Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

zojuist kwam mijn tester 68 binnen met rode gateron switches en pbt keycaps. Mega beginners fout gemaakt door niet op de breedte van de keycaps te letten. dus rechter shift en de alt+fn+ctrl zijn niet goed hahaha.

Ach het was een testje. nu even de juiste bestellen.

Tikt wel lekker dit :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Henkie @superbok Ik vond de GK68 een leuk bord, had wel flink werk nodig maar kun je goed 'thocky' maken en de aanslag blijft hard door de traymount. Prijs was er ook naar, enige bezwaren waren de afwijkende layout met de ~ en die software :X

KBD67L is een slok duurder maar kwalitatief marginaal beter voelen. Zijn vooral de kleine dingen zoals southfacing leds, 'goede' layout, screw-in stabs, VIA en de 'gasket-style-mount' maar neemt ook een aantal dezelfde nadelen mee zoals ABS behuizing en dat het flink werk nodig heeft om goed te klinken (imho). Er zijn wel andere onderdelen voor te vinden maar dat is goed zoeken om bv een FR4 plate te vinden. Gewicht kan alleen als je de KBD67 V3 alu case koopt maar dan moet je nog eens +/- €150 bijleggen voor alleen de case :X
Ikki68 vind ik daar wel duidelijk boven zitten, PC behuizing voelt minder goedkoop, stock al redelijk veel opties qua 'gaskets', chips (steuntjes waar de plate op leunt) en layout support. Heul veel keuze qua plates, PCB's, gewicht erin, ect. + minder standaard look met de badge en eilandje met 4 toetsen :)

QK65 is weer iets duurder maar dan wel gelijk alu + zwaar en keuze uit plates, 'gaskets', ect.. Tijd moet nog leren hoe dat gaat maar de intentie is er geloof ik wel om accessoires te gaan verkopen.
Voelt wel weer een stapje luxer ook.

Luxer ben ik (nog) niet gegaan maar ben ook wel benieuwd hoeveel dat nog gaat toevoegen :9~

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 22:46
sapphire schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:57:
@Henkie @superbok Ik vond de GK68 een leuk bord, had wel flink werk nodig maar kun je goed 'thocky' maken en de aanslag blijft hard door de traymount. Prijs was er ook naar, enige bezwaren waren de afwijkende layout met de ~ en die software :X

KBD67L is een slok duurder maar kwalitatief marginaal beter voelen. Zijn vooral de kleine dingen zoals southfacing leds, 'goede' layout, screw-in stabs, VIA en de 'gasket-style-mount' maar neemt ook een aantal dezelfde nadelen mee zoals ABS behuizing en dat het flink werk nodig heeft om goed te klinken (imho). Er zijn wel andere onderdelen voor te vinden maar dat is goed zoeken om bv een FR4 plate te vinden. Gewicht kan alleen als je de KBD67 V3 alu case koopt maar dan moet je nog eens +/- €150 bijleggen voor alleen de case :X
Ikki68 vind ik daar wel duidelijk boven zitten, PC behuizing voelt minder goedkoop, stock al redelijk veel opties qua 'gaskets', chips (steuntjes waar de plate op leunt) en layout support. Heul veel keuze qua plates, PCB's, gewicht erin, ect. + minder standaard look met de badge en eilandje met 4 toetsen :)

QK65 is weer iets duurder maar dan wel gelijk alu + zwaar en keuze uit plates, 'gaskets', ect.. Tijd moet nog leren hoe dat gaat maar de intentie is er geloof ik wel om accessoires te gaan verkopen.
Voelt wel weer een stapje luxer ook.

Luxer ben ik (nog) niet gegaan maar ben ook wel benieuwd hoeveel dat nog gaat toevoegen :9~
Ja mijn KBD is nog stock en met silicon insert, klinkt en voelt significant fijner dan dat ik mijn gk68 ooit heeft geklonken. De gk68 is wel een leuk /care bord. gewoon alles mee proberen, kost toch relatief gezien geen drol.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkie schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:06:
[...]

Ja mijn KBD is nog stock en met silicon insert, klinkt en voelt significant fijner dan dat ik mijn gk68 ooit heeft geklonken. De gk68 is wel een leuk /care bord. gewoon alles mee proberen, kost toch relatief gezien geen drol.
Dat kan wel schelen, ik kon die insert nergens verkrijgbaar vinden dus mijne gevuld met neophreen, GK68 ook overigens >:)

Die had ik gevuld met neophreen dus 0 lege ruimte, aantal standoffs weg geknipt, tapemod, PE foam, stabs geclipped en gelubed, bandaid zodat de stabs muurvast zaten en spatie gevuld met foam O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

Over strakke bakkies gesproken, ik vind de 5 degree ook zo'n gaaf ding...

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Jajaja, daar was hij dan eindelijk vanmiddag, de juiste kleur Ginkgo65, grey x silver. Kleine eerste indruk hieronder.

Op de doos staan de verschillende versies die ze hebben en aangekruist welke versie je hebt. Vervolgens open je de doos en kom je eigenlijk pas bij de echte doos. Een mooie groene kleur welke alle items bevat. Bij het openen van de doos kom je eerst alle accessoires tegen, zoals gasket, daugtherboard en een hoop schroeven. Vervolgens haal je deze laag weg en kom je het bord tegen. Deze is al vastgeschroefd, met alle verschillende soorten foam, pcb en plaat hier in. Deze hebben niet zoals bijvoorbeeld bij de mode ik had een aparte verpakking. Maakt niet heel veel uit, anders heb je toch verpakkingen die leeg zijn. Vervolgens het bord uit elkaar gehaald en zodat alles geïnstalleerd kan worden.

Ben begonnen met het plaatsen van het daughterboard. Vrij simpel en meer dan genoeg ruimte. In tegenstelling tot de mode welke 4 schroeven gebruikt, heeft de ginkgo maar 2 schroeven nodig. Vervolgens de gaskets gaan installeren. Dit was nog best lastig, omdat ze snel uitrekken en dus niet meer bruikbaar zijn, of afgeknipt moeten worden. Gelukkig genoeg extra om ze te vervangen, dus geen problemen hier. Onderkant ging wat lastig, maar hoe meer je er doet, des te beter je er in wordt. Vervolgens de switches in de CF plate en pcb gedaan, zonder foam voor nu, en klaar om in de case te leggen. Laagje case foam er in gelegd en de JST kabel bevestigd aan m'n pcb. De plaat heeft 2 kleine gaatjes aan de zijkant zodat je het makkelijk kan uitlijnen met de onderkant van de case. Deze heeft namelijk 2 kleine bultjes die precies in elkaar passen. Zo weet je dat je plaat altijd goed ligt. Bovenkant van de case, keycaps er op en klaar is kees. Al met al een hele simpele build zonder problemen. Ook geen extra schroeven nodig. De enige die je nodig hebt, zijn diezelfde 4 die je los hebt gehaald. Zou ook niet weten waar al die extra schroeven dan voor zijn, op een aantal reserves na.

En wow, ik dacht de ikki muted was, maar als je niet aan het rammen bent is hij al bijna stil van zichzelf. Dat terwijl er Epsilon switches inzitten. Niet eentje die direct bekend staat vanwege het zachte geluid. Vooral de alphas hebben hier last van. De CF plate geeft een harde bottom out, maar door de gaskets toch nog een beetje soft op het einde. Best prettig, zou het zelf omschrijven als een mix van alu en FR4. Verder ziet hij er prachtig uit en voelt het prettig. Kleuren ook erg blij mee, en geen spijt van de wisseling van kleur. Klinkt dus wat zacht, maar daar valt vast nog wat aan te doen. Misschien long pole switches en de case foam er uit halen. Of juist voor de ultieme silent build gaan en kijken of hij geluidloos kan worden. Eigenlijk het compleet omgekeerde van m'n luide mode. Grappig hoe verschillend ze van elkaar zijn.

Hieronder een foto, heb een album met nog meer, vond allemaal posten een beetje te veel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aM58_4DnP3Oiqsze6-DSufD1k5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9eUqPTQCXuzKW0bCzY9QEaD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WeX2j1AriOgxyxuE_gdFbIVxOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3REW9yjFns0rUXI9qewhyOZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Heeft er iemand hier (of iedereen 😂) een lijstje met webshops voor spulletjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@Tylen staat in de pins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Check. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 16:16
Heb nu een tijdje een QK65 Black Chroma die ik gebruik op het werk. Krijg bijna dagelijks vragen van mensen die langslopen wat dat voor leuk toetsenbord is en vooral wat voor leuke keycaps ik heb (Cherry Milkshake). Thuis heb ik een Burgundy Frog TKL die ik als daily driver gebruik. Het is een heel mooi en fijn bord dus als TKL ga ik die denk ik nog lang kunnen gebruiken.

