Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 10:47
Ik heb ook al gezocht op AliExpress, en deze goedkopere gevonden:
https://www.aliexpress.co...nslucent/32715132880.html

Net onder de 'veilige' 22 Euro voor 65 switches (33 cent per switch versus 57 cent voor die 'per dozijn'). 75 cent per 20 kan ook nog.

[ Voor 21% gewijzigd door florizla op 15-11-2016 11:21 . Reden: link naar per 20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
GreNade schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:28:
[...]

Corsair Strafe misschien iets voor je? Lekker no nonsense, backlight en goeie kwaliteit.
Ik zit nu toch echt te twijfelen tussen de Corsair Strafe RGB, Corsair Strafe en CM Storm Quickfire TK. Zit er nog meer verschil tussen de Corsair Strafe en de Quickfire TK behalve het verschil in prijs van €26?

Er zijn toch een hoop mensen fan van Ducky toetsenborden. De Ducky One is met zijn €100 goed te betalen en als mensen een product bijna idoliseren heeft dat vaak wel een goede reden. Is de Ducky One dan een goede/betere keuze?

Wat een mogelijkheden voor een toetsenbord. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Melvin44 op 16-11-2016 01:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07 17:11
Als je ooit keycaps wil vervangen: ga voor de ducky (Corsair heeft geen standaard bottom row)
Over build quality durf ik me niet uit te spreken, heb te weinig ervaring (lees: geen) met genoemde producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb een CM en Ducky, en vind de Ducky degelijker aanvoelen. De bouwkwaliteit voelt beter en de toetsen wiebelen niet. Ik heb ook nog een Ajazz en die wiebelt met z'n toetsen net als de CM. Rubber dome toetsen doen dat ook. Het is niet storend, gelukkig, maar het geeft wel een wat goedkoper gevoel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

Welke lay-out wil je?
US QWERTY.

Wil je met of zonder numpad?
Full sized of TKL daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Wil je backlight?
Ja, maar het hoeft geen kermis te worden. Liever subtiel.

Welke MX Switch prefereer je?
Ik heb van de week een Ducky One met MX Red geprobeerd maar die vond ik te weinig klik hebben, dus ik denk dat Brown beter bij mij past. Het liefst Blue maar ik wat ik daar van begrijp is dat die toch erg luid zijn.

Wat je is je budget?
100-150, maar liever richting 100

Wil je macro toetsen?
Nee

Doel van het keyboard?
Gaming en gewoon typen.

Ik zoek voornamelijk een game bordje zonder dat het 1337 kleurtjes heeft.

This is the Way.

• Potgrond
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb een vraagje, ik heb momenteel dit toetsenbord:
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch

Ik ben eigenlijk opzoek naar een toetsenbord dat iets stiller is en een polssteun heeft, ik heb nu dit toetsenbord op het oog:
pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout)

Zal ik hier duidelijk verschil in merken? Krijg je waarde voor je geld met het corsair toetsenbord?

Verwijderd

Welke lay-out wil je?
qwerty US intl.

met, gewoon full size.

Wil je backlight?
ja RGB

cherry mx blue

Wat je is je budget?
maakt niet uit.

Wil je macro toetsen?
ja

Doel van het keyboard?
typen, gamen

Wat weet je al?
Heb al veel gezocht maar er lijkt echt geen toetsenbord met macro keys, rgb lighting en mx blues te zijn in NL. Enkel de corsair k95 rgb blues maar die is uit productie genomen in 2015. Verder de G.skill km780 maar ook weer niet te verkrijgen in NL. Als iemand weet hoe ik aan de km780 kan komen dan hoor ik het graag. En natuurlijk of er nog andere opties zijn.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 15:42

WCA

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:31:
Welke lay-out wil je?
qwerty US intl.

met, gewoon full size.

Wil je backlight?
ja RGB

cherry mx blue

Wat je is je budget?
maakt niet uit.

Wil je macro toetsen?
ja

Doel van het keyboard?
typen, gamen

Wat weet je al?
Heb al veel gezocht maar er lijkt echt geen toetsenbord met macro keys, rgb lighting en mx blues te zijn in NL. Enkel de corsair k95 rgb blues maar die is uit productie genomen in 2015. Verder de G.skill km780 maar ook weer niet te verkrijgen in NL. Als iemand weet hoe ik aan de km780 kan komen dan hoor ik het graag. En natuurlijk of er nog andere opties zijn.
Enige wat ik kan bedenken als alternatief, zijn razer green switches, bijvoorbeeld de razer blackwidow chroma. Sinds de switches niet meer door Kaihua gemaakt worden maar door Greetech, schijnt de kwaliteit er ENORM op vooruit gegaan te zijn.

pricewatch: Razer Blackwidow Chroma (Qwerty US)

Heeft:
- RGB
- Razer Green (MX blue-like, tactile en clicky)
- Macro's

Succes met je zoektocht!

Share and Enjoy!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Potgrond schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:27:
Ik heb een vraagje, ik heb momenteel dit toetsenbord:
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch

Ik ben eigenlijk opzoek naar een toetsenbord dat iets stiller is en een polssteun heeft, ik heb nu dit toetsenbord op het oog:
pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout)

Zal ik hier duidelijk verschil in merken? Krijg je waarde voor je geld met het corsair toetsenbord?
De twee grootste stappen voor een stiller toetsenbord is om geen clicky switch te nemen zoals Cherry MX Blue of Green en om rubber ringetjes op de toetsen te doen zodat je bij het bottomen het geluid dempt (of gewoon niet bottomen).

De Cherry MX Silent is hier of eind vorig deel nog besproken. Het is wel wat stiller dan een MX Red, maar je merkt veel meer met een non-clicky dan tussen een Red en Silent switch. ;) Of het je geld waard is, kan je het beste zelf beslissen, maar ik zou het persoonlijk niet vinden.

Polssteun kan je ook los nemen. Dat is soms nog beter ook, want je hebt meer vrijheid in de plaatsing ervan (je polsen heb je niet altijd strak voor het toetsenbord liggen) en meer keus in hoogte. Veel meegeleverde steunen zijn niet veel hoger dan de rand van het toetsenbord en lopen schuin af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
ik heb nu een logitecht G150 oldskool toetsenbord. Wat voor switches komen in de buurt van dit bord denken jullie? moet ik dan rode of bruine pakken? Er is echt ongelooflijk veel keus en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoef er geen poespas op. Gewoon een goed keyboard om BF1 mee te spelen zowel op de PC als via de XIM adapter op de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

harrybeuker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:12:
ik heb nu een logitecht G150 oldskool toetsenbord. Wat voor switches komen in de buurt van dit bord denken jullie? moet ik dan rode of bruine pakken? Er is echt ongelooflijk veel keus en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoef er geen poespas op. Gewoon een goed keyboard om BF1 mee te spelen zowel op de PC als via de XIM adapter op de ps4
Als je iets wil hebben dat meer lijkt op membraan, dan een g810 van logitech met romer g switches

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

-Uhm, weet niet wat hier gebeurde, deze mag weg-

[ Voor 83% gewijzigd door WCA op 18-11-2016 18:31 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wahloh schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:48:

Weet iemand een shop in Nederland waar ik die 40A-L Red O-Rings kan bestellen? Heb ze het liefste deze week nog in huis, daarom dat ik een shop in Nederland zoek.
Heb je al een shop gevonden? Ik ben ook opzoek maar niet veel gevonden helaas.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

Ik heb nog enkele sets blanke o-ringen liggen (imho fijner dan de rode en blauwe versies), mag weg voor € 7,50 ex verzending of op te halen in Almere.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
R0y. schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:46:
Deze is onderweg:
https://www.amazon.co.uk/...hes-Typists/dp/B01D41O5P2

[afbeelding]

Erg benieuwd wat ik ga krijgen voor 27 pond! Wou graag een TKL toetsenbord en voor deze prijs kon ik het niet laten liggen. Zijn wel cherry clones maar de reviews zijn tot nu toe erg positief.

