Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
Stijnb_ schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:26:
Ik zit momenteel met een standaard toetsenbordje van logitech op mijn bureau.
Nu zou ik het ergonomischer vinden om een toetsenbord zonder numpad te hebben.
En daar door zou ik direct ook kijken voor een deftig mechanisch toetsenborden.

Ik zat te kijken naar de Keychron K1 maar ik vind deze nergens in AZERTY formaat.
Wat is een goed alternatief maar in AZERTY formaat?
Deze keyboard ondersteund QMK. Je kunt dus je eigen indelin maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Djankie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:28:
[...]

Deze keyboard ondersteund QMK. Je kunt dus je eigen indelin maken.
De K1 ondersteunt geen QMK voor zover ik weet. De Q1 tot nu toe als enige wel.

Edit: Je zou bijna denken dat het aan mij ligt maar afgelopen donderdagnacht ging mijn bestelling bij mykeyboard mis door een storing. Wel betaald, geen order. Vrijdag contact opgenomen, paar berichten heen en weer, vandaag terug gestort.
Keyboard toko’s kunnen dus we netjes zijn 8) :+

[ Voor 35% gewijzigd door sapphire op 03-11-2021 15:09 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 19:30
sapphire schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:30:
GK68x part 486 ofzo: Stabs waren de afgelopen weken niet om aan te horen dus van ellende bord mee naar huis. Uit elkaar gehaald, her-lubed, pleister tussen de behuizing en de plate zodat ze echt strak zitten maar de conclusie is dat het écht gewoon gare stabs zijn. De speling tussen de stem en de behuizing is gewoon echt groot, er past past een pinpas tussen dus dat zegt wel iets :X
Omdat ik toch bezig was een paar strookjes schilderstape er onder gedaan maarja LCET's erin dus kan geen vergelijking maken.
Ondertussen bijna alles gemod aan dit bord :+
Heb zelf de GK96S, de standaard stabs zijn inderdaad huilen met de pet en gehoorbeschermers op. Heb eerst dezelfde mods gedaan als jij, met die extra pleister nog tussen stab en plate. Was iets beter, maar heb het nooit echt een succes te kunnen noemen.

Na lang tolereren heb ik witte Durock plate mounted gehaald bij Dangkeebs, gelubed met 205G0 (binnenkant housing, wire dusdanig dat de draad nog wel zichtbaar was, maar beetje 'mistiger'), en waar mijn spatie hiervoor gewoon een kwart centimeter heen en weer kon bewegen (met bijhorend geluid) klinkt het nu eindelijk beter. Ze lijken verder precies hetzelfde maar blijkbaar heeft Durock toch een wat nauwkeuriger productieproces (en platemounted zal nog altijd geen screw-in zijn maar het moet maar).

Ik vind het overigens leuk dat je aan zo'n budgetboard nog best veel kunt modden zonder echt iets te hoeven kunnen als solderen ofzo. Vergeet overigens niet om dat microfoontje van je PCB af the knippen (tenzij je sound-based RGB gebruikt I guess, maar wie doet dat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5qBP82UwDMKOSnCB1TxbEEsfIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/De6tZU5kyn08gCfN7qQVckTf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Excalibaard op 03-11-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:35
Geld van de retour gestuurde toetsenbord netjes gekregen Nu dus weer aan het verder kijken. Lijkt het nou zo of zijn alle Ducky toetsenborden "gaming"?

Ik zoek nu naar een stil mechanische ducky, ik denk dat ik beter red dan tacticle (brown) kan doen, want de hoge geluiden/ resoneren heb je meer met brown

https://www.alternate.nl/...903&filter_16221=42&lpf=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:46

Whaam

Meer beter

MetalSonic schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:36:
Geld van de retour gestuurde toetsenbord netjes gekregen Nu dus weer aan het verder kijken. Lijkt het nou zo of zijn alle Ducky toetsenborden "gaming"?

Ik zoek nu naar een stil mechanische ducky, ik denk dat ik beter red dan tacticle (brown) kan doen, want de hoge geluiden/ resoneren heb je meer met brown

https://www.alternate.nl/...903&filter_16221=42&lpf=3
Mogelijk is het al aan bod gekomen, maar waarom specifiek een Ducky?
En qua switches, Reds of Silent reds zijn inderdaad stil(ler). Als je toch tactile feedback wilt kom je al gauw op zelfbouw of hotswap.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Whaam schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:52:
[...]

Mogelijk is het al aan bod gekomen, maar waarom specifiek een Ducky?
En qua switches, Reds of Silent reds zijn inderdaad stil(ler). Als je toch tactile feedback wilt kom je al gauw op zelfbouw of hotswap.
Ducky paar keer gehoord als goed merk maar mag ook iets anders.

Ik wil een betrouwbaar mechanisch toetsenbord, kant en klaar. Ik ben niet het type dat zelf het bord wil bouwen.

Een vriend van een goede vriend van mij heeft een Ducky en ik las het hier ergens als betrouwbaar.

Wat stel jij voor? Ik hoef geen rgb, ook geen macro knoppen.. Wel die heerlijke feeling van mechanisch maar uiteraard zonder dat mijn toetsenbord hoge tonen fabriceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excalibaard schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:16:
[...]

Heb zelf de GK96S, de standaard stabs zijn inderdaad huilen met de pet en gehoorbeschermers op. Heb eerst dezelfde mods gedaan als jij, met die extra pleister nog tussen stab en plate. Was iets beter, maar heb het nooit echt een succes te kunnen noemen.

Na lang tolereren heb ik witte Durock plate mounted gehaald bij Dangkeebs, gelubed met 205G0 (binnenkant housing, wire dusdanig dat de draad nog wel zichtbaar was, maar beetje 'mistiger'), en waar mijn spatie hiervoor gewoon een kwart centimeter heen en weer kon bewegen (met bijhorend geluid) klinkt het nu eindelijk beter. Ze lijken verder precies hetzelfde maar blijkbaar heeft Durock toch een wat nauwkeuriger productieproces (en platemounted zal nog altijd geen screw-in zijn maar het moet maar).

Ik vind het overigens leuk dat je aan zo'n budgetboard nog best veel kunt modden zonder echt iets te hoeven kunnen als solderen ofzo. Vergeet overigens niet om dat microfoontje van je PCB af the knippen (tenzij je sound-based RGB gebruikt I guess, maar wie doet dat).

[Afbeelding]
Volgens mij zijn zo'n beetje alle plate mount stabs beter dan de geleverde bij GK-borden :+
Er komt ook nog wel een setje andere want zoveel kosten ze niet maar duurt nog even denk. Het is mijn eerste zelfbouw (lees: in elkaar klik) bord en maak er ook een beetje een sport van om hem te modden, was er eigenlijk ook echt heel erg tevreden mee tot m'n Ikki :|
Maargoed het losse bord koste me €55 met black friday/11.11 vorig jaar dus ik vind het alleen daarom al een topbord. En ideaal want ik wil geen duur bord op werk laten liggen.

Nu 2 dagen (tel vandaag niet mee want na 10u niet meer achter de PC gezeten) met de LCET's gewerkt en ben er eigenlijk best enthousiast over. Als je er lekker mee aan het ratelen ben geven ze een heel bevredigend geluidje :9 . Maandag dacht ik dat ik gek werd want het aantal typfouten was echt enorm maar dinsdag ging het al stukken beter al merk ik vanavond op m'n Yellows wel dat het nóg minder is. Blijkbaar ga ik meer fouten maken op tactile's :?

overigens kwam ik dit vanavond tegen toen ik eea aan het bekijken was:
YouTube: DO NOT BUY Old Ink Blacks Anymore! Get the NEW ONE Instead!

Gabriël AM5

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
De Akko Midnights zitten nu op mijn GMMK Pro. Er zaten 176 keycaps in de set, dus ik heb er enorm veel over. 😅 Ik heb niet alle novelties gebruikt, want dan werd het wel heel erg kermis suikerspin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5oP2emQjCxk0TPTxrm3Jx296zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6ZBNYMYFxTOQFaXhPgskFna.jpg?f=fotoalbum_large

Prachtige keycaps voor het geld, trouwens. Ik kan ze aan iedereen aanraden. Dikke, double shot PBT caps met erg strakke print en een geweldige verpakking. Er zit gewoon een hardcase bij om de caps in te bewaren!

[ Voor 23% gewijzigd door Negakinu op 03-11-2021 23:55 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
MetalSonic schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:02:
[...]

Ducky paar keer gehoord als goed merk maar mag ook iets anders.

Ik wil een betrouwbaar mechanisch toetsenbord, kant en klaar. Ik ben niet het type dat zelf het bord wil bouwen.

Een vriend van een goede vriend van mij heeft een Ducky en ik las het hier ergens als betrouwbaar.

Wat stel jij voor? Ik hoef geen rgb, ook geen macro knoppen.. Wel die heerlijke feeling van mechanisch maar uiteraard zonder dat mijn toetsenbord hoge tonen fabriceert.
Ducky's zijn prima borden. Ik had een volledig witte en die had totaal geen gaming uitstraling. Ze hebben ook iets van een 'midnight' variant als je donker wil en die vind ik ook niet gamery.

