Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

sapphire schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:58:
@TammeSpecht
Met de mute silicon en het foam matje onder de PCB en 1mm laagje neophreen op de bodem vind ik hem niet echt spannend klinken. Het zou een lekker thocky bord moeten zijn maar vind hem vrij saai klinken.
Geluid is bij mij goed thocky
De behuizing is wat dun en de rand van de 2 helft vind ik niet echt helemaal lekker aansluiten en zelfs een wat scherp randje hebben. De Jokers in de plate was een ramp, was serieus hard drukken om ze er vlak in te krijgen.
Is bij mij aan de voorkant ook. Lijkt niet helemaal recht te zijn ook, kan ook zijn van het hard drukken van mij toen ik de flex aan het testen was.
VIA zal wel aan mij liggen maar de Ikki plug ik en en dan kan ik gaan, bij dit bord moet ik een keymap laden voordat ik iets kan doen :?
Morgen een dagje proberen en kijken hoe het bevalt.
Bij mij deed ie het out-of-the-box :s

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:32

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb Durock V2's besteld voor de KBD67 Lite. Alleen niet nagedacht over de kleur/transparancy. Heb de zwarte besteld dus dat wordt een kleine uitdaging met modden 8)7

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:23:
[...]

Geluid is bij mij goed thocky

[...]

Is bij mij aan de voorkant ook. Lijkt niet helemaal recht te zijn ook, kan ook zijn van het hard drukken van mij toen ik de flex aan het testen was.

[...]

Bij mij deed ie het out-of-the-box :s
Misschien was ik gisteravond ook gewoon wat teleurgesteld en moe maargoed nieuwe ochtend, nieuwe kansen ;) Wat ook bepaald niet helpt is dat het s'avonds laat als ik meestal klaar ben met knutselen het gewoon doodstl is en je echt alles hoort :X

Zoals ik zei nieuwe ochtend en vanmorgen al even op het bord aan het werk en de ervaring is iets genuanceerder.
Na wat aandrukken aan de voorkant en wat andere plekken rondom de case en wat geklik en kraak lijkt deze een stuk beter te passen. Blijkbaar is dat nodig omdat de case wat flexibel is en dun is en dus met het in elkaar zetten niet direct de goede 'fitting lijkt te pakken. Dit zal er vast mee te maken hebben dat de case van ABS is. Overigens vind ik hem wel echt goedkoop aanvoelen in vergelijking met een polycarb case.

Geluid is zo in een kantoor met omgevingsgeluid wel een stuk prettiger, waar mijn(gemodde) GK68 een hele heldere vrij luide thock geeft met de Jokers is die bij deze wat meer muted wat logisch is met de 'mute silicon' en de polycarb plate. Kwestie van voorkeur wat je prettig vind maar dit bord is zeker omgevingsvriendelijker.
De aanslag is een stuk softer, echt niet zacht of bouncy maar de Jokers voelen minder tactile aan op één of andere manier en sommige switches lijken iets van scratcy te zijn opeens :? Zou dat door de strakke plate kunnen komen ?

Stabs zijn echt matig, die van de backspace klemt als een gek en één van de kanten van de spacebar ook, vanavond even kijken of dat door mijn toedoen is of dat het nog te tunen is :X

WBT VIA, ook op werk blijft deze bij openen staan op "searching for devices" en na openen van een .JSON word het direct gevonden en kan ik gewoon aanpassingen doen. Firmware geupgrade veranderd niets, was overigens wel een makkie.

Pluspunten zijn er overigens ook gewoon hoor want het bord is netjes qua prijs en word compleet geleverd met stabs en een nette case. En ook dingen als genoeg stabilizer pads, ringetjes en duidelijke build-guide.
De RGB is ook erg netjes en goed helder door de doorzichtige plate en diffuus door de 'mute silicon'.
Strak en minimalistisch uiterlijk en prettige layout :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
sapphire schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:03:
[...]

WBT VIA, ook op werk blijft deze bij openen staan op "searching for devices" en na openen van een .JSON word het direct gevonden en kan ik gewoon aanpassingen doen. Firmware geupgrade veranderd niets, was overigens wel een makkie.

[...]
Wat is het voor PCB precies? En wat staat er in die JSON? Ik zou gokken dat het een KBD67 Mk.II RGB v3 PCB is en die heeft gewoon een configuratie in de Via repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:12:
[...]

Wat is het voor PCB precies? En wat staat er in die JSON? Ik zou gokken dat het een KBD67 Mk.II RGB v3 PCB is en die heeft gewoon een configuratie in de Via repository.
Die PCB inderdaad, als ik die JSON open met VIA dan werkt het ook gewoon.

Alleen bij bv mijn Ikki is het gewoon open VIA en klaar, daarbij hoef ik niets te laden. Wellicht een verschillende implementatie of mijn onwetendheid ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:46
Goedemorgen allen,

Ik ben mijn ''mancave'' aan het upgraden en ben nu bij het hoofdstuk toetsenbord aangekomen.
Ik had al een tijdje de Razer Huntsman Mini (wit) op het oog. Nadat ik wat verdere onderzoek heb gedaan denk ik toch dat ik voornamelijk de pijltjestoetsen ga missen bij 60%.

Daarnaast de keuze van switches, voor een beginner zoals ik is het best lastig om een te vinden. Zo lees ik dat optical switches niet de beste keus zijn.

Als ik dan op amazon rondkijk kom ik uit op toetsenborden als: Dierya, Durgod hades 68,EPOMAKER SKYLOONG SK64, EPOMAKER EP84, Fl · Esports CMK87

Hebben jullie ervaring met bovenstaande keyboards?

Welke lay-out wil je?
QWERTY US
TKL, 65%
Kleur: t liefst met wit.

Wil je met of zonder numpad?
Zonder

Wil je backlight?
Ja, alles RGB

Welke MX Switch prefereer je?
Op basis van wat ik heb gelezen, denk ik rood. (evt brown)

Wat je is je budget?
50/100. (evt 2ehands rondzoeken vind ik ook geen punt)

Wil je macro toetsen?
Niet persee

Doel van het keyboard?
Dagelijks gebruik waarbij ik soms veel moet typen, maar over t algemeen gamen.

Ik ben benieuwd naar jullie voorstellen, aangezien ik geen idee heb welk keyboard een goede aankoop zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien komt het omdat het een V3 PCB is. Heb bij m'n R1 V2 pcb niets hoeven doen en stond direct in VIA net zoals de Ikki inderdaad. Kan mij herinneren dat de V3 die m'n broertje ook heeft het ook niet direct deed in VIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SytseT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:48:
Goedemorgen allen,

Ik ben mijn ''mancave'' aan het upgraden en ben nu bij het hoofdstuk toetsenbord aangekomen.
Ik had al een tijdje de Razer Huntsman Mini (wit) op het oog. Nadat ik wat verdere onderzoek heb gedaan denk ik toch dat ik voornamelijk de pijltjestoetsen ga missen bij 60%.

Daarnaast de keuze van switches, voor een beginner zoals ik is het best lastig om een te vinden. Zo lees ik dat optical switches niet de beste keus zijn.

Als ik dan op amazon rondkijk kom ik uit op toetsenborden als: Dierya, Durgod hades 68,EPOMAKER SKYLOONG SK64, EPOMAKER EP84, Fl · Esports CMK87

Welke lay-out wil je?
QWERTY US
TKL, 65%
Kleur: t liefst met wit.

Wil je met of zonder numpad?
Zonder

Wil je backlight?
Ja, alles RGB

Welke MX Switch prefereer je?
Op basis van wat ik heb gelezen, denk ik rood. (evt brown)

Wat je is je budget?
50/100. (evt 2ehands rondzoeken vind ik ook geen punt)

Wil je macro toetsen?
Niet persee

Doel van het keyboard?
Dagelijks gebruik waarbij ik soms veel moet typen, maar over t algemeen gamen.

Ik ben benieuwd naar jullie voorstellen, aangezien ik geen idee heb welk keyboard een goede aankoop zou kunnen zijn.
Als je echt een heleboel RGB wil kan je kijken naar bijvoorbeeld de Womier K66 met gateron Yellow switches. Is een compleet set waar je niet direct zelf wat mee hoeft te doen, maar wel de mogelijkheid heeft. Dit was m'n eerste mech bord en is een leuk bordje om mee te knutselen. Door het hotswap PCB kan je de switches in de toekomst nog wisselen of luben als je wilt. Ook de stabs zijn te vervangen, en de gateron Yellow zijn gewoon hele goede starter switches die de meeste liever hebben dan reds.

Toevallig die van mij een paar weken geleden verkocht, omdat ik hem nooit meer gebruik. Zaten overigens wel andere keycaps op voor nog mee RGB :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEjQHEQhuxwok2iCwluPqDAWDHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xz9EishNmrp6FfSkezkqFYEC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:37

Whaam

Meer beter

The GUI schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:25:
[...]

De Macaw. Ben erg benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Had nog liever de Psittacus willen hebben, maar die kon ik niet dichtbij (lees: Europa) vinden. @sapphire jij hebt toch de Psittacus? Mooi setje hoor ;)
Ik zag vandaag een setje Psittacus op marktplaats verschijnen, is nog te koop.
Iemand van hier die er toch niet blij mee is? :P

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TammeSpecht
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 21:18
Flapmo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:51:
Ik krijg er wel vaker eens wat meer maar je zou altijd toch wel het bestelde aantal moeten krijgen als minimum.
Cebby schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:46:
[...]

