Moest dat een PBT setje worden, dan heb ik ook wel interesse.
Ik heb PBT DSA keycaps in verschillende kleuren en uitvoeringen van Signature Plastics en eerlijk gezegd vind ik het gladde van ABS fijner en mooier.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik ken de sets (heb ze ook geprobeerd) en ze zijn absoluut stukken beter dan de doorsnee stock ABS keycaps, maar wat mij betreft halen ze het niet bij een goed setje Cherry profile thick PBT keycaps. Zit zelf op Geekhack en daar komen ze ook regelmatig voorbij maar naar mijn idee hebben de meeste bezitters ze daar gekozen om de looks (en terecht ook, want ze zien er top uit). Voor de beste typervaring kom je in mijn optiek echter nooit bij ABS caps uit...
@Canaria: Mooier kan ik absoluut inkomen maar je bent echt de eerste die ik hoor die de voorkeur geeft aan het gladde van ABS
@Canaria: Mooier kan ik absoluut inkomen maar je bent echt de eerste die ik hoor die de voorkeur geeft aan het gladde van ABS
[ Voor 12% gewijzigd door MiBe op 17-10-2016 22:44 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ik ben me aan het orienteren een mechanisch toetsenbord aan te schaffen.
Zelf ben ik wel van de corairs gecharmeerd qua look en bouwkwaliteit. Ik speel voornamelijk FPS en adventure games zoals Tombraider bijvoorbeeld en of en toe een RPG zoals Skyrim of final fantasy 14.
Typen komt ook wel geregeld voor, maar vooralsnog gaat het om het gamen.
Welk corsair toetsenbord raden jullie mij aan? Ik heb er totaal geen verstand van
Prijs maakt mij niet zo heel veel uit.
De mechanische klik mag je hus wel horen, maar niet zo hard dat de mensen onder mij op een andere verdieping last van mijn getik hebben
Thanks!
Zelf ben ik wel van de corairs gecharmeerd qua look en bouwkwaliteit. Ik speel voornamelijk FPS en adventure games zoals Tombraider bijvoorbeeld en of en toe een RPG zoals Skyrim of final fantasy 14.
Welk corsair toetsenbord raden jullie mij aan? Ik heb er totaal geen verstand van
De mechanische klik mag je hus wel horen, maar niet zo hard dat de mensen onder mij op een andere verdieping last van mijn getik hebben
Thanks!
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Van Corsair toetsenbord ken ik niet zo veel (wat ik heb gehoord van toetsenbord "enthousiasten" zijn ze er niet zo'n fan van, meestal wordt een merk als Ducky veel sterker aangeraden) maar qua switch zou ik (MX) Browns zeggen als je toch nog die mechanische klik wilt maar niet te veel lawaai wilt en ook wilt gamen.Audione0 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:29:
Ik ben me aan het orienteren een mechanisch toetsenbord aan te schaffen.
Thanks!
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een ander toetsenbord. Momenteel heb ik nog een Logitech G19.
Wat speel ik veel? Veelal FPS games zoals World of Tanks enz. en een x aantal MMORPG's. Mijn eisen:
RGB, goede switches en goede speel kwaliteit in de spellen die ik speel.
Waar heb ik naar gekeken?
- Corsair K70 LUX (MX Browns)
- Ducky Shine 5 (Natural White switches)
- Razer BlackWidow Chroma (twijfel geval ivm wisselende reviews)
Een van de laatste keren dat ik een mechanisch toetsenbord onder mijn vingers had was ... op school rond 2000 een oud IBM bord. Vond het wel fijn werken toen alleen het geluid al
Wat speel ik veel? Veelal FPS games zoals World of Tanks enz. en een x aantal MMORPG's. Mijn eisen:
Een van de laatste keren dat ik een mechanisch toetsenbord onder mijn vingers had was ... op school rond 2000 een oud IBM bord. Vond het wel fijn werken toen alleen het geluid al
Verwijderd
Ja schrijf die razer alsjeblieft af.ShockWave_Omega schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:53:
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een ander toetsenbord. Momenteel heb ik nog een Logitech G19.
Corsair blijf ik goeie dingen over horen en ook mijn corsair bordje werkt top. Ducky is ook goed.
Wat betreft dat geluid... Bucklings maken wel wat meer geluid dan whites of browns volgens mij ;P. Mocht je echt knallers willen moet je kijken naar blues of greens(?)
Mja geluid vond ik altijd lekker. Maar ik speel ook wat FPS games van wat ik heb gelezen zijn blues dan niet echt een aanrader. Vandaar ook de natural whites en de browns. Corsair schijnt alleen qua software wat verwarrend te zijn. Verder wel erg veel mogelijkheden en opties. En Ducky doet alles via het bord zelf. Wel prettig om ook real life ervaringen te horen ipv alleen een "professionele review". Elke review op youtube is alleen van ow de lighting is geweldig beste wat ik tot nu toe heb gezien... zelfde reviewer volgend bord... ow de lighting is geweldig beste wat ik tot nu toe heb gezien... dan neem je die mannen ook niet meer serieus.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:05:
[...]
Ja schrijf die razer alsjeblieft af.
Corsair blijf ik goeie dingen over horen en ook mijn corsair bordje werkt top. Ducky is ook goed.
Wat betreft dat geluid... Bucklings maken wel wat meer geluid dan whites of browns volgens mij ;P. Mocht je echt knallers willen moet je kijken naar blues of greens(?)
Van ducky komt ook de Shine 6 uit, weet niet of je erop wil wachten. Verandering is bv de 'mouse bungee' en PBT double shot caps ipv ABS (lijkt me wel de moeite).
Zelf heb ik wel interesse in de 'pocket' en 'air bluetooth', de prijzen eens afwachten
Volgens reddit release ergens in november (dacht ik toch gelezen te hebben)
http://www.duckychannel.net/download/2016dm.pdf
Zelf heb ik wel interesse in de 'pocket' en 'air bluetooth', de prijzen eens afwachten
Volgens reddit release ergens in november (dacht ik toch gelezen te hebben)
http://www.duckychannel.net/download/2016dm.pdf
Razer zou ik niet doen omdat ik daar zelf qua kwaliteit (mx brown tobo) toch issues had (wel al paar jaar geleden) en je daar meer over leest.ShockWave_Omega schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:53:
Als je zo'n type tobo wil zou ik eerder een corsair nemen. Heb ik nu ook.
Er is zoveel keuze wat ook het mooie is en weinig is volgensmij echt slecht. Persoonlijke voorkeur speelt grote rol.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik denk dat ik over een week ga kijken voor een Corsair K70 LUX RGB met browns. Ik heb ook nog naar de Strafe gekeken maar zou dan denk ik te veel de media buttons gaan missen die mijn huidige G19 heeft.
Vandaag mijn nieuw tobo aangekregen via de post. 2dehandsje, 3 maandjes oud, origineel aangeschaft bij amazon.de dus nog lang garantie. Ik was niet op zoek maar zag het voorbij komen voor een leuke prijs.
Nu kijken of ik kan wennen aan de layout en aan qwerty.
Ook afwachten hoelang ik hem 'standaard' kan houden