Heb nu een Qpad Mk80 (ook blue's) dus erg benieuwd of ik het verschil ga merken.
Vandaag dit toetsenbord ontvangen!

Wel gek zeg, ik had O-rings er bij besteld en heb er toen voor gekozen om deze samen met het toetsenbord te laten versturen (was namelijk goedkoper). Wel toetsenbord binnen maar geen O-rings :|

Wat betreft het toetsenbord typt het fijn al maakt het wel een stuk meer geluid als mijn Qpad MK80 toetsenbord (ook met Blue's maar dan van Cherry). Tot nu toe positief (zeker voor de prijs van 27 pond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:55

Esumontere

Floep, banaan.

R0y. schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:47:
[...]

Vandaag dit toetsenbord ontvangen!

Wel gek zeg, ik had O-rings er bij besteld en heb er toen voor gekozen om deze samen met het toetsenbord te laten versturen (was namelijk goedkoper). Wel toetsenbord binnen maar geen O-rings :|

Wat betreft het toetsenbord typt het fijn al maakt het wel een stuk meer geluid als mijn Qpad MK80 toetsenbord (ook met Blue's maar dan van Cherry). Tot nu toe positief (zeker voor de prijs van 27 pond).
Ik gebruik hem ook met plezier (al heb ik wel de switches vervangen voor Gaterons). Wat me echter wel opviel tijdens die vervang-operatie is dat het soldeerwerk op z'n zachtst gezet matig is. Veel dikke klonten soldeer op de pinnen. Kan dus zomaar zijn dat dat na een tijdje problemen gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Esumontere schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:53:
[...]

Ik gebruik hem ook met plezier (al heb ik wel de switches vervangen voor Gaterons). Wat me echter wel opviel tijdens die vervang-operatie is dat het soldeerwerk op z'n zachtst gezet matig is. Veel dikke klonten soldeer op de pinnen. Kan dus zomaar zijn dat dat na een tijdje problemen gaat geven.
Zat er stiekem ook al naar te kijken om in de toekomst naar brown switches over te stappen, ik vind alleen de operatie nogal eng aangezien ik 0 ervaring heb met solderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:55

Esumontere

Floep, banaan.

R0y. schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:55:
[...]

Zat er stiekem ook al naar te kijken om in de toekomst naar brown switches over te stappen, ik vind alleen de operatie nogal eng aangezien ik 0 ervaring heb met solderen :X
Youtube is je vriend ;) Solderen is niet heel moeilijk (mijn ervaring was ook niet bepaald groot). Het grootste werk is het verwijderen van de oude switches. Die moet je namelijk individueel los-solderen. Omdat het soldeerwerk matig gedaan is, kost dit heel veel tijd (en energie, en frustratie...). Maar heel veel kan je niet fout doen. In het ergste geval is je schade 27 pond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Uit de categorie 'wat een kleintje!' nu naar mij onderweg:
http://www.maxkeyboard.co...cal-keyboard-diy-kit.html met Cherry Greens en translucent Black keycaps

Max Falcon-8

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

pino85 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 00:26:
[...]

Heb je al een shop gevonden? Ik ben ook opzoek maar niet veel gevonden helaas.
Ik heb gewoon een twee setjes op Ebay besteld, kostte toch niks en dan is het ook niet zonde om ze weg te gooien als er niks is.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Laat als je wilt weten hoe het bevalt!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headhunter3222
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 21:04
Ik weet niet of dit de juiste topic is voor deze vraag, maar weet iemand waarom de G.Skill Keyboard KM780 RGB MXrd black, Cherry MX red Qwerty niet meer te koop zijn in nederland.
De enige versie die ik kan vinden zijn de duitse versie te koop in nederland.

Heb bijna alle bekende pc winkels afgezocht maar niks dan behalve de duitse versie.

vriendelijke groet jurre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Aantal dagen geleden m´n Das Keyboard 4 Professional met brown switches binnengekregen (jeej!) en typt geweldig vergeleken bij m´n oude Logitech G15 gen1 met domes. Ik heb al een set dampeners besteld om het voor m´n collega´s wat aangenamer te maken terwijl ik het bottomen afleer, alleen ik wil een deel van de keycaps vervangen voor een andere kleur.

Ben al een hoop sets tegengekomen van oa Tai-Hao en WASD, maar steeds of net niet wat ik zoek of zonder duidelijke afbeeldingen/omschrijving waardoor 50,- toch wat risky is.
Weet iemand waar een donkergrijze set keycaps te koop is met witte belettering? Gaat voornamelijk om de letters, nummers en nummerieke blok, de modifiers wil ik allemaal zwart houden. Voorbeeld is Tai-Hao in Granite, maar de witbalans in de foto is nogal slecht waardoor een inschatting moeilijk te maken is. Ik zoek donkergrijs zodat het subtiel contrasteert met zwart.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Renders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Dus ik heb een oude logitech k310 met dome switches, ik game meer dan ik typ en ik gebruik hem nog niet lang genoeg om de ''effecten'' te merken, maar ik dacht eraan om mischien een nieuw toetsenbord te kopen, en dacht toch mischien aan een mechanisch toetsenbord, ik kom regelmatig in een mediamarkt, en daar zijn een aantal toetsenborden, een logitech g ding met romerg switches, wel de favoriet van alle die daar te vinden zijn, razer switches, die zijn ook wel fijn maar te luid, een corsair volgens mij k70, ik haat die switches gewoon, en daarnaast een k30 of 40 met dome switches, en ik vind die nog steeds lekkerder typen dan alle anderen, want zelfs voor gamen en typen wil ik gewoon de toetsen zo ver mogelijk indrukken en die volgens mij reds halen dat helemaal weg doordat het geen moeite kost, de key rollover maakt mij niets uit, sinds de logitech k310 waarschijnlijk maar 2 heeft maar daar merk ik niets van, dus de vraag is uiteindelijk, welke switch is niet al te duur en kost het meeste moeite om in te drukken en moet je het verste indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bas Renders schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:28:
Dus ik heb een oude logitech k310 met dome switches, ik game meer dan ik typ en ik gebruik hem nog niet lang genoeg om de ''effecten'' te merken, maar ik dacht eraan om mischien een nieuw toetsenbord te kopen, en dacht toch mischien aan een mechanisch toetsenbord, ik kom regelmatig in een mediamarkt, en daar zijn een aantal toetsenborden, een logitech g ding met romerg switches, wel de favoriet van alle die daar te vinden zijn, razer switches, die zijn ook wel fijn maar te luid, een corsair volgens mij k70, ik haat die switches gewoon, en daarnaast een k30 of 40 met dome switches, en ik vind die nog steeds lekkerder typen dan alle anderen, want zelfs voor gamen en typen wil ik gewoon de toetsen zo ver mogelijk indrukken en die volgens mij reds halen dat helemaal weg doordat het geen moeite kost, de key rollover maakt mij niets uit, sinds de logitech k310 waarschijnlijk maar 2 heeft maar daar merk ik niets van, dus de vraag is uiteindelijk, welke switch is niet al te duur en kost het meeste moeite om in te drukken en moet je het verste indrukken?
Ik begrijp dat je wil:
- Zware toets
- Zonder klik
- Met tactile bump

Dan kom je al gauw bij MX Clear, welke een zwaardere versie van MX brown is.

