Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:17

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Chrisuu01 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:30:
Misschien een erg gekke vraag hoor maar waar kopen jullie je switches?
Waar het dan niet een maand duurt voor ze er misschien zijn.

Ik ben op zoek naar of een hele fijne linear die ik nier persee gelijk hoef te smeren. Of een fijne tactiele switch die een beetje als een verwijderde neef van black alps voelen.
Cherries koop ik bij Reichelt

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55
Jeetje, down the rabbithole we go!

Moenteel maak ik gebruik van een Havit toetsenbordje met (chinese?) blauwe switches.

Een erg hol, schel, luidruchtig en erg groot plankje.

Nu kwam ik op de Keychron K2 (V2) uit, mooi 75%, niet té duur (100/120€?) en eventueel hotswappable verkrijgbaar zodat als het gaat kriebelen ik even vooruit kan.

Nu zie ik door alle bomen het bos niet meer zo goed. Zijn er alternatieven die beter/goedkoper zijn? En welke switches zou ik het beste kunnen nemen? de blauwe die ik nu heb zijn tactile, maar het mag minder luidruchtig van mij.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Iemand hier die nog gebruik maakt van een Filco Majestouch toetsenbord?
Ik heb deze een aantal maanden geleden nog op de kop kunnen tikken met een blue switches.

Toch wel een bijzonder toetsenbord :-)

Zeker als ik dit vergelijk met mijn "andere" toetsenbord --> Logitech G915 TKL (clicky).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:52:

Moenteel maak ik gebruik van een Havit toetsenbordje met (chinese?) blauwe switches.

Nu kwam ik op de Keychron K2 (V2) uit, mooi 75%, niet té duur (100/120€?) en eventueel hotswappable verkrijgbaar zodat als het gaat kriebelen ik even vooruit kan.

Nu zie ik door alle bomen het bos niet meer zo goed. Zijn er alternatieven die beter/goedkoper zijn? En welke switches zou ik het beste kunnen nemen? de blauwe die ik nu heb zijn tactile, maar het mag minder luidruchtig van mij.
Blauwe switches zijn (meestal) clicky, als je de klik weg wilt maar nog wel wat wilt voelen kom je bij tactile switches uit :)
Veel mensen beginnen dan met Browns maar die hebben een heul subtiele bump, welke de beste is is niet te zeggen want zoiets is extreem persoonlijk.

Over Keychron, zijn er betere alternatieven, absoluut. Zijn ze goedkoper, lastig(er), zeker 75% is er niet heel veel aanbod. TKL of 65/68% veel meer.

Persoonlijk vind ik Keychron nog steeds erg plasticky en hol en ben (mede) daarom voor een budget zelfbouw optie gegaan.
Prebuild ben ik niet zo in thuis maar hoor goede verhalen hier over Ducky en Leopold, niet goedkoper maar zeker beter.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:00:
[...]

Blauwe switches zijn (meestal) clicky, als je de klik weg wilt maar nog wel wat wilt voelen kom je bij tactile switches uit :)
Veel mensen beginnen dan met Browns maar die hebben een heul subtiele bump, welke de beste is is niet te zeggen want zoiets is extreem persoonlijk.

Over Keychron, zijn er betere alternatieven, absoluut. Zijn ze goedkoper, lastig(er), zeker 75% is er niet heel veel aanbod. TKL of 65/68% veel meer.

Persoonlijk vind ik Keychron nog steeds erg plasticky en hol en ben (mede) daarom voor een budget zelfbouw optie gegaan.
Prebuild ben ik niet zo in thuis maar hoor goede verhalen hier over Ducky en Leopold, niet goedkoper maar zeker beter.
Thanks voor je snelle reactie!

(budget) zelfbouw is ook zeker een optie. kwam inderdaad weinig 75% alternatieven tegen, maar 65/68% is mij echt nét iets te klein..

Wat heb je zelf gebouwd? Ik ga eens opzoek naar en TKL alternatiefje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, alle switches zijn dus zo'n beetje Chinees... :+

Havit is eigenlijk best een goede OEM! Ze maken spul voor veel andere merken. Maar de bouwkwaliteit van hun spul is niet verkeerd. Ik neem aan dat je Choc low profile switches hebt? Dat zouden dan waarschijnlijk PG1360 blues zijn. Die zijn eigenlijk best wel goed, maar het blijft clicky; fijngevoelig zijn ze niet vergeleken met veel zelfbouw opties (maar daar zit VEEL meer werk in).

Lees in je recente bericht dat TKL een optie zou zijn? Er zijn onwijs veel zelfbouw opties, maar dan is de vraag eigenlijk ook vooral het budget mag zijn. Voor zeg, €350 kan je bordjes bouwen in TKL die ontzettend veel prettiger werken. TKL is vaak wel wat duurder dan, zeg een 65%, omdat er gewoon meer stabs / switches en meer metaal in gaat zitten.

Voordat je echter een beetje goede keuzes kunt maken, zal je eerst meer te weten moeten komen over je voorkeuren en wat je werkelijk zoekt in een volgend keyboard. Op de genoemde merken als Vortex, Varmillo, Ducky / Akko en Leopold na, is het lastig om iets te vinden dat echt duidelijk beter is dan je huidige keyboard. Maar goed, ook dat is een mening.

Veel mensen gaan van iets in die richting naar een goedkoper zelfbouw alternatief, bouwen dan nog 6 borden in verschillende formats etc, om na een jaar of 2 op zoek te gaan naar hun ultieme keyboard. Het is eigenlijk best lastig om daar een kortere route in te nemen, tenzij je iemand met ervaring iets heel erg goeds laat bouwen na het "voelen" aan een beetje assortiment.

Als tussenstap optie heb ik zelf een Vortex Race 3 (75%) met Zealio's v2 erin in de aanbieding. Ben eigenlijk te lui momenteel op een zooitje van m'n borden weer op één of ander platform te gooien voor de verkoop.

Als je blind de stap naar "ultieme" borden wilt maken: https://geekhack.org/index.php?topic=109637.0
De Cloudsline TKL ziet er uit als een extreem premium bord met veel opties om het bord kwa geluid en gevoel naar wens te krijgen.
Maar zoals je leest, slechts 50st in EU te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
djunicron schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:21:
[...]

Mja, alle switches zijn dus zo'n beetje Chinees... :+

Havit is eigenlijk best een goede OEM! Ze maken spul voor veel andere merken. Maar de bouwkwaliteit van hun spul is niet verkeerd. Ik neem aan dat je Choc low profile switches hebt? Dat zouden dan waarschijnlijk PG1360 blues zijn. Die zijn eigenlijk best wel goed, maar het blijft clicky; fijngevoelig zijn ze niet vergeleken met veel zelfbouw opties (maar daar zit VEEL meer werk in).

Lees in je recente bericht dat TKL een optie zou zijn? Er zijn onwijs veel zelfbouw opties, maar dan is de vraag eigenlijk ook vooral het budget mag zijn. Voor zeg, €350 kan je bordjes bouwen in TKL die ontzettend veel prettiger werken. TKL is vaak wel wat duurder dan, zeg een 65%, omdat er gewoon meer stabs / switches en meer metaal in gaat zitten.

Voordat je echter een beetje goede keuzes kunt maken, zal je eerst meer te weten moeten komen over je voorkeuren en wat je werkelijk zoekt in een volgend keyboard. Op de genoemde merken als Vortex, Varmillo, Ducky / Akko en Leopold na, is het lastig om iets te vinden dat echt duidelijk beter is dan je huidige keyboard. Maar goed, ook dat is een mening.

Veel mensen gaan van iets in die richting naar een goedkoper zelfbouw alternatief, bouwen dan nog 6 borden in verschillende formats etc, om na een jaar of 2 op zoek te gaan naar hun ultieme keyboard. Het is eigenlijk best lastig om daar een kortere route in te nemen, tenzij je iemand met ervaring iets heel erg goeds laat bouwen na het "voelen" aan een beetje assortiment.

Als tussenstap optie heb ik zelf een Vortex Race 3 (75%) met Zealio's v2 erin in de aanbieding. Ben eigenlijk te lui momenteel op een zooitje van m'n borden weer op één of ander platform te gooien voor de verkoop.

Als je blind de stap naar "ultieme" borden wilt maken: https://geekhack.org/index.php?topic=109637.0
De Cloudsline TKL ziet er uit als een extreem premium bord met veel opties om het bord kwa geluid en gevoel naar wens te krijgen.
Maar zoals je leest, slechts 50st in EU te verkrijgen.
Het is de Havit kb389L, zie zo gauw niet welk type blauwe switch het is.

Het zelf bouwen/prutsen/kloten vind ik niet zo'n probleem.. heb al gezien dat het luben van switches en het plaatsen van film veel helpt bij gevoel en geluid.

Het huidige keyboard, de toetsen zijn te wiebelig, en te luidruchtig en het formaat staat me nu vooral tegen.

In het nieuwe toetsenbord zoek ik compactheid, wel mechanisch maar minder 'lawaai', de clickyness van de huidige switches hoeven ook niet per sé, ik typ toch door tot de bodem van de toets..

Ik had/heb ook nog een oeroude Logitech g15 (1e gen) liggen, deze is qua geluid een stuk fijner.

Budget had ik ~100/150 in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:03
Hi ik stond op het punt eigenlijk een keychron k3 v2 te bestellen low profile, een 75% omdat ik veel de Functie toetsen gebruik, dit is dan puur voor officewerk, coding e.d. en afentoe een keer gamen.

Wat ik vooral wil bereiken is de travel tussen muis en keyboard te verkleinen, ik werk nu op een standard dell ramplankvan 1 euro die je bij een pc krijgt van werk :S. Maar vind die toetsen zo hoog en diepe aanslag hebben(als ik dat correct zeg)
Maar ik werk ook veel op mijn laptop toetsenbord wat erg prettig is vandaar een low profile.

Zijn er alternatieven voor de keychron low profile of is deze de enige 75%.
specs welke ik wilde bestellen:
Keychron K3 Ultra-slim Wireless Mechanical Keyboard (Version 2)
RGB Backlight / Low Profile Keychron Optical (Hot-swappable) / Red

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:05

De Vortex race is er ook, helaas is er geen hotswapversie van voor zover ik weet. Ik heb nog een jonggebruikte in de kast met cherry mx brown in de kast liggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Thanks voor je snelle reactie!

(budget) zelfbouw is ook zeker een optie. kwam inderdaad weinig 75% alternatieven tegen, maar 65/68% is mij echt nét iets te klein..

Wat heb je zelf gebouwd? Ik ga eens opzoek naar en TKL alternatiefje..
Ik heb zelf een GK68x, ook plastic maar makkelijk open te maken en gevuld met neopreen geeft het een gedempt en diep geluid en voegt nog wat gewicht toe.
Ik had Gateron Browns erop en een Ali PBT keycap set van €30. Totaal inc. spul om de stand te smeren was ik iets van €115 kwijt.
Daarna de Browns gelubes, andere switches geprobeerd, andere keycaps, etc. :+

Overigens wat anders, ik kreeg net mail dat bij mykeyboard de Silent Alpaca's weer op voorraad zijn. Ik was te nieuwsgierig hoe ze zijn dus TX film en 70 stuks besteld.
Ondertussen zweven er ook nog 70 Bobagums en LCET Jokers tussen thuis en China naar me onderweg :+
Hopelijk binnenkort ook de KBD67 lite en heb films mee besteld voor de Gateron Yellows.

Nu alleen nog een kwastje en dunne lube voor de Bobagums op termijn....ik kan iig weer aan de bak met 4x70 switches luben en 2x70 daarvan filmen :|

Iets met rabbithole :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:10:
[...]