Nu kijken of ik kan wennen aan de layout en aan qwerty.
Ook afwachten hoelang ik hem 'standaard' kan houden

Onlangs ook mijn eerste mechanische toetsenbord aangeschaft: CM Storm Quick Fire Rapid-i.
En gelijk spijt. Spijt dat ik dat niet veel eerder heb gedaan, want wat tikt dit relaxed.
De QFR-i is erg mooi afgewerkt met een rubberen case en gevlochten kabel. Ik heb de Cherry MX Brown gekozen op basis van onder andere het commentaar uit dit topic. Dat was een gok die goed is uitgevallen, de aanslag is geweldig. Soepel en niet te zwaar of te licht. De backlight werkt ook relaxed en heeft een nuttige extra met 4 memory settings. Ideaal om voor voor bepaalde apps apart toetsen te kunnen uitlichten.
Doordat dit bordje een eigen ARM-processor heeft ben je niet afhankelijk van aparte software. Als Linux gebruiker wel zo prettig.
Nu alleen nog een paar fraaie keycaps vinden als vervanging van 2 x dat Windows logo voor je neus.
Met een ander fijn bordje voor onderweg.
En gelijk spijt. Spijt dat ik dat niet veel eerder heb gedaan, want wat tikt dit relaxed.
De QFR-i is erg mooi afgewerkt met een rubberen case en gevlochten kabel. Ik heb de Cherry MX Brown gekozen op basis van onder andere het commentaar uit dit topic. Dat was een gok die goed is uitgevallen, de aanslag is geweldig. Soepel en niet te zwaar of te licht. De backlight werkt ook relaxed en heeft een nuttige extra met 4 memory settings. Ideaal om voor voor bepaalde apps apart toetsen te kunnen uitlichten.
Doordat dit bordje een eigen ARM-processor heeft ben je niet afhankelijk van aparte software. Als Linux gebruiker wel zo prettig.
Nu alleen nog een paar fraaie keycaps vinden als vervanging van 2 x dat Windows logo voor je neus.

Het beeld wat je van ABS vaak hebt zijn de standaard toetsen die je bij je toetsenbord krijgt. Dit is een heel ander verhaal deze zijn een stuk beter en kwalitatief heel veel beter. Ieder natuurlijk zijn voorkeur maar vaak zijn er mensen die alleen de standaard toetsen hebben gehad en dan meteen ABS de das om doen, wat onterecht is.TechCrazy2180 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:36:
[...]
Zo dacht ik eerst ook maar veel mensen lijken geen problemen te hebben met de kwaliteit van ABS van SP (het is bij wijze van spreke moeilijk om iemand te vinden die geen ABS set van SP gebruikt op r/mechanicalkeyboards).

