Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:46
Goedemorgen!

Kan iemand mij adviseren? Ik wil voor het eerst gaan beginnen aan een mechanisch toetsenbord. Momenteel heb ik nog een "normaal" Dell toetsenbord wat ook bevalt maar aangezien ik net een nieuwe custom pc heb wil ik er ook een nieuw toetsenbord bij. Zelf een toetsenbord in elkaar zetten waag ik me nog niet aan, dat is iets meer voor in de toekomst.

Ik heb hier gisteren ook even een berichtje geplaatst maar zit te denken aan een Ducky toetsenbord om mee te beginnen. Wat ik wel jammer vind is dat zo slecht verkrijgbaar zijn.

Nu heb ik een Ducky One 2 RGB TKL op het oog, is dit een goed toetsenbord? En dan zit ik aan de Browns te denken (browns om te gamen maar ook voor office werkzaamheden)

Of een toetsenbord van een ander merk, de Corsair K95 RGB PLATINUM (deze sluit wel perfect op m'n nieuwe pc aan vanwege de Icue sofware maar dat is geen vereiste) of de Corsair K70 RGB MK.2....

zijn dit goede toetsenborden? is er een (groot) verschil tussen Ducky of Corsair?
Of kan ik beter naar nog iets anders kijken? (wat RGB erin zou wel leuk zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door martin484 op 13-01-2022 10:43 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dnzm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:35:
Zo, de kogel is door de kerk, ik heb een K2 besteld. Browns erin, maar hotswap zodat ik daar nog mee kan stoeien in de toekomst. Instussen schijnt men ook al aardig op weg te zijn om QMK bruikbaar aan de gang te krijgen, dus dat is ook een mooi vooruitzicht.
Bijzonder spijtig alleen dat ik net de aanbieding van Alternate ben misgelopen, maar het is niet anders.
Dat zeggen ze toch al iets van 2 jaar ofzo? :+
martin484 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:54:
Goedemorgen!

Kan iemand mij adviseren? Ik wil voor het eerst gaan beginnen aan een mechanisch toetsenbord. Momenteel heb ik nog een "normaal" Dell toetsenbord wat ook bevalt maar aangezien ik net een nieuwe custom pc heb wil ik er ook een nieuw toetsenbord bij. Zelf een toetsenbord in elkaar zetten waag ik me nog niet aan, dat is iets meer voor in de toekomst.

Ik heb hier gisteren ook even een berichtje geplaatst maar zit te denken aan een Ducky toetsenbord om mee te beginnen. Wat ik wel jammer vind is dat zo slecht verkrijgbaar zijn.

Nu heb ik een Ducky One 2 RGB TKL op het oog, is dit een goed toetsenbord? En dan zit ik aan de Browns te denken (browns om te gamen maar ook voor office werkzaamheden)

Of een toetsenbord van een ander merk, de Corsair K95 RGB PLATINUM (deze sluit wel perfect op m'n nieuwe pc aan vanwege de Icue sofware maar dat is geen vereiste) of de Corsair K70 RGB MK.2....

zijn dit goede toetsenborden? is er een (groot) verschil tussen Ducky of Corsair?
Of kan ik beter naar nog iets anders kijken? (wat RGB erin zou wel leuk zijn).
Zga het zelfde als je vorige post dus had niet echt gehoeven..

Maaar het ligt er natuurlijk geheel aan waar je zelf waarde aan hecht :)
Persoonlijk vind ik vrijwel elk game-bord van de grote fabrikanten plastic rammelbakken met een berg kermisverlichting en bloated software :+ Ik ken ook mensen die zweren bij zulke borden omdat ze de software integratie met games/macro's geweldig vinden of een bord met standje unicorn-vomit de bom vinden.

Beide borden zijn goede borden alleen de insteek er van is anders dus wellicht een paar punten om even over na te denken:
* TKL VS full size
* Wil je graag intergratie met iCue of is de Ducky software ook goed
* Eventueele mod-/repareerbaarheid in de toekomst (denk dat de Ducky hier beter voor geschikt is)
* Overige maten/polssteun, die corsairs zien er uit als bakbeesten :+
* Prijs
* Verwijderbare kabel.

Over switches; Browns zijn lichte tactile switches en vaak een veilige keuze om te beginnen. Gamen en typen kan op vrijwel elke soort switch ondanks verhalen die je soms hoort maar is gewoon erg voorkeur gebonden.
Browns zijn niet overdreven licht of zwaar in de aanslag, hebben een subtiele bump en zijn daardoor dus gewoon fijne switches voor allerhande dingen en als je nog niet weet of je een specifieke voorkeur hebt :)

@Flapmo Mooi bordje weer zeg :)

Ik ben overigens gisteren toch eigenwijs geweest en BlackInks besteld :|
Ja ik weet dat het niet de meest geweldige switch is maar wil ze al zolang proberen en de prijs was gunstig en dan is het maar uit m'n hoofd :X Was nu €56 kwijt voor 70 stuks, 70 films en 70 springs, in het ergste geval heb ik weer lekker geknutseld en doe ik ze toch weg.
Nog wat losse switches meebesteld; Akko Vintage White, Rose Red, Matcha Green en Jelly Black. Gateron Pro Yellow en Cap Gold Yellow, Kaihl Box Navy, Durock POM en een Sunflower.

KTT Rose twijfel ik of ik ze nu ga bestellen en nog wat leuke ideeën opgedaan voor een ultra-budget build :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:46
sapphire schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:04:
[...]

[...]

Zga het zelfde als je vorige post dus had niet echt gehoeven..

Maaar het ligt er natuurlijk geheel aan waar je zelf waarde aan hecht :)
Persoonlijk vind ik vrijwel elk game-bord van de grote fabrikanten plastic rammelbakken met een berg kermisverlichting en bloated software :+ Ik ken ook mensen die zweren bij zulke borden omdat ze de software integratie met games/macro's geweldig vinden of een bord met standje unicorn-vomit de bom vinden.

Beide borden zijn goede borden alleen de insteek er van is anders dus wellicht een paar punten om even over na te denken:
* TKL VS full size
* Wil je graag intergratie met iCue of is de Ducky software ook goed
* Eventueele mod-/repareerbaarheid in de toekomst (denk dat de Ducky hier beter voor geschikt is)
* Overige maten/polssteun, die corsairs zien er uit als bakbeesten :+
* Prijs
* Verwijderbare kabel.

Over switches; Browns zijn lichte tactile switches en vaak een veilige keuze om te beginnen. Gamen en typen kan op vrijwel elke soort switch ondanks verhalen die je soms hoort maar is gewoon erg voorkeur gebonden.
Browns zijn niet overdreven licht of zwaar in de aanslag, hebben een subtiele bump en zijn daardoor dus gewoon fijne switches voor allerhande dingen en als je nog niet weet of je een specifieke voorkeur hebt :)
Bedankt voor je reactie!
Wat betreft de bakbeesten, daar ben ik het volledig met je eens, dat vind ik ook en dat vind ik ook wel een dingetje. Misschien dat ik ze beide ga bestellen en dan één (of beide mocht het niet bevallen) terug ga sturen.

Wat de switches betreft, ik denk inderdaad dat ik voor Brown ga. Ik had eerst een Shine 7 op het oog maar die had Blue switches en ik denk dat me dat toch iets teveel geluid zou maken. Ik vind wat geluid helemaal niet erg maar teveel hoeft nu ook weer niet ;-)

Integratie met de Icue software is geen must, Ducky vind ik ook prima.

En ja, full size of TKL...
Ik heb altijd toetsenborden gehad met het numerieke gedeelte erbij. Of ik dit gedeelte ga missen bij een TKL is de vraag. Ik ben net weer begonnen met Flight Simulator en daar maak je wel veel gebruik van het numerieke gedeelte, al zal dat vast bij een TKL ook goed in te regelen zijn met andere toetsen.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Juice. schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:47:
Ik ben aan het kijken voor een custom TKL keyboard en heb naar die van Varmilo zitten kijken. Ik vind bijvoorbeeld dit model erg mooi qua stijl maar hij moet eigenlijk net ff wat anders.

Nu vraag ik mij af of er iemand of een bedrijf is die custom keyboards maakt, ik durf zelf niet een poging te doen tot bouwen omdat ik bang ben dat ik moet solderen of wat dan ook.

Kan iemand mij aanraden of helpen met waar ik moet kijken of is er iemand die toetsenborden kan bouwen?
Terugkomend hierop, ik vroeg me af of iemand weet of de volgende toetsenborden ergens in NL of Europa te koop zijn? Ik kan ze enkel buiten de EU vinden wat me 21% extra btw op gaat leveren naast de hoge verzendkosten en slechte beschikbaarheid.

https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=7830
https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=8379
https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=7829

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 19:30
Ik geloof dat ik hier laatst ook een Lily58 langs zag komen, dus ik wilde even delen dat de Iris Rev6 nu beschikbaar is bij Keeb.io :)
https://keeb.io/collectio...-split-ergonomic-keyboard

Dit is een split keyboard met hotswap sockets, USB-C, en pre-flashed met QMK, geinspireerd door de Lily58 (geen OLED schermpjes, 2 toetsen minder). Enige wat ik jammer vind is dat er geen ruimte (meer) is voor grotere toetsen dan 1u (voor een spacebar had 1.25u of 1.5u me nog wel prettig geleken om te wennen). Rev5 had nog 2u toets support maar daar offer je wel een van de toetsen voor op (en heeft niet standaard hotswap sockets, dus moet je ze er zelf op (laten) solderen). Split wordt nu toch wel erg aanlokkelijk aangezien solderen er dan vrijwel niet meer bij komt kijken. Enige wat mij nu nog tegenhoudt is games waar ik veel toetsen moet gebruiken (MechWarrior ofzo), maar voor werk lijkt het me ideaal (ook gezien ik nu toch redelijk wat last krijg in de linkerhand ondanks polssteun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvdlippe
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-05 18:14
Goedenavond allen. In verband met het upgraden naar een nieuwe setup ben ik aan het kijken naar mechanische toetsenborden. Ik ben nu uitgekomen op een Ducky One 2. Nu wil ik het liefst een witte variant (deze specifiek https://www.duckychannel.com.tw/en/Ducky-One2-White-Edition) met brown switches maar bij Alternate (wat volgens Ducky de enige Nederlandse retailer is) hebben ze alleen een mini, of TKL met Kailh switches. Nu zegt Kailh mij vrij weinig, dus heeft iemand hier ervaring mee? En zijn er andere webshops waar een full sized wit toetsenboord kan worden gekocht? Pricewatch gaf geen hits helaas.

