Tsss, ondanks dat het toetsenbord niet werd gezien via usb, las ik de tip om via QMK toolbox het pcb opnieuw te flashen, QMK zag m'n pcb wel na het gebruiken van de reset/bootloader switch. Ik had al eerder een dump met Via gemaakt en zowaar kwam het bordje tot leven. Weer wat geleerdMarcel schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:14:
Damn, mijn toetsenbord is er vanmiddag ineens mee opgehouden, zonder enige aanwijsbare aanleiding 😢
De pcb, een dz65 v2 hotswap, geeft geen enkele kik meer. Andere kabels/usbpoort of computer, het maakt allemaal niks uit. Zo dood als een pier, drie maanden oud. Op zoek naar ervaringen zie ik meer gelijksoortige ervaringen met dit pcb. Morgen de boel maar eens uit elkaar halen
Ik heb een tijdje een Ducky met mx browns gebruikt. Ik vond ze persoonlijk heel erg tegenvallen. Ze voelen als een mislukte lineaire switch, in plaats van een tactiele switch. mx speed is ook niets voor mij, want ik wil iets van weerstand in mijn toetsen tijdens het typen en vond ze (in de mediamarkt getest) ook niet bepaald soepel aanvoelen, het schuurde tegen de housing waarschijnlijk.Eagle Creek schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:50:
[...]
Zijn er Tweakers die ervaring hebben? Heb wel e.e.a. gelezen waarbij Brown vaak als positief genoemd wordt maar Corsair zal natuurlijk niet zomaar deze stap hebben genomen.
Met browns is op zich niets mis, maar dat is wel op de voorwaarde dat je de verwachtingen realistisch houdt, verwacht geen tactile bump.
Boba u4s zijn toch wel lekker hoor…! Typ er nu een week of vier op en als ik terug switch (pun intended) naar het bord met de silent reds, dan zijn m’n vingers verdrietig.
Ik ben nu mijn “werk” bordje aan het bouwen, maar wil daar ook wel graag Bobas op. Heeft er iemand nog eventueel used 70 a 90 u4’s liggen die van eigenaar mogen wisselen?
Ik ben nu mijn “werk” bordje aan het bouwen, maar wil daar ook wel graag Bobas op. Heeft er iemand nog eventueel used 70 a 90 u4’s liggen die van eigenaar mogen wisselen?
https://www.melgeek.com/c...-keyboard-kit-melgeek-com
Potdorie, als ik het geld er voor zou hebben...
Whaam schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:16:
[...]
Candykeys.eu is ook niet meer wat het geweest is![]()
(NSFW warning!)
Het is .com, kwam ik net achter. Gelukkig werk ik vanuit huis.
code:
1
2
3
4
5
6
| DAKLEKKAGE REPAREREN KOSTEN BADKAMER SANITAIR OUTLET IZETTLE AANBIEDING CHOCOLONELY VERSTUREN CHOCO ZOENEN AMERIKAANS SNOEP BESTELLEN |
Ik zit de afgelopen dagen eens te kijken naar filmen, wat zijn de meningen hier daarover? Ik had bij luben echt dat ik op verschillende voorbeelden het geluid hoorde veranderen (voor/na) genoeg iig dat ik het absoluut de moeite vond. Ik heb nu flink veel voor/na voorbeelden gezien/luistert van gefilmde switches maar moet zeggen dat ik er niet echt van onder de indruk ben
Is dat minder spannend dan luben of is het meer een must-feel in real life?
En nog wat anders, vandaag is de eerste van mijn tussendoor-keyboard spullen binnengekomen. Een AKKO Macaw keycapset!
:strip_exif()/f/image/usMfvzpoqSMk7HEArXwzlfpH.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/P2UKFO2omgfxiHLq6PIYUqvx.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/au57B5yQPTDP1Dd0JGzBBlge.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/GwgVEXq7SD6TnNgKY5AqCXl4.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/8t0UaWW8Ma7ol73X2COeviNP.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/LwTR7Cm6GozZieZqAGG30Vf8.jpg?f=fotoalbum_medium)
Onder de streep nét geen €50 voor betaald voor deze volledige set doubleshot PBT.
Word geleverd in een kartonnen omhulsel met daarin een erg stevige en nette kunststof doos met de caps er in. Mooie en compete set, erg nette legends vind ik. Voelt goed aan en aan de onderzijde wat gietsporen. Grootste nadeel tot nu toe is dat ze verdraaid stevig in die doos vast zitten op een soort cherry stems
Voor het geld en vergeleken met mijn goedkopere €30 setjes is dit erg mooi en compleet zeg!
Vanmiddag waren er enkel … schaars geklede dames in beeld op .eu.sapphire schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:30:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 DAKLEKKAGE REPAREREN KOSTEN BADKAMER SANITAIR OUTLET IZETTLE AANBIEDING CHOCOLONELY VERSTUREN CHOCO ZOENEN AMERIKAANS SNOEP BESTELLEN
als dat al NSFW is
Filmen is vziw vooral om stem wobble weg te werken, qua geluid heb ik daar ook geen resultaten over kunnen vinden.Ik zit de afgelopen dagen eens te kijken naar filmen, wat zijn de meningen hier daarover? Ik had bij luben echt dat ik op verschillende voorbeelden het geluid hoorde veranderen (voor/na) genoeg iig dat ik het absoluut de moeite vond. Ik heb nu flink veel voor/na voorbeelden gezien/luistert van gefilmde switches maar moet zeggen dat ik er niet echt van onder de indruk ben
Heeft iemand nog tips voor een 60% ISO only plate? Ik vind (op ali) alleen maar ansi of gecombineerde iso-ansi plates.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Die hadden de meest waardeloze IC ooit.Marcel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:29:
https://www.melgeek.com/c...-keyboard-kit-melgeek-com
Nog gewoon beschikbaar op AliExpress.Whaam schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:11:
Boba u4s zijn toch wel lekker hoor…! Typ er nu een week of vier op en als ik terug switch (pun intended) naar het bord met de silent reds, dan zijn m’n vingers verdrietig.
[ Voor 40% gewijzigd door Flapmo op 09-06-2021 23:22 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Achja, andere mensen skippen de IC omdat het GMK Oblivion is en iedereen dat toch wel wilt.
Om dan vervolgens toch nog kits aan te passen en/of toe te voegen omdat de kitting niet echt top is
Da's naar voor ze maar doet voor mij niks af aan de hebberigheid die mijn eerdere link bij mij opwekte. Kopen doe ik het toch niet
Klopt, maar met de nieuwe import regels vanaf 1 juli onthoud ik me even van Ali, tot er duidelijkheid is over hoe en wat er gaat veranderen. SplitKb heeft ze ook op voorraad, maar als er hier iemand is die ze over heeft neem ik ze liever van een Tweaker over.
@sapphire ik heb die akko setjes ook zitten bekijken. Goed om een review te zien zo, misschien toch ook maar proberen. Deze sets hebben zo te zien ook een normale grootte tilde, zie steeds vaker dat dat teken erg groot geprint/gelaserd is.
Heb twee keer besteld van Ali, kwam twee keer binnen 3 weken binnen. Als je nu besteld heb je het wrs voor JuliWhaam schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 00:14:
[...]
Klopt, maar met de nieuwe import regels vanaf 1 juli onthoud ik me even van Ali, tot er duidelijkheid is over hoe en wat er gaat veranderen. SplitKb heeft ze ook op voorraad, maar als er hier iemand is die ze over heeft neem ik ze liever van een Tweaker over.
Dat is natuurlijk wel iets anders. GMK Oblivion is een R3 en weet gewoon al dat ze MOQ halen. Die hebben geen IC nodig want ze weten dat de interesse er is. In zo'n geval geen IC maken is anders dan een IC maken zonder informatie.Cebby schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:22:
[...]
Achja, andere mensen skippen de IC omdat het GMK Oblivion is en iedereen dat toch wel wilt.
Om dan vervolgens toch nog kits aan te passen en/of toe te voegen omdat de kitting niet echt top is
[ Voor 38% gewijzigd door Flapmo op 10-06-2021 07:10 ]
Ik wil je nergens voor behoeden maar ergens 650 dollar voor vragen en niet eens de moeite nemen om op de meest gebruikte website onder keyboard enthousiasts een fatsoenlijk topic op te zetten zegt voor mij genoeg.Marcel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:34:
[...]
Da's naar voor ze maar doet voor mij niks af aan de hebberigheid die mijn eerdere link bij mij opwekte. Kopen doe ik het toch niet
Laat staan een fatsoenlijke vertaler in dienst nemen om in ieder geval de landingspagina van normaal Engels te voorzien

Nog nergens een prototype gezien, laat staan een geluidstest of een prototype bouw video. Voor mij echt een no-go. Wat mij betreft enkel cash grabbers die gebruik maken van een overhyped markt en mensen geld afhandig willen maken.
Ik wacht wel even tot ik een mooi bord voorbij zie komen of iets wat beter geprijsd is
@sapphire Meestal film ik ze als ik het idee heb dat ze stem wobble hebben en vaak de switches toch al open heb liggen. Ik zou ze er niet speciaal nog een keer voor open maken
Dat maakt ze jammer genoeg ook al arrogant want in dat topic zie je ook dat mensen verzoeken doen om bijv 40's kit uit te breiden, en als je dan de elitaire houding van Oblotzky ziet... Daar knap ik aardig op af zeg maar.Flapmo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:08:
[...]
Heb twee keer besteld van Ali, kwam twee keer binnen 3 weken binnen. Als je nu besteld heb je het wrs voor Juli.
[...]
Dat is natuurlijk wel iets anders. GMK Oblivion is een R3 en weet gewoon al dat ze MOQ halen. Die hebben geen IC nodig want ze weten dat de interesse er is. In zo'n geval geen IC maken is anders dan een IC maken zonder informatie.
T begint er een beetje op te lijken dat de vendors straks de kaarten in handen hebben en wij als consument steeds minder te zeggen krijgen.
[ Voor 27% gewijzigd door YaaD op 10-06-2021 08:15 ]
bl44t
Hier wisselt de levertijd nogal. Soms inderdaad drie of zelfs maar twee weken, maar ook blijft het pakketje soms geruime tijd in Luik liggen voordat het doorgestuurd wordt.Flapmo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:08:
[...]
Heb twee keer besteld van Ali, kwam twee keer binnen 3 weken binnen. Als je nu besteld heb je het wrs voor Juli.
Nou ja, een IC zonder informatie is ongeveer gelijk aan direct naar GB stage gaan in mijn ogen. Je vraagt niet om feedback voordat je besluit dat je iets gaat verkopen.Flapmo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:08:
[...]
Dat is natuurlijk wel iets anders. GMK Oblivion is een R3 en weet gewoon al dat ze MOQ halen. Die hebben geen IC nodig want ze weten dat de interesse er is. In zo'n geval geen IC maken is anders dan een IC maken zonder informatie.
In het geval van Oblivion is het niet zo zeker een R3, het is ook een andere versie. De kitting is compleet anders en de andere alphas (Hagomoro) zitten pas in V3.2. En op deze manier lijkt alsof hetgeen dat is aangekondigd niet meer aan te passen is.
Eigenlijk lijkt het meer een IC dan een GB want de post lijkt toch wel te bestaan om nog fouten uit de kits te halen. Lijkt me logischer om met je kitting in IC te gaan en te kijken of mensen het daarmee eens zijn, in plaats van aan te kondigen dat je iets gaat verkopen en dat je dan nog aanpassingen moet maken.