Switches worden op gewicht verzonden, en meestal betekent dat dat je er meer ontvangt. Nu alleen blijkbaar helaas niet. Gewoon even mailen naar contact@mykeyboard.eu en dan wordt het zeker weten voor je opgelost :)
sapphire schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:58:
@TammeSpecht Gebruikelijker is besteld aantal +1~2 reserve maar eigenlijk nooit te weinig.
Bedankt voor jullie reacties, dan weet ik dit voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 16:38
Als ik nu weer voor het eerst een mechanisch toetsenbord zou kopen, zou ik een Ducky One 3 kopen. De 65% zit helaas wel bijna 50 euro boven je budget. Maar dan koop je binnen Nederland, dus als je het niks vind kun je het makkelijk terug sturen. Hij is hotswap, dus kun je lekker switches uitproberen.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseT
hubhib schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:01:
[...]

Als ik nu weer voor het eerst een mechanisch toetsenbord zou kopen, zou ik een Ducky One 3 kopen. De 65% zit helaas wel bijna 50 euro boven je budget. Maar dan koop je binnen Nederland, dus als je het niks vind kun je het makkelijk terug sturen. Hij is hotswap, dus kun je lekker switches uitproberen.
Ik zit nu inderdaad naar de ducky’s te kijken.
Ducky one 3 is mij wat te prijzig en heb nu de ducky one 2 SF op het oog. En twijfel nog een beetje tussen de brown of red switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
SytseT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:34:
[...]

Ducky one 3 is mij wat te prijzig en heb nu de ducky one 2 SF op het oog. En twijfel nog een beetje tussen de brown of red switch.
Helaas is de One 2 niet hotswappable, dus als je van switches wilt wisselen moet je wel met de soldeerbout aan de slag.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Het duurt 3 uur, maar dan heb je ook wat :o

KBD67 Lite
Boba U4s
Durock V2 stabs -> Holee mod
Akko Macaw keycaps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQUuU8m8qiEudSo8PYikTrre9kw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4g8Xqqhf59AxCO748AbvACj.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvxNPT-cOHv5UZohFp3b0Pl8FQk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvYpnGpedtf2t5QsmePa1u2q.jpg?f=fotoalbum_medium

Eerste keer holee mod viel me best mee eigenlijk. Toen ik er handig in werd was ik net klaar :+ Nu nog wennen aan 65% en de kortere rechter shift. Bord typt heerlijk en is echt enorm stil in vergelijking met mijn GK87. Morgen een vrije dag, dus maandag eens proberen op het werk. Niet normaal hoeveel meer tactile de Boba's zijn ten opzichte van de Gat Browns.

VIA herkende het PCB meteen dus ik kon gelijk zien welke switches ik verkeerd (en te hard) erin had gedrukt O-)

[ Voor 33% gewijzigd door The GUI op 09-12-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseT
hubhib schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:08:
[...]

Helaas is de One 2 niet hotswappable, dus als je van switches wilt wisselen moet je wel met de soldeerbout aan de slag.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Hmm de backspace is wat mushy bij het terugkomen. Had al wat extra lube tussen de stems gedaan omdat hij moeilijker indrukte, maar ik ben bang dat de pleister weg geduwd is. Bord kan dus weer even uit elkaar van het weekend. Houd je van de straat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

The GUI schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:48:
Hmm de backspace is wat mushy bij het terugkomen. Had al wat extra lube tussen de stems gedaan omdat hij moeilijker indrukte, maar ik ben bang dat de pleister weg geduwd is. Bord kan dus weer even uit elkaar van het weekend. Houd je van de straat :+
Ach hij zit iniedergeval inelkaar. Maar idd bij het bouwen moet je eerst zorgen dat je stabs 100 % naar je liking zijn voor de de boel in elkaar schroeft.

Daarbij ben ik ook niet helemaal overtuigt van de holee mod. Ben nu op m'n tm680 aan het experimenteren met de plumber mod.

[ Voor 10% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 10-12-2021 09:16 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:14:
[...]

Ach hij zit iniedergeval inelkaar. Maar idd bij het bouwen moet je eerst zorgen dat je stabs 100 % naar je liking zijn voor de de boel in elkaar schroeft.

Daarbij ben ik ook niet helemaal overtuigt van de holee mod. Ben nu op m'n tm680 aan het experimenteren met de plumber mod.
Al doende leert men. Ik ben alles in elkaar gaan zetten toen ik klaar was met modden, daarna pas getest..
Holee mod was de bekendste daarom heb ik hem geprobeerd. Ben er redelijk tevreden over. Ik wil de stabs op mijn GK87 ook holee modden binnenkort zodat ik een vergelijk kan maken. Het is ook lastig omdat ik een nieuw bord en nieuwe switches heb om aan te wennen.

De plumber mod ziet er makkelijker uit, met welke tape doe je die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

The GUI schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:33:
[...]

Al doende leert men. Ik ben alles in elkaar gaan zetten toen ik klaar was met modden, daarna pas getest..
Holee mod was de bekendste daarom heb ik hem geprobeerd. Ben er redelijk tevreden over. Ik wil de stabs op mijn GK87 ook holee modden binnenkort zodat ik een vergelijk kan maken. Het is ook lastig omdat ik een nieuw bord en nieuwe switches heb om aan te wennen.

De plumber mod ziet er makkelijker uit, met welke tape doe je die?
Witte teflon

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The GUI schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:49:
Het duurt 3 uur, maar dan heb je ook wat :o

KBD67 Lite
Boba U4s
Durock V2 stabs -> Holee mod
Akko Macaw keycaps

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste keer holee mod viel me best mee eigenlijk. Toen ik er handig in werd was ik net klaar :+ Nu nog wennen aan 65% en de kortere rechter shift. Bord typt heerlijk en is echt enorm stil in vergelijking met mijn GK87. Morgen een vrije dag, dus maandag eens proberen op het werk. Niet normaal hoeveel meer tactile de Boba's zijn ten opzichte van de Gat Browns.

VIA herkende het PCB meteen dus ik kon gelijk zien welke switches ik verkeerd (en te hard) erin had gedrukt O-)
Grappig, ik heb ook Macaw er op zitten en dezelfde problemen met de backspace :?

Switch loopt goed, stabs zonder switch lopen goed, combineer ik ze dan klemt het :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

sapphire schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:44:
[...]

Grappig, ik heb ook Macaw er op zitten en dezelfde problemen met de backspace :?

Switch loopt goed, stabs zonder switch lopen goed, combineer ik ze dan klemt het :?
Welke mods op je stabs ? Mss dat het aan het profiel ligt, ik gebruik nu ff ASA profiel en bij mij geen problemen (alleen die-elec op de wire).

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
SytseT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:48:

Sinds een paar maandjes gebruik ik de EPOMAKER EP84 met Bobagums silent linear switches en het bevalt vrij aardig. Het toetsenbord is fijn in het gebruik, en heeft een goede RGB backlight in de meegeleverde keycaps. Qua switches ben ik er nog niet helemaal over uit hoewel de bobagums een pak stiller zijn dan de meegeleverde switches. Ik denk dat ik brown toch mijn voorkeur heeft en zal binnenkort even gaan kijken wat de mooiste oplossing is. Ik mis toch een soort van bump na het indrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_Uploader_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:15:
[...]

Sinds een paar maandjes gebruik ik de EPOMAKER EP84 met Bobagums silent linear switches en het bevalt vrij aardig. Het toetsenbord is fijn in het gebruik, en heeft een goede RGB backlight in de meegeleverde keycaps. Qua switches ben ik er nog niet helemaal over uit hoewel de bobagums een pak stiller zijn dan de meegeleverde switches. Ik denk dat ik brown toch mijn voorkeur heeft en zal binnenkort even gaan kijken wat de mooiste oplossing is. Ik mis toch een soort van bump na het indrukken.
Boba U4S?
Dat is de silent tactile variant en die heeft een stevigere bump dan een Brown maar is wel stil.

@k1n9_n01z3 Holee mod, 205G0 op de stem en housing en in de bocht van de wire en vet op de uiteinden.
De stabs lopen zonder keycaps op gewoon vrij en soepel alleen zodra de keycap er op gaat klemt het. Switch+keycap (cherry profile) loopt ook gewoon goed, het is puur de combi van de onderdelen.
Nouja dit weekend maar eens kijken.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb me even kwaad gemaakt. De backspace heb ik opnieuw gedaan met de extra stab stem en housing die ik had liggen. Die is nu dus goed.
@sapphire Het is te fixen! Ik heb ouderwetse Hansaplasts gebruikt en op de wire flink wat lube, meer dan de eerste keer.

Volgend probleem: de space bar. Hij was goed, totdat ik hem net opnieuw in elkaar heb gezet |:(

@k1n9_n01z3 Ik heb dus getest voor assembly. Alleen heb ik niet alle stabs getest 8)7

Edit: nog wat lube tussen bij de wires gedaan. Tada! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door The GUI op 10-12-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

SytseT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:34:
[...]

Is de Ajazz K870t niet iets voor je als je low-budget gaat ?

