Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

Lethalis schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:16:
[...]

Als je deze bedoelt, dan klopt ten eerste de omschrijving niet met de titel. Ze adverteren hem met MX Brown, maar in de tekst staat alsnog Silent Red.

Daarnaast vind ik hem in die kleurstelling echt minder mooi.
Oh, daar zeg je zo wat! Dat was me niet eens opgevallen.

Ik ben met je eens dat de kleur van de jouwe wel wat prettiger is, ja.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
En deze dan? (ondanks dat het een Ducky is):

Afbeeldingslocatie: https://www.alternate.nl/p/o/n/Ducky_One_2_Skyline_TKL_DKON1887__Gaming_toetsenbord@@ntzuzac1_30.jpg

https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1399340

Cherry MX Brown en doubleshot PBT caps :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Chiron schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:28:
En deze dan? (ondanks dat het een Ducky is):
Ik vind de Skyline een mooi toetsenbord om te zien, maar is die niet even hoog als de Ducky One 2 RGB TKL die ik teruggestuurd heb? :D

Misschien als ik eerst mijn bureau verbouw zodat het lager kan _O-

PS
Deze had ik eerder al bijna besteld... ik ging echter voor de RGB omdat die wel op voorraad was en de Skyline (nog steeds) niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 31-12-2021 15:21 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Cebby schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:25:
[...]

Hoe ik een 65% gebruik? Gewoon overal voor. Er zit gewoon een delete op en F toetsen zitten onder een layer onder de cijfers. Dus shift+f6 is shift+fn+6.
Wat voor mij een absolute dealbreaker is, is dat Escape en de tilde/backtick op dezelfde knop zitten. Die heb ik allebei nodig, en dusdanig vaak dat er een fn-knop voor nodig hebben echt een drempel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
dnzm schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 21:41:
[...]

Wat voor mij een absolute dealbreaker is, is dat Escape en de tilde/backtick op dezelfde knop zitten. Die heb ik allebei nodig, en dusdanig vaak dat er een fn-knop voor nodig hebben echt een drempel is.
Mja datzelfde heb ik met de functietoetsen. Hoe oubollig het ook klinkt, werk ik regelmatig aan een Windows Forms pakket dat hoofdzakelijk wordt bestuurd met de *tromgeroffel* functietoetsen :)

Ik kan hele schermen doorlopen / testen door alleen maar functietoetsen achter elkaar in te drukken.

Maar goed, ieder zijn ding. Het leuke van mechanische toetsenborden is dat je die vrijheid ook hebt :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dnzm schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 21:41:
[...]

GK68X/xs

65% mét aparte tilde toets ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat als je die op een andere positie zou mappen of bijvoorbeeld de functietoetsen vervangt en de normale nummers op de layer zet, het best wel snel went. Of je gaat voor een 75% bordje, dan blijft je ze behouden zonder dat het heel meer ruimte in neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

75% is wel waar ik nu naar neig, inderdaad. Een K2 of een EP84, zoals het er nu voor staat. De K2 is wat makkelijker en sneller te bestellen en daarvan heb ik een redelijk idee van hoe stevig hij is, wireless is handig maar geen must-have. De EP84 is wat goedkoper en zou caps-technisch iets beter moeten zijn (PBT vs ABS op de Keychron), en verlichting achter een fn-combo gestopt ipv een dedicated knop op een toplocatie.

Is er iemand die beide borden onder handen heeft gehad en er nog iets zinnigs over kan zeggen?

Trouwens: nog een prettig nieuwjaar met de beste clicks en clacks gewenst, allemaal!

[ Voor 7% gewijzigd door dnzm op 02-01-2022 20:19 . Reden: prettig nieuwjaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt hoor die KBDfans films zijn serieus k*t!

Nu al meerdere Alpaca's gehad die een tikkend/schrapend geluid maakte, maak ik de switch open om vervolgens te zien dat de film verschoven is en de stem er langs schraapt :(
70 Alpaca's en nu al iets van 8x dit gehad. 3x70 switches met TX film gedaan en nog 0x gehad.

Echt hoor het enige positieven tot nu toe aan die krengen was dat ze verkrijgbaar waren :+

Overigens een vraagje; ik ben aan het kijken naar de siliconen demper voor de KBD67 lite maar aan de andere kant ook geen zin om er veelgeld aan uit te geven aangezien het een enigszins budget build moest worden en ik nog steeds niet kapot ben van de PC plate.
Dus zitten kijken naar zelf siliconen gieten maar dat is naar wat ik vind nog prijziger (al kun je daar waarschijnlijk meerdere borden mee doen).
Kost dat gewoon een paar tientjes of zit ik naar de verkeerde soorten te kijken ?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
sapphire schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:00:
Echt hoor die KBDfans films zijn serieus k*t!

Nu al meerdere Alpaca's gehad die een tikkend/schrapend geluid maakte, maak ik de switch open om vervolgens te zien dat de film verschoven is en de stem er langs schraapt :(
70 Alpaca's en nu al iets van 8x dit gehad. 3x70 switches met TX film gedaan en nog 0x gehad.

Echt hoor het enige positieven tot nu toe aan die krengen was dat ze verkrijgbaar waren :+

Overigens een vraagje; ik ben aan het kijken naar de siliconen demper voor de KBD67 lite maar aan de andere kant ook geen zin om er veelgeld aan uit te geven aangezien het een enigszins budget build moest worden en ik nog steeds niet kapot ben van de PC plate.
Dus zitten kijken naar zelf siliconen gieten maar dat is naar wat ik vind nog prijziger (al kun je daar waarschijnlijk meerdere borden mee doen).
Kost dat gewoon een paar tientjes of zit ik naar de verkeerde soorten te kijken ?
Je kijkt naar de goeie soort. De mijne kostte rond de 40 euro uit mijn hoofd, maar daar doe je dan ook gelijk 6/7 toetsenborden mee. Totaal heb je 1 kilo. Er gaat rond de 150 gram in een bord (afhankelijk van het formaat)

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 3% gewijzigd door YaaD op 03-01-2022 07:42 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaaD schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:39:
[...]

Je kijkt naar de goeie soort. De mijne kostte rond de 40 euro uit mijn hoofd, maar daar doe je dan ook gelijk 6/7 toetsenborden mee. Totaal heb je 1 kilo. Er gaat rond de 150 gram in een bord (afhankelijk van het formaat)

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Thanx :)
Die had ik inderdaad gevonden maar dan via de fabrikant zelf en iets duurder :+
De hoeveelheid borden valt mij mee, ik had er 2~3 verwacht met 1KG en dan een hogere prijs dus dan vond ik het niet super interessant tov een losse demper maar meerdere borden voor die prijs is best interessant.
Hopen dat het ook een beetje lang houdbaar is want ik heb geen complete collectie waar ik dat gelijk bij wil doen.
Krijg wel weer zin in een nieuwe build, zeker nu ik mijn GK68 kwijt ben O-)
Ben alleen nog steeds erg tevreden met mijn Ikki dus was ik al aan het kijken naar een macro/numpad of een compacte 40% voor erbij :+

@Djankie Op de bodem van de lower case.
https://kbdfans.com/produ...lite-bottom-case-silicone

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 03-01-2022 08:54 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
sapphire schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:00:
; ik ben aan het kijken naar de siliconen demper
Wat bedoel je hiermee? Waar zet je dit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:47

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb de space even getest met een Gat Brown die ik nog had liggen: wereld van verschil! Ik dacht dat ik de stabs overlubed had, maar het is juist super smooth. De upstroke van de U4s die ik gebruikte was redelijk edgy (weet niet hoe je het noemt, maar totaal niet 'rounded'). Ik had nog 3 reserve switches liggen, en een daarvan was meer afgerond in zijn upstroke. Deze nu onder de space gezet en het is opeens een hele andere aanslag geworden :o

Dan issie nu toch echt af:

KBD67 Lite
Durock v2 stabs + Holee mod
Boba U4s
AKKO Macaw keycaps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvxNPT-cOHv5UZohFp3b0Pl8FQk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvYpnGpedtf2t5QsmePa1u2q.jpg?f=fotoalbum_medium

Toch maar eens kijken naar een bottom silicone. @sapphire Ik ben benieuwd naar je avontuur met zelf gieten ;)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Heeft iemand nog een keychron discount code?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Vandaag weer pakketje switches binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZqtlY2dXR5iU3rte6wbKZxQhhk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mEJTeWjIOvLS1TAnes2wcD1o.png?f=fotoalbum_large

Limited edition Akko Starfish, ben nog aan het twijfelen om ze meteen te luben of eerst stock uit te proberen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
Gelijk luben

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQmzkh0O3of5Z6Yjuq_1so5eFMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LdJNknyvVmljix9FsOLgNDNG.png?f=fotoalbum_large

;) Dacht begin t jaar maar met een meme....

[ Voor 0% gewijzigd door ParaNoja op 04-01-2022 02:22 . Reden: En de beste wensen mensen ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Laatst online: 21-09 14:59
dnzm schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:17:
75% is wel waar ik nu naar neig, inderdaad. Een K2 of een EP84, zoals het er nu voor staat. De K2 is wat makkelijker en sneller te bestellen en daarvan heb ik een redelijk idee van hoe stevig hij is, wireless is handig maar geen must-have. De EP84 is wat goedkoper en zou caps-technisch iets beter moeten zijn (PBT vs ABS op de Keychron), en verlichting achter een fn-combo gestopt ipv een dedicated knop op een toplocatie.

Is er iemand die beide borden onder handen heeft gehad en er nog iets zinnigs over kan zeggen?

Trouwens: nog een prettig nieuwjaar met de beste clicks en clacks gewenst, allemaal!
Ik heb alleen de EP84 en ben gematigd positief: wat mij tegenstaat is de positie van de Delete key in de rechterbovenhoek -ben een slordige typer!- en de pijltoetsen die geen afscheiding hebben. Ik heb de Keychron K2 niet maar die heeft vrijwel dezelfde layout zo te zien.

