Acties:
  • 0 Henk 'm!
Portico is een beetje een "net niet" product. Uiteindelijk viel dat bord heel veel mensen echt een beetje tegen.

Je zou kunnen kijken of je nog een NK65 kan krijgen bij Oblotzky of een 67 Lite bij Keygem / Candy kunt kopen.

Er komen continue meer versie van de Ikki68, dus buiten dat het wat langer duurt, komt er vanzelf één langs. Er zijn sowieso groupbuys van 65's ten over, soms ook met maar 3-6 maanden voor de productie.

Daarnaast waren er nog een paar zwarte PC Boop65 borden geloof ik:
https://kbdfans.com/colle...hanical-keyboards-diy-kit

Die GB is de afgelopen weken geleverd en buiten dat het een wat duurder bord is voelt het naar mijn mening voldoende premium aan. Het is alleen wel een vrij stijve gasket implementatie, zoals wel vaker bij KBDFans. Maar zeker een mooi uniek bord dat met wat juiste keuzes erg goed kan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:20:
[...]

Ah weer wat tips van mooie borden, de ikki baal ik van dat ik die uiteindelijk toch niet besteld heb :(

Maar hoe bedoel je beperkt? Mijn eisenpakket is niet heel spannend hoor, eigenlijk is mijn GK68x op veel punten al prima dus voorkeur qua plate of perse een gasket mount heb ik niet :)
65%, strak/compact, hotswap, in midere mate RGB, VIA en het liefst screw-in stabs, lichte voorkeur voor polycarb ivm geluid maar alu is ook prima en zolang het zwart is ben ik ook al blij :+

Vrijwel al die 'nieuwe' 65% bordjes voldoen daar aan. De Keychron Q2 is ook een goede kanshebber, zag dat die op de website staat maar helaas zonder datum. Die andere ga ik naar kijken :)

Edit: Die Portico is mooi zeg, geen per key adressable RGB maar dat is niet erg. Alleen niet verkrijgbaar net als de Ikki68 :+
De NK65 is leuk en prima, maar is wel echt een beginnersbord en niet zo'n hele grote stap vanaf de GK68. Stabs blijven plate mount, mount systeem is vrijwel hetzelfde (beide tray). Wel heb je meer vrijheid doordat je met VIA kan werken op het PCB. Maar zelf zou ik er niet 160 euro aan uitgeven als ik al een soort gelijk bord heb.

Ikki wordt hopelijk de komende maand geleverd dus misschien dat je er eentje kan scoren met extra's of op /r/MM. Denk dat je met dat bord wel het meeste waar voor je geld krijgt. Als het goed is is er voor het einde van het jaar nog een GB. Volgens mij is de Chinese GB nu in IC en die loopt iets voor op de internationale GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondanks dat de NK65 (E van polycarb) een beginnersbord is, is er naar mijn mening echt helemaal niets mis mee. En dat zeg ik ook gewoon nadat ik 30 andere keyboards heb gehad daarvoor.

De alu plate is prima, de behuizing klinkt helemaal standaard vrij goed, en zelfs de stabs zijn met wat liefde gewoon goed genoeg te krijgen, maar upgraden naar Durock Panda / Piano plate stabs is altijd mogelijk voor net dat beetje extra als je het echt echt nodig vindt.

Hoe goed de Ikki werkelijk is moeten we nog maar afwachten... Maar daar zijn inmiddels nu ook al 3? 4? special editions van in GB geweest. Heb je nog ruim de kans toe er één van te kopen dus.

Het grote probleem met de NK65 is vooral de extra kosten en verzending die NK erop gooit. Voor $99 is het een geweldige deal. Voor €165 inderdaad eigenlijk echt een afrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor €160 hebben ze bij Oblotzky de Oblivion edition (donker grijs) mét switches.
Blijft aardig geld voor zo'n bord :|

Scheelt wel dat ik gewoon niet veeleisend ven vergeleken met anderen (niet negatief bedoeld :) ) dus traymount met alu platen vind ik geen probleem want dat heb ik nu ook al en typt op zich lekker. Grootste ergernis is vooral dat diverse geprogrammeerde toetsen onder FN om de X tijd vergeten worden :(

Overigens licht daaraan gerelateerd, ik heb maandag tijdens het bellen wat zitten rommelen aan m'n bord en een Gateron blue onder de caps lock gedaan :+ Werkt serieus nog goed die click als waarschuwing!

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
djunicron schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:01:
Het grote probleem met de NK65 is vooral de extra kosten en verzending die NK erop gooit. Voor $99 is het een geweldige deal. Voor €165 inderdaad eigenlijk echt een afrader.
Wat voor de een veel geld is, is voor de ander betaalbaar.

Ik vind de NK_65 een fijn bord. Heb de stabs vervangen door Durocks en de PE Foam mod heeft het bord echt naar het volgende nivuea getild qua beleving. Met de Boba's erin is het geluid ook wel thocc _/-\o_

Ik betaalde 219 voor mijn RFP editie. Dat is een klap geld zelfs inclusief de NK_Silks en PBT keycaps die er bij zaten. Voordeel wel is dat je deze versie vandaag nog IN STOCK kunt bestellen bij Oblotsky. En mooiste van alles is dat ik hem ook mooi vind!

Ik ben begonnen met een GK61 en een Tofu maar die borden zijn beiden toch echt wel een stuk minder vind ik dan de NK_65. Benieuwd hoe de Ikki zich gaat verhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 21:55
Sandoor_MBA schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:59:
[...]

Ik vind de NK_65 een fijn bord. Heb de stabs vervangen door Durocks en de PE Foam mod heeft het bord echt naar het volgende nivuea getild qua beleving. Met de Boba's erin is het geluid ook wel thocc _/-\o_

Ik betaalde 219 voor mijn RFP editie. Dat is een klap geld zelfs inclusief de NK_Silks en PBT keycaps die er bij zaten. Voordeel wel is dat je deze versie vandaag nog IN STOCK kunt bestellen bij Oblotsky. En mooiste van alles is dat ik hem ook mooi vind!

Ik ben begonnen met een GK61 en een Tofu maar die borden zijn beiden toch echt wel een stuk minder vind ik dan de NK_65. Benieuwd hoe de Ikki zich gaat verhouden.
Het bord is inderdaad mooi, maar persoonlijk vind ik de RFP variant niet mooi..

Voorlopig nog 'tevreden' met mijn GK68x ook, nog aan het twijfelen over de switches en een eventuele opvolger, maar dat komt vanzelf. de Q2 heeft potentie. Ik lurk lekker mee hier.,

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:59:
[...]

Bedoel ook eigenlijk meer in de huidige markt. De KBDF D65 is bijvoorbeeld niet bijzonder goed voor een Alu Gasket mount bord. Maar het is wel een heel "beschikbaar" bord. En met de nodige tunes, zoals je nu ook bij je NK65 hebt gedaan kan je er echt heel wat van maken. En gezien de prijzen en plate opties en hoe er kwa bord design weinig mis mee is (gaskets te strak, ok... maar dat is wederom zelf te tunen) krijg je wel een volwaardiger bord ervoor. Voor krap over de €235.

Dat is een stuk beter dan een NK65 bij _NK bestellen. Maar natuurlijk, je hebt nu een speciale in stock optie te pakken die switches erbij heeft etc. Dat is weer mooi meegenomen. Persoonlijk zou ik overigens ook niet de RPF versie nemen, dat is me iets teveel een koekenbakker... 8)7 ;)

Neemt niet weg dat in de VS de NK65 een absolute killerdeal is, jammer vooral dat _NK zo'n dure verzendingsmethode gebruikt én daar ook nog eens btw over heft.

Over KBDF 65%'s gesproken:
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/709179733522382929/880597476011294821/IMG_20210826_142812.jpg?width=807&height=605

[ Voor 7% gewijzigd door djunicron op 09-09-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik heb een week geleden wat problemen gehad met mijn Model M. Er was wat water overheen gekomen en hierdoor kreeg ik ghost keypresses. Dat is nu wel verholpen, maar ik ben als de doods dat dit weer gebeurd. De vervangende (rubberdome) keyboard was vreselijk als vervanging.

Nu vroeg ik mij af, wat zijn de alternatieven voor een Model M (afgezien van een andere model m of een unicomp). Welke toets zit er het dichtste tegen het gevoel aan?

Ergens had ik gelezen dat ik dan toch naar de mx green of clear moet gaan kijken, maar anders dan dat (ja hele oude alps blue) heb ik niet gezien.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 12:41
justice strike schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:10:
Ik heb een week geleden wat problemen gehad met mijn Model M. Er was wat water overheen gekomen en hierdoor kreeg ik ghost keypresses. Dat is nu wel verholpen, maar ik ben als de doods dat dit weer gebeurd. De vervangende (rubberdome) keyboard was vreselijk als vervanging.

Nu vroeg ik mij af, wat zijn de alternatieven voor een Model M (afgezien van een andere model m of een unicomp). Welke toets zit er het dichtste tegen het gevoel aan?

Ergens had ik gelezen dat ik dan toch naar de mx green of clear moet gaan kijken, maar anders dan dat (ja hele oude alps blue) heb ik niet gezien.
Goedkoop is het niet, maar hier zit ik al een tijdje naar te kijken: https://www.modelfkeyboards.com/
Maken nieuwe keyboards met buckling springs, dichterbij je Model M ga je niet komen :P
Het is dat ik dit jaar al te veel toetsenborden heb gekocht en dat ze nogal duur zijn, maar denk dat er volgend jaar wel een van deze gaat komen.

