• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik snap niet dat Akko geen Wob/Bow sets met Cherry uitbrengt. Ze hebben sets met ASA profiel maar die 2 sets met Cherry en de prijs/kwaliteit die ze leveren zou voor mij een insta-buy zijn :+

Gabriël ITX

sapphire schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:16:
Ik snap niet dat Akko geen Wob/Bow sets met Cherry uitbrengt. Ze hebben sets met ASA profiel maar die 2 sets met Cherry en de prijs/kwaliteit die ze leveren zou voor mij een insta-buy zijn :+
De reden is... Drop.com. Akko doet zaken met Drop, en nog een hoop andere shops. Maar in contrast met b.v. Epomaker zou Drop ze wel proberen te vervolgen voor het uitbrengen van een Cherry BoW / WoB set.

Drop heeft namelijk het "design" hiervan met GMK in handen. Een van de redenen waarom veel mensen die wat langer meedraaien een hekel hebben aan Drop, zou me niets verbazen als er ergens een hobby drama draadje over staat. Maar goed Akko zet af via de shop van Drop, dus ze laten het wel achter wegen. De WoB / WoB sets van Drop zijn daarnaast niet zo duur, maar dan worden ze wel vanuit de US verzonden ipv uit DE, niet zo gunstig voor NL dus.

• Negakinu
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:48
Ik snap het aan een kant ook wel hoor. Akko is natuurlijk mede op de kaart gezet door de exposure die ze kregen via Drop. Nu ze hun kwaliteit bewezen hebben en als merk op eigen benen kunnen staan, zitten ze nog aan die constructie vast. Misschien beginnen ze wel een dochtermerk dat het wat minder nauw neemt allemaal. :p

De ASA's zijn in ieder geval prachtig voor het geld. Zou leuk zijn als ze wat meer vrijheden kregen m.b.t. de verschillende profielen die ze "mogen" maken.

[Voor 45% gewijzigd door Negakinu op 15-11-2021 13:46]

RTX build 2021: https://pcpartpicker.com/b/r7gJ7P

• Whaam
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:52

Whaam

Meer beter

Als Akko BoW zou uitbrengen was het voor mij ook instabuy, combi met bijvoorbeeld Macaw zoals @sapphire noemde en je hebt een unieke look met goede kwaliteit.

• sapphire
Ik ken ze via Epomaker :?

Maar even serieus hoe kun je nou een design in handen hebben van zwart en wit, het is ongeveer het kleur schema van elk OEM toetsenbord op de markt. OEM of Cherry profiel met z/w :?
Ik heb borden liggen met z/w keys van HP, Dell, Compaq, trust, Logitech, ect.

Gabriël ITX

• Diablow
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02:37
CerandoX.nl schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:05:
Iemand die een ZSA Moonlander heeft gekocht? Wat is je ervaring en wat was je levertijd? Ik zit er aan te denken om er één te gaan kopen. 🙂
Ik heb hem sinds vandaag, nog geen importkosten gezien. Zal wel even wennen zijn, gelukkig zit er daarvoor een programma bij.
Tijd totdat hij gemaakt is kan twee weken duren, was in mijn geval een week. Verzending duurt een dag of 5. Ik had hem binnen twee weken na bestellen.

[Voor 9% gewijzigd door Diablow op 15-11-2021 19:16]

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:08
Die moonlander ziet er gaaf uit! Misschien leuk als volgende, of toch een Redox, of een Iris, of...

Eerst maar eens aan mijn nieuwste aanwinst wennen, een hotswap Nyquist. Als Keycaps Dasher in MT3 profiel, ik vind het een heerlijk profiel waar je vingers lekker in de toetsen zakken. Links heeft nog Gateron Browns en rechts heeft Feker "Holy Panda's" waar er nog meer van onderweg zijn. Om hem in elkaar te zetten moest ik voor het eerst sinds 15 jaar weer solderen, ik was helemaal vergeten hoe leuk ik dat vind :D Allemaal Mill Max sockets solderen, heerlijk!

Ik zit er aan te denken of ik niet voor 2u spaties wil gaan met geïntegreerde lower/raise en ik moet nog kijken of ik het PCB kan fixeren op de een of andere manier, nu zweeft het aan de pootjes van de switches.
De Tilting/tenting moet ik ook nog een keer proberen, maar eerst de FN en CTRL omwisselen en de OS met alt.

en omdat het zonder plaatjes niet telt :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Negakinu
skoozie schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:49:
Die moonlander ziet er gaaf uit! Misschien leuk als volgende, of toch een Redox, of een Iris, of...

Eerst maar eens aan mijn nieuwste aanwinst wennen, een hotswap Nyquist. Als Keycaps Dasher in MT3 profiel, ik vind het een heerlijk profiel waar je vingers lekker in de toetsen zakken. Links heeft nog Gateron Browns en rechts heeft Feker "Holy Panda's" waar er nog meer van onderweg zijn. Om hem in elkaar te zetten moest ik voor het eerst sinds 15 jaar weer solderen, ik was helemaal vergeten hoe leuk ik dat vind :D Allemaal Mill Max sockets solderen, heerlijk!

Ik zit er aan te denken of ik niet voor 2u spaties wil gaan met geïntegreerde lower/raise en ik moet nog kijken of ik het PCB kan fixeren op de een of andere manier, nu zweeft het aan de pootjes van de switches.
De Tilting/tenting moet ik ook nog een keer proberen, maar eerst de FN en CTRL omwisselen en de OS met alt.

[Afbeelding]
en omdat het zonder plaatjes niet telt :)
Waar zijn die uitstekende elementen rondom de case voor? Kun je ze daarmee met elkaar verbinden ofzo? Zou tof zijn; kun je 'swerelds breedste toetsenbord maken. :p

• skoozie
Negakinu schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:02:
[...]

Waar zijn die uitstekende elementen rondom de case voor? Kun je ze daarmee met elkaar verbinden ofzo? Zou tof zijn; kun je 'swerelds breedste toetsenbord maken. :p
Daarmee kan je hem ergonomisch neerzetten door gebruik te maken van M6 schroeven en (vleugel)moeren.
zodat je zoiets krijgt:

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• ThaFishy
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 30-11 09:20
Dag allen. Recent heb ik een beetje bier gemorst over mijn toetsenbord. Hierna werkte mijn toetsenbord minder. Het gaat hier om een corsair k70. Ik vond dit een goed excuus om een nieuw toetsenbord aan te schaffen. Nu is de keuze alleen heel groot en was ik benieuwd of jullie mij hier in verder kunnen helpen.

Welke lay-out wil je?
QWERTY US en formaat TKL of 100% en de hoofdkleur van het toetsenbord zie ik toch het liefst in het zwart.

Wil je met of zonder numpad?
Tot nu toe heb ik bijna altijd toetsenborden gebruikt met numpad. Alleen lees ik steeds meer dat zonder ook prima kan. Het zal wennen worden. Het liefst zonder maar een 100% toetsenbord is ook prima.

Wil je backlight?
Ja en het liefst RGB.

Welke MX Switch prefereer je?
Ik had als ik het goed zie grijze/zilveren in mijn corsair zitten. Dit beviel wel. Alleen wil ik nu naar brown tactile switches.

Wat je is je budget?
Max 200 euro dan moet er vast wel een goede te halen vallen met black friday in het vooruitzicht.

Wil je macro toetsen?
Volume up down en mute gebruik ik vrij regelmatig. En mediaknoppen om te pauzeren of skippen gebruik ik ook regelmatig.

Doel van het keyboard?
Dagelijks gebruik. Voor werk om te programmeren na werk om af en toe te gamen en voor normaal gebruik. Dus het toetsenbord moet zeker ook geschikt zijn om mee te gamen.

