Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:50

Hupske

AFCA

Vandaag mijn bestelde Drevo Gramr 84 binnen gekregen. Moest hem alleen nog wel zelf ophalen op het postkantoor, want daar was hij direct naar toe gestuurd. Daar kwam ik pas achter doordat ik een briefje van PostNL kreeg dat hij al 17 december op het postkantoor afgeleverd was.

Maar op het eerste gezicht ben ik tevreden. Kom van een Corsair K30 af die flink versleten was en vond hem ook teveel ruimte innemen op mijn bureau. Dus voor wat kleiner gekozen en tevens voor een mechanische gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6U7Ttz2yeM6WGn7pPeCfG6uV/medium.jpg

Vind het zelf een mooi bordje om zo te zien. Toets aanslag is erg licht, dus ik druk nog wel eens perrongeluk een toets in waar dat niet de bedoeling is. Maar met wat gewenning komt dat wel goed.
Verder is het wel erg fijn dat hij via de FN-toets multimedia toetsen hebt en ook een volwaardige numlock :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gt49RCVhMsXZA2YWwDtfrrKk/medium.jpg

Ik heb het bordje gekozen met de Outemu red switches en ze komen voor mijn gevoel wel degelijk over. Maar ik heb totaal geen vergelijking met andere red switches.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mt2A7gmeW7Gh8TqkmdAPiZBb/medium.jpg

De verlichting komt er goed door, wat wel prettig is. Verder kan je zelf ook 5 verschillende thema's instellen met welke toets verlicht moet worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gdrQYUzylpXHP5JaoPHCwpfR/medium.jpg

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Heeft iemand enig idee waar ik een transparante keycap set kan kopen voor Corsair? Ik heb bij Max Keyboard gekeken en de shipping costs maar Nederland zijn net zo hoog als de prijs van het product zelf! Op andere sites ben ik nog geen sets met transparante zwarte keys tegengekomen.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Heeft iemand een idee waar ik een kûl es-87 vandaan kan halen? De enige EU shop die ik heb gevonden is mechanicalkeyboards.nl, maar die hebben negatieve voorraad en reageren niet op e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Wel interessante massdrop 65% met split spacebar: https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open
starting December 27th at 6 a.m. PT.
Afbeeldingslocatie: https://massdrop-s3.imgix.net/product-images/z70-mechanical-keyboard/MD-31079_20161222141732_3b07d4be73f28e4d.jpg

Ik twijfel of ik deze zal bestellen en dan mijn whitefox verkoop..
EnigmaNL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:16:
Heeft iemand enig idee waar ik een transparante keycap set kan kopen voor Corsair? Ik heb bij Max Keyboard gekeken en de shipping costs maar Nederland zijn net zo hoog als de prijs van het product zelf! Op andere sites ben ik nog geen sets met transparante zwarte keys tegengekomen.
Wordt lastig met je bottom row geloof ik, maar ik vind zelf de vortex backlit keycaps wel erg fijn. Je kunt dan kijken of je voor je bottom row ergens andere keycaps daarmee kunt combineren of je huidige bottomrow houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loper77
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:42
Sinds een paar weken heb ik als vervanging van mijn Cherry MX Board 3.0 Red een Corsair Strafe RGB MX silent. Echter kan ik niet wennen aan de hoge keycaps van de Strafe en zou ik deze graag vervangen door lagere, die kan ik aleen niet makkelijk online vinden (door de afwijkende bottom row en low profile wens), heeft iemand hier wat tips voor passende lagere keycaps voor de Corsair Strafe?

Ik heb trouwens wel getwijfeld om weer een Cherry MX Board 3.0 te nemen omdat die fantastisch typed, echter is de bouwkwaliteit niet goed genoeg binnen de garantietermijn heb ik verschillende nieuwe modellen gekregen en ze hebben allemaal twee kwetsbaarheden, 1. de uitklapbare pootjes en 2. de USB connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Natsu schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:08:
Wel interessante massdrop 65% met split spacebar: https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open
[...]

[afbeelding]

Ik twijfel of ik deze zal bestellen en dan mijn whitefox verkoop..
Als je het doet vanwege een lichte verslaving in het kopen van nieuwe toetsenborden, oké. Maar anders waarom? Zo heb je niet veel aan die lange levensduur die een mechanisch toetsenbord zou hebben ;).

Als ik even kijk naar die WhiteFox, dan op het oog lijkt me een nadeel dat hij erg hoog is, en misschien is deze lager, al ligt dat misschien ook wel vooral aan de hoek van de foto die ik heb gevonden. Maar verder? Heb je een dubbele spatiebalk nodig? Want dat is anders het enige wat ik zou zien om voor deze te gaan. De verlichting vind ik met die keycaps niet echt goed uitgewerkt. En ik kan je garanderen dat je de eerste 500x dat je ctrl wil indrukken, fn indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Sissors schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:50:
Als je het doet vanwege een lichte verslaving in het kopen van nieuwe toetsenborden, oké. Maar anders waarom? Zo heb je niet veel aan die lange levensduur die een mechanisch toetsenbord zou hebben ;).
Het is niet het kopen wat ik leuk vind, het is meer het zoeken naar het perfecte toetsenbord voor mij. Levensduur heb ik nog steeds veel aan als ik het verkoop, want ik denk niet dat ik verlies hoef te maken ;)
Als ik even kijk naar die WhiteFox, dan op het oog lijkt me een nadeel dat hij erg hoog is, en misschien is deze lager, al ligt dat misschien ook wel vooral aan de hoek van de foto die ik heb gevonden. Maar verder? Heb je een dubbele spatiebalk nodig? Want dat is anders het enige wat ik zou zien om voor deze te gaan. De verlichting vind ik met die keycaps niet echt goed uitgewerkt. En ik kan je garanderen dat je de eerste 500x dat je ctrl wil indrukken, fn indrukt.
De Whitefox is inderdaad wat hoog met de standaard meegeleverde feet. Maar dat is, als je dat een nadeel vindt, wel makkelijk op te lossen. Ik ben wel erg blij met mijn Whitefox, maar helaas kan ik het niet echt verantwoorden om een Z70 te kopen als ik mijn Whitefox houd.

De reden dat ik de Z70 overweeg is vooral de dubbele spatiebalk. Heb ik dat nodig, nee. Maar ik zie er zeker voordeel van in, ik gebruik voornamelijk de linker helft. Dan kan ik met de rechter spatiebalk wat anders doen :P

Even voor mezelf de vergelijking met Whitefox:
+++ dubbele spatiebalk
+ zwarte case, vind ik mooier dan het zilver van de whitefox.
- standaard keycaps wat saaier
- kabel aan de zijkant, vind ik wat minder mooi. En is denk ik ook wat minder handig voor mijn setup nu.
-- (en dit is de reden dat ik het denk ik niet doe) bottomrow: Het is volledig te programmeren dus ctrl en fn zijn makkelijk om te draaien. Maar al die 1U keys zijn een stuk minder fijn dan de 1.25 keys die ik nu heb.

[ Voor 0% gewijzigd door Natsu op 24-12-2016 11:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09 22:10
Eigenlijk zou ik dan die FN op de capslock plek willen hebben en grotere modifiers op die Z70. Ik heb de aria versie van de WhiteFox en kan niet leven zonder backspace rechtsboven ;-) Die zwarte case is wel erg netjes zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hupske schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:56:
Vandaag mijn bestelde Drevo Gramr 84 binnen gekregen. Moest hem alleen nog wel zelf ophalen op het postkantoor, want daar was hij direct naar toe gestuurd. Daar kwam ik pas achter doordat ik een briefje van PostNL kreeg dat hij al 17 december op het postkantoor afgeleverd was.

Maar op het eerste gezicht ben ik tevreden. Kom van een Corsair K30 af die flink versleten was en vond hem ook teveel ruimte innemen op mijn bureau. Dus voor wat kleiner gekozen en tevens voor een mechanische gegaan.
[afbeelding]

Vind het zelf een mooi bordje om zo te zien. Toets aanslag is erg licht, dus ik druk nog wel eens perrongeluk een toets in waar dat niet de bedoeling is. Maar met wat gewenning komt dat wel goed.
Verder is het wel erg fijn dat hij via de FN-toets multimedia toetsen hebt en ook een volwaardige numlock :)
[afbeelding]

Ik heb het bordje gekozen met de Outemu red switches en ze komen voor mijn gevoel wel degelijk over. Maar ik heb totaal geen vergelijking met andere red switches.
[afbeelding]

De verlichting komt er goed door, wat wel prettig is. Verder kan je zelf ook 5 verschillende thema's instellen met welke toets verlicht moet worden.
[afbeelding]
Die lijkt wel heel erg op de Keycool 84 die ik hier heb liggen, maar dan met Outemu switches i.p.v. Cherry. Enige verschillen die ik verder zo snel kan vinden zijn de keycaps (ABS i.p.v. PBT bij het non-backlit model van de Keycool 84) en de stabilizers (Cherry i.p.v. Costar). Ben benieuwd hoe het bord je gaat bevallen, persoonlijk is het mijn favoriete formaat en indeling.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ook zeer tevreden bezitter van een keykool84. Die van mij is uitgerust met rooie kailhs en pbt blanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:50

Hupske

AFCA

MiBe schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:01:
[...]

