Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Vandaag een update van Wuque over de Ikki68;

All Auroras for proxies are on the way to Vendors. *O* *O*

Ik weet niet wie hier nog meer zit te wachten maar van mij mag hij komen d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 715452

Vandaag de Wooting two HE binnen gekregen. Eerste indrukken zijn goed :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BLSVI9uFe7dthEJOjakTelsAAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vNVlScHzZzCJwwzbSYc39LC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:20

Whaam

Meer beter

Sandoor_MBA schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:18:
Vandaag een update van Wuque over de Ikki68;

All Auroras for proxies are on the way to Vendors. *O* *O*

Ik weet niet wie hier nog meer zit te wachten maar van mij mag hij komen d:)b
Ik hoop met grote smart op een extra Mint :Y

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Whaam schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:05:
[...]

Ik hoop met grote smart op een extra Mint :Y
Extra Mint? Bedoel je dat je wacht op de volgende batch die ze gaan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Sandoor_MBA schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:46:
[...]

Extra Mint? Bedoel je dat je wacht op de volgende batch die ze gaan verkopen?
Ja, dat als er geen extra’s blijken te zijn. Waarschijnlijk wordt het dan een een andere kleur, ik begreep dat elke batch in andere kleuren komt.

Maar ik hoop dat er bij deze GB ofwel no-sales zijn, of extra units in de order zitten die los worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Whaam schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:30:
[...]

Ja, dat als er geen extra’s blijken te zijn. Waarschijnlijk wordt het dan een een andere kleur, ik begreep dat elke batch in andere kleuren komt.

Maar ik hoop dat er bij deze GB ofwel no-sales zijn, of extra units in de order zitten die los worden aangeboden.
We gaan het zien...ik hoop nog op een mooie badge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

We gaan het zien...ik hoop nog op een mooie badge.
Geen badge besteld tijdens de GB? Heb zelf de witte”bongo cat” besteld. Erg benieuwd aar de kwaliteit er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
superbok schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:56:
[...]

Geen badge besteld tijdens de GB? Heb zelf de witte”bongo cat” besteld. Erg benieuwd aar de kwaliteit er van.
Ik zag geen mooie dus heb het bij de standaard gehouden. Ik hoop op nog nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:23
Ok, ik ben zojuist van clicky naar sticky gegaan. |:(
(Misplaatst glaasje cola)

Ik heb m'n Ducky One (MX Blue), die dienst doet sinds 2015, zo ver mogelijk gedemonteerd en een lekkere warme douche gegeven, doordrenkt met IPA en kort verwarmd met de haarföhn van mijn vriendin.
Hij ligt nu in het raamkozijn te rusten met een bakje rijst ernaast voor de Asian Gods.

Uiteraard heb ik er geen serieuze verwachtingen van, maar ik vermoed dat die plank het straks gewoon weer doet.
Ik heb hier in ieder geval een hoop te lezen. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

Ik zag geen mooie dus heb het bij de standaard gehouden. Ik hoop op nog nieuwe.
Ah op doe manier, zullen vast nog genoeg rondes zijn waar wat leuks bij zit. Je kan volgens mij ook je eigen maken, kost alleen wel dam iets meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Nieuw probeersel vandaag; mijn NK_65 de heuse PE mod gegeven. Ik liep langs een verbouwing bij de groenteman en de heren van de koeling hadden een heel groot stuk PE foam _/-\o_ _/-\o_.

De NK vond ik best aardig klinken met NK_Silks maar na de foam mod klinkt het echt heel veel beter. Echt raar dat zo'n klein laagje foam dat kan doen.

De toetsen zijn veel meer 'clack' ze poppen je echt tegemoet. Echt een zalig geluid O-)

Ik ben dus positief verrast door de PE foam mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:24:

Hoe is het eigenlijk met je PCB? Al een nieuwe mogen ontvangen. Las op Discord dat ze te weinig wired PCBs hebben. Deze zijn net bij besteld bij KDBFans.
Wil het er niet over hebben :+

Ik wacht nog steeds op een andere :(
Vanmiddag maar alle lube spullen, switches en de doos met het incomplete bord naar zolder gebracht, heb het vermoeden dat ik het voorlopig toch niet nodig ga hebben.
Ik moet nog wat kleine dingetjes hebben maar ben er al uit dat die iig niet bij Candykeys vandaan gaan komen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08-2024
Sandoor_MBA schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:57:
Nieuw probeersel vandaag; mijn NK_65 de heuse PE mod gegeven.
Tof ga ik ook proberen, eens kijken of ik ergens wat kan vinden. Hoe dik was het foam ongeveer denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
I.S. schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Tof ga ik ook proberen, eens kijken of ik ergens wat kan vinden. Hoe dik was het foam ongeveer denk je?
Zeer dun, heb hier geen meter maar ik denk iets tussen de 0.5 en 1 mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 13:31
sapphire schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:39:
[...]

Ik moet nog wat kleine dingetjes hebben maar ben er al uit dat die iig niet bij Candykeys vandaan gaan komen.
Herkenbaar! Ik had een groupbuy keycaps set, bestaande uit drie onderdelen en twee sets switch samples. Die zou in één keer geleverd moeten worden maar ze bakken er echt helemaal niks van waardoor het drie zendingen moeten worden. Het komt allemaal wel goed maar het kost ze zelf bakken aan verzendkosten. Ik snap niet hoe ze met deze bedrijfsvoering lang kunnen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:39:
[...]

Ik wacht nog steeds op een andere :(
Vanmiddag maar alle lube spullen, switches en de doos met het incomplete bord naar zolder gebracht, heb het vermoeden dat ik het voorlopig toch niet nodig ga hebben.
Ah, echt balen, hopelijk duurt het allemaal niet te lang. Maar als ik het zo lees ligt het voornamelijk aan de slechte QC bij KBDFans. Meerdere vendors hebben deze problemen dus lijkt niet direct alleen bij Candykeys te liggen. Ben altijd wel positief over hun tot nu toe. Snap het aan de andere kant ook wel van KBDFans, denk dat dit ook een van hun grootste projecten tot nu toe was. Duizenden lites binnen een paar maanden, voelt alsof iedereen er een heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 10:58
Nu ben ik er wel echt klaar mee hoor, 3e toetsenbord van dit jaar gekocht :+ Deze GMMK Pro was wel bijna even duur als mn Keychron en Planck bij elkaar, en dat verschil merk je wel hoor. Ding is heerlijk zwaar en typt met vrijwel geen flex in het bord, echt een geweldig ding :D Nu alleen nog mn huidige switches luben en kijken of ze dan een beetje stil klinken, anders ook maar iets van Boba U4s kopen. En natuurlijk nog een setje keycaps voor er op en dan is het echt even klaar 8)7

De stabs moet ik trouwens ook nog wat aan doen, die vallen me echt zwaar tegen voor een tobo van 200 eu. Denk dat er veel te veel lube op zit, als ik de spatiebalk hard indruk moet ik wachten tot hij weer terug omhoog komt...

