Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Negakinu Oef, zo wordt het wel een dure hobby :+ dank je, dan ga ik ze maar bestellen daar.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
TucanoItaly schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:05:
@Negakinu Oef, zo wordt het wel een dure hobby :+ dank je, dan ga ik ze maar bestellen daar.
Soms is het goedkoper om 2e hands een prebuilt met low profile switches te kopen (bijv. een Sharkoon, Fnatic, Havit of Logitech ofzo) en die dan te desolderen.

Deze is nieuw bijvoorbeeld goedkoper als prebuilt dan als je de Kaihl LP Browns los koopt: https://www.amazon.nl/Per...id=pla-972372005488&psc=1

[ Voor 36% gewijzigd door Negakinu op 01-12-2021 10:21 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Negakinu O_o ongelofelijk... en dan heb je nog de caps, electronica etc. er bij ook. Goeie tip, nooit aan gedacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
TucanoItaly schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:24:
@Negakinu O_o ongelofelijk... en dan heb je nog de caps, electronica etc. er bij ook. Goeie tip, nooit aan gedacht...
Vooral met zoiets als een Sharkoon Purewriter kun je 2e hands soms geluk hebben. Dan heb je een full size, low profile mechanisch toetsenbord met Kailh switches in meerdere varianten, voor 30 euro op Marktplaats ofzo. Soms ontbreekt er een toets, of is de case beschadigd, en dan gaan ze helemaal voor een habbekrats.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
Goedemorgen,

Ben op zoek naar m'n eerste mechanische toetsenbord en het geheel aan opties is nogal overweldigend. Qua formaat twijfel ik tussen TKL of 65% maar de hamvraag is hier of de toetsengrootte van 65% borden altijd anders is dan 60%/TKL/Full of dat alleen de speciale(re) toetsen betreft. M.a.w. als je een leuke set keycaps ziet die eigenlijk bestemd is voor een TKL bord, passen dan zeg maar de standaard letters en cijfers wel op het 65% bord of past gewoon alles meestal niet (tenzij je bij hetzelfde merk blijft)?

Mocht alles meestal niet passen dan is een TKL bord denk ik de beste optie (voor nu) ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
prOnorama2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:45:
Goedemorgen,

Ben op zoek naar m'n eerste mechanische toetsenbord en het geheel aan opties is nogal overweldigend. Qua formaat twijfel ik tussen TKL of 65% maar de hamvraag is hier of de toetsengrootte van 65% borden altijd anders is dan 60%/TKL/Full of dat alleen de speciale(re) toetsen betreft. M.a.w. als je een leuke set keycaps ziet die eigenlijk bestemd is voor een TKL bord, passen dan zeg maar de standaard letters en cijfers wel op het 65% bord of past gewoon alles meestal niet (tenzij je bij hetzelfde merk blijft)?

Mocht alles meestal niet passen dan is een TKL bord denk ik de beste optie (voor nu) ;)
Alle alphas (letters & cijfers) zijn gewoon 1u en dus hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9vDGJxYHUQ6vIPbbiKRijXqDoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVrUc8DMs3DrPv77K1T0xacr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 19:30
prOnorama2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:45:
Goedemorgen,

Alphanumerics zijn gewoon 1u, heel gek bord als dat niet zo is. 'u' staat overigens voor een 'standaard unit', ergens is ooit vastgelegd 'zo groot moeten toetsen standaard zijn' en alle onderlinge groottes worden daar van afgeleid.

65% heeft voornamelijk een kleinere rechtershift (1.75u ipv 2.75u) om plaats te maken voor pijltjestoetsen onder de enter, en de andere rechter modifiers (ctrl, alt, win/func/menu) kunnen ook verschillen (2x1.5u, 3x1u, 2x1.25u en een gap van 0.5u, of een spatiebalk van 7u ipv 6.5u, etc.). Dat laatste verschilt soms wel tussen de verschillende modellen. T.o.v. TKL mist ook de rij F-toetsen.

Met de populariteit van 65% bordjes zijn er genoeg keycap sets die wat extra caps hebben voor die grootte. Keycap sets die aangeven 108 toetsen te bevatten hebben over het algemeen enkel de 'standaard' toetsen, want een full-size standaard keyboard heeft 108 toetsen. Die zou je dus goed voor TKL kunnen gebruiken, maar niet voor 65% (bijv de HyperX Pudding keycaps zijn niet 65% bestendig voor zover ik weet, maar setjes van Akko en veel andere wel).

[ Voor 7% gewijzigd door Excalibaard op 01-12-2021 11:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Negakinu
KBD67 Lite R3 is net bezorgd. Dat was snel! Ik heb nog niet eens switches en keycaps uitgezocht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8GUYuQ6d6nGl4RVjfuF8MN5vDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QK2ZaDSmPSCPy6vu3DRBhBka.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

sapphire schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:10:
@ParaNoja Ik had alleen niet verwacht dat cheape -Ali keycaps beter zouden klinken dan double shot keycaps ;)

Ik kan de Akko's altijd nog op mijn KBD67 gebruiken inderdaad ;)
PCB is onderweg ;)

Beloofd beeldmateriaal/geluid:
YouTube: Akko Psittacus Vs. Cheap AliExpress PBT
*kuch* Akko *kuch*? :+

Nu ben ik heel benieuwd hoe mijn setje klinkt... Die PBT keycaps van IDOBAO die ik vorig jaar heb gehaald zijn wellicht zo slecht dus niet.

@Negakinu Dat is snel, mooi hoor! _/-\o_ Waar had je besteld?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 19:28

muhda

Time & Space traveler

TucanoItaly schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:01:
Ik zoek Cherry MX low profile switches, of een alternatief. Ik heb wel een link gevonden, maar ze zijn ontzettend prijzig daar: https://www.reichelt.com/...ry-mx1b-l2na-p258100.html

Weet iemand nog een andere aanbieder? Ik ben nu op het punt dat een goedkopere kloon ook een alternatief lijkt...
splitkb verkoopt Kailh low profile switches. Link: https://splitkb.com/colle...low-profile-choc-switches

(Nederlandse eigenaar dus geen importkosten en normale verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
The GUI schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:59:
[...]

