• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 14:51

skoozie

SCSI

Lyrics schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:33:
Het is even geleden, maar ik ga mij eens wagen aan een uniek projectje. Tijdens een jacht naar een oude PC op kantoor kwam ik onderstaand 'toetsenbord' tegen. Heb 'm meegenomen naar huis om eens verder te onderzoeken.

Bordje bevat Alps SKCC switches. Helaas zijn deze stems een stukje dunner. De keycaps passen dus helaas niet op MX-style stems. Gaat een gevalletje desolderen en schoonmaken worden, en eens zien of ze wellicht te luben zijn. En dan gaan we eens een poging doen voor hand-wiring. Op zich heeeeel veel ruimte in het chassis om wat crimes te verbergen :9 Maar zal wel de eerste keer zijn.

Enig idee of ik vergelijkbare switches/stems/whatevz kan vinden? Of andere tips voor m'n projectje? :9

[Afbeelding]
Gaaf project!
Als je genoeg ruimte erin hebt kan je ook een minipc/RPI erin bouwen, dan heb je een keyboard computer zoals de Amiga's van vroeger. voedings ingang, USB Ingang(en), HDMI/DP uitgang evt blutooth voor de muis ipv usb ingang.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• skoozie

skoozie

SCSI

nr.004 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:05:
[...]
Af en toe wordt tijdens het gamen de toetsenbordinput niet geregistreerd. Dan moet ik herhaaldelijk op een toets drukken om effect te krijgen. De verlichting reageert wel op de toets die ik indruk. Ik moet de software afsluiten om het probleem te verhelpen.
[...]
Wordt dan geen enkele input meer herkend of enkel bepaalde toetsen?
Welke software sluit je af om het te verhelpen? werkt het wel als je er uit alt/tabt (als die dan nog werken)?
helpt USB los halen weer inpluggen?
how oud is je toetsenbord (WKOA/garantie)?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• nr.004
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:27
skoozie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Wordt dan geen enkele input meer herkend of enkel bepaalde toetsen?
Welke software sluit je af om het te verhelpen? werkt het wel als je er uit alt/tabt (als die dan nog werken)?
helpt USB los halen weer inpluggen?
how oud is je toetsenbord (WKOA/garantie)?
Bedankt voor je reactie.

Het probleem is niet beperkt tot enkele toetsen. Ook alt+tab moet ik meerdere keren indrukken om uit de software te geraken. Het probleem lijkt wel beperkt te zijn tot de specifieke software. Het probleem doet zich enkel voor tijdens het gamen (mogelijk omdat ik meerdere toetsen tegelijk indruk?) en blijft beperkt tot die game. Tot nu toe heb ik het meegemaakt in CSGO en Warhammer: Vermintide II. Wanneer die game is afgesloten werkt het toetsenbord weer naar behoren.

Ik dacht dus aan een driver/firmware probleem, maar die zijn up to date.

Toetsenbord heb ik sinds mei dit jaar.

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
nr.004 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:05:
Weet niet of ik in dit topic op de juiste plek ben. Zo niet, dan hoor ik het graag.

Ik heb een Corsair K95 RGB Platinum, alles standaard (bruine switches). De firmware is de meest recente versie (v. 3.29.32) en ik heb hem op 1000hz polling rate staan.

Af en toe wordt tijdens het gamen de toetsenbordinput niet geregistreerd. Dan moet ik herhaaldelijk op een toets drukken om effect te krijgen. De verlichting reageert wel op de toets die ik indruk. Ik moet de software afsluiten om het probleem te verhelpen.

Aanvankelijk dacht ik dat het aan CS:GO lag, maar nadat ik dit ook enkele keren in Warhammer Vermintide II heb meegemaakt lijkt het probleem toch ergens anders in te zitten. Ik heb de rollover gecheckt en die lijkt prima. Het updaten van de firmware heeft geen effect, omdat dat al de meest recente versie betreft.

Iemand een idee wat ik verder zou kunnen proberen?
Welke toetsen precies?

In mijn ervaring zijn er games die bepaalde toetscombinaties uitschakelen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:55
skoozie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Gaaf project!
Als je genoeg ruimte erin hebt kan je ook een minipc/RPI erin bouwen, dan heb je een keyboard computer zoals de Amiga's van vroeger. voedings ingang, USB Ingang(en), HDMI/DP uitgang evt blutooth voor de muis ipv usb ingang.
Da's nog een idee! Ruimte zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist Bobagums in de ikki68 gezet, stil maar wel wat saai :+

Daarna de FR4 plate in de QK65 gezet, elke vorm van bounce is nu zeker weg :+ Qua geluid vind ik het verschil met POM minimaal eigenlijk, iets hogere pitch. Kan natuurlijk ook door al het foam komen.

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:53
Laatste bord die ik had liggen eindelijk gebouwd.
Gaff 60%
Alpaca switches
Steabies
Gmk honorAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHoOzYBd6NZfsE9XGj3uftu_ja8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xh1T1khn3D2sas8NonA2aQEu.jpg?f=fotoalbum_large
Leuk bord maar 60% is niks voor mij dus deze gaat de verkoop in.
Nu tijd voor iets nieuw😄

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr.004
Generaal Pep schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

Welke toetsen precies?

In mijn ervaring zijn er games die bepaalde toetscombinaties uitschakelen.
Er wordt naar mijn beleving geen onderscheid gemaakt naar toets. Het is ook zo dat het toetsen betreft die voor de game noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:22:
Laatste bord die ik had liggen eindelijk gebouwd.
Gaff 60%
Alpaca switches
Steabies
Gmk honor[Afbeelding]
Leuk bord maar 60% is niks voor mij dus deze gaat de verkoop in.
Nu tijd voor iets nieuw😄
Mooie combi van onderdelen zo! Welke plate heb je er in zitten ?

@nr.004 Ik zet i op de Corsair software. Als het na afsluiten van bepaalde software weer wel werkt kun je een hardwarematige fout wel aardig uitsluiten. Bugje in de firmware of driver kan maar soms is het de software van de fabrikant ook. Of een combi en dan is het lastig zoeken :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
sapphire schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Mooie combi van onderdelen zo! Welke plate heb je er in zitten
Bedankt,alu plate

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:55
Kleine updeet. Ondertussen is alles gedesoldeerd en heb ik wat testjes gedaan met het luben van deze Alps. Reageren ze verrekte goed op. Voor je 't weet gaat het nog ergens op lijken ook. Maar euh, wat een waardeloos gepruts met deze switches. Ontzettend irritant te openen, en in elkaar zetten is ook nog extra gepriegel vergeleken met huidige switches op de markt :9

Chassis en plate hebben jammer genoeg toch meer roest dan ik dacht. Tijd voor wat DIY-research om 'm wellicht een nieuw laagje verf te geven en het logo conserveren en terug plakken. Hoe? Geen idee. Stap voor stap.

Voor nu gaan we de plate eens opschuren, primen, en verven. En ondertussen switches luben, hand-wiring leren, oefenen met een paar oude Gateron Reds omdat ik dus eigenlijk geen fouten mag maken, en de nodige diodes en controller(s) bestellen. Duurt nog wel even, dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr.004
sapphire schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Mooie combi van onderdelen zo! Welke plate heb je er in zitten ?

@nr.004 Ik zet i op de Corsair software. Als het na afsluiten van bepaalde software weer wel werkt kun je een hardwarematige fout wel aardig uitsluiten. Bugje in de firmware of driver kan maar soms is het de software van de fabrikant ook. Of een combi en dan is het lastig zoeken :X
Bedankt voor de tip. Zal zekerheidshalve even alle drivers verwijderen en opnieuw installeren. Hopen dat dat het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen op werk weer eens feest met de KBD67L, die was blijkbaar opeens alles kwijt.
Dus RGB op unicorn vomit en de keymap kwijt :(

Via weigerde de.JSON die ik altijd gebruik te openen dus ik dacht ik update die naar 2.05 maar daar is die optie volledig verdwenen :?
Terug naar 1.31 lukt op de werklaptop blijkbaar niet dus ook geen optie.

Firmware opnieuw geflashed, deze is VIA compatibel en het bord zou bij inpluggen direct gevonden moeten worden maar nee, heeft het bord bij mij nog nooit gedaan maargoed.

Andere laptop met VIA 2.05 geprobeerd maar ook niets, bord word wel gevonden want Windows herkend het netjes als KBD67V3. Macropad word wel direct bij verbinden gevonden door VIA.

Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling, zou de PCB niet lekker zijn ?

Edit: Met VAIL nu werkend gekregen dus kan iig lekker werken :)

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 29-08-2022 08:58 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is exact een van de 2 problemen die ik heb (gehad) met mijn kbd67 mkII. Die werd ook vaak niet herkend door via. Mocht hij eht dan wel doen met import keymap, dan was het vaak gelijk weer gereset zodra ik hem ontkoppelde of mijn pc uitzet. Waarna het hele feestje opnieuw begon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:56:
Dat is exact een van de 2 problemen die ik heb (gehad) met mijn kbd67 mkII. Die werd ook vaak niet herkend door via. Mocht hij eht dan wel doen met import keymap, dan was het vaak gelijk weer gereset zodra ik hem ontkoppelde of mijn pc uitzet. Waarna het hele feestje opnieuw begon.
Ik kan nu wel via een omweg in VIA 2.05 het toetsenbord laten herkennen, aangezien er geen "file" knopje meer zit om de JSON te openen.
Bij settings 'show design tab' aanvinken, bij de design tab 'load draft definition' en dan de JSON selecteren. Alleen de verlichting aanpassen kan dan niet in VIA :?

Denk dat ik de shop waar ik de PCB gekocht heb eens een bericht ga sturen.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verlichting kan ik ook niet direct wijzigen, daarvoor moet ik keybinds toevoegen. Heb inmiddels wel firmware nummer 4 gehad van kbd om het ongevraagd activeren van magic functies tegen te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:09:
Verlichting kan ik ook niet direct wijzigen, daarvoor moet ik keybinds toevoegen. Heb inmiddels wel firmware nummer 4 gehad van kbd om het ongevraagd activeren van magic functies tegen te gaan...
Kon wel want dat doe ik al vanaf het begin. Zowel de Ikki68 als mijn YMD macropad kunnen dat ook gewoon :?

Geen succes nog met die magic functies ?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn nk65 kon het idd ook gewoon, maar ja...

Magic is de afgelopen week geen probleem geweest, maar meestal gaat het ongeveer 10 dagen goed. Heb in ieder geval wel een "oplossing" vanuit de community gekregen. Dus bij problemen is het nog maar 2 minuten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is VIA niet pas veranderd naar een web based app ipv apart programma zoals het was. Weet niet of dat nog invloed heeft met flashen en json's etc. Maar problemen zijn inderdaad herkenbaar met dat PCB, hier destijds hetzelfde gehad.

Ander vraagje aan QK65 R2 bestellers, hebben jullie al een mail met tracking. Zag zojuist in de discord dat alles voor het einde van de week wordt verstuurd. Ben erg benieuwd, zou mooi zijn. Hoe lang duurde de het bij R1 tot aan ontvangst? Paar weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog geen tracking mail gehad van mijn wireless qk65. Dus hopelijk ergens in de komende 3 dagen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
superbok schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:30:
Is VIA niet pas veranderd naar een web based app ipv apart programma zoals het was. Weet niet of dat nog invloed heeft met flashen en json's etc. Maar problemen zijn inderdaad herkenbaar met dat PCB, hier destijds hetzelfde gehad.

Ander vraagje aan QK65 R2 bestellers, hebben jullie al een mail met tracking. Zag zojuist in de discord dat alles voor het einde van de week wordt verstuurd. Ben erg benieuwd, zou mooi zijn. Hoe lang duurde de het bij R1 tot aan ontvangst? Paar weken?
Wat ik vanuit de discord heb begrepen is dat ze alles voor en op 2 september versturen. Ook heb ik daar gelezen dat zendingen naar UK 10 dagen duurden, wat (hopelijk) betekent dat ongeveer hetzelfde op gaat voor NL. Zelf wacht ik ook nog op mijn verzendbevestiging :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is het vooral hopen dat de douane niet moeilijk gaat doen. Anders duurt het alsnog maanden... Maar ik heb goede hoop, want de belasting was al inbegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oke, wachten we geduldig af. Misschien dat ze het per land doen in delen. Op zich ook wel logisch voor het proces van de douane. Als ik het goed heb onthouden werd hij in R1 bezorgd met DPD. Maar 2 weken zou dus realistisch kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok @Generaal Pep

Uit mijn hoofd een week/10 dagen of zoiets, viel me iig erg mee herinner ik me nog. Douane was ook geen probleem want dat is als het goed is allemaal al geregeld door QK.
Was inderdaad DPD maar de tracking was via een Chinese partij en erg gaar!

@superbok Via werkt ook als webapp maar FF deed moeilijk met USB rechten dus verder niet geprobeerd.

Zat van het weekend naar een Mario keycap setje icm een Tester68 voor de kinderen. Niet dat ze überhaupt kunnen lezen maar ze vinden mijn Mario 'novelties' helemaal geweldig en toen die op de macropad zaten wilde de jongste de hele dag knopjes indrukken.
Als die KBD67L dwars blijft liggen kan ik die net zo goed voor de kinderen bewaren met Mario keycaps.
Heb al zitten neuzen om de Iki68 eens aan te pakken qua geluid, heb al iets wat de equivalent van polyfill is denk en wellicht een POM plate, siliconen tussen de plate-pcb vandaan halen, ect.

En hopelijk komende maand komt eindelijk de FR4 plate voor de KBD67L :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:05

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Keychron poept de laatste tijd achter elkaar nieuwe modellen uit in de Q series. Ik vraag me af wat ze zometeen gaan doen wanneer ze alle formaten gehad hebben eigenlijk? Een nieuwe lijn starten met andere highlights? Focus op RGB, Poly carb + wireless of wat meer gewaagde designs en kleuren? Best wel benieuwd. Ik heb zelf nog geen Keychron onder de vingers gehad maar wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 07:56
Ze brengen nu de V serie uit.
Goedkopere modellen (volgens mij < 100 euro) met QMK/VIA ondersteuning.

https://www.keychron.com/...ustom-mechanical-keyboard
https://www.keychron.com/...ustom-mechanical-keyboard

[ Voor 18% gewijzigd door Groesjenka op 31-08-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakriez schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:55:
Keychron poept de laatste tijd achter elkaar nieuwe modellen uit in de Q series. Ik vraag me af wat ze zometeen gaan doen wanneer ze alle formaten gehad hebben eigenlijk? Een nieuwe lijn starten met andere highlights? Focus op RGB, Poly carb + wireless of wat meer gewaagde designs en kleuren? Best wel benieuwd. Ik heb zelf nog geen Keychron onder de vingers gehad maar wel nieuwsgierig.
V serie zijn ze nog mee bezig, zag een 60% variant voorbij komen van de week.

Dan gaan ze een tijdje gewoon borden verkopen lijkt me en dan de V2 versie's weer groots aankondigen

Ik vind Keychron altijd een beetje nét niet, heel hoog bang for buck gehalte maar daardoor eigenlijk nergens echt in uitblinken. Dikke bezels in de Q-serie, bv een 40% met afwijkende layout + eigenlijk gewoon groot, veel eenheidsworst, matige keycaps, ect.

Dat zeggende misschien komen ze hierna wel met een echte premium serie :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

sapphire schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

V serie zijn ze nog mee bezig, zag een 60% variant voorbij komen van de week.

Dan gaan ze een tijdje gewoon borden verkopen lijkt me en dan de V2 versie's weer groots aankondigen

Ik vind Keychron altijd een beetje nét niet, heel hoog bang for buck gehalte maar daardoor eigenlijk nergens echt in uitblinken. Dikke bezels in de Q-serie, bv een 40% met afwijkende layout + eigenlijk gewoon groot, veel eenheidsworst, matige keycaps, ect.

Dat zeggende misschien komen ze hierna wel met een echte premium serie :+
Ja, ik ga er in de toekomst ook eens aan wagen.
Persoonlijk ben ik niet van de zogenaamde echte high end borden die honderden euros kosten. Ik vind het juist leuk om rond te shoppen en te kijken wat de budgetkings zoals Keychron aanbieden. Ik heb nu zelf 3 borden liggen die allen weer anders zijn van een merk met een vierde onderweg. Maar wil ook mijn horizon een beetje verbreden.