[ Voor 19% gewijzigd door InTheDisorder op 23-08-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-04 11:30
InTheDisorder schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:20:

De stabs moet ik trouwens ook nog wat aan doen, die vallen me echt zwaar tegen voor een tobo van 200 eu. Denk dat er veel te veel lube op zit, als ik de spatiebalk hard indruk moet ik wachten tot hij weer terug omhoog komt...
Ah, de GOAT-stabs. Die doen hun naam zeker geen eer aan. Glorious door de bocht... 8)7

Ben echt enorm aan het twijfelen over de GMMK Pro. Het is éxact de layout die ik zoek, maar vooral de issues met brass plate vind ik een beetje slordig, zeker voor dat geld. Maarja, een ander plankje in de buurt van dat budget én in voorraad? Hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Lyrics schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

Ah, de GOAT-stabs. Die doen hun naam zeker geen eer aan. Glorious door de bocht... 8)7

Ben echt enorm aan het twijfelen over de GMMK Pro. Het is éxact de layout die ik zoek, maar vooral de issues met brass plate vind ik een beetje slordig, zeker voor dat geld. Maarja, een ander plankje in de buurt van dat budget én in voorraad? Hmmm.
Als je twijfelt; de Keychron Q1 komt deze week uit en lijkt er op de GMMK Pro. Is wellicht een alternatief, hoewel ik hem op de eerste soundtest erg hol vond klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:37:
[...]

Herkenbaar! Ik had een groupbuy keycaps set, bestaande uit drie onderdelen en twee sets switch samples. Die zou in één keer geleverd moeten worden maar ze bakken er echt helemaal niks van waardoor het drie zendingen moeten worden. Het komt allemaal wel goed maar het kost ze zelf bakken aan verzendkosten. Ik snap niet hoe ze met deze bedrijfsvoering lang kunnen blijven bestaan.
Ja nouja in mijn geval opzich niet zo spannend. Had een bord besteld maar per ongeluk de BT versie en wilde de wired. Ticket aangemaakt met de vraag of ik dit kon cancelen of dat ze de order konden wijzigen. 3x bevestiging dat het gewijzigd was (want die voeren ze niet door in de status/order die je als klant ziet).
Puntje bij paaltje uiteraard toch de verkeerde gestuurd want ze kijken niet naar de opmerkingen bij de bestelling maar het is gewoon *kwak in doos, doos dicht, sticker er op en volgende*.

Kwamen zij met het voorstel om de PCB's om te wisselen want dat is het enige verschil. Kreeg direct een mail van DPD met tracking nummer maar die staat sinds 3 weken op "nog geen pakket ontvangen".
Ondertussen ben ik €9 aan shipping extra verder en al 3 weken mijn PCB kwijt, ofwel ik heb een case en wat stabs voor ca. €128 waar ik niets mee kan |:(

@superbok Ik weet niets van een tekort/QC problemen. David zou direct een PCB op de post doen maar zoals ik hierboven schrijf is dat 3 weken geleden. Reageren op mail is plotseling van snel naar tergend traag gegaan.
Sandoor_MBA schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:38:
[...]

Als je twijfelt; de Keychron Q1 komt deze week uit en lijkt er op de GMMK Pro. Is wellicht een alternatief, hoewel ik hem op de eerste soundtest erg hol vond klinken.
Ik wacht sowieso de reviews/ ervaringen af. Het blijft Keychron dus een hoop blabla en matige borden :+

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 24-08-2021 00:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
Sandoor_MBA schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:38:
[...]

Viel mij ook al op. Eerst maar eens wat reviews e.d. afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:40

Flapmo

and back is gigi!

Lyrics schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Viel mij ook al op. Eerst maar eens wat reviews e.d. afwachten.
Klinkt erg hol inderdaad. Keychron heeft extra foam toegevoegd in de box om het beter te maken maar volgens eerste reviews daarvan helpt het niet. Blijft er hol klinken.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Keybored is positief, als je bereid bent te modden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
Zo te horen gaan ze ook betere foam leveren, klinkt iig geweldig met mod wow !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
I.S. schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

Zo te horen gaan ze ook betere foam leveren, klinkt iig geweldig met mod wow !
Ja, ook andere reviewers waren positief; Davd2D, Andy V gezien maar ook anderen bijv RFP aan de titel te zien. Alleen BadSeed was niet enthousiast, niet dat hij negatief was maar het maakte hem de pis niet lauw om het maar op zijn Hollands te zeggen.

Rode draad lijkt wel te zijn dat het geluid stock super hol is en dat je dus daar echt iets aan moet doen. Wellicht dat het bijgeleverde foam helpt. Ik hou Keybored nog even in de gaten aangezien ik hem altijd wel heel goed vind voor het doen van mods. Hij heeft al aangekondigd daar een aparte video over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 07:02
Ik heb sinds kort een Keychron K4 en dus een 96% keyboard. Ik zoek hier een nieuwe set PBT keycaps bij, maar vrijwel alles wat ik vind heeft op de F keys alleen F# geprint. Ik wil eigenlijk daar de hotkeys/mediakeys bij hebben. Iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen of waar ik dan op moet zoeken?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
Melantrix schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:18:
Ik heb sinds kort een Keychron K4 en dus een 96% keyboard. Ik zoek hier een nieuwe set PBT keycaps bij, maar vrijwel alles wat ik vind heeft op de F keys alleen F# geprint. Ik wil eigenlijk daar de hotkeys/mediakeys bij hebben. Iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen of waar ik dan op moet zoeken?
Eventueel bij keychron zelf :)
https://www.keychron.com/...et?variant=39388461957209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:57
Ik denk dat Keychron zelf quasi de enige mogelijkheid zal zijn. Zelf heb ik voor mijn K8 een andere set gekocht van een ander merk en vervolgens de originele F-toetsen laten zitten. Heb nu een mooi combinatie met wit en het donkere van Keychron zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Melantrix Wat hierboven gezegd word, Keychron zelf. Het is voor andere fabrikanten niet heel handig om Keychron hotkey specifieke sets te maken als de makt voor generieke Keycap sets zoveel groter is :)

Ik heb overigens een kort bericht van Candykeys gehad, blijkbaar zijn ze op vakantie. Bericht was niet te lezen door de brakke opbouw, spelfouten/verkeerde letters dus is denk even snel tussendoor gestuurd.
Wat ik er van begrijp is dat ze geen idee hebben wanneer ik een nieuwe PCB krijg want ze hebben tekort ivm de vele defecte PCB's.

Nouja begin er wel klaar mee te zijn, koop anders wel een Keychron Q1 of Q2 en zie wel wanneer ik een PCB krijg en verkoop de set anders wel weer :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
sapphire schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:25:
@Melantrix Wat hierboven gezegd word, Keychron zelf. Het is voor andere fabrikanten niet heel handig om Keychron hotkey specifieke sets te maken als de makt voor generieke Keycap sets zoveel groter is :)
Thanks all. Ik dacht eerlijk gezegd dat die combinatie niet zó zeldzaam was. Zit nu zelf op aliexpress te kijken en zelfs daar is niks te vinden, terwijl daar vaak wel op dit soort dingen worden ingespeeld. enfin, zal dus keuze worden voor me. óf een heel setje bij keychron kopen (maar ik vind dat setje niet zo tof) of een setje van bijv. aliexpress en dan either geen mediakeys of de originele laten zitten.

keuzes, keuzes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
Sandoor_MBA schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:26:
[...]

Rode draad lijkt wel te zijn dat het geluid stock super hol is en dat je dus daar echt iets aan moet doen. Wellicht dat het bijgeleverde foam helpt. Ik hou Keybored nog even in de gaten aangezien ik hem altijd wel heel goed vind voor het doen van mods. Hij heeft al aangekondigd daar een aparte video over te maken.
Beetje modden is altijd leuk! Idd eens zien wat Keybored allemaal uitspookt.

Maar zoals het er nu naar uit ziet za; het waarschijnlijk een grijze Q1 worden, Glorious Panda's (of de Zealios uit m'n originele DROP CTRL) met een setje ePBT 9009. Eens wat anders dan dat eeuwige zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Huh, MyKeyboard heeft stilletjes nog wat Deskmat extras in stock gezet. Beide Botanicals en MoDo light zijn ineens weer op voorraad. Misschien nog wel meer, deze vielen me op omdat ik tijdens de extras sale in april ook naar deze had gekeken.