Anyways, Oblotzky verkoopt ze deze keer in ieder geval direct zelf en het gaat niet alleen via Drop
@Whaam @Cebby Thanx voor de reactie. Ik kan me niet echt irriteren aan stem wobble dus ik denk dat ik het lekker alleen bij luben laat 
Vandaag weer even de aandacht getrokken van één van de ergotherapeuten op werk met een "Hey wat heb jij een klein toetsenbord" dus kwam even ter sprake dat ik afgelopen dagen continue met mijn duim tegen de zijrand van mij K330 aanzat en dat zat was dus bord van thuis meegenomen. Niet helemaal haar vlak van expertise maar geloof dat ze het wel interessant vond en de aanslag vonden ze ook erg verassend
@Whaam Heb het setje nog niet echt kunnen proberen op een bord maar voelde in ieder geval goed aan. De tilde is nog groot vergeleken met die op mijn Metropolis kloon set, daar heb je bijna een vergrootglas bij nodig om hem te kunnen vinden
Vandaag weer even de aandacht getrokken van één van de ergotherapeuten op werk met een "Hey wat heb jij een klein toetsenbord" dus kwam even ter sprake dat ik afgelopen dagen continue met mijn duim tegen de zijrand van mij K330 aanzat en dat zat was dus bord van thuis meegenomen. Niet helemaal haar vlak van expertise maar geloof dat ze het wel interessant vond en de aanslag vonden ze ook erg verassend
@Whaam Heb het setje nog niet echt kunnen proberen op een bord maar voelde in ieder geval goed aan. De tilde is nog groot vergeleken met die op mijn Metropolis kloon set, daar heb je bijna een vergrootglas bij nodig om hem te kunnen vinden
Tsja, moest ik toch wel supporten met voorliefde voor 75%. Eigenlijk prefereer ik de layout van de Typemaster 180 die ik ook besteld heb maar ben nooit helemaal over het missen van de eerdere TGR boards heen gekomen
. Dit komt het dichtst in de buurt bij toch een (echte) TGR hebben, ontwerp is met referenties naar eerdere ontwerpen. 7000€ is me nog even iets te veel op de aftermarket voor een Jane..
Wel een beetje jammer dat de SE alleen via Monokei kon. Lang zitten twijfelen of ik dan maar de Sauve Blue zou nemen. Ik vind klassieke keycaps op blauw altijd wel een mooie look. Echter heb ik al iets anders blauw en geen zilver, dus toch maar bij Monokei besteld. Hopelijk doen ze iets goeds met de extra centen.
Wel een beetje jammer dat de SE alleen via Monokei kon. Lang zitten twijfelen of ik dan maar de Sauve Blue zou nemen. Ik vind klassieke keycaps op blauw altijd wel een mooie look. Echter heb ik al iets anders blauw en geen zilver, dus toch maar bij Monokei besteld. Hopelijk doen ze iets goeds met de extra centen.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 8% gewijzigd door Flapmo op 11-06-2021 21:48 ]
Vaenir schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:45:
Keycool 84 voor een habbekrats weten te bemachtigen op marktplaats. Meteen uit elkaar gehaald en grondig schoongemaakt. Ik heb hier nog Outemu Silent Gray switches liggen dus dat lijkt mij wel een leuke combi. Helaas had de keycool wel Costar stabs welke ik per ongeluk gesloopt hebt dus nu moet ik die ergens zien te bemachtigen.. Ook meteen maar weer een beetje Tribosys 3203 zoeken voor de Outemu switches.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/UrWkMi7WIFrOouP30VZl0f1q.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou dit is uiteindelijk het resultaat geworden. Normaal was een Outemu switch een no-go voor mij maar een gelubede Silent Gray is toch wel erg fijn!
Weet iemand of er cherry MX compatibele keycaps zijn die hier op lijken? Translucent en waar je iets op kan laten printen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hFz1ppJNiiN7wSaspDyqoPMy.png?f=user_large)
Zoiets als relegendable keycaps? Kan niet zo snel een Europese vendor vinden maar misschien lukt het daar ook.bucovaina89 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:19:
Weet iemand of er cherry MX compatibele keycaps zijn die hier op lijken? Translucent en waar je iets op kan laten printen.
[Afbeelding]
Mooi bordje! Zijn dat de Olivia clones? Bevallen ze? Zelf geen ervaring met silents. Afgelopen week nog getwijfeld tussen de normale boba’s of silents en toch voor de normale gegaan.Vaenir schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:13:
[...]
[Afbeelding]
Nou dit is uiteindelijk het resultaat geworden. Normaal was een Outemu switch een no-go voor mij maar een gelubede Silent Gray is toch wel erg fijn!
Dwarlorf schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:27:
Ik heb met mijn BM60 rgb iso met mijn dat mijn enter bij tijd en wijle klemt. Nu met de nieuwe durok stabilizer wat vaker maar had er hiervoor ook wel eens last van. Het lijkt er op dat de stabs/stems niet helemaal goed uitlijnen. Bij een 'ferme' toetsaanslag zinkt de keycap diep over de stems van de stabilizers heen en daardoor klemt (niet meer omhoog komt). Nou had ik dat ook af en toe met mijn vorige banana split bord. Dus dan zou je zeggen dat het wellicht aan de enter toets van Pimpmykeyboard ligt maar het gebeurt ook als ik een andere enter toets (van mijn Race 3) gebruik.
Is dit een bekend probleem? Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?
Ik heb mijn vraag eigenlijk al zelf beantwoord in mijn tekst. 1 van de stabilizers zat niet goed.
En nu ie weer in elkaar zit klemt ie weer. Ok,de stangetjes schieten er uit, waarschijnlijk nadat ie klemt. Is daar wat tegen te doen?
Dwarlorf schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:22:
Goed, Ik heb 2 plasticjes in de kruisjes van de keycap gestopt. Enter zit nu wat hoger maar lijkt niet meer te klemmen.
Wat ik onlangs al vermoedde blijkt waarheid, de plate is de schuldige. Door de plate zat de switch onder de enter scheef waardoor de entertoets mede vanwege de stabilizers klem bleef te zitten. Als workaround nu de plate rondom weggezaagd.Dwarlorf schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:26:
Heeft iemand nog tips voor een 60% ISO only plate? Ik vind (op ali) alleen maar ansi of gecombineerde iso-ansi plates.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Yeah Ali is soms best snel 
Keycaps binnen 10 dagen; check
Switches binnen 10 dagen: check
Kabel voor nieuw bord: Ligt bij de douane maar in principe ook vrij snel eigenlijk.
Everglide stabs: Verkoper lijkt het gewoon te vertikken te verzenden
Nouja 3/4 is niet slecht.
Edit: Ik had overigens 1 hele losse Cherry red bij mijn switches besteld, puur omdat de verzendkosten dan vervielen maar kan het kloppen dat die veer een relatieve herrie maakt? Vergeleken met andere linears die ik heb liggen is de veer echt extreem duidelijk hoorbaar
Keycaps binnen 10 dagen; check
Switches binnen 10 dagen: check
Kabel voor nieuw bord: Ligt bij de douane maar in principe ook vrij snel eigenlijk.
Everglide stabs: Verkoper lijkt het gewoon te vertikken te verzenden
Nouja 3/4 is niet slecht.
Edit: Ik had overigens 1 hele losse Cherry red bij mijn switches besteld, puur omdat de verzendkosten dan vervielen maar kan het kloppen dat die veer een relatieve herrie maakt? Vergeleken met andere linears die ik heb liggen is de veer echt extreem duidelijk hoorbaar

[ Voor 32% gewijzigd door sapphire op 12-06-2021 23:58 ]
Die zijn heel erg close. Maar ik zie dat de onderkant zwart plastic is. Heel erg close welsuperbok schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:07:
Zoiets als relegendable keycaps? Kan niet zo snel een Europese vendor vinden maar misschien lukt het daar ook.
Ik heb een ticket aangemaakt met de vraag of ze die ook transparant hebben

[ Voor 9% gewijzigd door bucovaina89 op 13-06-2021 06:15 ]
Yes zijn clones die op Aliexpress goed verkrijgbaar zijn. Een paar legends waren niet helemaal uniform, iets dikkere letters of net niet lekker gecentreerd. Maar als je dat voor die prijs lief kan nemen dan kan ik ze zeker aanbevelen. De keycaps zijn echt heel dik de afwerking is ook boven gemiddeld. Hier en daar een paar miniscule haakjes aan de binnen zijde. Maar een paar keer met een schuurpapiertje heen en weer en dan is dat opgelost.superbok schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:07:
Mooi bordje! Zijn dat de Olivia clones? Bevallen ze? Zelf geen ervaring met silents. Afgelopen week nog getwijfeld tussen de normale boba’s of silents en toch voor de normale gegaan.
Ze hebben geantwoord dat ze dat niet hebben maar hun collega's wel: https://shop.pimoroni.com...atible-keycaps-pack-of-16superbok schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:07:
[...]
Zoiets als relegendable keycaps? Kan niet zo snel een Europese vendor vinden maar misschien lukt het daar ook.
Ik had al een advertentie gemaakt maar hoop dat ik hier wat meer enthousiastelingen bereik 
Ik zoek wat Box Jade switches dus mocht iemand nog een batch hebben liggen waar ie niets meer mee doet dan hoor ik het graag. Ik typ nu op Navies maar aan het eind van de dag heb ik dan aardig last van de handen
Als je er meer dan 65 hebt liggen, laat het dan even weten
Ik zoek wat Box Jade switches dus mocht iemand nog een batch hebben liggen waar ie niets meer mee doet dan hoor ik het graag. Ik typ nu op Navies maar aan het eind van de dag heb ik dan aardig last van de handen
Als je er meer dan 65 hebt liggen, laat het dan even weten
bl44t
Vorige week is mijn GMMK pro (black) binnen gekomen
Meteen Gazzew Bobagum switches ge-lubed met G-lube. Nu ben ik alleen op zoek naar een sexy setje keycaps
.. Ik zie door de keycaps alleen het bos niet meer, zoveel keuze.. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar heeft iemand tips?

Meteen Gazzew Bobagum switches ge-lubed met G-lube. Nu ben ik alleen op zoek naar een sexy setje keycaps
Nice, misschien dat ik ze ook tzt koop voor mijn macro pad. Zitten nu random keycap van een normaal setje, maar legends kloppen niet met de functie. Laat me weten wat je er van vindt.bucovaina89 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:11:
[...]
Ze hebben geantwoord dat ze dat niet hebben maar hun collega's wel: https://shop.pimoroni.com...atible-keycaps-pack-of-16
![]()
![]()
Als je snel keycaps wilt met redelijke kwaliteit kan ik je HK gaming keycaps aanbevelen. Redelijke kwaliteit, pbt (geen shine) en te verkrijgen op Amazon. Nadeel is wel dat het clones zijn van GMK sets, maar als je het origineel wilt betaal je minimaal het 3 dubbele. Paar posts terug was er ook een mooi Akko setje met een positief vethaal. Als je rgb belangrijk vindt zijn pudding keycaps mooi.the-edge schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:10:
Vorige week is mijn GMMK pro (black) binnen gekomen![]()
Meteen Gazzew Bobagum switches ge-lubed met G-lube. Nu ben ik alleen op zoek naar een sexy setje keycaps.. Ik zie door de keycaps alleen het bos niet meer, zoveel keuze.. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar heeft iemand tips?
Tja, waar te beginnen. Voorheen waren films vooral om switches minder te laten wobbelen en om de consistentie te verbeteren. Er zat bij "v1" JWK switches vaak veel beweging, waardoor je tussen de 4,08 en 3,94mm aanslag diepte kreeg. 0.3mm foam / HPET plastic ertussen proppen werkte dat weg. En dan kon je dan ook vooral horen als je en goed uniform klinkend bordje had.sapphire schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:30:
[...]
Ik zit de afgelopen dagen eens te kijken naar filmen, wat zijn de meningen hier daarover? Ik had bij luben echt dat ik op verschillende voorbeelden het geluid hoorde veranderen (voor/na) genoeg iig dat ik het absoluut de moeite vond. Ik heb nu flink veel voor/na voorbeelden gezien/luistert van gefilmde switches maar moet zeggen dat ik er niet echt van onder de indruk ben
En nog wat anders, vandaag is de eerste van mijn tussendoor-keyboard spullen binnengekomen. Een AKKO Macaw keycapset!