Ik merk aan mezelf dat ik steeds minder bezig met het doen van allerlei mods, afgezien van het luben. Vind het juist ook wel leuk om de eigenschappen van een bord een beetje te behouden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sapphire die GB was inmiddels ook wel een tijde geleden toch? Wilde die ook joinen maar heb inmiddels m'n KBD67L al ruim een half jaar niet meer denk ik. Zou verwachten dat een plate redelijk snel gemaakt is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:56:
@sapphire die GB was inmiddels ook wel een tijde geleden toch? Wilde die ook joinen maar heb inmiddels m'n KBD67L al ruim een half jaar niet meer denk ik. Zou verwachten dat een plate redelijk snel gemaakt is.....
Van de KBD67L plate? Was de GB van de lavender kleur in maart/april ofzo?

Zou ik mei geleverd worden, toen augustus, nu september :? Nouja geen haast, heb eigenlijk al minder interesse in FR4 maar wil het toch even proberen :)

Edit: GB was t/m 15 februari :+

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 31-08-2022 12:01 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 07:56
Tweakriez schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Ja, ik ga er in de toekomst ook eens aan wagen.
Persoonlijk ben ik niet van de zogenaamde echte high end borden die honderden euros kosten. Ik vind het juist leuk om rond te shoppen en te kijken wat de budgetkings zoals Keychron aanbieden. Ik heb nu zelf 3 borden liggen die allen weer anders zijn van een merk met een vierde onderweg. Maar wil ook mijn horizon een beetje verbreden.

Ik merk aan mezelf dat ik steeds minder bezig met het doen van allerlei mods, afgezien van het luben. Vind het juist ook wel leuk om de eigenschappen van een bord een beetje te behouden nu.
Ik heb een Keychron K3 bordje als reserve.
En ik moet zeggen dat het geweldig typt maar wel nadat ik er de 'zwaarste' groene tactile switches in heb gezet.
Ondanks dat het een 75% bord is, is het even groot als een 65% bordje.
Het platte formaat maakt hem nog compacter.
Erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik gebruik nu hoofdzakelijk een 96% bord. Heb daarnaast een Alice stijl liggen, een 75% compact bord en een 75% met knob in de stijl van de Q1 is onderweg. Deze zijn allemaal van hetzelfde merk omdat deze mij borden opstuurt om te testen voor mijn website. Hiervoor Cooler master, Corsair, Ducky en Logitech gehad. Ik ben dus tot dusver niet echt voor de zeer exotische merken gegaan.

Heb hiervoor niet het budget over gezien ik al erg vaak wissel van overige hardware.
Daad bij het woord gevoegd en gisteravond gaan zitten aan de Ikki68. Luidste switches die ik heb gepakt, de KTT Rose, en de mute silicon eruit gehaald en bord gevuld met 'polyfill'.
Doordat het gewicht er nog in zat werd het geluid over de alpha's heel inconsistent, geheel tegen mijn gevoel in deze er uit gehaald en meer 'polyfill'. Geluid is een stuk consistenter, nog niet helemaal maar dat is normaal omdat het plukken zijn. En als laatste de tapemod, geen PE foam
Heel ander bord nu, lastig te omschrijven maar nog aardig diep maar niet onwijs 'tocky' zoals de KBD67L meer heeft. Logisch met een alu plate en die switches.
Zou het bijna als een diepere clack omschrijven :+

En vreemd dat het bord nu een halve kilo lichter is, voelt toch ergens psychologisch goedkoper aan opeens :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

[...]
Stiekem was het altijd al web-based. Maar gewoon gewrapt in een standalone browser.

Ik zag dat de huidige app in ieder geval (eindelijk) open-source is. Denk dat de huidige versie echt een rebuild is, want het mist functionaliteit. Maar de website en het programma zijn nu eigenlijk gewoon gelijk in wat ze doen. Je kunt dus nog steeds de standalone versie gebruiken. Al is er volgens mij geen auto-update.

Zag in ieder geval ook dat er aan v3 wordt gewerkt. En dat er meer mensen betrokken zijn in het beheer van de JSON repository. Dus het duurt geen duizend jaar meer om iets toe te voegen.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb ook nog steeds geen mail bevestiging ;(

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Generaal Pep
ricjuh schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:02:
[...]

Wij zijn echt de laatste denk ik :-(

Wacht ook nog op bevestiging voor zowel de groen met gouden voor mijn vriendin als de wit met gouden qk65 voor mijzelf.

Hopelijk morgen allemaal een mailtje dan :')

Edit:
Volgens de klantenservice op discord zou het kunnen dat hij al wel verzonden is.

[ Voor 69% gewijzigd door MatthijsBoog op 02-09-2022 02:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog geen tracking hier, maar lees dat alle units de deur uit zijn. Zou tot volgende week dinsdag kunnen duren totdat de tracking bekend is door een achterstand bij het vervoersbedrijf. Maar als ik het goed begrijp zijn ze al wel aan het verplaatsen. Nou ja, zal allemaal wel en zie hem vanzelf de komende weken wel verschijnen. In ieder geval goed nieuws dat hij de deur uit is.

Ander nieuws, hopelijk deze maand een nieuw GMK setje al is de update die daarop gebaseerd is enigzins oud. GMK Metropolis staat voor deze maand op de planning, maar weet dat in ieder geval striker, muted en Monokei material eerder zijn. En vast ook nog een handjevol die eerder zou zijn maar nog in colour matching zijn. Wordt sowieso pas einde van de maand. Stille hoop dat hij in oktober in mijn bezit is, die laatste paar weken duren het langst :| Wel een van de setjes waar ik het meest naar uit kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Nog iemand ideeën voor een kleurstelling in een grijs bord qua keycaps? Er is er een onderweg naar mij en heb hier als opties black & cyan, black & gold of juist wit liggen. Iemand die zelf een grijs bord heeft in 75% formaat en een foto heeft ter inspiratie met keycaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@superbok Je mist niks aan die tracking de eerste periode als ze dezelfde vervoerder gebruiken als R1. Pas bij DPD werkte het fatsoenlijk.

Metropolis staat inderdaad binnenkort op de planning, ik wacht ook rustig af :)

@Tweakriez GMK MODO2 of AKKO Psittacus.

Over die laatste gesproken daar zag ik van de week ook lichte shine op de spacebar ontstaan. Bij Macaw ook, ik dacht dat PBT daar minder last van had maar deze hebben na een jaar meer shine als mijn Logitech’s ABS caps na meer dan 2 jaar :?
En ze zijn minder intensief gebruikt.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

sapphire schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:49:
@superbok Je mist niks aan die tracking de eerste periode als ze dezelfde vervoerder gebruiken als R1. Pas bij DPD werkte het fatsoenlijk.

Metropolis staat inderdaad binnenkort op de planning, ik wacht ook rustig af :)

@Tweakriez GMK MODO2 of AKKO Psittacus.

Over die laatste gesproken daar zag ik van de week ook lichte shine op de spacebar ontstaan. Bij Macaw ook, ik dacht dat PBT daar minder last van had maar deze hebben na een jaar meer shine als mijn Logitech’s ABS caps na meer dan 2 jaar :?
En ze zijn minder intensief gebruikt.
Ik heb dat over Psittacus ergens eerder gelezen ja. Macaw niet. Beide zijn er ook uit gegaan nu. Ik heb de Provence nog op mijn wishlist staan. Die GMK is ook mooi ja. Ik wil zelf nog eens een stijl zoals de ducky midnight Miami had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tweakriez schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:05:
[...]

Ik heb dat over Psittacus ergens eerder gelezen ja. Macaw niet. Beide zijn er ook uit gegaan nu. Ik heb de Provence nog op mijn wishlist staan. Die GMK is ook mooi ja. Ik wil zelf nog eens een stijl zoals de ducky midnight Miami had.
ePBT miami is niet al te duur en bij Keygem op voorraad. Redelijke kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiterlijk 6 september tracking van de qk65 volgens de Discord van Qwertykeys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
Gisteren in de action zo'n werk doos gekocht voor al mijn switchen en werk gerei ivm keyboards.
Alles zat in doosjes, plastic zakjes ect.
Koste geen drol en mooi alles samen nu.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRsqO_JGi0g842MJD8ecGcNzwZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUsKlcGT235nV1fvJ0eJojMa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Even een snelle foto van nieuwe keycap set die na anderhalf jaar eindelijk binnen is gekomen en direct op het bord gezet van m'n vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leMLaQFXIu_tPP6TSLrrLSZS-lA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J00aVYWGtxnGTsERG0TmnHqw.jpg?f=fotoalbum_large

Het is SA Handarbeit op een Ducky Legend met Gateron Brown.
Er moet wel nog iets verzonnen worden voor de volume controls.

