Ergowerken.nl verkoopt Keychron toetsenborden waaronder ook de recentere Q1 en Q2. Misschien kan je daar eens informeren of de K8 Pro binnenkomt?mOrPhie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:14:
Iemand bekend met een Nederlandse verkoper van de nieuwe Keychron K8 Pro (https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard)? Hij is natuurlijk te bestellen van Keychron zelf, maar als iemand in Nederland hem verkoopt is dat wellicht net even handiger.
Ik had wel al gekeken of Ergowerken ze al in het assortiment had, maar had ze nog geen mailtje gestuurd. Zal ik inderdaad even doen. Goeie tip.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Sinds kort hier een 3d printer op het werk en door de berichten hier maar weer eens een oud idee opgepakt.
https://photos.app.goo.gl/7To7bqXFvxzNBmK36
https://photos.app.goo.gl/7To7bqXFvxzNBmK36
KoBie147 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:20:
[...]
Ergowerken.nl verkoopt Keychron toetsenborden waaronder ook de recentere Q1 en Q2. Misschien kan je daar eens informeren of de K8 Pro binnenkomt?
:fill(white):strip_exif()/f/image/q1WfLHGACPfpoKbwMQHaS3rW.png?f=user_large)
Even geduld dus.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
https://nl.aliexpress.com/item/1005002557404245.htmlsapphire schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:43:
@LoneWolf Welke macro pad is dat precies want op die naam vind ik niets.
Ik blijf wel een beetje loeren naar een kleine macro pad maar die Ali dingen vind ik wat van ook wbt software.
@Tweakriez Gasketmount is een beetje het buzzword van de mech community geworden geloof ik![]()
Over mijn loeren naar een macropadje, nu ik verhuisd ben op kantoor ben ik ook serieus aan het kijken om een Kaihl big button te kopen en werkend aan de laptop te hangen. Handig als mep-knop om de laptop te locken als ik wegloop
Die heb ik, black with light
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Cospad en jj 4x4 ook via ondersteund hoor. Kijk maar op caniusevia.comsapphire schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:58:
Mooie macropads allemaal, ik ben alleen een zeiekrd
Ik gebruik echt maar 4~5 toetsen dus dan is 16 best een groot ding en vind ze met rond de €50 nog aardig aan de prijs.
Was al langer aan het kijken naar een XD004 of een Staryu van KPrepublic maar die zijn alsnog ruim over de €30 en dan is zo'n volledige pad weer relatief voordelig
Dan is een Cospad/XD24 of een JJ4x4 met een gebogen alu case ook wel weer vet als het dan toch rond de €50 moet zijn, maarja weer geen VIA support.
@MatthijsBoog Zo'n gebogen stalen case ziet er wel gaat uit
Ik heb ook nog een BM16a print in bestelling, print er zelf wel een case voor.
Ook ondertussen al zelf de handwired/void9 gebouwd. Werkt ook prima.
Alleen is dat niet zo strak als een mooie alu case natuurlijk. Maar voor de kosten hoef je t niet te laten… ruim onder de 15 euro en via support
Even ter info: de Kickstarter campagne van de K8 pro is net afgelopen, zie Kickstarter . Die worden als het goed is ergens in mei verstuurd. Daarna zal de reguliere verkoop op de Keychron website gestart worden.mOrPhie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:22:
Ik had wel al gekeken of Ergowerken ze al in het assortiment had, maar had ze nog geen mailtje gestuurd. Zal ik inderdaad even doen. Goeie tip.
Ik heb zelf de K8 Pro ook gebacked, backer nummer onder de 300…
en net t formulier voor de adres gegevens gehad.
Vanaf 6 mei gaan ze dat controleren.
Ik verwacht dat de verscheping dan rond eind mei zal plaatsvinden.
Voordat hij bij Nederlandse shops ligt ben je denk ik wel een poosje verder vermoed ik zo.
en net t formulier voor de adres gegevens gehad.
Vanaf 6 mei gaan ze dat controleren.
Ik verwacht dat de verscheping dan rond eind mei zal plaatsvinden.
Voordat hij bij Nederlandse shops ligt ben je denk ik wel een poosje verder vermoed ik zo.
Je kunt beter eerst de andere kant op coilen en dan daarna reverse coilen. Dat levert meestal een veel strakker resultaat op.Tweakriez schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:36:
heb zojuist even een poging gedaan om een standaard usb kabel een Coil te geven... Men moet ergens beginnen heh
Thx voor de tip!MatthijsBoog schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:40:
[...]
Je kunt beter eerst de andere kant op coilen en dan daarna reverse coilen. Dat levert meestal een veel strakker resultaat op.
Cospad staat er inderdaad bij maar JJ 4x4 kan ik iig niet vindenLoneWolf schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:40:
[...]
Cospad en jj 4x4 ook via ondersteund hoor. Kijk maar op caniusevia.com
Ik heb ook nog een BM16a print in bestelling, print er zelf wel een case voor.
Ook ondertussen al zelf de handwired/void9 gebouwd. Werkt ook prima.
Alleen is dat niet zo strak als een mooie alu case natuurlijk. Maar voor de kosten hoef je t niet te laten… ruim onder de 15 euro en via support
Zelf bouwen is natuurlijk wel leuk
Edit: Die Void9 is wel een erg leuk knutselprojectje, moet me maar eens in dat flashen ed. verdiepen maar opzich goed te doen. Solderen ziet er niet zo moeilijk uit (en heb de spullen al) 3d printen kan ik alten doen , erg leuk idee
[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 21-04-2022 23:15 ]
@sapphire De JJ4x4 staat onder KPrepublic JJ4x4 
Flashen van een arduino pro micro is niets anders als qmk toolbox opstarten, 2 pinnen kortsluiten, even wachten en klaar.
Daarna Via openen en toetsies instellen
De originele software voor de void9 en 16 is overigens niet zomaar te compileren met de nieuwere qmk versie. Moet je paar kleine dingen voor aanpassen.
Zelfs voor iemand die niet programmeert (zoals ik) goed te doen hoor
Ben nu aan het proberen de encoder werkend te krijgen in de via ipv qmk versie, ben benieuwd of me dat ook lukt.
Bij de void16 was dat al voorbereid en hoefde ik alleen een paar issues op te lossen
ivm nieuwere versie qmk.
Edit:
En de encoder werkt ook (als volume knop) helaas moet je dit dus in de qmk firmware al instellen, en kan je dat niet met via.(wellicht wel te maken maar daarvoor reikt mijn kennis (nog) niet ver genoeg.
Flashen van een arduino pro micro is niets anders als qmk toolbox opstarten, 2 pinnen kortsluiten, even wachten en klaar.
Daarna Via openen en toetsies instellen
De originele software voor de void9 en 16 is overigens niet zomaar te compileren met de nieuwere qmk versie. Moet je paar kleine dingen voor aanpassen.
Zelfs voor iemand die niet programmeert (zoals ik) goed te doen hoor

Ben nu aan het proberen de encoder werkend te krijgen in de via ipv qmk versie, ben benieuwd of me dat ook lukt.
Bij de void16 was dat al voorbereid en hoefde ik alleen een paar issues op te lossen
ivm nieuwere versie qmk.
Edit:
En de encoder werkt ook (als volume knop) helaas moet je dit dus in de qmk firmware al instellen, en kan je dat niet met via.(wellicht wel te maken maar daarvoor reikt mijn kennis (nog) niet ver genoeg.
[ Voor 111% gewijzigd door LoneWolf op 23-04-2022 18:38 ]
Ik ben op zoek naar een 75% met hotswap. Iemand nog adviezen?
Mijn xd84 pro met bent steel case moeten andere keycaps op (north facing switch met cherry profile keycaps), dus nu op zoek naar een ander bord voor deze keycaps. Qua kosten wil ik echt wel proberen case+plate+pcb (incl verzending en import) onder de €300 houden. Iets als een KL90 is ook erg gaaf, maar dat wordt wel echt even te gek qua prijs.
Mijn xd84 pro met bent steel case moeten andere keycaps op (north facing switch met cherry profile keycaps), dus nu op zoek naar een ander bord voor deze keycaps. Qua kosten wil ik echt wel proberen case+plate+pcb (incl verzending en import) onder de €300 houden. Iets als een KL90 is ook erg gaaf, maar dat wordt wel echt even te gek qua prijs.
Hoeft niet zo duur te zijn. Tester84, voor rond de 60 euro incl. verzending op Ali express.
Heeft voor deze prijs zelfs een alu rand en goede isolatie.
YouTube: Cheapest 75% keyboard kit? | CIY Tester84
Of anders de nieuwe Keychron Q1 (met knop)
MatthijsBoog schreef op maandag 25 april 2022 @ 00:08:
Ik ben op zoek naar een 75% met hotswap. Iemand nog adviezen?
Ik heb mijn shortlist even geparkeerd, omwille van keuzestress.
Nogmaals bedankt voor al het advies!
Ik heb nu via AliExpress een Tester68 (rebranded als Zouya) gespot met Gateron Yellow Pro switches en zwarte keycaps voor €45. Dit lijkt mij een mooi startpunt om te gaan experimenteren met simpele mods en verschillende switches.
Wellicht dat ik er meteen wat (XDA) keycaps bij bestel. Iemand nog tips voor een affordable/leuk setje?
Ik heb nu via AliExpress een Tester68 (rebranded als Zouya) gespot met Gateron Yellow Pro switches en zwarte keycaps voor €45. Dit lijkt mij een mooi startpunt om te gaan experimenteren met simpele mods en verschillende switches.
Wellicht dat ik er meteen wat (XDA) keycaps bij bestel. Iemand nog tips voor een affordable/leuk setje?