Volgende doel: een high end/"endgame" 75%. Waarbij ik wil gaan voor een Jelly Epoch. Nu maar hopen dat ik zal slagen via de verschillende discord markets. Helaas kan ik niet posten op Reddit Mechmarket omdat ik niet genoeg Karma heb op het account lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:32

Flapmo

and back is gigi!

Tylen schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:41:
Heeft er iemand hier (of iedereen 😂) een lijstje met webshops voor spulletjes?
https://www.alexotos.com/keyboard-vendor-list

Die mist in de TS. Even naar Europe scrollen (of gewoon de import tax accepteren :)).

[ Voor 12% gewijzigd door Flapmo op 05-08-2022 22:22 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arrieknarrie123 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:14:
Heb nu een tijdje een QK65 Black Chroma die ik gebruik op het werk. Krijg bijna dagelijks vragen van mensen die langslopen wat dat voor leuk toetsenbord is en vooral wat voor leuke keycaps ik heb (Cherry Milkshake). Thuis heb ik een Burgundy Frog TKL die ik als daily driver gebruik. Het is een heel mooi en fijn bord dus als TKL ga ik die denk ik nog lang kunnen gebruiken.

Volgende doel: een high end/"endgame" 75%. Waarbij ik wil gaan voor een Jelly Epoch. Nu maar hopen dat ik zal slagen via de verschillende discord markets. Helaas kan ik niet posten op Reddit Mechmarket omdat ik niet genoeg Karma heb op het account lol.
Jelly is inderdaad een mooi bord, volgens mij een van de eerste borden met pe foam tussen de plaat en pcb. Wel een beetje jammer, want veel borden verliezen zo hun “karakter”. Gelukkig klinkt de jelly ook nog mooi zonder de pe foam zover ik mij kan herinneren. Hopelijk kan je er eentje vinden voor een leuke prijs. Net nadat de ze verkocht werden, waren de prijzen op de 2de hands markt niet normaal, soms het dubbele van de aankoopprijs.

Zat gisteren trouwens nog erg te twijfelen om een extra van de iron165 te kopen. Kwamen ineens online op mykeyboard. Zelfde prijs als de gb en zonder raffle etc, maar gelukkig voor mijn portemonnee mijzelf kunnen weerhouden.

@sapphire heb een accent kitje van hun. Dus niet heel veel ervaring, maar prima kwaliteit zover ik weet. Geekark triangle op het oog? :P

[ Voor 4% gewijzigd door superbok op 06-08-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik heb Geekark BoW met de azure blue accent kit ja. Maar eigenlijk al bijna een half jaar niet op getyped denk ik. Ik vond dat voor het geld echt een prima set, beetje glad wel maar zeker niet ontevreden mee. Ik had wel het idee dat de enter een beetje scheef was, maar dat kan ook aan de gare gedraaide switch op de ikki liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Hebben jullie al over de LINK65 gehoord? Vanmiddag de stream van Alexotos zitten kijken en daar kwam deze langs. Binnenkort (eind augustus een group buy/in stock sale (ze weten zelf nog niet welke van de twee het wordt).

Gedachtes over de LINK65?

De stream van Alexotos heeft mij wel enthousiast gemaakt. Het ontwerp van de printplaat heb ik nog niet eerder gezien en ben ik wel nieuwsgierig naar.

Kleuren configurator

Foto album

[ Voor 13% gewijzigd door Generaal Pep op 07-08-2022 20:50 ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
Link65 is mij te duur. Ik snap het een beter bord zal zijn dan de QK65 maar voor het prijsverschil van EUR 250 kan je beter een QK65 nemen in de kleurencombinatie die je wil, een mooi setje switches en keycaps er bij doen. Maarja, dat is mijn kijk er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het wel een hele interessante mount met die bladveren, maar heb al zoveel 65% Als ik dan toch redelijk grote bedragen wil uitgeven maar eens op zoek naar een 75% en misschien een andere numpad, maar denk dat dat laatste gewoon niet zinnig is. Die dingen zijn relatief duur en het geluid en gevoel zijn nog altijd aanzienlijk minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand van jullie toevallig ervaring met magic icm VIA? Het lijkt er namelijk op dat mijn problemen daar vandaan komen. De kbdfans support is het nog niet gelukt om mijn kbd67 mkII te fixen helaas, dus toch zelf nog maar even een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Generaal Pep Ik vond Alexotos nou niet heel enthousiast over de Link65 hoor :?

Ook niet negatief maar vooral omdat het waar aardig foam gebaseerd is en daarbij hij geloof ik wat klaar mee.

Als we dan toch bezig zijn; de QK60
https://alkaline-sting-1d...552044af7a6150b2c11d9f81a

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Proprietary software - to provide better compatibility to wireless experience and set a foundation for more exciting features in future products, we decided to take a step forward from QMK-based firmware. Just like anything brand new, it may be hard to adapt initially, but we are looking to provide all the essential features for QK60 buyers.
Dat is ook nieuw voor mij. Wel prima geprijst denk ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Hoe is het een step forward als je het proprietary maakt :s

@MatthijsBoog zijn er specifieke keys die omgewisseld worden die overeenkomen met magic keycodes dan? die moet je wel zelf binden iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe het een stap voorwaarts is zie ik ook nog niet, maar goed, we gaan het zien.

Wat er weleens gebeurt is dat lgui en lalt verwisselen, of lgui wordt uitgeschakeld. En vrijwel elke keer zijn backspace en \ verwisseld. Kan ik die gewoon via de "any" knop in VIA toevoegen, om ze weer uit te schakelen?

Edit: ter aanvulling, in de matrix tester werkt alles prima. Fysiek lijkt er dus niets mis te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door MatthijsBoog op 09-08-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ja je kunt dat via Any doen ja. Of je gaat voor het bouwen van een custom firmware waar bootmagic uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar kan ik de magic keycodes niet toevoegen... Maar even afwachten of de dev van kbd nog iets zegt en anders toch maar bootmagic eruit gooien idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 21:29

ikt

Cebby schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:14:
Hoe is het een step forward als je het proprietary maakt :s
Snel features erin kunnen mikken zonder in het achterhoofd te houden dat het degelijke code moet zijn dat ook ooit naar upstream wordt gepushed? Proprietary features?

Stap vooruit voor het bedrijf, stap achteruit voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^not all suppliers like to deliver stuff ahead of the time like us

also, to those of you asking about the bt pcb (now called 3 mode pcb because it has 2.4g connection with a dongle) - it does not support QMK/VIA in any mode

but you'll be able to use keymaps and layers like VIA in our proprietary software which we will release later
Schijnbaar is dat voor de qk65 ook al zo. (qwertykeys discord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
sapphire schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:40:
@Generaal Pep Ik vond Alexotos nou niet heel enthousiast over de Link65 hoor :?
Mee eens, dat heb ik ook niet beweerd.
De stream van Alexotos heeft mij wel enthousiast gemaakt.
Ik vind het wel een gaaf bord, de printplaat, de plaatsing van de printplaat+plaat op veren en het hele bouwproces. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds tijdje keychron Q1 maar nu sinds kort ging spatie toets elke keer uit zich zelf los zitten vooral als ik aan de linker kant in druk komt ie los te zitten aan rechterkant en trek ik hem er moeiteloos uit, als of ie niet vast genoeg zit aan de stabilizers zwaar geirriteerd, geen reactie gehad nog van de webshop.

Mijn oude corsair k65 doet diet niet eens en die is al 5 jaar oud heb wel keys gehad die los gingen zitten maar die waren versleten, lijkt wel als of stabs te vettig zijn, geen idee wat ik er mee aan moet, lijkt me niet de bedoeling dat met tape alles moet fixen elke keer hoort gewoon vast te blijven zitten en alleen los te komen met een keycap puller niet door middel van druk op linker kant van spatie balk of rechter kant.

Iemand die weet wat ik zelf nog kan proberen of kan beter weer gaan retourneren, vind echt irritant als die al na een maand bijna al problemen heeft.
mijn Keychron Q1 kwam ook niet met 1000hz maar op 125 hz tot ik update deed van firmware.

