Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
Ook R2 hier! Wellicht geluk bij ongeluk en nieuwe kleurtjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

superbok schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 06:20:
Hier helaas wat minder geluk. In eerste instantie lukte alles, totdat ik bij het afrekenen een foutmelding kreeg. Daarna nog een keer geprobeerd, maar toen was hij al uitverkocht. Ging veel sneller dan ik had verwacht! Dan maar wachten tot R2.
Ik was ook te laat, dus nu hopen op R2 :X

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Binnen 4 minuten uitverkocht ? Zucht, dan maar de space65 aankomende maandag =]

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand toevallig waar ik Alpaca's kan halen? Heb ze bij keyb.no gevonden, maar heb nog nooit van die site gehoord. Iemand ervaringen? Of nog Alpaca's liggen die ik over kan kopen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

skoozie

SCSI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMZZHZ9cWoco8FdF7qrXvr7nn7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5kgAPa4b2QStmqnyOLY5gEo.jpg?f=fotoalbum_large
Omdat deze zo goed bevalt, had ik een 2e set PCBs besteld samen met een SP50 case voor op kantoor. Nu ongeveer 2 weken op aan het typen en twijfel nog welke switches ik liever heb, Chinese holy panda's of deze harimau's.

Ingredienten:
- Nyquist PBC
- 120 Mill-max sockets
- KPRepublic SP50 case
- 60x Harimau switches
- MT3 Camillo Ortho
- Ugreen USB-C to USB-C kabel voor onderlinge verbinding.

Ik had een zwarte case besteld maar na een maand wachten deze om laten zetten naar een grijze, omdat er maar geen duidelijkheid kwam over wanneer de zwarte leverbaar zou zijn. Deze grijze kleurt wel mooi met deze keycaps.

De case bevalt zo goed dat ik twijdel een 2e te kopen voor mijn eerste set :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NJ5nFvI-hFt7va25fnB9rOsXGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwifD0Kxm5rbTGK1bLMwGpE0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgZNW9TBvcrk4Am8pDwASrxiSgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/he3JVsSny5k64Wt4WprNNtZc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aO0gGdnsDTHx7NxMoa7ykzPjEwI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEJ47uL2VU6yaX3YqKVX2H7X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcefvZJKw9i3hUWTFYe4L6jF8Ng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/461aJswpXzIoSsnTBWujUKnZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MatthijsBoog schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:19:
Weet iemand toevallig waar ik Alpaca's kan halen? Heb ze bij keyb.no gevonden, maar heb nog nooit van die site gehoord. Iemand ervaringen? Of nog Alpaca's liggen die ik over kan kopen?
Keyb.no is loob.no maar dan renamed, redelijk wat ervaring te vinden volgens mij :p

Alpacas daar zijn wel mega duur daar, ik denk dat iets van een andere JWK linear je misschien ook wel zal bevallen. Iets van tungstens, lilacs of opblacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 22:23
skoozie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:37:
Omdat deze zo goed bevalt, had ik een 2e set PCBs besteld samen met een SP50 case voor op kantoor. Nu ongeveer 2 weken op aan het typen en twijfel nog welke switches ik liever heb, Chinese holy panda's of deze harimau's.
Hoe vergelijken de Harimau's met de holy panda's? qua bump en feel?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Henkie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Hoe vergelijken de Harimau's met de holy panda's? qua bump en feel?
De HP's die ik heb zijn van het merk Feker via Ali.
Ondanks dat ze even zwaar zouden moeten zijn (67gr) voelen de Harimau's zwaarder. De bumb zit bij de Harimau's helemaal bovenaan waar hij bij de HP's pas na iets indrukken komt.
Hoewel ik nooit iets van stem wobble gemerkt heb bij de HP, lijkt dat bij de Harimau's iets minder.

Het is nu ook niet helemaal eerlijk vergelijken omdat de HP's op een acrylic case+plate zitten en de Harimau's op een aluminium case+plate.

Ik ben ook wel iemand die mijn toetsen bij iedere slag helemaal bottom-out.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 13:52
Komend van een Cooler Master CK350 waarvan na een korte tijd al enkele toetsen bleven hangen, heb ik sinds vandaag de Logitech G413 SE in huis. Qua typen vrij vergelijkbaar, aanslag is misschien ietsje zwaarder maar nog steeds dikke prima.

Wat me wel opvalt is dat steeds als ik even van mijn plek ga en weer terugkom, ik bij het aanraken van aluminium backplate een statische schok voel. Ik kan me best voorstellen dat ik na een stukje rondsloffen in huis statisch geladen ben, maar dit had ik bij de Cooler Master nou nooit. Kan dit wijzen op bv. een los contact o.i.d. op het toetsenbord zelf of is het iets wat herkenbaar is voor bezitters van toetsenborden die niet van plastic gemaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:19:
Of ze op voorraad zijn is een tweede maar mykeyboard.eu.

Keyb.no heb ik laatst over geschreven, vond ze duur en verzenden is ook duur en trager dan switches die ik op AliExpress bestel :X

En anders wat @Cebby zegt misschien andere JWK's kijken? Lavenders hoor ik ook goede verhalen over.

@skoozie Ow wauw die nieuwe set is mooi strak zeg! De grijze case kleurt erg mooi met de keycaps :9~

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 31-03-2022 13:36 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Giel1 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:28:
Komend van een Cooler Master CK350 waarvan na een korte tijd al enkele toetsen bleven hangen, heb ik sinds vandaag de Logitech G413 SE in huis. Qua typen vrij vergelijkbaar, aanslag is misschien ietsje zwaarder maar nog steeds dikke prima.

Wat me wel opvalt is dat steeds als ik even van mijn plek ga en weer terugkom, ik bij het aanraken van aluminium backplate een statische schok voel. Ik kan me best voorstellen dat ik na een stukje rondsloffen in huis statisch geladen ben, maar dit had ik bij de Cooler Master nou nooit. Kan dit wijzen op bv. een los contact o.i.d. op het toetsenbord zelf of is het iets wat herkenbaar is voor bezitters van toetsenborden die niet van plastic gemaakt zijn?
Ik herken het niet, is je pc geaard via een geaard stopcontact? Heb je het ook als je de behuizing van je pc aanraakt of de verwarming? Heb je vloerbedekking of wollen kleren aan?

Het kan zijn dat jij geladen bent en ontlaad via het toetsenbord, of je toetsenbord geladen is en jou oplaad.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 13:52
skoozie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:24:
[...]

Ik herken het niet, is je pc geaard via een geaard stopcontact? Heb je het ook als je de behuizing van je pc aanraakt of de verwarming? Heb je vloerbedekking of wollen kleren aan?

Het kan zijn dat jij geladen bent en ontlaad via het toetsenbord, of je toetsenbord geladen is en jou oplaad.
PC is aangesloten op een geaard stopcontact, dus dat kan het niet zijn. Als de behuizing aanraak voel ik het niet, bij de verwarming ook niet. Wel heb ik het idee dat het iets te maken heeft met m'n schoeisel: ik draag sloffen met rubberen zolen, als ik die uitdoe lijkt het niet voor te komen. Toch vind ik het raar dat alleen de backplate van m'n toetsenbord die reactie opwekt en andere metalen voorwerpen niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cebby schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Keyb.no is loob.no maar dan renamed, redelijk wat ervaring te vinden volgens mij :p

Alpacas daar zijn wel mega duur daar, ik denk dat iets van een andere JWK linear je misschien ook wel zal bevallen. Iets van tungstens, lilacs of opblacks.
Dankjewel! Heb uiteindelijk 70 lilacs besteld en nog 10 lavender om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrmz

Dacht vanavond nog even wat meters te maken met mijn Black Inks luben maar blijkbaar kunnen ze bij KPrepublic niet tellen want van de 70 bestelde films heb ik er 63 gekregen waarvan een aantal verbogen en onbruikbaar. Springs 70 besteld en 73 gekregen :+
Gelukkig een paar KBDfans films kunnen gebruiken maar handig is anders.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

superbok schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:47:
Nog een leuke tip voor mensen die Tecsee Carrots willen. Heb ze twee weken geleden op Ali besteld waar ze veel goedkoper zijn dan bij de Europese vendors. Ze zijn inmiddels al wel iets duurder, heb zelf €30,- betaald voor 90 switches terwijl de rest ongeveer 50 vraagt. Vandaag binnen gekregen en lijkt te kloppen allemaal. Vreemd dat ze zo veel goedkoper zijn, maar aangezien het gewoon echt lijkt klaag ik niet.
Ik heb minder geluk met deze switches denk ik, besteld op 22-02 en staan nog steeds op 'vertrek uit land van herkomst'

Binnenkort maar een dispute maken bij Ali om geld terug te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricjuh schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:29:
[...]