Weinig toetsenborden te krijgen met deze switch, je kan eventueel ook naar MX brown kijken. Die is lichter dan een MX clear, maar wel veel meer voorkomend (lijkt op Razer Orange switch)

Daarnaast is het gewoon even wennen aan een mechanisch toetsenbord voor sommige mensen, als je eenmaal gewend bent dan wil je nooit meer terug

[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 21-11-2016 11:08 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben nog benieuwd welke switch die Corsair K70 had, want die komt met verschillende namelijk. Had je een MX Red of MX Brown te pakken?

Verder met GreNade hierboven, maar ipv MX Brown als alternatief zou ik zeggen MX Black. Die heeft geen tactile feedback, maar wel een zware aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Hero of Time schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:27:
Ik ben nog benieuwd welke switch die Corsair K70 had, want die komt met verschillende namelijk. Had je een MX Red of MX Brown te pakken?

Verder met GreNade hierboven, maar ipv MX Brown als alternatief zou ik zeggen MX Black. Die heeft geen tactile feedback, maar wel een zware aanslag.
Bij alle Mediamarkten waar ik geweest ben staat de K70 er met MX Red, en die werd gehaat dus dan lijkt MX black mij geen goed idee. Maar dat kan natuurlijk anders zijn bij zijn Mediamarkt, dan is de black inderdaad een betere optie, die heeft volgens mij zelfs 60g nodig

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GreNade schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:32:
[...]

Bij alle Mediamarkten waar ik geweest ben staat de K70 er met MX Red, en die werd gehaat dus dan lijkt MX black mij geen goed idee. Maar dat kan natuurlijk anders zijn bij zijn Mediamarkt, dan is de black inderdaad een betere optie, die heeft volgens mij zelfs 60g nodig
Dat staat in de TS. ;)

Ik heb beide switches (Brown en Black) en vind de Black toch prettiger. Door een leveringsfout had ik eerst de Red te pakken ipv Brown en die is idd vervelend als je een wat zwaardere toets wilt. Echter is de Brown ook niet geweldig daarmee. Je voelt alleen een klein hobbeltje halverwege, voor de rest is het alsnog een erg lichte switch. Daarom vind ik de Black prettiger. En omdat hij van dome toetsen komt, is tactile feedback niet direct een gemis als 't er niet is in de switch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als iemand die nog op domes zit en waarschijnlijk (beetje afhankelijk wat black friday gaat bieden) toch maar Browns gaat proberen: Waarom zou die tactile feedback geen gemis zijn voor hem omdat hij van domes komt? Rood voelt voor mij als dood aan, ik vind alsof het lijkt dat ze kapot zijn gezien je geen enkele feedback hebt.

Browns hebben feedback. Ook domes hebben feedback. Niet op de manier die Browns hebben, en ik denk lastig te vergelijken, maar imo zijn ze toch echt dichter in gedrag bij Browns dan Reds. Immers een Red kan je net boven of net onder zijn actuatiepunt ingedrukt houden. Bij een rubber dome gaat je dat niet lukken, omdat er een duidelijk feedback punt in zit. Dit feedback punt is niet zijn actuatiepunt, want dat ligt onderin, maar de feedback is er wel, en dat hebben Reds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik doel op de zwaarte van de switch. MX Red en Brown hebben zo goed als gelijke kracht nodig. Als je liever een zware toets hebt, ga je niet als alternatief van MX Clear naar MX Brown, maar naar MX Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Hero of Time schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:22:
Ik doel op de zwaarte van de switch. MX Red en Brown hebben zo goed als gelijke kracht nodig. Als je liever een zware toets hebt, ga je niet als alternatief van MX Clear naar MX Brown, maar naar MX Black.
Dat ligt er aan of je dan de zware toets wil opgeven, of de tactile bump. Voor mij is de tactile bump persoonlijk belangrijker, en aangezien er aangegeven wordt dat de reds niet fijn zijn, en de blues te luid, lijkt mij mx brown of mx clear de enige optie.

Maar dat is nog steeds persoonlijke voorkeur, en dan ga ik er natuurlijk nog steeds van uit dat de K70 reds had, maarja, dat is aan de vraagsteller om te verduidelijken :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Heel persoonlijke mening natuurlijk, maar als je van domes afkomt zijn reds al een gigantisch fijnere typ-beleving, pas als je daarna tactiles probeert dan merk je pas dat je met reds toch iets mist.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GreNade schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:34:
[...]

Dat ligt er aan of je dan de zware toets wil opgeven, of de tactile bump. Voor mij is de tactile bump persoonlijk belangrijker, en aangezien er aangegeven wordt dat de reds niet fijn zijn, en de blues te luid, lijkt mij mx brown of mx clear de enige optie.

Maar dat is nog steeds persoonlijke voorkeur, en dan ga ik er natuurlijk nog steeds van uit dat de K70 reds had, maarja, dat is aan de vraagsteller om te verduidelijken :)
botoo schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:34:
Heel persoonlijke mening natuurlijk, maar als je van domes afkomt zijn reds al een gigantisch fijnere typ-beleving, pas als je daarna tactiles probeert dan merk je pas dat je met reds toch iets mist.
Precies, jullie persoonlijke voorkeur is tactile. En mijn voorkeur is een zware toets. Ik vond de MX Red echt vreselijk omdat het veel te licht is, lichter dan de rubber dome en scissor switches die ik heb gehad. De 'bump' die de MX Brown geven vind ik niet zo geweldig aanwezig, waardoor het wel iets beter voelt dan MX Red, maar alsnog wel erg licht voor mijn smaak. Hence, mijn voorkeur is MX Black en MX Clear, maar die laatste is dus lastig te vinden/krijgen.

Wat Bas wil, is niet 100% duidelijk. Zelf denk ik zware toets over tactile. Zeker aangezien hij dit zegt:
want zelfs voor gamen en typen wil ik gewoon de toetsen zo ver mogelijk indrukken en die volgens mij reds halen dat helemaal weg doordat het geen moeite kost
MX Browns kosten ook zo goed als geen moeite om in te drukken. ;) Volgens de TS verschillen ze niet, beide 45 tot max 55. Rubber dome begint bij zo'n 55 en MX Black doet 60-80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hoe zwaarder de aanslag hoe minder 'wiebelig' het aanvoelt, daarbij dient vermeld te worden dat ik alleen ervaring heb met Cherry MX (en Romer-G). Mijn ultieme voorkeur is MX Green (zwaar en tactile) maar dat zijn ook geen makkelijk verkrijgbare switches.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Aangezien ik zelf niet precies gevonden krijg wat ik zoek vraag ik het hier even. Wie kan mij naar een webshop (Nederlands heeft voorkeur) wijzen dat een mechanisch toetsenbord verkoopt dat voldoet aan onderstaande eisen.

- 60% Mechanisch Toetsenbord
- Cherry MX Blue switches
- ANSI Layout
- Witte of RGB LED (Voorkeur: Wit)
- Merk voorkeur: Ducky of Pok3r
- Materiaal voorkeur: Zwart Alluminium, het moet professioneel ogen aangezien het voor werk is.