Nu vind ik persoonlijk dat dit met Everglide v1.5 al niet meer echt aan de orde was, afhankelijk van de behuizing. En b.v. bij Gat KS3 switches, ja, ze wobbellen als een malle, maar het doet vaak weinig af aan het type plezier. Marshmellows en Nylon / PA66 (technische ook nylon) JWKs daarin tegen, ondanks dat ze redelijk nieuw zijn hebben voor de consistentie toch echt films nodig. (mening)
Het geluid en de impact die het daar heeft is een heel ander verhaal. Bij tactile of lange stam switches kan het het gevoel ook werkelijk veranderen. Moyu of LCET of Tecsee switches krijgen gevoelsmatig een andere bump en vooral ook meer consistentie! Vooral eens proberen. Je kunt het verschil tussen een dunne 0.10mm TPU of Nylon film en een zachte comprimeerbare film echt duidelijk voelen. En je hoeft niet meer switches te sorteren op gelijk gevoel voor de alphas. De interactie van de heftige pootjes van de stam en de gebogen bladen in de onderkant van de switch gaan er echt anders door interacteren.
En wat dat aan gaat zijn er drie soorten film;
Rigide spul met een vaste dikte: TX films b.v. Deze plaats je vooral bij switches die wel consistent gemaakt zijn voor de wobben en het geluid. Maar dan moet je dus wel de juiste passende dikte selecteren.
Dan zijn er enigsinds stevige plastics van veel fabrikanten te krijgen die vaak wat dikker uitpakken, maar dus samen te knijpen zijn. Dit werkt een stuk prettiger met plaatsen. En geeft veel meer wobble reductie, maar heel andere aanpassingen van het geluid.
En dan zijn er Deskeys / Kelowna foam opties, die zijn vaak helemaal (op het oog) dik, maar kunnen dus heel plat geperst worden, voor een meer uniforme reductie. En deze klinken ook nog vaak het beste.
Hangt heel erg af van wat je housing is als uitgangspunt. En wat je ertussen stopt. Mashmellows stock vs 205 en kelowna films is dag en nacht. Gat Ink v2 met welke film dan ook levert vrijwel niets op.
---
Akko keys zijn inderdaad prima. Het verschil met meer premium opties is echt erg klein. Omdat ze gewoon "in stock" produceren in zeer grote aantallen kunnen ze de kosten relatief laag houden. Niets mis mee dus. En stiekem misschien wel wat Ducky als partner groot heeft gemaakt.
Mocht je er niet bewust zijn; HK Gaming is absoluut TUIG.superbok schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:47:
[...]
Als je snel keycaps wilt met redelijke kwaliteit kan ik je HK gaming keycaps aanbevelen. Redelijke kwaliteit, pbt (geen shine) en te verkrijgen op Amazon. Nadeel is wel dat het clones zijn van GMK sets, maar als je het origineel wilt betaal je minimaal het 3 dubbele. Paar posts terug was er ook een mooi Akko setje met een positief vethaal. Als je rgb belangrijk vindt zijn pudding keycaps mooi.
Ze rippen regelmatig designs van andere studio's / GB runners. Ze passen heel agressieve marketing toe en leveren een behoorlijk inferieur product. Gebroken mounts / dubbele & ontbrekende keys en dan natuurlijk geen garantie geven;
https://imgur.com/a/bZoe4XR#I6muMFc
Zie hier b.v. hun interactie met Oblotzky. Ze hadden van sets die hij in productie had bij GMK voordat de GB was geleverd al rip-offs online staan, die ze dan ook via zijn winkel wilde gaan laten produceren. Ditzelfde hebben ze overigens ook bij CK en Dixie (nu Omnitype) gedaan.
Zelfs Chinese design studio's zoals Zero-G (werken met Domikeys, Drunken Ink, Tecsee, Gateron) zijn niet veilig. De houding is ook daar "klaag ons dan aan!?"
Daarnaast zou je denken dat ze in HK zitten, gezien de naam. Maar dat is niet zo, ze hebben geen banden met HK; dit is puur voor de internationale goodwill.
Weet iemand hoe je kan zien of een pcb van een toetsenbord een LED per toets ondersteunt? Meer bepaald de BFO-9000
Dan zie je 4 SMD punten zitten onder je switches. Zie zitten aan de achterkant van je PCB met 4 pads er omheen voor SMD, of er zitten 4 through-hole gaatjes voor RGB die in de uitsparing van de switch zelf geplaatst moet worden.bucovaina89 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:13:
Weet iemand hoe je kan zien of een pcb van een toetsenbord een LED per toets ondersteunt? Meer bepaald de BFO-9000
Hier zie je steeds die 4 pootjes daarvoor terugkomen. (boven)
En https://kbdfans.com/produ...-swap-custom-keyboard-pcb hier zie je duidelijk hoe een SMD RGB oplossing werkt.
Deze BFO heeft geen van beide.
Ik typ op mijn werk nog op een gare Logitech K120, omdat sommige letters op mijn Macbook het hebben begeven, en wilde eigenlijk een simpele mech halen zodat ik op het werk ook iets heb dat een beetje typt als thuis. Ik wil er alleen geen achterlijk bedrag aan uitgeven, zoals normaal.
Ik ben aan het kijken naar de Blitzwolf KB1 en Kemove Snowfox. Heeft iemand ervaring met 1 van beide? Of eventueel een andere 65% suggestie onder de €70?
:strip_exif()/f/image/ypFKjTe2cZXjxV0aYVNqWvCP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Negakinu op 14-06-2021 16:42 ]
too old, too cold
Wist wel dat ze designs gebruiken van andere GB maar niet dat het zo erg is. Eerste keycap set die ik het gekocht (voordat ik enig idee had wat GMK was), is een Metropolis clone. Ben blij dat ik paar maanden geleden de designer heb kunnen steunen met R2. Zou zelf niet meer een HK set kopen vanwege het hele ethische verhaal.djunicron schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:59:
[...]
Mocht je er niet bewust zijn; HK Gaming is absoluut TUIG.
Ze rippen regelmatig designs van andere studio's / GB runners. Ze passen heel agressieve marketing toe en leveren een behoorlijk inferieur product. Gebroken mounts / dubbele & ontbrekende keys en dan natuurlijk geen garantie geven;
https://imgur.com/a/bZoe4XR#I6muMFc
Zie hier b.v. hun interactie met Oblotzky. Ze hadden van sets die hij in productie had bij GMK voordat de GB was geleverd al rip-offs online staan, die ze dan ook via zijn winkel wilde gaan laten produceren. Ditzelfde hebben ze overigens ook bij CK en Dixie (nu Omnitype) gedaan.
Zelfs Chinese design studio's zoals Zero-G (werken met Domikeys, Drunken Ink, Tecsee, Gateron) zijn niet veilig. De houding is ook daar "klaag ons dan aan!?"
Daarnaast zou je denken dat ze in HK zitten, gezien de naam. Maar dat is niet zo, ze hebben geen banden met HK; dit is puur voor de internationale goodwill.
FF een vraagje, wat stuurt een Planck nu net uit naar de computer? Ik dacht dat dat iets anders (gewoon de tekens zelf) was dan een 'gewoon' toetsenbord. Maar gisteren gaf mijn Planck op een andere mac plots een " waar de @ zou moeten staan. Ik heb hem daarop opnieuw geflasht maar nog steeds. Toen de mac erna weer vroeg wat voor toetsenbord het was, was het weer in orde. ISO of ANSI aanduiden maakt duidelijk een verschil. Geeft die dan toch key codes door aan de computer? En de firmware zet die keycodes op de juiste plaats?
Niet gewoon je keyboard instelling op UK staan of zoiets? Als ik UK instelling voor m'n toetsenbord instel krijg ik precies hetzelfde.bucovaina89 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 06:40:
FF een vraagje, wat stuurt een Planck nu net uit naar de computer? Ik dacht dat dat iets anders (gewoon de tekens zelf) was dan een 'gewoon' toetsenbord. Maar gisteren gaf mijn Planck op een andere mac plots een " waar de @ zou moeten staan. Ik heb hem daarop opnieuw geflasht maar nog steeds. Toen de mac erna weer vroeg wat voor toetsenbord het was, was het weer in orde. ISO of ANSI aanduiden maakt duidelijk een verschil. Geeft die dan toch key codes door aan de computer? En de firmware zet die keycodes op de juiste plaats?
Blijkbaar is milky Yellow ook een KS-3, misschien toch eens een set ook filmen om te kijken wat dat doet voor de consistentie:)djunicron schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:54:
[...]
Tja, waar te beginnen. Voorheen waren films vooral om switches minder te laten wobbelen en om de consistentie te verbeteren. Er zat bij "v1" JWK switches vaak veel beweging, waardoor je tussen de 4,08 en 3,94mm aanslag diepte kreeg. 0.3mm foam / HPET plastic ertussen proppen werkte dat weg. En dan kon je dan ook vooral horen als je en goed uniform klinkend bordje had.
Nu vind ik persoonlijk dat dit met Everglide v1.5 al niet meer echt aan de orde was, afhankelijk van de behuizing. En b.v. bij Gat KS3 switches, ja, ze wobbellen als een malle, maar het doet vaak weinig af aan het type plezier. Marshmellows en Nylon / PA66 (technische ook nylon) JWKs daarin tegen, ondanks dat ze redelijk nieuw zijn hebben voor de consistentie toch echt films nodig. (mening)
Ik zit wel in dat sement te kijken, eventueel ooit Gat black inks, Bobagums, ect en die hebben al minder baat bij filmen zag ik. Silent Alpaca's zie ik dan wel weer regelmatig gefilmd worden maar ik moet zeggen dat ik er absoluut niet van onder de indruk was qua verandering in het geluid.Het geluid en de impact die het daar heeft is een heel ander verhaal. Bij tactile of lange stam switches kan het het gevoel ook werkelijk veranderen. Moyu of LCET of Tecsee switches krijgen gevoelsmatig een andere bump en vooral ook meer consistentie! Vooral eens proberen. Je kunt het verschil tussen een dunne 0.10mm TPU of Nylon film en een zachte comprimeerbare film echt duidelijk voelen. En je hoeft niet meer switches te sorteren op gelijk gevoel voor de alphas. De interactie van de heftige pootjes van de stam en de gebogen bladen in de onderkant van de switch gaan er echt anders door interacteren.
En wat dat aan gaat zijn er drie soorten film;
Rigide spul met een vaste dikte: TX films b.v. Deze plaats je vooral bij switches die wel consistent gemaakt zijn voor de wobben en het geluid. Maar dan moet je dus wel de juiste passende dikte selecteren.
Dan zijn er enigsinds stevige plastics van veel fabrikanten te krijgen die vaak wat dikker uitpakken, maar dus samen te knijpen zijn. Dit werkt een stuk prettiger met plaatsen. En geeft veel meer wobble reductie, maar heel andere aanpassingen van het geluid.
En dan zijn er Deskeys / Kelowna foam opties, die zijn vaak helemaal (op het oog) dik, maar kunnen dus heel plat geperst worden, voor een meer uniforme reductie. En deze klinken ook nog vaak het beste.
Hangt heel erg af van wat je housing is als uitgangspunt. En wat je ertussen stopt. Mashmellows stock vs 205 en kelowna films is dag en nacht. Gat Ink v2 met welke film dan ook levert vrijwel niets op.
Blijf het een lastige vinden, ga denk eens een KS-3 setje proberen en die Alpaca's ga ik over denken (setje silent linears staat op één om aan te schaffen atm.).
Bedankt iig voor de uitgebreide reactie
Naar mijn mening is films toevoegen voor wobble bij de meeste switches niet perse nodig. Voornaamste bijdrage van films imo is aanpassing geluid. Zelf gebruik ik Deskey films voor de meeste JWK en TX films voor de rest.