Steam Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@The GUI Het is gefixt, de switch zat, ondanks serieus hard aandrukken, een fractie van een mm scheef. Bij aandrukken met de plate-PCB combo los in de hand hoorde/voelde ik een tik en daarna liep de backspace soepel.

Paar stukjes neopreen nog erin gedaan zodat ongeveer de helft nu 2 dunne laagjes heeft en de tapemod gedaan. Vooral die laatste heeft het gehoopte effect gehad, mooie thock nu :)

Wat heel anders zitten hier nog meer mensen in de diepte van Keychron? Bij de announcements foto’s van een Q6, 8 en 9. Respectievelijk een 100%, 40% en een soort ergonomisch wave bord.

Vond zelf die Q8 wel gaaf!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
sapphire schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:05:
[...]

Boba U4S?
Dat is de silent tactile variant en die heeft een stevigere bump dan een Brown maar is wel stil.
Het zijn de "Gazzew Bobagum Silent Linear" switches en deze zijn niet tactile. Misschien zijn de Boba U4S wel precies wat ik zoek! Stil, maar met een bump.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen bezig geweest om mijn Drop CTRL aan te passen, eigenwijs als ik ben met Boba U4Ts. Dat was dus lekker pins knippen... Daarnaast ook everglide stabs (holee mod) en een MT3 WoB setje er op gezet, want ik had nog aardig wat korting bij Drop staan.
Ik wacht nu nog op de foam insert van StupidFish design, maar die is er ook bijna. Op dit moment vind ik alleen de backspace nog wat fel klinken, met de rest ben ik heel erg tevreden. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04M7-7-XN3JCLb0CWZOTc9B-VfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLNAWZMWwvjKj0mUjyK1EkvF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@sapphire Nice, dus toch een andere reden dan bij mij. Fijn dat de fix toch simpel was ;)

Moet zeggen dat ik moet wennen aan de typervaring. De Boba U4s zijn echt stil, maar niet thocky te noemen. Bij de spring-ping-gat-browns die ik heb hoor je de stem echt neerkomen, de Boba’s dempen die echt. Niet op een verkeerde manier ofzo, maar je krijgt er geen super thocky bord van ;)

@_Uploader_ Heb voor het eerst de U4s. Ze zijn echt stil te noemen met een hele fijne bump. Heb zelf de 62gr en vind deze meer dan zwaar genoeg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:51

F55

Zo'n 20 jaar op Tweakers en sporadisch langs dit topic gekomen.
En ach in deze tijd van het jaar mag een beetje nostalgisch verhaal toch niet ontbreken.

Omdat ik sinds kort in het bezit kwam van een partij nieuwe DROP bordjes.
Ben ik door mede tweakers die met deze bordjes aan de gang zijn gegaan, ook weer hier terecht gekomen,
Ik zelf heb een Drop ALT in gebruik genomen voor de PC in de huiskamer lekker compact.
En makkelijk opzij te schuiven als ik meer plek op mijn tafel nodig heb, (wel glijpad's er onder geplakt, want de magnetische pootjes met de rubberen onderkant schuiven wat stroef) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4Io4yW_loYzHsBOr0IS3rRhMBo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PhuDV0SDgpJIK1RNKkrap6yq.png?f=user_large

Maar mijn oude Flightsim PC heeft nog steeds een Compac keyboard van een van de eerste portable pc's van Compac, toendertijd een revolutionair merk die al snel draagbare klonen maakte van de originele IBM PC, het keyboard is zo'n 30 jaar oud, dit was wel al met een soort membraan toetsen, om het toen al zo dun mogelijk te houden, ongeveer 20 jaar geleden heb ik het frame zwart gespoten omdat dat beter uitkwam bij mijn Flichtsim PC setup.

Bij mijn andere hobby pc, gebruik ik nog een 30 jaar oud mechanisch keyboard van:Monterey International Corporation, Keyboard 46AK109 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MH-LekduRb4dxRWZRkn38S0cOk4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EW9A4qKn3KZrKurWwaUnh1C0.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ul-scemMJmNmDhUky3xpTv-bJg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2qmCRIrRk08tqWeGmfAx375.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1h1O1wOI-BdXc5JfPXYUGSsiIpk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4FDc0mbiPdviXKmS1kBTp1iL.jpg?f=user_large

Ha Ha, ik bedenk me nu dat mijn twee keyboards ouder zijn dan menige Tweaker. :)
En bij elkaar opgeteld ben ik alweer een stuk ouder. :?

Maar ja, dus tijd om deze 2 ook eens te vervangen, dus 2 DROP CTRL van de stapel gepakt en na info van een mede tweaker 2 sets keys besteld, en de keuze gemaakt voor de Gasteron Yellow en de Brown, Compatibel Cherry mx.
En die waren wonderwel heel erg snel per luchtpost via Ali in Nederland.

De 2 sets keycaps maar bij Drop zelf besteld, want die waren in de aanbieding.
de Slate en de Valiant.
Ook erg snel binnen, hier wel inklaringskosten voor betaald.
En toen aan de slag, gewoon standaard de keys er in en caps er op.
Dus niet zo als hier met het tweaken van de keyboards, er gaat en wereld voor mij open.
Blijkt dat je wel eff goed moet kijken of de pennetjes van de Gasteron keys niet zijn verbogen, ze zitten van Alie gewoon los in een plastic zakje.
Dus lichte paniek toen 3 keys niet werkten, wat dus bleek te komen doordat de pennetjes waren verbogen, gelukkig 2 sets van 110 besteld dus vervangen en alles werkt correct.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEs7u6E_a3dQ3KXhaq1D3-rTJ2s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xwv3UCGKqwzu1f79Uk2XSpPR.jpg?f=user_large

Nou dat was eff nieuw na al die jaren!!
De ALT's hebben Cherry Blue of de Speed Silver key's
Ik vind de Cherry Blue het lekkerst in mijn geval, voor de pc in de huiskamer.
Ik woon alleen dus niemand heeft last van de Cherry Click.
Op deze werk ik ook het meest.

Nu de twee CTRL bordjes klaar zijn vind ik de Gasteron Brown iets lekkerder dan de Yellow typen, die gebruik ik nu voor mijn hobby PC.
De Flightsim pc gebruik ik eigenlijk niet meer, (veel te oud) daar komt misschien als de prijzen van de hardware weer een beetje normaal zijn, een nieuwe voor in de plaats om te kunnen vliegen met FS2020. Je moet toch wat als je niet meer hoeft te werken. ;)
En dan staat het keyboard in ieder geval al klaar, maar i.v.m. de beperkte ruimte die ik heb, toch ook een grote kans dat ik die omruil voor een ALT..

Hier wat foto's van de stok oude Keyboardjes en de nieuwe.
Verhaal gaat nergens over het echte modden , sorry als ik jullie verveel.

Ik ben in ieder geval blij met mijn 3 nieuwe Droppies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Als dit te laag niveau is voor dit topic, haal ik het wel weer weg:
Action heeft een nieuw bordje sinds 8dec met lineaire clickless switches. Kost €19,95
Deze versie 3 is een heel stuk lichter dan de V2, V2 voelt wel twee keer zo zwaar, V2 is die zonder spelfout op de enter en ronde blauwe caps/num/scroll lock leds :+). V1 is de review van @Ossi

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GmMQLM6l.jpg

boven model2, onder de nieuwe model 3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rsk5Oldl.jpg
Zwarte switches, deze zijn lineair clickless, maken nog wel kabaal bij maximale aanslag, maar een stuk minder dan de blauwe bsun’s. Wel vind ik ze wat sponzig of zo..

Keycaps zijn iets anders qua materiaal, en lijken wat minder strak vast te zitten
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/05U03Jjl.jpg Voorkant
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bgQqtIal.jpg Onderkant
Beide v3 links, V2 rechts.

Hoe zitten grotere knoppen vast:
Vb:Enter op numpad:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mi0ZhvNl.jpg

Verder zit er een fout in de lichtmodi met enter en backslash die andersom aan horen te gaan, bij deze lichtmodus valt het gewoon op:
[Video: https://i.imgur.com/RAaAcOG.mp4]
Tov v1 en V2 werken iig de toetscombinaties Fn+7 t/m Fn+0 niet meer. Fn+7 en Fn+8 waren verlichtingcombi’s voor bepaalde games. Fn+9 en Fn+0 waren zelf instelbaar.

Polssteun is verder niet echt geweldig, hij glijdt bij mij steeds weg, zit vast met magneetjes aan het toetsenbord.

Ik vind het een flinke stap achteruit tov V2, voelt minder kwalitatief en het typen voelt veel minder direct.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:36:
Als dit te laag niveau is voor dit topic, haal ik het wel weer weg:
Nee man, lekker beunen en proberen. Niets is een te laag niveau zolang t maar mechanisch is lijkt me toch.
GAIAjohan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:36:
[...]

Deze versie 3 is een heel stuk lichter dan de V2, V2 voelt wel twee keer zo zwaar, V2 is die zonder spelfout op de enter en ronde blauwe caps/num/scroll lock leds :+).

[,,,]

Zwarte switches, deze zijn lineair clickless, maken nog wel kabaal, maar een stuk minder dan de blauwe bsun’s. Wel vind ik ze wat sponzig of zo..