Even ter vergelijking, EP 84 (75%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22c2aEWhAVC3gGJOx4RqPgYpr9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFtffT7uXic5ttbDsxXUWDYv.jpg?f=fotoalbum_large

Keychron Q2 (65%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8vU-9PphGpopg9YXs2uFSj8xWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DGZVIQulbRaGL8FXGMt8Dkuv.jpg?f=fotoalbum_large

Dat tweede bord heeft -voor mij- een fijnere layout maar dat is dus iets wat je zelf moet uittesten ;)

(Waarschijnlijk komt er voor thuisgebruik een TKL in hier)

Post is ook een reminder om voor je besteld goed op de layout te letten! (ik kan de switches wel vervangen en ben daar ook mee aan het 'klootviolen' maar de layout veranderen kan met dit bord niet denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

prOnorama2 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Dat tweede bord heeft -voor mij- een fijnere layout maar dat is dus iets wat je zelf moet uittesten ;)

(Waarschijnlijk komt er voor thuisgebruik een TKL in hier)

Post is ook een reminder om voor je besteld goed op de layout te letten! (ik kan de switches wel vervangen en ben daar ook mee aan het 'klootviolen' maar de layout veranderen kan met dit bord niet denk ik).
Ik heb hetzelfde:
Bij 60% mis ik de dedicated pijltjes en del toets
65% is prima layout, maar lastiger met custom keycaps

Daarna zou ik ook direct naar TKL gaan ipv 75% vanwege de op elkaar gestapelde layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb dus interesse in de Keychron K1 v5, omdat die met Mint switches mogelijk is. Maar ik zie nu ook de K1 SE op de site staan. Verschil tussen de twee: SE is iets goedkoper, heeft een plastic bottom en vooral, wel te koop.

Nu heb ik een Ducky, Ajazz en CM Storm die allemaal wel wat van plastic body hebben. Wat maakt de aluminium onderkant uit tov plastic, waarom zou ik voor een full alu moeten gaan? En is er een vergelijkbaar alternatief als de Keychron K1 die vergelijkbare switches heeft? Of anders: waarom zou ik niet voor de K1 SE gaan, maar voor een andere plank?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ricjuh schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb hetzelfde:

Daarna zou ik ook direct naar TKL gaan ipv 75% vanwege de op elkaar gestapelde layout
Meeste keycap sets hebben toch wel basic 65% support? Zolang het een standaard 65% is er genoeg keuze in verschillende prijs categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

prOnorama2 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:57:
[...]
Ik heb alleen de EP84 en ben gematigd positief: wat mij tegenstaat is de positie van de Delete key in de rechterbovenhoek -ben een slordige typer!- en de pijltoetsen die geen afscheiding hebben.
Dat van die Delete, is dat omdat het je te ver is (wat ik me kan voorstellen)? Desondanks, in tegenstelling tot de K2 zit-ie in ieder geval in een hoek, wat waarschijnlijk net dat beetje makkelijker te bereiken is dan op de K2, waar-ie tussen twee andere toetsen zit, waarvan eentje dan ook nog eens de verlichting regelt - als ik iets niet van Keychron begrijp, is het die verspilling...

Is dat (samen met die cursortoetsen dan) de enige reden dat je gematigd positief bent?
Ik heb de Keychron K2 niet maar die heeft vrijwel dezelfde layout zo te zien.
<knip>
Dat tweede bord is een 65%, een betere vergelijking is dan de Q1 die net als de EP84 en K2 ook 75% is. En, inderdaad, de cursortoetsen wat verder weg. En, potjandosie, ondersteuning voor QMK, zodat je alles kan remappen naar smaak.
Ja, als het om het remappen zou gaan, zou ik inderdaad voor de Q1 moeten gaan, maar die is wel even twee keer zo duur, en momenteel niet te bestellen. Misschien over een jaar of wat de volgende... ;)

Dat gezegd hebbende, ik gebruik Linux, dus in principe kan ik in het OS nog een hoop rechtbreien, en zou ik eventueel SUPER+Backspace oid kunnen remappen naar Delete, als de positie me echt tegenstaat.

Ik ben daar echter niet zo bang voor. Ik heb een tijdje op zo'n miniscuul Apple-bluetooth-plankje gewerkt, waar Del onder fn+Backspace verstopt was (en home/end/pgup/pgdn onder fn+cursors, die dan ook nog eens kleiner waren!), en dat heb ik ook overleefd.

Nee, als de nabijheid van toetsen het issue was geweest, dan zou ik voor een TKL gaan, maar voor mij is de ruimtebesparing juist een feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

ricjuh schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb hetzelfde:

Enige verschil tussen 65% en 75% is toch vooral die bovenste row, lijkt mij? Qua breedte lijkt dat meestal wel hetzelfde te zijn, dus als je met 65% uit de voeten kan, zou 75% niet verkrampter moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The GUI schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:39:
Heb de space even getest met een Gat Brown die ik nog had liggen: wereld van verschil! Ik dacht dat ik de stabs overlubed had, maar het is juist super smooth. De upstroke van de U4s die ik gebruikte was redelijk edgy (weet niet hoe je het noemt, maar totaal niet 'rounded'). Ik had nog 3 reserve switches liggen, en een daarvan was meer afgerond in zijn upstroke. Deze nu onder de space gezet en het is opeens een hele andere aanslag geworden :o

Dan issie nu toch echt af:

KBD67 Lite
Durock v2 stabs + Holee mod
Boba U4s
AKKO Macaw keycaps

[Afbeelding]

Toch maar eens kijken naar een bottom silicone. @sapphire Ik ben benieuwd naar je avontuur met zelf gieten ;)
KBD67 Lite : Check!
Durock v2 stabs + Holee mod : Semi-check want niet op dit bord
Boba U4s : Semi-check want niet op dit bord
AKKO Macaw keycaps : Check!

Al heb ik wel de gele pijltjes er op zitten ipv de blauwe.

Mja verwacht niet teveel van dat gieten hoor want dat kan wel eens lange termijn worden, eigenlijk was ik vandaag aan het typen en had ik voor het eerst dat ik het eigenlijk wel een lekker bordje vond :+
Morgen wil ik er nog een stuk foam in doen die ik zojuist vond en daar houd ik het denk even bij.

Ik had gisteren m'n Ikki mee naar werk en met beide borden krijg ik serieus minstens 1x per dag wel een opmerking van een klant. Meeste vinden het grappig of gewoon raar :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YaaD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w14dKGDKj3_LD67IlZ__ueVXGs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLsjb05H2J3URzcLUivST3UI.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft op zich laten wachten maar daar is ie dan eindelijk. Vanavond aan de gang met de switches en de stabilizers.

Wat een gewicht heeft dat ding zeg :+ Nu nog wachten op de GMK awaken en dan helemaal tevreden. Helaas is die uitgesteld tot mid mei :(

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
YaaD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:49:
[Afbeelding]

Heeft op zich laten wachten maar daar is ie dan eindelijk. Vanavond aan de gang met de switches en de stabilizers.

Wat een gewicht heeft dat ding zeg :+ Nu nog wachten op de GMK awaken en dan helemaal tevreden. Helaas is die uitgesteld tot mid mei :(
Wachttijd viel wel mee toch? GB was in augustus? Zou het snel noemen :p

Ik zou je verwachtingen voor Awaken een beetje bijstellen, denk dat dat wel Q3 wordt. Als lijken ze het tempo een beetje op te pakken. Was gisteren langs bij MyKB.eu en Pono zou in ieder geval snel moeten arriveren daar.

[ Voor 7% gewijzigd door Cebby op 05-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Cebby schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Wachttijd viel wel mee toch? GB was in augustus? Zou het snel noemen :p

Ik zou je verwachtingen voor Awaken een beetje bijstellen, denk dat dat wel Q3 wordt.
O ja zeer zeker voor een keyboard group buy. Albert (host) gaf aan dat ie 1 december begon met shippen en in de discord kreeg iedereen z'n bord al dus daardoor leek het een eeuwigheid :+

edit: 5 augustus besteldatum dus super snel

Wel balen dat GMK zo uitloopt maar ja t is niet anders. Ben ook niet van plan om gauw een nieuwe set aan te schaffen. Dan maar aftermarket ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door YaaD op 05-01-2022 13:25 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

YaaD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:22:
[...]

O ja zeer zeker voor een keyboard group buy. Albert (host) gaf aan dat ie 1 december begon met shippen en in de discord kreeg iedereen z'n bord al dus daardoor leek het een eeuwigheid :+

edit: 5 augustus besteldatum dus super snel
Mijn NK65 is ook uitgesteld van Q4 2021 naar Q1 2022 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricjuh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Mijn NK65 is ook uitgesteld van Q4 2021 naar Q1 2022 ;(
Ik heb eergisteren met Oblotzky contact gehad, en zouden zsm moeten komen.
Zal nog es vragen of hij al een datum heeft.
Shipping blijft lastig momenteel....

@YaaD Plankje al klaar? Ben benieuwd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
ParaNoja schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Shipping blijft lastig momenteel....

@YaaD Plankje al klaar? Ben benieuwd... ;)
Nog niet begonnen. Ook omdat ik er nog geen geschikte switches voor heb gevonden. Ik tik momenteel op Cherry Reds maar twijfel of ik dat ook in een zon duur bord wil zetten. Heb het idee dat ie beter verdient maar aan de andere kant als t lekker tikt waarom niet.

Dus dat is nog t dilemma waar ik mee zit :) Tot die tijd lekker op de plank laten liggen :)

Wellicht een wat betere switch zoeken met dezelfde eigenschappen als de Reds. Of gewoon Alpaca's of Aqua kings..