KS3, dus ook milky ja, zonder films wobbelen behoorlijk. Maar ik heb hier ook een setje in gebruik zonder dat ik daar last van heb bij dagelijks gebruik. Voor het geluid doet het weer wat minder. Waarschijnlijk door de mooie nylon-fiberglas materiaal keuze van de milky's.sapphire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:22:
[...]
Blijkbaar is milky Yellow ook een KS-3, misschien toch eens een set ook filmen om te kijken wat dat doet voor de consistentie:)
[...]
Ik zit wel in dat sement te kijken, eventueel ooit Gat black inks, Bobagums, ect en die hebben al minder baat bij filmen zag ik. Silent Alpaca's zie ik dan wel weer regelmatig gefilmd worden maar ik moet zeggen dat ik er absoluut niet van onder de indruk was qua verandering in het geluid.
Blijf het een lastige vinden, ga denk eens een KS-3 setje proberen en die Alpaca's ga ik over denken (setje silent linears staat op één om aan te schaffen atm.).
Bedankt iig voor de uitgebreide reactie
Gat Ink is sowieso een bijzonder consistent klinkende switch. Materiaal van de plate doet bijzonder weinig voor het geluid (mening) van die switches. Film ertussen gaat lastig, maar veranderd ook weinig (EVA foam doet nog het meeste).
Boba(gum)s - succes, je krijgt ze eigenlijk niet meer goed dicht. Alleen als je ze franken-switcht kan het nodig zijn, maar deze housing heeft al bijna geen wobble. En ze zijn zo strak dat de stam-wobble er niet verder door af kan nemen.
Silent Alpaca's en andere stille switches gaan er niet veel stiller van worden. Deskeys maakt ze misschien een factie stiller. Maar Alpaca's zijn met V1 molds gemaakt. En die zijn berucht ruim, dus veel wobble en zelfs verschil in aanslag afstand die je kunt merken. Ook de nieuwere ladingen op nieuwe v1.5 vormen hebben dat hoewel veel minder.
Het is het beste om gewoon per batch switches te kijken of je het nodig vindt en of het er überhaupt tussen past. Persoonlijk heb ik een hekel aan het proces van de films er netjes tussen krijgen, dus als het effect nihil is en er hotswap is zou ik achterwegen laten. In een premium bord met een klein waarneembaar effect? Gewoon toch maar doen, als je een mooi consistent bord hebt, kan het beetje extra moeite het geluid en de consistentie alleen maar ten goede komen.
Weer een ervaring rijker. Toevallig las ik vorige week dat vanavond de extra’s van GMK Future Funk verkocht zouden worden op Candykeys. Ik dacht heel naïef: hoe moeilijk kan het zijn om een set te bemachtigen. Zo moeilijk als de videokaarten kan het niet zijn. Toch wel, na veel moeite eindelijk een set in m’n winkelwagen gekregen en in het check out scherm gekomen. Betaal methode bleef hangen dus nog een keer geprobeerd maar met crashende servers ging het niet zo snel. 3x zo ver gekomen maar na een volledige server gestart vanuit Candykeys geen geluk gehad. Portemonnee blij, ik wat minder
Op de valreep een mooie keycap set tegengekomen tegen een verdacht voordelig tarief en verdacht snelle levertijd.
Ik was al een tijd op zoek naar een witte keycap set en kwam deze tegen op MechGroupBuys. Via de Engelse proxy was ik helaas wat duurder uit dus besloten om bij de Amerikaanse te bestellen
:fill(white):strip_exif()/f/image/DiphsAvQASJpEv3E0wZkx3K8.png?f=user_large)
Verwachte levering eind augustus
Het lettertype en de dikte van de letters bevalt me enorm. Mooi slank dus hopen dat ie mooi past bij één van mijn toekomstige toetsenborden
Helaas nog wel een naheffing gehad van de Tofu60 behuizing die ik eerder had besteld. Was dan maar 13.13 maar goed.. Totaal kom ik dan uit op 80 euro voor de case.
Nadat ik m een tijdje heb gebruikt, kan ik niet echt zeggen dat ik er nou ondersteboven van ben ofzo. Ja hij is zwaar en de afwerking ervan is prima, maar met durock L7 switches en eerder met Cherry black silents word ik er nou niet door weggeblazen ofzo. Vind de backspace wat hol klinken en de spatie kan ook beter Heb nog een setje Cherry blacks liggen dus ga die er van de week maar eens in zetten en anders nog maar eens de Boba's proberen om te kijken of dat geluidprofiel beter aanslaat.
Al met al ben ik er inmiddels wel uit dat een 60% verder niet echt bij me past voor dagelijks werk. Heb er één geprobeerd met pijltjes en kleine shift maar daar kan ik al helemaal niet aan wennen. Een normale 60% met 2 layers wil ook niet echt lukken, dus hopen dat ik met de ikki68 nog uit de voeten kan en anders wordt het toch een 75% of TKL
Ik was al een tijd op zoek naar een witte keycap set en kwam deze tegen op MechGroupBuys. Via de Engelse proxy was ik helaas wat duurder uit dus besloten om bij de Amerikaanse te bestellen
:fill(white):strip_exif()/f/image/DiphsAvQASJpEv3E0wZkx3K8.png?f=user_large)
Verwachte levering eind augustus
Het lettertype en de dikte van de letters bevalt me enorm. Mooi slank dus hopen dat ie mooi past bij één van mijn toekomstige toetsenborden
Helaas nog wel een naheffing gehad van de Tofu60 behuizing die ik eerder had besteld. Was dan maar 13.13 maar goed.. Totaal kom ik dan uit op 80 euro voor de case.
Nadat ik m een tijdje heb gebruikt, kan ik niet echt zeggen dat ik er nou ondersteboven van ben ofzo. Ja hij is zwaar en de afwerking ervan is prima, maar met durock L7 switches en eerder met Cherry black silents word ik er nou niet door weggeblazen ofzo. Vind de backspace wat hol klinken en de spatie kan ook beter Heb nog een setje Cherry blacks liggen dus ga die er van de week maar eens in zetten en anders nog maar eens de Boba's proberen om te kijken of dat geluidprofiel beter aanslaat.
Al met al ben ik er inmiddels wel uit dat een 60% verder niet echt bij me past voor dagelijks werk. Heb er één geprobeerd met pijltjes en kleine shift maar daar kan ik al helemaal niet aan wennen. Een normale 60% met 2 layers wil ook niet echt lukken, dus hopen dat ik met de ikki68 nog uit de voeten kan en anders wordt het toch een 75% of TKL
[ Voor 4% gewijzigd door YaaD op 15-06-2021 22:07 ]
bl44t
Je zegt het zelf al: verdacht voordelig en verdacht snel. Ik had deze GB ook voorbij zien komen en al met al verwacht ik er eigenlijk niet zoveel van. Als het resultaat van goede kwaliteit is het het misschien waard maar het riep vooral heel veel vragen op voor mij.YaaD schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:06:
Op de valreep een mooie keycap set tegengekomen tegen een verdacht voordelig tarief en verdacht snelle levertijd.
[Afbeelding]
Verwachte levering eind augustus![]()
Waarom willen ze niet vertellen wie de keycaps fabriceert? En waarom moeten al die keycaps via Canada voor QA? Vertrouwen ze de producent niet? Die dunne legends die er zo goed uitzien zijn wel echt heel klein, persoonlijk denk ik niet dat het resultaat er zo uit gaat zien als op de render. Laat staan de kwaliteit van de spacebar. De problemen bij Keyreative hebben nog wel aangetoond dat reverse dye-sub niet makkelijk is om te doen.
Maar goed, als je ze binnen hebt dan ben ik heel benieuwd naar je mening! Als het echt is wat ze beloven vind ik het een redelijke prijs en wie weet kunnen ze dan nog eens wat meer maken in andere kleurtjes.
Ik denk dat ik te goedgelovig ben en als ik dan de teksten lees schieten mij totaal niet dezelfde vragen te binnen zoals jij.. Dat is denk ik de reden waarom dergelijke projecten soms misgaan omdat mensen het dan maar blind kopenCebby schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:15:
[...]
Je zegt het zelf al: verdacht voordelig en verdacht snel. Ik had deze GB ook voorbij zien komen en al met al verwacht ik er eigenlijk niet zoveel van. Als het resultaat van goede kwaliteit is het het misschien waard maar het riep vooral heel veel vragen op voor mij.
Waarom willen ze niet vertellen wie de keycaps fabriceert? En waarom moeten al die keycaps via Canada voor QA? Vertrouwen ze de producent niet? Die dunne legends die er zo goed uitzien zijn wel echt heel klein, persoonlijk denk ik niet dat het resultaat er zo uit gaat zien als op de render. Laat staan de kwaliteit van de spacebar. De problemen bij Keyreative hebben nog wel aangetoond dat reverse dye-sub niet makkelijk is om te doen.
Maar goed, als je ze binnen hebt dan ben ik heel benieuwd naar je mening! Als het echt is wat ze beloven vind ik het een redelijke prijs en wie weet kunnen ze dan nog eens wat meer maken in andere kleurtjes.
Aan de andere kant heb je natuurlijk ook niks anders dan een plaatje en een stuk tekst
edit: Prototype van de keycaps gevonden: https://imgur.com/a/Fl9t2XC
bl44t
Ik vond het lastig dat bij candykeys er alleen bij de Keyboards categorie filtering is op voorraadstatus, en bijvoorbeeld bij caps en switches niet. Dus ff snel in de console, voor future reference en wie het ook maar handig lijkt:
Filtert enkel "Out of stock" eruit, en laat "Pre-order" staan.
code:
1
2
3
4
| let t = document.getElementsByClassName('danger'); for (var i = 0; i < t.length; i++) { t[i].closest('.column').style.display = 'none'; } |
Filtert enkel "Out of stock" eruit, en laat "Pre-order" staan.
Ik heb een BFO-9000 gekocht en ben nu op zoek naar bijbehorende keycaps. Maar ben de kwijt kluts of zo
. Wat is er speciaal aan een ortholineaire keycap? En ik vind nergens een keycap set waar je 2 * 9 * 6 keycaps kan bestellen.
Waar moet ik nog allemaal op letten? Ik denk dat ik ga moeten mix and matchen ...
En ik zou ook graag een "any" keycap willen
, maar die vind ik niet ... . Kan iemand me een goede web shop aanraden waar ik alles in een klap zou kunnen bestellen?
https://www.melgeek.com/c...ng-ortholinear-keycap-set
deze lijkt me al in de buurt te komen, maar ik zou bijv ook nog blanks willen in een andere kleur voor een numeriek klavier.
Misschien best DSA gaan? Dan past alles overal denk ik.

Waar moet ik nog allemaal op letten? Ik denk dat ik ga moeten mix and matchen ...
En ik zou ook graag een "any" keycap willen
deze lijkt me al in de buurt te komen, maar ik zou bijv ook nog blanks willen in een andere kleur voor een numeriek klavier.
[ Voor 22% gewijzigd door bucovaina89 op 17-06-2021 06:25 ]
Op die pagina staat dat die keycaps anders sculpted zijn dan dsa dus lijkt me niet 'passen'.bucovaina89 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:20:
.Waar moet ik nog allemaal op letten? Ik denk dat ik ga moeten mix and matchen ...
En ik zou ook graag een "any" keycap willen, maar die vind ik niet ... . Kan iemand me een goede web shop aanraden waar ik alles in een klap zou kunnen bestellen?
Voor goede keycaps kan je bij https://pimpmykeyboard.com/ kijken. Maar houd rekening met hoge (bijkomende) kosten want VS
Dat is een big boy ortho keyboard zeg...
MDA is zeker niet vergelijkbaar met DSA, al helemaal in gevoel/texture niet.
Beste kans is denk ik even op aliexpress zoeken naar DSA/XDA setjes.
MDA is zeker niet vergelijkbaar met DSA, al helemaal in gevoel/texture niet.
Beste kans is denk ik even op aliexpress zoeken naar DSA/XDA setjes.