Ik heb zelf een GK68x, ook plastic maar makkelijk open te maken en gevuld met neopreen geeft het een gedempt en diep geluid en voegt nog wat gewicht toe.
Ik had Gateron Browns erop en een Ali PBT keycap set van €30. Totaal inc. spul om de stand te smeren was ik iets van €115 kwijt.
Daarna de Browns gelubes, andere switches geprobeerd, andere keycaps, etc. :+

Overigens wat anders, ik kreeg net mail dat bij mykeyboard de Silent Alpaca's weer op voorraad zijn. Ik was te nieuwsgierig hoe ze zijn dus TX film en 70 stuks besteld.
Ondertussen zweven er ook nog 70 Bobagums en LCET Jokers tussen thuis en China naar me onderweg :+
Hopelijk binnenkort ook de KBD67 lite en heb films mee besteld voor de Gateron Yellows.

Nu alleen nog een kwastje en dunne lube voor de Bobagums op termijn....ik kan iig weer aan de bak met 4x70 switches luben en 2x70 daarvan filmen :|

Iets met rabbithole :X
Ja, na een dag hard werken, totaal geen tijd gespendeerd te hebben in dit topic en de rest van het web.. neig ik naar de Epomaker EP84, nog geen idee welke switches ik bij laat leveren.

Dan als 'extra' Gateron Yellows, die luben, vond de voorbeelden erg fijn klinken en het kost geen vermogen.

Nu nog opzoek naar een mooie keycap set, las dat het met 75% soms lastig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:10:
[...]
Las op discord van zowel KBDfans als Candykeys dat ze onderweg zijn. Volgens mij zijn de eerste units via KDBfans al naar klanten verzonden. Ben benieuwd hoe lang het verschepen duurt van China naar Duitsland. De ikki is ook bijna klaar om te verzenden en kan er niet meer op wachten. Gok nog een weekje of 6.

Heb eventueel een beetje tribosys 3203 voor je. Had 25 gram besteld maar das genoeg voor de komende 20 jaar denk ik 8)7 Pas 1x gebruikt tegenover de 6x krytox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:03

Whaam

Meer beter

pitchdown schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:45:
Iemand hier die nog gebruik maakt van een Filco Majestouch toetsenbord?
Ik heb deze een aantal maanden geleden nog op de kop kunnen tikken met een blue switches.

Toch wel een bijzonder toetsenbord :-)

Zeker als ik dit vergelijk met mijn "andere" toetsenbord --> Logitech G915 TKL (clicky).
Ja, ik! Alleen ligt hij nu helemaal uit elkaar, de switches moesten schoon dus alles losgesoldeerd. De mijne heeft browns, en die gaan er eerst ook schoongemaakt terug in, maar ik maak hem hotswappable en wil er graag boba’s, of iets anders silent tactiles in gaan duwen.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Whaam schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:58:
[...]

Ja, ik! Alleen ligt hij nu helemaal uit elkaar, de switches moesten schoon dus alles losgesoldeerd. De mijne heeft browns, en die gaan er eerst ook schoongemaakt terug in, maar ik maak hem hotswappable en wil er graag boba’s, of iets anders silent tactiles in gaan duwen.
Het blijft wel een fijn toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

pitchdown schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Het blijft wel een fijn toetsenbord
Dat hoop ik :p

Nee maar ik snap wat je bedoelt. Zwaar, stevig, solide. Voelt als goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Nou, dat was weer een enerverende ervaring met een populaire group buy :+

Vannacht ging de Frog-TKL voor het eerst in de verkoop. Om 04:00 zou de sale beginnen dus ik om 03:50 opgestaan en m'n pc opgestart. Toen het startschot eenmaal was gegeven, was ie binnen 1 minuut uitverkocht.. Toen ik aankwam bij het inloggen in Paypal (dus ca 30 seconden nadat ik het product in de winkelwagen had gelegd) kreeg ik al notificatie dat ie was uitverkocht...

De bots hadden duidelijk weer de overhand. GEON had een extra dummy product toegevoegd en 2 vragen toegevoegd zodat bots niet zouden winnen.. maar helaas toch meerdere orders met 2 Frogs.

Beetje jammer zo.. Verziekt het toch wel een beetje voor me moet ik zeggen. Kan iedereen niet terug naar het sparen van model auto's ofzo :+ Dan kan ik ten minste normaal wat kopen -O-

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
Ik ga hier beginnen aan mijn allereerste build. Een BFO-9000. Nu wil ik de TRRS jacks solderen maarreuh, op elke helft heb ik 2 plekken waar die zou kunnen passen. Maakt het niet veel uit welke ik kies? Bij geen van beide connecties staat iets op de PCB geprint. (foto is natuurlijk fout, 2 TRRS connectors op dezelfde helft).

edit:

Ik zie ook nog plekken om (optioneel?) weerstanden te solderen. Waar dienen die voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkoMSNxv7U1EiTclqMBBHusm4Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZIjK8NEGs6bCzG2nJlvwNxk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door bucovaina89 op 30-06-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
bucovaina89 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:29:
Ik ga hier beginnen aan mijn allereerste build. Een BFO-9000. Nu wil ik de TRRS jacks solderen maarreuh, op elke helft heb ik 2 plekken waar die zou kunnen passen. Maakt het niet veel uit welke ik kies? Bij geen van beide connecties staat iets op de PCB geprint. (foto is natuurlijk fout, 2 TRRS connectors op dezelfde helft).

edit:

Ik zie ook nog plekken om (optioneel?) weerstanden te solderen. Waar dienen die voor?

[Afbeelding]
Volgens de schematic maak thet niet uit welke van de twee posities te kiest, de traces komen op dezelfde plek uit. Waarschijnlijk dus op basis van welke zijde het is of wat je fijn vindt.

Volgens de guide in de productbeschrijving zijn de weerstanden voor I2C, ik kan alleen de jumper niet vinden op ede PCB waar ze daarover schrijven. Maar denk niet dat je die nodig hebt als ik het goed heb begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
@Cebby : Geen idee of ik I2C nodig heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
USB I^2C mode heb je nodig voor sommige soorten controllers. "Vroeger" (nog steeds gebruikt hoor) had je dingen als de FTDI seriele adapter die de protocollen voor je deed. Volgens mij hebben 95% van de controllers die je in keyboards gebruikt dit niet nodig.

De jumper is geen jumper, maar gewoon de juiste plek in de loop waar je ground met VCC moet verbinden zodat je keyboard volgens USB protocol as host wordt gezien. De resistor komt hiertussen. (verderop op het bord waarschijnlijk als het niet in één spot it) 4.7K tot 5.1K ohm is de standaard hiervoor voor USB 2.0 / 3.0 geloof ik, dus dat zie je ook in de handleidingen vaak benoemd worden.

Je kan dan gewoon een stukje draad pakken, of desnoods een pootje van een diode ofzo.

Afhankelijk van het controllertje dat je erop gaat zetten dus. Dingen als Elite-C of Pro Micro's hebben het niet nodig. Hoewel er wel controllertje was (nice nano?) die wel een weerstandje nodig had als TRS ontvanger. (meer een over current protection ding geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Heb net mijn eerste mechanische toetsenbord binnen (Keychron k2) en moet erg wennen aan de hoogte (ik kom van een magic keyboard).

Ik lees dat je polsen moeten zweven, maar wat doe je dan met de rest van je arm? Helemaal zweven? Want dan word ik gauw moe en krijg ik last van nek en schouders na een dag werken. Dus wat doe je om je polsen in de lucht te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desnoods een polssteun er onder leggen ?

Aliexpress soms.....

Was een gokje maar Everglide V2 stabs besteld, zouden het zelfde zijn als Durock V2. Komen ze net binnen..... V1 :(
Nouja ze waren niet duur maar toch.

En de Silent Alpaca's zijn binnen :)
Die zijn stock al stil en smooth zeg :)

@superbok DM :)

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 02-07-2021 16:34 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Erapaz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:12:
Heb net mijn eerste mechanische toetsenbord binnen (Keychron k2) en moet erg wennen aan de hoogte (ik kom van een magic keyboard).

Ik lees dat je polsen moeten zweven, maar wat doe je dan met de rest van je arm? Helemaal zweven? Want dan word ik gauw moe en krijg ik last van nek en schouders na een dag werken. Dus wat doe je om je polsen in de lucht te houden?
Ze hebben ook hele leuke houten balkjes om je polsen op te rusten ;)

Ik kom qua typen zelf vanaf een ouderwetsche Scheidegger 10 vingers blind cursus, dus ik was al gewend om mn handen gewoon in de lucht te houden. Eventueel steun ik met de onderarmen net na mn elleboog op de rand van mn bureau.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Chiron schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Ze hebben ook hele leuke houten balkjes om je polsen op te rusten ;)

Ik kom qua typen zelf vanaf een ouderwetsche Scheidegger 10 vingers blind cursus, dus ik was al gewend om mn handen gewoon in de lucht te houden. Eventueel steun ik met de onderarmen net na mn elleboog op de rand van mn bureau.
Die heb ik besteld, alleen schijnt een polssteun dus heel slecht te zijn. Vanmiddag terug geswitched naar mijn Apple Magic Keyboard, wat een verademing. Met de Keychron krijg ik echt pijn in mijn schouders, met de Apple helemaal ontspannen.

De Keychron K2 gaat dus op marktplaats, misschien dat ik nog de low profile K3 ga proberen, maar een Magic Keyboard is toch wel erg fijn als je ze zo vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar je handen met possteun + mechanisch bord zitten toch in dezelfde knik als met een laag bord zonder steun :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Het is ook gewenning hoor. Zeker als je van zo'n platgewalst toetsenbordje afkomt als dat Apple ding.

Gewoon zorgen dat je zithouding goed is, ff arbo instructie erbij en dan lijkt het me stug dat je na een paar dagen nog last hebt van je rug of schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
sapphire schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:50:
Maar je handen met possteun + mechanisch bord zitten toch in dezelfde knik als met een laag bord zonder steun :?
Dat weet ik niet zeker, het magic keyboard is echt heel plat. En ik hoorde dus dat een polssteun slecht is. Terwijl je met het magic keyboard je hele arm op het bureau kan laten rusten en je polsen dus makkelijker kan laten zweven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik vind het wel interessant. Ik type nu dus al sinds maart vorig jaar elke dag op een mechanisch toetsenbord, nu specifiek de primus de laatste maand, en heb vandaag op kantoor voor het eerst weer even een Apple toetsenbordje gebruikt. En dat voelt dan heel erg laag en onprettig in vergelijking.

Denk dat het wel dat het, zoals Joene aangeeft, een stukje gewenning is. Net zoiets als een nieuwe bureaustoel, daar moet je altijd even aan wennen omdat die je in een andere positie zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Cebby schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:02:
Ik vind het wel interessant. Ik type nu dus al sinds maart vorig jaar elke dag op een mechanisch toetsenbord, nu specifiek de primus de laatste maand, en heb vandaag op kantoor voor het eerst weer even een Apple toetsenbordje gebruikt. En dat voelt dan heel erg laag en onprettig in vergelijking.

Denk dat het wel dat het, zoals Joene aangeeft, een stukje gewenning is. Net zoiets als een nieuwe bureaustoel, daar moet je altijd even aan wennen omdat die je in een andere positie zet.
Ik heb het nu een paar dagen geprobeerd, wilde eerst ook wennen, maar ik krijg dus echt te veel last van mijn bovenlichaam. Ik kan gewoon niet mijn armen in de lucht houden bij het typen. De Keychron is ook gigantisch hoog.

Aangezien ik superkritisch ben met mijn houding ga ik het niet verergeren door het toetsenbord te blijven gebruiken. Ik lees overigens vaker als klacht dat het te hoog is, helaas, want het is wel een mooi bordje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dang, lekker avondje :)

Silent Alpaca's in mijn bord geplaatst en kon gelijk even gebruik maken van de langere switchpuller die ik had. Man dat scheelt al enorm zeg, geen zere vingers en binnen no-time alles switches eruit, voor zover er nog switches in zaten want de Gat Yellow stem is nogal ruim klaarblijk.