Die lijkt wel heel erg op de Keycool 84 die ik hier heb liggen, maar dan met Outemu switches i.p.v. Cherry. Enige verschillen die ik verder zo snel kan vinden zijn de keycaps (ABS i.p.v. PBT bij het non-backlit model van de Keycool 84) en de stabilizers (Cherry i.p.v. Costar). Ben benieuwd hoe het bord je gaat bevallen, persoonlijk is het mijn favoriete formaat en indeling.
Kwa uiterlijk komen ze idd redelijk overeen met elkaar. Naast de verschillen die je opnoemt, zit er volgens mij ook nog een redelijk verschil in de prijs. Ik heb hem voor 39 euro inclusief verzending gekocht :)

Tot nu toe bevalt het bordje mij echt goed. Maak al een hoop minder typefouten in vergelijking met de Corsair die ik had. Tevens tik ik ook nog eens sneller door de red switches omdat ze lang niet zoveel kracht nodig hebben om ingedrukt te worden :)
Door het formaat is mijn houding ook nog eens verbeterd. Enige lastige vind ik soms nog wel dat de combinatie FN + 5 of 6 lastig te bereiken is met 1 hand als je een ander nummer op wilt zetten, maarja dan altijd maar 2 handen gebruiken :9

Voor de rest heb ik geen idee in hoeverre het verschil van ABS, Cherry en Outemu merkbaar is tussen de mijn plankje en de Keycool.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:42

WCA

Fijn corsair, splinternieuw toetsenbord met RGB en alles, flikkeren de lampjes af en toe ineens een andere kleur dan de rest. Iemand ervaring met de directe RMA van corsair? Ik heb niet zo'n zin in de RMA procedure van Alternate, die de vorige keer bijna anderhalve maand duurde. Enige is dat ik bij corsair verzendkosten moet betalen, maar dat vind ik dan niet zo heel erg.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
GreNade schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:50:
Fijn corsair, splinternieuw toetsenbord met RGB en alles, flikkeren de lampjes af en toe ineens een andere kleur dan de rest. Iemand ervaring met de directe RMA van corsair? Ik heb niet zo'n zin in de RMA procedure van Alternate, die de vorige keer bijna anderhalve maand duurde. Enige is dat ik bij corsair verzendkosten moet betalen, maar dat vind ik dan niet zo heel erg.
Zit je nog binnen de 14 dagen retourrecht? In dat geval gewoon retourneren, dat gaat een stuk sneller dan wachten op een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

ApoC schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:17:
[...]

Zit je nog binnen de 14 dagen retourrecht? In dat geval gewoon retourneren, dat gaat een stuk sneller dan wachten op een reparatie.
Nee dat niet, 30 dagen oud ongeveer. Maar ik heb het ondertussen naar Corsair teruggestuurd. Beetje rondgevraagd onder vrienden, schijnt goed geregeld te zijn.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Ossi schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:55:
Wat is een beter manier van wennen, dan direct een stukje te typen op Tweakers?

Het eerste wat mij opviel is dat de toetsen echt enorm hoog zijn :o Deze Mantistek is een keer zo hoog als het onderstaande Microsoft toetsenbordje. Dit is het toetsenbord wat ik al jaren heb gebruikt: https://www.microsoft.com...ed-keyboard-600/anb-00021

En op kantoor gebruik ik dit toetsenbord:
http://www.usedproductsde...70141_56544f7ca6273_1.jpg

Beide natuurlijk rubberdome, maar na jaren van gebruik ben ik eigenlijk vooral verslingerd geraakt aan dat Lenovo toetsenbord. Ik merkte aan het Microsoft toetsenbord dat de toetsen wat stroever zijn geworden, bijna zanderig als je het heel langzaam indrukt.

Ik weet niet of ik ooit zal wennen aan de hoogte van de toetsen van dit nieuwe toetsenbord, maar de tijd zal het leren :) Bij vlagen merk ik dat het toch wel heel fijn typt, ik zou alleen willen dat er ook mechanische toetsenborden zijn met lagere toetsen. Wat mij ook op is gevallen, maar misschien hebben alle mechanische toetsenborden dat bij aanschaf, is dat de toetsen allemaal even flink aangedrukt moesten worden, er zat veel hoogteverschillen tussen de toetsen.

Aangezien ik thuis niet zo heel veel meer achter de pc zit, zal ik het toetsenbord niet heel veel gebruiken. Binnenkort komen als het goed is ook de keycap-puller en O-ringen binnen, als het volume dan onder een fijn niveau is gedaald, dan zal ik overwegen om het toetsenbord ook eens op kantoor te gaan gebruiken. Tot nu toe is het gewoon wat spelen met het toetsenbord :)

Na dit verhaal getypt te hebben merk ik wel lichtelijk wat pijntjes in mijn rechter onderarm, waarschijnlijk vanwege de rare stand van mijn handen/polsen. Ik denk dan ook dat een polssteun erg aan te raden is bij dit soort hoge toetsenborden. Iemand tips hiervoor? :)
Ondertussen ben ik redelijk gewend aan mijn toetsenbord thuis :)
Als het goed is kan ik vanmiddag mijn polssteun ophalen, dus moet ik daar weer aan wennen.

Ik ben een paar weken weg geweest van het werk en dus van mijn fijne Lenovo toetsenbordje, maar nu ik terug ben, vind ik het Lenovo bordje helemaal niet meer fijn typen :o
Voelt zo doods aan ofzo, kan het niet echt uitleggen, maar het is het net niet. Ik mis het klikklak van het veel te luide mechanische toetsenbord. Ik had niet verwacht dat het zo'n verschil zou zijn.

Dus.. om samen te vatten. Van rubber dome naar mechanisch is mwoah, wel oke. Van mechanisch terug naar rubber dome is blergh 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
Zojuist thuis een witte Magicforce 68-Key uitgepakt met Cherry MX blue switches en blauwe LED-verlichting. Ik wilde eens kijken hoe een compact toetsenbordje bevalt en ik wilde ook MX blue switches proberen.

Wat een leuk toetsenbordje! Heerlijk compact en de bouwkwaliteit en afwerking vallen me 100% mee.
Mooie aluminium afwerking bovenop en voor het gevoel zijn er ook goede kwaliteit plastics gebruikt.

Voor 70 euro bij Amazon.de vind ik het een aanrader als je op zoek bent naar een compact (65%) mechanisch toetsenbord. Het kan overigens nog veel goedkoper, als je kiest voor Outemu of Kailh switches (40 en 50 euro volgens mij).

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Ik heb dus een issue met mijn Corsair K70 RGB, het wil dus zo zijn dat de ene na de andere toets last heeft van stervende LEDjes. Maar dan niet het hele LEDje maar 1 van de kleuren.
Zo is rood dood in de N knop en blauw dood in de play/pause knop.
Helaas ben ik de factuur kwijt van dat ding en weigert Corsair me te helpen en/of garantie te verstrekken. Uitgerekend dat ik dat ding bij Mycom heb gekocht en hun geen facturen meer hebben omdat ze naar een ander kassasysteem over zijn gegaan waarbij ze alle oude dingen hebben weggegooid.

Zijn er nog meer mensen die last hebben van stervende kleurtjes met de K70 RGB?
Voor de rest is het een prima ramplank.

• WCA

WCA

Zorian schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:50:
Ik heb dus een issue met mijn Corsair K70 RGB, het wil dus zo zijn dat de ene na de andere toets last heeft van stervende LEDjes. Maar dan niet het hele LEDje maar 1 van de kleuren.
Zo is rood dood in de N knop en blauw dood in de play/pause knop.
Helaas ben ik de factuur kwijt van dat ding en weigert Corsair me te helpen en/of garantie te verstrekken. Uitgerekend dat ik dat ding bij Mycom heb gekocht en hun geen facturen meer hebben omdat ze naar een ander kassasysteem over zijn gegaan waarbij ze alle oude dingen hebben weggegooid.