@Negakinu Dat is snel, mooi hoor! _/-\o_ Waar had je besteld?
Eloquent Clicks in Spanje. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Aha, vandaar ;) Ik heb hem bij KBDFans zelf gehaald.

Mijn KBD67 is momenteel onderweg van Shanghai naar Sennan-Shi, Japan 8)7
Bijzondere route :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
The GUI schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:12:

Waarom heb je hem niet in Europa gekocht dan?

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

The GUI schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:12:

Same, zou maandag aan moeten komen. Ik heb hem trouwens daar gehaald omdat Eloquent alleen de smoky black had en ik de green ink wilde.

[ Voor 4% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 01-12-2021 14:31 ]

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@Negakinu

Wat @k1n9_n01z3 ook zegt; ik wilde geen smoky black, maar gewoon de zwarte.

Daarnaast scheelde het iets van €5. Blijf een Nederlander ;) Hij komt bij mij ook op maandag aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

muhda schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:04:
splitkb verkoopt Kailh low profile switches.
Ik bouw 'm wel zelf, maar PCB is kant en klaar. En het PCB dat ik gebruik, is voor Cherry MX, niet voor Kailh low profile. Dank voor de link overigens, ik ga eens even grasduinen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kailh Choc is helaas anders ja, die hebben een iets kleiner oppervlakte. Je kunt ze vaak wel op hetzelfde bord solderen, maar de standaard MX hotswap sockets zitten dan niet op de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Korte vraag; sinds kort een Logitech G PRO. Bevalt goed. Wanneer ik een toets indruk heb je eerst geen weerstand, dan volgt een 'click' gevolg door de registratie. Als je de toets laat veren op en neer nog VOOR je bij de 'click' weer bent krijg ik soms een registratie en soms niet. Dit is wel afhankelijk van hoe ver ik hem terugveren tot de click. Dit is toch juist een van de eigenschappen van een mechanisch toetsenbord? Volgens mij vind ik het erg prettig alleen het is wel even wennen als je bijvoorbeeld in Overwatch continue wil 'springen' (alleen maar spatie achter elkaar) omdat je soms een registratie 'mist'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oesie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:34:
[...]

Wow, dat is wel een verschil inderdaad. Op zich wel positief nieuws dat goedkopere keycaps niet altijd slechter zijn :)
Beide waren niet duur, €38 vs €30 ofzo :+
Negakinu schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:44:
KBD67 Lite R3 is net bezorgd. Dat was snel! Ik heb nog niet eens switches en keycaps uitgezocht...

[Afbeelding]
Nice! :9

Mijn PCB komt morgen volgens de track en trace :)

Ik zat overigens gisteren te vertellen tegen mijn collega dat het er op lijkt dat ik een hobby heb :+
Pakket uit Spanje onderweg, Pakket uit Duitsland onderweg, Pakket uit België onderweg, Pakket uit China onderweg en dat allemaal voor toetsenborden :+

Gek genoeg doen die uit China en Spanje er het kortste over :?

Gisteren dus mijn platemounted stabs en Black Inks (paar losse) van KPrepublic binnen, nou heb ik daar al veel vaker besteld maar nu kwam er dus bij deze kleine suffe bestelling een sticker erbij en zo'n standaard bedank kaartje :? Mogen ze vaker doen, ik plak graag stickers :+

Ik snap overigens wel wat mensen aantrekkelijk vinden aan een Black Ink, stock al erg smooth maar lichte springping. Lubed een erg lage pitch en echt heel erg smooth. Merk wel verschil met m'n Yellows.
Ben benieuwd hoe de Alpaca's zich tot deze 2 switches verhouden :)

[ Voor 70% gewijzigd door sapphire op 02-12-2021 00:13 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 16:38
Deruxian schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:36:
Korte vraag; sinds kort een Logitech G PRO. Bevalt goed. Wanneer ik een toets indruk heb je eerst geen weerstand, dan volgt een 'click' gevolg door de registratie. Als je de toets laat veren op en neer nog VOOR je bij de 'click' weer bent krijg ik soms een registratie en soms niet. Dit is wel afhankelijk van hoe ver ik hem terugveren tot de click. Dit is toch juist een van de eigenschappen van een mechanisch toetsenbord? Volgens mij vind ik het erg prettig alleen het is wel even wennen als je bijvoorbeeld in Overwatch continue wil 'springen' (alleen maar spatie achter elkaar) omdat je soms een registratie 'mist'
Volgens mij is dit een kenmerk van clicky switches. Bij lineaire switches heb je geen feedback, en tactile zit er een beetje tussenin.

Als ik snel kijk in de Pricewatch zie ik dat de G Pro alleen beschikbaar is met clicky en tactile switches, dus het kan goed zijn dat je clicky switches hebt.

Eerlijk gezegd zou ik puur voor gaming lineaire switches nemen, of tactile. Clicky's zijn denk ik beter geschikt voor typen, in een afgesloten ruimte zodat niemand je kan horen. :+

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
hubhib schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:44:
[...]

Clicky's zijn denk ik beter geschikt voor typen, in een afgesloten ruimte zodat niemand je kan horen. :+
Alleen, op een berg, midden in een vulkaan op de rand van het einde van de wereld. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 02-12-2021 09:52 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

The GUI schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:42:
@Negakinu

Wat @k1n9_n01z3 ook zegt; ik wilde geen smoky black, maar gewoon de zwarte.

Daarnaast scheelde het iets van €5. Blijf een Nederlander ;) Hij komt bij mij ook op maandag aan :)
Krijg net een SMS dat hij vandaag bezorgd wordt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
The GUI schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:38:
[...]

hopelijk komen er foto's van de green ink kleur versie?
zo die graag eens willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

The GUI schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:38:
[...]

