Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

The.Sticky schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:55:
Ik heb mijn oog op deze laten vallen, maar ik kan 'm ook nergens vinden waar ie nog te koop is :(
Heeft deze winkel 'm niet?
https://mechanicalkeyboar...duct/ducky-one-dkon1508s/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Nee helaas niet, had ik inderdaad ook nog gezien, maar als je dan de verschillende versies probeert krijg je de melding dat ze 'm niet hebben. Balen, nu moet ik nog een tijd wachten voor ik deze kan kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Zeker niet ontevreden over :D

Das Keyboard 4 Professional, WASD Customs keycaps met dampeners (collega's zijn me nu al dankbaar) en een Grifiti Fat wristpad.
Alleen de 2 shifts en enters, backspace, 0/ins en + nog vervangen voor de nieuwe set maar de mounts voor de stabilizer bar lijkt vastgelijmd te zijn en ik wil ze niet forceren/afbreken. Gelukkig heeft kustompcs.co.uk ze nog :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KRRFQa2oQjSBBgy0NoRAEMtY/thumb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Blerp op 29-11-2016 11:14 ]

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
SubZer0.nl schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:32:
Voor de afgelopen tien jaar (kan iets meer of minder zijn) heb ik gebruik gemaakt van een Logitech G15 toetsenbord en een Logitech G500 muis. Ik vind het zo langzamerhand wel eens tijd worden om te upgraden. De muis was ik snel uit, dat gaat de Logitech G502 worden.

Voor het toetsenbord zat ik te denken aan een mechanisch toetsenbord, maar hoe meer ik over mechanische toetsenborden opzoek hoe meer ik ga twijfelen over welke ik nu wil. In eerste instantie vond ik een Razer een zeer fraai bordje, daarna de Logitech G910 en nou kwam laatst een Corsair bord weer naar voren. Daarom dacht ik het de experts (jullie dus) eens te vragen.

Welke lay-out wil je?
US QWERTY.

Wil je met of zonder numpad?
Full sized, met numpad

Wil je backlight?
Ja, ik vind het er best fraai uit zien dus dat zou ik willen. Ik weet daarbij niet of de felheid van de LEDjes afleidend is voor tijdens het gamen...

Welke MX Switch prefereer je?
Ik denk dat ik een voorkeur heb voor stille switches (red), maar heb geen ervaring met eerdere mechanische toetsenborden

Wat je is je budget?
Max €200

Wil je macro toetsen?
Hoeft niet. Ik heb ze al jarenlang op mijn huidige G15 zitten en ik heb ze zelden tot nooit gebruikt. Is er echter een toetsenbord dat compleet bij de overige eisen past dan zijn macro toetsen volledig acceptabel

Doel van het keyboard?
Gamen, typen en boekhouding
ik heb zelf de corsair K70 RGB rapidfire, ik ben er zelf zeer tevreden over.
voor gamen is het een ideal.
moet wel zeggen dat de toetsen wel meer geluid produceren dan een keyboard met dome-caps.

mocht je in de buurt van Rozenburg wonen mag je het toetsenbord wel komen uitproberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Blerp schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:01:
Das Keyboard 4 Professional, WASD Customs keycaps met dampeners (collega's zijn me nu al dankbaar) en een Grifiti Fat wristpad.
Wat is nou het verschil tussen de standaard caps en die custom caps, behalve de print?
Welk type switches heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:50:
[...]
Wat is nou het verschil tussen de standaard caps en die custom caps, behalve de print?
Welk type switches heb je?
Standaard zijn alle caps geheel zwart, ik heb er nu voor gekozen om alle toetsen waar een letter of leesteken uit komt te vervangen voor donkergrijs. Buiten dat beviel het lettertype van de standaard caps me niet geheel. De switches zijn Cherry MX Brown.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Blerp schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:56:
Buiten dat beviel het lettertype van de standaard caps me niet geheel.
Je had ook een Ultimate moeten kiezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:06:
[...]
Je had ook een Ultimate moeten kiezen. ;)
Mja, ik typ wel blind, maar nu heb ik keycaps over waar anderen ook nog wat aan kunnen hebben ;)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53
Mijn Mantistek GK2 toetsenbord is binnen gekomen vandaag :) Moet m straks nog uitproberen, heb wel even wat op de toetsen gedrukt. Heb een best goede indruk gekregen, maar later meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Wat is een beter manier van wennen, dan direct een stukje te typen op Tweakers?

Het eerste wat mij opviel is dat de toetsen echt enorm hoog zijn :o Deze Mantistek is een keer zo hoog als het onderstaande Microsoft toetsenbordje. Dit is het toetsenbord wat ik al jaren heb gebruikt: https://www.microsoft.com...ed-keyboard-600/anb-00021

En op kantoor gebruik ik dit toetsenbord:
http://www.usedproductsde...70141_56544f7ca6273_1.jpg

Beide natuurlijk rubberdome, maar na jaren van gebruik ben ik eigenlijk vooral verslingerd geraakt aan dat Lenovo toetsenbord. Ik merkte aan het Microsoft toetsenbord dat de toetsen wat stroever zijn geworden, bijna zanderig als je het heel langzaam indrukt.

Ik weet niet of ik ooit zal wennen aan de hoogte van de toetsen van dit nieuwe toetsenbord, maar de tijd zal het leren :) Bij vlagen merk ik dat het toch wel heel fijn typt, ik zou alleen willen dat er ook mechanische toetsenborden zijn met lagere toetsen. Wat mij ook op is gevallen, maar misschien hebben alle mechanische toetsenborden dat bij aanschaf, is dat de toetsen allemaal even flink aangedrukt moesten worden, er zat veel hoogteverschillen tussen de toetsen.

Aangezien ik thuis niet zo heel veel meer achter de pc zit, zal ik het toetsenbord niet heel veel gebruiken. Binnenkort komen als het goed is ook de keycap-puller en O-ringen binnen, als het volume dan onder een fijn niveau is gedaald, dan zal ik overwegen om het toetsenbord ook eens op kantoor te gaan gebruiken. Tot nu toe is het gewoon wat spelen met het toetsenbord :)

Na dit verhaal getypt te hebben merk ik wel lichtelijk wat pijntjes in mijn rechter onderarm, waarschijnlijk vanwege de rare stand van mijn handen/polsen. Ik denk dan ook dat een polssteun erg aan te raden is bij dit soort hoge toetsenborden. Iemand tips hiervoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubZer0.nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-01-2023
frankym schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:14:
[...]
ik heb zelf de corsair K70 RGB rapidfire, ik ben er zelf zeer tevreden over.
voor gamen is het een ideal.
moet wel zeggen dat de toetsen wel meer geluid produceren dan een keyboard met dome-caps.

mocht je in de buurt van Rozenburg wonen mag je het toetsenbord wel komen uitproberen .
Ik zal dit toetsenbord en de aanbeveling van BazerK (Ducky One) nader onderzoeken en kijken of dit is wat ik wil.
Erg genereus ook dat je aanbiedt dat ik het toetsenbord kan uitproberen bij je, echter is Apeldoorn > Rozenburg net even iets te ver hiervoor :9

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

In het begin is het vooral wennen, en wat je naar mijn mening vooral niet moet is de voetjes onder het keyboard gebruiken. Zelf merk ik ook dat mijn polsen en handen eigenlijk nooit het bureau raken dus voor mij zou een polssteun ook totaal niet helpen. Sterker nog... toen ik nog met een Apple keyboard werkte deed ik dat wel, en liet ik mijn handen ook op het keyboard liggen als ik niet typte. Gevolg: meer vermoeidheid in handen/polsen en RSI klachten.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
SubZer0.nl schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:07:
Erg genereus ook dat je aanbiedt dat ik het toetsenbord kan uitproberen bij je, echter is Apeldoorn > Rozenburg net even iets te ver hiervoor :9
In de buurt van Ede is volgens mij wel een Ducky uit te proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
SubZer0.nl schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:07:
[...]