Zijn er nog meer mensen die last hebben van stervende kleurtjes met de K70 RGB?
Voor de rest is het een prima ramplank.
Heb dinsdag mijn k70 lux rgb opgestuurd wegens flikkerende ledjes, en krijg vandaag mn replacement van Corsair. Die factuur van mycom is waarschijnlijk van voor het faillissement? Kan me voorstellen dat ze die dan niet meer hebben.

Heb je geen factuur meer in je mail? Desnoods een verzendbevestiging ofzo? Je kan ook via skype ook gratis de klantenservice in amerika bellen, moet je wel engels spreken natuurlijk. +1 888-222-4346. Toen ik ze belde waren ze in ieder geval reuze behulpzaam.

Succes iig!

Share and Enjoy!

• Zorian

Zorian

What the fox?

GreNade schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:15:
[...]

Heb dinsdag mijn k70 lux rgb opgestuurd wegens flikkerende ledjes, en krijg vandaag mn replacement van Corsair. Die factuur van mycom is waarschijnlijk van voor het faillissement? Kan me voorstellen dat ze die dan niet meer hebben.

Heb je geen factuur meer in je mail? Desnoods een verzendbevestiging ofzo? Je kan ook via skype ook gratis de klantenservice in amerika bellen, moet je wel engels spreken natuurlijk. +1 888-222-4346. Toen ik ze belde waren ze in ieder geval reuze behulpzaam.

Succes iig!
Was inderdaad van voor het faillissement ja.
Heb de mail ook al bekeken, halve huis overhoop gegooid. Zover ik me kan heugen was het een simpel kassabonnetje alsof ie bij de AH was gekocht. Zoek die maar eens terug.
Vermoedelijk kwijt geraakt bij de laatste verhuizing.
Heb al contact gehad met de klantenservice maar die zei 'geen factuur, geen support, tot ziens'. ;(

• WCA

WCA

Zorian schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:17:
[...]

Was inderdaad van voor het faillissement ja.
Heb de mail ook al bekeken, halve huis overhoop gegooid. Zover ik me kan heugen was het een simpel kassabonnetje alsof ie bij de AH was gekocht. Zoek die maar eens terug.
Vermoedelijk kwijt geraakt bij de laatste verhuizing.
Heb al contact gehad met de klantenservice maar die zei 'geen factuur, geen support, tot ziens'. ;(
En een bankafschrift? Misschien dat ze daar mee akkoord gaan? Ze zijn in ieder geval vanaf 16:00 Nederlandse tijd open

Share and Enjoy!

• Zorian

Zorian

What the fox?

GreNade schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:19:
[...]

En een bankafschrift? Misschien dat ze daar mee akkoord gaan? Ze zijn in ieder geval vanaf 16:00 Nederlandse tijd open
Ook geprobeerd, maar de omschrijving is niet duidelijk genoeg waardoor ze weten dat ik een K70 RGB heb gekocht en niet wat anders. Er staat alleen maar Mycom <plaatsnaam> in de omschrijving namelijk. Dat kan alles zijn geweest.

• WCA

WCA

Zorian schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:21:
[...]

Ook geprobeerd, maar de omschrijving is niet duidelijk genoeg waardoor ze weten dat ik een K70 RGB heb gekocht en niet wat anders. Er staat alleen maar Mycom <plaatsnaam> in de omschrijving namelijk. Dat kan alles zijn geweest.
En mycom zelf wil je ook niet helpen met het bankafschrift? Zij zijn immers verantwoordelijk voor de garantie in principe, zou ze sieren in ieder geval.

Share and Enjoy!

• Zorian

Zorian

What the fox?

GreNade schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:25:
[...]

En mycom zelf wil je ook niet helpen met het bankafschrift? Zij zijn immers verantwoordelijk voor de garantie in principe, zou ze sieren in ieder geval.
Zelfs als ze het nog zouden willen, ze kunnen het niet omdat de betreffende winkel niet meer bestaat en ze geen spookfacturen kunnen maken. En als dan alle gegevens weg zijn van de transactie, dan wordt het dus lastig.

• WCA

WCA

Zorian schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:26:
[...]

Zelfs als ze het nog zouden willen, ze kunnen het niet omdat de betreffende winkel niet meer bestaat en ze geen spookfacturen kunnen maken. En als dan alle gegevens weg zijn van de transactie, dan wordt het dus lastig.
Ik bedoel dat je het keyboard inlevert bij mycom, met als aankoopbewijs het afschrift. Dat zij dus het hele garantietraject regelen. Volgens consuwijzer is dat in ieder geval genoeg bewijs voor een garantieaanvraag

Share and Enjoy!

• Zorian

Zorian

What the fox?

GreNade schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:29:
[...]

Ik bedoel dat je het keyboard inlevert bij mycom, met als aankoopbewijs het afschrift. Dat zij dus het hele garantietraject regelen. Volgens consuwijzer is dat in ieder geval genoeg bewijs voor een garantieaanvraag
Oh zo.
Mag ik momenteel eerst een nieuw toetsenbord kopen, anders valt de pc niet meer te besturen. :p
Het is wel een poging waard, had zelf nog niet aan die optie gedacht eigenlijk.
Moet ik wel 'even' naar Utrecht. :+

• WCA

WCA

Zorian schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:30:
[...]

Oh zo.
Mag ik momenteel eerst een nieuw toetsenbord kopen, anders valt de pc niet meer te besturen. :p
Het is wel een poging waard, had zelf nog niet aan die optie gedacht eigenlijk.
Moet ik wel 'even' naar Utrecht. :+
Haha, heb je niet ergens een oud toetsenbordje liggen wat je even tijdelijk kan gebruiken?

Share and Enjoy!

• Ossi
GreNade schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:33:
[...]

Haha, heb je niet ergens een oud toetsenbordje liggen wat je even tijdelijk kan gebruiken?
Of koop een nieuwe voor minder dan 10 euro :)

• Zorian

Zorian

What the fox?

GreNade schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:33:
[...]

Nee, heb van alles maar 1 ding. :p

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gewoon via Ebay of AliExpress een goedkope AJAZZ halen als vervanger :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:36

ikt

Tering Gateron Blues zijn LUID :D

• WCA

WCA

Ik heb nu mijn vervangende K70 Lux RGB ontvangen, maar de 'u' toets blijft af en toe een beetje steken bij het indrukken. Kan het zijn dat dit naarmate de switch een break-in gehad heeft weggaat?

edit: het gebeurt niet als ik een andere keycap op de toets zet, heb bij corsair gevraagd om een replacement U keycap. Off to a good start bij corsair...

[ Voor 28% gewijzigd door WCA op 29-12-2016 21:03 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-05 21:19
Volgens mij is dit nog niet in dit topic gezet dus voor alle mensen die een g610 willen: Alternate heeft er een met de us layout op de website staan en dit is inderdaad een toetsenbord met een grote linkershift. De enter toets is wel weer anders maar daar was ik gelukkig aan gewend.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/29upuom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEL-Alfa
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 15:20
Hallo daar, het nieuwe jaar is begonnen en mijn toetsenbord is een beetje overleden. Daarom zoek ik een nieuwe.

Welke lay-out wil je?
US, Qwerty
Wil je met of zonder numpad?
ZONDER Geen ruimte voor
Wil je backlight?
Optioneel, zou leuk zijn maar geen harde vereiste.
Welke MX Switch prefereer je?
1. Brown anders Blue
Wat je is je budget?
tot 70 euro als dat mogelijk is, anders 100 euro.
Wil je macro toetsen?
Nee
Doel van het keyboard?
Gamen, FPS, RTS.
Wat weet je al?
Dat het een best lastige markt is, wat maakt een toetsenbord goed? Verder nogal een leek! Paar youtube filmpjes gekeken over de switches

Hopelijk is dit de juiste plek en heb ik genoeg informatie verschaft! Als je nog vragen hebt, vraag maar raak!

[ Voor 5% gewijzigd door HEL-Alfa op 02-01-2017 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
HEL-Alfa schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:37:
Hallo daar, het nieuwe jaar is begonnen en mijn toetsenbord is een beetje overleden. Daarom zoek ik een nieuwe.

