Zo'n 20 jaar op Tweakers en sporadisch langs dit topic gekomen.
En ach in deze tijd van het jaar mag een beetje nostalgisch verhaal toch niet ontbreken.
Omdat ik sinds kort in het bezit kwam van een partij nieuwe DROP bordjes.
Ben ik door mede tweakers die met deze bordjes aan de gang zijn gegaan, ook weer hier terecht gekomen,
Ik zelf heb een Drop ALT in gebruik genomen voor de PC in de huiskamer lekker compact.
En makkelijk opzij te schuiven als ik meer plek op mijn tafel nodig heb, (wel glijpad's er onder geplakt, want de magnetische pootjes met de rubberen onderkant schuiven wat stroef)
Maar mijn oude Flightsim PC heeft nog steeds een Compac keyboard van een van de eerste portable pc's van Compac, toendertijd een revolutionair merk die al snel draagbare klonen maakte van de originele IBM PC, het keyboard is zo'n 30 jaar oud, dit was wel al met een soort membraan toetsen, om het toen al zo dun mogelijk te houden, ongeveer 20 jaar geleden heb ik het frame zwart gespoten omdat dat beter uitkwam bij mijn Flichtsim PC setup.
Bij mijn andere hobby pc, gebruik ik nog een 30 jaar oud mechanisch keyboard van:Monterey International Corporation, Keyboard 46AK109
Ha Ha, ik bedenk me nu dat mijn twee keyboards ouder zijn dan menige Tweaker.
En bij elkaar opgeteld ben ik alweer een stuk ouder.
Maar ja, dus tijd om deze 2 ook eens te vervangen, dus 2 DROP CTRL van de stapel gepakt en na info van een mede tweaker 2 sets keys besteld, en de keuze gemaakt voor de Gasteron Yellow en de Brown, Compatibel Cherry mx.
En die waren wonderwel heel erg snel per luchtpost via Ali in Nederland.
De 2 sets keycaps maar bij Drop zelf besteld, want die waren in de aanbieding.
de Slate en de Valiant.
Ook erg snel binnen, hier wel inklaringskosten voor betaald.
En toen aan de slag, gewoon standaard de keys er in en caps er op.
Dus niet zo als hier met het tweaken van de keyboards, er gaat en wereld voor mij open.
Blijkt dat je wel eff goed moet kijken of de pennetjes van de Gasteron keys niet zijn verbogen, ze zitten van Alie gewoon los in een plastic zakje.
Dus lichte paniek toen 3 keys niet werkten, wat dus bleek te komen doordat de pennetjes waren verbogen, gelukkig 2 sets van 110 besteld dus vervangen en alles werkt correct.
Nou dat was eff nieuw na al die jaren!!
De ALT's hebben Cherry Blue of de Speed Silver key's
Ik vind de Cherry Blue het lekkerst in mijn geval, voor de pc in de huiskamer.
Ik woon alleen dus niemand heeft last van de Cherry Click.
Op deze werk ik ook het meest.
Nu de twee CTRL bordjes klaar zijn vind ik de Gasteron Brown iets lekkerder dan de Yellow typen, die gebruik ik nu voor mijn hobby PC.
De Flightsim pc gebruik ik eigenlijk niet meer, (veel te oud) daar komt misschien als de prijzen van de hardware weer een beetje normaal zijn, een nieuwe voor in de plaats om te kunnen vliegen met FS2020. Je moet toch wat als je niet meer hoeft te werken.
En dan staat het keyboard in ieder geval al klaar, maar i.v.m. de beperkte ruimte die ik heb, toch ook een grote kans dat ik die omruil voor een ALT..
Hier wat foto's van de stok oude Keyboardjes en de nieuwe.
Verhaal gaat nergens over het echte modden , sorry als ik jullie verveel.
Ik ben in ieder geval blij met mijn 3 nieuwe Droppies.