Edit: Laat maar zitten, volgens mij is dit de laatste maand dat je kan bestellen :'(

[ Voor 4% gewijzigd door InTheDisorder op 10-09-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
InTheDisorder schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:22:
[...]

Goedkoop is het niet, maar hier zit ik al een tijdje naar te kijken: https://www.modelfkeyboards.com/
Maken nieuwe keyboards met buckling springs, dichterbij je Model M ga je niet komen :P
Het is dat ik dit jaar al te veel toetsenborden heb gekocht en dat ze nogal duur zijn, maar denk dat er volgend jaar wel een van deze gaat komen.

Edit: Laat maar zitten, volgens mij is dit de laatste maand dat je kan bestellen :'(
als we naar wat meer productie keyboards gaan kijken? is er dan iets wat een beetje op de model m lijkt?

Ik kan natuurlijk voor de UNICOMP gaan, dat is dan precies een model m. Maar wil eigenlijk kijken of er iets in de huidige productie zit die er op lijkt.

De model F gaat hem niet worden vrees ik helaas. Te duur.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Oh no...

[ Voor 25% gewijzigd door Sandoor_MBA op 12-09-2021 08:53 ]

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Nou ik ben een beetje boos omdat ik maar geen werkende converter kan vinden voor mn oude PS/2 en din toetsenborden nu al een paar weer terug moeten sturen.

Mijn enige soort van werkende converter per ongeluk aan een geruild toetsenbord laten zitten

Ken iemand een werkende converter voor PS/2 naar usb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Nice! Zie net dat GMK Rudy R2 er aankomt. Dit is echt een set die ik graag zou willen hebben dus die pak ik even mee (voor 2023 8)7 ).

Vind deze set echt prachtig:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0238/7342/1376/products/GMK_Rudy_S75_2019-Sep-02_02-30-50PM-000_CustomizedView37872845946_1024x1024@2x.png?v=1576342444
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/JxkD3cIFafo/maxresdefault.jpg

Voor de uitleg over waarop de set gebaseerd is, check je de GeekHack.

Hint:
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/575424854967189539/586217206761914375/main_ic_pic.jpg?width=486&height=548

[ Voor 11% gewijzigd door Sandoor_MBA op 15-09-2021 17:38 ]

• Henkie
Sandoor_MBA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:37:
Nice! Zie net dat GMK Rudy R2 er aankomt. Dit is echt een set die ik graag zou willen hebben dus die pak ik even mee (voor 2023 8)7 ).

Vind deze set echt prachtig:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kneiters, ja die is mooi. Hmmm.

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:55
GMK Rudy op een E-white Q1? Tempting. Hmmmmm.

• Sandoor_MBA
Lyrics schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:57:
GMK Rudy op een E-white Q1? Tempting. Hmmmmm.
GMK Rudy op een Mr. Suit in het blauw! _/-\o_ _/-\o_

• Lyrics
Sandoor_MBA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:17:
[...]

GMK Rudy op een Mr. Suit in het blauw! _/-\o_ _/-\o_
Nét buiten budget. Denk ik... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Misschien ga ik me hier niet populair mee maken, maar wellicht zijn er medestanders :). Desalniettemin is het natuurlijk een persoonlijke gewenning/gevoel.

Maar mijn bloedmooie, super zware en van uitstekende kwaliteit GMMK pro heb ik aan de kant gelegd.

Ik kan niet wennen aan de irritante kleine rechter shift. Op 1 of andere manier kan ik niet wennen aan de positionering van de toetsen, en vind ik de 'knob' weinig toevoegen. Ik heb silent Gazzew Bobagum switches op de brass plate met (ok toegegeven) cheap keycaps. Daarna geswitcht naar MX red omdat ik toch iets meer geluid/feedback wilde. Maar nog steeds lijkt de positionering mij het meest te irriteren.

Ik heb nog een Ducky One 2 Skyline TKL met MX brown switches liggen waar ik super tevreden over ben. Zijn er medestanders? Ben ik te redden :) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
the-edge schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:12:
Misschien ga ik me hier niet populair mee maken, maar wellicht zijn er medestanders :). Desalniettemin is het natuurlijk een persoonlijke gewenning/gevoel.

Maar mijn bloedmooie, super zware en van uitstekende kwaliteit GMMK pro heb ik aan de kant gelegd.

Ik kan niet wennen aan de irritante kleine rechter shift. Op 1 of andere manier kan ik niet wennen aan de positionering van de toetsen, en vind ik de 'knob' weinig toevoegen. Ik heb silent Gazzew Bobagum switches op de brass plate met (ok toegegeven) cheap keycaps. Daarna geswitcht naar MX red omdat ik toch iets meer geluid/feedback wilde. Maar nog steeds lijkt de positionering mij het meest te irriteren.

Ik heb nog een Ducky One 2 Skyline TKL met MX brown switches liggen waar ik super tevreden over ben. Zijn er medestanders? Ben ik te redden :) :+
Dat is toch het mooie aan (custom) mechs? Dat je precies vind wat jij fijn vind?

Ik kan goed begrijpen dat je de kleine shift k u t vind, maar, is het bord dan slecht? Of vooral de shift?

Bobagums zijn linears, die vergelijken met browns die tactile zijn zegt weinig, anders dan dat je misschien meer van tactiles bent dan van linears?

Lekker doorknutselen, beetje proberen wat je fijn vind, that's what its all about for me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Henkie schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:00:
[...]

Dat is toch het mooie aan (custom) mechs? Dat je precies vind wat jij fijn vind?

Ik kan goed begrijpen dat je de kleine shift k u t vind, maar, is het bord dan slecht? Of vooral de shift?

Bobagums zijn linears, die vergelijken met browns die tactile zijn zegt weinig, anders dan dat je misschien meer van tactiles bent dan van linears?

Lekker doorknutselen, beetje proberen wat je fijn vind, that's what its all about for me!
Klopt, dat is precies het mooie inderdaad. Het bord is zeker niet slecht, laat ik dat voorop stellen!
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
the-edge schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:01:
[...]

Klopt, dat is precies het mooie inderdaad. Het bord is zeker niet slecht, laat ik dat voorop stellen!
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren ;).
En als je écht eens wilt testen, zag een post langskomen van iemand op /r/MechMarket met iets meer dan 900 aparte switches! :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die mr suit is een mooi bord. Belooft veel goeds, dat filmpje. Zou mij niet verbazen als het net zo’n succes wordt als de jelly of voice. Mij alleen iets te duur en sowieso niet m’n formaat.

Afgelopen week is m’n oog gevallen op de Gingko65 van Wuque en toevallig vandaag nog een paar video’s over uit gekomen. Tot nu toe is iedereen erg positief. Het design is uniek, aluminium behuizing, poron gasket en een redelijke prijs doordat hij bij MK.eu is te bestellen. Ben benieuwd wanneer die geleverd zou gaan worden. Ga hem in ieder geval in de gaten houden, past mooi naast de mode en ikki doordat hij anders is :9 Misschien een mooie vervanger van de vega aangezien ik die gemist heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:45:
Die mr suit is een mooi bord. Belooft veel goeds, dat filmpje. Zou mij niet verbazen als het net zo’n succes wordt als de jelly of voice. Mij alleen iets te duur en sowieso niet m’n formaat.

Afgelopen week is m’n oog gevallen op de Gingko65 van Wuque en toevallig vandaag nog een paar video’s over uit gekomen. Tot nu toe is iedereen erg positief. Het design is uniek, aluminium behuizing, poron gasket en een redelijke prijs doordat hij bij MK.eu is te bestellen. Ben benieuwd wanneer die geleverd zou gaan worden. Ga hem in ieder geval in de gaten houden, past mooi naast de mode en ikki doordat hij anders is :9 Misschien een mooie vervanger van de vega aangezien ik die gemist heb.
@superbok does it again :9

Maaruhm, no-go want geen RGB :+
Erg mooi bord en mykeyboard.eu is ook een plus, erg mooi ook met dat randje rondom! Ga deze zeker in de gaten houden :)

Gabriël AM5

• Sandoor_MBA
superbok schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:45:

Ik kijk ook naar de Gink65 inderdaad. Heb tot nu toe alleen de vid van Alexotos gezien maar die was positief. Hij heeft nog wel een voorkeur voor de Mode65 maar ik vermoed dat het prijsverschil in EU toch wel aanzienlijk zal zijn. Zeker in de martk (voor een e-white of dark grey versie!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:31:
[...]

Ik kijk ook naar de Gink65 inderdaad. Heb tot nu toe alleen de vid van Alexotos gezien maar die was positief. Hij heeft nog wel een voorkeur voor de Mode65 maar ik vermoed dat het prijsverschil in EU toch wel aanzienlijk zal zijn. Zeker in de martk (voor een e-white of dark grey versie!)
Hier is er nog een van Andy, Apiary heeft ook een vod op der twitch. Beide ook erg positief en zeggen dat het het geld meer dan waar is. Als je naar de dollar prijs kijkt is de mode het denk ik wel waard. Maar door alle extra shipping & tax voor EU wordt het al snel een verschil van 150 euro. En dan wordt het wel een lastigere keuze. Sowieso hebben ze natuurlijk beide een andere mount systeem en de opties bij de mode zijn veel groter. Als ik de mode nog niet had besteld zou ik het wel weten in ieder geval. Nog een weekje wachten om te zien wat de euro prijzen zijn met alle extra's. Zat zelf te kijken naar de groen/ zwart voor met GMK botanical, of de volledige e-white.
superbok schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:08:
[...]