Ik heb minder geluk met deze switches denk ik, besteld op 22-02 en staan nog steeds op 'vertrek uit land van herkomst'

Binnenkort maar een dispute maken bij Ali om geld terug te krijgen :X
Oh wat gek, en ik had juist gewacht totdat ik zeker wist dat het echt was. Al een bericht gestuurd naar de store zelf? Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@_Piv0 @Arrieknarrie123 Welke plate(s) hebben jullie besteld bij je QK65?

Ik heb de POm mee besteld voor als ik hem wat stiller wil bouwen en de FR4 voor een wat levendiger geluid maar twijfel of ik de alu nog zal bestellen.
Vond het bord bij Bad Seed tech best lekker klinken en hij had de alu plate maar alu op alu ben ik wat huiverig voor :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Yes! Gewonnen bij de Chapter1 raffle :D Alsof er nog niet genoeg voor mij kwam, komt er nu ook nog eens een navy top, e-white onderkant, alu gewicht met extra pcb en alu plate deze kant op later dit jaar. Betalen wordt even pijnlijk, maar wow :9
Nog meegedaan @Cebby ?

[ Voor 5% gewijzigd door superbok op 04-04-2022 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backxs
Ik ben ook doorgekomen bij de raffle voor Chapter 1, met white trans top, copper weight, copper plate. Jammer genoeg heb ik verkeerd zitten rekenen, want dacht aan € 550 (eigenlijk al meer dan ik wilde uitgeven aan mn volgende unit) en werd iets van € 700,-.

Was de BTW gewoon niet inberekend in de prijzen?

Wellicht toch maar cancelen of doorverkopen haha

[ Voor 7% gewijzigd door Backxs op 04-04-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
sapphire schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:56:
@_Piv0 @Arrieknarrie123 Welke plate(s) hebben jullie besteld bij je QK65?

Ik heb de POm mee besteld voor als ik hem wat stiller wil bouwen en de FR4 voor een wat levendiger geluid maar twijfel of ik de alu nog zal bestellen.
Vond het bord bij Bad Seed tech best lekker klinken en hij had de alu plate maar alu op alu ben ik wat huiverig voor :?
Ik heb ook de POM plate besteld.
Het is m'n eerste custom keyboard, en wil niet dat ie te luid is. En wil het zacht/verend typgevoel eens ervaren, dus kwam al snel bij POM uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Backxs schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:57:
Ik ben ook doorgekomen bij de raffle voor Chapter 1, met white trans top, copper weight, copper plate. Jammer genoeg heb ik verkeerd zitten rekenen, want dacht aan € 550 (eigenlijk al meer dan ik wilde uitgeven aan mn volgende unit) en werd iets van € 700,-.

Was de BTW gewoon niet inberekend in de prijzen?

Wellicht toch maar cancelen of doorverkopen haha
Nice! Je kan nog vragen of je bestelling aangepast kan worden. Maar de copper weight was idd erg duur. Kwam ook op zo'n bedrag uit alleen dan met de extra plate en pcb er bij. Vond de andere gewichten wel mooi, maar de meerprijs niet waard. Zou de stalen wel willen voor het gewicht, maar de kleur verschilt zou weinig van de normale alu, dat ik die heb gekozen. Cancelen kan natuurlijk ook, maar volgens mij heeft dat wel negatieve invloed op je volgende raffles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
superbok schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:54:
[...]

Nice! Je kan nog vragen of je bestelling aangepast kan worden. Maar de copper weight was idd erg duur. Kwam ook op zo'n bedrag uit alleen dan met de extra plate en pcb er bij. Vond de andere gewichten wel mooi, maar de meerprijs niet waard. Zou de stalen wel willen voor het gewicht, maar de kleur verschilt zou weinig van de normale alu, dat ik die heb gekozen. Cancelen kan natuurlijk ook, maar volgens mij heeft dat wel negatieve invloed op je volgende raffles.
Ja Copper en Stainless Steel waren aardig duur.

Ben het zeker ook met je eens wat betreft verschil kleur en look SS en Alu, vooral gezien het op de onderkant zit.

Ik heb het even nagerekend en zag die ik precies de 21% BTW was vergeten. Tot nu toe bij mykeyboard altijd gehad dat prijzen inclusief BTW waren. Vind het wel vreemd dat ze dat niet transparant er bij zetten (hoe gebruikelijk ex BTW ook wel niet zou zijn).

Heb even nagevraagd hoe dat zit en anders wordt het waarschijnlijk een verzoek de samenstelling aan te passen of cancel. Hopelijk niet te veel invloed op raffle, anders maar met m'n werkmail bestellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Volgens mij stond er op de raffle page gewoon "without VAT" ;)

Ik heb iig niet meegedaan @superbok. Heb m'n funds nodig voor een private buy van een 65XT binnenkort. En als ik al had meegedaan was het de f&f edition geweest denk ik, die is polycarb met light blue insides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand van jullie toevallig wat de oplossing is als het betaalverzoek voor de importkosten niet werkt. PostNL zegt op de website dat ik moet wachten tot het bij het afhaalpunt ligt, maar in de mail staat ook dat online betalen een paar euro goedkoper is. Zijn daar nog oplossingen voor? M'n pakket heeft eerst meer dan 2 maanden bij de douane gelegen en nu kan ik hem nog steeds niet krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Zelf heb ik altijd begrepen dat het vanzelf naar een pakketpunt gaat waar je de kosten kunt voldoen, dat was tenminste zo voordat ze die online optie verstuurden.

Wat gaat er precies fout? De link klopt niet? Het laatste pakketje met import dat ik had werkte het betalen gewoon met tracking+postcode. En als de postcode niet fout was geweest dan had ik die kunnen betalen voordat ik überhaupt de brief had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:17:
Zelf heb ik altijd begrepen dat het vanzelf naar een pakketpunt gaat waar je de kosten kunt voldoen, dat was tenminste zo voordat ze die online optie verstuurden.

Wat gaat er precies fout? De link klopt niet? Het laatste pakketje met import dat ik had werkte het betalen gewoon met tracking+postcode. En als de postcode niet fout was geweest dan had ik die kunnen betalen voordat ik überhaupt de brief had gehad.
"Pakket (nog) niet gevonden" staat er als ik de link open. En ik kan inderdaad uiteindelijk bij het pakketpunt betalen, maar uit principe vind ik dat niet kunnen. Want dat zou betekenen dat ik door een fout van PostNL, iets meer aan PostNL zou moeten betalen.
"Je pakket sneller in huis én besparen op de kosten? Betaal eenvoudig online. De afhandelingskosten zijn dan namelijk €3 goedkoper dan wanneer je op een PostNL-punt betaalt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Goedemorgen toetsenbord tweakerts,

Weet iemand toevallig waar ik een pastel groene DIY keyboard case kan vinden?

Al enige weken ben ik alle vrije tijd 's avond en weekend aan het 'verpesten' met het zoeken naar een pastel groen keyboard case voor een DIY project. Mijn vriendin wilt graag een eigen keyboard bouwen, dit wordt ons eerste keyboard project. Alleen nergens kan ik vinden wat we zoeken. Overal (GoT, reddit, andere fora) lees ik over drops en groupbuys en mensen die met elkaar bespreken wat ze gekocht hebben, maar nergens vind ik info waar ik mee kan doen of wat er beschibaar is/was.

Dus: Mocht iemand tips hebben wat betreft een pastel groen toetsenbord en/of drops/groupbuys links die ik in de gaten moet houden voor mijn vrienden, dan hoor ik dat graag!

Groetjes peppie

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Generaal Pep schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:49:
Goedemorgen toetsenbord tweakerts,

Weet iemand toevallig waar ik een pastel groene DIY keyboard case kan vinden?

Al enige weken ben ik alle vrije tijd 's avond en weekend aan het 'verpesten' met het zoeken naar een pastel groen keyboard case voor een DIY project. Mijn vriendin wilt graag een eigen keyboard bouwen, dit wordt ons eerste keyboard project. Alleen nergens kan ik vinden wat we zoeken. Overal (GoT, reddit, andere fora) lees ik over drops en groupbuys en mensen die met elkaar bespreken wat ze gekocht hebben, maar nergens vind ik info waar ik mee kan doen of wat er beschibaar is/was.

Dus: Mocht iemand tips hebben wat betreft een pastel groen toetsenbord en/of drops/groupbuys links die ik in de gaten moet houden voor mijn vrienden, dan hoor ik dat graag!