Wat weet je al?
Ik heb een beetje dit forum doorgeklikt en zie veel custom toetsenborden. Ik ben bang dat dit niet voor mij weggelegd omdat je je er aardig goed moet in verdiepen. Dus mijn focus ligt op een prebuilt. Maar als er gemakkelijke custom borden zijn die kwalitatief beter zijn na het monteren dan een prebuilt dan zou ik daar eventueel ook voor willen gaan. Ik zag ook hotswap voorbij komen dat klinkt dan wel weer interessant. Ik heb zelf een beetje research gedaan en kwam uit of op de ducky shine 7 of steelseries apex 7/ apex pro. Graag verneem ik of dit goede opties zijn of dat er eventuele betere toetsenborden zijn. Want het aanbod is zo groot dat ik niet tot een goede keuze kan komen.

Ik hoop dat jullie hiermee mij een eerste indicatie kunnen geven van de paar opties die ik eens naast elkaar zou moeten zetten en wat achtergrond info over wel/niet custom etc dan ga ik zelf uiteraard weer verder researchen en reviews lezen etc.

[Voor 12% gewijzigd door ThaFishy op 16-11-2021 14:08]

• Negakinu
ThaFishy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:00:
Dag allen. Recent heb ik een beetje bier gemorst over mijn toetsenbord. Hierna werkte mijn toetsenbord minder. Het gaat hier om een corsair k70. Ik vond dit een goed excuus om een nieuw toetsenbord aan te schaffen. Nu is de keuze alleen heel groot en was ik benieuwd of jullie mij hier in verder kunnen helpen.

Welke lay-out wil je?
QWERTY US

Wil je met of zonder numpad?
Hier twijfel ik nog in. Ik merk dat als ik hem gebruik ik het super handig vind. Alleen weet ik niet of ik mijzelf kan aanleren het niet meer te gebruiken zonder eraan te irriteren. Dus wat is jullie advies hierin?

Wil je backlight?
Ja en het liefst RGB.

Welke MX Switch prefereer je?
Ik had als ik het goed zie grijze/zilveren in mijn corsair zitten. Dit beviel wel. Alleen wil ik misschien toch naar red/brown. Maar dat is toch altijd proberen ben ik bang.

Wat je is je budget?
Max 200 euro dan moet er vast wel een goede te halen vallen met black friday in het vooruitzicht.

Wil je macro toetsen?
Volume up down en mute gebruik ik vrij regelmatig. En mediaknoppen om te pauzeren of skippen gebruik ik ook regelmatig.

Doel van het keyboard?
Dagelijks gebruik. Voor werk om te programmeren na werk om af en toe te gamen en voor normaal gebruik. Dus het toetsenbord moet zeker ook geschikt zijn om mee te gamen.

Wat weet je al?
Ik heb een beetje dit forum doorgeklikt en zie veel custom toetsenborden. Ik ben bang dat dit niet voor mij weggelegd omdat je je er aardig goed moet in verdiepen. Ik zag ook hotswap voorbij komen dat klinkt dan wel weer interessant. Ik heb zelf een beetje research gedaan en kwam uit of op de ducky shine 7 of steelseries apex 7/ apex pro. Graag verneem ik of dit goede opties zijn of dat er eventuele betere toetsenborden zijn. Want het aanbod is zo groot dat ik niet tot een goede keuze kan komen.

Ik hoop dat jullie hiermee mij een eerste indicatie kunnen geven van de paar opties die ik eens naast elkaar zou moeten zetten en wat achtergrond info over wel/niet custom etc dan ga ik zelf uiteraard weer verder researchen en reviews lezen etc.
Als je nou eerst uitzoekt welk formaat je precies wilt (40%, 60%, 65%, 75%, TKL, 100% en alles daar tussenin :P ) en welk type switches je wilt proberen (linear, tactile of clicky), dan kunnen we je een stuk beter helpen. :) Tevens, wil je een complete prebuilt, of wil je een barebones kit en zelf switches en keycaps uitzoeken?

• ThaFishy
Negakinu schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:27:
[...]

Als je nou eerst uitzoekt welk formaat je precies wilt (40%, 60%, 65%, 75%, TKL, 100% en alles daar tussenin :P ) en welk type switches je wilt proberen (linear, tactile of clicky), dan kunnen we je een stuk beter helpen. :) Tevens, wil je een complete prebuilt, of wil je een barebones kit en zelf switches en keycaps uitzoeken?
Heb het aangepast. :)

• Negakinu
Is de Idobao NJ80 niks voor je? Gooi er vervolgens wat goedkope, maar goede, tactile switches op (zoals Akko Lavenders) en wat keycaps die je mooi vindt, en dan heb je een leuk platform waar je in de toekomst eventueel nog verder mee kunt.

• ThaFishy
Negakinu schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:58:
[...]

Is de Idobao NJ80 niks voor je? Gooi er vervolgens wat goedkope, maar goede, tactile switches op (zoals Akko Lavenders) en wat keycaps die je mooi vindt, en dan heb je een leuk platform waar je in de toekomst eventueel nog verder mee kunt.
Zoiets ziet er interessant uit. Alleen heb even door die store geklikt. Kan niet zo snel 1 vinden die zwart is. Weet jij toevallig een zoals deze die dan zwart is als omhulsel? Ik ga hierop mijn forumpost ook even aanpassen.

• Negakinu
ThaFishy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:08:
[...]

Zoiets ziet er interessant uit. Alleen heb even door die store geklikt. Kan niet zo snel 1 vinden die zwart is. Weet jij toevallig een zoals deze die dan zwart is als omhulsel? Ik ga hierop mijn forumpost ook even aanpassen.
Dit is ook een mooie kit, en hij is zwart. :)

• Whaam

Whaam

Meer beter

Wat een heerlijke advertentie, dit! :D
Product brand: Abdominal Spirit
Selling point: All keys no rush
Conventional MX triangular pentagonal shaft
Geweldig _/-\o_

• Whaam

Whaam

Meer beter

En om toch ook een serieuze reactie te geven op @ThaFishy, qua prebuild zit je met een Ducky of Leopold ook wel goed, niet hot-swappable dus minder versatile misschien, maar prima degelijke kwaliteit ruim binnen je budget: bijvoorbeeld via Alternate. Ze worden ook verkocht via MyKeyboard.eu, Candykeys.com (geloof ik) en Azerty.

• hubhib
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:17
Whaam schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:53:
En om toch ook een serieuze reactie te geven op @ThaFishy, qua prebuild zit je met een Ducky of Leopold ook wel goed, niet hot-swappable dus minder versatile misschien, maar prima degelijke kwaliteit ruim binnen je budget: bijvoorbeeld via Alternate. Ze worden ook verkocht via MyKeyboard.eu, Candykeys.com (geloof ik) en Azerty.
Als je voor een Ducky gaat, binnenkort komen ze met de One 3. Die is hotswap. Wel zo fijn als je net begint, want dan kun je makkelijk verschillende switches testen. Volgens mij kun je ze al bij Alternate vinden.

Edit:

Deze is 100%.

En deze is TKL.

[Voor 13% gewijzigd door hubhib op 16-11-2021 16:31]

Ryzen 7 5800X | MSI MAG X570 Tomahawk | RX 6800 XT | 32GB Crucial Ballistix 3800 C16 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 970 Evo 500GB | 2x Seagate Barracuda 3TB | Corsair Obsidian 500D | BitFenix Whisper BWG750M

• futuwes
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:43
@ThaFishy : Als je toch 200 euro wilt spenderen dan zou ik inderdaad zoals al aangehaald, kiezen voor een budget hot swap board. Ik heb laatst ook bier gemorst en heb nu terug een werkend bordje omdat het makkelijk open te maken is om schoon te maken en de slechte switches vervangen zijn door nieuwe zonder dat ik moest solderen.