Maar goed het is voor ieder iets anders maar zeker wel waard al is het maar om het verschil te voelen. Je krijgt het toch wel relatief snel verkocht mocht je het toch niet fijn vinden
Ik krijg nu nooit echt een goed gevoel van die MD "aanbiedingen". Zo'n kitje kan je voor $40 minder bestellen op Aliexpress en die zwarte case op de renders verkopen ze helemaal niet... Zit een luchtje aan.botoo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:15:
Hele fraaie massdrop (en helemaal als er 100 buyers zijn).
https://www.massdrop.com/...board-kit?mode=guest_open
afbeelding
Zo. 62G zealios besteld voor de Whitefox die er in de nabije toekomst ook aan zit te komen. Denk dat die dan het 'end-game' bordje gaat worden
.
Edit: nu nog een leuk setje keycaps voor MagicForce op 't werk en dan zijn we compleet
.
.
Enige jammere is dat de keycaps na een aantal weken/maanden beginnen af te bleken, begon me na een tijde te storen, setje PBT keycaps erop en weer good as new toen
.
Edit: nu nog een leuk setje keycaps voor MagicForce op 't werk en dan zijn we compleet
Zelf ook gehad, leuk bordje inderdaad! Leuke gimmick is dat je ook snake in de backlight kan spelenCR2032 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:00:
Onlangs ook mijn eerste mechanische toetsenbord aangeschaft: CM Storm Quick Fire Rapid-i.
Enige jammere is dat de keycaps na een aantal weken/maanden beginnen af te bleken, begon me na een tijde te storen, setje PBT keycaps erop en weer good as new toen
[ Voor 96% gewijzigd door Sakke1994 op 23-10-2016 13:33 ]
Leuk topic, dat mij geholpen heeft bij mijn oriëntatie voor een mechanisch keyboard.
Mijn overwegingen:
- RGB led.
- Opslaan van profielen op keyboard.
- Voorkeur voor MX Red
Ik heb begin dit jaar een Roccat Kova gekocht, dus de Roccat Ryos MK FX stond hoog op mijn lijst. Ik heb ondertussen zelfs een tweede Kova gekocht om op het werk te gebruiken. Vooral de dpi-switch en easy-shift[+] gebruik ik veelvuldig. En nou ben ik best wat gewend qua prijzen, maar ......... €199 voor een keyboard kan ik voor mijzelf niet verantwoorden.
Gelukkig heeft Foritain er één van een review over, echter met MX Brown..... Twijfel, twijfel want iets laat mij niet los....
Ik zat ook al een poosje bij Afuture te kijken naar een Ducky Shine 5 keyboard, die de mogelijkheid heeft om profielen te bewerken zonder software, zodat je niet afhankelijk bent van de leverancier en van een OS (lees: Windows). Dit betrof een afgeprijsd artikel vanwege de open verpakking. Ik heb nog een bod gedaan van €125 maar dat was niet mogelijk en het betrof MX clear. Wederom twijfel.....
(Overigens: een paar weken later werd de Ducky verkocht voor €124
, alleen had ik er toen geen zin meer in
).
Totdat bij de 'buren' in de price watch de CM Storm Masterkeys Pro L RGB verscheen. En deze heeft alles wat op mijn lijstje staat. En toen voor een leuke prijs. Weg twijfel
.
Ik ben er zeer tevreden over!
Sterke led verlichting die in 10 lichtsterktes is in te stellen, 4 profielen die in te stellen zijn op het keyboard en met (windows) software, MX Red en niet te groot (wel stevig en zwaar en daardoor blijft 'ie goed op zijn plek).
Mijn overwegingen:
- RGB led.
- Opslaan van profielen op keyboard.
- Voorkeur voor MX Red
Ik heb begin dit jaar een Roccat Kova gekocht, dus de Roccat Ryos MK FX stond hoog op mijn lijst. Ik heb ondertussen zelfs een tweede Kova gekocht om op het werk te gebruiken. Vooral de dpi-switch en easy-shift[+] gebruik ik veelvuldig. En nou ben ik best wat gewend qua prijzen, maar ......... €199 voor een keyboard kan ik voor mijzelf niet verantwoorden.
Gelukkig heeft Foritain er één van een review over, echter met MX Brown..... Twijfel, twijfel want iets laat mij niet los....
Ik zat ook al een poosje bij Afuture te kijken naar een Ducky Shine 5 keyboard, die de mogelijkheid heeft om profielen te bewerken zonder software, zodat je niet afhankelijk bent van de leverancier en van een OS (lees: Windows). Dit betrof een afgeprijsd artikel vanwege de open verpakking. Ik heb nog een bod gedaan van €125 maar dat was niet mogelijk en het betrof MX clear. Wederom twijfel.....
(Overigens: een paar weken later werd de Ducky verkocht voor €124

Totdat bij de 'buren' in de price watch de CM Storm Masterkeys Pro L RGB verscheen. En deze heeft alles wat op mijn lijstje staat. En toen voor een leuke prijs. Weg twijfel
Ik ben er zeer tevreden over!
Sterke led verlichting die in 10 lichtsterktes is in te stellen, 4 profielen die in te stellen zijn op het keyboard en met (windows) software, MX Red en niet te groot (wel stevig en zwaar en daardoor blijft 'ie goed op zijn plek).
[ Voor 13% gewijzigd door Theone098 op 23-10-2016 14:37 . Reden: MX Clear en niet MX White voor de Ducky ]
Verwijderd
Gister ben ik bij iemand geweest om een oud game kaartje te kopen.
Deze meneer was een extreme verzamelaar en er was in zijn huis nauwelijks nog ruimte over om te leven.
Ik had al veel gezien maar dit sloeg echt alles.
Maar om een kort verhaal lang te maken, ik vroeg hem of hij ook oude toetsenborden had, en die had hij.
Ergens in een kamertje lag een stapel toetsenborden van ruim een meter hoog en ik zag direct een IBM logo onder uit de stapel uitsteken en mijn hart begon al sneller te slaan
.
Ik durfde het toetsenbord niet goed te bekijken of het inderdaad om een model m ging omdat ik vreesde dat, als dat het geval was, deze meneer mij een record bedrag zou gaan vragen.
Ik aarzelde niet en vroeg hem naar de prijs.
Hij zij "die ouwe troep is toch niets waard, neem maar mee".
Eenmaal thuis trol ik een knopje los en zag tot mijn verbazing dat het inderdaad om een model m ging.
Het toetsenbord was echt SUPER goor en zat onder het opgedroogde bloed.
Met handschoenen aan heb ik het keyboard uit elkaar gehaald en de knopjes een paar keer gespoeld met heet water met sop en heb de rest met de compressor uitgeblazen en schoongemaakt.
De ontbrekende keycaps heb ik maar even van mijn unicomp geleend.

Overigens is er niets over dit serienummer te vinden.
Wat ook opvalt is de enter key die anders is dan de gangbare modellen die ik op internet kan vinden.
Hij tikt in ieder geval super goed en crispy.
Deze meneer was een extreme verzamelaar en er was in zijn huis nauwelijks nog ruimte over om te leven.
Ik had al veel gezien maar dit sloeg echt alles.
Maar om een kort verhaal lang te maken, ik vroeg hem of hij ook oude toetsenborden had, en die had hij.
Ergens in een kamertje lag een stapel toetsenborden van ruim een meter hoog en ik zag direct een IBM logo onder uit de stapel uitsteken en mijn hart begon al sneller te slaan
Ik durfde het toetsenbord niet goed te bekijken of het inderdaad om een model m ging omdat ik vreesde dat, als dat het geval was, deze meneer mij een record bedrag zou gaan vragen.
Ik aarzelde niet en vroeg hem naar de prijs.
Hij zij "die ouwe troep is toch niets waard, neem maar mee".
Eenmaal thuis trol ik een knopje los en zag tot mijn verbazing dat het inderdaad om een model m ging.
Het toetsenbord was echt SUPER goor en zat onder het opgedroogde bloed.
Met handschoenen aan heb ik het keyboard uit elkaar gehaald en de knopjes een paar keer gespoeld met heet water met sop en heb de rest met de compressor uitgeblazen en schoongemaakt.
De ontbrekende keycaps heb ik maar even van mijn unicomp geleend.