Was vergeten erbij te zetten dat ik wel zoek naar qmk of via.Groesjenka schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:51:
Hoeft niet zo duur te zijn. Tester84, voor rond de 60 euro incl. verzending op Ali express.
[...]
Q1 is wel interessant om eens naar te kijken.
Lekker gezocht, daar had ik niet aan gedachtLoneWolf schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:56:
@sapphire De JJ4x4 staat onder KPrepublic JJ4x4
Daarna Via openen en toetsies instellen![]()
Zelfs voor iemand die niet programmeert (zoals ik) goed te doen hoor![]()
ivm nieuwere versie qmk.
Edit:

Ik zag inderdaad dat QMK opzich flashen niet zo spannend is, alleen dat aanpassen waar je het nu over hebt .... Nouja komende tijd amar eens kijken wat dat is.
Denk dat ik wel een Void9 ga bouwen, hier houd ik wel van beetje onderdelen uitzoeken en knutselen. Binnenkort eens aan mijn zwager vragen of hij één of twee cases wil printen en eventueel kan ik er dan voor hem ook één maken.
De rest kost allemaal geen drol, diodes zijn erg goedkoop te vinden en gaan vaak per 100, switches kun je zo gek maken als je wilt, draad en soldeer spul heb ik, schroeven is ook niet zo spannend. Dan nog keycaps waarvan ik nog wel wat heb liggen maar anders wat XDA ofzo bestellen en die controller.
Krijg gelijk allemaal ideeën ervoor, niet goed voor mij dit soort dingen, wel leuk!
Werkt de Tester68 niet alleen op batterijen ?
Zo ja, dan moet je hier rekening mee houden.
Chippu schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:22:
Ik heb mijn shortlist even geparkeerd, omwille van keuzestress.Nogmaals bedankt voor al het advies!
Yes, klopt. Bedankt voor de heads-up. Ik ga dit toetsenbord gebruiken voor op kantoor en heb hier een onbeperkte voorraad (oplaadbare) batterijen.Groesjenka schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:40:
Werkt de Tester68 niet alleen op batterijen ?
[...]
Edit: potverdikkie, uitverkocht.
Als je ook in bent voor een 75% bordje kun je ook naar de eveneens goedkope Tester84 kijken.
Die is flink verbetert t.o.v. de Tes68 met name met betere demping e.d.
De Tes84 kan ook wired + draadloos 2.4 werken en heeft een alu frame.
https://nl.aliexpress.com/item/1005003666922884.html
Of anders deze KBD67lite kloon ook goedkoop en mooi
https://www.amazon.com/Wi...ster84%2Caps%2C173&sr=1-2
Chippu schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:16:
[...]
Yes, klopt. Bedankt voor de heads-up. Ik ga dit toetsenbord gebruiken voor op kantoor en heb hier een onbeperkte voorraad (oplaadbare) batterijen.![]()
[ Voor 19% gewijzigd door Groesjenka op 25-04-2022 15:32 ]
Dat is geen KBDlite kloon maar gewoon een variant/kloon van de GK68. Die was er al voor de KBD67lite en eigenlijk totaal anders (andere indeling, platemount, design).Groesjenka schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:28:
Als je ook in bent voor een 75% bordje kun je ook naar de eveneens goedkope Tester84 kijken.
[...]
Wel een fijn bordje voor het geld overigens die GK68
Ik wil graag een split keyboard en dacht eerst aan de Ergodox EZ of Moonlander, maar ik zag de nieuwe Dygma Defy en heb maar gelijk een reservering (voor een reservering) gedaan.
De tester68 komt bij verschillende winkels voor, keuze zat rond de 25-30 euro,incl verzendenChippu schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:16:
[...]
Yes, klopt. Bedankt voor de heads-up. Ik ga dit toetsenbord gebruiken voor op kantoor en heb hier een onbeperkte voorraad (oplaadbare) batterijen.![]()
Hier bv https://nl.aliexpress.com/item/1005004153296624.html
Ik heb de tester 68 ook voor kantoor in gebruik, al ben ik meer te spreken over
de KPrepublic BM68
Die heb ik (kit6) nu in gebruik voor m’n thuiswerkplek.
De prijs is wel wat hoger, 75 euro, maar is Via programmeerbaar en er zitten schakelaars bij (ter waarde van zo’n 25 euro, kan je zelf kiezen bij aanschaf wat je wilt)
De BM68 is niet draadloos overigens.
ik heb er trouwens de witte Kailh box in gezet, deze typen heerlijk
Keycaps GMK-Y Nautilus
Zie ook daar weer goedkopere van, zie hier op Ali
[ Voor 12% gewijzigd door LoneWolf op 26-04-2022 19:47 ]
Die Tester 84 is zeker niet draadloos ! Ik vind die wel erg duur (prijs en dan nog verzenden) voor wat hij bied.Groesjenka schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:28:
[...]
Want daar moeten ook nog switches bij, kom je zonder keycaps ook aan ruim 80 euro.
Dan is de BM68 een betere keuze denk ik
Die 2e die je noemt is gewoon zelfde als de tester68….alleen duurder en van amazon.com, dus we nog btw enz bij.
[ Voor 19% gewijzigd door LoneWolf op 26-04-2022 18:02 ]
@sapphire @_Piv0 @Arrieknarrie123 Jullie al tracking ontvangen van de QK65? Ik heb net mijn trackingnummer ingevoerd bij DPD nadat de Chinese website depots in België begon te tonen als locatie en blijkbaar is ie al hier om de hoek gearriveerd.
Morgen de hele dag thuis, komt dat even goed uit
@Cebby toevallig gisteren zitten kijken maar kan nergens (website, alkaline-sting, discord) iets vinden
Ah ik heb een trackingnummer ontvangen via Shopify in de mail die ook te vinden is op de order info pagina die je kunt openen via de confirmation email.
Dat was al op 18 april, en met dat nummer kon ik het pakketje volgen op http://jax.kingtrans.net/WebTrack. En nu gewoon via dpd.nl met hetzelfde nummer.
Dat was al op 18 april, en met dat nummer kon ik het pakketje volgen op http://jax.kingtrans.net/WebTrack. En nu gewoon via dpd.nl met hetzelfde nummer.
/f/image/WQsmZfVb2jzkQx00DAjzvjUR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Cebby op 27-04-2022 13:49 . Reden: plaatje van tracking toegevoegd ]
Ik heb nog geen updates gehad in de mail en de status is "paid" en "unfulfilled" helaas.
Hebben ze al iets gezegd over de prijs?CerandoX.nl schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:12:
Ik wil graag een split keyboard en dacht eerst aan de Ergodox EZ of Moonlander, maar ik zag de nieuwe Dygma Defy en heb maar gelijk een reservering (voor een reservering) gedaan.
[YouTube: Benefits and features of the new Dygma Defy ergonomic keyboard]
Want dit soort keyboards zijn door beperkte markt/verwachte verkoop aantallen meestal vrij duur.
Hier ook nog geen order update. Paid and UnfulfilledCebby schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:35:
@sapphire @_Piv0 @Arrieknarrie123 Jullie al tracking ontvangen van de QK65? Ik heb net mijn trackingnummer ingevoerd bij DPD nadat de Chinese website depots in België begon te tonen als locatie en blijkbaar is ie al hier om de hoek gearriveerd.
Hij is binnen, en ik heb al de tijd gevonden (lees: gemaakt) om m te bouwen. Prima ervaring, interessant om te zien wat er mogelijk is voor zo'n prijs. Ook voor de eerste keer deze stabs gebruikt en moet zeggen dat het niet onder doet voor de gemiddelde Durock in ieder geval. Beetje moeite met het tunen van de spacebar zoals altijd maar het is nu goed genoeg denk ik.
In de verschillende verlichting ziet ie er heel anders uit, hij leek net wel even heel wit. Vind het echt heel nice. De weight is een ietwat verschillende zilveren kleur, maar niet vervelend en zoiets had ik al verwacht.
/f/image/NBIogU4L3IG1B7eWB6VM9nKQ.png?f=fotoalbum_large)
Scuffed foto van een QK65 in zilver, alle foam opties ingebouwd, met de meegeleverde Owlstabs. Solder PCB, Boba LT 55g lubed met 205g0 en .15 TX films. Met afgetopt met GMK Perestroika.
Tijd voor avondeten
Ohja en hij klinkt echt helemaal zoals verwacht eigenlijk. En moet zeggen dat me dat wel bevalt.
In de verschillende verlichting ziet ie er heel anders uit, hij leek net wel even heel wit. Vind het echt heel nice. De weight is een ietwat verschillende zilveren kleur, maar niet vervelend en zoiets had ik al verwacht.
/f/image/NBIogU4L3IG1B7eWB6VM9nKQ.png?f=fotoalbum_large)
Scuffed foto van een QK65 in zilver, alle foam opties ingebouwd, met de meegeleverde Owlstabs. Solder PCB, Boba LT 55g lubed met 205g0 en .15 TX films. Met afgetopt met GMK Perestroika.
Tijd voor avondeten
Ohja en hij klinkt echt helemaal zoals verwacht eigenlijk. En moet zeggen dat me dat wel bevalt.
[ Voor 5% gewijzigd door Cebby op 28-04-2022 19:03 ]
Ziet er netjes uit, vind de dikkere bezels wel mooi. Hoe vergelijkt hij met ikki (die heb je ook toch, als ik mij niet vergis)? En hoe is de bottom out, en gebruik je de jackets of sockets? Wel knap dat ze al zo snel leveren. Zie ze steeds vaker voorbij komen op Reddit en discord.Cebby schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:02:
Hij is binnen, en ik heb al de tijd gevonden (lees: gemaakt) om m te bouwen. Prima ervaring, interessant om te zien wat er mogelijk is voor zo'n prijs. Ook voor de eerste keer deze stabs gebruikt en moet zeggen dat het niet onder doet voor de gemiddelde Durock in ieder geval. Beetje moeite met het tunen van de spacebar zoals altijd maar het is nu goed genoeg denk ik.