De nieuwe Ducky One 3 lijken me dankzij hun naamsbekendheid echt borden te gaan worden die de markt van custom keyboards aan het grotere publiek gaat bekend maken. Ik verwacht binnenkort ook wel reactie van de standaard game merken zoals Corsair, Razer, HyperX, ... om met hot swap versies te komen. De eerste stappen daar zijn gezet door in de markt van 60% borden te stappen.

Het enige gevaar dat lonkt als je een keer start met custom is dat je steeds meer wilt... Ik zit er nog maar pas in en ben nu dagelijks aan het kijken naar keyboards, switches, keycaps, groupbuys, YouTube videos en de postbode die nu nog meer pakketjes moet brengen... 😁

• Lyrics
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 13:35
[b]futuwes in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"futuwes schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:58[/message

Het enige gevaar dat lonkt als je een keer start met custom is dat je steeds meer wilt... Ik zit er nog maar pas in en ben nu dagelijks aan het kijken naar keyboards, switches, keycaps, groupbuys, YouTube videos en de postbode die nu nog meer pakketjes moet brengen... 😁
Heb de postbezorger aardig leren kennen. Prima gozer, met z'n 2 konijnen!

• hubhib
Gisteren de Gateron CAP black crystal op mijn K2 gezet.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar Gateron Browns gehad, die ik prima vind voelen. Maar deze voelen heel goed en zijn ook nog lekker stil. Waarschijnlijk omdat ze vanuit de fabriek gelubed zijn.

Ik mis alleen een klein beetje het tactile gevoel bij het typen van tekst. Voor gamen zijn ze dan weer wel heel fijn. Is dat raar? 8)7 Misschien is het wel gewenning.

En ze dimmen de RGB van het bordje een beetje, omdat de behuizing zwart getint is.

Ryzen 7 5800X | MSI MAG X570 Tomahawk | RX 6800 XT | 32GB Crucial Ballistix 3800 C16 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 970 Evo 500GB | 2x Seagate Barracuda 3TB | Corsair Obsidian 500D | BitFenix Whisper BWG750M

• Lyrics
hubhib schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:19:
.

Ik mis alleen een klein beetje het tactile gevoel bij het typen van tekst. Voor gamen zijn ze dan weer wel heel fijn. Is dat raar? 8)7 Misschien is het wel gewenning.
Raar? Totaal niet! Daarom zijn browns zo populair: genoeg tactility voor de meeste mensen, maar niet dusdanig veel dat je het 'merkt' met gamen. Alles went, en ben ondertussen enorm gewend aan gamen met tactiles. Zealios dan nog! En waar nodig pak ik toch liever m'n controller :9

• k1n9_n01z3
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

hubhib schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:19:
Gisteren de Gateron CAP black crystal op mijn K2 gezet.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar Gateron Browns gehad, die ik prima vind voelen. Maar deze voelen heel goed en zijn ook nog lekker stil. Waarschijnlijk omdat ze vanuit de fabriek gelubed zijn.

En ze dimmen de RGB van het bordje een beetje, omdat de behuizing zwart getint is.

[Afbeelding]
Waar heb je deze switches gehaald als ik vragen mag ?

en idd, de regel is/was, clicky om alleen te typen, linear om te gamen en tactile voor een mix. Echter zie ik clicky bijna niet meer gebruikt worden.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• sapphire
Regels zijn onzin, leuk dat iemand dit ooit bedacht heeft maar het is gewoon allemaal persoonlijke voorkeur.

Ik heb tot nu toe het meeste gegamed op Boba U4S en allerlei merk-eigen Brown vergelijkbare varianten. Ik kan me voorstellen dat een stevige bump tijdens een fast-paced-shooter of tijdens uren durende game sessies wat vermoeidere vingers oplevert en daarom linears fijner zijn maar gamen op tactiles kan gewoon prima. Net als typen op linears prima gaat.

Clicky is gewoon soms vervelend voor je omgeving dus zie je ze weinig op kantoren en minder omdat mensen nu meer thuis werken en huisgenoten niet willens storen. daarintegen ken ik genoeg mensen die een mech willen om het clicky geluid of van die verschrikkelijke 'mechamebrane' borden die het slechtste van beide hebben (membraan met een irritant geluid :+ ).

We zijn overigens ruim in de week maar ik heb van mijn vrienden van de duitse snoepwinkel nog niets gehoord noch betaling ontvangen. Ga ze morgen maar een herinnering sturen 8)7

Ondertussen ontdekt dat eloquentclicks mee doet met de R3 dus denk dat ik daar eens na ga kijken voor een PCB :z

Gabriël ITX

• aaronito
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:15
Waar kopen jullie akko producten zonder import kosten te betalen?

• hubhib
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:42:
[...]

Waar heb je deze switches gehaald als ik vragen mag ?

en idd, de regel is/was, clicky om alleen te typen, linear om te gamen en tactile voor een mix. Echter zie ik clicky bijna niet meer gebruikt worden.
Kprepublic via AliExpress.
aaronito schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:56:
Waar kopen jullie akko producten zonder import kosten te betalen?
Via Amazon.nl. Voor een paar euro minder staan ze ook op AliExpress, maar dan moet je langer wachten. Al viel het bij mijn switches wel mee, duurde ongeveer 1,5 week vanuit China.

• aaronito
hubhib schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:07:
[...]

Kprepublic via AliExpress.

[...]

Via Amazon.nl. Voor een paar euro minder staan ze ook op AliExpress, maar dan moet je langer wachten. Al viel het bij mijn switches wel mee, duurde ongeveer 1,5 week vanuit China.
amai nooit zien staan op amazon 8)7
ik kijk zo dadelijk eens op alliexpress, omdat bepaalde producten met name keycaps op amazon staan.

edit :

is alles van Kprepublic via aliexpress zonder import ?

alvast bedankt voor de info

[Voor 6% gewijzigd door aaronito op 18-11-2021 12:17]

• hubhib
aaronito schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:13:
[...]

ik kijk zo dadelijk eens op alliexpress, omdat bepaalde producten met name keycaps op amazon staan.

edit :

Ik heb niks extra's moeten betalen. Maar ik weet er het fijne niet van eerlijk gezegd. Ik probeer zo veel mogelijk binnen NL/EU te bestellen. Dus Keycaps die ik voor een paar euro meer hier kan bestellen, koop ik dan ook liever hier. Maar die switches kon ik alleen via Ali vinden.

• aaronito
hubhib schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:26:
[...]

Ik heb niks extra's moeten betalen. Maar ik weet er het fijne niet van eerlijk gezegd. Ik probeer zo veel mogelijk binnen NL/EU te bestellen. Dus Keycaps die ik voor een paar euro meer hier kan bestellen, koop ik dan ook liever hier. Maar die switches kon ik alleen via Ali vinden.
ja dit doe ik ook liever. maar zoek de dracula castle keycaps.
zou deze onder andere naam kunnen staan op amazon of ali?

wat zijn de voordelen van deze asa profiel tegenover de oem keycaps profiel, of is dit iets persoonlijk?

• skoozie
Via AliExpress betaal je tegenwoordig al EU-BTW aan Ali die het dan weer afdraagt, hierdoor hoef je voor spullen via Ali niet meer inklaringskosten+BTW te betalen dit is sinds juni zo. De meeste producten zijn dus 21% duurder geworden, maar door het ontbreken van mogelijke inklaringskosten is het tegenwoordig een stuk leuker om te bestellen in China.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• sapphire
Als ik moet kiezen tussen KPrepublic of Amazon heeft KPrepublic voor mij een veel hogere gunfactor.