Wat ook opvalt is de enter key die anders is dan de gangbare modellen die ik op internet kan vinden.
Keycaps die na een paar weken/maanden beginnen af te bleken?Sakke1994 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:11:
[...]
Zelf ook gehad, leuk bordje inderdaad! Leuke gimmick is dat je ook snake in de backlight kan spelen.
Enige jammere is dat de keycaps na een aantal weken/maanden beginnen af te bleken, begon me na een tijde te storen, setje PBT keycaps erop en weer good as new toen.
Want het is voor het eerst dat ik daar van hoor. De keycaps zijn laser etched. De QFR-i staat juist bekend om de goede bouwkwalteit.
Er zit 2 jaar garantie op dit bordje. Als dat werkelijk zo is, dan is dat een keiharde garantie claim natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 23-10-2016 18:44 ]
Verwijderd
Ik neem aan de lettering die begon te vervagen? Anders heb je wel hele brakke keycaps...CR2032 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:42:
[...]
Keycaps die na een paar weken/maanden beginnen af te bleken?Heb je daar ook foto's van?
Want het is voor het eerst dat ik daar van hoor. De keycaps zijn laser etched. De QFR-i staat juist bekend om de goede bouwkwalteit.
Er zit 2 jaar garantie op dit bordje. Als dat werkelijk zo is, dan is dat een keiharde garantie claim natuurlijk.
Ja het was eerder een halfjaar of ietsje meer, wat slecht verwoord door mij. Geen foto's van, maar het is eerder je toetsen die glad/blinkend worden, niet de letters die vervagen.CR2032 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:42:
[...]
Keycaps die na een paar weken/maanden beginnen af te bleken?Heb je daar ook foto's van?
Zoiets als dit: http://blog.wooting.nl/wp...1/Shine-effect-keycap.jpg maar niet zo extreem als hier. Spatiebalk en wat vaker gebruikte toetsen begonnen die schijn te krijgen/gladdere gevoel.
[ Voor 7% gewijzigd door Sakke1994 op 23-10-2016 19:21 ]
Gelukkig maar, wat shine mag van mij best. Een toetsenbord blijft tenslotte een gebruiksvoorwerp.Sakke1994 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:20:
[...]
Ja het was eerder een halfjaar of ietsje meer, wat slecht verwoord door mij. Geen foto's van, maar het is eerder je toetsen die glad/blinkend worden, niet de letters die vervagen.
Zoiets als dit: http://blog.wooting.nl/wp...1/Shine-effect-keycap.jpg maar niet zo extreem als hier. Spatiebalk en wat vaker gebruikte toetsen begonnen die schijn te krijgen/gladdere gevoel.
Al zijn die custom setjes wel erg fraai, zoals de Granite die ik bijzonder mooi vind. Helaas geen backlight optie zo te zien.

