Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Whaam schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:35:
Ja, helaas normaal. Gaat vaak met dhl of fedex mee in het vliegtuig, je hebt het dan wel met een dag of drie, maar het kost ook flink.
Van mij mag het ook over 3 weken met de boot en dan voor een tientje....

Maar goed, blijkbaar is dit dus een NO Go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
[b]Henkie in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

"Specs"
Epomaker GK68X, foam mod in case
Lubed Gateron Browns / Stock Gazzew Boba U4 Silents (beide lekker, nog geen definitieve keuze gemaakt.)
Gemodde stabs (lubed, clipped, enz enz)
De stabs op de GKXX borden zijn helaas vrij slecht. Heb de mijne op mijn GK61 nooit goed gekregen. Als je nog een significante upgrade wil doen aan je bord, kan ik je de plate mount stabs van Durock aanraden. Kosten iets van 10 Euro en ik kocht ze bij Keygem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-05 10:52
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

De stabs op de GKXX borden zijn helaas vrij slecht. Heb de mijne op mijn GK61 nooit goed gekregen. Als je nog een significante upgrade wil doen aan je bord, kan ik je de plate mount stabs van Durock aanraden. Kosten iets van 10 Euro en ik kocht ze bij Keygem.
tbf de stabilisers van mn coolermaster ck550 zijn al helemaal pudding t.o.v. de stabilizers in de gk64xs... 8)7
Ik heb cherry plate mounted stabilizers besteld, die komen voor het eind van de maand nog binnen met zelfde zending als mijn keycaps. Hoop dat die cherry zich kunnen meten met de Durocks!

Zag wel dat de prijzen goed meevallen (ook maar 7 euro verzending) via keygem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Net voor het eerst de 'Holee Mod' toegepast nav een video van Hamji Neo.

Holee Shit! 8)7 8)7 |:( |:(

Heb de oude stabs uit mijn NK 65 geprobeerd en in mijn GK61 gezet. Ik vind ze met de Holee Mod beter klinken dan de Durock stabs! Dus volgende project is om die dan ook aan te pakken met de Holee Mod.

Mensen hier dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-03 09:58
Henkie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:47:
Nou, mijn keycaps zijn na flinke vertraging ook binnen. Voor het geld een mooie degelijke set, niet alle knopjes zitten nog mooi even recht, maargoed, I like it alot. Stuk beter dan de 50 shades of grey die er standaard op zat.

"Specs"
Epomaker GK68X, foam mod in case
Lubed Gateron Browns / Stock Gazzew Boba U4 Silents (beide lekker, nog geen definitieve keuze gemaakt.)
Gemodde stabs (lubed, clipped, enz enz)

Nu nog een keer een kabeltje bestellen bij onze forumvriend die past bij deze kleurtjes en dan zijn we volledig 'klaar'.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je dit bord besteld? Direct bij epomaker?
Amazon.de levert enkel de 61 en 64 naar Belgie... De 68 is niet mogelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:59
futuwes schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:51:
[...]

Waar heb je dit bord besteld? Direct bij epomaker?
Amazon.de levert enkel de 61 en 64 naar Belgie... De 68 is niet mogelijk :?
Yes, direct bij Epomaker.

Shipping is vaak gratis (iig naar NL) inclusief taxes etc. Vrij vlot ook. vorige shipment was 8 dagen.
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:29:
Net voor het eerst de 'Holee Mod' toegepast nav een video van Hamji Neo.

Holee Shit! 8)7 8)7 |:( |:(

Heb de oude stabs uit mijn NK 65 geprobeerd en in mijn GK61 gezet. Ik vind ze met de Holee Mod beter klinken dan de Durock stabs! Dus volgende project is om die dan ook aan te pakken met de Holee Mod.

Mensen hier dezelfde ervaring?
Wel gezien, nog niet geprobeerd. Toch maar keer proberen dan!

[ Voor 39% gewijzigd door Henkie op 07-08-2021 22:22 ]

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34

Whaam

Meer beter

Over stabs gesproken, ik ben een Filco Majestouch bordje aan het opknappen, maar daar zitten über rattly costar stabs in. Die zijn voor zover ik weet niet te vervangen door cherry style zonder de dremel ter hand te nemen. Heeft iemand ervaring met die stabs modden, of toch vervangen?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaam schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:43:
Over stabs gesproken, ik ben een Filco Majestouch bordje aan het opknappen, maar daar zitten über rattly costar stabs in. Die zijn voor zover ik weet niet te vervangen door cherry style zonder de dremel ter hand te nemen. Heeft iemand ervaring met die stabs modden, of toch vervangen?
Er waren ooit Durock / EG stabs die compatible zouden zijn met de cut-outs. Er zijn ook "merkloze" transparante stabs met "haakjes" die veel extremer naar boven staan op Alie Ex te bestellen die veel beter zouden werken...

Wat goed zou werken, maar ik heb het niet meer geprobeerd, zou of dunne 0.5mm siliconen film in de slider plakken daar waar de draad loopt, of PTFE film erin plakken. En daarna de gebruikelijke coating met 3204 lube. Alle glijdende delen en de draad zelf ermee insmeren zou een aardig verschil moeten maken.

Persoonlijk zie ik Co-star stabs are absolute dealbreaker. Denk dat ik eerder een dremel zou pakken als je er vertrouwd mee bent om er mooie EG Panda stabs in te steken. Die zijn vrij goedkoop en werken na de gebruikelijke behandeling best prima.

https://nl.aliexpress.com/item/1005002782279799.html

Doe dit alleen als je heel zeker weet dat je verder het bord wilt blijven gebruiken... Want tja, uiteindelijk blijft het stock Cherry switches. Een Filco met co-star desolderen om te luben / andere switches te plaatsen en dan ook nog met de dremel aan de gang voor stabs die niet waardeloos zijn is wel een hele hoop werk voor iets wat uiteindelijk niet geweldig gaat worden; verkopen en custom bouwen in b.v. een Geon Frog TKL is dan echt veel beter aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 19:55
Aangezien ik dan toch noodgedwongen de overstap gemaakt heb naar QWERTY door het gebrek aan goede borden met AZERTY layout nog maar een Ducky One 2 SF gekocht voor te gamen. Besefte pas later dat ik eigenlijk al men toetsenborden van men computers best ging vervangen.

Geopteerd voor Cherry Silver daar en moet zeggen, bevalt me enorm goed. Het zal ongetwijfeld placebo zijn maar ik heb het gevoel dat het inderdaad wel 'directer' reageert door de kortere actuation distance. Verschil zal echter minimaal zijn maar zolang mijn hoofd het gelooft is het goed voor me ;)

Moet wel zeggen op men kantoorpc thuis dat ik daar echt verliefd ben op de clicky blue's. Helaas geen optie op kantoor vrees ik, ga ik men collega die bij me in men kantoor zit echt knettergek mee maken.

Veronderstel dat iets zoals een brown switch men beste optie zal zijn? Hou echt wel van de weerstand van de blue's. Typen op lineaire switches is toch eigenlijk echt niet aangenaam te noemen.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 08:21
Nou, het /dev/tty setje is in Nederland aangekomen, €20 erbij voor de douane. Inderdaad prijzige hobby.

Vrij lastig uit te leggen aan vrienden dat je 2x zoveel betaalt voor alleen de caps als een ander aan een compleet toetsenbord.

Waarbij die anderen dan waarschijnlijk nog blijer zijn met hun stock crap rubberdome drama ding dan jijzelf met je clipped lubed tapemodded box switched mech ding 😋

Nou ja het houdt je bezig en is goed voor de wereldeconomie.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou het toch over stabs gaat, KBF stock PCB mount stabs of Everglide (Durock) V1's?

Ja liever natuurlijk V2's maarja die half gare toko op Ali verkoopt V1's als V2's, gezien de prijs sta ik er niet van te kijken.

Overigens vind ik op de spatie na de stabs van mijn GK68x echt niet slecht ofzo (na mods natuurlijk) :?

En nóg een ander onderwerp; naar aanleiding van mij vraag over draagtassen voor borden weer eens eigenwijs geweest. Voor een euro of 8? een licht grijs vilten hoes besteld en na iets meer dan een week binnen. Opzich een net ding :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 12:54
@sapphire zeker met een zwarte elastieke band aan de voorkant?
Ik heb er zo een van jaren geleden, prima ding, maar toen ik mijn toetsenbord elke dag mee ging nemen naar werk heb ik er zelf maar eentje gemaakt van dik tuigleer met een zwart felte binnenkant. Is leuk om te doen als je het materiaal ervoor hebt maar best een aardig klusje.