[Afbeelding]
Tijd voor avondeten
Dit is compleet anders dan de Ikki, al heb ik daar nooit echt linears ingezet. Hij is veel zwaarder, alle foam zorgt voor een veel meer muted geluid. Meer dan de silicone dampening in de ikki. Die heeft dat echt nodig om te zorgen dat het niet teveel plasticky klinkt volgens mij.superbok schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:35:
[...]
Ziet er netjes uit, vind de dikkere bezels wel mooi. Hoe vergelijkt hij met ikki (die heb je ook toch, als ik mij niet vergis)? En hoe is de bottom out, en gebruik je de jackets of sockets? Wel knap dat ze al zo snel leveren. Zie ze steeds vaker voorbij komen op Reddit en discord.
Qua bouncyness met het typen is het redelijk vergelijkbaar vind ik. Had verwacht dat het erg flexy zou zijn als je erop drukt maar dat valt heel erg mee en ik zou het dan onder 'standaard gasket mount' scharen. Ik heb dan ook wel een alu plate tho.
@Cebby Nice!
Ik begreep dat de stabs minder werk nodig hebben dan Durock V2’s. Verschillende verhalen van mensen die ze ‘alleen’ tunen met Krytox en Grease en de holee of en dergelijke achterwege laten zien maar het bij Owlstabs niet nodig is
Maar ivm nóg meer muted dan de Ikki
Ik heb express mijn silent Alpaca’s vervangen omdat de combi gewoon vrijwel geen geluid maakte. Zelfs met Alpaca’s, Black Black Inks of Yellows is het nog erg muted.
Toevallig laatst even kort de ‘mute silicon’ eruit gehaald maar wel het gewicht en de platefoam gehouden en dan was hij ook nog redelijk stil dus denk dat de platefoam veel doet.
Zegt overigens wel dat je mooie borden gewend bent als je de Ikki plasticky vind klinken
Ik vind hem door het polycarb juist stuk prettiger voelen en klinken dan ABS borden
Ik heb een dillema qua keycaps en switches, nouja vooral keycaps.
Switches denk ik aan om Oil Kings te halen (en te luben) of anders Black inks er een tijdje in of een andere linear.
Caps is lastig want ik wil eigenlijk mijn Akko Psittacus op de Ikki houden en de Macaw wil ik thuis niet
Het zal nog even duren voor GMK Metropolis geleverd word maar die zou perfect zijn.
Dus of nog een andere donkere set kopen of een paar maanden mijn Gentlemen Black set gebruiken.
GMK WoB bij Drop is prijzig maar misschien er maar eens aan geloven. Alleen niet heen duidelijkheid verzenden kost en btw.
ePBTMiami nights is best mooi, maar ABS en alsnog €90 met verzenden.
ePBT Shadow is wel grappig.
Tai-Hao Cubic WoB setje is simpel en double shot, wel ABS en ik lees vaak erg dun. Niet duur maar snap ‘cubic profile’ niet helemaal. Lijkt me gewoon Cherry profile
Of gewoon GMK Polaris base á €165
Smak geld maar wel gelijk goede kwaliteit en geen verborgen kosten, alleen dan even geen andere switches
@superbok Als je die QK65 al dikke bezels vind hebben wat vind je dan van de Keychron Q-serie?
Ik begreep dat de stabs minder werk nodig hebben dan Durock V2’s. Verschillende verhalen van mensen die ze ‘alleen’ tunen met Krytox en Grease en de holee of en dergelijke achterwege laten zien maar het bij Owlstabs niet nodig is

Ik heb express mijn silent Alpaca’s vervangen omdat de combi gewoon vrijwel geen geluid maakte. Zelfs met Alpaca’s, Black Black Inks of Yellows is het nog erg muted.
Toevallig laatst even kort de ‘mute silicon’ eruit gehaald maar wel het gewicht en de platefoam gehouden en dan was hij ook nog redelijk stil dus denk dat de platefoam veel doet.
Zegt overigens wel dat je mooie borden gewend bent als je de Ikki plasticky vind klinken
Ik vind hem door het polycarb juist stuk prettiger voelen en klinken dan ABS borden
Switches denk ik aan om Oil Kings te halen (en te luben) of anders Black inks er een tijdje in of een andere linear.
Caps is lastig want ik wil eigenlijk mijn Akko Psittacus op de Ikki houden en de Macaw wil ik thuis niet
Dus of nog een andere donkere set kopen of een paar maanden mijn Gentlemen Black set gebruiken.
GMK WoB bij Drop is prijzig maar misschien er maar eens aan geloven. Alleen niet heen duidelijkheid verzenden kost en btw.
Tai-Hao Cubic WoB setje is simpel en double shot, wel ABS en ik lees vaak erg dun. Niet duur maar snap ‘cubic profile’ niet helemaal. Lijkt me gewoon Cherry profile
Smak geld maar wel gelijk goede kwaliteit en geen verborgen kosten, alleen dan even geen andere switches

@superbok Als je die QK65 al dikke bezels vind hebben wat vind je dan van de Keychron Q-serie?

Goed om te horen dat het dus wel echt een stapje beter is dan de Ikki. Typ ervaring van de ikki vindt ik wel oke, al denk ik wel dat foam tussen het pcb en plate beter zou zijn dan siliconen zoals het nu is. Gelukkig kan ik daarmee experimenteren wanneer R2 binnen komt. Zou niet weten welke plaat ik zou nemen met de QK65.Cebby schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:41:
[...]
Dit is compleet anders dan de Ikki, al heb ik daar nooit echt linears ingezet. Hij is veel zwaarder, alle foam zorgt voor een veel meer muted geluid. Meer dan de silicone dampening in de ikki. Die heeft dat echt nodig om te zorgen dat het niet teveel plasticky klinkt volgens mij.
Qua bouncyness met het typen is het redelijk vergelijkbaar vind ik. Had verwacht dat het erg flexy zou zijn als je erop drukt maar dat valt heel erg mee en ik zou het dan onder 'standaard gasket mount' scharen. Ik heb dan ook wel een alu plate tho.
Heb pas bij drop GMK WoB Katakana besteld en kan het wel op een rijtje voor je zetten: Keycaps $145, Shipping $15 en 30 euro btw. Zal wel iets minder zijn doordat de keycaps van WoB iets goedkoper zijn, maar dan heb je een beetje een idee wat de kosten zijn.sapphire schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:04:
@Cebby Nice!
Zegt overigens wel dat je mooie borden gewend bent als je de Ikki plasticky vind klinken![]()
Caps is lastig want ik wil eigenlijk mijn Akko Psittacus op de Ikki houden en de Macaw wil ik thuis nietHet zal nog even duren voor GMK Metropolis geleverd word maar die zou perfect zijn.
Metropolis verwacht ik rond Q3 dit jaar, komt (te) langzaam in zicht.
Vind de Q serie een beetje te veel. Vind sowieso de manier van de exploded layout niet mooi gedaan door de knob/ switch positie. Daardoor mist het een beetje uniformiteit voor mij. Maar het kan wel mooi gedaan worden, kijk maar naar de Chapter1 of Paragon. Denk dat de kwaliteit van de QK65 ook net wat hoger ligt, dus zou daarom zelf voor die kiezen.
Ik vond de stabs tunen best wel makkelijk ja, maar ik heb gewoon hetzelfde gedaan wat ik sinds kort met staebies in m'n primus heb gedaan: dun laagje xht-bdz. En alleen de spacebar had meer werk nodig. Ik heb dat spul nog niet gebruikt met durock stabs dus dat is moeilijk vergelijken. Maar wat ik wel heb gedaan is ze visueel vergeleken en de owlstabs (die ik al had liggen voor als Vega eindelijk arriveert) hebben een kleinere opening voor de stab wire. En ik denk dat het daarom makkelijker is. En waarschijnlijk ook waarom er weinig ruimte is voor een holee mod.sapphire schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:04:
@Cebby Nice!
Zegt overigens wel dat je mooie borden gewend bent als je de Ikki plasticky vind klinken![]()
[...]
Anyways, het muted geluid dat ik bedoel is wel iets wat meer bij metalen borden is. Ikki is gewoon best wel stil eigenlijk met linears (tenminste, met gateron yellows) en dit bord is nog best luid en dan bedoel ik met muted dat het geluid afgestompt wordt en je denk ik krijgt wat men nog wel 'thock' noemt. Maar ik haat dat woord dus ik zal zeggen: een laag geluid van de switches. En dan maakt het denk ik weinig uit welke switches.
Maarja, ik typte tot nu toe eigenlijk het liefst op m'n Primus
Qua looks is die nog steeds 1000x beter, maar qua ervaring met typen denk ik dat deze QK65 z'n geld meer dan waard is.
Kicken! Dit is dat model die je mij had aangeraden?Cebby schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:02:
[Afbeelding]
Tijd voor avondeten
01010000 01100101 01110000 01100101
Hoe gebruik je F toetsen (F1 t/m F12) op zo'n toetsenbord dan? rAlt+1 (2,3, etc) of fn+1 ofzo?
Ik zou echt niet zonder de F toetsen kunnen.
Het zijn niet helemaal dezelfde stabs? Flauw want daar adverteren ze wel mee toch?Cebby schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:45:
[...]
