durock V1’s ookal blijkt de shop volhouden dat het V2’s zijn. Het is het eerste setje screw in stabs welke ik aangepakt heb dus wist ik veel. Zit ook nog ‘bandaid’ onder de stabs, dat is helemaal verschrikkelijk :X
Zodra ik weet wat ik met het bord wil eigenlijk eens helemaal opnieuw opbouwen. Ik vind het zo’n mooi bord maar man wat lastig qua geluid :(
GMK is gewoon fijn, maar persoonlijk baal ik toch wel erg als m'n setjes afslijten. Maar daar heeft al het ABS last van. Textuur vind ik persoonlijk toch een belangrijk deel van hoe een set aanvoelt. Helemaal glad zoals bij MG is prima. Veel mensen vinden het niet mooi alleen.

PBT glad, zoals KAM / KAT setjes hebben, vind ik een stuk onprettiger. Maar PBT textuur slijt niet echt af heb ik het idee. Sets die toch wel echt veel gebruikt zijn sinds 2018 zijn nog steeds best netjes en hebben nog voldoende textuur bijvoorbeeld.

Bij GMK moet je helaas gewoon kiezen bij een set na een paar maanden of ie voor de show / verkoop of voor gebruik is. Dan wordt ie te glad om nog te kunnen verkopen. Toch wel een van de redenen waarom het gewoon maar niet meer koop na al die jaren. Komt nog 1 setje binnen per jaar nu ofzo, dat is wel even prima. Uiteindelijk heb ik toch liever wat hogere profielen.
Ik heb nu alleen GMK WoB in gebruik, sowieso niet spannend om te verkopen of voor show dus die blijft. MODO2 ligt nog in de doos en voor Metropolis heb inkook niet direct een doel. Typ sowieso weinig thuis.

Op andere borden zitten Akko sets die van PBT moeten zijn maar binnen een jaar al licht gaan shinen :+
Gek genoeg in het verleden relatief weinig last van shine gehad op borden ook met ABS caps :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh, heb eigenlijk nog geen PBT caps gehad die echt lelijker zijn geworden. M'n meest gebruikte is KAT Eternal, maar die is eigenlijk nog helemaal in goede staat. Alleen één op één merk ik het verschil met nieuwere sets eigenlijk.
Denk dat het ook meer komt door hoeveel sublimatie ze hebben moeten doen. KAT alpha voelt namelijk beter aan dan al m'n andere KAT sets.

Had al gezien dat Akko ASA caps ontzettend glossy werden. Maar dat zijn dan ook ABS caps. En dat terwijl ze op Ali express door andere merknamen soms als PBT worden verkocht.
Ken verder maar één iemand die Akko Cherry caps gebruikt en die zijn na een jaar nog netjes.

Hangt een beetje van je handen af... Zuren en olie die natuurlijk op je huid voorkomt reageert met ABS. Er zijn mensen die binnen enkele weken hun hele setje glad weten te krijgen. Bij mij duurt het meestal een half jaartje, ook bij infrequent gebruik. Heb jaren vooral GMK Necro gebruikt als "gebruik" setje en nu na een tijdje is daar nightrunner bij gekomen. Alle andere GMK sets zijn inmiddels verkocht. Krijg er nog één in de post de komende maanden, die zal uiteindelijk ook gewoon eraan gaan en daar blijft het maar even bij.
Heb nog niet de moed kunnen verzamelen om een GMK set gewoon helemaal glad te maken, zodat alles weer uniform is.

Maar goed, de lange tijden voordat hun productie voldaan is, plus de prijs, plus de slijtage en waardevermindering maakt wel dat ik sets die ik eigenlijk graag zou willen hebben maar gewoon niet bestel. Het lijkt erop, ook in de EU dat het inmiddels gewoon handiger is om extra's aan te schaffen. Maar goed, als iedereen dat gaat doen dan loopt het model straks natuurlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb sinds kort een keychron K6. Best leuk maar klinkt natuurlijk niet fantastisch. Nu wil ik proberen de switches te luben en wat foam in te brengen. Waar kopen jullie lube + switch openers e.d ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

Brieto schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:33:
Ik heb sinds kort een keychron K6. Best leuk maar klinkt natuurlijk niet fantastisch. Nu wil ik proberen de switches te luben en wat foam in te brengen. Waar kopen jullie lube + switch openers e.d ?
Switch openers en andere parafernalia heb ik bij de Ali-store van KPRepublic vandaan. Voor de stabs gebruik ik siliconenvet (gewoon zo'n blauw tubetje Griffon bij de bouwmarkt), als dunner smeermiddel een flesje Superlube (bij Bol zijn er een paar handelaren die dat hebben). Ik heb eea wel eens wat uitgebreider beschreven op mijn blog, zowel voor een K2 als een TH80.
👇

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Zo voor al het geweld van al die pauper QK65's hier losbarst eerst nog even een mini-review/ervaring van een echt endgame bord!

De CiY Tester68 "Tes68" 'Mario Edition'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cchWu-DrxbwuvgaaSuY34mrNp6k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXxqlOJ5NfsDdum9GkpFcg7I.jpg?f=fotoalbum_medium

De CiY Tester68 is een absoluut endgame bord voor elke peuter welke in een unlimited groupbuy verkrijgbaar is als absolute non-exlusive bij een grote Chineese retailer.
Whut? Het is een cheap-ass bord van Aliexpress die vrijwel altijd op voorraad is, het is zelfs zó goedkoop dat het niet word verkocht als toetsenbord maar als 'switchtester' :+

Voor €26 en een paar cent was het bord in ongeveer 2 weken in huis, niet slecht. Verpakt in een plastic zak met een flinke laag bublelplastic zit een strakke doch simpele kartonnen doosje met het bord.
Je krijgt een royaal assortiment aan goodiesss bestaande uit papieren handleidinkje en een dun foam hoesje tegen het schuren, that;s it.

Nou wat doe je dan, uitpakken, bekijken en eens wat lichte foto's maken aangezien het lijkt alsof vrijwel alles online over dit bord wat geen marketing is foto's of video's zijn gemaakt door mensen die alleen op een donkere zolderkamer zitten :+

Om te zorgen dat er ook wat andere foto's online te vinden zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjYtelcHFy1MoWKUge867LmgjjQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLWChqj7nGnwf3am26qTXMpE.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQGajy8Gy5HNBPBQfzCra_nLcPg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2mCMVF5EqC6fHKH1lLsonij.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLesynzvk5QZwhfqR3Hygy6TL8s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6asvtgE7F1CTqaQ5h2mi4XT.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XdYbyy4ersveFnQGSeu_Xv_79o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwMqxmY2W1E1l80bQaL8B4yc.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Vhx--pfh_8szt-mf7wOA2oRuSU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qs2LkIYze7OHq52GDWT6X1TV.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoBU79v5QU8f2Y4aDKvzKjjNIbE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjyRa4pJTFx3EcclQh0yd0dY.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3LQuPFpTAP9l1ybzsU_VJ1ESpQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8T7YCaZaftJUyp8RGHnpcnl.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdOgucHf9vVyf7hgecJoHcwdXnE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iu4j9ZdKcZZyH8J0vyk7uL1s.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfL39NA9DfDwEpn1KebXvky-xrM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIKYWgyLPbXmkpFC1WwoZRGf.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcJrLVqfMjmUGcfrDBF0MOP3Ttk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbzEQDywSFflqbMgss8RGo4S.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QylMMTJY2BcHdTtG0j797vI78k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKvBBnyHQa47a7T0Dy7K6MgK.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-0tq1nWf-qCkxGEPg_YIm93f4k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHkrdHdZR16Az2JxMci5qwhW.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAWVKmH6RafOm8zdeY3H4-tyGtw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Beb0kQE0hqw1mDw69fGP0rBy.jpg?f=fotoalbum_medium

Zo wat plaatjes...