[ Voor 7% gewijzigd door YaaD op 05-01-2022 15:37 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YaaD :P je hebt ook 'n pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

ParaNoja schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Ik heb deze link gekregen:
https://novelkeys.com/pages/Product-Updates

Hier is de status nog op 'Productie'. Dus we wachten rustig af, volgende week komen wel de keycaps binnen als het goed is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
YaaD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Nog niet begonnen. Ook omdat ik er nog geen geschikte switches voor heb gevonden. Ik tik momenteel op Cherry Reds maar twijfel of ik dat ook in een zon duur bord wil zetten. Heb het idee dat ie beter verdient maar aan de andere kant als t lekker tikt waarom niet.

Dus dat is nog t dilemma waar ik mee zit :) Tot die tijd lekker op de plank laten liggen :)

Wellicht een wat betere switch zoeken met dezelfde eigenschappen als de Reds. Of gewoon Alpaca's of Aqua kings..
Niets mis met reds toch, als jij daar blij mee bent. Alpacas zijn wel nice, maar ik vind ze nog steeds redelijk vergelijkbaar met elke andere JWK switch. Dus op zich zijn daar genoeg alternatieven te vinden.

Misschien anders KTT Grapefruit? Heb ook begrepen dat de TTC Wilds erg smooth zijn zonder lube. Die klinken ook wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
dnzm schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:29:
[...]

Dat van die Delete, is dat omdat het je te ver is (wat ik me kan voorstellen)? Desondanks, in tegenstelling tot de K2 zit-ie in ieder geval in een hoek, wat waarschijnlijk net dat beetje makkelijker te bereiken is dan op de K2, waar-ie tussen twee andere toetsen zit, waarvan eentje dan ook nog eens de verlichting regelt - als ik iets niet van Keychron begrijp, is het die verspilling...

Is dat (samen met die cursortoetsen dan) de enige reden dat je gematigd positief bent?
Idd ik vind de 'normale' positie van de Delete key rechtsboven de Enter toets prettig werken. Ik ga kijken of ik met Windows software - de Keycool software krijg ik niet werkend- een paar toetsen kan remappen (Del en Home naar beneden en PgUp/PgDn naar boven lijkt me al een hele verbetering).

Ik ben verder ook wat minder positief over:
- switches (Gateron Brown), maar die zijn te vervangen (heb lineaire Gateron Yellow switches besteld)
- OEM profiel is wat hoog ik heb XDA keycaps besteld om te kijken of dat lekkerder werkt)
- geen per key RGB (wel overbodige flashy lichteffecten, maar idealiter moet je zelf kunnen uitmaken of je een discobord wilt of b.v. alleen de Q pimpelpaars verlicht wilt hebben).
- niet werkende software om keys te remappen/RGB te regelen
+ prijs
+ strak uiterlijk
+ dimbare RGB verlichting

Verder is het testen: heb een Gateron Blue (clicky) switch onder de Q toets gezet en een Red (lineair) onder de spatiebalk. Die blauwe switch maakt dusdanig herrie dat ik daar niet snel mee verder ga experimenteren. Maar goed daar was de switchtester voor ;)
dnzm schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:29:

Nee, als de nabijheid van toetsen het issue was geweest, dan zou ik voor een TKL gaan, maar voor mij is de ruimtebesparing juist een feature.
Zou je dan niet juist naar 65% bordjes -met de mogelijkheid om keys te remappen als je speciale wensen hebt- kijken voor nog meer ruimtebesparing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

prOnorama2 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:32:
[...]

Idd ik vind de 'normale' positie van de Delete key rechtsboven de Enter toets prettig werken. Ik ga kijken of ik met Windows software - de Keycool software krijg ik niet werkend- een paar toetsen kan remappen (Del en Home naar beneden en PgUp/PgDn naar boven lijkt me al een hele verbetering).
Ah, dan snap ik wat je bedoelt. Tja, dat moet ik ook nog maar even aankijken, hoe ik dat ervaar. Momenteel zit ik nog op een 100%-toetsenbord, dus wennen wordt het sowieso wel. Maar zoals ik al zei (en jij ook gaat proberen, dus) is alles om te batterijen.
Ik ben verder ook wat minder positief over:
- switches (Gateron Brown), maar die zijn te vervangen (heb lineaire Gateron Yellow switches besteld)
- OEM profiel is wat hoog ik heb XDA keycaps besteld om te kijken of dat lekkerder werkt)
- geen per key RGB (wel overbodige flashy lichteffecten, maar idealiter moet je zelf kunnen uitmaken of je een discobord wilt of b.v. alleen de Q pimpelpaars verlicht wilt hebben).
- niet werkende software om keys te remappen/RGB te regelen
+ prijs
+ strak uiterlijk
+ dimbare RGB verlichting
Voor nu neig ik naar de Keychron K2, dus mogelijk is dat cap-profiel net even iets anders, dat zal ook moeten blijken. De rest zou ongeveer op hetzelfde uitkomen, qua plus- en minpunten, al vermoed ik dat ik juist wel een voorkeur voor bruin zou hebben. Maar dat wordt een testertje of een klein setje rood en/of zwart halen om mee uit te proberen, denk ik.
[...]

Zou je dan niet juist naar 65% bordjes -met de mogelijkheid om keys te remappen als je speciale wensen hebt- kijken voor nog meer ruimtebesparing?
Nee, 65%-bordje is niet smaller dan 75%, ik denk dat je dan aan een 60%-bordje denkt. Om het in Keychron-land te houden (want die heeft al die maten en dat vergelijkt dan wel makkelijk):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgdmIF2IDvLPTsU_1NTLCwYmpXo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aN6RhaaKZv6fkq9QmveI8hJ3.png?f=fotoalbum_large
(edit: ik had de maten van de Q1 en Q2 verkeerd, mea culpa)

De K2 en de EP84 zijn op een paar knoppen na wel redelijk hetzelfde - zou ik echt smaller willen, dan moet ik naar 60%, en dat is me als programmeur en Vim-gebruiker toch net even te gortig. ;)

(@BillSpaarbank / @Natsu: ik kan deze afbeelding eventueel nog wel aanvullen met een 100%-toetsenbord, misschien een leuke aanvulling op de TS?)

[ Voor 4% gewijzigd door dnzm op 05-01-2022 20:18 . Reden: Maten aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan prima leven met 75%, maar heb tot nu toe een voorkeur voor TKL. Ik ben echter gewoon een bureaucratische kantoormol, zeker geen programmeur, dus het gaat mij vooral om de ruimte van de lay-out en de luiheid om geen toetsencombinaties te onthouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Cebby schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Niets mis met reds toch, als jij daar blij mee bent. Alpacas zijn wel nice, maar ik vind ze nog steeds redelijk vergelijkbaar met elke andere JWK switch. Dus op zich zijn daar genoeg alternatieven te vinden.

Misschien anders KTT Grapefruit? Heb ook begrepen dat de TTC Wilds erg smooth zijn zonder lube. Die klinken ook wel nice.
Heb ook nog Durock L7's liggen waarvan ik nu de springs van ga vervangen. Erg fijne switches maar merk dat ik 67gr nog te zwaar vind. Krijg ook nog KTT Haluhalo binnen welke een mogelijke optie zijn.

Allemaal luxe problemen natuurlijk :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond geprobeerd de KBD67L nog wat te vullen met foam maar dat was geen succes.

De ribben van de onderste helft zitten dusdanig dicht op de PCB dat de tapemod al genoeg was om ze in het poron vel welke onder de PCB zit te drukken.
Tussen de ribben zorgde voor dusdanig veel compressie dat er nul beweging meer zat in de gasket mount.
Dus nog wat neopreen strips erbij gedaan maar het effect ervan blijft minder als bij de GK68, jammer maar niet erg voor op werk. Voorlopig laat ik het hier bij tot ik bedacht heb wat ik verder wil :+

Kreeg nog wel een ideetje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0NBI7ppSZD2hMYvBqupZWYtw8I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIDc1nPU2hZ9ryAJN2WdeowP.jpg?f=fotoalbum_medium

Stukje fineer in 5en gesneden en op elkaar gelijmd, geschuurd en in de olie gezet. Niet perfect maar voor een half uurtje werk…..

En nog wat anders; is het heel vreemd als ik mijn Alpaca’s toch ergens wat plasticky vind klinken/aanvoelen.
Opvallend veel smoother dan mijn Yellows en een prima geluid maar tov andere switches voelt/ klinkt het toch plasticky ergens :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor wie bij Keychron heeft besteld, hoe lang duurde het ongeveer bij jullie voordat de plank bezorgd werd? Ik ga straks die K1 SE maar bestellen, anders komt het er nooit meer van dat ik een degelijk toetsenbord (met voor mij gewenste switch eigenschappen) voor op de bank heb.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:46
Hero of Time schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:02:
Voor wie bij Keychron heeft besteld, hoe lang duurde het ongeveer bij jullie voordat de plank bezorgd werd?
Voor wat het waard is: tussen Kerst en Oud & Nieuw 2020 heb ik mijn K8 besteld bij Keychron. Die is na een week of 2 á 3 binnen gekomen.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Keychron heeft begreep ik erg veel last van de hogere chip prijzen... Vooral omdat ze zo ontzettend veel nodig hebben.

Daarnaast begreep ik dat je inderdaad erg wisselend bediend werd afhankelijk van welke webshop je besteld had. Sommige krijg je je bord in een week bij andere is het voor de webshop (ook grote) maanden wachten.

---

Dan een ander segmentje, ik weet dat ik het beter niet kan doen, dit zo delen vlak voor de GB. Maar wow is echt een pracht bord...