Ik vond de stabs tunen best wel makkelijk ja, maar ik heb gewoon hetzelfde gedaan wat ik sinds kort met staebies in m'n primus heb gedaan: dun laagje xht-bdz. En alleen de spacebar had meer werk nodig. Ik heb dat spul nog niet gebruikt met durock stabs dus dat is moeilijk vergelijken. Maar wat ik wel heb gedaan is ze visueel vergeleken en de owlstabs (die ik al had liggen voor als Vega eindelijk arriveert) hebben een kleinere opening voor de stab wire. En ik denk dat het daarom makkelijker is. En waarschijnlijk ook waarom er weinig ruimte is voor een holee mod.
Anyways, het muted geluid dat ik bedoel is wel iets wat meer bij metalen borden is. Ikki is gewoon best wel stil eigenlijk met linears (tenminste, met gateron yellows) en dit bord is nog best luid en dan bedoel ik met muted dat het geluid afgestompt wordt en je denk ik krijgt wat men nog wel 'thock' noemt. Maar ik haat dat woord dus ik zal zeggen: een laag geluid van de switches. En dan maakt het denk ik weinig uit welke switches.
Maarja, ik typte tot nu toe eigenlijk het liefst op m'n Primus
Qua looks is die nog steeds 1000x beter, maar qua ervaring met typen denk ik dat deze QK65 z'n geld meer dan waard is.
Goed dat je het zegt ik heb ook nog XHT-DBZ liggen, was het bijna vergeten

Ik ga het wel gewoon ervaren, ik vond het bord van Keybored mett Oil Kings erg fijn klinken met zowel de POM als de FR4 plate. Inderdaad zoals je zegt muted en dat zoek ik voor thuis ook zeker
@superbok Kunnen we elkaar een hand geven wat betreft layout van de Q-serie.En bedankt voor je breakdown van je keycaps prijs.
$110+$15 + laten er €30 BTW aanhouden Vs €170 voor GMK Polaris+ Niet bij Drop hoeven te bestellen
@Generaal Pep Ik heb de F-rij onder Fn+1,2,3, ect. zitten en dat went verbazend snel. Nu vergeet ik soms dat 'gewone' borden aparte toetsen hebben

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 29-04-2022 14:17 ]
Ah jasapphire schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:08:
@Generaal Pep Ik heb de F-rij onder Fn+1,2,3, ect. zitten en dat went verbazend snel. Nu vergeet ik soms dat 'gewone' borden aparte toetsen hebben
Dat went inderdaad enorm snel! Als ik van laptop naar vaste computer wissel dan ben ik op mijn vaste pc ook altijd voor een paar minuten verbaasd dat ik dedicated page up en down knoppen heb... en voordat je het weet ben je alweer blind bezig met dedicated knoppen te gebruiken, zo ook als ik dan weer terug wissel naar mijn laptop (waar ze dus niet op zitten en ik toets-combinaties moet gebruiken).
Denk dat ik wel kan leven met fn+1, 2, 3, ect.
Niet alleen dat het snel went, je kunt met de software die met deze borden werkt (Qmk, Via, Vial) gewoon letterlijk elke toets instellen.
Ik heb zelf bijv dus f13, 14, 15 op een aantal toetsen zitten als je op fn drukt. En die zijn dan weer ingesteld in discord voor deafen, mute en screen share. En media controls op [, ] en / etc.
Dus als jij toch liever helemaal geen f toetsen hebt dan kun je die ook gewoon weghalen
Ik heb zelf bijv dus f13, 14, 15 op een aantal toetsen zitten als je op fn drukt. En die zijn dan weer ingesteld in discord voor deafen, mute en screen share. En media controls op [, ] en / etc.
Dus als jij toch liever helemaal geen f toetsen hebt dan kun je die ook gewoon weghalen
https://instagram.com/cerakey_official?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Binnenkort maar eens echt wat anders proberen. Full set van keramische keycaps.
Binnenkort maar eens echt wat anders proberen. Full set van keramische keycaps.
Ben voor PBT Milkshake keycaps gegaan voor mijn black chroma QK65, ben erg benieuwd!
Zit daarnaast te denken aan een leuke exploded 75% (ik vind dat design erg mooi).
Heeft iemand hier tips voor een budget Jelly Epoch type board?
Ik zat te denken aan een budget van max € 300,- en dat dan zonder switches en keycaps.
Zit daarnaast te denken aan een leuke exploded 75% (ik vind dat design erg mooi).
Heeft iemand hier tips voor een budget Jelly Epoch type board?
Ik zat te denken aan een budget van max € 300,- en dat dan zonder switches en keycaps.
Net mijn Keychron K10 binnen gekregen, met Gateron Reds. Hiervoor gebruikte ik een G613, daarvan heb ik er intussen twee versleten, maar die kreeg (weer) kuren met dubbele aanslagen. Daarom ook gekozen voor de versie met wisselbare switches, zodat ik hopelijk niet weer een heel toetsenbord hoef af te danken als een paar toetsen kuren gaan vertonen.
Wellicht goed om te weten dat Alternate deze toetsenborden ook verkoopt, naast Ergowerken.nl. Wel blij dat ik er de polssteun bij besteld heb, want zonder is het best een hoog toetsenbord. De eerste indruk is goed, voelt degelijk aan. Ik ben benieuwd of hij gaat bevallen.
Wellicht goed om te weten dat Alternate deze toetsenborden ook verkoopt, naast Ergowerken.nl. Wel blij dat ik er de polssteun bij besteld heb, want zonder is het best een hoog toetsenbord. De eerste indruk is goed, voelt degelijk aan. Ik ben benieuwd of hij gaat bevallen.
+1. Ik heb ook nog control onder "Capslock" zitten. Wordt elke keer een paar minuten gek als ik niet op mijn eigen tobo werksapphire schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:08:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Flapmo op 30-04-2022 01:28 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
@Arrieknarrie123 @_Piv0
Komende dagen feest in China dus geen verzendingen, dan nog alles oppakken, 2 weken shipping dus eind mei hebben we pas een bord.
Komende dagen feest in China dus geen verzendingen, dan nog alles oppakken, 2 weken shipping dus eind mei hebben we pas een bord.
Ja ik las het net op Discord, wel jammer maar er werd daar ook terecht gezegd dat het 4-8 weken zou zijn dus dat klopt nog steeds...sapphire schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:56:
@Arrieknarrie123 @_Piv0
Ondertussen maar verder met de zoektocht naar een goede/leuke 75%.
Is er ergens een EU shop die Keychron-compatible key caps levert? Heb de K2, en van de A-toets is de opdruk versleten.
Nieuwe caps kosten 20 euro + 10 euro verzenden.. een enkele “A” bestellen is zeker niet mogelijk?
Nieuwe caps kosten 20 euro + 10 euro verzenden.. een enkele “A” bestellen is zeker niet mogelijk?
@Arrieknarrie123 Zeker, al lieten ze wel steeds doorschemeren dat mid-may ook mogelijk zou zijn. Nouja ik ben eind mei toch weg dus heb geen haast 
Ben sowieso wel tevreden met de communicatie, zei het via Discord.
@CyBeRSPiN Weinig kans inderdaad voor een losse keycap. Je zou Keychron kunnen contacten, wellicht kunnen ze er één regelen van een defect exemplaar?
@CyBeRSPiN Weinig kans inderdaad voor een losse keycap. Je zou Keychron kunnen contacten, wellicht kunnen ze er één regelen van een defect exemplaar?
Een enkele "A" is zover ik weet niet mogelijk nee. Maar als ik die K2 zo zie is er niets speciaals aan, veruit de meeste sets passen er gewoon op. Het belangrijkste is om te controleren of er een 1,75u r_shift bij de set zit en het cherry compatible is. Dus ik zou zeggen, haal iets leuks. Het enige wat verder nog problemen zou kunnen leveren is cherry profile, want die zou de switch top housing kunnen raken bij het indrukken, maar het doet niets af aan de functionaliteit en looks.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:17:
Is er ergens een EU shop die Keychron-compatible key caps levert? Heb de K2, en van de A-toets is de opdruk versleten.
Iemand van jullie toevallig al eens echt volledig zelf een toetsenbord gemaakt? Wil eigenlijk gaan proberen om een 75 a 80% pcb zelf te gaan ontwerpen en laten maken om vervolgens een wooden case erbij te knutselen.
Heb jij wellicht nog suggesties voor een leuk 75% bord onder de €300 (zonder switches en caps) anders dan de Q1 en de Akko mod series?sapphire schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:21:
@Arrieknarrie123 Zeker, al lieten ze wel steeds doorschemeren dat mid-may ook mogelijk zou zijn. Nouja ik ben eind mei toch weg dus heb geen haast
Beetje boven het budget, maar mode is paar dagen geleden begonnen met de Sonnet, die al gezien? Volgens mij de enige “premium” die er op dit moment is rond dat budget. Wel heb je nog een aantal in-stock items. Tegenhanger van de Q1 is de gmmk pro en idobao heeft ook een 75% bordje. Ook heeft kbdfans nog een aantal bordjes, maar zijn volgens mij niet heel bijzonder.Arrieknarrie123 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:19:
[...]
Heb jij wellicht nog suggesties voor een leuk 75% bord onder de €300 (zonder switches en caps) anders dan de Q1 en de Akko mod series?
Om die reden wil ik dus zelf een keyboard gaan maken. En als ik dan toch zelf aan de slag ga wil ik het ook echt zelf doen. Ga dus ook zelf een pcb ontwerpen op precies de manier die ik wil. Dat is in dit geval een soort kl-90 layout, South facing, met 2 pins ledjes onder de switches en kailh hot swap sockets erin. Het grootste verschil is het weglaten van de knobs, want daar heb ik zelf niets aan.superbok schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:11:
[...]