Jammer dat er in Nederland niet veel webshops te vinden zijn, het 60% formaat is al helemaal moeilijk te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Wahloh op 21-11-2016 16:13 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alternate heeft ze niet? Die verkoopt vziw gewoon Ducky plankjes. Heb ik de mijne ook vandaan. Alleen je eis voor een 60% ding is wat lastig denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Alternate heeft alleen TKL modellen. Dat vind ik net iets te groot, komt vooral door de loze ruimte tussen de pijltjes- en functietoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
Wahloh schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:08:
Aangezien ik zelf niet precies gevonden krijg wat ik zoek vraag ik het hier even. Wie kan mij naar een webshop (Nederlands heeft voorkeur) wijzen dat een mechanisch toetsenbord verkoopt dat voldoet aan onderstaande eisen.

- ANSI Layout
- Materiaal voorkeur: Zwart Alluminium, het moet professioneel ogen aangezien het voor werk is.

Jammer dat er in Nederland niet veel webshops te vinden zijn, het 60% formaat is al helemaal moeilijk te vinden.
Redelijk specifieke eigen wel.
Nederlandse webshop: er is er eentje die wat mechanische toetsenborden verkoopt maar die reageerde geeneens op email... : :/
- Amazon uk /de : Pok3r in zwart is meestal enkel qwertz of een of andere 'rare' layout. Een van de redenen waarom ik deze zelf niet genomen heb, ben geen liefhebber van wit.
- v60 is geen aluminium, maar plastic case is wel stevig (typ dit bericht nu van een v60).
- v60 heeft standaard geen geweldige keycaps en backlit is meestal in 2 kleuren, waarvan geen enkel wit is.
- misschien heb heb je meer opties als je ook gateron blue overweegt? Geen ervaring mee, maar ik hoor er toch positieve dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

lrsv schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:34:
[...]

Redelijk specifieke eigen wel.
Nederlandse webshop: er is er eentje die wat mechanische toetsenborden verkoopt maar die reageerde geeneens op email... : :/
- Amazon uk /de : Pok3r in zwart is meestal enkel qwertz of een of andere 'rare' layout. Een van de redenen waarom ik deze zelf niet genomen heb, ben geen liefhebber van wit.
- v60 is geen aluminium, maar plastic case is wel stevig (typ dit bericht nu van een v60).
- v60 heeft standaard geen geweldige keycaps en backlit is meestal in 2 kleuren, waarvan geen enkel wit is.
- misschien heb heb je meer opties als je ook gateron blue overweegt? Geen ervaring mee, maar ik hoor er toch positieve dingen over.
Die KBParadise V60 bedoel je neem ik aan, toch? Daar heb ik al eens naar gekeken, lijkt me op zich wel wat maar die is ook meteen net zo duur of duurder dan mijn Ducky One (Fullsize met Blue LED). Als je MechanicalKeyboards.nl bedoelt, die reageerde laatst binnen een dag op mijn mail.

Ik zal eens wat gaan lezen over Gateron switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrsv
Het is inderdaad helaas zo dat je voor de meeste 60% bordjes een premium prijs betaald.
De Qisan Magicforce 68 is bv lekker goedkoop (ook in cherry of gateron), maar denk dat het qua kwaliteit niet in de buurt komt.

Ohja: De Obis Anne Pro is misschien nog een optie. Moet je wel even donkere keycaps bijbestellen als je wat zakerlijker wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Zojuist deze besteld: http://www.banggood.com/M...g-Keyboard-p-1082840.html
Zwart/grijs uiterlijk met bruine switches. Het zijn geen Cherry MX switches, maar clones. Ik heb nog een tijdje gezocht naar switch testers, maar die zijn vaak al dermate duur dat ik toch maar besloten heb om een goedkoop toetsenbordje op de kop te tikken. De hele tijd met 1 vinger op een toets drukken geeft volgens mij niet voldoende beeld om daar echt een keuze op te kunnen baseren.
Mochten de bruine switches toch niet mijn ding zijn, dan kan ik het bord altijd nog verkopen en dan verlies ik ook niet al te veel geld volgens mij. Ik zal nog even rondkijken voor O-ringen, denk dat ik dat wel een fijne aanvulling vind, minder lawaai is altijd goed in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 15:53

ikt

Ik heb zin in een plankje dat lekker tactile is. Welke "oké-kwaliteit" switches zijn er naast Cherry MX Blues?

Deze is wel aantrekkelijk [geprijsd], maar het ziet er ook zo... China uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn brown switches een optie als je naast collega's zit?

Ik zoek iets met red (of brown) switches, 1.5-wide Ctrl, Win, Alt en *context menu* keys.
Ik heb een Ducky Shine en volgens mij heb ik last van de PWM van de backlight, dus geen backlight meer..
Blanko keys (Das Ultimate) zou leuk zijn.. wat zijn de opties?
Das Ultimate is volgens mij niet leverbaar met reds, Ducky Zero is volgens mij helemaal niet meer leverbaar en Ducky One heeft geen context menu key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:45:

Ik zoek iets met red (of brown) switches, 1.5-wide Ctrl, Win, Alt en *context menu* keys.
Ik heb een Ducky Shine en volgens mij heb ik last van de PWM van de backlight, dus geen backlight meer..
Das Ultimate is volgens mij niet leverbaar met reds, Ducky Zero is volgens mij helemaal niet meer leverbaar en Ducky One heeft geen context menu key.
Ik heb nog niemand horen klagen met eerst mijn CM Storm Quickfire Browns en nu mijn Magicforce 68 Browns.
Als je netjes typt en niet snoeihard floored dan zal het allemaal heel erg meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond browns luidruchtiger dan blues, omdat je het spul sneller tegen de eindstop ramt. Bij een MX Blue heb je feedback over wanneer het genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:18:
[...]

Ik vond browns luidruchtiger dan blues, omdat je het spul sneller tegen de eindstop ramt. Bij een MX Blue heb je feedback over wanneer het genoeg is.
Bij browns toch ook? Alleen is de feedback bij browns iets minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:11:
Bij browns toch ook? Alleen is de feedback bij browns iets minder..
Wat mij betreft nauwelijks. Ik ben er nooit erg van onder de indruk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi

Gewoon O-ringen gebruiken. Op YouTube vind je genoeg vergelijkingsvideo's. Ik snap die krampachtige typestijl niet om maar zo min mogelijk geluid te maken. Nu ben ik ook vrij lomp en heb ik kolenschoppen voor handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De bump in browns is best subtiel. Bij Blues is die meer aanwezig, maar heb je ook gelijk een 'klik' geluid erbij en dat vinden vele niet prettig. Bij MX Clear heb je wel een duidelijkere tactile feel, maarja, Clears zijn niet zo wijdverspreid als Browns en Blues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben zelf, al drie jaar (!) nog steeds zeer tevreden met m'n Ducky DK2108S (brown keys) en heb helaas geen reden om iets nieuws te kopen. >:)

[tip]
Nu zag ik op Banggood een 'aanbieding' langskomen van een mechanical keyboard:
"Mantistek® GK2 104 Keys NKRO RGB Blue Red Black Brown Switch Mechanical Gaming Keyboard"
voor amper $48. Zo te zien kloon cherry switches. Maar wellicht interessant voor wie niet al te veel wil uitgeven.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ehtweak schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:33:
Ik ben zelf, al drie jaar (!) nog steeds zeer tevreden met m'n Ducky DK2108S (brown keys) en heb helaas geen reden om iets nieuws te kopen. >:)

