Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
init6 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:49:
[...]

En inmiddels heb ik dubbele aanslagen op de S key. Geen ducky meer voor mij.
Dat hoeft niets met Ducky te maken te hebben. Als ik de specs pagina er op na sla, zitten er Cherry switches in. Je kunt ook gewoon pech hebben natuurlijk en volgens mij moet het relatief simpel op te lossen zijn.

Wellicht dat je hem voorzichtig kan loshalen en de switch kan desolderen en vervangen voor een ander?

edit: totaal niet bij stil gestaan dat je inderdaad nog gewoon garantie hebt. #mybad

[ Voor 7% gewijzigd door YaaD op 07-03-2022 09:27 ]

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

[...]

Gewoon contact opnemen met de verkoper, en garantie claim indienen ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

[...]

Dat is geen lekkere eerste ervaring, nee, zeker niet voor het geld.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
ricjuh schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:24:
[...]

Gewoon contact opnemen met de verkoper, en garantie claim indienen ;)
Heb dat ding geimporteerd vanuit Amerika. Gaat dus een lekker verhaal worden om terug te sturen. :D
Heb hem hier vandaan, omdat hij nergens te verkrijgen was:
https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=7284

Zal idd moeten gaan solderen ben ik bang. Al jaren niet meer gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door init6 op 07-03-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:57
[...]
Ha, de S key, die had ik ook af en toe, dat is lastig als je die in je paswoorden hebt. 8)7 Wel een heel andere Ducky.

Ooit pak ik het wel eens aan, maar voor 't moment een nieuw keyboard. Mijn zoon stortte zich als een hongerige hyena op de Ducky na zijn ervaring met de G810. Hij heeft nog niet geklaagd tot nu toe. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag een bericht gekregen waardoor ik met een leuk probleem zit. M’n Mode spullen zijn nu al onderweg en daarmee twee manden te vroeg. Een van de dingen is een pcb die gesoldeerd moet worden met half plate, wilde dat ook eens te proberen. Buiten een paar keer solderen op school vroeger is mijn ervaring beperkt. Nu zat ik te kijken om alles buiten de alphas te mill maxen om zo wat vrijheid te hebben qua lay out, maar ook qua switches en de mogelijkheid om stabs wat makkelijker te tunen. 0305 lijkt wat makkelijker doordat ze wat langer zijn, maar kan daardoor ook problemen geven met de onderkant van de case waardoor ik zat te kijken naar 7305 of 3305. Is het prijsverschil het waard? En is mill maxen te doen voor een eerste keer solderen? Van wat ik zie en lees is het net zoals luben, beter telkens een beetje er bij, dan te veel in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:51:
Vandaag een bericht gekregen waardoor ik met een leuk probleem zit. M’n Mode spullen zijn nu al onderweg en daarmee twee manden te vroeg. Een van de dingen is een pcb die gesoldeerd moet worden met half plate, wilde dat ook eens te proberen. Buiten een paar keer solderen op school vroeger is mijn ervaring beperkt. Nu zat ik te kijken om alles buiten de alphas te mill maxen om zo wat vrijheid te hebben qua lay out, maar ook qua switches en de mogelijkheid om stabs wat makkelijker te tunen. 0305 lijkt wat makkelijker doordat ze wat langer zijn, maar kan daardoor ook problemen geven met de onderkant van de case waardoor ik zat te kijken naar 7305 of 3305. Is het prijsverschil het waard? En is mill maxen te doen voor een eerste keer solderen? Van wat ik zie en lees is het net zoals luben, beter telkens een beetje er bij, dan te veel in een keer.
Ik heb nog nooit Mill max gesoldeerd, maar wel vrij veel erover gelezen en redelijk wat soldeer ervaring (vooral door veel te verpesten). Op zich is het vrij goed te doen, zolang je maar dunne rosin core tin gebruikt en zowel de pcb als millmax verwarmt met niet teveel tin erbij moet dat best goedkomen. Het hangt denk ik vooral ook wel af van hoe wat voor soldeerbout je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Precies wat Matthijs al zegt. Als je soldeerbout niet een te grote punt heeft en je dunne tin hebt die goed kunt doseren dan kom je er wel. Maar even oefenen heeft wel nut :) En geduld, niet te snel willen gaan.

Wat de soorten sockets betreft zie ik persoonlijk weinig verschil tussen de 7305 en 3305, kost vooral meer :p
De 3305 zou ervoor moeten zorgen dat de switches dichter op de PCB kunnen zitten, maar als je mount met de plate dan is daar best ruimte voor een klein lipje.

Dat iets te vroeg is trouwens, dat komt ook niet vaak voor. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:47:

Ik dacht hetzelfde, zeker na de mail van Oblotsky over vertraging van de GMK GB’s.
Vind het dan wel weet netjes dat ze mailen overigens :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:13:
[...]

Ik heb nog nooit Mill max gesoldeerd, maar wel vrij veel erover gelezen en redelijk wat soldeer ervaring (vooral door veel te verpesten). Op zich is het vrij goed te doen, zolang je maar dunne rosin core tin gebruikt en zowel de pcb als millmax verwarmt met niet teveel tin erbij moet dat best goedkomen. Het hangt denk ik vooral ook wel af van hoe wat voor soldeerbout je gebruikt.
Was van plan om een ts80p te kopen, lees daar veel goede verhalen over en zie dat een heleboel mensen die gebruiken. Dan ga ik dat soort spullen ook maar eens binnenkort aanschaffen.
Cebby schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:47:
Precies wat Matthijs al zegt. Als je soldeerbout niet een te grote punt heeft en je dunne tin hebt die goed kunt doseren dan kom je er wel. Maar even oefenen heeft wel nut :) En geduld, niet te snel willen gaan.

Wat de soorten sockets betreft zie ik persoonlijk weinig verschil tussen de 7305 en 3305, kost vooral meer :p
De 3305 zou ervoor moeten zorgen dat de switches dichter op de PCB kunnen zitten, maar als je mount met de plate dan is daar best ruimte voor een klein lipje.

Top, dan ga ik voor de 7305.

Spullen zouden eigenlijk april komen, en kort na mijn bestelling verschoof de datum naar mei dus had het rond die periode verwacht. Maar voor de verandering inderdaad wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Was van plan om een ts80p te kopen, lees daar veel goede verhalen over en zie dat een heleboel mensen die gebruiken. Dan ga ik dat soort spullen ook maar eens binnenkort aanschaffen.
Dan zou ik denk ik eerder de Ts100 of PINECIL halen, want die gaan tot ongeveer 60 watt. Ik heb geen idee of ik weleens zoveel gebruik, maar ik denk dat die van mij (heb de Ts100, maar wil ooit nog eens de PINECIL halen vanwege usb-c) echt weleens over de 30 heengaat. Zeker als je met desoldeerlint bezig bent dan heb je soms best wel veel warmte nodig.
Voor puur die millmax sockets zal het niet uitmaken. Maar goed, verschil in prijs is er niet echt, dus waarom niet.
De Ts100 is €65 + 24V 3A voeding van €25, dus je bent zelfs nog iets goedkoper uit bij eleshop.

Wel belangrijk dat je ook zo'n puntreiniger van staalwol (of whatever dat goudkleurige ook is) haalt. Dat scheelt soms heel veel gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aangezien het nu toch rustig is hier O-)

Het hobby budget is weer op gezond peil dus langzaam aan het rondkijken naar een 'nieuw' bord maar valt me op dat er sowieso weinig GB's zijn van borden :?
GMK's sets genoeg maar die hebben tig jaar levertijd :+
Zo staan er in een aantal maanden achter elkaar interessante borden te koop en zo niets.