Ik zei nog zo dat ik na mijn (voor mij) nieuwe ID80 ging stoppen met toetsenbord spul aanschaffen maar ik heb nu een feker 68 in bestelling met wat gateron yellows en een 30 euro keycap setje. Dit is puur om eens lekker te rommelen met mods en te zien of ik hiervan een waardige opvolger van mijn Magicforce 68 kan maken. Als dat niet lukt hou ik de gaterons en keycaps en ga ik rustig sparen voor een wat beter keyboard, de Feker was maar 40 euro.
Het probleem van een goed toetsenbord (mijn ID80 heeft Durock stabs) is dat je ineens hoort hoe gruwelijk je andere toetsenbord (in mijn geval dus die MagicForce68) loopt te ratelenen en daar is ineens bijna niet meer doorheen te werken. Soort van "What has been heard cannot be unheard"
Veel gelezen en gekeken over het optimaliseren van matige stabs en schuim overal tussen proppen om het geluid beter te maken, ik vind het leuk om eens te kijken hoe dicht ik dat goedkope ding in de buurt van mijn ID80 kan krijgen. Als hij de MagicForce vervangt kan ik daarna die eens onder handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:29:
@sapphire zeker met een zwarte elastieke band aan de voorkant?
Ik heb er zo een van jaren geleden, prima ding, maar toen ik mijn toetsenbord elke dag mee ging nemen naar werk heb ik er zelf maar eentje gemaakt van dik tuigleer met een zwart felte binnenkant. Is leuk om te doen als je het materiaal ervoor hebt maar best een aardig klusje.
Jaaa die inderdaad. Pic's or it didn't happen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2UVdJjNUvuPIVmrUwmLvAZ7sHM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trDzsrhbjzFural1o2Uu9X4N.jpg?f=fotoalbum_medium

Even nagezocht maar 1 augustus besteld en 6 augustus geleverd en dat voor €5,86 :9
Ik ga gewoon aankijken hoe lang dit het gaat volhouden. Voor de bescherming is het niet eens echt want het zit in mijn rugtas met een broodtrommel op mijn rug, 1 kant padding de andere kant meerdere lagen stof. Voornamelijk tegen schaven van de broodtrommel en kruimels die onvermijdbaar in de tas terecht komen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

[Afbeelding]

Even nagezocht maar 1 augustus besteld en 6 augustus geleverd en dat voor €5,86 :9
Ik ga gewoon aankijken hoe lang dit het gaat volhouden. Voor de bescherming is het niet eens echt want het zit in mijn rugtas met een broodtrommel op mijn rug, 1 kant padding de andere kant meerdere lagen stof. Voornamelijk tegen schaven van de broodtrommel en kruimels die onvermijdbaar in de tas terecht komen :+
Ziet er netjes uit!

Zou hem bijna bestellen.. ware het niet dat het toetsenbord nooit ergens mee naartoe gaat :') .

Vandaag maar even zoeken naar een mooie goedkope verkoper met leuke shipping voor de durock plate mount stabs..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3m3d7
sapphire schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Ja, dat is geen geld en als je niet veel bescherming nodig hebt is meer ook niet nodig, dat ding werkt prima.
Ik heb, nouja had, mijn MagicForce elke werkdag bij me, nu werk ik zoals vele vaker thuis maar ga weer af en toe naar de zaak en naar klanten en dan vind ik het wel prettig om hem te beschermen in iets wat ik met een andere hobby heb gemaakt. De hoes is mij meer waard dat het toetsenbord maar ik ga dat toetsenbord ook niet weg doen, het was mijn eerste en als ik een vervanger ervoor heb ga ik hem uit elkaar halen en proberen beter te maken, wellicht zelfs andere switches erop solderen..maar iig de stabs modden.

Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u0fzI7w.jpeg

Het leuke van dat toetsenbord is dat, hoewel het niet veel heeft gekost en eigenlijk rommel is hij veel leuke gesprekken heeft gestart. Veel mensen die langslopen willen weten wat dat is en waarom ik dat ding gebruik. Al 5 jaar lang heeft dat voor leuke gesprekken gezorgt met mensen die ik anders waarschijnlijk nooit zou spreken. Het is een vorm van expressie in een anders vaak wat steriele omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Henkie schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Ziet er netjes uit!

Zou hem bijna bestellen.. ware het niet dat het toetsenbord nooit ergens mee naartoe gaat :') .

Vandaag maar even zoeken naar een mooie goedkope verkoper met leuke shipping voor de durock plate mount stabs..
Keygem heb ik ze gehaald en dat viel heel erg mee qua prijs en binnen twee dagen had ik ze in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
@R3m3d7

Ik zie dat je een opvolgeer zoekt voor je Magicforce. De layout is hetzelfde als de Ikki68 Aurora
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0477/3396/4953/products/charcoal-keycaps-2_c8a29beb-989f-4fa4-80c4-aed7ee864033_1024x1024.jpg?v=1614161184

Dit bord had een GB in februari maar er zijn zeker nog nieuwe lichtingen te verwachten. Wellicht een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Sandoor_MBA Dat lijkt hij zeker, ik had al eens eerder een tip voor dat toetsenbord gekregen. Ik moet een beetje wennen dat bijna alle mooie spullen via een groupbuy gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 07:24
Sandoor_MBA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:35:
@R3m3d7

Ik zie dat je een opvolgeer zoekt voor je Magicforce. De layout is hetzelfde als de Ikki68 Aurora
[Afbeelding]

Dit bord had een GB in februari maar er zijn zeker nog nieuwe lichtingen te verwachten. Wellicht een optie voor je?
Ik verwacht dat levering ca eind augustus/begin september naar de klanten zal plaatsvinden. Met wat geluk kun je er eentje oppikken via r/MM want er zijn ongetwijfeld mensen die het niks vinden en weer weg doen.

bl44t

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zullen vast ook een paar extra’s zijn. Kan in ieder geval niet wachten totdat ik hem binnen heb. Begin september klinkt nog zo ver, maar die paar weken kunnen er nog wel bij.

Gisteren op de valreep een Mode SixtyFive besteld zodat de levering nog dit jaar is als het goed is. Eerste sound tests van klonken erg goed maar wilde nog iets meer horen voordat ik de knoop zou doorhakken. Afgelopen weekend weer twee verschillende borden gehoord om uiteindelijk me over te halen. Qua opties dit keer niet heel erg bijzonder. Wit en blauwgrijs. Momenteel pijnlijke schade aan de portemonnee, maar als hij binnen komt ben ik dat allang vergeten.

Mode is van plan om de komende jaren meeste extra’s nog in stock te houden zoals de dat nu ook al doen met de 80. Kan er dus nog aan sleutelen mocht ik day willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-CR-5-tzpMIAIUdmT_xLuIyx4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8L3ooZXLndrURmiaoSSwExt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
superbok schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:27:
Zullen vast ook een paar extra’s zijn. Kan in ieder geval niet wachten totdat ik hem binnen heb. Begin september klinkt nog zo ver, maar die paar weken kunnen er nog wel bij.

Gisteren op de valreep een Mode SixtyFive besteld zodat de levering nog dit jaar is als het goed is. Eerste sound tests van klonken erg goed maar wilde nog iets meer horen voordat ik de knoop zou doorhakken. Afgelopen weekend weer twee verschillende borden gehoord om uiteindelijk me over te halen. Qua opties dit keer niet heel erg bijzonder. Wit en blauwgrijs. Momenteel pijnlijke schade aan de portemonnee, maar als hij binnen komt ben ik dat allang vergeten.

Mode is van plan om de komende jaren meeste extra’s nog in stock te houden zoals de dat nu ook al doen met de 80. Kan er dus nog aan sleutelen mocht ik day willen.

[Afbeelding]
OOOF! Dát is een mooie unit zeg. Ik zet hem op mn "wellicht ooit" wishlist. Jeetje wat een mooie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7

Gisteren op de valreep een Mode SixtyFive besteld
Wow, dat een prachtig ding is dat. Wat voor keycaps en switches ga je erbij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

OOOF! Dát is een mooie unit zeg. Ik zet hem op mn "wellicht ooit" wishlist. Jeetje wat een mooie.
Je kan eindeloos combinaties maken, zoveel verschillende kleuren en materialen echt fantastisch. En dat kun je dan ook weer allemaal direct zien in de configurator. Wordt wel erg duur als je de hoogste opties wilt hebben. Overigens kan je het hele jaar blijven bestellen alleen verschuift de datum natuurlijk ook. Je hebt nog een paar maanden om te sparen :9
R3m3d7 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:18:
[...]

Wow, dat een prachtig ding is dat. Wat voor keycaps en switches ga je erbij gebruiken?
Nog geen idee eigenlijk. Heb tot nu toe alleen standaard BoW of WoB en Metropolis clone. De echte komt halverwege volgend jaar denk ik pas. GMK Tuzi komt wel wat eerder maar past weer niet zo goed bij het blauw. Denk dat het tot GMK Metropolis WoB wordt.