Na het zien van de foto's op Drop.com vond ze die er leuk uit zien en SA had ik nog nooit geprobeerd, dus win win! ik word vrolijk als ik die kleuren zo zie. Dit is ook het bord waar het 7.5 jaar geleden mee begon voor mij.

In die tijd had je nog geen RGB borden en kon ik doormiddel van dit spul toch paarse backlight krijgen. dus die heb ik er ook allemaal af moeten halen, deze caps hebben geen shine through.

Na 2 dagen typen kan ik nog steeds niet wennen aan een normaal toetsenbord, geef mij maar split ortho.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
skoozie schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:57:
Even een snelle foto van nieuwe keycap set die na anderhalf jaar eindelijk binnen is gekomen en direct op het bord gezet van m'n vrouw.

[Afbeelding]

Na het zien van de foto's op Drop.com vond ze die er leuk uit zien en SA had ik nog nooit geprobeerd, dus win win! ik word vrolijk als ik die kleuren zo zie. Dit is ook het bord waar het 7.5 jaar geleden mee begon voor mij.

In die tijd had je nog geen RGB borden en kon ik doormiddel van dit spul toch paarse backlight krijgen. dus die heb ik er ook allemaal af moeten halen, deze caps hebben geen shine through.

Na 2 dagen typen kan ik nog steeds niet wennen aan een normaal toetsenbord, geef mij maar split ortho.
Enige wat ik iets minder mooi vind is de kleur van het bord zelf, de caps zijn tof!
Iedere keer als ik typ op het toetsenbord dat ik uiteindelijk aan mijn vrouw heb gegeven (een Ducky One 2 TKL White RGB) is dat zo'n feest ivm met mijn Corsair K60 nogwattes. Dan blijft het kriebelen als ik hier kijk :(
Sinds kort ook een bijpassend witte Model D wireless van Glorious erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
skoozie schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:57:

[Afbeelding]

Moet het toch even zeggen, want ik stoor me eraan:

De 'left' en 'right' toetsen heeft u omgedraaid :-)

Gave set wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@skoozie En mijn vrouw klaag dal dat ze een gewone mech te hoog vind, SA is nog een stapje hoger :+

Dit valt imho in de categorie 'zo fout dat het cool is', erg gave knallende set 8)

Hier de knoop doorgehakt en een absoluut endgame bord besteld, de Tester68 :*)

Vrijdag betrapte ik de jongste er op dat hij lekker aan mijn bureau zat en met een schroevendraaier op mijn GMK WoB zat te tikken :X
Zich van geen kwaad bewust want hij wilde gewoon knopjes indrukken en op het 'Mario-knopje' drukken. Dus in het kader van behoud van mijn eigen bord en 'goede opvoeding dus direct maar beginnen met een mech' de Tes68 en een setje Mario keycaps besteld _O-

Had al mooie mods gezien voor USB-C oplaadbare accu er in, leuke afkoppelbare laadkabel er bij maar of dat het allemaal waard is voor een kleuter en een peuter.
Full wired modden is een no-go vond ik al :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nu een Royal Kludge RK71 en een Keychron C2. De Keychron vind ik eigenlijk maar niets. Geen fijne aanslag. Maar die RK71 is juist heel fijn. Lekker compact, draadloos wanneer nodig en typt gewoon fijn.
Enige dat ik mis zijn de fatsoenlijk werkende media knoppen. Er is wel wat te doen met een keymapper, maar die mag niet op mijn werk laptop geïnstalleerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.7dkzDfRmBWPVeDrPymTFvwHaDq%26pid%3DApi&f=1
Dus op zoek naar iets beters.

Wensen:
- Compact
- Pijltjes
- Page up/Down (mogelijk zelfs Home en End)
- Volume knob
- Bluetooth
- brown keyswitches

Met compact bedoel ik even groot of slechts ietsjes groter dan de RK71. Dus zonder function row, die gebruik ik nauwelijks en mag best achter een Fn knop.

Ik zag in dit topic de Gamakay LK67 (wat ook de TM860) lijkt te zijn. Dat zal dus een custom build moeten zijn. Maar voor ik daarin duik ben ik benieuwd of er nog kant en klare modellen zijn die al aan mijn wensen voldoen. En mogelijk van betere kwaliteit zijn.
Ik zag bijvoorbeeld de Q3 van Keychron en meerder bordjes die dezelfde layout. Gevoelsmatig kom ik daar één toets te kort en heb ik liever de pijltjes niet apart. Hoe compacter hoe beter.
Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Jelte schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:46:
[...]
Enige dat ik mis zijn de fatsoenlijk werkende media knoppen. Er is wel wat te doen met een keymapper, maar die mag niet op mijn werk laptop geïnstalleerd worden.

[...]
Een ander idee
Met autohotkey heb ik een keer een .exe gemaakt met wat aanpassingen zodat ctrl+up volume up was, ctrl+down volume down, right play en left pause.
Deze kan ik via usb (of mail/dropbox) op een werklaptop zetten en dan werkt het ook op die laptop, geen installer nodig.

Maar een een goed excuus om een nieuw toetsenbord te kopen is altijd leuk. Ga dan voor een bord wat programmeerbaar is, dan kan je altijd aanpassingen aan het bord doen en dan met het het mee naar de computer die je gebruikt. Helaas heb ik geen tips welke aan je eisen voldoen

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

sapphire schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:58:
@skoozie En mijn vrouw klaag dal dat ze een gewone mech te hoog vind, SA is nog een stapje hoger :+

Dit valt imho in de categorie 'zo fout dat het cool is', erg gave knallende set 8)

Hier de knoop doorgehakt en een absoluut endgame bord besteld, de Tester68 :*)

Vrijdag betrapte ik de jongste er op dat hij lekker aan mijn bureau zat en met een schroevendraaier op mijn GMK WoB zat te tikken :X
Zich van geen kwaad bewust want hij wilde gewoon knopjes indrukken en op het 'Mario-knopje' drukken. Dus in het kader van behoud van mijn eigen bord en 'goede opvoeding dus direct maar beginnen met een mech' de Tes68 en een setje Mario keycaps besteld _O-

Had al mooie mods gezien voor USB-C oplaadbare accu er in, leuke afkoppelbare laadkabel er bij maar of dat het allemaal waard is voor een kleuter en een peuter.
Full wired modden is een no-go vond ik al :(
Mijn dochter van 9 heeft ook een tester68. Ze is helemaal verliefd op de tock.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCCNNijc-LNInkmP0AoOw5U2igU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2TgjBHfcSEvZzo4CcUG6g9C.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
Er komen hier veel mooie toetsenbordjes voorbij en zeker wat dingen die mijn interesse wekken voor als ik mijn typische kantoortoetsenbord ga vervangen.

Maar dat is niet waarom ik hier ben uitgekomen. Ik ben zoals altijd begonnen aan een project zonder me volledig in te lezen namelijk het zelf maken van een macro keyboard.

Ik heb al een behuizing gemaakt waar de switches en draaiknop in passen en de Raspberry Pico netjes in weggewerkt zit. Want het eind product is natuurlijk het belangrijkste en het binnenwerk vinden we wel plek voor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efuu04Yo7WRG70dB0JhZX-cNMdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tTobS26P5j3lsmbTutOwlYw.jpg?f=fotoalbum_large

De hardware die in het doosje zit is vrij simpel:
  • Raspberry Pico
  • 13x Akko Lavender Purple (simpele cherry mx clones)
  • generieke rotary encoder met klik knop
  • Nx 1N4148 diodes
Ik moet nog een beetje uitzoeken hoe ik alles aan de pico ga aansluiten maar het idee nu is om een 3x4 matrix te maken en de overige toets en rotary encoder los aan te sluiten. Dat leek me makkelijker en ik heb er de ruimte voor op de Pico.
De rotary encoder wil ik gebruiken voor het volume en een knop om de mic te muten. De enkele knop had ik in gedachte als modifier key zodat ik 24 macros kan koppelen.

ik heb wat rond gezocht online en voor nu lijkt me de beste optie om gebruik te maken van de KMK firmware maar dit is het gedeelte waar ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik ben geen programmeur maar kan een beetje python lezen en aanpassen en als ik er een tijdje naar kijk lukt het wel om uit te vinden hoe een bepaald script of stuk code werkt, maar geduld en de tijd ervoor nemen is niet zo mijn ding.

Dus ik was benieuwd of er hier mensen zijn die toevallig ervaring hebben met het maken van een macro toetsenbord in combinatie met een Raspberry Pico en deze firmware of andere firmware zolang het maar werkt en of jullie eventueel wat betere bronnen weten voor uitleg en voorbeelden?

