@
Henkie Als eigenaar van een Ikki68 en KBD67 Lite en oud-eigenaar van een GK68.....wat zoek je precies of wat verwacht je ?
Nu mijn GK weg is moet ik eerlijk zeggen dat het bord echt wel goed was voor de prijs. Om gelijk met het grootste nadeel voor mij te beginnen; de software, OMG wat was dat matig. Rommelige en onlogische GUI, instellingen die vergeten werden en het niet kunnen mappen van de basis layer. Al werd het wel met elke update iets beter.
Aan de andere kant is het bord niet duur en extreem modbaar, ik had mijne tot de nok gevuld met neopreen(strips) waardoor het holle geluid vrijwel geheel weg was en er wat massa bijkwam.
Het blijft een platemount bord dus de aanslag is en blijft vrij stevig zelf als je alle mounting punten op 4 na verwijderd.Ik vond het best fijn en zeker emt stevige tactiles kon dat best een lekker geluid geven.
Stabs had ik geclipped, 'band-aid er onder (later weggehaald) en tussen de plate en de stabs en natuurlijk gelubed en ik vond ze eigenlijk best goed klinken op het einde

Tapemod, PE-foam mod, nette keycvaps en het was een 'thocky-as -hell' bord

Gooi er eventueel een setje betere stabs in voor een tientje bv met een holee mod en gaan.
De KBD67 lite is leuk maar of ik die de meerprijs helemaal waard vind ben ik zelf nog steeds niet uit
Nou had ik de GK68 voor een erg scherpe prijs gekocht op Ali en is de KBD zeker het dubbele dus dat speelt mee.
Beide hebben een ABS case wat bij de KBD uit twee helften bestaat waardoor je gewoon een naad voelt, het ABS is dunner en voelt imho gewoon goedkoop aan. De 'gasket-mount' vind ik mwa, er zit niet echt veel bounce in maar icm. de PC plate is de aanslag wel een stuk zachter.
Er kan minder vulling in de bodem dus minder massa, al lijkt vloeibaar silicone hier wel een oplossing te zijn maar dat kan natuurlijk ook met de GK68

Qua stabs heeft de KBD wel screw-in stabs maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog helemaal niet gehad heb dat ik dacht van "jeetje wat is dit veel beter zeg"

Ja ze zitten direct goed vast dat wel maar verder....
VIA is wel een pluspunt al moet ik zeggen dat die op één of andere reden minder soepel werkt als bij mijn Ikki maar wel stukken beter dan de GK-software.
Qua modbaarheid en upgrade mogelijkheden is het KBD-ststeem wat makkelijker dat wel.
Ikki68 is wat mij betreft daar weer een stapje bovenop. Nét iets luxer en uitgebreider allemaal maat nét iets duurder.
PC case voelt en klinkt stukken beter dan ABS, standaard mute silicon voor in de case, 'gasket' systeem is uitgebreider en meer te customizen al valt dat met de stock alu-plate tegen qua feel. Wel veeeel opties te krijgen en sinds de R2 is dat helemaal veel meer. Verkrijgbaarheid is wel direct de minste van de drie van zowel bord als accessoires.
VIA is letterlijk aan-en-gaan met dit bord!
Nadelen zijn er ook uiteraard, bord is bijna TKL breedte, standaard geen stabs bijgeleverd (en sinds R2 dunne PCB dus niet alles past standaard) en RGB is mwa stock.
@
Whaam Hoe weet je dat? Ik ga ze nu nog meer in de gaten houden
@
djunicron Wat een post weer:9 om op wat switches in te gaan.
Aqua Kings hoor ik wisselende verhalen over, wat je over die toleranties schrijft en die lube inderdaad. Heel wisselend allemaal.
Als alternatief komt de Ice Candy inderdaad naar voren maar iets zware veer en moet ik weer andere lube/olie kopen wat me een beetje tegen staat.
Dat je geen Black Ink V2 fan bent wist ik, iets staat mij ook tegen bij ze. Ik vind ze wel lekker klinken overigens alleen relatief duur en dan nog spring swappen....Overigens nu voor ca €45 per 70 in de aanbieding nu dus dat is redelijk.
Gateron CJ's; toevallig las ik net voor je post datzelfde over ze bij de Thermingoat. Dat is zo ongeveer de enige die dat beschrijft en op YT reviews komt dat amper naar voren. Zou een optie zijn om die even snel een klodder 205 te geven.
JWK's hmmm teveel switches, teveel meningen en dit typend vanaf Alpaca's waar ik niet 100% tevreden over ben helpt ook niet
KTT rose klinkt goed maar erg licht met 43gr actuation en 55gr bottom out. Voor de prijs zou ik ze bijna gewoon bestellen puur omdat ik het leuk vind om budget lineairs te proberen

Wilds moeten dat geen TTC's zijn?
Deze?
Klinkt niet verkeerd maar lastig te vinden
LCET's ga ik eens zoeken, na je aanbeveling en mijn eigen goede ervaring van de Jokers wil ik ze zeker bekijken. Die Jokers zijn de enige tactile die ik nog heb maar ze gaan zeker niet weg
En qua veren, ik ben gelukkig niet super kritisch en heb verschillende switches gebruikt. Ergens tussen de 55~62gr bottom out vind ik prettig (Jokers 58g, Gat. Yellows 60g, Alpaca 62g, silent Alpaca 62g, Boba u4s 62g). Iets lichter kan ook maar bv. de 70/80g van de Black Inks lijkt me te vermoeiend voor een langere periode.
Merk sowieso dat hoe meer reviews ik kijk hoe meer gezeik ik het vind

Ik wil gewoon een setje (semi) endgame achtige switches voor mijn hoofdbord die mee kunnen naar een eventuele upgrade (Vega of een mode sixtyfive) in de toekomst en dan kop ik er nog wel een rits budget-linears bij om lekker mee te klooien (JWK blacks, AKKO rose red/matcha green, de zojuist genoemde KTT rose.