Ja ik dacht eigenlijk dat het KS-9 was maar niet dus. Ik typ dagelijks op mijn gelubde Yellows en heb nog even snel een setje van 70-besteld omdat ik ze echt fijn vind en voor die €14 eigenlijk wel een voorraad setje wil hebben. Die kan ik dus op termijn wel een keer filmen als ik ze toch ga lubendjunicron schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:25:
[...]
KS3, dus ook milky ja, zonder films wobbelen behoorlijk. Maar ik heb hier ook een setje in gebruik zonder dat ik daar last van heb bij dagelijks gebruik. Voor het geluid doet het weer wat minder. Waarschijnlijk door de mooie nylon-fiberglas materiaal keuze van de milky's.
Black Inks ben ik stiekem wel benieuwd naar omdat ze inderdaad bekend staan als erg goed, zeker gelubed. Merk alleen dat ik de paar milky blacks die ik heb toch wat zwaar vind tov. de Yellows dus tja...wellicht ooit.Gat Ink is sowieso een bijzonder consistent klinkende switch. Materiaal van de plate doet bijzonder weinig voor het geluid (mening) van die switches. Film ertussen gaat lastig, maar veranderd ook weinig (EVA foam doet nog het meeste).
Tja Silent Alpaca's zit ik nu een maand naar te loeren en zijn sinds gisteravond op voorraad bij PrimeKB maar daar lukt bestellen helaas nietBoba(gum)s - succes, je krijgt ze eigenlijk niet meer goed dicht. Alleen als je ze franken-switcht kan het nodig zijn, maar deze housing heeft al bijna geen wobble. En ze zijn zo strak dat de stam-wobble er niet verder door af kan nemen.
Silent Alpaca's en andere stille switches gaan er niet veel stiller van worden. Deskeys maakt ze misschien een factie stiller. Maar Alpaca's zijn met V1 molds gemaakt. En die zijn berucht ruim, dus veel wobble en zelfs verschil in aanslag afstand die je kunt merken. Ook de nieuwere ladingen op nieuwe v1.5 vormen hebben dat hoewel veel minder.
Mykeyboard.eu wil ik ze graag bestellen maar daar is weinig uitzicht op voorraad naar wat ik begreep
Alpaca's hadden lichte voorkeur om als eerste te proberen tov. Bobagums maar als ze niet te krijgen zijn én de Boba's vanaf 21 juni met korting te krijgen zijn bij MKzealots...tja dan is de keuze niet moeilijk.
Heb je nog een tip voor een lube voor die Boba's? Mij lijkt dat een dunnere nodig is tov. 205G0 met die dempers in de stem?
Ik heb geen premium bord én hotswap én ben niet heel kritisch dus ga de meeste switches ook niet filmenHet is het beste om gewoon per batch switches te kijken of je het nodig vindt en of het er überhaupt tussen past. Persoonlijk heb ik een hekel aan het proces van de films er netjes tussen krijgen, dus als het effect nihil is en er hotswap is zou ik achterwegen laten. In een premium bord met een klein waarneembaar effect? Gewoon toch maar doen, als je een mooi consistent bord hebt, kan het beetje extra moeite het geluid en de consistentie alleen maar ten goede komen.
Hooguit de Yellows omdat ik ze te fijn vind en benieuwd ben wat je van zo'n budget switch kan maken en eventueel de Silent Alpaca's omdat ze dan echt king of de silent linear-hill schijnen te worden (als ik ze kan krijgen
Tips voor luben van boba's zoals Gazzew het bedoelt heeftsapphire schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:15:
[...]
Ja ik dacht eigenlijk dat het KS-9 was maar niet dus. Ik typ dagelijks op mijn gelubde Yellows en heb nog even snel een setje van 70-besteld omdat ik ze echt fijn vind en voor die €14 eigenlijk wel een voorraad setje wil hebben. Die kan ik dus op termijn wel een keer filmen als ik ze toch ga luben
[...]
Black Inks ben ik stiekem wel benieuwd naar omdat ze inderdaad bekend staan als erg goed, zeker gelubed. Merk alleen dat ik de paar milky blacks die ik heb toch wat zwaar vind tov. de Yellows dus tja...wellicht ooit.
[...]
Tja Silent Alpaca's zit ik nu een maand naar te loeren en zijn sinds gisteravond op voorraad bij PrimeKB maar daar lukt bestellen helaas niet(Google pay krijg ik fouten, Applepay staat wel op de site maar kan ik niet kiezen en Paypal hebben ze niet
)
Mykeyboard.eu wil ik ze graag bestellen maar daar is weinig uitzicht op voorraad naar wat ik begreep
Alpaca's hadden lichte voorkeur om als eerste te proberen tov. Bobagums maar als ze niet te krijgen zijn én de Boba's vanaf 21 juni met korting te krijgen zijn bij MKzealots...tja dan is de keuze niet moeilijk.
Heb je nog een tip voor een lube voor die Boba's? Mij lijkt dat een dunnere nodig is tov. 205G0 met die dempers in de stem?
[...]
Ik heb geen premium bord én hotswap én ben niet heel kritisch dus ga de meeste switches ook niet filmen
Hooguit de Yellows omdat ik ze te fijn vind en benieuwd ben wat je van zo'n budget switch kan maken en eventueel de Silent Alpaca's omdat ze dan echt king of de silent linear-hill schijnen te worden (als ik ze kan krijgen).
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Jaaa die zocht ik!OMX2000 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:28:
[...]
Tips voor luben van boba's zoals Gazzew het bedoelt heeft: YouTube: How To Lube Gazzew Boba U4T, The Gazzew Way
205G0 heeft op de U4'S namelijk amper effect, ik kan de gelubde en ongelubde niet uit elkaar houden tijdens het typen. Qua geluid 0 effect en dat iets trekkende van die dempers blijft ook gewoon.
ik vermoed dat dit verre van origineel is? Kan iemand dit al dan niet aanraden?
https://nl.aliexpress.com...1777106258673100012132523
Zou lekker voor de zwarte housing variant gaan;bucovaina89 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:54:
ik vermoed dat dit verre van origineel is? Kan iemand dit al dan niet aanraden?
https://nl.aliexpress.com...-47a3-86ca-091f8487cc13-2
Wat is jullie ervaring met pakketjes die vanuit het buitenland komen? Mijn gmmk pro toetsenbord is schijnbaar sinds maandagochtend klaar voor inklaring. Maar lijkt geen beweging in te zitten. Ik zie ook via postnl app niet dat het pakketje binnen komt.
Ik dacht dat dat 1 of 2 dagen duurt en dat ie er dan wel erdoorheen is. Maar het zal wel druk zijn.
Ik dacht dat dat 1 of 2 dagen duurt en dat ie er dan wel erdoorheen is. Maar het zal wel druk zijn.
Mijn Planck heeft bijna een week lang stil gelegen bij de douane voordat hij afgeleverd werd, kan soms langer duren dan je zou willen haha.
goed, ik heb een BFO-9000 PCB, Pro Micro, 2e Pro Micro, Elite-C, 2e Elite-C. Dan heb ik een keycap set besteld, 1kg random keycap bag, een set stabilizers en mx brown keycaps.
Mis ik nog iets om aan mijn build te beginnen?
Mis ik nog iets om aan mijn build te beginnen?
Geon heeft zojuist de Frog TKL group buy geopend. Ben benieuwd hoeveel gegagigden dit trekt... Om er op tijd bij te zijn moet je om 30 juni 03:30 opstaan om bij de opening te zijn 
Wat je er niet voor over moet hebben
https://geekhack.org/index.php?topic=113394.0
Wat je er niet voor over moet hebben
https://geekhack.org/index.php?topic=113394.0
bl44t
Ik heb een extra toetsenbord nodig voor op kantoor en eigenlijk nu geen zin om de diy kant op te gaan. Zijn er eigenlijk opties voor TKL of kleiner met daarop silent tactile switches? Ik vind eigenlijk alleen maar toetsenborden met silent reds of blacks.
https://mechanicalkeyboar...x.php?l=product_list&c=27Vaenir schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:01:
Ik heb een extra toetsenbord nodig voor op kantoor en eigenlijk nu geen zin om de diy kant op te gaan. Zijn er eigenlijk opties voor TKL of kleiner met daarop silent tactile switches? Ik vind eigenlijk alleen maar toetsenborden met silent reds of blacks.
je kan daar zelf de switches kiezen
Een van de "beste" switches die je kan maken, zijn linears met de Ink lower en KS3 milky upper. Die passen best aardig op elkaar en geven een (vrij luid) zeer karakteristiek geluid. Je kan gewoon de veer erin stoppen die je prettig vind natuurlijk. Persoonlijk ben ik geen grote fan van Inks overigens, ik vind de variatie juist leuk en switches die in ieder bord hetzelfde klinken vind ik daarmee niet bijzonder aantrekkelijk. Met lube zijn er genoeg switches die hetzelfde eindresultaat hebben. Maar goed, is het overwegen waard als alleen het gewicht ervan je tegen staat.sapphire schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:15:
[...]
Ik heb geen premium bord én hotswap én ben niet heel kritisch dus ga de meeste switches ook niet filmen
Hooguit de Yellows omdat ik ze te fijn vind en benieuwd ben wat je van zo'n budget switch kan maken en eventueel de Silent Alpaca's omdat ze dan echt king of de silent linear-hill schijnen te worden (als ik ze kan krijgen).
Silent Alpaca's zijn redelijk stil, en heerlijk glad maar wel een beetje squishy nog steeds. En daardoor niet helemaal de koning meer, gezien bobagums bestaan. Die zitten veel strakker in elkaar en typen lekkerder, maar omdat ze een ander manier van demping hebben, "loopt het rubber wat aan". Ze hebben dus een zeer bijzonder gevoel.
Je kan deze en andere Gazzew switches super glad maken, maar dan moet je doorgaans vrij grote hoeveelheden lube gebruiken. Op zich geen ramp en juist "makkelijker" kwa aanbrengen.
https://splitkb.com/colle...agum-silent-linear-switch
Als je toch geen stille switches wilt en een betere switch wilt dan Inks, kan je ook deze nemen er een Kailh Pro Burgundy stammetje in doen! Met 205g0 maakt dat in essentie een stabielere NK Cream, met een iets verkorte hoeveelheid drukafstand. En dus 4 verschillende gewichten. Maar de veer van Gazzew is top, terwijl die van Kailh in de Creams absoluut ellendig zijn. (ping, inconsistent gewicht, crunch)
Luid wil ik juist niet persedjunicron schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:18:
[...]
Een van de "beste" switches die je kan maken, zijn linears met de Ink lower en KS3 milky upper. Die passen best aardig op elkaar en geven een (vrij luid) zeer karakteristiek geluid. Je kan gewoon de veer erin stoppen die je prettig vind natuurlijk. Persoonlijk ben ik geen grote fan van Inks overigens, ik vind de variatie juist leuk en switches die in ieder bord hetzelfde klinken vind ik daarmee niet bijzonder aantrekkelijk. Met lube zijn er genoeg switches die hetzelfde eindresultaat hebben. Maar goed, is het overwegen waard als alleen het gewicht ervan je tegen staat.
Kan natuurlijk ook naar Ink Yellows kijken maar daar hoor je weer weinig over
Wat ik online lees is dat het verschil tussen de Bobagums en de Silent Alpaca's vrij klein is maar dat de Alpaca's minimaal stiller zijn en inderdaad het squishy lees je regelmatig maar de één vind het verschrikkelijk en de ander wel meevallen. Mijn ding met de Bobagums is dat ik ze inderdaad te veel vind aanlopen, dus keuze is tussen squishy en aanlopen, fijnSilent Alpaca's zijn redelijk stil, en heerlijk glad maar wel een beetje squishy nog steeds. En daardoor niet helemaal de koning meer, gezien bobagums bestaan. Die zitten veel strakker in elkaar en typen lekkerder, maar omdat ze een ander manier van demping hebben, "loopt het rubber wat aan". Ze hebben dus een zeer bijzonder gevoel.