Als het trouwens niet hier thuis hoort en beter past op het modding gedeelte mag het best verplaatst worden als jullie dat kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Enige ervaring die ik zelf heb is het wijzigen van qmk firmware voor een pro micro. Dat was bijzonder goed te doen door de grote hoeveelheid voorbeelden en documentatie die er te vinden is.

Hier wat links die @Cebby mij ooit heeft gestuurd in dit kanaal. Gaat vooral ook over de pcb, maar zit richting het einde ook wat firmware bij dacht ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Jelte schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:46:
Ik heb nu een Royal Kludge RK71 en een Keychron C2. De Keychron vind ik eigenlijk maar niets. Geen fijne aanslag. Maar die RK71 is juist heel fijn. Lekker compact, draadloos wanneer nodig en typt gewoon fijn.

[Afbeelding]
Dus op zoek naar iets beters.

Wensen:
- Compact
- Pijltjes
- Page up/Down (mogelijk zelfs Home en End)
- Volume knob
- Bluetooth
- brown keyswitches

Met compact bedoel ik even groot of slechts ietsjes groter dan de RK71. Dus zonder function row, die gebruik ik nauwelijks en mag best achter een Fn knop.

Ik zag in dit topic de Gamakay LK67 (wat ook de TM860) lijkt te zijn. Dat zal dus een custom build moeten zijn. Maar voor ik daarin duik ben ik benieuwd of er nog kant en klare modellen zijn die al aan mijn wensen voldoen. En mogelijk van betere kwaliteit zijn.
Ik zag bijvoorbeeld de Q3 van Keychron en meerder bordjes die dezelfde layout. Gevoelsmatig kom ik daar één toets te kort en heb ik liever de pijltjes niet apart. Hoe compacter hoe beter.
Hebben jullie tips?
Custom is minder eng dan het lijkt ;) Koop een setje gateron Brown pro switches, stabs, keycaps en klaar. Beetje Lego voor volwassenen (snap je overigens ook wel, en als je het niet leuk vindt moet je het vooral niet doen, scheelt je enorm veel geld :+ ).

Geen idee of het in je budget ligt, maar ken je de zoom65 van meletrix al? De eerste versies kwamen compleet in elkaar aan. Durf niet te zeggen of dat met de laatste versie is. Wel is dat een kit, dus aan dat heb je genoeg om het toetsenbord te bouwen. Q3 is ook wel mooi inderdaad en zou een optie kunnen zijn.

Dit weekend een nieuw avontuur gestart, het maken van een custom kabel. Vond het wel tijd om voor elk keycap setje een passende custom kabel te maken. Had al een tijdje bijna alle onderdelen om te oefenen, dus van de week de laatste besteld. Ondanks twee linkerhanden een poging gewaagd. Eerst een normale kabel zonder extra’s. Behoorlijk wat lopen klungelen, maar na 4 uur eindelijk werkend gekregen met een redelijke afwerking. Vervolgens eentje gaan maken met coil en YC8 quick disconnect. Wat een gepriegel zijn die connectors zeg. Coil ook paar keer opnieuw moeten doen omdat hij niet strak genoeg was en nog wat dingen. Maar na twee middagen zaten ze in elkaar. Een heleboel geleerd zoals dat ik een andere (kleinere) tube nodig heb voor de coil, helping hands voor het solderen erg handig zijn en dat extra draad beter is dan te weinig. Hieronder het resultaat. Lang niet zo mooi als @YaaD zn kabels, maar voor een eerste keer lang niet ontevreden. Tips zijn welkom O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iK5ErkmumWClsRpyR19kP5_Ht7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dERoPQZyDGslQpuRwNG3OHyL.jpg?f=fotoalbum_large

Merk overigens tijdens het typen dat hij de neiging heeft om de disconnecten, ergens iets toch nog niet helemaal ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
@SacredRose

Ah maar toevallig heb ik laatst gezien dat QMK ook support heeft voor de RP2040 (de chip in de pico): https://github.com/qmk/qmk_firmware/pull/14877. KMK lijkt ook wel mooi met goede documentatie over hoe je het eventueel kunt aanpakken.

Idee is wel gaaf! Je plan klinkt ook wel goed, je zou prima een matrix moeten kunnen maken en de encoder apart. Dat lijkt me een goed idee.

Verder weet ik wel ongeveer hoe je dit het beste kunt doen in de software voor de toetsen (al weet ik ook niet of dat hier thuishoort) in QMK voor een gemiddelde atmega maar niet zo voor deze. Kan me voorstellen dat dat lastiger is dan in KMK. Dus ik zou eigenlijk hun getting started pakken en dan kijken wat je werkend krijgt met een switch, daarna kun je dat dan uitbreiden naar meerdere switches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
skoozie schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:35:
[...]

Een ander idee
Met autohotkey heb ik een keer een .exe gemaakt met wat aanpassingen zodat ctrl+up volume up was, ctrl+down volume down, right play en left pause.
Deze kan ik via usb (of mail/dropbox) op een werklaptop zetten en dan werkt het ook op die laptop, geen installer nodig.

Maar een een goed excuus om een nieuw toetsenbord te kopen is altijd leuk. Ga dan voor een bord wat programmeerbaar is, dan kan je altijd aanpassingen aan het bord doen en dan met het het mee naar de computer die je gebruikt. Helaas heb ik geen tips welke aan je eisen voldoen
ah ja, dat is wel een optie. Heb ook al strokesplus zo draaien voor mouse gestures

En programmeerbaar, dan bedoel je via qmk via denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
superbok schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:48:
[...]

Custom is minder eng dan het lijkt ;) Koop een setje gateron Brown pro switches, stabs, keycaps en klaar. Beetje Lego voor volwassenen (snap je overigens ook wel, en als je het niet leuk vindt moet je het vooral niet doen, scheelt je enorm veel geld :+ ).

Geen idee of het in je budget ligt, maar ken je de zoom65 van meletrix al? De eerste versies kwamen compleet in elkaar aan. Durf niet te zeggen of dat met de laatste versie is. Wel is dat een kit, dus aan dat heb je genoeg om het toetsenbord te bouwen. Q3 is ook wel mooi inderdaad en zou een optie kunnen zijn.
Ja, die zag ik. Budget technisch gezien zou het wel kunnen. Maar zag dat die niet zo eenvoudig in Europa te krijgen is en anders krijg je flinke verzendkosten vermoed ik
Tijd om dat vermoeden eens te checken.

Edit: ah gewoon uitverkocht. Ziet er wel interessant uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte op 05-09-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:03:
[...]
Ja, die zag ik. Budget technisch gezien zou het wel kunnen. Maar zag dat die niet zo eenvoudig in Europa te krijgen is en anders krijg je flinke verzendkosten vermoed ik
Tijd om dat vermoeden eens te checken.
Is paar maanden gelden in groupbuy geweest op mykeyboard en die verwachten ze binnenkort te ontvangen. Daar zijn altijd extra’s van, dus misschien dat het dan een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@superbok daar is het ook uitverkocht ja. Maar met je tip heb ik mijn mail achtergelaten.
Mogelijk komt er nog wat moois.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacredRose
@Cebby @MatthijsBoog

Bedankt voor de links en informatie.

Ik zal QMK in gedachten houden als het niet lukt met KMK. Het is al gelukt om een enkele toets werkend te krijgen. Morgen maar eens kijken of de 2x2 array die ik gemaakt werkend krijg. Dan komt de rest vanzelf (zoals fatsoenlijk leren solderen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

ricjuh schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:02:
[...]

Vandaag een random bezorg mail van GLS gehad met een pakketje uit China. Laten we hopen dat dit de QK65 is _/-\o_

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
SacredRose schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:57:
@Cebby @MatthijsBoog

Bedankt voor de links en informatie.

Ik zal QMK in gedachten houden als het niet lukt met KMK. Het is al gelukt om een enkele toets werkend te krijgen. Morgen maar eens kijken of de 2x2 array die ik gemaakt werkend krijg. Dan komt de rest vanzelf (zoals fatsoenlijk leren solderen).
Gaaf! Klinkt alsof je dan al heel snel verder moet kunnen komen met wat diodes.

Heb je al iets van keycaps voor erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:58:
[...]

Mijn dochter van 9 heeft ook een tester68. Ze is helemaal verliefd op de tock.