[,,,]

Ik vind het een flinke stap achteruit tov V2, voelt minder kwalitatief en het typen voelt veel minder direct.
Ik begreep ergens volgens mij dat die battletron in eerste instantie echt niet aan te slepen was omdat iedereen dat ding wilde. Hoeveel kost deze nieuwe? 20 euro? Lijkt me eigenlijk wel grappig om zo'n ding te kopen en de switches eruit te halen. >:)

Best logisch dat een lichter bord minder kwalitatief lijkt. Ook wel lastig te vergelijken als het nu linears zijn en de vorige versie clickies had. Blijft nog steeds wel een interesant aanbod als je naar zoiets op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Cebby schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:01:
[...]

Nee man, lekker beunen en proberen. Niets is een te laag niveau zolang t maar mechanisch is lijkt me toch.

[...]

Ik begreep ergens volgens mij dat die battletron in eerste instantie echt niet aan te slepen was omdat iedereen dat ding wilde. Hoeveel kost deze nieuwe? 20 euro? Lijkt me eigenlijk wel grappig om zo'n ding te kopen en de switches eruit te halen. >:)

Best logisch dat een lichter bord minder kwalitatief lijkt. Ook wel lastig te vergelijken als het nu linears zijn en de vorige versie clickies had. Blijft nog steeds wel een interesant aanbod als je naar zoiets op zoek bent.
De eerste was €25 meen ik en niet aan te slepen inderdaad. De tweede was €20 en vind ik serieus goed.
Deze nieuwe is ook €20 idd. Maar voor mij meer een back-up bordje denk ik, of als het even wat stiller moet…

Volgens mij maken Trust en Qware in ieder geval gebruik van dezelfde fabriek, alleen zetten ze ze veel duurder in de markt.
Bv deze Qware gebruikt dezelfde keycaps als mijn Action V2.
En deze van Qware lijkt gewoon dezelfde base als de V3.
Welke switches ze gebruiken zeggen ze niet.

Bij Trust viel deze me op. Dezelfde behuizing als V3 lijkt het wel, maar met rode switches..

[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 10-12-2021 21:42 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
_Uploader_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:15:
[...]

Welke versie heb je? Dit lijkt mij best een aardig startersbord alleen zie ik op Amazon.nl niet de zwart/grijze OEM versie en dan moet ik denk ik 'm via epomaker.com bestellen en dan komt er vast BTW bovenop en is ie misschien een maand onderweg of zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
prOnorama2 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:14:
[...]

Welke versie heb je? Dit lijkt mij best een aardig startersbord alleen zie ik op Amazon.nl niet de zwart/grijze OEM versie en dan moet ik denk ik 'm via epomaker.com bestellen en dan komt er vast BTW bovenop en is ie misschien een maand onderweg of zo :P
Ik heb de zwart/grijze versie met gateron red besteld via Epomaker.com. Binnen 8 was deze ontvangen zonder verdere BTW of invoerkosten, dus dat valt reuze mee :). Shipping method was YunExpress(Tax &Duty Paid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:23
sapphire schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:26:
@The GUI Het is gefixt, de switch zat, ondanks serieus hard aandrukken, een fractie van een mm scheef. Bij aandrukken met de plate-PCB combo los in de hand hoorde/voelde ik een tik en daarna liep de backspace soepel.

Paar stukjes neopreen nog erin gedaan zodat ongeveer de helft nu 2 dunne laagjes heeft en de tapemod gedaan. Vooral die laatste heeft het gehoopte effect gehad, mooie thock nu :)

Wat heel anders zitten hier nog meer mensen in de diepte van Keychron? Bij de announcements foto’s van een Q6, 8 en 9. Respectievelijk een 100%, 40% en een soort ergonomisch wave bord.

Vond zelf die Q8 wel gaaf!
Ik kan niks vinden over een Q6, Q8 of Q9 van Keychron? Klinkt namelijk wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
De laatste Keychron borden die ik voorbij heb zien komen zijn de Q3 en Q4. En die zijn echt een maand en een week geleden daar gepost. En dan is er ook nog de K8 Pro.

De Q2 staat niet eens op Geekhack tho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
F55 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:17:

En toen aan de slag, gewoon standaard de keys er in en caps er op.
Dus niet zo als hier met het tweaken van de keyboards, er gaat en wereld voor mij open.
Blijkt dat je wel eff goed moet kijken of de pennetjes van de Gasteron keys niet zijn verbogen, ze zitten van Alie gewoon los in een plastic zakje.
Dus lichte paniek toen 3 keys niet werkten, wat dus bleek te komen doordat de pennetjes waren verbogen, gelukkig 2 sets van 110 besteld dus vervangen en alles werkt correct.[Afbeelding]
8) stukje historie!

De verbogen pinnetjes kun je voorzichtig terug buigen, geen probleem zolang het pinnetje recht is.
Na enkele keren went het switches inzetten wel.

Nu kun je opzoek gaan naar welke switch je het meest ligt, evt voor zowel typen als gamen...
En welk type keycaps, mt3 en SA zijn wellicht moeite waard naar te kijken. Zijn retro types.
Misschien je stabs luben? :9

Maar pas wel op, voor je het weet ga je hoofd eerst down the rabbithole... :+

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

ParaNoja schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:59:
[...]

8) stukje historie!

De verbogen pinnetjes kun je voorzichtig terug buigen, geen probleem zolang het pinnetje recht is.
Na enkele keren went het switches inzetten wel.

Nu kun je opzoek gaan naar welke switch je het meest ligt, evt voor zowel typen als gamen...
En welk type keycaps, mt3 en SA zijn wellicht moeite waard naar te kijken. Zijn retro types.
Misschien je stabs luben? :9

Maar pas wel op, voor je het weet ga je hoofd eerst down the rabbithole... :+
Ja ik was terughoudend om de pennetjes terug te buigen, dacht misschien breken ze dan af in het bord zelf, krijg je er natuurlijk ook wel weer uit, maar ja dacht eff geen risico. Keycaps ga ik eens voor kijken. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel van jullie zijn gek genoeg om individuele switches te luben? En wat zijn de ervaringen daarmee?
De Boba U4T's typen echt lekker, maar ze zijn wel een beetje raspy. Is het gerommel in de marge om dan te luben, of haal je daar nog veel winst uit qua geluid? Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de invloed op het gevoel. Ik verwacht dat te veel lube best snel een switch verprutst wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:33:
Hoeveel van jullie zijn gek genoeg om individuele switches te luben? En wat zijn de ervaringen daarmee?
De Boba U4T's typen echt lekker, maar ze zijn wel een beetje raspy. Is het gerommel in de marge om dan te luben, of haal je daar nog veel winst uit qua geluid? Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de invloed op het gevoel. Ik verwacht dat te veel lube best snel een switch verprutst wat dat betreft.
ik heb Boba U4T's op komst en wilde namelijk de zelfde vraag stellen hier omtrent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
_Uploader_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:22:
[...]

Ik heb de zwart/grijze versie met gateron red besteld via Epomaker.com. Binnen 8 was deze ontvangen zonder verdere BTW of invoerkosten, dus dat valt reuze mee :). Shipping method was YunExpress(Tax &Duty Paid).
Bedankt dat klinkt goed. :) Heb de zwart/grijze met de Gateron Brown switches + een switch tester besteld (verzending zal wel wat langer kunnen duren ivm kerstdrukte....we gaan het zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lube tegenwoordig alle switches die ik heb. Als je dat eenmaal gevoeld hebt, wil je niet meer anders denk ik. Althans, dat geld voor mij. Sowieso vind ik het wel leuk om te doen en met een leuke serie oid aan ook nog een beetje ontspannend. Als je begint met luben kan je beter te weinig doen dan te veel. Het dunste laag is namelijk al genoeg om het geluid en het gevoel van de switch compleet te veranderen en mocht het te weinig zijn kan je er nog een keer over heen gaan. Door luben kunnen matige switches ineens toppers worden terwijl je dat niet zou verwachten.

Je kan op verschillende manieren je switches luben. Je kan alles helemaal doen aan de binnenkant, maar bijvoorbeeld ook alleen maar de sliders op de stem/ onderkant. Dan sla je de pootjes over en behoud je nog wel het tactische gevoel. Het is een kwestie van proberen op een paar switches, en dan de rest te doen met het gene wat jij het prettigst vindt. De ene neemt de pootjes ook mee ook tactile switches, de andere weer niet. Het enige wat je eigenlijk verkeerd dan met luben, is te veel lube gebruiken en de switch verprutsen. Maar dat gebeurt misschien een enkele keer in het begin, maar daarna niet meer zo snel.

Als je begint zou ik een paar video's bekijken met verschillende technieken zodat je er een beetje wegwijs in wordt. Verder kun je ook nog kiezen tussen verschillende soorten lube die allemaal net wat verschillen. Krytox 205G0 en Trybosis 3203 worden in ieder geval het meeste gebruikt. Krytox voornamelijk voor linears, en Trybosis voor de tactiles, maar ook daarin heeft iedereen z'n eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
Hoeveel tijd ben je kwijt met lubben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djankie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:34:
Ligt natuurlijk aan meerdere dingen, je ervaring, de switch, hoeveel switches, hoeveel je van de switch lubed, ect.