Sowieso heb ik iets tegen Amazon als globale dozenschuiver, dan gun ik het liever een speler die zich echt toespitst op onze toch wel niche hobby :+

Gabriël ITX

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:43

ricjuh

PSN: ricjuhNL

aaronito schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:13:
[...]

edit :

Ik heb nog nooit inklaring gehad met keyboard spullen van Ali, alleen ooit bij waterkoeling stuff van Bykski :)

Battle.net: ricjuh#2827

• sapphire
Afgelopen weekend kwam in in een verpakking een stuk heel dun PE foam tegen en dat even apart gelegd :9
Gisteren toch besloten dat ik ondanks de fouten toch de LCET Jokers wel lekker vond typen en het geluid was eigenlijk ook om te smullen. Vrij vreemd aangezien ik toen ik het eerst op gelubde linears type ik dat hemels vond en nu die zelfde linears toch minder vond dan een stel scherpe tactile's, terwijl ik thuis op mijn Ikki linears wel heerlijk vind :+

Anyway, Yellows er weer uit, PE-foam +Lcets er in. Had laatst al alle standoffs op de 2x2 buitenste en die van de spacebar uit de behuizing gesloopt, nu dan nog een extra laagje neopreen in het hoge gedeelte van het bord en de schroeven tussen de plate en PCB weggelaten (omdat het kan).
PE-Foam geeft inderdaad een bijzonder geluid aan het geheel, het lijkt er op of de pitch van het bottomen ietsjes hoger word.
Al met al weer even grappig en het geluid is echt lekker thocky :9, eigenlijk binnenkort eens opnemen.

En het wonder is geschied, zonder dat ik ene herinnering hoefde te sturen heb ik vanmorgen bericht gekregen van Paypal dat de refund voor mijn KBD67 Lite is terugbetaald. *O* oOo :)F <+:)
4 maanden aan gedoe maar dan heb je wel voor €18 een kit zonder printplaat :+ :|

Gabriël ITX

• hubhib
Een Drop CTRL Barebones overgekocht van @F55 .

Even snel wat switches en Keycaps erop gezet. Leuk toetsenbordje, maar op de een of andere manier voelen mijn Keychrons beter aan. Waarschijnlijk omdat ik hier nog niks aan gemod heb.

Weet nog niet of ik deze zelf ga houden, of gebruik als build voor een vriend. Twijfels... :?

• Oesie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-12 15:49
N.a.v. de tips in dit topic type ik al een poosje heerlijk op de welbekende GK61. De overstap van TKL naar dit bordje is me verdomd goed af gegaan moet ik zeggen.

Waar bordje (logischerwijs) tekort schiet is met Blender (3D editing software). Daarvoor heb ik toch echt een full size keyboard nodig. Idealiter eentje met usb-c zodat ik de wissel met dit bordje makkelijk kan doen.

Hebben jullie tips voor een fullsize (us layout), evt hot swap, keyboard?

• The GUI
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:30

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Pfoe het jeukt wel hoor.

Iemand ervaringen met de shipping van Drop? Ben wel gecharmeerd van de Alt, zeker met de huidige Black Friday deal (van $180 voor $129)..

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 16GB Trident Z 3733C16 | GTX 1070 Ti | 3 x 1TB SSD

• F55
  • Laatst online: 16:07
*knip* spam

[Voor 93% gewijzigd door br00ky op 24-11-2021 10:45]

• sapphire
Oesie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:06:
N.a.v. de tips in dit topic type ik al een poosje heerlijk op de welbekende GK61. De overstap van TKL naar dit bordje is me verdomd goed af gegaan moet ik zeggen.

Waar bordje (logischerwijs) tekort schiet is met Blender (3D editing software). Daarvoor heb ik toch echt een full size keyboard nodig. Idealiter eentje met usb-c zodat ik de wissel met dit bordje makkelijk kan doen.

Hebben jullie tips voor een fullsize (us layout), evt hot swap, keyboard?
SK96S?

Stiekem niet helemaal 100% maar wel in dezelfde serie als de GK61 en bijna alle toetsen.

Gabriël ITX

• Oesie
sapphire schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:55:
[...]

SK96S?

Stiekem niet helemaal 100% maar wel in dezelfde serie als de GK61 en bijna alle toetsen.
Thanks, daar kom ik ook de GK108 tegen. Lijkt precies te zijn wat ik zoek.
Nu nog een TKL scissor-switch bordje voor iemand anders vinden :-)

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ok, ik zie dat de kbd67 lite r3 vrijdag "verkrijgbaar" is, maar blijkbaar kon je hem ook preoderen. Heeft iemand hem hier in de preorder staan en zo ja waar heb je je ingeschreven ? Ik heb me namelijk ook ingeschreven maar geen mail gehad.

https://kbdfans.com/products/kbd67lite

Steam Inventaris

• sapphire
k1n9_n01z3 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:10:
Ok, ik zie dat de kbd67 lite r3 vrijdag "verkrijgbaar" is, maar blijkbaar kon je hem ook preoderen. Heeft iemand hem hier in de preorder staan en zo ja waar heb je je ingeschreven ? Ik heb me namelijk ook ingeschreven maar geen mail gehad.

https://kbdfans.com/products/kbd67lite

[Afbeelding]
Vziw opent de pre-order vrijdag pas :?

edit: Zie iets naar onderen:
To everyone who is interested in KBD67lite Round 3

KBDfans will release the in-stocked KBD67 Lite R3 from 00:01 AM, Nov 26th to 11:59 PM, Dec 2nd, 2021.

8:00 AM, Nov 25th in California time (PST-Pacific standard time)
11:00 AM, Nov 25th in New York time (EST-Eastern standard time)
Estimate shipping time

KBDfans is going to need 2-3 weeks to prepare the package after you made a purchase.
Omgerekend hier 16.00u, 1x raden wie hier een alarm gezet heeft om een PCB te pre-orderen :|

[Voor 32% gewijzigd door sapphire op 24-11-2021 15:56]

Gabriël ITX

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

sapphire schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:49:
[...]

ah ok, dat zou ook kunnen idd, beetje onduidelijk.

precies, in stock, dus geen pre-order:

[Voor 26% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 24-11-2021 16:08]

Steam Inventaris

• aaronito
sapphire schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:49:
[...]

edit: Zie iets naar onderen:

[...]

Omgerekend hier 16.00u, 1x raden wie hier een alarm gezet heeft om een PCB te pre-orderen :|
Waar pre orderen jullie die van? kdbfans zelf of van andere website.

Ik zie Vziw staan in je comment maar weet niet wat je hiermee bedoelt.

alvast bedankt

• Negakinu
aaronito schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:13:
[...]

alvast bedankt
"Voor Zover Ik Weet"

• sapphire
aaronito schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:13:
[...]

alvast bedankt
Voor zover ik weet ;)

De Europese proxy van KBD is Candykeys maar ik zag dat bij R3 eloquentclicks.com ook meedoet. Daar ga ik uiteraard bestellen :+

overigens van mij 11.11 bestellingen zijn gisteren mijn Everglide V2's binnengekomen :)

Voor BF nog een setjes switches en wat klein grut op de verlanglijst staan en natuurlijk een R3 PCB.

Gabriël ITX

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

sapphire schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:18:
[...]

De Europese proxy van KBD is Candykeys maar ik zag dat bij R3 eloquentclicks.com ook meedoet. Daar ga ik uiteraard bestellen :+
Dit is eigenlijk wat ik wilde weten. Echter staat bij eloquentclicks alleen de de trans black :s

Steam Inventaris

• aaronito
[...]

Voor zover ik weet ;)

overigens van mij 11.11 bestellingen zijn gisteren mijn Everglide V2's binnengekomen :)

Voor BF nog een setjes switches en wat klein grut op de verlanglijst staan en natuurlijk een R3 PCB.
bedankt voor de verduidelijking 8)7

eloquentclicks.com verzenden deze van uit Europa (Spanje) of zie ik dat verkeerd

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

[...]