Hoi, ik ben op zoek naar een (in Europa te bestellen) TenKeyLess met Cherry MX Brown en zit nog met twijfels.
Welke lay-out wil je? ANSI US
Wil je met of zonder numpad? TKL, dus zonder. Combinatie numpad en arrow keys (bvb. CM Storm Quick Fire TK) lijkt me niet ideaal aangezien ik vaak switch tussen typen en pijltjestoetsen / page-up / page-down.
Wil je backlight? Graag, maar vind betaalbaarheid en bouwkwaliteit belangrijker.
Welke MX Switch prefereer je? Cherry MX Brown lijkt me ideaal.
Wat je is je budget? Ik probber onder de psychologische €100 te blijven.
Wil je macro toetsen? Hoeft niet, ik gebruik software macro's.
Doel van het keyboard? Programmeren en documentatie typen.
Wat weet je al?
Wil je met of zonder numpad? TKL, dus zonder. Combinatie numpad en arrow keys (bvb. CM Storm Quick Fire TK) lijkt me niet ideaal aangezien ik vaak switch tussen typen en pijltjestoetsen / page-up / page-down.
Wil je backlight? Graag, maar vind betaalbaarheid en bouwkwaliteit belangrijker.
Wat weet je al?
- pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) voldoet mooi aan alle specs.
- pricewatch: Ducky One DKON1687S (Cherry Brown, geen leds, US Qwerty) Is misschien toch nog iets beter qua bouwkwaliteit? Of is de CM Storm 'QFRI' hierboven toch echt even goed?
- pricewatch: Ducky One DKON1687S (Cherry Brown, blauwe leds, US Qwerty) Is de versie met LEDs, vind het blauw wel mooi, maar ik vind hem enkel 40 Euro duurder dan de versie zonder LEDs.
- KUL ES-87 is niet te vinden in Europa?
- LionCast LK20 vind ik enkel in Qwertz layout.
- Rockat Ryos Pro Tenkeyless is iets boven budget.
Je gelinkte Ducky One is nu 80 euro bij Alternate, dat is goedkoper dan de CM QFIflorizla schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:21:
Hoi, ik ben op zoek naar een (in Europa te bestellen) TenKeyLess met Cherry MX Brown en zit nog met twijfels.
Wat weet je al?Kortom ik neig naar de CM Storm Quick Fire Rapid-i maar vraag me af of het de moeite loont om voor een Ducky te gaan.
- pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) voldoet mooi aan alle specs.
- pricewatch: Ducky One DKON1687S (Cherry Brown, geen leds, US Qwerty) Is misschien toch nog iets beter qua bouwkwaliteit? Of is de CM Storm 'QFRI' hierboven toch echt even goed?
- pricewatch: Ducky One DKON1687S (Cherry Brown, blauwe leds, US Qwerty) Is de versie met LEDs, vind het blauw wel mooi, maar ik vind hem enkel 40 Euro duurder dan de versie zonder LEDs.
- KUL ES-87 is niet te vinden in Europa?
- LionCast LK20 vind ik enkel in Qwertz layout.
- Rockat Ryos Pro Tenkeyless is iets boven budget.
Zelf heb ik een CM QF TK, omdat ik vaak nummers invoer, standaard stond hij op de pijltjes stand, en wanneer ik nummers in wilde voeren schakelde ik naar de nummer stand. wegens draagbaarheid ben ik overgegeaan op een 71key toetsenbord (zonder F toetsen, wel nog met pijltjes, PageUp, PageDown, Home, End, Ins, Del)
Bedoel je hiermee dat je de Ducky beter vindt, zelfs moest hij tot bijna 10 Euro duurder zijn?skoozie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:25:
gevoels matig zou ik tot een euro of 10 verschil de Ducky verkiezen boven CM QFI.
Of is de CM Storm beter, echter niet meer dan 10 Euro verschil waard boven de Ducky?
(LED verlichting vind ik niet echt nodig, maar is me op zich ook wel 10 Euro waard...)
F-toetsen en een 'verre' Escape, ik zou echt niet zonder kunnen denk ik... Draagbaarheid is ook niet echt een requirement; eerder compactheid om de muis dicht in de buurt te hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door florizla op 24-10-2016 15:05 . Reden: Verduidelijking: LEDs ]
Ik vind zelf Ducky net wat beter (tot een euro of 10 verschil)florizla schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:01:
[...]
Bedoel je hiermee dat je de Ducky beter vindt, zelfs moest hij tot bijna 10 Euro duurder zijn?
Of is de CM Storm beter, echter niet meer dan 10 Euro verschil waard boven de Ducky?
F-toetsen en een 'verre' Escape, ik zou echt niet zonder kunnen denk ik... Draagbaarheid is ook niet echt een requirement; eerder compactheid om de muis dicht in de buurt te hebben.
bij mij is dat compacte (bluetooth) toetsenbord de gene die ik elke dag mee sleur van en naar het werk met de laptop, vandaar dat draagbaarheid belangrijk is.
Zonder de F toetsen is de '~'-toets standaard ESC.
FN+ESC = `
FN+SHIFT+ESC = ~
Voor de thuiswerk pc heb ik mijn eerste mech: een Ducky Legend, die vind ik beter tiepen dan de CM Storm QF TK. De bouwkwaliteit voelt veel degelijker, dat komt ook door de 5mm dikke aluminium plaat van de Legend.
Deze neem ik niet zomaar mee omdat die zwaarder is dan mijn laptop
Bij de Ducky zit de Micro-USB plug ook mooi onder in het toetsenbord verwerkt; bij de Rapid-I steekt die vanachter uit.
Ik denk er nog eens over na! Disclaimer; ik ben nogal een twijfelaar in zo'n dingen ;-)
Ik denk er nog eens over na! Disclaimer; ik ben nogal een twijfelaar in zo'n dingen ;-)
[ Voor 10% gewijzigd door florizla op 24-10-2016 15:33 . Reden: verwoording ]
Ik heb beide gehad en ik heb het meest teruggedacht (in positieve zin) aan de Ducky toen ik ze heb weggedaan, maar de CM Storm was beslist ook een fijn bordje. Zeker als het je eerste mechanical is zal je van beide veel plezier krijgen.florizla schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:21:
Kortom ik neig naar de CM Storm Quick Fire Rapid-i maar vraag me af of het de moeite loont om voor een Ducky te gaan.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Heb dezelfde afweging gehad en ben voor de Rapid-i gegaan om de backlight. Die backlight werkt in de praktijk erg relaxed, ik zou niet meer zonder willen. In de reviews ontlopen beide modellen elkaar niet veel, je tikt tenslotte op dezelfde Cherry MX browns.
Zorg wel dat je een Rapid-i krijgt met het juiste serienummer:
https://www.reddit.com/r/...e_rapidi/#bottom-comments
Zorg wel dat je een Rapid-i krijgt met het juiste serienummer:
https://www.reddit.com/r/...e_rapidi/#bottom-comments
[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 24-10-2016 16:19 ]
Nice barnfind! ;-)Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:43:
Ergens in een kamertje lag een stapel toetsenborden van ruim een meter hoog en ik zag direct een IBM logo onder uit de stapel uitsteken en mijn hart begon al sneller te slaan.
Hoeveel users zou hij ermee bewerkt hebben? Het er in ieder geval een prima toetsenbord voor!Het toetsenbord was echt SUPER goor en zat onder het opgedroogde bloed.
[ Voor 9% gewijzigd door TwOkkie op 24-10-2016 16:33 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Wat doet zo'n 6 pins rj** in een toetsenbord?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Op de foto is het bijna niet te zien maar dit stekkertje is de helft platter en ietsje breder dan een rj45.Raven schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:17:
[...]
Wat doet zo'n 6 pins rj** in een toetsenbord?
Deze aansluiting is wel een veel gebruikt op model m toetsenborden.
Of hij deed gewoonTwOkkie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:32:
Hoeveel users zou hij ermee bewerkt hebben? Het er in ieder geval een prima toetsenbord voor!