Jammer dat dat altijd met PayPal moet daar.

[ Voor 24% gewijzigd door Whaam op 25-08-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-04 23:13
Hey,

Ik heb momenteel een das keyboard 4 professional dat ik gebruik sinds 2015. Het begint echter toetsen te typen die ik niet aansla, en na een paar kuis pogingen is de situatie nog niet opgelost. Ik ben dus op zoek naar een nieuw mechanisch keyboard, liefst een TKL met cherry MX Blue switches. Mijn oog viel op dit toetsenbord pricewatch: Leopold FC750R PD (MX Blue, Qwerty US) Wit/Donkergrijs. Hoe zijn jullie ervaringen met Leopold? Is dit een goede optie, of kies ik beter een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Laatst online: 12:38

hidde212

Free your mind...

Na een aantal jaar typen op pre-built mech. boards ben ik nu ook toe aan een kleine upgrade. Altijd MX blues gehad, eerst op een Ducky, nu op de durgod K320 TKL. Hoewel best tevreden ben met deze clicky switch (met name betreffende de pre-travel), ben ik het geluid een beetje beu.

In de toekomst ben wel van plan meerdere soorten switches uit te proberen en eventueel nog een 65% te bouwen, daarom is er nu een hotswap keyboard onderweg. Ik ben van plan via keygem de switches (en wat lube e.d.) te bestellen. Aangezien ik daar een nieuwe klant wordt, heeft er nog iemand interesse om mij aan te dragen en snel een €5 coupon te verdienen? Ik blijf toch een Hollander :)

De build:
  • KPRebuplic XD87 Hotswap
  • Everglide V2 stabs (identiek aan Durocks volgens mij?)
  • Boba U4s
  • Vortex PBT backlit keycaps (al aanwezig, zaten op de ducky voordat die stuck ging)

...and your ass will follow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
hidde212 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:17:
Na een aantal jaar typen op pre-built mech. boards ben ik nu ook toe aan een kleine upgrade. Altijd MX blues gehad, eerst op een Ducky, nu op de durgod K320 TKL. Hoewel best tevreden ben met deze clicky switch (met name betreffende de pre-travel), ben ik het geluid een beetje beu.

In de toekomst ben wel van plan meerdere soorten switches uit te proberen en eventueel nog een 65% te bouwen, daarom is er nu een hotswap keyboard onderweg. Ik ben van plan via keygem de switches (en wat lube e.d.) te bestellen. Aangezien ik daar een nieuwe klant wordt, heeft er nog iemand interesse om mij aan te dragen en snel een €5 coupon te verdienen? Ik blijf toch een Hollander :)

De build:
  • KPRebuplic XD87 Hotswap
  • Everglide V2 stabs (identiek aan Durocks volgens mij?)
  • Boba U4s
  • Vortex PBT backlit keycaps (al aanwezig, zaten op de ducky voordat die stuck ging)
'Ik ben een vervent Keygemmer dus geen probleem je aan te dragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
Houbie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:04:
Hey,

Ik heb momenteel een das keyboard 4 professional dat ik gebruik sinds 2015. Het begint echter toetsen te typen die ik niet aansla, en na een paar kuis pogingen is de situatie nog niet opgelost. Ik ben dus op zoek naar een nieuw mechanisch keyboard, liefst een TKL met cherry MX Blue switches. Mijn oog viel op dit toetsenbord pricewatch: Leopold FC750R PD (MX Blue, Qwerty US) Wit/Donkergrijs. Hoe zijn jullie ervaringen met Leopold? Is dit een goede optie, of kies ik beter een ander?
Ik heb zelf geen ervaring met Leopold, maar van wat ik er van gehoord heb ga je daar geen miskoop mee doen. Leopolds staan volgens mij bekend als een van de betere prebuild keyboards qua bouwkwaliteit. Je zou ook eens naar Ducky keyboards kunnen kijken, die zitten volgens mij rond hetzelfde niveau/iets lager.

• Sandoor_MBA
Ik vind dit best wel een WOW...

Wat vinden jullie?

https://www.youtube.com/w...xxX3g&ab_channel=alexotos

[ Voor 4% gewijzigd door Sandoor_MBA op 26-08-2021 15:16 ]

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:21
Dat is de tapemod hard aan het werk. Doet het erg goed in holle alu behuizingen.

[ Voor 61% gewijzigd door Henkie op 26-08-2021 15:39 ]

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
Gaat 'm wel worden, als ik dat zo hoor. Eens bij Ergowerken nagevraagd of zij de Q1 ook gaan leveren. Ze waren er mee bezig maar hadden nog geen datum, helaas.

• I.S.
zou bijna zeggen te veel demping, maar mooi geluid. Polyfill kende ik nog niet als demping :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lyrics
Over hol gesproken, heb nog iets op kantoor gevonden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrJ5U0c3yxiJMrd5JMfkc0d-aGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFKAY7QvXFKPFkUQHtl8d1Gc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raymond P
Nou, m'n cola avontuur duurt voort.
Op de num 6 meet ik een weerstand van 3K. Dat is te laag, de rest van de keys zitten boven de 120K.

Is er een manier om de switch te openen terwijl hij op de PCB zit zonder speciale tools?

edit:
De cap van de switch gekregen, dat is niet makkelijk. :+
Het koper was goed schoon, diode #45 was kaduuk. Vervangen met een 1n4148 want dat had ik liggen.
Het bordje werkt weer helemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yW1Oh2cmDkFMfSr6gnYBOCfe71o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nx3YLOUS6S4EJBUTLHaW8byw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Raymond P op 26-08-2021 21:02 ]

- knip -

Klinkt in ieder geval een stuk beter dan eerst. Bord heeft veel meer potentie dan de gmmk pro, echt gasket mount met flex en een geluid dat anders klinkt bij elke switch. Ben benieuwd naar alle mod video’s als de eerste borden zijn geleverd. Heb van de gmmk pro ook een paar gezien die het allemaal wat beter maakte, maar nooit genoeg om het te kopen voor mij. Misschien dat de q1 dat wel voor elkaar krijgt. De exploded layout is wel mijn smaak, en de blokker maakt hem uniek. Ga hem zeker in de gaten houden.

• Sandoor_MBA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot nu toe is iedereen erg positief, ben blij dat ik hem heb gekocht. Erg benieuwd hoeveel flex de hotswap pcb toestaat. De halve plaat/ normale pcb combo lijkt mij een beetje te veel flex, was van plan om die later nog te kopen, maar denk dat een normale pcb met plaat al meer dan genoeg is. Nog een paar maanden wachten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
superbok schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:53:
[...]