Groetjes peppie
https://www.mechgroupbuys.com/

Deze website heeft een overzicht van lopende en aankomende groupbuys in de keyboard scene.. Maar pastel groen heb ik persoonlijk nog nooit langs zien komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Generaal Pep schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:49:
[...]
Geen voorkeur voor size?

Het enige bord dat zo bij me op komt in een dergelijke kleur is de cyberboard in aquatic green.
Weet niet zo goed wat het budget is, maar als je echt per se een custom kleur wilt zou je kunnen overwegen om een aluminium bord te kopen en die te laten cerakoten.

Ohje en de mint groene ikki is nog iets anders wat ik me nu bedenk. Dacht dat de zoom65 misschien in een dergelijke kleur zou komen maar zie dat niet. Het is ook wel een lastige kleur want je kunt m niet anodizen lijkt me, dus dan heb je iets van een e-coat nodig.

Nog een edit:
https://kbdfans.com/colle...7-lite/products/kbd67lite
https://ramaworks.store/products/kara-seq2

[ Voor 28% gewijzigd door Cebby op 05-04-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
ricjuh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:46:
[...]

https://www.mechgroupbuys.com/

Deze website heeft een overzicht van lopende en aankomende groupbuys in de keyboard scene.. Maar pastel groen heb ik persoonlijk nog nooit langs zien komen
Kicken, dankjewel. Toegevoegd aan me favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Cebby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:40:
[...]

Geen voorkeur voor size?

Het enige bord dat zo bij me op komt in een dergelijke kleur is de cyberboard in aquatic green.
Weet niet zo goed wat het budget is, maar als je echt per se een custom kleur wilt zou je kunnen overwegen om een aluminium bord te kopen en die te laten cerakoten.

Ohje en de mint groene ikki is nog iets anders wat ik me nu bedenk. Dacht dat de zoom65 misschien in een dergelijke kleur zou komen maar zie dat niet. Het is ook wel een lastige kleur want je kunt m niet anodizen lijkt me, dus dan heb je iets van een e-coat nodig.

Nog een edit:
https://kbdfans.com/colle...7-lite/products/kbd67lite
https://ramaworks.store/products/kara-seq2
Bedankt voor je reactie.

Ohja dat had ik er even bij moeten zetten. Ze wilt zo klein mogelijk, 60 of 65% keyboard.

Die cyberboard is wel super gaaf zeg! Aan de dure kant maar als me meisie het mooi vind heb ik het ervoor over. Helaas ook uitverkocht.

De mintgroene ikki is ook een goede tip. Volgens mij wou ze het liefste een aluminium case maar deze zal ik ook wel bij haar voorstellen vanavond. (Al weet ik vooraf wel dat ze er nog geen seconde over na gaat denken... 'Dit is toch geen pastel groen peppie, jezus') Ik denk ook dat pastel groen (erg) lastig is om te anodizen, maar bijvoorbeeld de 24 inch iMac heeft een prachtige kleur groen.

De 'KBD67 LITE R4' in 'mint chip' lijkt mij de goude tip. Wel een plastic case, maarja de keuze is zo schaars. Ik heb me net gelijk ingeschreven voor de wachtlijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Generaal Pep schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:20:
[...]

Die cyberboard is wel super gaaf zeg! Aan de dure kant maar als me meisie het mooi vind heb ik het ervoor over. Helaas ook uitverkocht.

[...]
Ja die zul je dan wel snel aftermarket moeten vinden.

Maar als je dat soort geld over hebt, dan zou ik zeggen dat een custom cerakote (heb begrepen dat ze bij https://cerakote.nl/ redelijk werk doen, maar heb het alleen zelf niet gebruikt) absoluut in het budget valt.

Als er verder geen voorkeuren zijn voor mounting zou je dan een tofu65 met PCB en plate kunnen kopen en dan de case kunnen laten coaten. En anders een andere kit met de gewilde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Cebby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:30:
[...]

Ja die zul je dan wel snel aftermarket moeten vinden.

Maar als je dat soort geld over hebt, dan zou ik zeggen dat een custom cerakote (heb begrepen dat ze bij https://cerakote.nl/ redelijk werk doen, maar heb het alleen zelf niet gebruikt) absoluut in het budget valt.

Als er verder geen voorkeuren zijn voor mounting zou je dan een tofu65 met PCB en plate kunnen kopen en dan de case kunnen laten coaten. En anders een andere kit met de gewilde specs.
Custom spray paint... ik vind het wel kicken klinken. Als ik dan een aluminium bord vind van zo'n 200 euro en de spuitbeurt is niet al te duur... ja lijkt me kicken. Zal het even overleggen want ik denk dat zij het onzin vind om zó ver te gaan.

Moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb van verschillende soorten mounting (zij ook niet). Eigenlijk het enige waar ik verstand van heb mbt toetsenborden is switches en keycaps.

Welke mounting is volgens jou het beste, voor de meest optimale type-ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Generaal Pep schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:43:
[...]

Custom spray paint... ik vind het wel kicken klinken. Als ik dan een aluminium bord vind van zo'n 200 euro en de spuitbeurt is niet al te duur... ja lijkt me kicken. Zal het even overleggen want ik denk dat zij het onzin vind om zó ver te gaan.

Moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb van verschillende soorten mounting (zij ook niet). Eigenlijk het enige waar ik verstand van heb mbt toetsenborden is switches en keycaps.

De application is wel iets van spray maar het resultaat is echt een harde coating die je er niet af krijgt met thinner etc.

Meest optimaal? Denk iets van gasket/isolation mount. Of top-mount. Als ik alles mag geloven. Maar ik vind niet dat er per se iets mis is met tray mount eigenlijk. Het ligt er ook compleet aan of je het hebt kunnen vergelijken en wat je al gewend bent. Ik vind mijn tofu nog steeds wel chill typen ten opzicht van de duurdere borden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
Cebby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:58:
[...]

De application is wel iets van spray maar het resultaat is echt een harde coating die je er niet af krijgt met thinner etc.

Meest optimaal? Denk iets van gasket/isolation mount. Of top-mount. Als ik alles mag geloven. Maar ik vind niet dat er per se iets mis is met tray mount eigenlijk. Het ligt er ook compleet aan of je het hebt kunnen vergelijken en wat je al gewend bent. Ik vind mijn tofu nog steeds wel chill typen ten opzicht van de duurdere borden.
Dan gaan we ons voor deze eerste build nog geen 'zorgen maken' over de mounting. Ze heeft alleen nog maar op macbook's getypt en goedkope HP/Dell borden die je op school en werk tegenkomt. Waarschijnlijk zal elke degelijk gemonteerde custom keyboard al een hele verbetering zijn tov haar macbook toetsenbord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Generaal Pep schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:43:
[...]

Ja het wordt dus inderdaad niet gespoten maar echt gebakken. Beetje vergelijkbaar met poedercoaten. Ik heb er even geleden een aantal connectors laten coaten maar ik schrok van de prijs (wellicht kleine batch en kleine onderdelen)

Afwerking vond ik persoonlijk ook wat matig. Hier en daar wat oneffenheden die er echt nog niet op zaten toen ik de connectors opstuurde. Maar ook hier geldt dat het misschien komt door de kleine onderdelen. Dit is de afwerking van de connector:

Qua kosten kwam ik overigens uit op 17.50 exc btw p/s en dat met een oplage van 5 stuks. Geen idee of dat het het geld waard was, dit keer betaalde de klant de kosten gewoon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5GOQ7awGpEvbevn_beqG0RjE2k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTJygd25LRtZx1l35lt2sp3L.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door YaaD op 05-04-2022 16:24 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 15:53
Ik heb een DAS keyboard 4 Professional met bruine MX cross switches (ANSI layout). De keycaps (ABS) worden glad.
Op de Das Keyboard website vond ik een leuke PBT set: https://shop.daskeyboard....ay?variant=32335083864147
Maar helaas, niet leverbaar in Nederland (ik kan ze niet vinden tenminste).
Welke alternatieven zijn er, die hier wel leverbaar zijn?
Ik vond deze: https://www.bol.com/nl/nl...d-zwart/9300000041142705/
Mijn toetsenbord heeft geen backlight, daarom lijkt me deze set minder geschikt (opdruk hoeft niet doorzichtig te zijn).