Heb gekozen voor de hotswap pcb dus ga beetje kijken wat het meeste bevalt. Ga beginnen bij de aqua kings, bevallen mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
[b]superbok schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:58:
Je kan eindeloos combinaties maken, zoveel verschillende kleuren en materialen echt fantastisch. En dat kun je dan ook weer allemaal direct zien in de configurator. Wordt wel erg duur als je de hoogste opties wilt hebben. Overigens kan je het hele jaar blijven bestellen alleen verschuift de datum natuurlijk ook. Je hebt nog een paar maanden om te sparen :9
Ik had ook al een mandje gemaakt deze week. Blue Sky met Brass achterkant en een carbon plate. Maar met extra POM Plate een extra PCB, en wat kleine extra's kwam ik toch al op $464.

Hoeveel extra kosten komen er dan nog bij qua douane etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

Ik had ook al een mandje gemaakt deze week. Blue Sky met Brass achterkant en een carbon plate. Maar met extra POM Plate een extra PCB, en wat kleine extra's kwam ik toch al op $464.

Hoeveel extra kosten komen er dan nog bij qua douane etc?
Heb zelf ook heel lang zitten kijken naar de brass achterkant, maar vond het uiteindelijk toch iets te duur. Ben eigenlijk van plan om later dit jaar nog een kleinere bestelling te doen met een aantal extra plates etc. Heb dan wel twee keer shipping, maar dan kan zijn de kosten ook een beetje verdeeld. Ik reken op 100 euro extra bij de douane, zal dan eerder meevallen dan tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

djunicron schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:10:
[...]

Er waren ooit Durock / EG stabs die compatible zouden zijn met de cut-outs. Er zijn ook "merkloze" transparante stabs met "haakjes" die veel extremer naar boven staan op Alie Ex te bestellen die veel beter zouden werken...

Wat goed zou werken, maar ik heb het niet meer geprobeerd, zou of dunne 0.5mm siliconen film in de slider plakken daar waar de draad loopt, of PTFE film erin plakken. En daarna de gebruikelijke coating met 3204 lube. Alle glijdende delen en de draad zelf ermee insmeren zou een aardig verschil moeten maken.

Persoonlijkw zie ik Co-star stabs are absolute dealbreaker. Denk dat ik eerder een dremel zou pakken als je er vertrouwd mee bent om er mooie EG Panda stabs in te steken. Die zijn vrij goedkoop en werken na de gebruikelijke behandeling best prima.

https://nl.aliexpress.com/item/1005002782279799.html

Doe dit alleen als je heel zeker weet dat je verder het bord wilt blijven gebruiken... Want tja, uiteindelijk blijft het stock Cherry switches. Een Filco met co-star desolderen om te luben / andere switches te plaatsen en dan ook nog met de dremel aan de gang voor stabs die niet waardeloos zijn is wel een hele hoop werk voor iets wat uiteindelijk niet geweldig gaat worden; verkopen en custom bouwen in b.v. een Geon Frog TKL is dan echt veel beter aan te raden.
Mwoah, dit is mijn eerste oefenproject dus ik maak het wel af. Heb online nog meer info over deze stabs gevonden, er zijn zelfs mensen die deze prefereren over cherry style, omdat ze veel smoother zijn, dus zal wel meevallen lijkt me.

Ik ga om de korte einden shrink wrap zetten, en als na luben blijkt dat ze dan nog te veel rattlen ook de holee mod van hierboven toepassen. Als het dan nog niks is, kan ik altijd nog dremelen :p
Hoe werkt dat, met extra’s? Gaat dat via de standaard kanalen, mykeyboard.eu? En is het dan “wie het eerst komt het eerst maalt”? Wordt het aangekondigd? :D
Ik vind die mint versie echt om te kwijlen zo tof, en 68 is ook het minimale dat ik zou willen, met het pijlcluster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:51
Waar bestellen jullie de usb/trrs kabels?

Ik heb nu deze shop gevonden. prijzig maar zien er wel goed uit vind ik zelf.
https://loopylooms.com/product/aviator-detachable-usb-cable/

Ben sinds een week in het bezit van een ZSA moonlander. Maar de bijgeleverde kabels vallen me best tegen voor het bedrag wat je ervoor neertelt. Zeker daar ik wil dat de TRRS en USB kabel matchen wordt de keuze best beperkt daar TRRS kabels helemaal lastig te vinden zijn.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Mirage schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:04:
Bij @YaaD gewoon hier van het forum :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Whaam schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

Ik ga om de korte einden shrink wrap zetten, en als na luben blijkt dat ze dan nog te veel rattlen ook de holee mod van hierboven toepassen. Als het dan nog niks is, kan ik altijd nog dremelen :p
Ik weet niet of je dat beiden moet doen. Holee mod en shrink rap hebben hetzelfde doel; de spelen rondom de wire opvullen zodat het minder ratelt. Ik denk als je beiden doet dat het dan gewoon niet meer gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
superbok schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:18:
[...]

Heb zelf ook heel lang zitten kijken naar de brass achterkant, maar vond het uiteindelijk toch iets te duur. Ben eigenlijk van plan om later dit jaar nog een kleinere bestelling te doen met een aantal extra plates etc. Heb dan wel twee keer shipping, maar dan kan zijn de kosten ook een beetje verdeeld. Ik reken op 100 euro extra bij de douane, zal dan eerder meevallen dan tegenvallen.
Heb je verder geen extra's besteld? Dus alleen het standaard bord voor $299?

Weet jij of de Mode 65 blijvend in hun assortiment gaat blijven? Want dan hoef je natuurlijk geen extra's als reserve mee te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

Heb je verder geen extra's besteld? Dus alleen het standaard bord voor $299?

Weet jij of de Mode 65 blijvend in hun assortiment gaat blijven? Want dan hoef je natuurlijk geen extra's als reserve mee te bestellen.
Het hele bord zelf als kit blijft het hele jaar te bestellen. Weet niet hoe ze dat daarna gaan doen. Alle losse onderdelen willen ze blijven aanbieden zoals de dat nu ook doen met de 80. Ze beloven niets, en soms kunnen items tijdelijk op zijn/ duurder worden. Verwacht dat de “belangrijkste” dingen wel in stock blijven zoals de pcbs en de plates. Met de 80 lukt hun dat nu ook dus heb goede hoop. Heb op de siliconen demper en plate foam na niets extra’s voor nu met het oog op een extra toekomstige bestelling.
Whaam schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

[...]

Hoe werkt dat, met extra’s? Gaat dat via de standaard kanalen, mykeyboard.eu? En is het dan “wie het eerst komt het eerst maalt”? Wordt het aangekondigd? :D
Ik vind die mint versie echt om te kwijlen zo tof, en 68 is ook het minimale dat ik zou willen, met het pijlcluster.
Extras gaan inderdaad via de standaard kanalen en worden meestal aangekondigd op discord/ mailing list. Gebeurd meestal paar weken nadat alle openstaande orders goed zijn afgehandeld. Weet dat mykeyboard eerder dit jaar alleen nog geen extra’s deed ivm brexit en de VAT etc. Geen idee of dat eigenlijk is opgelost, volgens mij hebben ze ook nog een heleboel GMK extra’s liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:33

muhda

Time & Space traveler

Mirage schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:04:

Ben sinds een week in het bezit van een ZSA moonlander. Maar de bijgeleverde kabels vallen me best tegen voor het bedrag wat je ervoor neertelt. Zeker daar ik wil dat de TRRS en USB kabel matchen wordt de keuze best beperkt daar TRRS kabels helemaal lastig te vinden zijn.
Ik weet dat cookiecables vanaf 20 Augustus weer paar group buys zal organiseren. Ik hou het zelf ook in de gaten, want ik heb nog kabels nodig voor mijn Ergodox. Ik weet alleen niet of het de kleuren zijn die je wilt.
Als YaaD ook TRRS cabels maakt, dan hou ik me aanbevolen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok Ga jij eens even heel snel weg hier! Beetje veel te mooie GB's posten hier :(

Allemachtig wat is die Mode 65 mooi zeg :9~ Ik had besloten alleen nog een keer een witte build te willen doen met een strakke WoB set maar als ik zo'n strak bord als die Mode zie dan ..... :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
superbok schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:47:
[...]