Zo was ik er mijn Yellows naar mijn gevoel vrij snel klaar maar aan mijn LCETs Geen eind te komen omdat ik die krengen lastig open kreeg.
Ik doe meestal 2~3 avondjes over 70 stuks met filmen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djankie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:34:
Meestal doe ik 15-20 switches per keer en doe ik daar iets meer dan een 1,5 uur over. Maar dan doe ik dat op m’n gemakje terwijl ik een serie kijk. Denk dat als ik er goed voor ga zitten 90 stuks in ongeveer 3-4 uur kan doen. Maar hoe meer je tijd er aan besteed, des te kleiner de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:02

Flapmo

and back is gigi!

Ik doe er ook meestal zo'n 20 per anderhalf uur terwijl ik voor de tv zit. Ik lube wel de springs met de hand, geen bag lubing.

Ik heb mijn Boba U4T gelubet trouwens. Je hoort zeker het verschil. Of je het de tijd waard vindt is aan jezelf. Lube er eens 3 en zet ze naast 3 niet lubed in je bord en vergelijk ze.

[ Voor 42% gewijzigd door Flapmo op 11-12-2021 22:32 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hubhib
Ik heb toevallig mijn U4T's afgelopen week gelubed. Ik vond ze al lekker thocky klinken, maar wel een beetje scratchy. Nu voelen en klinken ze geweldig. Echt de moeite waard! d:)b
Heb er wel een hele avond over gedaan en the Fellowship of the Ring EE daarbij helemaal af kunnen kijken, dus het duurt even. :z

En zoek op YouTube even naar de Gazzew manier van luben, zo heb ik het gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door hubhib op 12-12-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
hubhib schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:36:
[...]

Ik heb toevallig mijn U4T's afgelopen week gelubed. Ik vond ze al lekker thocky klinken, maar wel een beetje scratchy. Nu voelen en klinken ze geweldig. Echt de moeite waard! d:)b
Heb er wel een hele avond over gedaan en the Fellowship of the Ring EE daarbij helemaal af kunnen kijken, dus het duurt even. :z

de manier met de 2 rijstkorrels?

en welke lube?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubhib
aaronito schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:09:
[...]

de manier met de 2 rijstkorrels?
Je smeert alleen wat lube aan de rails waar de stem doorheen gaat, en de veer dip je in de lube. Hier is de link naar de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
hubhib schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:52:
[...]

Je smeert alleen wat lube aan de rails waar de stem doorheen gaat, en de veer dip je in de lube. Hier is de link naar de video.
GPL 205G0 gebruikt?

Ik las dat het beter was om iets dunner variant te nemen zoals Tribosys 3203 en beter voor tactile te behouden.
mensen hier ervaring mee of dit werkelijk ook zo is, of merk je het verschil niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubhib
aaronito schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:57:
[...]

GPL 205G0 gebruikt?

Ik las dat het beter was om iets dunner variant te nemen zoals Tribosys 3203 en beter voor tactile te behouden.
mensen hier ervaring mee of dit werkelijk ook zo is, of merk je het verschil niet?
Nee, ik ben een simpele man en heb gewoon de Glorious Lube gebruikt. :+ Overigens ook wel minder dan in de video, maar het effect is zelfs dan al goed merkbaar en de tactiliteit wordt er niet minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, ik ga binnenkort maar eens verder aan de knutsel. Ik heb hier 205g0 liggen. Maar ik wil m'n andere CTRL ook nog aanpassen, dus eventueel haal ik nog wel een dunnere lube.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:55
aaronito schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:57:
[...]

GPL 205G0 gebruikt?

Dunner zou 'beter' moeten zijn, maar ik heb tot nu toe al m'n tactiles met 205g0 gedaan en ben er wel tevreden mee. Wel belangrijk om het rustig aan te doen en het licht te houden. Als je de volledige tactility wil moet je de legs inderdaad mijden, maar mocht je bijv. Zealios iets minder willen kan je ze gewoon luben. Zijn je tactiles nét een beetje minder tactile, maar persoonlijk heeft dat mijn voorkeur voor de typ-ervaring. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:02

Flapmo

and back is gigi!

Lyrics schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:48:
[...]

Dunner zou 'beter' moeten zijn, maar ik heb tot nu toe al m'n tactiles met 205g0 gedaan en ben er wel tevreden mee. Wel belangrijk om het rustig aan te doen en het licht te houden. Als je de volledige tactility wil moet je de legs inderdaad mijden, maar mocht je bijv. Zealios iets minder willen kan je ze gewoon luben. Zijn je tactiles nét een beetje minder tactile, maar persoonlijk heeft dat mijn voorkeur voor de typ-ervaring. :9
Als je begint zou ik 205g0 afraden voor tactiles. Je gebruikt waarschijnlijk nog teveel lube in het begin en als je dan 205g0 gebruikt zal je tactile feedback zeker afnemen. Gebruik liever inderdaad 3203 of 3204.

Zelf lube ik al mijn tactiles met 3203 op stems (geen legs) en bottoms. Springs doe ik vaak met 3204 of 205g0 al zou het net zo goed met 3203 of 105g0 kunnen. Het is meer dat ik met manual spring luben 205 wel lekker vind werken.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
hubhib schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:36:
[...]

Ik heb ze ook maar zitten luben en moet zeggen dat ik aangenaam verast was van het verschil.

De youtube filmpjes lubed vs unlubed hoor je bijna geen verschil, maar als je ze zelf lubed en dan vergelijkt kwa geluid en gevoel is het dan toch wel weer een enorm verschil.
bedankt voor de info. Het was zeker de moeite waard.

Nu nog wachten op de KDB67 V3, had deze besteld op candykeys maar daar bleven ze erbij dat het niet kon dat iedereen hem al ontvangen hadden. nou ja heb de order daar geannuleerd met veel moeite. Wat deden ze daar enorm moeilijk voor het annuleren van de order en reageerden toch nog ietwel fel terug.
terwijl ik mij order keychron Q1 ook nog niet ontvangen heb en daar steeds de eta veranderen als ik er naar vraag met een halve maand. dit nu al meer dan 2 maand. Zijn er hier mensen met slechte ervaringen met candykeys met openstaande orders? of is dit bij alle EU shops hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
aaronito schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:05:
[...]

Ik heb ze ook maar zitten luben en moet zeggen dat ik aangenaam verast was van het verschil.

De youtube filmpjes lubed vs unlubed hoor je bijna geen verschil, maar als je ze zelf lubed en dan vergelijkt kwa geluid en gevoel is het dan toch wel weer een enorm verschil.
bedankt voor de info. Het was zeker de moeite waard.

Nu nog wachten op de KDB67 V3, had deze besteld op candykeys maar daar bleven ze erbij dat het niet kon dat iedereen hem al ontvangen hadden. nou ja heb de order daar geannuleerd met veel moeite. Wat deden ze daar enorm moeilijk voor het annuleren van de order en reageerden toch nog ietwel fel terug.
terwijl ik mij order keychron Q1 ook nog niet ontvangen heb en daar steeds de eta veranderen als ik er naar vraag met een halve maand. dit nu al meer dan 2 maand. Zijn er hier mensen met slechte ervaringen met candykeys met openstaande orders? of is dit bij alle EU shops hetzelfde?
Mijn ervaring met candykeys is dat je soms zelf achter je order moet aangaan via discord. Well fun dat ze vaak extra's verkopen van GB. Kost je wel bijna 40 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Djankie schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:13:
[...]

Mijn ervaring met candykeys is dat je soms zelf achter je order moet aangaan via discord. Well fun dat ze vaak extra's verkopen van GB. Kost je wel bijna 40 euro extra
kan je hierbij wat meer uitleg geven aub :

soms zelf achter je order moet aangaan via discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
aaronito schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:16:
[...]

kan je hierbij wat meer uitleg geven aub :

soms zelf achter je order moet aangaan via discord
Had een extra ingekocht "Grand Tour EPBT". Ik had ongeveer 2 maanden geleden gevraagd wanneer deze verstuurd zou worden. Antwoord op gekregen: over ongeveer 2 weken. 1.5 maand verder heb ik nog steeds niets ontvangen.

Na ongeveer 2 maanden hadden ze een announcement gemaakt op discord dat alle "grand tour EPBT" kits waren verzonden. Was dat niet het geval dan moest je contact opnemen.

Ik moest dus nogmaals contact opnemen omdat mijn kit nog niet verstuurd was.

Klein incidentje, verder gewoon prima shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Djankie schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:25:
[...]

Had een extra ingekocht "Grand Tour EPBT". Ik had ongeveer 2 maanden geleden gevraagd wanneer deze verstuurd zou worden. Antwoord op gekregen: over ongeveer 2 weken. 1.5 maand verder heb ik nog steeds niets ontvangen.

Na ongeveer 2 maanden hadden ze een announcement gemaakt op discord dat alle "grand tour EPBT" kits waren verzonden. Was dat niet het geval dan moest je contact opnemen.

Ik moest dus nogmaals contact opnemen omdat mijn kit nog niet verstuurd was.

Klein incidentje, verder gewoon prima shop.
Ok bedankt voor de info.

normaal is de verzending midden december ditmaal dus over enkele dagen zullen ze terug van me horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zijn er hier mensen met slechte ervaringen met candykeys met openstaande orders? of is dit bij alle EU shops hetzelfde?
Heb met alle in stock items nog geen problemen met ze gehad. Ze zijn niet de snelste, maar vaak gewoon prima. Maar weet dat @sapphire allemaal gedoe had met z’n 67lite r2 die niet de juiste pcb had en vervolgens maanden heeft moeten wachten tot een passende oplossing. Mijn voorkeur shops zijn MK.eu of keygem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
superbok schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:59:
[...]