De Alpaca's doen hun naam eer aan, stil zijn ze zeker, alleen een lichte tik bij het bottomen maar ook weer niet bij allemaal. En verbazend smooth stock :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
Vanavond een Puca numpad/macrobordje besteld bij Ffkeebs. Een mooie prijs om eens met zo'n bordje te experimenteren. Nu alleen nog een paar maanden geduld hebben 😬

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Erapaz schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Ik heb het nu een paar dagen geprobeerd, wilde eerst ook wennen, maar ik krijg dus echt te veel last van mijn bovenlichaam. Ik kan gewoon niet mijn armen in de lucht houden bij het typen. De Keychron is ook gigantisch hoog.

Aangezien ik superkritisch ben met mijn houding ga ik het niet verergeren door het toetsenbord te blijven gebruiken. Ik lees overigens vaker als klacht dat het te hoog is, helaas, want het is wel een mooi bordje.
Is je bureaublad dan wellicht te hoog, of je stoel te laag? De losse houten polssteun is ook niet bedoeld om je polsen op te laten rusten tijdens het typen (dat is garant voor RSI), maar tussen het typen door, zodat je minder afstand hoeft te overbruggen tussen rust en typen.

—-

Ik heb mijn K6 gefoammod; benodigdheden: mini inbus (voor de vier schroefjes van de alu lijst), kleine kruiskop schroevedraaier, key puller, een schaar en de originele doos (voor het schuim).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bj99RT1b0tI-mIOxyZn1-Lh1ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzIMOSCgmKPXbaC1xPsDu3gC.jpg?f=fotoalbum_large
Eerst de alu strips eraf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXMnDaVtf0iNn250b9SPxnUC3Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35QrOo39hBw7eqnAuV3d09iF.jpg?f=fotoalbum_large
Alle toetsen eraf, wat een puinbende na een half jaar :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxXH_kzlMp60QH_O1H2qCOVlRZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UI3wXsgSDuAsTGfJ7iDiCwo.jpg?f=fotoalbum_large
Meteen maar even gestofzuigd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DecJDT-kCYbN135RuDG4w_ijgA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhA3pl8uB5R7hAollepqlNjg.jpg?f=fotoalbum_large
6 schroeven los en het board kan eruit, voorzichtig want er loopt een dun kabeltje naar de accu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bg06M1CYvVk-3H-PAZ43Nvb6IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxeuTTg9fTVCm1otiZrI1bYt.jpg?f=fotoalbum_large
Kabeltje los en we kunnen aan de slag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Yngdmlzyo_w2Mg8fwhBHlFJP-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utfwK5AsZT1aJnCFLUZxU2k9.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste laag, hiervoor heb ik het closed cell foam uit de onderkant van de doos gebruikt (!) kwestie van op maat knippen en erin klemmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSIVZTMqs69MKEl_cxBA5U4qXkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2OYlQhNFS5CIAtalkqEYgnL.jpg?f=fotoalbum_large
Tweede laag eroverheen, op maat knippen en gaatjes prikken voor de kabel en de zes schroeven. Let erop dat de twee schakelaars aan de linkerkant vrij zijn.

Daarna printplaat er weer in, dichtschroeven, alu lijst eromheen en keys er weer op.

Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn (en goedkoop, want de doos met foam was er toch al).
Het verschil is groter dan ik dacht, het toetsenbord voelt nu solide aan en klinkt minder hol, het is echt een stuk stiller!

De OEM retro PBT keycaps zijn nog onderweg, dat zal ook nog wat gaan schelen. De standaard ABS keycaps zijn flinterdun.

Al met al zeer tevreden met deze tweak! :7

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Foammod, goed idee :)

Misschien dat ik het ga doen, ik moet toch mijn Hexgears 705 helemaal strippen. Zoonlief ging die namelijk overnemen, maar wilde mijn blanco SA profile caps vervangen door Dolch-gekleurde OEM profile caps. Prima, mocht hij zelf doen. Eerst de oude eraf, dan de nieuwe erop. Alles ging goed tot spatiebalk. Weet niet wat hij daarmee uitgespookt heeft, maar de plastic delen van de stabilizers zijn volledig kapot aan beide kanten. Dus moeten er nieuwe in (heb ik liggen, niet zo'n punt). Maar dan moet de plaat eraf. En daarvoor moeten alle switches eruit :X

Enfin, dat ga ik zelf wel doen, anders sneuvelen geheid de helft van de pootjes van die dingen. Dan kan ik idd kijken of er ergens foam tussen past, want dat bord is hol en ratelig, zeker met de Kailh Box Pink switched die erop zitten (en waar zoontje verliefd op is geworden).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
Nou ik heb de knoop ook maar doorgehakt! Er staat een Epomaker GK68X in bestelling, met Gateron Browns.

Afgelopen week eens goed gekeken hoe vaak ik mijn "missende" toetsen op dit bord zou missen en dat viel me heel erg mee, veel minder dan ik zelf had gedacht.

Heb hem direct via Epomaker besteld.

Nu maar wachten tot hij binnenkomt en ondertussen shoppen voor alle mods/wijzigingen/extraatjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Ik zie veel mensen hun keyboard dempen met materialen waar ik van denk dat er veel betere alternatieven zijn. Als je kijkt naar car audio, bijvoorbeeld, daar dempt men de deuren van de auto met materialen als Dynamat, Alubutyl of loodbitumen. Als je kijkt naar DIY speaker bouw, dan worden speakers gedempt met bijvoorbeeld Visaton. Dit zijn materialen die een veel hogere dempings- en ontdreuningsfactor hebben dan foam of linnen; materialen die ik vaak in de DIY keyboard hoek zie. Heeft iemand zo iets al eens geprobeerd? Er zijn namelijk best wat overeenkomsten tussen de hobbies; het gaat allemaal om akoestiek, maar ik zie niemand de link leggen. :)

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De link met akoestiek, speakers bouwen, automotive word elke paar maanden wel door iemand aangekaart ;)
Ik heb een zware rubber mat wat gebruikt woord onder speeltoestellen en onder speakers, gebruikt maar dat is niet te snijden en eigenlijk amper op de afmetingen te maken die je voor een toetsenbord nodig hebt. Daarnaast te zwaar/hard om akoestisch te dempen in het bord.
Ik heb een hele rits van die materialen gekregen (en geprobeerd) van een collega die speakers bouwt en eigenlijk alles is het nét niet voor een toetsenbord.

Uiteindelijk wil je sorbothane gebruiken maar dat is relatief duur en lastig te krijgen, en als 2e beste optie neophreen. Goedkoper, beter te krijgen maar dempt iets minder.
Foam mod zoals hierboven doen mensen vooral omdat het goedkoop is, als je letterlijk dit foam 'gratis' bij het bord krijgt dan is het natuurlijk makkelijk om te gebruiken. Als je toch niet voor de ultieme demping wilt gaan waarom dan (veel) geld er aan uitgeven?

Ikzelf heb thuis een hol bureau, zit in de woonkamer en typ vaak s'avonds in een stille woonkamer dus wilde écht een stil bord. Daarom mijn GK68x gevuld met neophreen strips wat dempt als een malle omdat er gewoon letterlijk geen holle ruimte meer in het bord zit. Specifiek voor strips gekozen omdat het relatief goedkoop was, redelijk makkelijk te krijgen en ik laagjes kon maken omdat het bord schuin afloopt.
Thuis werk ik nu met een redelijk simpele bureaulegger om te dempen/ontdreunen omdat het bureau als klankkast fungeert, als ik dan een matje onder het bord leg om te ontdreunen dan scheelt dat wel enorm. Maarja een rubberen mat op je bureau is niet echt handig en ziet er niet uit :+

Op werk met een 3,5cm dik multiplex blad maakt het weer niets uit qua geluid of ik wat onder het bord leg.

@Henkie Absoluut bevooroordeeld zoals je hier boven leest maar mooie basis hoor dat bord :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
sapphire schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12:
De link met akoestiek, speakers bouwen, automotive word elke paar maanden wel door iemand aangekaart ;)

Uiteindelijk wil je sorbothane gebruiken maar dat is relatief duur en lastig te krijgen, en als 2e beste optie neophreen. Goedkoper, beter te krijgen maar dempt iets minder.
Ahh, my bad. Ik had mijn opmerking hier nog niet voorbij zien komen, maar ik zit denk ik dan net te weinig mee te lezen in dit topic. :)

Sorbothane is inderdaad mooi spul. Eriks in Rotterdam verkoopt het, maar alleen B2B helaas. Ik heb er ook naar gekeken als ontdreuningsmateriaal voor home cinema toepassingen. Maar loodbitumen is betaalbaar en eenvoudig te snijden/verwerken, heb je dat al eens geprobeerd? Of is dat te zwaar voor toetsenborden?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

sapphire schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12:
Thuis werk ik nu met een redelijk simpele bureaulegger om te dempen/ontdreunen omdat het bureau als klankkast fungeert, als ik dan een matje onder het bord leg om te ontdreunen dan scheelt dat wel enorm. Maarja een rubberen mat op je bureau is niet echt handig en ziet er niet uit :+
Zoiets dan, @sapphire?
https://keebmat.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Whaam Ah nice!
Ja zoiets of een deskmat die zo populair zijn helpen allemaal al erg.

Ik heb alleen voor mijn verjaardag een wat klassiekere (nep) leren bureaulegger gehad, dempt iets minder maar paste beter in het interieur :+

Mij hoor je sowieso niet meer klagen hoor over geluid, gevulde GK68x + Silent Alpaca's is een fijne combi :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Kreeg zojuist een mail, voor de liefhebbers:

GMMK Pro is leverbaar.

https://www.pcgamingrace....mmk-pro-75-barebone-black

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Henkie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:24:
Kreeg zojuist een mail, voor de liefhebbers:

GMMK Pro is leverbaar.

https://www.pcgamingrace....mmk-pro-75-barebone-black
Als je een GMMK Pro neemt, dan zou ik toch nog een paar weekjes extra wachten totdat ze bij de EU vendors beschikbaar zijn. Lees op Discord dat de meeste ze binnen nu en twee maanden verwachten, maar door de lockdown in China het enigszins vertraagd is. Gok dat je op de verzending van Glorious nog mooi BTW mag afdragen wat het mogelijk duurder maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:35
Gisteren van een vriendelijke tweaker een ID80 kitje (met wat extra's) overgenomen als eerste wat serieuzer toetsenbord.
Sinds 2016 gewerkt op een MagicForce68 met Outemu blacks.
Die heeft zichtzelf prima gehouden, elke dag mee gewerkt en nooit ook maar 1 probleem mee gehad.
Vandaag de gateron yellows besteld en een leuke set pbt keycaps want ik hou de MagicForce68 gewoon zoals hij is en wil na 5 jaar ook weleens tegen iets anders aankijken.
Leuk om te zien dat de markt er heel anders uitziet dan 5 jaar geleden, doet niemand meer die ringetjes op de keycaps heen? Dat was toen helemaal hip en ze zitten nog op mijn MagicForce want ik moest er natuurlijk wel bij horen. ;)
Ik zie mensen nu luben en filmen ik moest dat echt even googlen, daar had ik nog nooit van gehoord. Grappig als je na zo'n tijd weer een beetje aanhaakt en ziet hoe anders alles er ineens uit ziet. Het is wel een wereldje van veel wachten en veel geld als je het echt mooie spul wilt kopen, ik verwacht niet dat ik daar zal uitkomen. Ik zal mijn bevindingen delen na 5 jaar MagicForce, zou een leuke upgrade moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ja herkenbaar.

Hoewel o-ringen plaatsen toch wel iets is van mmm... 2013? In de tussentijd zijn de stille switches gewoon veel beter geworden. En de borden consistenter waardoor het geluid een heel stuk minder irritant is, en er dus een groot aantal hobbyisten is dat juist voor "mooi geluid" gaat.