Ik zal dit toetsenbord en de aanbeveling van BazerK (Ducky One) nader onderzoeken en kijken of dit is wat ik wil.

Bedankt voor jullie reacties.
Graag gedaan, als ik kan helpen dan help ik, kan natuurlijk geen kwaad om mijn toetsenbord even ter beschikking te stellen.
Inderdaad wat je zegt, Apeldoorn--> Rozenburg is iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechCrazy2180
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05-2024
Hey is er iemand die toevallig van een SA of DSA keyset af wil, ik ben vooral geïnteresseerd in 1976 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Whieee schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:09:
In het begin is het vooral wennen, en wat je naar mijn mening vooral niet moet is de voetjes onder het keyboard gebruiken. Zelf merk ik ook dat mijn polsen en handen eigenlijk nooit het bureau raken dus voor mij zou een polssteun ook totaal niet helpen. Sterker nog... toen ik nog met een Apple keyboard werkte deed ik dat wel, en liet ik mijn handen ook op het keyboard liggen als ik niet typte. Gevolg: meer vermoeidheid in handen/polsen en RSI klachten.
De voetjes gebruik ik ook nooit, dan wordt het toetsenbord veel te hoog. Ik heb dus wel altijd mijn armen op het bureau liggen, als ik dat niet doe dan ik krijg ik op korte termijn flink last van mijn schouders en nek. En met een laag toetsenbord is dat ook geen probleem, maar met een hoog toetsenbord zoals ik nu heb, dan merk ik toch wel dat mijn handen in een heel onnatuurlijke stand gaan staan.

Dus bij deze nogmaals de vraag of iemand een goede polssteun weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ossi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:25:
[...]
Dus bij deze nogmaals de vraag of iemand een goede polssteun weet? :)
Had er zelf ook last van, dus heb een week of 2 geleden een Grifiti Fat Wristpad besteld. Is ongeveer 1 a 1.5mm hoger dan de onderrand van m'n Das Keyboard en merk dat daarmee m'n handen op exact de goede hoogte liggen voor mij.
Heb ook zitten kijken naar een Ducky Wristpad, maar daar is zo goed als niet aan te komen.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn nieuwe toetsenbord moet nog komen, maar het is wel één van de zaken waar ik me ook een beetje 'zorgen' over maak, gezien mijn huidige een grote steun heeft ingebouwd van het formaat wat je bij geen enkel ander toetsenbord zo ongeveer krijgt (Roccat Isku), en mijn nieuwe Razer gaat niks hebben.

Dus nog zonder enige ervaring, maar van wat ik had gezien lijkt de door Blerp genoemde Grifiti het soort te zijn wat ik wil hebben, maar dat wel erg veel mensen er last van hebben dat de levensduur beperkt is doordat de toplaag enkel gelijmd is, en niet zo heel goed gelijmd is. Deze zou qua gevoel vergelijkbaar moeten zijn, maar betere levensduur: https://www.megekko.nl/pr...n/Glorious-PC-Gaming-Race. Tegelijk kan je van die Grifiti er twee kopen voor dat geld. Al zijn er natuurlijk een hoop andere die waarschijnlijk soortgelijk zijn. (Megekko heeft ze in een aparte categorie wat wel handig is, itt de pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Sissors schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:33:
Mijn nieuwe toetsenbord moet nog komen, maar het is wel één van de zaken waar ik me ook een beetje 'zorgen' over maak, gezien mijn huidige een grote steun heeft ingebouwd van het formaat wat je bij geen enkel ander toetsenbord zo ongeveer krijgt (Roccat Isku), en mijn nieuwe Razer gaat niks hebben.

Dus nog zonder enige ervaring, maar van wat ik had gezien lijkt de door Blerp genoemde Grifiti het soort te zijn wat ik wil hebben, maar dat wel erg veel mensen er last van hebben dat de levensduur beperkt is doordat de toplaag enkel gelijmd is, en niet zo heel goed gelijmd is. Deze zou qua gevoel vergelijkbaar moeten zijn, maar betere levensduur: https://www.megekko.nl/pr...n/Glorious-PC-Gaming-Race. Tegelijk kan je van die Grifiti er twee kopen voor dat geld. Al zijn er natuurlijk een hoop andere die waarschijnlijk soortgelijk zijn. (Megekko heeft ze in een aparte categorie wat wel handig is, itt de pricewatch).
Die Griffiti is in Ponden en komen nog verzendkosten bij. Ik moet zeggen dat die Megekko er best mooi uit ziet, hoewel daar ook 3,95 verzendkosten bij komt.

Op de website van PC Gaming Race staat alleen dat de inhoudt schuim is, het kwam op mij over alsof het gel was, wat mij persoonlijk fijner lijkt. http://www.pcgamingrace.com/collections/wrist-pads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Deze heeft daar ook een verhaaltje over: YouTube: Glorious PC Gaming race Wrist rest review OR so many wrist rests whi...

Punt blijft denk ik persoonlijke voorkeur. Hij zegt dat gel based steunen zachter zijn dan zulk soort schuim gebaseerd. Momenteel heb ik gewoon hard plastic, dus dan zal ik zelf eerder de harde optie (schuim) doen dan de zachte optie (gel). Kan me wel voorstellen dat schuim in de loop van de tijd gaat inzakken misschien.

Ik denk dus dat het toch een persoonlijk iets gaat blijven wat de voorkeur is. Zelf ga ik eerst zonder proberen, en als ik blijk hem toch te missen ga ik vermoedelijk voor die PC gaming race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

ikt

De Anne Pro komt ergens volgende week aan, hopelijk. Ik popel om Gateron Blues eens te proberen :3

Iemand die dit toetsenbord heeft? Ik ben van plan het overal mee naartoe te sleuren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Sissors schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:09:
Deze heeft daar ook een verhaaltje over: YouTube: Glorious PC Gaming race Wrist rest review OR so many wrist rests whi...

Punt blijft denk ik persoonlijke voorkeur. Hij zegt dat gel based steunen zachter zijn dan zulk soort schuim gebaseerd. Momenteel heb ik gewoon hard plastic, dus dan zal ik zelf eerder de harde optie (schuim) doen dan de zachte optie (gel). Kan me wel voorstellen dat schuim in de loop van de tijd gaat inzakken misschien.

Ik denk dus dat het toch een persoonlijk iets gaat blijven wat de voorkeur is. Zelf ga ik eerst zonder proberen, en als ik blijk hem toch te missen ga ik vermoedelijk voor die PC gaming race.
Bedankt voor de youtube link, dat doet mij toch weer neigen naar de schuimvariant :)
Die van Grifiti lijkt mij toch niet fijn, omdat je toch een vrij "scherpe" rand hebt die in je polsen drukt.

Nog even over nadenken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Ossi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:46:
[...]

Bedankt voor de youtube link, dat doet mij toch weer neigen naar de schuimvariant :)
Die van Grifiti lijkt mij toch niet fijn, omdat je toch een vrij "scherpe" rand hebt die in je polsen drukt.