Hier heb ik nu mijn oog op:EDIT: Ik kwam deze nog tegen: https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1603335
Mix van zwart en wit kan misschien er ook mooi uitzien mocht er geen full sized witte variant te verkrijgen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door stijnvdlippe op 13-01-2022 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
stijnvdlippe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:42:
[...]
Nu zegt Kailh mij vrij weinig, dus heeft iemand hier ervaring mee?
[...]
Of het een Kailh, Gateron of Cherry MX switch is maakt voor jou waarschijnlijk weinig uit. Zie dat gewoon als hetzelfde ding :)

Brown, red of blue. Misschien nog de een black of clear optie. In principe zijn die allemaal redelijk gelijk. Je moet goed in detail gaan kijken als je het verschil wilt merken tussen de merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 21:37
Excalibaard schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:07:
Ik geloof dat ik hier laatst ook een Lily58 langs zag komen, dus ik wilde even delen dat de Iris Rev6 nu beschikbaar is bij Keeb.io :)
https://keeb.io/collectio...-split-ergonomic-keyboard

Dit is een split keyboard met hotswap sockets, USB-C, en pre-flashed met QMK, geinspireerd door de Lily58 (geen OLED schermpjes, 2 toetsen minder). Enige wat ik jammer vind is dat er geen ruimte (meer) is voor grotere toetsen dan 1u (voor een spacebar had 1.25u of 1.5u me nog wel prettig geleken om te wennen). Rev5 had nog 2u toets support maar daar offer je wel een van de toetsen voor op (en heeft niet standaard hotswap sockets, dus moet je ze er zelf op (laten) solderen). Split wordt nu toch wel erg aanlokkelijk aangezien solderen er dan vrijwel niet meer bij komt kijken. Enige wat mij nu nog tegenhoudt is games waar ik veel toetsen moet gebruiken (MechWarrior ofzo), maar voor werk lijkt het me ideaal (ook gezien ik nu toch redelijk wat last krijg in de linkerhand ondanks polssteun).
Ik twijfel heel erg, hotswap is leuk om een beetje verschillende switches uit te proberen.
Maar ik ben vrij zeker dat ik een voorkeur voor low profile heb en dat gaat met Iris rev.6 niet, plus de layout/vorm van de lily58 lijkt mij persoonlijk ook makkelijker mee te nemen en mogelijk prettiger in gebruik.

Daarnaast voor de kostprijs van de Iris rev.6 + case plates + verzending (exclusief switches en keycaps) kan ik zelf een lily58 in elkaar solderen inclusief switches en keycaps.

Lastig lastig.
Het staat en valt een beetje met het feit of ik de soldeerbout van mijn vader kan gebruiken of niet, Zal eerdaags een foto ervan posten.
Als ik daar nieuwe apparatuur voor moet aanschaffen dan loont dat ook de moeite niet en wordt een Iris rev.6 ook wel erg aantrekkelijk.
Low profile is wat switch aanbod betreft toch een stuk beperkter.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
In principe kun je gewoon prima solderen met de meeste soldeerbouten, met de ene tip gaat het alleen wat gemakkelijk dan met de andere. En een soldeerbout hoeft totaal niet duur te zijn, standaardmodel van 30 euro kan je al een heleboel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

sapphire schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Dat zeggen ze toch al iets van 2 jaar ofzo? :+
Klopt, en zeker nu de Q1/2/3 en de K8 pro allemaal direct op QMK draaien, ga ik er absoluut niet mijn adem op inhouden dat Keychron dat gaat doen. Ik mik erop dat dit project zo goed werkt als de diverse howto's en teksten doen vermoeden - het zou me in eerste instantie de BT-verbinding kosten, iets waarvan ik me nog even afvraag hoe erg ik dat precies vind. Tot die tijd kan het bordje prima op de fabriekstoestand blijven draaien, eerst maar eens een beetje erop rammen en eraan wennen en zo.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:04

Whaam

Meer beter

Juice. schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Terugkomend hierop, ik vroeg me af of iemand weet of de volgende toetsenborden ergens in NL of Europa te koop zijn? Ik kan ze enkel buiten de EU vinden wat me 21% extra btw op gaat leveren naast de hoge verzendkosten en slechte beschikbaarheid.

https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=7830
https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=8379
https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=7829
Clickeys heeft varmilo in het assortiment.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Recent een Razer Backwidow V3 gekocht met Green clicky switches, heel erg tevreden van.

Hiervoor een Cooler Master CK550 gehad met Gateron Brown switches. De ctrl toets werkte na 3 jaar niet meer zo goed... En op de wasd keys begon de verf op de hoeken los te laten.

Voor ik dat toetsenbord kocht had ik een Ducky Mini met Cherry MX Red switches. Na éénmaal gemorst te hebben op de Ducky werkte er een heleboel keys niet meer...

M.a.w. ik vind de "legendarische bouwkwaliteit en levensduur" van mechanische toetsenborden een beetje overroepen. Met 2 degelijke merken toch problemen gehad, vroeg of laat.

En voor ik de Razer kocht had ik een Steelseries Apex 5 met semi mechanische toetsen. Die was amper 24u in gebruik. De behuizing tussen de plastieken onderkant en de aluminum bovenkant zat een beetje scheef. Je kon er een blad inschuiven. Zeker een millimeter ruimte zat er links aan de voorkant... Direct teruggestuurd.

Hopelijk gaat die Razer lang mee en zijn de huisgemaakte switches degelijk!

En als Belg is het aanbod in azerty mechanische als kers op de taart heel erg klein.

ps: Mijn Roccat Arvo membraantoetsenbord heb ik al sinds 2012, en die werkt nog steeds perfect. Hoewel die al jaren sinds het mechanische avontuur in de kast opgeborgen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Whaam schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:37:
[...]

Clickeys heeft varmilo in het assortiment.
Klopt, maar helaas geen model dat mij aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

user549890 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 01:17:

M.a.w. ik vind de "legendarische bouwkwaliteit en levensduur" van mechanische toetsenborden een beetje overroepen. Met 2 degelijke merken toch problemen gehad, vroeg of laat.
Als je vloeistof morst over iets met elektronica dan gaat het vrijwel gegarandeerd kapot.. Tevens niet denigrerend bedoeld, maar de merken die jij opnoemt zijn allemaal massa productie keyboards. Een custom keyboard uit een GB is toch wel een andere categorie qua kwaliteit.

En natuurlijk gebruikt 99% van de mensen de merken die jij ook opnoemt, maar die hebben nu eenmaal een lagere QC omdat ze in grote getallen geproduceerd worden.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excalibaard
Sato schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:30:
[...]

Ik twijfel heel erg, hotswap is leuk om een beetje verschillende switches uit te proberen.
Maar ik ben vrij zeker dat ik een voorkeur voor low profile heb en dat gaat met Iris rev.6 niet, plus de layout/vorm van de lily58 lijkt mij persoonlijk ook makkelijker mee te nemen en mogelijk prettiger in gebruik.

Daarnaast voor de kostprijs van de Iris rev.6 + case plates + verzending (exclusief switches en keycaps) kan ik zelf een lily58 in elkaar solderen inclusief switches en keycaps.

Lastig lastig.
Het staat en valt een beetje met het feit of ik de soldeerbout van mijn vader kan gebruiken of niet, Zal eerdaags een foto ervan posten.
Als ik daar nieuwe apparatuur voor moet aanschaffen dan loont dat ook de moeite niet en wordt een Iris rev.6 ook wel erg aantrekkelijk.
Low profile is wat switch aanbod betreft toch een stuk beperkter.
Oh misschien kan ik mijn vader ook wel porren, meeste wat mij tegenhoudt met split is juist het solderen wat erbij komt kijken, terwijl er meer dan genoeg hotswappable-by-default 'normale' plankjes zijn. Dat maakt de rev6 voor mij interessant. Maar als mijn vader ook nog wat heeft liggen is de aanschaf al wat minder vervelend, hoef ik alleen nog maar te oefenen.

Qua switches ben ik er ook nog niet helemaal uit, Ik ben wel fan van hoe stil mijn huidige Boba U4s zijn (typ nu een jaar op U4, met gateron yellow op de pijltjes), maar zit toch te denken aan bijv TTC Bluish White voor een iets minder lange bump, of wat lichtere springs. Weet wel dat ik geen low-profiles ga gebruiken, ik ram daar nog iets te hard voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
  • Laatst online: 18-09 21:55
user549890 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 01:17:

Hiervoor een Cooler Master CK550 gehad met Gateron Brown switches. De ctrl toets werkte na 3 jaar niet meer zo goed... En op de wasd keys begon de verf op de hoeken los te laten.

Voor ik dat toetsenbord kocht had ik een Ducky Mini met Cherry MX Red switches. Na éénmaal gemorst te hebben op de Ducky werkte er een heleboel keys niet meer...

Denk dat je verwachtingen wellicht wat te hoog liggen als je er van uitgaat dat elektronica blijft werken als je er drank over kiept. :9 Maar even serieus, qua mechanische toetsenborden zit er gewoon veel verschil in durabiliteit. Je Cooler Master bijv. maakt(e) gebruik van budget Browns, en vrij goedkope keycaps. Dan is de kans een stuk groter dat ie het begeeft. Maar ook de wat duurdere Corsair-bordjes e.d. kunnen het gewoon begeven. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp!

Voordeel van zelf bouwen is dat het een stuk makkelijker is om eventuele problemen zelf op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Juice. schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:41:
[...]

Klopt, maar helaas geen model dat mij aanspreekt.
Wat is de reden dat je specifiek een Varmilo wilt? Leopold zit ongeveer in dezelfde prijs range maar is in tegenstelling tot Varmilo een redelijk gevestigd merk in de EU en flink beter leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Whaam schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Wat is de reden dat je specifiek een Varmilo wilt? Leopold zit ongeveer in dezelfde prijs range maar is in tegenstelling tot Varmilo een redelijk gevestigd merk in de EU en flink beter leverbaar.
De eerder genoemde modellen spreken mij erg aan wegens het uiterlijk.
Ik wil niet dat saaie grijs, zwart of wit etc.

Mocht er een ander merk zijn die goede kwaliteit en een mooi uiterlijk levert dan is mij dat ook helemaal prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Juice. schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:14:
[...]

Mocht er een ander merk zijn die goede kwaliteit en een mooi uiterlijk levert dan is mij dat ook helemaal prima natuurlijk.
Mooi rood is niet lelijk, toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Juice. schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:14:
[...]