Nu heb ik net al een Mammoth75 binnen als high end 75%, maar die gaat echt er weer uit. Die is z'n geld echt niet waard helaas. Weinig flexibiliteit tot je er heel zwaar op gaat leunen, geluid is vooral door het foam vormgegeven (niet de PE foam laag, die heb ik achterwegen gelaten). Al met al geen aanrader.
Had gedacht gezien de Ikki's dat het potentieel een topper kon zijn, maar nu na een aantal switches erin te hebben gestoken / wat dingen heb aangepast; meh.

YouTube: The Paragon Typing ASMR - Marshmallow Switches

Dit wordt knokken zondag avond. Nog anderen van hier die ervoor gaan? Ga voor Blauw met goud + beide plates + soldeer PCB denk ik. Toch nog even overwegen. Paars en grijs (Gunmetal) zien er ook zo goed uit, heb voor alle 3 eigenlijk ook al setjes liggen die goed zouden matchen...

[ Voor 4% gewijzigd door djunicron op 07-01-2022 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 02:44:

Dit wordt knokken zondag avond. Nog anderen van hier die ervoor gaan? Ga voor Blauw met goud + beide plates + soldeer PCB denk ik. Toch nog even overwegen. Paars en grijs (Gunmetal) zien er ook zo goed uit, heb voor alle 3 eigenlijk ook al setjes liggen die goed zouden matchen...
Ik zit ook klaar. Heb de IC gevolgd en van de week ook de stream van Alexotos gekeken en ben verliefd. Ik ga kijken of ik de Gunmetal variant kan scoren met zilveren accenten en een extra hotswap pcb en beide platen. Ben benieuwd of de website het gaat houden, hopelijk niet al te veel problemen. Is het het handigst om eerst het bord te bestellen en dan de extra's apart? En hoe laat is het nu, staat 8 januari 7 pm gmt +2:00, dus dan 22:00 onze tijd? Begrijp die +2:00 niet helemaal, beetje verwarrend. Maar met maar 75 gaat het zeker knokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Ik zit ook klaar. Heb de IC gevolgd en van de week ook de stream van Alexotos gekeken en ben verliefd. Ik ga kijken of ik de Gunmetal variant kan scoren met zilveren accenten en een extra hotswap pcb en beide platen. Ben benieuwd of de website het gaat houden, hopelijk niet al te veel problemen. Is het het handigst om eerst het bord te bestellen en dan de extra's apart? En hoe laat is het nu, staat 8 januari 7 pm gmt +2:00, dus dan 22:00 onze tijd? Begrijp die +2:00 niet helemaal, beetje verwarrend. Maar met maar 75 gaat het zeker knokken worden.
https://time.is/GMT+2
Dat is de tijdzone waar het 1 uur later is, wij zitten in gmt +1. 18:00 voor ons dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo blij dat ik niet van 75% hou, schrok al bijna na het zien van dit bord :+
djunicron schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 02:44:
Keychron heeft begreep ik erg veel last van de hogere chip prijzen... Vooral omdat ze zo ontzettend veel nodig hebben.

Daarnaast begreep ik dat je inderdaad erg wisselend bediend werd afhankelijk van welke webshop je besteld had. Sommige krijg je je bord in een week bij andere is het voor de webshop (ook grote) maanden wachten.
En ze zijn het product gamma aan het opfrissen wat naar wat ik begreep ook niet echt helpt met de verkrijgbaarheid van de huidige line-up.

[ Voor 79% gewijzigd door sapphire op 07-01-2022 11:34 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:03

Whaam

Meer beter

MatthijsBoog schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:23:
[...]

https://time.is/GMT+2
Dat is de tijdzone waar het 1 uur later is, wij zitten in gmt +1. 18:00 voor ons dus.
Blijft gek, Candykeys zit in Munchen, zelfde tijdzone als wij. Gmt+2 is van Finland tot Zuid afrika grofweg.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MatthijsBoog Ah oke, nooit goed geweest met al die verschillende noteringen, thanks.
Whaam schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Blijft gek, Candykeys zit in Munchen, zelfde tijdzone als wij. Gmt+2 is van Finland tot Zuid afrika grofweg.
Ja, daarom was is ook een beetje confused inderdaad. Had eigenlijk gewoon CET verwacht omdat CK daar ook in zit. Of gewoon de werkelijke tijd in GMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
Het is een mooi bordje. Ik verwacht al een 75%, de bubble75. Anders had ik ook meegedaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 09:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDCnH0V3mJu9-v0W7xGDimpf_A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsnrivzHT8NlAV8lHoalgh28.jpg?f=fotoalbum_large
Lily58, Boba U4T & goedkope amazon XDA PBT keycaps. Totale prijs: ~€160, excl. al het soldeer gereedschap.

Via de moonlander/ergodox uiteindelijk uitgekomen bij een diy alternatief. Een gesplitst toetsenbord leek mij vanuit ergonomisch oogpunt interessant, de bijbehorende prijzen voor de kant en klare opties iets minder. Mbv onder andere https://jhelvy.shinyapps.io/splitkbcompare/ de lily58 gekozen. Nu ik QMK een beetje ontdekt heb snap ik dat er mensen zijn die een kyria/corne ook voldoende toetsen vinden hebben. De overstap van mijn oude Magicforce 68 naar de lily58 was makkelijk gemaakt met de juiste layers, double taps etc. Ondanks dat er 10 toetsen 'ontbreken'.

Solderen was goed te doen, na op twee soldeerkits (aanrader) geoefend te hebben. Als soldeerbout heb ik de pinecil gebruikt, die prima beviel. In totaal ongeveer een dagje mee bezig geweest. Officieel hadden er nog oleds op gemoeten maar die vond ik een beetje overbodig. Jaren geleden had ik een logitech g15, daarvan heb ik het schermpje ook nauwelijks gebruikt.

De typesnelheid is nog niet helemaal terug op het oude niveau maar het went sneller dan ik dacht.

Heb nog geprobeerd om een soort soundtest te maken maar het was toch niet zo makkelijk om het echte geluid op te nemen, misschien heeft iemand er nog iets aan:
YouTube: Lily58, Boba U4T, XDA PBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Heel CandyKeys is onbereikbaar nu :')

Iemand al gelukt een Paragon te scoren?

[ Voor 36% gewijzigd door Whaam op 08-01-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
Whaam schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:11:
Heel CandyKeys is onbereikbaar nu :')

Iemand al gelukt een Paragon te scoren?
Is het je nog gelukt? Is sold out op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Djankie schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Is het je nog gelukt? Is sold out op de website.
Nee, alles op. Had er ook niet heel erg m’n zinnen op gezet, maar kreeg überhaupt niet de kans, toen de website het weer deed was alles op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het lijkt er op of het bij mij gelukt is, maar wel weer een shitshow zeg haha. Bord die er pas ruim na 7 uur opstaat, site die plat gaat, extra componenten die er al wel op staan, tijd die anders was door een foutje.

Geloof het nog niet helemaal, maar al wel een bevestiging mail ontvangen dus zal wel goed zijn. Gekozen voor gunmetal, zilver PVD en alu plate. Ga zo nog rustig kijken voor nog een pcb en de pc plate en eventueel zo’n speciale knob. Eerst even kijken of ik een bevestiging kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54

Flapmo

and back is gigi!

Gefeliciteerd! Niet mijn aestethics en geen exploded layout dus ik heb hem laten schieten. Heb ook al voldoende binnenkomen al twijfel ik nog wel over een flame60 die naar zeggen 12 januari in GB gaat. Mooi bord en heb nog geen andere 60 dan hhkb layouts. Misschien eens WKL of WK proberen. Aan andere kant, er komt genoeg deze kant op dus ook die laat ik waarschijnlijk schieten.

Vanavond wel mijn Kiwi's verwisseld voor Harimau switches. Nu weekje op werken en kijken hoe ze bevallen. Voor mijn Kei nog op zoek welke ik wil solderen.

Ook van https://4pplet.com een extra OSS solder pcb voor Kei gehaald. Met een flexcut, kreeg hem voor het weekend binnen en is iets flexibeler dan de Kei h60 pcb. Niet persee daarom besteld maar mooi meegenomen (wilde gewoon een 3e pcb en solder extra's gemist op monokei). Kosten waren ook super, helft van het geld van wat het bij Monokei zou hebben gekost.

[ Voor 40% gewijzigd door Flapmo op 09-01-2022 00:08 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha, ben blij dat ik het wel heb kunnen regelen. Was inderdaad wel even interessant hoe dat ging...

Eerst een uurtje later dan verwacht en daarna de site plat... Wow.

Maar goed, heb m'n Gunmetal + Silver. Extras (zodat ik beide plates heb, extra pcbs) daarna gedaan. Extra verzendkosten neem ik voor lief, heb het bord tenminste wel kunnen krijgen. Volgens mij ging ie toen de site weer beschikbaar was in minder dan een minuut op. Nahjah, in 2 sessies dus, de eerste sessie die site neer trok en daarna die waar ik gelukkig nog tussen zat.

Las op hun Discord dat ze ook nog 80 units teveel hadden verkocht in de VS omdat de backend van de shop het daar ook niet trok. Wat een succes voor het team kan ik mij zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap niet dat als het zo’n soap is om een bord te krijgen waarom ze dan niet de batch 2 of 3x zo groot maken.

Als de animo zo groot is raak je dat toch wel kwijt :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

sapphire schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:46:
Ik snap niet dat als het zo’n soap is om een bord te krijgen waarom ze dan niet de batch 2 of 3x zo groot maken.

Als de animo zo groot is raak je dat toch wel kwijt :?
De mensen die de GBs runnen zijn vaak maar met een paar man (of soms zelfs alleen). Het is een enorme klus om dat allemaal te regelen en als je dat wilt opschalen heb je meer mensen nodig. Kleine bedrijfjes zie je wel grotere GBs draaien en dan heb je nog Keychron etc die het nog groter (willen) aanpakken. Dus de limitien zijn vooral arbeidsgebonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Flapmo op 09-01-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:09:
Haha, ben blij dat ik het wel heb kunnen regelen. Was inderdaad wel even interessant hoe dat ging...