Nog even over nadenken dus :)
De Grifiti is ook van schuim, dus er zitten echt geen scherpe randen aan. Ik vind het wel een fijne wristpad, maar hij wordt wel snel minder mooi: Natsu in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

* botoo gebruikt al een jaar of twee de Ducky en ben daar meer dan tevreden mee, ziet er nog als nieuw uit (leer is niet zo besmettelijk). Het is beduidend harder dan een schuim variant maar niet zo hard als hout natuurlijk.
Een stuk hout ergens vandaan halen, afkorten en schuin schaven is ook een mogelijkheid om iets precies naar jouw wensen te maken.
Afbeeldingslocatie: https://files.pccasegear.com/UserFiles/DK-WRISTREST-RED-l1-1.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die ziet er wel mooi uit. Wat moest dat kosten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb 'm destijds bij mechanicalkeyboards.nl gehaald en het was iets van EUR 40.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Redelijk aan de prijs, maar als het echt zo lang mee gaat, dan is het dat ook wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBaksteen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 19:38
Geen idee of dit de juiste plek van het forum ervoor is, maar ik heb een vraag aan de trotse Logitech G610 Orion tobo bezitters, ik vroeg me af of het mogelijk is om de dedicated toets om de windows toets uit te schakelen (zie foto) ook in te stellen is als sleepmode knop via de logitech software. M`n keuze om dit bord aan te schaffen hangt daar van af namelijk, en bij de mycom bij mij om de hoek hebben ze dit tobo helaas niet;(

Thanks

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/ix81w2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door KoningBaksteen op 05-12-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Met https://sharpkeys.codeplex.com kan je o.a. toetsen uitschakelen, zo heb ik bv de capslock uitgezet op mijn game-rig, maar je kan ook andere functies aan toetsen verbinden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

botoo schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:34:
Met https://sharpkeys.codeplex.com kan je o.a. toetsen uitschakelen, zo heb ik bv de capslock uitgezet op mijn game-rig, maar je kan ook andere functies aan toetsen verbinden.
ik denk niet dat dat gaat werken:
Things that SharpKeys will not do:

Allow you to swap two keys with each other - e.g. you can’t have Q and Z swap places because the remapping code would get confused
Map multiple key presses to one key - e.g. it will not support an attempt to remap Ctrl+C to the F5 key
Map mouse clicks to any key
Support certain hardware keys that never make it to Windows - e.g. Logitech’s volume buttons or most Fn keys
Support multiple mappings for different users - the Windows key being tweaked is for an entire machine
Protect you from yourself - if you disable your DEL key and can’t login because CtrlAltDel doesn’t work now, you’ll have to reformat

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:45

Hupske

AFCA

In mijn zoektocht naar een goedkoop mechanisch toetsenbord stuit ik op dit plankje:
https://www.amazon.de/Dre...t-Schalter/dp/B01H6DKO7W/

Ik ben dan van plan om de red switches te nemen, vooral omdat ik niet van geklik houd en niet onmundig hard de toetsen hoef ik te drukken.

Echter vind ik het moeilijk om te bepalen wat nu echt de kwaliteit is van de switches. Ze gebruiken Outemu switches, over de blauwe is wel genoeg te vinden, maar de rode variant niet.

Hebben hier mensen er wat ervaring mee?

En ik had weer eens geen geduld en ik heb hem maar besteld :P http://www.ebay.co.uk/itm...-Red-Switch-/272277959705
Ik laat jullie graag weten als ik hem binnen heb wat ik er van vind :)

[ Voor 38% gewijzigd door Hupske op 06-12-2016 15:35 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te kijken naar nieuwe keycaps omdat mijn Das Keyboard Ultimate toch niet helemaal bevalt qua blank keycaps. Nu heb ik gekeken naar bijvoorbeeld deze (https://www.massdrop.com/...t-gradient-pbt-keycap-set).
Heeft iemand ervaring met dit soort keycaps op een toestenbord zonder backlight, is het dan alsnog wel te lezen? Ik vind ze namelijk wel heel mooi (de rainbow versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Welke lay-out wil je?
qwerty us international
Full Keyboard met numpad
RGB-lighting

Black > Clear > Red > Brown > Silent
(ik ben er nog niet helemaal uit eigenlijk, en ik vind het minder belangrijk welk type ik neem)

Wat je is je budget?
+-150 (maar ik ben bereid 200 uit te geven als het moet)

Wil je macro toetsen?
ja, dit hoeven geen dedicated toetsen te zijn.
op mijn g510 begruik ik de macro-record functie wel vaak. om zinnen te kunnen opslaan, of om renaming van bestanden. dus ik vraag mij af of de bijvoorbeeld de Corsair strafe of Ducky Shine 5 dit kan, dat ik een een toets kan binden als macro-record, waarna ik een macro record onder een bepaalde toets.

Doel van het keyboard?
Daily use / Gaming 50/50

geen logitech/razer/sharkoon/..
wel Ducky/Das/Corsair/...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Het lijkt erop dat mijn Ducky Shine 3 aan het overlijden is. Momenteel niet te doen om een kort berichtje te schrijven.

Wat ik ervaar.
Na even inactief te zijn duurt het even voordat de inputs uberhaupt beginnen te verschijnen.
Eerste inputs missen over het algemeen, alsof er een soort wake-up timer is.
als de input dan actief lijkt te zijn mis ik de helft of meer van de karakters in een zin.
Sommige letters worden onnodig vaak herhaalt. (key repeat/rate staat 100% zeker uit/op 1) bv tweakerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs
In korte burst lijkt het even goed te werken.
Dit begon eergister sporadisch dat er karakter herhaald werden, was nog werkbaar.
nu kan ik geen zin aftypen zonder dat ik last heb van een van bovenstaande problemen :/

Wat heb ik geprobeerd:
Reboot.
USB in andere poort.

Als snelle test ook even via teamviewer geprobeerd met een ander toetsenbord om mijn OS uit te sluiten, en dit werkt direct perfect. (voor zover een teamviewer sessie dat toelaat)

Iemand enig idee waar dit door komt en dit ook al eens ervaren?
moet de Ducky nog even op een ander systeem testen en dan ga ik maar een warranty request aanmaken. Is die afdeling van Ducky goed te doen? of kan ik t beter via de verkoper doen, in dit geval alternate.

[ Voor 3% gewijzigd door Hydrosine op 08-12-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

Hydrosine schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:44:
Het lijkt erop dat mijn Ducky Shine 3 aan het overlijden is. Momenteel niet te doen om een kort berichtje te schrijven.

Wat ik ervaar.
Na even inactief te zijn duurt het even voordat de inputs uberhaupt beginnen te verschijnen.
Eerste inputs missen over het algemeen, alsof er een soort wake-up timer is.
als de input dan actief lijkt te zijn mis ik de helft of meer van de karakters in een zin.
Sommige letters worden onnodig vaak herhaalt. (key repeat/rate staat 100% zeker uit/op 1) bv tweakerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs
In korte burst lijkt het even goed te werken.
Dit begon eergister sporadisch dat er karakter herhaald werden, was nog werkbaar.
nu kan ik geen zin aftypen zonder dat ik last heb van een van bovenstaande problemen :/

Wat heb ik geprobeerd:
Reboot.
USB in andere poort.

Als snelle test ook even via teamviewer geprobeerd met een ander toetsenbord om mijn OS uit te sluiten, en dit werkt direct perfect. (voor zover een teamviewer sessie dat toelaat)

Iemand enig idee waar dit door komt en dit ook al eens ervaren?
moet de Ducky nog even op een ander systeem testen en dan ga ik maar een warranty request aanmaken. Is die afdeling van Ducky goed te doen? of kan ik t beter via de verkoper doen, in dit geval alternate.
Probeer eens te spelen met je repeat en delay knoppen
linkje

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:45

Hupske

AFCA

Dat ziet er wel nice uit! Echter moet je nu wel onthouden welke toets wat doet met Fn, vind je dat niet irritant?
Overigens ben ik wel benieuwd waar je die caps vandaan hebt geplukt :)

[ Voor 47% gewijzigd door Hupske op 08-12-2016 14:38 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ik heb na enige tijd antwoord gekregen van Logitech & Alternate. Beide vragen over de Logitech G810 & G610.

Op de Logitech website heeft de Internationaal Amerikaanse layout een kleine linkershift een een lage enter. Met als uitzondering op de regel de G213. De Logitech G213 heeft een grote linkershift en een hoge enter.

Volgens Alternate heeft de G810 & G610 die ze verkopen voor gamers een grote linkershift, ik heb nog een mailtje gestuurd over de enter-knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Swagger schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:07:
Ik heb na enige tijd antwoord gekregen van Logitech & Alternate. Beide vragen over de Logitech G810 & G610.