Er zijn betere kant-en-klaar borden maar die zijn dan ook weer duurder, denk aan de Leopolds, Das Keybaord, Vortex. Ducky is echt wel een goede prijs/kwaliteit in mijn ogen. En tegenwoordig zit je niet meer standaard aan Cherry switches vast wat ik een groot voordeel vind. Je kunt ook Khail switches krijgen. Wel weer wat meer uitzoekwerk natuurlijk maar dat is ook een gedeelte van de voorpret. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Sandoor_MBA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:19:
[...]

Ducky's zijn prima borden. Ik had een volledig witte en die had totaal geen gaming uitstraling. Ze hebben ook iets van een 'midnight' variant als je donker wil en die vind ik ook niet gamery.

Er zijn betere kant-en-klaar borden maar die zijn dan ook weer duurder, denk aan de Leopolds, Das Keybaord, Vortex. Ducky is echt wel een goede prijs/kwaliteit in mijn ogen. En tegenwoordig zit je niet meer standaard aan Cherry switches vast wat ik een groot voordeel vind. Je kunt ook Khail switches krijgen. Wel weer wat meer uitzoekwerk natuurlijk maar dat is ook een gedeelte van de voorpret. 8)7
Welk model heb jij van Ducky? Fijn om te weten dat ze goede prijs-kwaliteit verhouding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvdg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 19:04
Ik ben van plan een custom keyboard te gaan bouwen als complete noob dus ik

Ik zou gewoon graag een US layout keyboard willen en dan leek 70 - 75% mij het handigste, ik heb geen macros of andere speciale toetsen nodig. Qua switches heb ik niet echt veel ervaring met de verschillende varianten. Ik vind het wel fijn als ze een beetje clicky met feedback zijn.

RGB etc is niet perse belangrijk maar ben er niet op tegen, zou wel graag solid keycaps willen. Ik zat te kijken naar de Glorious GMMK Pro aangezien ik hem er strak uit vind zien en redelijk makkelijk verkrijgbaar is.

Ik ga het toetsenbord gebruiken voor coden en gamen dus de type ervaring moet vooral top notch zijn. Bouw kwaliteit is ook belangrijk, ik zou echt een zwaar massief bord willen met zo min mogelijk plastic. Mijn budget is 500 euro maar als ik iets meer kan uit geven voor aanzienlijk hogere kwaliteit kan ik het budget wel iets verder leggen.

Qua kleuren zou ik denk ik liever een wat donkerder bord willen en ik vind die curled kabels erg nice. Ik vind het trouwens ook niet erg om een beetje te moeten solderen of iets.

Thanks voor de hulp alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
MetalSonic schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:13:
[...]

Welk model heb jij van Ducky? Fijn om te weten dat ze goede prijs-kwaliteit verhouding hebben.
Ik heb hem inmiddels verkocht omdat ik 6 full custom borden heb 8)7 |:(

Maar ik had de Ducky One 2 SF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Basvdg schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:56:
Ik ben van plan een custom keyboard te gaan bouwen als complete noob dus ik

Ik zou gewoon graag een US layout keyboard willen en dan leek 70 - 75% mij het handigste, ik heb geen macros of andere speciale toetsen nodig. Qua switches heb ik niet echt veel ervaring met de verschillende varianten. Ik vind het wel fijn als ze een beetje clicky met feedback zijn.

RGB etc is niet perse belangrijk maar ben er niet op tegen, zou wel graag solid keycaps willen. Ik zat te kijken naar de Glorious GMMK Pro aangezien ik hem er strak uit vind zien en redelijk makkelijk verkrijgbaar is.

Ik ga het toetsenbord gebruiken voor coden en gamen dus de type ervaring moet vooral top notch zijn. Bouw kwaliteit is ook belangrijk, ik zou echt een zwaar massief bord willen met zo min mogelijk plastic. Mijn budget is 500 euro maar als ik iets meer kan uit geven voor aanzienlijk hogere kwaliteit kan ik het budget wel iets verder leggen.

Qua kleuren zou ik denk ik liever een wat donkerder bord willen en ik vind die curled kabels erg nice. Ik vind het trouwens ook niet erg om een beetje te moeten solderen of iets.

Thanks voor de hulp alvast!
Leuk en welkom in de rabbit hole XD

Er zijn echt heel veel mogelijkheden, dus ik zou je willen adviseren goed rond te kijken. 500 euro lijkt veel (en is ook veel) maar in deze hobby kan je ook serieus veel meer geld uitgeven.

Er zijn heel veel borden op de markt maar veel gaan in Group Buys. Als je naar voorraad borden kijkt zoals de GMMK PRO dan kun je wellicht ook naar de Keychron Q1 kijken - deze behoeft wel wat modden maar dan wordt hij in het algemeen gezien als een beter bord.

Of kijk naar de Mode 65 - echt een heel mooi bord en relatief snel leverbaar maar wel een 65%. Veel borden zoals de Mode hebben een hotswap pcb of een pcb waarbij je moet solderen.

En dat zijn nog alleen maar de borden! In switches kan je je al helemaal verliezen maar de nuances daarover laat ik graag aan @djunicron over.

Voor keycaps ben ik zelf erg te spreken over de Akko Keycaps. Relatief betaalbare hoge kwaliteit. Of HK Gaming, die zijn wat gladder maar ook goed.

Anders kom je ook daar in de GBs terecht en dan zijn ook de mogelijkheden eindeloos - ook qua prijs en levertijd trouwens :(

Voor kabels zou je eens contact kunnen hebben met @YaaD als je je kleuren weet. Die maakt ze zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvdg
Sandoor_MBA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:06:
[...]

Leuk en welkom in de rabbit hole XD

Er zijn echt heel veel mogelijkheden, dus ik zou je willen adviseren goed rond te kijken. 500 euro lijkt veel (en is ook veel) maar in deze hobby kan je ook serieus veel meer geld uitgeven.

Er zijn heel veel borden op de markt maar veel gaan in Group Buys. Als je naar voorraad borden kijkt zoals de GMMK PRO dan kun je wellicht ook naar de Keychron Q1 kijken - deze behoeft wel wat modden maar dan wordt hij in het algemeen gezien als een beter bord.

Of kijk naar de Mode 65 - echt een heel mooi bord en relatief snel leverbaar maar wel een 65%. Veel borden zoals de Mode hebben een hotswap pcb of een pcb waarbij je moet solderen.

En dat zijn nog alleen maar de borden! In switches kan je je al helemaal verliezen maar de nuances daarover laat ik graag aan @djunicron over.

Voor keycaps ben ik zelf erg te spreken over de Akko Keycaps. Relatief betaalbare hoge kwaliteit. Of HK Gaming, die zijn wat gladder maar ook goed.

Anders kom je ook daar in de GBs terecht en dan zijn ook de mogelijkheden eindeloos - ook qua prijs en levertijd trouwens :(

Voor kabels zou je eens contact kunnen hebben met @YaaD als je je kleuren weet. Die maakt ze zelf.
Yup ik ben dit jaar ook met headphones begonnen, ondertussen al flink wat kapitaal en uren er doorheen, ik denk niet dat keyboards veel anders gaat zijn haha.

Thanks voor de suggesties en advies, over die group buys hoe gaat dat precies in ze werk? Is het zo dat als je echt goed spul wilt je deze kleinere oplage componenten wilt, of is "mass produced" spul zoals die van glorious of keychron ook gewoon prima?

Ik wou van Glorious trouwens dan alleen het frame kopen en zelf de rest erbij kiezen, het leukste is wel zoveel mogelijk zelf doen en customizen.

Akko keycaps zien er trouwens wel prima uit, even snel opgezocht. Heb je trouwens ervaring met drop? Ze hebben daar ook een hoop onderdelen heb ik gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
Basvdg schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:36:
[...]

Yup ik ben dit jaar ook met headphones begonnen, ondertussen al flink wat kapitaal en uren er doorheen, ik denk niet dat keyboards veel anders gaat zijn haha.

Thanks voor de suggesties en advies, over die group buys hoe gaat dat precies in ze werk? Is het zo dat als je echt goed spul wilt je deze kleinere oplage componenten wilt, of is "mass produced" spul zoals die van glorious of keychron ook gewoon prima?

Ik wou van Glorious trouwens dan alleen het frame kopen en zelf de rest erbij kiezen, het leukste is wel zoveel mogelijk zelf doen en customizen.

Akko keycaps zien er trouwens wel prima uit, even snel opgezocht. Heb je trouwens ervaring met drop? Ze hebben daar ook een hoop onderdelen heb ik gezien.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Idobao ID80. Dat is op dit moment een erg populair 75% layout hotswap modding platform.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04nHoBvgTlLG6O1lP5_GKYB7VV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWVp0sw5qB1khgniekLfijWL.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Negakinu schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:53:
De Akko Midnights zitten nu op mijn GMMK Pro. Er zaten 176 keycaps in de set, dus ik heb er enorm veel over. 😅 Ik heb niet alle novelties gebruikt, want dan werd het wel heel erg kermis suikerspin.