Bij mij zou die ook "op de wagen" zitten ! Tuurlijk zijn m'n u4t's en mn keycaps nog niet binnen...

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:08:
[...]

Bij mij zou die ook "op de wagen" zitten ! Tuurlijk zijn m'n u4t's en mn keycaps nog niet binnen...
waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

de plank ? Bij kbd zelf netzoals "The GUI".

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:10:
de plank ? Bij kbd zelf netzoals "The GUI".
Moet je dan geen importkosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Nee, dat word netjes bij kbd geregeld.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:18:
Nee, dat word netjes bij kbd geregeld.
Dit wist ik niet. had beter daar ook beter besteld.
heb je dan meer betaald of in een Europese shop
volgens mijn gegevens van de shop ontvang ik deze pas eind januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Vreemd want Negakinu heeft hem al binnen. Als ik "The GUI" moet geloven is het 5 euro goedkoper. Bij welke winkel heb jij hem gehaald ?

Steam Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 16:42
Hij staat nu nog 99$ op kdbfans zelf zonder de mute silicone, bottom silicone en bottom foam.
Welke hebben jullie bij besteld?

Als er geen importkosten zijn (Belgie) dan wil ik daar ook nog wel bestellen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:22:
Vreemd want Negakinu heeft hem al binnen. Als ik "The GUI" moet geloven is het 5 euro goedkoper. Bij welke winkel heb jij hem gehaald ?
candykeys.

denk niet dat ik in toekomst daar nog iets bestel.

mijn Q1 ook nog steeds niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
futuwes schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:24:
Hij staat nu nog 99$ op kdbfans zelf zonder de mute silicone, bottom silicone en bottom foam.

Als er geen importkosten zijn (Belgie) dan wil ik daar ook nog wel bestellen vandaag.
als ik checkout doe is hij zelf goedkoper dan bij candykeys

hier ook naar belgie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hubhib
Gisterenavond de build voor een vriend afgemaakt. Waarschijnlijk een hele hoop moeite voor niks, want hij typt nu nog op een Logitech G110. Wel liet hij me laatst weten dat hij misschien een mechanisch toetsenbord wilde gaan kopen en of ik hem daarbij wilde helpen. Heb hem toen gezegd dat hij voorlopig maar niks zelf moest kopen en even moest wachten op de Goedheiligman. <+:)

Maar dus een hele avond bezig geweest met het luben van zijn Gateron Browns, stabilizers gemod (dit alles onder het genot van een rewatch van Jurassic Park en de making off). Waar ik eerst vond dat het bord zijn €150 niet waard was en blij was dat ik er maar een derde voor had betaald, vind ik het nu echt heerlijk typen en klinken.

En heb via de V&A zelfs nog een setje Drop Skylight Keycaps kunnen vinden, die ik nu dus voor de definitieve build heb gebruikt.

Dit is dus het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UA4wpTkAwu6s5_3lIzVmw8QQsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKnVvApxImnuYs874Wht5Msv.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al lijkt het me dus een erg mooi setje om in de hobby te stappen, gratuit.

Om mezelf maar te troosten dat ik dit mooie bordje weg geef heb ik een set Boba U4T switches besteld. Zijn deze de moeite om te luben?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
hubhib schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:25:
Gisterenavond de build voor een vriend afgemaakt. Waarschijnlijk een hele hoop moeite voor niks, want hij typt nu nog op een Logitech G110. Wel liet hij me laatst weten dat hij misschien een mechanisch toetsenbord wilde gaan kopen en of ik hem daarbij wilde helpen. Heb hem toen gezegd dat hij voorlopig maar niks zelf moest kopen en even moest wachten op de Goedheiligman. <+:)

Maar dus een hele avond bezig geweest met het luben van zijn Gateron Browns, stabilizers gemod (dit alles onder het genot van een rewatch van Jurassic Park en de making off). Waar ik eerst vond dat het bord zijn €150 niet waard was en blij was dat ik er maar een derde voor had betaald, vind ik het nu echt heerlijk typen en klinken.

En heb via de V&A zelfs nog een setje Drop Skylight Keycaps kunnen vinden, die ik nu dus voor de definitieve build heb gebruikt.

Dit is dus het resultaat:
[Afbeelding]

Al met al lijkt het me dus een erg mooi setje om in de hobby te stappen, gratuit.

Om mezelf maar te troosten dat ik dit mooie bordje weg geef heb ik een set Boba U4T switches besteld. Zijn deze de moeite om te luben?
wat heb je er van mods meegedaan.
ikzelf heb ook deze bord en vindt hem nog al slecht klinken tegenover TKL GMK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
aaronito schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:28:
[...]

wat heb je er van mods meegedaan.
ikzelf heb ook deze bord en vindt hem nog al slecht klinken tegenover TKL GMK
De stabilizers heb ik geknipt, gelubed en ik heb de band-aid mod gebruikt. De switches heb ik gelubed, niet teveel, en de pootjes vermeden om de tactiliteit te behouden. Ik heb hiervoor de instructie videos van Taeha Types op Youtube gebruikt. Het maakt alles bij elkaar dat het bord wat minder scherp klinkt. Het kost je een paar uur, maar vond het wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
hubhib schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:36:
[...]

De stabilizers heb ik geknipt, gelubed en ik heb de band-aid mod gebruikt. De switches heb ik gelubed, niet teveel, en de pootjes vermeden om de tactiliteit te behouden. Ik heb hiervoor de instructie videos van Taeha Types op Youtube gebruikt. Het maakt alles bij elkaar dat het bord wat minder scherp klinkt. Het kost je een paar uur, maar vond het wel de moeite.
Hier ook stabs gelubed en geknipt, band aid mod, extra foam tussen top case en pcb, ook foam tussen pcb en onderplaat, zelf switch pads geprobeerd en ook een skylight series keycaps.

en dit bord blijft mij niet bekoren.
blijft nogal hol klinken en alsook een heel hoge pitch wat jij ook al vermelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

aaronito schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:41:
[...]