Op de Logitech website heeft de Internationaal Amerikaanse layout een kleine linkershift een een lage enter. Met als uitzondering op de regel de G213. De Logitech G213 heeft een grote linkershift en een hoge enter.

Volgens Alternate heeft de G810 & G610 die ze verkopen voor gamers een grote linkershift, ik heb nog een mailtje gestuurd over de enter-knop.
Volgens mij haal je dingen door elkaar. Kleine shift betekent hoge enter. Grote shift is platte enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Ossi schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:11:
[...]

Volgens mij haal je dingen door elkaar. Kleine shift betekent hoge enter. Grote shift is platte enter.
Mijn fout voor de Amerikaans Internationale layout met de G610 & G810 krijg je inderdaad de hoge enter. Maar de G213 heeft een grote shift en een grote enter.

Afbeeldingslocatie: http://ggr.digishock.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/09/Logitech-G-G213-Prodigy_MG_0771-752x501.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G403 Wireless? :D

Overigens heb ik 'vernomen' dat Logitech na al die jaren eindelijk US Int' layouts gaat verschepen naar Nederland. Ik weet niet op welke termijn, maar ik vond dat wel goed nieuws :D (en damn het was inmiddels wel tijd :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Het was een plaatje van het internet maar op de foto inderdaad de G403 wireless, zelf heb ik de niet-draadloze versie staan (heerlijke muis trouwens). Binnenkort komt daar de Logitech G810 ANSI indeling bij, Alternate zegt deze te koop te hebben. Daar komt de G610 ANSI bij, ze verwachten dat ze deze eind december geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Swagger schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:27:
[...]

Mijn fout voor de Amerikaans Internationale layout met de G610 & G810 krijg je inderdaad de hoge enter. Maar de G213 heeft een grote shift en een grote enter.

[afbeelding]
Schijnbaar zaten we er allebei een beetje naast, maar damn, komt Logitech weer met een andere toetsenbord lay-out... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Ossi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:17:
[...]

Schijnbaar zaten we er allebei een beetje naast, maar damn, komt Logitech weer met een andere toetsenbord lay-out... :/
Vandaag weer een mailtje gekregen van Alternate dat de G610 (big shift for gamers editie) een grote shift & kleine enter heeft. De G810 (waar ook big shift for gamers bij staat) zou echter een kleine enter en een kleine shift hebben. De informatie die ik toegestuurd krijg is erg dubbelop, ik ga dus eentje bestellen en als deze niet in de juiste layout is stuur ik hem wel terug. Want met al deze layouts zie ik door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Swagger op 09-12-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Swagger schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:19:
[...]

Vandaag weer een mailtje gekregen van Alternate dat de G610 (big shift for gamers editie) een grote shift & kleine enter heeft. De G810 (waar ook big shift for gamers bij staat) zou echter een kleine enter en een kleine shift hebben. De informatie die ik toegestuurd krijg is erg dubbelop, ik ga dus eentje bestellen en als deze niet in de juiste layout is stuur ik hem wel terug. Want met al deze layouts zie ik door de bomen het bos niet meer.
Waarom wil je zo graag een Logitech toetsenbord?
Als ze zo moeilijk doen, dan zou ik er gauw klaar mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

Welke lay-out wil je?
TKL :D Qwerty... grote/kleine enter maakt niet uit. Ik merk dudielijk minder spanning op mijn armen somehow als ik mijn handen naar elkaar toebeweeg. Delete/home/end etc. zijn wel echt nodig. Insert niet.

Zonder dus, ik haal wel een losse erbij of gebruik de numerieke toetsen.

Wil je backlight?
Nee. Ik heb er nu een met, maar gebruik het nooit. Ik typ blind, game amper, nee dus...

Brown? De allrounder... Herrie maakt me niet uit, het is voor op kantoor (daar typ ik veel) dus collega's irriteren is +1.

Wat je is je budget?
Veel, als het maar bang for buck is. Een simpel Chinaboard is ook goed, als het dan minder lang mee gaat koop ik weer een nieuwe :+

Wil je macro toetsen?
Nope

Doel van het keyboard?
Typen? Lang meegaan, evt te gebruiken als hamer. Compact is belangrijk en functioneel en comfortabel. Ik geef nul fucks om 'kijk mij eens iets moois hebben' maar wel om 'kijk mij comfy typen'.

Wat weet je al?
Front-printed keys zijn baas, dat ziet er al een stuk beter uit en toetsen vervagen niet. Een USB 3 hub zou echt super zijn en een vervangbaar snoer ook.

Als er iets is waarmee kruimels e.d. (i know...) makkelijk te verwijderen zijn, bijv doordat het toetsenbord geen 'bak' vormt zou dat ook top zijn.

Ik heb al een Filco gezien, Model Number : FKBN87M/EFB2
Product Name : Majestouch NINJA Tenkeyless [BrownSwitch/Tenkeyless/US ASCII]

Maar deze heb nul extra handige features en het schoonmaken (want je gaat hem een jaar of 5-10 gebruiken...) gaat een crime worden natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 09-12-2016 19:24 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Ossi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:34:
[...]

Waarom wil je zo graag een Logitech toetsenbord?
Als ze zo moeilijk doen, dan zou ik er gauw klaar mee zijn.
Als Alternate de ANSI G810 verkoopt zouden ze (naar mijn weten) de enige in Europa zijn, als het personeel daar niet goed over op de hoogte is doet dat (voor mij) geen afbreuk aan het toetsenbord. Verder is op het moment al mijn randapparatuur van Logitech, dus ik kan dezelfde driver suite gebruiken. En is de kleurstelling van al mijn hardware zwart/blauw (het is ook fijn dat je de kleuren van de status LED's kan veranderen). Verder is het toetsenbord heel sober qua uiterlijk. Een beetje snobistische redenen maar dat zit er dus achter.

Mijn broertje heeft de Corsair K70 en daar is de mechaniek van het toetsenbord blootgelegd (kan het even niet anders benamen). Maar daardoor zitten de mediaknoppen heel erg verzonken in vergelijking met de toetsen. Ook heb ik niks met het "gamer" uiterlijk van het toetsenbord. Ook is er de DAS Keyboard 4, maar dan heb ik dus rode detaillering en witte LED's (niet het ergste wat er is). De ruler is vrij gimmicky en ik lees in veel gebruikerservaringen terug dat het toetsenbord daardoor ook schuift. Dit zou echter mijn 2de keuze zijn mits de Logitech G810 echt niet verkrijgbaar is in de ANSI-indeling.

Wat alle 3 de toetsenborden hebben is een volume wheel, deze wil ik voor de tastbare feedback bij het aanpassen van het volume, ik moet dit via het systeemvolume doen aangezien mijn luidsprekers geen volumeknop hebben. Dit zie ik als een essentieel onderdeel, anders zie je dat toetsenborden vaak geen mediaknoppen hebben maar dat ik dit moet doen in combinatie met de fn-functie, en dat vind ik maar niks voor het on-the-fly aanpassen van het volume (bijv. tijdens het kijken van films, gamen en audiobewerken).

Bovendien, als ik dit nu eens en voor altijd uitgezocht kan krijgen zouden er meer mensen profijt aan kunnen hebben. Ze hoeven alleen even de productinformatie uit te zoeken en te updaten. Er zullen vast anderen zijn die een Logitech in de ANSI-indeling willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een X Chroma en, zo ja, wat kan diegenen vertellen over vingerafdrukken op de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hebben meer mensen hier er last van bij een Cooler Master Masterkeys Pro L (of S) waarbij als je de achtergrondverlichting uit zet, of bijvoorbeeld slechts een paar knopjes verlicht, er altijd een stuk of 6 random knoppen zwak rood licht blijven geven? Deze zijn niet uit te krijgen en de twee bekende resets van deze kb's helpen ook niets. Ook bijwerken van de firmware helpt niets. Heb mijn kb nu al 2x in een paar maanden moeten RMAen. Beetje jammer want verder is het een mooi kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Laatst online: 04-10 11:01
Op dit moment twijfel ik sterk tussen een Cooler Master Masterkeys Pro L of een Ducky Shine 5. De Ducky is 20 euro duurder dan de CM en ik vraag me af: Is het de 20 euro extra waard?
Ik denk dan aan kwaliteitsbeleving, maar ook duurzaamheid van beide merken (Voor zover bekend).