Als ID80 eigenaar kan ik je meedelen dat het inderdaad een anders typend bordje is, maar dat het ook zeker nog niet in de buurt komt van premium spul. Hoewel ik toch wel veel gebruik heb gemaakt van die van mij.

Als je die Gateron yellows even met lube behandeld, krijg je naar mijn mening echt nog steeds top switches. En dat zeg ik als iemand met een 50+ linear en 50+ tactile switches grote verzameling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:35
@djunicron Ik geloof je meteen, maar komende van een MagicForce68 verwacht ik wel dat het door de betere switches en een beter boord waar al wat upgrades bij zitten zoals de Durock stabs een stap vooruit zal zijn. De switches zijn pre-lubed en hoewel dit vast niet zo goed zal zijn als alles met de hand doen denk ik dat het voor mij een prima tussenoplossing is. We gaan wel zien wat voor plankje we 5 jaar na de ID80 gaan kopen, ik was niet van plan hierna meteen door te pakken en er nog een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Nouja, ik heb bij Loob.no millmax sockets besteld, dus binnen de EU, blijken ze vanuit China te versturen en moet ik ineens 10 euro inklaringskosten betalen. Wat een wappies, ten eerste dus niet op de vrachtbrief vermelden dat de btw allang afgedragen is, want betaald aan Noors bedrijf (staat duidelijk op de factuur) en ten tweede dus zonder melding niet vanuit de EU versturen.

Beetje jammer weer. Bijna 50% bovenop de originele prijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh dat is vreemd. Ik heb ook bij hen eens wat 7305's aangevuld, en die waren gewoon vanuit Noorwegen verstuurd.

Zou ik ook niet erg vrolijk van worden, de kosten voor die krengen is toch al, eh, behoorlijk.

Denk dat je het beste even contact kan opnemen met ze over hoe dit zo gelopen is. Je zou toch minimaal de BTW afdracht aan loob terug moeten kunnen krijgen hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Er komt ook nog een handlingfee overheen want PostNL moet nog extra moeite doen om iets te declareren wat niet gedeclareerd hoeft 8)7

Ik heb iig postNL al gebeld en die kunnen niets doen, het lijkt vanuit Spanje op de post te zijn gegaan, dat is gewoon EU, en ik heb een factuur van Loob waarop staat dat er 25% VAT betaald is, zelfs meer dan de Nederlandse 21% die had gemoeten. Ik mag nu gewoon betalen als ik mijn pakketje wel graag wil ontvangen, en kan achteraf bezwaar indienen om de kosten terug te krijgen.

:|

@djunicron Heb Loob ook maar even gemaild inderdaad, want die moeten de VAT ook gewoon vermelden op het label, plus ze zeggen zelf vanuit Noorwegen te verzenden.

[ Voor 13% gewijzigd door Whaam op 12-07-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Nou mijn Epomaker is in ieder geval eindelijk verstuurd.. en heb mn ogen ook op wat bobagum switches ivm de late uurtjes waarin het toetsenbord gebruikt wordt..

Tips voor goedkope plek om die te leveren zijn natuurlijk welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Henkie De enige 2 realistische opties voor Bobagums zijn het Nederlandse Splitkb.com of MKzealots op Ali (de rest op Ali zijn fakes).

Laatste keer toen ik keek was Ali iets goedkoper maar met BTW+weken verzendtijd is Splitkb een stuk aantrekkelijker geworden :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 19:24
Hallo! Ik weet niet of ik hier 'mag' posten of een nieuw topic moet aanmaken. Zo ja - mea culpa.

Ik heb deze Das keyboard (pricewatch: Das Keyboard 4 Ultimate MX Blue (Qwerty US)) en ben er erg blij mee. Het is alleen tijd voor wat anders. De opdrukloze toetsen zijn makkelijk los te maken en ik wil kijken of ik ze kan vervangen. Mijn vraag is nu - wat zijn dingen waar ik op moet letten en welke shops raden jullie aan?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaam schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:03:
Nouja, ik heb bij Loob.no millmax sockets besteld, dus binnen de EU, blijken ze vanuit China te versturen en moet ik ineens 10 euro inklaringskosten betalen. Wat een wappies, ten eerste dus niet op de vrachtbrief vermelden dat de btw allang afgedragen is, want betaald aan Noors bedrijf (staat duidelijk op de factuur) en ten tweede dus zonder melding niet vanuit de EU versturen.

Beetje jammer weer. Bijna 50% bovenop de originele prijs :/
Had de 29ste ook wat besteld bij hun en zat ook nog te wachten op mijn pakketje. Krijg helaas net ook een mailtje van PostNL voor 15 euro inklaringskosten……. Vorige keer niets hoeven betalen voor hun dus beetje verbaasd, helemaal omdat er staat “no extra fees on delivery”. Morgen ook maar een mailtje sturen en hopelijk krijg ik het geld terug. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

superbok schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:54:
[...]

Had de 29ste ook wat besteld bij hun en zat ook nog te wachten op mijn pakketje. Krijg helaas net ook een mailtje van PostNL voor 15 euro inklaringskosten……. Vorige keer niets hoeven betalen voor hun dus beetje verbaasd, helemaal omdat er staat “no extra fees on delivery”. Morgen ook maar een mailtje sturen en hopelijk krijg ik het geld terug. Ben benieuwd.
Ik heb contact gehad met James van Loob, hij heeft postNL zelf ook gebeld. Daar kwam uit dat alles in orde was met het pakketje, maar dat er een fout was gemaakt bij de douane. Ofwel: betalen en daarna via postnl.nl/bezwaar je geld terugvragen…

Ik ben benieuwd of je dan het hele bedrag terug mag verwachten of alleen de te veel betaalde btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shikster
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-08 19:45
Iemand anders die ook meedoet aan de groupbuy van GMK modern dolch 2?

Deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBMxKUey7F2vd3sAdK6BmfXbloU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B5IQJMf7ZQqWrg0rNtnbDc0M.jpg?f=user_large

Al 1 jaar aan het wachten.. nu weer vertraging tot november :)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Gr4Is9DyyvC5ujCwtfasH0qXC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KB832dL0FjnnMxnii4zMt2Fj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xynergy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 23:55
@Shikster Yup, same here. (Bijna) alle GMK setjes uit 2020 gaan.over de 1-jaar-grens. Zullen we mee moeten leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:26:
@Henkie De enige 2 realistische opties voor Bobagums zijn het Nederlandse Splitkb.com of MKzealots op Ali (de rest op Ali zijn fakes).

Laatste keer toen ik keek was Ali iets goedkoper maar met BTW+weken verzendtijd is Splitkb een stuk aantrekkelijker geworden :9
Ah split KB heeft ook wat lube en een switchopener om mee te kutten. Daar binnenkort maar eens even een bestelling plaatsen! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaam schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:03:
[...]

Ik heb contact gehad met James van Loob, hij heeft postNL zelf ook gebeld. Daar kwam uit dat alles in orde was met het pakketje, maar dat er een fout was gemaakt bij de douane. Ofwel: betalen en daarna via postnl.nl/bezwaar je geld terugvragen…

Ik ben benieuwd of je dan het hele bedrag terug mag verwachten of alleen de te veel betaalde btw.
Kreeg inderdaad vanmorgen hetzelfde antwoord van James. Het gekke is, pakketje is vandaag binnen gekomen zonder dat ik heb betaald. De website zegt dat er al betaald is vandaag, terwijl ik dat in ieder geval niet heb gedaan. Stond namelijk geen betaalknop op de pagina voor mij. Geen idee of PostNL het nu zelf gecorrigeerd heeft, maar vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Well shit :+

Edit: ik heb dus wel betaald, maandag al na contact met postNL en James van Loob, maar het pakketje staat nog steeds op "Bezorgtijd nog niet bekend" :'(

[ Voor 86% gewijzigd door Whaam op 14-07-2021 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zou bijna denken dat je de bestellingen verward hebt met een eerdere bestelling van een zootje millmax uit een GB die vanuit China is verstuurd ofzo...

Heb nu zelf een weekje ook de Gateron Switch Opener. Kan het ding helaas niet echt aanraden;
- Lange stammetjes rammen zich volgens sommige mensen door de behuizingen heen. Iemand die ik respecteer als modder en verzamelaar (dus geen random reddit prutser) heeft zo met z'n Gat opener een U4T door de onderste behuizing heen weten drukken.
- Als je ook maar een heel klein beetje scheef werkt, en met name met POM / Nylon behuizingen, breek je de pootjes van de top gewoon af. Je moet heel heel voorzichtig de druk opbouwen of je sloopt gewoon je switches ermee.

Ik heb zo nu één Zeal (PC), één JWK FFFF (Nylon), één Durock POM, een Marshmellow en LCET top waar één pootje vanaf is.

Dacht dat het vooral voor het sneller openen van een zak nieuwe switches een prettig ding zou zijn. Maar je moet er dus juist heel voorzichtig mee openen, waardoor een simpel praktisch €0 3D geprinte opener dus nog sneller werkt.

Als iemand een zilvere Gateron switch opener wilt overnemen, gooi maar een berichtje... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Whaam schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:20:
Well shit :+

Edit: ik heb dus wel betaald, maandag al na contact met postNL en James van Loob, maar het pakketje staat nog steeds op "Bezorgtijd nog niet bekend" :'(
Hmm, hopelijk snel geregeld met het geld terug vragen. Krijg nu ook een melding om te betalen terwijl ik het dus al binnen heb. Ze zijn een beetje in de war bij mij.
djunicron schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:00:
Zou bijna denken dat je de bestellingen verward hebt met een eerdere bestelling van een zootje millmax uit een GB die vanuit China is verstuurd ofzo...

Heb nu zelf een weekje ook de Gateron Switch Opener. Kan het ding helaas niet echt aanraden;
- Lange stammetjes rammen zich volgens sommige mensen door de behuizingen heen. Iemand die ik respecteer als modder en verzamelaar (dus geen random reddit prutser) heeft zo met z'n Gat opener een U4T door de onderste behuizing heen weten drukken.
- Als je ook maar een heel klein beetje scheef werkt, en met name met POM / Nylon behuizingen, breek je de pootjes van de top gewoon af. Je moet heel heel voorzichtig de druk opbouwen of je sloopt gewoon je switches ermee.

Ik heb zo nu één Zeal (PC), één JWK FFFF (Nylon), één Durock POM, een Marshmellow en LCET top waar één pootje vanaf is.

Dacht dat het vooral voor het sneller openen van een zak nieuwe switches een prettig ding zou zijn. Maar je moet er dus juist heel voorzichtig mee openen, waardoor een simpel praktisch €0 3D geprinte opener dus nog sneller werkt.

Als iemand een zilvere Gateron switch opener wilt overnemen, gooi maar een berichtje... :+
Oh dat is wel echt balen. Las van de week juist het tegenovergestelde van Andy V Nguyen. Die vond het juist elke dollar waard. Heb er ook naar zitten kijken om het te kopen en na dat bericht was ik over gehaald, maar nu jij dit weer aangeeft twijfel ik weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasperl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-02 12:13
Ik zit te twijfelen over welk mechanisch toetsenbord ik wil, heeft iemand nog advies of ervaringen?

Layout/numpad:
Full-size, ik gebruik het numpad best vaak. ANSI of ISO maakt me wat minder uit, ik tik nu op een ISO K120 van Logitech. Belangrijk is vooral dat insert/home enzo gewoon op de goede plek zitten.

Backlight:
Liever niet

MX Switch:
Ik denk bruin, want graag feedback bij het typen.

Budget:
Wat er nodig is, maar rond de 100 is leuk.