[tip]
Nu zag ik op Banggood een 'aanbieding' langskomen van een mechanical keyboard:
"Mantistek® GK2 104 Keys NKRO RGB Blue Red Black Brown Switch Mechanical Gaming Keyboard"
voor amper $48. Zo te zien kloon cherry switches. Maar wellicht interessant voor wie niet al te veel wil uitgeven.
Zie 9 posts boven je :>
https://gathering.tweaker...message/49218575#49218575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja, dat zag ik ook. Maar nu als 'aanbieding'. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ehtweak schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:31:
Ja, dat zag ik ook. Maar nu als 'aanbieding'. ;)
Klopt, dat maakte de keus voor mij wel makkelijker :)
Kwam bij mij nog een euro bovenop voor verzekering of iets dergelijks. Nou vooruit, die mogen ze ook hebben :P

Mooi instapmodel om eens te kijken of mechanisch wat voor mij is. Hoewel ik op kantoor een best fijn Lenovo bordje heb, met rubber domes. Merk ik thuis met mijn 10 euro Microsoft toetsenbord, dat de toetsen toch wel wat zanderig/stroef aanvoelen, alsof het plastic wat aanloopt. Eigenlijk nooit echt over nagedacht, totdat ik door dit topic eens gewezen ben op het feit dat het ook beter kan. Nog even geduld hebben dus! :Y

*edit*
Zojuist ook nog deze keycap puller besteld:
http://www.banggood.com/K...aning-Tool-p-1036566.html

En deze O-rings:
http://www.banggood.com/1...ch-Keyboard-p-937511.html

Door de punten die ik had verdiend met de aanschaf van het toetsenbord, kreeg ik ook nog goed 60 cent korting hierop 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Ossi op 23-11-2016 11:52 ]

• harrybeuker
90 dollar voor de G910 op black friday
http://www.bestbuy.com/si...d/5053501.p?skuId=5053501

hopelijk komt er in NL ook nog zo mooie deal!
Paradegit heeft het ansi model voor €160

• Sissors
  • Niet online
Overigens kan je blijkbaar in de Logitech winkel tegenwoordig ook ANSI indeling van alle toetsenborden kiezen.

Wel jammer dat ze die imo lelijke keycaps hebben, en itt bijvoorbeeld Corsair bij de duurdere ook niet normale hebben meegeleverd als dat je voorkeur heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door Sissors op 24-11-2016 21:36 ]

• harrybeuker
Sissors schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:20:
Overigens kan je blijkbaar in de Logitech winkel tegenwoordig ook ANSI indeling van alle toetsenborden kiezen.

Wel jammer dat ze die imo lelijke keycaps hebben, en itt bijvoorbeeld Corsair bij de duurdere ook niet normale hebben meegeleverd als dat je voorkeur heeft.
welke is nu ansi dan voor de G910?
Internationaal Amerikaans: 920-008018
of
UK English (Qwerty): 920-008017

• Sissors
  • Niet online
Internationaal Amerikaans zou ANSI moeten zijn. In ieder geval, daar ga ik vanuit, je weet het nooit met Logitech :P. Overigens zie ik hem nu ook bij Coolblue staan: http://www.consoleshop.nl...8E-4CD4-8976-C3300A51E6DD

Instaedit: Ik kan hem niet onder die productcode bij US webshops vinden, dus ik zou ook niet durven te zeggen dat die echt ANSI is. Helpdesk vragen van Logitech store / Coolblue is waarschijnlijk snelste methode.

Edit: Ik heb Coolblue gebeld, meestal wel hulpvaardig, deze keer viel het tegen. Onderste review schreef nog voor de QWERTY editie dat hij kleine linkershift heeft. Volgens Coolblue is het wat op de site staat, en als er staat US layout dan is het US. En hij vertrouwde zijn teamleider meer dan een review. Oké.

Oftewel als je hem besteld laat het weten :P.

Nog een edit, volgens de Logitech site is de 920-008151 de US intl versie van de G810. Dat is ook de code die de pricewatch gebruikt en wat de webshops die het nummer hebben staan en ik gechecked heb hebben. Echter in de reviews in de pricewatch met foto's hebben ze allemaal een kleine shift. Oftewel: Ik ga ervan uit dat die G910 ondanks wat Coolblue zegt gewoon een ISO layout heeft met korte shift.

[ Voor 45% gewijzigd door Sissors op 25-11-2016 09:05 ]

• Whiteflashh
  • Laatst online: 08-09 15:06
Edit: Heb inmiddels al wat gekocht

Welke lay-out wil je?
US Qwerty (standaard)

Met numpad

Wil je backlight?
Het liefst wel

Cherry MX red (of eventueel brown)

Wat je is je budget?
tot €100

Wil je macro toetsen?
niet noodzakelijk

Doel van het keyboard?
Gaming (BF1 ,GTA5, WOW, LOL)

Wat weet je al?
Ben op zoek naar mijn eerste mechanische toetsenbord. Zoals aangegeven lijken mij de mx cherry red of brown switches het fijnste (Blue lijkt me iets te veel lawaai).
Backlight is noodzakelijk maakt me niet uit welke kleur.
Ik heb al een mooi bordje gezien. Namelijk die van Fnatic: https://shop.fnatic.com/collections/keyboards. Zoiets lijkt me wel mooi, maar ik ben benieuwd of er nog andere leuke opties zijn in die prijsklasse.
Verder heb ik deze ook nog gevonden die ik interessant vind: pricewatch: Corsair Gaming STRAFE Cherry MX Red (US layout)

[ Voor 1% gewijzigd door Whiteflashh op 25-11-2016 15:22 . Reden: Heb inmiddels al wat gekocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Sissors schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:12:
Internationaal Amerikaans zou ANSI moeten zijn. In ieder geval, daar ga ik vanuit, je weet het nooit met Logitech :P. Overigens zie ik hem nu ook bij Coolblue staan: http://www.consoleshop.nl...8E-4CD4-8976-C3300A51E6DD

Instaedit: Ik kan hem niet onder die productcode bij US webshops vinden, dus ik zou ook niet durven te zeggen dat die echt ANSI is. Helpdesk vragen van Logitech store / Coolblue is waarschijnlijk snelste methode.

Edit: Ik heb Coolblue gebeld, meestal wel hulpvaardig, deze keer viel het tegen. Onderste review schreef nog voor de QWERTY editie dat hij kleine linkershift heeft. Volgens Coolblue is het wat op de site staat, en als er staat US layout dan is het US. En hij vertrouwde zijn teamleider meer dan een review. Oké.

Oftewel als je hem besteld laat het weten :P.

Nog een edit, volgens de Logitech site is de 920-008151 de US intl versie van de G810. Dat is ook de code die de pricewatch gebruikt en wat de webshops die het nummer hebben staan en ik gechecked heb hebben. Echter in de reviews in de pricewatch met foto's hebben ze allemaal een kleine shift. Oftewel: Ik ga ervan uit dat die G910 ondanks wat Coolblue zegt gewoon een ISO layout heeft met korte shift.
Contact gehad met paradegit. Die zegt de ANSI keyboards te verkopen maar hun typenummer is hetzelfde als die bij coolblue. Daar gevraagd en geeft men aan dat het geen ansi is. Vervolgens logitech gecontacteerd en zegt men dat die niet verkocht worden in de benelux. Ik heb net gevraagd wat het typenummer is van de G910 ANSI dus met grote linker shift. Zodra ik dat weet dan importeer ik hem buiten de benelux. Met die black friday deals kost de G910 nog maar 90 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Heel simpel, in Nederland kan je gewoon geen ansi versie krijgen. Paradigit lult uit hun nek, die verkopen gewoon de iso versie. Internationaal Amerikaans betekent heeft niets met de layout van de toetsen te maken, maar met de opdruk van de toetsen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tegen mij heeft Coolblue dan overigens net zo goed uit hun nek geluld. Maar ik ga er inderdaad van uit dat het gewoon niet mogelijk is in NL.

