Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keyb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:47
Whoot! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IXo4Ziyg2rjCQa62YMbY5uaDVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0HSFJslEKWwnomAZqs1Hqda.png?f=fotoalbum_large

Besteld in RVS 304!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

ricjuh schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Ik gebruik deze set al een aantal weken en nog nergens last van:

https://nl.aliexpress.com/item/1005002247681837.html
Wat was je ervaring met die seller? Degene waar ik een setje had besteld, verstuurt gewoon niks (en nu ik, achteraf, de reviews eens lees, had ik dat kunnen zien aankomen...). Maar ik wil wel knoppies, dus ik zoek nu betrouwbare sellers. ;)

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

dnzm schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Wat was je ervaring met die seller? Degene waar ik een setje had besteld, verstuurt gewoon niks (en nu ik, achteraf, de reviews eens lees, had ik dat kunnen zien aankomen...). Maar ik wil wel knoppies, dus ik zoek nu betrouwbare sellers. ;)
Ja prima vendor, ik heb hier ook een nep 'GMK' setje vandaan en de honey milk set.
Ik bestel eigenlijk altijd bij deze vendor of 'KPrepublic Store'

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Degene waar ik een setje had besteld, verstuurt gewoon niks

[...]
Is dat niet gewoon vanwege CNY?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Cebby schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Is dat niet gewoon vanwege CNY?
Nee, allerlei reviews — overwegend in het Russisch, had even de moeite moeten nemen om te vertalen, zeker omdat ze allemaal 1 ster gaven — dat de seller niet verscheepte, vanuit andere landen leek te verschepen dan was aangegeven, niet-bestaande tracking-nummers, geen communicatie, etc.

Ik had nog wel (net voor CNY) de vraag gesteld over dat Engels vs Japans en daar antwoordde hij wel op. Al had ik eigenlijk al mijn vraagtekens moeten hebben bij het antwoord - in de beschrijving staat duidelijk Japans, en dan zegt de seller standaard Engels te verschepen?

Dus nee, ik verwacht hier niet zoveel van. Want wat ik zie (ik vroeg om verscheping vanuit DE, krijg een niet-bestaand GLS-DE-tracking-nummer, in de order staat verscheping vanuit de VS, geen enkele statusupdate...) komt aardig overeen met wat andere mensen beschreven.

Dat wordt straks dan maar een dispute en hopen dat de centen terugkomen (al heb ik daar dan weer wel enig vertrouwen in, dat regelt Ali zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

ricjuh schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Ja prima vendor, ik heb hier ook een nep 'GMK' setje vandaan en de honey milk set.
Ik bestel eigenlijk altijd bij deze vendor of 'KPrepublic Store'
Ik vind die GMK-setjes ook vaak prachtig, maar net iets duurder dan ik eraan kwijt wil, en vooral Cherry-profiel (waarvan ik begrepen heb dat dat eigenlijk no go is op een board met north-facing leds).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 22:23
Nieuwe interessante budget aankondiging vanuit Epomaker:

https://epomaker.com/prod...a443298&mc_eid=8a75bbd750

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

aaronito schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Wel jammer na zo'n korte tijd.

en welke keycap profiel en merk moet ik dan kopen om dit niet zo snel te bekomen?
want ik vindt 70 euro namelijk niet zo goed koop te noemen voor keycaps ;)
EUR 70 is inderdaad niet goedkoop (sterker nog, volledige set Model M caps kost nog geen USD 35 bij Unicomp) maar ontwerp kan dat wel zijn. Het gaat dus om hoeveel profiel erop zit. Als ze al behoorlijk glad zijn, kan het snel gaan. Keerzijde is natuurlijk dat caps met veel profiel best ruw aan kunnen voelen als ze nieuw zijn.

Dat gezegd, deel heb je zelf in de hand. Als je vingers vettig en zuur zijn, dan vreet dat iedere cap af. Zorgen dat je vingers schoon zijn en blijven kan helpen, ook bij de beste caps.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 22:54

Flapmo

and back is gigi!

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:57
De KBD67lite is ondertussen binnen, sneller dan verwacht, dus moet ik nog even op andere spullen wachten.

Ik heb al een keertje VIA opgestart en dat ziet er een pak handiger dan mijn huidige Ducky. Denk ik goed dat ik een knop op layer0 toewijs als fn = MO(1) en dan een alt of zo op layer1 toewijs aan MO(2), dat ik dan een knop op layer2 kan gebruiken met fn+alt?

Is er een makkelijke manier om een layer te verplaatsen/copiëren ipv opnieuw in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
dion_b schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:05:
[...]

EUR 70 is inderdaad niet goedkoop (sterker nog, volledige set Model M caps kost nog geen USD 35 bij Unicomp) maar ontwerp kan dat wel zijn. Het gaat dus om hoeveel profiel erop zit. Als ze al behoorlijk glad zijn, kan het snel gaan. Keerzijde is natuurlijk dat caps met veel profiel best ruw aan kunnen voelen als ze nieuw zijn.

Dat gezegd, deel heb je zelf in de hand. Als je vingers vettig en zuur zijn, dan vreet dat iedere cap af. Zorgen dat je vingers schoon zijn en blijven kan helpen, ook bij de beste caps.
Ik heb eens een kloon setje gmk gekocht op AliExpress, we zullen zien of het hetzelfde resultaat heeft als met de AKKO's.

Ik heb zelf ook al akko gecontacteerd en die zeiden dat dit inderdaad wel zeer snel is en me aan te raden eens de toetsen af te vegen zodat er geen vet glans te zien is. Ik heb ze dan de foto's gestuurd maar nog geen reactie terug gehad.

Even een vraagje voor de KDB67 lite eigenaars.

Ik heb de kdb 67 lite r3 nu al een tijdje in bezit en sinds de Q1 heb ik de Lite niet meer gebruikt, maar zag opeens dat bijna alle schroefgaten gebroken waren. nochtans naar mijn mening niet echt hard aangespannen. Ik heb ze met de hand gewoon tegen aan gedraaid ( dit met ifixit schroevendraaier) is dit verkeerd of welke manieren gebruiken jullie. kan dit door de warmte koude verschillen?
ik heb namelijk een nieuwe besteld en wil zeker zijn dat ik hetzelfde niet tegenkom.
ik denk dat ik nu de schroeven tegenaan zal draaien en dan een halve draai terug zal draaien, om dit hopelijk te voorkomen. Jullie nog tips omdat te voorkomen of een juiste wijze van aanspannen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keyb
Lastechmetaal in Zeewolde. Maar je moet zelf de dxf bestanden aanleveren. Het is geen keyboard shop oid.

edit: oh en niet goedkoop, maar het klinkt een stuk beter dan alu.

[ Voor 13% gewijzigd door Keyb op 14-02-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaronito schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Ik heb eens een kloon setje gmk gekocht op AliExpress, we zullen zien of het hetzelfde resultaat heeft als met de AKKO's.

Ik heb zelf ook al akko gecontacteerd en die zeiden dat dit inderdaad wel zeer snel is en me aan te raden eens de toetsen af te vegen zodat er geen vet glans te zien is. Ik heb ze dan de foto's gestuurd maar nog geen reactie terug gehad.

Even een vraagje voor de KDB67 lite eigenaars.

Ik heb de kdb 67 lite r3 nu al een tijdje in bezit en sinds de Q1 heb ik de Lite niet meer gebruikt, maar zag opeens dat bijna alle schroefgaten gebroken waren. nochtans naar mijn mening niet echt hard aangespannen. Ik heb ze met de hand gewoon tegen aan gedraaid ( dit met ifixit schroevendraaier) is dit verkeerd of welke manieren gebruiken jullie. kan dit door de warmte koude verschillen?
ik heb namelijk een nieuwe besteld en wil zeker zijn dat ik hetzelfde niet tegenkom.
ik denk dat ik nu de schroeven tegenaan zal draaien en dan een halve draai terug zal draaien, om dit hopelijk te voorkomen. Jullie nog tips omdat te voorkomen of een juiste wijze van aanspannen?
Ik heb vandaag gekeken naar mijn Akko set die een paar (?) maanden dagelijks gebruikt word maar geen spoor van glans. Dat zeggende had ik op mijn G810 na na 2 jaar ook amper glans op de ABS keycaps, ik hou ook echt niet van vette vingers of met vieze vingers typen dus let daar heel erg op :X

Wbt de KBD67 lijkt me sterk dat het warm-kou verschil in jouw woning zo groot is dat de inserts dusdanig uitzetten dat ze barsten veroorzaken.
Handvast zegt overigens niets want het is geen meetbaar begrip, ik heb het bijgeleverde sleuteltje gebruikt en weinig kracht gezet. Dingetje is sowieso iel dus leek me ideaal om niet teveel kracht te zetten, bovendien komt er toch amper kracht op het bord te staan dus was mijn idee dat ze toch niet zo vast hoeven.