Heb je Leopold of bijvoorbeeld Ducky dan überhaupt al eens bekeken? Ze hebben allerlei uitgesproken kleuren momenteel, en je hebt dan sowieso een board waar je het lang mee uit kan houden, cherry switches ipv varmilo homebrand, bij Leopold hoge kwaliteit pbt caps, Ducky caps heb ik zelf geen ervaring mee.

Behalve als je vaak drinken over je toetsenbord gooit trouwens, dan maakt het merk niet zoveel uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lelijk vind ik het niet, maar het past niet echt in mijn interieur helaas. Zachte kleuren passen daar beter bij :)
Whaam schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Heb je Leopold of bijvoorbeeld Ducky dan überhaupt al eens bekeken? Ze hebben allerlei uitgesproken kleuren momenteel, en je hebt dan sowieso een board waar je het lang mee uit kan houden, cherry switches ipv varmilo homebrand, bij Leopold hoge kwaliteit pbt caps, Ducky caps heb ik zelf geen ervaring mee.

Behalve als je vaak drinken over je toetsenbord gooit trouwens, dan maakt het merk niet zoveel uit :+
Ik heb naar de nieuwe One 3 serie zitten kijken maar daar is nog maar weinig variatie helaas. Leopolds die ik op Tweakers tegen kom zien er veelal saai en lelijk uit haha.

Wederom een edit, maar dit model is erg nice. Enige jammere is dat het geen TKL is..
https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1726136

Zit er veel verschil tussen de One 2 en One 3 serie?

[ Voor 58% gewijzigd door Juice. op 14-01-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Juice. schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:58:
[...]
Zit er veel verschil tussen de One 2 en One 3 serie?
Enige verschil wat je zelf niet kan modden is hotswap pcb.
De One3 heeft stock ook betere stabs en case foam, maar dat kan je ook zelf toepassen op de One2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de Mode SixtyFive twijfelaars wat nieuws. Vanaf nu gaan ze geen nieuwe bestellingen meer plaatsen voor de behuizing, dus de backpiece, onder- en bovenkant. Dit om zo ruimte te hebben voor nieuwe projecten die ze dit jaar willen starten. Zag al een teaser van een 75% bord voorbij komen. Wel blijven ze plates en pcbs beschikbaar houden. De eerste opties zijn inmiddels al op in de configurator en bij de extra’s zijn er nog meer op. Denk dat de populaire opties snel op zullen gaan nu dit nieuws bekend is. Heb hem nu een krappe drie weken en is wel een echte “endgame” bord. Zal van de week een soort mini review schrijven met wat foto’s. Hier alvast eentje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-UYqzhUjMnGNHO6KN2Y07vvnTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1p95XWnSnhddun1vXGxdeCzM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
Whaam schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Ik heb een pricewatch: Logitech K120 (Qwerty NL) en daar kan ik denk ik een halve zak chips uitkloppen en er is ook wel wat drank overheen gegaan en hij doet het nog steeds. :P Is alleen wel erg groot nu ik op een 75% bord typ. Maar toen ik laatst even aan het gamen was met chips enzo erbij mooi weer even de Logitech gepakt: als afragbord ideaal zoiets :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:39:
Voor de Mode SixtyFive twijfelaars wat nieuws. Vanaf nu gaan ze geen nieuwe bestellingen meer plaatsen voor de behuizing, dus de backpiece, onder- en bovenkant. Dit om zo ruimte te hebben voor nieuwe projecten die ze dit jaar willen starten. Zag al een teaser van een 75% bord voorbij komen. Wel blijven ze plates en pcbs beschikbaar houden. De eerste opties zijn inmiddels al op in de configurator en bij de extra’s zijn er nog meer op. Denk dat de populaire opties snel op zullen gaan nu dit nieuws bekend is. Heb hem nu een krappe drie weken en is wel een echte “endgame” bord. Zal van de week een soort mini review schrijven met wat foto’s. Hier alvast eentje

[Afbeelding]
Hmmmmm

Gisteren echt 3x met de vinger boven de bestelknop gehangen maar qua timing is dit gewoon niet ideaal.
Wilde hem over een tijdje kopen en om nu even snel te bestelen daar waardeer ik zo’n bord denk (nog) niet genoeg voor. Jammer :(

Wel goed om te horen dat hij bevalt d:)b

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
mijn Q1 is eindelijk opkomst, normaal volgende week levering.
ben benieuwd.

@sapphire al de silicone vloeistof gebruikt?

Heb dit namelijk ook liggen voor de Q1 en wou weten wat je ervan vondt. en alsook hoe je berekend hebt hoeveel je nodig hebt? of schat je dit gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aaronito schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:42:
ben benieuwd.

Heb dit namelijk ook liggen voor de Q1 en wou weten wat je ervan vondt. en alsook hoe je berekend hebt hoeveel je nodig hebt? of schat je dit gewoon?
Nope, had al ergens geschreven dat ik het voorlopig toch niet ga doen.

Wilde het doen in de KBD67 Lite maar die houd ik voorlopig even zo, al heb ik een en FR4 plate ervoor op het oog O-) Denk over een tijdje als ik een ultra-budget build een keer ga doen dat ik dat in die case ga gieten en dan de KBD mee pak.:+

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 15-01-2022 13:55 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
aaronito schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:42:
ben benieuwd.

Je zou het eerst met water kunnen vullen als je het goed afplakt, als je dat op een weegschaal doet of het water vervolgens in een maatbeker doet weet je hoeveel je nodig hebt. Wel goed droogmaken achteraf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
MatthijsBoog schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Je zou het eerst met water kunnen vullen als je het goed afplakt, als je dat op een weegschaal doet of het water vervolgens in een maatbeker doet weet je hoeveel je nodig hebt. Wel goed droogmaken achteraf natuurlijk.
bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
sapphire schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Nope, had al ergens geschreven dat ik het voorlopig toch niet ga doen.

Wilde het doen in de KBD67 Lite maar die houd ik voorlopig even zo, al heb ik een en FR4 plate ervoor op het oog O-) Denk over een tijdje als ik een ultra-budget build een keer ga doen dat ik dat in die case ga gieten en dan de KBD mee pak.:+
Ik heb er wss overgelezen.

de FR4 plate haal je die bij kdb zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
  • Laatst online: 17-09 23:26
MatthijsBoog schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Goeie tip. Gemiddeld gaat er rond de 150ml in een 60% (inmiddels 5x gedaan) Mocht je wat tekort komen dan kun je altijd nog extra maken en dit toevoegen aan de bestaande siliconen. Degene die ik had (staat ook in dit topic), had een "uithardtijd" van ca 4 uur dus je hebt tijd genoeg.

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aaronito schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Ik heb er wss overgelezen.

de FR4 plate haal je die bij kdb zelf?
Lavender kleurige FR4 plate bij Mykeyboard.eu ge preordered. Dan kost hij me €20,99 + verzendkosten en moet ik hem eventueel zelf wit/zwart spuiten.

Nog steeds een betere optie dan een Bredworks via bv Divinikeys, kwam nog even $69 aan verzendkosten en BTW bij :(
Greendoorgeeks heeft ook POM plates maar weer enorme verzendkosten .
Mechmods.co.uk heeft plates van AVXworks maar dan nog steeds duurder dan een lavender kleurige en spuiten :+

Candykeys heeft nog carbon plates maar ik vind zowel carbon als Candykeys niet zo O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jeej! De Keychron is binnen. Lekker plankje, niet luid bij het bottommen zoals m'n andere planken dat kunnen zijn en de bump is voelbaar, maar niet hinderlijk (daar had ik ook juist voor gekozen).

Als er iets is dat direct als minpuntje genoemd moet worden, is dat bij Linux het als een Apple plankje wordt gezien en de standaard optie de functie toetsen als multimedia wordt gezien, de Fn toets daar niets aan verandert en de functiewissel die men noemt met Fn+X+L werkt niet. Je moet dit in de module optie aanpassen naar fnmode=2.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Hero of Time schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:11:
Als er iets is dat direct als minpuntje genoemd moet worden, is dat bij Linux het als een Apple plankje wordt gezien en de standaard optie de functie toetsen als multimedia wordt gezien, de Fn toets daar niets aan verandert en de functiewissel die men noemt met Fn+X+L werkt niet. Je moet dit in de module optie aanpassen naar fnmode=2.
Op zich was dat ook al wel bekend, toch? Nou had ik al eens een Apple-toetsenbord aan mijn werkstation gehad, dus die instelling was al gemaakt, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dnzm schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Op zich was dat ook al wel bekend, toch? Nou had ik al eens een Apple-toetsenbord aan mijn werkstation gehad, dus die instelling was al gemaakt, gelukkig.
Bij mij niet. Had het wel snel gevonden met DDG, daar niet van. Maar vond het vreemd dat ctrl+alt+F3 niet naar een text console ging, zelfs na het 'wisselen' van de F-mode. Toen met 'xev' gekeken wat er werd gestuurd, in beide modi dus hetzelfde. Toen kwam ik op de zoek resultaten voor fnmode= optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
OMG ... ik heb weer een toetsenbord gekocht. Deze keer nadat ik het in de winkel heb uitgeprobeerd.

Het gaat om een Sharkoon Purewriter TKL (low profile). Met blue switches _O- Want die tikken gewoon het fijnst (ze hadden alleen maar Blue of Red).

Ik had mijn zoektocht naar een mechanisch toetsenbord eigenlijk opgegeven en wou een plat toetsenbord gaan kopen (Logitech MX Keys). Maar ik raakte met een verkoper in gesprek en die raadde mij aan om de Sharkoon eens te proberen (omdat ik klaagde over de hoogte van gewone mechanische toetsenborden).

Tsja. En dit tikt gewoon zoveel fijner dan een chicklet toetsenbord dat ik niet meer echt terug kan. De MX Keys leek in eerste instantie wel fijn, maar als ik dan eerst op die Sharkoon aan het tikken was, dan voelde de MX Keys echt als "niks". Geen travel, geen feedback.

Enige nadeel van de blue is wel dat geluid helaas. Maar ik wou niet terug naar Red switches, want ze moeten wel tactile zijn.

Anyways... ik ga dit eens een tijdje uitproberen _O-

Het toetsenbord kerkhof wordt wel steeds groter hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yoo44kVxXJ6y0pLl2HSK4K8Rxak=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpdHEgu2QHoC8cwhy6SZyo18.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik denk al met al wel dat low profile mechanisch mijn favoriete soort toetsenborden is.

[ Voor 18% gewijzigd door Lethalis op 19-01-2022 11:09 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lethalis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:01:
OMG ... ik heb weer een toetsenbord gekocht. Deze keer nadat ik het in de winkel heb uitgeprobeerd.