Macro toetsen:
Mag, als ze maar niet links van de linker control zitten

Doel:
Tekst tikken voor kantoorwerk, ook wel wat programmeren. Ik speel ook wel eens een FPS, maar dat toch een stuk minder. Merk met mijn huidige toetsenbord vooral dat doordat ik geen fantastische feedback heb en de knoppen wat stroperig voelen dat tikken vermoeiender is en ik veel fouten maak, en dat is best irritant met Teamsconversaties. Met het built-in keyboard van m'n Thinkpad van het werk hoor ik juist vaak een biep als ik te snel typ, dat is als de 2 key rollover niet genoeg is en het ding detecteert dat je aanslagen mist. Erg irritant.

Eigenlijk zoek ik een zo laag mogelijk keyboard. Meestal vind ik laptoptoetsenborden met niet al te veel travel wel fijn, maar als ik de activatie voel en dus niet de hele tijd de toets tot de bodem doordruk is dit misschien minder van belang. Ik zet normaal mijn toetsenborden ook nooit "omhoog" of schuin ofzo.

Qua mooi zoek ik iets wat niet te gamerig is, beetje strak, niet al te lomp groot. Gebruik is deels onder Windows, maar dan liefst zonder drivers en software (want werk PC) en verder onder Linux (waar ik vanalles wil installeren, als het maar in Debian zit).

Bonuspunten voor bestendigheid tegen glazen water die omgegooid worden.

Als ik dit allemaal in de pricewatch gooi, wat specifieke shops waar ik slechte verhalen over heb gehoord er uit mik, en dan ook nog binnen 5 dagen levertijd ga zitten kom ik op niet zo heel veel uit. Ik twijfel nu tussen de drie in de link hieronder (Leopold FC900R, Das Keyboard 4 en Cherry MX 2.0). Ik vind de Leopold qua design het saaist/mooist, maar de kleurcombinatie vind ik eigenlijk gewoon lelijk met dat felle blauw en de andere kleuren hebben eindeloos levertijd. De Das keyboard lijkt wel leuk maar heeft geen doubleshot keycaps, wat toch ook wel weer fijn is, en de Cherry heeft RGB waarvan ik niet weet of ik het onder Linux uit krijg.

https://tweakers.net/pric.../1661162;1233915;1617858/

Welke van deze drie moet ik kiezen? Of beter nog iets heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@djunicron Is dat die opener die op een tang lijkt? Ziet er wel enorm gelikt uit maar kan weinig echt goede filmpjes er van vinden :?

Hier ondertussen klaar met 70 Gateron Yellows filmen en luben en nog 15 Silent Alpaca's.
De Yellows zijn sowieso als je ze lubed al zó lekker en gefilmt iets consistenter meer niet maar het is weinig moeite om te filmen als je toch bezig bent. Heb ze helaas nog niet uitgebreid kunnen testen want helaas 1 bord :+ Maargoed voor de €14+€5 films en wat lube zijn dit echt wel bizar fijne linears voor weinig geld.

De Silent Alpaca's ben ik iets minder enthousiast over gelubed en gefilmt. Ik had de hoop het tikje wat sommige switches hebben weg zou gaan maar helaas. Enige is dat de pitch van het typen ietsjes lager geworden is en ik er nu 1 heb die lijkt te schuren :?
Nog steeds fijne stille switches maar die hebben dus duidelijk minder baat bij wat extra liefde en zijn stock eigenlijk al best wel goed, tikje inconsistentie tussen de switches qua geluid. Tot zover dus het advies van alle Reddit en Youtube-ridders :+

Ondertusen nog (on)rustig aan het wachten op m'n KBD67 Lite. Ik begreep op de discord van Candykeys dat de borden morgen binnenkomen vanuit China tenzijn de douane moeilijk gaat doen en dat ze dan volle bak alles gaan verdelen. Ergo met wat geluk voor eind van de maand binnen en anders pas begin augustus.

Beetje standaard in keeb-land merk ik :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:57:
@djunicron Is dat die opener die op een tang lijkt? Ziet er wel enorm gelikt uit maar kan weinig echt goede filmpjes er van vinden :?

Hier ondertussen klaar met 70 Gateron Yellows filmen en luben en nog 15 Silent Alpaca's.
De Yellows zijn sowieso als je ze lubed al zó lekker en gefilmt iets consistenter meer niet maar het is weinig moeite om te filmen als je toch bezig bent. Heb ze helaas nog niet uitgebreid kunnen testen want helaas 1 bord :+ Maargoed voor de €14+€5 films en wat lube zijn dit echt wel bizar fijne linears voor weinig geld.

De Silent Alpaca's ben ik iets minder enthousiast over gelubed en gefilmt. Ik had de hoop het tikje wat sommige switches hebben weg zou gaan maar helaas. Enige is dat de pitch van het typen ietsjes lager geworden is en ik er nu 1 heb die lijkt te schuren :?
Nog steeds fijne stille switches maar die hebben dus duidelijk minder baat bij wat extra liefde en zijn stock eigenlijk al best wel goed, tikje inconsistentie tussen de switches qua geluid. Tot zover dus het advies van alle Reddit en Youtube-ridders :+

Ondertusen nog (on)rustig aan het wachten op m'n KBD67 Lite. Ik begreep op de discord van Candykeys dat de borden morgen binnenkomen vanuit China tenzijn de douane moeilijk gaat doen en dat ze dan volle bak alles gaan verdelen. Ergo met wat geluk voor eind van de maand binnen en anders pas begin augustus.

Beetje standaard in keeb-land merk ik :(
Jazeker, de tang opener.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8LoEg63.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1aKiAte.jpg

En die van mij is dus niet helemaal recht, waardoor één kant van de pootjes echt teveel kracht op mag vangen. Ik bedoel, hij werkt wel, met switches met korte stammetjes, maar "correct" gebruik zonder schade is niet bepaald snel.

Heb de afgelopen tijd bijzonder veel switches ontvangen en getest, en ehh... Gateron Milky KS3 is gewoon echt top. Ze zijn makkelijk te luben, vervang de veer voor een premium optie, film indien nodig (niet eens altijd, wisselt een beetje per batch) en je hebt een super goedkope optie die zich nog steeds in m'n top 5 weet te houden.

Silent switches in het algemeen hebben flexibele delen die ze minder consistent maken. Zitten inderdaad aan de andere kant van het spectrum om ze goed en consistent te maken. Ik zou deze switches als je het lagere geluid niet het meest belangrijkste vind eens met 3203 proberen, of 204, of desnoods alleen 105 / 106 olie. Naar mijn mening gemakkelijker en het gaat uiteindelijk toch niet om het geluid, buiten dat ze stiller moeten worden. Hoewel 106 best grandioos is daarvoor.

Opmerkelijk die situatie met de 67 Lites. Het kost KBDF echt heel veel meer moeite om met proxies te werken dan ze hadden verwacht. Diverse andere borden wachten er nu ook op. :| Waaronder mijn Boop :'(
Maar goed, ondanks dat die nu een paar weken later pas verstuurd gaat worden; waarschijnlijk nog steeds eerder binnen dan mensen achteraan de lijst bij Candy op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@djunicron WTF is de stem nou door de bodemgedrukt en korter geplet:?

Het zit hem bij Silent switches gewoon altijd in dat rubbertje, eigenlijk had ik ook geen 205 moeten gebruiken maarja ik heb niets anders en dat lagere geluid is opzich wel een leuke bijkomstigheid. Mijn bord is nu wel aardig stil, een gemiddeld membraam of laptop toetsenbord maakt meer herrie.
De inconsistentie in geluid komt denk ik ook een beetje door het bordje (GK68x) en de positie waar de switch zich bevind. Dat is ook één van de redenen dat ik mijn 67 Lite zo graag wil, ik ben benieuwd of en hoe anders het geluid op dat bord gaat zijn.

Ik heb verder geen ervaring met GB's maar vind sowieso het hele levertijden gebeuren in de keeb wereld heel bijzonder. De ETA voor de 67 Lite stond op 30/5, ik en vele anderen waren er dus vanuit gegaan dat er rond die tijd een bord aan ons geleverd werd maar dat bleek dus de datum te zijn dat CandyKeys ze zou ontvangen/KBDF ze zou versturen. Uiteindelijk is dat dan vertraagd en nu is de hoop dat ze vandaag bij CandyKeys aankomen. Dus sowieso 2 maanden later dan oorspronkelijk gecommuniceerd was, en over communiceren gesproken blijkbaar is het dus ook heel normaal dat je er als koper zelf maar achteraan gaat dat je spullen vertraagd zijn want überhaupt iets laten weten doen ze niet. En ondertussen mopperen dat mensen er continue naar vragen in de Discord :+

Zelfde als de GB van een keycap set, je koopt iets en dan moet je geloof ik maar wachten tot je eens een keer iets hoort of er wat op de deurmat verschijnt? Prima hoor want ik was voorbereid door alle verhalen maar als je het vergelijkt met 'normale' winkels slaat het natuurlijk helemaal nergens op qua klantenservice :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb laatst (eindelijk) m'n oude Ducky Zero 2 met blacks vervangen voor een Leopold FC900R. Niet helemaal de switches die ik graag wilde hebben (silent MX red), maar typt zoveel beter dan de oude Ducky. Voornamelijk omdat ik nu niet meer constant die dubbele aanslagen heb, waar ik op de Ducky veel last van had (denken werd bv. regelmatig dennknenn n, maar gebeurde ook met andere letters).

Buiten dat valt het me mee hoe makkelijk de reds ingedrukt worden als ik m'n vingers gewoon op het toetsenbord laat rusten, was daar wel bang voor met de lichtere karakteristiek van de reds. De silents klikken ook niet zoals ik gewend ben van de blacks (dat is omdat ik altijd bottom bij het typen). Typt lekker, alhoewel het gevoel me een beetje doet denken als halverwege tussen rubberdome en mechanisch (maar dat is puur de rubberen ringetjes die het einde van de slag een beetje dempen).

Blij met het nieuwe toetsenbord, in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:23:
@djunicron WTF is de stem nou door de bodemgedrukt en korter geplet:?

Het zit hem bij Silent switches gewoon altijd in dat rubbertje, eigenlijk had ik ook geen 205 moeten gebruiken maarja ik heb niets anders en dat lagere geluid is opzich wel een leuke bijkomstigheid. Mijn bord is nu wel aardig stil, een gemiddeld membraam of laptop toetsenbord maakt meer herrie.
De inconsistentie in geluid komt denk ik ook een beetje door het bordje (GK68x) en de positie waar de switch zich bevind. Dat is ook één van de redenen dat ik mijn 67 Lite zo graag wil, ik ben benieuwd of en hoe anders het geluid op dat bord gaat zijn.

Ik heb verder geen ervaring met GB's maar vind sowieso het hele levertijden gebeuren in de keeb wereld heel bijzonder. De ETA voor de 67 Lite stond op 30/5, ik en vele anderen waren er dus vanuit gegaan dat er rond die tijd een bord aan ons geleverd werd maar dat bleek dus de datum te zijn dat CandyKeys ze zou ontvangen/KBDF ze zou versturen. Uiteindelijk is dat dan vertraagd en nu is de hoop dat ze vandaag bij CandyKeys aankomen. Dus sowieso 2 maanden later dan oorspronkelijk gecommuniceerd was, en over communiceren gesproken blijkbaar is het dus ook heel normaal dat je er als koper zelf maar achteraan gaat dat je spullen vertraagd zijn want überhaupt iets laten weten doen ze niet. En ondertussen mopperen dat mensen er continue naar vragen in de Discord :+

Zelfde als de GB van een keycap set, je koopt iets en dan moet je geloof ik maar wachten tot je eens een keer iets hoort of er wat op de deurmat verschijnt? Prima hoor want ik was voorbereid door alle verhalen maar als je het vergelijkt met 'normale' winkels slaat het natuurlijk helemaal nergens op qua klantenservice :+
Ja, inderdaad door de bodem van de switch heen, en inderdaad, in het andere plaatje, een beetje vervormd door het geplet worden. De tang opent de armpjes aan de top maar een beetje, en drukt vervolgens de stam gewoon hard de bodem in tot die open gaat. Maar als je dat doet bij swtiches met enkel contact op het midden, gaat dat dus erg vaak fout.