Heb met alle in stock items nog geen problemen met ze gehad. Ze zijn niet de snelste, maar vaak gewoon prima. Maar weet dat @sapphire allemaal gedoe had met z’n 67lite r2 die niet de juiste pcb had en vervolgens maanden heeft moeten wachten tot een passende oplossing. Mijn voorkeur shops zijn MK.eu of keygem.
ze zijn idd niet de snelste.
MK.eu en keygem gebruik ik nu ook, namelijk voor het sneller leveren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

aaronito schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:37:
[...]

ze zijn idd niet de snelste.
MK.eu en keygem gebruik ik nu ook, namelijk voor het sneller leveren dan.
same, mk.eu 3 werkdagen en keygem meestal een weekje. En splitkb, maar die hebben niet super veel.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:16:
[...]

same, mk.eu 3 werkdagen en keygem meestal een weekje. En splitkb, maar die hebben niet super veel.
hier op het forum gehoord van Elequent clicks en had daar eens switches bestelden ipv keygem en die waren ook zeer snel met de levering.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

aaronito schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:35:
[...]

hier op het forum gehoord van Elequent clicks en had daar eens switches bestelden ipv keygem en die waren ook zeer snel met de levering.
EC nog niet geprobeerd, maar die zitten in spanje.

Vandaag eindelijk m'n black friday ali crap binnen (durock stabs, everglide stabs, lube station en m'n semiconductors)

Helaas zag ik op reddit al iemand met hetzelfde idee, maar om toch een sfeerimpressie te geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJGtpvGEEgT-LrPHJJhLJ_n5Mtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgOYxmOjJ5V2a0fD23FgL6O0.jpg?f=fotoalbum_large

beetje klote met het licht, maar het idee is duidelijk.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:44

muhda

Time & Space traveler

Iemand een idee waar je fan kan kopen voor tijdens het solderen? Het is niet schadelijk, maar ik vind het toch beter wanneer de rook niet blijft hangen.

Ik heb er al een gevonden van 'Kotto' maar dat is weer met USA kabel en er komen import kosten erbij. Is er iets vergelijkbaars bij een EU shop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
muhda schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:45:
Iemand een idee waar je fan kan kopen voor tijdens het solderen? Het is niet schadelijk, maar ik vind het toch beter wanneer de rook niet blijft hangen.

Ik heb er al een gevonden van 'Kotto' maar dat is weer met USA kabel en er komen import kosten erbij. Is er iets vergelijkbaars bij een EU shop?
Gewoon bij de juiste shops kijken :) https://www.eleshop.nl/so...alle-rookafzuigingen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zoals @superbok al aangaf heb ik afgelopen maanden aardig wat gedoe gehad met Candykeys :X
Punt zit hem vooral in het totaal niet of heel onduidelijk communiceren en mensen daardoor dingen gaan vragen waardoor ze het heel druk krijgen. Daardoor gaan ze weer gaar of niet antwoorden, gaan mensen weer dingen vragen, ect. een vicieuze cirkel :(
Voorbeeld: Mijn KBD67 Lite R2 heb ik besteld , betaald, bevestiging maar had de verkeerde besteld dus gevraagd wat handiger zou zijn; annuleren en nieuw bestellen of dat ze de order wijzigen. Zij wilde het wijzigen maar de order is in mijn account nooit aangepast. Koste uiteindelijk weer 3 mailtjes omdat ze niet duidelijk aangeven dat het gewijzigd was. Zoiets koste dus 4 mailtjes terwijl het makkelijk in 2 kan als ze gewoon duidelijk communiceren.
Later was de levering uitgesteld maar hierover word gewoon helemaal niets gecommuniceerd dus op een gegeven moment waren ze helemaal geïrriteerd als mensen naar de status vroegen, als ze gewoon een mail hierover naar alle koper hadden gestuurd of het op de site/account hadden gezet had het ze enorm veel werk gescheeld.
Voor de rest van de ellende daarna moet je mijn post geschiedenis maar nakijken, dat is teveel om weer te typen :+

Overigens kan het wel anders; bij MK was er iets fout gegaan bij het bestellen (storing precies tijdens het plaatsen van mijn bestelling) en dat was in 2 berichten in enkele dagen helemaal opgelost _/-\o_
Keygem ook prima en eloquentclicks.com laatst was ook perfect. KPrepublic en MKZealots via Ali eigenlijk ook alleen maar goede ervaringen mee :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mja, helaas wel te herkennen. Candy is daar naar mijn ervaring ook niet zo heel goed in.

Maar ook MK.eu wordt wel vaak overspoeld met support vragen...
Alleen komen ze een stuk daadkrachtiger over vervolgens. En ze zijn zich bewust van de activiteit van de online community, heb het idee dat dat bij Candy ook wel anders is.

Wildlife switches b.v. zijn nog steeds niet door Candy ontvangen. Maar ondertussen hebben andere internationale verkopers en proxy's hun Extra's zelfs al verscheept. Dus dan krijgen ze daar natuurlijk vragen over en ook natuurlijk klachten van kleine content creators die onwijs op de muziek achterlopen. En dan krijg je wel antwoord uiteindelijk op hun Discord dat ze ze nog niet hebben, maar vervolgens niet wat de vooruitzichten zijn. Geen enkele verdere communicatie, waardoor het een wekelijks terugkerend punt gaat worden waarschijnlijk.

Gooi dan gewoon een berichtje eruit hierover na 2 of 3 vragen erover, even een wekelijkse update wellicht.

Plaats die foto van 700 KBD67 Lite borden in je magazijn met daaronder het bericht dat je de komende maand bestellingen aan het uitzoeken bent, maar dat ze eraan komen.

Het is prima als het maanden stil is als er geen nieuws is vanwege productie, maar andere shops delen dan vaak wel wat de status is zodra er wel nieuws is. Maar zodra andere winkels gaan uitleveren weet je gewoon dat je er vragen over gaat krijgen, want die reacties erover staan binnen een dag op Youtube / fora / reddit / Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
sapphire schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:26:
[...]

Zoals @superbok al aangaf heb ik afgelopen maanden aardig wat gedoe gehad met Candykeys :X
Punt zit hem vooral in het totaal niet of heel onduidelijk communiceren en mensen daardoor dingen gaan vragen waardoor ze het heel druk krijgen. Daardoor gaan ze weer gaat of niet antwoorden, gaan mensen weer dingen vragen, ect. een vicieuze cirkel :(
Voorbeeld: Mijn KBD67 Lite R2 heb ik besteld , betaald, bevestiging maar had de verkeerde besteld dus gevraagd wat handiger zou zijn; annuleren en nieuw bestellen of dat ze de order wijzigen. Zij wilde het wijzigen maar de order is in mijn account nooit aangepast. Koste uiteindelijk weer 3 mailtjes omdat ze niet duidelijk aangeven dat het gewijzigd was. Zoiets koste dus 4 mailtjes terwijl het makkelijk in 2 kan als ze gewoon duidelijk communiceren.
Later was de levering uitgesteld maar hierover word gewoon helemaal niets gecommuniceerd dus op een gegeven moment waren ze helemaal geïrriteerd als mensen naar de status vroegen, als ze gewoon een mail hierover naar alle koper hadden gestuurd of het op de site/account hadden gezet had het ze enorm veel werk gescheeld.
Voor de rest van de ellende daarna moet je mijn post geschiedenis maar nakijken, dat is teveel om weer te typen :+

Overigens kan het wel anders; bij MK was er iets fout gegaan bij het bestellen (storing precies tijdens het plaatsen van mijn bestelling) en dat was in 2 berichten in enkele dagen helemaal opgelost _/-\o_
Keygem ook prima en eloquentclicks.com laatst was ook perfect. KPrepublic en MKZealots via Ali eigenlijk ook alleen maar goede ervaringen mee :)
Ik heb post geschiedenis al gezien maar wist niet dat het van jou kwam.idd een hele gedoe geweest
op discord zag ik net Q1 naar 2022 opgeschoven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:06:
Mja, helaas wel te herkennen. Candy is daar naar mijn ervaring ook niet zo heel goed in.

Maar ook MK.eu wordt wel vaak overspoeld met support vragen...
Alleen komen ze een stuk daadkrachtiger over vervolgens. En ze zijn zich bewust van de activiteit van de online community, heb het idee dat dat bij Candy ook wel anders is.

Wildlife switches b.v. zijn nog steeds niet door Candy ontvangen. Maar ondertussen hebben andere internationale verkopers en proxy's hun Extra's zelfs al verscheept. Dus dan krijgen ze daar natuurlijk vragen over en ook natuurlijk klachten van kleine content creators die onwijs op de muziek achterlopen. En dan krijg je wel antwoord uiteindelijk op hun Discord dat ze ze nog niet hebben, maar vervolgens niet wat de vooruitzichten zijn. Geen enkele verdere communicatie, waardoor het een wekelijks terugkerend punt gaat worden waarschijnlijk.

Gooi dan gewoon een berichtje eruit hierover na 2 of 3 vragen erover, even een wekelijkse update wellicht.