Zag alleen de Gentleman 65 Suited Edition maar die is alleen in Polycarb beschikbaar en hoef niet persé een knop.
Keychron Q2 zou kunnen maar erg dikke rand en ik ben niet zo Keychronerig.
Heb nog naar een Bakaneko65 gekeken maar met de verzendkosten vind ik die niet echt interessant. KBD67 V3 zou nog kunnen, PCB en plate(s) heb ik immers al.

Iemand nog ideeën van komende borden?

Wat ik dan zoek/mis?
De Ikki68 die heb is een genot om op te typen maar beperkt nog te tweaken aangezien ik die relatief stil wil houden voor in de woonkamer. Dus die is erg muted met een kleine çlack' door de Alpaca's :9
KBD67 op werk blijf ik maar 'meh' vinden qua geluid/feel. Met LCET Jokers klonk het best goed maar die zitten te strak in de Polycarb plate. Bord voelt gewoon goedkoop en klinkt ergens ook gewoon goedkoop :X

Dus een bord welke ook stil/muted met een lichte clack kan zijn met bv. de Alpaca's (of andere smooth linears) zodat ik de Ikki doorschuif naar werk en het nieuwe bord thuis gebruik. Of een vervanger voor de KBD67 lite, die mag wat meer. werk zijn om een goed geluid te krijgen.

Andere dingen:
* 65% liefst met 4 knoppen rechts
* VIA/QMK
* Wired
* Ik geef weinig om RGB
* Hoeft veel flex of bounce te hebben
* Screw in stabs
* Hotswap

Lekker vaag en subjectief allemaal weer natuurlijk maar meer gewoon de vraag of iemand nog tips/ideeën heeft :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Dan zou ik denk ik eerder de Ts100 of PINECIL halen, want die gaan tot ongeveer 60 watt. Ik heb geen idee of ik weleens zoveel gebruik, maar ik denk dat die van mij (heb de Ts100, maar wil ooit nog eens de PINECIL halen vanwege usb-c) echt weleens over de 30 heengaat. Zeker als je met desoldeerlint bezig bent dan heb je soms best wel veel warmte nodig.
Voor puur die millmax sockets zal het niet uitmaken. Maar goed, verschil in prijs is er niet echt, dus waarom niet.
De Ts100 is €65 + 24V 3A voeding van €25, dus je bent zelfs nog iets goedkoper uit bij eleshop.

Wel belangrijk dat je ook zo'n puntreiniger van staalwol (of whatever dat goudkleurige ook is) haalt. Dat scheelt soms heel veel gedoe.
Oeh, de Pinecil kende ik nog niet, maar die ziet er wel interessant uit. Had m'n oog op de Ts80p door de usb-c maar pinecil heeft dat ook en is ook nog eens veel goedkoper. Zal niet zo heel vaak solderen en voor dat geld is het misschien wel een goede start. Thanks voor de tip! _/-\o_
sapphire schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:16:

Lekker vaag en subjectief allemaal weer natuurlijk maar meer gewoon de vraag of iemand nog tips/ideeën heeft :)
Binnenkort (planning is eind april) zal de Gingko bezorgd worden en er zullen ook wel extra's beschikbaar komen. 65% gasket bord die iets meer premium is en sommige vergelijken het met de Vega. Misschien is dat een leuke volgende stap? Volledig alu, veel verschillende platen en hotswap. Heb daar redelijk wat hoge verwachtingen van. Nadeel is wel dat het er niet op lijkt dat er snel een R2 komt, dus als je de extra's mist, houdt het op buiten mechmarket. Mode loopt nu ook al een paar maanden te teasen met hun nieuwe 75% genaamd de "sonnet", maar dan zit je sowieso weer met hoge verzendkosten en import dus wat minder interessant. Zou niet zo snel de V3 versie kopen van de lite. Heb daar toen ook over getwijfeld, maar blijft dan toch hetzelfde in een nieuw jasje. Heb toen zelf besloten om het geld dan liever in een compleet nieuw bord te steken.

Verder houdt ik de borden niet zo in de gaten op het moment. Wacht op zowel de gingko als de paragon op het moment dus probeer wat rustiger aan te doen qua borden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 22:54

Flapmo

and back is gigi!

Djankie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Heeft het zin om contact op te nemen met PostNL?
Die van mij is zojuist vrijgegeven. Kan hem vanmiddag afhalen bij postnl punt in de buurt.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
Flapmo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Die van mij is zojuist vrijgegeven. Kan hem vanmiddag afhalen bij postnl punt in de buurt.
Lekker. De mijne zit nu al 5 weken bij de douane. Ik heb ook geen Nederlands nr. Maar een sg nummer LT116301730SG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Djankie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Lekker. De mijne zit nu al 5 weken bij de douane. Ik heb ook geen Nederlands nr. Maar een sg nummer LT116301730SG
Ik heb ook een SG nummer. Was even zoeken voor ik kon traceren welke zending het ging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 2 pakketjes uit Amerika besteld, allebei verzonden met DHL International en die worden dan bij de douane aan PostNL gegeven. 1 van die 2 was binnen 2 dagen door de douane inclusief betalen. De andere ligt sinds 20-01 bij de douane en is volgens de t&t al 15 keer bij de douane aangekomen ofzo...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 22:23
Gisteren mijn KBD67 lite v2 binnen gekregen via een mechmarket op discord, aan de hand van een tip hier!

Ik wacht nog op mijn nieuwe durock stabs en akko lavendel switches, maar met mn huidige setups (lubed gat browns en stock U4 silents) is het echt een wereld van verschil zeg.

Erg mooi bord, heel blij mee, zeker met de silicone in de bottom van de case.

Software is ook een verademing vergeleken met de GK68XS.

Als de rest van de rommel binnen is zal ik wel een paar foto's plaatsen weer :) En @YaaD eerdaags een contacten voor een mooie kabel erbij.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine rant van mijn kant, niet helemaal de bedoeling maar hoop dat het mag.

Ik had bij Keyb.no 105 olie besteld en BDZ om te proberen. Beide op voorraad en dat was ook een reden om daar te bestelen en ik dacht ‘vast sneller dan bv op AliExpress bestelen’ :+
Morgen 4 weken geleden de bestelling geplaatst :X

Bij verzenden was duidelijk aangegeven dat vrijwel de hele reis de tracking op ‘pre-transit’ zou staan en pas bijgewerkt zou worden in land van bezorging. Nou duidelijk gecommuniceerd dus opzich geen probleem….dacht ik.

Vorige week dinsdag kreeg ik de eerste echte ‘update’ en sindsdien vraag ik me af waar ze mee bezig zijn en of het ooit aangaat komen :+

Zie de updates van de track en trace:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
12 Mar, 2022
05:01   
Transport to destination
Not Available
03:28   
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
11 Mar, 2022
13:25   
Transport to destination
Not Available
13:10   
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
13:09   
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
13:06   
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
13:05   
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
13:05   
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
13:01   
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
13:01   
Departure transit facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
10 Mar, 2022
23:15   
Sorting in hub
Asendia Hub Rodgau (SCL)
Sorting in hub
Asendia Hub Rodgau (SCL)
Sorting in hub
Asendia Hub Rodgau (SCL)
Sorting in hub
Asendia Hub Rodgau (SCL)
22:53   
Arrived at transit facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
22:43   
Sorting in hub
Asendia Hub Rodgau (SCL)
22:43   
Sorting in hub
Asendia Hub Rodgau (SCL)
09 Mar, 2022
17:02   
Processed in facility
Asendia Benelux (Eindhoven)
14:38   
Processed in facility
14:02   
Departed Asendia facility
13:50   
Processed in facility
12:07   
Processed in facility
12:07   
Departed Asendia facility
12:05   
Processed in facility
08 Mar, 2022
18:06   
Check-in Asendia facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
18:06   
Processed in facility
Asendia Hub Rodgau (SCL)
16:06   
Check-in Asendia facility
20 Feb, 2022
10:58   
Manifest created
16 Feb, 2022
15:23   
Label printed

Goedkoop zijn ze niet, levering is extreem traag dus voor mij nu al de eerste en laatste keer voor keyb.no :(

Edit een dag later :)

Gisteravond kreeg ik een aanbeveling via YT en kwam ik een filmpje van Near Lucid over de QK65 binnen en ziet er leuk uit.