Hier is er nog een van Andy, Apiary heeft ook een vod op der twitch. Beide ook erg positief en zeggen dat het het geld meer dan waar is. Als je naar de dollar prijs kijkt is de mode het denk ik wel waard. Maar door alle extra shipping & tax voor EU wordt het al snel een verschil van 150 euro. En dan wordt het wel een lastigere keuze. Sowieso hebben ze natuurlijk beide een andere mount systeem en de opties bij de mode zijn veel groter. Als ik de mode nog niet had besteld zou ik het wel weten in ieder geval. Nog een weekje wachten om te zien wat de euro prijzen zijn met alle extra's. Zat zelf te kijken naar de groen/ zwart voor met GMK botanical, of de volledige e-white.
De mode is schitterend maar inderdaad de overige kosten rijzen de pan uit. Komt daar nou nog BTW bij? Ik kwam met shopping, BTW en importheffing over de €450 uit geloof ik, dat vind ik best veel tov $330 ofzo :(

Gabriël AM5

• Sandoor_MBA
Vanavond Mr. Suits sale...toch maar even kijken of ik er 1 te pakken kan krijgen. Is een In Stock item btw.
sapphire schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:28:
[...]

De mode is schitterend maar inderdaad de overige kosten rijzen de pan uit. Komt daar nou nog BTW bij? Ik kwam met shopping, BTW en importheffing over de €450 uit geloof ik, dat vind ik best veel tov $330 ofzo :(
Vrees het wel ja. Al hoewel ik ook al een paar keer gelezen heb dat sommige GBs die alleen maar één internationale vendor hebben de waarde lager opschrijven om zo de importkosten te verkleinen. Maar daar reken ik niet op.
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:06:
Vanavond Mr. Suits sale...toch maar even kijken of ik er 1 te pakken kan krijgen. Is een In Stock item btw.
Succes! Hopelijk heb je iets meer dan de 1 minuut tijdens de jelly :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Succes! Hopelijk heb je iets meer dan de 1 minuut tijdens de jelly :/
Binnen 30 seconden uitverkocht helaas een F voor mij....

Er is nog hoop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPsd1VHucPTMPlSvKr37N2bgx_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6sgIrvIFfNnwKEnurjnapjgI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Sandoor_MBA op 19-09-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 21:44
Hoi,

Weet iemand soms een goede webwinkel waar je overzichtelijk alle componenten voor een mechanisch toetsenbord kan bestellen?

AliExpress, Alibaba, miniinthebox, ... Die hebben allemaal een heel onoverzichtelijke search engine. PCB's en volledige toetsenborden staan door elkaar etc. Hopelijk kan iemand mij even leiden naar een goede betrouwbare website waar ik componenten kan bestellen om zo een mechanisch toetsenbord zelf te assembleren. Candykeys was een interessante website, spijtig genoeg waren er geen 100% PCB's beschikbaar...

Alvast bedankt,
R009

Acties:
  • +3 Henk 'm!
R009 schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:36:
Hoi,

Weet iemand soms een goede webwinkel waar je overzichtelijk alle componenten voor een mechanisch toetsenbord kan bestellen?

AliExpress, Alibaba, miniinthebox, ... Die hebben allemaal een heel onoverzichtelijke search engine. PCB's en volledige toetsenborden staan door elkaar etc. Hopelijk kan iemand mij even leiden naar een goede betrouwbare website waar ik componenten kan bestellen om zo een mechanisch toetsenbord zelf te assembleren. Candykeys was een interessante website, spijtig genoeg waren er geen 100% PCB's beschikbaar...

Alvast bedankt,
R009
Dat is vooral omdat mensen precies weten wat ze willen kopen en wanneer het beschikbaar is in deze hobby. Want anders ben je in veel gevallen gewoon te laat en vis je achter het net. Je kijkt op veel sites een beetje naar "voorraad" en "restanten van GB's" Maar die GB restanten staan er zodat je als klant er een goed gevoel over blijft hebben, het is wat "eng" als je 5 maanden na aankoop, terwijl je die nog niet ontvangen hebt, je op de webwinkel de ID en link naar je product ziet verdwijnen...

Als je daarnaast gaat kijken in de dump-put van iedere Chinese fabrikant in die genoemde sites, dan krijg je al helemaal alles door elkaar. Veel van de verkopers die daar hele borden verkopen, hebben ook een eigen webstore. Daar kan je dan gemakkelijker alle onderdelen bij elkaar vinden. Dit hoort een beetje bij de learning curve van de hobby.

Persoonlijk bestel ik werkelijk alleen switches / stabs "los" op Ali en anderen. De extra dingen waarvan je precies weet wat je kunt verwachten. Als ik de keuze heb tussen dat op de pagina's van KBDF of KPRepublic dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. De Chinese markt werkt daarnaast wat anders en heeft heel andere voorkeuren. Dus je kunt met gloed nieuwe switches daar nog wel eens een topper score die pas veel en veel later naar de rest van de wereld komt, maar meestal is het wachten op EU verkooppunten het wel waard.

Om zelf een goed bord te bouwen:

Bestel je een behuizing, PCB (één of meer als reserve), plaat en alles wat erbij hoort. Zoals b.v. die hierboven besproken Owl Labs x Mr. Suit TKL. Dat is een volledig bouwpakket.

Daaraan moet je ALTIJD nog de volgende dingen toevoegen, omdat ze voorkeur zijn:

- Switches.
- Keycaps voor op je switches.
- Stabilizers, je kunt vaak wel vinden welke layouts ondersteund zijn en wat je dus nodig hebt.
- (USB kabel)

Het punt met GB's is dat ze een beperkte oplage hebben. En een beperkte tijd, en daarna wacht je tot de productie is afgerond.

Als je daar nou geen trek in hebt en je wilt een goed Chinees bord bestellen, kan je terecht bij sites als:

https://kbdfans.com/ (Maar ook daar; op = op en dat is vaak) EU proxies zijn Candykeys.com en keygem.store

https://kprepublic.com/

Heeft een heel aantal borden op voorraad, naast Ali-Ex geprijsde switches / stabs etc. Zeker een 10+ keer besteld met succes.

https://ymdkey.com/

Heeft "langlopende GBs", sommige modellen worden stilletjes weer aangevuld heb ik het idee. De kwaliteit heeft mij keer op keer weer positief verrast. Het uitvogelen welke "Kit" je nou precies moet hebben is altijd even lastig, neem er je tijd voor! (Maar dat is op Ali / alibaba nog erger)

https://www.idobao.net/

Niet bij iedereen even geliefd, maar voor de prijzen zeker niet mis. Hun ID80 Crystal is daarnaast gewoon goed te noemen. Ze hebben ook een eigen profiel: MA, voor als je een DSA uniform profiel wilt maar dan 2x zo hoog met een super diep geluid. (maar let wel: HOOG, niet voor als je je handen graag op je bureau laat liggen)

Idobao geeft je er net als GMMK / Keychron / KBDF stabs bij, maar die zijn vrij matig doorgaans. En er zijn waarschijnlijk nog wel meer stores die aan te raden zijn, maar hier kon ik even snel op komen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 21:44
djunicron schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:38:
[...]

Dat is vooral omdat mensen precies weten wat ze willen kopen en wanneer het beschikbaar is in deze hobby. Want anders ben je in veel gevallen gewoon te laat en vis je achter het net. Je kijkt op veel sites een beetje naar "voorraad" en "restanten van GB's" Maar die GB restanten staan er zodat je als klant er een goed gevoel over blijft hebben, het is wat "eng" als je 5 maanden na aankoop, terwijl je die nog niet ontvangen hebt, je op de webwinkel de ID en link naar je product ziet verdwijnen...

Als je daarnaast gaat kijken in de dump-put van iedere Chinese fabrikant in die genoemde sites, dan krijg je al helemaal alles door elkaar. Veel van de verkopers die daar hele borden verkopen, hebben ook een eigen webstore. Daar kan je dan gemakkelijker alle onderdelen bij elkaar vinden. Dit hoort een beetje bij de learning curve van de hobby.

Persoonlijk bestel ik werkelijk alleen switches / stabs "los" op Ali en anderen. De extra dingen waarvan je precies weet wat je kunt verwachten. Als ik de keuze heb tussen dat op de pagina's van KBDF of KPRepublic dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. De Chinese markt werkt daarnaast wat anders en heeft heel andere voorkeuren. Dus je kunt met gloed nieuwe switches daar nog wel eens een topper score die pas veel en veel later naar de rest van de wereld komt, maar meestal is het wachten op EU verkooppunten het wel waard.

Om zelf een goed bord te bouwen:

Bestel je een behuizing, PCB (één of meer als reserve), plaat en alles wat erbij hoort. Zoals b.v. die hierboven besproken Owl Labs x Mr. Suit TKL. Dat is een volledig bouwpakket.