Klinkt in ieder geval een stuk beter dan eerst. Bord heeft veel meer potentie dan de gmmk pro, echt gasket mount met flex en een geluid dat anders klinkt bij elke switch. Ben benieuwd naar alle mod video’s als de eerste borden zijn geleverd. Heb van de gmmk pro ook een paar gezien die het allemaal wat beter maakte, maar nooit genoeg om het te kopen voor mij. Misschien dat de q1 dat wel voor elkaar krijgt. De exploded layout is wel mijn smaak, en de blokker maakt hem uniek. Ga hem zeker in de gaten houden.
Ik zat laatst een video over de GMMK Pro te kijken voor ik hem kocht en daar werden ook mods gedaan om meer flex in het bord te introduceren. Ik snap alleen niet waarom je dit zou willen? :? Ik vind het juist fijn dat de GMMK zo'n stabiel bord is en iedere keypress eigenlijk hetzelfde aanvoelt. Maar ieder z'n ding natuurlijk, ik kan het zelf alleen niet helemaal snappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• I.S.
Eerste eigen kabelpoging
Usb a naar c, sleeved en coil

Nog geen losse connector en redelijk korte coil, maar toch tevreden als eerste stap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZF0mJViZmxXluT2BH37f1bV8Nk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5cZ72OCO3bFf9Pdj4PFutOd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XO9rKm7tkZdKmYC7sKf6xfKUq68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPFjyr1FfWJTXEyzFs3GeXEa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUhxcr_5FE0DJxwQVAROtLST21s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ehAAGjcii68KuZBTxl5RK2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Dank @YaaD voor het duwtje in de goede richting ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-04 20:01
Zou iemand in dit topic wellicht in een switch ruil geïnteresseerd zijn. Ik zoek een lichter alternatief voor een Kailh box Navy.

Ze zijn te zwaar en mn partner vind ze te luid.
En will voor m'n daily graag weer een tactiele switch.

Ik ben niet mans genoeg samen met @YaaD :')
Lyrics schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:14:
Over hol gesproken, heb nog iets op kantoor gevonden..

[Afbeelding]
Wow dit is toch wel echt super gaaf.

[ Voor 62% gewijzigd door Chrisuu01 op 27-08-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Melantrix schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:18:
Nou ja is SA profile ok?

https://a.aliexpress.com/_mPyDlYT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
Ik heb na lezen en zoeken naar verschillende tactile switches nu de stap gemaakt naar de eerder genoemde LCET pink sweethearts. Ik moet zeggen ik ben niet teleurgesteld vergeleken met de kailh box browns die ik erin had zitten.

Dit betreft dus een ZSA Moonlander. Ik heb ook een filmpje gemaakt van hoe ze klinken. En omdat KPrepublic te weinig switches heeft geleverd helaas zit er nog 1 kailh box brown in mijn bord :p. Deze zit helemaal rechtsbovenin in het bord op het filmpje.

Als ik ze beiden moet omschrijven is de kailh een stuk minder soepel. Dit is iets te gechargeerd gezegd maar die kailh voelt alsof er wat zand tussen zit vergeleken met de Pink sweethearts. Ze voelen een stuk smoother/soepeler aan. Het geluid is ook een stuk lekkerder geworden nu.

Wat is de mening hier betreffende dampener rings trouwens? Ik heb ze in het verleden in mijn bord met razer greens gedaan omdat mijn vriendin op dezelfde verdieping sliep maar zelfs met 2 deuren dicht hoorde ze dat bord.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed om te horen dat je ervaring met LCET's goed is :) Heb hier nog een set Jokers liggen :9

Als je een stil bord wilt kun je denk beter gewoon silent tactiles nemen?

Weet hier iemand al niets over de Keychron Q2? Ik kan behalve dat hij er aan zou komen er weinig over vinden. Mocht die niet komen overweeg ik wel een Q1 maar liever 65%.

Ben aardig klaar met mijn KBD67 lite, hoornal verhalen dat het zó dramatisch is qua PCB's dat er gekeken gaat worden om mensen te refunden en of te laten wachten tot R3 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
sapphire schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:20:

Ben aardig klaar met mijn KBD67 lite, hoornal verhalen dat het zó dramatisch is qua PCB's dat er gekeken gaat worden om mensen te refunden en of te laten wachten tot R3 8)7
Balen man. Op zich een goed bord volgens mij maar jammer dat ze het zo laten lopen op QC en aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
Goed om te horen dat je ervaring met LCET's goed is :) Heb hier nog een set Jokers liggen :9

Weet hier iemand al niets over de Keychron Q2? Ik kan behalve dat hij er aan zou komen er weinig over vinden. Mocht die niet komen overweeg ik wel een Q1 maar liever 65%.

Zuur... ik had best interesse, maar dit klinkt als stress, dat kan niet de bedoeling zijn. Hoop dat je uiteindelijk een goeie oplossing krijgt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I.S.
Henkie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Dat is de tapemod hard aan het werk. Doet het erg goed in holle alu behuizingen.
Aangezien ik toch mijn bordje moest openen gelijk de tape op onderzijde PCB getest. Ik ben er blij mee, wat denken jullie ? (ik had alleen goed vergelijkingsmateriaal voor de spacebar)
https://youtu.be/fOrbNU19Hys

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4-xnf7Xur0MAdubLEclqXbiYzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0X8VlbNNua8ExAxoaV8l9TD6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics

Heb iets horen waaien van eerste of 2e kwartaal 2022 voor die Q2. Source: Ergens op Reddit. Neem 't met een korrel zout. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Bij deze zijn toch geen mediakeys er bij geprint?:/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dat zou echt belachelijk zijn, mag toch hopen dat het niet zo lang gaat duren of ruimschoots gecompenseerd wordt. Maar hebben ze nu geen wireless pcb's over die ze tijdelijk mensen kunnen laten gebruiken? Voor niemand ideaal, maar dan hebben mensen wel een werkend toetsenbord.

Vanochtend is hier de bezorger geweest met m'n keycaps. Gelijk er op gezet en ben toch aangenaam verrast. Textuur is erg prettig en materiaal voelt minder hard aan dan PBT. Verder zien ze erg prachtig uit, beetje grijsblauw en witgrijs als accent met donker grijs voor de mods. Komende weken maar even goed uit testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiCci0gFer7dGc8W5QfJ0QuWyuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqfZBCFKtCtp0gbZ3MDxyAF4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFuuE7d3OLnzfGWUE0vzvOqYS_E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nC4IzPmdSiNUrc6QUzBvLYMh.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok Schitterende set!

Over de PCB's ik heb 3 4+ weken geleden mijn wireless PCB terug gestuurd onder het mon van dat ik direct een wired toegestuurd zou krijgen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Mooie set man, gefeliciteerd! Is het een GMK set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Melantrix schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

Bij deze zijn toch geen mediakeys er bij geprint?:/
Haha m'n klikkende en klakkende makker.

Wat is dit danAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qblSFJ_y6Ii6ORbCvYMG7Z167CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76YBvd1u80AcbH9tEIbXUN8p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Chrisuu01 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Haha m'n klikkende en klakkende makker.

Wat is dit dan[Afbeelding]
Zoek de 12 verschillen ;)
https://www.wasdkeyboards...cherry-mx-keycap-set.html

Kortom, ik ben op zoek naar een volledige Keyset die F1 Keys zoals dit hebben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Melantrix schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Kortom, ik ben op zoek naar een volledige Keyset die F1 Keys zoals dit hebben d:)b
Ah ja Ali zal wel niet zo specifiek zijn :+ Vermoed ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Wie hier heeft ervaring met Kailh Box pink of Box Royal?

[ Voor 1% gewijzigd door Chrisuu01 op 29-08-2021 13:34 . Reden: royal moest het zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:23
Chrisuu01 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:17:
Ik heb hier Pinks in een 65% zitten nadat mijn navy switches te zwaar waren :+ Moet zeggen dat het wel een heel verschil is met de navies maar bevallen best goed moet ik zeggen.

Als je een setje zoekt, ze staan te koop met een geheel toetsenbord erbij :D

Hebben dezelfde click als de navies moet ik zeggen alleen vele malen lichter that is

[ Voor 9% gewijzigd door YaaD op 02-09-2021 23:49 ]

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeker; maar als je een goede en luide zeer tactile ervaring zoekt, zou ik niet bij deze erg standaard switches blijven.