[Afbeelding]

Prachtige keycaps voor het geld, trouwens. Ik kan ze aan iedereen aanraden. Dikke, double shot PBT caps met erg strakke print en een geweldige verpakking. Er zit gewoon een hardcase bij om de caps in te bewaren!
Inderdaad mooie keycap set, heb ze zelf ook 8)

Ik heb onlangs een TM680 kit besteld via Ali, samen met Akko Matcha Green switches en Lumia stabs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydjexpk9GHGyjCgFBK_0xCvtyEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UgHcFCUpTGMS3Rxlydl503F7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DH3kR17iS35ZgO0qHvxtcwvAgV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EqHuwdK12b697SLK2ZYbTUdJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I00u-4i3S5UiQ157yz3AY1Shm4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BznDyuhZuxzEhzlUfzFNgEnr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGv3v7t8VJciOagSAUH3cpTqRFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YHygeCr4IwnvTcy9Z1fiH3Lk.png?f=fotoalbum_large

Voor een eerste build is dit wel budget vriendelijk en goed te doen :)
Hiervoor alleen ervaring met Keychron, Wooting en Ducky.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 21:55
De nieuwe Ducky wordt een hotswap!

YouTube: Ducky One 3 Series Grand Debut!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Is dat imitatie GMK Botanical? Welke zijn dat en hoe bevallen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
ricjuh schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:11:
[...]

Ik heb onlangs een TM680 kit besteld via Ali, samen met Akko Matcha Green switches en Lumia stabs:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik was aan het kijken naar de transparant zwarte variant van die TM680 kit. Die draaiknop is alleen zo lelijk plastic, maar het schijnt dat je er elke 20mm rotary knob op kunt zetten die je kunt vinden, zoals bijvoorbeeld gitaar volume knoppen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Whaam schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:45:
[...]

Is dat imitatie GMK Botanical? Welke zijn dat en hoe bevallen ze?
Jup, beetje standaard kwaliteit van Ali. De Akko Midnight set is wel betere kwaliteit.

https://nl.aliexpress.com/item/1005002570612361.html
Negakinu schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:48:
[...]

Ik was aan het kijken naar de transparant zwarte variant van die TM680 kit. Die draaiknop is alleen zo lelijk plastic, maar het schijnt dat je er elke 20mm rotary knob op kunt zetten die je kunt vinden, zoals bijvoorbeeld gitaar volume knoppen.
Klopt, er worden genoeg metalen knop varianten aangeboden op Ali ook.
Diameter lijkt idd 20mm

[ Voor 41% gewijzigd door ricjuh op 04-11-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricjuh schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:11:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lekker bezig!

Ik ben benieuwd wat je van de Matcha switches vind, die staan hoog op mijn lijstje als budget switch om nog eens mee te spelen :)

Overigens waarom die Lumia stab, setje durock/everglide/gateron's kost ook 'maar' een tientje. Waren deze zoveel goedkoper ?

.
Sandoor_MBA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:06:
Ik was gisteravond toch eens aan het neuzen naar die Mode en zag dat die van Polycarb is? Ik was in de veronderstelling dat die van aluminium was :?
Vast totaal ongegrond want ben zelf ben zelf juist voor polycardb vanwege het geluid maar op één of andere manier viel dit me toch tegen dat een $300 bord niet van metaal is.

Dan lijkt een Q2 opeens een no-brainer te worden al zal die wellicht meer modding nodig hebben maar toch :?

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 04-11-2021 12:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
sapphire schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:43:
[...]

Lekker bezig!

Ik ben benieuwd wat je van de Matcha switches vind, die staan hoog op mijn lijstje als budget switch om nog eens mee te spelen :)

Overigens waarom die Lumia stab, setje durock/everglide/gateron's kost ook 'maar' een tientje. Waren deze zoveel goedkoper ?

.

[...]

Ik was gisteravond toch eens aan het neuzen naar die Mode en zag dat die van Polycarb is? Ik was in de veronderstelling dat die van aluminium was :?
Vast totaal ongegrond want ben zelf ben zelf juist voor polycardb vanwege het geluid maar op één of andere manier viel dit me toch tegen dat een $300 bord niet van metaal is.

Dan lijkt een Q2 opeens een no-brainer te worden al zal die wellicht meer modding nodig hebben maar toch :?
De mode65 is van aluminium. Zie ook: https://shop.modedesigns.com/pages/sixtyfive-configurator en druk dan eens naast de info button bij bijvoorbeeld "top". Daar staat wat voor materiaal de mode is gemaakt.

Er is inderdaad ook een polycarb optie

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YaaD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:20:
[...]

De mode65 is van aluminium. Zie ook: https://shop.modedesigns.com/pages/sixtyfive-configurator en druk dan eens naast de info button bij bijvoorbeeld "top". Daar staat wat voor materiaal de mode is gemaakt.

Er is inderdaad ook een polycarb optie
Yes daar staat het inderdaad, op de algemene infopagina staat er dus niets over. Echt heel duidelijk is het niet.

Zeker niet als ze review exemplaren opsturen, las dit namelijk op de website van Alexotos:
The Mode 65 I was sent did not have threaded inserts in the case screw points. While this issue has been addressed, I did want to mention Polycarbonate is soft and can be easily damaged so be gentle with your PC boards.
en dan deze foto er bij:
https://www.alexotos.com/...08/DSCF0157-2048x1366.jpg

En dus niet heel duidelijk op de website van mode vindbaar :X

Dan weer wat pluspunten voor de Mode 65 maar nog een slok duurder tov van de Q2 die als het goed is sowieso sub-€200 inc switches en keycaps kost. Hmmmm

@Henkie Nee hoor, ik ben ook groot fan van allerlei kleurtjes zolang het maar zwart is O-)

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 04-11-2021 14:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 20-09 21:55
Ben heel benieuwd naar de Q2, al wellicht een TKL voor werk met de Q1 ook nog een optie is..

Ben alleen geen gigantisch fan van de kleuren, of ik ben gewoon saai en hou niet van kleurtjes? :-D Misschien keer sprong in het diepe wagen..

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

sapphire schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:43:
[...]

Lekker bezig!

Ik had hiervoor alleen ervaring met cherry mx red / brown, Wooting flaretech en Keychron optical brown.
Matcha bevallen echt goed, stock waren ze al aardig maar na lubing zijn ze super.

Ik vond de kleurtjes gewoon leuk van die lumia's, en ze waren verassend goed verpakt dus ook allemaal recht :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Groupbuys zijn niet meer dan pre-orders eigenlijk. Denk een beetje aan Kickstarter maar dan met het idee dat je specifiek het product krijgt waarvoor je hebt betaald en niet met 'perks'. Hierdoor zorg je ervoor dat je een minimum order quantity (MOQ) haalt en dus voor een bepaalde prijs kunt leveren zonder dat er een grote investering nodig is van een entiteit voordat het product kan worden verkocht.

Als het gaat om 'goed' is dat natuurlijk in verschillende niveaus te vinden. De standaard borden van Keychron en de non-Pro borden van Glorious zijn beduidend minder als je het vergelijkt met de Q1 en GMMK Pro. Qua geluid hebben beide borden wel mods nodig, en de GMMK heeft wat problemen met de gasket implementatie heb ik begrepen. En over de Idobao ID80 heb ik inderdaad ook wel goede dingen gehoord, die hebben ze nu in stock bij Eloquent Clicks zelfs.

Uiteindelijk zijn dit wel borden met een prijjs waarmee het binnen je budget blijft als je een 75% wilt. De meer unieke alternatieven zoals de 7V, Satisfaction75, Primus en Dawn zijn nog wel een stukje duurder. Zeker op de aftermarket. Enige aankomende GB die ik kan vinden is de Fuji75.

Als ik nu niet te lang zou willen wachten zou ik een Q1/ID80 kopen, opzoeken wat de beste mods zijn en die toepassen. Switchtester kopen bij Keygem of een grote probeerset bij MyKeyboard.eu, proberen wat je wilt en daar je bord mee vullen. En voor de keycaps lekker langs qoda.store voor een mooi setje Modo2.

[ Voor 10% gewijzigd door Cebby op 04-11-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
De Idobao ID87 is €225 incl. verzenden en import op 11-11 via de Idobao Aliexpress store.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAogVFKGJ81hNE7YcYQ4cgVq49w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dd0ZUtFa1vYWEK15oA2AsxCX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-OheR0NKTSjT9s3PsLECJg4U88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhhZEwvbOQHsvO35V5npbBUC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPqi5d9hpD0ypdWsgoaHlYp6mAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2EvyRCutROJllg2653xI67s.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
  • Laatst online: 18-09 21:55
[...]
Heb je trouwens ervaring met drop? Ze hebben daar ook een hoop onderdelen heb ik gezien.
DROP is echt hit or miss, en prijzen zijn altijd excl. BTW om nog maar te zwijgen van import e.d. Tijdje terug via Amazon DROP Holy Panda's besteld, maar bijna 10% had gebroken beentjes in de switch. M'n DROP CTRL High-Profile is dan wel weer prima! Dit is wel een ouder model, hoorde dat de nieuwe meer issues hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvdg
Lyrics schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:32:
[...]