Wip wap keys gewoon waardeloos

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2022 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Woohooo, finally.

https://kbdfans.com/colle...ucts/pbtfans-keycap-trays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbUMqmQIk4Yy8b8OMhavkNRs9ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P34ABy8SvsNnhUU6saQXPCYs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Flapmo op 09-08-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 1 maand 1 week zit ie los
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G8uu3pD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

:? Welke set? Wat zit er precies los? Binnenkant van spatiebalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stab is beschadigd waar ie in gaat intussen reserve spacebar gevonden die niet paste op mijn k65 en met moeite er in ging bij mijn q1 maar nu wel past en niet meer wipt het q1 komt met oem keycaps
bovenste insert waar de stab in gaat is gebroken dus was heel erg los.

reserve spacebar heb ik van glorious gaming abs doubt shot keycap set gevonden die toen gehaald had omdat corsair niks leverde in Europa trek ik er ook niet uit zonder keycap puller met gaat zelfs moeilijker, intussen krijg ik nu volgens webshop nieuwe spacebar opgestuurd, intussen ook nieuwe keycap set elders besteld.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Generaal Pep schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

Mee eens, dat heb ik ook niet beweerd.

[...]

Ik vind het wel een gaaf bord, de printplaat, de plaatsing van de printplaat+plaat op veren en het hele bouwproces. :-)
Dan had ik je reactie verkeerd begrepen :)

Inderdaad wel een chique bord!

@Flapmo Ow nice! Alleen jammer dat bestellen bij KBDfans zo duur is (verzending, BTW, ect.).

Zou er zeker wel 2 of meer willen voor toekomstige keycap sets :)

Ze hebben toch ook nieuwe keycap sets, PBT fans ofzo? Zag een set in een aantal reviews voorbij komen, soort zwart smokey translucent, erg gaaf :9

Edit:
PBTfans Neon was het:
https://kbdfans.com/colle...on?variant=40110698725515 :9

Wel slecht, het heet PBTfans dus je verwacht....PBT. En wat staat er bij specs....Material: ABS material
Daarnaast via Ali kost het €122 voor de base set, mag wel geode kwaliteit zijn dan als ze praktisch in de buurt zitten van GMK-prijzen :+

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 10-08-2022 13:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zal een kwestie van tijd zijn voordat die trays ook te koop zijn bij de Europese vendors die nu ook al KBDfans spullen verkopen. Met de keycaps waren ze redelijk snel, sommige al een weekje of twee na KBDfans zelf. De trays zien er mooi uit, mooier dan de JTK trays. Heb zelf al een stapel hiervan, dus zie mijzelf niet zo snel wisselen. Verbaast mij dat er nog niet iets veel goedkopers op de markt is, zo duur kan het toch niet zijn om dat te produceren? Helemaal niet op bijvoorbeeld aliexpress.

PBTfans is hun eigen keycap merk. Tot nu toe vrij standaard dingen, al zijn die smokey caps wel grappig. Volgens mij binnenkort ook de eerste GB met caps gemaakt door een designer vanuit de community.

Omnitype heeft inmiddels ook hun eigen PBT capt, genaamd OTC, met een europese vendor. Volgens mij heeft nu zo'n beetje elke vendor of hun eigen PBT lijn, of zijn ze een proxy van een ander. Goed om te zien. Aantal GB's van GMK is ook een stuk minder, en af en toe zie je ze ook de MOQ niet halen. Hopelijk zorgt dit er allemaal bij elkaar voor dat de turnaround wat korter wordt.

@sapphire keygem verkoopt ze ook voor net iets meer dan 100, maar blijft erg prijzig.

[ Voor 8% gewijzigd door superbok op 10-08-2022 14:07 ]

Verwijderd

nieuwe spatie toets binnen zit nog steeds te los druk te hard aan linkerkant van spacebar wipt ie uit balans aan rechter kant en trek ik hem zonder keycap puller er uit volgende week krijg ik andere keycap set die hopelijk beter zit, vind niet fijn dat te los zit in de stabilizers, terwijl de glorious gaming spacebar keycap die ik hem vast zit ook al druk ik beetje harder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yO51ZTZOkASFcY-ackVCgiByZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNwNtO16F2iCoI8fmmN2TZWT.jpg?f=fotoalbum_large
Na lange tijd ook nog eens een bordje gebouwd.
Vega navy blue
Lubed steabies
Gat oil kings
Space cadet||

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Gunth schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:50:
[Afbeelding]
Na lange tijd ook nog eens een bordje gebouwd.
Vega navy blue
Lubed steabies
Gat oil kings
Space cadet||
Space cadet II *;. Valt me nu pas op dat er geen blauwe "\" bij zit, daarvoor moet je een 60% user op MM vinden die zijn blue base backslash wil verkopen. Viel mij niet op omdat ik op HHKB geen backslash heb op die plek. Persoonlijk vind ik het wel mooi die "V" buitenom eenzelfde kleur te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkYHsHh0OScXGdGiUAXF-65kHyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVjWngVw2XmOGZFrSRBUXM1v.jpg?f=fotoalbum_large

Maar met 75% en GMK werkt dat ook niet (al is het hier niet nodig vanwege de f-row vind ik).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDs_aaAMWOvy1hvOIyNYUyoOyFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mG7zEKrUY8KAP4kEZJ4PmFaz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Flapmo op 12-08-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Flapmo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Space cadet II *;. Valt me nu pas op dat er geen blauwe "\" bij zit, daarvoor moet je een 60% user op MM vinden die zijn blue base backslash wil verkopen.
Heb daar voor gekeken :) maar dan ben je 20euro kwijt,verzending ect en dat vond ik iets te.
Hobby is al duur genoeg. 8)7
Moest je interesse hebben,lig hier nog met een heel mooi HHKB bord. ;)
https://www.lightningkeyboards.com/work-pt3/gaff60-hhkb
Mijne is wel zilverkleurig.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Gunth schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Heb daar voor gekeken :) maar dan ben je 20euro kwijt,verzending ect en dat vond ik iets te.
Hobby is al duur genoeg. 8)7
Moest je interesse hebben,lig hier nog met een heel mooi HHKB bord. ;)
https://www.lightningkeyboards.com/work-pt3/gaff60-hhkb
Mijne is wel zilverkleurig.
Gaff.60 zijn mooie bordjes :). Ik wil nog wel een HHKB denk ik maar twijfel of ik geen HHKB Hybrid Type-S will voor op het werk ivm draadloos (vaak laptop los voor meetings en docking station heeft kuren na reconnect met usb.. :X)

[ Voor 6% gewijzigd door Flapmo op 12-08-2022 15:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Mijn eerst echte build:

LK67 met Gatheron phantom browns en Keychron keycaps.
Met volgende mods:

cheap silicon pour: halve bus silicone kit van de action met een laagje foam.
schilders tape mod
standoffs verhoogt met O ringen
stabs vast gezet met schilders tape.

geluid begint in de buurt te komen zoals ik het wil.

Numpad met zelfde set Keycaps, maar met gewone Gateron browns. Numpad is eigen design, base gemaakt op een 3D printer, zelf bedraad en QMK firmware. Nog niet af, AliExpress is traag... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5Pc23B_U6Cg26v1TOtDSBU5k1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXTkOQUdAIbLAEcy4oMBRW0t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:59
sapphire schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:59:
[...]

@HowsMyApple Dan zul je toch wat moeten proberen, loop desnoods de Mediamarkt of iets vergelijkbaar binnen om iig een gevoel te krijgen wat een tactile/linear/clicks is.

Tl;Dr: probeer in de winkel eens Tactile, linear en clicky switches. Koop een hot-swappable bordje en een setje budget switches met welk van de drie je voorkeur heeft en later een setje met de nr twee.
Als je specifiek aanbevelingen wil wil ik er best een paar opgooien maar blijft voorkeur waarbij een referentie switch/gevoel handig is :)

Uiteindelijk beginnen de meeste met Browns of als ze meer gamer zijn Reds :+
Heb je advies opgevolgd en ben een MediaMarkt binnengelopen. Het aanbod was naar mijn idee vrij beperkt qua mechanische bordjes, slechts een paar verschillende van Corsair, Razer en Logitech.

Kwam al snel tot de conclusie dat ik clicky switches écht niet kan waarderen. Eigenlijk het enige bordje waarvan ik dacht "hier kan ik wel aan wennen" was de Logitech G413 SE. Blijkbaar heeft deze browns maar volgens reviews lijken deze switches veel meer op lineaire switches.

Daarnaast denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar iets harder moeten duwen op de switches dan 'gebruikelijk'. Bij m'n huidige Logitech G110 moet je ook flink duwen voordat het naar beneden gaat. Een van de nadelen van de G413 SE is blijkbaar dat je wat meer kracht moet zetten, maar dat zou in mijn geval dus een pluspunt zijn.