Extras gaan inderdaad via de standaard kanalen en worden meestal aangekondigd op discord/ mailing list. Gebeurd meestal paar weken nadat alle openstaande orders goed zijn afgehandeld. Weet dat mykeyboard eerder dit jaar alleen nog geen extra’s deed ivm brexit en de VAT etc. Geen idee of dat eigenlijk is opgelost, volgens mij hebben ze ook nog een heleboel GMK extra’s liggen.
Extras zijn nog steeds on-hold. Tenminste, de keycaps en borden. Ze hebben al een heleboel deskmats online gegooid en ik verwacht ook niet dat extras van de Ikki68 straks blijven hangen.

Anyways, afgelopen week hebben ze te horen gekregen van de UK government dat hun case eindelijk in behandeling is genomen.

Voor zover nu duidelijk is zullen de meeste dingen in een raffle worden verloot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
muhda schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:58:
[...]

Ik weet dat cookiecables vanaf 20 Augustus weer paar group buys zal organiseren. Ik hou het zelf ook in de gaten, want ik heb nog kabels nodig voor mijn Ergodox. Ik weet alleen niet of het de kleuren zijn die je wilt.

[...]

Als YaaD ook TRRS cabels maakt, dan hou ik me aanbevolen :D
Van de week de eerste TRRS cable gemaakt en lijkt goed te lukken. Heb hier nog wat connectors liggen dus wil wel een keer een poging wagen voor je

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:49:
[...]

Extras zijn nog steeds on-hold. Tenminste, de keycaps en borden. Ze hebben al een heleboel deskmats online gegooid en ik verwacht ook niet dat extras van de Ikki68 straks blijven hangen.

Anyways, afgelopen week hebben ze te horen gekregen van de UK government dat hun case eindelijk in behandeling is genomen.

Voor zover nu duidelijk is zullen de meeste dingen in een raffle worden verloot.
Dat is mooi om te horen. Die zullen nog aardig wat sets en borden hebben liggen aangezien zij toch wel de grootste EU vendor zijn. Ga ze dan goed in de gaten houden, heb mijn oog nog op een paar dingen. Balen voor ze dat het zo lang duurt. Hopelijk gaan de laatste stappen wat vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
In de (hobbymatige) zoektocht naar mijn perfecte switch.

Ik heb nu 2 tactiles: Lubed Gat Browns en stock/lubed Boba U4 silents.

Gat browns:
Tactile bump begint niet gelijk bij het indrukken, maar nét (1mm? max) na het indrukken, which i like! De bump is net iets te subtiel soms

U4 silents:
de bumb is instant en héftig. Zelfs met de 62g springs.

Ik zoek: tactiles met een bumb op de plek van de gats, maar met meer punch, maar niet zó heavy als de U4 Silents.

Iemand? :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Durock Koala’s hebben een andere bump die iets later begint.
En anders Kaihl Polia’s, ik geloof dat ik die ooit omschreef als ‘luxere Browns’ omdat de bump wat subtieler is dan de hardcore tactiele/Holy Panda varianten (waar de Boba’s onder vallen).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Kailh polia is een goede optie inderdaad. Anders misschien Durock medium tactiles, verkrijgbaar als ceruleans bij MyKeyboard: https://mykeyboard.eu/cat...s-by-durock-10-pack_4173/

Heb van dat soort nog een paar liggen, mocht je er een in je brievenbus willen om te proberen hoor ik het wel :)
Weet niet of ik nog polia's nog heb, zou kunnen. Niet zoveel zin om de doos uit de kast te trekken en te gaan zoeken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even opgezocht maar dit schreef ik:
Kaihl Pro Purple; soort luxe Gateron Brown :+ Wat subtielere tactile feedback, lijkt wat zwaarder dan de Brown vooral met bottomen, iets smoother en minder springping stick iets stiller. Nette prijs ook wel.

Kaihl Polia: Weer iets meer tactile switch, vrij smooth, ietsiepietsie springping, vrij stil. Eigenlijk hele nette switch maar niet zo goed te vinden en voor de prijs zijn er betere tactile's denk ik.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ok, ik werd op dit topic gewezen, maar zie nu ook wel dat mensen hier veel fanatieker zijn dan ik ooit ga zijn.
Ik heb gewoon een mech toetsenbord omdat het fijn is, en ik ben een casual gamer.

HTT-Thalan in "Nieuw mechanisch toetsenbord kiezen, of repareren?"

Repareren of vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:15
Ik krijg vandaag mijn Keychron k8 binnen, nu wil ik de switches luben en filmen,

Waar kan ik dit het beste bestellen + de benodigde tools.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:01:
Ok, ik werd op dit topic gewezen, maar zie nu ook wel dat mensen hier veel fanatieker zijn dan ik ooit ga zijn.
Ik heb gewoon een mech toetsenbord omdat het fijn is, en ik ben een casual gamer.

HTT-Thalan in "Nieuw mechanisch toetsenbord kiezen, of repareren?"

Repareren of vervangen?
Repareren kun je altijd proberen. Vermoed echter wel dat je een soldeerbout nodig zult hebben om een switch te vervangen. De huidige switch lijkt op een "Outemu blue" voor als je hem wil kopen.

Vervangen kan ook, dan kom je of weer uit bij iets dat later kapot kan gaan, of je gaat naar (partiele) zelfbouw. Iets van epomaker heeft wel dergelijke prijzen met blauwe switches en die kun je vaak er gewoon uittrekken en nieuwe induwen ipv solderen. Vaak heb je met zelfbouw of iets van epomaker een kleiner toetsenbord, dus dan zul je moeten overwegen of je het numpad nodig hebt, of je speciale F rij toetsen wil en dergelijke.

Persoonlijk: maak eerst je bord schoon, test het ffkes. Zo niet dan met soldeerbout probeer het op te lossen. Anders kun je beter in een keer het goed proberen op te lozen door een epomaker te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
GiantHoax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:10:
Ik krijg vandaag mijn Keychron k8 binnen, nu wil ik de switches luben en filmen,

Waar kan ik dit het beste bestellen + de benodigde tools.

Alvast bedankt.
Welke switches? Waarom wil je ze filmen? Welke film wil je gebruiken? Welke lube ben je naar op zoek?

Afhankelijk van wat je zoekt en nodig hebt, zijn er partijen die leveren.

Mij helpt dit overzicht altijd wel:

https://gist.github.com/h...a7053473fe37b1a6f80e58efd

Vanalles binnen de EU, struin die sites anders af? Valt met verzending vaak wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
Henkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Welke switches? Waarom wil je ze filmen? Welke film wil je gebruiken? Welke lube ben je naar op zoek?

Vanalles binnen de EU, struin die sites anders af? Valt met verzending vaak wel mee.
Ik heb de k8 met Gateron brown besteld, ik zag op Youtube dat er nogal veel stem wobble in zat, dit wil ik graag verminderen.

Ik zag dat er tx films goed zijn.

Ook zag ik dat de krytox 205G0 goed was om de switches te luben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
GiantHoax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb de k8 met Gateron brown besteld, ik zag op Youtube dat er nogal veel stem wobble in zat, dit wil ik graag verminderen.

Ik zag dat er tx films goed zijn.

Ook zag ik dat de krytox 205G0 goed was om de switches te luben.
Heb je al eerder een mechanical keyboard gebruikt? Je kunt ook eerst beginnen zonder alle mods te doen hoor :)
De mod die wat mij betreft het meeste waard is, is het luben van je stabilizers om de rattle te voorkomen.

De switch films zijn vooral voor de housing wobble, niet de stem wobble. En dat is bij een stock gateron niet echt een probleem. En voor de eerste keer luben zou ik eerder voor tribosys 3204 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
Cebby schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Heb je al eerder een mechanical keyboard gebruikt? Je kunt ook eerst beginnen zonder alle mods te doen hoor :)
De mod die wat mij betreft het meeste waard is, is het luben van je stabilizers om de rattle te voorkomen.

De switch films zijn vooral voor de housing wobble, niet de stem wobble. En dat is bij een stock gateron niet echt een probleem. En voor de eerste keer luben zou ik eerder voor tribosys 3204 gaan.
Thanks voor de info!

Op youtube heb ik gezien dat Keychron de stabilizers al gelubed heeft dus dat is goed.

Ik heb wel vaker mechanishe toetsenborden gebruikt zoals de corsair k95 met cherry mx speed switches en reddragon k55 met blue switches.

Ik zal dan eerst even afwachten met modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiantHoax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

Thanks voor de info!

Op youtube heb ik gezien dat Keychron de stabilizers al gelubed heeft dus dat is goed.

Ik heb wel vaker mechanishe toetsenborden gebruikt zoals de corsair k95 met cherry mx speed switches en reddragon k55 met blue switches.

Ik zal dan eerst even afwachten met modden :)
FTFY :+

Wel de hotswappable en non-optical versie besteld, just to be sure?