Maar bij switches met "normale" stammetjes zoals-cherry-het-bedoeld-had, heb je dus kans dat één armpje niet ver genoeg wordt opgetild en dat deze dus gebroken wordt. Ik denk dat ik buiten mijne rechter moet gaan shimmen, de vier punten van het bekje gewoon verder moet gaan af vijlen zodat deze net even wat verder openen.

Het goede nieuws voor je alpaca's is dat over de maanden, ook met lube, ze steeds wat consistenter worden. Maarja, je bord zelf is niet erg consistent, dus verwacht ook weer geen wonderen. Switches langdurig gebruiken doet ze eigenlijk altijd goed, niet alleen bij POM (b.v. Creams) of Cherry switches.

GB's die wat vertraging oplopen heeft doorgaans niemand invloed op. En het gebeurt zo vaak dat het bijna de regel is. En de winkels / proxies zijn dood moe van al die vragen daarover inmiddels, ze krijgen ze al jaren non-stop. En nu met veel meer nieuwe mensen in deze hobby alleen maar meer.

Het is inderdaad iets heel anders dan met normale winkels, maar het gaat dan ook om veel exclusievere producten. Heel erg wennen voor velen. Nu vind ik wachten niet altijd een ramp, maar de laatste tijd zijn wel heel erg veel keycaps uitgesteld. Ik heb nog NIETS dat ik vorig jaar besteld had binnen, de levertijden zijn inmiddels allemaal overschreden, van dingen die in Mei geleverd zouden worden en nu Sept niet gaan halen en erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkie196 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:02:
Ik heb laatst (eindelijk) m'n oude Ducky Zero 2 met blacks vervangen voor een Leopold FC900R. Niet helemaal de switches die ik graag wilde hebben (silent MX red), maar typt zoveel beter dan de oude Ducky. Voornamelijk omdat ik nu niet meer constant die dubbele aanslagen heb, waar ik op de Ducky veel last van had (denken werd bv. regelmatig dennknenn n, maar gebeurde ook met andere letters).

Buiten dat valt het me mee hoe makkelijk de reds ingedrukt worden als ik m'n vingers gewoon op het toetsenbord laat rusten, was daar wel bang voor met de lichtere karakteristiek van de reds. De silents klikken ook niet zoals ik gewend ben van de blacks (dat is omdat ik altijd bottom bij het typen). Typt lekker, alhoewel het gevoel me een beetje doet denken als halverwege tussen rubberdome en mechanisch (maar dat is puur de rubberen ringetjes die het einde van de slag een beetje dempen).

Blij met het nieuwe toetsenbord, in ieder geval.
Mja, geen chattering meer is natuurlijk een verademing. Je had overigens best die switches kunnen vervangen... Of kunnen kijken of er wellicht een QMK branch was voor jou bord. Als je die eroverheen flasht, kan je de debounce correct instellen voor de gesleten accentuatiebladen, dan had je nog rustig een tijd door kunnen werken erop.

MX Silent Reds zijn denk ik voor mij persoonlijk de meest vervelend aanvoelende linears. Ik weet dat je de optie niet echt hebt, maar zou ze vooral desolderen en met 3203 insmeren of meteen helemaal vervangen voor Gazzew Bobagums. Maar inderdaad, je kan best je vingers erop laten rusten. Maar dat moet wel een giga verschil zijn in gewicht om op te typen...

Maar je hebt verder gelijk, Leopold maakt gewoon veel beter aanvoelende borden. Waarschijnlijk ook een heel stuk stiller? Hebben ze tegenwoordig de grote mods ook een beetje stil gekregen? Of krijg je geratel uit je enter / spatie etc? (Kan je gemakkelijk oplossen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
djunicron schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Het is inderdaad iets heel anders dan met normale winkels, maar het gaat dan ook om veel exclusievere producten. Heel erg wennen voor velen. Nu vind ik wachten niet altijd een ramp, maar de laatste tijd zijn wel heel erg veel keycaps uitgesteld. Ik heb nog NIETS dat ik vorig jaar besteld had binnen, de levertijden zijn inmiddels allemaal overschreden, van dingen die in Mei geleverd zouden worden en nu Sept niet gaan halen en erger.
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar schaarste of luiheid door productie vind ik wat anders dan exclusief. Verdorie gewoon wat plastic in wat malletjes gespoten.

De onzekere levertijd weerhoud mij er ook van om er aan mee te doen.. ga toch verdorie geen jaar wachten op een paar keycaps waar ik grof geld voor betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Henkie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Ik begrijp wat je zegt hoor, maar schaarste of luiheid door productie vind ik wat anders dan exclusief. Verdorie gewoon wat plastic in wat malletjes gespoten.

De onzekere levertijd weerhoud mij er ook van om er aan mee te doen.. ga toch verdorie geen jaar wachten op een paar keycaps waar ik grof geld voor betaal?
Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen. Schaarste en/of luiheid is iets anders dan iets laten maken in een kleine oplage waardoor het vanzelf exclusief is. Het is ook niet echt alsof djunicron exclusiviteit als reden geeft voor de levertijd, meer voor de manier waarop het werkt in het algemeen.

Wil trouwens wel zien hoe je je eigen plastic in malletjes spuit om je keycaps te maken, zo makkelijk is het volgens mij niet namelijk.

Overigens is het niet in elk geval zo dat het de productie is die achterloopt, er zijn ook sets waarvan de colour matching gewoon ongelofelijke vertraging heeft opgelopen. Een voorbeeld daarvan is GMK Minimal 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Cebby schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen. Schaarste en/of luiheid is iets anders dan iets laten maken in een kleine oplage waardoor het vanzelf exclusief is. Het is ook niet echt alsof djunicron exclusiviteit als reden geeft voor de levertijd, meer voor de manier waarop het werkt in het algemeen.

Wil trouwens wel zien hoe je je eigen plastic in malletjes spuit om je keycaps te maken, zo makkelijk is het volgens mij niet namelijk.

Overigens is het niet in elk geval zo dat het de productie is die achterloopt, er zijn ook sets waarvan de colour matching gewoon ongelofelijke vertraging heeft opgelopen. Een voorbeeld daarvan is GMK Minimal 2.
Ja, ik begrijp jou ook hoor.. bedoelde het niet negatief. Maar het is niet de eerste keycap set die ze uitbrengen toch? En los van wat productieproblemen zoals die colormatching, vind ik een jaar+ voor wat keycaps echt veel en veel te lang.

Limiteer dan je oplage/verkoop of breng het in batches uit met een duidelijke levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Henkie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Ja, ik begrijp jou ook hoor.. bedoelde het niet negatief. Maar het is niet de eerste keycap set die ze uitbrengen toch? En los van wat productieproblemen zoals die colormatching, vind ik een jaar+ voor wat keycaps echt veel en veel te lang.

Limiteer dan je oplage/verkoop of breng het in batches uit met een duidelijke levertijd.
Om even alleen GMK als producent te pakken: die willen gewoon geld verdienen. De keycaps die worden geproduceerd worden per order gemaakt op basis van het ontwerp dat iemand maakt. En voor hun is er niets meer dan het leveren van zo'n order. De echte verkopers zijn de vendors.

In het geval van die vendors is het voor elk kleurtje dat iemand voorstelt erg lastig om te zeggen 'goh, wij gaan daar nu 1000 van laten produceren en dan hopen dat ze allemaal gaan verkopen'. Dat kost een heleboel kapitaal en een magisch inzicht in wat je klanten willen. Stel je voor het is veel te populair dan duurt het weer een jaar voordat je je volgende voorraad kunt inkopen. Of het is een grote flop, dan zit je daar met 750 dozen met stukjes plastic waar niemand wat aan heeft. Vandaar dat er voor elke set ook gewoon een minimum order quantity is, als die niet wordt gehaald dan is het gewoon klaar en krijg je je geld terug. Afgelopen maand hebben we GMK Twilight en GMK Poker die MOQ al niet zien halen.

Ik zeg zeker niet dat de productietijd nu niet veel te lang is, ik heb niet voor niets maar 1 GMK set gekocht. Maar het concept is niet anders dan dat van de gemiddelde Kickstarter: je krijgt een keer iets. Als je gewoon keycaps wilt kun je prima GMK White-on-Black bij Drop kopen, dat werkt precies zoals jij het voorstelt: in batches. Wil je iets speciaals, dan zul je daarop moeten wachten.

Overigens hebben ze bij GMK al nieuwe machines gekocht, gaan ze niet meer in zee met nieuwe vendors en is er een maximum aantal sets dat de GB in kan. Iedereen die hier iets te maken heeft probeert de tijd te verkorten, maar het zal vast even duren voordat de supply chain de interesse kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Cebby schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Om even alleen GMK als producent te pakken: die willen gewoon geld verdienen. De keycaps die worden geproduceerd worden per order gemaakt op basis van het ontwerp dat iemand maakt. En voor hun is er niets meer dan het leveren van zo'n order. De echte verkopers zijn de vendors.

In het geval van die vendors is het voor elk kleurtje dat iemand voorstelt erg lastig om te zeggen 'goh, wij gaan daar nu 1000 van laten produceren en dan hopen dat ze allemaal gaan verkopen'. Dat kost een heleboel kapitaal en een magisch inzicht in wat je klanten willen. Stel je voor het is veel te populair dan duurt het weer een jaar voordat je je volgende voorraad kunt inkopen. Of het is een grote flop, dan zit je daar met 750 dozen met stukjes plastic waar niemand wat aan heeft. Vandaar dat er voor elke set ook gewoon een minimum order quantity is, als die niet wordt gehaald dan is het gewoon klaar en krijg je je geld terug. Afgelopen maand hebben we GMK Twilight en GMK Poker die MOQ al niet zien halen.

Ik zeg zeker niet dat de productietijd nu niet veel te lang is, ik heb niet voor niets maar 1 GMK set gekocht. Maar het concept is niet anders dan dat van de gemiddelde Kickstarter: je krijgt een keer iets. Als je gewoon keycaps wilt kun je prima GMK White-on-Black bij Drop kopen, dat werkt precies zoals jij het voorstelt: in batches. Wil je iets speciaals, dan zul je daarop moeten wachten.

Overigens hebben ze bij GMK al nieuwe machines gekocht, gaan ze niet meer in zee met nieuwe vendors en is er een maximum aantal sets dat de GB in kan. Iedereen die hier iets te maken heeft probeert de tijd te verkorten, maar het zal vast even duren voordat de supply chain de interesse kan bijhouden.
Ja precies, we zitten op 1 lijn hoor. Al is er wel een verschil (of ik ben te oud) tussen een kickstarter en een groupbuy. bij een kickstarter verwacht ik inderdaad dat ik investeer in de ontwikkeling van iets 'nieuws'. bij een groupbuy denk ik: dit product hebben we, het is al gemaakt en je krijgt een mooie prijs als je X aantallen afneemt.