Ik overweeg nu sterk om de G413 SE TKL te bestellen en eens te kijken hoe deze bevalt.
Maar mocht je me toch nog wat suggesties willen geven, graag! Ik zal mijn voorkeuren eens opsommen:

- Hoe stiller en doffer het geluid hoe beter.
- TKL
- Lineair switches lijken tot nu toe voorkeur te hebben
- Voorkeur voor meer kracht moeten zetten op de toetsen
- Backlighting ( RGB geen must )
- Bedraad + BT combo zou een pre zijn. Bedraad zal altijd aan m'n game pc hangen. Maar op een normaal toetsenbord kunnen typen ipv een van m'n 3 verschillende werk laptops zou ook heel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
HowsMyApple schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Kwam al snel tot de conclusie dat ik clicky switches écht niet kan waarderen. Eigenlijk het enige bordje waarvan ik dacht "hier kan ik wel aan wennen" was de Logitech G413 SE. Blijkbaar heeft deze browns maar volgens reviews lijken deze switches veel meer op lineaire switches.

[...]
Wat ik kan vinden heeft dat bord eigenlijk gewoon Kailh Browns. En hoewel iedereen altijd grapt dat het geen echte tactiles zijn, zit er wel echt veel verschil tussen zoiets en echte linears.

Waren er geen borden met red switches of vergelijkbaar die je hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
[...]

Heb je advies opgevolgd en ben een MediaMarkt binnengelopen. Het aanbod was naar mijn idee vrij beperkt qua mechanische bordjes, slechts een paar verschillende van Corsair, Razer en Logitech.

Daarnaast denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar iets harder moeten duwen op de switches dan 'gebruikelijk'. Bij m'n huidige Logitech G110 moet je ook flink duwen voordat het naar beneden gaat. Een van de nadelen van de G413 SE is blijkbaar dat je wat meer kracht moet zetten, maar dat zou in mijn geval dus een pluspunt zijn.

Ik overweeg nu sterk om de G413 SE TKL te bestellen en eens te kijken hoe deze bevalt.
Maar mocht je me toch nog wat suggesties willen geven, graag! Ik zal mijn voorkeuren eens opsommen:

- TKL
- Bedraad + BT combo zou een pre zijn. Bedraad zal altijd aan m'n game pc hangen. Maar op een normaal toetsenbord kunnen typen ipv een van m'n 3 verschillende werk laptops zou ook heel fijn zijn.
Als je goedkoop linear switches met zware aanslag wil proberen moet je het huidige mech bordje van de action eens proberen. Dat ding heeft zwarte switches. Is alleen niet TKL.
Ik vond het voor geen meter typen, maar ik ben dan ook Brown/blue liefhebber.

Type zelf nu op een Epomaker EP84 met bruin.
Bij mij ligt hij dus ergens opgeborgen.
Heb ook het oudere bordje van Action met blauwe switches, veel zwaarder bordje dan de huidige en imo ook een veel beter bordje

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 13-08-2022 16:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

eth0 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:49:
Mijn eerst echte build:

LK67 met Gatheron phantom browns en Keychron keycaps.
Met volgende mods:

cheap silicon pour: halve bus silicone kit van de action met een laagje foam.
schilders tape mod
standoffs verhoogt met O ringen
stabs vast gezet met schilders tape.

geluid begint in de buurt te komen zoals ik het wil.

Numpad met zelfde set Keycaps, maar met gewone Gateron browns. Numpad is eigen design, base gemaakt op een 3D printer, zelf bedraad en QMK firmware. Nog niet af, AliExpress is traag... ;)
Ziet er prima uit, gaaf dat je ook zelf je numpad helemaal vanaf de grond hebt opgebouwd! Heb je foto's van je bouw-proces?

Hoe zit dat met die siliconenkit van de Action, is dat gewoon zo'n kitspuit-bus, ofzo? Ik hoor genoeg mensen over een silicone pour, maar een silicone squirt zou natuurlijk ook kunnen, ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
dnzm schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

Ziet er prima uit, gaaf dat je ook zelf je numpad helemaal vanaf de grond hebt opgebouwd! Heb je foto's van je bouw-proces?

Hoe zit dat met die siliconenkit van de Action, is dat gewoon zo'n kitspuit-bus, ofzo? Ik hoor genoeg mensen over een silicone pour, maar een silicone squirt zou natuurlijk ook kunnen, ja...
Ja, gewoon siliconenkit van de action, in spuiten. Kost maar paar euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand van jullie de Portico75 toevallig al geprobeerd. Heb mijn nk65 milkshake verkocht met het plan om een ikki68 te halen, maar wil eigenlijk toch wel weer een 75% halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple

- TKL
Heb de G413 SE TKL nu een dagje in huis en ben toch al van mening veranderd.
Stil is de #1 prio. Als je peuter van 1,5 vanuit z'n bed roept dat 'ie "ook wil typen", dan maken ze duidelijk te veel geluid (ik zit een verdieping hoger).

Waar ik dacht dat het fijn zou zijn om wat meer kracht te moeten zetten op de toetsen ben ik daar toch ook op teruggekomen. Vind het niet prettig typen gamen en de lichte bump in deze switches is het ook niet voor mij. Al kan dat laatste natuurlijk ook gewenning zijn.

Ik neig nu naar de Mountain Everest Core TKL met Cherry MX Silent Red Klik
Lees hier en daar dat men het vooral duur vindt voor wat je krijgt, maar helaas is de keus beperkt met mijn eisen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunth
Vandaag deze gebouwd.
Had dit nog liggen van een GB van vorig jaar.
KCK ky-01 75% topmount
Zelios 67gr lubed
Steabies lubed.
GMK modern dolce 2 mistAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehd-ndakoPG4yBXWZKG-3CApzME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaXuHy5Fx7VN0qdDUYclkQL6.jpg?f=fotoalbum_large
Nu de gaff 60 nog en we zijn rond 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:38:
Iemand van jullie de Portico75 toevallig al geprobeerd. Heb mijn nk65 milkshake verkocht met het plan om een ikki68 te halen, maar wil eigenlijk toch wel weer een 75% halen.
Geen eigen ervaring met de portico lijn, maar van wat ik lees en zie is het niet echt bijzonder kijkende naar andere custom borden. De 65 variant werd destijds veel vergeleken met de kbd67lite, beide plastic en weinig aan te modden. Alleen had de portico ook nog eens een hoger prijskaartje waardoor de meeste voor de kbd67lite kozen, of de ikki die niet veel later kwam.

Als je iets groter wilt en tkl geen probleem vindt, kan de tiger lite overwegen. Laatste tijd veel positieve berichten over. Q series van keychron kan natuurlijk ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TKL is niets voor mij. Akko komt binnenkort wel met een southfacing mod 007, dus dat is misschien ook nog wel een optie en anders idd Keychron maar eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen nieuwe keycap set binnen zitten 50 keycaps tussen met flinke afwijkingen vooral alle met witte inrpint
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ExA6EAD.png

Wtf i er mis met de kwaliteit van tegenwoordig maakt niet uit wat ik aanschaf en het heeft duidelijke kwaliteit problemen, dit ziet er na uit dat het makkelijk breekt en dan na paar weken los gaat zitten als het al niet direct al los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:19:
Intussen nieuwe keycap set binnen zitten 50 keycaps tussen met flinke afwijkingen vooral alle met witte inrpint
[Afbeelding]

Wtf i er mis met de kwaliteit van tegenwoordig maakt niet uit wat ik aanschaf en het heeft duidelijke kwaliteit problemen, dit ziet er na uit dat het makkelijk breekt en dan na paar weken los gaat zitten als het al niet direct al los zit.
Welke set is dit?
Zelfs met de dure GMK sets is er soms iets mis,je moet meestal geluk hebben met die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunth schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Welke set is dit?
Zelfs met de dure GMK sets is er soms iets mis,je moet meestal geluk hebben met die dingen
KEYCHRON DOUBLESHOT PBT CHERRY FULL KEYCAP SET - Grey, White & Blue
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xhowjBn.png

Snap niet waarom mij dit elke keer overkomt maakt niet uit wat ik aanschaf altijd kwaliteit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:59:
[...]