Daaraan moet je ALTIJD nog de volgende dingen toevoegen, omdat ze voorkeur zijn:

- Switches.
- Keycaps voor op je switches.
- Stabilizers, je kunt vaak wel vinden welke layouts ondersteund zijn en wat je dus nodig hebt.
- (USB kabel)

Het punt met GB's is dat ze een beperkte oplage hebben. En een beperkte tijd, en daarna wacht je tot de productie is afgerond.

Als je daar nou geen trek in hebt en je wilt een goed Chinees bord bestellen, kan je terecht bij sites als:

https://kbdfans.com/ (Maar ook daar; op = op en dat is vaak) EU proxies zijn Candykeys.com en keygem.store

https://kprepublic.com/

Heeft een heel aantal borden op voorraad, naast Ali-Ex geprijsde switches / stabs etc. Zeker een 10+ keer besteld met succes.

https://ymdkey.com/

Heeft "langlopende GBs", sommige modellen worden stilletjes weer aangevuld heb ik het idee. De kwaliteit heeft mij keer op keer weer positief verrast. Het uitvogelen welke "Kit" je nou precies moet hebben is altijd even lastig, neem er je tijd voor! (Maar dat is op Ali / alibaba nog erger)

https://www.idobao.net/

Niet bij iedereen even geliefd, maar voor de prijzen zeker niet mis. Hun ID80 Crystal is daarnaast gewoon goed te noemen. Ze hebben ook een eigen profiel: MA, voor als je een DSA uniform profiel wilt maar dan 2x zo hoog met een super diep geluid. (maar let wel: HOOG, niet voor als je je handen graag op je bureau laat liggen)

Idobao geeft je er net als GMMK / Keychron / KBDF stabs bij, maar die zijn vrij matig doorgaans. En er zijn waarschijnlijk nog wel meer stores die aan te raden zijn, maar hier kon ik even snel op komen. Succes!
Hoi djunicron,

Bedankt voor je uitleg. dit geeft me al een beter zicht waar ik moet beginnen. Ik heb de sites even bezocht en wat me wel opvalt is dat er geen 100% PCB's tussen zitten. De meeste zijn 60-65%. Ik zou echt wel willen gaan voor een Full keyboard (104keys). Enig idee of ze die in het verleden al aangeboden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R009 schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:47:
[...]

Hoi djunicron,

Bedankt voor je uitleg. dit geeft me al een beter zicht waar ik moet beginnen. Ik heb de sites even bezocht en wat me wel opvalt is dat er geen 100% PCB's tussen zitten. De meeste zijn 60-65%. Ik zou echt wel willen gaan voor een Full keyboard (104keys). Enig idee of ze die in het verleden al aangeboden hebben?
100% borden ga je niet heel vaak vinden vrees ik. Veel mensen die er wat dieper in duiken hebben duidelijk die voorkeur niet. Het is daarnaast gewoon veel duurder om te maken uit premium materialen. Veel mensen komen daarnaast tot de realisatie dat het helemaal niet prettig is gezien hoe ver je muis dan weg ligt van je keyboard. En het is een stukje elitisme.

96% borden, waarbij de numpad en nav cluster in het midden zijn samengetrokken ga je nog wel tegenkomen. Het luben van dat aantal (nog steeds 100-105) switches en het voorbereiden van zoveel stabs (6,25u spatie en 4 2u 's) zal je nog wel gaan tegenvallen. Nog een reden waarom mensen niet meer keys nemen dan ze doorgaans nodig hebben... YMD Key maakt de prima Melody96, een top mount die mij toch wel positief opviel.

Wat je vaker tegen zal komen is mensen die een 60 / 65 / 75% of TKL bord gebruiken, met een losse numpad unit ernaast. Dan heb je die wel voor de (zeldzame) momenten dat je em nodig hebt. Je kunt deze vaak van budget to matching en premium krijgen. B.v. de (verouderde) KBDF 67mk2 met bijbehorende numpad.

Alternatief; koop een Ducky / Corsiar / Kingston / Steelseries whatever. Vervang de plate stabs voor JWK / Durock Plate stabs. Giet de lege plastic case vol met een laagje siliconen. Desoldeer de Cherry switches en zet er wat dan maar ook in, maar dan met lube en films. Eigen kwaliteit keycap setje erop en je hebt iets een aardige stap beter dan standaard. En de prijs is 4x over de kop gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eagle Creek schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:43:
Heb ik het goed gezien dat de Corsair Gaming K95 RGB Platinum o.a. verkrijgbaar is in Cherry MX Brown, maar de Corsair Gaming K95 RGB Platinum XT uitsluitend met MX Speed?

Op hardware.info review wordt gesproken over "keuze uit verschillen switches waaronder MX Speed" maar in de Pricewatch en in Webshops kom ik alleen MX Speed tegen.
Als je naar de EU website van Corsair gaat, kun je de platinum XT daar ook bestellen. Dan heb je de keuze uit MX Speed en MX Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hmm dit is wellicht het begin van een leuk experiment.
https://www.amazon.com/gp...862ee61ad542ceba9bc7&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:52

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:14:
[...]

Als je naar de EU website van Corsair gaat, kun je de platinum XT daar ook bestellen. Dan heb je de keuze uit MX Speed en MX Blue.
Dank. Ben sinds m'n vraagstelling inmiddels voor de mx speed gegaan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eagle Creek schreef op maandag 20 september 2021 @ 00:00:
[...]

Dank. Ben sinds m'n vraagstelling inmiddels voor de mx speed gegaan.
Vermoedde ik wel, maar dacht vermeld het toch even.
Hoe bevalt de MX speed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakray
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Hey mensen hier ik had een vraag wat betreft het luben van je switches. Overal word gezegd dat de Krytox205 het beste is maar ook meteen moeilijkst te vinden. Als ik er een vind is het met verzend vaak meteen 50eu+ zag wel G-Lube van Glorious in stock maar heel weinig info verder over te vinden dus geen idee of dat een goed alternatief is.

Maar mijn vraag eigelijk was dus welke grease/oil jullie gebruiken voor je switches? (mijn switches zijn Outemu Browns) en/of er een plek is waar je Krytox affordable kan halen of wat mischien een goed alternatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:55
Sakray schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:22:
Hey mensen hier ik had een vraag wat betreft het luben van je switches. Overal word gezegd dat de Krytox205 het beste is maar ook meteen moeilijkst te vinden. Als ik er een vind is het met verzend vaak meteen 50eu+ zag wel G-Lube van Glorious in stock maar heel weinig info verder over te vinden dus geen idee of dat een goed alternatief is.

Maar mijn vraag eigelijk was dus welke grease/oil jullie gebruiken voor je switches? (mijn switches zijn Outemu Browns) en/of er een plek is waar je Krytox affordable kan halen of wat mischien een goed alternatief is?
Eerder heb ik deze grease besteld, maar nog niet gebruikt. Het bestellen en verzenden ging zeer snel, maar ik kan nog geen ervaringen met je delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Sakray schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:22:

Krytox 205G0 wordt algemeen gebruikt en is inderdaad stervensduur. Ook wordt Tribosys 3203 of 3204 wel gebruikt voor tactile switches zoals die van jou.

Aangezien je voor het eerst gaat luben en je geen superexclusieve switches gebruikt, denk ik dat je prima uit kan met de G-lube. Kijk vooral ook naar wat tutorials op YT en neem je tijd. Ik vind het het absoluut waard.
De G-lube heb ik zelf geen ervaring mee maar de reviews zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:30

Whaam

Meer beter

En wat shops betreft, loob.no is een goede met van alles op voorraad. Verzonden vanuit de EU.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Whaam schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:23:
En wat shops betreft, loob.no is een goede met van alles op voorraad. Verzonden vanuit de EU.
Goed wel maar ik vind ze erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Valt wel mee toch? Verschil bij 5ml/10g is redelijk minimaal.

Loob.no: 13,18 EUR en 6,58 EUR shipping (zonder eventuele transactiekosten omdat de prijs in NOK is)
Mykeyboard.eu: 14 EUR en 5 EUR shipping
Keygem.store: 15,46 EUR en 5,88 EUR shipping
Splitkb.com: 14,50 EUR (met korting blijkbaar?) en 4,95 EUR shipping
Eloquent Clicks: 14,40 EUR en 6,90 EUR shipping

@Sakray tevens zo goed als alle plekken waar je Krytox en Tribosys kunt krijgen in Europa
@Whaam Noorwegen is niet de EU :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goindown
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-09 23:04
Op 42keebs is het 33% goedkoper met 5 euro verzendkosten (nu niet op voorraad), alleen weet ik niet zeker of het echte Krytox GPL205G0 is aangezien het nogal snel leek te scheiden. De verkoper beweert dat het echt is en dat het scheiden van de lube normaal is, maar het lijkt me eerder een zelfgemaakte mix is van GPL205G2 en GPL105 zonder bindmiddel.

Ervaren jullie dit ook met lube van de shops die @Cebby benoemd? Wat is nu de echte consistentie van GPL205G0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Klopt, maar ze verzenden vanuit Zweden, da’s wel EU :)

Had ik duidelijker kunnen opschrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goindown schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:47:
Op 42keebs is het 33% goedkoper met 5 euro verzendkosten (nu niet op voorraad), alleen weet ik niet zeker of het echte Krytox GPL205G0 is aangezien het nogal snel leek te scheiden. De verkoper beweert dat het echt is en dat het scheiden van de lube normaal is, maar het lijkt me eerder een zelfgemaakte mix is van GPL205G2 en GPL105 zonder bindmiddel.