Het gaat om een Sharkoon Purewriter TKL (low profile). Met blue switches _O- Want die tikken gewoon het fijnst (ze hadden alleen maar Blue of Red).

Ik had mijn zoektocht naar een mechanisch toetsenbord eigenlijk opgegeven en wou een plat toetsenbord gaan kopen (Logitech MX Keys). Maar ik raakte met een verkoper in gesprek en die raadde mij aan om de Sharkoon eens te proberen (omdat ik klaagde over de hoogte van gewone mechanische toetsenborden).

Tsja. En dit tikt gewoon zoveel fijner dan een chicklet toetsenbord dat ik niet meer echt terug kan. De MX Keys leek in eerste instantie wel fijn, maar als ik dan eerst op die Sharkoon aan het tikken was, dan voelde de MX Keys echt als "niks". Geen travel, geen feedback.

Enige nadeel van de blue is wel dat geluid helaas. Maar ik wou niet terug naar Red switches, want ze moeten wel tactile zijn.

[Afbeelding]

Ik denk al met al wel dat low profile mechanisch mijn favoriete soort toetsenborden is.
*kuch* V&A*kuch* O-)

Ik heb dat bordje voor mijn vrouw nog eens overwogen maar die wil echt alleen maar een ultra-plat toetsenbord (lees Surface toetsenbord) :( Nouja niemand is perfect.

Afgelopen weekend een Keychron K10 (Gateron Reds) gebruikt en eerlijk is eerlijk dat viel me mee. Stabs ratelde minder erg en het klonk iets minder hol dan eerdere Keychrons die ik geprobeerd heb. Keycaps voel je wel echt. Nouja sloeg voornamelijk stijl achterover van de familie die helemaal onder de indruk waren van een mechanisch bord. Ze hebben al tich exemplaren gezien bij mij maar over die Keychron waren ze helemaal verbaasd :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 22:23
Lethalis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:01:

[Afbeelding]

Blauwe switches kan ik echt niet (meer) handelen. wát een herrie zeg.

De vrouw thuis geeft ook steeds meer en meer aan dat ze toch wel weer een low-profile unit wilt hebben, maar ik weiger een kant en klaar bord te kopen (zoals de Logitech G915). De low-profile zelfbouwmarkt is wel echt heel niche heb ik het idee.. zeker qua frame/keycaps.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excalibaard
sapphire schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:43:
[...]

*kuch* V&A*kuch* O-)

Ik heb dat bordje voor mijn vrouw nog eens overwogen maar die wil echt alleen maar een ultra-plat toetsenbord (lees Surface toetsenbord) :( Nouja niemand is perfect.

Afgelopen weekend een Keychron K10 (Gateron Reds) gebruikt en eerlijk is eerlijk dat viel me mee. Stabs ratelde minder erg en het klonk iets minder hol dan eerdere Keychrons die ik geprobeerd heb. Keycaps voel je wel echt. Nouja sloeg voornamelijk stijl achterover van de familie die helemaal onder de indruk waren van een mechanisch bord. Ze hebben al tich exemplaren gezien bij mij maar over die Keychron waren ze helemaal verbaasd :?
Mijn vrouw was erg blij met zo'n hyperX polssteun zodat het hoge bord wat minder hoog leek (en het stofje voelt fijn aan). Die tikt nu lekker weg op een oude CMStorm Trigger Z met mx browns, misschien dat dat nog een compromis is?

Weet niet hoe jouw borden er doorgaans uit zien, maar full-size en zwart/grijs zijn inderdaad de meest effectieve manier van indoctrinatie bij mensen die geen mechanische bordjes gewend zijn in mijn ervaring. Zelfs een 96% of wit met wat lichte non-standaard kleuren wekt toch het 'hey dit is niet wat ik gewend ben' stukje brein op. Ontbreken van een numpad al helemaal (ookal wordt dat niet of nauwelijks gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
sapphire schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Lavender kleurige FR4 plate bij Mykeyboard.eu ge preordered. Dan kost hij me €20,99 + verzendkosten en moet ik hem eventueel zelf wit/zwart spuiten.

Nog steeds een betere optie dan een Bredworks via bv Divinikeys, kwam nog even $69 aan verzendkosten en BTW bij :(
Greendoorgeeks heeft ook POM plates maar weer enorme verzendkosten .
Mechmods.co.uk heeft plates van AVXworks maar dan nog steeds duurder dan een lavender kleurige en spuiten :+

Candykeys heeft nog carbon plates maar ik vind zowel carbon als Candykeys niet zo O-)
bedankt voor de info, dit is idd een goedkope alternatief en kleur is eigenlijk nog wel vet op het eerste zicht.

Ik was aan het overwegen om de carbon versie bij candykeys te nemen.
geen idee wat de carbon versie voor zorgde kwa geluid verandering.

verlopig tevreden van het geluid van de kdb67 boba 4UT met akko keycaps.
het is wel wennen linear switches gewoon te zijn en dan naar tactile over te gaan.
maar ik begin er van te houden. :)

mijn Q1 van bij candykeys is eindelijk op komst met FR4plate.

die wordt opgebouwd met everglides v2 en met de black inks v2 met akko Bred keycaps
en het proberen van de bodem op te vullen met vloeibare silicone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
Voor degene die staebies willen kopen:

https://salvun.com/collec...ducts/staebies-test-round

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Excalibaard schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Mijn vrouw was erg blij met zo'n hyperX polssteun zodat het hoge bord wat minder hoog leek (en het stofje voelt fijn aan). Die tikt nu lekker weg op een oude CMStorm Trigger Z met mx browns, misschien dat dat nog een compromis is?

Weet niet hoe jouw borden er doorgaans uit zien, maar full-size en zwart/grijs zijn inderdaad de meest effectieve manier van indoctrinatie bij mensen die geen mechanische bordjes gewend zijn in mijn ervaring. Zelfs een 96% of wit met wat lichte non-standaard kleuren wekt toch het 'hey dit is niet wat ik gewend ben' stukje brein op. Ontbreken van een numpad al helemaal (ookal wordt dat niet of nauwelijks gebruikt).
Ja die wijkt wel iets af van standaard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xT9lsWvHSox25s8QVw5PwG3poU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFCYisirvdQio89kqwTdeiJ1.jpg?f=fotoalbum_medium

Niks ten nadele van mijn vrouw hoor maar met dit soort dingen is ze sowieso str*nt eigenwijs.
Voor de GK68x had ik een polssteun gemaakt. Mooi van eiken want dat past mooi in het huis, in de olie en qua touch silky-smooth. Nee vond ze niks

Ik had voor het thuiswerken een MS Designer set gekocht met een super plat toetsenbord. Lekker makkelijk voor thuis dacht ik, zelfde toetsen en muis als ze gewend is...mja 1x gebruikt want niet handig achter haar Surface. Prima dan ga je achter mijn PC met 27" scherm zitten met dat bord, bluetooth dus mijn bord aan de kant en ze kan zo op die Designer set verder. Nee niet handig want dan moet ze hem aan zetten elke keer :+
Apple dat wilde ze graag want dat is hét. Hadden we een iMac 27" te leen. iMac te groot, toetsenbord verschrikkelijk en mighty mouse een drama.

Ergo ze wil alleen wat ze gewend is en dat is haar Surface toetsenbord en als die kapot is moet ze gedwongen wennen aan een nieuw device en dan is alleen die goed :+
Verder is ze een topper hoor maar met dit soort dingen behoorlijk frustrerend ook voor zichzelf :+

Ow en bedankt voor de tip van de polssteun :)

@Djankie Idee om met meerdere mensen te kopen of zeg ik dan iets geks ?

@aaronito Ja wellicht matched het ook wel met mijn Akko Macaw ;)
Carbon is naar mijn weten kneiter stijf en dat zoek ik niet perse. Daarnaast wil ik een andere plate proberen omdat ik het geluid van mijn KBD best OK vind maar niet helemaal top. Ik ben benieuwd hoe FR4 dat veranderd, alu had ook goed geweest maar die kan ik niet echt vinden. Bijkomend voordeel hoop ik dat de toleranties íets ruimer zijn zodat mijn LCET Jokers ook beter passen, die lopen iets aan in de PC plate.
Zo niet dan genoeg switches die ik nog wil proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 19-01-2022 12:47 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Henkie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Blauwe switches kan ik echt niet (meer) handelen. wát een herrie zeg.

De vrouw thuis geeft ook steeds meer en meer aan dat ze toch wel weer een low-profile unit wilt hebben, maar ik weiger een kant en klaar bord te kopen (zoals de Logitech G915). De low-profile zelfbouwmarkt is wel echt heel niche heb ik het idee.. zeker qua frame/keycaps.
Ik vind de G915 echt te duur.

Qua low profile had ik nog een Keychron K1 op het oog, maar is meestal ook met Red of meteen Blue switches op voorraad bij de winkels.

De Sharkoon Purewriter TKL is 72 euro en voor dat geld is het een prima ding.

Herrie maken doen de switches wel inderdaad. Maar die tactile feel is wel erg fijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 19-01-2022 13:04 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Lethalis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Ik vind de G915 echt te duur.

Qua low profile had ik nog een Keychron K1 op het oog, maar is meestal ook met Red of meteen Blue switches op voorraad bij de winkels.

Ja, de K1 heb ik op het oog, hotswappable, dan kan ik er altijd nog andere switches in gooien. SplitKB heeft mooie voorraad Kailh Low Profile Choc Switches. Maar dan nog andere keycaps.. ik kan er geen reet voor vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Henkie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Maar dan nog andere keycaps.. ik kan er geen reet voor vinden helaas.
Was voor mij ook één van de redenen om uiteindelijk voor een K2 ipv een K3 te gaan, nog geen seconde spijt van gehad (en de eerste set keycaps is onderweg...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Lethalis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:02:
[...]
Ik hoor meer positieve verhalen over die Sharkoon, ja. Presteert beter dan het prijssegment waar-ie in zit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YaaD
Het heeft even mogen duren maar nu uiteindelijk ook mijn toetsenbord af.

Vind het nu wel even leuk geweest qua toetsenborden en niet van plan om op korte termijn nog iets anders aan te schaffen :+

- Matrix ME White flash (degene met de glitters erin _O- )TKL WK - Gasket mounted bord met porons. De plate wordt door middel van beugels aan de bovenzijde van de behuizing geschroefd en blijft daardoor goed op zijn plek.
Zit ook redelijk wat flex in wat het geheel een prettige ervaring maakt.

- Alu plate (standaard inbegrepen)

- Durock L7 spring swapped met 45 gram TX springs
- GMK Laser keycap set (wou eerder eigenlijk wachten op GMK Awaken maar die is uitgesteld tot mid mei) Toen kwam deze set van @kibkib voorbij en daarom deze maar toegevoegd. Vond dat beide erg goed matchen.