Box Royal heeft de uitwerking dat ze "te zwaar" worden na een dag gebruik. Ze hebben iets vervelends, iets scherps. Ondanks dat de bump niet eens zo dik is, hebben ze aanvankelijk de uitwerking dat ze behoorlijk tactile lijken, en na een uurtje gebruik opeens weer niet.

Als je iets dergelijks zoekt, zijn Moyu Black switches gewoon een betere keuze. Klinken lekkerder, zijn prima te luben in tegenstelling to box en zijn daarmee prettiger om lang op te werken maar hebben nog steeds dat scherpe.

Als je gewoon hoekig tactile wilt en die verkorte travel kan waarderen, dan zijn Napoliatan Ice Creams helemaal top. Super goede bump, klinken super, en hebben niet echt lube nodig. Weird right? Maar heb ze nu een hele tijd in gebruik en echt, ze zijn al top zonder...

Alternatief, als je meer dat "Cream" geluid wilt, kan je de Harimau GB joinen. Steun je meteen de Maleise tijgers. Worden wel pas in Nov geleverd.

Box Pinks zijn niet helemaal mijn voorkeur, maar zijn voor een clicky prima. Persoonlijk gebruik ik bij voorkeur white (super licht clicky), of Pale blue (mijn goto medium, maar pink is een klein verschil). Als je meer wilt maar niet zwaar, dan Jade (minst favo van deze "beste") en voor de maximale ervaring Navy.
Ik zou persoonlijk liever een dag Navy doen dan een dag Box Royal, maar hey, wie weet wat jou voorkeur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Melantrix schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Het probleem is een beetje dat hier geen standaard voor is. OK, sommige merken hebben een vaste volgorde voor deze toetsen, en OK, sommige merken hebben dat van die merken afgekeken.

Maar helemaal standaard is het niet. Het is iets dat toen het breder ondersteund werd in Win ME tijdperk, op veel borden is gekwakt. Maar HP, Dell, Ducky, HAVIT (Sharkoon), Leopold, Varmillo, Vortex, TEX (en dus sub labels) nahjah, je snapt em al, hebben allemaal eigen varianten verzonnen.

In de custom wereld heeft vrijwel niemand echter een dergelijke vaste layout; het is met QMK / VIA / VIAL / KLE etc toch gewoon aan te passen. Dus dan ga je weinig high-end custom sets vinden waar het op zit.

JUIST Chinese knock-off of bord specifieke sets kan je nog geluk mee hebben, maar doorgaans raak je dit soort sublegends kwijt het moment je custom gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:19

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb thuis een vortex race 3. Heeft iemand enig idee of (op aliexpress) er compatible pcb's en plates bestaan die in de case passen?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
djunicron schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:57:
[...]

Het probleem is een beetje dat hier geen standaard voor is. OK, sommige merken hebben een vaste volgorde voor deze toetsen, en OK, sommige merken hebben dat van die merken afgekeken.

Maar helemaal standaard is het niet. Het is iets dat toen het breder ondersteund werd in Win ME tijdperk, op veel borden is gekwakt. Maar HP, Dell, Ducky, HAVIT (Sharkoon), Leopold, Varmillo, Vortex, TEX (en dus sub labels) nahjah, je snapt em al, hebben allemaal eigen varianten verzonnen.

In de custom wereld heeft vrijwel niemand echter een dergelijke vaste layout; het is met QMK / VIA / VIAL / KLE etc toch gewoon aan te passen. Dus dan ga je weinig high-end custom sets vinden waar het op zit.

JUIST Chinese knock-off of bord specifieke sets kan je nog geluk mee hebben, maar doorgaans raak je dit soort sublegends kwijt het moment je custom gaat.
Jep ik snap het. Het is natuurlijk wel zo dat Mac dit als standaard gebruikt, en daarnaast kon ik ook geen setjes vinden (of een losse setje) waarin alleen de mediakeys geprint waren, dus zonder de F# keys. Dat zou, had ik verwacht iig, algemener kunnen zijn omdat je dan gewoon kan wisselen per merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dwarlorf schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 07:29:
Ik heb thuis een vortex race 3. Heeft iemand enig idee of (op aliexpress) er compatible pcb's en plates bestaan die in de case passen?
Er is sowieso dit: https://www.reddit.com/r/...pcbs_qmk_replacement_for/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:19

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dat is een optie. Maar eens overwegen of ik daarvoor een reddit account voor wil starten.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:40

Flapmo

and back is gigi!

djunicron schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:52:
[...]

Alternatief, als je meer dat "Cream" geluid wilt, kan je de Harimau GB joinen. Steun je meteen de Maleise tijgers. Worden wel pas in Nov geleverd.
...
Ik heb 100 harimau en penyu besteld poosje geleden. Ik zie nu dat theremingoat een review heeft staan van de harimau. Los van de score die ik vaak wat minder relevant vind omdat het vooral voorkeur is en hij niet mod (lubed, filmed etc.) zien de eerste observaties er goed uit.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren mijn broertje op bezoek, developer en Apple fanatic.

Liep een beetje te dollen over mijn toetsenbord dus ik vroeg hem of hij er überhaupt wel eens op getypt had. Dus hij proberen en helemaal verbaasd over de aanslag en dat het zo stil was :+

Blijft leuk die verbaasde reacties :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 11:16

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb die Box Royal's gehad maar met nieuwe 60% bordje toch voor Pink's gegaan. Type er nu een half jaar op en vind ze heerlijk. Die Box Royal's vond ik toch te zwaar.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 11:16

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dat SA setje is prima. Heb ik ooit gekocht voor een 60% bordje en die zitten er nog steeds op.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt? Gezien hoe de doubleshot gedaan is, zou ik verwachten dat de kwaliteit subpar is...

Maar goed, soms loop je wel eens tegen verborgen schatten aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
MrMarcie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

Ik heb die Box Royal's gehad maar met nieuwe 60% bordje toch voor Pink's gegaan. Type er nu een half jaar op en vind ze heerlijk. Die Box Royal's vond ik toch te zwaar.
Kijk dat is dan wel goeie info thanks man.

Ga ik toch de box pinks maar najagen. en hopen dat mn partner me niet vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
Iemand toevallig al eens een poly-fill gedaan? En vooral waar heb je 't vandaan gehaald? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 715452

Eindelijk binnen, switches waren al binnen, nu nog een board en pcb :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2S5iQS1VRjTDlHDXeNtyg4h6H-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIUwtiuaLaPVdvyrDeiktOHF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHtS69IH86xkVU0cOvQs5oFxi4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSVHuS8fAvKPzmrsA70Yf4Nc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 21:58
Hallo iedereen. Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord ter vervanging van mijn 10 jaar oude Trust. Het tobo wordt uitsluitend gebruikt voor thuiswerken/studeren, tekstverwerker, Tweakers etc. en dus geen gaming.

Het budget staat vast op max. €100. Daarnaast mét numpad en liefst ook volumeknoppen en die calculator knop op de Ducky lijkt me ook fijn. Extra instelbare knoppen heb ik geen behoefte aan, evenals RGB backlight.

Zelf heb ik verschillende reviews gezien en ingelezen op de verschillende switches. Waarschijnlijk heeft MX Blue de voorkeur of anders MX RedBrown of één van de vergelijkbare alternatieven, al weet ik dit niet zeker zonder te testen.