KEYCHRON DOUBLESHOT PBT CHERRY FULL KEYCAP SET - Grey, White & Blue
[Afbeelding]

Snap niet waarom mij dit elke keer overkomt maakt niet uit wat ik aanschaf altijd kwaliteit problemen.
Gewoon terug sturen zou ik doen.
Set kost 50€ zie ik,niet dat dit het recht heeft om minderwaardig te zijn maar een GMK set van die omvang kost 250€.
Bij https://oblotzky.industries/ hebben ze verschillende sets in stock.
Kost wat maar denk dat je die problemen niet gaat hebben met deze sets

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij is het gewoon de mold die zo is, en is het geen defect oid. Als ik snel wat google zie ik genoeg product foto's die hetzelfde hebben, ook andere kleuren. Geeft het problemen met het monteren van de keycaps op de stem? Zou eigenlijk geen problemen moeten geven, anders zou Keychron ze niet zo produceren lijkt mij. Gewoon goed aandrukken en met het verwijderen niet schuin er af trekken, maar recht naar boven. Geen idee waarom het zo is, maar snap wel dat het misschien op een defect lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superbok schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:44:
Volgens mij is het gewoon de mold die zo is, en is het geen defect oid. Als ik snel wat google zie ik genoeg product foto's die hetzelfde hebben, ook andere kleuren. Geeft het problemen met het monteren van de keycaps op de stem? Zou eigenlijk geen problemen moeten geven, anders zou Keychron ze niet zo produceren lijkt mij. Gewoon goed aandrukken en met het verwijderen niet schuin er af trekken, maar recht naar boven. Geen idee waarom het zo is, maar snap wel dat het misschien op een defect lijkt.
Dan zou de rest er ook zo uit zien dat klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:13:
[...]

Dan zou de rest er ook zo uit zien dat klopt gewoon niet.
Niet per se, elke keycap heeft een andere mold en zal dus verschillen. Ten slotte is de legend op de keycap ook niet overal hetzelfde ;)

Als het geen problemen geeft met het monteren van de keycaps zou ik mij er niet zo druk over maken. En als je het toch niet wilt, retouren en naar iets anders opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superbok schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:37:
[...]

Niet per se, elke keycap heeft een andere mold en zal dus verschillen. Ten slotte is de legend op de keycap ook niet overal hetzelfde ;)

Als het geen problemen geeft met het monteren van de keycaps zou ik mij er niet zo druk over maken. En als je het toch niet wilt, retouren en naar iets anders opzoek.
Feit is dat die keycaps extra kwetsbaar maakt dat ze sneller gaan breken terwijl dat niet probleem zou zijn als mold wel in orde was somige keycaps zijn wel heel erg afwijkend, heb al een afwijkende spacebar gehad die te los zat dus ik ben extra kritisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkie
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:19:
[Afbeelding]

Valt toch wel mee? voor $40 koop je 219 keycaps. Wat verwacht je precies? Als jij gewoon netjes recht de keycaps plaatst en met een puller netjes recht weer verwijderd zie ik niet iets wat defect zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:27:
[...]

Valt toch wel mee? voor $40 koop je 219 keycaps. Wat verwacht je precies? Als jij gewoon netjes recht de keycaps plaatst en met een puller netjes recht weer verwijderd zie ik niet iets wat defect zou moeten gaan.
Ik heb er geen 219 nodig en van de keycaps die faulty zijn heb ik maar 1 kleur variant en als er dan wel een 2e van is die ook niet in orde, als alle keycaps in orde waren die ik nodig had zat ik niet te klagen en sinds wanneer zijn we tolerant geworden voor dit soort productie foutjes, ik heb al hel gehad met mijn super ultrawide met 20+ dode pixels dat ik het opgegeven moment maar heb opgegeven en en dan maar geen super ultrawide genomen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Ik heb er geen 219 nodig en van de keycaps die faulty zijn heb ik maar 1 kleur variant en als er dan wel een 2e van is die ook niet in orde, als alle keycaps in orde waren die ik nodig had zat ik niet te klagen en sinds wanneer zijn we tolerant geworden voor dit soort productie foutjes, ik heb al hel gehad met mijn super ultrawide met 20+ dode pixels dat ik het opgegeven moment maar heb opgegeven en en dan maar geen super ultrawide genomen heb.
Wat is er precies faulty aan? Heb je enig idee hoe het proces voor doubleshot keycaps in elkaar zit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 15:43
[...]

Ik heb het idee dat je nu vooral aan het klagen bent omdat je boos bent dat bepaalde keycaps niet voldoen. Je krijgt echter 219 keycaps voor 50 euro en verwacht vervolgens ook nog eens topkwaliteit. Dat is ook wat @superbok probeerde duidelijk te maken. Voor dat geld in die hoeveelheid kun je niet teveel verwachten.

Als je wilt dat de kwaliteit goed is, zul je toch wat meer moeten uitgeven en naar een GMK, epbt of in die klasse moeten kijken.

Stuur gewoon de set terug als ie niet bevalt en kies wat anders. Hier zitten ranten over een faulty set gaat je echt niet helpen hoor ;)

edit: Het probleem met kwaliteit is dat niemand meer wil betalen voor iets waar aandacht is besteed. Er springen partijen in maar die kunnen de garantie niet halen voor het geld.

De regel gaat niet altijd op natuurlijk, maar als er meer geld te besteden is, is de kwaliteitscontrole beter.

[ Voor 11% gewijzigd door YaaD op 17-08-2022 10:29 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klaag omdat ik 50 keycaps heb die faulty zijn waarvan zeker 12 op mijn toetsenbord onbruikbaar zijn waarschijnelijk over 1 maand los gaat zitten, je betaald voor een keycap set ze adverteren niet die faults er bij dan wil ik ook geen faults op mijn keycaps lijkt wel als of men niet eens ziet wat probleem is zijn mijn foto's zo slecht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:36:
Ik klaag omdat ik 50 keycaps heb die faulty zijn waarvan zeker 12 op mijn toetsenbord onbruikbaar zijn waarschijnelijk over 1 maand los gaat zitten, je betaald voor een keycap set ze adverteren niet die faults er bij dan wil ik ook geen faults op mijn keycaps lijkt wel als of men niet eens ziet wat probleem is zijn mijn foto's zo slecht ?
Tja stuur de boel terug en bestel een andere set of laat de leverancier het oplossen. Je maakt er een enorm drama van maar daar wordt het probleem niet mee opgelost.

In deze hobby zijn er nou eenmaal fabrikanten die makkelijk geld willen verdienen en dan een inferieur product leveren. Live and let go zou ik zeggen :)

We krijgen toch allemaal wel eens een product wat niet voldoet en waar je niet voor betaalt. Daar is garantie voor. Gebruik het dan ook op die manier en ga verder met je leven. Het is al warm genoeg om je druk te maken

[ Voor 6% gewijzigd door YaaD op 17-08-2022 10:41 ]

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat jij ze niet alle 219 gebruikt heeft de maker van de keycaps toch geen boodschap aan :?

En we zijn niet ‘tolerant’ geworden maar je koopt voor €50 een set van 219 PBT keycaps. Hoeveel clichés wil je hebben? ‘You get what you pay for’, ‘you pay peanuts you get monkey’s’, ‘alle waar naar zijn geld’, ect.
Heel rot maar dit is gewoon een goedkope set en daar zal ergens op bezuinigd moeten worden. PBT, doubleshot, scherpe legends dus waarschijnlijk bezuinigd op de mallen en QC.

Ook bij GMK gaat wel eens iets mis maar dan betaal je sowieso ook voor consistentie en QC en als het dan mis gaat kun je bij de verkoper klagen en word het (naar wat ik lees) opgelost.

Je kan geluk hebben met goedkope sets maar soms heb je pech, beide al eens gehad overigens!

Verkeerd stukje verwachtingsmanagement vrees ik :(

Je kunt de set gebruiken en zien waar het schip strand, wie weet valt het mee. Of je neemt contact op met Keychron en vraagt of je ze kunt retourneren/ruilen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je product adverteert zonder fouten maakt niet uit welke prijs als het afwijkt is dat niet oke.
Het is als of je een doos van een gpu verkoopt en je laat verder niks zien, maar zodra je keycaps laat zien zonder foutjes verwacht de zelfde kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:43:
Als je product adverteert zonder fouten maakt niet uit welke prijs als het afwijkt is dat niet oke.
Het is als of je een doos van een gpu verkoopt en je laat verder niks zien, maar zodra je keycaps laat zien zonder foutjes verwacht de zelfde kwaliteit.
Je veroordeelt een fabrikant op het maken van fouten. En daarnaast slaat je vergelijking kant noch wal. Je hebt het product toch gezien? en anders had je real life foto's moeten op zoeken alvorens je de aankoop deed.