ABS stat niet echt bekend als erg flexibel materiaal :X

Ik had overigens vanmorgen weer eens een brainf*rt over de KBD en ik was niet de enige zag ik online al kon ik er ook weer niet zóveel over vinden. Gewicht toevoegen in/aan de bodem!
Had al snel zitten neuzen en kwam op staalstrips uit voor het gewicht en verkrijg- en verwerkbaarheid. Batterij mag max. 5mm hoog zijn zag ik om niet boven de ribben uit te komen dus 4mm strips Eventueel in stukken in de vakjes of een aantal ribben weg dremelen en de strip verlijmen voor de stevigheid.
Bewust 4mm genomen omdat er dan nog 1mm overblijft en er dus nog 1mm siliconen over heen zou kunnen voor het geluid en ter opvulling van de rest van de bodem.

Even zitten rekenen met een aantal maten strips bij de bouwmarkt en tussen de 200~300 gram toevoegen is goed haalbaar zonder veel moeite. Daarna kost het meet moeite/groter risico dat eht ten koste gaat van flex van de plate/PCB.

Wat zou ik er mee winnen? relatief goedkope manier ( lees: minder dan €10) om het bord zwaarder te maken. Voelt luxer bij oppakken en misschien minder schuiven ?

Heel gek plan of juist een leuk/goed idee? :+

Of gewoon doorsparen voor een KBD67 V3 case en brasss weight }:O

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Ik zou hoe dan ook nog wel wat over dat metaal heen leggen, ja, siliconen of EVA of iets om een zingend toetsenbord te voorkomen. ;)

Ik heb ook iemand een combinatie zien maken door de bodem met munten (in zijn geval pennies) vol te tetrissen en daarna de boel een siliconenbadje te geven. Verzwaring, bevestiging en enige demping in één keer. Persoonlijk zou ik dan met zo'n bord niet meer reizen, tenzij die munten een beetje bevestigd zijn (dubbelzijdig tape?), anders gaat de boel misschien aan het flapperen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jimtofoes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik vind het mooi om andere builds te zien, dus ik deel graag die van mij. Ik heb vorige week mijn eerste build gedaan en ik ben zelf tevreden met het einderesultaat! Vooral het geluid is erg fijn ..

* GMMK Pro, zwart
* Gateron Ink V2 switches, met de hand ingevet
* Durock V2 stabilizers, met de hand ingevet en bandaid mod gedaan
* Mizu PBT keycap clone set
* Standaard coiled cable van Glorious

En dan is dit het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcFvao6zD3TYX4EE7Xm7_YJrC20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PwodzbGmA1a3xljR1VXnmlp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kom van een CM Quickfire Storm met Cherry MX blue en dan is dit een wereld van verschil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aaronito schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:50:
[...]
n een vraagje voor de KDB67 lite eigenaars.

Zelfde probleem hier bij zowel m'n KDB als de Ikki. Ikki gelukkig wel wat minder dan de KDB, maar komt helaas doordat het plastic is. Bij beide totaal niet strak aangedraaid, maar toch micro scheurtjes. Bij het eerste scheurtje maakte ik mij zorgen. Maar nadat het er meer werden ben ik het al snel vergeten. Tis jammer maar amper zichtbaar en gewoon een eigenschap van een "goedkope" plastic case. Een van de redenen waarom ik een alu top heb gekocht voor de Ikki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
superbok schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:00:
[...]

Zelfde probleem hier bij zowel m'n KDB als de Ikki. Ikki gelukkig wel wat minder dan de KDB, maar komt helaas doordat het plastic is. Bij beide totaal niet strak aangedraaid, maar toch micro scheurtjes. Bij het eerste scheurtje maakte ik mij zorgen. Maar nadat het er meer werden ben ik het al snel vergeten. Tis jammer maar amper zichtbaar en gewoon een eigenschap van een "goedkope" plastic case. Een van de redenen waarom ik een alu top heb gekocht voor de Ikki.
blijkbaar een breekbaar iets. Hier echt ook niet strak aangdraaid.
Het is wel enorm zichtbaar bij mij. ik zal de nieuwe case niet meer aanspannen :d
zoals @sapphire zegt er komt toch geen druk op de plank dus waarom zou ik ze dan eventueel aanspannen.
en voor het gewicht zou een stuk lood mss ook bruikbaar kunnen zijn?

Ik heb idd wel erg vettige (zweterige) vingers, gewwon jammer dat dit zo snel gebeurd. Ik zal er me sowieso moeten bij neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dnzm schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:44:
Ik zou hoe dan ook nog wel wat over dat metaal heen leggen, ja, siliconen of EVA of iets om een zingend toetsenbord te voorkomen. ;)

Ik heb ook iemand een combinatie zien maken door de bodem met munten (in zijn geval pennies) vol te tetrissen en daarna de boel een siliconenbadje te geven. Verzwaring, bevestiging en enige demping in één keer. Persoonlijk zou ik dan met zo'n bord niet meer reizen, tenzij die munten een beetje bevestigd zijn (dubbelzijdig tape?), anders gaat de boel misschien aan het flapperen.
Over de meeste dingen heb ik aardig na gedacht al zeg ik het zelf :+

Muntjes had ik gelezen op Reddit maar nadeel van muntjes is dat die dingen rond zijn en je dus loze ruimte hebt.

Heb even zitten rekenen als ik wat ribben weg zaag en een strip er in plak van 35x4x285mm (tussen de rondingen van de zijkanten in) dan kom je achter qua hoogte heel ruim uit, aan de voorzijde van de strip ook nog wel maar kan ik nu niet goed meten ivm neophreen in het bord :+\
Dat is ca 313 gram. Als er speling is voor een 5mm dikke strip dan kom ik op ca 391 gram uit. Mocht die 5mm niet passen dan kan ik aan de achterzijde denk nog wel een 10x2mm strip er boven op de 4mm variant plaatsen van ca 44 gram dus dan zou het op 367 gram komen.
Met die 4mm strip zou er op het punt het meest naar het midden nog 1 á 3 mm siliconen over heen kunnen.
Even uitgaande van ca 350 gram extra gewicht betekend dat dat het bord de helft zwaarder word aangezien het in de huidige configuratie bij mij slechts 630 gram weegt. Neopreen gaat er dan wel uit maar er komt iets siliconen bij dus totaal dan denk tussen de 900 gram en 1 kilo.

Iets conservatievere variant als ik minder ribben weg haal dan kom ik vrijwel altijd nog wel aan 300 gram gewicht wat er in past.

Vastzetten heb ik ook over nagedacht, zelf erg goede ervaring met verschillende lijm soorten, als ik de strip verlijm zit dat muurvast. Ik haal wel ribben weg maar hoop dat de verlijmde strip dat compenseert qua stevigheid.

Gaat overigens over warmgewalst staal wat een iets lager soortelijk gewicht heeft dan messing wat meestal voor gewichten in borden gebruikt word. Wel stukken goedkoper

Edit: Online wel winkels gevonden die messing strips leveren. Strip van 35x4x285mm is dan 339 gram, dus 26 gram zwaarder maar wel direct €14 ex verzenden. Valt me mee maar prijs <---> toename gewicht denk niet waard.

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 15-02-2022 00:19 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:02

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

sapphire schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:22:
Of gewoon doorsparen voor een KBD67 V3 case en brasss weight }:O
Ja.

Ik heb in 2017 deze rakker gekocht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqVUBj_ApSbhztudVaW7wKhX1uE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPW544GgmREzujmd2dytPade.jpg?f=fotoalbum_medium

Built like a tank and equally deadly. Alleen een stuk goedkoper, nog geen €58. Wat een prijzen zeg tegenwoordig. (alhoewel ik een stalen weight heb en geen koperen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyjZHZNcFdcEt2TgXPL3cdIj6pw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTPmSgEY0tE0YnwiqEYnmw4D.jpg?f=fotoalbum_medium
(Met cherry greens inmiddels)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cC-WZRKTNDi0MeV3rc_-6xi079A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMPQmWATNd2ifnkUEUIVm6ED.jpg?f=fotoalbum_medium

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:45:
[...]

Ja.

Ik heb in 2017 deze rakker gekocht. [Afbeelding]

Built like a tank and equally deadly. Alleen een stuk goedkoper, nog geen €58. Wat een prijzen zeg tegenwoordig. (alhoewel ik een stalen weight heb en geen koperen)

[Afbeelding]
(Met cherry greens inmiddels)

[Afbeelding]
Tray mount en 60% :?
En tegenwoordig mag je nog overal verplicht 21% bij optellen.