De eerste indruk! Wit is lekker fris zeg, vrij standaard ABS case met een textuurtje. Leuk kleurtje stabs, nette rubber voetjes, klepje sluit strak af zonder kieren of los zitten :)

Tijd om het geheel uit elkaar te halen! De stalen(?) plate zit met 6-ish schroefjes vast, daaronder zit een siliconen demper, ik had iets foamigs verwacht dus dit is een kleine meevaller. Het siliconen is héél strak gegoten, werkelijk geen enkel overtollig randje oid.
PCB oogt erg simpel van boven af en is north-facing hotswap. Het PCB zit niet aan de plate bevestigd maar met 2 schroefjes apart vast aan de case en rust op een aantal punten nog op standoffs. Zwevende mount met O-ring word dus lastig en enige vorm van bounce kun je wel vergeten.
De onderzijde van de PCB oogt ok simpel door dat alles wit is, traces volgen is erg lastig. Aan de onderzijde zie je CiY's eigen hotswap sockets, later ontdek ik dat ze heul strak zijn! Onder zit je ook het Bluetooth/wireless gedeelte en de aan-uit knop die wat fragiel voelt. Ook zit de PCB met een kabeltje vast aan het batterij compartiment, deze is eenvoudig los te maken.
In de case zit een super dun en open velletje foam, wel mooi op maar gesneden maar er zit foam in :+

Ik heb even lort een paar switches met keycaps op het bord gezet, 9 in het midden en de linker shift en enter voor de stabs. Ik denk dat de meeste mensen die vaker iets met borden gedaan hebben het wel raden...het klinkt hol, leeg, luid en de stabs ratelen als een gek!

Duuuuus modding time! De toekomstige gebruiker van dit bord had 0 eisen, 0 budget en 0 kennis dus om nou all out te gaan met hardcore mods voor het ultieme geluid...neuh.
Ik ben begonnen met de stabs, heeeeeeel basic en standaard ehouden. Geclipped, 205 op de geleider en binnenkant van de behuizing en 'grease' op de draad. Klonk nog niet helemaal lekker dus met een spuitje strategisch nog een klein puntje grease er bij gespoten.
De bottom case zit vol met ribben dus neophreen is teveel werk e sowieso te duur dus lekker simpel flink volgestouwd met pollyfill, of wel polyestervulling uit een oud kussen :p
Twee laagjes tape onder de PCB en proppen maar! Paar switches geprobeerd en het geluid was gewoon karakterloos en saai dus daarna toch voor een velletje PE-foam gekozen, gewoon het zakje waar het bord in kwam in stukken geknipt :)
Heb nog kort gekeken naar een oplossing met Neophreen stukjes tussen de standoffs en PCB/plate maar teveel standoffs en beide apart vast aan de case dus voor nu sowieso teveel gedoe.

Uit de voorraad nog een setje Gateron milky Yellows gelubed met 205 gepakt en wat een hel om die in het bord te prikken, hele rits switches met kromme pootjes, zelden zoveel weerstand ervaren met een hotswap socket!
Vandaag kwamen de Mario keycaps van Ali binnen! €23 nogwattes en ook binnen 2 weken in huis. Mooie set, de créme en rode keycaps zijn gegoten in die kleur de andere zijn geverft, alle legends sowieso dye sub.
Iets ruwe randjes op veel caps maar wel gewoon een rechte spatie en alles netjes passend. Grootste nadeel met dit bord is dat er geen 1u control, alt en Fn bij zit dus dat zijn caps uit een andere row waardoor ze uitsteken helaas :( En voor de oplettende er zitten 2 keycaps op die niet bij de set horen maarja ie wilde de toekomstige eigenaar er perse op :+

En hoe typt/klinkt dat? Nou polyfill weegt niks dus voegt amper massa toe dus veranderd het geluid wel iets meer niet super diep. PE maakt het wat 'marbely', bord heeft wel wat 'thock' maar blijft iets hol, vooral de spatie. Tja ik kan een heel hoofdstuk hierover schrijven maar laten horen is natuurlijk makkelijker:

Qua gevoel, ja 0 bounce zoals verwacht maar typt verder gewoon prima hoor.
De dongle werkt prima, bluetooth heb ik nog niet gebruikt.

De gebruiker van dit bord is mijn zoontje van 3 jaar :+ Lezen kan hij nog niet maar knopjes... O+
Hij zit nu al regelmatig op mijn QK65 knopjes in te drukken en zodra ik mijn macopad op het bureau leg word die bijna instant gejat. Papa wilde wel wat bouwen en was nieuwsgierig en dit is het product.
Hij loopt al de hele middag met het bord rond zonder zijn arm en het moet overal mee naar toe zelfs naar bed. Ik typ dit vanaf het bord dus ik moet het zo weer snel terug leggen :+

Uiteindelijk is het grootste nadeel dat het alleen wireless al valt dat mee als je alleen typt of er alleen mee rondloopt en knopjes indrukt :p
Plate en PCB zouden aan elkaar gezet kunnen worden ipv beide aan de case schroeven. Design en kosten technisch amper verschil denk.
Al het andere...tja €26 inc verzenden 8)7

To do:
Spacebar vullen met neopreen

Andere ideeën:
Batterij vakje er uit zagen en Li-ion accutje er in zetten met een USB aansluiting + loskoppelbare kabel.

Voor de geïnteresseerde nog een kosten overzicht:
Tes68: €26,65
Keycaps: €23,58
Switches: €14
Vulling, foam: graties

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

Toch leuk om eens iets over een echt end-game (nadruk op "game") te lezen, er is nog genoeg om naar te streven!

Dat die CIY sockets strak waren, had ik al ontdekt bij het bouwen van de TH80, die gebruikt dezelfde sockets. Zelfs met Outemu switches (dunnere pootjes, schijnt) was dat inderdaad goed opletten.

Er is een BudgetKeebs Discord voor de liefhebbers van ultra high-end boards, ik weet dat één van de bezoekers daar een USB-C-poort op zijn TES68 heeft gefröbeld, ik weet even niet meer of daar ook een accu bij kwam kijken.

Ik wens je zoontje heel veel plezier van dit bord, ik weet zeker dat andere kinderen van zijn leeftijd jaloers zouden zijn! 😄

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Nou ja, als de layout van usb-c overeenkomt met de contactjes op het bord dan is dat zo gedaan. Is dat niet zo, dan doe ik het nog altijd liever dan het luben van 20 switches. Maar dat ligt ook aan mijn hekel aan luben.

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:57

Whaam

Meer beter

Hey, is keyb.no (voorheen loob.no) out of business? Zij hadden bijna altijd boba’s op voorraad :'(

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Yes ze hadden een paar weken geleden clearance sale.

Het Nederlandse SplitKB misschien een goed alternatief? Daar koop ik altijd bobas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MatthijsBoog Ja dat even een USB-C connector er op zetten schint dus niet zo makkelijk te zijn als je zegt. In de discord die @dnzm noemt en in r/budgetkeebs zit een Duitser die daar uitgebreid mee bezig geweest is maar geen geluk.

Traces volgens schijnt een drama te zijn en aansturing via USB idem en bord schijnt geen key rollover oid te hebben. iig het is voor zover ik kon vinden nog niemand gelukt.
Accu daarentegen is een makkie, USB-C connector met laad circuit en accu die 3V doet. Aan de andere kant dit is wel lekker makkelijk en strak zo zonder gedoe dus ik vind het wel prima.

Stevigheid isook wel prima, bord is ondertussen al 2x goed gevallen :+

@Whaam Toch geen heel prettige winkel. Duur en heul trage verzending :(

SplitKB daarintegen, topservice :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah ja, had niet goed gelezen. Ik las het als, er zit al iets van micro usb of mini USB op. Maar zonder is het idd wel echt een uitdaging.

• Whaam

Whaam

Meer beter

Jaaa SplitKB is een van mijn favorieten, super aardige en betrokken eigenaar. Mijn laatste setje boba’s was van hun, maar als Split ze niet had, had loob ze vaak wel. Uiteindelijk maar twee keer iets besteld maar toch jammer dat zo’n shop dan ophoudt.
sapphire schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:15:
Zo voor al het geweld van al die pauper QK65's hier losbarst eerst nog even een mini-review/ervaring van een echt endgame bord!
[…]
Wat tof! Ik had de lange post even geskipt eerst maar ben blij dat ik het alsnog de tijd geven heb, cool hé! Wat een verhaal :D

High five voor je zoon!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JobRapati
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:54
Eindelijk de Lulu binnen en in elkaar gezet, typen kost nog wat moeite maar het typt wel heel fijn als ik eerlijk ben :o Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BV8DqZM9mu54yRE-DsaRdugBoH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0Up7DtS52hpoeCn6hIIlfar.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Best wel overweldigend als die dingen, zoveel afkorting, merken, types, websites, kleuren..voor een beginner best veel dingen die je moet leren.

anyway,

Ik zit naar de Ginkgo65 te kijken: https://mykeyboard.eu/cat...65-e-white-x-copper_4771/

Wat voor switches zouden daar in moeten? 3 of 5 pin?
Zijn de switches van aliexpress goede kwaliteit? Ik overweeg er daar dan 2 verschillende te kopen. Zodat ik opties heb.