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

avoid schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:09:
Ik heb een DAS keyboard 4 Professional met bruine MX cross switches (ANSI layout). De keycaps (ABS) worden glad.
Op de Das Keyboard website vond ik een leuke PBT set: https://shop.daskeyboard....ay?variant=32335083864147
Mijn toetsenbord heeft geen backlight, daarom lijkt me deze set minder geschikt (opdruk hoeft niet doorzichtig te zijn).
Je kan gewoon elk ANSI keycap set kopen die je leuk vindt, wel opletten dat het een full set is inclusief numpad. Want die zitten er vaak niet bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
ricjuh schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:33:
[...]

Je kan gewoon elk ANSI keycap set kopen die je leuk vindt, wel opletten dat het een full set is inclusief numpad. Want die zitten er vaak niet bij ;)
Ik ben een newbie op keycaps-gebied.... waar kan ik dergelijke sets vinden? Zijn daar (bij voorkeur Nederlandse) webwinkels voor? Heeft AliExpress ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avoid schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:15:
[...]

Ik ben een newbie op keycaps-gebied.... waar kan ik dergelijke sets vinden? Zijn daar (bij voorkeur Nederlandse) webwinkels voor? Heeft AliExpress ze?
In Nederland zul je niet heel veel kunnen vinden. Aliexpress is wel een optie. Ik haal daar zelf zo goed als alles, kijk bijvoorbeeld eens naar een merk als tai-hao of akko als je het niet te duur wilt maken. Maar er zijn ook genoeg andere sites met keycaps. Die kan ik alleen niet zo opnoemen, want ik koop het op ali of tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

avoid schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:15:
[...]

Ik bestel ze meestal altijd via Ali idd.. Er zijn natuurlijk bekende merken zoals GMK waar je een groupbuy moet doen, ook hebben merken als Corsair, HyperX en Razer keycap sets, maar die zijn meestal specifiek voor hun eigen modellen. Bijvoorbeeld deze set van Razer:

https://www.alternate.nl/...lack/html/product/1607598

Bekende custom keycap EU resellers zijn:

https://candykeys.com/category:keycaps
https://mykeyboard.eu/catalogue/category/keycaps_2/
https://oblotzky.industries/

[ Voor 11% gewijzigd door ricjuh op 06-04-2022 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avoid
Omdat ik geen RGB heb, lijkt me de door @ricjuh genoemde set van Alternate net wat minder geschikt (want die set heeft lichtdoorlatende key caps).
Ik heb zo'n beetje alles op AliExpress bekeken, dit lijkt me dan de beste optie: https://www.aliexpress.com/item/1005001472239361.html (de zwarte versie). Dit gaat passen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avoid schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:36:
Omdat ik geen RGB heb, lijkt me de door @ricjuh genoemde set van Alternate net wat minder geschikt (want die set heeft lichtdoorlatende key caps).
Ik heb zo'n beetje alles op AliExpress bekeken, dit lijkt me dan de beste optie: https://www.aliexpress.com/item/1005001472239361.html (de zwarte versie). Dit gaat passen toch?
Die past inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

superbok schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:23:
[...]

Oh wat gek, en ik had juist gewacht totdat ik zeker wist dat het echt was. Al een bericht gestuurd naar de store zelf? Hopelijk wordt het netjes opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2DEEObBR3P_J5jMNvO50qCajj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rjQFbab4MfRDlWZge1EuGbXf.png?f=fotoalbum_large

Vandaag reactie gekregen van Tecsee store, China is weer in zware lockdown waardoor alles vertraging heeft ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricjuh schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:04:
[...]

[Afbeelding]

Vandaag reactie gekregen van Tecsee store, China is weer in zware lockdown waardoor alles vertraging heeft ;(
Ah vandaar, helaas dan even afwachten, en anders nadat de periode voorbij is een dispute openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30
Naar aanleiding van mijn dubbele aanslagen op de G910 een tijdje een programma gedraaid om dit tegen te gaan en dat werkt wel aardig. Nadeel, ik kan in games niet meer links strafen. :+
Dus dan moet je het weer uit zetten.

Maar goed, ik heb met dank aan degenen hier een aantal Omron switches besteld bij KPrepublic, deze moeten uiteraard nog vanuit China hierheen komen en daarnaast een Pinecil soldeerbout besteld met wat toebehoren welke denk ik vanuit de VS moet komen. Dan daarna dus nog voor weinig wat tooltjes zoals een pen om tin op te zuigen, soldeertin en denk ik ook zo'n toetsen trekker voor weinig zodat ik nog een beetje mijn vingers over zal houden.
Dus voor nu nog maar even het hiermee doen en dan hopelijk dit probleem oplossen. Ik vond een youtube filmpje waarbij ze op de printplaat door meten en ook daar merkte je met doormeten dat er iets mis was.

Het zal mij benieuwen. Voor die 1,23 euro per switch is het wel te doen, heb er 16 besteld (7 nodig) zodat ik geen verzendkosten had.
Het toetsenbord zelf werkt gewoon goed verder en wil ik eigenlijk nog niet vervangen als het niet nodig is. Als ik geen switches meer heb, zal ik zeker voor wat anders gaan qua merk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 19:13

Zenix

BOE!

Groesjenka schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:55:
[...]

Ben benieuwd naar de VAT en invoerkosten.
Hij is binnen, geen extra kosten!

Maar ik heb een blauwe met knob gekregen, terwijl ik de black zonder knob had besteld. Op de doos staat wel black... Heeft iemand zitten slapen in de fabriek denk ik. Ook brown ipv van red.

Even kijken wat support daarmee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02:09
Zijn er toevallig mensen die wat ervaring hebben met stickers op keycaps? Ik zit er namenlijk naar te kijken om stickers met het Koreaanse alphabet op m'n toetsenbord te doen aangezien blind typen in het Koreaans niet echt m'n sterkste punt is :P Setje keycaps dat ik nu heb ben ik wel erg blij mee dus liever wil ik eigenlijk geen nieuwe set aanschaffen, tenzij die super mooi is natuurlijk, maar qua keycaps met Koreaanse tekens er op zijn er niet echt veel die mij echt aanspreken. Dus ja, nu lijken stickers mij wel een oplossing alleen weet ik nou niet echt hoe prettig dat is om te gebruiken en hoe lang het mee gaat.
Zenix schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:33:
[...]

Hij is binnen, geen extra kosten!

Maar ik heb een blauwe met knob gekregen, terwijl ik de black zonder knob had besteld. Op de doos staat wel black... Heeft iemand zitten slapen in de fabriek denk ik. Ook brown ipv van red.

Even kijken wat support daarmee gaat doen.
Of toevallig net de magazijn medewerker gehad die kleurenblind is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:02

Tweakriez

clicksmashstuff.com

avoid schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:09:
Ik heb je een pb gestuurd. Heb zelf een akko set te koop waarvan ik alleen de extra's zelf hou die in het losse zakje zaten. Dus op deze manier heb je een zeer complete set voor een stukje minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik zie informatie over een tweede ronde voor de QK65. Ze hebben ook wat dingen aan de kleuren veranderd zo te zien, en je kunt zelf je combinatie maken volgens mij.

Misschien ook iets voor @Generaal Pep als je nog op zoek bent naar pastel groen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cebby op 11-04-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:32:
Ik zie informatie over een tweede ronde voor de QK65. Ze hebben ook wat dingen aan de kleuren veranderd zo te zien, en je kunt zelf je combinatie maken volgens mij.

Misschien ook iets voor @Generaal Pep als je nog op zoek bent naar pastel groen :)
Moet zeggen dat ik het niet vind tegenvallen hoe vaak en wat ze communiceren tot nu toe.

De 'sale' begint als ze klaar zijn met R1 verzenden en ze verwachten dat eind mei af te ronden volgens de discord. Set is ook gelijk $10 duurder zie ik :+

Hoop dat het ook mogelijk word om een losse case/gewicht te bestellen :)

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 11-04-2022 15:41 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep

Kicken ja, bedankt voor de tip! Goude achterkant erop. Denk dat mijn vriendin deze case wel ziet zitten.

De pagina die je linkt moet ik dus midden mei weer in de gaten houden voor de groupbuy?
### Time

<aside>
💡 Around the time we ship out the previous sale, probably mid May

</aside>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er allemaal erg veelbelovend uit. Zoveel combinaties en maar zo'n korte levertijd. Zelfs als het vertraging heeft is het nog vele malen sneller dan de meeste GB's. Knap dat ze dat doen, en goed voor de community. Zorgt direct voor meer competitie en dat is voor de consument alleen maar goed. Toch wel erg verleidelijk om mee te gaan doen, maar in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
Mijn pakket van qwertyqop heeft customs eindelijk verlaten. Het heeft 10!! Weken gekost. Hopelijk zijn die White jades wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteravond mijn Black Inks in de KBD67 gezet en ik denk dat er een hotswap socket los geschoten is :(

Als ik de " - " indruk registreert de hele kolom als aanslag, VIA geeft dit ook aan :(

Edit: Storm in een glas water, blijkbaar een defecte switch. Gelukkig had ik hier nog een Ink liggen en daarvan de bottom gepakt en het werkt weer :?