Als je ziet op wat voor schaal er wordt geproduceerd dan zit een fout in een klein hoekje. Maar nu ook weer merk ik dat je gewoon lekker wilt ranten en de oplossingen die we bieden niet leest. Ik stel voor dat we een ander onderwerp aansnijden want ik geloof dat we het nu genoeg gehad hebben over faulty keycaps

Wie heeft er recent nog een nieuw toetsenbord gekocht? :)

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik hier productfoto's kijk, en ook de andere kleuren bekijk, hebben ze dezelfde "fouten" (het is dus alleen geen fout want het zal te typeervaring met normaal gebruik niet beinvloeden). Dus was gewoon bekend. Niet tevreden, gewoon retour......

Ander onderwerp dan, typ nu een paar weken op de ginkgo en erg tevreden. Zachtere geluid wen je aan en ook al een beetje zitten spelen met het foam. Alleen nog niet met de platen. Denk dat ik deze week de CF plaat om ga ruilen voor een FR4 plaat en m'n nieuwe nebula's, die long pole zijn, er in gooi om te kijken of daardoor het geluid wat harder wordt. CF is opzich wel oke en heb er geen problemen mee, maar denk dat het niet helemaal bij deze case past. Kan daarnaast ook nog PC proberen, maar eerst even FR4 afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan ook ff bij de juiste kleur dan zie je geen foutjes had ik dit geweten had ik niet besteld, het is dus vals adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:43:
Noem eens één bedrijf/product die wel adverteert met fouten in hun product ;)

Op mijn GPU doos stond ook geen foto van de kaart, je vergelijking is…. Bijzonder.

Mijn autodashboard kraakt ook een beetje, stond ook niet in de advertentie zal ik dan terug gaan of is dat inherent aan het prijspunt want mijn vaders auto die bijna het dubbele kosten heeft het niet :?

Je mag het van mij prima onacceptabel vinden, probeer alleen een beetje aan verwachtingsmanagement te doen binnen setje keycaps van $40.

@YaaD Goed plan, ik gooi wat in!

Ik zag de Keychron Q9, leuk 40%bord welke mijn nieuwsgierigheid naar een 40% weer aanwakkerde :X
Mooi alle leestekens maar verder een aparte indeling, veel te dikke rand en extra knoppen welke imho het compacte van 40% teniet doen :(

Iemand anders nog mooie opties voor een budget vriendelijke 40%?
Mag soldeer PCB zijn, mag traymount (lekker compact!), geen ortho.
Mag zelfs een redelijk knutsel gehalte hebben, vond de Fruitbar 40 erg gaaf en heeft een passende Carry case maar helaas nu niet (meer) leverbaar :(

Had zelf al de BM43a en Daisy40 gezien bij KPrepublic maar kan niet vinden of die VIA doen.
YMD40 we maar die is lastig leverbaar zie ik overal.

[ Voor 30% gewijzigd door sapphire op 17-08-2022 11:06 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Noem eens één bedrijf/product die wel adverteert met fouten in hun product ;)

Op mijn GPU doos stond ook geen foto van de kaart, je vergelijking is…. Bijzonder.

Mijn autodashboard kraakt ook een beetje, stond ook niet in de advertentie zal ik dan terug gaan of is dat inherent aan het prijspunt want mijn vaders auto die bijna het dubbele kosten heeft het niet :?

Je mag het van mij prima onacceptabel vinden, probeer alleen een beetje aan verwachtingsmanagement te doen binnen setje keycaps van $40.
Je kunt blijven herhalen maar als je een goed product adverteerd moet je ook goed product leveren, ik koop geen keycaps om ze in te lijsten in een schilderij ik koop ze om ze te gebruiken dit soort keycaps gaan gewoon breken en los zitten na 1 maand gebruik min of meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2022 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Je kunt blijven herhalen maar als je een goed product adverteerd moet je ook goed product leveren, ik koop geen keycaps om ze in te lijsten in een schilderij ik koop ze om ze te gebruiken dit soort keycaps gaan gewoon breken en los zitten na 1 maand gebruik min of meer.
En voor dat concept is garantie in het leven geroepen. Gebruik het of niet, maar het begint nu wel een beetje vervelend te worden dus ik zou je willen vragen te stoppen met ranten.

Edit: Ik kreeg gister ook een mail van die 40%. Op de een of andere manier heb ik bij Keychron het idee dat al die borden hetzelfde klinken ofzo. Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit behalve de layout dan natuurlijk. Beetje eenheidsworst..

[ Voor 18% gewijzigd door YaaD op 17-08-2022 11:13 ]

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

YaaD schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Nog niks, maar ik ben me aan het oriënteren op een ergo split, eentje waar ik lekker een stukje kan DHZ-en. Voor nu neig ok naar iets compacts als een Kyria. Maar een hardwired apparaat is denk ik ook een leuke uitdaging.

Ik heb geen idee wat voor switches ik zou willen gebruiken. Ik was tot nu toe altijd Team Tactile, maar iets zegt me dat ik eens linears moet proberen... en veel ergo's zie je ook met low profile switches langskomen, dus misschien moet ik daar ook eens aan snuffelen... wanneer komt er weer eens een keyboard meetup aan, of heeft iemand in de regio Friesland wat apparaten om mee te stoeien?

Gewoon omdat het kan, maar ook om er alvast aan te wennen en zeker te weten dat ik er tzt geen hekel aan zou hebben, heb ik mezelf op mijn K2 alvast gestort op homerow mods en nog wat andere layer-fratsen. Werkt best prima, het went sneller dan ik verwachtte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Wie zegt dat ze adverteren met een slecht product?

Jij op basis van hoe ze er uit zien maar je weet het niet. Voor het zelfde geld (pun intended) doe ze het prima en breekt er niets.
Dat is het zelfde als ze terug sturen omdat je denkt dat ze toch snel shine gaan vertonen omdat…..? Of ze terug sturen omdat ze niet comfortabel zijn waar ze mee adverteren.

Verder klopt de kleur geloof ik aardig ( ja ik zeg aardig want kleuren van een scherm kunnen afwijken met een product in het echt, dat is normaal), ze zijn PBT, double shot, Cherry MX, Cherry profile, 1,5mm dik geloof ik ook wel, zijn er ook 219 allemaal dingen die kloppen?

Ga niet komen met ‘ja maar de foto’ kloppen niet want had je écht foto’s van alle 219 keycaps van jouw specifieke setje verwacht?
Niet vervelend bedoeld maar je komt nogal naïef over.

Maargoed vind je het niks dan is dat je goed recht en zoals ikzelf en andere al gezegd hebben gebruik je garantie hiervoor d:)b

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds aan het twijfelen aan welke 75% ik ga halen, waarschijnlijk toch maar een keychron q1.

Dan nog de vraag welke switches het gaan worden. In ieder geval tactiles, want hoe lekker lichte linears ook voelen, ik druk te vaak ongemerkt toetsen in. En >60g vind ik linear dan weer niet echt lekker. Liefste van candykeys waar de q1 verkocht wordt zodat het allemaal samen geleverd wordt. Iemand nog aanraders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
YaaD schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Edit: Ik kreeg gister ook een mail van die 40%. Op de een of andere manier heb ik bij Keychron het idee dat al die borden hetzelfde klinken ofzo. Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit behalve de layout dan natuurlijk. Beetje eenheidsworst..
Zag die ook al voorbijkomen, 40% lijkt mij wel eens grappig om te proberen. Maar die van Keychron is niet een traditionele 40%. Als de prijs een beetje goed blijft, is deze misschien wel leuk. Doel is onder de 150 dollar, maar met de eurokoers weet je het tegenwoordig niet meer zo.

Wat betreft een volgende meet. Volgens mij wordt er gewerkt aan eentje die in het najaar gaat plaats vinden voor ongeveer 500 mensen. Maar daar is nog niets verder over bekend. Nu kan het natuurlijk ook op een kleinere schaal met voldoende animo van mensen van hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
MatthijsBoog schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:49:
Nog steeds aan het twijfelen aan welke 75% ik ga halen, waarschijnlijk toch maar een keychron q1.