Hier ook stabs gelubed en geknipt, band aid mod, extra foam tussen top case en pcb, ook foam tussen pcb en onderplaat, zelf switch pads geprobeerd en ook een skylight series keycaps.

Je kan natuurlijk ook niet veel verwachten bij een plank met zwevende toetsen.

Steam Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:44:
[...]

Je kan natuurlijk ook niet veel verwachten bij een plank met zwevende toetsen.
dit moet je dan zelf ook ontdekken wat ik nu gedaan heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
aaronito schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:41:
[...]

De holheid is er bij mij wel uit, ondanks dat ik geen foam in het bordje heb gedaan. Wel krijg ik bij de spatiebalk en één van de pijltjestoetsen de hoge pitch er niet uit. Misschien is het voor een deel ook wel afhankelijk van de switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
hubhib schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:46:
[...]

De holheid is er bij mij wel uit, ondanks dat ik geen foam in het bordje heb gedaan. Wel krijg ik bij de spatiebalk en één van de pijltjestoetsen de hoge pitch er niet uit. Misschien is het voor een deel ook wel afhankelijk van de switches?
spatiebalk is een ramp.

switches heb ik oa boba 4u en 4ut, black ink v2, gateron red,black,yellow , gateron milky black getest op het bord en veel veranderd er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

aaronito schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:50:
[...]

spatiebalk is een ramp.

switches heb ik oa boba 4u en 4ut, black ink v2, gateron red,black,yellow , gateron milky black getest op het bord en veel veranderd er niet
Heb je serieus black inks v2 geclipped ?

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:51:
[...]

Heb je serieus black inks v2 geclipped ?
jup, had er nog stuk of 15 over en geprobeerd op het bord.

heb er nog nog voldoende liggen voor mijn Q1 gelubed en filmed daar ben ik af gebleven :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Hoppa !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUof5vlP6kVOYEYH8yyAy8EmZPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvsAHXwgoJBNQmAOdqHtSWT9.jpg?f=fotoalbum_large

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

hubhib schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:44:
[...]

Volgens mij is dit een kenmerk van clicky switches. Bij lineaire switches heb je geen feedback, en tactile zit er een beetje tussenin.

Als ik snel kijk in de Pricewatch zie ik dat de G Pro alleen beschikbaar is met clicky en tactile switches, dus het kan goed zijn dat je clicky switches hebt.

Eerlijk gezegd zou ik puur voor gaming lineaire switches nemen, of tactile. Clicky's zijn denk ik beter geschikt voor typen, in een afgesloten ruimte zodat niemand je kan horen. :+
Ja klopt via mediamartk die clicky variant

Het is geen stil toetsenbord inderdaad. Maar met koptelefoon heb ik er iig geen last van…
Typen is wel een genot hoe soepel en snel dat gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@k1n9_n01z3 Ziet eruit als een mooi bouwpakket.

/me heeft gister een start gemaakt met de holee-mod, maar moet nog even wachten op wat smeersel. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2021 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

futuwes schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:24:

Ik heb niks bijbesteld, enkel de black voor $99. Inclusief BTW en verzendkosten voor €133.

Dit zit er standaard in:

PCB x1
Case x1
Plate x1
Stabilizers 60 set x1
Mute silicone x1
Bottom foam x1
Coiled USB-C cable x1
KBD67 lite Carrying case x1
KBDfans stabilizers foam stickers set x1
Rubber feet and Screws
aaronito schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:20:
[...]

Dit wist ik niet. had beter daar ook beter besteld.
heb je dan meer betaald of in een Europese shop
volgens mijn gegevens van de shop ontvang ik deze pas eind januari
Ze verrekenen het inderdaad netjes. Let erop dat je bestelbedrag onder €150 blijft anders kan het zijn dat je extra invoerrechten moet betalen (weet niet of keyboards en accessoires hieronder vallen)

De verzending valt alleszins mee: vrijdag besteld, donderdag in huis d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 16:42
The GUI schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:03:
[...]

Ik heb niks bijbesteld, enkel de black voor $99. Inclusief BTW en verzendkosten voor €133.
Niet gezien! Ik zou haast te veel hebben besteld 8)7
Deep blue als verassing voor de vrouw. Nu nog keycaps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
7V keyboards voor de liefhebber http://calendar.mykeyboard.eu/raffles/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Kleine sidenote: Het is een raffle en als je wint krijg je de factuur in je inbox. Je hebt dan 24u om te betalen.
Wil je niet betalen? Doe dan niet mee, het kost een heleboel tijd om zoiets op te zetten en meedoen voor de fun wordt niet gewaardeerd.

Dat gezegd hebbende, 7V is een bord dat zeer gewaardeerd lijkt te worden door iedereen die er een in handen heeft (gehad). Als het je wat lijkt, je heb de funds en wilt een gokje wagen dan zijn er slechtere borden om aan mee te doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

De KBD67 Lite R3 is binnen! Boba U4s en Akko keycpas ook. Nu nog tijd vinden om te bouwen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vond op een ongewone plaats switches novelty keycaps en meer...
Opvallend: Black Pudding Keycaps - 24 Piece Keyboard Add-On Kit met rotary knop!
en Etched Glow-Through Keycap with "wont fix" Text - MX Compatible Switches

Linkje:
adafruit

Kailh Big Mechanical Key Switches! 8)

In volgorde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8j_TaxdUxhrBbv8CkDRFMGVv1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjaN2khaWwrEKH8rWNgujtsP.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ6Hx7XcE2mLv9BNWq5RZ1Au0No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14iTubItsV1jyzJqTtc4xT0J.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJ6efXZgD2ZbjElCb9dc_OSWjDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXOlc6l8S5pJT0egCijS3Mu0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 02-12-2021 18:20 . Reden: Click, Clack, Bumb! ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
The GUI schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:31:
De KBD67 Lite R3 is binnen! Boba U4s en Akko keycpas ook. Nu nog tijd vinden om te bouwen :P
Welke akko keycaps gaan erop?
Ik heb ook boba's liggen voor op R3 en akko keycaps.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb Akko's, Boba's en een R2/3 :+