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 12-04-2022 09:31 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
sapphire schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:13:
Gisteravond mijn Black Inks in de KBD67 gezet en ik denk dat er een hotswap socket los geschoten is :(

Als ik de " - " indruk registreert de hele kolom als aanslag, VIA geeft dit ook aan :(

Edit: Storm in een glas water, blijkbaar een defecte switch. Gelukkig had ik hier nog een Ink liggen en daarvan de bottom gepakt en het werkt weer :?
Heb je de Gateron ink v2 black?

Als je die hebt, bevallen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Generaal Pep schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:35:
[...]

Heb je de Gateron ink v2 black?

Als je die hebt, bevallen ze?
V2's inderdaad.

Lastig gevalletje moet ik zeggen. Ja ze bevallen maar met flink wat mitsen en maren. Zo vind ik ze standaard veel te zwaar dus heb ik de springs vervangen voor 60gr varianten en gelubed en gefilmd.
Nu zijn het smoothe switches met een diep geluid en een fijne aanslag.

Maar eigenlijk zijn ze op vrijwel elk vlak ingehaald door andere switches afgelopen jaren. Er zijn ondertussen heul veul smoothere switches, goedkopere smoothe switches, de V3's hebben de rotte losse pootjes opgelost, er zijn andere (goedopere) switches die ook erg diep klinken.
En dat ik nu al een aantal rotte heb helpt ook niet mee.

Waarom ik ze dan gekocht heb, nou omdat ik na 1,5 jaar lezen té benieuwd was, ze uit wilde proberen en ik ze voor een scherpe prijs kon kopen in een aanbieding :+

Nu V2's aanraden zou ik iig niet doen, dan eerder de Box V3's of iets als Oil Kings, CAP Yellow V2's of Alpaca's.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Ik zag deze post voorbij komen op Reddit:

https://www.reddit.com/r/...egend_quality_comparison/

Vind de GMK eigenlijk de minste van de 4 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricjuh schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:49:
Ik zag deze post voorbij komen op Reddit:

https://www.reddit.com/r/...egend_quality_comparison/

Vind de GMK eigenlijk de minste van de 4 :X
Dat lag dus niet aan mij. Ik vind de Akko eigenlijk nog wel het beste als ik zo kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met alleen deze vergelijking lijkt die van GMK het minste, de mod is eigenlijk prima maar de Z is een beetje gedraaid. Toch is de vergelijking niet helemaal eerlijk en gaat het om de hele set en de consistentie over het algemeen. Heb zelf geen ervaring met Akko of Sumgsn, maar als ik kijk naar de ePBT, DMK en GMK sets die ik heb, is DMK niet overal even uniform. ePBT en GMK gaan redelijk gelijk op, waar het PBT set van ePBT beter is dan hun ABS set. Of het de meerprijs waard is in vergelijking met bijvoorbeeld Akko..... ligt erg aan het set denk ik en je voorkeur.
Zag laatst ook een vergelijking van meerde WoB setjes en hoe diep het zwart was. Hierin was GMK de winnaar doordat deze duidelijker dieper was. Maar wel goed dat er meer keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
sapphire schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:39:
[...]

V2's inderdaad.

Lastig gevalletje moet ik zeggen. Ja ze bevallen maar met flink wat mitsen en maren. Zo vind ik ze standaard veel te zwaar dus heb ik de springs vervangen voor 60gr varianten en gelubed en gefilmd.
Nu zijn het smoothe switches met een diep geluid en een fijne aanslag.

Maar eigenlijk zijn ze op vrijwel elk vlak ingehaald door andere switches afgelopen jaren. Er zijn ondertussen heul veul smoothere switches, goedkopere smoothe switches, de V3's hebben de rotte losse pootjes opgelost, er zijn andere (goedopere) switches die ook erg diep klinken.
En dat ik nu al een aantal rotte heb helpt ook niet mee.

Waarom ik ze dan gekocht heb, nou omdat ik na 1,5 jaar lezen té benieuwd was, ze uit wilde proberen en ik ze voor een scherpe prijs kon kopen in een aanbieding :+

Nu V2's aanraden zou ik iig niet doen, dan eerder de Box V3's of iets als Oil Kings, CAP Yellow V2's of Alpaca's.
Bedankt voor je reactie. Duidelijk verhaal.

Mijn oog was gevallen op de black inks voor de build van mijn vriendin. Die andere switches die je aanhaalt zijn ook allemaal lineaire switches? Dan zal ik ook eens naar die andere kijken.

De alpaca's heb ik al vaak langs zien komen in reviews en youtube filmpjes, veel goede verhalen. Deze bedoel je dan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Aangezien ik round 1 gemist had, maar als troost een witte Q1 gekocht bij Keychron >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2GpP5ph3IDyzBFgXxbL13bKCKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/81QJsCZjP3o9SOoGjn8rbSFE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik heb een, wellicht voor jullie, simpele vraag. Ik ben in het bezit van een "Leopold FC660M" (Cherry blue) toetsenbord.

Ik zou de indeling hiervan graag willen omzetten naar Colemak om dit eens een tijdje uit te proberen. Maar met de originele toetsen is het resultaat onhandig omdat de toetsen gevormd zijn naar de locatie op het toetsenbord. Dus ik denk dat ik andere keycaps moet kopen.

Nu heb ik wel wat hierover gevonden. Je hebt verschillende keycaps met verschillende profielen. Cherry, OEM, XDA enzovoorts.

Mijn conclusie is, dat ik XDA profiel keycaps moet kopen. Kunnen jullie dit bevestigen?
En dan is mijn tweede vraag: Moet ik nog op iets anders letten? Ik bedoel dan vooral past elke keycap op elke switch?

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emielio schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:10:
Ik heb een, wellicht voor jullie, simpele vraag. Ik ben in het bezit van een "Leopold FC660M" (Cherry blue) toetsenbord.

Ik zou de indeling hiervan graag willen omzetten naar Colemak om dit eens een tijdje uit te proberen. Maar met de originele toetsen is het resultaat onhandig omdat de toetsen gevormd zijn naar de locatie op het toetsenbord. Dus ik denk dat ik andere keycaps moet kopen.

Nu heb ik wel wat hierover gevonden. Je hebt verschillende keycaps met verschillende profielen. Cherry, OEM, XDA enzovoorts.

Mijn conclusie is, dat ik XDA profiel keycaps moet kopen. Kunnen jullie dit bevestigen?
En dan is mijn tweede vraag: Moet ik nog op iets anders letten? Ik bedoel dan vooral past elke keycap op elke switch?
Zover ik weet zijn je opties XDA en DSA. Vrijwel elke keycap set is voor cherry style stems, tenzij anders is aangegeven. Het enige wat van belang is, is dat alle speciale toetsen (zoals de rechter shift wel het juiste formaat moeten hebben. Als ik zo kijk is je rechter shift waarschijnlijk 2,25 u in plaats van de normale 2,75 u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
MatthijsBoog schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:42:
[...]

Zover ik weet zijn je opties XDA en DSA. Vrijwel elke keycap set is voor cherry style stems, tenzij anders is aangegeven. Het enige wat van belang is, is dat alle speciale toetsen (zoals de rechter shift wel het juiste formaat moeten hebben. Als ik zo kijk is je rechter shift waarschijnlijk 2,25 u in plaats van de normale 2,75 u.
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb nu dit gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/1005003888327272.html
Deze zou dus moeten passen. Hierbij kan ik door het XDA profiel zonder problemen de indeling van qwerty naar colemak aanpassen. En zover ik tot nu toe zie, zitten alle toetsen met afwijkende maten onder in de extra toetsen.

Zie ik iets over het hoofd? Of zou ik dit nu zo kunnen bestellen en op mijn "Leopold FC660M" kunnen plaatsen?

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emielio schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:19:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb nu dit gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/1005003888327272.html
Deze zou dus moeten passen. Hierbij kan ik door het XDA profiel zonder problemen de indeling van qwerty naar colemak aanpassen. En zover ik tot nu toe zie, zitten alle toetsen met afwijkende maten onder in de extra toetsen.