Ik heb iig nog nooit een ramplank gezien waar de kabel niet intern vast aangesloten wasVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:46:
[...]
Op de foto is het bijna niet te zien maar dit stekkertje is de helft platter en ietsje breder dan een rj45.
Deze aansluiting is wel een veel gebruikt op model m toetsenborden.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dan heb je er niet veel gezien. Veel mechs hebben al een losse USB kabel. En fujitsu heeft vroeger genoeg planken gehad zoals de model m een losse kabel hadden.Raven schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:50:
[...]
Ik heb iig nog nooit een ramplank gezien waar de kabel niet intern vast aangesloten was
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik heb nog geen moderne (USB) mechs gehad, misschien komt het daardoor?Hero of Time schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:00:
[...]
Dan heb je er niet veel gezien. Veel mechs hebben al een losse USB kabel. En fujitsu heeft vroeger genoeg planken gehad zoals de model m een losse kabel hadden.
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 24-10-2016 20:10 ]
Oscar Wilde
Zoals eerder beschreven op dit forum heb ik van een Chinees toetsenbord zo'n 60 SwitchMaster Blue (clicky lineair, zoals de Cherry MX) schakelaars verwisseld voor Gateron Browns. Heeft er iemand interesse in de schakelaars die ik eraf gesoldeerd heb? V&A aangeboden: 60 SwitchMaster Blue mechanische toetsenbord switches
Net mijn steelseries g6v2 met black switches ingeruild voor een ducky one dkon1508F met blue switches.
Het verschil in bouw kwaliteit is fenomenaal te noemen, en wat tikken blue's een partij fijn.
Het verschil in bouw kwaliteit is fenomenaal te noemen, en wat tikken blue's een partij fijn.
Granite DSACR2032 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:08:
[...]
Gelukkig maar, wat shine mag van mij best. Een toetsenbord blijft tenslotte een gebruiksvoorwerp.
Al zijn die custom setjes wel erg fraai, zoals de Granite die ik bijzonder mooi vind. Helaas geen backlight optie zo te zien.
[afbeelding]
Zo dus:

Ik ben wel benieuwd waarin dat kwaliteitsverschil zich uit. Ik ben zelf ook aan het kijken naar een eenvoudig en degelijk toetsenbord en een Ducky One (Geen LEDS, MX Brown's) staat hoog op het lijstje. Ik heb de genoemde Steelseries weleens in handen gehad en dat vond ik al een enorm degelijk aanvoelend apparaat.tdm850ed schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:03:
Net mijn steelseries g6v2 met black switches ingeruild voor een ducky one dkon1508F met blue switches.
Wat maakt de Ducky voor jou nog een stap mooier/degelijker/fijner etc?
Wat ik nu ervaar na anderhalf jaar met de steelseries is als volgt:ApoC schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:01:
[...]
Ik ben wel benieuwd waarin dat kwaliteitsverschil zich uit. Ik ben zelf ook aan het kijken naar een eenvoudig en degelijk toetsenbord en een Ducky One (Geen LEDS, MX Brown's) staat hoog op het lijstje. Ik heb de genoemde Steelseries weleens in handen gehad en dat vond ik al een enorm degelijk aanvoelend apparaat.
Wat maakt de Ducky voor jou nog een stap mooier/degelijker/fijner etc?
- Letters op de keycaps worden na verloop van tijd vager, zien er zelfs een beetje viezig uit.
- Toetsen die dubbel geregistreerd worden op een keer indrukken key.
- Spatiebalk die blijft hangen.
Dit allemaal met regelmatig los halen van alle keycaps en grondig schoonmaken eens in de 4 maanden.
De tijd zal het leren maar denk sowieso dat het keycap probleem bij dit tobo niet aanwezig zal zijn als ik de reviews moet geloven van ducky keyboards.
Verwijderd
Die dubbele registratie heeft opzich niet veel met het tobo te maken, maar meer met de switches. Tenzij je een heel brak pcb hebt?tdm850ed schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:17:
[...]
Wat ik nu ervaar na anderhalf jaar met de steelseries is als volgt:
- Letters op de keycaps worden na verloop van tijd vager, zien er zelfs een beetje viezig uit.
- Toetsen die dubbel geregistreerd worden op een keer indrukken key.
- Spatiebalk die blijft hangen.
Dit allemaal met regelmatig los halen van alle keycaps en grondig schoonmaken eens in de 4 maanden.
De tijd zal het leren maar denk sowieso dat het keycap probleem bij dit tobo niet aanwezig zal zijn als ik de reviews moet geloven van ducky keyboards.
Heeft het een naam die zwevende keys/buiten-de-behuizing-liggende-switches?Sakke1994 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:18:
[...]
Granite DSA. Ja meeste losse kits zijn zonder shine-through-effect, de enigste die dat zowat hebben, zijn jammer genoeg die sets met gamery-fonts. Als je witte leds hebt, is de schijn vanonder je caps ook best wel mooi.
Zo dus:
[afbeelding]
Mijn HHKB2 eens vergeleken met mijn Cooler Master Storm Quickfire Pro (ongeveer 4 jaar oud denk ik).
Zoveel meer plaats op mijn bureau, heerlijk!

Verschil in hoogte:

Het ene zwart is het andere niet

'Leuk verhaal' over die CM trouwens:
Ik kwam eens stevig beschonken terug op kot terwijl de pc nog aanstond. Toen ik de volgende dag wakker werd en iets wou typen reageerden slecht enkele knoppen en die registreerden ook nog eens de verkeerde tekens.
Ik nam het tobo op, en voelde dat het toch wel serieus wat zwaarder aanvoelde. Ik draai het om, met het gevolg dat er (zonder overdrijven) dik een halve liter (vuil) water (denk toch dat het water was
) uit loopt.
-> toetsen er allemaal afgehaald en gepoetst (dat 'water' rook ook niet zo fris), dagje buiten ondersteboven gelegd en daarna top plate schoongemaakt (niet opgedaan ofzo) en keycaps een sopje gegeven.
Resultaat: alles werkt weer perfect, ondanks dat het hele tobo een nacht heeft liggen sudderen in het water.
Van kwaliteit kan ik dus niks klagen
Ook geen last van shiny keycaps. Als je goed voelt merk je wel dat de minder gebruikte toetsen (bv F12) wat ruwer aanvoelen.