Eerst een uurtje later dan verwacht en daarna de site plat... Wow.

Maar goed, heb m'n Gunmetal + Silver. Extras (zodat ik beide plates heb, extra pcbs) daarna gedaan. Extra verzendkosten neem ik voor lief, heb het bord tenminste wel kunnen krijgen. Volgens mij ging ie toen de site weer beschikbaar was in minder dan een minuut op. Nahjah, in 2 sessies dus, de eerste sessie die site neer trok en daarna die waar ik gelukkig nog tussen zat.

Las op hun Discord dat ze ook nog 80 units teveel hadden verkocht in de VS omdat de backend van de shop het daar ook niet trok. Wat een succes voor het team kan ik mij zo voorstellen.
Nice, toch niet voor blauw en goud gekozen? Ga je nog zo'n artisan knob kopen, staan nog steeds niet op candykeys helaas. Ben aan het wachten met de extra's totdat deze online staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Nice, toch niet voor blauw en goud gekozen? Ga je nog zo'n artisan knob kopen, staan nog steeds niet op candykeys helaas. Ben aan het wachten met de extra's totdat deze online staan.
Uiteindelijk wel sterk overwogen ja, maar is iets minder flexibel. Uiteindelijk wil ik graag hierop SA Espresso huisvesten. Een donkere silver + espresso en een hint chroom is te smakelijk. 8) :+

Misschien tegen de tijd dat ze verzonden worden nog een blauwe oppikken, heb wel wat ideeën wat ik erbij zou willen combineren.

De artisan knobs staan inmiddels live. Er is een regeling getroffen om deze bij je order toe te voegen overigens:
The Keylabs Artisan Knobs are available here - https://candykeys.com/product/paragon-extra-components if you want to merge please write a email with your order number and we will send a free ship code.
Persoonlijk vind ik de standaard knoppen juist mooi elegant en simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een beetje een dilemma qua switches. Ik wil eens een switch proberen die echt smooth is, linear en een mooi geluid heeft. Insert de Black Ink zou je zeggen alleen vind ik die nét iets te zwaar voor het mooie.
Nou had ik al Lubed Black Inks geprobeerd met de spring van een Yellow en dat beviel eigenlijk wel goed dus spring swap is een optie. Alleen moet ik weer opzoek naar springs, weer extra kosten.

Aqua Kings; hebben een iets hoger geluid dus schiet ik niet zoveel mee op. Wel super smooth én in 55gr versies te krijgen. Wel lees/zie ik dingen over problemen met de toleranties tussen de stem/tophousing en overmatig luben wat bij elke set switches wel een aantal treft :(

Gateron Cap Yellow V2's; Goedkoop, smoother dan gewone Yellows maar minder dan de bovenstaande 2 switches.

Gateron POM CJ; smooth, diep geluid maar prijzig en minder over te vinden.

Heb nog gekeken naar Tangerine's, Banana splits en Tealios maar die vind ik qua geluid niet echt fijn.

Iemand nog een eyeopener hiervoor?

edit: Nog een optie:

Gateron Box Ink Pink, en de POM CJ's een stuk voordeliger gevonden :)

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 10-01-2022 11:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
sapphire schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:40:
Ik heb een beetje een dilemma qua switches. Ik wil eens een switch proberen die echt smooth is, linear en een mooi geluid heeft. Insert de Black Ink zou je zeggen alleen vind ik die nét iets te zwaar voor het mooie.
Nou had ik al Lubed Black Inks geprobeerd met de spring van een Yellow en dat beviel eigenlijk wel goed dus spring swap is een optie. Alleen moet ik weer opzoek naar springs, weer extra kosten.

Aqua Kings; hebben een iets hoger geluid dus schiet ik niet zoveel mee op. Wel super smooth én in 55gr versies te krijgen. Wel lees/zie ik dingen over problemen met de toleranties tussen de stem/tophousing en overmatig luben wat bij elke set switches wel een aantal treft :(

Gateron Cap Yellow V2's; Goedkoop, smoother dan gewone Yellows maar minder dan de bovenstaande 2 switches.

Heb nog gekeken naar Tangerine's, Banana splits en Tealios maar die vind ik qua geluid niet echt fijn.

Zelfde dilemma en ik heb uiteindelijk maar gewoon nieuwe springs besteld voor mijn Durock L7's. Het is dat ik geen yellows heb anders had ik daar een spring swap voor gedaan.

Ik vind een setje veren goedkoper in aanschaf dan dat ik weer nieuwe switches moet bestellen. Daarnaast heb ik de boel al gelubed en met bagluben zijn de nieuwe springs er ook weer klaar voor :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaaD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Zelfde dilemma en ik heb uiteindelijk maar gewoon nieuwe springs besteld voor mijn Durock L7's. Het is dat ik geen yellows heb anders had ik daar een spring swap voor gedaan.

Ik vind een setje veren goedkoper in aanschaf dan dat ik weer nieuwe switches moet bestellen. Daarnaast heb ik de boel al gelubed en met bagluben zijn de nieuwe springs er ook weer klaar voor :+
Alleen heb ik niet echt een setje switches waarbij het alleen de spring is die het probleem is.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
sapphire schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Alleen heb ik niet echt een setje switches waarbij het alleen de spring is die het probleem is.
Ah ik dacht dat je Blacks had liggen.. My bad. In dat opzicht vind ik de yellows dan qua smoothness weer wat beter dan de gateron/cherry blacks dus als ik nieuwe switches zou moeten kopen zou ik gaan voor yellows.

Heb ook vintage blacks gehad waarvan ik dan weer vind dat ze overhyped zijn.

Heb ook zitten kijken naar alpaca's omdat die door Theremingoat alszijnde beste switch worden aangeprezen.Echter kwam ik dit keer weg met wat nieuwe springs dus daarvoor gekozen.

Ik vind overigens dat je er toch pas wat over kunt zeggen als je ze zelf in handen hebt gehad en hebt ervaren. Its all about preference :)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
YaaD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Heb ook zitten kijken naar alpaca's omdat die door Theremingoat alszijnde beste switch worden aangeprezen.Echter kwam ik dit keer weg met wat nieuwe springs dus daarvoor gekozen.
Die alpacas zijn stock al super smooth. Ik vond ze alleen wat muf klinken naar mijn smaak. Was opzoek naar wat meer clack geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YaaD Yellows zijn lekker maar een verschil met betere/duurdere switches is er wel qua smoothness en geluid al vind ik de Milky's best OK klinken zeker tov. de prijs :)

Alpaca's zijn super smooth alleen ik merk dat ik me begin te irriteren aan het geluid :X
Laten we het er op houden dat het denk een JWK dingetje is want ik lees vergelijkbare dingen over andere JWK recolors.

En qua ervaren; ik heb wat Black Inks dus ik weet dat ik die iets zwaar vind en hoe ze klinken/voelen, ook met een Yellow spring.

@Djankie Tangerie's ? Word geloof ik niet veel clacky'er dan die :+

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 10-01-2022 12:40 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
@sapphire Ben gegaan voor de SP-Star meteor white https://www.youtube.com/watch?v=R0R-FwFFuw0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hier nu sinds een paar dagen CJ's in m'n Mode zitten en vindt ze te vergelijken qua geluid en smoothness met de Ink alleen dan wat lichter. Materiaal is ook erg vergelijkbaar dus natuurlijk niet vreemd. Ze blijven wel zwaarder dan Yellows, maar na even wennen is dat prima te doen, niet extreem zwaar. Ben er erg blij mee en zal ze niet zo snel wisselen denk ik. Heb ze zelf bij Keygem gekocht, 7,50 per 10. Wel wat aan de duurdere kant per stuk, maar vergelijkbaar met Inks en goedkoper dan Tealios.

De tangerines heb ik zitten in m'n Ikki en denk dat het alleen maar clacky'er kan worden door de plaat te wisselen naar bijvoorbeeld FR4 ipv PC. Vond het in het begin niet zo erg, maar als je dan ineens van de Mode komt met het geluid van de CJ's is het verschil te groot. Dan gaat mijn voorkeur toch iets meer naar de CJ's. Wel zijn ze erg smooth, helemaal als je ze lubed. Is overigens niet zo luid doordat het volledig uit UHWMPE is.

Heb zelf geen problemen gehad met Aqua Kings. Heb ze niet geprobeerd te filmen, maar vond dat sowieso niet nodig. Heb ze nog wel zelf gelubed om ze wat gelijker te maken en de verschillen onderling te weg te halen. Wat die waren er wel bij de factory lube, maar dat is eigenlijk altijd zo. M'n broertje heeft een latere batch en wel stock, en die lijken wat beter qua factory lube.

Denk dat je na het proberen pas echt een goed oordeel kan maken, want zoals @YaaD zegt, heeft ieder z'n eigen voorkeur. Maar als je je ogen op Inks hebt maar die te zwaar vindt, is de CJ een mooi alternatief. Met Tealios of Banana Splits heb ik zelf geen ervaring, maar lees veel verhalen dat de Tealios het geld niet meer waard zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:40:

Aqua Kings; tja, heb nu 3 batches besteld en verwerkt. Het luben ervan duurt erg erg lang. Doe dat met 206 en 106, dan klinken ze super super diep en laag. Normaal heb je 40% met teveel lube en 30% met te weinig, oftewel, je moet er wel wat aan doen. Ik sorteer ze eerst hierop en verwerk ze daarna pas door dus de standaard olie van de overlubde te verwijderen met kwast, 206 erbij te mengen en ze dan helemaal opnieuw te smeren zoals gebruikelijk. En dan als laatste de niet voldoende ingesmeerde switches onder handen nemen.