Ik zou het bord eerst gewoon zo gaan gebruiken en dan als je wilt modden beginnen met vulling van het bord en de stabs luben wat al gezegd word. Dat zijn dingen die makkelijk te doen zijn zonder dat het veul werk is maar wel leuk resultaat geven :)
Luben kan daarna nog maar is gewoon veel werk :/

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
sapphire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

FTFY :+

Wel de hotswappable en non-optical versie besteld, just to be sure?

Ik zou het bord eerst gewoon zo gaan gebruiken en dan als je wilt modden beginnen met vulling van het bord en de stabs luben wat al gezegd word. Dat zijn dingen die makkelijk te doen zijn zonder dat het veul werk is maar wel leuk resultaat geven :)
Luben kan daarna nog maar is gewoon veel werk :/
Yes ik heb de Gateron brown hotswap RGB Aluminium versie besteld.

Thanks voor de info! Ik zie inderdaad dat het een paar uur kan duren om te luben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Is er iemand hier met een ID80 die mijn via pb wil helpen met het flashen van de firmware? Ik krijg het niet voor mekaar en ook het opslaan van een aangepaste layout wil mij niet lukken. Ik probeer de via firmware erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:49:
Is er iemand hier met een ID80 die mijn via pb wil helpen met het flashen van de firmware? Ik krijg het niet voor mekaar en ook het opslaan van een aangepaste layout wil mij niet lukken. Ik probeer de via firmware erop te krijgen.
Heb laatst die van mij geflashed, de knoppen combinatie is anders dan de standaard opties. Ik geloof dat het Esc + linker control was.

Als je de onderkant er even af schroeft, zit daar ook een reset knop, omgekeerd helemaal rechts, bij de Capslock.

Die indrukken, of de Esc combinatie, inpluggen, tot twee tellen en loslaten en je ziet em in QMK toolbox verschijnen.

Als die twee opties beiden niet werken, stuur maar PM hoor.

(edit: ik neem aan dat je spatie + B al geprobeerd hebt, dat zou op de V2 borden en bij de nieuwe firmwares moeten werken, ze hebben het een aantal keer aangepast met de nieuwe revisies van het bord. Sinds 9 maanden zou er ook een Via compatible firmware zijn, maar die heb ik nooit geprobeerd. Mijn huidige PCB's gebruiken beide Esc + Ctrl, hoewel één ook Shift + Shift pakt)

[ Voor 19% gewijzigd door djunicron op 11-08-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
R3m3d7 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:49:
Mag denk ik ook wel gewoon hier, heb je meteen de aandacht van ons allemaal :)

Moet je alleen even uitleggen wat je al geprobeerd hebt en waar je precies vastzit.
QMK Toolbox? ID80 ISO of ANSI? Welke firmware file probeer je te flashen? Krijg je ergens errors?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
Voor de liefhebbers, potentiele tegenhanger van de GMMK PRO, de Keychron Q1 gaat op 24 aug in de verkoop.

https://www.keychron.com/products/keychron-q1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 08:21
Henkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:16:
Voor de liefhebbers, potentiele tegenhanger van de GMMK PRO, de Keychron Q1 gaat op 24 aug in de verkoop.

Vind hem érg mooi en, imho, prima toetsen indeling rechtsboven. Was voor mij waarschijnlijk toch boven het budget uitgekomen dus dat scheelt te grote teleurstelling :)

Wel baal ik enorm dat al die hierboven genoemde goede Kailh switches niet in het test pakketje zitten. Bij voorbaat al bijna niet meer blij met alle 24 soorten 😎

De Hexgears tikt wel fijn op zich, met de standaard Box Whites. Maar rommelen (want tik verder nooit wat, hooguit renamen van een gedownloade film of zo) is en blijft gewoon leuk. Vier toetsenborden liggen hier nu , en allemaal nog z.g.a.n. Als vrienden hier komen en we openen YouTube en de recommended video's gaan over switch geluiden is uitleggen zinloos, niemand snapt deze hobby.

Nickname does not reflect reality

• R3m3d7
@Cebby @djunicron

Bedankt, tof van jullie.
Wanneer ik probeer de via firmware op mijn v1 te flashen:

*** Atmel DFU device connected (libusb0): Atmel Corp. ATmega32U4 (03EB:2FF4:0000)
>>> dfu-programmer.exe atmega32u4 erase --force
>>> dfu-programmer.exe atmega32u4 flash --force --eeprom "reset.eep"
*** Please reflash device with firmware now
Erasing flash... Success
0% 100% Programming 0x80 bytes...
Checking memory from 0x0 to 0x6FFF... Not blank at 0x1.
[>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>] Success
0% 100% Reading 0x400 bytes...
Validating... Success
0x80 bytes written into 0x400 bytes memory (12.50%).
*** Attempting to flash, please don't remove device
>>> dfu-programmer.exe atmega32u4 erase --force
Erasing flash... Success
>>> dfu-programmer.exe atmega32u4 flash --force "C:\Users\Folkerts\Downloads\id80_ansi_via.hex"
Checking memory from 0x0 to 0x6FFF... Not blank at 0x1.
0% 100% Programming 0x5A80 bytes...
>>> dfu-programmer.exe atmega32u4 reset
0% 100% Reading 0x7000 bytes...
Validating... ERROR
23070 invalid bytes in program region, 5482 outside region.
FAIL
Memory did not validate. Did you erase?
*** Atmel DFU device disconnected (libusb0): Atmel Corp. ATmega32U4 (03EB:2FF4:0000)

Ik open C:\Users\xxxxxxx\Downloads\id80_ansi_via.hex
Ik kies (de eerste keer niet maar hij om erase vraagt daarna wel) Clear EEPROM.
en dan druk ik op Flash en zie ik dus bovenstaande gebeuren.

Ik begrijp niet wat ik fout doe.

[ Voor 22% gewijzigd door R3m3d7 op 12-08-2021 09:59 ]

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-05 10:08
Henkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:16:

Als ze hiervan een variant met numpad uitbrengen ben ik meteen verkocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
Eymas schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

Als ze hiervan een variant met numpad uitbrengen ben ik meteen verkocht :)
Wellicht, op termijn. Q2 schijnt een 65% te zijn/worden, die komt eerst nog.

• Cebby
  • Niet online
R3m3d7 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

Ik begrijp niet wat ik fout doe.
Lijkt er niet echt op dat je iets foutdoet.

Zeker weten dat je een ANSI bord hebt wel? (Vast wel, maar dacht vraag het toch :9)

Heb je al eens geprobeerd een normale QMK build te flashen? Eentje gebouwd met de configurator bijvoorbeeld? https://config.qmk.fm/#/id80/ansi/LAYOUT
Mja, het lijkt erop dat je gewoon een té grote keymap probeert te flashen...

Als je een VIA compatible versie gaat flashen, kan je beter even geen keymap aanpassingen daarin meenemen.

Het moment dat je tegen flash problemen aan loopt, even reset fysiek indrukken, en eerst de standaard firmware flashen. De toolkit heeft al deze optie uit die lange dropdown, daarmee haalt ie zelf de meest actuele voor je bord binnen en flash je de standaard layout naar je bord. En daarna pak je config.qmk.fm of VIA om aanpassingen te maken.

Idobao heeft zelf ook een handleiding online staan met een alternatieve configurator die je kunt volgen, met daarin ook links naar hun eigen repo en de Zadig driver installer etc.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anoniem987654
Hallo iedereen,

Heb zojuist mijn eerste toetsenbord build afgerond!! :)

De gebruikte onderdelen: (en waar te koop voor degene die geïnteresseerd zijn in iets soortgelijks).