Voor zover ik weet ;)

Wat gelezen over Drop, en het wordt het toch niet. Dan maar klaar zitten voor de KBD67 R3 :P Thanks voor de tip van eloquentclicks.com ;)
Als ik mis grijp dan wellicht een Ikki68 GB die morgen afloopt..

Nu nog nieuwe tactiles vinden. Boba U4's zijn nog steeds goed of is er weer een nieuwe, betere, fijnere switch op de markt?
Oh ja, keycaps moet ik ook nog... :X

• sapphire
Als je van een 'hyper tactile ' houd; ik ben erg tevredel over mijn LCET Jokers die @djunicron eens aanrade :9

Over de Ikki GB ik twijfel nog erg over de alu topcover, vraag me af of het me echt veel uitmaakt voor het 'premium gevoel'. Ik vind 2 duidelijk verschillende kleurende delen denk juist goedkoop ogen :?
Nu nog even uitzoeken hoe verschillende plate materialen het geluid beïnvloeden :+

[Voor 11% gewijzigd door sapphire op 25-11-2021 15:23]

Gabriël ITX

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

sapphire schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:20:
Als je van een 'hyper tactile ' houd; ik ben erg tevredel over mijn LCET Jokers die @djunicron eens aanrade :9

Over de Ikki GB ik twijfel nog erg over de alu topcover, vraag me af of het me echt veel uitmaakt voor het 'premium gevoel'. Ik vind 2 duidelijk verschillende kleurende delen denk juist goedkoop ogen :?
Nu nog even uitzoeken hoe verschillende plate materialen het geluid beïnvloeden :+
Thanks, ik ga eens kijken naar de LCET Jokers.

Ik zou persoonlijk geen alu top nemen. Of helemaal alu of helemaal niet inderdaad O-)

Die verschillende plates, geen idee... Ik wil in ieder geval zo thocky mogelijk :)
_/-\o_

• RR.Vliet
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 01-12 15:02
RR.Vliet schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:09:
Goede punten, thanks voor de reacties!

@Sandoor_MBA Het lastige is dat de type-ervaring op de Leo zo fijn is, maar de Epo kan op 4 of 5 devices tegelijk aangesloten worden. Heb op een reguliere thuiswerkdag mijn laptop en PC op 1 scherm (zonder switch) en wil 1 muis + toetsenbordset gebruiken om beide te besturen. Dit kan niet met de Leopold, maarja, hij typt zo fijn...

Ik denk trouwens wel dat de kwaliteit hetzelfde is. Volgens mij een kunststof plaat over de PCB, en het geheel staat op standoffs in de alu case.

@sapphire Goed om te horen dat die neopreen mod goed heeft gewerkt. Denk dat ik vooral op zoek ben naar deze reacties, wil eigenlijk voor mezelf goed praten dat ik risico neem en een toetsenbord ga bestellen waarvan ik niet weet hoe hij voelt, terwijl ik die Leo fijn vind voelen. Wil namelijk graag die connectivity.
Nou, daar was ik na dik een maand weer. Heb, na lang nadenken en verder zoeken, de FL980 gevonden. Een hotswap 1800 layout toetsenbord met 2.4ghz, BT 5.0 en wired functies. Hij weegt 1.8kg, heeft PBT Doubleshot keycaps, lubed stabs, een silica pad tussen de PCB en de plate, volledig programmeerbare toetsen en full RGB.

Ik heb hem gekozen met Kailh Box Whites, clicky switches die beide kanten op klikken. De bouwkwaliteit doet niet onder voor een Leopold van een maat die ik geprobeerd heb. Kan verder geen uitspraken doen, het is m'n eerste goede mechanische keyboard.

Ik ga nu Gateron black inks bestellen om linears te proberen, en er is een lading silicone onderweg waarmee ik de case ga vullen om het geluid doffer te maken. Ben heel erg blij! Hieronder wat foto's.

Oh, en hij heeft me 130 euros gekocht op Aliexpress.

• Whaam

Whaam

Meer beter

Mooie resource waar ik per ongeluk tegenaanliep, alle shops en vendors van (onder andere) europa, inclusief artisan sellers: https://www.alexotos.com/keyboard-vendor-list/

• Lyrics
The GUI schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:40:
[...]

Nu nog nieuwe tactiles vinden. Boba U4's zijn nog steeds goed of is er weer een nieuwe, betere, fijnere switch op de markt?
U4s zijn de stille variantjes. U4T zijn dezelfde switches zonder het stille deel. Heb toch écht liever de niet-stille, maar daar zijn m'n collega's op kantoor het niet echt mee eens :9

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Lyrics schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:20:
[...]

U4s zijn de stille variantjes. U4T zijn dezelfde switches zonder het stille deel. Heb toch écht liever de niet-stille, maar daar zijn m'n collega's op kantoor het niet echt mee eens :9
Hmm maar eens kijken dan want ik wil zelf wel wat stillere switches.

@sapphire Ik heb de KBD67 Lite R3 besteld op kbdfans.com zelf voor €133 incl. BTW en shipping. :9~

• superbok
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:54

Denk dat als je een zwarte alu top besteld het extra gewicht tov van plastic het al een meer premium gevoel geeft. En het ziet er ook wel beter uit vind ik. Zolang de twee delen maar goed op elkaar passen kan het best. Dat is in ieder geval mijn beredenering. Je kan ook wachten op de levering van R2 en wachten totdat er meer foto’s beschikbaar zijn.

Voor plates heeft @djunicron een tijdje terug een korte samenvatting geschreven. Heeft mij destijds beetje wegwijs gemaakt. Bij mij zit de PC plate er nu in die ik toch wel het prettigst vind.

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

The GUI schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:26:
[...]

Hmm maar eens kijken dan want ik wil zelf wel wat stillere switches.

@sapphire Ik heb de KBD67 Lite R3 besteld op kbdfans.com zelf voor €133 incl. BTW en shipping. :9~
same, get it while you can !

Steam Inventaris

• sapphire
superbok schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:24:
[...]

Denk dat als je een zwarte alu top besteld het extra gewicht tov van plastic het al een meer premium gevoel geeft. En het ziet er ook wel beter uit vind ik. Zolang de twee delen maar goed op elkaar passen kan het best. Dat is in ieder geval mijn beredenering. Je kan ook wachten op de levering van R2 en wachten totdat er meer foto’s beschikbaar zijn.

Voor plates heeft @djunicron een tijdje terug een korte samenvatting geschreven. Heeft mij destijds beetje wegwijs gemaakt. Bij mij zit de PC plate er nu in die ik toch wel het prettigst vind.
Lopen jullie zo vaak rond dan met je bord dat dat gewicht uitmaakt :+
Maar zonder gekheid ik vind de Ikki met het brass gewicht al zwaar zat eigenlijk. Looks is natuurlijk persoonlijk en ik kan me zeker voorstellen dat je een alu top mooier vind :) Ik moet zeggen dat ik de inserts voor de schroeven en het doorzichtige wel ben gaan waarderen, het geeft een soort industriële/rauwere look. Al met al is er sowieso weinig wat ik niet fijn vind aan de Ikki, ja de el-cheapo keycaps en er mogen wat luxere switches op maar die zijn beide onderweg :9
Maargoed misschien toch een fFR4 plate, poron gaskets en eventueel een extra case bestellen, vanavond er even voor zitten.

Gabriël ITX

• superbok
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:54
sapphire schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:04:
[...]