Ervaren jullie dit ook met lube van de shops die @Cebby benoemd? Wat is nu de echte consistentie van GPL205G0?
205G0 moet je zeker keer op keer doorroeren. Van die kleine 2ml potjes koop ik liever niet meer, want tegen de tijd dat ze aankomen is daar vaak alle olie al uitgelopen. Nog steeds wel te gebruiken hoor, maar dan mix ik graag zelf nog wat bij.

Maar ook de grote Chemoux potten of Krytox brand tubes ontmengen erg. Als je b.v. zo'n 25gr tube opent, hoe hard je ook heb geknepen vooraf, komt er gewoon eerst 3ml 105 uit. En het laatste beetje moet je em voor open snijden en is dan droog.

Dat gezegd hebbende, er zijn zeker vendors die het zelf mengen, maar dan betaal je vaak ook (iets) minder en noemen ze het gewoon geen 205g0.

Altijd even doorroeren dus en op gewicht in porties mengen als je super consistent wilt zijn. Maar voor de meeste mensen en voor de keyboard toepassing is dat vaak ook weer niet heel belangrijk. Als je zelf van die potjes gaat uitvullen en dan op gewicht een gram maakt en dat doorroert iedere 5 switches en het in een paar sessies op maakt komt het wel goed.

Wat ik daarnaast ook nog merk is dat als je switches een dag of 7 a 10 gebruikt en je de veren niet met olie behandeld, er toch 105 aan lijkt te zitten aan de onderkant. Na de rails doe ik de onderkant van de housing helemaal niet meer, daar loopt toch bij gebruik al 105 uit die uiteindelijk toch overal zit, ook als je zoals het hoort zeer spaarzaam heb gesmeerd. En ja, na een jaar of 3 is alle 105 van je veren afgelopen. Heb nu meer en meer 106 gebruikt en dat bevalt me eigenlijk beter. Ben benieuwd of dat langer mee gaat. We gaan het merken als ik zin heb om over 3 jaar+ nog eens wat switches open te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakray
Cebby schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:28:

Loob.no: 13,18 EUR en 6,58 EUR shipping (zonder eventuele transactiekosten omdat de prijs in NOK is)

@Sakray tevens zo goed als alle plekken waar je Krytox en Tribosys kunt krijgen in Europa
https://www.eloquentclick...grease-gpl-205g0-5ml-9gr/ Deze site is dat de echte Krytox? Sticker ziet er wat anders uit dan die ik in meeste youtube videos zag maar als dat maar 20eu is haal ik liever dat dan Glorious Lube for 16+verzend nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
Cebby schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:28:

Toevallig ook ervaring met aanschaffen van dielectic grease? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sakray schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:00:
[...]

https://www.eloquentclick...grease-gpl-205g0-5ml-9gr/ Deze site is dat de echte Krytox? Sticker ziet er wat anders uit dan die ik in meeste youtube videos zag maar als dat maar 20eu is haal ik liever dat dan Glorious Lube for 16+verzend nee?
Ze kopen de Krytox in in grotere potten dus ze moeten dat zelf wel verdelen, de enige plek waar ik een Krytox branded container heb gezien zijn de tubes bij Keygem. Dus daar moet je dat zeker niet op beoordelen.

Ben persoonlijk het meest fan van de MyKeyboard en SplitKB. Omdat ik de crew van die eerste graag mag en omdat die tweede in Nederland zit. Prijstechnisch maakt het gewoon weinig uit.

Krytox heeft wel mijn voorkeur over Glorious Lube. Daar heb ik niet zoveel goede verhalen over gehoord. Eventueel kun je ook 3204 of 3203 overwegen, browns blijven tactiles en die zijn daar ook wel prima voor.
Lyrics schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:59:
[...]

Toevallig ook ervaring met aanschaffen van dielectic grease? :P
https://www.bol.com/nl/nl...am-tube/9200000129694822/

Griffon siliconenvet werkt ook, alleen veel minder lang en minder goed. Want het loopt redelijk makkelijk van de stabilisers af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
Cebby schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:10:

Griffon siliconenvet werkt ook, alleen veel minder lang en minder goed. Want het loopt redelijk makkelijk van de stabilisers af.
Da's nou juist waar ik vanaf wil. Voorheen gebruikte ik gewoon m'n Krytox, en dat werkt prima, maar niet bijzonder lang. Is net wat te dun. Dat dan maar eens proberen. Moet blijkbaar werken aan m'n Google-skills, want die ben ik niet eerder tegen gekomen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakray
Lyrics schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:22:
[...]

Da's nou juist waar ik vanaf wil. Voorheen gebruikte ik gewoon m'n Krytox, en dat werkt prima, maar niet bijzonder lang. Is net wat te dun. Dat dan maar eens proberen. Moet blijkbaar werken aan m'n Google-skills, want die ben ik niet eerder tegen gekomen! 8)7
Hoe lang blijft t luben zitten dan en hoevaak luben jullie je board? Ik dacht dat na 1x zorgvuldig luben het wel een behoorlijke tijd mee moet kunne gaan nee? Best grappig heb veel youtube vids gekeken maar geen een die hier eigelijk iets over zegt

edit: Nu had ik nog een klein vraagje het blijkt dat Outemu Switches moeilijker te opene zijn dan cherry's nu zat ik aan zon simpele switch opener te denke maar werke die wel op de Outemu switches ook of zijn die alleen designed voor Cherry's?

[ Voor 16% gewijzigd door Sakray op 21-09-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Sakray schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:34:
[...]

edit: Nu had ik nog een klein vraagje het blijkt dat Outemu Switches moeilijker te opene zijn dan cherry's nu zat ik aan zon simpele switch opener te denke maar werke die wel op de Outemu switches ook of zijn die alleen designed voor Cherry's?
Outemu zijn Cherry clones qua design dus die zou je met een conventionele switch opener moeten kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:52:
[...]

Outemu zijn Cherry clones qua design dus die zou je met een conventionele switch opener moeten kunnen openen.
Alle MX style switches zijn in principe clones, ook Kailhs. Dus dat zegt echt werkelijk niets.

Kan niet heel goed vinden in Google, dus het zal aan de switches liggen die je hebt @Sakray. Maar wat ik zie is het mogelijk dat het Kailh-style clips zijn. Verschil kun je hier vinden.

Ik vind die persoonlijk makkelijker om te openen, gewoon even spanningzoeker onder de clipjes aan beide kanten en ze zijn los.
[...]

Hoe lang blijft t luben zitten dan en hoevaak luben jullie je board? Ik dacht dat na 1x zorgvuldig luben het wel een behoorlijke tijd mee moet kunne gaan nee? Best grappig heb veel youtube vids gekeken maar geen een die hier eigelijk iets over zegt
De lube vergaat niet, dus tenzij je niet meer tevreden bent kun je je bord gewoon blijven gebruiken zonder je switches opnieuw te luben.

Totaal andere vraag: wat voor Outemu switches heb je exact? Zijn het de "dust-proof" varianten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
[...]

Stabs zijn een ander verhaal dan switchen, en daarbij hangt een beetje af van wat je hebt gebruikt. Voor de housing is 205g0 prima, maar voor de wire is 't wellicht wat te dun. Dit zorgde er voor dat ik ongeveer om de 6 maanden (of wanneer ik de rattle spuugzat was) de stabs opnieuw heb gedaan. Voordeel van hotswap en plate-mounted stabs :)

Ondertussend dielectic grease besteld, eens zien of dat wat is! In ieder geval dikker, dus de rattle zou minder moeten zijn, en hopelijk blijft dat langer zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Lyrics schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:46:
[...]

Stabs zijn een ander verhaal dan switchen, en daarbij hangt een beetje af van wat je hebt gebruikt. Voor de housing is 205g0 prima, maar voor de wire is 't wellicht wat te dun. Dit zorgde er voor dat ik ongeveer om de 6 maanden (of wanneer ik de rattle spuugzat was) de stabs opnieuw heb gedaan. Voordeel van hotswap en plate-mounted stabs :)

Ondertussend dielectic grease besteld, eens zien of dat wat is! In ieder geval dikker, dus de rattle zou minder moeten zijn, en hopelijk blijft dat langer zitten...
Ik gebruik dieelectric grease en ik ben niet onverdeeld positief. De stabs ratelen niet, maar voelen soms wel wat sponzig aan. Ik weet niet of het aan het vet ligt maar in ieder geval heb ik nu bij loob BDZ.g lube besteld. Dat schijnt beter te werken voor stabs. Binnenkort ga ik dat proberen op mijn volgende build, ben benieuwd of het werkt. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:53:
[...]