DROP is echt hit or miss, en prijzen zijn altijd excl. BTW om nog maar te zwijgen van import e.d. Tijdje terug via Amazon DROP Holy Panda's besteld, maar bijna 10% had gebroken beentjes in de switch. M'n DROP CTRL High-Profile is dan wel weer prima! Dit is wel een ouder model, hoorde dat de nieuwe meer issues hebben...
Ahja duidelijk, import enzo zit ik niet zo op te wachten en als de kwaliteit hit or miss is dan kijk ik wel verder. Misschien dat ik er een zon custom keycap koop. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graunie
  • Laatst online: 27-07 17:40
Basvdg schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:41:
[...]

Ahja duidelijk, import enzo zit ik niet zo op te wachten en als de kwaliteit hit or miss is dan kijk ik wel verder. Misschien dat ik er een zon custom keycap koop. Thanks
Ik heb er een setje Domikeys besteld. Niet te duur en prima ABS doubleshot keycap setje voor op m'n eerste custom build. Daarnaast ben ik in het bezit van een Drop ALT. Dat is, afgezien van de stabilizers (bekend issue), een prima bordje. Met wat modden kun je hier echt een fijn bord van maken.

Onlangs ook nog de DROP + Sennheiser PC38X gekocht waar ik ook heel tevreden mee ben.

Voor mij dus vooralsnog alleen maar hits.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:51

Flapmo

and back is gigi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38KY2Urx26cclJx_Q6465WtAhzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuHB4C3oeBIg4Jo8JFPPR5HZ.jpg?f=fotoalbum_large

*O*

Monokei Kei R2 HHKB - Titan Grey brass bottom. Eindelijk de hhkb voor de collectie. Al een poos op zoek en zelfs hhkb pro hybrid-s overwogen ondanks dat ik die niet echt wilde. Zeer blij mee! Nu nog tot Feb wachten op de caps in gedachten.. Vanavond maar eens bouwen met 9009 die ik nog heb liggen.

//edit
Beetje vlugge build, zie op foto dat paar keys nog niet helemaal recht zitten en caps zet en deskmat moet nog anders. Misschien wel volledig BoW. Maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rksX7nQIRdA1IOQSR-Iwh3xv7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgXnXvxTBzwTg4zuRMwEXHjU.jpg?f=fotoalbum_large

Fijn bordje tot zo ver. Lubed U4T, carbon fibre half plate, 50A O-ring en 9009 ePBT op HHKB / Titan Grey Top / Brass Bottom.

Nu paar weekjes spelen met wat switches op hotswap en dan kiezen welke ik ga solderen op solder pcb.

[ Voor 46% gewijzigd door Flapmo op 06-11-2021 09:32 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 16:42
Afgelopen nacht voor het eerst in 22 jaar tijd bier over men toetsenbord (Q1) gekieperd... :F
Meteen losgekoppeld, volledig uit elkaar gehaald en droog gemaakt.

Gelukkig zat ik nog steeds op de originele phantom reds die ik toch niet ging blijven gebruiken dus die hoef ik alvast niet proper te maken. Nog steeds niet overtuigd over het linear vs tactile heb ik dan net maar tangerines en kiwi's besteld bij Candykeys.

Nu nog hopen dat het PCB niet stuk is. Iemand ervaring om het PCB schoon te maken?
Door de tapemod is de schade beperkt gebleven maar hier en daar toch lekker sticky :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
futuwes schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:05:

Nu nog hopen dat het PCB niet stuk is. Iemand ervaring om het PCB schoon te maken?
Door de tapemod is de schade beperkt gebleven maar hier en daar toch lekker sticky :-(
Aii. Volledig schoonmaken met alcohol, en dan niet de biersoort :9 Busje van 96% bij de Etos halen, en met een tandenborstel de boel te lijf. Goed laten drogen! Wellicht valt 't dan nog mee.

Switches kun je eventueel uit elkaar halen en ook een alcoholbadje geven. Maar da's wat meer werk!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Negakinu
Als dit niet matchy-matchy is, dan weet ik het ook niet meer. :p Ben nu mijn eigen deskmat aan het ontwerpen zodat die er ook perfect bij past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DOfwfgTHgiwKelWgo0lqueOoFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qslhdhoQrC0LXikBfyJpPk7N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/933RooL9ESFjirxFQ4fT34Wcuh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mauOrYP39PWOe62ythXqpK1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn2VFogy8jD2sxOSmpWNQq2dNpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRZ8vSAwYjYZNrOdOF5Gx3VW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Negakinu op 06-11-2021 16:04 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Weer een mooi Mr. suit drama gisteren. Na het WK/WKL debacle van R1 nu oversold duizend+ units in R2. Al was dit misschien een groot deel de schuld van Shopify die niet lekker meewerkte. Ze gaan nu wrs een korte GB draaien voor wie een oversold unit heeft gekocht.

Geeft wel aan hoe populair het bord is. Helaas voor velen waarschijnlijk hun eerste GB ervaring en dan is zo'n begin niet erg fijn. Alsof je weer early days GB meemaakt. Chaos, refunds, excuses en een mix van emoties 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
Negakinu schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:02:
Als dit niet matchy-matchy is, dan weet ik het ook niet meer. :p Ben nu mijn eigen deskmat aan het ontwerpen zodat die er ook perfect bij past.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom heb je een lichtje boven op je beeldscherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Djankie schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb dat ook; de mijne werkt op USB. Ik kocht hem omdat mijn kamer geen goede verlichting geeft op mijn bureau en ik geen plek heb voor een bureaulamp (en ook geen stopcontact). Nu heb ik dus mooi direct licht op mijn bureau als ik dat nodig heb en ook nog in 3 verschillende warmtetinten en dimbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Djankie schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:29:
[...]

Geen plek voor een bureaulamp.

Ik heb die Blitzwolf CML3. Best een leuk ding. Schijnt niet op je scherm en komt met draadloze rotary encoder waarmee je hem traploos kunt verstellen qua kleur en intensiteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_yCZ0zlQZQ94JKuwV8bZ3ekk5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWMw56OzYaahOSzPr3AxnIcl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYVGrwsm39Ti0VpqbPZkYi-ehJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mFNnKzI8EQy4O17x7oSh4T4P.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door Negakinu op 07-11-2021 09:43 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futuwes
Negakinu schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:35:
[...]

Geen plek voor een bureaulamp.

Ik heb die Blitzwolf CML3. Best een leuk ding. Schijnt niet op je scherm en komt met draadloze rotary encoder waarmee je hem traploos kunt verstellen qua kleur en intensiteit.
Via banggood gekocht of elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
futuwes schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:33:
[...]

Via banggood gekocht of elders?
Banggood, inderdaad. 43 euro betaald (vond een actie ergens) en binnen 10 dagen in huis.

[ Voor 23% gewijzigd door Negakinu op 07-11-2021 11:52 ]

too old, too cold

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Lijkt me toch wel handig zo'n lampje al heb ik hem liever recht en geen RGB :)

Als we dan toch bezig zijn, de reden dat ik de Midnight GMK Metropolis set besteld heb is ook om in stijl met de rest te blijven :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eow7vwRYrIVj0UjGxxpTI88im50=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ke46b3E4JLWNOvvgMgYuqwzU.jpg?f=fotoalbum_medium

Om toch nog een beetje ontopic te blijven; Ik was op zolder aan het opruimen en kwam nog een nieuwe en ongebruikte sorteerkoffer tegen die ooit bedoeld was voor de lego om te sorteren. Ook Action en een paar euro maar 70 switches passen perfect in 1 vakje :9
Netjes alle switch en lube spulletjes bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9h2YgjzS-78_Iro4mF-ywWu5og=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4KC6VHLiBf1RCVlM3p8kg3M.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
sapphire schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:31:

Om toch nog een beetje ontopic te blijven; Ik was op zolder aan het opruimen en kwam nog een nieuwe en ongebruikte sorteerkoffer tegen die ooit bedoeld was voor de lego om te sorteren. Ook Action en een paar euro maar 70 switches passen perfect in 1 vakje :9
Netjes alle switch en lube spulletjes bij elkaar:
[Afbeelding]
Als de hobby nou nog iets meer mainstream wordt, gaat de Action misschien wel Krytox verkopen. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik twijfel om een nieuw bordje te halen na een jaar op mijn GK87 met Gat Browns..

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 13:25
The GUI schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:14:
Ik twijfel om een nieuw bordje te halen na een jaar op mijn GK87 met Gat Browns..
En bedankt :*) dikke kans dat ik deze nu ga halen als kantoor bord. Deze ziet er prettig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Redshark schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:40:
[...]