Akko's op 2 andere borden, Boba U4S's en Bobaguma en een R2 kit emt R3 PCB :+

PCB is dus vandaag binnengekomen, het is gewoon een KBD67 MK II V3 :+

Bord half opgebouwd, twijfel nog welke stabs ik er op zal zetten en wacht nog op Krytox 205G0 die onderweg is. Zoals gezegd dus half opgebouwd zonder stabs en met een paar switches er in en valt me vooral op hoe goed het bord stock al dempt :?
Toleranties met de PC plate zijn echt heel krap! Yellows geen probleem maar de LCET Jokers gaan er met moeite in :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Zag kerst caps langskomen, ziet er wel grappig uit, zou ze zelf niet kopen. https://drop.com/buy/drop-merry-modifiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

aaronito schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:19:
[...]

Welke akko keycaps gaan erop?
Ik heb ook boba's liggen voor op R3 en akko keycaps.😅
De Macaw. Ben erg benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Had nog liever de Psittacus willen hebben, maar die kon ik niet dichtbij (lees: Europa) vinden. @sapphire jij hebt toch de Psittacus? Mooi setje hoor ;)
sapphire schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:05:
Ik heb Akko's, Boba's en een R2/3 :+

Akko's op 2 andere borden, Boba U4S's en Bobaguma en een R2 kit emt R3 PCB :+

PCB is dus vandaag binnengekomen, het is gewoon een KBD67 MK II V3 :+

Bord half opgebouwd, twijfel nog welke stabs ik er op zal zetten en wacht nog op Krytox 205G0 die onderweg is. Zoals gezegd dus half opgebouwd zonder stabs en met een paar switches er in en valt me vooral op hoe goed het bord stock al dempt :?
Toleranties met de PC plate zijn echt heel krap! Yellows geen probleem maar de LCET Jokers gaan er met moeite in :X
Heb zelf alles stock, maar zit wel te denken om de stabs maar te gaan luben. Ik moet de boel toch nog assembleren.
Is Krytox 205G0 dan voldoende? Heb wel wat gezocht, maar dielectric grease zegt me gewoon niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
  • Laatst online: 18-09 21:55
Heb zelf alles stock, maar zit wel te denken om de stand maar te gaan luben. Ik moet de boel toch nog assembleren.
Is Krytox 205G0 dan voldoende? Heb wel wat gezocht, maar dielectric grease zegt me gewoon niks?
Dielectic is een stuk dikker, waardoor je stabs minder de kans krijgen om te wiebelen. En 't is een stuk goedkoper. Zonder Holee-mod zou ik eerder dielectic gebruiken. Mét Holee is 205g0 ook prima. Heb je ook minder nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Lyrics schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:30:
[...]

Dielectic is een stuk dikker, waardoor je stabs minder de kans krijgen om te wiebelen. En 't is een stuk goedkoper. Zonder Holee-mod zou ik eerder dielectic gebruiken. Mét Holee is 205g0 ook prima. Heb je ook minder nodig!
Welke dielectic gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
The GUI schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:25:
[...]

De Macaw. Ben erg benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Had nog liever de Psittacus willen hebben, maar die kon ik niet dichtbij (lees: Europa) vinden. @sapphire jij hebt toch de Psittacus? Mooi setje hoor ;)

[...]

Heb zelf alles stock, maar zit wel te denken om de stand maar te gaan luben. Ik moet de boel toch nog assembleren.
Mooi! Als de build klaar is wil ik dit wel een zien.

De psittacus zijn hier nog onderweg. Op de foto's van @sapphire ziet het er idd een mooie set uit. Hoop datvze in het echt ook zo mooi zullen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lyrics
  • Laatst online: 18-09 21:55

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Na een jaar en een maand wachten is ie eindelijk binnen:
De Ultimate Hacking Keyboard V2.

Moest wel de Kailh Whites die er in zaten vervangen door de Kailh Navies uit mijn GK68, omdat je hem niet met Navies kon bestellen. Is ie wel wat luider door geworden, maar valt op zich mee.

Super stevig. De aluminium plaat die er in zit is lekker dik.
Behuizing is makkelijk open te maken. Twee schroeven per kant om het randje los te halen (die je dus kan vervangen door een andere kleur, als ze besluiten om die apart te verkopen). En nog wat schroeven om de plaat los te halen. Weinig ruimte aan de binnenkant dus ik ga heen foam mod doen. Hij is zoals eerder gezegd toch al niet luid (zeker niet met die Kailh Whites).

Alleen de polssteunen zitten met schroeven vast die je met de hand vast moet draaien. En de gaatjes zijn ook half open (zie foto), zodat de polssteun er per ongeluk af kan vallen, als de schroeven niet stevig aangedraaid zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkEkNr94N5XUW9Glmmvk-VEN1CA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLWEiEFlZ1Tz7hgFzVA2jFSb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KruKXQUxt56dgi0YOYhhmYKlpmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8hIYYksNqHgqMy3yVNVxaY6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0deaHnyzVPlr7DztX7SpkGRIzkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkaQX9gQ7SKef1X5eNNbFaSK.jpg?f=fotoalbum_tile

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

aaronito schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:59:
[...]

Mooi! Als de build klaar is wil ik dit wel een zien.

De psittacus zijn hier nog onderweg. Op de foto's van @sapphire ziet het er idd een mooie set uit. Hoop datvze in het echt ook zo mooi zullen zijn.
Komt zeker goed! Ben ook benieuwd naar jouw build straks :)
Lyrics schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:30:
[...]