Wat er dus allemaal mee gebeurd is:
  • Als eerste had ik het bord opgeschroefd (je hebt een dikkere schroevendraaier nodig dan je initieel denkt hehe)
  • Toen heb ik een stuk uit de noeprene sheet geknipt ongeveer ten grootte van het toetsenbord.
  • Daarna heb ik er gaten in geslagen op de posities van de standoffs en wat extra voor het routen van de oplaadkabel
  • Toen heb ik alle switches gelubed, en toen sommige juist weer wat lube verwijderd (beginnersfoutjes waren er continue hehe 8)7 )
  • Toen wou ik de stabilisers van de spacebar vervangen door cherry originals (dacht van we gaan maar helemaal full on :P ). Dus had na 2 pogingen ze eindelijk gelubed en klaar om te vervangen (ijzer insteken is lastiger als gedacht). Maar toen kwam ik erachter dat de gk64xs schuim heeft onder de spacebar, dus ik moest de hele keyboard split module eruit halen (potjandorie al die schroeven) om de oude te verwijderen en nieuwe te plaatsen. Dus ikke gedaan maar vond het niet super goed klinken, dus weer eruit geschroeft en oude erin. Maar toen dacht ik misschien is mijn lube niet goed, dus weer geswitch... en zo een paar keer door 8)7 |:( :'( uiteindelijk maar gekozen om de cherry's erin te gooien. De rest van de stabilisers van de stock keyboard maar erin laten zitten. Want mijne hadden teveel ratel en de stock hadden een best goeie lube application.
  • Toen keycaps erop en begonnen dit te schrijven
De uiteindelijke foto's van de completed build:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-ZvwYsBzkQuP_Oy60uu__pdstk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdc8GuzXWJpi1jfiOJuVFg15.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mICTop0nwhbK2gU55fG_fXMuZ0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOJIYHbdYfMvsCY9B7qROS37.jpg?f=fotoalbum_large

En damn, wat een redelijk geslaagde build. Dit is andere koek t.o.v. de cooler master ck550 gateron brown's, vele malen stiller. Niet zo still als een logitech mx keys, maar zo veel beter om op te typen. Kan wel een sound comparison maken als iemand daarin interesse heeft?? moet dan alleen zoeken hoe dat te delen hier ;)

Wat er nog beter kan / verbeterd moet worden (suggesties zijn welkom):
  • Het keyboard mist enige pootjes eronder, dus nu met wat action spul (die viltjes die ervoor zorgen dat stoelen niet schuren over de vloer) eronder geplakt maar niet super. Mis een halve dikte versie in mijn collectie om net de juist hoek te krijgen zonder teveel geluid door te laten.
  • De spacebar is nog steeds redelijk bagger, niet perse de stabilisation zelf, maar meer het geluid is redelijk inconsistent ervan. Als je hem goed raakt is ie redelijk stil, anders ratelt hij redelijk. Hij klinkt gewoon anders t.o.v. de andere keys. Maar heb ook geen zin om gebruik te maken van band-aids denk. Was al teveel klein werk om ze uberhaupt te "klippen" aan de pootjes, dus dat ook al overgeslagen.
  • Toen ik onder de keyboard de restanten van de neoprene sheet legde werd ie nog een stukje stiller, met vooral de spacebar volume een stuk beter. Weet iemand waar je kleine "muismatten" kunt kopen voor onder een toetsenbord zonder teveel ruimte rondom het toestenbord te bedekken? Ik gebruik graag de ruimte eromheen voor notitieblokken en dergelijke
  • Ik had de gk6xplus driver gedownload, echter lukt het me niet om succesvol de linker-shift te remappen naar de \tilde key, heeft iemand toevallig enige idee waarom dit kan gebeuren? Ik wil graag de tilde terug (want nu zit daar de esc key), want die is nodig voor regressies in R en dergelijke.
  • Ook pas op, de keycaps zou een "enter" knop moeten bevatten, echter kreeg ik die niet in de post erbij, er zat een "return" toets van die dimensies in, dus de amazon add klopte niet echt :( Echter maakt het mij eigenlijk helemaal niks uit, just saying
That was it. Misschien kom ik terug op mn eerste build als iemand geluid wil horen of een oplossing weet voor mn spacebar hehe.

Voor nu, fijne avond gewest iedereen :) O-)
De spacebar bij mijn GK68x rammelt iets meer dan de rest, zal wel een design iets zijn.

Over je remap, je kan de base layer niet aanpassen van deze serie borden.

Grappig dat het kleine werk je tegenviel (tenminste dat lees ik tussen de regels), ik heb dat vaak gelezen maar mij viel het juist erg mee. Zal vast iets te maken hebben dat ik veel modelbouw en Vmods gedaan heb vroeger :+

Over je matje, kijk eens maar een desktops, dempt en je kunt er gewoon dingen op/om je bord leggen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Het kleine werk viel best wel mee uiteindelijk, was vooral rot omdat eerste keer was, heb er wel lessen aan overgehouden voor volgende keer:
  • investeer in een mooie kwast
  • bag lube die verdomde springs (dus andere soort lubricant in investeren)
  • zoek ergens een plek met beter licht, een overhead lamp is niet goed genoeg voor wit op wit voor switches en om in de abyss the kijken om de stabilisers in elkaar te zetten
Het probleem is meer dat ik uit de jongere generatie kom (een van de eerste generaties zonder basisbeurs) , dus mijn enige handarbeid ervaringen zijn wat techniek en handarbeid op de middelbare. Daarbij is niet super veel fijne motoriek benodigd ;)
Vooral kracht inhouden en rustig om die springs heen kunnen gaan was redelijk vervelend, de stems met een tweezer vasthouden ging nog wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Over deskpads gesproken, ik heb die van GMK Striker afgelopen week binnengekregen. Erg blij met de huidge setup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Umj4uFlP9WspuW0c2Zh2yhOtZRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4TN9SWa60VgqUfGofIBZKfD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 10:58
Woensdag de GMMK Pro met lubed/filmed Silent Alpaca's van een vriend geprobeerd en ik ga toch terug moeten nemen dat alle linears kut zijn :+ Was sowieso wel een heel fijn bord (heerlijk zwaar :D) dus ga mijn bankrekening maar eens lief aankijken of het mogelijk is om een GMMK aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

anoniem987654 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:47:

• Toen ik onder de keyboard de restanten van de neoprene sheet legde werd ie nog een stukje stiller, met vooral de spacebar volume een stuk beter. Weet iemand waar je kleine "muismatten" kunt kopen voor onder een toetsenbord zonder teveel ruimte rondom het toestenbord te bedekken? Ik gebruik graag de ruimte eromheen voor notitieblokken en dergelijke

https://keebmat.com/ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Henkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Dit is echt een top link. Niet helemaal compleet maar erg uitgebreid nonetheless.

@BillSpaarbank mag deze in de TS? En de nieuwe importbelasting info is ook nog niet opgenomen in de startpost. Als je het goed vind wil ik wel mede-auteur worden en een en ander updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
djunicron schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:26:
Mja, het lijkt erop dat je gewoon een té grote keymap probeert te flashen...

Als je een VIA compatible versie gaat flashen, kan je beter even geen keymap aanpassingen daarin meenemen.

Het moment dat je tegen flash problemen aan loopt, even reset fysiek indrukken, en eerst de standaard firmware flashen. De toolkit heeft al deze optie uit die lange dropdown, daarmee haalt ie zelf de meest actuele voor je bord binnen en flash je de standaard layout naar je bord. En daarna pak je config.qmk.fm of VIA om aanpassingen te maken.

Idobao heeft zelf ook een handleiding online staan met een alternatieve configurator die je kunt volgen, met daarin ook links naar hun eigen repo en de Zadig driver installer etc.
Ik heb niets aangepast qua keymap, dit was gewoon de default ID80 via firmware.
Ik heb nu een reset v/h bord gedaan via een knop op de achterkant v/h pcb onder de 'a'.
Daarna een nieuwe orginele ID80 firmware erop geprobeert te zetten maar ik krijg bij elke poging dezelfde foutmelding.
Ik denk dat er iets met mijn windows laptop dit niet wil of er is iets niet helemaal 100% met de rom op mijn pcb. Wat ik ook doe hij wil niets flashen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• I.S.
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08-2024
Hoi allen, nieuw in de wereld van mechanische keyboards en nieuw in deze thread :) Leuk om te zien dat er toch meer mensen bestaan met interesse hierin haha. Na de ervaringen met mijn eerste mech (razer blackwidow lite) wilde ik toch wat anders. Ik kocht een 2e hands akko3068 en ben mods gaan proberen. Alle mods hieronder waren mijn eerste poging. Een mooie ontdekkingstocht ;)

Akko 3068, cherry brown
Foam in case
Clipped, lubed, band-aid, holee mod stabilizers
Desolderen en solderen
Filmed + lubed switches
Spray painted case
Witte leds op alle switches toegevoegd (zat geen backlight in, maar wel de optie op de pcb).

Ik wil nog graag een kabel proberen te maken, de eerste poging was nog niet succesvol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFRfrppBZlmhuu2G1q9F33Eo6MM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1iMwewwmrAuhERDEvdivAt1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifkMnpQSQKwg08LXMrjlTLHftXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJQrh1yMtlxhZxwePiUkfVkn.jpg?f=fotoalbum_large

Had voor een vriend nog even voor en na geluid van de spatiebalk opgenomen:
YouTube: Spacebar Akko 3068 before and after mod

Dit smaakte naar meer, hallo rabbithole! Fijn weekend!