Plaats die foto van 700 KBD67 Lite borden in je magazijn met daaronder het bericht dat je de komende maand bestellingen aan het uitzoeken bent, maar dat ze eraan komen.

Het is prima als het maanden stil is als er geen nieuws is vanwege productie, maar andere shops delen dan vaak wel wat de status is zodra er wel nieuws is. Maar zodra andere winkels gaan uitleveren weet je gewoon dat je er vragen over gaat krijgen, want die reacties erover staan binnen een dag op Youtube / fora / reddit / Discord.
Ik kreeg letterlijk te horen van Candy dat Discord niet het kanaal is waarop ze support willen leveren en alles via de mail moest. Die word elke week aan het einde van de week helemaal beantwoord als er nog iets open staat, niet mijn ervaring overigens. Bij mij ging het balletje pas echt rollen toen ik openlijk over ze begon te klagen in r/mechanicalkeyboards (iig op Reddit), toen konden ze opeens zelfs binnen een uur reageren ;(

@k1n9_n01z3 : Die translucent behuizing is erg mooi :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Even een beter belicht fotoke:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eauHfqoEO3ZGIfQWm9bxWjSsOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qb3eOq4hWXYM9VYNZz9JMfFn.jpg?f=fotoalbum_large

Dus de durock v2's erin en de u4t's luben, en daarna maar eens kijken of ik zelf een kabel kan maken.

Steam Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een strak bordje zo! Mooie match tussen case en caps, al vind ik het kleurverschil in de caps net een beetje afleiden. Maar dat is een kleinigheidje.

Wat betreft ervaringen met shops. Ik heb net een tweede order geplaatst bij eloquentclicks.com. Eerste order was erg netjes afgehandeld, dus dik tevreden.
Nu een setje spullen om ook mijn tweede CTRL om te bouwen naar een tactile bord, maar dan een stillere variant. Dus geen U4T's, maar U4's. Voor dit bord blijf ik eerst ook de standaard slate keycaps gebruiken, tot ik een keer een andere set vind die bij de alu kleur case past.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:01:
Wel een strak bordje zo! Mooie match tussen case en caps, al vind ik het kleurverschil in de caps net een beetje afleiden. Maar dat is een kleinigheidje.

Wat betreft ervaringen met shops. Ik heb net een tweede order geplaatst bij eloquentclicks.com. Eerste order was erg netjes afgehandeld, dus dik tevreden.
Nu een setje spullen om ook mijn tweede CTRL om te bouwen naar een tactile bord, maar dan een stillere variant. Dus heeft U4T's, maar U4's. Voor dit bord blijf ik eerst ook de standaard slate keycaps gebruiken, tot ik een keer een andere set vind die bij de alu kleur case past.
de u4 zijn redelijk stil te noemen, alhoewel vindt ik mijn black ink v2 lubed and filmed net iets stiller klinken zonder keycaps op.

ik zal binnenkort eens testen of de black ink v2 effectief stiller zijn op de kdb67 v3 lite.
want het zou toch raar zijn als de black inks stiller zijn of de u4, toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

aaronito schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:36:
[...]

de u4 zijn redelijk stil te noemen, alhoewel vindt ik mijn black ink v2 lubed and filmed net iets stiller klinken zonder keycaps op.

ik zal binnenkort eens testen of de black ink v2 effectief stiller zijn op de kdb67 v3 lite.
dat zou zeker vreemd zijn aangezien de u4's padding op de stem heeft.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0008/8827/5005/products/DSC3262_1024x.jpg?v=1602034854

[ Voor 21% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 14-12-2021 14:57 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aaronito schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:36:
[...]

Ligt er aan of je het over een U4S of U4T hebt ;)

Mijn U4S zijn stiller dan Black Inks op de 67 Lite (slechts enkele getest) wat opzich nog steeds knap is aangezien een stille Tactile moeilijker te maken is. De Black Ink heeft gewoon een heel diep geluid en ondanks dat ik principieel iets tegen ze heb moet ik zeggen dat met mijn beperkte testen ik het wel heel lekker vond :|
Ik ga vanavond verder aan mijn Alpaca's met luben maar de paar die ik geprobeerd heb vielen ietsjes tegen tov. de Black Inks en Yellows qua geluid.
Wel super smooth :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:54:
[...]

dat zou zeker vreemd zijn aangezien de u4's padding op de stem heeft.

[Afbeelding]
zonder keycaps is hij duidelijk stiller, maar met keycaps heel iets anders, gelukkig wat meer thocky.
klinken bijna net hetzelfde of de u4t lubed dan.

F=Boba 4UT Lubed
G=black inks v2 Lubed and Filmed
H= Boba4U
J=Boba 4UT Unlubed

Zonder keycaps

Met keycaps

en KDB67 V3 lite eindelijk binnen gekomen vandaag :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tqgqVNQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/voabQD8.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door aaronito op 14-12-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
sapphire schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:18:
[...]

Ligt er aan of je het over een U4S of U4T hebt ;)

Mijn U4S zijn stiller dan Black Inks op de 67 Lite (slechts enkele getest) wat opzich nog steeds knap is aangezien een stille Tactile moeilijker te maken is. De Black Ink heeft gewoon een heel diep geluid en ondanks dat ik principieel iets tegen ze heb moet ik zeggen dat met mijn beperkte testen ik het wel heel lekker vond :|
Ik ga vanavond verder aan mijn Alpaca's met luben maar de paar die ik geprobeerd heb vielen ietsjes tegen tov. de Black Inks en Yellows qua geluid.
Wel super smooth :9
ja de black inks maken heerlijk geluid. zoals je omschrijft iets dieper dan de U4T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
sapphire schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:44:
[...]

Ik heb hier ook problemen met de backspace, namelijk dat hij erg scratchy aanvoelt bij de eerste aandruk.
net als alsof die keycap door iets gehinderd wordt.

en wanneer ik meerdere malen de backspace keycap er af haal gebeurd het soms dat mijn stab wire eruit popt, iemand enige idee waarom dit kan gebeuren?

morgen eens terug het board opnieuw assembleren. En kijken hoe het dan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
aaronito schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:31:
[...]

en wanneer ik meerdere malen de backspace keycap er af haal gebeurd het soms dat mijn stab wire eruit popt, iemand enige idee waarom dit kan gebeuren?
Met sommige keycaps en net de juiste manier van kracht zetten is dat het resultaat bij een heleboel stabs. Als je de keycap precies recht omhoog eraf trekt zou het niet moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Cebby schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:05:
[...]

Met sommige keycaps en net de juiste manier van kracht zetten is dat het resultaat bij een heleboel stabs. Als je de keycap precies recht omhoog eraf trekt zou het niet moeten gebeuren.
Ok bedankt voor de info. Nu weet ik tenminste wat ik mis doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
backspace loopt nog steeds niet zoals ik wil.
heb al de stabs veranderd van plaats en alsook de ene geprobeerd die ik had zonder lube. (wat rattelen die wat af).
maar blijft naar mening niet zo soepel of de andere stabs, het is net alsof er een kleine weerstand op zit in het begin van het aandrukken.

tijdens het demonteren van de keycaps had ik wel eens keyswitch en keycap die er samen afkwamen, dus dacht ik dat het aan dit kon liggen. na verder onderzoek bleek geen enkele switches goed ingeklikt en was het ook niet mogelijk om de switch beter aan te drukken. Dus dan maar met de black inks geprobeerd en poppen er zo snel in en de 2 haakjes zetten mooi uit van de switch. wat de boba 4u dus niet willen doen. Wat ik ook doe. Ik krijg op 1 plaats zelf geen black ink v2 mooi ingeklikt, naast de spacebar ALT zit niet mooi.
kunnen de mensen met de kdb67 v3 dat eens nazien voor mij.
Ik zal het board eens laten voor wat het is mss dat het hem zit en mss terug goed komt met de backspace.

Hieronder nog een filmpje maar denk niet dat je veel zal horen of zien er van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k95NPNP-FxLtIYTk8Cc_DT1F1dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbL1LC39IsauwqZMwl83W1lR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQmquQGsJQei7SXN3HJKV1JMrh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90S4iFdA4j6Ftn5i6OYpHB9K.jpg?f=fotoalbum_large

3pins switches klikken wel mooi in het board bij de ALT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen foam inserts van StupidFish binnengekregen voor mijn twee Drop CTRL's. Dat is mooi spul hoor! Je moet wel even goed opletten welk type diffuser je hebt, want ik heb dus wel één insert moeten verknippen om het passend te krijgen. :P Maar het effect is de klank van het bord is wel positief.
Nu wacht ik nog op mijn order van EloquentClicks, zodat ik op termijn de moed kan verzamelen om de switchen nog te luben. Maar ten opzichte van de standaard CTRL is die al een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:36:
Ik heb ondertussen foam inserts van StupidFish binnengekregen voor mijn twee Drop CTRL's. Dat is mooi spul hoor! Je moet wel even goed opletten welk type diffuser je hebt, want ik heb dus wel één insert moeten verknippen om het passend te krijgen. :P Maar het effect is de klank van het bord is wel positief.
Nu wacht ik nog op mijn order van EloquentClicks, zodat ik op termijn de moed kan verzamelen om de switchen nog te luben. Maar ten opzichte van de standaard CTRL is die al een wereld van verschil.
Wat bedoelen ze hiermee eigenlijk?