Beetje boven het budget, maar mode is paar dagen geleden begonnen met de Sonnet, die al gezien? Volgens mij de enige “premium” die er op dit moment is rond dat budget. Wel heb je nog een aantal in-stock items. Tegenhanger van de Q1 is de gmmk pro en idobao heeft ook een 75% bordje. Ook heeft kbdfans nog een aantal bordjes, maar zijn volgens mij niet heel bijzonder.
Edit: nu nog in de fase van het uitzoeken hoe ik het ga maken. Moet nog even rondvragen of ik ergens een cnc router oid kan gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door MatthijsBoog op 01-05-2022 21:36 ]
Die had ik gezien samen met de Hope 75, echter zijn die allemaal niet in-stock maar pas later dit jaar beschikbaar. Dat is wel iets wat ik erg jammer vind aan de keyboard scene. Ik ben meer van ik koop het en wil het graag binnen een paar weken in huis... de QK65 duurt me ook al veeeeeel te langsuperbok schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:11:
[...]
Beetje boven het budget, maar mode is paar dagen geleden begonnen met de Sonnet, die al gezien? Volgens mij de enige “premium” die er op dit moment is rond dat budget. Wel heb je nog een aantal in-stock items. Tegenhanger van de Q1 is de gmmk pro en idobao heeft ook een 75% bordje. Ook heeft kbdfans nog een aantal bordjes, maar zijn volgens mij niet heel bijzonder.
Dus misschien iets via market-wts op mykeyboard discord zoeken en ander een in-stock aankoop doen zoals de Q1 bijvoorbeeld.
Klopt helaas wat betreft de wachttijd, en dan is de Mode nog eens erg uniek door zo snel een premium custom te leveren. Volgens mij is de eerste levering ergens in oktober. De Ginkgo die ik één maand eerder heb gekocht dan m'n Mode is er nog steeds niet, en dat gaat nog wel een maandje duren, terwijl ik m'n Mode al sinds eind december heb. En dan hebben we het niet eens gehad over de razendsnelle GMK GB'sArrieknarrie123 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:44:
[...]
Die had ik gezien samen met de Hope 75, echter zijn die allemaal niet in-stock maar pas later dit jaar beschikbaar. Dat is wel iets wat ik erg jammer vind aan de keyboard scene. Ik ben meer van ik koop het en wil het graag binnen een paar weken in huis... de QK65 duurt me ook al veeeeeel te lang![]()
Dus misschien iets via market-wts op mykeyboard discord zoeken en ander een in-stock aankoop doen zoals de Q1 bijvoorbeeld.
Je kan ook op /r/mechmarket kijken, zitten af en toe ook wat leuke bordjes tussen. Is wel iets minder makkelijk te filteren, omdat er ook dingen tussen staan buiten de EU.
Leuk project! Zelf niet de kennis en materiaal om zoiets te doen, maar kan het zeker waard zijn. Meer custom dan dat kan het niet worden.MatthijsBoog schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Om die reden wil ik dus zelf een keyboard gaan maken. En als ik dan toch zelf aan de slag ga wil ik het ook echt zelf doen. Ga dus ook zelf een pcb ontwerpen op precies de manier die ik wil. Dat is in dit geval een soort kl-90 layout, South facing, met 2 pins ledjes onder de switches en kailh hot swap sockets erin. Het grootste verschil is het weglaten van de knobs, want daar heb ik zelf niets aan.
Edit: nu nog in de fase van het uitzoeken hoe ik het ga maken. Moet nog even rondvragen of ik ergens een cnc router oid kan gebruiken.
Die kennis heb ik zelf ook nog niet, maar heb wel veel tijd. Of het echt beter gaat worden weet ik niet, maar de pcb zal wel precies de layout hebben die ik wil. Besloten om toch voor een 96% te gaan, maar dan wel south paw, want dat vind ik toch wel erg prettig. Nu alleen nog de twijfel of en waar ik ruimte ertussen laat zodat het verschillende blokken worden.superbok schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:25:
Leuk project! Zelf niet de kennis en materiaal om zoiets te doen, maar kan het zeker waard zijn. Meer custom dan dat kan het niet worden.
Het juiste materiaal heb ik ook niet, maar als je maar hard genoeg zoekt moet een cnc router wel te vinden zijn. En als je maar genoeg geduld hebt zijn smd's ook mogelijk met een normale soldeerbout, tis niet optimaal, maar het is zeker te doen.
Als je wat hulpvolle resources wilt:
http://acheronproject.com/
https://wiki.ai03.com/books/pcb-design/
https://www.masterzen.fr/...igning-a-keyboard-part-1/
http://acheronproject.com/
https://wiki.ai03.com/books/pcb-design/
https://www.masterzen.fr/...igning-a-keyboard-part-1/
Mag ik hier deze vraag stellen, ik ben op zoek naar game toetsenbord voor max 130 euro en kijk naar de merken Leopold, Ducky en Keychron.
Heb ik ik het nu goed begrepen dat Leopold wat steviger in elkaar zit dan Ducky en Keychron.
Ik wil uit deze 3 kiezen.
https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1726135
https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1740272
https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1823878
De Keychron heeft gateron switches en is dat een belangrijk verschil?
p.s. Vind het lastig om goed te kunnen kiezen en ik kijk ook wel een beetje veel hoe mooi ik ze vindt
Heb ik ik het nu goed begrepen dat Leopold wat steviger in elkaar zit dan Ducky en Keychron.
p.s. Vind het lastig om goed te kunnen kiezen en ik kijk ook wel een beetje veel hoe mooi ik ze vindt
[ Voor 13% gewijzigd door Marcbr op 03-05-2022 10:24 ]
Hallo, ik ben helemaal nieuw in de mechanische tikwereld, en heb een vraag over O-ringen.
Ik heb vorige maand een Ducky One 2 overgenomen van een medetweaker. Hij typt lekker, maar mijn thuiswerkkantoorgenoot (lees: vrouw) is niet zo te spreken over het geluid. Ik dacht dat een toetsenbord met MX Browns stiller zou zijn, maar dat valt dus tegen. Ik merk zelf dat het tikkende geluid amper van de switch komt en voornamelijk van de bottom out.
Na wat only nalezen begrijp ik dat ik O-ringen op de stems kan zetten om het geluid te reduceren. Klopt dat? Waar koop je die het best in Nederland? Ik heb gezien dat er wat op Bol en Amazon staan... zijn die OK of kan ik beter iets uit een 'echte' mechanisch-toetsenbord-webshop bestellen?
Andere tips om het geluid te reduceren zijn natuurlijk ook welkom. Merci!
Ik heb vorige maand een Ducky One 2 overgenomen van een medetweaker. Hij typt lekker, maar mijn thuiswerkkantoorgenoot (lees: vrouw) is niet zo te spreken over het geluid. Ik dacht dat een toetsenbord met MX Browns stiller zou zijn, maar dat valt dus tegen. Ik merk zelf dat het tikkende geluid amper van de switch komt en voornamelijk van de bottom out.
Na wat only nalezen begrijp ik dat ik O-ringen op de stems kan zetten om het geluid te reduceren. Klopt dat? Waar koop je die het best in Nederland? Ik heb gezien dat er wat op Bol en Amazon staan... zijn die OK of kan ik beter iets uit een 'echte' mechanisch-toetsenbord-webshop bestellen?
Andere tips om het geluid te reduceren zijn natuurlijk ook welkom. Merci!
Verwijderd
Klopt, O-ringen kunnen hierbij helpen. Hier heb je er een aantal: https://candykeys.com/category:o-rings
Wat je evt ook kan doen (als je dat niet al had) is een deskmat er onder leggen. Deze halen vaak ook al wat geluid er uit. Als je die niet voorhanden hebt kun je ook proberen er even een handdoek onder te leggen om het verschil te merken.
Wat je evt ook kan doen (als je dat niet al had) is een deskmat er onder leggen. Deze halen vaak ook al wat geluid er uit. Als je die niet voorhanden hebt kun je ook proberen er even een handdoek onder te leggen om het verschil te merken.
Er zijn vrij veel oplossingen te vinden voor herrie van toetsenborden.
Sommige dingen, zoals de plate en hoe die vast zit, zijn natuurlijk lastig te veranderen.
Je kunt zeker o-ringen plaatsen, maar dat helpt maar tot zo ver helaas. Als het voornamelijk om rammelende stabilisatoren gaat, kan je die gezien ze plate mount zijn, gemakkelijk uit kantelen. Je haalt b.v. de spatiebalk keycap eraf (met een trekker, niet met je vingers of een schroevendraaier) en kan dan vervolgens de metalen draad eruit halen. Als je die daar waar hij in de plastic tweedelige behuizing zit insmeer met siliconen vet, scheelt dat al ontzettend met het geratel.
o-ringen op de stabilisator mounts is daarnaast ook een prima oplossing. Daar voel je als je het goed hebt gedaan niets van, maar het neem wel het holle geluid deels weg. O-ringen op iedere keycap heeft als bijwerking dat je geen stevige bottom out meer hebt. Persoonlijk vind ik het bijzonder onprettig voelen. En zeker met MX Brown, had je dan net zo goed een rubber dome bord van redelijke kwaliteit kunnen nemen.