Welke lay-out wil je?
US, Qwerty
ZONDER Geen ruimte voor
Wil je backlight?
Optioneel, zou leuk zijn maar geen harde vereiste.
1. Brown anders Blue
Wat je is je budget?
tot 70 euro als dat mogelijk is, anders 100 euro.
Wil je macro toetsen?
Nee
Doel van het keyboard?
Gamen, FPS, RTS.
Wat weet je al?
Dat het een best lastige markt is, wat maakt een toetsenbord goed? Verder nogal een leek! Paar youtube filmpjes gekeken over de switches

Hopelijk is dit de juiste plek en heb ik genoeg informatie verschaft! Als je nog vragen hebt, vraag maar raak!
Met jouw budget is een magicforce 68 een leuk bordje denk ik. Kun je via Amazon Duitsland voor dat bedrag prima krijgen. Je kunt nog kiezen tussen verschillende merken switches. Outemu's kun je krijgen voor rond de 40 euro en cherry's voor 70.

Heb het bordje zelf ook en bevalt me prima met bruine switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Pfoe, mijn review van de Anne Pro is net klaar. Als je geïnteresseerd bent, kom kijken :)

offtopic:
Wat is imgur toch vre-se-lijk om mee te werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
ikt schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:47:
Pfoe, mijn review van de Anne Pro is net klaar. Als je geïnteresseerd bent, kom kijken :)

offtopic:
offtopic:
Wat een prettige review om te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Overigens wat ik beetje erin zou missen is de batterijduur. Vooral bij gebruik van RGB verlichting lijkt het mij dat die zo leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Bedankt :)

Ik zal het updaten met bluetooth/batterij-stats. Er is geen indicatie van hoeveel batterij het ding nog heeft, dus dat wordt een beetje experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
Ik heb net voor 33.75 een Rapoo V500 gekocht inc. verzending bij Paradigit: https://www.paradigit.nl/...ard-v500/80045447/product (met de coupon "rapoosale").

Zitten Kailh Yellow switches in en geen backlit.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71ecgvcf0GL._SX425_.jpg
Mijn eerste mechanisch tb, ik ben heel benieuwd. Krijg hem vanavond :)

[ Voor 7% gewijzigd door terracide op 03-01-2017 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
ikt schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:47:

offtopic:
Mooie review en een vet ding. Ik zocht twee jaar geleden zoiets maar toen was er nog geen draadloos mechanisch toetsenbord. Goed om te zien dat die niche nu ook is gevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEL-Alfa
lauranvh schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Met jouw budget is een magicforce 68 een leuk bordje denk ik. Kun je via Amazon Duitsland voor dat bedrag prima krijgen. Je kunt nog kiezen tussen verschillende merken switches. Outemu's kun je krijgen voor rond de 40 euro en cherry's voor 70.

Heb het bordje zelf ook en bevalt me prima met bruine switches.
Eh sorry maar hardcore leek hier wat betreft toetsenborden, als ik google "magicforce 68 amazon germany" of het zelf op amazon germany opzoek krijg ik weinig resultaat. Vind wel een 2 bordjes voor 60 euro maar daar zitten geen Cherry switches in.

[ Voor 6% gewijzigd door HEL-Alfa op 03-01-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
HEL-Alfa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:24:
[...]

Eh sorry maar hardcore leek hier wat betreft toetsenborden, als ik google "magicforce 68 amazon germany" of het zelf op amazon germany opzoek krijg ik weinig resultaat.
Dat is vreemd. Ik krijg via de zoekbalk van Amazon.de 15 resultaten.
Ik zal hieronder wat linkjes plaatsen:

Wit bordje met Outemu brown switches 40 euro:
https://www.amazon.de/Qis...ords=magicforce%2B68&th=1

Zwart bordje met Gateron black switches 60 euro:
https://www.amazon.de/Mec...-4&keywords=magicforce+68

Wit bordje met Cherry brown switches 70 euro (deze heb ik):
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEL-Alfa
lauranvh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:45:
[...]

Dat is vreemd. Ik krijg via de zoekbalk van Amazon.de 15 resultaten.
Ik zal hieronder wat linkjes plaatsen:
Dank, aangezien je deze zelf heb, wat vind je ervan?

Deze hieronder is zeker wat duurder maar wel weer coolermaster, wat op zich wel een aardig merk is. Is die het extra geld waard is dan de vraag?
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Brown)€ 116,-€ 116,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 116,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
HEL-Alfa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Deze hieronder is zeker wat duurder maar wel weer coolermaster, wat op zich wel een aardig merk is. Is die het extra geld waard is dan de vraag?
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 116,-
Ik heb de magicforce 68 naast mijn CM Storm Quickfire TK en ik moet zeggen dat de magicforce voor de prijs een super bordje is. Toetsen voelen solide, Het bordje buigt niet en is van aluminium. Hij is gemakkelijk schoon te houden en super gemakkelijk om mee te nemen omdat hij lekker compact is.

Ik heb geen ervaring met cooler master keyboards dus voor ervaringen m.b.t dat bord zou je op andere mensen af moeten gaan.
Of het de extra prijs waard is durf ik niet te zeggen. het toetsenbord dat je linkt is dubbel zo duur als de duurste magicforce dus volgens mij niet echt een eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
"Razer heeft last van verschillende productiefouten waardoor dit toetsenbord een zeer slechte naam heeft gekregen. Er valt van alles over te vinden op internet. Sommige mensen zijn tevreden maar al bij al toch van bedenkelijke kwaliteit. Er is meestal een beter alternatief. Ze bieden wel verschillende switch-types."
Tegen dit probleem loop ik momenteel ook aan. Augustus 2014 heb ik de Razer BlackWidow Ultimate Edition 2014 gekocht. Sinds een maandje ongeveer begint hij al mankementen te vertonen. Waar ik in eerste instantie last van had, is de E knop die dubbel registreert. Dit gebeurt geheel willekeurig, zoals direct na elkaar of zelfs na andere toets aanslagen nog. Wil ik bijvoorbeeld "meteen" typen, dan krijg ik al snel iets in de vorm als meeteeeeeeeneee. Hoe erg dit is verschilt eigenlijk per dag, soms heb ik er vrijwel geen last van.

Nu heb ik sinds vorige week nog een complicatie erbij. Mijn Q toets begint ook dubbel te registreren af en toe, en soms juist helemaal niet. Dit is wel heel erg vervelend aan het worden, met name als je probeert te gamen ( de Q heb je nogal nodig bij League of Legends ).

Mijn vraag is dan ook, zijn er meerdere mensen hier met deze klachten? En liever nog, is er iets aan te doen? Ik heb alle toetsen er al eens afgehaald en het schoongemaakt onder de toetsen, maar dit had helaas geen effect. Voor een toetsenbord dat, toen der tijd nog, €149 kostte verwacht je toch wel dat het langer als 2 jaar mee gaat. Helaas valt hij nu ook buiten de garantietermijn dus zal zowel de retailer als Razer zelf mij niet verder kunnen/willen helpen met een eventuele reparatie of vervanging.

Mocht er niks aan te doen zijn dan ga ik maar eens oriënteren op een nieuw toetsenbord, hoewel ik dat bedrag liever bij mij GTX 1070 leg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

HEL-Alfa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:32:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 116,-
Pauls Hardware heeft er een review over gedaan. Hij zegt dat de case en backplate hetzelfde zijn als die van de Rapid-i. Over de Rapid-i ben ik zeer tevreden, het is een stevig gebouwd ding. Qua bouwkwaliteit zul je goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik moet (helaas) ook maar eens aan een ander toetsenbord. Ik tik al ongeveer 12 jaar op een Logitech Elite Keyboard of een draadloze variant daarvan ("Cordless Desktop MX") maar die begint nu echt te overlijden. Ook tweedehands in redelijke staat zijn ze eigenlijk niet meer te vinden, dus ik zal toch echt moeten upgraden. Probleem is dat ik eigenlijk aan geen enkel ander toetsenbord fatsoenlijk kan wennen. Ik heb al een aantal nieuwere Logitechs geprobeerd, maar eigenlijk is dat allemaal niks. Ik tik met een grote polssteun en kan eigenlijk niet zonder.

Is er een toetsenbord dat een beetje in de richting komt? Ik speel nauwelijks spelletjes, het is puur een productiviteitstoetsenbord. Budget is tot 100 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
M_V schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:30:
Ik moet (helaas) ook maar eens aan een ander toetsenbord. Ik tik al ongeveer 12 jaar op een Logitech Elite Keyboard of een draadloze variant daarvan ("Cordless Desktop MX") maar die begint nu echt te overlijden. Ook tweedehands in redelijke staat zijn ze eigenlijk niet meer te vinden, dus ik zal toch echt moeten upgraden. Probleem is dat ik eigenlijk aan geen enkel ander toetsenbord fatsoenlijk kan wennen. Ik heb al een aantal nieuwere Logitechs geprobeerd, maar eigenlijk is dat allemaal niks. Ik tik met een grote polssteun en kan eigenlijk niet zonder.