Overigens die black friday deal heb ik enkel bij jouw (harry) Bestbuy link gevonden. Daar staat ook een product code, maar ook daarmee vind ik niet veel andere. En Bestbuy levert niet naar Europa. Enige methode is het bij een bekende in de VS laten bezorgen die het dan doorstuurt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Sissors schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:23:
Tegen mij heeft Coolblue dan overigens net zo goed uit hun nek geluld. Maar ik ga er inderdaad van uit dat het gewoon niet mogelijk is in NL.

Overigens die black friday deal heb ik enkel bij jouw (harry) Bestbuy link gevonden. Daar staat ook een product code, maar ook daarmee vind ik niet veel andere. En Bestbuy levert niet naar Europa. Enige methode is het bij een bekende in de VS laten bezorgen die het dan doorstuurt denk ik.
Ik ga denk ik zo even logitech bellen zodat ik precies weet welk nummer het nu is. Laten bezorgen bij iemand in de VS kan ik ook wel regelen denk ik. Zal ook nog even verder googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik overweeg nu nog wel een Razer met hun orange switches. Echter in de Mediamarkt vond ik de Razer green (oftewel clicky) veel te veel hysterese hebben. Van wat ik heb gevonden hebben clicky switches altijd veel meer hysterese dan de non-clicky met wel tactile feedback, is dit juist?

Edit: Stomme vraag, stond eigenlijk ook in de TS al.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 25-11-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Hmmm, ik realiseer me nu dat de Anne Pro met Gateron Blues die mijn kant op komt eigenlijk niet zo heel erg praktisch is :+ 60% en portable, maar wel een takkeherrie. Dat wordt afwachten hoeveel geklaag er komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Ik stap af van de logitech G910
ik ga nu voor Corsair K70 Lux RGB

Alleen twijfel ik tussen de rode of de bruine. Maatje van mij gamed met de K70 met rode switches.
In dit forum heeft iedereen de bruine. Zit er zoveel verschil tussen de bruine en rode? ik twijfel nog welke te nemen. Ik heb nu een logitecht G15 en geen idee wat hier bij in de buurt komt. het is voornamelijk voor BF1 en typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Daar is volgens mij niet iedereen het over eens :P. Ik denk Browns, omdat die wat tactile feedback hebben, net als dat membraam toetsen ook wat feedback hebben. Niet bij het actuatiepunt, maar wel bij het indrukken. (Probeer maar rustig je toets in te drukken, je komt eerst bij een bumpje, en als hij daar voorbij is schiet je direct door naarbeneden tenzij je heel voorzichtig bent). Andere zeggen dat membraam toetsen geen feedback hebben en dus Reds het dichtste erbij passen.

Zelf zou ik dan toch bij de mediamarkt ofzo proberen.

Voor mezelf is die ook één van de opties, helaas heb ik hem nog nergens met korting gezien. Razer het alternatief, maar heb nu eerst een vraag bij hun support neergelegt hoe het zit met de garantie. Want ze zijn beetje prijzig toch wel, en garantie wat bij hun webwinkel staat overtreedt zo ongeveer elke EU regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Sissors schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:51:
Daar is volgens mij niet iedereen het over eens :P. Ik denk Browns, omdat die wat tactile feedback hebben, net als dat membraam toetsen ook wat feedback hebben. Niet bij het actuatiepunt, maar wel bij het indrukken. (Probeer maar rustig je toets in te drukken, je komt eerst bij een bumpje, en als hij daar voorbij is schiet je direct door naarbeneden tenzij je heel voorzichtig bent). Andere zeggen dat membraam toetsen geen feedback hebben en dus Reds het dichtste erbij passen.

Zelf zou ik dan toch bij de mediamarkt ofzo proberen.

Voor mezelf is die ook één van de opties, helaas heb ik hem nog nergens met korting gezien. Razer het alternatief, maar heb nu eerst een vraag bij hun support neergelegt hoe het zit met de garantie. Want ze zijn beetje prijzig toch wel, en garantie wat bij hun webwinkel staat overtreedt zo ongeveer elke EU regel.
Ik ga ook voor de bruine. bedankt voor je feedback!
heb net deze site even bekeken. Verder geen zin om naar de mediamarkt te gaan. Ik wil hem zsm hebben :
http://www.pcgamer.com/best-mechanical-switches-for-gaming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
Net dit bordje op de kop getikt bij amazon met 50% korting voor black friday.
https://www.amazon.co.uk/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
rdlfcuboy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:19:
Net dit bordje op de kop getikt bij amazon met 50% korting voor black friday.
https://www.amazon.co.uk/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1
nice! ook in ANSI?

ik heb toch gekozen voor de corsair van hierboven. Krijg hem morgen binnen. Op youtube ziet die er wel erg vet uit moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
harrybeuker schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:27:
[...]

nice! ook in ANSI?

ik heb toch gekozen voor de corsair van hierboven. Krijg hem morgen binnen. Op youtube ziet die er wel erg vet uit moet ik zeggen!
Nee het is wel de UK Lay-out !
Maar ik heb een beetje gekeken maar volgens mij zitten er niet heel veel verschillen tussen de ANSI en de UK. Wel een paar hoor zoals @ zit naast de enter enzo, maar daar wen je vast wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Volgens de track and trace van UPS heb k nét de koerier/coureur gemist die m'n nieuwe set WASD Customs keycaps kwam brengen }:|

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

XMassacre schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:31:
Volgens de track and trace van UPS heb k nét de koerier/coureur gemist die m'n nieuwe set WASD Customs keycaps kwam brengen }:|
Had die deze niet even door de brievenbus kunnen frunniken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

ikt schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:19:
[...]

Had die deze niet even door de brievenbus kunnen frunniken? :+
Nah, moet nog de btw van 25,- aftikken, maar als je wat bij WASD Customs besteld, ik zou voor alles kiezen behalve UPS :( .

[rant]
Niet thuis -> kaart in de bus. Prima, werk enzo, ik ben doordeweeks weinig thuis. Kan ik het ergens afhalen? Natuurlijk kan dat, maar wel in Apeldoorn wat voor mij 150km in totaal is voor een lading keycaps. Oh, maar dan kunnen we het ook bij u op het werk afleveren op maandag. Ja, maandag, wordt lastig want zit tussen 10:30 en 14:30 in bespreking. Oh, dan kunnen we het ook bij de receptie afgeven, houdt wel rekening met de 25,- die nog open staat. Receptie, in een IT-bedrijf, die hebben dus 0,- cash liggen en ik zit in bespreking. Tja, we kunnen niet garanderen dat de koerier er buiten die tijden is. Allemaal leuk en aardig, maar als jullie maandag bij m´n huis aan de deur komen ben ik er niet, komen jullie maandag op m´n werk dan grote kans dat ik niet beschikbaar ben, is dinsdag een optie? Nee helaas, we komen echt maandag en oh ja, na de 4e poging gaat het retour afzender. Ja, dan heb je kans dat de receptie je koerier gewoon weer wegstuurd dus. :X :X

TL:DR Kom het maar halen als je er 150km voor moet rijden en fuck you anders we komen maandag waar en wanneer je er ook maar niet bent |:( .
[/rant]

Ik wil m´n keycaps }:|

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

XMassacre schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:50:
[...]

Nah, moet nog de btw van 25,- aftikken, maar als je wat bij WASD Customs besteld, ik zou voor alles kiezen behalve UPS :( .