Zie ik iets over het hoofd? Of zou ik dit nu zo kunnen bestellen en op mijn "Leopold FC660M" kunnen plaatsen?
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zitten hier een 1,75 en 2 u right shift als extras. Je hebt specifiek 2,25 u nodig. Anders krijg je kleine openingen tussen de keycaps.

Edit:
Dit zou wel werken bijvoorbeeld.
https://a.aliexpress.com/_uujCme

[ Voor 4% gewijzigd door MatthijsBoog op 12-04-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
superbok schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:11:
Met alleen deze vergelijking lijkt die van GMK het minste, de mod is eigenlijk prima maar de Z is een beetje gedraaid. Toch is de vergelijking niet helemaal eerlijk en gaat het om de hele set en de consistentie over het algemeen. Heb zelf geen ervaring met Akko of Sumgsn, maar als ik kijk naar de ePBT, DMK en GMK sets die ik heb, is DMK niet overal even uniform. ePBT en GMK gaan redelijk gelijk op, waar het PBT set van ePBT beter is dan hun ABS set. Of het de meerprijs waard is in vergelijking met bijvoorbeeld Akko..... ligt erg aan het set denk ik en je voorkeur.
Zag laatst ook een vergelijking van meerde WoB setjes en hoe diep het zwart was. Hierin was GMK de winnaar doordat deze duidelijker dieper was. Maar wel goed dat er meer keus is.
Ik heb eind 2021 een deskmat besteld uit een GMK groupbuy en de ETA staat nu op Q3 2023 dus dat wordt bijna 2 jaar wachten. Heb inmiddels een andere deskmat gekocht, tegen die tijd ben ik daar wel op uitgekeken denk ik. :P

Heb interesse in een andere GMK GB voor base kit + novelties, dat zal wel 2024 worden wellicht.

Dus ja mooi dat er meer keus is inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
prOnorama2 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 00:15:
[...]

Ik heb eind 2021 een deskmat besteld uit een GMK groupbuy en de ETA staat nu op Q3 2023 dus dat wordt bijna 2 jaar wachten. Heb inmiddels een andere deskmat gekocht, tegen die tijd ben ik daar wel op uitgekeken denk ik. :P

Heb interesse in een andere GMK GB voor base kit + novelties, dat zal wel 2024 worden wellicht.

Als het alleen een deskmat is, komt deze eerder. Deze worden altijd eerder geleverd omdat hij niet op dezelfde plek wordt gemaakt als de keycaps. Uit eigen ervaring duren de gemiddelde deskmat GB's ongeveer een maandje of vijf a zes. Zodra ze binnen zijn bij de vendor worden ze ook al verkocht als extra.

Maar GB voor GMK is inderdaad nu niet zo aantrekkelijk. Laatste GB waar ik aan mee heb gedaan was Botanical in juli vorig jaar. En dat gaat nog makkelijk een jaar duren vermoed ik helaas. Sindsdien niet meer iets gejoined, als ik wat wil wacht ik wel tot de extra's en neem ik de hogere prijs voor lief. Moet wel heel goed zien wil ik nu een keycap GB joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@prOnorama2 @superbok Vorig jaar maart-april ofzo een keycap set besteld en moet nog maar zien of hij dit jaar uitkomt :+

Over keycaps gesproken, viel me gisteren op dat mijn AKKO Macaw set ook shine begint te vertonen na een jaar gebruik :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:51:
@prOnorama2 @superbok Vorig jaar maart-april ofzo een keycap set besteld en moet nog maar zien of hij dit jaar uitkomt :+

Over keycaps gesproken, viel me gisteren op dat mijn AKKO Macaw set ook shine begint te vertonen na een jaar gebruik :|
Metropolis toch? ETA is nu eind september, pas een mailtje gekregen van Oblotzky. Lijken nu wat meer GMK sets binnen te komen, hopelijk blijft de vaart er in. Maar dit jaar zou toch zeker moeten lukken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Generaal Pep
Mijn vriendin is gelijk helemaal in de hobby gedoken. Nu komt ze er ook mee aanzetten dat ze eigen 'Artisan keycaps' wilt gaan maken. Keycaps zoals deze of deze.

Gisteravond zitten zoeken naar de benodigdheden. Heb al siliconen, epoxy en een paar kleurstoffen besteld. Opzich moet het ons wel lukken eigen mallen te gaan maken en we gaan ook 3D print ontwerpen maken, die schilderen en dan gieten in epoxy.

Toch vraag ik mij nu af, zijn er niet nog wat 'handige dingetjes' beschikbaar voor het maken van je eigen artisan keycaps? Iemand hier met ervaring en/of tips?

Al met al vind ik de mechanische keyboard hobby heel kicken, ben er ook helemaal ingezogen door mijn vriendin. Dankzij @Cebby (held) weten we nu van de QK65 groupbuy, mijn vriendin neemt een pastel groene met goude.... ik... ga denk gelijk ook zo'n QK65 kopen, als we de reviews moeten geloven is de QK65 een geweldig toetsenbord en dat voor een 'schappelijke prijs'. Voor ons allebei ons eerste mechanische toetsenbord! Kan niet wachten om lekker te gaan bouwen. Om ons zoet te houden totdat die groupbuy geleverd wordt, gaan we dus onze eigen keycaps produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
prOnorama2 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 00:15:
[...]

Die idiote wacht/doorlooptijden op dergelijke sets zorgt er echt voor dat ik die echt never nooit ga kopen. Hoe goed/mooi/kwalitatief/uniek/bijzonder ze ook mogen zijn.

Los van de logica en beargumentering kan je het mij echt niet verkopen om 24 maanden op (in mijn geval) 65 tot 70 keycaps te wachten. Dat is 10 dagen per keycap 8)7 .

Ik heb onlangs een set akko neon in cherry aangeschaft, prima caps voor 6 tientjes en ik vraag me af wat GMK voor 2/3x deze prijs voor meerwaarde bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Hi all, een kleine 10 jaar geleden ben ik mij voor het eerst gaan interesseren voor mechanische toetsenborden. Helaas had destijds relatief weinig tijd en geld om me écht goed te verdiepen in de hobby.

Nu zaken zoals een vaste baan, huis en kind geregeld zijn heb ik weer tijd/geld om deze hobby op te pakken.😛

In de tussentijd heb ik wel wat relatief simpele toetsenbord gehad, van merken zoals Corsair, Qpad, Logitech en een paar andere merken. Deze werkten allemaal in principe prima, maar was nooit wat ik nou echt zocht.

Ik ben nu op zoek naar een 75% (exploded), hot-swappable keyboard. Liefst met tactile switches. Hierbij heb ik de volgende opties gevonden:
  • Akko PC75B Plus
  • Epomaker TH80
  • Feker IK75
  • Ikki68 Aurora R2 (geen 75%, maar dit model spreekt me ook erg aan)
De Akko, Epomaker en Ikki zijn alle 3 beschikbaar als pre-builds, maar de gewenste combinaties zijn momenteel niet direct beschikbaar. De Feker is een custom-board, welke bijvoorbeeld via Aliexpress besteld kan worden. Begrijp ik het goed dat ik hier dan (los van eventuele mods) enkel switches en keycaps hoef bij te bestellen?

In het topic kon ik zo gauw verder geen ervaringen met de Feker IK75 vinden, heeft iemand toevallig ervaring met dit bord? Of weet iemand misschien goede alternatieven aan de hand van dit lijstje? Mijn budget ligt tussen de €100~150.

In principe wil ik dit eerste nieuwe toetsenbord gaan gebruiken om lekker te experimenteren en mee te sjouwen naar kantoor af en toe. Als de hobby me nog steeds bevalt zal ik in de toekomst ongetwijfeld naar wat meer high-end boards gaan kijken. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
sapphire schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:51:

Hier nog steeds geen reactie gekregen van epomaker store van shine op mijn akko setjes na ze de foto's hebben gekregen van beide setjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Chippu schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:52:
Hi all, een kleine 10 jaar geleden ben ik mij voor het eerst gaan interesseren voor mechanische toetsenborden. Helaas had destijds relatief weinig tijd en geld om me écht goed te verdiepen in de hobby.

Nu zaken zoals een vaste baan, huis en kind geregeld zijn heb ik weer tijd/geld om deze hobby op te pakken.😛

In de tussentijd heb ik wel wat relatief simpele toetsenbord gehad, van merken zoals Corsair, Qpad, Logitech en een paar andere merken. Deze werkten allemaal in principe prima, maar was nooit wat ik nou echt zocht.