Heeft iemand nog een tip waar je goede/mooi keycaps kan kopen? Ik heb begrepen dat GMK's goed zijn maar bijna alleen maar beschikbaar via groupbuys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De gingko werkt met Cherry-style switches, ongeacht of het 3 of 5-pin is. Of de switches van Aliexpress goed zijn kan niet beantwoord worden. Je kunt Aliexpress vervangen voor elke willekeurige andere grote webshop, ze verkopen van alles. zowel goed als slecht.

Qua goede keycaps. Dat hangt af van je budget. Je zou bij bijvoordbeeld oblotzky kunnen kijken of ze een leuke set GMK op voorraad hebben. Goedkoper kun je bijvoorbeeld bij iets als Akkogear.de kijken. Als het alleen om looks gaat kun je op Aliexpress ook heel veel GMK clones vinden voor gemiddeld €40.
Kijk vooral gewoon eens rond wat alle webshops op voorraad hebben. Paar voorbeelden: kprepublic, kbdfans, mykeyboard, keygem, akkogear en candykeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Bedankt voor je snelle reactie! Specifieker was ik aan het kijken naar 'Gaterons'

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=gPJJ0yYZnQOZ

Uit jouw verhaal begrijp ik dat deze prima zullen passen op de ginkgo65.
Ik zie al mooie dingen op Oblotzky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slechte kwaliteit is het niet, maar er zijn fijnere opties. Uiteindelijk hangt het vooral af van je voorkeur, budget en de vraag hoeveel tijd je erin wilt steken want als je bereid bent om alle switches uit elkaar te halen en met vet in te smeren wordt het allemaal nog fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Ik ben zeker bereid om de switches in te smeren met vet en dat soort dingen. Qua budget denk ik aan 500-600 euro maar is ook geen ramp als dat ietsje meer wordt. Gaat mij erom dat het er uiteindelijk gelikt uitziet en mooie sound heeft.
Dan ben ik erg benieuwd wat de fijnere opties zijn waar jij het over hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan is de belangrijkste resterende vraag, wat zoek je? Iets vergelijkbaar met Cherry mx red, linear dus. En hoe zwaar dan? Vergelijkbaar, lichter, iets zwaarder of veel zwaarder? Of juist iets met een click erin. Daarbij ook weer, hoe zwaar? En de laatste categorie, persoonlijke favoriet, tactile. Mx brown achtig alleen dan met een duidelijkere bump. Hierbij niet alleen hoe zwaar de veer moet zijn, maar vooral ook hoe duidelijk de hobbel/bump moet zijn.

Een voorbeeld van ieder zijn linear, Oil kings, tactile, Boba u4t en clicky, Kailh box jade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
JobRapati schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:07:
Eindelijk de Lulu binnen en in elkaar gezet, typen kost nog wat moeite maar het typt wel heel fijn als ik eerlijk ben :o [Afbeelding]
Nice! Ziet er goed uit, waar heb je deze besteld? Was het een volledige kit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Oeh, Ginkgo is erg mooi @Brieto ! Maar misschien ben ik een beetje beïnvloed, omdat ik er zelf ook eentje heb. De bovenkant is super herkenbaar en uniek en de onderkant/ zijkant heeft mooi dat "blad" gegraveerd. Wel een flink bordje om mee te starten als beginner, niets mis mee, maar heeft zeker eigenschappen die niet iedereen zal liggen. Tijdje terug heb ik kort wat geschreven over mijn ervaring met het bord. TL:DR erg muted met normale switches, maar komt wat meer tot leven met een harde plaat en long pole switches. Beetje bounce maar weinig flex. Niet dat dat verkeerd is, maar lang niet wat iedereen zoekt. Ben alsnog blij dat ik hem heb gekocht, maar voor dat geld zijn er tegenwoordig ook andere bordjes voor minder. Denk aan de QK65 (helaas momenteel uitverkocht, misschien wel tweedehands), of ander bord waar m'n oog van de week op viel: de Jris. Het "goedkope" segment wordt alleen maar beter. Deze heeft zelf een daughterboard wat goed is voor meer flex etc. Ook pcb gasket waardoor plateless zou kunnen. Erg uniek, Alexotos heeft al een prototype gebouwd.

En over de QK65 gesproken, nadat de bezorger vrijdag geen zin had om aan te bellen, vandaag kunnen ophalen bij een pickup point. Eerste indruk is erg positief. Ben ontzettend blij met de kleur die ik heb gekozen en de spiegelende achterkant is prachtig (maar lastig te fotograferen). Super uniek voor een goede prijs. Snel in elkaar gezet met een alu plaat en epsilons met CRP Tulip en alles lijkt in een keer perfect. Prima geluid, stabs wonder boven wonder ook goed en de rode burgundy past mooi bij het beige van CRP. Misschien nog wat spelen met foam en siliconen inleg, maar voor nu buitengewoon tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jegM17AZq2g6XHOKYZy5Qhmyy9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnHySqJMITsKDfsGrTtCkmJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSWknoLxo6-RM1rJi_s4c8x9v1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nu7d8WIWhQaB6iZi4Z8TiXUa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o-zisMOLMopBp3aSJQENRwf_CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbEELnqPQDJAOO2rmFOK2JXw.jpg?f=fotoalbum_large

Al is het niets vergeleken met de endgame van @sapphire ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:58:
Dan is de belangrijkste resterende vraag, wat zoek je? Iets vergelijkbaar met Cherry mx red, linear dus. En hoe zwaar dan? Vergelijkbaar, lichter, iets zwaarder of veel zwaarder? Of juist iets met een click erin. Daarbij ook weer, hoe zwaar? En de laatste categorie, persoonlijke favoriet, tactile. Mx brown achtig alleen dan met een duidelijkere bump. Hierbij niet alleen hoe zwaar de veer moet zijn, maar vooral ook hoe duidelijk de hobbel/bump moet zijn.

Een voorbeeld van ieder zijn linear, Oil kings, tactile, Boba u4t en clicky, Kailh box jade.
Ik heb nu Cherry Browns op mijn Keychron en ik moet zeggen dat ik dat ik er niet weg van ben. Nu weet ik alleen niet of dat betekent dat ik niet van tactile hou of dat het komt omdat er geen padding in zit en ik ze ook niet gelubed heb. Mijn vrouw heeft reds en die typen wel fijn maar hebben ook niet dat geluid waar ik naar op zoek ben. Lastig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Brieto So een Ginko is een flinke stap om mee te beginnen maar wel een hele mooie :9

Even buiten het geluid om vind je het gevoel van de reds wel fijn? Dan weet je iig wel welke kant je prettig vind, anders is het een idee om een setje (budget)Linears en (budget)Tactiles te bestellen en die te proberen?

De Gaterons die je zelf linkt zijn prima switches maar wel de goedkoopste Gaterons die er zijn en eigenlijk niet super interessant. Er zijn voor iets meer €€ hele leuke budget switches te koop :)

Linears De Gateron Pro V2 serie, KTT Rose, Akko Matcha Green/Rose Red. Tactiles ben ik minder in thuis maar hoor goede verhalen over Akko Purple Lavenders, miischien weet @MatthijsBoog er nog een paar ?

Voor jouw budget kun je prima een paar top switches scoren. Luben van de switches zou ik dan zeker wel doen, dat + de stabs aanpakken maken wel dat een bord écht heel fijn word!

Sowieso als je iets wilt weten of ergens niet uitkomt gewoon vragen hoor, het is inderdaad een hobby met heul veel termen :+

@superbok Tja bijna alles verbleekt bij mijn endgame bord 8)

Mooi bord, flitsend kleurtje ook! Ben erg benieuwd hoe de onderzijde er in daglicht uit ziet.