Het luben van de switches kan je wel een beetje vergeten, dan moet je ze desolderen. Hetzelfde gaat op voor plate foam. Dat neem wat van het scherpe geluid weg van je switches. Maar de onderkant van de plastic case is nog wel een hol geheel. Dat kan je prima opvullen met foam waardoor je ook een stuk minder geluid uit je bord krijgt. De combinatie van foam rondom de switches onder de plate én onder de PCB is vaak al een groter verschil dan o-ringen plaatsen. Wat goed werkt, is PE foam (verhuizers spul van de bouwmarkt) laagje voor laagje erin leggen. Dit foam is echter mogelijke lokaal geleidend, en voor een goed effect moet het een beetje gecomprimeerd worden. Dus plak je wat schilderstape op de bovenste laag. Dat stopt dan ook direct het weerklinken van de hoge tonen.
Alternatief kan je ook vilt gebruiken. Het goedkoopste is vaak zo'n kinder prikpen matje... Beetje papier eronder voor de juiste hoek, ook weer even iets eroverheen zodat het de PCB niet raakt en je bent behoorlijk geluid kwijt.
Wat ook nog een groot verschil kan maken, is dikkere keycaps gebruiken. Wat Ducky gebruikt is tegenwoordig vrij goed, maar de One 2 heeft nog wat dunner spul. Het profiel heeft vrij veel invloed op het soort geluid.
Idealiter zou je natuurlijk gewoon ook stillere switches willen gebruiken. Die van Gazzew zijn erg goed, zowel de lineaire Boba als de tactile U4 (aka U4S). Die kan je bij splitkb.com bestellen (NL), maarja, dan moet je de MX brown dus eerst desolderen... Die switches hebben echter wel een heel stuk meer bump dan MX Brown.
Sommige dingen, zoals de plate en hoe die vast zit, zijn natuurlijk lastig te veranderen.
Je kunt zeker o-ringen plaatsen, maar dat helpt maar tot zo ver helaas. Als het voornamelijk om rammelende stabilisatoren gaat, kan je die gezien ze plate mount zijn, gemakkelijk uit kantelen. Je haalt b.v. de spatiebalk keycap eraf (met een trekker, niet met je vingers of een schroevendraaier) en kan dan vervolgens de metalen draad eruit halen. Als je die daar waar hij in de plastic tweedelige behuizing zit insmeer met siliconen vet, scheelt dat al ontzettend met het geratel.
o-ringen op de stabilisator mounts is daarnaast ook een prima oplossing. Daar voel je als je het goed hebt gedaan niets van, maar het neem wel het holle geluid deels weg. O-ringen op iedere keycap heeft als bijwerking dat je geen stevige bottom out meer hebt. Persoonlijk vind ik het bijzonder onprettig voelen. En zeker met MX Brown, had je dan net zo goed een rubber dome bord van redelijke kwaliteit kunnen nemen.
Het luben van de switches kan je wel een beetje vergeten, dan moet je ze desolderen. Hetzelfde gaat op voor plate foam. Dat neem wat van het scherpe geluid weg van je switches. Maar de onderkant van de plastic case is nog wel een hol geheel. Dat kan je prima opvullen met foam waardoor je ook een stuk minder geluid uit je bord krijgt. De combinatie van foam rondom de switches onder de plate én onder de PCB is vaak al een groter verschil dan o-ringen plaatsen. Wat goed werkt, is PE foam (verhuizers spul van de bouwmarkt) laagje voor laagje erin leggen. Dit foam is echter mogelijke lokaal geleidend, en voor een goed effect moet het een beetje gecomprimeerd worden. Dus plak je wat schilderstape op de bovenste laag. Dat stopt dan ook direct het weerklinken van de hoge tonen.
Alternatief kan je ook vilt gebruiken. Het goedkoopste is vaak zo'n kinder prikpen matje... Beetje papier eronder voor de juiste hoek, ook weer even iets eroverheen zodat het de PCB niet raakt en je bent behoorlijk geluid kwijt.
Wat ook nog een groot verschil kan maken, is dikkere keycaps gebruiken. Wat Ducky gebruikt is tegenwoordig vrij goed, maar de One 2 heeft nog wat dunner spul. Het profiel heeft vrij veel invloed op het soort geluid.
Idealiter zou je natuurlijk gewoon ook stillere switches willen gebruiken. Die van Gazzew zijn erg goed, zowel de lineaire Boba als de tactile U4 (aka U4S). Die kan je bij splitkb.com bestellen (NL), maarja, dan moet je de MX brown dus eerst desolderen... Die switches hebben echter wel een heel stuk meer bump dan MX Brown.
Hey, ik ben sinds afgelopen weekend eigenaar van een Keychron K2 (RGB, hot swappable, brown switches).
Super tevreden mee. Kom van een logitech G510 en dit is een verademing. Ongelofelijk verschil. Kijk er naar uit om te typen
Ik was al direct aan het kijken om een stille variant voor kantoor te gaan gebruiken met bijvoorbeeld gazzew U4 switches maar dat is iets voor later.
Maar ik vroeg me een dingetje af. Met wat zoeken kwam ik tegen dat het aan te raden is om switches te smeren. Maar ik kom er niet uit of mijn switches al pre-lubed zijn of niet.
Op de site van keychron staat dat de K2 Gateron G Pro switches heeft die pre-lubed zijn.
Op de site van alternate (waar ik heb besteld) staat echter alleen Gateron, niet pro, welke volgens mij niet pre-lubed zijn.
Is het zo dat alternate het fout heeft en dit dus inderdaad de Gateron G Pro switches zijn?
Daarbovenop de vraag of het uberhaupt zin heeft om een pre-lubed switch te smeren ...
Super tevreden mee. Kom van een logitech G510 en dit is een verademing. Ongelofelijk verschil. Kijk er naar uit om te typen
Maar ik vroeg me een dingetje af. Met wat zoeken kwam ik tegen dat het aan te raden is om switches te smeren. Maar ik kom er niet uit of mijn switches al pre-lubed zijn of niet.
Op de site van keychron staat dat de K2 Gateron G Pro switches heeft die pre-lubed zijn.
Op de site van alternate (waar ik heb besteld) staat echter alleen Gateron, niet pro, welke volgens mij niet pre-lubed zijn.
Is het zo dat alternate het fout heeft en dit dus inderdaad de Gateron G Pro switches zijn?
Daarbovenop de vraag of het uberhaupt zin heeft om een pre-lubed switch te smeren ...
Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Ik heb gisteren 2 setjes Akko Jelly purples binnen gekregen van Akko om te testen en ga deze komende dagen luben met Trybosis en daarna mijn ervaringen delen. Tot nu toe is mijn eerste indruk positief!
Mochten er mensen zijn die in de tussentijd geïnteresseerd zijn in producten van de Akkogear.de store dan kan ik aan mijn contactpersoon daar vragen om een discount code. (Geen referral o.i.d.) maar ook specifieke vragen over producten kan ik evt doorspelen.
![]() | ![]() |
Mochten er mensen zijn die in de tussentijd geïnteresseerd zijn in producten van de Akkogear.de store dan kan ik aan mijn contactpersoon daar vragen om een discount code. (Geen referral o.i.d.) maar ook specifieke vragen over producten kan ik evt doorspelen.
Er zijn weinig pre-lubed switches die geen profijt hebben van zelf luben. Het is bij veel switches duidelijk voelbaar of ze zelf gelubed zijn of niet. Ik heb bijvoorbeeld de Boba u4t. Die voelt echt aanzienlijk prettiger na het luben. De grootte van het effect is vooral afhankelijk van welke switch, maar de lube en hoe je het aanbrengt is ook erg kritisch. Meestal zorgt het echt voor een verbetering, maar overal zijn uitzonderingen op.India Sierra schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:28:
Hey, ik ben sinds afgelopen weekend eigenaar van een Keychron K2 (RGB, hot swappable, brown switches).
Super tevreden mee. Kom van een logitech G510 en dit is een verademing. Ongelofelijk verschil. Kijk er naar uit om te typenIk was al direct aan het kijken om een stille variant voor kantoor te gaan gebruiken met bijvoorbeeld gazzew U4 switches maar dat is iets voor later.
Is het zo dat alternate het fout heeft en dit dus inderdaad de Gateron G Pro switches zijn?![]()
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
@Arrieknarrie123 Late reactie maar helaas heb ik weinig kijk op 75% borden 
Enige manier om eht zeker te weten is gewoon de keycap er af te halen en te kijken.
Of je het nodig vind om ze te luben kun je alleen zelf beslissen, ik vond de Yellow Pro's eerlijk gezegd stock (dus pre-lubed) al best goed. Lubed met de hand zijn ze beter maar verschil is niet meer zo groot als droog-stock VS hand lubed.
Volgens mij zijn de Gateron Pro's relatief nieuw. Zou kunnen dat ze in de tussentijd overgestapt en dat dit wel op de site van Keychron staat maar dat Alternate nog een oudere borden heeft of een oude beschrijving.India Sierra schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:28:
Super tevreden mee. Kom van een logitech G510 en dit is een verademing. Ongelofelijk verschil. Kijk er naar uit om te typenIk was al direct aan het kijken om een stille variant voor kantoor te gaan gebruiken met bijvoorbeeld gazzew U4 switches maar dat is iets voor later.
Is het zo dat alternate het fout heeft en dit dus inderdaad de Gateron G Pro switches zijn?![]()
Enige manier om eht zeker te weten is gewoon de keycap er af te halen en te kijken.
Of je het nodig vind om ze te luben kun je alleen zelf beslissen, ik vond de Yellow Pro's eerlijk gezegd stock (dus pre-lubed) al best goed. Lubed met de hand zijn ze beter maar verschil is niet meer zo groot als droog-stock VS hand lubed.
Toevallig vond ik het verschil bij Yellow Pro's erg meevallen en Boba U4S en Bobagums vind ik echt de moeite niet om te luben. U4S vond ik zelf vervelender lubed dan stockMatthijsBoog schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:03:
[...]