- Zelf wat siliconen gegoten in de behuizing. Eerdere filmpjes vond ik erg hol klinken (met name de spatiebalk) dus besloten om dit te proberen en moet zeggen dat het erg goed bevalt en hij nu heerlijk klinkt :)
Jammer genoeg nog wel wat hol onder de pijltjes toetsen maar goed, dan gebruiken we die maar wat minder :+

- En last but not least een eigen gemaakte kabel om het geheel af te maken :)

Tot overmaat van ramp kwam ik er tijdens de bouw achter dat ik dus 2 switches tekort kwam dus dat heeft ook nog wel de nodige vertraging opgeleverd haha.

Om het geheel ook nog wat leuker te maken om naar te kijken hierbij wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7jquJ5uUekGWpUeSukffgDkM_Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7euqmnBdp7RZYDuSDtCmv6s.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kO7NVB9mnvzufiBi8pqNby3-mW8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pV4TVXgVnb43GlAUUfXtnUA7.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/io9L9ZtLaCnDkO2x53s5EDFAZMI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLuLOUiepq20rSboBceUUuNb.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zq-fUE0a12p_Mt_z4FGNp38jNY8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCywHL754umQqtp1JfePW2JS.jpg?f=fotoalbum_medium

Al met al een tevreden gebruiker van een nieuw toetsenbord.

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erg mooi bord @YaaD! Wist niet dat GMK Laser zoveel novelties had :D Zit er nog een gewicht in het bord? Nog andere plates om mee te spelen. Kwam vandaag deze tegen op Reddit, de wachtlijst met GMK sets. Hoop dat ze mei halen voor Awaken, want het ziet er niet zo rooskleurig uit daar. Sets van eind 2020 zijn nog steeds niet geleverd (heb zelf m’n oog op 80082 en die staat op de planning voor juni).

Hoor een hoop goede verhalen over staebies en tx stabs, misschien binnenkort een setje van beide kopen. Verzendkosten vallen toch wel mee @sapphire. Dacht dat ze uit Amerika oid komen en dan is delen wel handig, maar is maar €9 uit de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok Ik had alleen even snel op werk gekeken en dacht dat ze uit de VS kwamen. Desalnietemin....ik heb geen CC dus kan helaas niet bestellen maar anders had ik wel een setje willen proberen :(

@YaaD Speciaal de PC even aan geslingerd om ze je foto's op groot scherm te bekijken :9~
Flashy set die GMK heb er bijna een zonnebril voor nodig!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
superbok schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:55:
Erg mooi bord @YaaD! Wist niet dat GMK Laser zoveel novelties had :D Zit er nog een gewicht in het bord? Nog andere plates om mee te spelen. Kwam vandaag deze tegen op Reddit, de wachtlijst met GMK sets. Hoop dat ze mei halen voor Awaken, want het ziet er niet zo rooskleurig uit daar. Sets van eind 2020 zijn nog steeds niet geleverd (heb zelf m’n oog op 80082 en die staat op de planning voor juni).
Die sheet sturen we al een tijdje naar mensen die dingen vragen in de mykeyboard Discord. Je moet m wel een beetje met een korreltje zout nemen want het is gewoon extrapolatie op basis van geleverde sets. De colormatching die invloed kan hebben zit er bijvoorbeeld al niet bij.

Maar ja, 80082 was eigenlijk Q1 (nu) dus ik moet nog wat langer wachten helaas. Maar niet alsof dat bij ePBT or KAT sets heel anders is.

Oh en "de fabrieksuitbereiding" waar ze al eeuwen over spreken lijkt eindelijk werkelijkheid te zijn geworden heb ik gehoord. Maar ook dat. Korreltje zout, eerst zien en dan geloven.
superbok schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:55:Hoor een hoop goede verhalen over staebies en tx stabs, misschien binnenkort een setje van beide kopen. Verzendkosten vallen toch wel mee @sapphire. Dacht dat ze uit Amerika oid komen en dan is delen wel handig, maar is maar €9 uit de EU.
Salvun.com zit gewoon in België en is de Europese vendor voor de Staebies. Gok dat je daar de 9 euro had gezien :p

Ik verwacht de TX stabs eigenlijk bij mykeyboard gezien de eerdere samenwerking, maar nog niets over gehoord. Zij hebben sinds kort owlstabs en die zijn blijkbaar ook goed? Komt binnenkort eens de kant op.

Ik ben ik ieder geval een beetje skeptisch en ga het zelf eens bekijken. Het is net GMK Striker die over de toonbank gaat voor 700 dollar omdat het in een YouTube/Twitch filmpje heeft gezeten.

Het is in ieder geval leuk om te proberen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cebby op 20-01-2022 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
superbok schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:55:

Hoor een hoop goede verhalen over staebies en tx stabs, misschien binnenkort een setje van beide kopen. Verzendkosten vallen toch wel mee @sapphire. Dacht dat ze uit Amerika oid komen en dan is delen wel handig, maar is maar €9 uit de EU.
Ja ik was ook aangenaam verrast door de hoeveelheid dus dat is wel leuk. Misschien dat ik ze nog op een ander bord kan inzetten want voor de modifiers heb ik er nog een aantal over :)

Zit verder geen gewicht in het bord, maar met meer dan 2.5kg is dat ook niet echt nodig. Je had nog wel de keus om voor een andere backplate te gaan, dat is dan de SE versie maar die kwam dan ook gelijk 125 dollar duurder uit. Daarnaast zit dat aan de onderkant, en die kant zie ik niet zoveel als ik het bord gebruik :+ Ik wist ook niet wat dat zou doen met importkosten dus vandaar dat ik het hierbij heb gelaten. Dat veranderde overigens niks aan het gewicht.

@sapphire haha nice! Wat overigens wel jammer is, is dat je de glittering niet echt goed kunt zien op de foto's. Ja om heel eerlijk te zijn had ik wat meer verwacht van de GMK set... de alpha's en novelties zien er erg goed uit maar ik vind dat de modifiers wel wat strakker hadden gemogen.. Hier en daaar toch wel wat onregelmatigheden. Maar goed, als GMK het al heeft dan zal het wel normaal zijn denk ik?

GMK awaken stond ook inderdaad voor 31 december gepland, maar ze lopen dus blijkbaar al meer dan 5 maanden uit.. Ik heb voor mezelf besloten om geen group buys meer te doen... tegen de tijd dat ik de set binnen heb ben je al gauw 18!!! maanden verder. Dan maar wat meer betalen en via MM een setje oppikken of via Tweakers ofzo.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaaD schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:18:

GMK awaken stond ook inderdaad voor 31 december gepland, maar ze lopen dus blijkbaar al meer dan 5 maanden uit.. Ik heb voor mezelf besloten om geen group buys meer te doen... tegen de tijd dat ik de set binnen heb ben je al gauw 18!!! maanden verder. Dan maar wat meer betalen en via MM een setje oppikken of via Tweakers ofzo.
Ik zit net die lijst die @superbok linkt met GB's te bekijken en daarin staat de est. shipping van Metropolis R2 op 01/2023 -O-
WTF dat is 20 maanden na eindigen van de GB 8)7
Ik ben blij dat ik maar weinig sets echt mooi vind, tot nu toe baalde ik alleen dat ik niet meegedaan heb een ePBT Camo maar als dit de standaard is dan sla ik überhaupt wel gewoon over.

Nu extra blij dat ik met Black Friday een AKKO setje gekocht had, die vond ik best mooi, is betaalbaar én per direct beschikbaar. En misschien toch maar eens zwichten en een WoB set bij drop kopen (als dat zonder CC kan). :(

Bizar, lijken wel GPU's :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Als ik dan die prijzen en levertijden zo zie, vind ik het iets minder erg dat ik een setje Honey Milk bij tante Alie heb besteld, die heb ik met een weekje binnen gok ik zo. Dan maar iets minder voorop lopen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
sapphire schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Ik zit net die lijst die @superbok linkt met GB's te bekijken en daarin staat de est. shipping van Metropolis R2 op 01/2023 -O-
Ik ben blij dat ik maar weinig sets echt mooi vind, tot nu toe baalde ik alleen dat ik niet meegedaan heb een ePBT Camo maar als dit de standaard is dan sla ik überhaupt wel gewoon over.

Nu extra blij dat ik met Black Friday een AKKO setje gekocht had, die vond ik best mooi, is betaalbaar én per direct beschikbaar. En misschien toch maar eens zwichten en een WoB set bij drop kopen (als dat zonder CC kan). :(

Ja ik zou graag mee willen doen met GMK Jamon R2, want ik ben echt een sucker voor die diepe rode kleur... Maar met zulke tijden gaat het wel echt 2024 worden voor ik ze uberhaupt in handen heb. Aftermarket helaas weinig te vinden.. Bij andere leveranciers is het inderdaad niet heel veel beter.

Ook nog aan het wachten op KAT space dust, maar die is ook al weer 4/5 maanden opgeschoven. We zijn gewoon met teveel mensen in deze hobby om voor de leveranciers bij te houden :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 00:17:
[...]

Die sheet sturen we al een tijdje naar mensen die dingen vragen in de mykeyboard Discord. Je moet m wel een beetje met een korreltje zout nemen want het is gewoon extrapolatie op basis van geleverde sets. De colormatching die invloed kan hebben zit er bijvoorbeeld al niet bij.

Maar ja, 80082 was eigenlijk Q1 (nu) dus ik moet nog wat langer wachten helaas. Maar niet alsof dat bij ePBT or KAT sets heel anders is.

Oh en "de fabrieksuitbereiding" waar ze al eeuwen over spreken lijkt eindelijk werkelijkheid te zijn geworden heb ik gehoord. Maar ook dat. Korreltje zout, eerst zien en dan geloven.

[...]

Salvun.com zit gewoon in België en is de Europese vendor voor de Staebies. Gok dat je daar de 9 euro had gezien :p

Ik verwacht de TX stabs eigenlijk bij mykeyboard gezien de eerdere samenwerking, maar nog niets over gehoord. Zij hebben sinds kort owlstabs en die zijn blijkbaar ook goed? Komt binnenkort eens de kant op.

Ik ben ik ieder geval een beetje skeptisch en ga het zelf eens bekijken. Het is net GMK Striker die over de toonbank gaat voor 700 dollar omdat het in een YouTube/Twitch filmpje heeft gezeten.