(Mocht deze post niet op z'n plek zijn hier hoor ik het graag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anoniem987654
I.S. schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:29:
Hoi allen, nieuw in de wereld van mechanische keyboards en nieuw in deze thread :) Leuk om te zien dat er toch meer mensen bestaan met interesse hierin haha. Na de ervaringen met mijn eerste mech (razer blackwidow lite) wilde ik toch wat anders. Ik kocht een 2e hands akko3068 en ben mods gaan proberen. Alle mods hieronder waren mijn eerste poging. Een mooie ontdekkingstocht ;)

Akko 3068, cherry brown
Foam in case
Desolderen en solderen
Filmed + lubed switches
Spray painted case
Witte leds op alle switches toegevoegd (zat geen backlight in, maar wel de optie op de pcb).

Ik wil nog graag een kabel proberen te maken, de eerste poging was nog niet succesvol.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had voor een vriend nog even voor en na geluid van de spatiebalk opgenomen:
YouTube: Spacebar Akko 3068 before and after mod

Dit smaakte naar meer, hallo rabbithole! Fijn weekend!

(Mocht deze post niet op z'n plek zijn hier hoor ik het graag)
Nice nice. De post is hier zeker op zn plaats.
De voor modding klinkt echt als een ouderwetse typwriter (via mijn speakers dan). De na-modding klinkt het net als een bouwvakker die een steen legt, een korte tik. (we spelen hier niet Q-music het geluid, maar zo zou ik het beschrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
anoniem987654 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Nice nice. De post is hier zeker op zn plaats.
De voor modding klinkt echt als een ouderwetse typwriter (via mijn speakers dan). De na-modding klinkt het net als een bouwvakker die een steen legt, een korte tik. (we spelen hier niet Q-music het geluid, maar zo zou ik het beschrijven)
Thanks :) opgenomen met telefoon microfoon dus niet ideaal, maar de ratel was vooraf vrij heftig ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
I.S. schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:29:

Akko 3068, cherry brown
Foam in case
Desolderen en solderen
Filmed + lubed switches
Spray painted case

Welkom! Mooi eerste project, hopelijk klinkt het bord net zo goed als de spacebar.

@YaaD maakt zelf kabels dus als het niet lukt kan hij er wellicht 1 voor je maken (of je helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Welkom! Mooi eerste project, hopelijk klinkt het bord net zo goed als de spacebar.

@YaaD maakt zelf kabels dus als het niet lukt kan hij er wellicht 1 voor je maken (of je helpen).
Dank, sterker nog @YaaD heeft mij op dit topic gewezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:40

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Terwijl jullie met allerlei fancy hippe switches in de weer zijn ben ik na mijn navy blue debakel heel ouderwets voor cherry gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acqS_D7nsBxDZZShvE6-8r2pT1g=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NiOHTMv3mJJKk7XidlqugCzR.jpg?f=fotoalbum_small

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Dwarlorf schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:09:
Terwijl jullie met allerlei fancy hippe switches in de weer zijn ben ik na mijn navy blue debakel heel ouderwets voor cherry gegaan.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/64753758.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Sandoor_MBA op 14-08-2021 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

En ze ligt er weer appetijtelijk (en recht) bij. Haar keycaps bevaren de smaragdgroene cherry zee met liefde en zonder opsmuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rl0oA1kXx_pNv3TTV1n0l_P2FxM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJqH8CCIfGe0vGoBXD1534u4.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 38% gewijzigd door Dwarlorf op 14-08-2021 18:52 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R3m3d7
Feker 68 kit, Gateron yellow's en ali keycap setje binnen gekregen.
Vandaag lekker ontspannen de boel in elkaar gezet, bandaid mod, schuim erin.
Er zat al schuim bij tussen de pcb en de plate en ik moet zeggen, het klinkt echt niet slecht voor een 40 euro kitje.
Een stuk lager en zachter qua geluid dan de ID80.
Heel leuk om te horen hoe dezelfde switches zo anders kunnen klinken, en ook wel voelen hoewel ik het lastig vind om het verschil in gevoel te beschrijven.

Ik ben er tot nu toe erg over te spreken en het is hoe dan ook een zeer welkome upgrade van mijn MagicForce68 die ik nu op mijn gemak open kan maken en proberen te verbeteren voor gebruik bij mijn simrig.

https://i.imgur.com/BhlnfmV.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:23

EXX

EXtended eXchange

Dwarlorf schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

En ze ligt er weer appetijtelijk (en recht) bij. Haar keycaps bevaren de smaragdgroene cherry zee met liefde en zonder opsmuk.

[Afbeelding]
Waarom is de Q gespiegeld?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

EXX schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:19:
[...]

Waarom is de Q gespiegeld?
Ik denk omdat ik niet zat op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:58:
Feker 68 kit, Gateron yellow's en ali keycap setje binnen gekregen.
Vandaag lekker ontspannen de boel in elkaar gezet, bandaid mod, schuim erin.
Er zat al schuim bij tussen de pcb en de plate en ik moet zeggen, het klinkt echt niet slecht voor een 40 euro kitje.
Een stuk lager en zachter qua geluid dan de ID80.
Heel leuk om te horen hoe dezelfde switches zo anders kunnen klinken, en ook wel voelen hoewel ik het lastig vind om het verschil in gevoel te beschrijven.

Ik ben er tot nu toe erg over te spreken en het is hoe dan ook een zeer welkome upgrade van mijn MagicForce68 die ik nu op mijn gemak open kan maken en proberen te verbeteren voor gebruik bij mijn simrig.

https://i.imgur.com/BhlnfmV.jpeg
Als je nog eens tijd/ zin hebt kan ik je aanraden die Yellows nog eens te luben, man wat een heerlijke switches blijven het :9

Ik ga komende week maar weer eens achter candykeys aan, ze zouden zsm een nieuwe PCB sturen en kreeg die week ook direct een DPD code, helaas staat die sinds dien op "Package not yet recieved by DPD". Erg slecht aangezien ze mijn geretourneerde PCB al 2 weken in huis hebben :(

@Marcel Ik heb de tracking code al ruim 2 weken :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 18:33
Afgelopen week had ik dat ook bij Candykeys, ik denk dat er zeker 4 a 5 dagen zaten tussen de aankondiging van verzending en het daadwerkelijk onderweg zijn na ontvangst van het pakket door DPD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

@YaaD ik zag toevallig je advertentie, ik heb mijn board gedesoldeerd met chem-wik desoldeer-lint. Daar heb je, naast een soldeerbout, verder geen station of andere tools voor nodig, en het neemt alle tin heel mooi en heel snel op. Zo’n desoldeer gun heb ik ook geprobeerd maar lint was vele malen sneller en cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
sapphire schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:31:
[...]

Als je nog eens tijd/ zin hebt kan ik je aanraden die Yellows nog eens te luben, man wat een heerlijke switches blijven het :9
Ik wil dat zeker een keer proberen. Ik ga alleen eerst zo de boel goed gebruiken want ik begrijp dat die mods een beetje de tijd moet geven voordat ze helemaal voelen zoals de bedoeling is en dan ga ik daarna de boel luben. Ik denk dat ik dan wat beter het veschil kan voelen, op dit moment voelen de yellows in mijn plastic plankje al flink anders dan de yellows in mijn id80. Is het ook zo dat switches na een tijdje anders gaan voelen, als ze b.v. enkele duizenden aanslagen hebben verwerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:23

EXX

EXtended eXchange

Dwarlorf schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:59:
[...]

Ik denk omdat ik niet zat op te letten.
:D

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Whaam schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:52:
@YaaD ik zag toevallig je advertentie, ik heb mijn board gedesoldeerd met chem-wik desoldeer-lint. Daar heb je, naast een soldeerbout, verder geen station of andere tools voor nodig, en het neemt alle tin heel mooi en heel snel op. Zo’n desoldeer gun heb ik ook geprobeerd maar lint was vele malen sneller en cleaner.
Ja ik zat meer met het feit of ik een desoldeerstation zou gaan kopen en het misschien als service zou gaan aanbieden (als daar uberhaupt vraag naar is in NL) of dat ik het eenmalig laat doen door een ander met een goed apparaat. Heb in het verleden ook wel eens defecte toetsenborden gekocht en daar de switches van gedesoldeerd om dan vervolgens weer te gebruiken.

Maar dat is een overweging die ik zelf moet maken.

Ik wil namelijk zowel de PCB als de switches nog kunnen gebruiken en met een desoldeer lint ben ik bang dat de switches nog veel soldeertin achterblijft.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

In mijn ervaring (welgeteld één tkl, maar oké) is dat juist niet het geval. Het lint zuigt alles netjes op, ik kan later vandaag misschien nog wel even foto’s maken van de losse switches zoals ze geworden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Mijn Tofu met DZ60 PCB had ik gebouwd met Black Inks V2 - vond het geluid van de switches wat tegenvallen eerlijk gezegd. Wat muted in dit board maar ik weet niet of het aan het bordje ligt of aan de swtiches. De NK_Silks in mijn NK65 zijn lekker diep soms clacky. Ligt natuurlijjk ook aan de behuizing want bij Alu is de pitch wat hoger lijkt me. Anderen ervaring met het geluid van de Inks? Volgens de overlevering zouden ze thocky moeten zijn maar ik hoor het nog niet.