Verschil in hoogte:

Het ene zwart is het andere niet

'Leuk verhaal' over die CM trouwens:
Ik kwam eens stevig beschonken terug op kot terwijl de pc nog aanstond. Toen ik de volgende dag wakker werd en iets wou typen reageerden slecht enkele knoppen en die registreerden ook nog eens de verkeerde tekens.
Ik nam het tobo op, en voelde dat het toch wel serieus wat zwaarder aanvoelde. Ik draai het om, met het gevolg dat er (zonder overdrijven) dik een halve liter (vuil) water (denk toch dat het water was
-> toetsen er allemaal afgehaald en gepoetst (dat 'water' rook ook niet zo fris), dagje buiten ondersteboven gelegd en daarna top plate schoongemaakt (niet opgedaan ofzo) en keycaps een sopje gegeven.
Resultaat: alles werkt weer perfect, ondanks dat het hele tobo een nacht heeft liggen sudderen in het water.
Van kwaliteit kan ik dus niks klagen
Ook geen last van shiny keycaps. Als je goed voelt merk je wel dat de minder gebruikte toetsen (bv F12) wat ruwer aanvoelen.
Mooi toetsenbord die HHKB2. Went dat nou snel zo'n blind toetsenbord?lrsv schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:36:
Mijn HHKB2 eens vergeleken met mijn Cooler Master Storm Quickfire Pro (ongeveer 4 jaar oud denk ik).
Letters lijken mij nog wel te gaan maar leestekens, cijfers en functietoetsen...
[b]Bertusbuks schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:46:
Of hij deed gewoon, deze user is er in ieder geval geen slachtoffer van geworden.
offtopic:
In alt.sysadmin.recovery spreekt jouw verhaal aardig tot de verbeelding..
(Leeswijzer: LART = Luser Attitude Re-adjustment Tool. Luser is de werkelijke spelling van User. De L is stom. Scary Devil Monastery = anagram van de groepnaam. Recovery = niet meer hoeven sysadminnen!)
In alt.sysadmin.recovery spreekt jouw verhaal aardig tot de verbeelding..
(Leeswijzer: LART = Luser Attitude Re-adjustment Tool. Luser is de werkelijke spelling van User. De L is stom. Scary Devil Monastery = anagram van de groepnaam. Recovery = niet meer hoeven sysadminnen!)
Ontopic, maar zinloze opschepperij: Ik heb hier twee maal een Model M en een Das Keyboard Professional 4.
Echt iedere keer als ik iemand zie worstelen met een of ander el cheapo rubber dome onding, krommen mijn tenen. Ze zouden eens moeten weten hoe brak zo'n ding eigenlijk tikt.
[ Voor 4% gewijzigd door TwOkkie op 26-10-2016 18:30 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Ik wil niet vervelend zijn, maar hierboven zie ik iemand een hele reeks problemen met zijn mechanische tobo beschrijven die mijn rubberdome echt niet heeft
. Overigens ben ik nog bijzonder weinig voordelen tegengekomen van mechanische tobos die niet persoonlijk zijn of gewoon ongerelateerd aan het al dan niet mechanisch zijn*. Niks mis overigens met persoonlijke voorkeur, is een prima reden om iets te kopen.
Ik heb zelf nooit echt een mechanische toetsenbord uitgeprobeerd buiten de winkel, gezien ik ze een beetje te duur vind om voor de gein uit te proberen. Maar wat ik in winkels heb gekeken vond ik ze echt minder lekker tikken dan een rubberdome. Vast gewenning enzo, maar ze zijn dus iets te duur om te kopen omdat ik misschien na loop van tijd er zo aan wen dat ik het lekkerder vind tikken
. Ieder zijn voorkeur, maar ik vind ze dus niet brak tikken.
* Enige 'echte' argument dat ik ken is dat ze langer horen mee te gaan. Afhankelijk dus van de keycaps. En als je zoals jij er al drie hebt staan denk ik niet dat levensduur het belangrijkste is
.
Ik heb zelf nooit echt een mechanische toetsenbord uitgeprobeerd buiten de winkel, gezien ik ze een beetje te duur vind om voor de gein uit te proberen. Maar wat ik in winkels heb gekeken vond ik ze echt minder lekker tikken dan een rubberdome. Vast gewenning enzo, maar ze zijn dus iets te duur om te kopen omdat ik misschien na loop van tijd er zo aan wen dat ik het lekkerder vind tikken
* Enige 'echte' argument dat ik ken is dat ze langer horen mee te gaan. Afhankelijk dus van de keycaps. En als je zoals jij er al drie hebt staan denk ik niet dat levensduur het belangrijkste is
[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 26-10-2016 23:21 ]
Als een paar toetsen dubbel registreren en andere niet, dan is er waarschijnlijk een mechanisch verschil in de switches.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:33:
Die dubbele registratie heeft opzich niet veel met het tobo te maken, maar meer met de switches. Tenzij je een heel brak pcb hebt?
Maar ik kan we wel voorstellen dat sommige keyboards hier beter tegen bestand zijn dan andere. Op elke schakelaar is er zoiets als contactdender -- hij gaat nooit mooi van 0 naar 1, er zit altijd een 'vuile' overgang op. En hoe daarmee wordt omgegaan hangt af van de elektronica en de firmware van het toetsenbord.
Ik heb gisteren voor het werk maar eens gezocht en besloten om een CMStorm Quickfire XT te kopen. Ik werk normaal dagelijks met een laptop en als je veel code moet kloppen is dat toch allesbehalve ideaal.
De Cherry MX Blue toetsen bevallen me echt heerlijk (klikkerdeklikkerdeklik
) en het is een mooi no-nonsense toetsenbord voor op het werk. Kost iets meer maar ik heb wel de indruk dat deze jaren meegaat.
Het enige wat ik in een werkomgeving nog mis is een polssteun,, maar die kun je zonder problemen los bij kopen. O-ringen zijn misschien nog een handige upgrade als er collega's last hebben van de herrie.
Nu heb ik wel een ander probleem: Ik heb thuis een G105 staan met rubberdome keys. Dan moet ik er nóg een kopen, dit is verslavend.
De Cherry MX Blue toetsen bevallen me echt heerlijk (klikkerdeklikkerdeklik
Het enige wat ik in een werkomgeving nog mis is een polssteun,, maar die kun je zonder problemen los bij kopen. O-ringen zijn misschien nog een handige upgrade als er collega's last hebben van de herrie.
Nu heb ik wel een ander probleem: Ik heb thuis een G105 staan met rubberdome keys. Dan moet ik er nóg een kopen, dit is verslavend.
[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 27-10-2016 10:37 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
EensSakke1994 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:18:
[...]
Granite DSA. Ja meeste losse kits zijn zonder shine-through-effect, de enigste die dat zowat hebben, zijn jammer genoeg die sets met gamery-fonts. Als je witte leds hebt, is de schijn vanonder je caps ook best wel mooi.
Zo dus:
[afbeelding]