Ik gebruik dieelectric grease en ik ben niet onverdeeld positief. De stabs ratelen niet, maar voelen soms wel wat sponzig aan. Ik weet niet of het aan het vet ligt maar in ieder geval heb ik nu bij loob BDZ.g lube besteld. Dat schijnt beter te werken voor stabs. Binnenkort ga ik dat proberen op mijn volgende build, ben benieuwd of het werkt. Iemand hier ervaring mee?
Toevallig heb ik afgelopen weekend de switches op m'n 67lite veranderd en gelijk m'n stabs weer opnieuw gedaan. Begonnen na een half jaar weer een beetje te ratelen. Had al een paar weekjes een bakje BDZ.g liggen en nu dus eindelijk kunnen gebruiken. Zou het willen omschrijven als een mix tussen 205G0 en dieelectric grease. Het is dikker dan 205 maar dunner dan de grease en met de eerste stab werd het een beetje een zooitje. Op een gegeven moment zat het overal en nergens, maar met de 2de ging het al beter en de rest ging perfect. Tot nu toe geen tik of andere ratel geluiden te horen. En omdat het wat dikker is dan 205, wat ik er eerst op had zitten, blijft het hopelijk ook wat langer goed. Mag ook wel wat kost ook veel meer. Ben erg zuinig geweest met de hoeveelheid, maar heb het idee dat je sowieso veel minder hoef te gebruiken dan de alternatieven. Ben benieuwd naar de lange termijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakray
Cebby schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:21:
[...]

Alle MX style switches zijn in principe clones, ook Kailhs. Dus dat zegt echt werkelijk niets.

Kan niet heel goed vinden in Google, dus het zal aan de switches liggen die je hebt @Sakray. Maar wat ik zie is het mogelijk dat het Kailh-style clips zijn. Verschil kun je hier vinden.

Ik vind die persoonlijk makkelijker om te openen, gewoon even spanningzoeker onder de clipjes aan beide kanten en ze zijn los.

[...]

De lube vergaat niet, dus tenzij je niet meer tevreden bent kun je je bord gewoon blijven gebruiken zonder je switches opnieuw te luben.

Totaal andere vraag: wat voor Outemu switches heb je exact? Zijn het de "dust-proof" varianten of niet?
Goede vraag ik denk dat het de standaard Outemu Brown's zijn die meegekwamen met de Tecware Phantom TKL board een hotswappable boardje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:39

muhda

Time & Space traveler

Mirage schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:04:
Ben sinds een week in het bezit van een ZSA moonlander.
Hoe bevalt de Moonlander? De prijs en importkosten houden mij nog en beetje tegen maar ik denk er aan om toch binnenkort te gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sakray schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:56:
[...]

Goede vraag ik denk dat het de standaard Outemu Brown's zijn die meegekwamen met de Tecware Phantom TKL board een hotswappable boardje wel
Zo te zien zijn dat de normale, dus dan is het goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49
muhda schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:01:
[...]

Hoe bevalt de Moonlander? De prijs en importkosten houden mij nog en beetje tegen maar ik denk er aan om toch binnenkort te gaan bestellen.
Ik ben snel in de Rabbit hole gevallen qua switches.

Maar qua typecomfort van dit toetsenbord wil ik eigenlijk nooit meer terug naar iets anders.Het tikt zo ontieglijk comfortabel dat direct 2 collega's ook overtuigd waren en 1 er ook al meteen een besteld heeft nadat hij een klein uurtje op mijn moonlander heeft zitten tikken.

De originele switches die ik erin had waren de kailh box brown. Erg fijne switches hoor dat zeker!

Ik neem hem vrijwel iedere avond mee naar huis en ook dat staat me niet tegen. Natuurlijk zitten er in het tenting systeem kleine minpuntjes omdat je tools nodig hebt om het op te zetten en de bijgeleverde USB en TRRS kabel vind ik tegenvallen qua premium gevoel als je ziet wat je er totaal voor betaald.

Ik heb hem zelf betaald overigens maar op de zaak laten afleveren en dus ook het btw nummer van de zaak ingevuld. ik heb dus 0 btw of import betaald. Die collega ook niet overigens. Nu kan dit natuurlijk verschillen maar ik ben blij dat er niet nog extra kosten bijkwamen.

Qua leercurve kwam ik erachter dat mijn linkerpink niet volledig meedeed in 10 vingers blind tikken. Dit moest ik mijzelf dus wel aanleren met een Moonlander maar ik had binnen 2 weken de smaak volledig te pakken. Als je niet 10 vingers op de juiste manier blind tikt kan het dus wel een aardige leercurve worden denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Mirage op 21-09-2021 16:25 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Morgen gaat de Ginkgo 65 in de verkoop. Voor de EU is de vendor Mykeyboards.

Prijzen zijn allesinds redelijk met EUR 266 voor een kit. Een 'budget' board dus maar wel met een goed geluid zoals je op de informatie site kunt vinden bij verscheidene reviews.

Check het even als je interresse hebt, ik ga meedoen in deze GB.

Fotoalbum

Afbeeldingslocatie: https://ginkgo65.com/assets/img/bg-sm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je bent mij voor, wilde hem ook nog posten voor morgen. Ga ook mee doen, binnenkort jarig dus mooi cadeautje voor mijzelf. Ben alleen nog wel aan het twijfelen over de kleur. Wilde eerst groen doen voor met GMK Botanical maar denk dat de ze onderling te veel verschillen om mooi te zijn met elkaar. M’n mode is wit dus wil die eigenlijk ook niet. Blijft er alleen zwart of silver over…. Misschien silver met GMK Metropolis? Ga denk ik ook voor een extra carbon fibre plaat (en pcb natuurlijk). Even afwachten hoeveel de extra platen kosten.

• Sandoor_MBA
@superbok Ik heb gekozen voor de grijze en heb er een extra brass plate bij gekocht. net onder de 300 piek gebleven.

Nu wachten op GMK Rudy R2 op 1 oktober |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 12:41
Ga binnenkort dan voor het eerst ook maar keycaps in een group buy kopen:
Milkyway Demon Girl

Zat nog te twijfelen toen het nog GMK zou worden, maar nu ze overgestapt zijn op Milkyway is alle twijfel weg. PBT, goedkoper (volgens mij dan, $90 voor de core set klinkt goed iig) en de verwachte shipping time is maar 3-4 maanden na het einde van de GB :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Gisteren nieuwe keycaps binnen; Akko NEON. Dit is een set die 'geinspireerd' is op de GMK Laser.
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51fbjpMITLL._AC_SL1000_.jpg

De verpakking is op zich al een beleving op zich. Een soort koffertje waarin de keycaps zitten met een sleeve er overheen. Absoluut de mooiste keycap verpakking die ik ken. Groot nadeel is alleen dat je de caps er met een keycap puller uit moet halen omdat ze zo vast zitten.

De keycaps zijn doubleshot PBT. De letters zijn mooi clean en regelmatig en ook op de modifyers zijn de letters regelmatig en netjes. En er zit nog een aantal novelties bij. De caps hebben verder een fijne structuur, met wat textuur. Prettig om op de typen.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben! Had tegelijkertijd een setje HK Gaming keycaps binnen gekregen maar die gaan weer terug omdat ik deze hou.

Overigens bestelde ik ze bij Amazon.de waar ze veel goedkoper waren dan op de NL'se site en ook nog met een coupon van 5 EUR. Omdat ze zo goed bevallen heb ik ook de AKKO Macaw set (nautulis cloon) besteld.
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61uHRnk6APL._AC_SL1000_.jpg

Al met al een aanrader als je een goede, niet te dure set wil en kan accepteren dat ze het ontwerp hebben gejat.

[ Voor 6% gewijzigd door Sandoor_MBA op 24-09-2021 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
InTheDisorder schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:42:
Ga binnenkort dan voor het eerst ook maar keycaps in een group buy kopen:
Milkyway Demon Girl

Zat nog te twijfelen toen het nog GMK zou worden, maar nu ze overgestapt zijn op Milkyway is alle twijfel weg. PBT, goedkoper (volgens mij dan, $90 voor de core set klinkt goed iig) en de verwachte shipping time is maar 3-4 maanden na het einde van de GB :o
Wat is toch die obsessie van keyboard enthousiastelingen met de kleur baby roze? Sowieso zie ik altijd veel super cutesie pastel builds die mijn nichtje van 9 geweldig zou vinden. :P Ieder zijn ding natuurlijk, maar het is wel opvallend.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Sandoor_MBA schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:07:
Gisteren nieuwe keycaps binnen; Akko NEON. Dit is een set die 'geinspireerd' is op de GMK Laser.
[Afbeelding]

De verpakking is op zich al een beleving op zich. Een soort koffertje waarin de keycaps zitten met een sleeve er overheen. Absoluut de mooiste keycap verpakking die ik ken. Groot nadeel is alleen dat je de caps er met een keycap puller uit moet halen omdat ze zo vast zitten.

De keycaps zijn doubleshot PBT. De letters zijn mooi clean en regelmatig en ook op de modifyers zijn de letters regelmatig en netjes. En er zit nog een aantal novelties bij. De caps hebben verder een fijne structuur, met wat textuur. Prettig om op de typen.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben! Had tegelijkertijd een setje HK Gaming keycaps binnen gekregen maar die gaan weer terug omdat ik deze hou.