Maar zonder gekheid ik vind de Ikki met het brass gewicht al zwaar zat eigenlijk. Looks is natuurlijk persoonlijk en ik kan me zeker voorstellen dat je een alu top mooier vind :) Ik moet zeggen dat ik de inserts voor de schroeven en het doorzichtige wel ben gaan waarderen, het geeft een soort industriële/rauwere look. Al met al is er sowieso weinig wat ik niet fijn vind aan de Ikki, ja de el-cheapo keycaps en er mogen wat luxere switches op maar die zijn beide onderweg :9
Maargoed misschien toch een fFR4 plate, poron gaskets en eventueel een extra case bestellen, vanavond er even voor zitten.
Haha nee dat niet. Maar verplaats hem wel vaak op m’n bureau afhankelijk van wat ik aan het doen ben. Dan merk je dat wel. Maar met het brass gewicht en alle siliconen heeft hij inderdaad al een mooi gewicht.

De inserts hebben wel wat, maar ondanks dat ik extreem voorzichtig ben met het dicht schroeven van de case en hij totaal niet strak zit, zie je bij eentje al wel wat kleine scheurtjes in het plastic. Als je het niet weet, zie je het niet zo snel. Maar wel aanwezig en met elke keer openen en sluiten zal dat niet beter worden. Hoop dat de alu top dat ook “verhelpt”.

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:25

Woutoud

Advocatus ineptias

Ik kom jullie even gebruiken als een startpunt. Momenteel gebruik ik een Drop CTRL met Kailh (?) Speed Silver switches. Nu ben ik daar al heel redelijk tevreden over, maar ben ik op zoek naar een goede tactile switch ter vervanging. Echter is de wereld van de switches blijkbaar ontploft en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Deze switches gaan voor mijn gevoel nog redelijk zwaar, in vergelijking met mijn kleine de Keychron K3 (low profile MX Brown) en ik mis sowieso de tactile feedback.

Wat is nu voor mij een goed startpunt qua tactile switch? Gewoon de Cherry MX Browns?

En wat is een goed adres om een setje losse switches te kopen, want met een zoektocht langs de adressen uit de TS kom ik nog niet ver.

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

• Cebby
  • Niet online
Woutoud schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:45:
Ik kom jullie even gebruiken als een startpunt. Momenteel gebruik ik een Drop CTRL met Kailh (?) Speed Silver switches. Nu ben ik daar al heel redelijk tevreden over, maar ben ik op zoek naar een goede tactile switch ter vervanging. Echter is de wereld van de switches blijkbaar ontploft en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Deze switches gaan voor mijn gevoel nog redelijk zwaar, in vergelijking met mijn kleine de Keychron K3 (low profile MX Brown) en ik mis sowieso de tactile feedback.

Wat is nu voor mij een goed startpunt qua tactile switch? Gewoon de Cherry MX Browns?

En wat is een goed adres om een setje losse switches te kopen, want met een zoektocht langs de adressen uit de TS kom ik nog niet ver.
Kailh Speed Silvers zijn wel redelijk zwaar, de bottom-out is 70g. Actuation is 50g.
Op zich zijn browns een redelijk startpunt als je al zoiets vergelijkbaars als low-profiles hebt gebruikt.

Andere opties zijn Durock switches in de T1, medium en light tactile vormen. Of Boba U4Ts als je meer wilt uitgeven. Maar erg lastig om advies te geven, het beste is gewoon om dingen te proberen. Als je een beetje een referentiekader hebt met wat switches wordt het wat makkelijker :p

Voor shops: Cebby in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

• ParaNoja
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09:28

ParaNoja

1984 is here

Ok, ben even weggeweest...
Maar... Niet echt, want de tab stond nog open.
Was em alleen ff kwijt. O-)

Zal maar meteen biechten...
Heb de stabs op me GK6X eindelijk vervangen voor Durock platemounts en uiteraard meteen in t vet gezet.
Had ik (uiteraard) veel eerder moeten doen.... 8)7
Met de lubed outemu grey ondanks de SA keycaps (spatiebalk gevuld) en vergeleken met origineel (gateron brown) stukken beter en minder geluid. d:)b

De Milkshake klopt lekker, is zeer shiny, rgb is echt mooi voorgeprogrammeerd, uiteraard met de fantastische custom special made to order kabel (extra lang) van @YaaD maar... Zo snel vuil....

Dus... Heb gezondigd...
En bij Oblotzky de NK65 Oblivion besteld... :P
Is tevens dezelfde kleur als me huidige keycaps, MaxKeys Foundation en heb deze ook inmiddels met manila setje en Durock stabs aangevuld vooruitlopend op de levering einde van het jaar.

Nu alleen nog een bijpassende kabel... @YaaD ? Zo krijg ik me YaaD-Spaarkaart wel vol... :Y

Had ook een oogje op de DROP MT3 WHITE-ON-BLACK keycap set voor op me GKX..
Ja ik weet...drop... Maar die MT3 is enige mooie die ik kon vinden.
Wil zwart, retro font, SA of MT3 want die laatste heb ik nog niet.

Over nieuwe keyboards gesproken...
@sapphire Hoe is het nu met je kbd67? :P Heb anders nog een leenbordje voor je...

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

• Djankie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:45
ParaNoja schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 03:55:
Ok, ben even weggeweest...
Maar... Niet echt, want de tab stond nog open.
Was em alleen ff kwijt. O-)

Zal maar meteen biechten...
Heb de stabs op me GK6X eindelijk vervangen voor Durock platemounts en uiteraard meteen in t vet gezet.
Had ik (uiteraard) veel eerder moeten doen.... 8)7
Met de lubed outemu grey ondanks de SA keycaps (spatiebalk gevuld) en vergeleken met origineel (gateron brown) stukken beter en minder geluid. d:)b

De Milkshake klopt lekker, is zeer shiny, rgb is echt mooi voorgeprogrammeerd, uiteraard met de fantastische custom special made to order kabel (extra lang) van @YaaD maar... Zo snel vuil....

Dus... Heb gezondigd...
En bij Oblotzky de NK65 Oblivion besteld... :P
Is tevens dezelfde kleur als me huidige keycaps, MaxKeys Foundation en heb deze ook inmiddels met manila setje en Durock stabs aangevuld vooruitlopend op de levering einde van het jaar.

Nu alleen nog een bijpassende kabel... @YaaD ? Zo krijg ik me YaaD-Spaarkaart wel vol... :Y

Had ook een oogje op de DROP MT3 WHITE-ON-BLACK keycap set voor op me GKX..
Ja ik weet...drop... Maar die MT3 is enige mooie die ik kon vinden.
Wil zwart, retro font, SA of MT3 want die laatste heb ik nog niet.

Over nieuwe keyboards gesproken...
@sapphire Hoe is het nu met je kbd67? :P Heb anders nog een leenbordje voor je...
[Afbeelding]
Endgame

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Ik zweer bij carbon. Omdat het stijf is en de switches heel stevig inklemt, maar heb verder alleen ervaring met steel plates (die ik maar slappe hap vindt) Maar geluid is heel erg afhankelijk van alle factoren. Mijn zware alu case met cherry greens en PMK DSA keycaps klinkt totaal anders dan mijn lichte alu case met goedkope aliexpress SA keycaps en Kaihl orange's (holler geluid) ondanks dat ze beide een carbon plate hebben.
sapphire schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:04:
[...]

Ik neem mijn 1,3 kilo inderdaad van en naar mijn werk mee. Met de laptop erbij en vaak ook nog een fles met water tikt dat aardig aan qua gewicht. Net even gekeken, mijn volle rugzak is 8,8 kilo.

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• Negakinu
Zojuist de KBD67 Lite R3 gekocht bij Eloquentclicks. 🤭 Volgens mij hebben ze een foutje gemaakt, want hij zou toch pas rond 16:00 gedropt worden vandaag? Anyway, ze hebben alleen de smokey black variant, maar dat is ook degene die ik wilde. Geen idee of ik de bluetooth of wired Kit besteld heb, though. Stond er niet bij. :p Ik hoop wired. :D

[Voor 84% gewijzigd door Negakinu op 26-11-2021 09:01]

• Djankie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:45
Negakinu schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:01:
Zojuist de Kbd67lite R3 gekocht bij Eloquentclicks. 🤭
Nice. Ik houd mezelf dit keer in. Heb al 5 keyboards thuis en wacht nog op 2 uit groupbuys...