Dat ga ik dan ook zeker doenJe kan deze en andere Gazzew switches super glad maken, maar dan moet je doorgaans vrij grote hoeveelheden lube gebruiken. Op zich geen ramp en juist "makkelijker" kwa aanbrengen.
https://splitkb.com/colle...agum-silent-linear-switch
Ik wil voor thuis een zeer stil bord maken, daar komt de KBDR67 Lite met vulling en de Bobagums/U4'S (en de Alpaca's wil ik daar op proberen).Als je toch geen stille switches wilt en een betere switch wilt dan Inks, kan je ook deze nemen er een Kailh Pro Burgundy stammetje in doen! Met 205g0 maakt dat in essentie een stabielere NK Cream, met een iets verkorte hoeveelheid drukafstand. En dus 4 verschillende gewichten. Maar de veer van Gazzew is top, terwijl die van Kailh in de Creams absoluut ellendig zijn. (ping, inconsistent gewicht, crunch)
Voor op werk is een mooie diepe thock wel lekker
Ik heb de Kailh Pro Purple wel eens geprobeerd, voelde erg fijn aan en wilde die ook in de toekomst eens proberen maar inderdaad geluid was

Voor nu de Bobagums maar bestellen en voor de fun de Yellows filmen en luben en kijken wat dat doet
Als je nou een niet luide versie wilt van de U4T (normale boba's lopen net zo aan als bobagums) dan is er nog een mooie budget optie bij gekomen;sapphire schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:36:
[...]
Ik heb de Kailh Pro Purple wel eens geprobeerd, voelde erg fijn aan en wilde die ook in de toekomst eens proberen maar inderdaad geluid was
Voor nu de Bobagums maar bestellen en voor de fun de Yellows filmen en luben en kijken wat dat doet
De LCET Joker / Pink sweethearts. Die laatste heeft factory lube en de eerste niet. Maar die lube is peterolium PTFE lube. Erg erg dik dus. Jokers hebben een soort NK Cream scratch op 50% van de kracht. Maar dat is weer vrij gemakkelijk weg te werken met lube. Ze klinken niet super luid zoals Holy Panda's of UT4, maar voelen wel vergelijkbaar aan. Persoonlijk vind ik ze eigenlijk lekkerder dan Zeal of T1's en al helemaal dan echter HP. En ze zijn erg zacht geprijsd voor de kwaliteit die je krijgt.
Ze zijn een fractie zwaarder dan Pro Purples, maar het deel na de bump voelt hetzelfde aan. Ook het minimale stukje pretravel deed mij eraan denken. En als je nu (anders dan de Purples of U4T) toch gewoon 4mm wilt, kan je ze gewoon bijknippen. Wat wel een beetje gek is, is dat de top housing de slider rails heeft. Niet dat het uiteindelijk veel uit maakt...
Ben nu al dagen aan het zoeken maar kan het niet vinden, zoek aankoopadvies voor een draadloos mechanisch toetsenbord, vanuit werk begint duidelijk te worden dat we voornamelijk thuis blijven werken en nog sporadisch naar kantoor moeten.
Wil dus af van alle kabels op mijn bureau, had een g603 muis gekocht van Logitech en die beviel.
Opvolgend dus een Logitech G613 draadloos mechanisch toetsenbord gekocht, deze bevalt echt niet, bij meerdere toetsen hoor ik een soort echo/galm door het toetsenbord heen.
Zoek nu dus een ander toestenbord dat draadloos is en de tenkeys heeft, gebruik deze zeer regelmatig voor werk.
Heb gekeken naar een Keychron K4 naast de Logitech G613 maar de compacte layout is niet iets wat ik fijn vind.
Iemand tips voor een goede kwaliteit draadloos machanisch toetsenbord in 100% formaat zodat ik ook de tenkeys heb.
Mooiste met verlichte knoppen zodat ik tijdens eventuele nachtelijke oproepen ook goed de toetsen kan zien.
Heb nog getwijfeld over een Logitech G915, helaas lees ik veel slechte verhalen op Reddit over de 915 dat ik mijn twijfels heb over de bouwkwaliteit.
Wil dus af van alle kabels op mijn bureau, had een g603 muis gekocht van Logitech en die beviel.
Opvolgend dus een Logitech G613 draadloos mechanisch toetsenbord gekocht, deze bevalt echt niet, bij meerdere toetsen hoor ik een soort echo/galm door het toetsenbord heen.
Zoek nu dus een ander toestenbord dat draadloos is en de tenkeys heeft, gebruik deze zeer regelmatig voor werk.
Heb gekeken naar een Keychron K4 naast de Logitech G613 maar de compacte layout is niet iets wat ik fijn vind.
Iemand tips voor een goede kwaliteit draadloos machanisch toetsenbord in 100% formaat zodat ik ook de tenkeys heb.
Mooiste met verlichte knoppen zodat ik tijdens eventuele nachtelijke oproepen ook goed de toetsen kan zien.
Heb nog getwijfeld over een Logitech G915, helaas lees ik veel slechte verhalen op Reddit over de 915 dat ik mijn twijfels heb over de bouwkwaliteit.
Die LCETs klinken goeddjunicron schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:18:
[...]
Als je nou een niet luide versie wilt van de U4T (normale boba's lopen net zo aan als bobagums) dan is er nog een mooie budget optie bij gekomen;
De LCET Joker / Pink sweethearts. Die laatste heeft factory lube en de eerste niet. Maar die lube is peterolium PTFE lube. Erg erg dik dus. Jokers hebben een soort NK Cream scratch op 50% van de kracht. Maar dat is weer vrij gemakkelijk weg te werken met lube. Ze klinken niet super luid zoals Holy Panda's of UT4, maar voelen wel vergelijkbaar aan. Persoonlijk vind ik ze eigenlijk lekkerder dan Zeal of T1's en al helemaal dan echter HP. En ze zijn erg zacht geprijsd voor de kwaliteit die je krijgt.
Ze zijn een fractie zwaarder dan Pro Purples, maar het deel na de bump voelt hetzelfde aan. Ook het minimale stukje pretravel deed mij eraan denken. En als je nu (anders dan de Purples of U4T) toch gewoon 4mm wilt, kan je ze gewoon bijknippen. Wat wel een beetje gek is, is dat de top housing de slider rails heeft. Niet dat het uiteindelijk veel uit maakt...
Welke zou je aanraden de Sweetharts of lubed Joker?
Hoe weet je dit allemaal eigenlijk want ik kan echt bizar weinig over beide switchen vinden behalve dat KPrepublic ze heeft.
Wat is er zó bijzonder aan die Holy Panda's dat al 'iedereen' een kloon/variant daarvan wil hebben
Proto's zien er niet per se heel erg slecht uit, vind dat de alignment van de legends wel iets te ver naar rechts staat. Lijkt erop dat het nog wel eens goed kan worden in ieder gevalYaaD schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:46:
[...]
Ik denk dat ik te goedgelovig ben en als ik dan de teksten lees schieten mij totaal niet dezelfde vragen te binnen zoals jij.. Dat is denk ik de reden waarom dergelijke projecten soms misgaan omdat mensen het dan maar blind kopenDe ervaringen die jij noemt bij Keyreative ken ik niet, kun je daar eens een link van sturen of wat over vertellen? Zij gebruiken dezelfde techniek maar dat is een flop geworden of?
Aan de andere kant heb je natuurlijk ook niks anders dan een plaatje en een stuk tekst. Als de set 100 euro was geweest had ik het denk ik niet zo makkelijk gedaan, maar voor 55 euro (zonder importkosten) vind ik het nog wel het proberen waard
Misschien is het een kat in de zak.. We gaan t meemaken in augustus
edit: Prototype van de keycaps gevonden: https://imgur.com/a/Fl9t2XC
De issues bij Keyreative zijn te vinden op meerdere fronten. Onder andere de alignment. Maar als het om sets gaat met donkere caps zijn dat de caps die worden gekleurd met reverse-dye sub. En op een of andere manier krimpt het plastic daardoor. Probeerde goede plaatjes te vinden maar een post op zfrontier is denk ik het best illustratief. Doordat de spacebar is gekrompen blijft ie soms hangen, de afstand tot de stabilisers is natuurlijk anders. Maar goed, andere producent natuurlijk
Haha precies dat vroeg ik me ook af, ik zie dagelijks op Discord allerlei dingen voorbijkomen maar tot dusver nog niemand gehad die met die switches aan kwam zetten. Waarschijnlijk omdat alleen KPRepublic ze lijkt te verkopen?sapphire schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:34:
[...]
Die LCETs klinken goed
Welke zou je aanraden de Sweetharts of lubed Joker?
Hoe weet je dit allemaal eigenlijk want ik kan echt bizar weinig over beide switchen vinden behalve dat KPrepublic ze heeft.
Wat is er zó bijzonder aan die Holy Panda's dat al 'iedereen' een kloon/variant daarvan wil hebben
--
Holy panda's zijn gewoon een van de meest populaire tactile switches vanwege het prettige (subjectief natuurlijk) geluid en de erg aanwezige bump. Ook nog eens van origine een frankenswitch (samengesteld uit een panda housing en een halo stem), dus er valt veel over te praten. Zeker ook omdat de onderdelen moeilijk verkrijgbaar waren en er alternatieven werden gezocht. Dat is wel al echt wat langer geleden, want Drop maakt hun eigen versie waardoor je de onderdelen niet bij elkaar hoeft te zoeken al wel een paar jaar. Verder zijn ze gewoon best wel hyped. En duur. Zeker als je ze zelf maakt.
Als je een betaalbaar alternatief kunt bieden voor het duurdere origineel dan kun je daar natuurlijk geld aan verdienen. En dus roept iedereen dat het erop lijkt zodat mensen het gaan kopen
En zo heb je dus ook Pandelios, Zandas en Zykos. Die laatste is een Holy panda maar dan met een bottom housing van een Zealios switch. Daar hebben ze dan weer de Neapolitan Ice Cream switch voor ontworpen zodat je niet zelf alle onderdelen hoeft te hebben en toch iets vergelijkbaars hebt.
Helaas lijken de Naepolitan Ice Creams niet heel erg op Zykos... Maar als je er weer een Zeal onderkant in steekt krijg je wel weer een zeer goed klinkend alternatief. (En die heet weer een zPol)
Daarnaast maken mensen flying zPols, met de veer en top van de Ice cream, de stam van de Kailh Canary en een Zeal lower.
Tja, al met al een beetje gekkigheid natuurlijk, maar wat maakt die dure switch uit als je toch borden van een paar duizend euro aan het bouwen bent. En zeker als je toch al switches hebt liggen die je niet gebruikt, kan je natuurlijk prima die paar onderdelen eruit halen die je beter gevallen.
Zo heb ik nu zelf wat Moyu's waar ik de LCET Joker stammetjes in heb zitten. De veer waar het de meeste voorkeur voor heb heb ik nog niet bepaald. Maar goed, met 62g Durock of 65 TT DL veer kom je uit bij wat de Holy Panda had moeten zijn naar mijn mening. Klinkt beter (mening) gladder, maar toch een forse bump, net niet dat scherpe van standaard Moyu's. Helaas raak je wel het progressieve gevoel van de LCET behuizing kwijt, dus misschien eens met TT MP veren erin proberen.
Daarnaast maken mensen flying zPols, met de veer en top van de Ice cream, de stam van de Kailh Canary en een Zeal lower.
Tja, al met al een beetje gekkigheid natuurlijk, maar wat maakt die dure switch uit als je toch borden van een paar duizend euro aan het bouwen bent. En zeker als je toch al switches hebt liggen die je niet gebruikt, kan je natuurlijk prima die paar onderdelen eruit halen die je beter gevallen.