Welke plate heb je er in zitten op dit moment en wat vind je van het bord ivm andere borden die je hebt :) ? Hoeft niet allemaal nu natuurlijk maar ben nieuwsgierig wat je er van vind.

Je klinkt ook verbaasd over de stabs? Owlab stabs staan toch wel goed bekend dacht ik zo, ik vind ze iig fijner dan Durock V2's en makkelijk goed klinkend/voelend te krijgen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb mijn testertjes weer even erbij gepakt. Wel echt tijd om die te vervangen voor een toetsenbordje, want het past echt niet meer en 2 verschillende testers levert echt een ander geluid op, maar dat terzijde.

De goede verhalen zullen vast van mij komen, maar de Akko lavender purples zijn echt heerlijke en betaalbare tactiles. Akkogear.de verkoopt ze ook al vooraf goed gelubed, dan is het al helemaal top, of zelf luben, dat werkt ook super. Daarnaast ook de hele goedkope Ajazz kiwi en kailh box brown liggen, die vallen echt tegen. Net als de wat duurdere Durock t1, dat is het voor mij gewoon net niet. Wat dan weer wel bevalt is natuurlijk de Boba u4t, maar ook iets als een Jwick t1. Heb daarnaast ook een Tecsee sky blue tactile. Die typt echt heerlijk, maar heeft wel een apart geluid, vrij luid en anders. Ik ben aan het wachten op mijn qk65 in de hoop dat ze daarin beter naar mijn smaak vallen. Wil je echt een heftige tactile, dan is de Durock sunflower een prima optie. Heb hier ook nog een Gateron milky brown liggen, voor die tactility zijn mijn vingers vrijwel niet gevoelig genoeg. Voelt vrijwel hetzelfde als de mx browns die ik zo teleurstellend vond, omdat ik meer tactility had gehoopt.
Om dan een net lijstje ervan te maken met de zwaarste bump bovenaan
Durock sunflower (heeft lube nodig)
Boba u4t (wordt beter van lube)
Tecsee sky blue tactile (wordt beter van lube)
Akko lavender purple (heeft lube nodig, wordt eventueel ook zo verkocht)
Jwick T1 (wordt iets beter van lube )

Qua prijs is waarschijnlijk de lavender purple het goedkoopste (ondanks dat ik de lubed versie heb gelinkt), vermoedelijk gevolgd door de u4t.
Daar zeg ik wel bij dat ik de prijzen niet recentelijk heb opgezocht.

[ Voor 3% gewijzigd door MatthijsBoog op 27-10-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Durock Sunflower is inderdaad wel een fijne Tactile met een flinke bump maar wel erg duur, geloof dat de goedkoopste die ik kon vinden rond de €1p/st lag. Net als de Durock POM overigens wat dan weer een enorm smoothe linear is :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Sunflower is zeker duur, zou denk ik zelf ook eerder u4t gaan, maar als de bump toch echt scherper en groter moet is het zeker een optie. Durock pom vond ik het zelf niet waard, dan liever een goedkopere akko Rose red of jwk lilac. Of waarschijnlijk iets van een oil King ofzo, maar die heb ik (nog) niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gateron KS3 met milky top zijn prima. Zeker als je net gaat beginnen en nog niet heel erg verwent bent is het prima.

Als je budget ruimte hebt voor de nieuwere Gateron series "met naam", des te beter. Anders zou je nog naar de "X" serie kunnen kijken, die zijn net even dat stukje beter en hebben geen lube nodig, net als b.v. de Gateron CJ switches.

Namaak "GMK" (Ze doen maar wat de helft van de tijd) is altijd een beetje een gok. Ik zou dan liever op KPRepublic een setje van Domikeys halen ofzo, dat is toch wel een hele grote stap in kwaliteit. KBDF heeft sinds kort hun eigen lijn aan PBT keycaps, alles onder het label PBTFans is gewoon goed en duurzaam.

Met de shops die je noemt is verder niets mis. Zou alleen wel even bij deze shops blijven en niet willekeurige Ali verkopers erbij pakken. Sommige zijn wel goed (KP en KBDF staan er ook tussen), maar er zit heel veel verschil in de caps en wat je krijgt voor Gateron of Cherry switches om een dwarsstraat te noemen. Het is eigenlijk veiliger om de "boutique" switches te kopen dan willekeurige "gateron yellow", want daar bestaan veel meer uitvoeringen van en dat is iets wat veel beginners kopen, dus "het maakt niet zoveel uit wat we sturen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:32:
@superbok Tja bijna alles verbleekt bij mijn endgame bord 8)

Mooi bord, flitsend kleurtje ook! Ben erg benieuwd hoe de onderzijde er in daglicht uit ziet.

Welke plate heb je er in zitten op dit moment en wat vind je van het bord ivm andere borden die je hebt :) ? Hoeft niet allemaal nu natuurlijk maar ben nieuwsgierig wat je er van vind.

Je klinkt ook verbaasd over de stabs? Owlab stabs staan toch wel goed bekend dacht ik zo, ik vind ze iig fijner dan Durock V2's en makkelijk goed klinkend/voelend te krijgen :)
Zal kijken of ik vandaag een betere onderkant kan maken met daglicht. Zit ook nog een plastic folie over ter bescherming. Denk dat ik die voorlopig laat zitten tegen krassen etc. Beetje extra beveiliging kan geen kwaad zolang dat nog kan.

Heb er nu een alu plate in zitten met de siliconen onderkant en plate foam. Geen PE foam of pcb. Bord klinkt vol genoeg en door de alu plate heb je toch al nauwelijks flex/ bounce. En dat was ook precies het doel, want merk dat ik op de NK65EE een prettige feedback krijg en net wat consistenter kan typen. Dus denk dat het voorlopig zo blijft qua plate. Alleen dus nog een beetje spelen met foam.

In vergelijking met het andere wat ik heb, zit deze precies in het midden. NK65 en Ikki er onder en Ginkgo en Mode65 er boven. En eigenlijk passen alle eigenschappen hier ook precies bij. Je merkt met het bouwen dat de afwerking niet overal even uitgebreid is zoals bijvoorbeeld de Mode en Ginkgo. Bijvoorbeeld het onderste gedeelte en dan de binnenkant is gewoon zwart en vanuit een mal gevormd tegenover CNC'ed alu van de andere twee. En van het gewicht is alleen de buitenkant afgewerkt tegenover volledig anodized van de twee duurdere. Maar het is wel volledig metaal en aan de buitenkant ziet het er wel weer meer premium uit wat beter is dan de NK65 of Ikki. Enige wat ik wel mis, is een daughterboard in de prijsklasse. Op dat na hebben ze kosten bespaard op precies de goede plekken zoals ik het nu zie.

Stabs had ik inderdaad veel goeds over gehoord, maar ook wat mindere verhalen. Was een beetje bang dat een van de vier beetje zou tikken oid, maar dat is gelukkig dus niet het geval. Zou inderdaad ook zeggen dat het beter dan Durock is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobRapati
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:54
OmgItsKoen schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:06:
[...]
Nice! Ziet er goed uit, waar heb je deze besteld? Was het een volledige kit?
Het toetsenbord besteld via https://keygem.com/en-nl en zouden binnenkort de extra's online moeten plaatsen geen idee precies wanneer.

De keycaps op https://oblotzky.industries/products/gmk-dots-2 heeft ze nog een paar sets in stock zo te zien maar geen idee voor hoe lang.

Toetsenbord zelf is een volledig set, in zoverre dat je met een case kit de volledige basis hebt, en daar met kleinere andere kits de assecoires aan toe kan voegen, switches e.d. moet je daarbij nog wel zelf los ergens halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jelte Had je al wat gekocht? Zoom extra's zijn beschikbaar bij Mykeyboard. Worden direct verzonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WB5FCTAGPnYn7TGHnvuFK7vypU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wV2L0dondqxbi0ExckDRQPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Met nog een foto van de spiegelende achterkant van QK65 :D (zit nog een laagje beschermfolie op)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@superbok Ik zag het ja. Vond €214 voor een kaal bord nog best een bak geld.