Overigens bestelde ik ze bij Amazon.de waar ze veel goedkoper waren dan op de NL'se site en ook nog met een coupon van 5 EUR. Omdat ze zo goed bevallen heb ik ook de AKKO Macaw set (nautulis cloon) besteld.
[Afbeelding]

Al met al een aanrader als je een goede, niet te dure set wil en kan accepteren dat ze het ontwerp hebben gejat.
Jaaa die onderste staat op mijn lijstje om een fallout themed bord mee te maken. Fijn om te lezen dat de kwaliteit goed is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:06:
Had je dit nog gedaan? Zag dat ze alle WKL en WK borden hebben omgedraaid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sandoor_MBA heb ook de grijze gekocht, een Carbon fiber plaat en een extra pcb.

Las gisteren dat de ikkis zijn binnengekomen bij MK.eu en dat ze al begonnen zijn met het verzenden. Zal niet meer zo heel lang duren voordat hij er is. Benieuwd wat voor volgorde ze doen. Als ze het gewoon op order nummer doen zal ik er snel bij zitten.

@Cebby whut?! Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Ruilen lijkt mij ook niet echt handig….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
superbok schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:40:
[...]

Las gisteren dat de ikkis zijn binnengekomen bij MK.eu en dat ze al begonnen zijn met het verzenden. Zal niet meer zo heel lang duren voordat hij er is. Benieuwd wat voor volgorde ze doen. Als ze het gewoon op order nummer doen zal ik er snel bij zitten.

@Cebby whut?! Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Ruilen lijkt mij ook niet echt handig….
Ze zijn vooral begonnen met uitprinten van labels van ikki's volgens mij, want dat gaat nog handmatig. Ongeveer 100 dozen met toetsenborden dus ze moesten ze al in het kantoor stallen omdat in het warenhuis niet echt plek meer was vanwege GMK Dracula, Deep Navy en Cypher.

Ik heb in ieder geval m'n tracking en factuur ontvangen.

---

Hele uitleg over Mr. Suit staat hier: https://longing-scar-923....1080b4bd3b3c5ee97a5674864

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die Macaw heb ik, inderdaad een mooie set (Neon ook!! :9). Ik wilde ze op mijn GK68 gaan gebruiken als de KBD67 lite er is...maarja :(

Over de Ginko65, ik twijfel nog. Vind het gebrek aan backlight toch wel een ding en om nou weer even €250 in een gat te gooien :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:34:
[...]

Had je dit nog gedaan? Zag dat ze alle WKL en WK borden hebben omgedraaid :+
Gedaan is een groot woord - ik heb een poging gewaagd maar ondanks dat ik de F5 knop rijkelijk heb gebruikt en binnen 30 seconden probeerde af te rekenen, was ik te laat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:16:
[...]

Gedaan is een groot woord - ik heb een poging gewaagd maar ondanks dat ik de F5 knop rijkelijk heb gebruikt en binnen 30 seconden probeerde af te rekenen, was ik te laat :-(
Nu op zich niet ontevreden met die gebeurtenis? :P

Als je er echt een wilt misschien even Mechmarket en marketplace channels in Discords in de gaten houden? Denk dat mensen toch wel graag hun eigen keuze voor het bord willen hebben dus er komen er vast een heel aantal te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:24:
[...]

Nu op zich niet ontevreden met die gebeurtenis? :P

Als je er echt een wilt misschien even Mechmarket en marketplace channels in Discords in de gaten houden? Denk dat mensen toch wel graag hun eigen keuze voor het bord willen hebben dus er komen er vast een heel aantal te koop.
Ja goede tip, ik kijk dagelijks op mechmarket dus als er een mooie voorbij komt sla ik misschien wel toe. Maar als ik de prijzen zie die voorde Jelly worden gevraagd 8)7 Gelukkig komen de borden snel bij de mensen aan dus we weten het over een paar weken. Ik verwacht eigenlijk veel mensen die gaan vragen om te ruilen.

En anders: Jeylly, Mr. Suit en Think 6.5 staan allen op de 'misschien-ooit-bij-een-goede deal-lijst'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb jaren een Steelseries keyboard gehad met Cherry-black keys. Bij mijn emigratie is dat toetsenbord in Nederland achter gebleven. Toen ik een nieuwe computer kocht, moest daar natuurlijk weer een mechanisch keyboard bij. Dat werd een Corsair K68, die op voorraad was bij een lokale computerboer.

Na ongeveer een jaar op de K68 getyped te hebben wilde ik terug naar een keyboard met Cherry-black keys. Vind de net wat zwaardere aanslag wat fijner. Daarom een Leopold FC900R aangeschaft, in stemmig two-tone white/beige:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyOvzxrGAF65p2X2L96V8rf-HoQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HrI1C3uR1kGgEpKibr8uOjQN.jpg?f=user_large

Als kers op de taart is mijn vrouw in haar nopjes met de K68 :+

[ Voor 6% gewijzigd door Niekleair op 24-09-2021 20:26 ]

[img]error.jpg[/img]

• Sandoor_MBA
superbok schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:40:
@Sandoor_MBA heb ook de grijze gekocht, een Carbon fiber plaat en een extra pcb.

Gefeliciteerd met je aankoop - lijkt alsof we samen op de Wuque trein zitten 8)

Ik kan echt niet wachten op de IKKI eerlijkgezegd - de verwachtingen zijn hoog gespannen. Verheug me er echt op om dit bord te gaan bouwen.

Mijn eerste build wordt:
-Ikki68 Charchoal
- FR4 plate
- OA stabs lubed en holee modded
- Gat black Inks V2 filmed and lubed
- Akko Marcaw keycaps

Waar ik nog over twijfel zijn 1) Poron of Silicon gaskets 2)welke foam past bij deze build. Jij of anderen daar nog gedachten over? O+

• Cebby
  • Niet online
Die van mij gaat mee naar de uni en werk. Dus het worden sowieso Boba U4s, denk de PC plate. Geekark BoW erop met blauwe accents die ik afgelopen week heb gekocht van iemand. Relatief onopvallend zodat ik m eventueel kan laten staan.

Weet niet helemaal welke gaskets het gaan worden, wel zin om dingen uit te proberen met die chips enzo. Met silent switches heeft foam niet per se heel veel invloed dus ga daar niet echt naar kijken zelf. Maar ik heb m'n Primus opnieuw moeten bouwen omdat m'n PCB dood was en heb daar nu weer de plate foam toegevoegd en weet nog niet helemaal of ik dit fijner vind dan zonder de foam. Is weer even wennen misschien.

Je kunt gewoon alles proberen in ieder geval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:50:
Die van mij gaat mee naar de uni en werk. Dus het worden sowieso Boba U4s, denk de PC plate. Geekark BoW erop met blauwe accents die ik afgelopen week heb gekocht van iemand. Relatief onopvallend zodat ik m eventueel kan laten staan.
Denk dat die van mij ook naar werk gepromoveerd gaat worden. Zo ja, dan met de HK Gaming BoW (evt. met blauwe accenten >:) ) en dan wellicht met tactiles of de PC plate en de Black Inks.

Geluid is niet direct een issue omdat ik een prive kantoor heb maar het geluid hoeft niet heel de gang over natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Here we go again - Bubble 75

Aangezien ik de Mr. Suit en de Jelly gemist heb, ga ik wellicht voor de Bubble 75.

Ziet er goed uit en klinkt fantastisch als je het mij vraagt:

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Iemand die een ZSA Moonlander heeft gekocht? Wat is je ervaring en wat was je levertijd? Ik zit er aan te denken om er één te gaan kopen. 🙂

• Sandoor_MBA
CerandoX.nl schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:05:
Iemand die een ZSA Moonlander heeft gekocht? Wat is je ervaring en wat was je levertijd? Ik zit er aan te denken om er één te gaan kopen. 🙂
Scroll even naar boven; er was eerder deze week iemand die er 1 had gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:29:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop - lijkt alsof we samen op de Wuque trein zitten 8)

Ik kan echt niet wachten op de IKKI eerlijkgezegd - de verwachtingen zijn hoog gespannen. Verheug me er echt op om dit bord te gaan bouwen.

Mijn eerste build wordt:
-Ikki68 Charchoal
- FR4 plate
- OA stabs lubed en holee modded
- Gat black Inks V2 filmed and lubed
- Akko Marcaw keycaps

Waar ik nog over twijfel zijn 1) Poron of Silicon gaskets 2)welke foam past bij deze build. Jij of anderen daar nog gedachten over? O+
Haha, volgens mij ook. Tot nu toe erg tevreden met ze. Jammer van de vertraging die ze hadden, maar dat viel reuze mee eigenlijk. Hopelijk als ik het zo in m’n handen heb nog steeds zo tevreden. Eerste build ga ik ook doen met de fr4 plate en oa stabs. Ga m’n Durock poms er al eerste in doen voor de clack. Ga beginnen met de poron gaskets, die geven iets meer flex als het goed is. En dan een beetje kijken hoeveel chips ik er in doe en waar. Kan ook niet wachten om er mee te spelen :9~

Bubble ziet er mooi uit maar sla over, al genoeg gekocht afgelopen maanden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
In other news: heeft iedereen de nieuwe group buy voor deskmats al gezien op Keygem?

https://keygem.store/coll.../group-buy-deskmat-arcana

Ik ben zelf erg te spreken over de elixer variant en voor 22 euro een mooie aanvulling!
Heb de space dust keycap set besteld en dit lijkt me een mooie aanvulling erop

In de tussentijd net als jullie zit ik in spanning te wachten op de ikki68 shipping information.