En bedankt :*) dikke kans dat ik deze nu ga halen als kantoor bord. Deze ziet er prettig uit
Graag gedaan ;)
Ze hebben ook Full size en TKL. En hot-swappable :o

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 13:25
Toch nog even gekeken maar de gele zijkanten staan me toch iets tegen. Ik houd me nog even in ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:38
Mijn Keychron K8 heeft helaas een defect ledje gekregen. In één van de ledjes doet de G van de RGB het niet meer. :P Gelukkig binnen de garantie, dus ik kon hem opsturen naar Ergowerken. Zat alleen met het probleem dat ik dan even tijdelijk zonder toetsenbord zou zitten.
Dus wat doe je dan als je dan toch al in deze bodemloze put bent gesprongen..? Dan spring je nog een keer en koop je een tweede toetsenbord. :+

Gelukkig kon ik via V&A een Keychron K2v2 op de kop tikken voor een zacht prijsje. Maar daar wilde ik dan wel weer andere keycaps op. Gelukkig zag ik de post van Negakinu hier in het topic en de mooie Akko keycaps, dus heb een setje Akko Neon's besteld. En ze zien er best leuk uit op de K2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yncTQFhVyHap6ogD3Mb7WHHOGxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZom6R36EwL9Ize0HgqU3zuv.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien ik nu een beetje op hol ben geslagen heb ik ook maar nieuwe switches besteld, aangezien op de K2 dezelfde Gateron Browns zitten als op mijn K8. Via KPrepublic heb ik nu de Gateron Black Crystal V2 Yellows besteld, deze zouden pre lubed moeten zijn. En een setje Gateron stabilizers, alhoewel ik achteraf pas las dat deze een beetje tegen zouden vallen. Dus ik ben benieuwd.

Volgende stap wordt zelf een toetsenbord bouwen, want er komt ook nog een set Akko Macaw keycaps met Cherry profiel binnen. En die moet ik ook nog ergens op kwijt... 8)7

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
hubhib schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:19: En een setje Gateron stabilizers, alhoewel ik achteraf pas las dat deze een beetje tegen zouden vallen. Dus ik ben benieuwd.

Volgende stap wordt zelf een toetsenbord bouwen, want er komt ook nog een set Akko Macaw keycaps met Cherry profiel binnen. En die moet ik ook nog ergens op kwijt... 8)7
Mooi zo! De caps staan hem zeker niet verkeerd. M.b.t. de stabilizers: ik zou me niet teveel zorgen maken. Met wat TLC kun je bijna elke stabilizer flink verbeteren. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Negakinu schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:32:
[...]

Mooi zo! De caps staan hem zeker niet verkeerd. M.b.t. de stabilizers: ik zou me niet teveel zorgen maken. Met wat TLC kun je bijna elke stabilizer flink verbeteren. :)
Nu ben ik redelijk noob op dit gebied, en een simpele Google search leverde me ook niets op. Maar wat is TLC? }:O

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
hubhib schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:57:
[...]

Nu ben ik redelijk noob op dit gebied, en een simpele Google search leverde me ook niets op. Maar wat is TLC? }:O
Oh, hahaha. Sorry. Tender Love & Care.

Wat aandacht. Wat inzet en handenarbeid. Een beetje sleutelen en wat handige optimalisaties/modificaties uitvoeren. :)

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
Negakinu schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:21:
[...]

Oh, hahaha. Sorry. Tender Love & Care.
En ik mij maar afvragen wat The Learning Channel ermee te maken had! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ff nitpicken maar het is Tender Loving Care.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Dwarlorf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:35:
Ff nitpicken maar het is Tender Loving Care.
Er zijn zelfs nog meer abbreviations die ik niet eerder gehoord had... :X

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=TLC

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Na jarenlang een Q-pad mk-85 (Cherry mx-blue) te hebben gebruikt, recent via pepper een rk61 (outemu brown) voor het werk te hebben aangeschaft en daarna een SK61 (gateron optical red), vond ik het tijd om voor het werk naar de 65 % te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYqZviyU0p3Ntog9TbfTJsxm6EU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgi5mhuSlNYFnkyGcpBvUJ0p.jpg?f=fotoalbum_large

U ziet:

- TM680 wired (ali "3C Diversity Store" heeft me genaaid, niet hier kopen)
- C3 Equalz X KTC kiwi's
- Akko Carbon retro

Ik vind de ratel van de stabs erg meevallen, dus weet nog niet of ik andere stabs ga halen, zit een beetjke te azen op de "NK_ STABILIZERS".

Wel even een kleine voetnoot bij die tm680, de hotswapsockets zitten erg lichtjes gesoldeerd dus ik heb bij een aantal de contactjes perongeluk losgedrukt. Die heb ik dus weer vast moeten solderen.

[ Voor 9% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 10-11-2021 09:09 ]

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
k1n9_n01z3 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:02:
Na jarenlang een Q-pad mk-85 (Cherry mx-blue) te hebben gebruikt, recent via pepper een rk61 (outemu brown) voor het werk te hebben aangeschaft en daarna een SK61 (gateron optical red), vond ik het tijd om voor het werk naar de 65 % te gaan.

[Afbeelding]

U ziet:

- TM680 wired (ali "3C Diversity Store" heeft me genaaid, niet hier kopen)
- C3 Equalz X KTC kiwi's
- Akko Carbon retro

Ik vind de ratel van de stabs erg meevallen, dus weet nog niet of ik andere stabs ga halen, zit een beetjke te azen op de "NK_ STABILIZERS".

Wel even een kleine voetnoot bij die tm680, de hotswapsockets zitten erg lichtjes gesoldeerd dus ik heb bij een aantal de contactjes perongeluk losgedrukt. Die heb ik dus weer vast moeten solderen.
Leuk! Zo lijkt ie een beetje op die Gamakay LK67 variant van de TM680.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKTg7d3b0k2auypURm9edBItpYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7oJOVuwx68N0CHrbN6psHwES.png?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
Het valt me op dat de focus van custom bordjes vooral <80% is. Maar vanaf dat punt ga je echt toetsen missen. Voor thuis ok, maar als software developer gebruik ik insert, home en end toch echt wel, en vooral de F toetsen. Hoe doen jullie dat? Alles via een Fn combinatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
k1n9_n01z3 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:02:
[...]

Die stabilizers hebben niet echt een voordeel tegenover Durocks volgens mij, waarschijnlijk zelfs gewoon eigen labeltje erop geplakt.

Als het gewoon Kailh hotswap sockets zijn is dat niet zo heel gek, dat gebeurt wel vaker en soms komt de solder pad mee en dan is het helemaal een probleem en moet je gaan bridgen. Anyhow, daarom dus de socket aan de achterzijde tegenhouden als je er een switch in wilt zetten :)
Negakinu schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:21:
[...]
Leuk! Zo lijkt ie een beetje op die Gamakay LK67 variant van de TM680.
[...]
Rebrands hier, rebrands daar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
SiErRa schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:05:
Het valt me op dat de focus van custom bordjes vooral <80% is. Maar vanaf dat punt ga je echt toetsen missen. Voor thuis ok, maar als software developer gebruik ik insert, home en end toch echt wel, en vooral de F toetsen. Hoe doen jullie dat? Alles via een Fn combinatie?
Een groter bord kost ook meer geld. Ik gebruik (ook tijdens programmeren) werkelijk nooit home/end. Maar een 65% heeft ook gewoon plek voor die knoppen, alleen geen F-row.

Bij een 60% heb je sowieso alles op een layer zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Cebby op 10-11-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

SiErRa schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:05:
TKL is wel een ganbaar formaat wat wijd verkrijgbaar is, dat is in principe volledig toetsenbord zonder de numpad. Dus met F rij en de 6 toetsen boven de pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
ricjuh schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:07:
[...]

TKL is wel een ganbaar formaat wat wijd verkrijgbaar is, dat is in principe volledig toetsenbord zonder de numpad. Dus met F rij en de 6 toetsen boven de pijltjes.
Klopt, dat gebruik ik ook (Filco), maar ik zie hier vooral de nog kleinere formaten langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
Voor portability gebruik ik een 65%. Voor thuis 75%

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SiErRa Ik heb het opgelost door niet te programmeren :+

En anders een macropad/numpad erbij voor het programmeren?

Ik merk trouwens dat ondanks dat ik tactiles best wel lekker vind typen en de thock erg lekker is ik serieus meer typfouten maak als ik snel typ tov de hoeveelheid fouten op linears :? Komt iemand dit bekend voor of is dit echt iets heel vreemds wat ik aankaart ? :+
Vooral de eerste dag op mijn LCET's dacht ik echt dat ik debiel geworden was ofzo want echt elke paar woorden zat een typfout in :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

sapphire schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:34:

Ik merk trouwens dat ondanks dat ik tactiles best wel lekker vind typen en de thock erg lekker is ik serieus meer typfouten maak als ik snel typ tov de hoeveelheid fouten op linears :? Komt iemand dit bekend voor of is dit echt iets heel vreemds wat ik aankaart ? :+
Vooral de eerste dat op mijn LCET's dacht ik echt dat ik debiel geworden was ofzo want echt elke paar woorden zat een typfout in :(
heeft het niet gewoon met actuation force te maken ?