Dan nog de vraag welke switches het gaan worden. In ieder geval tactiles, want hoe lekker lichte linears ook voelen, ik druk te vaak ongemerkt toetsen in. En >60g vind ik linear dan weer niet echt lekker. Liefste van candykeys waar de q1 verkocht wordt zodat het allemaal samen geleverd wordt. Iemand nog aanraders?
Voor een 75% kan je ook naar de Akko mod007 kijken, daar komt volgens mij een V2 van, dat bord is volgens mij net als de Q1 iets onder de € 200,-

Als je het budget iets verhoogt kan je eind september een in-stock Thera 75 V2 kopen van Create Keebs, zie linkje naar hun Interest Check: https://eschit.com/produc...thera75%20v2&_ss=e&_v=1.0
Dat bord start vanaf iets onder de € 300,-

Wat ook binnenkort een mogelijkheid wordt is een Mammoth 75 "Extra" verkoop benutten op bijvoorbeld Mykeyboard EU. Ik had begrepen dat de Mammoth keyboards reeds onderweg zijn naar de vendors, die kopen er altijd "te veel" zodat ze na quality control genoeg borden hebben om te verzenden, zal dus een paar weken duren vermoed ik. De prijs is volgens mij bij zo'n verkoop gelijk aan de GB prijs, die was dacht ik rond de € 350 - € 400.

Als je toevallig de loterij hebt gewonnen kan je op Mechmarket kijken naar een GOK 7V of een Jelly Epoch, dan heb je wel een "end-game" 75% bordje mijns inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
superbok schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

Zag die ook al voorbijkomen, 40% lijkt mij wel eens grappig om te proberen. Maar die van Keychron is niet een traditionele 40%. Als de prijs een beetje goed blijft, is deze misschien wel leuk. Doel is onder de 150 dollar, maar met de eurokoers weet je het tegenwoordig niet meer zo.

Wat betreft een volgende meet. Volgens mij wordt er gewerkt aan eentje die in het najaar gaat plaats vinden voor ongeveer 500 mensen. Maar daar is nog niets verder over bekend. Nu kan het natuurlijk ook op een kleinere schaal met voldoende animo van mensen van hier.
Meetup lijkt me leuk, die eerder dit jaar in Utrecht voelde ik me nog niet comfortabel/ervaren genoeg in de hobby (slaat nergens op als ik er nu over nadenk maar toen voelde ik mij wel bezwaard).
Na een hotswap QK65 en een gesoldeerde Frog TKL ben ik daar inmiddels wel over heen.
De meetup in Praag was ik net 3 dagen te laat voor in mijn vakantie, anders had ik daar wel even heen gegaan gezien ik daar toch was.

Dus de volgende in NL ben ik wel van plan heen te gaan, enerzijds om nieuwe borden te bekijken maar ook om nieuwe switches te beluisteren (linear vs tactile) en typing feel van verschillende mounting styles te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
MatthijsBoog schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:49:

Ik heb zelf nog nooit een toetsenbord zelf in elkaar gezet maar heb nu 25 verschillende switches op een 3d geprint tester geprikt. 5 clicky, 8 tactiles en 12 lineair, van de tactiles heb ik Gateron, Kailh en Gazzew.

De Gateron Brown (niet pro, iirc) heeft een pre travel en bijna geen bump. De Kailhs hebben geen pre travel met een iets prominentere maar korte bump.

De switch die ik het meest tactile vind (en ook mijn voorkeur heeft van de 25) is de Gazzew Boba U4 Thocky of U4 Silent, deze hebben geen pre travel en de bump is vergeleken met de andere best groot en duidelijk voelbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXHEBHOCIBYV4-7Qf3MH5xK3VHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKwZWE5AwJLIM8eBag2UuO6k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krus schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:55:
[...]

Ik heb zelf nog nooit een toetsenbord zelf in elkaar gezet maar heb nu 25 verschillende switches op een 3d geprint tester geprikt. 5 clicky, 8 tactiles en 12 lineair, van de tactiles heb ik Gateron, Kailh en Gazzew.

De Gateron Brown (niet pro, iirc) heeft een pre travel en bijna geen bump. De Kailhs hebben geen pre travel met een iets prominentere maar korte bump.

De switch die ik het meest tactile vind (en ook mijn voorkeur heeft van de 25) is de Gazzew Boba U4 Thocky of U4 Silent, deze hebben geen pre travel en de bump is vergeleken met de andere best groot en duidelijk voelbaar.
Was misschien handig geweest als ik wat context had toegevoegd. Heb zowel U4 als U4T al liggen, die zijn heerlijk. Ook wat Polia Pandas, die hebben een mooiere bump, maar voelen te scratchy. Daaarnaast ook Tecsee Sky Blue tactiles, Die typen heel prettig, maar het geluid is een ramp. Dan nog wat Ajazz kiwis die heel goedkoop voelen en jwick t1's die ook niet perfect zijn. In m'n tester ook nog een Durock sunflower die toch minder prettig is als mijn U4T's. Lubed Akko lavender purples bevallen wel weer heel goed. Maar goed, de zoektocht zal altijd door blijven gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Ik wil ook nog wel eens aan Akko Lavenders of Jelly Purples voelen. Ik heb nu een paar Outemu Panda's in mijn bord zitten, stevige bump direct aan het begin van de downstroke. Silent Lemons hebben een vergelijkbare bump tov de Gaterons. Misschien ook nog iets om naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een wat lokale lijkt meet lijkt me ook leuk, vraag me alleen af of ik nieuwsgieriger ben naar de mensen achter de Nicks of de borden :+

@superbok Hoe weet je ze te vinden!
Ruim boven mijn bedachte budget maar die Minima40 is vrijwel wat je je zo’n beetje kunt wensen minus VIA :+
Dat dekseltje is ook geniaal, ideaal als reisbordje!
Heb de IC ingevuld en mailadres achtergelaten :)

Gabriël AM5

@sapphire te veel op geekhack zitten :P

Maar wel jammer dat er geen via op zit, dat had ik niet gezien. Ging daar wel eigenlijk gewoon van uit. Even kijken wat voor software ze dan gebruiken, want met een 40% zal je wel constant in de layers zitten. En het snel aanpassen daarvan is dan wel handig in het begin. Vond de deksel inderdaad ook super grappig gedaan. Direct een wrist rest wat wel handig is doordat er geen typing angle is.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

YaaD schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Ik heb uit verveling maar een Keychron V1 gekocht, ben nog steeds aan het wachten op mijn QK65 en Freebird TKL :P

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

superbok schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:56:
@sapphire te veel op geekhack zitten :P

Maar wel jammer dat er geen via op zit, dat had ik niet gezien. Ging daar wel eigenlijk gewoon van uit. Even kijken wat voor software ze dan gebruiken, want met een 40% zal je wel constant in de layers zitten. En het snel aanpassen daarvan is dan wel handig in het begin. Vond de deksel inderdaad ook super grappig gedaan. Direct een wrist rest wat wel handig is doordat er geen typing angle is.
Ga denk voor nu een Romeo 40% halen, lekker hoog knutsel gehalte :+
Alleen even kijken waar je POM kan laten laseren voor bij de acryl case, of gewoon zonder case om alleen even te vogelen!

Gabriël AM5

sapphire schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Ga denk voor nu een Romeo 40% halen, lekker hoog knutsel gehalte :+
Alleen even kijken waar je POM kan laten laseren voor bij de acryl case, of gewoon zonder case om alleen even te vogelen!
Oh dat is ook een leuke. Lijkt mij ook wel leuk om zo iets te knutselen. Waar heb jij hem gevonden? Zie dat de meeste niet meer op voorraad zijn, of buiten de EU met enorme verzendkosten.

Edit: heb hem hier gevonden. Voor dat geld is het best het proberen waard. Iemand ervaring met het solderen van de usb-c? Is dat voor een beginner te doen, of maar door hun laten doen?

[ Voor 21% gewijzigd door superbok op 18-08-2022 21:45 ]

superbok schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:45:
[...]

Oh dat is ook een leuke. Lijkt mij ook wel leuk om zo iets te knutselen. Waar heb jij hem gevonden? Zie dat de meeste niet meer op voorraad zijn, of buiten de EU met enorme verzendkosten.

Edit: heb hem hier gevonden. Voor dat geld is het best het proberen waard. Iemand ervaring met het solderen van de usb-c? Is dat voor een beginner te doen, of maar door hun laten doen?
Je hebt de laatste dan denk, wilde hem vanmiddag bestelen maar ‘join the waitlist’, nadeel van brak internet hier :(

Even verder gezocht, BM43(a) en JJ40 zijn ortho, dus vallen sowieso af (voor mij iig). Daisy 40 kan, word door VIA ondersteunt maar verder niet heel bijzonder of goedkoop.
PCB (soldeer) is €40, met underglow leds maar of die optioneel zijn is me niet helemaal duidelijk.
RVS case met ingebouwde case is €40, lijkt me lastig bouwen. Anders een platte alu case, plateless €37, vrij simpel. Luxere Alu case eventueel HHKB is richting de €80.