De volgende modellen kwamen als 'beste' naar voren:
- pricewatch: Sharkoon PureWriter RGB Kailh Blue (Qwerty US)
- pricewatch: MSI Vigor GK50 Low Profile (Qwerty US)
- pricewatch: Ducky One 2 Phantom black PBT (Cherry MX Blue, Qwerty US)
- pricewatch: Corsair K68 (Qwerty US)

Is het wachten op de Ducky One 2 Phantom (=slecht leverbaar) de tijd/meerprijs waard of kan ik best gewoon voor de goedkoopste optie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Er zit wel een klein (:+) verschil tussen MX Blue en MX Red. Je doet er goed aan om je daar eerst even verder in te verdiepen en indien mogelijk ergens uit te proberen.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ypuh schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 21:42:
Hallo iedereen. Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord ter vervanging van mijn 10 jaar oude Trust. Het tobo wordt uitsluitend gebruikt voor thuiswerken/studeren, tekstverwerker, Tweakers etc. en dus geen gaming.

Het budget staat vast op max. €100. Daarnaast mét numpad en liefst ook volumeknoppen en die calculator knop op de Ducky lijkt me ook fijn. Extra instelbare knoppen heb ik geen behoefte aan, evenals RGB backlight.

Zelf heb ik verschillende reviews gezien en ingelezen op de verschillende switches. Waarschijnlijk heeft MX Blue de voorkeur of anders MX Red of één van de vergelijkbare alternatieven, al weet ik dit niet zeker zonder te testen.

De volgende modellen kwamen als 'beste' naar voren:
- pricewatch: Sharkoon PureWriter RGB Kailh Blue (Qwerty US)
- pricewatch: MSI Vigor GK50 Low Profile (Qwerty US)
- pricewatch: Ducky One 2 Phantom black PBT (Cherry MX Blue, Qwerty US)
- pricewatch: Corsair K68 (Qwerty US)

Is het wachten op de Ducky One 2 Phantom (=slecht leverbaar) de tijd/meerprijs waard of kan ik best gewoon voor de goedkoopste optie gaan?
Dit gaat alle kanten op... En ik snap dat niet iedereen even kieskeurig is, maar de lijst met borden heeft een behoorlijk verschil in wat voor soort bord je krijgt.

MX Blue, of de waar mogelijk nog iets slechtere Kailh blue (na 2018) heeft een click jacket om dus lekker tijdens het thuiswerken huisgenoten of mensen die naar jouw microfoon luisteren gek te maken. Ze hebben daarnaast een rateltje welke bijzonder irritant kunnen gaan werken na een dagje werken erop. Kailh maakt wel goede clicky switches, maar dan kom je bij BOX switches uit.

Mensen gaan je op veel fora waar dit soort borden besproken worden vertellen dat MX Red voor games is maar dat je voor tekstverwerking MX Blue of Brown nodig zou hebben, wat totale onzin is. Het is uiteindelijk allemaal voorkeur. En ondanks dat ik sneller type op heftige tactiles gaat mijn voorkeur voor langdurig typen juist uit naar lineaire switches.

Even gaan testen vooraf dus! En even luisteren naar de borden die je hebt gekozen met MX Blues erin of dat werkelijk iets is dat je wilt gaan doen.

Van de Sharkoon heb ik de "originele" versie (OEM ervan is Havit) met PG1350 Reds nog liggen. Dus low profile en medium lichtgewicht, die kan ik je wel voor minder dan de retail prijs opsturen als je even iets dergelijks wilt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Raymond P schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:00:
Er zit wel een klein (:+) verschil tussen MX Blue en MX Red. Je doet er goed aan om je daar eerst even verder in te verdiepen en indien mogelijk ergens uit te proberen.
Ik bedoelde ook Brown eigenlijk. Geen idee hoe ik bij Red kwam, maar heb gisteravond alle kleuren van de regenboog dan ook wel voorbij zien komen voordat ik mijn hulpvraag hier neerzette ;).

Echt langdurig typen zal ik niet doen. Ik schrijf regelmatig rapporten, maar ook dan ben ik effectief maar 10-20% van de tijd daadwerkelijk aan het typen (ik typ een stuk sneller dan ik het kan bedenken). Huisgenoten heb ik geen last van, dus mits ik er zelf niet ook helemaal gek van word dan is geluid geen issue (MacBook Pro toetsenborden vind ik dan wel weer uitermate vervelend om te horen in de trein of openbare plek, die herken je van 100m afstand).

Ik neig naar de Ducky One 2 Phantom zonder opschmuck, degelijke materialen/switches en een handvol extra knoppen die ik dagelijks gebruik (volume, calculator).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-04 16:51
Ypuh schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:14:
[...]

Ik bedoelde ook Brown eigenlijk. Geen idee hoe ik bij Red kwam, maar heb gisteravond alle kleuren van de regenboog dan ook wel voorbij zien komen voordat ik mijn hulpvraag hier neerzette ;).

Echt langdurig typen zal ik niet doen. Ik schrijf regelmatig rapporten, maar ook dan ben ik effectief maar 10-20% van de tijd daadwerkelijk aan het typen (ik typ een stuk sneller dan ik het kan bedenken). Huisgenoten heb ik geen last van, dus mits ik er zelf niet ook helemaal gek van word dan is geluid geen issue (MacBook Pro toetsenborden vind ik dan wel weer uitermate vervelend om te horen in de trein of openbare plek, die herken je van 100m afstand).

Ik neig naar de Ducky One 2 Phantom zonder opschmuck, degelijke materialen/switches en een handvol extra knoppen die ik dagelijks gebruik (volume, calculator).
Ik vind persoonlijk MX Blue nog vele malen erger dan het toetsenbord van MBP, zelfs degenen met het vernieuwde toetsenbord. Als MX Blue je iets lijkt, raad ik echt aan het in een winkel uit te proberen of wat YT video's te bekijken (en luisteren!). Ik snap dat niet iedereen in het mechanische keyboard custom built rabbit hole terecht wil komen, maar misschien is het mogelijk om toch een switch tester ergens te bestellen/lenen/proberen (gewoon terug sturen :P). Verschil in geluid tussen MX brown en MX Blue is dag en nacht namelijk. Voelt overigens ook compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Even snel tussendoor fietsen, ik wilde beginnen met luben maar het openmaken van de switches is een k*tklus zonder opener. Af en en toe eentje openen met een spanningzoekertje is goed te doen maar 80+ is vervelend werk.

Is zo’n 12 euro 3d geprint openertje van amazon een goede optie of zitten daar ook gradaties in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Whaam schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:31:
Even snel tussendoor fietsen, ik wilde beginnen met luben maar het openmaken van de switches is een k*tklus zonder opener. Af en en toe eentje openen met een spanningzoekertje is goed te doen maar 80+ is vervelend werk.

Is zo’n 12 euro 3d geprint openertje van amazon een goede optie of zitten daar ook gradaties in?
Zou direct voor een metalen gaan, iets duurder maar stukken beter. Ik had zo’n 3D geprinte en vond dat nog steeds lastig gaan. Zo’n metalen is gewoon iets sterker waardoor het openen makkelijker gaat. Tot die tijd kan je de bovenkant van een switch gebruiken als opener. Gaat best redelijk en stukker beter dan klooien met pincetten over andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
DMC90 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:19:
[...]

Ik vind persoonlijk MX Blue nog vele malen erger dan het toetsenbord van MBP, zelfs degenen met het vernieuwde toetsenbord. Als MX Blue je iets lijkt, raad ik echt aan het in een winkel uit te proberen of wat YT video's te bekijken (en luisteren!). Ik snap dat niet iedereen in het mechanische keyboard custom built rabbit hole terecht wil komen, maar misschien is het mogelijk om toch een switch tester ergens te bestellen/lenen/proberen (gewoon terug sturen :P). Verschil in geluid tussen MX brown en MX Blue is dag en nacht namelijk. Voelt overigens ook compleet anders.
Goede tip, bedankt. MX Blue klinkt inderdaad nog vele malen erger dan de MBP's. MX Brown is wat ik zoek o.b.v. filmpjes waarin ze de testers demonstreren. Nog steeds geluid, maar niet zo hinderlijk.