En de Gamakay LK67 is net binnen. Prima bordje. Moet nog wel even wennen aan de XDA keycaps, maar dat komt wel.
Verder klinkt die stock met de Kailh box brown helemaal prima, typt ook fijn. Wat zwaarder dan de Gateron browns van de Keychron. Tevreden :)

En dan ja, de vraag of ik nog €214 ga uitgeven aan een Zoom65. Ik weet het niet. Ik denk dat ik het even bij dit boardje moet laten. En mocht die niet bevallen, kan ik altijd nog verder kijken en is er misschien weer een Zoom65 oid beschikbaar

Heb wel per ongeluk twee maal de keycaps besteld. Dus als iemand een PBT XDA keycapsset wil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yHeW37zoXXjKM_PaKm_BTJabwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmwWW4zl1gKTsiN7rJ1OnVXz.jpg?f=fotoalbum_large
Uiteindelijk is dit het geworden. Best tevreden voor mijn eerste build voor dus $135.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende week is de Jris65 ook beschikbaar als group buy bij Candykeys. productietijd van 3 maanden ongeveer, dus dan wordt hij in December verzonden. Die is net iets betaalbaarder, maar zolang je tevreden bent zou ik het zeker gewoon lekker zo laten.

Ik kon het zelf weer eens niet laten en heb wat tactiles in hele kleine hoeveelheden besteld om even te voelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brieto
Zojuist de ginkgo65 besteld bij mykeyboard! Zat nog flink te twijfelen of ik de green/black of wit/copper zou kopen omdat groen een persoonlijke favoriet en toch een minder vaak voorkomende kleur is maar na wat youtube filmpjes gekeken te hebben durfde ik het toch niet aan. Het is de white/copper versie geworden.

Over de switches heb ik ook nog nagedacht en uiteindelijk weet ik als beginner gewoonweg niet wat ik fijn vind. Dus heb ik het meeste logische gedaan: Gateron Oil Kings EN Boba u4t besteld :D

Als iemand nog keycap tips heeft voor op de ginkgo dan hoor ik het graag!

Sowieso bedankt allemaal voor de informatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:33:
Zojuist de ginkgo65 besteld bij mykeyboard! Zat nog flink te twijfelen of ik de green/black of wit/copper zou kopen omdat groen een persoonlijke favoriet en toch een minder vaak voorkomende kleur is maar na wat youtube filmpjes gekeken te hebben durfde ik het toch niet aan. Het is de white/copper versie geworden.

Over de switches heb ik ook nog nagedacht en uiteindelijk weet ik als beginner gewoonweg niet wat ik fijn vind. Dus heb ik het meeste logische gedaan: Gateron Oil Kings EN Boba u4t besteld :D

Als iemand nog keycap tips heeft voor op de ginkgo dan hoor ik het graag!

Sowieso bedankt allemaal voor de informatie
Wauw, erg mooie koop. En met die switches heb je gewoon uit team linear en team tactile 2 toppers te pakken :)

@superbok Nice, erg gaaf die onderzijde 8)

Gabriël AM5

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:55
eth0 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:33:
Vorige week noodgedwongen thuis moeten blijven en wat tijd over.

Dus de 3D printer maar eens afgestoft en een uber numpad gemaakt van onderdelen die ik toch al had.
Vraagje! Ben zelf bezig met m'n eerste hand wiring projectje, en zag 't niet echt zitten om de draadjes direct aan de Elite-C te solderen. Hoe jij dat hebt gedaan lijkt mij een stuk makkelijker. Maar euh, hoe heten die zwarte blokjes? En hebben die nog een specifieke maat? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat zijn pin-headers. En dan specifiek haakse pin-headers in dit geval. De enige maat die echt van belang is, is de afstand naar elke volgende pin, welke eigenlijk standaard 2,54mm is (0,1 inch).

Edit: voorbeeld

[ Voor 26% gewijzigd door MatthijsBoog op 21-09-2022 10:09 ]

Eens een ander vraagje...

Ik heb mijn KBD67L, thocky bord...prima.
Ikki68 die ik nog niet helemaal lekker heb maar prachtig bord en potentieel handig als uber-stil bord :p
QK65 lekker thocky en 'marbely' (foam geluid) zoals het overal genoemd word.

Hoe noem je geluid zoals dit dan en waar zit dan het dan in?

YouTube: Gateron Oil Kings Sound Test on Vega || #shorts

Heb wel meer Vega dingen gehoord maar vond die toch altijd wel wat hol klinken maar dit is wel ongeveer wat ik in een (volgende) build zou willen qua geluid.
Uiteraard is het altijd een combi maar in andere filmpjes vond ik Oil Kings + Vega niet echt bijzonder klinken maar volgens mij was dat vaak met een Alu plate en dit een PC.
Maargoed ik kan er de vinger niet echt achter krijgen hoe ik dit geluid zou kunnen maken en/of waar het hem precies in zit. Diep/thocky enzo is ondertussen vrij makkelijk maar dit..... O+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik noem dat persoonlijk "poppy" maar waar het hem precies in zit durf ik niet te zeggen. Ook geen idee of hier nou echt een "universele" term voor is, uiteindelijk is het toch allemaal subjectief.

• ricjuh

ricjuh

superbok schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:37:

En over de QK65 gesproken, nadat de bezorger vrijdag geen zin had om aan te bellen, vandaag kunnen ophalen bij een pickup point.
Werkte bij jou de lokale DPD tracking? Die van mij staat nog steeds op aangemeld.
Chinese tracking zegt dat het vliegtuig afgelopen vrijdag is geland.

Mijn Chinese tracking zegt zaterdag ochtend geland. Maar dpd doet het ook niet.
ricjuh schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:03:
[...]

Werkte bij jou de lokale DPD tracking? Die van mij staat nog steeds op aangemeld.
Chinese tracking zegt dat het vliegtuig afgelopen vrijdag is geland.
Ja, eigenlijk geen problemen met het volgen. Vliegtuig was geland, daarna vertrokken naar Duitsland binnen een paar dagen en vervolgens naar het centrale punt in Nederland de volgende dag. Toen hij daar arriveerde een mail gekregen dat hij binnenkort bezorgd zou worden met aansluitend een mail met het tijdvak. Volgens mij maandag in Duitsland vertrokken en vrijdag zou hij bezorgd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:45:
Ik noem dat persoonlijk "poppy" maar waar het hem precies in zit durf ik niet te zeggen. Ook geen idee of hier nou echt een "universele" term voor is, uiteindelijk is het toch allemaal subjectief.
Ja dat het subjectief is maakt het allemaal wat lastiger om op te zoeken :)

@MatthijsBoog @ricjuh Hoop dat de T&T snel gaat werken of anders het bord gewoon snel bij jullie is :)

Gisteren en vandaag de QK65 mee nar werk genomen aangezien ik toch alleen zit. Leuke reacties gekregen van mensen op het geluid. Leuk om de verbaasde reacties te zien en dat mensen die helemaal 0,0 met computers/toetsenborden hebben uit zichzelf zeggend at ze het een enorm prettig/fijn geluid vinden :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mja, klinkt gewoon goed geïsoleerd. Hoe een gasket bord zeg maar hoort te klinken, wat vaker zo is met een Vega. Je hoort dan gewoon net wat meer terug van het foam, terwijl je bij een o-ring mount meer het karakter van de plate krijgt. Met andere switches had het inderdaad heel poppy kunnen klinken. (Ben niet zo'n fan van Oil kings, Gaterons meest saaie 2021/22 switch)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Lyrics schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:58:
[...]

Vraagje! Ben zelf bezig met m'n eerste hand wiring projectje, en zag 't niet echt zitten om de draadjes direct aan de Elite-C te solderen. Hoe jij dat hebt gedaan lijkt mij een stuk makkelijker. Maar euh, hoe heten die zwarte blokjes? En hebben die nog een specifieke maat? :9
Zwarte blokjes? Weet even niet wat je precies bedoelt? Wellicht bedoel je de krimpkous?

• Generaal Pep
sapphire schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:35:
[...]