Ik heb de review van Foritain over beide bordjes gelezen en dit geeft wel een aardig beeld, maar ik hoop dat jullie me ook nog een beetje op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Double shot key caps in plaats van laser etched is een van de verschillen, caps zullen het waarscheinlijk langer uithouden, hooguit gaan ze wat glanzen. De CM zou na verloop van tijd kunnen vervagen, waarbij er in dit geval van led verlichting ook licht op die plekken door zou kunnen schijnen.
Bij de CM kun je de verlichting ook via software aanpassen, bij Ducky alleen op het kb zelf zover ik weet. Daarnaast zijn oa de functie, ctrl, shift en win keys te verwisselen/verschuiven met dipswitches onderop. CM gebruikt micro usb, Ducky mini dacht ik.
CM mist ook nog de context menu knop en heeft windows key's aan beide kanten, Ducky heeft wel de context menu knop.
Bij Ducky kun je dacht ik ook nog de fn knop wegconfigureren, als je niet wilt dat er iets veranderd aan je setup.

[ Voor 47% gewijzigd door _XipHiaS_ op 11-12-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_XipHiaS_ schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:11:
Daarnsast zijn oa de functie, ctrl,shift en win keys te verwisselen/verschuiven met dipswitches onderop.
Kun je dat niet net zo goed (beter?) in software doen? Net als repeat-rate etc..

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-12-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Zover ik weet is er geen software voor het os voor Ducky. Wel handig dat je overal je kb kan configureren ongeacht je os. Bij de CM overigens daarnaast ook met de software. Beide slaan de config op in het kb geheugen.
Bij de Ducky kun je ook nog switchen tussen usb 2 en 3 mode voor als je usb 2 niet voldoende power levert. De CM heeft dat niet (misschien auto) maar ik heb er ook geen problemen mee ondervonden op usb 2 met de CM.

Een ander verschil zou nog kunnen zitten in de gebruikte stabilisators voor oa de space bar, maar ik zou even niet de verschillen tussen de twee weten. De CM is niet bepaald stil, met Ducky verder geen ervaring.

[ Voor 32% gewijzigd door _XipHiaS_ op 11-12-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Olaf van der Spek schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:22:
[...]

Kun je dat niet net zo goed (beter?) in software doen? Net als repeat-rate etc..
Ligt eraan hoe dat werkt. Als je ten alle tijden een programma moet hebben draaien heeft het natuurlijk geen zin om het in software te gaan doen, want als je je plankje meeneemt naar een andere computer, of je herinstalleert je OS, of hebt een OS dat ze weer niet ondersteunen (Cougar, ik kijk naar jou!) dan ben je gewoon fucked. Ik doe het liever hardwarematig. Werkt gegarandeerd, vereist geen extra programmatuur of drivers en is ook niet OS afhankelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Vandaag bij Alternate besteld: Ducky One TKL, geen leds, brown switches á 89 euro incl verzenden.

https://www.alternate.nl/...l/product/1295243?lk=9986

Met gratis lederen polssteun :)

https://www.alternate.nl/...teun/html/product/1295244?

Denk dat dit een heel goede deal is :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoe is de kwaliteit van Corsair (K70) ten opzichte van Ducky of Das?
Hero of Time schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:35:
Werkt gegarandeerd, vereist geen extra programmatuur of drivers en is ook niet OS afhankelijk.
Is dat wel zo? Neem keyboard repeat rate, hoe werkt dat in een spel als je een knop gewoon lang ingedrukt moet houden?

[ Voor 71% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-12-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oeh, dat is een goede deal zeg! Gelijk maar 2 regelen, heb ik een reserve of eentje voor op 't werk en een voor thuis. :) Ben nu wel even met wat anders bezig, dus vanavond regelen.
Olaf van der Spek schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:30:
Hoe is de kwaliteit van Corsair (K70) ten opzichte van Ducky of Das?

[...]

Is dat wel zo? Neem keyboard repeat rate, hoe werkt dat in een spel als je een knop gewoon lang ingedrukt moet houden?
Dat moet door het OS geregeld worden. Die krijgt de input. Als je de toets ingedrukt houd en in Windows krijg je de repeat rate zoals je die in het tobo hebt ingesteld, maar in het spel niet, dan ligt dat dus aan het spel die de extra keypresses negeert.

Waarom je een game erbij haalt, snap ik niet helemaal. Het is alleen maar een extra stuk software wat voor onverwacht gedrag kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Zojuist heb ik goedkoop de Steelseries Apex M800 besteld. Ik ben benieuwd hoe dit soort switches aanvoelen(QS1). Heb verder niet in dit topic kunnen vinden wat iemand zijn ervaring hier mee is behalve de review op de product pagina. Waar ik zelf een beetje tegen op zie is de spatie balk. Deze is vrij groot! Ik verwacht dat het toetsenbord eind deze week binnen komt. Ben benieuwd!

product: Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
NoxiuZ schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:06:
Vandaag bij Alternate besteld: Ducky One TKL, geen leds, brown switches á 89 euro incl verzenden.

https://www.alternate.nl/...l/product/1295243?lk=9986

Met gratis lederen polssteun :)

https://www.alternate.nl/...teun/html/product/1295244?

Denk dat dit een heel goede deal is :)
Let er wel op dat je oranje/bruine tekst krijgt op je toetsen en niet de witte tekst zoals op de foto. Was voor mij reden om het spul toch weer terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

ApoC schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:04:
[...]

Let er wel op dat je oranje/bruine tekst krijgt op je toetsen en niet de witte tekst zoals op de foto. Was voor mij reden om het spul toch weer terug te sturen.
Een beetje zoals dit?

YouTube: Ducky Channel one series black keycap orange font double shot keycap

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/n5zy_7DaeyU/maxresdefault.jpg

Ik denk niet dat het voor mij veel uit maakt. Ben toch van plan ooit front printed keycaps erop te doen en wat te customizen :) Ik vind oranje/zwart nog wel gaaf trouwens :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 12-12-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:07
_XipHiaS_ schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:25:
Hebben meer mensen hier er last van bij een Cooler Master Masterkeys Pro L (of S) waarbij als je de achtergrondverlichting uit zet, of bijvoorbeeld slechts een paar knopjes verlicht, er altijd een stuk of 6 random knoppen zwak rood licht blijven geven?
Nee, geen last van. Ik gebruik 2 profielen / memory posities voor games en daarbij heb ik van dit probleem geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Blijkt een bekend probleem van de eerste batch te zijn op CM forums. Ik heb het kb meteen gekocht nadat het uit en leverbaar was, beetje te snel waarscheinlijk 😀

Had meestal een color wave draaien, niet eens op z'n felste stand. Toen ik na een poos met customizen van wat key's voor een game zag ik dat enkelle key's niet geheel off stonden. Geen defecte LED's want nog geheel te customizen met gewenste kleur. Viel ook niet op met het oog bij een wave, want het rood brand maar heel zwak. Pas als je alles uitschakeld merk je dat dat niet voor alle knopjes lukt.

[ Voor 54% gewijzigd door _XipHiaS_ op 13-12-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na vele jaren gebruik op mijn oude toetsenbord, begint die echt kapot te gaan. sommige toetsen doen het niet en is tijd voor vervanging. echter zie ik door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. keuzes keuzes en keuzes, nooit bij stil gestaan dat er zoveel verschillende dingen zijn waarop toetsenborden verschillen.