65% bord van QwertyKeyboards, zustermerk van Owlabs, nouja oordeel zelf:
YouTube: This budget board is INSANE. Owlab QK65

Lijkt me een leuk bordje welke volgens mij wel aan mijn eisen voldoet. 65% met 4 knoppen rechts, strak, weinig opsmuk, lekker tweakbaar, alu en scherp geprijsd :)

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 14-03-2022 14:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

sapphire schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:25:

Gisteravond kreeg ik een aanbeveling via YT en kwam ik een filmpje van Near Lucid over de QK65 binnen en ziet er leuk uit.

65% bord van QwertyKeyboards, zustermerk van Owlabs, nouja oordeel zelf:
YouTube: This budget board is INSANE. Owlab QK65

Lijkt me een leuk bordje welke volgens mij wel aan mijn eisen voldoet. 65% met 4 knoppen rechts, strak, weinig opsmuk, lekker tweakbaar, alu en scherp geprijsd :)
Ik zag hem ook, helaas zelf net een NK65 en Freebird TKL besteld dus even geen budget meer :X

Ik vind deze navy blue met goud accent wel mooi:

[ Voor 10% gewijzigd door ricjuh op 15-03-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Oeh, dat ziet eruit als een leuk bord! Al info over een EU vendor/release?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Henkie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:18:
Oeh, dat ziet eruit als een leuk bord! Al info over een EU vendor/release?
Komt er niet, want ze zijn ervan overtuigd dat ze een shipping price kunnen stellen met BTW inclusief waardoor het beter zou zijn dan een EU vendor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Voor wie nog 65% zoekt. Oblotzky heeft momenteel 10 extras van NK65 Oblivion in stock voor 159€. Schappelijke prijs voor prima bord.

https://oblotzky.industries/products/nk65-oblivion-edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Nieuwe mechanische keyboard user hier. Ik heb o.a. de links naar de webshops op de FP al geprobeerd, maar ik heb er nog niet eentje gevonden die C3 stabilizers in nederland verkoopt. Weet iemand misschien eentje die dat wel doet? Of in europa dan wellicht?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tyoi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:21:
Nieuwe mechanische keyboard user hier. Ik heb o.a. de links naar de webshops op de FP al geprobeerd, maar ik heb er nog niet eentje gevonden die C3 stabilizers in nederland verkoopt. Weet iemand misschien eentje die dat wel doet? Of in europa dan wellicht?
Keygem.store :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Dank je! En fuck, die hebben nog veel meer... en ik heb al zoveel dure hobbies... |:(

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tyoi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:21:
Ik weet dat in ieder geval keygem ze verkoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren zowaar een klein pakketje in de brievenbus met mijn 105 en BDZ :)
Exact 1 maand en 1 dag na bestellen :F

Dus waar ik de 105 voor besteld had was om het bagluben van springs eens te proberen dus gelijk maar de daad bij het woord gevoegd en met mijn KTT Rose's aan de slag gegaan.
Zowaar is het me gelukt om op één avond er 70 stuks te doen, scheelt aanzienlijk als je baglubed en niet filmed (en ik had ze al uit elkaar gehaald)!

Direct in mijn KBD67L gezet en vanmorgen de eerste dingen er mee getypt en de eerste indruk is goed.
Erg leuke budget switch en een leuk alternatief van de eeuwige Gateron Yellow. Ze waren onder de €20 voor 70 stuks, stock wel leuk maar niet heel bijzonder. Gelubed zijn ze smooth, geen lubed Alpaca niveau maar nu iets smoother dan Yellows waar ik al een tijdje op werk. Geluid is wel anders, pitch is iets hoger, aanslag luider maar wel wat levendiger dan de Yellows.

Gateron heeft zelf ondertussen ook al een (soortvan) opvolger uitgebracht, de Pro Yellows, waar ik stock al van onder de indruk was. Eigenlijk daarvan nog een bord vol van (lubed) proberen en vergelijken. Erg leuke switches allemaal in het budget segment.
Of deze Roses mijn voorkeur hebben tov. Yellows weet ik nog niet maar voor het geld zijn het erg fijne switches!

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
Vandaag ook mijn Akko CS Lavender Tactile's binnen gekregen. Direct even gemonteerd op de nieuwe KBD67 Lite.

Een mooie switch, lekkere bump die een stuk meer aanwezig is dan de Gateron browns, maar niet zo heftig als de Boba U4(T/silents).

Qua geluid zit er wat meer hoge pitch in en een klein beetje ping. Na wat 205g0 lube klinkt het als significant beter, iets meer 'gedempt' en de hogere tonen zijn wat afgevlakt.

Al met al een fijne switch, waar ik zeker nog het een en ander mee ga experimenteren. Voor het geld absuluut geen miskoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Henkie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:59:
Vandaag ook mijn Akko CS Lavender Tactile's binnen gekregen. Direct even gemonteerd op de nieuwe KBD67 Lite.

Een mooie switch, lekkere bump die een stuk meer aanwezig is dan de Gateron browns, maar niet zo heftig als de Boba U4(T/silents).

Qua geluid zit er wat meer hoge pitch in en een klein beetje ping. Na wat 205g0 lube klinkt het als significant beter, iets meer 'gedempt' en de hogere tonen zijn wat afgevlakt.

Al met al een fijne switch, waar ik zeker nog het een en ander mee ga experimenteren. Voor het geld absuluut geen miskoop.
Ik ben ook wel fan van de Akko switches, ondertussen al 3 setjes van hun hier liggen:
- Matcha green
- CS silver
- CS starfish

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb hier de Rose Red, Lavender Purple en Vintage White. Alleen de Vintage White vind ik tegenvallen, maar ik heb geen idee hoe moeilijk het is om een switch te maken met een hele lichte spring die toch niet scratchy aanvoelt. Het is alleszins beter dan mx speed, maar die is wel nog een stukje lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

De Gamakay LK67 van banggood blijkt niet goed te zijn, de onderste rij z-/ wordt steeds verstuurd.
Helaas is de klantenservice van banggood erg slecht, ze willen m niet omruilen noch een full refund (bijna 60 euro) geven.
Ze blijven bij Max 45 euro en dat ik hem dan lokaal maar zou moeten laten repareren.
Zijn er meer van dit soort ervaringen met dit toetsenbord/banggood hier ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
LoneWolf schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:29:
De Gamakay LK67 van banggood blijkt niet goed te zijn, de onderste rij z-/ wordt steeds verstuurd.
Helaas is de klantenservice van banggood erg slecht, ze willen m niet omruilen noch een full refund (bijna 60 euro) geven.
Ze blijven bij Max 45 euro en dat ik hem dan lokaal maar zou moeten laten repareren.
Klinkt alsof er ergens een short op het PCB zit.