Ja dat het subjectief is maakt het allemaal wat lastiger om op te zoeken :)

@MatthijsBoog @ricjuh Hoop dat de T&T snel gaat werken of anders het bord gewoon snel bij jullie is :)

Gisteren en vandaag de QK65 mee nar werk genomen aangezien ik toch alleen zit. Leuke reacties gekregen van mensen op het geluid. Leuk om de verbaasde reacties te zien en dat mensen die helemaal 0,0 met computers/toetsenborden hebben uit zichzelf zeggend at ze het een enorm prettig/fijn geluid vinden :)
Hoe heb jij je QK65 gebouwd?

Welke plaat?

Alle foam erin?

Welke switches?

Stabs?

Wellicht kan ik wat inspiratie opdoen zodra ik aan die van ons mag beginnen wanneer ze binnenkomen :-)

• Lyrics
eth0 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:12:
[...]

Zwarte blokjes? Weet even niet wat je precies bedoelt? Wellicht bedoel je de krimpkous?
Die je op de pins van de controller schuift! :9

• Generaal Pep
https://splitkb.com/colle...ts?variant=31945995812941

Deze zwarte blokjes worden er bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah niet de pin-header zelf dus, dan zoek je waarschijnlijk de dupont kabeltjes.

[ Voor 53% gewijzigd door MatthijsBoog op 21-09-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eth0
MatthijsBoog schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:21:
Ah niet de pin-header zelf dus, dan zoek je waarschijnlijk de dupont kabeltjes.
oh, die ja. Ik gebruik deze zodat ik de controller makkelijk kan vervangen, hergebruiken in een ander project... Daarom staan de pinheaders wel in 90 graden, anders wordt deze te hoog.

Deze kabels zijn overal voor weinig te bestellen...
Generaal Pep schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:14:
[...]

Hoe heb jij je QK65 gebouwd?

Welke plaat?

Alle foam erin?

Welke switches?

Stabs?

Wellicht kan ik wat inspiratie opdoen zodra ik aan die van ons mag beginnen wanneer ze binnenkomen :-)
Ja de R1 ;)
Pom/FR4 plate (had POM, nu FR4)
Alle foams en silicone demper
Alpaca's (lubed en filmed)
Meegeleverde Olab stabs.

Gewoon vrij standaard opgebouwd :+

@djunicron Ah het is dus de geïsoleerde mount die je goed hoort ?
Ja Oil Kings zijn niet de meest spannende switches maarja volgens mij ben jij sowieso niet echt van team deep-muted :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sapphire Inderdaad de karakteristieken van een geïsoleerde mount. M'n Ginkgo klonk ook zo ongeveer met de PC plaat. Meeste gasket mounts met foam strips hebben dezelfde klank (niet zoals een ikki of QK65). Toen weer geswitched naar FR4 met long pole switches om het iets luider te maken. Heb hier ook een setje oil kings, misschien is in de toekomst proberen om te kijken of het geluid het zelfde wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Voor m'n gevoel komt het ook wel in de buurt van mijn Ginkgo en Vega, en dan bij die laatste hoor ik voornamelijk heel veel verschil op de mods waar het totaal anders is. Maar goed, ik heb geen case foam in de Vega liggen dus het zou gek zijn als het niet anders was.

En eigenlijk heb ik het idee dat zo'n opname echt veel luider klinkt dan de werkelijkheid. In ieder geval, mijn borden klinken niet zo hard.
superbok schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:51:
@sapphire Inderdaad de karakteristieken van een geïsoleerde mount. M'n Ginkgo klonk ook zo ongeveer met de PC plaat. Meeste gasket mounts met foam strips hebben dezelfde klank (niet zoals een ikki of QK65). Toen weer geswitched naar FR4 met long pole switches om het iets luider te maken. Heb hier ook een setje oil kings, misschien is in de toekomst proberen om te kijken of het geluid het zelfde wordt.
Welke longpoles gebruik je?

Zelf ondertussen bewust de Oil Kigns neit gekocht omdat ik ze teveel op Black Inks vond lijken en die zijn lekker smooth hoor maar het diepe muted geluid werd toch snel wat saai. Daarom op de QK65 Alpaca's die vooral een hogere top out hebben en Strawberries op de KBD67. Klinkt gewoon wat levendiger, daarom staan nu op de shortlist nog Carrots en zit zelfs te loeren naar tangerine's :+

Lijkt me niks mis met Oil Kings maar het zijn imho switches die je bewust op een bepaalde manier kunt inzetten :)
Cebby schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:16:
Voor m'n gevoel komt het ook wel in de buurt van mijn Ginkgo en Vega, en dan bij die laatste hoor ik voornamelijk heel veel verschil op de mods waar het totaal anders is. Maar goed, ik heb geen case foam in de Vega liggen dus het zou gek zijn als het niet anders was.

En eigenlijk heb ik het idee dat zo'n opname echt veel luider klinkt dan de werkelijkheid. In ieder geval, mijn borden klinken niet zo hard.
Dat herken ik wel, als ik borden hoor die ik zelf heb klinkt het ook heel verschillend en vaak ook veel harder. Of dat komt omdat er een flinke gain op zit of omdat ik het volume omhoog doe om het te horen is vraag 2 :+

Wat wel helpt is als je meerdere video's kijkt om een bepaald karakter te horen welke een bord een beetje bezit. Zo vind ik de modesixtyfive één van de mooiere borden :9 maar vrijwel elke typing test die ik hoor vind ik de Vega beter klinkt op één of andere manier.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
@eth0 @MatthijsBoog Die ja! Thanks! Weer wat geleerd. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:27:
[...]

Welke longpoles gebruik je?

Zelf ondertussen bewust de Oil Kigns neit gekocht omdat ik ze teveel op Black Inks vond lijken en die zijn lekker smooth hoor maar het diepe muted geluid werd toch snel wat saai. Daarom op de QK65 Alpaca's die vooral een hogere top out hebben en Strawberries op de KBD67. Klinkt gewoon wat levendiger, daarom staan nu op de shortlist nog Carrots en zit zelfs te loeren naar tangerine's :+

Lijkt me niks mis met Oil Kings maar het zijn imho switches die je bewust op een bepaalde manier kunt inzetten :)
Heb er Prevail Nebula's inzitten. Was erg tevreden en blij met hun Epsilon's dus vrijwel direct hun nieuwe variant gekocht. Net zo glad als de Epsilon's maar wat luider door de langere pole.

Oil Kings zijn inderdaad beetje saai op den duur. Heb nog geen bord gevonden waarin ze permanent in zou laten. Tangerine's en carrots zijn ook leuke switches. Carrots zitten momenteel in m'n NK65 en lange tijd de tangerine's in de ikki gehad, nu weer terug naar durock pom's. Zelf lichte voorkeur voor de tangerine's, al zijn die wel wat minder luid doordat het volledig UWMHPE is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• combimagnetronn
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 23:36
Daar issie eindelijk hoor.. denk niet iedereens smaak qua keycaps, maar typt echt heerlijk. Kailh crystal pink switches. Voor 85 euro echt niets te klagen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTpIqUQEgEZFsGUDcIaFBU2L8b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEPXrN7pvYaCVdMCshgcXNbz.jpg?f=fotoalbum_large

• Brieto
Vandaag deze ontvangen, zijn dit wel Gateron Oil Kings?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5H02Bcd8/gateron1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m1xZWtcS/gatheron2.jpg

• Generaal Pep
Brieto schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:27:
Vandaag deze ontvangen, zijn dit wel Gateron Oil Kings?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar lijken ze wel perfect op. De verpakking ook.

Waar heb je ze besteld?

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 16:29

Malloot

bekijk eens wat anders

Ik heb nu twee mechanische toetsenborden geprobeerd. De eerste was een Sharkoon PureWriter RGB Kailh Red. Na een maand ofzo begon deze last te krijgen van hangende input, een willekeurige toets die niet fysiek ingedrukt blijft maar de input wel, tot ik de toets nog eens indruk. Onder garantie een tweede exemplaar begon na een tijdje precies dezelfde kuren te vertonen.

Nu dire dagen de Cherry MX 10.0N (MX speed) geprobeerd. Ook dit toetsenbord, met ander merk switches dus, heeft last van in ieder geval één hangende toets. CRTL of ALT ik ben er nog niet achter, als programma's drie keer rare dingen gaan doen omdat er een toets actief blijft is dat reden genoeg om het toetsenbord weer terug in de doos de plaatsen en er nooit meer uit te halen.