Is er een toetsenbord dat een beetje in de richting komt? Ik speel nauwelijks spelletjes, het is puur een productiviteitstoetsenbord. Budget is tot 100 euro ongeveer.
http://www.banggood.com/M...g-Keyboard-p-1082840.html

+

https://www.megekko.nl/pr...n/Glorious-PC-Gaming-Race

Zou een optie kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb dus een tijdje geleden dit toetsenbord besteld:
http://www.banggood.com/M...g-Keyboard-p-1082840.html

Omdat ik het vermoeden had, dat ik het te luid zou vinden heb ik ook O-ringen besteld:
http://www.banggood.com/1...ch-Keyboard-p-937511.html

Ze kwam pas 3 weken na het toetsenbord aan, dus ik heb eerst een tijd zonder gewerkt, vorig weekend toch maar eens geprobeerd. Om het mezelf makkelijk te maken, heb ik ze eerst op de pijltjestoetsen geprobeerd, maar ik hoor helemaal geen verschil... Zouden ze te dun zijn om het bottomen te voorkomen?

[ Voor 10% gewijzigd door Ossi op 04-01-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:17
Hmmm, lijkt erop dat er een nieuwe ontwikkeling onderweg is voor het mechanische toetsenbord.
De Flaretech switch. Een optical mechanical switch. :o
Wordt ook geintroduceert in de nieuwe Ducky Shine 6 (special edition).
Ben erg benieuwd...

[ Voor 15% gewijzigd door BazerK op 04-01-2017 16:37 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je 't niet erg vind om geen steun bij het keypad deel te hebben, of je neemt een TKL, is de Ducky polssteun bij Alternate een prima keus. Je valt er met €20,- geen bult aan iig en met (kunst)leer wat betere kwaliteit dan een dun stukje stof om zo'n gel ding dat kan gaan scheuren/lekken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:40
Hemical schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:00:
[...]

Tegen dit probleem loop ik momenteel ook aan. Augustus 2014 heb ik de Razer BlackWidow Ultimate Edition 2014 gekocht. Sinds een maandje ongeveer begint hij al mankementen te vertonen. Waar ik in eerste instantie last van had, is de E knop die dubbel registreert. Dit gebeurt geheel willekeurig, zoals direct na elkaar of zelfs na andere toets aanslagen nog. Wil ik bijvoorbeeld "meteen" typen, dan krijg ik al snel iets in de vorm als meeteeeeeeeneee. Hoe erg dit is verschilt eigenlijk per dag, soms heb ik er vrijwel geen last van.

Nu heb ik sinds vorige week nog een complicatie erbij. Mijn Q toets begint ook dubbel te registreren af en toe, en soms juist helemaal niet. Dit is wel heel erg vervelend aan het worden, met name als je probeert te gamen ( de Q heb je nogal nodig bij League of Legends ).

Mijn vraag is dan ook, zijn er meerdere mensen hier met deze klachten? En liever nog, is er iets aan te doen? Ik heb alle toetsen er al eens afgehaald en het schoongemaakt onder de toetsen, maar dit had helaas geen effect. Voor een toetsenbord dat, toen der tijd nog, €149 kostte verwacht je toch wel dat het langer als 2 jaar mee gaat. Helaas valt hij nu ook buiten de garantietermijn dus zal zowel de retailer als Razer zelf mij niet verder kunnen/willen helpen met een eventuele reparatie of vervanging.

Mocht er niks aan te doen zijn dan ga ik maar eens oriënteren op een nieuw toetsenbord, hoewel ik dat bedrag liever bij mij GTX 1070 leg 8)7
Waarschijnlijk heb je last van key chattering.

https://www.reddit.com/r/...withfix_key_chatter_on_a/

Oplossing daarvoor is de switch open maken en even met een platte schroevendraaier tussen de contactjes gaan.

Zo:

http://imgur.com/a/qi1IC

Rode lijn is de platte kant van de schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
Sakke1994 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:18:
[...]

Waarschijnlijk heb je last van key chattering.

https://www.reddit.com/r/...withfix_key_chatter_on_a/

Oplossing daarvoor is de switch open maken en even met een platte schroevendraaier tussen de contactjes gaan.

Zo:

http://imgur.com/a/qi1IC

Rode lijn is de platte kant van de schroevendraaier.
Bedankt voor je reactie, ga het vanavond meteen proberen en zal laten weten of het werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Nou zeg, ik hoop dat het de derde keer goed zal gaan met m'n corsair RMA. Eerste keer een gare lighting controller, nu is ie terug omdat een van de switches stuk was....

Driemaal scheepsrecht I guess, ze zijn in ieder geval snel bij corsair :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

MikeVM schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:05:
Welke lay-out wil je?
qwerty us international
Full Keyboard met numpad
RGB-lighting

Black > Clear > Red > Brown > Silent
(ik ben er nog niet helemaal uit eigenlijk, en ik vind het minder belangrijk welk type ik neem)

Wat je is je budget?
+-150 (maar ik ben bereid 200 uit te geven als het moet)

Wil je macro toetsen?
ja, dit hoeven geen dedicated toetsen te zijn.
op mijn g510 begruik ik de macro-record functie wel vaak. om zinnen te kunnen opslaan, of om renaming van bestanden. dus ik vraag mij af of de bijvoorbeeld de Corsair strafe of Ducky Shine 5 dit kan, dat ik een een toets kan binden als macro-record, waarna ik een macro record onder een bepaalde toets.

Doel van het keyboard?
Daily use / Gaming 50/50

geen logitech/razer/sharkoon/..
wel Ducky/Das/Corsair/...
my prayers has been anwered..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door MikeVM op 05-01-2017 21:55 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:40
Hemical schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:19:
[...]

Bedankt voor je reactie, ga het vanavond meteen proberen en zal laten weten of het werkte!
Je zal er mogelijks de switch voor moeten desolderen, tenzij dat de switches zodanig gemount zijn dat je de bovenkant er makkelijk af kan halen.

Hopelijk lost dat je probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik wil de overstap naar mechanische toetsenborden maken. Ik game vrij veel, FPS, RTS en strategie spellen als Anno. Verder ben ik developer. Wat ik zoek:

Welke lay-out wil je?
US QWERTY.

Full sized, met numpad MET media toetsen

Wil je backlight?
Ja, en moet per toets in te stellen zijn. RGB schijnt goed te zijn, wat is de ervaring met RGB effecten als rainbow enzo? Lijkt me best apart en afleiden of is dat wel tof?

Ik denk de brown aangezien ik fps EN RTS speel. Ik twijfel omdat er beschreven staat dat brown minder geschikt zou zijn voor tikken? Dat doe ik ook vaak ivm development... lastig (nog nooit een mechanisch toetsenbord getest dus geen idee?)

Wat je is je budget?
Max €200

Wil je macro toetsen?
Ja ik denk het wel. Nooit gehad maar lijkt me erg handig. Wordt dit veel gebruikt door developers en zo ja hoe? Verder lijkt me dit voor gamen wel handig. Dus ja. Ik zag de K95 met 18 macro's maar dat lijkt me wat overkill? De G910 met 9 macro's ziet er goed uit.

Doel van het keyboard?
Gamen, Development, standaard gebruik (internet etc)

Extra:

- Licht per knop in te stellen, lijkt me ideaal dat ik in het donker bij Anno bv een aantal knoppen anders kleurtjes kan geven zodat ik die knop snel vind.
- Gaming modus knop (windows key uit)

Vragen:

- Moet ik echt per se een cherry knop? Want de G910 heeft dit niet maar die werd negatief beoordeeld op sommige sites. Hoe denken jullie hierover?
- In welke winkel kan ik diverse soorten uittesten? Ik heb de Mycom en mediamarkt gebeld maar het aanbod is niet echt groot?
- Kunnen dit soort toetsenborden tegen water/bier etc? Ik gooi regelmatig water/bier/wijn whatever over mijn bureau/toetsenbord. Ik ben bang dat dit bij dit soort toetsenborden problematischer gaat? (in het verleden al 2 mac keyboarden gesloopt zo :(

Toetsenborden die wel leuk lijken:

- G910 Logitech. enige nadeel geen cherry toetsen
- K70 RGB, nadeel geen macro
- K95 RGB. Nadeel cherry schijnt niet zo goed te zijn? slechte kwaliteit leds?