Aangezien deze Ducky helaas nergens leverbaar is:
pricewatch: Ducky One 2 Phantom black PBT (Cherry MX Brown, Qwerty US)

Ga ik maar voor:
pricewatch: Leopold FC900R PD MX Brown (Qwerty US) Zwart

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 04-09-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:08

Creesch

bla bla!

Sinds een week ben ik in het bezig van de [Adafruit MacroPad RP2040](https://www.adafruit.com/product/5128) waarmee ik lekker aan het prutsen ben. De keycaps die er standaard bijzitten zijn echter weinig bijzonder en volledig doorzichtig en deze zou ik graag vervangen door iets anders. Ik loop er alleen tegenaan dat ik niet goed weet waar ik op moet zoeken en waar ik in Nederland makkelijk keycaps kan bestellen. Specifiek waar ik naar op zoek ben is:
  • Een setje blanco keycaps, idealiter kan ik het aantal zelf bepalen (ik heb er 12 nodig). Ik kan wel volledige sets vinden voor volledige toetsenborden maar dan betaal je gelijk de hoofdprijs.
  • Qua kleur halfdoorzichtig zwart/grijs of zwarte met als teken een punt oid.
Zijn er webshops in Nederland waar ik hiervoor terecht kan of ben ik aangewezen op Amazon e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Creesch schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:06:
...

Zijn er webshops in Nederland waar ik hiervoor terecht kan of ben ik aangewezen op Amazon e.d.?
Amazon en de andere usual suspects hebben natuurlijk genoeg keycap sets. Maar wellicht zoek je iets zonder opdruk?

Bijvoorbeeld bij Keygem hebben ze verschillende blank keycap sets. Ik zie ze al vanaf 22 EUR staan en als je mij een PM stuurt dan kan ik je een reference link sturen en dan krijg je nog 5 EUR korting (en ik ook 8)7 ).

Keygem is een gespecialiseerde webshop voor Keyboard spul uit Duitsland, Betrouwbaar en snel, vorige week nog spul bij ze gekocht.

Alternatieven in Europa zijn bijvoorbeeld Candykeys en Mykeyboard.eu.. Daar zou je ook nog even kunnen rondgluren.

[ Voor 16% gewijzigd door Sandoor_MBA op 05-09-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Sandoor_MBA schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:47:
[...]

Amazon en de andere usual suspects hebben natuurlijk genoeg keycap sets. Maar wellicht zoek je iets zonder opdruk?
Ik zoek inderdaad iets zonder opdruk of een abstracte opdruk in het geval van shine through caps aangezien het voor een macropad is. Ik ga eens rondneuzen bij de winkels die je suggereerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaam schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:31:
Zou vooral even iemand met een 3D printer opzoeken of desnoods bij een 3D print service dit ding laten printen. €12 is echt een beetje te veel...

Heb voorheen wel een heel aantal geprinte openers weggegeven, incl op t.net.

Persoonlijk gebruik ik bij voorkeur een geprinte, zeker uit PETG en na een beetje bijschaven van de tandjes. Daarmee kan je dan met beleid je switches open maken zonder dat de pootjes wijd gaan staan of breken.

Die van WuQue is nog wel prima, maar soms heb je ook metalen versies die gewoon je switches geweld aan doen, zeker als je ze erin mept alsof je haast hebt.

En gezien de geprinte openers minder dan een euro kosten is het ook geen punt als er eens één breekt en je die weg gooit.

Heb daarnaast nu een Gateron "notenkraker" maar dat is toch wel een miskoop, die sloopt eigenlijk alle strakke behuizingen en switches met een lange centrale stam. Leuk als je cherry rotzooi of Gat budget switches wilt openen, maar sinds 2020 zijn steeds meer goede switches een stuk strakker in elkaar gezet en dan werkt dit dus helemaal niet goed... Zonde van die €35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Creesch schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:41:
[...]

Ik zoek inderdaad iets zonder opdruk of een abstracte opdruk in het geval van shine through caps aangezien het voor een macropad is. Ik ga eens rondneuzen bij de winkels die je suggereerde.
https://oblotzky.industries/products/pbt-dsa-milkshake

Momenteel als GB. Leuk voor als fruit je ding is. DSA dus uniform profiel, je kan dus alles neergooien waar je het maar wilt. Weirdo's als font is erg leuk op een macropad als je b.v. de beginletters neer legt. (mening natuurlijk, en deze set wordt wel even wachten, pas later na deze pre-order op voorraad als product) Die andere shops zijn verder prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

djunicron schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:24:
[...]

https://oblotzky.industries/products/pbt-dsa-milkshake

Momenteel als GB. Leuk voor als fruit je ding is. DSA dus uniform profiel, je kan dus alles neergooien waar je het maar wilt. Weirdo's als font is erg leuk op een macropad als je b.v. de beginletters neer legt. (mening natuurlijk, en deze set wordt wel even wachten, pas later na deze pre-order op voorraad als product) Die andere shops zijn verder prima natuurlijk.
... 77 euro vind ik iets te gortig. Dat is duurder dan de macropad en ik heb maar 12 toetsen nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Creesch op 05-09-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Creesch schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:07:
[...]

... 77 euro vind ik iets te gortig. Dat is duurder dan de macropad en ik heb maar 12 toetsen nodig.
(Je kunt natuurlijk ook alleen Fruits nemen voor €15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

djunicron schreef op maandag 6 september 2021 @ 00:00:
[...]

(Je kunt natuurlijk ook alleen Fruits nemen voor €15)
Ah, even over het hoofd gezien :$ Dat is inderdaad een optie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Goedeavond Tweakers!

Vorige week Boba U4T's binnen gekregen. Heb ze dit weekend gelubed met 3203 en de springs met 105.

Vanavond in mijn NK_65 gezet met PE foam mod. Hiervoor zatende NK_Silks in het bordje.

Ik moet zeggen dat de Boba's me bevallen op het eerste ogenblik. Waar de (Glorious) Panda's wat pretravel hebben, is dat bij de Boba's nauwelijks het geval. De tactile bump pakt hem gelijk op en is ook wat minder 'rond' dan bij de Panda's. Een scherpe tactiliteit dus die je gelijk voelt boven in de beweging. Een aangenaam gevoel - ik heb wat meer het gevoel van een schakelaar dan bij de Panda's en ik moet zeggen dat dat erg prettig is bij het typen. 1 klein nadeel is dat ze wel iets schraperiger aanvoelen dan de Panda's. Niet storend schraperig maar ook niet super soepel.

Dan het geluid - het profiel is minder clacky dan de Silks en de Panda's en meer Thoccie. Een lager geluid dus, mooi geluid ook moet ik zeggen icm de PE Foam mod. Ik vind het in ieder geval aangenaam klinken. Ze zijn ook (iets) minder luid dan de Silks dus dat is ook fijn voor de omgeving.

Al met al - op het eerste gezicht vind ik het een fijnere switch dan de Panda's en ook wat goedkoper. Bovendien heb ik op 1 switch na geen enkel last van ping. Bij de Panda's heb ik alle leafs moeten luben om geen leaf ping te hebben. Scheelde in ieder geval veel tijd bij het luben.