Er zijn weinig pre-lubed switches die geen profijt hebben van zelf luben. Het is bij veel switches duidelijk voelbaar of ze zelf gelubed zijn of niet. Ik heb bijvoorbeeld de Boba u4t. Die voelt echt aanzienlijk prettiger na het luben. De grootte van het effect is vooral afhankelijk van welke switch, maar de lube en hoe je het aanbrengt is ook erg kritisch. Meestal zorgt het echt voor een verbetering, maar overal zijn uitzonderingen op.
Korting op Akko is altijd goed. En het lijkt erop alsof ze alle Cherry Profile keycap sets uitfaseren, is daar een reden voor? Ik ben groot fan van mijn Akko Neon's en vind het jammer dat ze niet echt een alternatief meer hebben voor een andere build met dat profiel.Tweakriez schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:54:
Ik heb gisteren 2 setjes Akko Jelly purples binnen gekregen van Akko om te testen en ga deze komende dagen luben met Trybosis en daarna mijn ervaringen delen. Tot nu toe is mijn eerste indruk positief!
[Afbeelding] [Afbeelding]
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
@TweakriezHenkie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:45:
[...]
Korting op Akko is altijd goed. En het lijkt erop alsof ze alle Cherry Profile keycap sets uitfaseren, is daar een reden voor? Ik ben groot fan van mijn Akko Neon's en vind het jammer dat ze niet echt een alternatief meer hebben voor een andere build met dat profiel.
Hmmm dan misschien nog maar een setje scoren aangezien ik cherry het prettigst vind
Tot nu toe is "gelubed geleverd" vaak nog niet echt wat je wilt zien. Er zijn switches die wel prima zijn en best goed bruikbaar, maar vaak is het gewoon inconsistent gedaan. En dan is de te veel of te weinig behandelde switches naar hetzelfde niveau trekken lastig.
Nu heeft Gateron sinds de CJ switches, een proces dat ze ook op de Pro X lijn gebruiken, switches die zeer zeer goed gepolijst zijn.
Als je CJ switches open maakt en de stammetjes uitwisselt, dan voel je direct dat ze een heel stuk slechter worden. Als je de contact oppervlaktes met je vingers aanraakt, dan is het effect ook per direct weg. Lube doet daar alleen wat voor het geluid, maar persoonlijk heb ik alleen de top van de rail op het bovenste deel van de behuizing ingesmeerd, dat was meer dan genoeg om het geluid te verbeteren.
Het is dus niet meer zo dat je kunt stellen dan ergens 205 op smeren altijd een verbetering is, maar in 97% van de switches op de markt naar mijn mening nog wel. Tribosys ben ik persoonlijk mee gestopt, dat het beter aanvoelt voor tactiles is in 90% van de gevallen niet waar (mening) en als je eenmaal goed bent geworden in het aanbrengen is het ook niet zo lastig om geen tactiliteit te verliezen.
Kwestie van de spullen in huis halen en het gewoon zelf proefondervindelijk gaan ervaren. Waar een setje switches al snel €50 kost, is 205, een goedkope opener (3d print?) en een kwastje niet zo duur. Juweliersklauw is aan te raden, maar niet essentieel. Zou prima onder de 50 moeten kunnen.
Nu heeft Gateron sinds de CJ switches, een proces dat ze ook op de Pro X lijn gebruiken, switches die zeer zeer goed gepolijst zijn.
Als je CJ switches open maakt en de stammetjes uitwisselt, dan voel je direct dat ze een heel stuk slechter worden. Als je de contact oppervlaktes met je vingers aanraakt, dan is het effect ook per direct weg. Lube doet daar alleen wat voor het geluid, maar persoonlijk heb ik alleen de top van de rail op het bovenste deel van de behuizing ingesmeerd, dat was meer dan genoeg om het geluid te verbeteren.
Het is dus niet meer zo dat je kunt stellen dan ergens 205 op smeren altijd een verbetering is, maar in 97% van de switches op de markt naar mijn mening nog wel. Tribosys ben ik persoonlijk mee gestopt, dat het beter aanvoelt voor tactiles is in 90% van de gevallen niet waar (mening) en als je eenmaal goed bent geworden in het aanbrengen is het ook niet zo lastig om geen tactiliteit te verliezen.
Kwestie van de spullen in huis halen en het gewoon zelf proefondervindelijk gaan ervaren. Waar een setje switches al snel €50 kost, is 205, een goedkope opener (3d print?) en een kwastje niet zo duur. Juweliersklauw is aan te raden, maar niet essentieel. Zou prima onder de 50 moeten kunnen.
Vragen stellen mag altijd. 😉Marcbr schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:08:
Mag ik hier deze vraag stellen, ik ben op zoek naar game toetsenbord voor max 130 euro en kijk naar de merken Leopold, Ducky en Keychron.
Toen ik zelf in de markt was, viel Ducky al vrij snel af, matige recensies, niet helemaal waar voor je geld. Leopold heeft nog lang op mijn shortlist gestaan, maar uiteindelijk ben ik voor een Keychron (K2) gegaan vanwege de hot-swappable switches. Tot nu toe absoluut nog geen spijt van. Ik heb geen ervaring met de C-serie van Keychron, dus ik weet niet hoeveel verschil ertussen zit. Ik kan me voorstellen dat de K-serie steviger is dan de C-serie (en de K-serie is erg stevig).
Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl
C-serie is plastic meukdnzm schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Vragen stellen mag altijd. 😉
Toen ik zelf in de markt was, viel Ducky al vrij snel af, matige recensies, niet helemaal waar voor je geld. Leopold heeft nog lang op mijn shortlist gestaan, maar uiteindelijk ben ik voor een Keychron (K2) gegaan vanwege de hot-swappable switches. Tot nu toe absoluut nog geen spijt van. Ik heb geen ervaring met de C-serie van Keychron, dus ik weet niet hoeveel verschil ertussen zit. Ik kan me voorstellen dat de K-serie steviger is dan de C-serie (en de K-serie is erg stevig).
K-serie is wel beduidend beter maar nog steeds vrij hol en cheape keycaps.
Ducky heeft sinds de One 3 ook hotswappable bordjes
Ik zou tegenwoordig wel wat extra budget vrijmaken voor een Keychron uit de Q serie aangezien deze toch wat voordelen hebben tegenover de K series:dnzm schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Vragen stellen mag altijd. 😉
- Volledig aluminum behuizing
- VIA/QMK support
- Gasket mount
- Meegeleverde case foam
Ze doen bij Akko voornamelijk de sets uit het assortiment die te veel lijken op die van andere merken zoals de Neon en de Samurai. Maar het valt me ook op dat men meer focus legt op de ASA keycaps omdat zij waarschijnlijk deze makkelijker en goedkoper kunnen produceren. Zelf vind ik dit overigens ook een erg fijne cap qua feeling en font.sapphire schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:50:
[...]
@Tweakriez
Hmmm dan misschien nog maar een setje scoren aangezien ik cherry het prettigst vind
Verwijderd
Net de Momoka Zoo65 besteld met FR4 plate
:strip_exif()/f/image/jlZouo5icj37BLb7CIVSdeFe.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.momoka.co/zoo65
Vond die kleur blauw toch wel erg mooi, misschien maar een setje Whale pbt laten importeren
:strip_exif()/f/image/jlZouo5icj37BLb7CIVSdeFe.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.momoka.co/zoo65
Vond die kleur blauw toch wel erg mooi, misschien maar een setje Whale pbt laten importeren
:strip_exif()/f/image/9wjfJbAXIhjhXxYSu5JbUm8N.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2022 14:16 ]
Iemand die ervaring heeft waar je het beste mechanische toetsenborden en bijhorende componenten 2dehands in de verkoop kan zetten? Ik ben namelijk van plan om mijn 'rabbit hole' wat uit te kuisen.
Ik ken natuurlijk tweakers vraag en aanbod, 2dehands en Marktplaats maar ik heb het gevoel dat echte mech keyboard enthousiasts andere platformen gebruiken?
In de aanbieding o.a. een feker 98 met box jades, een keychron q1 met momoka frog switches,...
Ik ken natuurlijk tweakers vraag en aanbod, 2dehands en Marktplaats maar ik heb het gevoel dat echte mech keyboard enthousiasts andere platformen gebruiken?
In de aanbieding o.a. een feker 98 met box jades, een keychron q1 met momoka frog switches,...
Persoonlijk zou ik voor een hot-swap board gaan. Dan kan je zelf nog eens switchen van switchesMarcbr schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:08:
Je kan dan bijvoorbeeld voor een Keychron gaan met hot-swap switches of GMK maar ook AKKO heeft erg veel keus. Laatstgenoemde ben ik zelf mee bezig de laatste tijd. Ik heb op dit moment een 96% bord in gebruik van ze en deze heeft me uit mijn hoofd 115- gekost inclusief hot swappable switches en goede double shot pbt keycaps. En ook nog eens bedraad + draadloos. Je kan deze bij de Duurste webshop bestellen maar het meeste komt wel vanuit het magazijn in China dus hou rekening met ene levertijd van ongeveer 3 weken.
Ik heb ook goede verhalen gehoord over Leopold alleen wilde ik perse hot-swap omdat ik op die manier vrij voordelig weer kan wisselen als ik een ander gevoel wil.
Ik heb ook een Glorious bord gehad, mijn eerste hot-swap maar dit is niet mijn merk. Veel te "schreeuwerig" en slechte keycaps naar mijn ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door Tweakriez op 06-05-2022 15:21 ]
Zover ik weet kun je het beste naar de Discord van mykeyboard.eu of r/mechmarket.KoBie147 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:52:
Iemand die ervaring heeft waar je het beste mechanische toetsenborden en bijhorende componenten 2dehands in de verkoop kan zetten? Ik ben namelijk van plan om mijn 'rabbit hole' wat uit te kuisen.