Het is in ieder geval leuk om te proberen :)
Hopelijk een een positief korreltje zout en duurt het niet langer dan wat daar staat :/ Hopelijk helpt de uitbreiding, maar dan moet er wel genoeg plastic voor ze zijn. Volgens mij blijft dat ook nog altijd een probleem. Zolang de community maar niet door blijft gaan met 5+ sets per maand in GB te zetten. Helpt niet echt met het probleem. Denk dat dit model ook niet heel veel langer zo kan blijven als de community zo door blijft groeien. Gelukkig kopen vendors tegenwoordig een heleboel extra’s en in je ze op die manier kopen voor een kleine meerprijs.

Wel goed om te zien dat er tegenwoordig een hoop in stock PBT sets te koop zijn. Zo heb ik vorige week Taro op oblotzky gekocht en erg tevreden. De “echte” variant met behulp van de originele designer, mooie kleuren en een enorme kit met zelfs een paar keys voor een 40%.

@YaaD oh, met 2,5 kg is een extra gewicht inderdaad niet nodig. Viel mij op dat de mode niet extreem veel zwaarder is dan de ikki + brass gewicht.

@sapphire ze staan af en toe ook op Amazon, GMK WoB. Nu niet beschikbaar, maar wilde ze pas kopen op die manier. Als ik ze mag geloven zit er dan geen btw etc aan verbonden. Mocht ik die stabs kopen houd ik je in ieder geval in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
superbok schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Hopelijk een een positief korreltje zout en duurt het niet langer dan wat daar staat :/ Hopelijk helpt de uitbreiding, maar dan moet er wel genoeg plastic voor ze zijn. Volgens mij blijft dat ook nog altijd een probleem. Zolang de community maar niet door blijft gaan met 5+ sets per maand in GB te zetten. Helpt niet echt met het probleem. Denk dat dit model ook niet heel veel langer zo kan blijven als de community zo door blijft groeien. Gelukkig kopen vendors tegenwoordig een heleboel extra’s en in je ze op die manier kopen voor een kleine meerprijs.

Wel goed om te zien dat er tegenwoordig een hoop in stock PBT sets te koop zijn. Zo heb ik vorige week Taro op oblotzky gekocht en erg tevreden. De “echte” variant met behulp van de originele designer, mooie kleuren en een enorme kit met zelfs een paar keys voor een 40%.

...
Ja eens! Maar dat hebben de vendors zelf ook door, in ieder geval een aantal. Oblotzky postte dit aan het begin van de maand:
A note regarding new GMK group buys for 2022, after some discussion with other vendors that I work with, we are going to heavily reduce the number of sets we want to run until GMK's lead times have come down significantly. Currently I have 4 sets scheduled for the first half of 2022, this one [GMK Trackday] included. A couple planned projects were either canceled or heavily postponed because of this. Let's see if this year can make up for the previous two!
Op basis van de laatste update die hij ook gaf klopt de sheet dan wel weer redelijk. Maar goed, dat zijn geen GMK Lunar, Masterpiece of Redacted. Goeie 2 jaar daarvoor bijna.

Heb inderdaad al meer goede verhalen over de PBT sets van Oblo gehoord. De NicePBT set van Noel was bij MyKB ook binnen een dag uitverkocht. Denk dat ze daar de interesse hadden onderschat. Er is is een NicePBT variant op GMK Seafarer die ik op YouTube voorbij heb zien komen die ik graag wil hebben O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben dik tevreden met m'n tai-hao setje. Laatst een gmk night runner clone gekocht op ali, ziet er ook prima uit. Voelt iets minder prettig aan, maar nog steeds prima. €300+ op MM of een jaar wachten op run 2 zag ik niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:16:
[...]

is deze AKKO set niets voor je? Of heb je deze al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Henkie Pink on black :+

Wel mooi maar ga geen roze toetsenbord in de woonkamer leggen.
Heb nog wel een oogje op 9009 retro, Sonic, Silent of barometer. Crayon lijkt me ook leuk want wil nog eens een kinder bord maken met pokemon keycaps :+
Of gewoon een WoB/BoW met asa profiel :X

Luxe probleem allemaal.
Heb overigens ook m'n Black Inks binnen ruim een week voor de T&T het aangaf.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:09:
@Henkie Pink on black :+

Wel mooi maar ga geen roze toetsenbord in de woonkamer leggen.
Heb nog wel een oogje op 9009 retro, Sonic, Silent of barometer. Crayon lijkt me ook leuk want wil nog eens een kinder bord maken met pokemon keycaps :+
Of gewoon een WoB/BoW met asa profiel :X

Luxe probleem allemaal.
Heb overigens ook m'n Black Inks binnen ruim een week voor de T&T het aangaf.
Sorry, keek half. In de vluchtigheid leken de letters gewoon wit. my bad :D

als ik de productpagina zie, lijkt het wel gewoon echt wit:
https://en.akkogear.com/p...kpink-keycap-set-158-key/

[ Voor 9% gewijzigd door Henkie op 20-01-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 22:54

Flapmo

and back is gigi!

Henkie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Sorry, keek half. In de vluchtigheid leken de letters gewoon wit. my bad :D

als ik de productpagina zie, lijkt het wel gewoon echt wit:
https://en.akkogear.com/p...kpink-keycap-set-158-key/
Iemand moet zijn monitor even configureren denk ik :o

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-12-2023
Voor mijn eerste build heb ik mijn oog laten vallen op een KBDFANS TOFU84 (75%) case. Alleen vind ik het lastig om een PCB te vinden. Bij Keygem, waar de case te koop is hebben ze er wel 1, maar deze is niet hotswap en gezien het mijn eerste build is heb ik hier wel een sterke voorkeur voor. Dus misschien dat jullie mij een zetje de goede kant op kunnen geven.

Mijn voorkeuren zijn, op volgorde van belangrijkheid: hotswap, rgb (south facing), EU store, wireless mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
Flapmo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Iemand moet zijn monitor even configureren denk ik :o
Heeft weinig met de monitor te maken, maar meer met mijn ogen :).

Moet zeggen heb het een aantal mensen gevraagd in wat groepsapps, die zeggen ook allemaal wit (nee, geen kleurenblind groepsapp :D ) Maar als jullie zeggen het is geen wit dan geloof ik jullie <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nu twee dagen met m'n K1 SE getypt. De switch, nu ik het met m'n Ducky MX Black vergelijk, is toch iets minder zwaar dan ik had verwacht. In ieder geval qua gevoel tussen de twee. Alsnog een lekker plankje.

Ik kwam op Reddit een post tegen waar een overzicht van toetscombinaties op stond met wat het zoal doet. Ik had toen de sleep timeout aangepast van 10 minuten naar 20 minuten en later weer terug naar 10. Het leek echter niets te veranderen. Merkte wel dat het toetsenbord ogenschijnlijk juist eerder in slaap ging. Maar na het wekken door een paar keer op een toets te drukken, ging het ook veel sneller terug in slaapstand, na enkele seconden al als ik niets deed.

Het is prima dat het automatisch stroom gaat sparen door te slapen, maar als het dan binnen een minuut weer slaapt is dat toch een beetje vervelend. Misschien schakel ik dat hele slaapstand wel gewoon uit. Dan maar eerder opladen.

Dat was ook grappig trouwens. De accustatus is via Fn + B op te vragen, als je RGB hebt iig. Wordt alles groen, dan is het >70% ofzo, daaronder is het rood. Maar als je een vaste kleur zonder patroon of wat dan ook hebt ingesteld en dat is toevallig groen of rood, dan zie je geen status als het die kleur zou weergeven, want er verandert niets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Owja, iets wat ik ook nog eens testte. Hier werd eerder gezegd dat Keychron toetsenborden geen andere keycaps kunnen hebben. Ik had de escape toets nog eens gewisseld met m'n Ducky met Cherry MX Black, en dat paste.
Als ik dus zou willen, zou ik een Cherry MX compatible caps setje kunnen kopen en erop zetten.

Ze melden op de site ook dat hun eigen switches MX compatible stems hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjoerdth schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:44:
Voor mijn eerste build heb ik mijn oog laten vallen op een KBDFANS TOFU84 (75%) case. Alleen vind ik het lastig om een PCB te vinden. Bij Keygem, waar de case te koop is hebben ze er wel 1, maar deze is niet hotswap en gezien het mijn eerste build is heb ik hier wel een sterke voorkeur voor. Dus misschien dat jullie mij een zetje de goede kant op kunnen geven.

Mijn voorkeuren zijn, op volgorde van belangrijkheid: hotswap, rgb (south facing), EU store, wireless mogelijkheid.
KBD verkoopt zelf een southfacing, hotswap pcb met per key rgb. Het is niet wireless, maar als je via Ali bestelt (KBD heeft een eigen ali store) heb je hem voor €65 inclusief verzending en btw, geen verdere importheffingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
MatthijsBoog schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:51:
[...]

KBD verkoopt zelf een southfacing, hotswap pcb met per key rgb. Het is niet wireless, maar als je via Ali bestelt (KBD heeft een eigen ali store) heb je hem voor €65 inclusief verzending en btw, geen verdere importheffingen dus.
Thanks! Ik heb gisteren dus uren lang gezocht en zowel op de KBD site als hun Ali winkel gekeken, maar ik ben deze op 1 of andere bizarre manier niet tegen gekomen. Was wel op de mobiele Ali app en dat is blijkbaar een stuk lastiger zoeken dan DT site :)

Zo te zien kan ik daar sowieso beter een kit bestellen, qua prijs en kleurkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjoerdth schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Thanks! Ik heb gisteren dus uren lang gezocht en zowel op de KBD site als hun Ali winkel gekeken, maar ik ben deze op 1 of andere bizarre manier niet tegen gekomen. Was wel op de mobiele Ali app en dat is blijkbaar een stuk lastiger zoeken dan DT site :)

Zo te zien kan ik daar sowieso beter een kit bestellen, qua prijs en kleurkeuze.
Mijn ervaring is juist dat de app beter werkt, maar zo'n kit is mogelijk wel een betere keuze ja.

edit: Waarschijnlijk heb je bij de 75% kits gekeken in plaats van bij de pcb's, want ik kon ze eerst ook niet vinden daardoor.

[ Voor 10% gewijzigd door MatthijsBoog op 21-01-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
MatthijsBoog schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Mijn ervaring is juist dat de app beter werkt, maar zo'n kit is mogelijk wel een betere keuze ja.

edit: Waarschijnlijk heb je bij de 75% kits gekeken in plaats van bij de pcb's, want ik kon ze eerst ook niet vinden daardoor.
Op mobiel zag ik niet echt (sluit niet uit dat het aan mij lag) waar je kon filteren binnen de producten waardoor ik door alle producten moest bladeren, ik ben nog helemaal nieuw in dit "wereldje" dus ik haal de juiste producten er dan niet zo snel uit ook.