Als laatste - mochten jullie nog containers zoeken voor switches; bij IKEA vond ik de Godmorgon set. Dat zijn bakjes voor in de badkamer. 3 voor een tientje en dan krijg je er nog twee grotere bakken bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSyru6EogKsrS32kvWCaMzs_lQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gnIVSIwILD2TnWmbbl5fTnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Net zo’n switch puller en wat tweezers gekocht voor het luben van de switches, best duur spul voor wat je ervoor koopt.

Kom ik bij de praxis…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIDe7frq2qfF1sP89x7WarfATT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPOi0ld6jonInd56XOSgOCyq.jpg?f=fotoalbum_large

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf me echt verbazen over Candykeys :X

Dat het een zooitje is met het hele KBD67 Lite gebeuren is ondertussen wel duidelijk maar de communicatie erover is ook echt gewoon te zot voor woorden. Sowieso vind ik hett bijzonder dat je iets preordered en er na de datum die er bij staat je gewoon niets van de shop hoort (uberhaupt niets hoort tot er een tracking nummer gestuurd word) en je dat zelf maar moet uitvogelen dat eea vertraagd is. Nou is dat blijkbaar meer regel dan uitzondering in de keeb community maargoed.

Nu maar een wat geïrriteerde mail gestuurd met de vraag of er al iets bekend is over de PCB's. Nu bijna 2 maanden na de levering en €140 verder heb ik een case, plate en wat stabs waar ik niets mee kan. En dan krijg je letterlijk als antwoord: we are still figuring it out

WTF moet je daar nou mee 8)7

Dat iets volledig in de soep loopt is erg vervelend maar als je het duidelijk communiceert heb je echt veel meer goodwil bij mensen en scheelt dat je enorm veel gezeik van mensen die gaan lopen vragen hoe het zit.

Ik hoop oprecht dat mijn GB bij Oblotsky beter verlopen. Daarop inhakend ik zit serieus naar de NK65 Oblivion edition te kijken, matcht wel niet meer de zwarte keycaps die ik in GB's besteld heb maar daar zijn oplossingen voor. Hij is wel erg mooi :9

Mode sixtyfive is ook zo'n pareltje maar had even zitten reken en dan ben je met shipping en tax dik over de €400 kwijt en dat is me wel teveel zelfs voor zo'n mooi bord :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:40:
Ik blijf me echt verbazen over Candykeys :X

Dat het een zooitje is met het hele KBD67 Lite gebeuren is ondertussen wel duidelijk maar de communicatie erover is ook echt gewoon te zot voor woorden. Sowieso vind ik hett bijzonder dat je iets preordered en er na de datum die er bij staat je gewoon niets van de shop hoort (uberhaupt niets hoort tot er een tracking nummer gestuurd word) en je dat zelf maar moet uitvogelen dat eea vertraagd is. Nou is dat blijkbaar meer regel dan uitzondering in de keeb community maargoed.

Nu maar een wat geïrriteerde mail gestuurd met de vraag of er al iets bekend is over de PCB's. Nu bijna 2 maanden na de levering en €140 verder heb ik een case, plate en wat stabs waar ik niets mee kan. En dan krijg je letterlijk als antwoord: we are still figuring it out

WTF moet je daar nou mee 8)7

Dat iets volledig in de soep loopt is erg vervelend maar als je het duidelijk communiceert heb je echt veel meer goodwil bij mensen en scheelt dat je enorm veel gezeik van mensen die gaan lopen vragen hoe het zit.

Ik hoop oprecht dat mijn GB's bij Oblotsky beter verlopen. Daarop inhakend ik zit serieus naar de NK65 Oblivion edition te kijken, matcht wel niet meer de zwarte keycaps die ik in GB's besteld heb maar daar zijn oplossingen voor. Hij is wel erg mooi :9

Mode sixtyfive is ook zo'n pareltje maar had even zitten reken en dan ben je met shipping en tax dik over de €400 kwijt en dat is me wel teveel zelfs voor zo'n mooi bord :+
Wow, wel een lekker antwoord inderdaad :F Las al dat een aantal mensen besloten te wachten tot de start van R3 die rond Black Friday begint. Zou wel enorm slordig zijn als ze geen andere oplossingen hebben met compensatie voor die tijd.

Bij de meeste vendors is het erg stil tot de t&t code. Zou wel mooi zijn als je een maandelijkse update krijgt met de laatste stand van zaken. Toevallig kreeg ik afgelopen week een nieuwsbrief van Omnitype met daarin korte updates van de lopende GBs. Volgens mij een van de weinige die dat doen. Bij meeste was het alleen een kopje met “colours approved” of “manufacturing”, maar dat is beter dan niets.

Wat heb je in de GB op Oblotzky, GMK Metropolis toch? Voorlopig zit daar nog geen vertraging op, maar verwacht dat het wel opgeschoven wordt want ze lopen nog steeds achter bij GMK. Zou overigens geen NK65 aanraden, ondanks dat het een prima instap bordje is, zijn de mogelijkheden wel wat beperkt. Helemaal wanneer je het vergelijkt met de budget borden die tegenwoordig uitkomen. Bijvoorbeeld de ikki/ freebird/ bakeneko/ D60lite/ portico/ Q1. Gebruik nu nog wel eens m’n NK65 maar denk wanneer ik de ikki binnen krijg dat dit minder wordt en met de mode65 hij vrijwel nooit meer gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:07:
[...]

Wow, wel een lekker antwoord inderdaad :F Las al dat een aantal mensen besloten te wachten tot de start van R3 die rond Black Friday begint. Zou wel enorm slordig zijn als ze geen andere oplossingen hebben met compensatie voor die tijd.

Bij de meeste vendors is het erg stil tot de t&t code. Zou wel mooi zijn als je een maandelijkse update krijgt met de laatste stand van zaken. Toevallig kreeg ik afgelopen week een nieuwsbrief van Omnitype met daarin korte updates van de lopende GBs. Volgens mij een van de weinige die dat doen. Bij meeste was het alleen een kopje met “colours approved” of “manufacturing”, maar dat is beter dan niets.

Wat heb je in de GB op Oblotzky, GMK Metropolis toch? Voorlopig zit daar nog geen vertraging op, maar verwacht dat het wel opgeschoven wordt want ze lopen nog steeds achter bij GMK. Zou overigens geen NK65 aanraden, ondanks dat het een prima instap bordje is, zijn de mogelijkheden wel wat beperkt. Helemaal wanneer je het vergelijkt met de budget borden die tegenwoordig uitkomen. Bijvoorbeeld de ikki/ freebird/ bakeneko/ D60lite/ portico/ Q1. Gebruik nu nog wel eens m’n NK65 maar denk wanneer ik de ikki binnen krijg dat dit minder wordt en met de mode65 hij vrijwel nooit meer gebruikt gaat worden.
Ah weer wat tips van mooie borden, de ikki baal ik van dat ik die uiteindelijk toch niet besteld heb :(

Maar hoe bedoel je beperkt? Mijn eisenpakket is niet heel spannend hoor, eigenlijk is mijn GK68x op veel punten al prima dus voorkeur qua plate of perse een gasket mount heb ik niet :)
65%, strak/compact, hotswap, in midere mate RGB, VIA en het liefst screw-in stabs, lichte voorkeur voor polycarb ivm geluid maar alu is ook prima en zolang het zwart is ben ik ook al blij :+

Vrijwel al die 'nieuwe' 65% bordjes voldoen daar aan. De Keychron Q2 is ook een goede kanshebber, zag dat die op de website staat maar helaas zonder datum. Die andere ga ik naar kijken :)

Edit: Die Portico is mooi zeg, geen per key adressable RGB maar dat is niet erg. Alleen niet verkrijgbaar net als de Ikki68 :+

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 76 ... 157 Laatste