Dit soort oplossingen zijn best normaal op banggood/aliexpress, dat is het risico dat je neemt door daar te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Henkie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:59:
Vergelijk je 'em dan met een lubed of unlubed Gateron? Ik ben an sich niet ontevreden over de standaard browns in mijn Keychron, maar ik hoor relatief goeie dingen over de Akko's, dus enige interesse heb ik wel. Ben wel benieuwd of ik ze dan moet luben voor ik er een echt leuke switch aan heb, zeg maar.

En heb je dan alleen de spring of ook de rest in het vet gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dnzm Akko bied gewoon veel switches tegen relatief lage prijzen, imho een duidelijke middenklasse.
Goedkoper heb je wat leukere en duurder heb je leukere.

Diegene die ik geprobeerd heb, Matcha Green, Rose Red, Vintage White en CS Jelly Black vond ik stock wel OK en lubed een stuk beter. Met name de Jelly Black sprong er voor mij uit als een smooth thocky linear maar de CS serie is dan ook iets luxer dan de gewone Akko’s.

Maar zoals ik zei zijn er goedkopere switches te vinden die net zo goed zijn en duurdere die gewoon echt een slag beter zijn.
Ze zijn wel prima te vinden, nette verpakking, ect :)'

edit: Kon het toch niet laten en zojuist even mijn KBD wéér uit elkaar gehaald en de PE Foam mod gedaan; weer een heel ander bord :X
Met alleen foam had ik direct zoiets van "Euhm, nee dit word hem niet" dus weer de tapemod terug geplaatst en dat is dan weer een verschil van dag en nacht. Dit had ik dus ook bij mijn GK68x, één van de twee mods vond ik maar 'meh' maar de combi van beide vind ik dan wel weer prettig klinken.
Gelijk een stuk neophreen onder de onderste rij weggehaald want die klonk er niet beter door en de schroeven tussen de plate en PCB weggelaten, zijn er best veel overigens!
Maandag maar weer eens kijken hoe dit na een dagje bevalt.

[ Voor 35% gewijzigd door sapphire op 18-03-2022 14:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
dnzm schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Vergelijk je 'em dan met een lubed of unlubed Gateron? Ik ben an sich niet ontevreden over de standaard browns in mijn Keychron, maar ik hoor relatief goeie dingen over de Akko's, dus enige interesse heb ik wel. Ben wel benieuwd of ik ze dan moet luben voor ik er een echt leuke switch aan heb, zeg maar.

En heb je dan alleen de spring of ook de rest in het vet gezet?
De vergelijking in de quote ging over lubed versus unlubed Akko CS Lavender. De 'scherpe randjes' gaan er een beetje mee vanaf. Standaard maakt het meer een clack en met lube wordt het meer een thock.

In vergelijking met de gateron browns (lubed) zijn ze gewoon iets meer aanwezig, voelen wat 'steviger' en maken wat meer geluid. de bumb zit tussen gateron browns en Boba u4's in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Vandaag de NK65 Oblivion edition binnen gekregen, behuizing is wel iets donkerder dan ik verwacht had. Lijkt bijna zwart ipv grijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ww6dl4tIsGWFlaQg0xtKVan-vYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zW8wBbKXp1IrLpL8LOba3dvr.jpg?f=fotoalbum_large

Even snelle build gedaan met milk & bee keycaps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Xs-xZZ4CXu46M6TNhwSyNqVbC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUzgkVNBvkFXfVdgsTGaV7TH.jpg?f=fotoalbum_large

Typt uit de doos al redelijk goed, switches zijn prima. Ga alleen de stabs modden of vervangen en ben nog niet helemaal zeker van de keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBie147
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:47
Heeft er iemand ervaring met een 40% keyboard? Het principe van de toetsen naar je vingers brengen en niet je vingers naar de toetsen lijkt me wel iets, maar ik vraag me af hoe lang het duurt om gewoon te worden aan het werken met zoveel 'functie' toetsen (toets die pijltjes activeert, toets die cijfers activeert, toets die f-rij activeert...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KoBie147 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:40:
Heeft er iemand ervaring met een 40% keyboard? Het principe van de toetsen naar je vingers brengen en niet je vingers naar de toetsen lijkt me wel iets, maar ik vraag me af hoe lang het duurt om gewoon te worden aan het werken met zoveel 'functie' toetsen (toets die pijltjes activeert, toets die cijfers activeert, toets die f-rij activeert...)
Zolang je geen andere optie hebt moet je wel, dus volgens mij gaat dat dan vrij snel als je je andere toetsenbord maar wel weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Iemand hier bekend met GMMK PRO problemen? Ik heb er net een in elkaar gezet maar de firmware ziet er erg kapot uit. De fabrieksinstellingen lijken goed te werken met een RGB wave patroon dat van binnen naar buiten beweegt en van kleur veranderd. De hardware lijkt dus goed te functioneren. Zodra ik iets verander in de glorious core software gaat het mis. Willekeurige toetsen die een breathe effect hebben en leds die gewoon de verkeerde kleur hebben. Liefst zou ik de leds gewoon uitzetten maar zelfs dat gaat niet omdat willekeurige leds gewoon aan blijven staan en sommigen hun breathe trucje blijven doen. Erg irritant :(

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Geen ervaring met een 40%, maar wel met het "verplaatsen" van een paar toetsen (op mijn 75%) naar de home row met KMonad. Bevalt me prima, ik maak er ook zeker gebruik van. Een keer de tijd erin steken om een volledige 40%-mapping aan te maken is zo'n "moet nog eens een keertje"-dingetje, maar ik hou het zeker wel in mijn achterhoofd.

Qua gewenning, dat zal per persoon anders zijn, maar wat ik meestal hoor is dat de meeste mensen met een week of twee wel weer redelijk op hun oude snelheid zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daysleeper
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 17:46
leecher schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:37:
Iemand hier bekend met GMMK PRO problemen? Ik heb er net een in elkaar gezet maar de firmware ziet er erg kapot uit. De fabrieksinstellingen lijken goed te werken met een RGB wave patroon dat van binnen naar buiten beweegt en van kleur veranderd. De hardware lijkt dus goed te functioneren. Zodra ik iets verander in de glorious core software gaat het mis. Willekeurige toetsen die een breathe effect hebben en leds die gewoon de verkeerde kleur hebben. Liefst zou ik de leds gewoon uitzetten maar zelfs dat gaat niet omdat willekeurige leds gewoon aan blijven staan en sommigen hun breathe trucje blijven doen. Erg irritant :(
Hoi leecher, ik heb enige ervaring met de software, bezit de GMMK PRO nu een maandje of zo, ik denk zelf dat de willekeurige toetsen die opgelicht zijn komt door de per key setting onder Lichting, die worden niet overgeschreven als je de presets gebruikt. Denk het best is dat je de per key settings allemaal uitzet, daar kan je ook per key breathing aan en uitzetten. Je kan zo'n beetje alles aanklikken in de software, ook het pennetje en het gummetje. Gebruik het gummetje om de per key settings te wissen. Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
@Daysleeper

Zo te zien heb je gelijk. De GUI is een grote clusterfuck. Het zijn niet alleen de keys die individueel de globale preset kunnen overriden, de groepen keys (WASD, arrow keys, etc) kunnen dat blijkbaar ook. Ik had netjes alle keys individueel geconfigureerd maar als laatst hadden de arrow keys nog steeds een eigen wil. Pas toen ik de arrow key groep ook had geconfigureerd ging het pas goed.