Kan wel doorsparen voor een KBD67 V3 maar dat kost me €125 extra voor een toetsenbord wat altijd op kantoor ligt ook als ik er niet ben..... :X

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 15-02-2022 12:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:02

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

sapphire schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:31:
[...]
Kan wel doorsparen voor een KBD67 V3 maar dat kost me €125 extra voor een toetsenbord wat altijd op kantoor ligt ook als ik er neit ben..... :X
Ik neem die van mij elke dag weer mee naar huis. Ik zou hem idd niet laten liggen. Alhoewel de gemiddelde kantoorbewoner zal geen idee hebben, gok ik.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 16:16
Iemand ervaring met Europese websites die hand lubed en filmed switches verkopen?
Ik denk dat ik zoiets wel zou willen proberen aangezien ik twee linker handen heb en daarnaast niet heel veel zin heb om het zelf te doen.

Ter info, ik heb nu Akko CS Pink switches en merk dat goed zijn, maar dat het wel beter kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrieknarrie123 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:09:
Iemand ervaring met Europese websites die hand lubed en filmed switches verkopen?
Ik denk dat ik zoiets wel zou willen proberen aangezien ik twee linker handen heb en daarnaast niet heel veel zin heb om het zelf te doen.

Ter info, ik heb nu Akko CS Pink switches en merk dat goed zijn, maar dat het wel beter kan :)
Geen ervaring mee, maar misschien kan je prelubed switches kopen. Lees dat sommige tegenwoordig best ok zijn. Nooit zo consistent als hand lubed, maar dan krijg je een beetje een idee hoe dat voelt. Als je er genoeg koopt kan je ook de slechte er uit halen. Enig idee wat voor (soort) switch je wilt?

Als je er niet uit komt of niet wilt, wil ik je best helpen. Vind het luben van switches gek genoeg relaxend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Korte update op dit stukje van het verhaal: dispute is gehonoreerd en intussen heeft Ali de centjes teruggestort. Dat stukje is afgerond. Nou de nieuwe bestelling nog binnenkrijgen.

Los daarvan: ik was vandaag bij een collega die hetzelfde toetsenbord heeft als ik (K2), die van hem is nog volledig stock en die van mij is van foam (onder PCB, tussen PCB en plate, en onder de meeste toetsen) voorzien. Er is een geluidsverschilletje, het is subtiel, maar het is er. T.z.t. met de XDA-caps eens kijken wat dat nog uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
superbok schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:28:
[...]

Geen ervaring mee, maar misschien kan je prelubed switches kopen. Lees dat sommige tegenwoordig best ok zijn. Nooit zo consistent als hand lubed, maar dan krijg je een beetje een idee hoe dat voelt. Als je er genoeg koopt kan je ook de slechte er uit halen. Enig idee wat voor (soort) switch je wilt?

Als je er niet uit komt of niet wilt, wil ik je best helpen. Vind het luben van switches gek genoeg relaxend :+
Ik twijfel tussen: Tangerines 62g / Alpaca's V2 / Silent Alpaca's.
Ik heb een Akko 3068B en ben tot nu toe erg tevreden.

Wat me tegenstaat is dat ik ook allerlei spullen moet aanschaffen zoals die Krytox 205g0 en kwastjes etc.
Dus als je zegt, stuur maar op die switches en ik lube + film ze voor je, heel graag.

Ondertussen moet ik denk een beetje rondzoeken op internet of er (betaalbare) lube+film jobs worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrieknarrie123 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:47:
[...]

Ik twijfel tussen: Tangerines 62g / Alpaca's V2 / Silent Alpaca's.
Ik heb een Akko 3068B en ben tot nu toe erg tevreden.

Wat me tegenstaat is dat ik ook allerlei spullen moet aanschaffen zoals die Krytox 205g0 en kwastjes etc.
Dus als je zegt, stuur maar op die switches en ik lube + film ze voor je, heel graag.

Ondertussen moet ik denk een beetje rondzoeken op internet of er (betaalbare) lube+film jobs worden gedaan.
Ligt er aan wat je betaalbaar vind denk ;)

Die gene die het moet doen kost het ook lube, films en bovenal tijd. Aangezien het redelijk tijdsintensief is vond ik het vrij prijzig.

Wat zoek je precies in switches, ik gok aan je selectie te zien bovenal smooooothnes maar qua geluidsprofiel liggen ze aardig uit elkaar met de vrij luide Tangerine's en de super stille Silent Alpaca's en de Alpaca V2's er tussenin.

Gabriël AM5

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zkJWWUz2SI_G83b24-IPKfu5tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6sWpmrcq6CnuJiBPKn5FHsb.jpg?f=fotoalbum_large

Klein projectje is af.
Was benieuwd of ik een budget bordje degelijk kon laten klinken.

Next Time 75 van Aliexpress. 75% exploded layout met knob.
Gateron Milky Yellow lubed met Glorious lube
Durock V1 plate mount stabilizers
GMK WoB van drop.com
Behuizing volgegooid met snelverband, tempest tape mod.

Ben er persoonlijk erg tevreden mee. klinkt beter dan mijn tada en tofu die ik vroeger had. :/

imgur album met iets wat voor een soundtest door moet gaan: https://imgur.com/a/ouMmlOm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Aangezien ik beetje last kreeg van m’n vroege midlife crisis en opgegroeid ben met cherry 🍒 mechanical keyboards, heb ik ook wat spul besteld om me daar weer eens in te verdiepen.
Het is een Zwarte Gamakay LK67 van Banggood geworden, met Gateron Brown switches. (Denk een veilige 1e keus qua switches, heb ook een gateron en kailh tester set gekocht om eens een indruk van de verschillen te krijgen )
Heb er een set Akko Psittacus cherry profile keycaps voor besteld.
Verder de nodige lube besteld en de tools zoals key opener enz. enz.

Heb om de tijd te overbruggen tot dat binnen is en klaar is een kant en klaar setje gekocht, de Royal Kludge RK837 in Wit, met rode switches. Deze zijn ook hotswap, en toetsenbord is ook goed modbaar.
Moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben, stabilizers af fabriek heel niet
verkeerd, en ook al een aardige “thock”.

Ik kon overigens buiten de Keychron Q2 met knob verder nog geen 65% met knob en Bluetooth vinden die ook Via ondersteunt. (Ook vind ik de prijs daarvan nog een beetje hoog als ik zo de reviews lees.)
Iemand al wel wat anders gevonden daarin ?

edit:
Q series Keychron blijkt alleen wired te zijn..
K8 Pro TKL die er aan komt lijkt wel Bluetooth en Via te ondersteunen… en dat vanaf USD 109 (barebones denk ik dan)

[ Voor 36% gewijzigd door LoneWolf op 19-02-2022 11:13 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

LoneWolf schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:22:

Ik kon overigens buiten de Keychron Q2 met knob verder nog geen 65% met knob en Bluetooth vinden die ook Via ondersteunt. (Ook vind ik de prijs daarvan nog een beetje hoog als ik zo de reviews lees.)
Iemand al wel wat anders gevonden daarin ?
Dat stukje VIA-ondersteuning is het heikele punt. Dat vereist net een iets krachtiger MCU en dat ga je in de budgetbordjes dus minder snel tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
sapphire schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:44:
[...]

Ligt er aan wat je betaalbaar vind denk ;)

Die gene die het moet doen kost het ook lube, films en bovenal tijd. Aangezien het redelijk tijdsintensief is vond ik het vrij prijzig.

Wat zoek je precies in switches, ik gok aan je selectie te zien bovenal smooooothnes maar qua geluidsprofiel liggen ze aardig uit elkaar met de vrij luide Tangerine's en de super stille Silent Alpaca's en de Alpaca V2's er tussenin.
Ik denk dat ik toch een voorkeur heb o.b.v. Youtube filpjes voor die Alpaca's.
Al weet ik niet of die silent versie prettiger zou klinken op mijn toetsenbord, dus die twijfel heb ik nog wel.
Budget optie zou kunnen zijn om Akko Matcha Greens te kiezen, die zijn hand-lubed en hoeven niet filmed zo zag ik in diverse filmpjes.

Lastig allemaal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
dnzm schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Dat stukje VIA-ondersteuning is het heikele punt. Dat vereist net een iets krachtiger MCU en dat ga je in de budgetbordjes dus minder snel tegenkomen.
Niet alleen dat, QMK (en dus by extension Via/Vial etc) heeft basically geen goede bluetooth support. Er zijn wel wat QMK borden met Bluetooth inmiddels, maar dan is dat volgens mij puur met een extra chip die de bluetooth afhandelt dan. Je kunt je keymap niet aanpassen via bluetooth.