Ik ben nu op zoek naar een 75% (exploded), hot-swappable keyboard. Liefst met tactile switches. Hierbij heb ik de volgende opties gevonden:
  • Akko PC75B Plus
  • Epomaker TH80
  • Feker IK75
De Akko, Epomaker en Ikki zijn alle 3 beschikbaar als pre-builds, maar de gewenste combinaties zijn momenteel niet direct beschikbaar. De Feker is een custom-board, welke bijvoorbeeld via Aliexpress besteld kan worden. Begrijp ik het goed dat ik hier dan (los van eventuele mods) enkel switches en keycaps hoef bij te bestellen?

In het topic kon ik zo gauw verder geen ervaringen met de Feker IK75 vinden, heeft iemand toevallig ervaring met dit bord? Of weet iemand misschien goede alternatieven aan de hand van dit lijstje? Mijn budget ligt tussen de €100~150.

In principe wil ik dit eerste nieuwe toetsenbord gaan gebruiken om lekker te experimenteren en mee te sjouwen naar kantoor af en toe. Als de hobby me nog steeds bevalt zal ik in de toekomst ongetwijfeld naar wat meer high-end boards gaan kijken. 😉
Voor 75% is de Keychron Q1 ook een goeie optie met verschillende opties, ik heb zelf de witte non knob prebuild versie gekocht en deze voorzien van stickers en andere keycaps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F6Hhd4wBaBj-3GH7kgkF5rTsm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uy8NgBjs0ynVueKyp9uUj47.jpg?f=fotoalbum_large

De witte is sowieso alleen als prebuild te bestellen momenteel, maar voor 20 euro extra reserve switches en keycaps is ook wel een goeie deal om voor de prebuild te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akko PC75B Plus
  • Epomaker TH80
  • Feker IK75

Geen ervaring met de meeste borden, behalve de Ikki. Dit is ook een custom board waar je de switches en keycaps nog van moet kopen. Tevens is het een group buy board (soort preorder) en moet deze nog geleverd gaan worden. Mykeyboard heeft wel pas R1 extra online gezet die wel direct leverbaar is. Tegen de tijd dat R2 geleverd wordt, zullen daar ook weer extra's beschikbaar van komen. Maar als eerste bord is het erg leuk. Veel mods toe te passen, maar ook prima standaard. En er zullen nog meerdere rondes van komen waar je nieuwe accessoires kan kopen om het bord weer te veranderen. Zo kan je als je wilt nieuwe platen kopen als je wilt, maar ook ander pcb, foam of gewicht. En alle keys die je mist, kun je natuurlijk ook mappen op een layer. Gebruik de F-keys zelden, dus mis ze ook niet, en als ik ze wil gebruiken zijn ze makkelijk te bereiken.

Q1 is ook een bord zoals hierboven genoemd, maar wel wat duurder. Maar in tegenstelling tot de ikki heeft deze al wel switches en keycaps. Houd daar wel rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:22

• Akko PC75B Plus
  • Epomaker TH80
  • Feker IK75

Voor ervaringen en reviews van de door jou genoemde keyboards raad ik je aan een kijkje op Reddit te nemen. Daar heb je grote fora waar ze deze keyboards reeds hebben besproken.
Fora: r/Budgetkeebs en r/MechanicalKeyboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:34
Ik heb de laatste veel interesse in een DIY mechanische toetsenbord.

Maar wat mij enorm stoort is dat het quasi onmogelijk is om onderdelen te vinden voor de Belgische Azerty indeling met de ISO Enter key. Ik werk op vier verschillende devices (laptop, desktop kantoor + thuis, smartphone), best wel irritant als ik van indeling moet switchen.

Zijn er Belgische Tweakers die mij kunnen begeleiden hier?
Ik heb sowieso interesse in hot swappable, met brown switches en 60/65%.

Welke lay-out wil je? AZERTY BE met ISO Enter
Wil je met of zonder numpad? Zonder. (Met is geen ramp.)
Wil je backlight? Ja, liefts rgb.
Welke MX Switch prefereer je? Brown en Red, dus liefst hot swappable
Wat je is je budget? Unlimited
Wil je macro toetsen? Niet echt.
Doel van het keyboard? Programmeren en soms gamen
Wat weet je al? Solderen e.d. kan ik allemaal, ik heb enkel hulp nodig om een BE layout te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Mayonaise op 14-04-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:57
@Mayonaise
Deze heb ik: Bubble-BE in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Azerty-BE zijn bijna onmogelijk los te vinden te vinden. Ik ken er maar één: Tai-Hao Blue Navy Keycap Set AZERTY (BE) - heb ik, prima kwaliteit trouwens. Via Max Keys kan je wel een volledige custom set in Azerty-BE samenstellen. Geen idee wat voor kwaliteit of wat dit dan kan kosten eens je het thuis hebt.

Ik zag nog nooit ISO-BE in één van de groupbuys, al volg ik die niet zo hard.

Als geld onbeperkt is, zou je nog kunnen overwegen om een kant en klaar keyboard in Azerty-BE te kopen enkel voor de keycaps, maar ik vind mijn huidige wel stukken beter dan bvb standaard Ducky caps. En dan zit je meestal nog met overbodige "multimedia" of andere icoontjes.

Als je wil overstappen naar ISO-FR zijn er al meer mogelijkheden. Redelijk wat groupbuys die een "International" kit met dat als optie hebben. Enkele sets vind je ook op Ali (zoals de mijne) of Amazon.

Het bord op zich is gewoon ISO, dat is al makkelijk te vinden omdat veel europese en ex-europese landen dat gebruiken. Als je niet zo heel veel wil sleutelen is Keychron Q2 ook een optie, maar kijk ook extra naar de verzendkosten. :/ Ze hebben ook een selectie ISO-FR keycaps.

Als langs de andere kant je budget écht onbeperkt is, kan je ook contact opnemen van één of ander fabrikant en je een custom laten maken - misschien met een kleine groupbuy voor je medebelgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:34
Wat een mooie toetsenbord zeg!

Ik vrees ervoor dat ik inderdaad dan voor Frans of Qwerty zal moeten gaan. Ik heb in de tussentijd ook opgezocht, en zelfs de Franse zijn wat moeilijker om te vinden.

Switches en keycaps zijn best wel makkelijk te vinden. Welke pcb platen en cases zijn aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mayonaise schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:45:
[...]

Wat een mooie toetsenbord zeg!

Ik vrees ervoor dat ik inderdaad dan voor Frans of Qwerty zal moeten gaan. Ik heb in de tussentijd ook opgezocht, en zelfs de Franse zijn wat moeilijker om te vinden.

Switches en keycaps zijn best wel makkelijk te vinden. Welke pcb platen en cases zijn aan te raden?
Qua cases is er echt van alles mogelijk. Dat is echt afhankelijk van wat je uit wilt geven, wat voor formfactor en zeker ook wat je mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:57
Je kan als tussenweg ook voor ISO-UK gaan, dan heb je een grote enter. Bij de meeste keycaps zit dat zelfs bij, denk ik. Maar ANSI-US geeft sowieso de meeste keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 23-09 18:03

timovd

Voorsprong door techniek

@Chippu de Next time 75 ook al overwogen? timovd in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"
De software durf ik niet te installeren, want hartstikke Chinees.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Bedankt voor alle tips!

@timovd deze heb ik voorbij zien komen, samen met de TM680. Op Reddit las ik inderdaad twijfelachtige ervaringen met de software van de NT75, en de kwaliteit van de TM680 schijnt nogal tegen te vallen.

Deze 2 vallen dus helaas af. ;(

Inmiddels heb ik wel de Epomaker TH66 opgenomen in mijn shortlist. 65% is eigenlijk ook wel leuk. Keuzes, keuzes.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TM680 schijnt voor het geld toch juist een best net en zeer modbaar bordje te zijn?

Ik kreeg trouwens van de week klachten van mijn zoontje, hij vroeg waar het blauwe en gele knopjes ding van papa’s computer was (KBD67 met Akko Macaw) want deze vond hij saai :+

Toch maar die Pikachu spacebar bestellen of gewoon een leuk excuus voor een budget build met bv Epomaker Crayon caps en die spacebar O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Laatst online: 07:22
Check ook eens de AjazzAC064. Goed betaalbaar én met een metalen frame.
Het filmpje op Reddit toont dat het met een paar simpele mods heerlijk klinkt en typt.
https://www.reddit.com/r/...tachilvrx_and_i_happened/
Chippu schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:47:
Bedankt voor alle tips!