Ben benieuwd naar je ervaringen! Zelf wil ik binnenkort Lavender Purples bestellen. Jelly's zijn net iets zwaarder, toch?Tweakriez schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:54:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Klopt de Jelly is iets zwaarder, heeft volgens mij ook een langere veer als de gewone Purple. Ook is de bovenkant voorzien van een wandje welke stof moet tegenhouden maar heeft als bijkomend voordeel dat er ook minder wobble is. Deze hebben ook een doorzichtige onderkant itt tot mijn silvers, RGB komt nog net wat beter door.Chippu schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:57:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen! Zelf wil ik binnenkort Lavender Purples bestellen. Jelly's zijn net iets zwaarder, toch?
Eindelijk klaar met het luben van de paarse switches!
Ik merkte op dat de purple switches een beetje lube hadden van zichzelf. Als reactie of dit klopt kreeg ik het volgende antwoord: All our switches are lubricated, the lubricated version is the re-lubricated version.
Verder heb ik een 10% off code gekregen om te delen met geïnteresseerde tweakers stuur me maar een pb mocht je deze willen want weet niet of ik dat hier zomaar mag plaatsen.
Ik heb even navraag gedaan bij Akko en van hen gehoord dat alle keycaps zowel in ASA als in Cherry profile geproduceerd blijven worden.sapphire schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:50:
[...]
@Tweakriez
Ik merkte op dat de purple switches een beetje lube hadden van zichzelf. Als reactie of dit klopt kreeg ik het volgende antwoord: All our switches are lubricated, the lubricated version is the re-lubricated version.
Verder heb ik een 10% off code gekregen om te delen met geïnteresseerde tweakers stuur me maar een pb mocht je deze willen want weet niet of ik dat hier zomaar mag plaatsen.
[ Voor 6% gewijzigd door Tweakriez op 06-05-2022 15:20 ]
Ik ben zelf op zoek naar een toetsenbord wat lekker compact is (F1-12 en 1-0 toetsen onder Fn of Ctrl/Alt ofzo), maar toch wel de pijltjestoetsen heeft. Ik weet niet hoe deze genoemd worden, maar ze zijn dus kleiner dan de zogenoemde 60% toetsenborden, en de 40% toetsenborden hebben dus weer geen pijltjes.
Bestaat dit wat ik zoek eigenlijk wel? Ik heb er 1 gevonden waarbij de toetsen (dus ook de letters, bijv.: Q, A en Z lijnrecht!) recht onder elkaar staan ipv. een normale keyboard-layout
Bestaat dit wat ik zoek eigenlijk wel? Ik heb er 1 gevonden waarbij de toetsen (dus ook de letters, bijv.: Q, A en Z lijnrecht!) recht onder elkaar staan ipv. een normale keyboard-layout
Rotterdam
Klinkt als een ortho linear van ik gok ongeveer 40% die bestaan zeker. Google maar eens op ortholinear 40 of 50. Dan kom je vast wel iets tegen wat je zoektGS88 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:55:
Ik ben zelf op zoek naar een toetsenbord wat lekker compact is (F1-12 en 1-0 toetsen onder Fn of Ctrl/Alt ofzo), maar toch wel de pijltjestoetsen heeft. Ik weet niet hoe deze genoemd worden, maar ze zijn dus kleiner dan de zogenoemde 60% toetsenborden, en de 40% toetsenborden hebben dus weer geen pijltjes.
Hi, bijna inderdaad. Alleen dat ortholineare zoek ik dus juist niet. Ik zoek juist de 'normale' Qwerty-layoutMatthijsBoog schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:19:
[...]
Klinkt als een ortho linear van ik gok ongeveer 40% die bestaan zeker. Google maar eens op ortholinear 40 of 50. Dan kom je vast wel iets tegen wat je zoekt
Rotterdam
Deskmat idd en o-rings heb ik zelf bij ome Ali gehaald in het verleden. Tegenwoordig gebruik ik ze niet meer en heb vooral hierdoor gekozen voor hot-swap, dan kan ik nog eens wisselen van switch als deze bijvoorbeeld te luid blijkt te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:33:
Klopt, O-ringen kunnen hierbij helpen. Hier heb je er een aantal: https://candykeys.com/category:o-rings
Ah, net even verkeerd gelezen. De bm43 is dan denk ik een voorbeeld van wat je zoekt.GS88 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:27:
[...]
Hi, bijna inderdaad. Alleen dat ortholineare zoek ik dus juist niet. Ik zoek juist de 'normale' Qwerty-layout
Edit: van kprepublic (wordt ook verkocht op hun aliexpress store)
[ Voor 9% gewijzigd door MatthijsBoog op 06-05-2022 15:43 ]
Ik heb mijn Trybosis opgemaakt aan de purple Akko switches. Nieuwe voorraad nodig dus. Was het nou zo dat Trybosis 3203 hetzelfde was als een van de Krytox samenstellingen? Iemand nog tips over waar enigszins voordelig te bestellen?
Ik heb mijn review ge-update na de jelly purples in gebruik te hebben genomen vorige week. Spoiler alert: ze zitten nog in mijn board! Haha
Akko Black and Gold 3098B review door Tweakriez
Ondertussen weer contact gehad met Akko, ze sturen me binnenkort een nieuwe sample toe van waarschijnlijk de Jelly Blacks om uit te proberen.
Ook hebben ze zojuist de CS Wine red als pre-lubed versie gelanceerd kreeg ik te horen.
https://akkogear.de/colle...ne-red-switch-lubed-45pcs
Wellicht dat ik deze ook nog eens ga proberen. Ben wel benieuwd naar hoe een factory lubed switch is. Ik wil alleen liever zelf toch modellen met de dust cover er op hebben. Ik vind dit toch wel lekker stabiel moet ik zeggen.
Ondertussen weer contact gehad met Akko, ze sturen me binnenkort een nieuwe sample toe van waarschijnlijk de Jelly Blacks om uit te proberen.
Ook hebben ze zojuist de CS Wine red als pre-lubed versie gelanceerd kreeg ik te horen.
Wellicht dat ik deze ook nog eens ga proberen. Ben wel benieuwd naar hoe een factory lubed switch is. Ik wil alleen liever zelf toch modellen met de dust cover er op hebben. Ik vind dit toch wel lekker stabiel moet ik zeggen.
@GS88 DREVO Calibur 71 is denk ik wat je zoekt. Ik heb een zelfde maar die heet keycool 71 rgb het is een appart design wat je niet vaak ziet maar heerlijk was om mee te nemen. Ik ben intussen overgestapt naar split ortholineair
Edit: Een magicforce 68 heeft bijna hetzelfde lay-out, maar is niet bluetooth en mist home en end
Edit2: of moet het juist zonder los cluster zijn voor de pijltjes?
Edit: Een magicforce 68 heeft bijna hetzelfde lay-out, maar is niet bluetooth en mist home en end
[ Voor 27% gewijzigd door skoozie op 09-05-2022 17:19 ]
Thanks voor het meedenken! Het is nog een klein beetje kleiner, dus zonder de bovenste rij nummers.skoozie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:09:
@GS88 DREVO Calibur 71 is denk ik wat je zoekt. Ik heb een zelfde maar die heet keycool 71 rgb het is een appart design wat je niet vaak ziet maar heerlijk was om mee te nemen. Ik ben intussen overgestapt naar split ortholineair
Rotterdam
Goed dat ik die review zieTweakriez schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:38:
Ik heb mijn review ge-update na de jelly purples in gebruik te hebben genomen vorige week. Spoiler alert: ze zitten nog in mijn board! Haha
Zat al tijdje naar Akko te kijken en mede door dit topic erop gekomen dat ze een eu shop hebben, thanks
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Dat klopt! Je kan bijvoorbeeld FN+Z instellen om maar wat te noemen als combinatie voor home of end.Bokkie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Goed dat ik die review ziesta op punt om exact die Black Gold te bestellen namelijk. Maar je kan dus wel de home en end met FN toewijzen met de software begrijp ik?
Zat al tijdje naar Akko te kijken en mede door dit topic erop gekomen dat ze een eu shop hebben, thanks
/f/image/gr4vtfXcjxPFvmm1N6cGPdtu.png?f=fotoalbum_large)
Vanuit de Dutch Mechanical Keyboard Community wordt er een meetup georganiseerd op zaterdag 11 juni. Ik dacht, wie weet zijn er hier ook wel mensen die zin hebben om aan te sluiten: https://fienta.com/nl/dutch-mechanical-keyboard-con
Ik heb mn kaartje in ieder geval alvast in de pocket
Er is plek om pp 3-5 borden mee te nemen, alles is welkom eigenlijk. Van retro tot de nieuwste prototypes, weet alleen niet of mensen geïnteresseerd zijn in een Razer
Heb begrepen dat er goede koffie is, en buiten een beetje kletsen dus ideaal om mooie borden te bekijken en eventueel te proberen.
[ Voor 23% gewijzigd door Cebby op 10-05-2022 12:36 ]
Oh wat ontzettend leuk, heb gelijk ook een kaartje besteld (en aangesloten op de discord).Cebby schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:11:
[Afbeelding]
Vanuit de Dutch Mechanical Keyboard Community wordt er een meetup georganiseerd op zaterdag 11 juni. Ik dacht, wie weet zijn er hier ook wel mensen die zin hebben om aan te sluiten: https://fienta.com/nl/dutch-mechanical-keyboard-con
Ik heb mn kaartje in ieder geval alvast in de pocket