[rant]
Niet thuis -> kaart in de bus. Prima, werk enzo, ik ben doordeweeks weinig thuis. Kan ik het ergens afhalen? Natuurlijk kan dat, maar wel in Apeldoorn wat voor mij 150km in totaal is voor een lading keycaps. Oh, maar dan kunnen we het ook bij u op het werk afleveren op maandag. Ja, maandag, wordt lastig want zit tussen 10:30 en 14:30 in bespreking. Oh, dan kunnen we het ook bij de receptie afgeven, houdt wel rekening met de 25,- die nog open staat. Receptie, in een IT-bedrijf, die hebben dus 0,- cash liggen en ik zit in bespreking. Tja, we kunnen niet garanderen dat de koerier er buiten die tijden is. Allemaal leuk en aardig, maar als jullie maandag bij m´n huis aan de deur komen ben ik er niet, komen jullie maandag op m´n werk dan grote kans dat ik niet beschikbaar ben, is dinsdag een optie? Nee helaas, we komen echt maandag en oh ja, na de 4e poging gaat het retour afzender. Ja, dan heb je kans dat de receptie je koerier gewoon weer wegstuurd dus. :X :X

TL:DR Kom het maar halen als je er 150km voor moet rijden en fuck you anders we komen maandag waar en wanneer je er ook maar niet bent |:( .
[/rant]

Ik wil m´n keycaps }:|
Vreselijk :/ Kun je niet iemand maandag bij jou laten blijven om het pakketje aan te nemen met 25 EUR op zak? Of 25 Euro aan de receptie geven zodat die je pakketje kunnen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

ikt schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:15:
[...]

Vreselijk :/ Kun je niet iemand maandag bij jou laten blijven om het pakketje aan te nemen met 25 EUR op zak? Of 25 Euro aan de receptie geven zodat die je pakketje kunnen accepteren.
Ze willen met alle geweld dat diegene zich legitimeerd, dus dat wordt maandag een koerier wegsturen en dinsdag opnieuw laten langskomen. Maargoed, zo slecht hebben we het dus nog niet eens met PostNL :P

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Wahloh schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:08:

- ANSI Layout

Ik heb zojuist de Vortex Pok3r RGB besteld van Massdrop. https://www.massdrop.com/buy/27370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

XMassacre schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:32:
[...]

Ze willen met alle geweld dat diegene zich legitimeerd, dus dat wordt maandag een koerier wegsturen en dinsdag opnieuw laten langskomen. Maargoed, zo slecht hebben we het dus nog niet eens met PostNL :P
Voor postnl heb ik een keer mijn vrouw moeten machtigen om een pakketje aan te laten nemen, ze had toen ook nog een id/bankpas van mij nodig. Misschien kan je de receptie op zo'n manier machtigen? Hand geschreven brief, krabbel, rijbewijs achterlaten?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

skoozie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:28:
[...]
Voor postnl heb ik een keer mijn vrouw moeten machtigen om een pakketje aan te laten nemen, ze had toen ook nog een id/bankpas van mij nodig. Misschien kan je de receptie op zo'n manier machtigen? Hand geschreven brief, krabbel, rijbewijs achterlaten?
Als ze het per se zo stug willen doen rijden ze maar een keer voor niets. Voor $30 verzendkosten mag je toch hopen dat je op z´n minst een dag of tijdsvak van pak hem beet 2 a 3 uur kunt krijgen waarin ze komen. Ik ga dus uit van dinsdag dat m´n keycaps er zijn, kunnen meteen de dampeners er onder en dan rustig vervangen.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07-2022
Hoeveel WPM typen jullie?
www.typeracer.com
gemiddeld 110 over 200 races
cm storm quickfire tk met cherry mx blues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubZer0.nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-01-2023
Voor de afgelopen tien jaar (kan iets meer of minder zijn) heb ik gebruik gemaakt van een Logitech G15 toetsenbord en een Logitech G500 muis. Ik vind het zo langzamerhand wel eens tijd worden om te upgraden. De muis was ik snel uit, dat gaat de Logitech G502 worden.

Voor het toetsenbord zat ik te denken aan een mechanisch toetsenbord, maar hoe meer ik over mechanische toetsenborden opzoek hoe meer ik ga twijfelen over welke ik nu wil. In eerste instantie vond ik een Razer een zeer fraai bordje, daarna de Logitech G910 en nou kwam laatst een Corsair bord weer naar voren. Daarom dacht ik het de experts (jullie dus) eens te vragen.

Welke lay-out wil je?
US QWERTY.

Full sized, met numpad

Wil je backlight?
Ja, ik vind het er best fraai uit zien dus dat zou ik willen. Ik weet daarbij niet of de felheid van de LEDjes afleidend is voor tijdens het gamen...

Ik denk dat ik een voorkeur heb voor stille switches (red), maar heb geen ervaring met eerdere mechanische toetsenborden

Wat je is je budget?
Max €200

Wil je macro toetsen?
Hoeft niet. Ik heb ze al jarenlang op mijn huidige G15 zitten en ik heb ze zelden tot nooit gebruikt. Is er echter een toetsenbord dat compleet bij de overige eisen past dan zijn macro toetsen volledig acceptabel

Doel van het keyboard?
Gamen, typen en boekhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 21:33
Sinds kort heb ik een CM storm ultimate quick fire toetsenbord met cherry brown switches. Nu is het zo dat mijn linker shift knop soms een beetje blijft 'haken' als ik hem indruk bij de bovenste rand van de toets. Is dit normaal, of gebruik ik deze toets gewoon raar? Ik merk het soms met gamen, dat je de shift wilt indrukken en hij blijft haken waardoor je meer kracht moet zetten om hem in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Heeft iemand een mailtje gestuurd naar Logitech over de internationaal Amerikaanse keyboards, ik heb ze een paar mailtjes gestuurd over de G610 maar heb daar geen antwoord over gekregen. Ik vroeg me dus af of deze daadwerkelijk de ANSI indeling heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Swagger op 27-11-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 10:47
Niekserr schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:05:
Is dit normaal, of gebruik ik deze toets gewoon raar? Ik merk het soms met gamen, dat je de shift wilt indrukken en hij blijft haken waardoor je meer kracht moet zetten om hem in te drukken.
Heb je de keycap er al eens afgehaald? Misschien zit de stabiliser er niet goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 13-09 00:38
Swagger schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:14:
Heeft iemand een mailtje gestuurd naar Logitech over de internationaal Amerikaanse keyboards, ik heb ze een paar mailtjes gestuurd over de G610 maar heb daar geen antwoord over gekregen. Ik vroeg me dus af of deze daadwerkelijk de ANSI indeling heeft.
Hier in Europa kun je het echt schudden met Logitechs in ANSI indeling. Ze houden wat dat betreft de boel best gescheiden. Als ze reageren, dikke kans dus dat eht negatief is.

Overigens: de beslissing is hier eindelijk gemaakt :)
Vanaf ShitHappens in "Het grote mechanische toetsenborden topic" had ik al best zitten twijfelen, vooral tussen de Corsair K95 en WASD. Nog eens kritisch gekeken en het blijkt dat de macrotoetsen eigenlijk nog best misbaar zijn, en de mediaknoppen ook op m'n nieuwe muis ingesteld kunnen worden. Daarnaast kwam er een nieuwe eis bij: de paar dagen in de week dat ik op kantoor zit, ga ik niet op zo'n cheap-ass Dell toetsenbord werken dus gaat deze nieuwe mee.
Dat gecombineerd met de "tofheid" factor gaat ergens januari dus een order de deur uit naar WASD :D

Volledig 104 key, knoppen in leuke kleuren, US int print, en laat de spatiebalk bedrukken met ons logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 21:33
florizla schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:04:
[...]