Er is niet te zien wat waar ingesteld staat. Als je dus een keer een groep hebt aangeklikt en wat hebt geprobeerd, of individuele keys en je probeert dan globaal wat te regelen dan gaat dat dus fout. Moet je dus met het handje een stuk of 90 settings na gaan lopen om te zorgen dat het toetsenbord niet meer random loopt te flikkeren.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In m’n reis naar voor het eerst switches solderen zijn de eerste spullen al binnen en onderweg. Pine64 vandaag ontvangen en de Mill Max sockets zijn ook onderweg. Klopt het dat je het beste tin kan gebruiken met lood? Zoals deze, en dan zo klein mogelijk om zo wat preciezer het tin toe te kunnen voegen? Heb ook een afstrijkbakje en tinzuiger in het mandje zitten en volgens mij ben ik dan compleet.

Zag overigens de video van de qk65 van keybored en was nog niet zo geïnteresseerd, maar als de prijs echt zo goed uitpakt inclusief verzenden etc ga ik er misschien ook voor. Vind die black chroma wel erg vet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
superbok schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:04:
In m’n reis naar voor het eerst switches solderen zijn de eerste spullen al binnen en onderweg. Pine64 vandaag ontvangen en de Mill Max sockets zijn ook onderweg. Klopt het dat je het beste tin kan gebruiken met lood? Zoals deze, en dan zo klein mogelijk om zo wat preciezer het tin toe te kunnen voegen? Heb ook een afstrijkbakje en tinzuiger in het mandje zitten en volgens mij ben ik dan compleet.

Zag overigens de video van de qk65 van keybored en was nog niet zo geïnteresseerd, maar als de prijs echt zo goed uitpakt inclusief verzenden etc ga ik er misschien ook voor. Vind die black chroma wel erg vet!
Ik gebruik zelf de loodvrije soldeer van Eleshop, dat werkt voor mij prima. De 0,7 mm dikte vind ik perfect, maar uiteindelijk werken alle 3 de diktes wel. Qua accessoires zou ik persoonlijk ook nog wat flux halen, dat vind ik erg fijn voor het desolderen. Ook wat desoldeerlint kan geen kwaad, die kun je het beste niet te dik doen. Zo rond de 1,5 a 2 mm werkt naar mijn ervaring het beste. Als je het dan echt compleet wilt maken kun je ook nog tip tinner halen, dat zorgt ervoor dat de tin beter aan de bout blijft zitten.

Of je alles echt nodig hebt weet ik niet, maar dat zijn in ieder geval de dingen die ik het meeste gebruik. En voor dingen als kabels is dit erg handig, maar dat is aan jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

skoozie

SCSI

Ik ben naar een Preonic gegaan (40% met number row) daarmee hoef je die en je karakters met shift niet ergens anders onder te brengen. Ook de F toetsen zijn makkelijk onder de nummers te mappen met lower of rise+nummer.
De pijltjes heb ik op de onderste row op de 4 meest rechter knoppen zitten, dus die kunnen ook zonder function key.
Heerlijk toetsenbord, tot ik er een split variant van vond :)

Sommige keys zijn dan nog wel even zoeken, maar voor mij werkt het lekker

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

ricjuh schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:51:
Vandaag de NK65 Oblivion edition binnen gekregen, behuizing is wel iets donkerder dan ik verwacht had. Lijkt bijna zwart ipv grijs.
Om mezelf te quoten, er is dus blijkbaar geen QC gedaan op de batch die via Oblotzky is besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wLl2T50mdq7rdzZm84sysJYLzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hNwJgbZE5NlBdiDwsr91KWxm.png?f=fotoalbum_large
prepping e-mail atm. the error has been acknowledged, factory is remaking the cases (minus the internals), which are airfreighted to proxies. will take about a month. so the cases will be replaced free of charge, but you will have to transfer the internals over to the new case. pretty simple, I'll link a guide as well
Dus volgende maand nieuwe behuizing met hopelijk de juiste kleur zoals op de renders :*)

[ Voor 18% gewijzigd door ricjuh op 21-03-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Voor de QK65 geintresseerden:
For NA, EU, UK, Oceania and the rest customers, the sale is scheduled at 6pm EST on 30th of March, at Qwertykeys.com
Ik ga denk ik wel een poging wagen om er 1 te bemachtigen, weet alleen nog niet welke kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Henkie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:51:
Voor de QK65 geintresseerden:

[...]

Ik ga denk ik wel een poging wagen om er 1 te bemachtigen, weet alleen nog niet welke kleur...
Bedankt, die pagina is zo onduidelijk. Beetje jammer dat er zo weinig kleurtjes zijn, maar voor 150-160 dollar is dit voor mij ook een go.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
k1n9_n01z3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:32:
[...]

Bedankt, die pagina is zo onduidelijk. Beetje jammer dat er zo weinig kleurtjes zijn, maar voor 150-160 dollar is dit voor mij ook een go.
Ja komt nog wel 40/50 dollar shipping bij.. ook hebben ze aangegeven dat ze in R2/V2 meer kleuren beschikbaar willen stellen, dus wellicht een idee om af te wachten als je liever een andere kleur wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Henkie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:45:
[...]

Ja komt nog wel 40/50 dollar shipping bij.. ook hebben ze aangegeven dat ze in R2/V2 meer kleuren beschikbaar willen stellen, dus wellicht een idee om af te wachten als je liever een andere kleur wilt :)
50 dorra verzendkosten ? Zucht... Nee die kleuren kom ik wel uit, ga niet nog een jaar wachtten.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k1n9_n01z3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:15:
[...]

50 dorra verzendkosten ? Zucht... Nee die kleuren kom ik wel uit, ga niet nog een jaar wachtten.
Maar dat is dan wel met btw als het goed is. Ben benieuwd hoe snel de voorraad gaat. Voor deze prijs en featues en dan ook nog eens verzending na ongeveer een maand..... :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

superbok schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Maar dat is dan wel met btw als het goed is. Ben benieuwd hoe snel de voorraad gaat. Voor deze prijs en featues en dan ook nog eens verzending na ongeveer een maand..... :o :o
Ik ben er ook bang voor, maar ze zouden wel later in stock moeten zijn ofzo.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga morgen weer even wat bij kprepublic halen. Iemand nog aanraders voor switches die ik kan proberen?

Ik gebruik momenteel, Boba u4t en akko lavender purple, rose red en vintage white. Voor die laatste zoek ik sowieso nog een alternatief, want vind hem toch net wat teveel scratch hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 01:43:
Ik ga morgen weer even wat bij kprepublic halen. Iemand nog aanraders voor switches die ik kan proberen?

Ik gebruik momenteel, Boba u4t en akko lavender purple, rose red en vintage white. Voor die laatste zoek ik sowieso nog een alternatief, want vind hem toch net wat teveel scratch hebben.
LCET Jokers, Pink Sweethearts, Durock Sunflower voor Tactiles :p

Linears, Akko CS Black Jelly, Durock POM's of als budget optie Gateron Pro Yellow's.

Genoeg keuze daar :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo, de eerste mill max sockets zitten er in nadat ik vandaag alle spullen had ontvangen. Het is ontzettend priegelen omdat het zo klein is, maar als je rustig de tijd neemt is het best te doen. Heb er 32 gedaan waarvan er maar 1 echt niet is gelukt. Er kwam helaas een beetje tin in de socket waardoor de switch er nu niet meer uit wilt. Moet nog even kijken wat de beste manier is om hem er uit te krijgen. De socket is in ieder geval niet meer bruikbaar hierdoor. Maar voor een eerste keer viel het niet enorm tegen. Vind het alleen niet zo rustgevend als luben, juist het tegenovergestelde 8)7 Ben er ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Van de week de andere sockets installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjbPi-iiNzvmBJXutCX6BM-0awc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/te3gZ91cU048mU2R2eSZ1PTp.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe werkt het eigenlijk als je meerde layouts wil doen? Volgens mij is dit probleem alleen bij backspace. Het meest rechtse gat voor split backspace is ook het gat voor de stab. Kan je daar dan wel alsnog een socket plaatsen en zowel normale backspace doen als split backspace? Lijkt mij niet toch? Zou wel jammer zijn want wil het wel beide kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVBIs1KC9GnoqRRqckrr_Fw5wCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBoEOIIsEPvKGzF7luhq47PY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:38:
[...]