Zo heb ik nu zelf wat Moyu's waar ik de LCET Joker stammetjes in heb zitten. De veer waar het de meeste voorkeur voor heb heb ik nog niet bepaald. Maar goed, met 62g Durock of 65 TT DL veer kom je uit bij wat de Holy Panda had moeten zijn naar mijn mening. Klinkt beter (mening) gladder, maar toch een forse bump, net niet dat scherpe van standaard Moyu's. Helaas raak je wel het progressieve gevoel van de LCET behuizing kwijt, dus misschien eens met TT MP veren erin proberen.
Ik van dat de ice creams wel goed genoeg in de buurt komen om het Zykos-achtig te noemen. De vorm van de bump komt voor mijn gevoel heel erg in de buurt. Het mist alleen net de laatste stukje tactility. Misschien dat een zwaardere spring daarbij zou kunnen helpen, maar geen zin om m'n blueberries uit de bak te vissen dus misschien probeer ik dat nog eens.djunicron schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 02:32:
Helaas lijken de Naepolitan Ice Creams niet heel erg op Zykos... Maar als je er weer een Zeal onderkant in steekt krijg je wel weer een zeer goed klinkend alternatief. (En die heet weer een zPol)
zPols had ik nog niet van gehoord, geluid is een stuk beter. Vind het leuk om de ice cream te hebben, maar in een bord ga ik ze nooit gebruiken. Maar dat geldt ook voor Zykos.
Heb een LCET tester onderweg in ieder geval, hopelijk is ie er voor 1 juli
Nou heb m'n hexgears hotswap plankje geruild voor een Wormier K87. De plate en de behuizing voelen super solide en klinken stevig.
De keycaps zijn echte wel goedkoopste dunste rommel die ik in tijden heb gezien en de stock stabs krijg ik bibbers van. En gateron Brown die gaan er ook rap uit
.
Wat Durock plate mount stabs lekker dikke doubleshot keycap set. Wat stabs luben en dan knallen.
Iemand stelde ook een tijdje terug Milkshake switches voor? Als een fijne smooth linear?
De keycaps zijn echte wel goedkoopste dunste rommel die ik in tijden heb gezien en de stock stabs krijg ik bibbers van. En gateron Brown die gaan er ook rap uit

Wat Durock plate mount stabs lekker dikke doubleshot keycap set. Wat stabs luben en dan knallen.
Iemand stelde ook een tijdje terug Milkshake switches voor? Als een fijne smooth linear?
Ze is eindelijk binnen! GMMK Pro met Boba u4t cleartop en MT3 keycaps. Ik heb de polycarbonaat plaat nog niet geinstalleerd en de Durock v2 stabs had ik nog niet binnen. Spatiebalk stabs waren nogal sticky , heb ik tig keer snel moeten indrukken om ze wat soepeler te krijgen. Dus die glorious goat stabs zijn niet zo goat.
:strip_exif()/f/image/YaH8U35ck18YT7CiDPRusteY.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoho niet tegen Browns hè, zijn best OK gelubed, net linearsChrisuu01 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:43:
Nou heb m'n hexgears hotswap plankje geruild voor een Wormier K87. De plate en de behuizing voelen super solide en klinken stevig.
De keycaps zijn echte wel goedkoopste dunste rommel die ik in tijden heb gezien en de stock stabs krijg ik bibbers van. En gateron Brown die gaan er ook rap uit.
Ik heb overigens als probeersel een setje Everglide stabs besteld, schijnen vrijwel hetzelfde te zijn als de Durock V2 en wat goedkoper. Opzichte kosten de Durocks ook geen vermogen maar bij een niet super dure build vond ik het het proberen wel eens waard.
@djunicron @Cebby Ik kan echt niets over die LCET's vinden behalve dat ze er zijn, KPrepublic ze verkoopt en er wat mensen testers hebben
Ga denk voor een setje Jokers, misschien onterecht maar dan heb ik het luben in de hand, tenzij @djunicron nu aankomt dat de Factory lube van de Pink Sweathearts geweldig is.
Setje Bobagums er bij nog en dan ben ik voor nu weer even klaar voor m'n KBD67 lite als die komt
Wilde 2 setjes films bij mykeyboard bestellen en een setje test switches maar helaas is die laatste niet io voorraad. Jammer was waren een paar leuke switches voor €5. Moet nog wat leuke setjes hebben om mijn showpotje
Had nog een leuke staan en kunnen er 35 in dus het doel word 35 verschillende switches iig
Kun je me daar eens heen linken, test switches? Ik dacht al eerder zoiets tegen te zijn gekomen bij mykeyboard maar ik kan het niet terugvinden!sapphire schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:43:
[...]
Wilde 2 setjes films bij mykeyboard bestellen en een setje test switches maar helaas is die laatste niet io voorraad. Jammer was waren een paar leuke switches voor €5. Moet nog wat leuke setjes hebben om mijn showpotje
Had nog een leuke staan en kunnen er 35 in dus het doel word 35 verschillende switches iig
https://mykeyboard.eu/catalogue/switches-sample-pack_3767/Whaam schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:16:
[...]
Kun je me daar eens heen linken, test switches? Ik dacht al eerder zoiets tegen te zijn gekomen bij mykeyboard maar ik kan het niet terugvinden!
Volgens mij duurt het even voordat ze ze weer verkopen als ik het goed heb begrepen.
Die dus 
Ja lastig verkopen als je 2/3 van de switches niet op voorraad hebt
Ja lastig verkopen als je 2/3 van de switches niet op voorraad hebt
Keygem heeft ook een switch tester waar je zelf de switches kan uit zoeken. Wel iets duurder doordat je zelf kan kiezen. Ze hebben daar ook TX film, gebruik zelf alleen Deskey maar volgens mij is het verschil tussen verschillende films marginaal klein.
Sinds vandaag even aan het testen met een nieuw toetsenbord; de Razer Huntsman mini (wit) met optical red switches. Wat een heerlijke en vooral stille switches!
De switches zijn echt heerlijk stil en erg soepel. Ook voelen de spatie, de enter, etc. allemaal solide aan. Enige nadeel is dat het toetsenbord wel erg "klein" is, namelijk 60%
Ik merk toch dat ik een paar toetsen, zoals een dedicated delete knop wel mis. Mogelijk een kwestie van wennen, maar toch had ik liever een 65% (of nog beter) een TKL-versie met deze switches gehad.
Zijn er switches die "out of the box" vergelijkbaar zijn qua geluid en feel. Natuurlijk is zelf switches luben een mogelijkheid, echter zoek ik iets dat gewoon kant en klaar is. In vergelijking met de silent red van cherry, is die van Razer echt een wereld van verschil. Veel minder geluid en veel meer "demping".
Ik heb eens gekeken naar de silent pink van Kailh, echter zijn die nog steeds een heel stuk luidruchtiger dan die van Razer...
Het is trouwens geen vervanger voor mijn huidige toetsenbord; de G915 van Logitech. Die bevalt me nog [steeds goed. Ik wilde echter graag de Huntsman proberen vanwege de switches.
De switches zijn echt heerlijk stil en erg soepel. Ook voelen de spatie, de enter, etc. allemaal solide aan. Enige nadeel is dat het toetsenbord wel erg "klein" is, namelijk 60%
Ik merk toch dat ik een paar toetsen, zoals een dedicated delete knop wel mis. Mogelijk een kwestie van wennen, maar toch had ik liever een 65% (of nog beter) een TKL-versie met deze switches gehad.
Zijn er switches die "out of the box" vergelijkbaar zijn qua geluid en feel. Natuurlijk is zelf switches luben een mogelijkheid, echter zoek ik iets dat gewoon kant en klaar is. In vergelijking met de silent red van cherry, is die van Razer echt een wereld van verschil. Veel minder geluid en veel meer "demping".
Ik heb eens gekeken naar de silent pink van Kailh, echter zijn die nog steeds een heel stuk luidruchtiger dan die van Razer...
Het is trouwens geen vervanger voor mijn huidige toetsenbord; de G915 van Logitech. Die bevalt me nog [steeds goed. Ik wilde echter graag de Huntsman proberen vanwege de switches.
[ Voor 8% gewijzigd door MazeWing op 22-06-2021 19:07 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik ben ook weer eens bezig geweest met deze hobby
Eerst kwam de Preonic (met Acute keycaps en opbergtas) gratis het land binnen vanuit (Mass)Drop, Met Gateron Browns tikte het niet verkeerd maar was toch benieuwd naar 'meer' dus heb ik feeker holy panda's van ali gehaald. Dat tiept toch wel wat lekkerder.
:strip_exif()/f/image/JvdWJll3FfR4QbbWjsCsSxYJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WG5Vrfo4bHpIjZOopIRolSSj.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna ook maar een voorbeeld van Reddit gejat om mijn bescheiden voorraadje netjes op te bergen en te genieten van de borden die ik niet gebruik.
:strip_exif()/f/image/EA9Oj4hdubZpkKineo9RfFOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
bottom to top:
Ducky Legend met Cherry Brown en een half paarse en half zwarte ducky keycap set.
Keycool 71 RGB (bluetooth) met gateron brown en Astrolokeys set
Magicforce el cheapo met Outemu red oid en stock keycaps, deze keys zijn veel te licht voor mij
Preonic met Feeker 'Holy panda's' en Acute keycapset
:strip_exif()/f/image/8rxIVY4D9GkF0bM3wJmMFeNz.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo heeft de keycool er ook nog een keer uitgezien
Eerst kwam de Preonic (met Acute keycaps en opbergtas) gratis het land binnen vanuit (Mass)Drop, Met Gateron Browns tikte het niet verkeerd maar was toch benieuwd naar 'meer' dus heb ik feeker holy panda's van ali gehaald. Dat tiept toch wel wat lekkerder.
:strip_exif()/f/image/JvdWJll3FfR4QbbWjsCsSxYJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WG5Vrfo4bHpIjZOopIRolSSj.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna ook maar een voorbeeld van Reddit gejat om mijn bescheiden voorraadje netjes op te bergen en te genieten van de borden die ik niet gebruik.
:strip_exif()/f/image/EA9Oj4hdubZpkKineo9RfFOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
bottom to top:
Ducky Legend met Cherry Brown en een half paarse en half zwarte ducky keycap set.
Magicforce el cheapo met Outemu red oid en stock keycaps, deze keys zijn veel te licht voor mij
:strip_exif()/f/image/8rxIVY4D9GkF0bM3wJmMFeNz.jpg?f=fotoalbum_large)
Argh!
Zoonlief is besmet. Wil z'n huidige G80-1800 layout bord met white Alps inruilen voor mijn Hexgears K705 en dan specifiek met Kailh Box Pink, maar niet met de SA-profile caps die er nu op zitten, maar liever Cherry profile Dolch-gekleurde caps die ik toevallig heb liggen
Heb zelf ook luxeprobleem: dankzij Marktplaats mijn 'DHZ-bord met full 104-key layout' issue opgelost: zojuist een Ducky Shine3 van een (zo nu blijkt mede-Tweaker) overgenomen, althans, behuizing en PCB. Nu moet ik alleen kiezen welke switches ik erop soldeer. Ben erg in dubio tussen mijn Outemo Forest Silent (doen hun naam eer aan, maar keerzijde is dat ze behoorlijk wiebelig zijn en tactility minder duidelijk is dan ik zou willen) en mijn Hako Violets (ondanks de lichte springs behoorlijk tactile en stabieler dan de Outemus, maar door die lchte springs bottom je al snel luidruchtig). Dilemma dilemma dilemma
Zoonlief is besmet. Wil z'n huidige G80-1800 layout bord met white Alps inruilen voor mijn Hexgears K705 en dan specifiek met Kailh Box Pink, maar niet met de SA-profile caps die er nu op zitten, maar liever Cherry profile Dolch-gekleurde caps die ik toevallig heb liggen
Heb zelf ook luxeprobleem: dankzij Marktplaats mijn 'DHZ-bord met full 104-key layout' issue opgelost: zojuist een Ducky Shine3 van een (zo nu blijkt mede-Tweaker) overgenomen, althans, behuizing en PCB. Nu moet ik alleen kiezen welke switches ik erop soldeer. Ben erg in dubio tussen mijn Outemo Forest Silent (doen hun naam eer aan, maar keerzijde is dat ze behoorlijk wiebelig zijn en tactility minder duidelijk is dan ik zou willen) en mijn Hako Violets (ondanks de lichte springs behoorlijk tactile en stabieler dan de Outemus, maar door die lchte springs bottom je al snel luidruchtig). Dilemma dilemma dilemma
Oslik blyat! Oslik!