Ik ben zo'n 15 jaar gebruiker van de Microsoft Wired 600 (drie stuks), en heb nooit ook maar één hangende input gehad. Ik vind dit zo merkwaardig dat ik me afvraag of dit iets met een driver of USB te maken heeft.

Of is dit een bekend probleem bij (lage) mechanische toetsen?

(edit: Het toetsenbord gaat direct het moederbord in dus geen hub of zo.)

[ Voor 3% gewijzigd door Malloot op 22-09-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 14:51

skoozie

SCSI

Onder Windows? Kan het programma sticky keys actief zijn? (5x snel op shift drukken)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Generaal Pep schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:33:
[...]

Daar lijken ze wel perfect op. De verpakking ook.

Waar heb je ze besteld?
Oke mooi, er staat namelijk nergens op de verpakking dat het Oil King's zijn dat vond ik vreemd. Verder lijken ze er inderdaad zeker op. Ik wilde even bevestiging!
Heb ze bij clickeys.nl vandaan, nederlands bedrijf dus snelle bezorging :)

[ Voor 16% gewijzigd door Brieto op 23-09-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:24:
@superbok Ik zag het ja. Vond €214 voor een kaal bord nog best een bak geld.

En de Gamakay LK67 is net binnen. Prima bordje. Moet nog wel even wennen aan de XDA keycaps, maar dat komt wel.
Verder klinkt die stock met de Kailh box brown helemaal prima, typt ook fijn. Wat zwaarder dan de Gateron browns van de Keychron. Tevreden :)

En dan ja, de vraag of ik nog €214 ga uitgeven aan een Zoom65. Ik weet het niet. Ik denk dat ik het even bij dit boardje moet laten. En mocht die niet bevallen, kan ik altijd nog verder kijken en is er misschien weer een Zoom65 oid beschikbaar

Heb wel per ongeluk twee maal de keycaps besteld. Dus als iemand een PBT XDA keycapsset wil.
[Afbeelding]
Uiteindelijk is dit het geworden. Best tevreden voor mijn eerste build voor dus $135.
Zo na een paar dagen ben ik nog steeds blij met dit toetsenbord. Aanslag is lekker, geluid is prima (alleen spatiebalk wat minder, maar daar wen ik ook wel weer aan). Bedraad en via dongle werkt prima. Bluetooth nog niet uit geprobeerd.

Maar toch ook wel wat puntjes:
- Ben toch best vaak op zoek naar Home en End. Die zitten verstopt onder de FN-K en FN-, knop. Hopelijk is het gewoon wennen om mijn linkerpink snel op de FN toets te rammen. Die is niet veel actie gewend.
- De keycaps/switches zijn niet even consistent. De prints zitten niet overal even hoog op de toetsen en ook de uitlijning van de toetsen onderling is ook niet echt netjes. Maar dat kan ook aan mijn OCD liggen ;)
- Het gevoel van de volume knop is lang niet zo fijn als die van de toetsen. Dat breekt het gevoel wel een beetje. Maar het werkt wel. En dat is het belangrijkste.
- Ledjes heb ik maar helemaal uitgezet, dat past niet bij deze toetsen. En eerlijk gezegd boeit me dat ook niet bepaald. Wat dat betreft hebben ze het bij de Zoom65 goed bekeken, alleen is die dus een stuk duurder.

Dat gezegd hebbende kan ik de Gamakay LK67 zeker aanraden. Lekker stevig ook en genoeg features om iedereen blij te maken (als je natuurlijk met zo weinig toetsen om kan gaan)

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte op 23-09-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Brieto schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:35:
[...]

Oke mooi, er staat namelijk nergens op de verpakking dat het Oil King's zijn dat vond ik vreemd. Verder lijken ze er inderdaad zeker op. Ik wilde even bevestiging!
Heb ze bij clickeys.nl vandaan, nederlands bedrijf dus snelle bezorging :)
Gewoon shipping vanuit Nederland? Ik had eigenlijk iets van dropshipping gedacht. De Gateron Inks die ze hebben zijn immens hoog geprijsd dus kon niet anders bedenken dat het zoiets zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 16:29

Malloot

bekijk eens wat anders

skoozie schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:55:
Onder Windows? Kan het programma sticky keys actief zijn? (5x snel op shift drukken)
Ja windows, nee sticky keys staan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Cebby schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:54:
[...]

Gewoon shipping vanuit Nederland? Ik had eigenlijk iets van dropshipping gedacht. De Gateron Inks die ze hebben zijn immens hoog geprijsd dus kon niet anders bedenken dat het zoiets zou zijn.
Klopt, volgens mij zitten ze in Zwolle en ze leveren uit voorraad. Is wat duurder maar dan hoef ik niet via een chinese website te bestellen dus dat was het voor mij nu even waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, Candykeys verkoopt ook oil kings, maar dan een wat lagere prijs. Dan komt er uit Duitsland, is ook niet bijster ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:58:
Nou ja, Candykeys verkoopt ook oil kings, maar dan een wat lagere prijs. Dan komt er uit Duitsland, is ook niet bijster ver weg.
Thanks, dan weet ik dat voor de volgende keer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel belangrijk om er minimaal 77 te bestellen of iets anders erbij te halen. Anders kom je niet aan de €50 voor gratis verzending naar Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Misschien is een geupdate lijstje van shops voor in de OP wel nuttig voor beginners :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
Brieto schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:13:
Misschien is een geupdate lijstje van shops voor in de OP wel nuttig voor beginners :)
Eens, er staat wel een lijst in de gepinde berichten:
Cebby schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Zag dat gesprek in mijn ooghoek voorbijkomen :)

Voor een shop die twee maanden bestaat vind ik dat ze best veel bieden eigenlijk al. Denk dat ze iets meer richting de splitkb richting zitten met alle kits die ze aanbieden. Lijkt me niet gek als ze in het komende jaar snel kunnen groeien.

In een lijstje dus:

MyKeyboard.eu - België - Redelijk stock van switches, films, lube en tools. Spullen regelmatig uitverkocht. Ook vendor van Leopold. Verder erg gefocust op groupbuys. By far de grootste Europese vendor.
Keygem.store - Duitsland - Snel groeiende shop met een grote focus op verschillende switches en reselling van KBDFans.
Candykeys.com - Duitsland - Vendor van een behoorlijk aantal groupbuys. Tevens verkoper van Leopold, Vortex, Varmilo, Ducky en Keychron. Ook een grote collectie aan switches en KBDFans materiaal.
Oblotzky.industries - Duitsland - Focust primair op groupbuys, enige producten in stock zijn switch films.
Splitkb.com - Nederland - Primair gefocust op split keyboards (duh) maar heeft ook mill-max, een aantal soorten switches en accessoires.
Keycapsss.com - Duitsland - Veel kits en accessoires. Aardige keuze in switches.
42keebs.eu - Tsjechië - Veel kits en handig accessoires beschikbaar, weinig keuze in switches tot dusver.
Eloquentclicks.com - Spanje - Kits en accessoires, Keychron, Glorious en Ducky reseller, goede keuze in switches. En inmiddels ook group buys hier te vinden.
Switchhub.net - Duitsland - Lube, aantal soorten switches en Glorious materiaal
Loob.no - Noorwegen - Voor letterlijk elke soort lube en mill-max sockets. En daarnaast switches, Keychron en Glorious.

En dan zijn er nogal een aantal UK shops maar denk niet dat die op dit moment heel relevant zijn :p

Wil je een lijst voor de hele wereld? Check dan https://keebmap.xyz/
edit: het lijkt dat de ts niet meer actief is. Wellicht dat daarom de OP nooit meer wordt bijgewerkt. Althans, hem/haar heb ik sowieso minimaal sinds maart niet meer een bericht zien plaatsen in dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Generaal Pep op 23-09-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Generaal Pep schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:15:
[...]