1 compartiment en 3 compartimenten of zie ik dat verkeerd.
denk dat mijn drop ctrl plate verdeeld is in drie stukken door allu boord.
is dit correct of zie ik dat verkeerd?

en waar heb je deze gekocht foams gekocht op de website zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door aaronito op 15-12-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om de LED-diffuser die in de case verwerkt zit. Daar zijn twee revisies van, één met een groot centraal gat en één met drie kleinere gaten. Je ziet het snel genoeg als je de case open schroeft. Ik had er eentje open gemaakt en daarna gegokt dat ze gelijk waren. Dat bleek dus niet het geval. :P
Ik heb de foams inderdaad direct bij StupidFish besteld. Relatief dure grap, maar verzenden en import vielen wel een beetje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:49:
Het gaat om de LED-diffuser die in de case verwerkt zit. Daar zijn twee revisies van, één met een groot centraal gat en één met drie kleinere gaten. Je ziet het snel genoeg als je de case open schroeft. Ik had er eentje open gemaakt en daarna gegokt dat ze gelijk waren. Dat bleek dus niet het geval. :P
Ik heb de foams inderdaad direct bij StupidFish besteld. Relatief dure grap, maar verzenden en import vielen wel een beetje mee.
het doorzichtig plastiek gedeelte die de zorgen voor de led aan de zijkanten van de case.
waar de 4 plaatjes inzitten voor de magneten? die is van mij met 1 centraal gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, dat is waar het om gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
oke bedankt voor de info, dan ben ik ook zeker dat ik het correcte bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

28 dollar... hoeveel waren de verzendkosten en hoe heb je betaald ?

[ Voor 19% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 15-12-2021 13:55 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te veel natuurlijk, maar gemak dient de mens. Ik kijk niet meer terug naar deze aanschaf... o<:)

@k1n9_n01z3 De daadwerkelijk kosten kun je terugzien als je bij StupidFish een winkelmandje vult en met afrekenen begint. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ja maar ik heb deze ook nodig voor mijn ctrl, vandaar mijn vraag.

Daarbij als meerdere mensen deze gaan bestellen, is het mss voordeliger als 1 persoon dit doet.

[ Voor 42% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 15-12-2021 15:13 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F55

F55

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Jammer dat ze niet meer ingaan op MT3 profiel en alleen dit zinnetje vermelden:
Het abs-materiaal is gevormd met een holte die je vingers beter op hun plek moet houden
Beetje karig snel artikel wat meer op een sponsor bericht lijkt

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Ik vind hem als Noctua fan ergens wel mooi, zeker de specials maar het profiel :X

Gisteren weer even gezeten aan mijn Alpaca V2's en waar ik eerder wat schrok van het geluid viel dat nu erg mee :) De positie waar ik ze op testen was blijkbaar niet de prettigste voor geluid. Nu dus de letters en een deel van de modifiers vervangen en eigenlijk bevalt dat goed :)

Lubed beduidend smoother dan lubed Yellows, niet dat die niet smooth zijn maar er zit dus wel voelbaar verschil in. Zachtere/minder luide aanslag dan de Yellows maar wel iesie-pietsie hoger/luider dan lubed Black Inks. Qua gevoel ook zijn ze iets zwaarder dan Yellows terwijl het volgens de specs minimaal zou moeten zijn, gek genoeg vind ik dat toch wel lekker en zal te maken hebben dat ik sinds een tijdje op LCET Jokers typ op werk en dan het verschil met Yellows thuis best aanwezig is.

Ja erg fijne switch en voor de prijs die ik er voor betaald heb (€37~38) vind ik ze een leuk alternatief voor Ink Blacks die een slag duurder zijn, super smooth (lubed) en een fijne aanslag qua gevoel en geluid :)

Voetnoot erbij ik heb ze gefilmed met KBDfans film van Keygem, wat een rot dingen zijn dat, die haal ik nooit meer! Relatief prijzig en je moet ze nog per stuk van een velletje peuteren en zitten snel dubbel :(

Gabriël AM5

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:45:
Ja maar ik heb deze ook nodig voor mijn ctrl, vandaar mijn vraag.

Daarbij als meerdere mensen deze gaan bestellen, is het mss voordeliger als 1 persoon dit doet.
mss wel maar ik ben van België dus dit zal sowieso al duurder uitkomen niet?

• aaronito
sapphire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:05:
Ik vind hem als Noctua fan ergens wel mooi, zeker de specials maar het profiel :X

Gisteren weer even gezeten aan mijn Alpaca V2's en waar ik eerder wat schrok van het geluid viel dat nu erg mee :) De positie waar ik ze op testen was blijkbaar niet de prettigste voor geluid. Nu dus de letters en een deel van de modifiers vervangen en eigenlijk bevalt dat goed :)

Lubed beduidend smoother dan lubed Yellows, niet dat die niet smooth zijn maar er zit dus wel voelbaar verschil in. Zachtere/minder luide aanslag dan de Yellows maar wel iesie-pietsie hoger/luider dan lubed Black Inks. Qua gevoel ook zijn ze iets zwaarder dan Yellows terwijl het volgens de specs minimaal zou moeten zijn, gek genoeg vind ik dat toch wel lekker en zal te maken hebben dat ik sinds een tijdje op LCET Jokers typ op werk en dan het verschil met Yellows thuis best aanwezig is.

Ja erg fijne switch en voor de prijs die ik er voor betaald heb (€37~38) vind ik ze een leuk alternatief voor Ink Blacks die een slag duurder zijn, super smooth (lubed) en een fijne aanslag qua gevoel en geluid :)

Voetnoot erbij ik heb ze gefilmed met KBDfans film van Keygem, wat een rot dingen zijn dat, die haal ik nooit meer! Relatief prijzig en je moet ze nog per stuk van een velletje peuteren en zitten snel dubbel :(
Ik gebruik nu verlopig de black inks in me kdb67 maar vindt de hoge pitch nu wat aan de lage kant vergeleken met de U4T. en de alpaca's zijn iets luider of meer tok dan de black inks, mss moet ik deze dan eens testen of ze in dit bord passen. krijg namelijk de boba's er niet volledig ingeklikt wat ik jammer vindt.

Met de films van KDBfans had ik niet echt probleem om ze af te halen eerder met het blijven in positie zitten wanneer je de switch toeklikt. dit was dan wel clear versie.
aaronito schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:15:
[...]

Ik gebruik nu verlopig de black inks in me kdb67 maar vindt de hoge pitch nu wat aan de lage kant vergeleken met de U4T. en de alpaca's zijn iets luider of meer tok dan de black inks, mss moet ik deze dan eens testen of ze in dit bord passen. krijg namelijk de boba's er niet volledig ingeklikt wat ik jammer vindt.
De black Inks staan er om bekend dat het geluid (de pitch) dat ze produceren, nadat ze gelubed zijn, heel laag en diep is. Ik heb ze in een Ikki68 Aurora waar al een flinke demping in zit dus ik wilde niet persé het allerlaagste geluid omdat het anders wat saai word en ik graag wat anders wil dan direct de 'standaard Black Ink' pakken.
De Ikki zoals ik hem nu heb is sowieso al absoluut geen thocky bord want ik had hem gebouwd om zo stil mogelijk te zijn wat gelukt is. Alleen vrijwel geen geluid is eigenlijk gewoon saai dus vandaar dat ik de Silent Alpaca's er uit gehaald had en nu aan het kijken ben naar switches die iig wel wat geluid hebben maar niet té veel. *insert de Alpaca V2* :)

Overigens als ik het goed had begrepen is de fit van Polycarb plates sowieso vaak een dingetje en zoals we beiden gemerkt hebben is dat bij de KBD67 plate niet anders :|
Heel erg strak!
Met de films van KDBfans had ik niet echt probleem om ze af te halen eerder met het blijven in positie zitten wanneer je de switch toeklikt. dit was dan wel clear versie.
Sowieso meer werk dan gewoon er één uit een zakje pakken O-)
En inderdaad ze blijven lastig zitten als je de housings dicht wil doen (ook de clear versie) :(

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 16-12-2021 11:49 ]

Gabriël AM5

• aaronito
sapphire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:14:
[quote]aaronito schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:15:
[...]

[quote]
De black Inks staan er om bekend dat het geluid (de pitch) dat ze produceren, nadat ze gelubed zijn, heel laag en diep is. Ik heb ze in een Ikki68 Aurora waar al een flinke demping in zit dus ik wilde niet persé het allerlaagste geluid omdat het anders wat saai word en ik graag wat anders wil dan direct de 'standaard Black Ink' pakken.
De Ikki zoals ik hem nu heb is sowieso al absoluut geen thocky bord want ik had hem gebouwd om zo stil mogelijk te zijn wat gelukt is. Alleen vrijwel geen geluid is eigenlijk gewoon saai dus vandaar dat ik de Silent Alpaca's er uit gehaald had en nu aan het kijken ben naar switches die iig wel wat geluid hebben maar niet té veel. *insert de Alpaca V2* :)

[...]

Sowieso meer werk dan gewoon er één uit een zakje pakken O-)
En inderdaad ze blijven lastig zitten als je de housings dicht wil doen (ook de clear versie) :(
dit zou idd gemakkelijker zijn :)
Pagina: 1 ... 83 ... 158 Laatste