Welke lay-out wil je?
qwerty

met numpad

Wil je backlight?
mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk

hier kom ik niet echt uit wat verstandig is om te halen

Wat je is je budget?
100-150 euro, dit is niet helemaal vast

Wil je macro toetsen?
nee niet nodig

Doel van het keyboard?
"normaal" typewerk en af en toe een spel spelen

Wat weet je al?
ik wil graag een zwart toetsenbord en goed schoon te houden is. hoe meer ik er over lees hoe meer keuzes er zijn van toetsenborden die aan mijn "eisen" voldoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Gelijk een reviewtje gemaakt van mn ducky one.

productreview: Ducky One DKON1687S (Cherry Brown, geen leds, US Qwerty) revie...

Iemand een idee waar je een engelstalige manual kan vinden van de tobo's?

Laat maar, helemaal onderop de site kan je een taiwanese manual vinden. Als je die opent kom je onderop bij de Engelse manual :/

Nou, makkelijk ging het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:08
Na zelf al een tijdje aan het typen te zijn op een CM Trigger Z Cherry Brown toetsenbord vond ik het nu tijd om ook mijn partner eens te verblijden met een mechanische toetsenbord. Graag had ik opnieuw de Trigger Z gekocht, maar die is jammer genoeg niet meer verkrijgbaar.

Als alternatief heb ik nu de pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch gekocht met een Ducky Wrist Rest.

Wat me nu opvalt (in vergelijking met de Trigger Z) is dat het toetsenbord erg hoog is. Daarmee bedoel ik dat terwijl ik type en mijn polsen op de polssteun laat leunen, ik vaak de spatiebalk in mijn hand voel. Ik moet mijn hand dus echt goed gebogen houden wil ik lekker vrij kunnen typen.

Nu vroeg ik me af of meer mensen dat herkennen en of er (+/- € 100) toetsenborden zijn die wat lager zijn in zijn geheel. Blue of Brown is dan niet het belangrijkste. In de pricewatch kwam ik alleen nog deze alternatieven tegen:
pricewatch: Das Keyboard Model S Professional Keyboard (Qwerty US)
pricewatch: MSI GK-701 Gaming Keyboard

Of de andere CM toetsenborden moeten nog een optie zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 14-12-2016 10:36 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
CurlyMo schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:24:
Na zelf al een tijdje aan het typen te zijn op een CM Trigger Z Cherry Brown toetsenbord vond ik het nu tijd om ook mijn partner eens te verblijden met een mechanische toetsenbord. Graag had ik opnieuw de Trigger Z gekocht, maar die is jammer genoeg niet meer verkrijgbaar.

Als alternatief heb ik nu de pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch gekocht met een Ducky Wrist Rest.

Wat me nu opvalt (in vergelijking met de Trigger Z) is dat het toetsenbord erg hoog is. Daarmee bedoel ik dat terwijl ik type en mijn polsen op de polssteun laat leunen, ik vaak de spatiebalk in mijn hand voel. Ik moet mijn hand dus echt goed gebogen houden wil ik lekker vrij kunnen typen.

Nu vroeg ik me af of meer mensen dat herkennen en of er (+/- € 100) toetsenborden zijn die wat lager zijn in zijn geheel. Blue of Brown is dan niet het belangrijkste. In de pricewatch kwam ik alleen nog deze alternatieven tegen:
pricewatch: Das Keyboard Model S Professional Keyboard (Qwerty US)
pricewatch: MSI GK-701 Gaming Keyboard

Of de andere CM toetsenborden moeten nog een optie zijn?
Corsair K70 met polssteun een optie? Is in ieder geval gevoelsmatig een vrij laag toetsenbord voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Zat ik naar te kijken, maar dat is wel echt een game toetsenbord qua uitstraling. Vandaar dat ik er aanvankelijk niet op uit kwam. Het doel is uiteindelijk gewoon type werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan heb je redelijk kleine handen, of niet? Hoe dan ook, polssteun is het antwoord. Gisteravond die van Ducky die een paar posts geleden was genoemd besteld. Komt morgen binnen. Ik denk dat het wel gaat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
CurlyMo schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:01:
Zat ik naar te kijken, maar dat is wel echt een game toetsenbord qua uitstraling. Vandaar dat ik er aanvankelijk niet op uit kwam. Het doel is uiteindelijk gewoon type werk.
Op zich valt het mee als je hem in het echt ziet (en geen RGB versie koopt). Het valt me altijd op dat de K70 in het echt veel zwarter van kleur is, dan op de foto's. (Lijkt het soms bijna grijs/zilver).

Het is verder wel een fijn werkend Tobo met een fantastische bouwkwaliteit voor zover ik kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hero of Time schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:10:
Dan heb je redelijk kleine handen, of niet? Hoe dan ook, polssteun is het antwoord. Gisteravond die van Ducky die een paar posts geleden was genoemd besteld. Komt morgen binnen. Ik denk dat het wel gaat schelen.
Zoals ik zei gebruik ik die al. Waarschijnlijk kleine handen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heeft die K70 nou speciaal gevormde caps op 1 - 6 en WASD?
Ik las wel de functietoetsen erg dicht op de normale toetsen zitten.

[ Voor 45% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-12-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 12:00

WCA

Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:51:
Heeft die K70 nou speciaal gevormde caps op 1 - 6 en WASD?
Ik las wel de functietoetsen erg dicht op de normale toetsen zitten.
Die speciale keys zijn optioneel. De mediakeys zitten op een prima plek imo, heb iig nergens last van

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hmm, Afuture geeft aan nog 2 Trigger Z's te hebben. Gelijk een besteld. Kijken of ze hem kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:48:
Dat moet door het OS geregeld worden. Die krijgt de input.
Welke input precies? Normaal krijgt het OS KeyDown en KeyUp events.. het OS past dan repeat delay en rate toe en genereert KeyPress events die software dan weer kan gebruiken.
Met keyboard repeat acceleration lijkt het me dat het keyboard extra KeyUp en KeyDown events faked, wat in spellen die daar gebruik van maken negatieve gevolgen kan hebben.
Ik noem spellen omdat 'normale' programma's er volgens mij geen gebruik van maken.
Volgens mij zijn er ook compatibility issues met macOS.

Verder lijkt een software oplossing mij veel krachtiger en gebruiksvriendelijker, en niet elke toetsenbordbouwer hoeft het wiel opnieuw uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Laatst online: 00:04

koelebobes

Wen BTC €100K

Op dit moment staat op Massdrop deze set te koop:

Afbeeldingslocatie: https://massdrop-s3.imgix.net/product-images/dasher-and-dancer-sa-custom-keycap-set/MD-26887_20161208114057_246826fa6bb6950d.jpg?auto=format&fm=jpg&fit=crop&w=1023&dpr=1

Iemand enig idee waar ik een soortgelijke set zou kunnen halen maar dan in het rood of moet ik dan afwachten? Ik wil mijn Ducky Shine 5 customizen maar ben redelijk nieuw met de layouts en dergelijke

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Ben opzoek naar een kleiner toestsenbordje in plaats van mijn "Corsair Gaming K70 Cherry MX Red - Red LED". Dus een mini of TKL toetsenbord is wat mij betreft fijner/prima. Wel wil ik een neutraal bordje, dus zwart met witte letters of andersom, zonder uitspringende ledjes die anders gekleurd zijn (zoals heel veel toetsenborden blauwe lichtjes hebben voor capslock, scrolllock, etc.).

Welke lay-out wil je?
QWERTY

Zonder numpad

Wil je backlight?
Niet per se, maar wit licht of RGB (instelbaar) is ook prima

Ik heb nu de rode en die vind ik heel erg fijn, geen ervaring met andere mechanieken. Ben wel vooral aan het gamen (shooters) dus dan kom ik al snel op rode of zwarte switches neem ik aan?

Wat je is je budget?
Ergens tussen de 50-100 is prima, RGB is vaker wat duurder natuurlijk.