Anyways, de Q2 heeft ook geen bluetooth :)

Mogelijkheden zijn er wel, de BT65 van Polarity Works bijvoorbeeld binnenkort. Die heeft support voor meerdere encoders zelfs volgens mij. Maar dan heb je geen QMK, wel ZMK. En sinds ze tegenwoordig een keymap editor hebben gelanceerd is het daar ook niet heel erg veel rocket science meer om die aan te passen. Dus misschien dat @LoneWolf nog zin heeft om de opties daarvan te bekijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Arrieknarrie123 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:19:
[...]

Al weet ik niet of die silent versie prettiger zou klinken op mijn toetsenbord, dus die twijfel heb ik nog wel.
Budget optie zou kunnen zijn om Akko Matcha Greens te kiezen, die zijn hand-lubed en hoeven niet filmed zo zag ik in diverse filmpjes.

Lastig allemaal...
Lube service gaat veelal voor 25-50ct per switch afhankelijk wat je zelf aanlevert. Over algemeen kan je rekenen op ongeveer 1€ voor een hand-lubed switch (inclusief switch kosten zelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
M'n Akko 3087 Silent Muted Gray is ook binnen sinds een paar dagen ...eh ik bedoel "Slient" :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WxdfuFT.jpg

TKL dus:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mM84VIC.jpg

Ik ben kennelijk in mijn 'pastel fase' en het zou leuk zijn om wat andere kleuren pastel modifier keys te hebben maar tot nu toe niet veel gevonden (ik ga er geen complete set voor aanschaffen).

Wel fijn weer de bekende layout vergeleken met een 75% bord:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c2eos1V.jpg

Toch zie ik wel ruimte voor een bord zonder F keys (en gehele bovenste rij ) :P

AKKO Pink switches (lineair, 45gf) zijn niet bijzonder, tikje te licht naar mijn smaak.

Voorlopig is dit wel een leuk bordje maar een hotswap aluminium (TKL) bord lonkt wel in de toekomst...

• dnzm

dnzm

Knorrig

prOnorama2 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:09:
M'n Akko 3087 Silent Muted Gray is ook binnen sinds een paar dagen ...eh ik bedoel "Slient" :+

[Afbeelding]

TKL dus:

[Afbeelding]

Ik ben kennelijk in mijn 'pastel fase' en het zou leuk zijn om wat andere kleuren pastel modifier keys te hebben maar tot nu toe niet veel gevonden (ik ga er geen complete set voor aanschaffen).

Wel fijn weer de bekende layout vergeleken met een 75% bord:

[Afbeelding]

Toch zie ik wel ruimte voor een bord zonder F keys (en gehele bovenste rij ) :P

AKKO Pink switches (lineair, 45gf) zijn niet bijzonder, tikje te licht naar mijn smaak.

Voorlopig is dit wel een leuk bordje maar een hotswap aluminium (TKL) bord lonkt wel in de toekomst...
En een exploded 75% of 65%? Dat lijkt me iets meer neigen naar het vertrouwde (het zit allemaal iets minder hutje-mutje op elkaar) zonder dat het gelijk groot wordt.

Wat heb je op die onderste zitten, qua keycaps? Lijkt op de kleur van Honey Milk, maar volgens mij is die er vooral in XDA, en dit ziet er meer Cherry uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arrieknarrie123 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:19:
[...]

Lastig allemaal...
De silent maken serieus amper geluid, zowel de Silent als de gewone Alpaca zijn stock best OK maar worden pas écht fijn na gelubed (en eventueel gefilmd) te zijn.
Zijn Matcha greens factory lubed? Is me niet echt opgevallen, zijn stock ook wel prima switches voor het geld en worden iets beter lubed. Vind ze niet super-smooth maar voor het geld erg fijne switches.

Geloof dat Ice candy's best redelijke factory lube hebben en Gateron Pro's ook. De Pro Yellow klinkt best aardig stock en is redelijk smooth, komt iig in de buurt van mijn lubed milky Yellow en zijn ook vrij budget :)

Gisteren gelachen op werk, kwam iemand een toetsenbord omruilen omdat de toetsen vast zitten (standaard HP kantoor bordje). Laat ik nou een keycap puller hebben liggen dus in 2 tellen de toetsen weer los, verbaasde blikken alom :+

Edit: Durock POM's kun je ook naar kijken, zou ik stock zo gebruiken want ze zijn van zichzelf al belachelijk smooth!

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 17-02-2022 10:38 ]

Gabriël AM5

• dnzm

dnzm

Knorrig

sapphire schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Gisteren gelachen op werk, kwam iemand een toetsenbord omruilen omdat de toetsen vast zitten (standaard HP kantoor bordje). Laat ik nou een keycap puller hebben liggen dus in 2 tellen de toetsen weer los, verbaasde blikken alom :+
Als je hobby je werk is... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:03

timovd

Voorsprong door techniek

mavgink schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:50:
[Afbeelding]

Klein projectje is af.
Was benieuwd of ik een budget bordje degelijk kon laten klinken.

Next Time 75 van Aliexpress. 75% exploded layout met knob.
Gateron Milky Yellow lubed met Glorious lube
Durock V1 plate mount stabilizers
GMK WoB van drop.com
Behuizing volgegooid met snelverband, tempest tape mod.

Ben er persoonlijk erg tevreden mee. klinkt beter dan mijn tada en tofu die ik vroeger had. :/

imgur album met iets wat voor een soundtest door moet gaan: https://imgur.com/a/ouMmlOm
Best een prima bord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8VpfZVF1UQsRBuwf4OS0OJHxvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qL2521ZkEIArceZkLv2TDp4p.jpg?f=fotoalbum_large
Hier met Kailh pink en verder geen aanpassingen. Dit voelt veel beter dan MX blue.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• ricjuh

ricjuh

sapphire schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Bij mij op kantoor waren ze ook verbaast dat ik mijn eigen keyboard mee neem van thuis in een case haha, maar toen ze eenmaal mochten 'typen' op mijn toetsenbord snapte ze het allemaal wel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ricjuh schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:04:
Mijn 1e higher end keyboard is besteld:

[Afbeelding]

ETA staat op 31-08 dus nog ff geduld hebben..
Kit besteld na aanleiding van deze review:

[YouTube: BAKENEKO on STEROIDS - Too Good for $225 - Freebird TKL - Keybored Modded]
Ughhh, damn you...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJWjDegCnPcUBRFFRez1nW4kCYI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rtg6BsVniIlGf0kCivpQS4al.jpg?f=user_large

Typ nu op een RealForce PFU Limited Edition, maar mis toch een beetje keycaps kunnen wisselen af en toe -O- Nu eens gaan bedenken wat voor switches ik wil...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2022 12:30 ]

• ricjuh

ricjuh

Nice! Ben benieuwd hoeveel verschil er tussen de FR en PC plate zit :*)

Gelukkig hebben we nog even om switches te vinden haha, ik heb Aquaking V3 en Akko Jelly Black op mijn verlanglijstje staan. Maar heb ook nog matcha green en CS starfish liggen hier :X

Zag deze net op YT:

[ Voor 7% gewijzigd door ricjuh op 17-02-2022 12:40 ]

Verwijderd

ricjuh schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Gelukkig hebben we nog even om switches te vinden haha, ik heb Aquaking V3 en Akko Jelly Black op mijn verlanglijstje staan. Maar heb ook nog matcha green en CS starfish liggen hier :X

Zag deze net op YT:

[YouTube: The PROBLEM with keyboards.]
Volgens mij niet heel veel verschillen tussen PC en FR. Ik ga op zoek naar lekkere thocky 45g switches, twijfel nog tussen wel of niet tactile. Sowieso niet clicky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ricjuh schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Bij mij op kantoor waren ze ook verbaast dat ik mijn eigen keyboard mee neem van thuis in een case haha, maar toen ze eenmaal mochten 'typen' op mijn toetsenbord snapte ze het allemaal wel :P
Ik krijg hier vrijwel dagelijks opmerkingen over het bord, de grote of de kleur :+

Al een paar keer gehad dat ik met ombouwen een switch verkeerd had zitten en dan is het op werk klooien om de switch er uit te halen en goed te doen dus een simpele keycap- en switchpuller in de la liggen.
ricjuh schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Zag deze net op YT:

[YouTube: The PROBLEM with keyboards.]
Jelly blacks zijn lubes erg fijne switches. beetje Black Inks on a budget en minder muted :)