Heb je de keycap er al eens afgehaald? Misschien zit de stabiliser er niet goed in?
Heb deze er zojuist afgehaald en er weer opgezet. Het blijft echter hetzelfde. De andere shift heeft dit overigens niet. Ik kan ook zo niet zien wat er aan mankeert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
ShitHappens schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:22:
[...]

Hier in Europa kun je het echt schudden met Logitechs in ANSI indeling. Ze houden wat dat betreft de boel best gescheiden. Als ze reageren, dikke kans dus dat eht negatief is.
Dan moet ik op vakantie zelf maar een plankje meenemen vanuit Amerika. Ik ben al een tijdje opzoek naar een keyboard met rode switches en een volume scroll wheel. De K70 van Corsair staat mij niet zo aan met dat verzonken gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Swagger schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:42:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een keyboard met rode switches en een volume scroll wheel.
Das Keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Swagger schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:42:
[...]
Ik ben al een tijdje opzoek naar een keyboard met rode switches en een volume scroll wheel.
Ik typ dit zelf op het moment op een Das Keyboard met brown switches, is een van de weinig met én een volumewiel én 2 usb-aansluitingen voor oa m'n yubikey en bevalt erg goed.
Toevallig is er vandaag bij Ibood een Cherry met red switches in de aanbieding, heeft alleen geen volumewiel:

http://www.ibood.com/extr...-60-mech-toetsenbord.html
Cherry MX Board 6.0 Mechanisch Toetsenbord - MX Red Toetsen
Als het op gamen aankomt neem je geen halve maatregelen. Naast veel oefenen zijn de juiste spullen net zo belangrijk aangezien deze het verschil maken tussen winnen en verliezen. Factoren zoals precisie, snelheid en robuustheid spelen allemaal mee en deze zijn allemaal aan jouw zijde als je een Cherry MX Board 6.0 Mechanisch Toetsenbord met MX Red Toetsen in huis haalt.

De Cherry MX Board 6.0 is ideaal om mee te gamen omdat deze een combinatie biedt van de moddervette keyswitch technologie MX en RK, de net zo moddervette sampling technologie. Hiermee combineert de MX Board 6.0 snelheid (reactiesnelheden van 1ms!) en precisie wanneer je het nodig hebt. Dat allemaal in een strak vormgegeven behuizing met een geschuurde afwerking en vingerafdruk werende coating.

Maar dat is niet alles: de toetsen zijn uitgerust met rode verlichting en enkele statustoetsen die blauw oplichten als ze geactiveerd zijn. De bovenste rij van de MX Board 6.0 is uitgerust met 13 Functietoetsen. Er wordt een ergonomisch met rubber gelamineerd polssteun meegeleverd die makkelijk te bevestigen is met de ingebouwde magneet. Daarnaast zijn er drie kabelgootjes in de bodem geïntegreerd waarmee je die vervelende kabels kunt wegwerken aangezien die alleen maar in de weg zitten.

Geef de concurrentie dik het nakijken met de snelheid en precisie van dit Cherry MX Board 6.0 Mechanisch Toetsenbord met MX Red Toetsen.

CHERRY MX en CHERRY RK technologie
Mechanica: CHERRY MX technologie - Gold Crosspoint precisie module voor alle toetsen "Made in Germany"
Electriciteit: CHERRY RealKey technologie - volledig analoge signaalverwerking
Full N-Key rollover – alle toetsen kunnen tegelijk gelezen worden
100 % anti-ghosting - geen input errors
12 functietoetsen met dubbele functies
Rode LED achtergrondverlichting met instelbare helderheid (dimmer)
Rubberen polssteun met magnetische aansluiting (quick-snap)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:17
SubZer0.nl schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:32:
>>snip<<
Doel van het keyboard?
Gamen, typen en boekhouding
Ducky One DKON1508S, Gaming toetsenbord met red MX (reds en browns krijgen de voorkeur van gamers).
Youtube hier...
Je kunt ook kiezen voor witte leds.
Leds zijn dimbaar.
Dijk van een toetsenbord, goede kwaliteit en niet te duur.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Die waterbestendige aluminium biostar zou in januari uit moeten komen. (G3K oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Deze was toch gauw 70 euro duurder dan de Logitech G610 en is er bovendien niet met de red switches.
Blerp schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:49:
Toevallig is er vandaag bij Ibood een Cherry met red switches in de aanbieding, heeft alleen geen volumewiel:
Een volumewiel is noodzakelijk voor mij aangezien mijn luidsprekers geen volumeregeling hebben en ik dit moet doen via het systeemvolume. Ook heb ik graag een fysieke knop hier voor, voor het on-the-fly aanpassen.

Maar als ik binnen aanzienlijke tijd niet iets anders kan vinden moet het misschien toch de DAS Keyboard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Iemand enig idee waarom Ducky One toetsenborden zo slecht verkrijgbaar zijn in Nederland en zelfs daarbuiten?

Ik heb mijn oog op deze laten vallen, maar ik kan 'm ook nergens vinden waar ie nog te koop is :(

[ Voor 48% gewijzigd door The.Sticky op 28-11-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blerp schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:49:
[...]

Ik typ dit zelf op het moment op een Das Keyboard met brown switches, is een van de weinig met én een volumewiel én 2 usb-aansluitingen voor oa m'n yubikey en bevalt erg goed.

http://www.ibood.com/extr...-60-mech-toetsenbord.html

[...]
Ik zit ook een beetje naar ibood te staren. Wat ik verbazingwekkend vind is dat de beschikbaarheid van dit bord dramatisch is geweest, en dan ligt hij een keer een beetje normaal in webshops, wordt hij nu lekker voor een dump prijs bij ibood aangeboden. Snapt iemand Cherry sales? :D

Wel een briljant mooi bordje overigens, en voor 100e..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is het verschil tussen zo'n plank van Cherry en een van Ducky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:56:
Wat is het verschil tussen zo'n plank van Cherry en een van Ducky?
Opzich als je red switches op je ducky plakt niet veel. Looks overduidelijk, en die cherry is wat stiller vanwege de soort switch. Maar bord blijft een bord. Imho komt er echt pas een verschil als je gaat kijken naar dingen als pok3rs met programmeerbare lagen of aparte layouts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bouwkwaliteit van die Cherry ligt hoger, keycap profile iets anders? Marginaal sneller in het signaal, maar gl om dat te merken. Polssteun erbij is fijn, al is die van Cherry wel een dirt magnet :'(

Het echte tikken? Praktisch gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:09:
Bouwkwaliteit van die Cherry ligt hoger, keycap profile iets anders? Marginaal sneller in het signaal, maar gl om dat te merken. Polssteun erbij is fijn, al is die van Cherry wel een dirt magnet :'(

Het echte tikken? Praktisch gelijk.
Ja de profile is wel anders maar wie gebruikt er nou zn standaard keycaps? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:15:
[...]

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:15:
[...]

Als je keycaps neemt voor de looks, leuk voor je. Heb ik weinig aan, ik hoef niet continu naar m'n toetsen te kijken als ik typ. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:44:
[...]

Als je keycaps neemt voor de looks, leuk voor je. Heb ik weinig aan, ik hoef niet continu naar m'n toetsen te kijken als ik typ. :P
Ik kijk er nooit naar inderdaad, maar wetend dat ik leuke pastel regenboog keycaps heb maakt me wel blij.
Pagina: 1 ... 10 ... 158 Laatste