• sapphire
Dwarlorf schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 06:35:
[...]

Ik zweer bij carbon. Omdat het stijf is en de switches heel stevig inklemt, maar heb verder alleen ervaring met steel plates (die ik maar slappe hap vindt) Maar geluid is heel erg afhankelijk van alle factoren. Mijn zware alu case met cherry greens en PMK DSA keycaps klinkt totaal anders dan mijn lichte alu case met goedkope aliexpress SA keycaps en Kaihl orange's (holler geluid) ondanks dat ze beide een carbon plate hebben.

[...]

Ik neem mijn 1,3 kilo inderdaad van en naar mijn werk mee. Met de laptop erbij en vaak ook nog een fles met water tikt dat aardig aan qua gewicht. Net even gekeken, mijn volle rugzak is 8,8 kilo.
Ik bedoelde meer de link gewicht <---> premium feel wat je amper merkt als je je bord toch niet steeds verplaatst. dat je hem meeneemt is niet zo vreemd, heb ik ook een aantal maanden gedaan met mijn GK68.

Wat betreft plates; dat schuif ik even op de lange baan aangezien het aantal aankopen de pan uit rijst deze weken (vrouw is ook jarig en koop vaak nog wat kado's extra voor komende tijd O-) )

@Sandoor_MBA Jaja je was gewoon stiekem aan het genieten van dat HP bord en daarom durfde je je hier niet te vertonen, heiden!! >:) :+
Bedankt voor je aanbod maar van dat type en een nieuwere variant heb ik nog wel enkele tientallen op kantoor liggen, nieuw in doos ;)
Mijn KBD67 Lite avontuur gaat opzich goed, refund gehad na 4 maanden en vandaag een nieuwe PCB, á €72 inc BTW en verzending, besteld dus met een beetje geluk kan ik een jaar nadat ik hem oorspronkelijk besteld heb ook eens gebruiken :+
Geen medelijden hoor want heb in de tussentijd via een super vriendelijke tweaker die hier mee las een Ikki68 Aurora overgenomen die heerlijk typt :9

Gabriël ITX

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

Cebby schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:28:
[...]

Kailh Speed Silvers zijn wel redelijk zwaar, de bottom-out is 70g. Actuation is 50g.
Op zich zijn browns een redelijk startpunt als je al zoiets vergelijkbaars als low-profiles hebt gebruikt.

Andere opties zijn Durock switches in de T1, medium en light tactile vormen. Of Boba U4Ts als je meer wilt uitgeven. Maar erg lastig om advies te geven, het beste is gewoon om dingen te proberen. Als je een beetje een referentiekader hebt met wat switches wordt het wat makkelijker :p

Voor shops: Cebby in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"
Thanks, ik zal eens even neuzen.
Nu is het volgens mij zo dat de Drop CTRL geschikt is voor 3-pin switches, en de switches die jij noemt 5-pin zijn. Kun je die twee pins er dan gewoon afknippen en past het vervolgens? :P

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Woutoud schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:24:
[...]

Thanks, ik zal eens even neuzen.
Nu is het volgens mij zo dat de Drop CTRL geschikt is voor 3-pin switches, en de switches die jij noemt 5-pin zijn. Kun je die twee pins er dan gewoon afknippen en past het vervolgens? :P
Correct, je kan die gewoon afknippen. De vraag is of je dat bij echt dure switches zou willen doen.

Steam Inventaris

• Cebby
  • Niet online
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:27:
[...]

Correct, je kan die gewoon afknippen. De vraag is of je dat bij echt dure switches zou willen doen.
Ja precies dit wel. Je kunt natuurlijk prima een paar proberen voordat je ze allemaal afknipt.

Niet dat het de switches slechter maakt, met een plate mounted keyboard zou je de pins niet per se nodig moeten hebben. Maar het helpt wel met de alignment van de switches natuurlijk.

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

De andere kant is alleen dat een ander toetsenbord kopen om te zorgen dat je switches passen misschien ook weer een beetje overkill is, maar ik snap jullie punt.

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Tsjah aan de andere kant zijn de meeste PCB's tegenwoordig wel "pcb mount compatibel". Ben zelf ook met een CTRL build bezig en heb zelf voor de gatty yellow pro 3 pins gekozen.

Steam Inventaris

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

Mag ik vragen wat je qua stabilizers van plan bent? Ik vind ze namelijk weinig stabiel en wel aardig lawaaiig.

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Daar zijn everglides voor onderweg, maar je kunt de stocks natuurlijk altijd clippen + holee modden.

[Voor 49% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 26-11-2021 15:11]

Steam Inventaris

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

Ah, ik leer alweer snel dingen bij zo. Heb even wat video's zitten kijken over die mods. :)
Ga je ook iets doen met foam in de behuizing of zo?

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ligt eraan hoe de boel klinkt. Als het erg hol klinkt dan wel, anders niet.

Steam Inventaris

• ParaNoja

ParaNoja

1984 is here

Vraagje;
Heeft iemand een GK6X in alu case?
En bevalt deze?

• aaronito
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:16:
Ligt eraan hoe de boel klinkt. Als het erg hol klinkt dan wel, anders niet.
bij mij klinkt die heel erg hol. Ik heb nu van die module foam van kdbfans geplaatst en holheid is nu weg.
zoals jullie hier ook beschrijven zijn de stabs zeer slecht, ook na het modden.

mss eens die everglides proberen.

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Hmm Boba U4 62g of 68g?

Ik ben een zware typist, maar kan het verschil niet inschatten. Typ nu op Gat Browns, en die vind ik niet zwaar aanvoelen.

• Whaam

Whaam

Meer beter

Ik heb 62g en die voelen door de flinke tactiele bump al behoorlijk zwaar. Maar, heb dus geen ervaring met 68g.

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik zie wel dat 62g aangeraden wordt en dat het verschil klein is. Denk dat ik maar begin met setje 62g en dan vanaf daar verder :)

Edit: zojuist besteld op splitkb.com :9~

[Voor 39% gewijzigd door The GUI op 27-11-2021 10:39]

• Marcel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:53
Gisteravond heb ik op de valreep alsnog een Ikki68 v2 met diverse extra's besteld. In de tussentijd ga ik maar eens kijken naar alternatieven voor de glorious pandas die ik in m'n tofu65 heb zitten. Ik ben er op zich best tevreden mee, terwijl ik niet eens lube heb gebruikt. Ik merk alleen dat ik ook wel eens letterlijk een klik mis in het gevoel.

• Flapmo
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01-12 18:28

Flapmo

and back is gigi!

The GUI schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:06:
Ik zie wel dat 62g aangeraden wordt en dat het verschil klein is. Denk dat ik maar begin met setje 62g en dan vanaf daar verder :)

Edit: zojuist besteld op splitkb.com :9~
Ik heb zowel de 62 als 68g van U4T en de 62g U4S, mijn voorkeur is de 68g maar allen zijn een goede aankoop. Je kan ze altijd nog spring swappen.

Dit zijn wel de silents he die je nu hebt van splitkb. (U4s) en niet de U4T.

Gisteren tijdens het luben van 100 kiwis wilde ik even een pauze. Toen 110 penguins besteld en omdat ik toch bij kinetic labs bestelde ook meteen maar een setje whale PBT keycaps, was het verzenden goedkoper en voelde 30usd verzendkosten beter aan :+.

Nu in plaats van 100 switches minder in de backlog om te luben dus 10 meer :(.

[Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 27-11-2021 20:07]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@Flapmo
Ja ik wilde de silents ook. Anders ratelt het zo tijdens alle Teams meetings ;)

We gaan het zien, ik ga er in ieder geval op vooruit en spring swappen kan een nieuw avontuur worden :p

Ik zoek ook nog keycaps voor mijn zwarte KBD Lite 67, maar weet me god niet waar ik een beetje mooie (betaalbare) vandaan kan halen die matchen. Liefst met een kek kleurtje en cherry profile..

• sapphire
Als het ratelt zijn je stabs/demping niet goed ;)

Over key caps *kuch*Akko*kuch*

[Voor 25% gewijzigd door sapphire op 27-11-2021 22:24]

Gabriël ITX

• Oesie
sapphire schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:55:
[...]

SK96S?

Het is de Epomaker GK96S geworden met Gateron Browns. Zal wel even duren voordat die binnen is.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Monokei Hiro vanaf 6 december... Na gebruik van Monokei Kei R2 weet ik niet of ik deze kan overslaan. Zien er prachtig uit. Enige kleine minpuntje van de Kei is dat het een behoorlijk stijf bord is. Met Alu of POM (half) plates op solder scheelt het wel iets maar het is geen enorm flexi bord. Is even de eerste build streams afwachten.

Jammer dat mijn typemaster 180 nog niet binnen is. Die komen met een 167 en tussen de Hiro en 167 kiezen was dan makkelijker geweest. Hiro is iets mooier maar ben benieuwd of Typemaster 180 gevoel zo goed is als verwacht en de 167 de voorkeur zou hebben ondanks iets mindere looks (persoonlijk). Plus, Monokei verkoopt alleen van eigen website wat nogal een drama is voor EU. Kosten lopen dan hard op door shipping en VAT. Op mijn Kei order (met extra pcb en plates) 64€ shipping en 138€ VAT :(.

[Voor 39% gewijzigd door Flapmo op 28-11-2021 09:28]

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

sapphire schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:22:
Als het ratelt zijn je stabs/demping niet goed ;)

Over key caps *kuch*Akko*kuch*
Weet ik, het was figuurlijk ratelen :p

Ja die Akko’s zag ik wel her en der. Eens even nader bekijken.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

The GUI schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:29:
[...]

Weet ik, het was figuurlijk ratelen :p

Ja die Akko’s zag ik wel her en der. Eens even nader bekijken.
Betere microfoon kopen :+. Mijn jabra conference speakertje filtert het er verdacht goed uit :).

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Zo moeilijk om hier niet serieus op in te gaan :9

Waar kan ik de Akko keycaps het beste bestellen? De official global store of gewoon Ali/Banggood?

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

The GUI schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:50:

Waar kan ik de Akko keycaps het beste bestellen? De official global store of gewoon Ali/Banggood?
probeer amazon eerst zoals hierboven ergenst werd aangeraden.

Steam Inventaris

• Sandoor_MBA
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 11:49
The GUI schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:50:

IK kocht de mijne op de Duitse Amazon, daar waren ze een stuk goedkoper dan op de Nederlandse (en ze gebruiken het zelfde magazijn....).

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Thanks, heb de Akko Macaw set op amazon.de op de kop kunnen tikken! :)
Helemaal niet meer op .de gekeken, alleen maar de .nl site

• ParaNoja

ParaNoja

1984 is here

Klein beetje offtopic tip;
@Sandoor_MBA Ik koop regelmatig van Amazon, zowel Duitsland als UK (is met de nieuwe regeltjes niet meer zo vaak interessant) maar dan met minimaal 25%-30% korting op de productprijs...
Dat scheelt natuurlijk behoorlijk. 8)

Addertje: Ik betaal via Purse met BTC.. :*)
Je importeert de producten of je wishlist en na levering krijgt de koper betaald.
Super simpel.
Gebruik het al jaren, bevalt prima. Super service ook.

O-) Heb inmiddels de reputatie daar dat ik de 'ivy test' ben voor hun platform.
Laten we zeggen dat mijn eh, gebruikte methodes soms bugs aan t licht brengen :+

Mag hier niet linken maar mocht er interesse van iemand zijn mag je altijd ff pm sturen, kun je via mijn linkje daar ook nog $5 BTC kado krijgen.

• sapphire
Zoooo vandaag mijn Akko psittacus binnen, 11 besteld dus 18 dagen is netjes.

Uiteraard wat je van Akko mag verwachten, nette box waar alles mooi inzit, crispy legends allemaal heel strak en compleet. Helaas wel wat losse keycaps in de box maar gelukkig niets beschadigd :)

Er is alleen wel een maar...het geluid :X

Vergeleken met de cheapo dye-sub PBT caps is geluid serieus holler en hogere pitch :(
Laat ik het zo zeggen dit bord is voornamelijk gemaakt om stil te zijn en met Silent Alpaca's was het gewoon serieus écht stil. Dat was iets saai dus lubed en filmed Yellows er in en dat beviel ook qua geluid eigenlijk wel goed, nog steeds erg muted en diep geluid. Nu met de Akko's er op klinkt het cheap en zelfs de Silent Alpaca's klinken bijna net zo als de Yellows met de andere keycaps er op :X

Zal morgenochtend een fimpje proberen te uploaden :)

Gabriël ITX

• ParaNoja

ParaNoja

1984 is here

@sapphire Tja we moeten denk ik allemaal ervaren wat het verschil is tussen cheap (o.a. 90% op Ali) en double shot keycaps... Gelukkig is die les niet al te duur.. :P

Mooiste tock tot nu toe voor mij zijn de SA keycaps..

Maarre.... hoe is het nu met je kbd67? :+
Neem aan dat je liever die Akko keycaps gebruiktt op een plankje dan mijn lener keyboard?

[Voor 10% gewijzigd door ParaNoja op 30-11-2021 01:53. Reden: vergeten @Sapphire te trollen...]

• sapphire
@ParaNoja Ik had alleen niet verwacht dat cheape -Ali keycaps beter zouden klinken dan double shot keycaps ;)

Ik kan de Akko's altijd nog op mijn KBD67 gebruiken inderdaad ;)
PCB is onderweg ;)

Beloofd beeldmateriaal/geluid:
YouTube: Akko Psittacus Vs. Cheap AliExpress PBT

[Voor 23% gewijzigd door sapphire op 30-11-2021 09:12]

Gabriël ITX

• aaronito
sapphire schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:10:
@ParaNoja Ik had alleen niet verwacht dat cheape -Ali keycaps beter zouden klinken dan double shot keycaps ;)

PCB is onderweg ;)

Ik heb deze akko psittacus keycaps set ook besteld samen met WoB versie erbij.
De kleuren van de psittacus set zien er op het filmpje nog beter uit dan gedacht.

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik zoek Cherry MX low profile switches, of een alternatief. Ik heb wel een link gevonden, maar ze zijn ontzettend prijzig daar: https://www.reichelt.com/...ry-mx1b-l2na-p258100.html

Weet iemand nog een andere aanbieder? Ik ben nu op het punt dat een goedkopere kloon ook een alternatief lijkt...

Renault Zoe Q90

• Oesie
sapphire schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:10:

PCB is onderweg ;)

Wow, dat is wel een verschil inderdaad. Op zich wel positief nieuws dat goedkopere keycaps niet altijd slechter zijn :)

• Negakinu
TucanoItaly schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:01:
Ik zoek Cherry MX low profile switches, of een alternatief. Ik heb wel een link gevonden, maar ze zijn ontzettend prijzig daar: https://www.reichelt.com/...ry-mx1b-l2na-p258100.html

Weet iemand nog een andere aanbieder? Ik ben nu op het punt dat een goedkopere kloon ook een alternatief lijkt...
1 euro voor een low profile switch is helaas niet heel zeldzaam. Kailh Choc's kosten bijvoorbeeld hetzelfde, ook als je ze direct bij hen koopt via Aliexpress.

[Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 01-12-2021 09:21]

Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee