Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
twit schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Om mezelf even te quoten kom ik eigenlijk tot een shortlist van 3-4 bordjes:
- Keychron K8 waar ik dan zou gaan voor hot swappable mechanical brown switches. Pre: kan ik eventueel toch wat gaan expirementeren met switches en wireless is mooi meegenomen

- Leopold FC900R PD PBT MX Brown . Bouwkwaliteit lijkt toch wel de winnaar uit mijn lijstje. Geen wireless en de duurste optie zijn evt minpunten. Ik kan in het Leopol wereldje nog niet goed het '100% gelijkwaardige' equivalent in TKL variant vinden. is dat de 600 serie?

- Ducky One 2 Skyline TKL (Qwerty US, Cherry MX Brown) . Eigenlijk lijkt deze qua features minder dan de Keychron, en qua bouwkwaliteit onder te doen voor de Leopold. Toch zijn Ducky's erg populair, wat is het hoofd argument dat mensen vaak hebben om voor Ducky ipv Leopold te gaan? Is dat gewoon personal favor of gaat het dan vaak toch om prijs bij modellen waar het prijs verschil wel wat groter is?

Ik neig zelf naar de Keychron, komend van een 5 jaar oud 30EUR Logitech low profile membraan keyboard kan ik me niet voorstellen dat ik me heel snel ga irriteren aan de bouwkwaliteit. Maar budget technisch is het geen probleem om voor Leopold of Ducky te gaan als jullie me dat toch sterk zouden aanraden.
Kijk ook even naar de TM680. 60 euro, volgens mij. Ik zag op Reddit veel mensen die die als basis voor een mod project hebben gebruikt en de resultaten zagen er erg goed uit.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44
sapphire schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:17:
@twit Wat ik bij Leopold nog wel eens tegen kwam is dat die enkele keycaps een afwijkende maat gebruiken (dacht spatie en r-shift?). Wellicht een punt voor je ivm andere keycaps ooit maar misschien ook niet.
En prijs/verkrijgbaarheid tov Ducky.

Bij Keychron (ik geef eerlijk toe, ik ben absoluut geen fan) heb ik er heel kort zelf 1 gehad en paar keer in het wild even gevoeld. Goedkope keycaps zelfs ivm mijn €30 setjes die ik gebruik en wat een holle ratelende meuk stock :(
Ok n=1 maar dit is denk ik precies het stukje feedback wat ik nog niet zo duidelijk had terug gehoord en waardoor ik toch met Keychron op het lijstje bleef. Daar word ik niet zo enthousiast van als ik dit alles dan juist doe om een flinke stap te maken qua keyboard experience. Ik ga me tot Ducky en Leopold beperken en nog iets preciezer hun TKL en non-TKL lineup en beschikbaarheid in Nederland naast elkaar proberen te zetten.

De suggestie hierboven snel gegoogled. Dat lijkt me erg dicht bij volledig custom made komen? Daar voel ik me (nu) nog niet klaar voor met mijn beperkte kennis en ervaring. Wie weet op het lijstje 'poential upgrade in de toekomst' :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
twit schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Ok n=1 maar dit is denk ik precies het stukje feedback wat ik nog niet zo duidelijk had terug gehoord en waardoor ik toch met Keychron op het lijstje bleef. Daar word ik niet zo enthousiast van als ik dit alles dan juist doe om een flinke stap te maken qua keyboard experience. Ik ga me tot Ducky en Leopold beperken en nog iets preciezer hun TKL en non-TKL lineup en beschikbaarheid in Nederland naast elkaar proberen te zetten.

De suggestie hierboven snel gegoogled. Dat lijkt me erg dicht bij volledig custom made komen? Daar voel ik me (nu) nog niet klaar voor met mijn beperkte kennis en ervaring. Wie weet op het lijstje 'poential upgrade in de toekomst' :)
Nee, het is een complete hotswap kit waar je alleen switches in hoeft te klikken. Dus in plaats van 1 bestelling doe je er twee. Eentje met de Kit, en eentje met de switches. Je kunt dan zelf de switches kiezen die je het beste bevallen.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 12:41
[...]
Ik neig zelf naar de Keychron, komend van een 5 jaar oud 30EUR Logitech low profile membraan keyboard kan ik me niet voorstellen dat ik me heel snel ga irriteren aan de bouwkwaliteit. Maar budget technisch is het geen probleem om voor Leopold of Ducky te gaan als jullie me dat toch sterk zouden aanraden.
Heb zelf bijna een half jaar een Keychron K4 op kantoor gebruikt (nu overgestapt op GMMK Pro) en ik vond ook dat hij goedkoop aanvoelt. Switches kunnen hotswappen is wel een genot, heb meerdere keren mn toetsenbord savonds mee naar huis genomen om de volgende dag met een compleet andere type-ervaring weer op kantoor te zitten. Als je zelf denkt geen last te hebben van de goedkopere bouwkwaliteit is het een prima keuze maar ik heb zelf ook nog een Ducky liggen en de betere bouwkwaliteit zorgt er voor dat ik het veel fijner vind om daar op te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond had ik weer eens een gekke kronkel toen ik deze Fruitbar tegenkwam.

In principe lijkt 40% me vooral onhandig maar wel lekker compact voor onderweg en met $55 nog te leuk. Had nog gekeken om het te combineren met low-profile switches maar dat is meer ellende dan dat het oplevert volgens mij :+
Aan de andere kant is het bordje niet smaller dan mijn GK68 en maar 1 rij keys minder 'hoog', hmmm dilema's :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:55
sapphire schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:06:
Gisteravond had ik weer eens een gekke kronkel toen ik deze Fruitbar tegenkwam.

In principe lijkt 40% me vooral onhandig maar wel lekker compact voor onderweg en met $55 nog te leuk. Had nog gekeken om het te combineren met low-profile switches maar dat is meer ellende dan dat het oplevert volgens mij :+
Aan de andere kant is het bordje niet smaller dan mijn GK68 en maar 1 rij keys minder 'hoog', hmmm dilema's :+
Vooral leuk prutsprojectje! Mijn portemonnee is je niet dankbaar voor deze tip... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:46

Whaam

Meer beter

[...]

[…] Ik kan in het Leopol wereldje nog niet goed het '100% gelijkwaardige' equivalent in TKL variant vinden. is dat de 600 serie?

[…]
De TKLs zijn bij Leopold de 750 series. Ik heb er ook eentje :)

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
Whaam schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:36:
[...]

De TKLs zijn bij Leopold de 750 series. Ik heb er ook eentje :)
Thanks. Ik ga deze maar eens bestellen. Spoedig lid van de mech-keyboard club 8)

pricewatch: Leopold FC750R PD (MX Brown, Qwerty US) Zwart/Grijs

Iedereen dank voor het meedenken en dit (voor een leek) behoorlijk ondoorzichtelijke woud aan opties te beperken.

[ Voor 11% gewijzigd door twit op 21-10-2021 15:33 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twit schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Thanks. Ik ga deze maar eens bestellen. Spoedig lid van de mech-keyboard club 8)

pricewatch: Leopold FC750R PD (MX Brown, Qwerty US) Zwart/Grijs

Iedereen dank voor het meedenken en dit (voor een leek) behoorlijk ondoorzichtelijke woud aan opties te beperken.
Alleen als je een foto post van je nieuwe bord ;)

@Lyrics Uitverkocht :(
Nouja eigen schuld, had ik sneller moeten zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:37

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb nieuwe 'matcha' keycaps :): https://nl.aliexpress.com/item/1005002940016719.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qzBh1vfs6ZvIOyl9wMCzmYoB2A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WFMJXgIGcBHkrW37yVYYbuJ2.jpg?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn nog eens leuke prijzen om eens te proberen of gewoon een mooi setje aan te schaffen :)

Ik kreeg overigens bericht dat de Keychron Q2 er half november aan komt :)
Ziet er iig goed uit :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
sapphire schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:11:
[...]
Ik kreeg overigens bericht dat de Keychron Q2 er half november aan komt :)
Ziet er iig goed uit :9
Ben wel benieuwd of ze het ontwerp één op één hebben overgenomen van de Q1 of dat ze nog wat aanpassingen hebben gedaan om de bekende problemen te verhelpen of verminderen. Desnoods aan de inhoud van de doos, want siliconen stickertjes tussen de alu delen helpt echt enorm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:28:

Heb mijn GMMK Pro order geannuleerd en ben uit eindelijk toch voor een Realforce R2 PFU Limited Edition gegaan. Wat een ding. De kwaliteit en het gewicht is insane en toetsen zijn alsof ze gelubed en gefilmd zijn. Heerlijk.
Op youtube staat een aardige vergelijking : Leopold FC980C vs FC660C vs Realforce R2 PFU Limited 45g
https://youtu.be/g9D62-hYtIA

De Realforce schijnt uitzonderlijk te zijn. Niet echt goedkoop. Amazon verkoopt alleen de TKL versie in Nederland, € 300 en de 'full size' versie voor € 375.
Maar ik weet niet of de full size in Nederland te koop is via Amazon. Er staat : "Dit item kan niet worden verzonden naar jouw geselecteerde bezorglocatie. Kies een andere bezorglocatie." Ik heb geen Amazon account, kan het niet checken.

Hoe dan ook, het is een mooi (maar ietwat prijzig) toetsenbord.

Full size is -theoretisch- te koop bij Desertcart in Engeland.

https://www.desertcart.nl...kro-professional-keyboard

Moet nog wat dieper in de buidel tasten: € 569.00 ...
(Er zit geen extra USB port op, wat tegenwoordig vaak wel het geval is bij de high end toetsenborden)

Misschien kijkt men over 'tig' jaar net terug op dit toetsenbord, als op de IBM Model M... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lyrics schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

Ben wel benieuwd of ze het ontwerp één op één hebben overgenomen van de Q1 of dat ze nog wat aanpassingen hebben gedaan om de bekende problemen te verhelpen of verminderen. Desnoods aan de inhoud van de doos, want siliconen stickertjes tussen de alu delen helpt echt enorm!
Ik heb me gisteravond eens in de Q1 verdiept en het bord is stock mwa maar met wat vrij simpele mods echt wel netjes.
Heb weer allerlei creatieve dingen gezien zoals PÉ foam tussen de switch en PCB :?, schilderstape onder de PCB, Allerlei soorten spul op de bodem. Vrijwel niemand uiteraard neophreen :+

Ben we benieuwd naar de prijs en hoeveel lager die gaat zijn, denk dat het meevalt gezien het niet heel veel kleiner gaat zijn.
Nouja iig erg interessant als 2e/extra bordje. Was nu aan herbekijken naar een N65ee die in Q4 een restock krijgt maar de Q2 is de meerprijs denk wel waard.

De KBD67 lite is een 10-jaren project geworden. Candykeys reageerde privé week verontwaardigd op een post van mij op Reddit over hen. Paar DM’s geen en weer en hij herkende zich totaal niet in mijn verhaal. Kreeg bericht dat ze het uit zouden zoeken en er de dag erna op terug zouden komen. Week verder en uiteraard geen reactie :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lyrics
sapphire schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb me gisteravond eens in de Q1 verdiept en het bord is stock mwa maar met wat vrij simpele mods echt wel netjes.
Heb weer allerlei creatieve dingen gezien zoals PÉ foam tussen de switch en PCB :?, schilderstape onder de PCB, Allerlei soorten spul op de bodem. Vrijwel niemand uiteraard neophreen :+
Ben in ieder geval enorm blij met m'n Q1, juist omdat 't een perfect plankje is om mee te prutsen qua mods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hmm ik ga misschien sparen voor een nieuwe daily.

Een gasket mount 1800 layout :o

[ Voor 32% gewijzigd door Chrisuu01 op 24-10-2021 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I.S.
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08-2024
[...]
schilderstape onder de PCB
Ik zit qua keyboards wat meer aan low/mid segement, maar deze mod doet het daar wat mij betreft erg fijn.

Opgenomen met telefoon, maar geeft een indicatie van effect op mijn Akko link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
[...]
De KBD67 lite is een 10-jaren project geworden. Candykeys reageerde privé week verontwaardigd op een post van mij op Reddit over hen. Paar DM’s geen en weer en hij herkende zich totaal niet in mijn verhaal. Kreeg bericht dat ze het uit zouden zoeken en er de dag erna op terug zouden komen. Week verder en uiteraard geen reactie :+
Blijft bizar om dit verhaal te volgen... Sterkte daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:22
Welk board is dit? Ziet er heel erg goed uit :9~ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Vokx schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:01:
[...]

Welk board is dit? Ziet er heel erg goed uit :9~ !
Thanks! Het is een AJAZZ K870T. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

timovd

Voorsprong door techniek

Welk toetsenbord is dat? Fijn zo'n scroll wheel (voor volume?). Ook verkrijgbaar zonder draadloze verbinding?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
timovd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:47:
[...]

Welk toetsenbord is dat? Fijn zo'n scroll wheel (voor volume?). Ook verkrijgbaar zonder draadloze verbinding?
Zie mijn reactie boven die van jou. ;) Het is een AJAZZ K870T en het wiel is inderdaad voor volume. Of er een bedrade versie is weet ik niet, maar het gebruik van Bluetooth is optioneel. De helft van de tijd hangt er gewoon een USB-C-kabel aan die van mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag weer wat nieuws bekend geworden over R2 voor de Ikki met ook wel interessante dingen voor huidige Ikki eigenaren. Op reddit staat een IC met al het nieuws. Tis in ieder geval wel duidelijk dat ze nog meer flex willen creeeren door een pcb en plate met flexcuts te maken. De video er van maakt mij wel erg nieuwsgierig en met prijzen die waarschijnlijk ongeveer gelijk zijn is het leuk om mee te experimenteren. Zou mij niet verbazen als we voor het einde van het jaar nog een GB hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

GB start in November al, en ze mikken op delivery in februari!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jbi8bTMSUM_5mX4n5PPezD7GWjc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CQ9LWOgX9FFX2Hrl48XBE8j0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd wat die 'poron sheet' tussen de switch en PCB voor het geluid doet.

Zwarte alu top case, i'm in :9~ O+

Edit: Heeft iemand een adres waar je o-rings kan kopen? Ik zit toch te kijken of ik mijn GK68x niet wat kan pimpen door o-rings onder de pcb zodat de aanslag ietsjes zachter word ipv keiharde traymount.
GA denk ook de plate spuiten en andere stabs want deze beginnen steeds beroerder te klinken :(

[ Voor 55% gewijzigd door sapphire op 26-10-2021 10:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh wow, dat zou echt een hele snelle levering zijn, 3 maandjes vanaf einde GB! Ben benieuwd wat die alu top kost, zwart ziet er inderdaad wel erg mooi uit. Denk dat die poron sheet een beetje tussen PE foam en eva foam ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Ik hoor net van Ergowerken dat ze een speciaal voor hun ontworpen versie van de Keychron Q1 binnen gaan krijgen. Ben benieuwd!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Negakinu schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:47:
Ik hoor net van Ergowerken dat ze een speciaal voor hun ontworpen versie van de Keychron Q1 binnen gaan krijgen. Ben benieuwd!
Gewoon een custom badge waarschijnlijk :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Mocht er trouwens iemand interesse hebben, de designer van GMK Modern Dolch 2 heeft nog extras op z'n eigen website beschikbaar: https://qoda.store/products/gmk-modern-dolch-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
sapphire schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:21:
Ik ben benieuwd wat die 'poron sheet' tussen de switch en PCB voor het geluid doet.

Zwarte alu top case, i'm in :9~ O+

Edit: Heeft iemand een adres waar je o-rings kan kopen? Ik zit toch te kijken of ik mijn GK68x niet wat kan pimpen door o-rings onder de pcb zodat de aanslag ietsjes zachter word ipv keiharde traymount.
GA denk ook de plate spuiten en andere stabs want deze beginnen steeds beroerder te klinken :(
Ik heb ooit een doos vol O-rings gekocht op Alie voor mijn Tofu. Als je weet wat je nodig hebt, kun je er een paar van me krijgen....stuur me anders even een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:59:
Mocht er trouwens iemand interesse hebben, de designer van GMK Modern Dolch 2 heeft nog extras op z'n eigen website beschikbaar: https://qoda.store/products/gmk-modern-dolch-2
Nice!

Besteld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
[...]

Ben we benieuwd naar de prijs en hoeveel lager die gaat zijn, denk dat het meevalt gezien het niet heel veel kleiner gaat zijn.
Nouja iig erg interessant als 2e/extra bordje. Was nu aan herbekijken naar een N65ee die in Q4 een restock krijgt maar de Q2 is de meerprijs denk wel waard.

Ik heb hier neopreen van 3mm klaarliggen voor in de Q1, hopelijk zal het er in passen zonder dat de flex wegvalt.

nog even klein vraagje, ik zie dat ze bij de mods voor de ping weg te krijgen altijd een laagje silicone tape leggen op de frame. Moet dit silicone zijn of gaat dit ook bv met band aid?

en alsook bij veel mods zie ik dat ze vloeibare silicone gieten in de frame heeft dit zijn voordelen buiten uiteraard dat het perfect gegoten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
Aww, MoDo Light niet meer :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Lyrics schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Aww, MoDo Light niet meer :'(
Haha nee dat is ook al een tijdje geleden ;)

Als je die wilt hebben moet je mykeyboard in de gaten houden, ik begreep dat de deuren voor de extras niet al te lang meer gesloten blijven. Mag ook wel aangezien ze al 10 maanden op het UK VAT nummer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

sapphire schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:21:

De gasten van clickeys.nl hebben o-ringetjes te koop, verder nul ervaring met die shop en geen idee of het professioneel is of niet. Hun stock staat al maanden op dezelfde items in inder geval.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Ik heb de Keychron Q1 binnen en de eerste out of the box ervaringen zijn al top. Binnenkort even wat mods doen. :-) Bedankt voor de hulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfZV9yJdB4uiocoz8AdlvWH-6mo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmpjqZ8tQtIkiaTxAp9GlkPG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door CerandoX.nl op 27-10-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
Cebby schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Haha nee dat is ook al een tijdje geleden ;)

Als je die wilt hebben moet je mykeyboard in de gaten houden, ik begreep dat de deuren voor de extras niet al te lang meer gesloten blijven. Mag ook wel aangezien ze al 10 maanden op het UK VAT nummer wachten.
Toch maar even aangemeld voor een Notify... :P M'n absolute favoriet, maar heb er geen $250+ voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
CerandoX.nl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:44:
Ik heb de Keychron Q1 binnen en de eerste out of the box ervaringen zijn al top. Binnenkort even wat mods doen. :-) Bedankt voor de hulp.

[Afbeelding]
Mooi, welke switches gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thanks! Ik ben blij met je, m’n portemonnee wat minder alleen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hier zijn wat voorzichtige ontwikkelingen met mijn soap :+

Kreeg vandaag spontaan bericht terug van CK via reddit met excuses voor de late reactie. Hij heeft het uitgezocht en zegt dat hij na mijn laatste reactie nog 2x gemailed heeft en gaf half toe dat de reacties daarvoor een beetje vaag waren. Maargoed vreemd dus dat *opeens* mailtjes niet meer aankomen, het is mijn gmail dus ook geen één of ander vaag gebeuren, spamfolder staat ook niets in.

Kreeg een aanbod voor een BT PCB, leuk want die heb ik juist geretourneerd, en/of wachten op R3 8)7
Daarna weer een reactie dat hij misschien toch nog kon kijken of er niet ergens toch een wired PCB was, komt er een beetje op neer dat het een enorme chaos is qua PCB's daar.
Nouja zoals ik al eerder gezegd heb ben ik er wel klaar mee, de lol van dit bord is er al lang af voor mij en typend vanaf een schitterende Ikki68 helpt daar ook niet aan mee.
Hij ging kijken wat hij kon regelen maar ik ga er maar vanuit dat ik gewoon 3x verzendkosten kwijt ben, mocht dat niet zo zijn kan dat alleen maar meevallen.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26

[Afbeelding]
Mooi toetsenbord om te zien zeg! Mooie kleurencombinatie!

Maar als kabelmaker schieten de tranen me in de ogen van de kabel die je daar hebt liggen :+

Niet om je een kabel aan te smeren maar dat doet wat mij betreft wel afbreuk aan je setup :X

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:24

[Afbeelding]
Ziet er strak uit. Waar heb je de Legion 7 op staan? Ziet er wel clean uit om 'm van het bureau te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
YaaD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

Maar als kabelmaker schieten de tranen me in de ogen van de kabel die je daar hebt liggen :+

Niet om je een kabel aan te smeren maar dat doet wat mij betreft wel afbreuk aan je setup :X
Wat is er mis met die blauwe coiled cable die precies dezelfde kleur heeft als zijn toetsenbord? ;)

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Negakinu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

Wat is er mis met die blauwe coiled cable die precies dezelfde kleur heeft als zijn toetsenbord? ;)
Ik wou overigens niemand beledigen realiseer ik me net :$ Als de kabel door jou is gemaakt dan excuses voor mijn eerdere reactie O+ Zie onderstaande dan als opbouwende feedback

De coil had strakker gekund en ik vind de kleuren ook niet overeen komen. Ook de manier waarop de usb C kabel uit het toetsenbord komt en vervolgens de coil in zon vreemde bocht legt vind ik niet bepaald mooi. Verder zou ik er altijd tech flex omheen doen om er voor te zorgen dat de coil zijn vorm beter behoudt en netjes terugschiet als je hem uit elkaar trekt.

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
YaaD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:10:
[...]

Ik wou overigens niemand beledigen realiseer ik me net :$ Als de kabel door jou is gemaakt dan excuses voor mijn eerdere reactie O+ Zie onderstaande dan als opbouwende feedback

De coil had strakker gekund en ik vind de kleuren ook niet overeen komen. Ook de manier waarop de usb C kabel uit het toetsenbord komt en vervolgens de coil in zon vreemde bocht legt vind ik niet bepaald mooi. Verder zou ik er altijd tech flex omheen doen om er voor te zorgen dat de coil zijn vorm beter behoudt en netjes terugschiet als je hem uit elkaar trekt.
Dat is de kabel die standaard met de Q1 wordt meegeleverd. :P

too old, too cold

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YaaD
Negakinu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Dat is de kabel die standaard met de Q1 wordt meegeleverd. :P
Haha liet je me mooi even schrikken... Ik dacht ineens: "Kak dadelijk heeft iemand die kabel gemaakt en allemaal moeite voor gedaan en zit ik hier die kabel ff af te branden" Niet heel sjiek van mezelf moet ik zeggen :)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

*knip*
Je hebt wat telefoonnummers en gegevens leesbaar in beeld, misschien even croppen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I.S.
YaaD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:10:
[...]

Is toch nette feedback :) hele mooie setup die een strakke kabel verdiend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
Na wat mechanisch proeven met een prebuild HyperX en een Womier, heb ik sinds vandaag mijn eerste "echte" stap gezet richting een custom bord. Via een mede-Tweaker de GMMK Pro barebones met brass plate gekocht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wcIYQKakpR0rv2EpOsxKZIS2cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/383NjTCq8j8N0sOBwHur9dTA.jpg?f=fotoalbum_large

Nu een ziljoen Reddit posts erover aan het lezen, en me geaboneerd op de populaire mech Youtubers, en de consensus lijkt dat het een prima bord is dat met wat mods nog beter wordt. Vooral de GOAT stabilizers schijnen niet geweldig te zijn, vergeleken met Durock of Everglide. Helaas schijnen die dan weer niet te passen in de brass plate.

Heeft iemand tips of ervaringen die mij kunnen helpen mijn weg te vinden tussen de honderden soorten switches, stabilizers, mods en keycaps voor dit bord? Ik heb al best veel gelezen, over holee mods, pbt double shot caps, tape & foam mods, tactiles en linears, maar er is zo veel keuze en zo veel mogelijk dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. :D

Ik ben er in ieder geval over uit dat ik wel iets van een tactile bump wil in mijn switches. Mijn HyperX had teals (een soort Gateron Brown variant) en die bevallen me wel. De Womier had Gateron Reds en dat lineaire gevoel was het niet helemaal voor mijn werk.

Zijn er betaalbare tactile switches die niet gelubed hoeven worden, bijvoorbeeld?

[ Voor 12% gewijzigd door Negakinu op 27-10-2021 11:04 ]

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lyrics
I.S. schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Is toch nette feedback :) hele mooie setup die een strakke kabel verdiend
Standaard kabel van de Q1 is niet verkeerd, zeker vergeleken met een 'gewone' USB-C kabel, maar ben 't wel eens met @YaaD...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42ekmG9CSwvNWmWkiLl4rBML1SA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwF7934jSnBu8krm7IciGoLM.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg ik nu korting? O-) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
Negakinu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:00:

Zijn er betaalbare tactile switches die niet gelubed hoeven worden, bijvoorbeeld?
Prima keuze! Ga je heel wat plezier aan beleven. En dan begint het 'echte werk'. Keuzes maken! Volgens mij zijn Gazzew U4Ts prima te gebruiken zonder werk, en dat was ook de bedoeling van de maker. Let wel, bruine switches zijn wel tactile, maar qua bump vallen ze reuze mee. Je gaat het echt wel merken dat Boba U4Ts veel meer tactility hebben.

Weet van veel mensen dat ze voor stabilizers de gaten in de brass plate was hebben bijgewerkt met een vijltje. Maar Glorious heeft ook aangegeven dat ze dit probleem gingen aanpakken, dus weet niet of dat op het moment nog een probleem is. Qua stabs, de standaard GOAT-stabilizers in de GMMK Pro vallen een beetje tegen. Vervanging kan inderdaad geen kwaad. Durock V2s zijn top-of-the-line en het eigenlijk ook wel waard. Maar wellicht is dat iets waar je zelf nog even naar moet kijken i.c.m. de GMMK Pro.

Qua keycaps is 't vooral wat je er voor over hebt en wat er in stock is. :9 Verschillen tussen PBT en ABS moet je maar Googlen, kom je een hoooop tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Djankie schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:39:
[...]

Mooi, welke switches gebruik je?
Thanks, Gateron Phantom Browns. In principe gewoon een factory lubed versie van de Gateron Browns. :)
YaaD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

Dankjewel. Haha, misschien in de toekomst dan upgraden. :*)
Bioflap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:28:
[...]

Ziet er strak uit. Waar heb je de Legion 7 op staan? Ziet er wel clean uit om 'm van het bureau te hebben :)
Bedankt! Ik heb een relatief goedkope monitor arm gekocht inclusief laptop stand, daar hangt de verticale monitor aan. Deze kun je vinden op Amazon. Ik heb er overigens twee, aan de andere kant één voor mijn werklaptop. Beide heb ik overigens zelf bekleed met vilt.

Ik trek mijn monitoren/laptop niet constant naar mij toe, dan zijn deze armen prima, maar als je dit wel doet dan is een Amazon Basic-arm (eigenlijk Ergotron) met een vesa laptop mount een goede optie. :9
Whaam schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:05:
[...]

Je hebt wat telefoonnummers en gegevens leesbaar in beeld, misschien even croppen :+
Ja stom, werd er ook op gewezen via een pb. Ik heb de afbeelding vervangen. Ik wil niet offtopic gaan, maar ik zie nergens waar ik uploaded afbeeldingen kan beheren.

[ Voor 8% gewijzigd door CerandoX.nl op 27-10-2021 11:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twit
sapphire schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:35:
[...]

Alleen als je een foto post van je nieuwe bord ;)

@Lyrics Uitverkocht :(
Nouja eigen schuld, had ik sneller moeten zijn.
Hij is binnen en omdat je er om vroeg/ het suggereerde: hierbij ook een foto :*) ! Eerste indruk: toch wel wat meer geluid dan ik had gehoopt met brown keys maar verder: de bouwkwaliteit en afwerking straalt er vanaf. Zelfs de kabel wrap die gebruikt is om de kabel netjes bij elkaar te houden in de doos is voorzien van een logo en is van premium materiaal. Ik merk ook direct hoe prettig het is om je muis nog wat dichter tegen je toetsenbord aan te kunnen zetten voor je houding. Express even het oude toetsenbord erboven laten staan, een veel grotere upgrade kun je je nauwelijks voorstellen denk ik.

Valt me gelijk op dat eigenlijk het geluid van de spatiebalk me "stoort". Althans, dat vind ik een wat hol klinkend en gek geluid, de rest is juist het toch eigenlijk wel mooie geluid van tikkende toetsen.

Van de 'tactile feedback' merk ik nog niet zoveel trouwens tenzij ik er op let. Ook dat is misschien gewenning. Deze post zijn letterlijk de eerste 100 woorden ofzo die ik met die toetsenbord type nu. Thanks voor de keuze hulp nogmaals :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XqFcJrXTP9WY78YdyMz9nEbfgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTKvfCo1cBdkB2hmHAwGel8n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excalibaard
  • Laatst online: 17-06 19:30
twit schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:04:
[...]

Hij is binnen en omdat je er om vroeg/ het suggereerde: hierbij ook een foto :*) ! Eerste indruk: toch wel wat meer geluid dan ik had gehoopt met brown keys maar verder: de bouwkwaliteit en afwerking straalt er vanaf. Zelfs de kabel wrap die gebruikt is om de kabel netjes bij elkaar te houden in de doos is voorzien van een logo en is van premium materiaal. Ik merk ook direct hoe prettig het is om je muis nog wat dichter tegen je toetsenbord aan te kunnen zetten voor je houding. Express even het oude toetsenbord erboven laten staan, een veel grotere upgrade kun je je nauwelijks voorstellen denk ik.

Valt me gelijk op dat eigenlijk het geluid van de spatiebalk me "stoort". Althans, dat vind ik een wat hol klinkend en gek geluid, de rest is juist het toch eigenlijk wel mooie geluid van tikkende toetsen.

Van de 'tactile feedback' merk ik nog niet zoveel trouwens tenzij ik er op let. Ook dat is misschien gewenning. Deze post zijn letterlijk de eerste 100 woorden ofzo die ik met die toetsenbord type nu. Thanks voor de keuze hulp nogmaals :).

[Afbeelding]
(Cherry/Gateron) Browns zijn berucht voor dat ze zo tactile zijn als een slecht gelubede linear ;p als het lekker typt maakt het verder niet uit. Als je stil en (zeer) tactile wilt proberen, kun je bijna niet beter treffen dan Gazzew Boba U4 naar mijn mening, splitkb (nederlandse store) verkoopt ze ook in singletons zodat je even kunt testen zonder meteen 50 euro weg te tikken.

Spatiebalk is tricky om lekker stil te krijgen, kan dan toch wel een holee mod (stukje pleister aan de binnen-onderkant van je stabilizer) en voor plate mounted een bandaid mod (stukje pleister tussen plate en stabilizer) aanraden, en wat soms ook wel wil helpen is een beetje foam in je spacebar proppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Excalibaard op 27-10-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twit schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:04:
[...]

[Afbeelding]
Oef die is wel mooi zeg, erg strak! 8)
Spatie is altijd een dingetje en lastig ook bij custom borden hoor. Qua feedback van de switches, ja Browns zijn vrij subtiel maar eigenlijk de enige tactiele switch die fabrikanten standaard leveren. Ondanks het vele gemopper op Brown switches schijnen ze wel veruit de populairste switch te zijn nog :+

Veel plezier met typen op dit prachtige bordje d:)b

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lyrics
Excalibaard schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:36:
[...]
(Cherry/Gateron) Browns zijn berucht voor dat ze zo tactile zijn als een slecht gelubede linear ;p als het lekker typt maakt het verder niet uit.
Berucht is een groot woord. Dat gemopper op browns is niet helemaal terecht. Het is gewoon een prima middenweg tussen een prima typ-gevoel en bruikbaar voor games. Alles went uiteindelijk, en ik game gewoon met m'n Zealios 8)7 . Maar over het algemeen zal dat voor de 'gemiddelde' consument wat overdreven zijn qua tactility. Browns zijn lekker neutraal wat gebruik en feel betreft. Een veilige keuze voor de consument. Maar dat maakt ze echt niet per definitie slecht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excalibaard
Lyrics schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Berucht is een groot woord. Dat gemopper op browns is niet helemaal terecht. Het is gewoon een prima middenweg tussen een prima typ-gevoel en bruikbaar voor games. Alles went uiteindelijk, en ik game gewoon met m'n Zealios 8)7 . Maar over het algemeen zal dat voor de 'gemiddelde' consument wat overdreven zijn qua tactility. Browns zijn lekker neutraal wat gebruik en feel betreft. Een veilige keuze voor de consument. Maar dat maakt ze echt niet per definitie slecht. :)
Browns zijn inderdaad prima als je ze lekker vindt typen hoor! Was puur bedoeld als reactie op dat de tactility van de browns een beetje tegenviel in de post waarop ik commentaar gaf. Wellicht iets teveel sass gechanneld. Heb zelf 6 jaar browns gebruikt en nu doorgeschoven naar mn vrouw, die is er helemaal blij mee :)

Ik game verder ook gewoon op U4s btw, heb met linear te vaak dat ik mn vingers rust op de toetsen en dan per ongeluk dingen indruk die ik niet wil ;p went ook vast wel, maar een stevige bump geeft wat meer feedback, beetje als een controller.

[ Voor 13% gewijzigd door Excalibaard op 27-10-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
Excalibaard schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:44:
[...]

Ik game verder ook gewoon op U4s btw, heb met linear te vaak dat ik mn vingers rust op de toetsen en dan per ongeluk dingen indruk die ik niet wil ;p went ook vast wel, maar een stevige bump geeft wat meer feedback, beetje als een controller.
Dat dus! :9 Heb nu overigens U4s in m'n werkplankje zitten, maar ben nog een beetje in dubio. Stiller dan m'n Glorious Panda's zeker (geen idee waarom ik dacht dat dat zou werken op kantoor...) maar ze blijven scratchy aanvoelen. Lube of niet. Of ligt dat aan mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Excalibaard schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Spatiebalk is tricky om lekker stil te krijgen, kan dan toch wel een holee mod (stukje pleister aan de binnen-onderkant van je stabilizer) en voor plate mounted een bandaid mod (stukje pleister tussen plate en stabilizer) aanraden, en wat soms ook wel wil helpen is een beetje foam in je spacebar proppen.
Er zit wel verschil tussen het modden van je stabilisers en het geluid dat je spatiebalk maakt. Dat geluid gaat namelijk nooit precies hetzelfde zijn als dat van de andere toetsen en hangt ook een heleboel af van het profiel waarin je keycaps zijn, het materiaal waarvan ze zijn gemaakt en de dikte van dat materiaal.

Lube, holee mod, bandaid mod is toch meer voor je stabilisers bedoeld. En die bandaid gaat in principe tussen je PCB en de stabilisers, maar dat doet al niemand meer omdat ze daar een beetje mushy van worden :P Volgens mij heeft het passender maken van de plate met stukjes pleister niet echt een naam.

Ohja, en is het echt de bedoeling dat ie stil is? Lijkt me dat het dan wel weer erg saai wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Cebby op 27-10-2021 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excalibaard
Lyrics schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Dat dus! :9 Heb nu overigens U4s in m'n werkplankje zitten, maar ben nog een beetje in dubio. Stiller dan m'n Glorious Panda's zeker (geen idee waarom ik dacht dat dat zou werken op kantoor...) maar ze blijven scratchy aanvoelen. Lube of niet. Of ligt dat aan mij?
Zonder lube zijn ze prima, maar kon met wat 205g0 toch nog wel een aardig verschilletje merken. Hoe heb je ze gelubed? Heb zelf de 'pootjes' niet meegenomen, maar de rails op de stem en de housing meegepakt, en de springs ook 205 (beetje in elkaar gedraaid, had geen 105 op handen). Bijna godslaster, I know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
Excalibaard schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

Zonder lube zijn ze prima, maar kon met wat 205g0 toch nog wel een aardig verschilletje merken. Hoe heb je ze gelubed? Heb zelf de 'pootjes' niet meegenomen, maar de rails op de stem en de housing meegepakt, en de springs ook 205 (beetje in elkaar gedraaid, had geen 105 op handen). Bijna godslaster, I know ;)
Exact op die manier! Godslaster inbegrepen. :P Van 't weekend maar eens wat variaties proberen, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
Wow dank voor de vele aanvullende reacties zo snel. Om nog 1 ding te zeggen over de mx browns: ik mís de tacticle feedback overigens niet hoor. Ik wist niet precies wat ik mocht verwachten (zoals je ziet kwam ik van een 5+ jaar oud half vasthangend low profile toetsenbord) en heb in mijn beleving nooit met tacticle feedback getypt. Ik dacht in mijn hoofd, zonder enige referentie dus, dat het misschien meer invloed zou hebben of gevoel zou geven . Het zou zomaar kunnen zijn dat ik net zo blij met Red linears was geweest, OF dat ik als ik nu op Red Linear ga typen pas besef hoe fijn het is dat er toch iets van feedback in deze browns zit :).

Het is overigens ook bizar wat dit gelijk doet met je type accuraatheid. Ik ben een behoorlijk snelle typer maar ik had toch wel erg vaak dat er een keer een spatie tussen woorden miste of dat er twee letters omgedraaid stonden.

Ik word met het uur blijer van het bordje. Echt het enige dat me tegenvalt is dat ze toch nog wel wat luidruchtiger zijn dat ik me had voorgesteld (had ik kunnen weten, het is nu eenmaal een mechanisch keyboard) maar daar zit dus ook gelijk het linkje naar waarom velen van jullie nog verder in deze wereld duiken met custom bordjes, keys, modificaties enzovoort. Ik ga het voorlopig denk ik gewoon houden op "even aan leren wennen".

Ik zag nog ergens een tip in het topic over het omdraaien van de spatiebalk. Is dat omdat hij dan niet meer zo naar achteren gekanteld is? De pootjes achter op het keyboard heb ik gewoon dicht gelaten trouwens, ik meen dat dat een stuk ergonomischer is. Het lijkt wel iets te schelen voor het geluid als je hem wel op de pootjes klapt maar laat ik mezelf nou niet een TKL cadeau doen voor betere houding en me iets anders slechts aanleren.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excalibaard
Cebby schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Er zit wel verschil tussen het modden van je stabilisers en het geluid dat je spatiebalk maakt. Dat geluid gaat namelijk nooit precies hetzelfde zijn als dat van de andere toetsen en hangt ook een heleboel af van het profiel waarin je keycaps zijn, het materiaal waarvan ze zijn gemaakt en de dikte van dat materiaal.

Lube, holee mod, bandaid mod is toch meer voor je stabilisers bedoeld. En die bandaid gaat in principe tussen je PCB en de stabilisers, maar dat doet al niemand meer omdat ze daar een beetje mushy van worden :P Volgens mij heeft het passender maken van de plate met stukjes pleister niet echt een naam.

Ohja, en is het echt de bedoeling dat ie stil is? Lijkt me dat het dan wel weer erg saai wordt.
Ah, ik dacht dat bandaid mod nog wel redelijk gebruikt wordt, en dat de term voor zowel plate als pcb mount gebruikt kon worden. Heeft voor mijn plate-mounted stabs prima geholpen iig.

Stabilizers zijn ook niet het hele verhaal, klopt. Maar in mijn (beperkte) ervaring zijn stabilizers toch vaak een groot onderdeel van hoe lekker een spatiebalk klinkt, en zul je pas als de stabilizer goed stil is de andere dingen opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
twit schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:01:
Ik zag nog ergens een tip in het topic over het omdraaien van de spatiebalk. Is dat omdat hij dan niet meer zo naar achteren gekanteld is?
Gewoon eens proberen, sommigen vinden dat vooral fijner typen. Hangt een beetje van je gewoontes tijdens het typen af!

Denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt qua switch voor het gebruik! Mocht je eens in de Mediamarkt ofzo staan kan je eens een linear proberen, maar die typen niet zo lekker O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@twit Deskmat/bureau legger kan ook schelen als het bord iets hol klinkt. Bij mijn cheape spaanplaat burea's scheelde het een slok op een borrel terwijl het bij mijn dikke blad op werk amper scheelt.

@Lyrics Echt scratch of meer een trekkend gevoel? Ik heb mijne ook gelubed met G205G0 en scratchy zijn ze niet maar een soort trekkend gevoel van de rubbers aan de zijkanten van de stem :(
Schijnt dat als je ze vol baggert met 32023 dat het minder word/weggaat :+
Ik twijfel of ik dat met m'n Bobagums nog wil doen aangezien de U4S luben best tegenviel.

@Cebby Ik heb gewoon pleisters onder m'n stabs, vind ze niet echt mushy aanvoelen :?
Ik kan overigens bevestigen dat écht stil eigenlijk best saai is :+
Al die moeite gedaan om een stil bord te krijgen maar een mooie diepe thoc is een stuk bevredigender. Ben nu aan het kijken naar een non-silent linear om eens te proberen op de Ikki. Eigenlijk kan ik gewoon m'n Yellows er in zetten en eens wat anders in m'n werkbord maar wil eigenlijk ook nog eens Akko Matcha Greens proberen en dan op termijn een wat meer premium switch voor vast in de Ikki. Aqua Kings V3's denk want die zijn er in 55grams (en op aanraden van @djunicron tov Black Inks).
Wensen, wensen, wensen :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Mocht iemand trouwens nog switches willen uitproberen: https://mykeyboard.eu/catalogue/sample-pack-big_4958/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde hem bestellen maar volgens mij gaat het niet helemaal goed daar. Kreeg aan het eind van de bestelling een SSL error, geen bestel bevestiging maar wel betalingsbevestiging van Paypal.
Ik dacht ik mail ze even vanmorgen maar "internal server error" op de gehele website :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
sapphire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:18:
[...]

Ik wilde hem bestellen maar volgens mij gaat het niet helemaal goed daar. Kreeg aan het eind van de bestelling een SSL error, geen bestel bevestiging maar wel betalingsbevestiging van Paypal.
Ik dacht ik mail ze even vanmorgen maar "internal server error" op de gehele website :|
Ze zijn weer back online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Lyrics schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Prima keuze! Ga je heel wat plezier aan beleven. En dan begint het 'echte werk'. Keuzes maken! Volgens mij zijn Gazzew U4Ts prima te gebruiken zonder werk, en dat was ook de bedoeling van de maker. Let wel, bruine switches zijn wel tactile, maar qua bump vallen ze reuze mee. Je gaat het echt wel merken dat Boba U4Ts veel meer tactility hebben.

Weet van veel mensen dat ze voor stabilizers de gaten in de brass plate was hebben bijgewerkt met een vijltje. Maar Glorious heeft ook aangegeven dat ze dit probleem gingen aanpakken, dus weet niet of dat op het moment nog een probleem is. Qua stabs, de standaard GOAT-stabilizers in de GMMK Pro vallen een beetje tegen. Vervanging kan inderdaad geen kwaad. Durock V2s zijn top-of-the-line en het eigenlijk ook wel waard. Maar wellicht is dat iets waar je zelf nog even naar moet kijken i.c.m. de GMMK Pro.

Qua keycaps is 't vooral wat je er voor over hebt en wat er in stock is. :9 Verschillen tussen PBT en ABS moet je maar Googlen, kom je een hoooop tegen!
Ik ben nu aan het kijken naar de Akko Lavender switches. Ik wil de kosten een beetje drukken voor mijn eerste build, en die U4Ts zijn best prijzig! Heb je toevallig ervaring met Akko switches? Switches kiezen is echt belachelijk moeilijk. :p Ik ga mijn toetsenbord gebruiken voor een combinatie van gaming en werk (design + frontend), dus clicky of linear leken me niet geschikt. Dan kom je bij tactile uit, en die Akko's kregen prima recensies voor een budget switch. Ik ben ook aan het kijken naar de Milky Yellows.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ITiyX5HBZyrVURbsKG5nLvNBx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQWmGe5gx5gRSJ5ro486plbs.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
Negakinu schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Ik ben nu aan het kijken naar de Akko Lavender switches. Ik wil de kosten een beetje drukken voor mijn eerste build, en die U4Ts zijn best prijzig! Heb je toevallig ervaring met Akko switches? Switches kiezen is echt belachelijk moeilijk. :p Ik ga mijn toetsenbord gebruiken voor een combinatie van gaming en werk (design + frontend), dus clicky of linear leken me niet geschikt. Dan kom je bij tactile uit, en die Akko's kregen prima recensies voor een budget switch. Ik ben ook aan het kijken naar de Milky Yellows.
De Lavender Purples heb ik geen ervaring mee, maar ik heb zelf de Ocean Blues op mijn GMMK zitten. Zijn ook tactile en ondanks dat het budget switches zijn vind ik ze echt geweldig. Klinken stock ook al prima en zijn een genot om op te typen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
InTheDisorder schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

De Lavender Purples heb ik geen ervaring mee, maar ik heb zelf de Ocean Blues op mijn GMMK zitten. Zijn ook tactile en ondanks dat het budget switches zijn vind ik ze echt geweldig. Klinken stock ook al prima en zijn een genot om op te typen imo.
Waar heb jij ze gekocht? Want op Amazon zijn ze 2.5x zo duur als bij Akko zelf, zag ik. :X

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
Negakinu schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Waar heb jij ze gekocht? Want op Amazon zijn ze 2.5x zo duur als bij Akko zelf, zag ik. :X
Ik heb ze gewoon bij Akko zelf besteld, maar dat was nog net voor de nieuwe import regels. Heb sindsdien niets meer buiten Europa besteld dus weet niet hoeveel extra kosten je nu moet verwachten als je ze daar besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/s1080x1080/248786836_169601358753047_424510048627503678_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com&_nc_cat=111&_nc_ohc=QZGaMh1JN0MAX-uSUFJ&edm=AP_V10EBAAAA&ccb=7-4&oh=fd2841865f2711d2bedeb81869bdb52c&oe=6181BB3A&_nc_sid=4f375e

Ik heb de keycaps vervangen voor PBT dye subbed keycaps met O-Rings. Moet zeggen het geluid is weer iets verbeterd. Binnenkort wat aanpassen doen aan de geluidsdemping.

[ Voor 25% gewijzigd door CerandoX.nl op 28-10-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
CerandoX.nl schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:26:
Binnenkort wat aanpassen doen aan de geluidsdemping.
Netjes hoor! Probeer ook zeker wat stukjes tape bij de schroefgaten te plakken, zodat de alu helften niet 'direct' tegen elkaar aan zitten. Dat doet echt wonderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Negakinu schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Of het bij de lavenders ook zo is weet ik niet maar de Matcha greens waren op Ali nog iets goedkoper dan bij Akko zelf. Dacht bij KPrepublic, inc verzendkosten scheelt het iets en je weet iig zeker dat de BTW er al bij zit via Ali :)

edit: Epomaker store
https://nl.aliexpress.com....8148356.1.5e14679foqTXgD

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 28-10-2021 15:22 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:35
Mijn mechanische toetsenbord zojuist toch maar ingepakt. Morgen gaat hij retour. Ik heb er veel over gepiekerd en ik vond het niet makkelijk om te doen maar als ik de balans op maak dan woog het minpunt toch een stuk zwaarder dan het pluspunt.

Het mechanisch typen, via de brown switch is heerlijk maar de galm was vreselijk. Vooral als het hier in mijn appartement stil is en ik wat sneller typ dan hoor ik het steeds. Heb meerdere reacties gelezen online als ik zocht op "corsair + high pitch sound"en er waren gelukkig genoeg reacties van mensen die het bij een ander toetsenbord van het zelfd emerk en model niet hadden. Dus ik ga het nog eens proberen :) ...

de galm hoorde je ongeacht van de instellingen, ook als het toetsenbord niet eens was aangesloten. Toen ik hem in de doos deed was het praktisch net zo erg als toen het aangesloten was.

Heeel jammer, want het typen was heerlijk, dat ga ik een paar dagen missen.

:)

[ Voor 17% gewijzigd door MetalSonic op 28-10-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
mocht je je afvragen wat ik bedoel hier is het duidelijk
YouTube: Corsair K95 Platinum keyboard spring sound (aka Filco Ping)

in dat youtube filmpje

Probeer nog een keer via een mechanisch toetsenbord, zelfde model en als het bij de volgende net zo erg is dan moet ik maar kijken naar een mechanisch toetsenbord met plastic onderkant. Tja wat minder luxe maar die "high pitch noise" is een flinke afknapper

Iemand hier nog tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 21:26
Misschien een optie om een laagje schuim op de bodem van het toetsenbord te plakken om het geluid te dempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MetalSonic Het is volgens mij niet de bodem maar de plate/een metalen plaat in het bord die resoneert.
Dat was iig bij mijn Logitech en bij veel andere borden (Razernij, HyperX, etc.) die ik in de winkel geprobeerd heb. Volledig kunststof buitenkant maar toch resoneren door metaal aan de binnenkant.

@wimdezoveelste Bij veel van die gameborden zitten de schroeven onder rubber voetjes, gegarandeerd je garantie kwijt als je ze opent.

Gisteravond een webinar wat voornamelijk luisteren was, ideaal dus om switches te luben.
Dus de LCET Jokers er bij gepakt, wat een draak om te openen zeg! 45min zitten klooien voor ze allemaal (69) open waren en pijnlijke vingers :+
Heb de eerste 24 licht gelubed met 3203 en hoop de rest voor maandag af te hebben, kan ik ze dan hopelijk proberen :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Negakinu
Ik heb op Marktplaats een goedkoop stapeltje (€30 incl. voor 86 stuks) gelube'de Glorious Panda switches gekocht. Niet wat ik zocht, maar dan kan ik de GMMK Pro die vandaag binnen komt tenminste al vullen. :D Mijn eerste switches! Nu nog een beetje betaalbare pbt keycaps vinden.

Mijn portemonnee en ik gaan zo'n gruwelijke spijt krijgen van deze nieuwe hobby, vrees ik. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVHMXtN2pD6U3DZZvpvtt2-rY8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmVUS714NF05K3jv79QoM3LU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 29-10-2021 09:06 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
sapphire schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:57:
@MetalSonic Het is volgens mij niet de bodem maar de plate/een metalen plaat in het bord die resoneert.
Dat was iig bij mijn Logitech en bij veel andere borden (Razernij, HyperX, etc.) die ik in de winkel geprobeerd heb. Volledig kunststof buitenkant maar toch resoneren door metaal aan de binnenkant.

@wimdezoveelste Bij veel van die gameborden zitten de schroeven onder rubber voetjes, gegarandeerd je garantie kwijt als je ze opent.

Gisteravond een webinar wat voornamelijk luisteren was, ideaal dus om switches te luben.
Dus de LCET Jokers er bij gepakt, wat een draak om te openen zeg! 45min zitten klooien voor ze allemaal (69) open waren en pijnlijke vingers :+
Heb de eerste 24 licht gelubed met 3203 en hoop de rest voor maandag af te hebben, kan ik ze dan hopelijk proberen :9
Ja het heeft inderdaad met dat metaal te maken. Bij het opkomen van de knoppen ontstaat er een trilling en die wordt omgezet in zo'n hoge galm. Bijna alsof het een muziek instrument is.

Weet jij welke mechanische toetsenborden dit niet hebben? want dit wordt voor mij nu iets waar ik op ga zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
Negakinu schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:00:
Ik heb op Marktplaats een goedkoop stapeltje (€30 incl. voor 86 stuks) gelube'de Glorious Panda switches gekocht. Niet wat ik zocht, maar dan kan ik de GMMK Pro die vandaag binnen komt tenminste al vullen. :D Mijn eerste switches! Nu nog een beetje betaalbare pbt keycaps vinden.
Omarm de thock! Da's trouwens een mooi prijsje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
MetalSonic schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Ja het heeft inderdaad met dat metaal te maken. Bij het opkomen van de knoppen ontstaat er een trilling en die wordt omgezet in zo'n hoge galm. Bijna alsof het een muziek instrument is.

Weet jij welke mechanische toetsenborden dit niet hebben? want dit wordt voor mij nu iets waar ik op ga zoeken :)
Veel toetsenborden hebben dit. Bij de één is het meer dan de ander, en hangt een beetje af van de constructie en materialen. En de switches zelf hebben hier ook een handje in. Bij de K70s telt het allemaal aardig op, waardoor je er mee in een concertzaal kunt gaan zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Lyrics schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Veel toetsenborden hebben dit. Bij de één is het meer dan de ander, en hangt een beetje af van de constructie en materialen. En de switches zelf hebben hier ook een handje in. Bij de K70s telt het allemaal aardig op, waardoor je er mee in een concertzaal kunt gaan zitten!
Oef die metafoor van de concertzaal is in deze hoek van mijn kamer is helaas niet heel erg overdreven. Tja dat wil ik niet.

Welke modellen kan jij aanraden? welke mechanische toetsenborden hebben relatief weinig resonantie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 21:26
Misschien een idee om een aantal toetsenbordenreviews te bekijken op youtube, daarin laten ze ook horen hoe die klinkt en kun je dus horen of die een voor jou storende resonantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
MetalSonic schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:28:
[...]

Oef die metafoor van de concertzaal is in deze hoek van mijn kamer is helaas niet heel erg overdreven. Tja dat wil ik niet.

Welke modellen kan jij aanraden? welke mechanische toetsenborden hebben relatief weinig resonantie? :)
Een relatief eenvoudige manier om een goed gedempt en relatief stil mechanisch toetsenbord te krijgen, zou het volgende kunnen zijn:

- een lage, dunne kunststof kit met weinig ruimte voor resonantie, zoals de TM680 kit van Aliexpress of Banggood (soms heet die de Gamakay LK67)
- relatief stille switches, zoals bijvoorbeeld de Gazzew U4 Silent of Aqua Zilent, of switches met een nylon behuizing
- de case van de TM680 vullen met een goed dempend materiaal, zoals foam met een hoge dichtheid
- relatief lage keycaps met weinig "holle" ruimte en met dikke wanden (bijv. XDA of DSA profile)

Mocht je helemaal los willen gaan dan kun je de switches nog smeren met bijv. Krytox, en de stabilizers vervangen door duurdere, zoals Durocks, en dan "stemmen", smeren en voorzien van wat modificaties (band-aid, holee, etc) voor nog meer rust, maar ik denk dat je zonder al dit gehobby al een heel eind kunt komen. :)

De meeste builds die ik zie en hoor met die eigenschappen klinken altijd heel erg droog, stil en rustgevend. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XXmvjgdm87PNxNJPN0jV3PPAFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9dtHexSNBd29uPcDFe997ni.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 29-10-2021 11:16 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
MetalSonic schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:28:
[...]
Mocht je een kant-en-klare oplossing willen zou ik in ieder geval toetsenborden met aggressieve 'gaming'-branding terzijde laten. Een alu top-plate wil niet direct zeggen dat het die bedragen waard is. Je zit vrij veilig met toetsenborden van Leopold, Ducky, etc. Kwalitatieve plankjes zonder te veel poespas.

Wil je een duik nemen in de custom wereld dan hangt het een beetje af van wat je er voor over hebt. Tegenwoordig heb je steeds meer betaalbare toetsenborden die je zelf kunt tweaken en aanpassen. Maar dat vergt wat meer tijd, ook qua research :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Negakinu
Zojuist hier bezorgd... Wat een unit. Die messing plate maakt hem NOG zwaarder. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEME-7TQqbJy6BjKRleCp9OF5gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ipp27mkojUGLFJvoP8jIgIk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHX1GPpd1hs8gTsB6Wne3Q4Wx-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpBJbA7gfpE1vSII1JuDdhFj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Negakinu op 29-10-2021 13:39 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Lyrics schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Mocht je een kant-en-klare oplossing willen zou ik in ieder geval toetsenborden met aggressieve 'gaming'-branding terzijde laten. Een alu top-plate wil niet direct zeggen dat het die bedragen waard is. Je zit vrij veilig met toetsenborden van Leopold, Ducky, etc. Kwalitatieve plankjes zonder te veel poespas.

Wil je een duik nemen in de custom wereld dan hangt het een beetje af van wat je er voor over hebt. Tegenwoordig heb je steeds meer betaalbare toetsenborden die je zelf kunt tweaken en aanpassen. Maar dat vergt wat meer tijd, ook qua research :)
Bedankt voor je reactie.

Ik wil inderdaad een kant en klare oplossing. Ik zal eens kijken naar Ducky, die naam al vaker gehoord. Goede vriend van mij heeft er ook één.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Goed nadat @Cebby de tip gaf voor de MODO 2 had ik gelijk even toegeslagen afgelopen week. En zo waar binnen een paar dagen had ik mijn eerste (!) GMK setje binnen:

M O D E R N D O L C H 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-HfUEzyYn5uAeujqoYN2qWBtwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUxjywUkebRUdXmvXAu3IQAF.jpg?f=fotoalbum_large

AL veel gehoord maar (zeker voor de prijs) is de GMK verpakking echt een lachertje. Maar goed, het draait om de caps uiteindelijk en ze zijn prachtig oOo !

De fonts zijn mooi regelmatig en haarscherp, zelfs tot aan de kleinste letters van de modifiers. De twee kleuren grijs maken het heel classy en dan de twee accent kleuren die het geheel afmaken. Ik vind het mooi.

Vandaag de toetsen gelijk op mijn NK_65 gezet die ik er mooi bij vind passen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRmroUrvoQ61NFPbuphQa7e0jec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZ6FohWoalvCtZ37dDPwtEK7.jpg?f=fotoalbum_large

@Cebby heel erg bedankt voor de tip!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Erg mooie set inderdaad, een klassieker. Heb hem zelf vanochtend op m'n ikki gezet en gelijk wat aanpassingen gemaakt. Heb ook de accent spacebars erbij gekocht en ziet er onwijs mooi uit, voor nu zitten de blauwe accenten er op. Was even bang dat de grijstinten te veel op GMK Apollo zouden lijken, maar die zijn wat blauwer van kleur. En de blauwe accenten van MODO geven het sowieso een hele andere look.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqcVFwAmT2RL3Cc1xZUKl6_gB08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiqyK7VBHaY095RkwpE4JnrH.jpg?f=fotoalbum_large

Voor iedereen die GMK sets heeft, bewaren jullie de tray's? Is dat belangrijk met eventuele verkoop ooit? De box art is wel leuk (en makkelijk) om te bewaren, maar bewaar de keycaps zelf in een plastic tray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
[b]Sandoor_MBA schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:14:[

AL veel gehoord maar (zeker voor de prijs) is de GMK verpakking echt een lachertje. Maar goed, het draait om de caps uiteindelijk en ze zijn prachtig oOo !

De fonts zijn mooi regelmatig en haarscherp, zelfs tot aan de kleinste letters van de modifiers. De twee kleuren grijs maken het heel classy en dan de twee accent kleuren die het geheel afmaken. Ik vind het mooi.
Chique! En niet voor de bizar hoge prijzen dat aftermarket er voor wil hebben :P
[b]superbok schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:50:

Voor iedereen die GMK sets heeft, bewaren jullie de tray's? Is dat belangrijk met eventuele verkoop ooit? De box art is wel leuk (en makkelijk) om te bewaren, maar bewaar de keycaps zelf in een plastic tray.
Steek de trays terug in de doos en zet 'm ergens in een kast. Mocht je deze ooit (kunnen/willen) verkopen, dan helpt de originele doos enorm bij de prijs. Shine bepaalt misschien voor een groter deel de prijs, maar de originele verpakking doet 't altijd goed! :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@superbok @Sandoor_MBA Machtig wat een enorm mooie borden zo :9~ Heerlijk strak maar niet saai strak, daar hou ik van O+

Hier afgelopen 2 dagen tussendoor ook aan het rommelen geweest met borden en switches.

LCET Jokers: Heerlijk kleurtje, lekker foute kleurcombi naar wat ik begreep gebaseerd op de kleuren van de Joker uit de oude Barman comcis.
Ik las de beschrijving 'hyper-tactile switch' en dat slaat de spijker aardig op z'n kop, enorm sterke bump, ietsie pietse pre-travel tov een Holy-Panda achtige switch en ietsie doorloop tot de bottom-out.
Stock heel erg snappy, en klink plastic met wat ping. Gekocht semi-op aanraden van @djunicron omdat ze niet zó luid als andere tactiles zouden zijn en op zijn advies gelubes met 3203. Hierbij merk ik al op dat ze iets minder snappy worden met terug omhoog schieten, Krytox 205 had denk inderdaad te dik geweest hiervoor. Springs goed ingesmeerd en dat merk je in de ping al blijft deze toch nog ietsje hoorbaar als je echt goed lusiterd. Verder word het geluid ietsjes lager en dieper, het echte plastic geluid is er af.
Vergeleken met mijn Boba U4's zijn ze luid! Vergeleken met mijn Yellows ook ietsjes luider maar ergens toch ook wel een lekker geluid, of dit op de langere termijn ook nog zo is zeker voor de omgeving vraag ik me wel af. Als deze in vergelijking met andere tactiles al iets minder luid zijn....:X
Ik merk dat ik de stevige bump best lekker vind typen al ervaar ik ze met 58g toch echt als veel zwaarder dan de Yellows met 50g en Silent Alpaca's met 62g) maar dat komt denk door de bump :? Heb wel besloten dat ik zo'n stevige bump onder de spatie en backapsce wél bloedirritant vind :(
Overigens zeg ik het nog eens, draak om te openen deze switches :+

GK68x part 486 ofzo: Stabs waren de afgelopen weken niet om aan te horen dus van ellende bord mee naar huis. Uit elkaar gehaald, her-lubed, pleister tussen de behuizing en de plate zodat ze echt strak zitten maar de conclusie is dat het écht gewoon gare stabs zijn. De speling tussen de stem en de behuizing is gewoon echt groot, er past past een pinpas tussen dus dat zegt wel iets :X
Omdat ik toch bezig was een paar strookjes schilderstape er onder gedaan maarja LCET's erin dus kan geen vergelijking maken.
Ondertussen bijna alles gemod aan dit bord :+

Ikki68+ Yellows: Omdat de Yellows (lubes en filmed) uit mijn GK68x zijn had ik deze dus 'over' en wilde nog non-silent linears in de Ikki proberen want eerlijk is eerlijk ondanks dat de Ikki+Silent Alpaca's extreem stil is, is dat eigenlijk een beetje saai :X
Wat een heerlijke combi :9~ Kan er niets anders van zeggen O+
Uiteraard luider dan silents maar niet storen. En lage en diepe 'thoc' en erg prettig om naar te luisteren, en dan zit je met 2 sets silent linears :+ Ik denk dat de Ikki ook gewoon een erg prettig bord is welke veel goedmaakt qua geluid :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
sapphire schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:30:
Heb wel besloten dat ik zo'n stevige bump onder de spatie en backapsce wél bloedirritant vind :(
Ben je in ieder geval niet alleen in! Heb onder m'n spacebar een vrij zware Unholy Panda zitten. Tik ik 'm niet per ongeluk aan en 'past' ie wel tussen m'n Zealios :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Na veel getwijfeld te hebben tussen Keychron K en Q varianten, heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil een Q1 gaan kopen.

Samen met een USB switch voldoet dit aan mijn eis om eenvoudig tussen laptop en desktop te kunnen switchen. Daarbij haal ik met de Q1 meer kwaliteit en modbaarheid in huis. Waar ik wel zie zitten.

Nu is op dit moment de Keychron Q1 niet meer direct via Keychron te bestellen (enkel de barebone ISO, welke voor mij niet interessant is). Zojuist een berichtje naar Ergowerken gestuurd; zij geven aan dat de Q1 voor hen in productie is. Een beschikbaarheidsdatum kunnen ze niet geven.

Welke alternatieven heb ik om aan een Q1 te komen? Liefst voorkom ik hoge transport- en/of importkosten.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
@mobstaa Ben bang dat je gaat moeten wachten tot de volgende run en bestellen via Keychron, of hopen dat Ergowerken snel een levering krijgt. Overigens betaal je als je 'm bij Keychron zelf koopt geen importkosten o.i.d. Verzending is niet goedkoop, maarja. Je vliegt er zelf niet voor naar China :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Update mbt Ikki68 Aurora R2

GB start rond 12 november! Levering geschat op maart.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Negakinu
Zojuist een hele set Akko Midnight ASA keycaps besteld. Een clone van de GMK Miami Nights, volgens mij. Eerste keer dat ik met het ASA profiel aan de slag ga. Ben benieuwd. Het was letterlijk de enige set die enigszins bestelbaar was in de kleuren van mijn setup. En ik heb er wel honderd bekeken, denk ik. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_eBaVYLwv1R71A_gljmdNpT1vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtSR5k7ajpYG8j5zuNNETALZ.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen komen ze als het goed is binnen en dan gaan ze op mijn GMMK Pro, want daar zitten nu tijdelijk echt totale onzin caps op. :p Ik had geen caps meer liggen, dus om te kunnen typen kocht ik bij Alternate voor een tientje een setje ABS caps van Glorious. Ze passen voor geen meter en klinken als koekblikken. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v42mDnEHuoDwHamCrp5NFIrMu5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6fuf8wtSF2xLEfv1wcGPlcL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 02-11-2021 16:14 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:51

Flapmo

and back is gigi!

mobstaa schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:32:
Na veel getwijfeld te hebben tussen Keychron K en Q varianten, heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil een Q1 gaan kopen.

Samen met een USB switch voldoet dit aan mijn eis om eenvoudig tussen laptop en desktop te kunnen switchen. Daarbij haal ik met de Q1 meer kwaliteit en modbaarheid in huis. Waar ik wel zie zitten.

Nu is op dit moment de Keychron Q1 niet meer direct via Keychron te bestellen (enkel de barebone ISO, welke voor mij niet interessant is). Zojuist een berichtje naar Ergowerken gestuurd; zij geven aan dat de Q1 voor hen in productie is. Een beschikbaarheidsdatum kunnen ze niet geven.

Welke alternatieven heb ik om aan een Q1 te komen? Liefst voorkom ik hoge transport- en/of importkosten.
Volgens candykeys is de eta 20 november dus dat valt nog mee. Waarschijnlijk krijgen andere (web)winkels ze op hetzelfde moment.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:33
Ik zit momenteel met een standaard toetsenbordje van logitech op mijn bureau.
Nu zou ik het ergonomischer vinden om een toetsenbord zonder numpad te hebben.
En daar door zou ik direct ook kijken voor een deftig mechanisch toetsenborden.

Ik zat te kijken naar de Keychron K1 maar ik vind deze nergens in AZERTY formaat.
Wat is een goed alternatief maar in AZERTY formaat?
Pagina: 1 ... 79 ... 158 Laatste