[ Voor 19% gewijzigd door Tennisbal op 07-01-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tennisbal schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:31:
Ik wil de overstap naar mechanische toetsenborden maken. Ik game vrij veel, FPS, RTS en strategie spellen als Anno. Verder ben ik developer. Wat ik zoek:

Welke lay-out wil je?
US QWERTY.

Full sized, met numpad MET media toetsen

Wil je backlight?
Ja, en moet per toets in te stellen zijn. RGB schijnt goed te zijn, wat is de ervaring met RGB effecten als rainbow enzo? Lijkt me best apart en afleiden of is dat wel tof?

Ik denk de brown aangezien ik fps EN RTS speel. Ik twijfel omdat er beschreven staat dat brown minder geschikt zou zijn voor tikken? Dat doe ik ook vaak ivm development... lastig (nog nooit een mechanisch toetsenbord getest dus geen idee?)

Wat je is je budget?
Max €200

Wil je macro toetsen?
Ja ik denk het wel. Nooit gehad maar lijkt me erg handig. Wordt dit veel gebruikt door developers en zo ja hoe? Verder lijkt me dit voor gamen wel handig. Dus ja. Ik zag de K95 met 18 macro's maar dat lijkt me wat overkill? De G910 met 9 macro's ziet er goed uit.

Doel van het keyboard?
Gamen, Development, standaard gebruik (internet etc)

Extra:

- Licht per knop in te stellen, lijkt me ideaal dat ik in het donker bij Anno bv een aantal knoppen anders kleurtjes kan geven zodat ik die knop snel vind.
- Gaming modus knop (windows key uit)

Vragen:

- Moet ik echt per se een cherry knop? Want de G910 heeft dit niet maar die werd negatief beoordeeld op sommige sites. Hoe denken jullie hierover?
- In welke winkel kan ik diverse soorten uittesten? Ik heb de Mycom en mediamarkt gebeld maar het aanbod is niet echt groot?

Toetsenborden die wel leuk lijken:

- G910 Logitech. enige nadeel geen cherry toetsen
- K70 RGB, nadeel geen macro
- K95 RGB. Nadeel cherry schijnt niet zo goed te zijn? slechte kwaliteit leds?
Als je heeeeel even wacht, kan je de K95 Platinum halen. Die voldoet exact aan je eisen :)

Switches zijn eigen keus, cherry switches zijn juist een van de besten op de markt, maar de oude K95 heeft last van falende ledjes. Bij de nieuwe zijn ze echter op een andere manier geplaatst waardoor het niet meer gebeurt. De switches zijn iig prima

Verder is brown de meest allround switch. Geschikt voor gamen, maar ook voor typen. In ieder geval mijn favoriete switch

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cherry is sowieso goed. Switches blijven switches en cherry is gewoon een van de beste. In mijn mening al helemaal over die romer-g switches :X

Daarnaast het enige wat ik op een macro had staan ooit was <div></div> en zelfs dat tab ik liever gewoon uit.

Voor mij maakt het dan ook niet veel uit of ik programmeer op een pok3r, mijn huidige keykool84 of een fullsize.

Wat je even kan proberen is dicht bij foritain gaan wonen want die heeft er vast nog wel wat liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
GreNade schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:53:
[...]

Als je heeeeel even wacht, kan je de K95 Platinum halen. Die voldoet exact aan je eisen :)

Switches zijn eigen keus, cherry switches zijn juist een van de besten op de markt, maar de oude K95 heeft last van falende ledjes. Bij de nieuwe zijn ze echter op een andere manier geplaatst waardoor het niet meer gebeurt. De switches zijn iig prima

Verder is brown de meest allround switch. Geschikt voor gamen, maar ook voor typen. In ieder geval mijn favoriete switch
Die ziet er goed uit, leverbaar vanaf maart zie ik. Hoe weet je zo zeker dat deze goed is? Zijn er al pre-reviews geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tennisbal schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Die ziet er goed uit, leverbaar vanaf maart zie ik. Hoe weet je zo zeker dat deze goed is? Zijn er al pre-reviews geweest?
Het is in de basis meer een K70 met extra macro keys. En die staat hier voor me, ik typ erop en hij bevalt me erg goed :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Het is in de basis meer een K70 met extra macro keys. En die staat hier voor me, ik typ erop en hij bevalt me erg goed :)
K70 word over het algemeen heel goed ontvangen dus ik zou zeggen kijk of je die ergens kan vinden om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Kunnen dit soort toetsenborden tegen water/bier etc? Ik gooi regelmatig water/bier/wijn whatever over mijn bureau/toetsenbord. Ik ben bang dat dit bij dit soort toetsenborden problematischer gaat? (in het verleden al 2 mac keyboarden gesloopt zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tennisbal schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:10:
Kunnen dit soort toetsenborden tegen water/bier etc? Ik gooi regelmatig water/bier/wijn whatever over mijn bureau/toetsenbord. Ik ben bang dat dit bij dit soort toetsenborden problematischer gaat? (in het verleden al 2 mac keyboarden gesloopt zo :(
Nee, dat kunnen deze niet. Als je dat regelmatig doet zou ik deze halen :P http://support.logitech.com/product/washable-keyboard-k310

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tennisbal schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:10:
Ze kunnen er een keertje tegen, maar dan krijg je wel brakke/plakkende switches. 't is zeer zeker niet aan te raden. Water is al een stuk minder erg, cola of bier is wel echt ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ok dan moet ik mezelf even aanleren drank enzo niet voor het toetsenbord te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tennisbal schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:22:
Ok dan moet ik mezelf even aanleren drank enzo niet voor het toetsenbord te zetten :)
Mocht je wel echt een mech willen is een bordje waar de switches uitsteken wel een idee. (floating keys) (Afbeeldingslocatie: http://blog.wooting.nl/wp-content/uploads/2015/07/1leftfront.jpg
Das overigens de wooting one, bruut toetsenbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
GreNade schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:53:
[...]

Ik zie dat de adviesprijs van de k95 platinum op 250 euro staat en bij sommige shops nu 295! das best een hoop geld, hoe groot is de kans dat dit echt 295 euro gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tennisbal schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:31:
[...]

Ik zie dat de adviesprijs van de k95 platinum op 250 euro staat en bij sommige shops nu 295! das best een hoop geld, hoe groot is de kans dat dit echt 295 euro gaat worden?
Wow, dat had ik zelf ook niet verwacht, aangezien ie in amerika 200 dollar wordt... Ik had dan zo'n 200 euro verwacht...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
GreNade schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:33:
[...]

Wow, dat had ik zelf ook niet verwacht, aangezien ie in amerika 200 dollar wordt... Ik had dan zo'n 200 euro verwacht...
ik weet niet of ik er zoveel geld voor over heb. Het alternatief die alles heeft behalve cherry is de LOGITECH G910 ORION SPECTRUM (QWERTY). 139 euro.

Veel positieve reacties maar ook negatieven omdat hij geen cherry heeft. Hoe erg is dit? Ik kan deze vanavond nog bestellen bij coolblue dan heb ik hem morgen al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tennisbal schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:06:
[...]

ik weet niet of ik er zoveel geld voor over heb. Het alternatief die alles heeft behalve cherry is de LOGITECH G910 ORION SPECTRUM (QWERTY). 139 euro.

Veel positieve reacties maar ook negatieven omdat hij geen cherry heeft. Hoe erg is dit? Ik kan deze vanavond nog bestellen bij coolblue dan heb ik hem morgen al :)
Is maar helemaal een kwestie van persoonlijke voorkeur. Qua kwaliteit zijn ze gewoon prima, maar ik vind ze niet bijzonder lekker typen persoonlijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
GreNade schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:29:
[...]

Is maar helemaal een kwestie van persoonlijke voorkeur. Qua kwaliteit zijn ze gewoon prima, maar ik vind ze niet bijzonder lekker typen persoonlijk
Ik twijfel of de K70 beter is, ik weet niet of ik de macro's ga missen...

en welke versie van de k70

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 07-01-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tennisbal schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:34:
[...]

Ik twijfel of de K70 beter is, ik weet niet of ik de macro's ga missen...

en welke versie van de k70
Nogmaals, kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik heb zelf de K70 en kan die van harte aanraden, maar vriend van me zweert weer bij logitech. Qua kwaliteit switches zitten beiden gewoon prima. Software van Corsair vind ik persoonlijk ook beter trouwens.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J95
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-08 14:05

J95

Ikzelf typ momenteel al een dikke 2.5 jaar op een CM Storm Trigger Z toetsenbord (MX Brown). Qua kwaliteit echt een aanrader. Ook de keycaps verslijten niet. Ik zou alleen binnenkort wel eens willen experimenteren met andere caps.