Had de video van Hippyo gisteravond gezien, hij durft wel en kan he eigenlijk niet eens ongelijk geven!
GB's en het vrijwel continue wachten tot spullen op voorraad zijn is wel echt té irritant. Van een bord als een Vega of een Mode65 wat best wel een niche binnen een niche is snap ik het nog maar bv de borden als de KBD67 Lite of de NK65 EE weet je best wel van of die verkopen op een gegeven moment dus ok dan een R2, R3,ect te doen is gewoon flauw. Maarja kip-ei-verhaal want waarom niet, weinig risico en mensen kopen het toch wel blijkbaar.
Idem met die belachelijk lange tijden van GMK sets, zolang het loont blijven aanbieders het zo doen.
Hij gooit nu wel als eerste keihard de knuppel in het hoenderhok en dat kan hem in de kont bijten of juist heel goed uitpakken. We gaan het zien :X

Gabriël AM5

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@mavgink het enige dat ik mis is de home-knop. FN + pijltje links (en rechts voor end) doet niets bij mij. Hoe los jij dat op?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Iemand ervaring met Gazzew Boba LT's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 13:02
Heeft er iemand iets zwaarders dan zo'n verpakking foam in z'n keyboard gedaan, bijvoorbeeld een plaat Kilmat oid.? Enig idee of dat echt verschil maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:54

muhda

Time & Space traveler

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:53:
Iemand ervaring met Gazzew Boba LT's?
Ik heb ze in een Alice kloon keyboard, typen lekker weg (65 g). Maken een thock geluidje, ook smooth zonder lube. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Ook weer iets binnengekregen, GMK space cadet II.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkYHsHh0OScXGdGiUAXF-65kHyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVjWngVw2XmOGZFrSRBUXM1v.jpg?f=fotoalbum_large

GMK lead times are a lie. (N)O shit... Aftermarket prices explode in 3..2..1...

https://www.reddit.com/r/...ated_lead_times_are_lies/

[ Voor 32% gewijzigd door Flapmo op 19-02-2022 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavgink
timovd schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:38:
@mavgink het enige dat ik mis is de home-knop. FN + pijltje links (en rechts voor end) doet niets bij mij. Hoe los jij dat op?
Eerlijk gezegd gebruik ik geen home knop. 8)7
Geen idee. FN + pijltjes zijn voor de RGB geloof ik. Dus geen flauw idee. Toch maar de software een keer proberen (in een VM, want virusscanners slaan wel af geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
prOnorama2 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:09:
Toevallig deze keycaps besteld om een Witte 75% mee te versieren. Hoe is de kwaliteit? (van de keycaps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

mavgink schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Eerlijk gezegd gebruik ik geen home knop. 8)7
Geen idee. FN + pijltjes zijn voor de RGB geloof ik. Dus geen flauw idee. Toch maar de software een keer proberen (in een VM, want virusscanners slaan wel af geloof ik)
Inderdaad. De virusscanner slaat flink op hol hier en aangezien ik alleen een pc van het werk heb, gaat dat niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoBie147
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:47
Xeanor schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:23:
Heeft er iemand iets zwaarders dan zo'n verpakking foam in z'n keyboard gedaan, bijvoorbeeld een plaat Kilmat oid.? Enig idee of dat echt verschil maakt?
Ik heb volgende akoestische isolatie ik mijn keychron q1 geplaatst en dat maakt een heel groot verschil. Veel goedkoper dan kilmat en ik kan er wel een toetsenbord of 5 a 10 mee doen 🙂

Noico 2 mm 0,95 m² zelfklevende... https://www.amazon.nl/dp/B01KZ5X7KO?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
KoBie147 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Ik heb volgende akoestische isolatie ik mijn keychron q1 geplaatst en dat maakt een heel groot verschil. Veel goedkoper dan kilmat en ik kan er wel een toetsenbord of 5 a 10 mee doen 🙂

Noico 2 mm 0,95 m² zelfklevende... https://www.amazon.nl/dp/B01KZ5X7KO?ref=ppx_pop_mob_ap_share
Hier ook hetzelfde alternatief voor kilmat er in geplaatst en maakt idd een enorm verschil.

alleen jammer dat het iets dikker is of de Kilmat en het board nauwelijks nog flex heeft.
ik heb ook nog een goedkoop alternatief van 1,5mm gevonden. Maar die moet nog toekomen.
al denk ik niet dat het veel verschil zal uitmaken 2mm bij 1,5mm, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 13:02
KoBie147 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Thanks, ik ga dat meteen eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Laatst online: 21-09 14:59
dnzm schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:59:
[...]

En een exploded 75% of 65%? Dat lijkt me iets meer neigen naar het vertrouwde (het zit allemaal iets minder hutje-mutje op elkaar) zonder dat het gelijk groot wordt.

Wat heb je op die onderste zitten, qua keycaps? Lijkt op de kleur van Honey Milk, maar volgens mij is die er vooral in XDA, en dit ziet er meer Cherry uit...
Is de Honey and Milk in XDA ---> https://epomaker.com/coll...oney-and-milk-keycaps-set

Heb ze er weer af gehaald, denk erover om dat bord in de V & A hier te zetten dus heb de originele toetsen er vast weer op gedaan.
mavgink schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Toevallig deze keycaps besteld om een Witte 75% mee te versieren. Hoe is de kwaliteit? (van de keycaps)
Ben geen expert maar na 10 dagen typen zijn ze iig nog heel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een leuke tip voor mensen die Tecsee Carrots willen. Heb ze twee weken geleden op Ali besteld waar ze veel goedkoper zijn dan bij de Europese vendors. Ze zijn inmiddels al wel iets duurder, heb zelf €30,- betaald voor 90 switches terwijl de rest ongeveer 50 vraagt. Vandaag binnen gekregen en lijkt te kloppen allemaal. Vreemd dat ze zo veel goedkoper zijn, maar aangezien het gewoon echt lijkt klaag ik niet.

En van de week zag ik dit ding voorbij komen en moest wel heel hard lachen. Een machine om stock switches wat smoother te maken. Creams hebben dit bijvoorbeeld nodig, maar andere switches profiteren hier ook flink van voordat je ze gaat luben. Vind de prijs wel meevallen voor iets kant en klaar. Heb namelijk zelf niet de kennis en materiaal om zo iets zelf te creëren. Maar zit in ieder geval te diep in de hobby want overweeg het serieus te kopen :+ 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bubble-BE
Toen ik vorige week de lube binnen kreeg, heb ik alvast het bord (KBD67 lite ISO) opgebouwd.

Het viel me op dat het vele inlezen en youtube kijken me toch wel op het verkeerde been had gezet en alles wat uitvergroot had tov. de realiteit.

- letterlijk - visueel: wat zijn stab stems klein! Ik was van plan om de Epsi mod te doen omdat die er het nets en duurzaamst uit zag. Veel gefriemel met millimeter kleine, sterk klevende, rubber pads later, heb ik toch maar voor holee gekozen. :o En dan nog met de hulp van een speld om de superkleine strookjes er door te krijgen. Maar voor de rest ging het meteen goed: de test bevestigde met een droge "tok".

- relatief: eenmaal gelubed en in het bord lijken de verschillen tussen switches veel subtieler dan ik verwachtte. Ja, er zit wat verschil tussen geluid en weerstand, maar het valt toch het meeste op als je rechtstreeks vergelijkt - toch met het handvol enkele switches die ik had.

De uiteindelijke switches ben ik nog niet uit maar de eerste voorzichtige (en goedkope) stap zijn Milky Yellows die net deze middag zijn aangekomen. Benieuwd wat zij al doen met een beetje lube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaronito
[...]

Ik heb een GMK kloon keycaps set van deze vendor gekocht. en ja het is goedkoper maar je kan het toch niet vergelijken met een Akko keycap set dat je in de solden kan kopen voor 55 euro. Ik geef dan liever iets meer uit.

Spacebar is een banaan
Letters hebben rare vorm.
Sommige iconen staan gewoonweg uit het center terwijl sommige gewoon correct staan.
toets boven enter is |\ en op deze keycap set twee streepjes en \ ( geen idee wrm) mss andere indeling.

even wat foto's voor de geïntreseerde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDgDMEmD241D1wexOrX7J2pDC0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKR0VVS5s9xe4W7gmhRx5Ayq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqCzH7jnq33C-VuleYGKIQYqHFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2e3JmiUnFV91Hnreh5L6h9Gi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62ZtwXn_hsCsBMRhn1lpnqeTeXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqAuUHPPOojRp978p7HfuZPl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCxEFlrDuXbUnAjiX4Ayel5clfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDZUa3AaLB2Qmen2dswpBYnk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ip9TfxKKq85ViHclesaXnR559Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDexqySJt9Xzd4EOT28E3IIU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tb9Stbz-ETnEVmsCbUk4pNDJi_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XfR1mSZion7Yaw1ZhclfbYd.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Nieuwe case voor de KDB67 R3 is binnen en de schroeven gewwon losgelaten bij het aanspannen.
wat ik wel weer heb met de GMK kloon dat de backspace terug soms blijft plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
Iemand ervaring met qwertyqop? Heb een bestelling geplaatst. Heeft de status: held by Customs. Sinds 1 Februari

[ Voor 5% gewijzigd door Djankie op 23-02-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bubble-BE schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:00:
Toen ik vorige week de lube binnen kreeg, heb ik alvast het bord (KBD67 lite ISO) opgebouwd.