[Afbeelding]
Geweldige setup met die keycaps en Flamingo als wallpaper 8)
Goed idee ook een Surface en dan een los bordje er bij, kunnen we hier op termijn ook wel doen als de Surface van vrouwlief over een aantal maanden 'over' is :)

Ja het bord thocky maken schijnt een makkie te zijn, voorlopig gaat het vooral om het 'knopjes drukken' zijn want de oudste kan niet niet lezen/schrijven. Mocht hij dan wel leren typen ziet het er in ieder geval leuk uit.

@SacredRose Heel gaaf projectje!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Ben aan het kijken voor een nieuw mechanisch toetsenbord. Zie op de site van Steelseries ineens de Apex 9, is deze nieuw? Zie online verder nog geen vergelijkingen of reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Omdat ik verwacht dat het niet veel wordt met die Zoom65 (of ik ben ongeduldig ;)). Denk ik eraan het volgende te kopen:

- Gamakay LK67 (wel programmeerbaar met eigen software, niet ideaal, maar we leverbaar en goedkoper)
- Ocean Silence Switch (twijfel nog een beetje, schijnen goed te zijn en minder lawaai is mogelijk fijn, maar misschien minder bevredigend.)
- Deze keycaps (ik zag de macaroon van de dochter van @Tylen dus bekend hier ;))

Enige waar ik echt over twijfel zijn de switches. Dat is gewoon lastig. Ik heb nu ervaring met Gateron Browns in de Keychron C1 (meh) en no name browns in de Royal Kludge RK71 (fijn).
Ik wil in ieder geval tactile, niet al te luid, geen/weinig moddig nodig en niet te duur (max €25 aan switchjes voor dit boardje). Iemand een goede tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
€25 voor 70 switches is echt heel krap hoor, zeker als je ook nog hele goede/stille wilt zonder modding ;)

Waarom niet gewoon een Brown als je die toch al gewend bent ?

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@sapphire 'Gewoon een Brown' had ik niet verwacht in het mechanische toetsenbord topic. Er is volgens mij geen gewoon in deze wereld :D

Zoveel verschillende browns en tactiles die er zijn.

Om eerlijk te zijn, weet ik het ook gewoon niet.

Die silents zijn op ali €22 voor 70 stuks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jelte schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:16:
@sapphire 'Gewoon een Brown' had ik niet verwacht in het mechanische toetsenbord topic. Er is volgens mij geen gewoon in deze wereld :D

Zoveel verschillende browns en tactiles die er zijn.

Om eerlijk te zijn, weet ik het ook gewoon niet.

Die silents zijn op ali €22 voor 70 stuks.
Dat is echt heul scherp, pas wel op dat deze switches maar 3,3mm travel hebben ipv de gebruikelijke 4mm.

Maar gewoon Brown is de meest gehate en meest gebruikte switch geloof ik. Het ligt een beetje van welke kant je het bekijkt, ze blinken nergens in uit want ze zijn niet super smooth, stil of tactile. Aan de andere kant doen ze daarom ook niet snel wat verkeerd en zijn het een beetje allemans vrienden en prima switches om mee te beginnen (of gewoon gelijk mee te eindigen ;) ). Zeker gezien ze vrij goedkoop en goed verkrijgbaar zijn.

Gewoon is overigens de Cherry Mx/Gateron/Kaihl Brown.
Dan heb je nog Silent Brown, Pro (V2) Brown, Phantom Brown, G Pro Brown, Box Brown.

Ben helaas niet zo van de tactiles dus niet heel bekend in het budget segment daarvan :p

Als je nou linears wilde had ik zo 10 leuke kunnen noemen O-)

Edit: @MatthijsBoog Herinner me net LCET Jokers, scherpe bump, erg lekkere budget tactiles maar niet echt stil. Kaihl Polia's zijn ook fijne subtiele tactiles maar geloof lastig te vinden en wat prijzig.
Hako Royal True's zijn ook fijn maar dan ga je alweer richting de €40 voor een setje.

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 06-09-2022 14:52 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is echt heel veel keuze, maar als je een harde limiet hebt van €25 blijft er niet veel over. Veel verder dan een gewone brown kom je echt niet. Silent is echt afhankelijk van je voorkeur. Ik heb zelf gazzew Boba u4's liggen, die zijn erg stil, maar ik houd absoluut niet van die mushy bottom-out.

Heb zelf qua goedkope tactiles geprobeerd: cherry mx brown, kailh box brown, ajazz kiwi en akko Cs lavender purple. Daarvan ben ik alleen over die laatste echt positief. Zeker met een beetje lube vind ik ze erg leuk. Ze hebben die dingen volgens mij ook handlubed uitgebracht, dat is misschien nog wel interessanter als je het simpel wilt houden. Vallen net niet binnen budget, maar wel heel leuk.

Misschien dat @Tweakriez nog wel andere Akko tactiles geprobeerd heeft en zijn mening kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik zou natuurlijk ook de Keychron C2 kunnen kannibaliseren. Daar zitten 104 Gateron Browns op.
Tenzij dit ding nog wat opbrengt. Zelf ben ik er niet zo enthousiast over.

Ik heb het idee dat de browns van de Royal Kludge wat zwaarder zijn. Maar volgens de specificatie zijn ze beide 55g.

En ik wil in ieder geval geen blue/clicky switches. En ik game wel wat, maar zeker niet zoveel en competitief dat ik aan de red/lineair moet volgens mij. Dus brown leek me de meest logische keuze.
En ach, je kan enorm doordraaien in deze hobby. Maar ik probeer me in te houden. (Dat is me bij audio gelukt ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

MatthijsBoog schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:38:
Er is echt heel veel keuze, maar als je een harde limiet hebt van €25 blijft er niet veel over. Veel verder dan een gewone brown kom je echt niet. Silent is echt afhankelijk van je voorkeur. Ik heb zelf gazzew Boba u4's liggen, die zijn erg stil, maar ik houd absoluut niet van die mushy bottom-out.

Heb zelf qua goedkope tactiles geprobeerd: cherry mx brown, kailh box brown, ajazz kiwi en akko Cs lavender purple. Daarvan ben ik alleen over die laatste echt positief. Zeker met een beetje lube vind ik ze erg leuk. Ze hebben die dingen volgens mij ook handlubed uitgebracht, dat is misschien nog wel interessanter als je het simpel wilt houden. Vallen net niet binnen budget, maar wel heel leuk.

Misschien dat @Tweakriez nog wel andere Akko tactiles geprobeerd heeft en zijn mening kan delen.
Ik werd de vorige keer een week gebanned omdat ik over Akko hier schreef omdat het gezien werd als spam omdat ik ook reviews schrijf van producten die ik van hen toegestuurd krijg. Ik hoop dan ook dat ik niet weer gezeik krijg als ik gewoon antwoord geef hier haha.

Maar Gateron Brown en Akko lavender purple zijn opties die ik zelf als goede budget tactiles kan aanraden, laats genoemde is er ook als handlubed inderdaad. Zelf prefereer ik dan de Jelly Purples. Deze hebben een wat langere spring, dustcovers, welke ook meer stabiliteit geven en zijn ook compatible met Cherry layout keycaps.

Gazzew Boba's zijn idd erg populair, zelf vind ik ze te prijzig. Ajazz Kiwi staat ook nog op de wenslijst hier.

Luben is eigenlijk altijd wel aan te raden om zelf te doen. Bij tactiles wel even opletten dat je de pootjes niet mee pakt en niet dezelfde lube pakt als bij de lineaire switches. Ik gebruik zelf Trybosis 3203.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kailh polia switches vond ik zelf wat minder, die hebben wel hele heftige wobble.

Jelly purples heb ik nog niet geprobeerd, net als bijna alle andere tactiles van Akko. Heb het kopen van switches even op pauze gezet. Even mijn uitgaven proberen in te perken. Maar uiteindelijk gaat de zoektocht weer door, want ik heb de perfecte tactile nog niet gevonden. Eerst de qk65 en cerakeys maar eens ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ook leuk om even rond te neuzen: https://geekhack.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Tweakriez ha, precies dat soort forums probeer ik te ontwijken. Dan blijf ik bezig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Terecht haha. Gevaarlijke hobby voor de portemonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ga denk ik voor de Kailh Box Browns. Net wat steviger dan de Gateron Browns. En de browns op mijn Royal Kludge zijn wat steviger dan de Gateron Browns op de Keychron. Dus hoop een beetje hetzelfde te vinden daar.

Nog even een nachtje erover slapen.