LCET Jokers, Pink Sweethearts, Durock Sunflower voor Tactiles :p

Linears, Akko CS Black Jelly, Durock POM's of als budget optie Gateron Pro Yellow's.

Genoeg keuze daar :+
Kijk aan, mooi lijstje. Dankjewel! Van de Sunflower en Jelly Black wilde ik er sowieso al een paar halen, maar de POM en Joker ga ik denk ik ook maar even toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
superbok schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:26:
Zo, de eerste mill max sockets zitten er in nadat ik vandaag alle spullen had ontvangen. Het is ontzettend priegelen omdat het zo klein is, maar als je rustig de tijd neemt is het best te doen. Heb er 32 gedaan waarvan er maar 1 echt niet is gelukt. Er kwam helaas een beetje tin in de socket waardoor de switch er nu niet meer uit wilt. Moet nog even kijken wat de beste manier is om hem er uit te krijgen. De socket is in ieder geval niet meer bruikbaar hierdoor. Maar voor een eerste keer viel het niet enorm tegen. Vind het alleen niet zo rustgevend als luben, juist het tegenovergestelde 8)7 Ben er ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Van de week de andere sockets installeren.
Wat je waarschijnlijk het beste kunt doen is:
- het weghalen van zoveel mogelijk van de tin bij deze switch
- aan de ene kant de socket verwarmen en aan de andere zijde voorzichtig de switch eruit wiebelen
- met je soldeerpunt de socket zo ver mogelijk terugduwen naar de andere kant
- met een pincet de socket vastpakken, verwarmen en er voorzichtig uittrekken

Daarna kun je dan de socket een beetje schoonmaken en het opnieuw proberen.
superbok schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:26:
Hoe werkt het eigenlijk als je meerde layouts wil doen? Volgens mij is dit probleem alleen bij backspace. Het meest rechtse gat voor split backspace is ook het gat voor de stab. Kan je daar dan wel alsnog een socket plaatsen en zowel normale backspace doen als split backspace? Lijkt mij niet toch? Zou wel jammer zijn want wil het wel beide kunnen.
In principe is het antwoord 'nee dat kan niet' want het zit gewoon in de weg. Er zijn wel situaties waar het wel lukt maar dit ziet er niet uit als zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Wat je waarschijnlijk het beste kunt doen is:
- het weghalen van zoveel mogelijk van de tin bij deze switch
- aan de ene kant de socket verwarmen en aan de andere zijde voorzichtig de switch eruit wiebelen
- met je soldeerpunt de socket zo ver mogelijk terugduwen naar de andere kant
- met een pincet de socket vastpakken, verwarmen en er voorzichtig uittrekken

Daarna kun je dan de socket een beetje schoonmaken en het opnieuw proberen.

[...]

In principe is het antwoord 'nee dat kan niet' want het zit gewoon in de weg. Er zijn wel situaties waar het wel lukt maar dit ziet er niet uit als zo'n situatie.
Thanks, gaan ik dat even proberen vanavond. Wel jammer dat je niet een multi layout kan mill maxen. Misschien dat ik het dan toch over sla op de mode en probeer op de ikki, die ondersteund het toch al. Dan kan ik het altijd nog doen op de mode als het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

skoozie

SCSI

superbok schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Thanks, gaan ik dat even proberen vanavond. Wel jammer dat je niet een multi layout kan mill maxen. Misschien dat ik het dan toch over sla op de mode en probeer op de ikki, die ondersteund het toch al. Dan kan ik het altijd nog doen op de mode als het bevalt.
Gisteren ook mill Max sockets gedaan en bij 1 was er een klein beetje tin in gekomen. Opnieuw verwarmen, switch eruit, af laten koelen en daarna kon de switch er zonder problemen weer in. Dus heb het zo gelaten.

Mijn foto's volgen nog

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Akko heeft nu ook pre-lubed switches:

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zeker. Heb een tijdje een Pearl gehad en een half jaartje geprogrammeerd op een "45"% layout. Heb nog steeds een minivan, binnenkort een v4n4gon (hullagon) en ik heb nog een Daisy40.

Hoe lang het duurt om te wennen... tja. Kort? Maar voordat je het op volle snelheid kan gebruiken duurt wel iets langer. Je moet er toch even de tijd voor nemen, je layout moet vooraf wel al goed doordacht zijn en je moet niet meer te vaak switchen daarna... En bereid je voor op een paar keer de eerste dag en week je bord te herprogrammeren voor dingen die je toch niet helemaal bevallen.

Afhankelijk van waar je je bord voor gebruikt ga je dingen als ' " en de brackets waarschijnlijk missen. Escape en tab zitten ook opeens heel dicht bij. Ik had de 40% op werk en sloeg daar telkens het eerste uur of 2 naar een spook Esc knop. (Die eigenlijk naast Q zat)

Persoonlijk kan ik split space heel erg aanraden als beginnende 40%er. Dan kan je die met je niet primaire duim gebruiken voor FN bij het vasthouden. (En de je andere space is dan nog steeds wel vast te houden, hoewel 10 spaties achter elkaar slecht zijn, maar voor games wellicht)

Daarnaast een 2e FN knop. Wat je doet met je cijfers en F knoppen? Verzin het lekker zelf. Home row? (FN1 en FN2) of Home en QWERTY voor F1-12? Allemaal prima, zelf experimenteren. Pijltjes? VIM, WASD, <>?L, allemaal valide opties, proberen maar.

Vaak is de standaard layout van een 40% bord door een veelvuldig 40% gebruiker opgesteld. Er zit vaak wel logica achter, dus niet te snel overheen stappen. Vooral Van layouts zijn een standaard geworden. Dit omdat ze uitgelegd zijn en veel PCBs ze zijn gaan gebruiken: https://trashman.club/page/wdamkg

Persoonlijk niet helemaal mijn ding, hoewel de gaming layer op een vanagon dan wel weer slim is gedaan, die gebruik ik dan weer wel.

Pro tip, als je een b.v. hotswap 60% hebt, trek eens gewoon wat switches eruit, en programmeer em als een 40% layout. Of als je een ergo layout wilt gebruiken, print em uit op papier en leg wat caps erop. Dan kom je er snel achter of iets in de goede richting zit en hoe lang je over het aanpassen gaat doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09

Whaam

Meer beter

“Per ongeluk” een ikki68 r1 gekocht vandaag… :D er zijn nog een wat extra’s beschikbaar bij mykeyboard, mint en charcoal, zowel met als zonder draad.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:18
LoneWolf schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:29:
Twee weken geleden mijn Gamakay TK68 via Banggood binnen gekregen. Dit is een compleet werkend toetsenbord. Tot zover geen problemen mee gehad, alles werkt naar behoren. Ik werk er vnl. via bluetooth mee , bedraad en 2.4 gaan ook goed. Een casemodding laat ik uit mij hoofd omdat ik niet het risico wil lopen om de fragiele knopjes aan de zijkant kapot te maken. Het enige minpunt vind ik de software. Geen idee hoe je ermee kunt remappen. Een paar keer geprobeerd maar toen kreeg ik direct problemen met de keys en moest ik resetten. Als ik deze TK68 zo laat zoals hij is dan werkt het perfect. Via Banggood kwam het toetsenbord binnen een week binnen omdat ik hun distributie in Tjechie had gekozen.
Vreemd dat je onderste rij het niet doet en jammer dat je het niet kunt ruilen. Er zijn echter best wel alternatieve PCB's te krijgen voor rond de 45 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Whaam schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:34:
“Per ongeluk” een ikki68 r1 gekocht vandaag… :D er zijn nog een wat extra’s beschikbaar bij mykeyboard, mint en charcoal, zowel met als zonder draad.
Wat erg voor je O+