Het viel me op dat het vele inlezen en youtube kijken me toch wel op het verkeerde been had gezet en alles wat uitvergroot had tov. de realiteit.

- letterlijk - visueel: wat zijn stab stems klein! Ik was van plan om de Epsi mod te doen omdat die er het nets en duurzaamst uit zag. Veel gefriemel met millimeter kleine, sterk klevende, rubber pads later, heb ik toch maar voor holee gekozen. :o En dan nog met de hulp van een speld om de superkleine strookjes er door te krijgen. Maar voor de rest ging het meteen goed: de test bevestigde met een droge "tok".
Grappig dat je dit zegt, ik had het juist andersom. Ik had overal gelezen dat het enorm priegelen was maar dat vond ik juist meevallen :+
- relatief: eenmaal gelubed en in het bord lijken de verschillen tussen switches veel subtieler dan ik verwachtte. Ja, er zit wat verschil tussen geluid en weerstand, maar het valt toch het meeste op als je rechtstreeks vergelijkt - toch met het handvol enkele switches die ik had.

De uiteindelijke switches ben ik nog niet uit maar de eerste voorzichtige (en goedkope) stap zijn Milky Yellows die net deze middag zijn aangekomen. Benieuwd wat zij al doen met een beetje lube.
Dit had ik ook juist andersom, na de eerste keer switches luben was het één grote "WTF just happend met die switches". Zeker Yellows zijn erg bevredigende switches om te luben omdat het verschil erg duidelijk is in positieve zin :)
Ligt er een beetje aan welke switch hoe groot het verschil is, bij Boba U4S vond ik het verschil nihil terwijl bv een Yellow van niets bijzonders naar heerlijk smoohth ging.

Over lube en gerelateerde gesproken ik heb vorige week bij Keyb besteld moet nog kijken wanneer het binnenkomt maar qua snelheid lijkt het tot nu niet veel soeps.
Dinsdag vroeg besteld, dag later bericht dat het verzonden is, tot zondag was de enige info in de T&T "label printed" toen ging het naar "manifest created" wat dat mag betekenen :?
Ze geven zelf ook aan dat de T&T updates zó traag zijn dat je eigenlijk pas wat weet zodra het bij de lokale bezorger is. Hopelijk is het deze week nog binnen en kan ik verder met 2 paar switches maar tot nu toe zie ik weinig voordelen over andere bekende shops waar ik eerder besteld heb en prima ervaring mee heb.

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 22-02-2022 21:54 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bubble-BE
Hij is "af" :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KyZ3Y1iF4ALx0aGeucFeirig5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2oN2wouqHI2veQoUfsd1UMf.jpg?f=fotoalbum_large

KDB67lite ISO wit - holee modded stabs
Gateron Milky Yellow - lubed, enkel de space is een Yellow Ink
Clone Organic keycaps - ISO-FR (een ISO-BE is praktisch onmogelijk om te vinden)

Ik ben nog niet helemaal content met de rechterrij; knopje 2 & 3 steken iets uit. Misschien toch nog die donkergroene gebruiken, ook al is dan knop 1 die dan uitsteekt?
Ook nog niet overtuigd van de linears - dat je het activatiepunt niet voelt en eigenlijk wel moet bottomen om zeker te zijn. Misschien went het wel. :/

Het is in ieder geval een sprong vooruit na een Ducky One2 SF met Cherry Brown!

Driemaal hoera voor QMK/VIA. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Zie er mooi uit , al ben ik geen fan van een iso layout.
Ben het met je eens, qua switches, mijn RK837 heeft dan rode switches, ook lineair, maar mis toch echt een gevoel wanneer hij de toetsaanslag registreert.

Heb zelf net om qmk/via eens te proberen een bm60rgb besteld op alie express, ben daar heel benieuwd naar.(met een set blauwe gaterons :) )

In hoeverre kan je die nog luben zonder dat je t clicky gevoel daarvan teveel te niet doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
LoneWolf schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:16:
Heb zelf net om qmk/via eens te proberen een bm60rgb besteld op alie express, ben daar heel benieuwd naar.(met een set blauwe gaterons :) )

In hoeverre kan je die nog luben zonder dat je t clicky gevoel daarvan teveel te niet doet ?
Als je wegblijft van de leaf of clicky bar, is dat geen probleem volgens mij. Ik heb enkele tactiles in mijn testsetje gelubed zonder verlies van gevoel. Je kan er even een tutorial bij nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bubble-BE @LoneWolf Ik zou ze gewoon niet luben, heb het voor de lol geprobeerd maar zelfs met extreem voorzichtig alleen de zijrails luben ging het clicky toch weg en de winst is meh bij Gateron Blue's :X

Ik had laatst wat Box Navy's besteld, veul te zwaar om echt op te typen maar man man wat een bevredigende click :D
Misschien is een Box Jade of Pink een idee, als die dezelfde click hebben als de Navy maar meer qua gewicht als een Gateron Blue voelen :9
Niet dat ik ooit serieus zou gaan werken op clicky's maar de click is wel steviger en dieper dan een Gateron Blue die imho erg cheap klinkt en aanvoelt. Ik zet ze wel eens onder de caps locks als hoorbare waarschuwing als ik die per ongeluk aantik :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09

Whaam

Meer beter

sapphire schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:55:
@Bubble-BE @LoneWolf […]
Ik zet ze wel eens onder de caps locks als hoorbare waarschuwing als ik die per ongeluk aantik :+
Dat heb ik ook gedaan, maar blijkbaar heb ik een clicky waarbij het actuatiepunt ná de click ligt… dan denk je ‘shit dat was niet de A’ maar dan moet je nog twee keer capslock duwen omdat de eerste klik een false positive was -O-

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Zal er eens een paar blauwe proberen te luben, komen er toch 70 bij, dus 4 of zo eens luben om te testen.

En beetje off-topic maar… Capslock staat bij mij uit met een autohotkey script.
Wel is de caps lock toets weer geremapped naar copy en paste 😆

[ Voor 30% gewijzigd door LoneWolf op 23-02-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimtofoes
Ik heb een vraag voor de mensen die hun toetsenbord meenemen naar kantoor:

Is het in jouw ervaring nodig of wenselijk om een (speciale) hoes te kopen voor het transport?

Ik ga zelf morgen naar kantoor na het bouwen van mijn eerste eigen toetsenbord en ik wil niet meer anders, maar ik vraag mij af of een plastic zak van de AH voldoende bescherming is naast mijn laptop rugzak. Dus ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van anderen! FYI, ik ga op de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

jimtofoes schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:30:

Is het in jouw ervaring nodig of wenselijk om een (speciale) hoes te kopen voor het transport?
Nog niet veel ervaring mee, maar ik sla er een klein (keuken)-handdoekje omheen, schuif de boel in een rugzak die verder niet kneitervol zit en ik geloof het verder wel. Het is geen suikergoed, in mijn beleving. Puur een plastic zakje is misschien wel wat karig, maar aan de andere kant hangt het ook een beetje af van je toetsenbord, denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YaaD
  • Laatst online: 17-09 23:26
Flapmo schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:07:
Ook weer iets binnengekregen, GMK space cadet II.

[Afbeelding]

GMK lead times are a lie. (N)O shit... Aftermarket prices explode in 3..2..1...

https://www.reddit.com/r/...ated_lead_times_are_lies/
En de reactie van GMK staat hier: https://www.reddit.com/r/...4m/gmk_production_update/

Uiteraard is het volgens hen "verkeerde informatie"

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ga zelf morgen naar kantoor na het bouwen van mijn eerste eigen toetsenbord en ik wil niet meer anders, maar ik vraag mij af of een plastic zak van de AH voldoende bescherming is naast mijn laptop rugzak. Dus ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van anderen! FYI, ik ga op de motor.
Ik heb een goedkope vilten hoes gekocht op Aliexpress. Voornamelijk tegen het schuren van het bord tegen bv een broodtrommel en de onvermijdelijke kruimels die steeds in mijn rugtas komen.
Mij Ikki past daar nét niet lekker in dus als ik die meeneem dan wikkel ik die in een theedoek net als @dnzm .

Gelukkig heb ik nu de mogelijkheid om een bord op kantoor te laten want ik vind het dagelijks op de fiets meenemen niet heel prettig.