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zwaardere linears waarbij ik dit niet heb, en nu na 1,5 week gaat het ook stukken beter maar ik merk dat ik dan dus iets langzamer typ om te compenseren.
Hooguit de bump ofzo denk ik :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

sapphire schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:48:
Ik heb zwaardere linears waarbij ik dit niet heb, en nu na 1,5 week gaat het ook stukken beter maar ik merk dat ik dan dus iets langzamer typ om te compenseren.
Hooguit de bump ofzo denk ik :?
is het geen idee om de springs te vervangen voor zwaardere ?

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Cebby schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:05:
[...]

Die stabilizers hebben niet echt een voordeel tegenover Durocks volgens mij, waarschijnlijk zelfs gewoon eigen labeltje erop geplakt.
YouTube: NovelKeys Plate-Mount Stabilizers And Krytox XHT-BDZ: The Real GOAT!?
Als het gewoon Kailh hotswap sockets zijn is dat niet zo heel gek, dat gebeurt wel vaker en soms komt de solder pad mee en dan is het helemaal een probleem en moet je gaan bridgen. Anyhow, daarom dus de socket aan de achterzijde tegenhouden als je er een switch in wilt zetten :)
Nee het zijn eigen merk sockets, maar ze zien er wel exact hetzelfde uit.

[ Voor 6% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 10-11-2021 19:05 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

sapphire schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:34:

Vooral de eerste dag op mijn LCET's dacht ik echt dat ik debiel geworden was ofzo want echt elke paar woorden zat een typfout in :(
De meesten hebben dit andersom maar het komt voor voor bij switches met lichte springs/actuation. Minder druk nodig om een aanslag te krijgen dus soms rust je ergens op en komt er zowat al een aanslag. Zou kunnen dat je dus zwaardere linears hebt vs lichte tactiles. Probeer eens een 67g U4T, as je het daar hebt ben je gewoon raar ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:27
Vandaag mijn eerste mechanische toetsenbord in gebruik genomen.
Een Das Keyboard 5Q, waarbij mijn eerste actie was de RGB aan te passen naar effen wit ipv unicorn vomit.
De eerste indruk is goed, voelt robust en typt beter dan mijn oude Logitech.

Zit er nu ook aan te denken een TKL model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ah de plate-mount. Wil daar uberhaupt over nadenken als de verzendkosten 40 dollar zijn tho? Op basis van die ene video ben ik niet echt overtuigd van de voordelen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Cebby schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:32:
[...]

Ah de plate-mount. Wil daar uberhaupt over nadenken als de verzendkosten 40 dollar zijn tho? Op basis van die ene video ben ik niet echt overtuigd van de voordelen nog.
Nee 40 dorra verzendekosten gaan idd te ver. En ja plate mounted, maar echt veel is er niet over te vinden.

Steam Inventaris

• Lyrics
sapphire schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:48:
Ik ben een stuk sneller op linears, maar véél minder accuraat. Merk wel dat als ik op een ander toetsenbord (lees: membraam-troep van collega's) bezig ben dat ik eerder 'tik' dan met m'n vingers over toetsen glij. Dit doe ik overigens op m'n laptop ook veel meer. Beetje de manier van typen. Maar voor je 't weet ben je even snel :)

}:O

• Negakinu
Ik heb, sinds ik van linear over ben naar tactile, mijn type record verbeterd! :) Mijn beste score was gisteren 108WPM met een accuracy van 97%. Niet geweldig, maar beduidend beter dan in het verleden, waar ik vaak net niet de 100WPM aantikte en dat met een lagere accuracy van rond de 92%. Ik merk dat ik op tactile switches (gebruik nu lubed Pandas) veel minder "uitglij". Het ASA profiel van mijn keycaps kan hier ook aan hebben bijgedragen, omdat die een voor mij veel duidelijker voelbare edge hebben dan de Cherry en OEM keycaps die ik hiervoor gebruikte.

too old, too cold

Lyrics schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:30:
[...]

Ik ben een stuk sneller op linears, maar véél minder accuraat. Merk wel dat als ik op een ander toetsenbord (lees: membraam-troep van collega's) bezig ben dat ik eerder 'tik' dan met m'n vingers over toetsen glij. Dit doe ik overigens op m'n laptop ook veel meer. Beetje de manier van typen. Maar voor je 't weet ben je even snel :)

}:O
Ik heb er nu weer Yellows ingezet en dat klinkt wel gewoon saai vergeleken met de thock van de LCET's, je moet wat te klagen hebben :+
Ik denk dat eht is dat ik met de linears meer zweef over de toetsen en met de LCEt's echt moet drukken om door de bump heen te gaan. Daardoor is de timing van de volgorde van de letters anders en maak ik meer fouten. Kwestie van wennen denk, qua kracht maakt het niet te zwaar is ben ik vrij makkelijk. Heb meerdere switches die tussen de 50g en 62g zitten en vind het eigenlijk allemaal wel prima met een hele lichte voorkeur voor de lichtere kant.

Hier op werk ook allemaal van die standaard HP borden of laptops, voordat ik in het rabbithole sprong vond ik die al verschrikkelijk maar nu helemaal. Heb er wel eens over zitten nadenken om de stems van mijn logitech membraam bord te luben zodat deze soepeler naar beneden drukt :+

Heb laatst serieus zitten kijken om over een paar maanden niet een 40% bordje te maken om mee te nemen naar locaties zodat ik die standaard borden niet hoef te gebruiken Eigenlijk ook nog met Kaihl Chocs of zoiets zodat deze lekker plat is :+
En nog een macro/numpad eeeen daar is het rabbithole weer :+

Gabriël AM5

• ricjuh

ricjuh

sapphire schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:50:
[...]

Hier op werk ook allemaal van die standaard HP borden of laptops, voordat ik in het rabbithole sprong vond ik die al verschrikkelijk maar nu helemaal. Heb er wel eens over zitten nadenken om de stems van mijn logitech membraam bord te luben zodat deze soepeler naar beneden drukt :+
Het eerste wat ik inpak naar kantoor is mijn keyboard :9
Bij ons op kantoor is ook alles die standaard hp meuk..

Voor low profile zou je ook eens kunnen kijken naar de Keychron K3. Ik heb deze met brown switches en is redelijk voor een standaard bord. En voordeel dat die bluetooth heeft, samen met mijn mx master 3 is dat het belangrijkste wat in mijn tas zit.

ricjuh schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:03:
[...]

Voor low profile zou je ook eens kunnen kijken naar de Keychron K3. Ik heb deze met brown switches en is redelijk voor een standaard bord. En voordeel dat die bluetooth heeft, samen met mijn mx master 3 is dat het belangrijkste wat in mijn tas zit.
Op werk heb ik een GK68x liggen, gelukkig kan die in de bureaulade als ik en niet ben en er liggen voor de gemiddelde persoon beter jatbare spullen in die la :+

Dus totaal onzinnig en overbodige luxe om een bordje te maken voor als ik op locaties kom, al zijn sommige borden te goor voor woorden. Wel gewoon een leuk knutsel projectje.
Keychron heb ik een haat-liefde verhouding mee, voor de Q2 wil ik nog een uitzondering maken maar de K en C-borden mijd ik liever. Plus de K3 is best wel groter dan een 40% bordje O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
sapphire schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:50:
[...]

Heb laatst serieus zitten kijken om over een paar maanden niet een 40% bordje te maken om mee te nemen naar locaties zodat ik die standaard borden niet hoef te gebruiken Eigenlijk ook nog met Kaihl Chocs of zoiets zodat deze lekker plat is :+
En nog een macro/numpad eeeen daar is het rabbithole weer :+
https://p3dstore.com/collections/40-or-smaller-acrylic-cases

O+

too old, too cold

• Lyrics
ricjuh schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:03:
[...]

Dit dus. Kwalitatief zijn de K-bordjes niet heulemaal geweldig, maar Bluetooth is werkelijk ideaal. Helemaal gezien we hier (nog altijd :F ) met flexplekken zitten. Heb nu een K2v2, maar die is mij toch wat te groot. Toch maar eens verder kijken... :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De R2 Ikki spullen staan online op MK.eu en de prijzen vallen mee moet ik zeggen. De alu top is maar 51 euro en de andere dingentjes zijn ongeveer gelijk aan de prijzen van R1. Ga denk ik voor een zwarte alu top met de nieuwe PCB en plate met flex cuts. Andere die nog nieuwe add ons gaan halen? Of het hele bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Ik overwoog om de Ikkie68 R2 als eerste bord te nemen, maar in totaal kom je dan op €300 of zo en dat is mij toch net iets te gortig voor een eerste bord :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren toch besloten om en setje Akko Psittacus te kopen. Lijkt erg op de GMK Modern Dolce maar de prijs is *iets* bescheidener wat fijn is aangezien het niet helemaal mijn kleurstelling is maar ik de cheapo Ali key caps die ik nu gebruik echt afbreuk vind doen aan m’n Ikki :(
Voor €38 en een paar cent het proberen waard en de Akko kwaliteit is sowieso niet verkeerd :)

Twijfel nog of ik stabs zal bestelen maar november is altijd een dure maand hier dus misschien gewoon een andere keer. Om diezelfde reden ook serieus twijfel om een eventuele Q2 niet te kopen, dat kan waarschijnlijk over een paar maanden ook gewoon nog.