Zit nu wel meteen te twijfelen of ik niet iets anders (lees: duurder) wil, alleen kom je dan met een tientje hier en een tientje daar al snel op een honderdje+ meer uit... Waarschijnlijk toch maar bij de Tofu84 houden voor mijn eerste probeersel, in de toekomst (bij succes) kan er altijd nog meer gespendeerd worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-09 20:17
Voorheen een 60% Ducky (Mecha Mini) gehad maar vanwege het gemis aan pijltjestoetsen destijds de Keychron K1 gehaald. Ik mis wel de PBT keycaps en ook een wat degelijkere kawaliteit. Die nieuwe Q2 van Keychron, met name de grijze, spreekt me wel erg aan. Zeker ook met die volume knob. Ik neem aan dat dit wel een goede prijs/kwaliteit is gezien de recensies. Hoef niet helemaal in de keyboard modding te duiken, geen zin om daar veel aan uit tegeven tbh, maar een kwalitatief bordje voor niet al teveel geld spreekt me wel aan. Of hebben mensen hier wellicht betere alternatieven voor een soortgelijke 65% lay-out? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Alexknl schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:34:
Voorheen een 60% Ducky (Mecha Mini) gehad maar vanwege het gemis aan pijltjestoetsen destijds de Keychron K1 gehaald. Ik mis wel de PBT keycaps en ook een wat degelijkere kawaliteit. Die nieuwe Q2 van Keychron, met name de grijze, spreekt me wel erg aan. Zeker ook met die volume knob. Ik neem aan dat dit wel een goede prijs/kwaliteit is gezien de recensies. Hoef niet helemaal in de keyboard modding te duiken, geen zin om daar veel aan uit tegeven tbh, maar een kwalitatief bordje voor niet al teveel geld spreekt me wel aan. Of hebben mensen hier wellicht betere alternatieven voor een soortgelijke 65% lay-out? :)
Prijs/kwaliteit verhouding is er weinig competitief tegenover de Q2. Dus lekker voor die Q2 gaan ;)

- Ducky one3 sf = 149,- en plastic
- NK65 entry = 99,- zonder switches & caps

Enige wat mogelijk in de buurt komt is een AliExpress build met de TM680. Alleen is dit dan ook weer een plastic behuizing tegenover alu van de Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
ricjuh schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:02:
[...]

Prijs/kwaliteit verhouding is er weinig competitief tegenover de Q2. Dus lekker voor die Q2 gaan ;)

Enige wat mogelijk in de buurt komt is een AliExpress build met de TM680. Alleen is dit dan ook weer een plastic behuizing tegenover alu van de Q2.
De autist in mij weigert die Q2 door die wonky placement van de knob.. nergens mee uitgelijnd.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricjuh schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:02:
[...]

En de foam mount van de Q-serie is stukken beter en zie maar eens een NK65 ee te krijgen voor €99 (ik houd me aanbevolen ;) ).

@Henkie Mijn OCD word getriggered door 2 toetsen+knop of 3 toetsen ipv de gewoonlijke 4 bij 65% }:O

@ricjuh Je zegt het zelf al was en GB ;)
Heeft @Verwijderd dus niets aan, in Europa zijn ze op dit moment gewoon niet te koop of verkrijgbaar nieuw. Novel keys had van de week voorraad maar het kost $169 om er één naar Nederland te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 22-01-2022 07:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

sapphire schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:43:
[...]

zie maar eens een NK65 ee te krijgen voor €99 (ik houd me aanbevolen ;) ).
Deze was 99 in de GB:
https://mykeyboard.eu/catalogue/nk65-superuser-edition_3296/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

In de TS staan er volgens mij wat handelaren die niet echt relevant meer zijn. Is het een idee om die lijst wat op te schonen en misschien wat aan te vullen met wat links uit dit lijstje? Onder "Europe" staan genoeg handelaren volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door dnzm op 22-01-2022 17:58 . Reden: oeps, verkeerde link... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
dnzm schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:11:
In de TS staan er volgens mij wat handelaren die niet echt relevant meer zijn. Is het een idee om die lijst wat op te schonen en misschien wat aan te vullen met wat links uit dit lijstje? Onder "Europe" staan genoeg handelaren volgens mij.
Die link gaat niet helemaal naar een lijstje volgens mij. We hebben mijn gepinde (weet nog steeds niet wanneer dat is gebeurd haha) post wel iig.

Zijn wel meer dingen die iets meer up-to-date kunnen volgens mij. Links die niet meer werken, producten die out-of-date zijn, geen mention van een 60/65%. En denk ook niet dat PS/2 voor non-retro borden nog relevant is want dat valt volgens mij niet meer echt te krijgen. Of dat O-rings nog iets is wat echt veel gebruikt wordt lijkt me ook niet :P

Is me al eerder eens opgevallen maar nooit echt zin gehad om eens te kijken hoe het bijgewerkt kan worden. Ik weet wel een boel van customs maar de meer off-the-shelf is wat lastig. Dus voel me niet zo gekwalificeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Cebby schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Die link gaat niet helemaal naar een lijstje volgens mij.
Oeps, aangepast. 🙄

En wat aanpassingen betreft: kleine beetjes hier en daar helpen al, neem ik aan. Een deel van de informatie is, zoals je zelf al aangaf, behoorlijk verouderd - iets wat op de wiki van de relevante subreddit ook zo lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 22:20

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik heb een Sharkoon purewriter welke nog niet eens zo oud is. Maar nu de één van de toetsen al kapot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvBrdKYWNqp3pcN5UaYPS7BrMew=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ohjjXfyCtrokftlr3O94uFlu.jpg?f=user_large
Weet iemand of dit nog te repareren is of kan het de kliko in?

Extra info: Voor de foto is de caps eraf. Maar dat is het probleem niet. Het probleem zit in het binnenwerk van de switch.
Ik kan nergens schroefjes vinden om de onderkant te openen, ook niet onder de rubber voetjes.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Vishari Beduk schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:13:
Ik heb een Sharkoon purewriter welke nog niet eens zo oud is. Maar nu de één van de toetsen al kapot.

Extra info: Voor de foto is de caps eraf. Maar dat is het probleem niet. Het probleem zit in het binnenwerk van de switch.
Ik kan nergens schroefjes vinden om de onderkant te openen, ook niet onder de rubber voetjes.
Misschien dat iemand anders iets zinvols kan toevoegen, maar ik zou neigen naar recycling.

De switches zijn zo te zien Kaihl Low Profile, dus die zijn nog wel te vinden. Dat is dan los van de tijd die in het solderen en zo gaat zitten. Persoonlijk zou ik denk ik een nieuw bord uitzoeken, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken, natuurlijk. Low-profile borden zijn minder gangbaar, hoewel sowieso Sharkoon ze nog steeds verkoopt natuurlijk.

Qua openen moet je misschien op zoek naar schroefjes aan de bovenkant, dus ergens onder de toetsen. Dat werkt voor mijn toetsenbord ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Als het om een plastic behuizing gaat zitten er vaak nokjes en dat zorgt dan voor een klik systeem.

Was bij mijn Leopold ook. Loshalen en een switch vervangen moet goed te doen zijn.

Mocht t je niet lukken dan kan ik er mee helpen

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaronito
Mijn keychron Q1 opgebouwd met Black ink V2 en de 2 sheets vervangen voor silicone.
everglide v2 stabs, holee mod en gelubed. met Akko brad asa keycaps

Moet wel zeggen dat de silicone veel van het pingen van het frame wegneemt. al blijft het en is de beste keus toch rond de schroefgaten wat bandaid doen om volledig vrije ping bord te hebben.

de 2 sheets die er origineel inzaten nam ook alle flex weg, nu met de silicone heb ik nog redelijk wat flex overgehouden.

Maar ben niet uitermate tevreden hoe het bord klinkt. al zeker de de stabs niet en zeker de spacebar niet.
de kDB67 klinkt dan wel veel beter dan dit bord. er komt nog een FR4 plate aan hopelijk biedt deze wat andere klank aan. want het bordt klink nogal leeg.

ook even akko radiant red switches geprobeerd op het bordt en klinkt al wat beter dan met black ink v2
maar moet deze nog eens luben vooraleer ik ze in het bordt eens probeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYR0GUQeqMqpm5FGc-6B_2GDC-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mouA6cyULJCgQhWfL5dc7aCW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er aan welk geluid je wilt natuurlijk. Ik ken dit bord niet persoonlijk qua geluid maar siliconen geeft toch al een wat muted geluid en de Black Inks idem.
Zo klinken de Black Inks in mijn stillen Ikki gewoon super saai terwijl Alpaca’s wat meer geluid hebben en wat levendiger klinken.

Mooi bord btw 8)

Van de week nog wat bezig geweest met Bobagums (55g).
Had er enkele na een tip met 3203 geprobeerd meer eigenlijk vind ik ze stock het prettigst. Ze worden minimaal smoother, geluid veranderd minimaal maar ze worden ietsjes minder snappy. Sowieso is het keyword minimaal dus heb ik voor mezelf maar geconcludeerd dat ze stock al erg goed zijn!
Stock zijn ze beter dan Silent Alpaca’s, en die zijn lubed en filmed weer stiller en smoother maar daardoor weer iets karakterloos :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
sapphire schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:41:
Ligt er aan welk geluid je wilt natuurlijk. Ik ken dit bord niet persoonlijk qua geluid maar siliconen geeft toch al een wat muted geluid en de Black Inks idem.
Zo klinken de Black Inks in mijn stillen Ikki gewoon super saai terwijl Alpaca’s wat meer geluid hebben en wat levendiger klinken.

Mooi bord btw 8)

Van de week nog wat bezig geweest met Bobagums (55g).
Had er enkele na een tip met 3203 geprobeerd meer eigenlijk vind ik ze stock het prettigst. Ze worden minimaal smoother, geluid veranderd minimaal maar ze worden ietsjes minder snappy. Sowieso is het keyword minimaal dus heb ik voor mezelf maar geconcludeerd dat ze stock al erg goed zijn!
Stock zijn ze beter dan Silent Alpaca’s, en die zijn lubed en filmed weer stiller en smoother maar daardoor weer iets karakterloos :+
Thx

Ja idd de black inks v2 zijn al redelijk gedempt. Ik wil meer geluid zoals de boba u4t op de kdb67. En heb daarom de boba linears 55g gekocht. Geen idee of we over de zelfde switch spreken? Omdat die blijkbaar bijna hetzelfde geluid produceren als de boba4ut.

Het bord is mooi en typt prettig met veel flex dankzij de silicone die dunner gegoten is of de 2 sheets die er in zaten zonder flex. Kwa geluid merk ik niet zoveel verschil of je nu silicone gebruikt of de foam sheets.
Het meeste dat verschil maakt voor mij is de bandaid tussen de bottom and top plate en zorgde voor Geen ping meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prOnorama2
dnzm schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:19:
Als ik dan die prijzen en levertijden zo zie, vind ik het iets minder erg dat ik een setje Honey Milk bij tante Alie heb besteld, die heb ik met een weekje binnen gok ik zo. Dan maar iets minder voorop lopen. ;)
Deze bedoel je denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jLTtRCT.jpg

Besteld bij Epomaker als "140 Keys Honey and Milk PBT XDA Keycaps set" die kwam in generieke doos zonder branding.

Ook switches en wat andere zooi van KBDfans zijn binnen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cHLxXdC.jpg

PS: als je zonder op te letten iets uit een group buy meebestelt kan het zijn dat je hele order wordt opgehouden voor lange tijd...gelukkig heb ik de order kunnen splitsen dus komt er ergens Q1 2023 of zo nog een deskmat aan wat ik dan ongetwijfeld vergeten ben :+

Ook setje Tai Hao ABS -- England Blue keycaps gekocht (bij Candykeys), ik vind ze mooi maar geen gouden combo met een Epomaker EP84 75% bord:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JSUyDYT.jpg

Tai Hao verkoopt dan wel een 1.75U R-Shift en andere blanco caps maar helemaal goed krijg je het nooit en om voor 5 toetsen die € 3 kosten maar met verzend- en inklaringskosten misschien wel € 40 gaat mij te ver dus deze set is bestemd voor een toekomstig TKL bord.

Ik heb nu de Milk & Honey XDA keycap set erop gedaan en die combineert wel vrij goed met een 75% bord:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wWy4rlK.jpg

Nu wachten op een geschikt TKL bord (Keychron Q3 is een kandidaat)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Yep, die inderdaad. Al had ik het niet bij Epomaker weg. Ben ook benieuwd of het in een doos geleverd wordt voor die €15 inc verzending...

Ziet er goed uit in ieder geval, hopelijk heb ik mijn prullaria snel binnen en kan ik ze er ook opprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vishari Beduk schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:13:
[Afbeelding]

Je zult de behuizing open moet klikken via de randen. De versie met alu top plaat heeft schroefjes, de nieuwere plastic versie heeft dat inderdaad niet.

Er zitten PG1350 choc low profile switches op, die kan je prima vervangen, maar dan moet je de oude eraf solderen en een nieuwe switch terugplaatsen.

Splitkb in Nederland verkoopt diverse van deze switches:
https://splitkb.com/collections/switches-and-keycaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand toevallig waar ik mini USB connectors kan vinden voor custom kabels? Kan ze wel op Ali halen, maar dat duurt naar schatting weer een maand ofzo. Is er geen Nederlandse webshop met die connectors op voorraad? Heb ze tot nu toe alleen bij Mouser gevonden, maar 20 euro verzendkosten is iets teveel van het goede...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Nieuwe Akko CS silver switches:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 22:20

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

djunicron schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Je zult de behuizing open moet klikken via de randen. De versie met alu top plaat heeft schroefjes, de nieuwere plastic versie heeft dat inderdaad niet.

Er zitten PG1350 choc low profile switches op, die kan je prima vervangen, maar dan moet je de oude eraf solderen en een nieuwe switch terugplaatsen.

Splitkb in Nederland verkoopt diverse van deze switches:
https://splitkb.com/collections/switches-and-keycaps
Bedankt :)
ik zal eens kijken of het zinvol is
ik kwam er inmiddels achter dat de toets het beter doet zonder het hoedje (dus zoals op de foto)
en je kan de feitelijke metalen schakelaar zien zitten onder het plastic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sCpJY_JcPOvdoBz9lz87Z5RXks=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XzurQULciySqmOv0UTKMsqLV.jpg?f=user_large

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Mal dat-ie het zonder keycap (de term voor dat hoedje 😁) wél doet. Consistent goed of iets-beter-maar-nog-steeds-pet? Hoe dan ook, dat hele blokje zou uiteindelijk vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dnzm schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Yep, die inderdaad. Al had ik het niet bij Epomaker weg. Ben ook benieuwd of het in een doos geleverd wordt voor die €15 inc verzending...

Ziet er goed uit in ieder geval, hopelijk heb ik mijn prullaria snel binnen en kan ik ze er ook opprikken.
Waar heb je die set voor €15 vandaan ?

Overigens is het me nu eindelijk gelukt om de backspace van mijn KBD goed te krijgen, liep zo slecht dat eht leek alsof er een zware tactile onder zat.

Vreemd genoeg liep de switch goed, de stabs zonder switch ook goed alleen samen niet :?
Nouja alles losgehaald, kwastje er even langs gehaald en nagekeken en weer gemonteerd en het liep weer/nog aan. Uiteindelijk de schroeven van de stabs iets losser gedraaid en nu loopt het geheel beter. Schroeven zaten niet overdreven vast want daar ben ik niet val maar wel bijzonder.
Ook de poron sheet er uit gehaald en dat veranderd het geluid meer dan ik verwacht had :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

sapphire schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Waar heb je die set voor €15 vandaan ?
Hierzo (edit: link verwijderd, deze seller is een prutser), maar ik zie dat ze in de tussentijd de prijs nog even lekker omhoog hebben geyeet. Boefjes.

[ Voor 20% gewijzigd door dnzm op 12-02-2022 12:13 . Reden: link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
dnzm schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Hierzo, maar ik zie dat ze in de tussentijd de prijs nog even lekker omhoog hebben geyeet. Boefjes.
Die is zo te zien met extra Japanse tekens, ze hebben 2 versies (Engels met of zonder Japanse tekens), is dus even opletten bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

prOnorama2 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:24:
[...]

Die is zo te zien met extra Japanse tekens, ze hebben 2 versies (Engels met of zonder Japanse tekens), is dus even opletten bij bestellen.
Hm, da's een goeie, dat was me tot nog toe nog niet opgevallen, en dat terwijl ik wel degelijk weet dat de meeste van die sets inderdaad in twee (of soms meer, je komt ze ook wel eens met Russische en soms zelfs Koreaanse varianten tegen).

Ik zal eens een berichtje naar de verkoper doen, want als ik dat orderoverzicht zo zie, is dat nog lang de deur niet uit gegaan; misschien kan ik 'm nog wisselen of cancelen. Bedankt dat je me er even op wijst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
dnzm schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:32:
[...]

Hm, da's een goeie, dat was me tot nog toe nog niet opgevallen, en dat terwijl ik wel degelijk weet dat de meeste van die sets inderdaad in twee (of soms meer, je komt ze ook wel eens met Russische en soms zelfs Koreaanse varianten tegen).

Ik zal eens een berichtje naar de verkoper doen, want als ik dat orderoverzicht zo zie, is dat nog lang de deur niet uit gegaan; misschien kan ik 'm nog wisselen of cancelen. Bedankt dat je me er even op wijst!
En dan heb je ook nog verschillende profielen (Cherry, XDA etc.) dus dat maakt het zoeken er niet makkelijker op...

Ter referentie, ik heb 'm hier vandaan: https://epomaker.com/coll...oney-and-milk-keycaps-set

Zo te zien heeft de Engelse set 140 keycaps en de Engels-Japanse 137, dat helpt misschien ook wat met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

dnzm schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Hierzo, maar ik zie dat ze in de tussentijd de prijs nog even lekker omhoog hebben geyeet. Boefjes.
Deze zijn iets goedkoper:

https://nl.aliexpress.com/item/1005003282289229.html

Wel geleverd in een standaard bruine doos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oZ4r5oWFRg6qkR6la8jdTjRVW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OI7foTmrXuUtOiiX1FPZGJ1E.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door ricjuh op 27-01-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

prOnorama2 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:19:
[...]

En dan heb je ook nog verschillende profielen (Cherry, XDA etc.) dus dat maakt het zoeken er niet makkelijker op...
Ja, het is opletten. Meestal zijn die Honey Milk/Milk/Matcha/Shimmer etc setjes wel XDA en de GMK-clones Cherry, maar er zijn uitzonderingen inderdaad.

Ik had de verkoper nog benaderd en die zei dat ze default Engels verschepen, dus we zullen zien. Dit is mijn eerste setje XDA, gewoon om te zien of ik dat prettig vind tikken, en of het in het echt ook zo smooth oogt - en die uniforme cap-hoogtes maken het ook makkelijker om bepaalde toetsen om te wisselen (ik heb daar een blogje over gepend maar ik weet eigenlijk niet of ik dat hier zomaar neer kan knallen - mods?).

Oei, en dan zie ik deze en dan heb ik zoiets van "oeh ja, ik wil een vim-keycap voor op Esc", maar de cap die daar altijd voor te krijgen was, is niet XDA...

[ Voor 11% gewijzigd door dnzm op 27-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

ricjuh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Wel geleverd in een standaard bruine doos:
Ze worden ook vaak genoeg in een zak geleverd volgens mij, dus een bruine doos is nog weelde 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 10:04
Na jaren lang op Cherry MX red te hebben getypt afgelopen week een toetsenbord gekocht met Kailh Blues. Moet zeggen, ik vind de feedback heerlijk, maar wat maken die dingen een herrie.

Maar hetzelfde toetsenbord gekocht met Brown, in de hoop dat ze hetzelfde aanvoelen als de Blues, maar met minder geluid.

Toch wel een sprong in het diepe soms. Is gewoon een beetje uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ronnie N schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:00:
Na jaren lang op Cherry MX red te hebben getypt afgelopen week een toetsenbord gekocht met Kailh Blues. Moet zeggen, ik vind de feedback heerlijk, maar wat maken die dingen een herrie.

Maar hetzelfde toetsenbord gekocht met Brown, in de hoop dat ze hetzelfde aanvoelen als de Blues, maar met minder geluid.

Toch wel een sprong in het diepe soms. Is gewoon een beetje uitproberen.
Heb nu ook per toeval browns omdat ik een sample mocht houden en die hadden ze niet beschikbaar in reds. Merk er niet zo heel veel verschil mee met reds, zal vast ook per soort switch verschillen hoe heftig de tactile bump is ook (low profile dus dat is ook al anders). Maar blues mocht ik sowieso nooit op het werk reviewen vanwege de pokkeherrie :+ Vind het persoonlijk ook veel te heftig, dat geluid is echt nergens voor nodig behalve jezelf en anderen gek maken..ik waardeer rust ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1 ... 86 ... 158 Laatste