Lastige om even te proberen want veel anders wat een beetje standaard 40% layout heeft zie ik niet.
Anders maar rustig afwachten ofzo?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op die foto zie ik dat het een through hole (tht) usb-c connector is, makkelijker wordt het niet. Voor het gemak zou ik een beetje extra flux gebruiken, maar met vrijwel elke willekeurige rosin core solder is dit echt prima te doen. Was het nou smd dan is wat gel-flux geen overbodige luxe, maar echt moeilijk is het nog steeds niet. Een soldeerbout die op temperatuur in te stellen is maakt het wel makkelijker, maar tht is ook te doen met zo'n hele goedkope soldeerbout die niet in te stellen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:01:
[...]

Je hebt de laatste dan denk, wilde hem vanmiddag bestelen maar ‘join the waitlist’, nadeel van brak internet hier :(

Even verder gezocht, BM43(a) en JJ40 zijn ortho, dus vallen sowieso af (voor mij iig). Daisy 40 kan, word door VIA ondersteunt maar verder niet heel bijzonder of goedkoop.
PCB (soldeer) is €40, met underglow leds maar of die optioneel zijn is me niet helemaal duidelijk.
RVS case met ingebouwde case is €40, lijkt me lastig bouwen. Anders een platte alu case, plateless €37, vrij simpel. Luxere Alu case eventueel HHKB is richting de €80.

Lastige om even te proberen want veel anders wat een beetje standaard 40% layout heeft zie ik niet.
Anders maar rustig afwachten ofzo?
Had ook nog niet besteld, was nog aan het twijfelen over de USB, maar dat is echt balen! Ga ook eens zoeken naar andere opties, maar deze was eigenlijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
sapphire schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:59:
[...]

Koop een hot-swappable bordje en een setje budget switches met welk van de drie je voorkeur heeft en later een setje met de nr twee.
Als je specifiek aanbevelingen wil wil ik er best een paar opgooien maar blijft voorkeur waarbij een referentie switch/gevoel handig is :)

Uiteindelijk beginnen de meeste met Browns of als ze meer gamer zijn Reds :+
Inmiddels heb ik m'n keus laten vallen op de Cherry MX Silent reds. Neig er nu dus naar om de Mountain Core TKL met Silent Reds te kopen. Maar wellicht kan je me als alternatief toch een paar hotswappable TKL bordjes aanbevelen?
En wat zijn de betere shops waar je switches en keycaps kan bestellen (naast de paar linkjes uit de OP) ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:55
Het is even geleden, maar ik ga mij eens wagen aan een uniek projectje. Tijdens een jacht naar een oude PC op kantoor kwam ik onderstaand 'toetsenbord' tegen. Heb 'm meegenomen naar huis om eens verder te onderzoeken.

Bordje bevat Alps SKCC switches. Helaas zijn deze stems een stukje dunner. De keycaps passen dus helaas niet op MX-style stems. Gaat een gevalletje desolderen en schoonmaken worden, en eens zien of ze wellicht te luben zijn. En dan gaan we eens een poging doen voor hand-wiring. Op zich heeeeel veel ruimte in het chassis om wat crimes te verbergen :9 Maar zal wel de eerste keer zijn.

Enig idee of ik vergelijkbare switches/stems/whatevz kan vinden? Of andere tips voor m'n projectje? :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrJ5U0c3yxiJMrd5JMfkc0d-aGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFKAY7QvXFKPFkUQHtl8d1Gc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog mensen die voor de Link65 gaan? Hij is te pre-orderen bij Candykeys atm!

Ik twijfel wel heel erg, genoeg om het denk niet te doen voor die prijs…..

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:34:

Heb ook zitten twijfelen, maar zie er toch van af doordat er al een QK65 aan komt. Misschien dat ik het wel had gedaan als die niet onderweg is. Heb ook de reviews gezeik afgelopen weekend, maar vond het geluid ook een beetje “leeg en luchtig” klinken, zelfs met al het foam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tX84bHmMDmayicJ33nRKAh61ScI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEwHHAjiNGw2zgNWQc1nmKoz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze week juist mijn QK65 in zilver vervangen door een Ginkgo65 in zwart/koper. Dus budget voor de link was er niet, en hebnet z'n goedkopere broertje de deur uit gedaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh Ginkgo, wat vind je er van? Wat voor config gebruik je? Heb van het weekend die van mij veranderd van CF naar FR4 met long poles en klinkt een stuk luider nu. Was ik wel naar opzoek, vond CF te zacht klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr.004
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 19:27
Weet niet of ik in dit topic op de juiste plek ben. Zo niet, dan hoor ik het graag.

Ik heb een Corsair K95 RGB Platinum, alles standaard (bruine switches). De firmware is de meest recente versie (v. 3.29.32) en ik heb hem op 1000hz polling rate staan.

Af en toe wordt tijdens het gamen de toetsenbordinput niet geregistreerd. Dan moet ik herhaaldelijk op een toets drukken om effect te krijgen. De verlichting reageert wel op de toets die ik indruk. Ik moet de software afsluiten om het probleem te verhelpen.

Aanvankelijk dacht ik dat het aan CS:GO lag, maar nadat ik dit ook enkele keren in Warhammer Vermintide II heb meegemaakt lijkt het probleem toch ergens anders in te zitten. Ik heb de rollover gecheckt en die lijkt prima. Het updaten van de firmware heeft geen effect, omdat dat al de meest recente versie betreft.

Iemand een idee wat ik verder zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
@Cebby Wat vind je van de Ginkgo ten opzichte van de QK65?
Ik vind de QK65 echt een heerlijk bordje voor de zachte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

Heb ook zitten twijfelen, maar zie er toch van af doordat er al een QK65 aan komt. Misschien dat ik het wel had gedaan als die niet onderweg is. Heb ook de reviews gezeik afgelopen weekend, maar vond het geluid ook een beetje “leeg en luchtig” klinken, zelfs met al het foam.
Bij mij een combi omdat ik het uiterlijk wat saai vind en hij schijnt wiebelig te zijn aan de achterkant en ik verplaats mijn borden heul veel.
En geluid is wat ‘marbely’ door de foam maar ik wil juist wat anders al is dat vooral lastig te omschrijven.

Al vond ik online wel een video met alleen het witte foam en dat klonk best goed maartoch….

@Cebby Nice bord! Hoe bevalt die (naast de QK65)?

@Lyrics So dat ziet er enorm uit! Erg gaaf projectje zeg :)

@HowsMyApple Late reactie maar dat specifieke bord ken ik niet en wat ik vind ben ik niet erg onder de indruk van maar dat is denk meer omdat ik er anders naar kijk.
Idem met de switches, zullen vast prima zijn maar er zijn zóveel interessante switches dat ik zelf minder snel voor Cherry zou gaan.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik heb voornamelijk gisteren al even veel op getypt. Dus inmiddels een beetje een mening kunnen vormen.

Sinds ik ook m'n Vega heb, die wat lager is, en die verkozen had boven de QK65 om elke dag mee te nemen heb ik wel ontdekt dat die typing angle me meer bevalt. Daarnaast is de thock foamy sound leuk maar de iets lichtere aanslag bevalt me toch meer. Ohja en dat zilver vond ik toch mwah, en het zwart met koper van de ginkgo trok me wel.

Vandaar dus de QK65 (alu plate) de deur uit en de extra's bij mykeyboard op de kop getikt. Lekker alle switches gedesoldeerd en hergebruikt. Het is dus een PC plate met Boba LTs. Geen PE foam, alleen plate en case foam.

Hij maakt daarmee inderdaad niet zo heel veel lawaai (vooral vergeleken met de Qk65), maar ik vind het heel prettig. Het is chill maar niet dat ik mensen om me heen ermee lastig zou vallen.

Wat vooral even wennen is, zijn de flex cuts waardoor het best een bouncy bord is. Ik vind een stijf bord best prettig, maar kan hier denk ik ook wel aan wennen. Misschien dat ik eens op zoek moet naar een PC plate voor de Vega.

[ Voor 56% gewijzigd door Cebby op 25-08-2022 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
sapphire schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:34:

Ik ben voor een blauwe met navy blauwe link gegaan en een extra pcb erbij besteld. Die ziet er zo fragiel uit dat ik maar uit voorzorg een extra erbij :-)

Pagina: 1 ... 96 ... 158 Laatste