Iemand nog een tip over mooie keycaps in soort midnight blue met oranje/geel? Die stijl vind ik altijd gaaf. Maar kan zo snel nog niet echt wat vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Akko macaw ofzo? Of een night runner clone setje misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

sapphire schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:13:
[...]

Geweldige setup met die keycaps en Flamingo als wallpaper 8)
Goed idee ook een Surface en dan een los bordje er bij, kunnen we hier op termijn ook wel doen als de Surface van vrouwlief over een aantal maanden 'over' is :)

Ja het bord thocky maken schijnt een makkie te zijn, voorlopig gaat het vooral om het 'knopjes drukken' zijn want de oudste kan niet niet lezen/schrijven. Mocht hij dan wel leren typen ziet het er in ieder geval leuk uit.

@SacredRose Heel gaaf projectje!
Hij is al redelijk tocky van zichzelf maar tapemod met goeie demping erin is eigenlijk voldoende.

Dochter vond zelf het toetsenbord van de surface helemaal niets dus zat altijd met een los toetsenbord eraan. Nu isze helemaal blij haha. Roze muis is overigens besteld om het af te maken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
MatthijsBoog schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:47:
Akko macaw ofzo? Of een night runner clone setje misschien?
Dank voor de tips, maar blijf toch bij mijn eerste keuze.
Zojuist de hele zooi besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:14
Jelte schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:45:
[...]

Dank voor de tips, maar blijf toch bij mijn eerste keuze.
Zojuist de hele zooi besteld. Ben benieuwd!
Welke zijn het nu geworden dan? Qua keycaps?

Ik zoek nog een mooie contrasterende set voor in een witte TKL behuizing. Ik ben weg van mn Akko Neon's in mn witte KBD67.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacredRose
Cebby schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:24:
[...]

Gaaf! Klinkt alsof je dan al heel snel verder moet kunnen komen met wat diodes.

Heb je al iets van keycaps voor erop?
Er zijn wat simpele transparant zwarte keycaps onderweg. Maar die vervang ik later misschien nog wel als ik iets passenders kan vinden wat matched met een nieuwe knop want deze is net iets klein om snel te gebruiken.

Heb ook weer even naar de firmware gekeken en het is al gelukt om de 2x2 grid werkend te krijgen en om een knop aan te passen zodat hij als modifier key werkt doormiddel van de layers module in KMK.

Volgende stap wordt een losse toets erbij aansluiten en die de modifier functie geven. Als dat niet lukt kan hij altijd nog bij de matrix aangesloten worden en in de firmware eromheen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Henkie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:42:
[...]

Welke zijn het nu geworden dan? Qua keycaps?

Ik zoek nog een mooie contrasterende set voor in een witte TKL behuizing. Ik ben weg van mn Akko Neon's in mn witte KBD67.
die uit mijn eerste post hierover. Heb alleen de switches verandert naar kailh Browns.

Jelte in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Vorige week noodgedwongen thuis moeten blijven en wat tijd over.

Dus de 3D printer maar eens afgestoft en een uber numpad gemaakt van onderdelen die ik toch al had.

Switches zijn Gateron Browns, OLED, LED's. De MCU is een Pico PI (RP2040 China clone), met QMK firmware.

Met de software ben ik nog bezig, hoofdzaken functioneren, wil er nog een ingebouwde calculator van maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7GeEQKxxr2ukR51tDaYLSspthY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9ph22bLETtzxYYivjDsR6Y8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtUlsf1iuoInwqoBM3ZKU0q6HWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgv956zU7JLZhJE8QTzXczwO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zj8dotPTqPhXbSTmXHkQo-GKErg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQsu7Lzg9UOV8eBIvGEPOosj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1Sjd6mu36EipmZKxrZYVx4ghXM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEytz6yyxnlbZS1cRFvrhrH2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BF7LfPLF3OaUinpmDWwe4-Dh3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYM4pLHXrPVzsB89rMX8OTdZ.jpg?f=fotoalbum_tile

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:41

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Leuk topic om door te lezen! Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuw toetsbord (en muis). Inmiddels werk ik zo'n 10 jaar op een generiek Logitech toetsenbord (40 cm maar met numerieke component). Gezien ik dit jaar meer ga programmeren en schrijven is een investering wel op z'n plek.

Mijn inschatting is dat ik brown switches het meest prettig zal vinden i.v.m. afwezigheid van geluid en de voelbare klik.

Het is wel een nieuwe wereld om in te duiken! Op dit moment ben ik erg gecharmeerd van Daskeyboard 4 Ultimate i.v.m. het numerieke toetsenbord en de media bediening. De bekabelde aansluiting kan ik voor lief nemen maar een BT/2.4 combinatie is wenselijk om te kunnen wisselen tussen werklaptop en privé pc.

Ik vraag me af hoe de rest van het gezin tegenover blanco toetsen staat;). Ik kijk de komende weken rustig rond en bewonder jullie toffe builds!

Mocht iemand nog advies hebben houdt ik me aanbevolen...tot die tijd blijf ik op de achtergrond rondhangen B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacredRose
@eth0 ziet er goed uit. Een ingebouwd rekenmachine op dat scherm is wel een leuke toevoeging.

Vandaag ook even tijd gemaakt om aan die van mij verder te werken en alle diodes en kabels zijn gesoldeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72D2jFEmzONrSOT_jtPOIQYoJz0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5HmpGfrZqirWyyTpLarAP6x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SSRuF_uzwCqLbvMNBj6ly0yCyA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RsHa2TWRZe8H4RJFcFybJgmw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfGml9QfkUiRIUqTfbkcgHeQTgE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEPDTZ9FWNcgV4jKdf6RfGLr.jpg?f=fotoalbum_tile

De 3x4 matrix werkte zonder problemen. De losse toets werkt maar nu nog zorgen dat ik ze tegelijk kan gebruiken in de firmware zonder meerder lege toetsen toe te moeten voegen.

Morgen maar eens verder in de firmware duiken en uitzoeken waar ik een class aan moet maken in Python.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top om te zien dat er meer mensen zijn die zelf bouwen. Ben ook al een ruimte tijd bezig het een compacte 60% die ik uiteindelijk van keramiek wil maken, met een PETG plate op gaskets.

En ja, dat bakken is erg lastig en pijnlijk, want de maten moeten natuurlijk wel goed uitpakken. En potentieel klinkt het waardeloos en is het dus niet eens een fijn bordje straks. Maar er is al zoveel gedaan verder in deze hobby, je moet toch wat proberen... (En glas glazuur is gewoon heel gaaf)

Persoonlijk vind ik het solderen van diodes heel ontspannend, maar die uiteindelijke hoofd aderen netjes verwerken in een geprint keyboard is toch wel erg lastig, je hebt snel net te weinig lengte of op andere stukken weer zoveel over dat het weer wat opduwt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan ook gelijk keramische keycaps erbij of niet? Want dat maakt het imo wel helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
Het lijkt me inderdaad lastig om te zorgen dat alles goed uitpakt als je het moet bakken. Het zal er zeker uniek uitzien als het lukt ook al typt hij niet het fijnst.

Het lukt me hier maar niet om de extra toets aan de gang te krijgen en ik verwacht dat dat meer komt omdat ik iets fout doe dan dat er iets misgaat in de hardware of de firmware zelf.

Ik heb via https://github.com/KMKfw/...b/master/docs/scanners.md de keyscanner en matrix scanner aankunnen maken en ik zie in de debug dat ze beiden gemeld worden. maar ongeacht wat ik doe krijg ik 0 reactie als ik op de knop druk. terwijl de matrix knoppen allemaal netjes werken.