Thanks. Wilde inderdaad de holee mod doen of wellicht de epsi mod. Dan is Krytox voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ja het lijkt mij dat er niet veel verschil zit tussen de siliconenvet. Dus kun je ook gewoon bij de gamma/praxis halen.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:11:
Ja het lijkt mij dat er niet veel verschil zit tussen de siliconenvet. Dus kun je ook gewoon bij de gamma/praxis halen.
Lijkt misschien zo, maar is absoluut niet waar. Griffon siliconenvet bijvoorbeeld is heel ander spul dan dat van Superlube. Loopt binnen de kortste tijd van de stabilizers af, kun je de boel schoonmaken en opnieuw beginnen.

Die tube Superlube die ik heb gaat nog wel even mee en werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Cebby schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:23:
[...]

Lijkt misschien zo, maar is absoluut niet waar. Griffon siliconenvet bijvoorbeeld is heel ander spul dan dat van Superlube. Loopt binnen de kortste tijd van de stabilizers af, kun je de boel schoonmaken en opnieuw beginnen.

Ok duidelijk, goeie tip. Beetje jammer dat het weer 20 euro is, maar als ie 20 jaar mee (kan) gaan valt het natuurlijk wel mee.

Steam Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cebby schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:23:
[...]

De kortste tijd? Na een jaar zit het gewoon nog tussen de stabs bij mijn GK68 hoor :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
sapphire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:31:
[...]

De kortste tijd? Na een jaar zit het gewoon nog tussen de stabs bij mijn GK68 hoor :?
Ik gebruik ook gewoon Griffon van de Gamma. Vier euro en werkt prima. Het is alleen niet zo trendy. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Ik heb vandaag de akko wob binnen gekregen. En in een van de keycaps is er mx stem open.
Is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AT4yViB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pQ9KrBb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hubhib
aaronito schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:20:
Ik heb vandaag de akko wob binnen gekregen. En in een van de keycaps is er mx stem open.
Is dit normaal?
Op Ali staat in de omschrijving bij de Akko keycaps; "Attention PLS: A few Akko ASA and Cherry Profile keycaps bottom stem have a notch which is the mold design, not a defect. Does not affect daily use".

Ik heb het zelf ook bij een aantal van mijn Akko keycaps en ik merk er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The GUI schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:20:
[...]

Komt zeker goed! Ben ook benieuwd naar jouw build straks :)

[...]

Thanks. Wilde inderdaad de holee mod doen of wellicht de epsi mod. Dan is Krytox voldoende :)
Ik heb gewoon Krytox op mijn Durock stabs in de GK86X, zoals @sapphire al zei, werkt perfect!
Krimpkous kan niet eens, de Durocks zijn met veel betere (kleinere) marges gemaakt.
Clippen hoefte niet, zijn al glad aan de onderkant.

De originele meegeleverde stabs had ik geclipped, krimpkous en krytox, heb zelfs nog vollop van die super dunne krimpkous liggen.

Als je mij vraagt, goede stabs kopen is moeite meer dan waard, en tijdbesparend. :P

Heb me daarentegen wel altijd afgevraagd hoelang zo een stukje pleister goed blijft zitten...

[ Voor 0% gewijzigd door ParaNoja op 03-12-2021 22:45 . Reden: Ben je ook een modder als je je post mod? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als iedereen die krengen toch mod waarom maakt dan niemand stabs met demping er gewoon al in of met gewoon super goede toleranties.
Als ze echt goed zijn kopen die keeb-gekkies ze ook wel voor €30 :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:46:
Als iedereen die krengen toch mod waarom maakt dan niemand stabs met demping er gewoon al in of met gewoon super goede toleranties.
Als ze echt goed zijn kopen die keeb-gekkies ze ook wel voor €30 :+
Tolerantie, dat woord zocht ik ja.... |:(

Die Durocks zijn idd gewoon met betere toleranties gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diablow schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:23:
Zag kerst caps langskomen, ziet er wel grappig uit, zou ze zelf niet kopen. https://drop.com/buy/drop-merry-modifiers
Had ik al gebiecht over drop? O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21EWSHgaJ2Qb9uealjDOnGgS8b0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qhD3DoBLGmBapsQwLKOrZQjq.png?f=user_large

Wou eigenlijk enkel WoB bestellen, voor op me zwarte GKX, maar ja...
Aanbiedingen en Hollander zijn... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Diablow schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:14:
[...]

Ik heb hem sinds vandaag, nog geen importkosten gezien.
Nu via DHL toch importkosten van iets meer dan 100 euro erbij. Had er wel min of meer op gerekend, maar niet zo laat. Verder vooral nog af en toe aan het uitproberen en soms nog wat toetsen verplaatsen. Misschien volgende week eens proberen echt over te stappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuWKYb_YLAMrYpq_7X-n_iwDN6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejm5lnh6k4hKOnCr8sAO2Rd9.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks dat m'n keycaps niet binnen waren, heb ik hem toch maar "gebuild".

U ziet:

KBD67 lite r3 (geen stab mods, ga deze wss vervangen door durock v2's)
Boba u4t's
akko carbon (in afwachting op m'n semiconductor)

Ik weet nu iig wat echte Thock is :D

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@k1n9_n01z3

Mooie build!

Hoe zijn de stabs default? Want als het een beetje ok is dan kies ik ook voor durock stabs denk ik. Heb namelijk geen lube in huis en bestel liever betere stabs.

Oh ja, heb je een sound test? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door The GUI op 04-12-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de reguliere stabs van mijn Drop CTRL al ontzettende verbeterd zijn met de holee mod, dat valt met echt honderd procent mee. Desalniettemin is er een everglide setje onderweg, omdat ik ook benieuwd ben of dat nog een merkbaar verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

The GUI schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:01:
@k1n9_n01z3

Mooie build!

Hoe zijn de stabs default? Want als het een beetje ok is dan kies ik ook voor durock stabs denk ik. Heb namelijk geen lube in huis en bestel liever betere stabs.