AQ klinken wel in heel specifieke borden goed... Waarbij de eerste 185 probleemloos waren, is m'n laatste batch echter afgrijselijk. Sommige blijven onderin even steken anderen zijn haast top tactile omdat ze in de top van de behuizing blijven steken.

Beter koop je Tecsee ice candies. Die hebben betere veren (maar wel 63,5 slow, dus wat zwaar wellicht) en hebben al die ellende niet. Gewoon 206 en 106 50/50 mixen en luben, zelfde resultaat maar veel en veel consistenter en sneller.

De oude en V2 Inks ben ik geen fan van. Ze klinken altijd hetzelfde en de accentuatiebladen blijven altijd herrie maken en slijten snel. Zijn daarnaast wel wat prijzig voor een switch met dergelijke problemen. De nieuwe V3 zijn veel beter op alle vlakken eigenlijk. Zelf nog geen bordje mee gebouwd.

Gateron CJ zijn erg bijzonder. Ze zijn gepolijst en daarmee verreweg de gladste switch die je maar kunt krijgen. Op het eerste gezicht is er veel ruimte voor film, maar heeft het minimaal effect op het geluid. En wat een hoge pokke geluid maken ze... (mening) De onderkant mag dan wel "diep" (niet super diep) klinken zoals Inks, ze tikken super irritant hoog als ze naar boven komen. Heb daar nu in de top een tikje 205g0 gesmeerd en na 5x indrukken zijn ze dan prima. Je moet ze vooral niet op tafel gooien of door elkaar mengen. Ze zijn zo glad standaard dat ze slechter worden van lube. En als je de stammetjes niet in dezelfde behuizing terug stopt is dat effect ook weg. Of als je ze hoe dan ook intern aanraakt met b.v. je vingers. Dus open maken, bovenbehuizing insmeren, dicht doen en paar keer op drukken. Super snel klaar met luben zo, heb denk ik een 2 zakjes van 90 in minder dan 2 uur klaargemaakt zo.

De JWK geproduceerde Rebult Penyu switches zijn ook erg prettig. Zijn door JWK veel en veelste veel switches van gemaakt. Het is gewoon een Nylon mix met long pole, dus je kunt ook zelf Peacock stammetjes in een FFFF stoppen, dan heb je vrijwel hetzelfde.
Hebben film en 205 nodig, maar zijn daarna echt erg soepel. Heb zelf 65gr TX veren erin gestopt, maar ze zijn ook erg prettig met lichter.

KTT switches zijn ook echt geweldig en iets als de Roses of Wild varianten zijn erg aantrekkelijk, lichte veren, diep geluid. En super goedkoop. Je vraagt je bijna af waarom je nog al die moeite zou doen met dure alternatieven. Geen film nodig, en de Wilds zijn ook nog eens redelijk goed gelubed, heb uiteindelijk maar 30% ofzo eens open gemaakt en aangepast. Geen idee echter hoe goed ze nu inmiddels nog zijn, heb ze zelf niet in gebruik.

LCET heeft ook weer een hele nieuwe serie aan switches gemaakt, nu met betere toleraties en ook veel gladder. Nog niet zelf binnen, maar hoor van mensen die ik vertrouw goede geluiden. Als je het diepe geluid van creams wilt zonder ze in te hoeven werken zouden het heel goede alternatieven zijn.

Tangerines zijn naar mijn mening inmiddels achterhaald. Kijk liever naar Tecsee, b.v. de Diamonds. Of als je hun Penyu alternatief wilt en geen black cherry pies zelf wilt maken, kan je hun Carrots proberen.

In het algemeen ben ik van mening dat linears veel verschil in gevoel meekrijgen van de veren. Het loont naar mijn mening echt om je voorkeurs gewicht aan veren te bestellen, bij voorkeur Tecsee, TX of TT en die te gebruiken, dan kan je het hele "maar die zijn te zwaar / licht" punt van de specsheet van switches vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:23
Andere vraag voor de helden hier..

Ik ben nog steeds erg blij met mijn GK68, maar ik wil toch wel weer wat nieuws/erbij, gewoon weer 65%.

Wat is een logische, volgende stap qua 65% bordje? In kader van kwaliteit en materialen etc?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets wat je gewoon direct kan kopen? Of liever iets "midden high end" voor een paar honderd waar je iets geweldigs van kunt maken?

Persoonlijk denk ik namelijk dat het best lastig is om in de huidige wereld economie iets heel goeds te maken dat duidelijk beter is. Mits je natuurlijk gewoon wilt side graden met b.v. een heel ander soort switch en keycap profiel oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
djunicron schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:42:
Iets wat je gewoon direct kan kopen? Of liever iets "midden high end" voor een paar honderd waar je iets geweldigs van kunt maken?

Persoonlijk denk ik namelijk dat het best lastig is om in de huidige wereld economie iets heel goeds te maken dat duidelijk beter is. Mits je natuurlijk gewoon wilt side graden met b.v. een heel ander soort switch en keycap profiel oid.
Ja, dat is de vraag voor mezelf ook een beetje. Dit bord was natuurlijk cheap, ik weet niet waar de volgende stap ligt als ik 'beter' of meer premium wil.

bordje erbij kan ook prima ansich ivm werk. ben erg ongeduldig, dus direct beschikbaar heeft de voorkeur (ik weet het, verkeerde hobby gekozen)

[ Voor 6% gewijzigd door Henkie op 10-01-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@djunicron Oh wow, weer wat geleerd over het hoe om te gaan met gepolijste switches. Heb dus m'n CJ's helemaal "verkeerd" behandeld 8)7 Misschien in de toekomst nog een batch bestellen om ze op die manier te proberen. Ben benieuwd naar het verschil.
Henkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:36:
Andere vraag voor de helden hier..

Ik ben nog steeds erg blij met mijn GK68, maar ik wil toch wel weer wat nieuws/erbij, gewoon weer 65%.

Wat is een logische, volgende stap qua 65% bordje? In kader van kwaliteit en materialen etc?
Als je iets in stock wilt kan je kijken naar bijvoorbeeld de KBD67Lite, maar als je wat geduld hebt en nog wat wil modden in de toekomst kan je kijken naar de Ikki. Ben er zelf nog steeds erg blij. Met alle huidige opties en het oog op komende GB's kan je er steeds weer wat anders mee doen. En daardoor kan je het budget zo klein of zo groot maken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
superbok schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:51:
@djunicron Oh wow, weer wat geleerd over het hoe om te gaan met gepolijste switches. Heb dus m'n CJ's helemaal "verkeerd" behandeld 8)7 Misschien in de toekomst nog een batch bestellen om ze op die manier te proberen. Ben benieuwd naar het verschil.

[...]

Als je iets in stock wilt kan je kijken naar bijvoorbeeld de KBD67Lite, maar als je wat geduld hebt en nog wat wil modden in de toekomst kan je kijken naar de Ikki. Ben er zelf nog steeds erg blij. Met alle huidige opties en het oog op komende GB's kan je er steeds weer wat anders mee doen. En daardoor kan je het budget zo klein of zo groot maken als je wilt.
Ikki68 bedoel je dan denk ik?

En de KBD67Lite heb ik op de lijst gezet. Die is mooi doorontwikkeld als ik het zo zie met de V3.. nu nog kleurtjes kiezen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Ikki68 bedoel je dan denk ik?

En de KBD67Lite heb ik op de lijst gezet. Die is mooi doorontwikkeld als ik het zo zie met de V3.. nu nog kleurtjes kiezen.. :D
Ikki68 aurora. R2 is een paar maanden geleden geweest en zal ergens in Q2 binnen komen, dus R3 zal nog wel een paar maanden op zich laten wachten. Voordeel van de Ikki is alle verschillende keuzes die je kan maken. Verschillende soorten PCB, platen, gewicht, badge etc. Stel je neemt een standaard kit, kan je in de verschillende rondes weer nieuwe dingen kopen om het bord weer verder te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mja, de Ikki68, in verschillende varianten is een aantrekkelijk bordje. Kwa prijs kwaliteit zeker niet verkeerd.

De KBDF bordjes lopen er eigenlijk gewoon kwa verfijnheid op achter. De 67mk2 kan nog steeds door voor een "Budget Vega" daar niet van. De 67 Lite... Is jammer genoeg niet zo'n succes. Net als de Portico. Dat betekend niet dat er geen mensen zijn die er tevreden over zijn overigens.

Jammer genoeg zijn de opvolgers van de KBDF premium 67 niet zo aangeslagen. De D65 is gewoon niet lekker uitontwikkeld en wel aan de prijs. De Boop is alweer een verbetering, maar dat was een Biip design GB. En daar moet je wat kleine mods uitvoeren om het bord z'n geld waar te laten zijn.

De Phase One gaat daar waarschijnlijk weer slag in verder, met een dochterbordje waardoor je dus nog net weer wat meer speling op de gaskets kan toestaan zonder dat je de USB poort riskeert af te breken. Maar daar moet je dan wel maar op zitten te wachten.

De NK65 ook in nieuwe uitvoeringen zijn met de verzendkosten en hoe ze ingeklaard worden helaas geen aantrekkelijk optie, die worden een stuk duurder door ze in te voeren dan wat in de VS het geval is.

Vandaar een beetje de vraag naar in welk segment je het zoekt en wat je van je bord verlangt over je GK68.

Over die Gateron CJ; ik vermoed ook weer niet dat ze geruïneerd zijn als je ze in een bak gooit in onderdelen en ze met 205 behandeld zoals normaal. Maar mij viel die extreme gladheid stock op en nadat ik er één met lube en film had behandeld was het duidelijk dat ie niet meer hetzelfde was. Zelfs gewoon openmaken leek ze al groffer te laten aanvoelen. Als ik ze niet zo vervelend hoog vond klinken standaard had ik ze blij stock gebruikt eerlijk gezegd. Maar goed, ook dit is allemaal voorkeur, ik weet niet of je nou meteen nog een lading zou moeten gaan bestellen. Zeker omdat er zoveel ander goed spul op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
djunicron schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:09:
s.