Dus....

Mijn Tofu de Glorious Panda's gegeven en wat een genot! Het geluid is wat beter in mijn ogen dan de Inks - het popt wat meer hoewel het nog steeds wat muted is. Maar typen op tactiles is toch echt wel heerlijk. Wellicht ben ik toch meer van de tactile gang dan ik dacht.

Dus nu toch maar nadenken over de U4T en/of de U4S. Wellicht kan de Tofu dienen als silent board voor op mijn werk als ik de silent swtiches erin doe.

Gedachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Sandoor_MBA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:19:
Mijn Tofu met DZ60 PCB had ik gebouwd met Black Inks V2 - vond het geluid van de switches wat tegenvallen eerlijk gezegd. Wat muted in dit board maar ik weet niet of het aan het bordje ligt of aan de swtiches. De NK_Silks in mijn NK65 zijn lekker diep soms clacky. Ligt natuurlijjk ook aan de behuizing want bij Alu is de pitch wat hoger lijkt me. Anderen ervaring met het geluid van de Inks? Volgens de overlevering zouden ze thocky moeten zijn maar ik hoor het nog niet.

Dus....

Mijn Tofu de Glorious Panda's gegeven en wat een genot! Het geluid is wat beter in mijn ogen dan de Inks - het popt wat meer hoewel het nog steeds wat muted is. Maar typen op tactiles is toch echt wel heerlijk. Wellicht ben ik toch meer van de tactile gang dan ik dacht.

Dus nu toch maar nadenken over de U4T en/of de U4S. Wellicht kan de Tofu dienen als silent board voor op mijn werk als ik de silent swtiches erin doe.

Gedachten?
Wat voor demping heb je gebruikt in je Tofu? Ik heb er hier zelf ook eentje liggen en merkte al gauw dat met siliconen demping het geluid een stuk aangenamer werd. Daarnaast ook de O-ring mod toegepast waardoor ie naar mijn idee nog beter klinkt.

Ik heb niet de black inks dus daar kan ik je niet mee helpen, maar de hyperglides die ik gebruik doen het goed voor mij.

Zie ook: YouTube: KBD Fans Tofu 60% w/ Lubed & Filmed Gateron Black Inks | Anodized Bl...

YouTube: TOFU60 O-ring mod w/ Gateron Black Inks v2 - Sound Test

Wellicht dat je daar mee verder kunt

[ Voor 3% gewijzigd door YaaD op 18-08-2021 11:14 ]

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-04 11:30
Sandoor_MBA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:19:

Gedachten?
Krijg als het goed is vandaag m'n U4s binnen, eens zien hoe die in m'n Keychron-werkplankie functioneren. Zitten nu Glorious Panda's in, maar moet sinds kort m'n ruimte delen. :P Zal vanavond eens vergelijken en je updaten!

Als je silent wil moet je juist niet de U4T nemen, dat zijn de tactiles maar dan zonder de stilte!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De aanhouder wint, na twee eerdere pogingen deze week heb in na het debacle van gister avond eindelijk GMK Apollo extra's weten te bemachtigen :9~ Gisteren 19:00 zouden de laatste sets online gaan, maar sindsdien werktte de check out niet meer. Gelukkig vanochtend op tijd wakker wat binnen een paar minuten waren ze op. Hopelijk verzend Candykeys hem sneller dan de KDB67lites, maar het zal nog altijd sneller zijn dan de hele GB afwachten. Ben erg benieuwd naar de kwaliteit, eerste GMK set die ik daadwerkelijk fysiek zal hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib25PI50n0jl-m76LxX67dGWggM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZpCrqeH0QzBh5TDbkJhLq28x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door superbok op 20-08-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 10:58
Mooi setje! Ik vind GMK setjes altijd heel mooi om te zien maar weet niet of ik zoveel geld uit zo geven voor een ABS setje, vind persoonlijk toch dat PBT keycaps fijner typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-05 22:44
Heeft iemand hier ervaring met de Epomaker EP84?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRdaTmTaw2dkfieK8jf9OZCwliQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oq4oqTVXYfG5ERZJyn86Y0Xy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iy4JsbWiApA2aICfW0eztIr33jY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zzf19avvbzIqP9phxOUKeKRp.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit zijn de switches en de pcb na desolderen met lint. Er zijn er ook (stuk of vijf tot tien ofzo, van de 87) met nog wel tinresten, maar ik weet niet of die met het lint of de soldersucker zijn gedaan. Dit stuk van het bord is iig wel met chemwik lint gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lyrics
Switches gearriveerd! Panda's uit m'n K4 gehaald en vervangen met de U4s. Heb er 2 gelubed maar dit deed eerlijk gezegd vrij weinig voor feel en geluid. Dus voor nu laat ik ze lekker stock. En stock heb je bijzonder weinig te klagen, wauw!

Soepeltjes, geen spring ping, en amper wobble. Een stille tactile is op het begin echt een beetje raar. Wellicht omdat de bottom-out toch wat gedempt wordt door de inserts die ze silent maken, wat een beetje de impressie geeft van mush? Maar eenmaal aan het typen valt dat alleszins goed mee. Fijn tactile, en stiller dan de gemiddelde collega die op zo'n HP Slim toetsenbordje ramt.

Hoewel ik tóch de voorkeur heb voor een normale tactile zijn de U4s perfect voor een tactile bordje in een professionele omgeving. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
Lyrics schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:20:
[...]
Hoewel ik tóch de voorkeur heb voor een normale tactile zijn de U4s perfect voor een tactile bordje in een professionele omgeving. :P
Hmm ik krijg wel eens voorzichtige hints dat m'n werkmech wat veel geluid geeft. Dit zou een uitkomst kunnen zijn, twijfel vooral aan hoe ze zouden voelen (en of ik dat dan het geld waard vind ;) ). 1 keer o-rings onder keycaps geprobeerd tegen geluid en dat voelde belabberd. Meer mensen ervaring met silent switches?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Lyrics Als je ze volbaggert met een wat dunnere live schijnen ze wel smoorher te worden. Met 205G0 vond ik het ook niet de moeite.

@superbok Super mooie set maar ik ga echt geen €169 voor een basekit uitgeven :+

@I.S. Ja het halve topic als je wat terug bladerd :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
sapphire schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:37:

@I.S. Ja het halve topic als je wat terug bladerd :+
Haha oke fair enough ben inderdaad pas net aangesloten hier. Ik zal er eens rustig voor gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:37:

@superbok Super mooie set maar ik ga echt geen €169 voor een basekit uitgeven :+
Hahaha, fair enough :+ . Hij werd bij elke drop ook wel iets duurder. Eerste was volgens mij 145, daarna 155, en nu 163. Heb lang zitten twijfelen, maar omdat ik het hopelijk al volgende week heb en niet een jaar hoef te wachten is het mij voor een keertje waard. Maar dit zal wel van de enige keren zijn denk ik.

Hoe is het eigenlijk met je PCB? Al een nieuwe mogen ontvangen. Las op Discord dat ze te weinig wired PCBs hebben. Deze zijn net bij besteld bij KDBFans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:11
Chrisuu01 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:39:
Heeft iemand hier ervaring met de Epomaker EP84?
Ik heb nu de EP84 nu twee weekjes in gebruik en kom van een volledig toetsenbord (el cheapo) af en deze bevalt mij erg goed i.c.m. bobagum switches. Het toetsenbord voelt voor mij stevig aan en past prima in mijn laptoptas als deze een keertje mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
InTheDisorder schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:46:
Mooi setje! Ik vind GMK setjes altijd heel mooi om te zien maar weet niet of ik zoveel geld uit zo geven voor een ABS setje, vind persoonlijk toch dat PBT keycaps fijner typen.
Het ligt er wel een beetje aan wat voor ABS je gewend bent. Mijn ervaring is dat zo'n GMK set wel echt heel anders is dan de ABS setjes die je stock bij je toetsenbord krijgt. Het klinkt en voelt zoveel beter ook dan de goedkope PBT sets die ik heb gebruikt. Bij de wat hogere prijzen maakt het materiaal niet zoveel meer uit lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
Eindelijk m'n numpad kitje ontvangen en vol goede moed begonnen met solderen. Heb ik m'n Elite-C verkeerd om gesoldeerd... Gelukkig gebruik ik altijd Millmax sockets, maar er zal dus een nieuwe controller moeten komen. Deze gebruik ik wel voor een volgend projectje.

ZUCHT.
Pagina: 1 ... 75 ... 157 Laatste