Oh ja, heb je een sound test? ;)
Sound test ? zo goed klinkt ie nou ook weer niet, wat dat betreft ben ik nog lang niet klaar met dit bord.

En de stabs ? Tsjah ze zij beter dan de no-names die je normaal krijgt bij een goedkoop bord. Ze kunnen er mee door maar het is ook maar net wat je zelf wilt, bouw je een vw golf of een 911 gt3 ?

Moet wel zeggen dat de flex me enigzins tegenvalt.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de stabs op mijn CTRL nog even steviger vastgezet door stukjes leukoplast toe te voegen tussen de top plate en de stabs. Dat levert misschien wel de grootste stabiliteitswinst op voor dit type stabs, in ieder geval zijwaarts.

/me denkt nu het voordeel van screw-in stabs te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een stabs dilemma.

Ik heb nog liggen; Everglide V2’s, stock KBDfans en OA/Wuque stabs. Everglide V1’s op de Ikki.

Dat de Everglide V2’s de beste zijn is denk wel duidelijk maar welke daarna :+
Of maakt dat uiteindelijk weinig uit as ik toch een holee mod doe?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

OA/Wuque zeggen mij vrij weinig. Persoonlijk zou ik voor screw in's kiezen tussen: everglides/durocksv2, c3's of zeals, aangezien steabies niet te krijgen zijn (?).

YouTube: A quick stabilizer comparison - Staebies | Ink | OwLab | C3 Equalz V...

[ Voor 41% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 06-12-2021 15:57 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:51

F55

The GUI schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:50:
Pfoe het jeukt wel hoor.

Iemand ervaringen met de shipping van Drop? Ben wel gecharmeerd van de Alt, zeker met de huidige Black Friday deal (van $180 voor $129)..
Net bericht van post.nl voor de inklaring kosten voor de Caps van Drop, 12 dagen na de bestelling net betaald neem aan dat ze nu snel aan de deur zijn,
Helaas zijn de kortingen alweer naar de oude prijzen zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:09
https://www.keychron.com/...al-keyboard-knob-version#

Iemand deze pagina al gezien :)? Twijfel nog steeds heel hard tussen de Q1 en de GMMK Pro. Iemand handson ervaring met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Vokx schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:25:
https://www.keychron.com/...al-keyboard-knob-version#

Iemand deze pagina al gezien :)? Twijfel nog steeds heel hard tussen de Q1 en de GMMK Pro. Iemand handson ervaring met beide?
Zat ook te twijfelen, omdat ik één van de twee wilde aanschaffen als eindbordje.

Maar heb net bij Gamegear de GMMK Pro besteld voor €149. Dat leek me voor die prijs gewoon de beste van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k1n9_n01z3 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:08:
OA/Wuque zeggen mij vrij weinig. Persoonlijk zou ik voor screw in's kiezen tussen: everglides/durocksv2, c3's of zeals, aangezien steabies niet te krijgen zijn (?).

YouTube: A quick stabilizer comparison - Staebies | Ink | OwLab | C3 Equalz V...
Ze zijn allemaal screw-in.

Vanmiddag een Twitch gevonden van Andy Nguyen waarin hij de OA’s vergelijkt met Durock V1’s en ze komen er goed uit :)

KBDfans komt er het en der niet zo goed uit, voor mij duidelijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:02

Flapmo

and back is gigi!

Van de week mijn PBT Whale keycaps van Kineticlabs binnengekregen. Goede kwaliteit voor het geld. Double shot pbt geeft scherpe legends, wel wat spacing problemen op de modifiers die je wel vaker ziet.

De dekking voor hhkb is ook niet optimaal (wist ik al tijdens bestellen). Zo mist er r2 delete en backspace, en ook r1 "\" mist.

Toch zeker tevreden over het setje. Had hem even op mijn Kei gelegd en denk dat hij daar nog even op blijft. Merk na een dag dat ik het wel een fijn plaatje vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7hN-CUnKLgmxEKWK_VAFWwg51U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMpXSo02f8U7irepFNZWtJnC.jpg?f=fotoalbum_large
kabel is een ali expressje, winding is niet helemaal in orde. Zowel links als rechts liggend heeft die kuren maar was mijn enige zwarte optie :)

Meteen ook switches mee besteld. 110 maal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7lRXLsEys-_R-i0gd0QGPWopmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZKNnC9u1QBMQ3ljvSDgH2Gw.jpg?f=fotoalbum_large

Ook binnen van de week waren nieuwe penselen van loob.no. Kortharige 1mm en 2mm, ontworpen en gemaakt in samenwerking met een ervaren kwastenmaker voor het luben van switches. Eerste ervaring was negatief, na een switch of 20 kreeg ik nog weinig controle al waren de korte haren wel fijn voor de penseelstreken. Na nog eens 50 switches begin ik het toch wel fijn te vinden. Je moet alleen compleet opnieuw leren hoe een mooi 'bolletje' lube er uit ziet op je kwast en hoe je die uit je container pakt zonder nog te moeten afsmeren. Ik ga er nog even mee door en dan zie ik wel of het keepers zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG6X2_DhVNBpfGgFKOYdVKq6Iz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUEmaK2oKlB7Ra2gIxMjLZ80.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 08-12-2021 08:07 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flapmo of je haalt no 1 penseel bij de action en knipt stukje van de kwast.... :9
Zie t verschil niet.

Werkt ook prima en kost waarschijnlijk factor x minder... |:(
Ik vond om eerlijk te zijn zelfs no 1 penseel echt te dik.
En ja dat was die van de action.

Krijg binnenkort van een kameraad kleinere penseeltjes.
Hadden ze dan weer niet bij de Action :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik heb mijn penseeltjes bij de lokale kunstwinkel gehaald. Zit om de hoek en werkelijk in alle soorten en maten te verkrijgen. Had gewoon een switch housing in stukje meegenomen om te kijken welke maten het beste zouden zijn.