Wil je macro toetsen?
Niet nodig, maar volume controle is leuke extra.

Doel van het keyboard?
Vooral gamen (shooters), enige regelmaat typen.

Wat weet je al?
Wil een kleiner toetsenbord (TKL of mini, wel normale toetsgrootte), daarnaast het liefst een simpel/strak model zonder fratsen. Liever ook geen rare kleurtjes, tenzij deze aanpasbaar zijn (RGB) of gewoon wit licht. Naast dit alles gaat mijn voorkeur nu naar red switches, maar heb geen ervaring met andere (zwarte zou bijvoorbeeld ook prima kunnen zijn?)

In de pricewatch kwam ik niet veel tegen, op de Ducky One DKON1687S na, maar die heeft dus blauwe status leds.. :'(

Deze van aliexpress lijkt me wel wat, maar die heeft geen red switches, maar wel black. Geen ervaring met black switches dus ik weet niet of ik dat fijn ga vinden. linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://tweakers.net/pric...geen-leds-us-qwerty).html

Deze heb ik zelf maar dan met blauwe switches, want click clack :D Mis zelf de ledjes niet, kijk zelden naar mijn toetsenbord.

Heb zelf ook nog een vraagje over deze keycaps:

https://mechanicalkeyboar...ouble-shot-keycap-purple/

Ik zie op de 2 foto's 2 verschillende configuraties, betekend dit dat all die caps in de set zitten? Of zijn het verschillende pakjes voor de verschillende caps? (A-Z toetsen, 1-0 boven etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:32:
[...]

https://tweakers.net/pric...geen-leds-us-qwerty).html

Deze heb ik zelf maar dan met blauwe switches, want click clack :D Mis zelf de ledjes niet, kijk zelden naar mijn toetsenbord.

Heb zelf ook nog een vraagje over deze keycaps:

https://mechanicalkeyboar...ouble-shot-keycap-purple/

Ik zie op de 2 foto's 2 verschillende configuraties, betekend dit dat all die caps in de set zitten? Of zijn het verschillende pakjes voor de verschillende caps? (A-Z toetsen, 1-0 boven etc.)
Bedankt, maar die had ik al gezien inderdaad. Ik vind die blauwe status ledjes maar niks, dit omdat ik mijn hele bureau strak wil hebben met een paar kleuren (zwart wit in dit geval). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Louw Post schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:47:
Ben opzoek naar een kleiner toestsenbordje in plaats van mijn "Corsair Gaming K70 Cherry MX Red - Red LED". Dus een mini of TKL toetsenbord is wat mij betreft fijner/prima. Wel wil ik een neutraal bordje, dus zwart met witte letters of andersom, zonder uitspringende ledjes die anders gekleurd zijn (zoals heel veel toetsenborden blauwe lichtjes hebben voor capslock, scrolllock, etc.).

[...]

Deze van aliexpress lijkt me wel wat, maar die heeft geen red switches, maar wel black. Geen ervaring met black switches dus ik weet niet of ik dat fijn ga vinden. linkje
Ik heb het iets andere model, meer TKL vormgeving dan zo compact. En de zwarte switch. Typt best lekker. Ik houd wel van een wat zwaardere toets. Met MX Red kan ik m'n vingers niet eens laten rusten op de toetsen zonder ze onbedoeld in te drukken. Het moet je net liggen natuurlijk, een zwaardere switch, maar ik vind het erg prettig.

Edit:
Overigens heb ik nog niet gevonden hoe ik de kleur van de LEDs verander. Het is zoals het op de foto's bij het artikel te zien is. 6 regels, 6 verschillende kleuren (rood, oranje, blauw, groen, paars, roze).

[ Voor 6% gewijzigd door Hero of Time op 16-12-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:47:
[...]

Bedankt, maar die had ik al gezien inderdaad. Ik vind die blauwe status ledjes maar niks, dit omdat ik mijn hele bureau strak wil hebben met een paar kleuren (zwart wit in dit geval). :+
Moet zeggen, door de plek waar de ledjes zitten, zie je vaak toch niet. Het ledje is niet sterk genoeg om echt een blauw licht te kunnen vormen. Kan straks in het donker wel een foto voor je schieten mocht je het willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Hero of Time schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:47:
[...]

Ik heb het iets andere model, meer TKL vormgeving dan zo compact. En de zwarte switch. Typt best lekker. Ik houd wel van een wat zwaardere toets. Met MX Red kan ik m'n vingers niet eens laten rusten op de toetsen zonder ze onbedoeld in te drukken. Het moet je net liggen natuurlijk, een zwaardere switch, maar ik vind het erg prettig.
Dank! Je hebt het dan over degene die ik op AliExpress linkte? De zwarte switch vind ik het dan nog het overwegen waard. Ik heb zelf wel eens inderdaad dat ik per ongeluk opzij loop in een game, dus misschien is zwart nog niet zo'n gek idee.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:50:
[...]

Moet zeggen, door de plek waar de ledjes zitten, zie je vaak toch niet. Het ledje is niet sterk genoeg om echt een blauw licht te kunnen vormen. Kan straks in het donker wel een foto voor je schieten mocht je het willen zien.
Oké, dat zou alsnog een optie kunnen zijn, het is wel een mooi toetsenbordje verder. Als je de kans krijgt om een foto te maken, graag! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Louw Post schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:56:
[...]

Dank! Je hebt het dan over degene die ik op AliExpress linkte? De zwarte switch vind ik het dan nog het overwegen waard. Ik heb zelf wel eens inderdaad dat ik per ongeluk opzij loop in een game, dus misschien is zwart nog niet zo'n gek idee.
Jep. Zie ook m'n toevoeging over de LEDs. Ben best tevreden over de Ajazz en zou hem dan ook op werk gaan gebruiken. Had eerst de CM met MX Brown maar dat vind ik toch net te licht. Die houd ik nu als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Louw Post schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:47:
Wat een raar grote pijltjestoetsen.. verder ziet ie er leuk uit.

Is pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:56:
[...]

Oké, dat zou alsnog een optie kunnen zijn, het is wel een mooi toetsenbordje verder. Als je de kans krijgt om een foto te maken, graag! :)
Mijn moto g4 plus vond het zonder licht niet zo heel tof, dus monitor staat nog aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wnrHhuHl.jpg

Dit is onder een schuine hoek zodat je net de ledjes zelf niet ziet. Met wat licht aan zie je die gloed amper.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PTfRe5Ll.jpg

Ter vergelijking met mijn Steelseries rival 100(?). Ik weet niet of je verder nog wat rond je bureau hebt liggen wat licht afgeeft, want naast mijn muis valt het helemaal niet op. Verder kan ik het toetsenbord zeker aanraden, de macro's werken ook prima.

Mocht je nog wat speciaals in gedachten hebben kwa foto's of iets afvragen, let me know!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:59:
[...]

Wat een raar grote pijltjestoetsen.. verder ziet ie er leuk uit.

Is pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY niks?
De pijltjestoetsen vond ik ook een beetje raar inderdaad, maar verder leuk bordje lijkt me.

Dank voor de tip, maar het grijze rondom de toetsen staat me niet zo aan haha. :+
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 01:04:
[...]

Mijn moto g4 plus vond het zonder licht niet zo heel tof, dus monitor staat nog aan.

[afbeelding]

Dit is onder een schuine hoek zodat je net de ledjes zelf niet ziet. Met wat licht aan zie je die gloed amper.

[afbeelding]

Ter vergelijking met mijn Steelseries rival 100(?). Ik weet niet of je verder nog wat rond je bureau hebt liggen wat licht afgeeft, want naast mijn muis valt het helemaal niet op. Verder kan ik het toetsenbord zeker aanraden, de macro's werken ook prima.