Het enige probleem dat ik er eigenlijk mee heb is dat ik de indicatorledjes voor num-, caps- en scrolllock te fel vind. Hierom heb ik er een dun reepje isolatietape overheen gedaan.

Naar mijn mening is CM Storm zeker de moeite waard om even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Tennisbal schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:06:
[...]

Hou in de gaten dat logitech niet de ansi lay-out gebruikt, maar de ISO lay-out. Ieder z'n ding, maar om die reden geen logitech voor mij.
Mediamarkt heeft vaak wel een paar mechanische toetsenborden staan, blauwe en bruine switches vaak. Je kan daar dus ook even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ossi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:42:
[...]

Hou in de gaten dat logitech niet de ansi lay-out gebruikt, maar de ISO lay-out. Ieder z'n ding, maar om die reden geen logitech voor mij.
Mediamarkt heeft vaak wel een paar mechanische toetsenborden staan, blauwe en bruine switches vaak. Je kan daar dus ook even kijken.
Met iso bedoel je toch alleen linkershift en enter die anders zijn? Ik las ergens dat bij iso de @ naast de enter zit en " op 2? Maar dat is uk zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
Tennisbal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 02:16:
[...]

Met iso bedoel je toch alleen linkershift en enter die anders zijn? Ik las ergens dat bij iso de @ naast de enter zit en " op 2? Maar dat is uk zeker?
ISO layout heeft een kleinere linkershift met daarnaast een extra \ toets. (105 key ipv 104 key bij ANSI). De Enter key is inderdaad hoger en iets smaller dan bij ISO.

Die logitech's hebben verder wel een US layout, dus alle functies zitten wel op de gebruikelijke plaats (Zoals @ en ").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tennisbal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 02:16:
[...]

Ik las ergens dat bij iso de @ naast de enter zit en " op 2? Maar dat is uk zeker?
Dat is UK idd, net zoals je dvorak, azerty, etc. hebt. M'n Toshiba laptop komt uit de UK met een ISO layout en die heeft dus beide (shift/enter en @/", geen € teken op de 5). :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ok helder.

Ik twijfel nog:

- wachten op de K95 platinum (met risico 200 euro+ en lang wachten)
- K70 RGB brown, mis ik de macro's straks?
- G910, geen cherry keys
- K95, wss niet ivm slechte reviews over de leds
- CM Storm Trigger Z (geen multimedia keys, geen RGB?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 16:05
Touchdomex schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:41:
Gewoon via Ebay of AliExpress een goedkope AJAZZ halen als vervanger :P
Bevalt de Ajazz nog? Ik ben nieuw in de mech-keyboard wereld en gezien ik met een laptop werk, wil ik een kleinere formaat (mech-)toetsenbord halen. Echter ben ik niet echt bekend met de switches dat in de Ajazz toetsenbord zit, dus ik twijfel nog over welke variant ik zal gaan bestellen.

Mijn oog viel op de Ajazz omdat ik dat voor +-38 euro zie op het interwebs (ik ga denk ik voor de variant met witte verlichting, RGB maakt mij niet eens veel uit. Mijn laptop heeft toch rode toetsenbord verlichting :P).

Ook heb ik een ander keyboard op het oog: e-elementz Z-88.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

karimmm schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Bevalt de Ajazz nog? Ik ben nieuw in de mech-keyboard wereld en gezien ik met een laptop werk, wil ik een kleinere formaat (mech-)toetsenbord halen. Echter ben ik niet echt bekend met de switches dat in de Ajazz toetsenbord zit, dus ik twijfel nog over welke variant ik zal gaan bestellen.

Mijn oog viel op de Ajazz omdat ik dat voor +-38 euro zie op het interwebs (ik ga denk ik voor de variant met witte verlichting, RGB maakt mij niet eens veel uit. Mijn laptop heeft toch rode toetsenbord verlichting :P).

Ook heb ik een ander keyboard op het oog: e-elementz Z-88.
Ajazz voelt voor de prijs als een prima koop alleen het glimmende plastic lijkt intens cheap maar alles is eigenlijk prima.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tennisbal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:03:
Ok helder.

Ik twijfel nog:

- G910, geen cherry keys
Als je m dan nu graag wil hebben zou ik voor de K70 gaan. Bevalt mij erg goed en ik mis tot nu toe de macro keys nog niet (had hiervoor een G710+ van logitech met MX-brown)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tennisbal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:03:
Ok helder.

Ik twijfel nog:

- G910, geen cherry keys
Je kan ook voor Razer gaan. Die missen wel multimedia keys ook, zelf heb ik wat toetsen die ik niet gebruik geremapped daarvoor (+, - en * bij het numpad voor volume). Razer stealth/orange is vergelijkbaar met Browns. Echter de keuze voor toetsenborden van hun met die switches is erg beperkt buiten hun eigen webshop. Waar verder weinig mis mee is, behalve dat hun webshop qua navigatie een ramp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik denk dat het toch de k70 wordt. Niet veel zin om 2 mnd te wachten en kan de k70 altijd verkopen lijkt me?

Wat denkt de rest van razor optie hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tennisbal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:59:
Ik denk dat het toch de k70 wordt. Niet veel zin om 2 mnd te wachten en kan de k70 altijd verkopen lijkt me?

Wat denkt de rest van razor optie hierboven?
Persoonlijk niet zo'n fan van Razer

- Geen cherry mx (is een persoonlijk dingetje, ik vind de verhoogde actuatie niet helpen bij gamen, en irritant bij het typen)
- Software vind ik om te huilen (je moet een account maken?!?!)
- Ik vind ze simpelweg te lelijk voor woorden (maar dat is ook een persoonlijk dingetje natuurlijk)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gezien ik sinds redelijk kort hem heb:

Geen Cherry inderdaad, maar het is natuurlijk niet zo dat Cherry per se heilig is. Vooraf in mijn onderzoek naar de verschillende toetsenborden waren er ook die de Razer switch (wel de recentere, blijkbaar waren die van 2014 belabberd) liever hadden dan Cherry. Ik heb geen Cherry, behalve wat uitproberen in de mediamarkt, dus kan verder niet een persoonlijke voorkeur noemen.

Software is eenvoudig in gebruik. Wel jammer dat ik zo een hoop simpele verlichtingsdingen kan bedenken die niet mogelijk ermee zijn, maar ik weet niet hoe dat bij de Corsair zit. Wel heb ik gelezen dat een relatief recente update daarvan die qua gebruiksgemak dichter bij Razer heeft gebracht, maar nog wel wat achter blijft (ook dus van wat ik heb gelezen, geen eigen ervaring).
Je moet een account hebben inderdaad. En hij slaat je toetsenbordinstellingen in de cloud op, en haalt het daar weer automatisch uit. Ik denk niet dat we er over moeten discussiëren dat dat inderdaad compleet zinloos is.

Ik moet zeggen dat ik hem qua uiterlijk relatief neutraal vind. De Corsair had overigens puur op uiterlijk mijn voorkeur, primaire reden dat ik voor Razer ben gegaan is dat ik een enkele rij macro toetsen wilde hebben, en dat kon Corsair toen niet bieden (en ik heb hem op black friday goedkoper gekocht dan hij nu staat). Maar zolang je niet een heel druk RGB patroon aan zet kan hij wat mij betreft ook in een zakelijke omgeving worden gebruikt.

TL;DR: Als ik nu moest kiezen en voor gelijke prijs een Razer of Corsair K95 kon kiezen, dan werd het de Corsair. Als het nu is tussen een Razer of een Corsair K70, dan ligt het aan hoe belangrijk je die macro toetsen vindt. Als beide black friday korting hadden gehad was ik alsnog voor de K70 gegaan, dan maar geen macro toetsen. Maar goed, ze hadden dat niet beide. En dus is het je eigen keuze hoe belangrijk je die macro toetsen vindt en je budget.