Vandaar een beetje de vraag naar in welk segment je het zoekt en wat je van je bord verlangt over je GK68.
Ja, dat is ook een erg goede vraag, bedankt in ieder geval iedereen voor de reacties tot nu toe.

De GK68 is 'prima' maar voelt nooit 'premium'. stabs zijn kut, vrij licht, weinig body, weinig oompf?.

Maar, 250+ euro neertellen voor een ander bordje weet ik ook niet of dat het me waard is.

Idealiter koop ik een nieuwe body, waar ik mn huidige switches en caps op overgooi, die me meer bied zoals boven beschreven.

Als voorbeeld: Die Mode65, oh my, zonder hem te voelen of in het echt te zien krijg ik het al bijna warm van binnen van dat ding.

[ Voor 9% gewijzigd door Henkie op 10-01-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

De Ikki R1’s komen zo langzamerhand online wel tweedehands beschikbaar, of beter nog, MyKeyboard.eu heeft nog een heel aantal extras liggen die met wat geluk binnenkort ook in de verkoop gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Henkie Als eigenaar van een Ikki68 en KBD67 Lite en oud-eigenaar van een GK68.....wat zoek je precies of wat verwacht je ?

Nu mijn GK weg is moet ik eerlijk zeggen dat het bord echt wel goed was voor de prijs. Om gelijk met het grootste nadeel voor mij te beginnen; de software, OMG wat was dat matig. Rommelige en onlogische GUI, instellingen die vergeten werden en het niet kunnen mappen van de basis layer. Al werd het wel met elke update iets beter.
Aan de andere kant is het bord niet duur en extreem modbaar, ik had mijne tot de nok gevuld met neopreen(strips) waardoor het holle geluid vrijwel geheel weg was en er wat massa bijkwam.
Het blijft een platemount bord dus de aanslag is en blijft vrij stevig zelf als je alle mounting punten op 4 na verwijderd.Ik vond het best fijn en zeker emt stevige tactiles kon dat best een lekker geluid geven.
Stabs had ik geclipped, 'band-aid er onder (later weggehaald) en tussen de plate en de stabs en natuurlijk gelubed en ik vond ze eigenlijk best goed klinken op het einde :)
Tapemod, PE-foam mod, nette keycvaps en het was een 'thocky-as -hell' bord :)
Gooi er eventueel een setje betere stabs in voor een tientje bv met een holee mod en gaan.

De KBD67 lite is leuk maar of ik die de meerprijs helemaal waard vind ben ik zelf nog steeds niet uit :+
Nou had ik de GK68 voor een erg scherpe prijs gekocht op Ali en is de KBD zeker het dubbele dus dat speelt mee.
Beide hebben een ABS case wat bij de KBD uit twee helften bestaat waardoor je gewoon een naad voelt, het ABS is dunner en voelt imho gewoon goedkoop aan. De 'gasket-mount' vind ik mwa, er zit niet echt veel bounce in maar icm. de PC plate is de aanslag wel een stuk zachter.
Er kan minder vulling in de bodem dus minder massa, al lijkt vloeibaar silicone hier wel een oplossing te zijn maar dat kan natuurlijk ook met de GK68 :9
Qua stabs heeft de KBD wel screw-in stabs maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog helemaal niet gehad heb dat ik dacht van "jeetje wat is dit veel beter zeg" :? Ja ze zitten direct goed vast dat wel maar verder....
VIA is wel een pluspunt al moet ik zeggen dat die op één of andere reden minder soepel werkt als bij mijn Ikki maar wel stukken beter dan de GK-software.
Qua modbaarheid en upgrade mogelijkheden is het KBD-ststeem wat makkelijker dat wel.

Ikki68 is wat mij betreft daar weer een stapje bovenop. Nét iets luxer en uitgebreider allemaal maat nét iets duurder.
PC case voelt en klinkt stukken beter dan ABS, standaard mute silicon voor in de case, 'gasket' systeem is uitgebreider en meer te customizen al valt dat met de stock alu-plate tegen qua feel. Wel veeeel opties te krijgen en sinds de R2 is dat helemaal veel meer. Verkrijgbaarheid is wel direct de minste van de drie van zowel bord als accessoires.
VIA is letterlijk aan-en-gaan met dit bord!
Nadelen zijn er ook uiteraard, bord is bijna TKL breedte, standaard geen stabs bijgeleverd (en sinds R2 dunne PCB dus niet alles past standaard) en RGB is mwa stock.

@Whaam Hoe weet je dat? Ik ga ze nu nog meer in de gaten houden :9

@djunicron Wat een post weer:9 om op wat switches in te gaan.

Aqua Kings hoor ik wisselende verhalen over, wat je over die toleranties schrijft en die lube inderdaad. Heel wisselend allemaal.

Als alternatief komt de Ice Candy inderdaad naar voren maar iets zware veer en moet ik weer andere lube/olie kopen wat me een beetje tegen staat.

Dat je geen Black Ink V2 fan bent wist ik, iets staat mij ook tegen bij ze. Ik vind ze wel lekker klinken overigens alleen relatief duur en dan nog spring swappen....Overigens nu voor ca €45 per 70 in de aanbieding nu dus dat is redelijk.

Gateron CJ's; toevallig las ik net voor je post datzelfde over ze bij de Thermingoat. Dat is zo ongeveer de enige die dat beschrijft en op YT reviews komt dat amper naar voren. Zou een optie zijn om die even snel een klodder 205 te geven.

JWK's hmmm teveel switches, teveel meningen en dit typend vanaf Alpaca's waar ik niet 100% tevreden over ben helpt ook niet :|

KTT rose klinkt goed maar erg licht met 43gr actuation en 55gr bottom out. Voor de prijs zou ik ze bijna gewoon bestellen puur omdat ik het leuk vind om budget lineairs te proberen :)
Wilds moeten dat geen TTC's zijn? Deze?
Klinkt niet verkeerd maar lastig te vinden :(

LCET's ga ik eens zoeken, na je aanbeveling en mijn eigen goede ervaring van de Jokers wil ik ze zeker bekijken. Die Jokers zijn de enige tactile die ik nog heb maar ze gaan zeker niet weg :9

En qua veren, ik ben gelukkig niet super kritisch en heb verschillende switches gebruikt. Ergens tussen de 55~62gr bottom out vind ik prettig (Jokers 58g, Gat. Yellows 60g, Alpaca 62g, silent Alpaca 62g, Boba u4s 62g). Iets lichter kan ook maar bv. de 70/80g van de Black Inks lijkt me te vermoeiend voor een langere periode.

Merk sowieso dat hoe meer reviews ik kijk hoe meer gezeik ik het vind :+ Ik wil gewoon een setje (semi) endgame achtige switches voor mijn hoofdbord die mee kunnen naar een eventuele upgrade (Vega of een mode sixtyfive) in de toekomst en dan kop ik er nog wel een rits budget-linears bij om lekker mee te klooien (JWK blacks, AKKO rose red/matcha green, de zojuist genoemde KTT rose.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh ja, KTT en TTC... Haal die zooi altijd door elkaar. En het helpt ook niet dat beide nu volgens mij ook Akko switches hebben gemaakt. De eerste 3 waren TTC, Akko heeft volgens mij gewoon de Blueish White 1 op 1 in het assortiment opgenomen en er was een limited 2e gen Akko die weer door KTT was gemaakt.

De grap is dat ze best wisselend zijn van kwaliteit. Ik bedoel JWK maakt gewoon 10 varianten van hetzelfde, je weet ongeveer wat je krijgt. Maar KTT / TTC en LCET en sinds kort Kailh doen ook maar wat met de naamgeving, het zijn allemaal van die wilde dingen "gebakken rijst, witte uit, paarse kwal", en dan gaan ze nu voor een kleur én een extra bijvoeglijk naamwoord...

Maar goed, van TTC heb ik de helft geprobeerd en eerlijk gezegd waren ze allemaal prima. Doen soms wat specifieke dingen maar eigenlijk net zo goed als een Cherry / Gateron etc. En als je dan de prijs bekijkt, vraag ik me wel eens af waarom ik dat ervoor blijf neerleggen bij een JWK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

sapphire schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:30:

Voor de prijs zou ik ze bijna gewoon bestellen puur omdat ik het leuk vind om budget lineairs te proberen :)
Als je budget lineairs wilt proberen kan ik zeker de Matcha Green aanraden van Akko:

https://en.akkogear.com/product/akko-cs-matcha-green-switch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

@sapphire geen inside information helaas, maar ze hebben sowieso een bult extra’s besteld. Voor de ikki extras werd “misschien december” genoemd door een staff member, dus ik verwacht ze eigenlijk binnenkort wel. Sowieso voordat de R2 uit is (Q2) om de hype mee te kunnen pakken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Overigens nu voor ca €45 per 70 in de aanbieding nu dus dat is redelijk.
Waar is dit ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
@Henkie Als eigenaar van een Ikki68 en KBD67 Lite en oud-eigenaar van een GK68.....wat zoek je precies of wat verwacht je ?

Nu mijn GK weg is moet ik eerlijk zeggen dat het bord echt wel goed was voor de prijs. Om gelijk met het grootste nadeel voor mij te beginnen; de software, OMG wat was dat matig. Rommelige en onlogische GUI, instellingen die vergeten werden en het niet kunnen mappen van de basis layer. Al werd het wel met elke update iets beter.
Ja dat is een lastige vraag in de hobby hé.. Ik zoek deels een excuus om iets nieuws te bouwen, waarbij ik niet mijn geld 'vergooi' aan iets identieks.