Was overigens vergelijkbaar met deze:
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch
LoneWolf schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:47:
Zal er eens een paar blauwe proberen te luben, komen er toch 70 bij, dus 4 of zo eens luben om te testen.

En beetje off-topic maar… Capslock staat bij mij uit met een autohotkey script.
Wel is de caps lock toets weer geremapped naar copy en paste 😆
Mja ik kan caps denk wel remappen met VIA maar ik ben het ondertussen wel gewend en het is wel grappig zo :)

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 23-02-2022 12:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keyb
En daar is mijn eerste Aliexpress bestelling binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nsq5AWRpyNfFZUa1RAzlKGfp0QU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mXoit96BVava6tEnxtfPz9HO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wHQ9uhNvbWjl-FJvnSXNxGVroA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fhYxNLWEUMI2OTqyoU8CA2Op.jpg?f=user_large

edit: met dank aan @YaaD voor de wokkel kabel.

[ Voor 33% gewijzigd door Keyb op 24-02-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:21

Ik fiets iedere dag naar mijn werk, want ik woon te dichtbij om met de motor te gaan. Het kost me langer om mijn pak aan te trekken dan om erheen te fietsen :( . Ik heb een Keychron K8 en daar zit een plastic cover op. Ik stop het keyboard met cover en al in een afzonderlijk vak in mijn rugzak en dat gaat prima. Ook wanneer het wat minder stuimig is.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09

Whaam

Meer beter

@sapphire komt de ikki niet met een bijbehorende case? Ik heb precies dezelfde vilten hoes als jij linkt voor m’n tkl, maar ging er van uit dat de r2 in april/mei straks met een eigen hoes komt.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaam schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:15:
@sapphire komt de ikki niet met een bijbehorende case? Ik heb precies dezelfde vilten hoes als jij linkt voor m’n tkl, maar ging er van uit dat de r2 in april/mei straks met een eigen hoes komt.
Ikki komt inderdaad met een case, best een mooie zelfs. Mad die maakt het nog wel wat groter allemaal.
Whaam schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:15:
Klopt die komt met een mooie maar erg bulky case :)

Ik had de hoes al voor m'n GK68x die erg compact was, de Ikki68 is bijna net zo breed als een TKL :+
Opzich past het nét maar ligt de case vaak nog op kantoor om de KBD67L in op te bergen als ik bedenk dat ik de Ikki mee wil nemen O-)
Daarnaast zit de case van de Ikki ergens op zolder opgeborgen en vind hem te bulky en zonde om te gebruiken O-)
Die enkele keer werkt een theedoek ook en mijn rugtas is padded dus het is puur tegen schuren van de brooddoos.

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Keyb
En de PCB's zijn ook binnen uit China.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaSTWRsrzMW6JdvmzN9FH-udrsQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mId289iA95E0BYTHhm6gw7Ct.jpg?f=user_large

edit: de RVS plates ook opgehaald
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m26kfvByppADcCkD8aiQHIHT7wU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UTJilf9pFWICRmRlh0F5tOLC.jpg?f=user_large

Nu nog eens tijd weten te vinden om deze set te assembleren.

[ Voor 37% gewijzigd door Keyb op 24-02-2022 17:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Vandaag wat nieuwe keycaps binnen gekregen, Domikey Silent Forest. Toen ze in de GB waren niet gekocht omdat ik net Botanical had gekocht, maar omdat deze nu al beschikbaar waren toch maar besteld. Eerste indruk is positief. Geluid vrijwel hetzelfde en de textuur ook vergelijkbaar met GMK. Legends op de alphas zijn scherp, helemaal als je bedenkt dat het triple shot is. Sommige “speciale” mods zijn iets minder vergeleken met GMK, maar zeker niet slecht of onbruikbaar. Zonder een GMK set er naast te hebben zou het niet opvallen. Over het algemeen dus erg blij en positief. Helaas heb ik de “p” keycap niet en een andere dubbel. Maar na een bericht aan de support al te horen gekregen dat ze een nieuwe gaan versturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htFdNaUFCuzl7j5qXiEKGixW-zY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIBWxPZVZ66qVh5BLihmI8Kg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfqbBsHnIcptUhQUlFNZqc9PBjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zl6NpCE2oYsIV8NhufM0lPlz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

skoozie

SCSI

...
In het begin had ik weleens dat ik Ali keycaps los uit mijn tas moest vissen, sinds dien maar besloten om een sleeve te gebruiken.

Eerst:
https://grifiti.com/produ...on-fat-12-keyboard-sleeve
Voor een cooler master quickfire tk

Daarna een overstap naar een keycool 71 RGB en was de sleeve wel heel groot. En had ook de sleeve die @sapphire voorstelde gezien, dus samen met moeders met Vilt en elastiek aan de slag gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Id5qUW0llv1SdQEm7khd5onpN1A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Cw82wT5q2ftBmAoSzD8jxKw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYLBRMYAy6ZPiODg6OkbHHzaA6Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxkPxQkSsncFWVcazjHuEalU.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarna het toetsenbord vervangen voor de huidige, een Preonic welke direct een hoes mee besteld heeft gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/S/aplus-media/sc/714d1601-9224-45ca-b8a1-fd891aac370f.__CR0,0,970,600_PT0_SX970_V1___.jpg

Ik ga naar een split keyboard voor op kantoor, want thuis bevalt het zo goed (sp50 case en nyquist PCBs zijn onderweg) dus daar moet ook bescherming voor komen en twijfel tussen een oplossing als de moonlander: dat ze dubbelgevouwen worden, maar dat wordt een dik pakketje of een 60% hardcase zodat ze naast elkaar zitten. Maar inpakken zeker wel!

Ik vind toetsenborden duur en mooi genoeg om ze extra in te pakken. Het inpakken van je spullen is dan ook een wat uitgebreider moment: muis in een hoesje en in je tas, keyboard in een hoesje en in je tas, kabels in je tas, laptop erbij. En dan ben je klaar met werken voor die dag :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimtofoes
Helemaal eens, ik vind die sleeve van Drop wel gaaf. Ik heb nu een oude handdoek met plastic tas in een laptoprugzak. Dus dat wordt binnenkort waarschijnlijk een upgrade!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Keyb
Oei. Moet ik gaan toegeven dat deze hobby uit de hand loopt? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrCGflFC_T_0F82A3jOLXRhD-FI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sNTEMKKpcaAxfNLy6Lu8MlNk.jpg?f=user_large

De postbode kwam net met de rest van de pakketjes van Aliexpress. Inclusief de Durock screw in stabilizers.
Nu alleen nog wat dempend materiaal regelen zodat ik hem lekker stil kan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Keyb op 26-02-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keyb schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:48:
Oei. Moet ik gaan toegeven dat deze hobby uit de hand loopt? ;)

[Afbeelding]

De postbode kwam net met de rest van de pakketjes van Aliexpress. Inclusief de Durock screw in stabilizers.
Nu alleen nog wat dempend materiaal regelen zodat ik hem lekker stil kan maken.
Ligt er aan, hoe is het met je hypotheek?

@skoozie Oef die case is mooi zeg! Zou me denk wel €25 waard zijn.

Zat sowieso weer eens op drop te neuzen en vroeg me af, zijn er hier eigenlijk mensen lid van de keyboard club daar? Ik lees enorm wisselende berichten er over, lijkt me voor mezelf niet echt interessant gezien ik niet veel interesse heb in MT3 profile.
Eigenlijk vooral GMK WoB die steeds blijft knagen :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Zo, eindelijk de keycaps binnen van Ali (volgens mij is 17 dagen meer dan "10 day delivery", maar goed). Een kloon van Milk & Honey, netjes compleet, voelt en klinkt prima, een verbetering t.o.v. de standaard caps van Keychron! Nooit zo bij stilgestaan dat ze meer crème-achtig dan echt wit zijn, eigenlijk, maar dat zijn ze dus wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbffSJ9EWyfrTdYnn8avtts2erc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2f2Wx5X4jA9MuxoaXmgrXtx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTvKcivZhtWDlneTf5x8rYdaFfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDL4pf8FgBXF8mhLnpVYranm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Hey mannen, ik heb de knoop voor nu doorgehakt, voor een 2e/extra board. de KBD67 Lite v3.

Bij voorkeur in het wit, is deze nog ergens anders te krijgen van via KBDfans zelf, dat jullie weten? dan kom ik op 170-ish dollar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Henkie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:26:
Hey mannen, ik heb de knoop voor nu doorgehakt, voor een 2e/extra board. de KBD67 Lite v3.