@superbok R2 zit ik we naar te kijken, Alu top lijkt me interessant, fr4 plate of zo :)

Edit: vandaag maar weer eens contact gezocht met Candykeys, pffff.

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 12-11-2021 10:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
sapphire schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:27:
Twijfel nog of ik stabs zal bestelen maar november is altijd een dure maand hier dus misschien gewoon een andere keer. Om diezelfde reden ook serieus twijfel om een eventuele Q2 niet te kopen, dat kan waarschijnlijk over een paar maanden ook gewoon nog.
Keychron geeft aan dat (voorlopig) de nodige chips e.d. voor de Q2 een stuk beter leverbaar zijn (en blijven?) dan wat ze hebben gebruikt voor de Q1. Daar stokt het nu dus ook. Neem 't met een korreltje zout, maar denk dat de Q2 qua beschikbaarheid wat stabieler gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinniiee schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:26:
Ik overwoog om de Ikkie68 R2 als eerste bord te nemen, maar in totaal kom je dan op €300 of zo en dat is mij toch net iets te gortig voor een eerste bord :P
300? Als je de goedkoopste kit koopt is het 142. Doe daar Gateron Yellows bij voor 25 en een keycap set van 40 en je komt uit op ongeveer 200. Voordeel is dat je de switches en keycaps eerder kunt kopen want de Ikki zal er pas Q2 volgend jaar zijn. Natuurlijk nog steeds veel geld, maar minder dan 300.

@sapphire Mooie keycaps voor een goede prijs. Q2 wordt denk ik net zoals de GMMK Pro nu is, begin slecht in voorraad, maar na verloop van tijd continu beschikbaar. Ben benieuwd naar de reviews er van en of ze de minpunten van de Q1 verbeterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
superbok schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:14:
[...]

300? Als je de goedkoopste kit koopt is het 142. Doe daar Gateron Yellows bij voor 25 en een keycap set van 40 en je komt uit op ongeveer 200. Voordeel is dat je de switches en keycaps eerder kunt kopen want de Ikki zal er pas Q2 volgend jaar zijn. Natuurlijk nog steeds veel geld, maar minder dan 300.

@sapphire Mooie keycaps voor een goede prijs. Q2 wordt denk ik net zoals de GMMK Pro nu is, begin slecht in voorraad, maar na verloop van tijd continu beschikbaar. Ben benieuwd naar de reviews er van en of ze de minpunten van de Q1 verbeterd hebben.
Ja klopt, maar wie zegt dat ik de standaard optie wil? Maar dat kon je natuurlijk ook niet weten.
Zou graag de Aurora Fog nemen (wired), die is €142 inderdaad. Maar dan moet je daar nog stabilizers bij kopen voor die 1.2mm PCB á €20 en ik zou ook graag een zwarte aluminium case top willen á €51 (want die zal je later wel niet meer kunnen aanschaffen). Dan kom je dus op een totaal van €213. Tel je daar jouw genoemde switches en keycaps bij op, dan kom je op €278, grofweg €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Vinniiee schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ja klopt, maar wie zegt dat ik de standaard optie wil? Maar dat kon je natuurlijk ook niet weten.
Zou graag de Aurora Fog nemen (wired), die is €142 inderdaad. Maar dan moet je daar nog stabilizers bij kopen voor die 1.2mm PCB á €20 en ik zou ook graag een zwarte aluminium case top willen á €51 (want die zal je later wel niet meer kunnen aanschaffen). Dan kom je dus op een totaal van €213. Tel je daar jouw genoemde switches en keycaps bij op, dan kom je op €278, grofweg €300.
Je zit echter snel op de 300, voor elk beetje leuk custom bord. Ik dacht ook dat ik een goedkope deal had met mijn tweedehands Gmmk Pro voor 150, maar heb er nu onderhand al 270 inzitten. En dat is nog zonder de Krytox die ik moet gaan bestellen. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinniiee schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ah ja, dan wordt het wel wat duurder inderdaad. Stabs was ik even vergeten. Denk overigens dat de alu top wel terug zal komen bij volgende rondes, misschien alleen niet in dezelfde kleuren.

Maar een leuk bordje loopt al snel op qua prijs. Waar m’n kbd67lite begon met standaard caps en switches was en 160 kost, was dat binnen no time veel meer geworden. Voordeel daarvan is wel dat een ander bord “goedkoper” is omdat ik inmiddels al zoveel heb verzameld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

superbok schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:55:
De R2 Ikki spullen staan online op MK.eu en de prijzen vallen mee moet ik zeggen. De alu top is maar 51 euro en de andere dingentjes zijn ongeveer gelijk aan de prijzen van R1. Ga denk ik voor een zwarte alu top met de nieuwe PCB en plate met flex cuts. Andere die nog nieuwe add ons gaan halen? Of het hele bord?
Ja, ik. Heb het ook al lopen hypen hier in het topic immers :9~

OA blue base kit bluetooth, met eWhite alu top. Stabs erbij zoals hierboven al genoemd, ivm met de geringe dikte van de pcb. Ben nog op zoek naar een epbt of gmk set met wit+blauw voor erop (misschien gmk Merlin oid), en boba’s heb ik al. En nog even kijken waar ik een accu kan vinden. De extra plates en damping sets heb ik achterwege gelaten, ik heb de r1 zelf niet en ook niet zoveel ervaring met andere boards, weet dus niet hoe anders het zou zijn met de extra opties.

Estimate is april voor shipping, ben heel benieuwd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• futuwes
Vandaag eindelijk mijn nieuwe switches binnen gekregen van CandyKeys en gelijk terug aan het werk gegaan. Ben ik blij dat hij het nog doet na de bierdoop! oOo

- Force break mod (Blue tape, Ducktape)
- Dual layer tapemod op het PCB
- Laag katoen op de base plate met een stukje PE foam over.

De Dark Green Tangerine switches typen een stuk zwaarder en voor mij ook fijner dan de Phantom Reds. De Kiwi switches voelen ook fijn aan op het eerste gevoel. Eerst even een weekje op deze typen en dan alles over zetten op de Kiwi's en een weekje op typen.

Lube station, Krytox enz ook allemaal besteld zo dat ik de Phantom Reds kan herstellen en eventueel kan gebruiken in een goedkoop bordje voor de vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MFwmRkCfltaj4X9MUFvmqqQChY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gs8lFNXdmY0YnzJGdBgMysMo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1GYl7aINW-SvXaWm5D1_05hMg8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgbEFoXBiDFkEe0wBCQXfNZq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JSqRW5KCwGTqrjNi7LHzYVjJX4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCNw6m6DhnKwMlu9lkXkUErI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaam schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:13:
[...]

Ja, ik. Heb het ook al lopen hypen hier in het topic immers :9~

OA blue base kit bluetooth, met eWhite alu top. Stabs erbij zoals hierboven al genoemd, ivm met de geringe dikte van de pcb. Ben nog op zoek naar een epbt of gmk set met wit+blauw voor erop (misschien gmk Merlin oid), en boba’s heb ik al. En nog even kijken waar ik een accu kan vinden. De extra plates en damping sets heb ik achterwege gelaten, ik heb de r1 zelf niet en ook niet zoveel ervaring met andere boards, weet dus niet hoe anders het zou zijn met de extra opties.

Estimate is april voor shipping, ben heel benieuwd!
Nice! Mooie keuzes. Standaard kit heeft meer dan genoeg opties om een beetje te spelen. En andere add ons kan je altijd nog later halen.

Vrees dat je GMK Merlin niet zo snel zal vinden voor een mooie prijs omdat het een oude GB is. Volgens mij heeft epbt een in stock set met blauwe kleuren. En bow/ wob past ook altijd op alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lyrics
futuwes schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:54:
Vandaag eindelijk mijn nieuwe switches binnen gekregen van CandyKeys en gelijk terug aan het werk gegaan. Ben ik blij dat hij het nog doet na de bierdoop! oOo
Netjes! Blij dat ie het nog doet!

Heb de originele reds uit de mijne ook in een build voor m'n vriendin gestoken. Nog even wachten op ePBT Soju en ze is helemaal happy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Gisteren na een maand een keer mijn U4T verwisseld voor Dragonfruits die ik al maanden had liggen maar nooit gebruikt heb na luben. Na de eerste paar uurtjes is het gevoel nog steeds dat ik ze er zo snel mogelijk weer af wil maar ik zal ze een eerlijke kans geven. Van een 67g U4T naar een dragonfruit heeft misschien ook wel wat tijd nodig om er aan te wennen. Het voel nu of ik op scratchy linears loop te typen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

superbok schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:46:
[...]

Nice! Mooie keuzes. Standaard kit heeft meer dan genoeg opties om een beetje te spelen. En andere add ons kan je altijd nog later halen.