@timovd deze heb ik voorbij zien komen, samen met de TM680. Op Reddit las ik inderdaad twijfelachtige ervaringen met de software van de NT75, en de kwaliteit van de TM680 schijnt nogal tegen te vallen.

Deze 2 vallen dus helaas af. ;(

Inmiddels heb ik wel de Epomaker TH66 opgenomen in mijn shortlist. 65% is eigenlijk ook wel leuk. Keuzes, keuzes.. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

BM68 van KPrepublic (Alie express) en een 25 key macro pad, van Spider Island (Alie Expres)
Beide met Via te programmeren.
Witte Box Kailh switches en de GMK-Y Nautilus keycaps (ook Alie Express)
Moet wel zeggen dat de kwaliteit van de plastic case van de BM68 niet heel super is, moet hem een keer even opschuren en spuiten denk ik.
Maar qua gewicht en geluid en typen ben ik best tevreden.
Het macro keyboard gebruik ik voor mijn werk, bevat dedicated copy paste keys, en diverse lange multi key macros.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WtLY2n3x/51-DA6-DB1-A4-CE-4-F2-E-9130-DD914-CEF548-C.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door LoneWolf op 21-04-2022 14:31 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik ben sinds deze week in het bezit van een Akko 3098B met de kleurstelling Black and Gold. Ik zit er aan te denken om ook voor een MOD003 of MOD004 te gaan zometeen. Ik ben op zich wel beniewd naar een gasket mount zoals de MOD 003 heeft maar ik vraag me een beetje af of ik die hype wel helemaal zie zitten van een gasket mount. Ik moet zeggen dat ik zoals ik ook in mijn review beschreven heb dat het mij enorm verbaast wat voor een kwaliteit en opties ik voor dit geld al in huis heb weten te halen. De stabs zijn namelijk nu stock al enorm goed. Veel beter als degene die mijn GMMK TKL had. Deze ratelden als een gek en heb ik gelijk vervangen.

Ik heb wat Krytox lube besteld voor de CS silver switches want ik heb nu alleen Tribosys liggen. De zilveren switches zijn erg fijn al stock, heel erg soepel, maar wellicht iets té voor mij. Ik merk dat ik soms wat onbedoelde toetsaanslagen maak.

Een pakketje CS Jelly purple is onderweg dus deze zal ik tegen die tijd ook eens testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IG2WW2zUtNgAlfxIVauquaIv_Dw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyiZb71YxEbT6F712hJkcFDI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkMpnM46deP9A11knYK8jFIA5RQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QV9bFK9KKkujjbGya7Bwph2A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

timovd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:22:
@Chippu de Next time 75 ook al overwogen? timovd in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"
De software durf ik niet te installeren, want hartstikke Chinees.
Dat zou ik ook niet doen want ik heb op een aantal plekken gelezen dat deze software malware bevat! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoneWolf Welke macro pad is dat precies want op die naam vind ik niets.
Ik blijf wel een beetje loeren naar een kleine macro pad maar die Ali dingen vind ik wat van ook wbt software.

@Tweakriez Gasketmount is een beetje het buzzword van de mech community geworden geloof ik :+

Over mijn loeren naar een macropadje, nu ik verhuisd ben op kantoor ben ik ook serieus aan het kijken om een Kaihl big button te kopen en werkend aan de laptop te hangen. Handig als mep-knop om de laptop te locken als ik wegloop :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:43:
Ik blijf wel een beetje loeren naar een kleine macro pad maar die Ali dingen vind ik wat van ook wbt software.

@Tweakriez Gasketmount is een beetje het buzzword van de mech community geworden geloof ik :+

Over mijn loeren naar een macropadje, nu ik verhuisd ben op kantoor ben ik ook serieus aan het kijken om een Kaihl big button te kopen en werkend aan de laptop te hangen. Handig als mep-knop om de laptop te locken als ik wegloop :)
https://a.aliexpress.com/_vBIVGG
Dit is de macropad, had hem nog in m'n winkelwagen staan.

Mijn keyboard voelt volgens mij ook een beetje als een gasket mount, maar dan is mijn deskmat de gasket. Met m'n Boba u4t's vind ik het echt niks. Doe mij maar een lekker harde bottom out. Ben nog op zoek naar een manier om een plaat onder mijn case te bevestigen zodat hij wat meer oppervlak heeft en daarmee niet de deskmat indrukt.
(voor context, heb de bent steel case van kprepublic voor de xd84 Pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

sapphire schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:43:
https://www.aliexpress.com/item/1005001523579896.html

Dit is ongeveer zelfde soort macropad, ik had die ook al op mijn radar staan.
Samen met transparante keycaps om eigen labels te maken:

https://www.aliexpress.com/item/1005002996832179.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:54

muhda

Time & Space traveler

MatthijsBoog schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:06:
[...]

https://a.aliexpress.com/_vBIVGG
Dit is de macropad, had hem nog in m'n winkelwagen staan.
Interessant, werkt dit ook met VIA? Ben niet zo van 'overige' en 'overbodige' software ;) .

Ik ben ook aan het kijken voor een macropad. Maar had meer iets in de gedachte zoals de Elgato Stream Deck of de nieuwe macropad van Work Louder

De macropads van Rama hebben allemaal vertraging als ik kijk op Oblotzky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
Ik heb deze momenteel op het oog, voor de extra kantoorwerkzaamheden:

https://nl.aliexpress.com/item/1005003779167004.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooie macropads allemaal, ik ben alleen een zeiekrd :+

Ik gebruik echt maar 4~5 toetsen dus dan is 16 best een groot ding en vind ze met rond de €50 nog aardig aan de prijs.
Was al langer aan het kijken naar een XD004 of een Staryu van KPrepublic maar die zijn alsnog ruim over de €30 en dan is zo'n volledige pad weer relatief voordelig :+
Dan is een Cospad/XD24 of een JJ4x4 met een gebogen alu case ook wel weer vet als het dan toch rond de €50 moet zijn, maarja weer geen VIA support.

@MatthijsBoog Zo'n gebogen stalen case ziet er wel gaat uit :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb zelf deze een tijdje geleden gekocht, maar die is intussen ook flink veel duurder geworden. Toen gekocht voor 22 euro. Maar die shop heeft wel meerdere macropads beschikbaar, misschien zit daar wat leuks tussen. Voordeel van die is dat hij wel met via te programmeren is, iets wat ik toen belangrijk vond. Gebruik hem voornamelijk met media macro's samen met de relegendables van @ricjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:58:
Mooie macropads allemaal, ik ben alleen een zeiekrd :+

Ik gebruik echt maar 4~5 toetsen dus dan is 16 best een groot ding en vind ze met rond de €50 nog aardig aan de prijs.
Was al langer aan het kijken naar een XD004 of een Staryu van KPrepublic maar die zijn alsnog ruim over de €30 en dan is zo'n volledige pad weer relatief voordelig :+
Dan is een Cospad/XD24 of een JJ4x4 met een gebogen alu case ook wel weer vet als het dan toch rond de €50 moet zijn, maarja weer geen VIA support.

@MatthijsBoog Zo'n gebogen stalen case ziet er wel gaat uit :)
Ja, ik vind het super, en de kabel van mn microfoon en oortjes kunnen er prima onderdoor. Nadeel is wel dat de bovenkant een beetje een curve heeft, daardoor zitten de stabilizers niet helemaal recht tov de switches. Het werkt nog steeds prima, maar het is niet zo perfect als het zou kunnen zijn. En moet nog even OEM keycaps halen, want de cherry profile caps komen toch wel een beetje tegen mn north-facing switches aan, dus dat wordt weer een extra 75% case gaan zoeken voor deze keycaps.

Een matige foto, maar beter had ik niet in mn galerij staan: https://photos.app.goo.gl/aUow7uDGRCTzifom6

Edit: ik heb ook nog even een foto van de curve aan het linkje toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30
De bestelde switches voor de G910 kwamen met een week al binnen. Dus qua shop was dat wel een goede op Ali. (KPRepublic).
Doormeten qua weerstand werkt ook prima. Dus dat kan ik bij mijn toetsenbord doen als ik deze open heb gemaakt, maar nog geen tijdelijke gevonden hier in de zooi. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:26

Whaam

Meer beter

De enige macropad die een tweaker nodig heeft is hier te krijgen: https://stackoverflow.blo...ith-this-one-weird-click/

;)

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 16:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Iemand bekend met een Nederlandse verkoper van de nieuwe Keychron K8 Pro (https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard)? Hij is natuurlijk te bestellen van Keychron zelf, maar als iemand in Nederland hem verkoopt is dat wellicht net even handiger.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1 ... 90 ... 158 Laatste