Speciale lube penselen klinken echt als goede marketing truc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Cebby schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:12:
Ik heb mijn penseeltjes bij de lokale kunstwinkel gehaald. Zit om de hoek en werkelijk in alle soorten en maten te verkrijgen. Had gewoon een switch housing in stukje meegenomen om te kijken welke maten het beste zouden zijn.

Speciale lube penselen klinken echt als goede marketing truc :p
Ik heb gisteren zelfs een tandenstoker gebruikt om mijn Boba U4T's te luben op de Gazzew manier. Door het topje af te knippen kreeg ik het perfecte formaat om de gleuven van de switches te luben, ging erg snel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keygem verkoopt goedkope exemplaren uit China. Vond ze lekker vasthouden dus nog één besteld voor €2 ofzo.

Anders gewoon wat @Cebby zegt de lokale kunst/hobby/modelbouw winkel. Zeker bij modelbouw hebben ze wel tot en met 0000 :9 of zelfs van marterhaar ofzo :+

Mooie bord @Flapmo :)
Zou alleen de linker control echt enorm missen met knippen-plakken :X

Dilemma van de avond, switches luben of stabs klaarmaken en beginnen met de KBD67, hmmmm

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi combinatie van bord en set keycaps @Flapmo, het blauw ziet er goed uit. Elke keer als ik ze zie overweeg ik ze om ook zelf te kopen.

@sapphire Als ik het goed heb is het een HHKB layout en zit de control op de plek van de Capslock. Alleen zit er niet een R3 control bij de keycaps.

Ik zou beginnen met de KDB67 als je al switches hebt klaarliggen die zijn gelubed. Anders eerst luben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:54

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

Iemand suggesties voor goede mechanische toetsenborden voor Mac maar dan in Azerty (FR) layout....?

XC40 SMER Plus MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een QMK-bord kun je naar wens instellen via de firmware, mocht je gelijk full pull custom mechanisch willen gaan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

superbok schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:20:
Mooi combinatie van bord en set keycaps @Flapmo, het blauw ziet er goed uit. Elke keer als ik ze zie overweeg ik ze om ook zelf te kopen.

@sapphire Als ik het goed heb is het een HHKB layout en zit de control op de plek van de Capslock. Alleen zit er niet een R3 control bij de keycaps.

Ik zou beginnen met de KDB67 als je al switches hebt klaarliggen die zijn gelubed. Anders eerst luben ;)
Dank & klopt. HHKB zetten de meesten control onder capslock. Zo ook ik :). Als je dat gewend bent map je die trouwens al snel op al je borden naar control. Backspace heb ik onder "\" op R2 trouwens. Normaal heb je daar een Backspace voor maar die zit ook niet in deze set. En "officieel" hoort op die plek op R2 de delete. Maar hier kan ik beter mee leven :)

Hier zie je de layout die ik heb beter (epbt 9009 had ook geen control, GMK sets wel bijna altijd).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIuOf_0motdQWEJtBByn-HHlwnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQvLWKKGJfsrtC5pVJU5I3ma.jpg?f=fotoalbum_large

Wat betreft penselen. Normaal haal ik die ook gewoon om de hoek bij de winkel of op amazon. Wilde dit eens proberen om te kijken of de vorm maar ook kwaliteit (van de haartjes) een extra zou zijn. Ben niet heel overtuigd maar voor die paar euro vind ik dat geen probleem :). Volgende setje komt dus weer van de lokale winkel denk ik zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Flapmo op 08-12-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TammeSpecht
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 21:18
Hoi allemaal, beginner hier, ik heb een vraagje.

Ik heb voor de eerste keer switches besteld en inmiddels mogen ontvangen. Ik heb 100 Neapolitan Ice Cream switches en 120 Shogoki switches besteld. Ik heb echter 98 neapolitans en 124 shogoki's ontvangen.
Is dit normaal of kunnen ze bij mykeyboard.eu gewoon niet tellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Ik krijg er wel vaker eens wat meer maar je zou altijd toch wel het bestelde aantal moeten krijgen als minimum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
TammeSpecht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:24:
Hoi allemaal, beginner hier, ik heb een vraagje.

Ik heb voor de eerste keer switches besteld en inmiddels mogen ontvangen. Ik heb 100 Neapolitan Ice Cream switches en 120 Shogoki switches besteld. Ik heb echter 98 neapolitans en 124 shogoki's ontvangen.
Is dit normaal of kunnen ze bij mykeyboard.eu gewoon niet tellen?
Switches worden op gewicht verzonden, en meestal betekent dat dat je er meer ontvangt. Nu alleen blijkbaar helaas niet. Gewoon even mailen naar contact@mykeyboard.eu en dan wordt het zeker weten voor je opgelost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TammeSpecht Gebruikelijker is besteld aantal +1~2 reserve maar eigenlijk nooit te weinig.

Dit is het eerste bericht dat ik typ vanaf de KBD67 Lite, gematigd enthousiast. Omdat als ik hem ga gebruiken ik hem op werk wil gebruiken heb ik de LCET Jokers er op gezet en basic opgebouwd met de standaard KBD stabs (wilde het wel eens proberen + holee mod gedaan).
Met de mute silicon en het foam matje onder de PCB en 1mm laagje neophreen op de bodem vind ik hem niet echt spannend klinken. Het zou een lekker thocky bord moeten zijn maar vind hem vrij saai klinken.

De behuizing is wat dun en de rand van de 2 helft vind ik niet echt helemaal lekker aansluiten en zelfs een wat scherp randje hebben. De Jokers in de plate was een ramp, was serieus hard drukken om ze er vlak in te krijgen.

VIA zal wel aan mij liggen maar de Ikki plug ik en en dan kan ik gaan, bij dit bord moet ik een keymap laden voordat ik iets kan doen :?
Morgen een dagje proberen en kijken hoe het bevalt.

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 82 ... 158 Laatste