Ik zou er bijna nog één kopen om eens wat uit ‘stock’ te kunnen kopen. Erg fijn bordje :)
Heb nog een setje charcoal OA stabs mocht je in stijl willen blijven ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo, het heeft even geduurd, maar ben eindelijk klaar met het solderen van m'n PCB. Op twee mill max sockets na gingen ze er allemaal makkelijk in en het solderen ging ook steeds beter. De laatste twee sockets heb ik er in moeten forceren, maar door dit te doen was het binnenste gedeelte kapot gegaan. Ik dacht, oh geen probleem, wissel ik om met een nieuwe socket, maar ze zitten muurvast. Van alles geprobeerd om ze los te krijgen maar geen geluk helaas. Heb ze op de normale manier gesoldeerd, en zal het dus moeten desolderen om de switch te wisselen. Nadat alle mill max sockets er in zaten, was het solderen van de switches op de alphas best eenvoudig. Verbaasde mij wel over hoeveel tin ik nodig had, volgens mij zouden sommige nog meer tin kunnen hebben. Maar ze zitten allemaal stevig vast en doen het, dus denk dat het zo prima is.

En nu voor het eerst typen op een half FR4 plate en flex cuts in het PCB. Geeft een best raar gevoel als je dat niet gewend bent. De bottom out is super soft en door de flex cut wordt dit nog verder geaccentueerd. Het geluid wordt hierdoor ook wat minder scherp, maar heb wel het idee dat het wat "holler" klinkt. Misschien komt dat omdat ik hiervoor wel plate foam bij de alphas had en nu niet meer. Al met al een leuk projectje met nieuwe ervaringen. Ondanks dat ik wist dat solderen niet per se hogere wiskunde was, is het wel goed om te kunnen en worden andere borden misschien wat interessanter als er geen hotswap versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13

Zenix

BOE!

Sinds vandaag is de Keychron Q3 te bestellen, die van mij komt er al aan :) Carbon Black met Red switches
https://www.keychron.com/...ustom-mechanical-keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

sapphire schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:21:
[...]

Wat erg voor je O+

Ik zou er bijna nog één kopen om eens wat uit ‘stock’ te kunnen kopen. Erg fijn bordje :)
Heb nog een setje charcoal OA stabs mocht je in stijl willen blijven ;)
Uh, oh zitten geen stabs bij inderdaad :')
Ik heb inderdaad de charcoal. Even dm’en? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Zenix schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:55:
Sinds vandaag is de Keychron Q3 te bestellen, die van mij komt er al aan :) Carbon Black met Red switches
Kijk, hier nog 1!

Toevallig had ik net de dag ervoor besloten om een GMMK Pro te kopen, met de consessie om toch voor 75% te gaan omdat TKL met knob niet te vinden is. Komt Keychron de dag erna even aanzetten... Snel de GMMK geannuleerd en de Keychron besteld.

Helaas voor een Q3 knob versie Carbon Black met Blue switches moeten gaan, enige op voorraad... Dus ik moet nog wel andere switches bestellen. Ik ben op het moment Cherry MX Browns in een CM Storm QuickFire Ultimate gewend, dus ik ben ook wel benieuwd of er nog veel "tactile" over is van de browns.

Als volledige leek op het gebied van custom keyboards ben ik toch niet bekend met alle switches. Het liefste zou ik een switch tester bestellen met zelfgekozen switches. Ik zat al te kijken naar de Gateron Silent Browns en de Aliaz Silent Tactiles, en wat reds om linear te testen. Maar zo'n custom switch tester lijkt er volgens mij niet echt te bestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 11:58
psnepvangers schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:03:
[...]

Als volledige leek op het gebied van custom keyboards ben ik toch niet bekend met alle switches. Het liefste zou ik een switch tester bestellen met zelfgekozen switches. Ik zat al te kijken naar de Gateron Silent Browns en de Aliaz Silent Tactiles, en wat reds om linear te testen. Maar zo'n custom switch tester lijkt er volgens mij niet echt te bestaan?
Je kunt een switch tester samenstellen bij Keygem. Hier kies je 9 switches uit het aanbod dat ze hebben (of je kiest niet en laat je verrassen). Keygem zit in Duitsland, weet niet wat ze rekenen aan verzendkosten. Zelf geen ervaring met deze shop maar staat volgens mij wel goed bekend. En er zijn vast ook wel andere aanbieders van switch testers, maar deze was ik toevallig zelf van de week tegengekomen in mijn zoektocht naar Gazzew Bobagum switches.

Steam ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@psnepvangers @Lau1187 Keygem is een prima winkel en als je de switch tester enigsinds snel wilt hebben is het één van de weinige opties. Mykeyboard.eu heeft ook een uitgebreide tester maar niet custom en vaak niet op voorraad.

Verzenden is iets van €5

@psnepvangers Ik zou op YouTube de review van de Q3 van Keybored even zoeken. Die legt uit hoe je op vrij simpele wijze het bord goed kunt modden :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Switch tester besteld bij Keygem, bedankt @Lau1187 @sapphire!

@sapphire die review had ik al gezien ja na het bestellen! Toch zeker wat simpele/goedkope mods om uit te proberen. Al ben ik benieuwd hoeveel ik er van ga maar merken, ik ben alleen maar big box keyboards gewend. Mijn huidige QuickFire Ultimate is inmiddels ook alweer 8 jaar in gebruik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is vaak een gevalletje “once it has been heard it cannot be unheard” :+

De mods die keybored doet zijn de “force break mod” en de “tempest tapemod”.

Die mods kun je letterlijk uitvoeren met een schaar en een rol schilderstape van de Action á €1,49 ofzo :+ (neem de brede rol). En binnen 15 min beide dus zeker de moeite om te proberen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Ik heb eventueel nog een kprepublic switchtester liggen met een beetje de standaarden erop, alle cherries, kailh, gaterons, etc. Het is de 81 switch versie die op hun eigen site staat, mag voor kostprijs wel naar een nieuwe geïnteresseerde, ik weet inmiddels wat ik lekker vind werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:18
Zenix schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:55:
Ben benieuwd naar de VAT en invoerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:55:
Iedereen al een beetje uitgerust voor vannacht? :+ O-)
Voor welke ga je? Hopelijk verloopt alles een beetje smooth aangezien al het verkeer naar hun website gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
superbok schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Voor welke ga je? Hopelijk verloopt alles een beetje smooth aangezien al het verkeer naar hun website gaat.
Ik ga proberen een blue-golden te bemachtigen.

Hoe laat start de verkoop voor ons?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
00:00 als het goed is. Ohnee grapje dat is nu natuurlijk 1:00 want de tijd is omgegaan.