Dit is de code die ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
print("Starting")

import board
import keypad

from kmk.kmk_keyboard import KMKKeyboard as _KMKKeyboard
from kmk.keys import KC
from kmk.scanners import DiodeOrientation
from kmk.scanners.keypad import KeysScanner
from kmk.scanners.keypad import MatrixScanner

_KEY_CFG = (board.GP11, board.GP12,)

col_pins = (board.GP0, board.GP1, board.GP2, board.GP3,)
row_pins = (board.GP5, board.GP6, board.GP7,)

class KMKKeyboard(_KMKKeyboard):
    def __init__(self):
        self.matrix = [
            MatrixScanner(
                column_pins=col_pins,
                row_pins=row_pins,
                ),
            KeysScanner(pins=_KEY_CFG,
                value_when_pressed=False,
                pull=True,
                interval=0.02,
                max_events=64,
                ),
        ]
    coord_mapping = [
    0,  1,  2,  3,
    4,  5,  6,  7,
    8,  9,  10, 11,
    12,
    ]

Keyboard = KMKKeyboard()
Keyboard.debug_enabled = True
Keyboard.diode_orientation = DiodeOrientation.COL2ROW

coord_mapping = [
    0,  1,  3,  2,
    4,  5,  6,  7,
    8,  9,  10, 11,
    12,
    ]

Keyboard.keymap = [
        [
        KC.A,   KC.B,   KC.C,   KC.D,
        KC.E,   KC.F,   KC.G,   KC.H,
        KC.I,   KC.J,   KC.K,   KC.L,
        KC.Y,
        ]
]

if __name__ == '__main__':
    Keyboard.go()

Als er hier iemand is met verstand van programmeren en er naar wil kijken zou dat geweldig zijn want dit gaat mijn programmeer kennis te boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
@SacredRose Hoe is je wiring van die laatste toets? GP11 naar GP12? Of een van die pins naar ground?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
@Cebby GP11 naar GP12. Ik heb niet geprobeerd om hem naar ground.

Het is me wel opgevallen dat als ik de KeysScanner voor de MatrixScanner oproep dat hij twee toetsen registreert als ik pin 11 en 12 opgeef. Dus dan past het naar ground sturen misschien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ja die toets moet naar ground en van GPIO naar GPIO want het is feitelijk gewoon een switch.

Wat je ook zou kunnen doen is m gewoon toevoegen aan de matrix, door een extra kolom toe te voegen. Dan heb je in principe 3 extra switches in de software, maar je hardware mist er dan gewoon twee die je niet instelt verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacredRose
Cebby schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:27:
Ja die toets moet naar ground en van GPIO naar GPIO want het is feitelijk gewoon een switch.

Wat je ook zou kunnen doen is m gewoon toevoegen aan de matrix, door een extra kolom toe te voegen. Dan heb je in principe 3 extra switches in de software, maar je hardware mist er dan gewoon twee die je niet instelt verder.
Daar had ik nog lang mee kunnen worstelen. ik heb hem nu van GP11 naar Ground gedaan en hij wordt netjes getoond in de serial monitor met de juiste toets.

Ik weet dat ik hem daar aan toe had kunnen voegen maar ik wou kijken of het lukte zonder die niet bestaande toetsen te hebben.

Update: nadat dit gelukt was heb ik ook nog de rotary encoder aan de praat gekregen. Voor nu is het nog een erg onhandig toetsenbord dat van A t/m X gaat en een simpele volume regeling. Maar dat is enkel andere toets combinaties toewijzen en dan is het helemaal af.

[ Voor 15% gewijzigd door SacredRose op 12-09-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben op zoek naar een nieuw keycap setje. Vooral nu op zoek naar wat meningen. Heb momenteel 4 sets.
Tai hao forest Green, dik tevreden mee.
Tai hao mykonos, een beetje glad, vies plakkerig.
Aliexpress Night runner clones, zelfde probleem als de mykonos alleen dan nog iets erger.
Kprepublic xda gentlemen, ook deze zijn helemaal prima.

Qua geluid kan ik niet echt vergelijken omdat ik ze nog niet heb verwisseld tussen de verschillende borden, maar voor zover ik het kan vergelijken klinkt de gentlemen het beste met de forest Green set als tweede.
Qua gevoel zijn het ook die twee die het prettigste zijn, omdat ze iets van textuur hebben. Zeker de forest Green set is erg fijn.

Nou is mijn vraag, als ik duurder ga, wordt het dan nog veel beter? En dan specifiek dus betreffende gevoel en geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb de XDA Gentlemen black Cherry variant en daar is echt niets mis mee!

Qua geluid prima, qua gevoel, tja verschil is sowieso allemaal niet heel groot vind ik. Mijn GMK sets hebben een erg prettige structuur maar ze klinken iets minder diep dan PBT sets. Maarja ik vind niet heel veel mooi en gek genoeg veel GMK sets wel :+

Ik ben overigens weer verder gegaan emt mijn Ikki en ben bijna terug bij af. Polyfill kreeg ik niet lekker consistent qua geluid, ook niet met bijvullen op plekken die niet goed klonken. Geluid was best OK maar toch ergens hol en cheap.
Daarna schuim/foam geprobeerd en dat was ook merkbaar maar ook niet helemaal, gewoon net niks.
Uiteindelijk weer siliconen geprobeerd met het gewicht en dat klonk toch het beste met KTT Rose. Uiteindelijk nog een velletje PE foam onder de PCB gedaan omdat dat nét iets lekkerder klonk maar niet zoals PE tussen switch en PCB.

Aantal stabs de pleister van de holee mod er tussen uit gehaald want dat werd wat 'sluggish'.

PC plate is niet meer te vinden helaas maar een setje clacky switches is denk nog wel een optie. Tangie's of Tecsee Carrots?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze zijn vanuit Spanje te krijgen.

Heb zelf bij holee mod ruzie gehad dat er wat lijm van de pleister op de zijkant van de stab terecht kwam waardoor de wire bleef plakken, beetje isopropyl op een kwastje hielp wel. Maar verder heb ik niet het idee gehad dat het sluggish werd.

Wat jou betreft dus niet echt een relatie tussen prijs en gevoel/geluid maak ik op uit je reactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 00:38:
Ze zijn vanuit Spanje te krijgen.

Heb zelf bij holee mod ruzie gehad dat er wat lijm van de pleister op de zijkant van de stab terecht kwam waardoor de wire bleef plakken, beetje isopropyl op een kwastje hielp wel. Maar verder heb ik niet het idee gehad dat het sluggish werd.

Wat jou betreft dus niet echt een relatie tussen prijs en gevoel/geluid maak ik op uit je reactie?
Heeey die was van de week niet meer op voorraad toen ik een plate wilde bestellen :?

Ik weet niet precies wat het is met die holeemod maar vind stabs met alleen BDZ prettiger.

En qua keycaps ja lastig omdat het prettigst is om ze allemaal wat langer te gebruiken. Ik was aardig van het kamp dat GMK overpriced meuk is als je het vergelijkt met een Akko set maar als ik die na een jaar gebruik zie dan :-(

Qua geluid is het voornamelijk ABS/PBT en de dikte. PBT wat dieper dan ABS en dikker is dieper.
Qua gevoel kun je ook beperkt wat, ja textuur ofzo.

Verder zit het hem ook in de afwerking, die Gentlemen black is dye sub, AKKO doubleshot PBT maar wel wat braampjes aan de achterzijde en gewoon na een jaar shine :-(
GMK is wel ABS maar qua afwerking wel super strak.

Ja er zit wel verschil in maar of je het waard vind is een 2e. Uiteindelijk zijn andere nette sets niet heel veel goedkoper (PBTfans, Drop DCX ed.).

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JobRapati
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:54
Net een verzendupdate mogen ontvangen voor een mooi nieuw toetsenbord.
De boardsource lulu, die eindelijk door de europese vendor verzonden lijkt te gaan worden :9~

Word voor mij, mijn eerste ergo split, met verder Durock T1 Shrimp switches en GMK dots, want waarom zou ik het mezelf niet nog moeilijker maken om te typen. :X

iRacing Profiel

Gisteren trouwens eindelijk de tracking code voor de qk65 ontvangen. Linkt alleen wel naar een vrijwel geheel lege Chinese pagina... Anderen die wel wat kunnen zien met kun tracking info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:06:
Gisteren trouwens eindelijk de tracking code voor de qk65 ontvangen. Linkt alleen wel naar een vrijwel geheel lege Chinese pagina... Anderen die wel wat kunnen zien met kun tracking info?
Dat heeft dan ook nog lang geduurd, heb hier al de tracking sinds vorige week. Maar sinds gisteren lijkt er pas beweging in te zitten, vertrokken uit Shenzhen met DPD. Op die Chinese site kan je je T&T invullen en volgen, maar de meeste andere automatisch T&T sites lijken ook te werken. En als hij zo in Europa is moet DPD ook helemaal meelopen als het goed is. Staat helaas nog geen ETA ergens, hopelijk voor het einde van volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
MatthijsBoog schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:06:
Gisteren heb ik ook eindelijk mijn tracking links mogen krijgen. Inderdaad een volledig chinese pagina welke ze in china geintegreerd met WeChat hebben.

Als je Edge of Chrome gebruikt kan je de pagina vertalen en zie je de info in je taal naar wens. :-)

Pagina: 1 ... 97 ... 158 Laatste