De GK68 is hier ook volledig gemod. eigenlijk alles wat jij ook opsomt. Hij is zoals je zelf zegt wel lekker klein (of de ikki is groot?), maar van mij mag de casing wel iets meer aanwezig zijn. En verder ja geen idee tbh, ik denk dat ik de komende dagen de kbd en de ikki eens ga beluisteren op de interwebs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KP-Republic op Ali met diverse kortingen/sale nu :)
Henkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Ja dat is een lastige vraag in de hobby hé.. Ik zoek deels een excuus om iets nieuws te bouwen, waarbij ik niet mijn geld 'vergooi' aan iets identieks.

De GK68 is hier ook volledig gemod. eigenlijk alles wat jij ook opsomt. Hij is zoals je zelf zegt wel lekker klein (of de ikki is groot?), maar van mij mag de casing wel iets meer aanwezig zijn. En verder ja geen idee tbh, ik denk dat ik de komende dagen de kbd en de ikki eens ga beluisteren op de interwebs..
De Ikki68 is breed, bijna TKL breedte. 2x een dikkere rand tov de GK68, extra breedte van een rij toetsen erbij + nog een stukje :+

Overigens vandaag weer veel zitten neuzen en dubben wat ik zal doen en eigenlijk komt overal naar voren dat de Alpaca V2's écht wel goede switches zijn. Vreemd aangezien ik dat niet echt zo ervaar, kan natuurlijk aan mijn lube skills liggen maar verdenk steeds meer en meer de enorm brakke KBDfans films ervan dat die voor ellende zorgen. Dus stuk voor stuk nu switches aan het afgaan en als ze raar klinken/voelen even openen en nakijken.

Dit soort dingen bevestigen mijn vermoeden als ik dit zo zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBnNxnGIeTBYyT0zfPEPWp1664c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqDGcCH7SabfbiJi5xYAZQv4.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prOnorama2
Keychron brengt over een uur of 16 de Q2 uit (65%) maar ik kwam nog iets interessants tegen:

Een Q3 TKL die ook binnenkort gelanceerd zou moeten worden:

https://www.keychron.com/...zable-mechanical-keyboard

https://geekhack.org/index.php?topic=115291.0

Moet $ 169 (zonder knop) gaan kosten

Ik kijk met veel interesse want ik kan niet helemaal wennen aan mijn 75% bord qua layout en ben op zoek naar een TKL bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
prOnorama2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:09:
Keychron brengt over een uur of 16 de Q2 uit (65%) maar ik kwam nog iets interessants tegen:

Een Q3 TKL die ook binnenkort gelanceerd zou moeten worden:

https://www.keychron.com/...zable-mechanical-keyboard

https://geekhack.org/index.php?topic=115291.0

Moet $ 169 (zonder knop) gaan kosten

Ik kijk met veel interesse want ik kan niet helemaal wennen aan mijn 75% bord qua layout en ben op zoek naar een TKL bord.
Voor mij gaat het ook de Q3 worden. Mooie prijs/kwaliteit verhouding zou ik zeggen. Gebaseerd natuurlijk op reviews van de Q1.

Zelf vind ik de behuizing/bezel(?) wel aan de grote kant. Maar daar zal ik mee moeten gaan leren leven.

Als TKL alternatief komt binnenkort ook de K8 Pro uit:
https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

mobstaa schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Voor mij gaat het ook de Q3 worden. Mooie prijs/kwaliteit verhouding zou ik zeggen. Gebaseerd natuurlijk op reviews van de Q1.

Zelf vind ik de behuizing/bezel(?) wel aan de grote kant. Maar daar zal ik mee moeten gaan leren leven.

Als TKL alternatief komt binnenkort ook de K8 Pro uit:
https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard
Ik heb de gewone K8 en ben geen fan van die behuizing. Is vrij hoog en de aluminium bezel zijn gewoon 4 dunne strips die over het plastic zijn geschoven. De Q3 staat ook op mijn watchlijst voor een custom TKL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:24

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Even een korte vraag ik heb een Ducky (DKON 1608) waarvan een toets niet meer lekker zit
(afgebroken), nu kan ik wel een nieuw toetsenbord kopen maar wellicht kan ik gewoon nieuwe keycaps erop zetten. Echter zijn deze universeel? Zijn nu "gewoon" zwart vind ik ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

MasterL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:59:
Even een korte vraag ik heb een Ducky (DKON 1608) waarvan een toets niet meer lekker zit
(afgebroken), nu kan ik wel een nieuw toetsenbord kopen maar wellicht kan ik gewoon nieuwe keycaps erop zetten. Echter zijn deze universeel? Zijn nu "gewoon" zwart vind ik ook wel prima.
Ja dat kan, als je een keycap set koopt met cherry profile dan passen die ook op je Ducky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Over paar minuten gaat de Q1 live, voor de liefhebbers:

https://www.keychron.com/...on?variant=39610590134361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

En “vanavond” (ergens) GMK Modern Dolch 2 bij mykeyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
ik wil de overstap voor het eerst gaan maken van een normaal simpel toetsenbord naar een Mechanische versie.

Ik wil beginnen met een Ducky. Dit omdat ze goed zijn, RBG hebben en lijkt me simpelweg een mooi bord om mee te beginnen.

Nu heb je vele varianten. In eerste instantie had ik de Shine op het oog maar die is nergens meer te krijgen. Aangezien ik nu ook een toetsenbord heb met numeriek gedeelte dacht ik dus aan de Shine.

Aangezien deze niet te krijgen is heb ik nu Ducky One 2 RGB TKL op het oog.
Deze kan je met Kailh Box Brown/white/red krijgen, maar ook met Cherry MX Speed Silver (en red).

Ik heb hier in dit topic veel gelezen en ik denk zelf aan de Kailh Box Brown.
Is dit een goede keuze?

Of hebben jullie nog een aanrader qua toetsenbord van misschien een ander merk (maar ook met RGB) ?

Zelf bouwen is nog geen optie :-)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Laatst online: 13-06 11:58
Ik ben aan het kijken voor een custom TKL keyboard en heb naar die van Varmilo zitten kijken. Ik vind bijvoorbeeld dit model erg mooi qua stijl maar hij moet eigenlijk net ff wat anders.

Nu vraag ik mij af of er iemand of een bedrijf is die custom keyboards maakt, ik durf zelf niet een poging te doen tot bouwen omdat ik bang ben dat ik moet solderen of wat dan ook.

Kan iemand mij aanraden of helpen met waar ik moet kijken of is er iemand die toetsenborden kan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juice. schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:47:
Ik ben aan het kijken voor een custom TKL keyboard en heb naar die van Varmilo zitten kijken. Ik vind bijvoorbeeld dit model erg mooi qua stijl maar hij moet eigenlijk net ff wat anders.

Nu vraag ik mij af of er iemand of een bedrijf is die custom keyboards maakt, ik durf zelf niet een poging te doen tot bouwen omdat ik bang ben dat ik moet solderen of wat dan ook.

Kan iemand mij aanraden of helpen met waar ik moet kijken of is er iemand die toetsenborden kan bouwen?
Je kunt ook voor een hotswap kiezen, dan hoef je niet te solderen. Maar anders kan je hier ook genoeg anderen vinden die (mogelijk tegen betaling) het voor je willen bouwen. Ik ben dan ook zeker bereid om het voor je te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Laatst online: 13-06 11:58
MatthijsBoog schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:57:
[...]

Je kunt ook voor een hotswap kiezen, dan hoef je niet te solderen. Maar anders kan je hier ook genoeg anderen vinden die (mogelijk tegen betaling) het voor je willen bouwen. Ik ben dan ook zeker bereid om het voor je te doen.
Ondertussen dat ik kijk naar hotswap's, heb jij voorbeelden van kb's die jij in elkaar hebt gezet?
Ben ook zeer benieuwd naar wat je allemaal kan qua customizing etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt natuurlijk erg van het gekozen bord af. Ik heb twee Drop CTRL's naar wens aangepast met foam, lube, stabs, switches en caps, maar er zijn borden met meer aanpasbare onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juice. schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:03:
[...]

Ondertussen dat ik kijk naar hotswap's, heb jij voorbeelden van kb's die jij in elkaar hebt gezet?
Ben ook zeer benieuwd naar wat je allemaal kan qua customizing etc.
Qua customizing is het heel afhankelijk van welke onderdelen je kiest. De stabilizers kunnen sowieso goed gemodificeerd worden, in vrijwel elke case kan ook wel iets van foam. Verder hangt het af van wat je koopt.

Ik zal je zo nog even een linkje pm van mij zelfgebouwde borden, ben overigens aan het wachten op de onderdelen voor mijn volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Zo, de kogel is door de kerk, ik heb een K2 besteld. Browns erin, maar hotswap zodat ik daar nog mee kan stoeien in de toekomst. Instussen schijnt men ook al aardig op weg te zijn om QMK bruikbaar aan de gang te krijgen, dus dat is ook een mooi vooruitzicht.
Bijzonder spijtig alleen dat ik net de aanbieding van Alternate ben misgelopen, maar het is niet anders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Kogel hier ook door de kerk. Na een iets betere CandyKeys ervaring dan met de Paragon hierboven onderstaande kunnen toevoegen aan de collectie. Nu nog wachten tot CandyKeys de extra's eens live gooit zodat ik ook PCBs, extra plates en brass weight kan toevoegen :(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaqrSG_YlQ_auQrfsDN_lg2iOX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhGvlwxD0MeS39Ur3eNpYUCP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Flapmo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:15:
Kogel hier ook door de kerk. Na een iets betere CandyKeys ervaring dan met de Paragon hierboven onderstaande kunnen toevoegen aan de collectie.]
Iets andere prijsklasse van kogel, volgens mij 😉. Ziet er strak uit, hopelijk heb je 'm snel compleet!

Pagina: 1 ... 85 ... 158 Laatste