Ik heb ook besloten om te kijken of ik een zilveren kan bemachtigen. Misschien dat het dan wel tijd is om m'n ikki68 te verkopen :p

[ Voor 20% gewijzigd door Cebby op 30-03-2022 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
Ik ben aan het kijken naar de Silver of Black Chroma, vind het met Silver altijd lastig of het niet eerder grijs wordt....
Cebby schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:04:
[s] Misschien dat het dan wel tijd is om m'n ikki68 te verkopen :p
@Cebby Welke heb je? Zit te twijfelen of ik niet een lichtgewicht draadloze wil (andere dan huidige in stock) voor het forenzen naar werk.... O-)

[ Voor 57% gewijzigd door Backxs op 30-03-2022 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok Ik vind e-white erg mooi maar aangezien dat wel erg gaat opvallen in de woonkamer waarschijnlijk voor double black of als ik een gekke bui heb chroma black O-)
Zilver/grijs vind ik ook wel mooi maar ik weet nooit welke key caps er goed op passen en ik vind weinig sets écht mooi :X

@Cebby 01.00u toch? Uurtje zomertijd erbij?

https://www.worldcitytime.com/6pm/est/to/amsterdam

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 30-03-2022 15:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Behoorlijk aantal die hier dus ook meedoen. Ga zelf voor de black chroma. Tis jammer dat je niet kan mixen, een e-white met chroma achterkant lijkt mij helemaal cool. Hoop dat het 0:00 is, anders wordt het wel een erg kort nachtje. Op discord staat 0:00 en als het goed is past hij zich aan aan de lokale tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

superbok schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:29:
Behoorlijk aantal die hier dus ook meedoen. Ga zelf voor de black chroma. Tis jammer dat je niet kan mixen, een e-white met chroma achterkant lijkt mij helemaal cool. Hoop dat het 0:00 is, anders wordt het wel een erg kort nachtje. Op discord staat 0:00 en als het goed is past hij zich aan aan de lokale tijd.
Ik ga ook voor de black chroma, liefst zou ik blue chroma willen maja die combo is er ook niet..
Ik twijfel alleen nog over de plate..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
@Backxs Charcoal wired :p

@sapphire Denk dat ik gewoon op de klok van de oven kijk vanavond, die heb ik nog niet goedgezet. Lijkt het tenminste ook niet zo laat.

Ik vind persoonlijk de e-white en black chroma allebei wel gaaf, zeker e-white met navy. Maar de Vega die ooit nog gaat arriveren is al wit.

Wil het gewoon proberen en dan is het wel weer goed geweest voor de komende maanden, want ik heb ook al iets teveel extras binnengeharkt de laatste tijd. Als het niet lukt is het jammer maar dan komt er wel weer iets anders.

Voor de hogere budget categorie is morgen de raffle van de Chapter 1.65 van Rooke Design, als mensen het vanavond niet lukt en je hebt nog extra centen om een slagje hoger te gaan. Oh boi dat ding zo nice.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djBli1rQMZbYZ6kvmO0peSd-Vus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMnwBmptcCwhtmIddxRSvM3t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cebby schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:23:

Voor de hogere budget categorie is morgen de raffle van de Chapter 1.65 van Rooke Design, als mensen het vanavond niet lukt en je hebt nog extra centen om een slagje hoger te gaan. Oh boi dat ding zo nice.

[Afbeelding]
WOW!!! Heb hem een tijdje geleden gezien in de IC maar daarna niet meer gevolgd. Wat is hij ontzettend mooi geworden :9~ :9~ Wil niet meedoen, maar misschien dat ik toch een gok ga wagen met de raffle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit heb ik dus zó vaak bij keycap sets of dit soort borden. Community gaat helemaal los en ik denk alleen maar “Meh veel teveel tierelantijnen” :+

Nouja ik ga het we zien of ik het red vanavond, normaal peanuts maar nu met de laatste resten Corona die nog aan het werk is en thuis zitten met 2 kleine kinderen vrees ik het ergste :+

Als ik er één kan scoren dan neem gooi ik denk de KBD67 eruit als hij bevalt. Wel een decadent werk-bord maar denk dat hij nooit zó stil kan worden als de Ikki.

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 30-03-2022 17:01 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
Cebby schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:23:

[Afbeelding]
Ik heb het idee dat er opeens weinig nieuwe GB's zijn ook in dit segment, of heb ik verkeerd zitten kijken? Wel een mooi bordje deze trouwens! Jammer genoeg geen kleurstelling gezien die mij trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor diegene die vannacht de qk65 gaan bestellen. Zorg dat je een account hebt en ook being ingelogd met Paypal voor een snelle afrekening. Eerst bestel je de case, en na 20 minuten zullen de pcbs en platen online komen. Deze bestel je apart en worden daarna samengevoegd tot 1 order.

Ander nieuws, vanavond is de postbode langs geweest met een nieuw GMK setje, wob Katakana. Met ruim 150 keys genoeg voor onwijs veel verschillende lay outs, dus stelt zeker niet teleur en ziet er interessant uit doordat je alleen katakana legends hebt. Kan toch blind typen dus dat is geen probleem. Alleen sommige shortcuts gaan wat minder snel als ik niet al m’n vingers op het bord heb rusten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYMIcGLhQX25RqiL9q0h5zAAHvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wtssc5bPmZGbrsTkqSj3Oey2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe log je daar in op PP dan? Ik word altijd gevraagd bij checkout om in te loggen maar dan moet je eerst iets in je mandje hebben liggen 😉

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
sapphire schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:05:
Hoe log je daar in op PP dan? Ik word altijd gevraagd bij checkout om in te loggen maar dan moet je eerst iets in je mandje hebben liggen 😉
Het gaat ongeveer zo:
1. Je logt in op Paypal.com met je account
- Zorg dat je account een adres heeft zodat je express checkout kunt gebruiken
2. Zet een auto refresh plugin aan op deze tab voor 120 seconden zodat deze niet uitlogt en je daar tijd aan kwijt bent
3. In een nieuwe tab open je de qwertykeys website en log je in
4. Refresh rond de tijd af en toe (niet te snel) de webpagina voor het bord
5. Kies kleur, add to cart, pay, paypal express checkout, accept
6. Profit

Het kan trouwens ook gewoon dat ze zoveel units hebben dat het niet meteen uitverkoopt, dus als je dat wilt geloven dan kun je lekker rustig aan doen hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Cebby op 30-03-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
'sale starts in about 17 min' volgens Discord

is het dan toch 00:00 onze tijd? huh

edit: okay ik snap het al. Ze zeggen 'EST', maar het is nu 'EDT' in de 'ET' timezone. 6pm EST is 1:00 hier. 6pm EDT is 00:00 hier.

Aka hopelijk is iedereen al wakker :9

[ Voor 51% gewijzigd door Cebby op 30-03-2022 23:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
Black Chroma in de pocket *O* Inmiddels uitverkocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 16:16
Black Chroma ook besteld. Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd 3 minuten en de Black chroma, e-white beide en green golden al uitverkocht :|

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 31-03-2022 00:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 16:16
Je kan nu al PCB en Plate bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja de case is bij mij nu helemaal weg en de Hot-swappable PCB set, FR4 plate, POM plate en extra schroefjes zijn besteld :)

Uit de Discord:

For those wondering: Sale lasted around **10 minutes**

En er komt in April/Mei waarschijnlijk een R2 :)

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 31-03-2022 00:38 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier helaas wat minder geluk. In eerste instantie lukte alles, totdat ik bij het afrekenen een foutmelding kreeg. Daarna nog een keer geprobeerd, maar toen was hij al uitverkocht. Ging veel sneller dan ik had verwacht! Dan maar wachten tot R2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
superbok schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 06:20:
Hier helaas wat minder geluk. In eerste instantie lukte alles, totdat ik bij het afrekenen een foutmelding kreeg. Daarna nog een keer geprobeerd, maar toen was hij al uitverkocht. Ging veel sneller dan ik had verwacht! Dan maar wachten tot R2.
Idem hier.. op naar round 2!

Pagina: 1 ... 89 ... 158 Laatste