Ik kreeg gister al wel bevestiging dat mijn bongo cat badge was verstuurd :+ "it's something"

[ Voor 8% gewijzigd door YaaD op 27-09-2021 10:31 ]

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:15

Flapmo

and back is gigi!

GMK DMG R3 is live voor wie eerder gemist heeft.

https://omnitype.com/prod...et?variant=41393389469865

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Is toch veel makkelijker om te bestellen in Europa? https://oblotzky.industries/products/gmk-dmg-3

Geen torenhoge shipping, BTW inclusief en het gaat niet eerst vanuit Duitsland naar de US om dan terug te komen :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:15

Flapmo

and back is gigi!

Cebby schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:23:
[...]

Is toch veel makkelijker om te bestellen in Europa? https://oblotzky.industries/products/gmk-dmg-3

Geen torenhoge shipping, BTW inclusief en het gaat niet eerst vanuit Duitsland naar de US om dan terug te komen :S
Oops ja sorry. Heb hem niet nodig dus plakte even snel de eerste link en idd niet de eu proxy :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Its happening boys! @superbok @Cebby - vandaag pakketje van DPD met verzender Tarpit BVBA!

(Tarpit is de eigenaar van mykeyboard)

Dus de Ikki is onderwewg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:00:
Its happening boys! @superbok @Cebby - vandaag pakketje van DPD met verzender Tarpit BVBA!

(Tarpit is de eigenaar van mykeyboard)

Dus de Ikki is onderwewg!
Die van mij is inderdaad ook gistermiddag opgehaald bij het kantoor en kan vandaag al bezorgd worden. Ben alleen waarschijnlijk niet thuis ;(

Ze waren op ongeveer 50% met het verzenden van de wired charcoal. De rest komt daar nog achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cebby @Sandoor_MBA Nice8)

Nou de soap met Candykeys duurt gewoon lekker voort, wat een amateuristisch gedoe daar zeg. Gisteren een mailtje gestuurd dat het ondertussen 2 maanden gelden is dat ik mijn PCB ter vervanging naar ze heb opgestuurd maar nog nog niets gehoord heb en wanneer ik een vervanger kan verwachten.
Vanmorgen kreeg ik een 'auto-reply' dat ze ivm. vakantie druk bezig zijn de achterstanden weg te werken, bewust tussen aanhalingstekens want dit is wel een erg trage auto-reply :+

Benieuwd of ik meer terug krijg dan de nietszeggende on-liner vorige maand. Verder is er echt werkelijk 0 communicatie van hen uit. Zelfs de discord is het zoeken naar iets zinnigs over de KBD67 lite :(
Ik vrees dat het doorgeduwd word naar R3, kan ik net zo goed gaan wachten op de R2 van de Ikki68 ondertussen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
sapphire schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:32:

Benieuwd of ik meer terug krijg dan de nietszeggende on-liner vorige maand. Verder is er echt werkelijk 0 communicatie van hen uit. Zelfs de discord is het zoeken naar iets zinnigs over de KBD67 lite :(
Ik vrees dat het doorgeduwd word naar R3, kan ik net zo goed gaan wachten op de R2 van de Ikki68 ondertussen.
Balen man dat het zo lang duurt. Vraag me af of het probleem niet gewoon bij KBDfans ligt in de zin dat ze geen PCB's kunnen leveren. Had je daar al een antwoord op?

Doet natuurlijk niks af aan het feit dat Candykeys wel gewoon een normaal mailtje had kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van mij is ook al opgehaald gisteren, maar helaas nog op het 2e depot in België. Hopelijk komt het morgen binnen. Zolang het voor het weekend is ben ik eigenlijk tevreden, maar dat moet wel lukken. De ene keer is dpd snel en heb ik het dezelfde dag nog binnen, andere keren duurt het 4 werkdagen. Ik wacht in spanning af :D

@sapphire als je moet wachten op r3 zou het wel echt schandalig zijn eigenlijk. Zag wel vorige week dat je weer het pcb bij kdbfans zelf kan bestellen, maar andere EU vendors hebben nog niets, hopelijk is er een lading onderweg. Zag op de discord wel laatst iemand die een tijdelijke wireless pcb heeft gekregen, maar geen idee hoe sta verder is geregeld. Vraag mij af of het alleen bij Candykeys zo rommelig is gegaan, of ook bij andere vendors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:40:
[...]

Balen man dat het zo lang duurt. Vraag me af of het probleem niet gewoon bij KBDfans ligt in de zin dat ze geen PCB's kunnen leveren. Had je daar al een antwoord op?

Doet natuurlijk niks af aan het feit dat Candykeys wel gewoon een normaal mailtje had kunnen sturen.
Ja er schijnen veel defecten te zijn of zoiets begreep ik hier uit het topic wat dan weer uit de discord/community komt.
Buiten dat is er zoals ik zei letterlijk 0 communicatie vanuit Candykeys, zelf aantal mailtjes gestuurd, bericht op discord maar behalve loze oneliners niets. Afspraak die in de mail staat was/is dat ik de PCB zou opsturen en ze een vervanger zouden opsturen (die verkeerde was ook een fout aan hun kant). Ondertussen 2~3 maanden verder en ik heb een behuizing, wat stabs, schroefjes, kabel en draagtas twv €140+ ofzoiets.

@superbok Ik had een wireless en zou per direct een wired krijgen. Had die wireless moeten houden :(

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 28-09-2021 09:57 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lyrics
Eindelijk verzendbevestiging van m'n Q1 binnen! Benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Misschien dat iemand hier een idee heeft voor mijn probleem.

Twee jaar geleden over gegaan van een antiek 15jaar oud Logitech keyb naar een Drevo Blademaster PRO (MX Brown).
Als test een Ducky Mini erbij gehad en ondanks dat ik nu twee Ducky's (Mini/TKL, MX Brown) heb en een Keychron (TKL, Red) blijft de Drevo echt de beste.
Drevo geeft in een mail aan dat er geen opvolging komt van de PRO ;(

Ik ben nu op zoek naar een mooi TKL plankje met MX Brown switches en ik hoop eigenlijk dat iemand die Blademaster PRO heeft EN ervaring heeft met een ander merk/model met MX Brown switches wat vergelijkbaar is.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRwDTb8KHm-mxUATDp31zVq8WaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqtclVg3brpC7l6J3ZIdpA65.jpg?f=fotoalbum_large

Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

raymondw schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:45:
Misschien dat iemand hier een idee heeft voor mijn probleem.

Twee jaar geleden over gegaan van een antiek 15jaar oud Logitech keyb naar een Drevo Blademaster PRO (MX Brown).
Als test een Ducky Mini erbij gehad en ondanks dat ik nu twee Ducky's (Mini/TKL, MX Brown) heb en een Keychron (TKL, Red) blijft de Drevo echt de beste.
Drevo geeft in een mail aan dat er geen opvolging komt van de PRO ;(

Ik ben nu op zoek naar een mooi TKL plankje met MX Brown switches en ik hoop eigenlijk dat iemand die Blademaster PRO heeft EN ervaring heeft met een ander merk/model met MX Brown switches wat vergelijkbaar is.
Wat vind je zo fijn aan de drevo pro dat je in de ducky’s mist? Ik weet niet of er veel mensen met ervaring met dat board hebben, maar er zit wel veel kennis over switches en kwaliteit hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
@Whaam Qua toetsen is het om het even, zelfde breedte en afstand.

Echter de Ducky heeft voor bepaalde toetsen meer druk nodig, andere weer niet.
Het is de inconsistentie waardoor de Ducky niet lekker tikt.
De Ducky MX Brown lijkt ook steeds zwaarder te worden naarmate je de toets indrukt tot hij een meer merkbare klik heeft dan de Drevo.
Zowel met de Ducky Mini als de TKL heb ik deze ervaring.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Hmm dat is interessant. De Drevo heeft gewoon wel standaard MX Browns of Gateron Browns. Ik heb m zelf ook gehad voordat ik overging naar customs. Switches zouden eigenlijk niet moeten verschillen.

Wat wel kan is dat je een bepaalde houding gewend bent en dat de andere boarden een andere hoek vanuit je bureau hebben waardoor het anders aanvoelt. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
raymondw schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:40:
@Whaam Qua toetsen is het om het even, zelfde breedte en afstand.

Echter de Ducky heeft voor bepaalde toetsen meer druk nodig, andere weer niet.
Het is de inconsistentie waardoor de Ducky niet lekker tikt.
De Ducky MX Brown lijkt ook steeds zwaarder te worden naarmate je de toets indrukt tot hij een meer merkbare klik heeft dan de Drevo.
Zowel met de Ducky Mini als de TKL heb ik deze ervaring.
Denk dat je gewoon 'last' hebt van wat inconsistentie van MX Browns, die kunnen daar best wel last van hebben. Of misschien is 't de metalen top-plate met minder flex?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo, ik weet wat ik vanavond aan het doen ben. Tot m'n grote verrassing kreeg ik vanmiddag al de mail dat vanavond de bezorger langs komt, en om 19:00 was hij dan daar. Eerste indruk: ontzettend netjes verpakt en de brass weight is echt prachtig. Jammer dat hij verstopt zit in het silicone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YboWBlrkz885xWGheBhRMr1puKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlFTNLXAAgfk63QUEm3AnhfO.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 77 ... 158 Laatste