Mocht je nog wat speciaals in gedachten hebben kwa foto's of iets afvragen, let me know!
Dankje voor de foto's de lichtjes zijn inderdaad niet zo heel opvallend. Mijn muis (Zowie, zwart met witte print en scroll wheel) heeft verder geen lichtjes. Ik ga even wat YouTube filmpjes af, zit nu te twijfelen tussen die Ducky en die van AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:28:
[...]

De pijltjestoetsen vond ik ook een beetje raar inderdaad, maar verder leuk bordje lijkt me.

Dank voor de tip, maar het grijze rondom de toetsen staat me niet zo aan haha. :+

[...]

Dankje voor de foto's de lichtjes zijn inderdaad niet zo heel opvallend. Mijn muis (Zowie, zwart met witte print en scroll wheel) heeft verder geen lichtjes. Ik ga even wat YouTube filmpjes af, zit nu te twijfelen tussen die Ducky en die van AliExpress.
Geen dank, hoop dat ik je heb kunnen helpen. Succes met het maken van de keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Louw Post schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:28:
Ik ga even wat YouTube filmpjes af, zit nu te twijfelen tussen die Ducky en die van AliExpress.
Ik heb dus die Ajazz TKL met black switches en een Ducky met MX Black. Merk eigenlijk niet veel verschil tussen de twee met typen. De layout is in mijn geval hetzelfde, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Als het je eerste mech wordt, kan je met die Ajazz eigenlijk geen bult vallen. Je moet alleen een paar weken wachten omdat het uit China/Hong Kong komt.

Wil je echt alleen witte LEDs, dan is de Ducky beter, want ik vraag mij af of je met die RGB LEDs wel de kleur kan veranderen bij Ajazz. Verlichting uit zie je gelijk niet meer wat er op de toets moet staan, zoals je kan zien bij de foto's van mariikvt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 23:20
Ik ben aan het kijken naar een Ducky Shine 5 met Cherry MX Nature White switches. Zijn deze switches ook geschikt voor typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou niet weten waarom niet. Het is een persoonlijke voorkeur tenslotte. ;) Ga dus eerst eens na welk karakteristiek je prettig vind in een toets/mechaniek. Dan weet je ook of je het prettig vind om er mee te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Hero of Time schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:02:
[...]

Ik heb dus die Ajazz TKL met black switches en een Ducky met MX Black. Merk eigenlijk niet veel verschil tussen de twee met typen. De layout is in mijn geval hetzelfde, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Als het je eerste mech wordt, kan je met die Ajazz eigenlijk geen bult vallen. Je moet alleen een paar weken wachten omdat het uit China/Hong Kong komt.

Wil je echt alleen witte LEDs, dan is de Ducky beter, want ik vraag mij af of je met die RGB LEDs wel de kleur kan veranderen bij Ajazz. Verlichting uit zie je gelijk niet meer wat er op de toets moet staan, zoals je kan zien bij de foto's van mariikvt.
Dank voor je reactie, ik heb op het moment al de Corsair K70 met red switches, dus daarom mijn vraag over de black switches. Ik had een zwarte Ajazz gevonden met witte leds (linkje), dus die heb ik maar gewoon besteld, voor een 37€ is het wel het proberen waard. Ook had ik er geen haast bij omdat mijn huidige natuurlijk ook gewoon nog voldoet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57
WhiteFox is er eindelijk, had een DIY kit genomen, alles werkte, switches en leds. Dan begonnen met inkorten van de beentjes van die leds -> twee leds die 't niet meer doen.

Foto's: http://m.imgur.com/a/KnkUg

Iemand enig idee wat ik kan testen/hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:02
Los solderen en 2 anderen er in doen om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Uberdude schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:53:
Los solderen en 2 anderen er in doen om te testen
Al getest bij 1 van de 2 leds, geen succes. Eerst gaf een van de twee met wat beweging ook weer licht, dus leek 't een slecht contact, maar na dat puntje te hersolderen gebeurde er niks meer.

Maken die vuile plekjes op pcb iets uit? Lijkt hars van de soldeertin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Sakke1994 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:56:
[...]

Al getest bij 1 van de 2 leds, geen succes. Eerst gaf een van de twee met wat beweging ook weer licht, dus leek 't een slecht contact, maar na dat puntje te hersolderen gebeurde er niks meer.

Maken die vuile plekjes op pcb iets uit? Lijkt hars van de soldeertin.
Welke ledjes zijn het? Weet je zeker dat de led niet verkeerd om zit, volgens mij moesten er een paar andersom...
EDIT: nvm heb het even nagekeken, dat is bij mij alleen zo bij de rechter alt. En bij jouw zijn het de backspace en de toets naast pijl omhoog, dus het zal wat anders zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Natsu op 17-12-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
http://imgur.com/Dzgj5Qz
Natsu schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:31:
[...]

Welke ledjes zijn het? Weet je zeker dat de led niet verkeerd om zit, volgens mij moesten er een paar andersom...
EDIT: nvm heb het even nagekeken, dat is bij mij alleen zo bij de rechter alt. En bij jouw zijn het de backspace en de toets naast pijl omhoog, dus het zal wat anders zijn.
Dat was hier nergens 't geval.

Edit: na het insteken nu gaan na een aantal seconden alle leds gewoon uit, maar kan blijven typen :/. <- niet meer

Edit: beide leds vervangen -> niks. Als ik die leds op een vrij plekje test, werken deze perfect, dus waarschijnlijk iets aan de LED61 en het led vakje tussen LED14-15 :/, of de sporen daartussen?

Edit2: hoogstwaarschijnlijk bij beide leds de soldeerpunten iets te heet laten worden. Zou normaal mogelijk moeten zijn om van ergens anders dan naar daar te herrouteren met elektrische draad :).. hopelijk snel een werkend tobo dan. Moest ie af geraken, komen er pics :D.

Edit3: http://m.imgur.com/q0GD8SQ

Done.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q0GD8SQl.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Sakke1994 op 20-12-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Voor de liefhebbers of mensen die nog op zoek zijn: kwam toevallig net nog een aanbieding van Ibood tegen.

Cherry MX Board 6.0 Mech. Toetsenbord.

Goedkoopste in de pricewatch is €176,95 pricewatch: Cherry MX Board 6.0, bij Ibood nu €99,95.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Meh, full size en MX Red switches. Niet mijn persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja elk toetsenbord is wel niet iemands voorkeur. Als het wel je voorkeur is, is het een mooie aanbieding, met als nadeel dat het Ibood is.

Bij mij is gisteren mijn Razer Blackwidow Chroma met Razer orange switches binnengekomen. Vooral bij de shift voelt hij zwaarder aan als mijn oude rubber dome (geen verschil kunnen opmerken tussen bijvoorbeeld shift, capslock, ctrl, etc, alleen ik gebruik shift veel, en met mijn pink, dus dan merk je daar als eerst verschillen). Nieuwe toetsenbord layout, dus dat is altijd even wennen (vooral dat de F2 toets tussen de 3 en de 4 zit, terwijl bij mijn oude hij recht boven de 3 zat).

Overall kan ik er eigenlijk niet veel over zeggen. Ondanks dat het de stille versie is, is het geluid gigantisch wat ze maken tov rubberdome. Aan ene kant zie ik waarom sommige dol zijn op dat geluid, aan andere kant zou het me niet geheel verbazen als ik nog een keer o-ringen koop. Ze hebben niet de irritante hysterese die de (Razer) klikkende switches hebben. Maar het is ook niet dat ik direct had dat het een verademing is tov een fatsoenlijke rubberdome.

De lampjes zijn leuk en makkelijk in te stellen. Wat me wel wat tegenviel is dat hoewel de software eenvoudig is te gebruiken, er geen geavanceerde modus ofzo was. Want ik heb al zo een reeks ideeën die simpelweg niet mogelijk zijn.

Edit: En als iemand nog een luxe toetsenbord tas of metallic keycaps wil voor Razer toetsenborden, stuur een PM :P (zaten gratis erbij).

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 20-12-2016 15:06 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 158 Laatste