Maar, goed, ik hoop vooral dat jij snel je keycaps hebt! (en ik mijn GK68).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Negakinu schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:37:
Ik zie veel mensen hun keyboard dempen met materialen waar ik van denk dat er veel betere alternatieven zijn. Als je kijkt naar car audio, bijvoorbeeld, daar dempt men de deuren van de auto met materialen als Dynamat, Alubutyl of loodbitumen. Als je kijkt naar DIY speaker bouw, dan worden speakers gedempt met bijvoorbeeld Visaton. Dit zijn materialen die een veel hogere dempings- en ontdreuningsfactor hebben dan foam of linnen; materialen die ik vaak in de DIY keyboard hoek zie. Heeft iemand zo iets al eens geprobeerd? Er zijn namelijk best wat overeenkomsten tussen de hobbies; het gaat allemaal om akoestiek, maar ik zie niemand de link leggen. :)
Dynamat heb ik ook liggen, maar het gaat puur om het opvullen van de holle ruimte. Van de loodbitumen wordt het toetsenbord alleen maar zwaarder. Niet handig aangezien ik het ding nog weleens meesleep in mn rugzak :)

Loodbitumen is trouwens niet zozeer voor de akoestiek, maar voor het verzwaren van dunne oppervlaktes, zodat die een andere resonantiefrequentie krijgen en daar minder gevoelig voor worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Chiron op 15-07-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
djunicron schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:17:
Mja, geen chattering meer is natuurlijk een verademing. Je had overigens best die switches kunnen vervangen... Of kunnen kijken of er wellicht een QMK branch was voor jou bord. Als je die eroverheen flasht, kan je de debounce correct instellen voor de gesleten accentuatiebladen, dan had je nog rustig een tijd door kunnen werken erop.

MX Silent Reds zijn denk ik voor mij persoonlijk de meest vervelend aanvoelende linears. Ik weet dat je de optie niet echt hebt, maar zou ze vooral desolderen en met 3203 insmeren of meteen helemaal vervangen voor Gazzew Bobagums. Maar inderdaad, je kan best je vingers erop laten rusten. Maar dat moet wel een giga verschil zijn in gewicht om op te typen...

Maar je hebt verder gelijk, Leopold maakt gewoon veel beter aanvoelende borden. Waarschijnlijk ook een heel stuk stiller? Hebben ze tegenwoordig de grote mods ook een beetje stil gekregen? Of krijg je geratel uit je enter / spatie etc? (Kan je gemakkelijk oplossen overigens)
Switches vervangen begin ik niet aan, moet ik ze gaan desolderen, nieuwe erop solderen, dat is me te veel werk. Moet nog te veel aan huis en tuin gedaan worden om me met zulke dingen bezig te gaan houden ;)

Dat van de firmware update is een goede, was ik me niet van bewust dat dat een oplossing voor m'n probleem zou kunnen zijn. Wellicht probeer ik het later nog een keer. Alleen vraag ik me af of dat het helemaal zou fixen, soms kreeg ik bv. helemaal geen aanslag, tenzij ik er erg hard op duwde. En de switches hadden ook nog helemaal niet versleten moeten zijn, toetsenbord was wellicht al tamelijk oud, maar ik had het hiervoor eigenlijk nauwelijks gebruikt, in ieder geval tot het hele thuis werken door Covid een ding werd (heb voor gaming een rubberdome met speciaal stuk voor gaming eraan, is ergonomisch zo veel fijner dan met een normale wasd).

En silent red zullen vast niet de fijnste switches zijn, in ieder geval kan ik er makkelijker mee werken voor nu. Qua aanslag ben ik denk ik te lomp, de reds typen wat lichter, maar met de blacks kon ik ook makkelijk een hele dag werken zonder problemen, ik vond ze niet bijzonder zwaar en bottomde ze toch de hele tijd.

Ik had liever een Kailh Box Burnt Orange of Royal geprobeerd, of een MX Clear, maar voor de Kailh had ik dan een hotswap bordje moeten vinden en de losse switches erop zetten. Maar ja, zoals de discussie hier aan toont, is leverbaarheid wel wat lastig af en toe. Zelfs voor MX Clear hebben de meeste webshops deze niet in het assortiment zitten, en is het best lastig om die ergens te vinden (en dan ook nog een fullsize te vinden, niet de 60-65% die je overal ziet tegenwoordig).

En het Leopold bordje is best fijn, PBT keycaps wat ruwer dan ik gewend ben (eerste toetsenbord met PBT keycaps, voor mij), maar ziet er best netjes uit. Zit wel een lichte ping van wat veertjes bij de aanslagen (ook soms als ik m'n vingers op de toetsen rust), maar niks dat me stoort (voorlopig), en eigenlijk ook alleen hoorbaar als ik in stilte werk, zonder muziek, wat niet vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Wat is een goede lube die in NL te koop is?

Edit: via Amazon.nl heb ik Krytox GPL 205 G0 gekocht.

[ Voor 42% gewijzigd door TucanoItaly op 16-07-2021 14:27 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
TucanoItaly schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:02:
Wat is een goede lube die in NL te koop is?
Waarvoor precies? Wat wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Cebby schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:09:
Waarvoor precies? Wat wil je doen?
Ik heb een Kinesis Freestyle2 niet-mechanisch split keyboard en die tikt bij de spatiebalken niet lekker. Verder een prima keyboard, dus ik wil eerst kijken of ik het met lube kan fixen.

Edit: Krytox GPL 205 G0 5 gram gekocht

[ Voor 5% gewijzigd door TucanoItaly op 16-07-2021 14:28 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:07
Graag zou ik binnenkort over willen stappen naar een mechanisch keyboard aangezien mijn bejaarde keyboard (standaard cheap-ass model) ivm thuiswerken ingepikt is en ik nu op een laptoptoestenbord typ.

Welke lay-out wil je? Full size of TKL. Het moet wel goed mee te nemen zijn in de laptoptas.
Wil je met of zonder numpad? Geen harde eis.
Wil je backlight? ja, RGB is echter geen must
Welke MX Switch prefereer je? Ik denk aan MX brown of Red silent.
Wat je is je budget? 100-170 euro
Wil je macro toetsen? geen must
Doel van het keyboard? gebruik voor developwerkzaamheden op kantoor en ook voor gamen thuis.
Wat weet je al?
Corsair K70 RGB MK.2 low profile:
Das Keyboard 4: In de reviews zie ik dat deze best aardig wat geluid maakt met de brown MX versie.
Keychron K1 Brown low profile: Deze ziet er ook keurig uit. kan ook draadloos gebruikt worden, maar zitten er geen voetjes op het toetsenbord?
Ducky One 2 TKL. Volgens mij is dit een grote kanshebber.

Welke toetsenbord denk jullie dat het meest geschikt is voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door _Uploader_ op 16-07-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 14:14

Flapmo

and back is gigi!

Ga je het dagelijks op en neer meenemen in je laptoptas? Full-size lijkt mij niet echt passen dus dan zouden DK4 en corsair afvallen. TKL misschien net, ligt aan je tas. Als je het dagelijks meeneemt en je nog andere dingen in je tas hebt is low profile misschien niet zo'n gekke keuze. Neemt minder ruimte in en scheelt wrs wat gewicht. Persoonlijk nooit echt gebruikt en het lijkt mij minder fijn dan niet low-profile maar het is net waar je eisen liggen. Liggen die bij reizen en een upgrade van standaard ramplank of bij upgrade van standaard ramplank en is reizen meer een bijzaak.

P.s. Wel eens aan 75% gedacht?

[ Voor 6% gewijzigd door Flapmo op 17-07-2021 20:25 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Flapmo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:23:
Ga je het dagelijks op en neer meenemen in je laptoptas? Full-size lijkt mij niet echt passen dus dan zouden DK4 en corsair afvallen. TKL misschien net, ligt aan je tas. Als je het dagelijks meeneemt en je nog andere dingen in je tas hebt is low profile misschien niet zo'n gekke keuze. Neemt minder ruimte in en scheelt wrs wat gewicht. Persoonlijk nooit echt gebruikt en het lijkt mij minder fijn dan niet low-profile maar het is net waar je eisen liggen. Liggen die bij reizen en een upgrade van standaard ramplank of bij upgrade van standaard ramplank en is reizen meer een bijzaak.

P.s. Wel eens aan 75% gedacht?
Nee ik ga niet dagelijks op pad, eerder een of twee keer in de week. Maar full size keyboarden vallen wel af inderdaad, hoewel mijn rugzak aan de grote kant is. De low profile en 75% opties zetten mij wel aan het denken. 75% layout zou voor mij ook werkbaar zijn.

Mijn opties tot nu toe:
Ducky one 2 RGB TKL MX silent red: erg slecht leverbaar
Corsair K70 TKL: niet met MX silent red te bestellen en geen low profile
Keychron 3v2 Optical Red: goede indeling bedraad en draadloos, low profile en stille toetsen. Ook heeft deze versie voetjes om de hoogte in te stellen en ook nog eens goed leverbaar volgens de website van de fabrikant.

Zie ik nog andere opties over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Uploader_ schreef op zondag 18 juli 2021 @ 01:51:
[...]

Nee ik ga niet dagelijks op pad, eerder een of twee keer in de week. Maar full size keyboarden vallen wel af inderdaad, hoewel mijn rugzak aan de grote kant is. De low profile en 75% opties zetten mij wel aan het denken. 75% layout zou voor mij ook werkbaar zijn.

Mijn opties tot nu toe:
Ducky one 2 RGB TKL MX silent red: erg slecht leverbaar
Corsair K70 TKL: niet met MX silent red te bestellen en geen low profile
Keychron 3v2 Optical Red: goede indeling bedraad en draadloos, low profile en stille toetsen. Ook heeft deze versie voetjes om de hoogte in te stellen en ook nog eens goed leverbaar volgens de website van de fabrikant.

Zie ik nog andere opties over het hoofd?
Vortex Tab / Race 3? Ook met Silent Red te verkrijgen.

En VEEL betere bouwkwaliteit. Stuk consistenter kwa gevoel, nahjah, eigenlijk vooral de Race3. Maar wel stijf. Goed te vervoeren weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
djunicron schreef op zondag 18 juli 2021 @ 02:33:
[...]

Vortex Tab / Race 3? Ook met Silent Red te verkrijgen.

En VEEL betere bouwkwaliteit. Stuk consistenter kwa gevoel, nahjah, eigenlijk vooral de Race3. Maar wel stijf. Goed te vervoeren weet ik uit ervaring.
Alleen heeft de Vortex geen voetjes, wat ik persoonlijk prettig vind. De bouwkwaliteit van de Keychron v2 versie zou beter moeten zijn, maar dit inderdaad wel een punt van aandacht.

Net heb ik ook gekeken naar de Durgod k320. Het is wel een TKL versie (ik kom geen 75% versie vinden), maar de reviews zijn erg lovend. Vandaag zal ik ook bekijken of Ducky ook een 75 % versie heeft, want dit zag ik eerder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
Mijn Race 3 werd met losse, inschroefbare voetjes geleverd. Als dat niet zo was had ik hem niet gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Check ook nog even Leopold, superdegelijk en ook met silent reds te krijgen. Azerty en Alternate zijn vendors.

Edit: mykeyboard.eu heeft ze ook!

[ Voor 14% gewijzigd door Whaam op 18-07-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Wil graag de Durgod K320 aanschaffen om uit te proberen. Prijs op Ali is aantrekkelijk maar er komt btw + inklaringkosten(?) overheen waardoor het een stuk minder aantrekkelijk is. Zijn er andere mogelijkheden? Of verscheping uit EU warenhuis?

[ Voor 4% gewijzigd door Denniszx op 18-07-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Denniszx schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:33:
Wil graag de Durgod K320 aanschaffen om uit te proberen. Prijs op Ali is aantrekkelijk maar er komt btw + inklaringkosten(?) overheen waardoor het een stuk minder aantrekkelijk is. Zijn er andere mogelijkheden? Of verscheping uit EU warenhuis?
Volgenns mij is deze ook te bestellen via Amazon, https://www.amazon.com/Du...ng-Keyboard/dp/B08BYLRMK4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
Thanks. AliExpress blijft het goedkoopst. Ik wacht wel tot een kortingscode, was van de week nog 14 dollar korting bij een aankoop van 100 dollar. Dan is de K320 white backlit wel het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 19:34
Denniszx schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:33:
Komt uit China. Heb er zelf al 2 besteld en was er na +- 10 dagen. Wel die zonder backlight, maar beide keren geen extra kosten moeten betalen (naar België). Wel allebei voor juli aangekomen dus ymmv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
marwatt schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:55:
[...]