[...]

edit: het lijkt dat de ts niet meer actief is. Wellicht dat daarom de OP nooit meer wordt bijgewerkt. Althans, hem/haar heb ik sowieso minimaal sinds maart niet meer een bericht zien plaatsen in dit topic.
Aha, die had ik dan gemist. Kan alleen de TS de OP aanpassen of ook mods? Of misschien tijd voor deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 07:56
[

Dat gezegd hebbende kan ik de Gamakay LK67 zeker aanraden. Lekker stevig ook en genoeg features om iedereen blij te maken (als je natuurlijk met zo weinig toetsen om kan gaan)
Ik heb de GamakayTK68 en dat is ook een prima bordje voor maar 80 euro inclusief verzenden.
Aanslag is erg fijn met gateron browns. De XDA keys staan erg mooi maar ik typ er snel op mis.
Wat jammer is dat de uitleg van de software zo miniem is en verder geen nadere uitleg op hun site.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eth0
Weer een numpad gemaakt, maar deze keer met een rgb under glow laag (transparent PLA). Alles 3D geprint, rp2040 mcu (pico pi), ws2812 rgb stripje, handwired met qmk firmware en via support.

Dit alles als een oefening voor een fullsize (65%) keyboard...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp7TkXivnO2I0e7m1M3p6gIDH5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzSRRaSQmT9MWoUoRg4nsuIw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ea_T5bSS60kyEhawShmwJdXlPMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7A383oxodLwm2UkZUdTwFo7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er prachtig uit! Ik ga binnenkort ook maar eens proberen een numpad te maken. Iemand toevallig enig idee of er een super goedkope usb-c controller te vinden is voor qmk? Een elite-c is niet heel duur ofzo, maar ben toch benieuwd of het goedkoper kan.

Edit: hoeveel ruimte zit er tussen plate en onderkant voor de mcu en bedrading?

[ Voor 13% gewijzigd door MatthijsBoog op 25-09-2022 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eth0
MatthijsBoog schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:54:
Ziet er prachtig uit! Ik ga binnenkort ook maar eens proberen een numpad te maken. Iemand toevallig enig idee of er een super goedkope usb-c controller te vinden is voor qmk? Een elite-c is niet heel duur ofzo, maar ben toch benieuwd of het goedkoper kan.

een kleine 8 mm, daar zit dan ook nog wat bedrading...

Ik gebruik een RP2040 (raspberry Pico Pi, knoon met USB-C) op Ali tussen de 4 a 5 euro incl verzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Iemand al een update van zijn QK65 r2 bestelling?
Mijn tracking nummer doet niks meer sinds de status 'flight arrived'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 15:32
MatthijsBoog schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:54:

Dit kan gewoon een "arduino/ATmega32U4"

Deze heb ik gebruikt om zelf een Void9 [3x3=9key macropad] [met een semi-aangepaste 3d Printed case, die iets hoger is, zodat er meer ruimte voor kabels is]

en 2 sets van de RHYMESTONE [split keyboard] te maken.
https://github.com/marksa.../rhymestone_buildguide.md

Voor Insipratie wat er alemaal mogelijk is met arduino's:
https://github.com/help-14/mechanical-keyboard
-------
Het hangt er echt allemaal vanaf wat je wil maken voor wat je nodig hebt.

Veel onderdelen kan je zonder problemen op aliexpress vinden [van arduino's, switches, hotswap sockets, tot zelfs keycaps [6 euro voor full 104 key set]]

Voor andere dingen zoals een PCB [als je de niet handwired route gaat], is een site zoals JLCPCB de beste keuze.
[waarschuwing, je krijgt dan wel 5PCB's wat de minimum order quantity is, prijs/kwaliteit is het geweldig, afhankelik van het formaat kan je voor circa 10 euro inc verzendkosten, een PCB krijgen van 10x10cm]
---------
Als je de handwired route gaat, raad ik aan om ook hotswap sockets te kopen, solderen naar hoswap sockets is namelijk gemakkelijker dan direct naar de pins van switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
In het rijtje van die microcontrollers kan zeker de al eerder genoemde rp2040, maar dan in de vorm van devbordjes gebaseerd op de chip. Gewoon op ali beschikbaar rond de 4 euro. Net als een atmega-based ding dat lijkt op een arduino micro. Of een STM32 black pill like bordje. Verschil in prijs is er volgens mij niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
Cebby schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:28:
In het rijtje van die microcontrollers kan zeker de al eerder genoemde rp2040, maar dan in de vorm van devbordjes gebaseerd op de chip. Gewoon op ali beschikbaar rond de 4 euro. Net als een atmega-based ding dat lijkt op een arduino micro. Of een STM32 black pill like bordje. Verschil in prijs is er volgens mij niet echt.
IDD alle bordjes zijn vrijwel even duur. maar de arduino's zijn in feite beter, omdat QMK er vanuit gaat dat je een arduino gebruikt.

er zijn wel forks voor RO2040, en STM32 Blackpill's. maar deze zijn voor beginners vaak wat lastiger om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Generaal Pep schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:15:
[...]

[...]

Ik heb zelfs wel eens een DM gestuurd naar één van de actieve (in andere topics) OP’s. Helaas nooit reactie mogen ontvangen. Misschien is een nieuw deel in de reeks zo gek nog niet, nieuwe meelezers krijgen nu flink verouderde info mee bij de eerste stap in the rabbit hole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eth0
darknessblade schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:21:

er zijn wel forks voor RO2040, en STM32 Blackpill's. maar deze zijn voor beginners vaak wat lastiger om mee te werken.
Hoezo forks? de RP2040 en STM worden gewoon ondersteund vanuit de main branch, geen forks oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga een sandwich case numpad maken van 2 lagen pmma (4 of 5 mm dik plexiglas) en een boven en onderplaat van 1,5mm dik aluminium. Moet nog even kijken hoe ik de micro controller precies ga bevestigen, maar heb al wat uitgedacht. Alleen nog even bij de werkplaats navragen of dat gemaakt kan worden. Het wordt waarschijnlijk een rp2040, met een handwired matrix die ik met kailh hotswap sockets ga maken. Heb nog even gekeken naar anodiseren, maar dan heb ik wel weer zwavelzuur, natronloog en een goede voeding nodig. Dus dat wordt hem voorlopig niet. Ook maar geen stablizers waarschijnlijk, want zo bizar groot is 2u toch niet.

Ook nog even een update rondom mijn kbd67 mkII, na een paar maanden met gemiddeld eens per 2 weken problemen gaat kbdfans eindelijk een nieuwe pcb opsturen in de hoop dat dat wel helpt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eth0
Zoals belooft, hier wat source en design files van mijn keypads...

https://kruyt.org/numpads/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHVy96PIIeF1PUF5yxhXbo9qAg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fklTjCGmbzOsxSO3SM9oTd2r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
eth0 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:50:
Zoals belooft, hier wat source en design files van mijn keypads...

https://kruyt.org/numpads/

[Afbeelding]
Ik zag dat "mega-macropad" al enkele weken geleden ook op reddit:
https://www.reddit.com/r/...uiew/build_a_mega_numpad/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

MatthijsBoog schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:24:
Hier precies dezelfde situatie helaas...
Zojuist een sms bericht van DPD gekregen dat het pakket wordt aangeboden vandaag :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ricjuh schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:22:
[...]
Zojuist een sms bericht van DPD gekregen dat het pakket wordt aangeboden vandaag :*)
Die van mij is vanochtend geleverd :D
Ja, wordt een beetje speedbuilden, hij moet vanavond af, want dit weekend ben ik niet thuis. Maar wachten tot zondagavond is geen optie natuurlijk. Dus voorlopig maar even met stock switches, luben komt later wel. Alleen nog even de twijfel welke ik ga gebruiken... Ik denk dat ik ga beginnen met Tecsee sky blue tactiles, maar u4t blijft toch ook altijd heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nice @ricjuh en @MatthijsBoog, gelukkig niet erg lastig bord om te bouwen. Meeste is vrij logisch en vereist niet direct een guide. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Nu een aantal weken in gebruik en erg blij mee en compleet anders dan wat ik al heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo! Kogel door de kerk, Tangerine’s besteld en een zooitje losse switches voor de collectie 😊

Na aardig wat zoeken, wikken en wegen ga ik ze op de Ikki proberen, stabs opnieuw aanpakken en dan kijken wat het wordt.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ook weer 5 verschillende tactiles binnen en ook maar even 2 oil kings om te kijken hoe dat is.

Wat is jullie ervaring met de Owlstab wire shims? gebruiken jullie ze of niet?
Pagina: 1 ... 98 ... 158 Laatste