Vrees dat je GMK Merlin niet zo snel zal vinden voor een mooie prijs omdat het een oude GB is. Volgens mij heeft epbt een in stock set met blauwe kleuren. En bow/ wob past ook altijd op alles.
Klopt hoor, Merlin is al meerdere jaren oud als ik heb goed heb. Maar ik vind die kleurstelling wel heel mooi. GMK Nimbus heeft een OK GO gekregen, hopelijk vroeg in het voorjaar een GB, maar ja dan zit je nog minimaal anderhalf jaar te wachten.

Bow heb ik hier liggen, maar ik ben nog steeds zoekende naar iets met (diep)blauw en wit-achtigs voor op de Aurora r2. Gelukkig nog een paar maanden te gaan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Keychron heeft de Q3, een TKL gepost op Geekhack. Interessant aangezien de Q2 nog niet is uitgebracht.

Simpel design, redelijke prijs. Snap alleen de default steel plate niet.

https://geekhack.org/index.php?topic=115291
https://www.keychron.com/...zable-mechanical-keyboard

[ Voor 14% gewijzigd door Cebby op 13-11-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Cebby schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:19:
Keychron heeft de Q3, een TKL gepost op Geekhack. Interessant aangezien de Q2 nog niet is uitgebracht.

Simpel design, redelijke prijs. Snap alleen de default steel plate niet.

https://geekhack.org/index.php?topic=115291
https://www.keychron.com/...zable-mechanical-keyboard
TKL. Precies wat ik zocht. Volledig custom, voor een redelijke prijs.

Eerder getwijfeld een Q1 aan te schaffen. Deze was nergens meer op voorraad dus moeten wachten. Nu gelukkig toch een TKL aankondiging. Home en End kan ik als ontwikkelaar toch moeilijk missen op die plek :)

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• futuwes
mobstaa schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:25:
[...]

TKL. Precies wat ik zocht. Volledig custom, voor een redelijke prijs.

Eerder getwijfeld een Q1 aan te schaffen. Deze was nergens meer op voorraad dus moeten wachten. Nu gelukkig toch een TKL aankondiging. Home en End kan ik als ontwikkelaar toch moeilijk missen op die plek :)
Je kan met VIA die toetsen programmeren. Op mijn vorige post hier kan je zien dat ik beide heb.
Insert heb ik nog nooit gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Whaam schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:21:
[...]

Klopt hoor, Merlin is al meerdere jaren oud als ik heb goed heb. Maar ik vind die kleurstelling wel heel mooi. GMK Nimbus heeft een OK GO gekregen, hopelijk vroeg in het voorjaar een GB, maar ja dan zit je nog minimaal anderhalf jaar te wachten.

Bow heb ik hier liggen, maar ik ben nog steeds zoekende naar iets met (diep)blauw en wit-achtigs voor op de Aurora r2. Gelukkig nog een paar maanden te gaan :)
Qua blauw misschien Akko Neon of Macaw iets? waarschijnlijk met blackfriday zal er nog wel een aanbieding zijn en voor de prijs kun je ook een deel van de kit gebruiken :+

Overigens op de valreep nog een setje Everglide V2's en Everglide piano plate mount stabs besteld met 11.11 á €21 totaal...een 1 losse Black Ink :+

Vrijdag zowaar enige ontwikkeling in mijn KBD67 lite soap, hopelijk positief maar durf niet te vroeg te juichen maar het lijkt de goede kant op te gaan, sort off.
Na de zoveelste reactie dat ze dingen gingen uitzoeken en er op terug zouden komen een bericht gestuurd (ja toch wel vrij netjes) wat er op neer kwam dat ik er eigenlijk helemaal klaar mee was en een wired, bluetooth PCB of gewoon een refund wilde, dat het me eigenlijk geen biet meer uitmaakte welke optie ze konden bieden van de drie maar dat ik nú nu opgelost wilde hebben.
Binnen 3 minuten een vrij flauwe reactie dat ze me wel een bericht hadden gestuurd maar ik niet gereageerd had maargoed....
Nouja eerst een kop koffie gehaald want lijkt me sterk dat ik niet te bereiken ben via Gmail, discord, reddit én telefonisch allemaal tegelijk |:(
Ze zijn blijkbaar ook klaar met mij want ik ik kreeg direct bericht dat ze een refund wilde doen en of ik de gegevens wilde mailen, dit via mijn eigen mailserver gedaan en gelijk bericht dat ze het na de lunch zouden oppakken. Halverwege de middag bericht dat de transactie via PayPal te oud was en of ik ze een betaalverzoek via Paypal kon sturen, deze staat nu open sinds vrijdagmiddag. Kan me voorstellen dat ze zoiets vrijdagmiddag laat niet meer oppakken dus voordeel van de twijfel dat dit komende week teruggeboekt word :X .
Ik mag de rest van de kit houden waarbij ze specifiek zelf vermelden dat als er een R3 komt en ik een losse PCB bestel ik een werkende kit bijna gratis heb. Bijna gratis is een PCB met verzending niet + ik krijg 2x verzending niet terug maargoed ik vind dit wel netjes van ze :)
Voor de moraalridder hun paarden van stal halen, ik heb in deze korte conversatie 2x aangeboden de kit terug te sturen maar dit is 2x geweigerd.

Dus fingers crossed dat ik komende week €119 terug krijg. Dan opzoek/wachten tot de KBD67 lite R3 komt of een KBD67 MKII PCB gerestocked word want die past ook. Dan met een beetje geluk voor de helft van de kit prijs een bord :X Als dat ooit lukt.

Ik had overigens de kit nog amper bekeken omdat ik in de veronderstelling was dat deze vroeg of laat toch retour moest dus alles vluchtig bekeken maar niets uitgepakt. Dus gisteren maar eens gaan kijken en leuk om te vergelijken met de kit van de Ikki68 en de verschillen te zien :)
De KBD67 lite is denk iets meer gericht op instap dan de Ikki, minder opties en bv. standaard stabs bijgeleverd. Wel minder/geen reserve schroefjes/onderdelen en de bouw/feel/schroefjes/ect. lijken iets goedkoper/minder luxe dan de Ikki. Opzich logisch, de basic kit is dacht ik €10 goedkoper en dus mét stabs. De coiled kabel is ook écht goedkoper qua looks en feel en de case idem dito; de rits loopt moeilijk en de luxe zachte binnenzijde is een kunststof insert ipv padding :+
Aan de positieve kant, wel per key RGB en geen opsmuk zoals een 'wuque-studio's munt' of een badge (no-offence) en de buitenzijde van de draagtas lijkt me meer wear-and-tear-proof :)

Ondertussen geniet ik gewoon lekker van mijn IKKI68

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hubhib
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9u7J2arCVFwofc3FMbZ44WDdRDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LAq3lxTN1TJjLSBLv7Aumve.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig zojuist mijn Akko Macaw keycaps op de K2 gezet en ik vind ze veel mooier dan de Neon set. Ik vind de tekens van het Cherry profiel er veel beter uitzien dan die van het Asa profiel. Wel voelen de keycaps met Asa profiel véél beter aan, ze geven een veel meer premium geluid en gevoel.

Daarnaast viel me op dat de stabilizers op mijn nieuwe K8 veel beter voelen en klinken dan op mijn oude model en de K2 die ik heb. Misschien geluk gehad, maar dan kan ik mooi de nieuwe stabilizers die ik nog moeten aan komen op mijn K2 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
hubhib schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:33:
[...]

Toevallig zojuist mijn Akko Macaw keycaps op de K2 gezet en ik vind ze veel mooier dan de Neon set. Ik vind de tekens van het Cherry profiel er veel beter uitzien dan die van het Asa profiel. Wel voelen de keycaps met Asa profiel véél beter aan, ze geven een veel meer premium geluid en gevoel.
Wat bedoel je met "mooier"? :)

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:51

F55

*knip* spam

[ Voor 88% gewijzigd door br00ky op 15-11-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Negakinu schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:16:
[...]

Wat bedoel je met "mooier"? :)
Ik vind de tekens wat subtieler bij de Macaw set. En daarnaast vind ik bij de Neon set het contrast tussen de verschillende kleuren paars net iets te weinig. Bij de Macaw set is het kleurverschil wat groter. Vind het verder beide wel mooie setjes hoor, ben er erg blij mee. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, het is een beetje een kwestie van smaak. Ben persoonlijk wel een fan van gecentreerde dunnere lettertypes op caps.

Heel veel mensen zijn idolaat van Cherry / CRP / GMK letter types, maar persoonlijk zie ik ook graag wat anders. Tuurlijk, GMK is letter scherp en consistent door hoe ze het maken, het is zeker kwaliteit. Maar inderdaad ASA profiel is voor de prijs bijzonder luxe en dan ook nog eens op voorraad in veel gevallen.

Het is dat ik al een heel aantal nieuwe caps nog opgestuurd ga krijgen wanneer de GB eindelijk in productie gaat / de winkels het ontvangen, wat allemaal behoorlijk lang duurt... Anders zou ik ook nog even een setje ASA bestellen.
Pagina: 1 ... 80 ... 158 Laatste