Komt uit China. Heb er zelf al 2 besteld en was er na +- 10 dagen. Wel die zonder backlight, maar beide keren geen extra kosten moeten betalen (naar België). Wel allebei voor juli aangekomen dus ymmv.
VAT wordt tegenwoordig (na 1 juli) verrekent bij het afrekenen helaas.

Hoeveel had je er voor betaald?

[ Voor 4% gewijzigd door Denniszx op 18-07-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 19:34
+- 75€ de tweede keer.
Eerste keer was het +-85$ iirc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die BTW regeling gaat nog niet helemaal goed... Heb nu 3/3 orders waar het al betaald was gewoon weer het postNL punt voor BTW afdracht moeten bezoeken.

En daarnaast heb ik nu een pakketje van Alie waar ik €4 voor mag gaan betalen. Dat is niet zo'n punt, maar het zou normaal donderdag binnen zijn gekomen, maar nu wordt het pas dinsdag verwerkt bij het postNL punt... Dat is dan wel weer jammer...
_Uploader_ schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:39:
[...]

Alleen heeft de Vortex geen voetjes, wat ik persoonlijk prettig vind. De bouwkwaliteit van de Keychron v2 versie zou beter moeten zijn, maar dit inderdaad wel een punt van aandacht.

Net heb ik ook gekeken naar de Durgod k320. Het is wel een TKL versie (ik kom geen 75% versie vinden), maar de reviews zijn erg lovend. Vandaag zal ik ook bekijken of Ducky ook een 75 % versie heeft, want dit zag ik eerder niet.
De Race 3 heeft de optie om geen voetjes te gebruiken of twee alu voeten die je eronder kunt schroeven en het een 5 graden hoek maken. Je kunt natuurlijk altijd wat ophogen of andere (het zijn universele maten) voetjes eronder steken. Dit voelt VEEL beter dan plastic uitklapbare voetjes!

Bouwkwaliteit van Vortex op hun Alu borden is uitstekend. Natuurlijk niet het niveau van helemaal custom borden, maar toch. Alleen Varmillo / TEX / Leopold doen het misschien beter. Keychron in ieder geval zeker niet.

De caps zijn daarnaast Signature Plastic DSA, wat gewoon premium is. Keychron / Durgod caps daarin tegen zijn dat absoluut niet.

Durgod is overigens inmiddels wel heel erg goede vriendjes met HK Gaming, des te meer reden waarom ze van mij geen cent meer krijgen. (Of zijn ze nou gewoon overgenomen)

Nu heb ik ooit maar 2 borden van hen in handen gehad, maar ik zou het laten. Dat de reviews zo hoog zijn ligt aan het type klanten en dat de mensen achter het bedrijf voor reviews betalen.

Als je dan 5 sterren reviews ziet die gaan over latency, dan weet je eigenlijk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

djunicron schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:53:
Die BTW regeling gaat nog niet helemaal goed... Heb nu 3/3 orders waar het al betaald was gewoon weer het postNL punt voor BTW afdracht moeten bezoeken.

En daarnaast heb ik nu een pakketje van Alie waar ik €4 voor mag gaan betalen. Dat is niet zo'n punt, maar het zou normaal donderdag binnen zijn gekomen, maar nu wordt het pas dinsdag verwerkt bij het postNL punt... Dat is dan wel weer jammer...

[...]
Hoe is dat afgelopen met de dubbele btw bij postNL? Bezwaar ingediend? Of gewoon niet betaald?

Mijn pakketje ligt nog steeds ergens in een depot, btw bij aankoop al betaald, pakketje verzonden vanuit Zweden dus EU. Mocht toch nog eens btw aftikken plus verwerkingskosten, als ik niks betaalde zou het pakket terug naar verzender gestuurd worden. 7 dagen geleden betaald, nog geen pakket in huis, en voor het bezwaar indienen wil ik de pakbon erbij hebben.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaam schreef op maandag 19 juli 2021 @ 00:33:
[...]
Hoe is dat afgelopen met de dubbele btw bij postNL? Bezwaar ingediend? Of gewoon niet betaald?

Mijn pakketje ligt nog steeds ergens in een depot, btw bij aankoop al betaald, pakketje verzonden vanuit Zweden dus EU. Mocht toch nog eens btw aftikken plus verwerkingskosten, als ik niks betaalde zou het pakket terug naar verzender gestuurd worden. 7 dagen geleden betaald, nog geen pakket in huis, en voor het bezwaar indienen wil ik de pakbon erbij hebben.

:/
Nog niet afgelopen, maar inderdaad, op het postNL punt kunnen ze er ook weinig mee. Niet betalen is niet meenemen en dus retour.

Verwekingskosten, ook al onterecht, zijn gemaakt, dus die krijg je niet terug. Je moet de BTW dus maar terug zien te krijgen bij de verkoper. "De BTW transactie daar annuleren". Alsof dat een los ding is.

Maar goed, één pakketje is dan ook van vorig jaar en nu pas verscheept.

Al dat gedoe en het lang achter houden lijkt overigens erg op andere EU landen en China gericht, want de post uit Canada en de VS kwam gewoon door de brievenbus en was niet extra belast.

Ik hoop dat deze puinzooi niet al te gek lang gaat duren en dat het echt gewoon komt door dat dit nieuw is en dat er snel een BTW betalen op afstand oplossing komt, want anders ben ik straks wekelijks €10 aan het pinnen bij postNL op het servicepunt voor al die switches en andere zooi die ik doorlopend binnen blijf krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn switches zijn volgens de T&T al sinds 29/6 in Nederland dus had ergens de stille hoop dat het kosteloos door zou komen.

Nu zijn ze sindsdien van "Pre advised to PostNL" naar "Pre-declaration of the item has been recieved bij customs" en weer terug naar "Pre advised to PostNL" gegaan en al 15 dagen geen activiteit :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:15:
Mijn switches zijn volgens de T&T al sinds 29/6 in Nederland dus had ergens de stille hoop dat het kosteloos door zou komen.

Nu zijn ze sindsdien van "Pre advised to PostNL" naar "Pre-declaration of the item has been recieved bij customs" en weer terug naar "Pre advised to PostNL" gegaan en al 15 dagen geen activiteit :(
Ah das mooi kut.

Mijn toetsenbordje staat sinds vrijdag op "delivery to local courier" dus ben benieuwd wanneer de bel gaat!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• snoopdoge90
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 11:31
Ik heb een tijdje terug mijn nieuwbouw PC ook uitgerust met een nieuwe Ducky One 2 Horizon. De Horizon vind ik persoonlijk erg mooi, maar het mist net dat speciale. Iets wat de One 2 Horizon Tuxedo wel heeft als je die in het echt ziet. Ben dus al geruime tijd aan het kijken naar keycaps die leuk met de diep donker blauwe behuizing van mijn Horizon gaan.

Nou heb ik wel iets leuks in mijn hooft als ik een custom keycap set zou ontwerpen. De Ducky Afterglow SA keycaps zijn het tegenovergestelde van wat ik in mijn hoofd heb. Maar de Aferglow set trokken mij zo erg aan dat ik uiteindelijk een setje heb geïmporteerd uit de USA. Europese Ducky retailers konden mij helaas niet voorzien, zodoende was ik uitgekomen op mechanicalkeyboards.com. Zal vast een combinatie zijn van het nostalgische SA profiel zijn, de fijne (zonsondergang) kleuren en mijn voorliefde voor Skittles :P.

Het schakelen van OEM profiel naar SA profiel ging ook redelijk snel, al is het nog wel even wennen. Ik zou het toch niet heel snel aanraden. De ergonomie is volgens mij ook helemaal zoek als je gebruik maakt van de langste keyboard voetjes. Kan me ook wel voorstellen dat sommige mensen opeens behoefte hebben aan een polssteuntje met SA toetsen. Dus try before you buy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VamxaYP9zc0-ekIAbIo25-wtrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfozt1zGMNzHXjv5kqg9WwtD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WayxN1meAKOtUlwOth-4iVDDW0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knMTvhMkZctYHp4iAywl12x1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door snoopdoge90 op 19-07-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Bedankt voor de eerdere adviezen! Gezien mijn wensen en de moeilijke verkrijgbaarheid van alternatieven, neig ik naar de Epomaker EP84 (gateron red) met Durock Dolphin silent 62g om gelijk stillere switches te hebben. Is dit een goede combinatie en is het verstandig om meteen de stabs te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snoopdoge90 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:07:
Ik heb een tijdje terug mijn nieuwbouw PC ook uitgerust met een nieuwe Ducky One 2 Horizon. De Horizon vind ik persoonlijk erg mooi, maar het mist net dat speciale. Iets wat de One 2 Horizon Tuxedo wel heeft als je die in het echt ziet. Ben dus al geruime tijd aan het kijken naar keycaps die leuk met de diep donker blauwe behuizing van mijn Horizon gaan.

Nou heb ik wel iets leuks in mijn hooft als ik een custom keycap set zou ontwerpen. De Ducky Afterglow SA keycaps zijn het tegenovergestelde van wat ik in mijn hoofd heb. Maar de Aferglow set trokken mij zo erg aan dat ik uiteindelijk een setje heb geïmporteerd uit de USA. Europese Ducky retailers konden mij helaas niet voorzien, zodoende was ik uitgekomen op mechanicalkeyboards.com. Zal vast een combinatie zijn van het nostalgische SA profiel zijn, de fijne (zonsondergang) kleuren en mijn voorliefde voor Skittles :P.

Het schakelen van OEM profiel naar SA profiel ging ook redelijk snel, al is het nog wel even wennen. Ik zou het toch niet heel snel aanraden. De ergonomie is volgens mij ook helemaal zoek als je gebruik maakt van de langste keyboard voetjes. Kan me ook wel voorstellen dat sommige mensen opeens behoefte hebben aan een polssteuntje met SA toetsen. Dus try before you buy.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is dus een gevalletje dat het zó fout is dat het gewoon cool is 8) _/-\o_

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
_Uploader_ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:13:
Bedankt voor de eerdere adviezen! Gezien mijn wensen en de moeilijke verkrijgbaarheid van alternatieven, neig ik naar de Epomaker EP84 (gateron red) met Durock Dolphin silent 62g om gelijk stillere switches te hebben. Is dit een goede combinatie en is het verstandig om meteen de stabs te vervangen?
Weet niet precies waar je de Durocks vandaan wilt halen, maar ik zou dan eerder gaan voor Silent Alpacas van Mykeyboard: paar euro goedkoper waarschijnlijk, sneller op je deurmat, Europese vendor en support direct vanuit België als dat nodig is. Verder is het precies dezelfde switch, maar dan in een ander kleurtje.

Andere optie is te kiezen voor Gazzew Bobagums, ook silent en beschikbaar bij SplitKB. Zou dat persoonlijk eerder doen als je een switch wilt die zonder mods beter is.

Stabs van de EP84 zijn redelijke voor zover ik kan vinden, lijkt me niet dat de gemiddelde 3rd party platemount stab veel verschil gaat maken als je er niet een beetje lube voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 14:14

Flapmo

and back is gigi!

sapphire schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:15:

Ik zit in hetzelfde schuitje. Had wat switches besteld van TKC maar die staan al ruim twee weken op "destination customs clearance underway". Ga over week op vakantie dus dat zal wel weer net mis gaan :+

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flapmo Mijn pakket is zojuist versprongen naar "Parcel outbound from transit facility"

En de melding dat door de overstromingen in Limburg het pakket 7-9 dagen later komt. Netjes zo'n melding al is die periode ook al verstreken :+

@Cebby Silent Alpaca's ftw!! 8)

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 73 ... 158 Laatste