Springs en sliders dan, het gaat me vooral om de tactility van de Hako maar de soepele stilte van de Outemu. Weet alleen niet of dat met de lompe Hako's (Kailh) gaat werken...skoozie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:23:
Pak de springs uit je Outemo en stop ze in je Hako's?
[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 24-06-2021 00:32 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ik ben onlangs overgestapt op een mechanisch toetsenbord met cherry MX brown switches. Nu vind ik ze toch wat aan de lichte kant plus veel tactile vind ik er niet aan als je normaal typt. De tactility valt me niet zo op. Het geluid is ok, ik zou het toetsenbord ook willen gebruiken op kantoor zonder mijn collega gek te maken. (In het slechtste geval zet ik een toetsenbord met browns op het werk en een ander thuis
)
Heeft iemand een idee welke switch me mogelijk beter zou bevallen? Ik denk dat ik voornamelijk op zoek ben naar iets met (veel) meer tactile feedback. Een duidelijker voelbare edge zeg maar.
Heeft iemand een idee welke switch me mogelijk beter zou bevallen? Ik denk dat ik voornamelijk op zoek ben naar iets met (veel) meer tactile feedback. Een duidelijker voelbare edge zeg maar.
Outemu Sky Silent?bucovaina89 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:16:
Ik ben onlangs overgestapt op een mechanisch toetsenbord met cherry MX brown switches. Nu vind ik ze toch wat aan de lichte kant plus veel tactile vind ik er niet aan als je normaal typt. De tactility valt me niet zo op. Het geluid is ok, ik zou het toetsenbord ook willen gebruiken op kantoor zonder mijn collega gek te maken. (In het slechtste geval zet ik een toetsenbord met browns op het werk en een ander thuis)
Dit is ook een handig overzicht van heel veel switches en info bij elkaar: https://mechbox.co.uk/collections/switches-singles
[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 25-06-2021 10:56 ]
too old, too cold
Gaat het je meer om het gevoel of dat het weinig geluid maakt?bucovaina89 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:16:
Ik ben onlangs overgestapt op een mechanisch toetsenbord met cherry MX brown switches. Nu vind ik ze toch wat aan de lichte kant plus veel tactile vind ik er niet aan als je normaal typt. De tactility valt me niet zo op. Het geluid is ok, ik zou het toetsenbord ook willen gebruiken op kantoor zonder mijn collega gek te maken. (In het slechtste geval zet ik een toetsenbord met browns op het werk en een ander thuis)
In volgorde van meer naar minder tactile (puur mijn subjectieve volgorde) zou je de volgende dingen kunnen proberen:
1.
Neapolitan Ice Creams
2.
Enige vorm van Holy Panda / Glorious Panda
Durock T1 / Koala / RARA v2 / Amber T1 / C3 Kiwi
Zealios
3.
Durock Medium Tactile / Cerulean / C3 Dragon Fruit
Kailh Polia
Kailh BOX Royal
4.
Kailh Pro Purple
5.
Pewter / Durock Light Tactile
Kailh Brown
MX Brown / Gateron Brown
Andere opties zijn Kailh/NK Blueberries waarvan ik niet zo goed weet waar ze horen. En dingen die ik zo snel even vergeet of die silent zijn.
Heb nu ook dit lijstje gemaakt maar indelen is erg lastig in ieder geval
Of Outemu Silent Forest (basically hetzelfde als het goed is), Boba U4, Keebwerk Tacit, Zilents.Negakinu schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:53:
[...]
Outemu Sky Silent?
Dit is ook een handig overzicht van heel veel switches en info bij elkaar: https://mechbox.co.uk/collections/switches-singles
Persoonlijk ervaring met de laatste drie, allemaal vrij tactile en redelijk stil. Minder tactile heb je nog de Aliaz, maar als je de Browns niet genoeg vind dan hoef je dat niet eens te proberen. Moet de Outemu silents nog ergens vandaan zien te halen, maar UK vind ik wat onhandig nu.
@Cebby : Ik ben wat aan't rondzoeken en OMG!, ik dacht dat er hoop en al een merk of 4 was voor switches ... #sonaive
Run while you still can!bucovaina89 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:19:
@Cebby : Ik ben wat aan't rondzoeken en OMG!, ik dacht dat er hoop en al een merk of 4 was voor switches ... #sonaive
too old, too cold
Tell my wife and kid I love them, Can't resist! stuck in rabb.t hole ... going de=per ... s-- rst --st -- ... [end of transmission]
bucovaina89 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:34:
[...]
Tell my wife and kid I love them, Can't resist! stuck in rabb.t hole ... going de=per ... s-- rst --st -- ... [end of transmission]
:strip_exif()/f/image/fDbnAsuxYqb2KC4sgEPMV1IF.jpg?f=fotoalbum_large)
too old, too cold
Cool, ik kwam deze ook net tegen op ali. Wat is jouw vergelijk met de gatero browns? Zijn ze meer 'tactile'?skoozie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:23:
Ik ben ook weer eens bezig geweest met deze hobby
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bottom to top:
[Afbeelding]
Ze zijn een tikkeltje zwaarder om in te drukken, maar voor mij heel goed te doen, eigeijk fijner dan de catering browns. De bump is meer aanwezig (meer tactiele) maar ik ben iemand die ze altijd helemaal indrukt. Bij bottom out van de switch maakt het een dieper geluid, minder schel, waardoor het 'luxer' klinkt.bucovaina89 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:51:
[...]
Cool, ik kwam deze ook net tegen op ali. Wat is jouw vergelijk met de gatero browns? Zijn ze meer 'tactile'?
Je zou ook eens kunnen kijken naar Akko CS Ocean Blue switches, hebben een merkbare tactile bump helemaal bovenaan de switch. Ik heb ze de afgelopen 2 maanden op kantoor gebruikt, en zo lang je niet op de toetsen ramt zijn ze daar prima bruikbaar.bucovaina89 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:16:
Waar bestellen jullie hotswap sockets (als je die bestelt)? Loob.no heeft ze, maar is er lokaler iets? MyKeyboard heeft alleen 7305s, ik zoek de langere 0305s.
Ik heb 7305s dus die kwamen van mykeeb. De enige plek waar ik weet dat ze ook 0305s hebben is keygem. Die hebben zo'n keuzemenu met beide opties.Whaam schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:06:
Waar bestellen jullie hotswap sockets (als je die bestelt)? Loob.no heeft ze, maar is er lokaler iets? MyKeyboard heeft alleen 7305s, ik zoek de langere 0305s.
Maar 7305s solderen is niet zo moeilijk hoor
Jaaa maar ik heb nog nooit gesoldeerd, alleen gedesoldeerd dus ik durf niet zo goedCebby schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:26:
[...]
Ik heb 7305s dus die kwamen van mykeeb. De enige plek waar ik weet dat ze ook 0305s hebben is keygem. Die hebben zo'n keuzemenu met beide opties.
Maar 7305s solderen is niet zo moeilijk hoor
Ik kan de pcb ook niet plat neerleggen, er zit een unit bovenop die ik er niet af wil halen (ruim boven mijn skill level) dus langere sockets leken me safer.
Maar loob heeft immers ook loob dus eigenlijk ook niet zo erg om daar te bestellen.
Keygem kijk ik ook nog even, thanks!
Misschien een erg gekke vraag hoor maar waar kopen jullie je switches?
Waar het dan niet een maand duurt voor ze er misschien zijn.
Ik ben op zoek naar of een hele fijne linear die ik nier persee gelijk hoef te smeren. Of een fijne tactiele switch die een beetje als een verwijderde neef van black alps voelen.
Ik ben op zoek naar of een hele fijne linear die ik nier persee gelijk hoef te smeren. Of een fijne tactiele switch die een beetje als een verwijderde neef van black alps voelen.
Mykeyboard, Candykeys, Keygem of de juiste Ali shops. De eerste drie zijn Europees en meestal binnen een weekje ongeveer binnen. Vorige week nog wat besteld bij mykeyboard, FFFF switches. Binnen een week mogen ontvangen. Gateron Yellows zijn stock prima te doen, goedkoop en smooth genoeg.Chrisuu01 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:30:
Misschien een erg gekke vraag hoor maar waar kopen jullie je switches?
Gisteren is de Mode65 GB online gegaan en ziet er toch wel erg aantrekkelijk uit. Las dat Taeha vannacht een prototype build heeft gestreamd dus even wachten op de VOD. Even een clip opgezocht van de soundtest en dat klonk erg mooi. Zit erg te twijfelen, lees veel positieve verhalen over Mode en dat het premium is. Maar ook veel mensen die negatief zijn. Twijfel twijfel.......
[ Voor 3% gewijzigd door superbok op 26-06-2021 15:20 ]
Thanks voor de tip.superbok schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:17:
[...]
Gisteren is de Mode65 GB online gegaan en ziet er toch wel erg aantrekkelijk uit. Las dat Taeha vannacht een prototype build heeft gestreamd dus even wachten op de VOD. Even een clip opgezocht van de soundtest en dat klonk erg mooi. Zit erg te twijfelen, lees veel positieve verhalen over Mode en dat het premium is. Maar ook veel mensen die negatief zijn. Twijfel twijfel.......
Nou ja iemand die een unit krijg is toch altijd een kleine vorm van belangenverstrengeling.
Hoe klein dan ook dus en beetje twijfel is niet ongezond denk ik.
Je hebt altijd dat hele maar ze betalen me er niet voor. Maar zelfs dan heb je een gratis product. Dus ik blijf het altijd een beetje moeilijk vinden.
Een paar weken geleden had ik nog nooit op een mechanisch toetsenbord getypt. Ok Ok, een IBM Model M vroeger toen ik een kind was, enige wat ik me daar van kan herinneren is dat het veel lawaai maakte. Ik had al wel gehoord van mechanische toetsenborden en dat vond ik zwaar overroepen
. Mijn dell toetsenbord dat bijgeleverd werd was mijn daily driver en ik had geen reden om overstag te gaan! Ik was al wel zo ver dat ik de toetsenborden vanaf de macbook pro retina slechter en slechter begon te vinden.
Sinds 3 weken geleden een Drop Planck and boy was I wrong
. I weet niet of het nu een kwestie van gewoonte of smaak is maar net die Dell nog eens geprobeerd die al 3 weken onaangeroerd ligt. Wat voelt die rotslecht aan nu
. In Nederland zeggen ze: bagger!
Weer een dure hobby erbij

Sinds 3 weken geleden een Drop Planck and boy was I wrong

Weer een dure hobby erbij

Ik zou echt adviseren om voor 7305 te gaan. 0305 is vermoedelijk wat makkelijker in het solderen maar groot nadeel is dat deze langer zijn dan de daadwerkelijke switch pins dus je loopt risico op clearance issues tussen pcb en onderkant case. Mogelijke shorts als de hotswap pins de bottom case raken.Whaam schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:18:
[...]
Jaaa maar ik heb nog nooit gesoldeerd, alleen gedesoldeerd dus ik durf niet zo goed![]()
Ik kan de pcb ook niet plat neerleggen, er zit een unit bovenop die ik er niet af wil halen (ruim boven mijn skill level) dus langere sockets leken me safer.
Maar loob heeft immers ook loob dus eigenlijk ook niet zo erg om daar te bestellen.
Keygem kijk ik ook nog even, thanks!