Om dan maar meteen mijn eerste ervaringen nu met een mechanische toetsenbord te geven:
Ze maken herrie, ook deze 'stealth' versie. Dempingsringen is iets wat ik nog een beetje overweeg. Ik vind het ook wel wat hebben overigens. De feedback van deze switches (vergelijkbaar met browns) bevallen me ook wel. Het is toch net wat gedefinieerder dan een rubber dome.
Tegelijk heb ik geen enkel probleem met tikken op het rubber dome op mijn werk. Ja mijn thuis toetsenbord heeft de voorkeur, maar het is niet dat ik er zo gek van ben dat ik er op mijn werk ook één moet hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 08-01-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik denk dat ik voor de k70lux ga. En dan een nieuwe muis koop met 10+ knoppen. Macro's op muis schijnen goed te werken en los ik dit gemis op. Mocht het niet bevallen dan verkoop ik de k70 weer en koop de k95platinum als hij goed blijkt te zijn en betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Heb onlangs de Logitech G910 Orion Spectrum gehaald ter vervanging van de Corsair K70 RGB.
Moet zeggen, na een tijdje gebruiken, dat de K70 toch een betere kwaliteit keys heeft. De G910 tikt vele malen zwaarder en krijg een soort 'vermoeide'/'tintelende' vingers na een tijdje tikken.
Wel is de helderheid veel hoger/mooier bij de G910 van de verlichting. Ook leuke details in de verlichting, zoals de F1-F12 toetsen die half om half rood/blauw knipperen als je de wouten achter je aan hebt in GTA. :p
Wat ik jammer vind is dat de palmrest niet los kan. Hij is ook net iets te kort, en een scherp randje welke steeds in mijn palm drukt.
Denk dat ik hem helaas toch ga retourneren en bij de K70 blijf.
De hoofdredenen voor vervanging waren; Stervende LEDs (meerdere zijn nu dood, meestal 1 kleur zoals rood), de software welke permanent 5-10% CPU en 500MB RAM consumeert (helaas wel nodig omdat anders vrijwel niks werkt en het toetsenbord een hyperactieve regenboog is) en het feit dat ik de eerste minuut na opstarten niks kan doen omdat alle aanslagen een delay van ~10 seconden hebben voor ze daadwerkelijk verschijnen op het scherm. En na die circa 1 minuut is dat opeens voorbij en tikt ie direct.

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 08-01-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Corsair Cue is niet de meest gebruiksvriendelijke software, maar als je ff een half uurtje er mee speelt is het eigenlijk heel intuitief en zeer uitgebreid. Ik heb bijna alle merken peripherals wel gehad, maar de software van corsair is veruit het meest uitgebreid, en bevat naar mijn idee ook de minste bugs (veel issues gehad met de software van logitech en razer, alhoewel dat natuurlijk, alweer, anekdotes zijn en niet representatief voor iedereen)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

GreNade schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:01:
Corsair Cue is niet de meest gebruiksvriendelijke software, maar als je ff een half uurtje er mee speelt is het eigenlijk heel intuitief en zeer uitgebreid. Ik heb bijna alle merken peripherals wel gehad, maar de software van corsair is veruit het meest uitgebreid, en bevat naar mijn idee ook de minste bugs (veel issues gehad met de software van logitech en razer, alhoewel dat natuurlijk, alweer, anekdotes zijn en niet representatief voor iedereen)
Ik vind de nieuwe versie van CUE anders zo mogelijk nog verwarrender. :p Kan veel opties geeneens meer vinden (profielen importeren/exporteren? Gone!) Heb sowieso de boel op static staan bij de K70 omdat veel knoppen sommige kleuren niet meer kunnen weergeven. Niet echt mooi dan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Zorian schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Ik vind de nieuwe versie van CUE anders zo mogelijk nog verwarrender. :p Kan veel opties geeneens meer vinden (profielen importeren/exporteren? Gone!) Heb sowieso de boel op static staan bij de K70 omdat veel knoppen sommige kleuren niet meer kunnen weergeven. Niet echt mooi dan dus.
Ik lees overal nu ook verhalen over de k70 dat leds enzo niet meer werken. Echte kwaliteit is het volgens mij niet? Dan toch maar de g910. Damn leefde ik maar in een communistisch land met 1 keus. Niks dit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 08-01-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tennisbal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:09:
[...]

Ik lees overal nu ook verhalen over de k70 dat leds enzo niet meer werken. Echte kwaliteit is het volgens mij niet? Dan toch maar de g910. Damn leefde ik maar in een communistisch land met 1 keus. Niks dit :)
K70 had vroeger ledjes onder de toets, de nieuwe k70 lux hebben surfacemount LEDs die minder last hebben van ESD en dus minder/niet falen, en zouden in theorie langer mee moeten gaan dan welk toetsenbord met gewone led's dan ook

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
Sakke1994 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:09:
[...]

Je zal er mogelijks de switch voor moeten desolderen, tenzij dat de switches zodanig gemount zijn dat je de bovenkant er makkelijk af kan halen.

Hopelijk lost dat je probleem op.
Ik kon er inderdaad niet bij door enkel de caps er af te halen, en ben niet zo heel handig om het verder aan te durven. Daarbij heb ik afgelopen zaterdag een glas drinken over m'n toetsenbord laten vallen dus is hij nu al helemaal dood.

Toch bedankt voor je reactie!

Bij deze dan ook nog wat advies gezocht voor de opvolger:

Welke lay-out wil je?
Het verschil zit hem enkel in de extra leestekens en de grootte van Enter/Shift toch? Het liefst de layout met kleine Enter.

Met.

Wil je backlight?
Ja.

Het liefst tactile. Ik had hiervoor de Green Razer switches (Blackwidow Ultimate 2014) en die maakte lekker herrie. Iets soortgelijks mag, maar minder veel lawaai vinden mijn TS buddies wellicht ook wel fijn haha.

Wat je is je budget?
Om en nabij de €150.

Wil je macro toetsen?
Mag, niet noodzakelijk. Gebruikte ze op de blackwidow bij enkele games wel.

Doel van het keyboard?
Gaming en dagelijks gebruik.

Ik weet dat ik toetsverlichting wil. Dit mag RGB zijn, maar als het 1 kleur is het ook prima. Onderstaande toetsenborden heb ik momenteel al bekeken en leken mij interessant. Met zoveel opties wordt het inderdaad moeilijk kiezen en ben ik iemand die snel uitgaat van de ervaringen van anderen.

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de Corsair K70 Lux en de RGB Strafe?

pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch
pricewatch: Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out
pricewatch: Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Brown)
pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout)
product: Logitech G810 Orion Spectrum

[ Voor 63% gewijzigd door Hemical op 10-01-2017 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eatsoup
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:35
Hemical schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Wil je backlight?
Kan niet zo snel vinden wat dit inhoud.
Dit dus:
Ik weet dat ik toetsverlichting wil.
}:O

[ Voor 4% gewijzigd door eatsoup op 09-01-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
Ah dat vermoeden had ik al, twijfelde alleen of het hetzelfde is. Zijn ook zoveel verschillende benamingen overal voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik wacht denk toch maar op de K95 Platinum. gemaild met coolblue en hij schijnt al eind januari te komen... hopelijk 200e max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
Tennisbal schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:35:
Ik wacht denk toch maar op de K95 Platinum. gemaild met coolblue en hij schijnt al eind januari te komen... hopelijk 200e max
Bij gamingtotaal.nl zag ik hem gisteren op de site staan voor €201,95 voor beide type switches (Brown en Speed), dus die 200 euro lijk je aardig aan te komen :)

Heeft er iemand een idee waar je in Nederland O-rings kunt kopen? Ik vind ze zo gauw niet terug bij NL webshops.

[ Voor 12% gewijzigd door ApoC op 11-01-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

ApoC schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:34:
[...]
Heeft er iemand een idee waar je in Nederland O-rings kunt kopen? Ik vind ze zo gauw niet terug bij NL webshops.
Vond ze zelf nogal lastig vindbaar in Europa, via Ebay waren ze wat makkelijker vindbaar. Was zelf voor 125 stuks in het zwart met 0,2mm travel reduction $8,50 kwijt, dus dat kost je de kop niet ;)

Gebruikte zoekterm op Ebay was "CHERRY MX KEYCAP RUBBER O-RING SWITCH DAMPENERS", op het moment is de goedkoopste set van 120 stuk $1,06 met free shipping, gewoon even kijken of er iets van travel reduction waardes bij staan, de geluidsdemping is bij bijna alle soorten wel gelijk. Transparant zou ik niet doen, heb die voor m'n elektrische sigaret en ze zijn vergeleken bij de zwarte waardeloos voor in je toetsenbord.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:15

botoo

💀 too old to die young

Blerp schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:06:
. . . Transparant zou ik niet doen, heb die voor m'n elektrische sigaret en ze zijn vergeleken bij de zwarte waardeloos voor in je toetsenbord.
Heb je ze wel eens in je toetsenbord gedaan? Ik denk dat toepassen in een elektrische sigaret misschien zo zo representatief is voor het effect in een toetsenbord.
Ik heb rood, blauw en transparant geprobeerd en ik vind die transparante beslist de fijnste.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 12 ... 158 Laatste