Bij voorkeur in het wit, is deze nog ergens anders te krijgen van via KBDfans zelf, dat jullie weten? dan kom ik op 170-ish dollar uit.
Ik zou de diverse Discord kanalen (laatste tijd veel kbd67 voorbij zien komen) van proxies adviseren. Wellicht dat de proxies zelf nog stock hebben op hun site?

- Keygem
- MyKeyboard
- Candykeys

Dat kan je een aardige duit schelen en geen kans op importkosten

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elonquentclicks verkoopt ook KBD67 Lites en kun je ook proberen.

Mijn lube van Keyb.no heb ik na 2,5week nog niets van vernomen. T&T staat op ‘pre-transit’ dit was netjes gemeld omdat het langzaam werd bijgewerkt en vaak de T&T actief word als het in het land van aankomst is. Nou daarop heb ik nog geen melding gehad, zelfs Ali is sneller in huis :+

Had mijn zwager een Kailh style switch opener laten printen. Verschillende materialen en infills, allemaal gebroken en werkte amper :+
Zonder uitzondering gebroken op één van de uitsteeksels die de zijclips moeten opwippen.
Uiteindelijk 4 stuks versleten en 6 switches opengemaakt. De andere 64 met mijn nagels gedaan, pas bij de laatste drie begin het pijn te doen maar wel in 10 min klaar.

Nu maar wachten op de 105 voordat ik door kan gaan :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Thanks heren. Helaas momenteel geen voorraad, maar ik ga het in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:37:
Elonquentclicks verkoopt ook KBD67 Lites en kun je ook proberen.

Mijn lube van Keyb.no heb ik na 2,5week nog niets van vernomen. T&T staat op ‘pre-transit’ dit was netjes gemeld omdat het langzaam werd bijgewerkt en vaak de T&T actief word als het in het land van aankomst is. Nou daarop heb ik nog geen melding gehad, zelfs Ali is sneller in huis :+

Had mijn zwager een Kailh style switch opener laten printen. Verschillende materialen en infills, allemaal gebroken en werkte amper :+
Zonder uitzondering gebroken op één van de uitsteeksels die de zijclips moeten opwippen.
Uiteindelijk 4 stuks versleten en 6 switches opengemaakt. De andere 64 met mijn nagels gedaan, pas bij de laatste drie begin het pijn te doen maar wel in 10 min klaar.

Nu maar wachten op de 105 voordat ik door kan gaan :(
Kailh switches maak ik altijd open met een pincet. het laat een klein krasje achter, maar werkt wel vrij gemakkelijk. Punt eerst onder de ene klem drukken en optillen en dan de andere kant doen. Ik vind het zelfs makkelijker dan de Cherry style switches met een metalen opener, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Henkie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:43:
Thanks heren. Helaas momenteel geen voorraad, maar ik ga het in de gaten houden!
Heb je aftermarket al gezocht? Of is dat echt een no-go?

Ik zie in de mykeyboard discord een Duitser die een witte R2 ANSI kit met silicone dampener verkoopt voor 105 euro namelijk :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
Cebby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Heb je aftermarket al gezocht? Of is dat echt een no-go?

Ik zie in de mykeyboard discord een Duitser die een witte R2 ANSI kit met silicone dampener verkoopt voor 105 euro namelijk :p
Haha van die duitster heb ik net mijn eerste mt3 set overgenomen dus zit wel goed :+
#legit

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
YaaD schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Haha van die duitster heb ik net mijn eerste mt3 set overgenomen dus zit wel goed :+
#legit
Nou betere optie kan er dan niet zijn :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:06:
Ik zie in de MK.en discord alleen de marketplace rules maar geen marketplace :?
Even in die rules wat emotes aanklikken en kassa.

Aftermarket is helemaal prima, ik heb de beste meneer even een bericht gestuurd via discord. Thanks voor de tip! <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:04:
[...]

Ligt er aan, hoe is het met je hypotheek?

@skoozie Oef die case is mooi zeg! Zou me denk wel €25 waard zijn.

Zat sowieso weer eens op drop te neuzen en vroeg me af, zijn er hier eigenlijk mensen lid van de keyboard club daar? Ik lees enorm wisselende berichten er over, lijkt me voor mezelf niet echt interessant gezien ik niet veel interesse heb in MT3 profile.
Eigenlijk vooral GMK WoB die steeds blijft knagen :X
Bij mij blijft GMK WoB Katakana knagen, vind het er zo ongelofelijk vet uitzien. Kreeg vanmiddag een melding dat ze weer te bestellen zijn. Verzending zou al later deze maand zijn :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

sapphire schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:37:

Mijn bestelling bij Candykeys was nog sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muhda schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Mijn bestelling bij Candykeys was nog sneller :+
Nu al de opmerking van het jaar _O-

Zó langzaam zijn ze nog niet maar dat is ook niet hopen want dan ben ik nog wat maanden bezig :+

Even voor de leuk nog 2 foto's van de switchopener een enkele eker dat hij wel werkte en waar ze allemaal defect op gaan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJ84OrxrFmR44LFiUrtmoCWTRGE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/un6aDubhkoODs6L81GvLcPN3.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOO7u5lJLIqyOj6d9XkaINRhEfg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEyGlrITKp44lJUu4HSm0mUK.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

sapphire schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:43:

Even voor de leuk nog 2 foto's van de switchopener een enkele eker dat hij wel werkte en waar ze allemaal defect op gaan :+
Is het niet mogelijk om de uiterste wand hoger te maken? Met 3D printed switch openers zie ik soms een tweede onderdeel die eromheen kan om de kleine 'stubs' te versterken.

Zo iets ongeveer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dfu4eqr5J6ujvTtFWgW58xDtR7s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8CngMtLinl4QG7ZbFVdU5979.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Zo, om met mn aankomende kbd67 lite weer wat te knutselen een paar sets akko CS besteld. de Lavender als tactile en de Jelly black om weer eens een linear te proberen.

Nu nog even zoekende naar een goedkoop/snel adresje voor durock v2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Djankie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:50:
Iemand ervaring met qwertyqop? Heb een bestelling geplaatst. Heeft de status: held by Customs. Sinds 1 Februari
Die komen NL binnen met handover naar PostNL. Wel eens vaker besteld en was ik even vergeten bij laatste bestelling. PostNL is een ramp met inklaren, althans mijn ervaring. Al twee weken mijn gegevens gegeven voor de switches van design studio en wederom totale radiostilte bij postnl. Vorige keer lag het er meer dan 5 weken. DHL krijgt het altijd voor elkaar het gewoon zonder vertraging te leveren. SMS voor de kosten, betalen en dag later op de stoep. PostNL nog niet eens de rekening gehad |:(.

Dus als je het nog niet hebt, geduld hebben helaas. Mijn postnl momenteel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djNSE8sLfewBHmPSHjehZpm8z-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1I0JzaAZNiwGphhwXuTsr5u0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Flapmo op 05-03-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
Flapmo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:08:
[...]

Die komen NL binnen met handover naar PostNL. Wel eens vaker besteld en was ik even vergeten bij laatste bestelling. PostNL is een ramp met inklaren, althans mijn ervaring. Al twee weken mijn gegevens gegeven voor de switches van design studio en wederom totale radiostilte bij postnl. Vorige keer lag het er meer dan 5 weken. DHL krijgt het altijd voor elkaar het gewoon zonder vertraging te leveren. SMS voor de kosten, betalen en dag later op de stoep. PostNL nog niet eens de rekening gehad |:(.

Dus als je het nog niet hebt, geduld hebben helaas. Mijn postnl momenteel:
[Afbeelding]
Heeft het zin om contact op te nemen met PostNL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Djankie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Heeft het zin om contact op te nemen met PostNL?
Denk het niet. Die geven gewoon terug dat het bij de douane ligt vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
init6 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:47:
Mijn Ducky radiant Emerald is binnen. Kleuren zijn perfect, alleen de capslock ziet er beetje raar uit en sommige Keys zie je de binnenkant. Sommige keycaps welke doorschijnend zouden moeten zijn op de letters zijn niet helemaal egaal. Heeft sinds Oktober in pre-order gestaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al met al een mooi keyboard en na 4 jaar op een MacBook pro keyboard te hebben getypt wel ff wennen. Maar ik moest hem hebben omdat mijn IDE dezelfde kleuren heeft. :P

En nog een groot probleem, wat ik vergeten ben te checken.. Er zit geen tilde op. ;( Moet ook ff de alt en de windows key omruilen want op OSX zit de command key naast de spatiebalk... ik typ dit nu letterlijk over het nieuwe keyboard heen op het OSX keyboard... dussss.... gaat lekker :D :/
En inmiddels heb ik dubbele aanslagen op de S key. Geen ducky meer voor mij.
Pagina: 1 ... 88 ... 158 Laatste