boven: MagicForce 68 met Outemu Blue en Royal Kludge ABS doubleshot caps
onder: Pok3r met Cherry MX Blue en Signature Plastics DSA PBT dye-sub caps
Pas heb ik O-ringen (rare naam, heeft iemand wel eens Z-ringen gezien
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Bij mij is het 1) naar blanke toetsen en 2) van azerty naart qwerty tegelijk.CR2032 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:15:
[...]
Mooi toetsenbord die HHKB2. Went dat nou snel zo'n blind toetsenbord?
Letters lijken mij nog wel te gaan maar leestekens, cijfers en functietoetsen...
Maar ja, het went. Ik heb wel een cheat papier geprint met de layout van HHKB2, voor de speciale leestekens vooral, maar merk dat ik het bijna niet meer nodig heb.
De eerste aanslag durft er nog al eens naast te zitten (vb webpagina intikken), maar eens aan het typen lukt het wel.
---------------------------------------------
Ik zit eraan te denken om voor thuis ook een ander tobo te halen:
- compact(er) (tussen 60% en max. TKL)
- MX brown of blue, weet het nog niet goed. Gateron switches lijken me ook een goede optie.
- Als het kan: goedkoop of 2dehands (is maar secundair, zal niet zo vaak gebruikt worden).
- verlicht is niet direct nodig, maar wel handig.
Ik zag hier al een Rapid-I brown te koop en in Belgie een Leopold TKL met blue switches. Nog even verder neuzen
Obins Anne Pro?lrsv schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:48:
[...]
Ik zit eraan te denken om voor thuis ook een ander tobo te halen:
- compact(er) (tussen 60% en max. TKL)
- MX brown of blue, weet het nog niet goed. Gateron switches lijken me ook een goede optie.
- Als het kan: goedkoop of 2dehands (is maar secundair, zal niet zo vaak gebruikt worden).
- verlicht is niet direct nodig, maar wel handig.
Ik zag hier al een Rapid-I brown te koop en in Belgie een Leopold TKL met blue switches. Nog even verder neuzen
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Verwijderd
Het grootste nadeel van mechanische "toetsenborden"(geen "tobo", want typen op een echt mechanisch toetsenbord is zo leuk dat je de woorden gewoon in zijn geheel intyptSissors schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:20:
Ik wil niet vervelend zijn, maar hierboven zie ik iemand een hele reeks problemen met zijn mechanische tobo beschrijven die mijn rubberdome echt niet heeft. Overigens ben ik nog bijzonder weinig voordelen tegengekomen van mechanische tobos die niet persoonlijk zijn of gewoon ongerelateerd aan het al dan niet mechanisch zijn*. Niks mis overigens met persoonlijke voorkeur, is een prima reden om iets te kopen.
Hmm...vanmiddag een Ducky One 1508F ontvangen (MX brown, no LED). Echt een superdegelijk toetsenbord en de MX brown toetsen voelen op dit ding nog veel fijner nog dan op bijv. een Logitech G610 of een K70. En toch gaat ie terug...
Ik verschuif mijn toetsenbord nog weleens en in het geval van de Ducky klappen dan de pootjes in...Verklaar me voor gek, maar ik moet mijn toetsenbord kunnen verschuiven zonder dat de pootjes inklappen
Nu op zoek naar een toetsenbord, met een iets ander systeem voor de pootjes....first world problems
Iemand suggesties in de lijn van de Ducky One?
Ik verschuif mijn toetsenbord nog weleens en in het geval van de Ducky klappen dan de pootjes in...Verklaar me voor gek, maar ik moet mijn toetsenbord kunnen verschuiven zonder dat de pootjes inklappen
Nu op zoek naar een toetsenbord, met een iets ander systeem voor de pootjes....first world problems
Geen last van bij CM Storm Quickfire Rapid-i. Voordeel is dat ook de voetjes breed zijn afgewerkt met rubber en geven een duidelijke klik bij het uitklappen.ApoC schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:14:
Hmm...vanmiddag een Ducky One 1508F ontvangen (MX brown, no LED). Echt een superdegelijk toetsenbord en de MX brown toetsen voelen op dit ding nog veel fijner nog dan op bijv. een Logitech G610 of een K70. En toch gaat ie terug...
Hier meer foto's: http://www.eteknix.com/cm...chanical-keyboard-review/

Ik heb het ooit wel eens gehad, maar in geen enkele mech die ik de laatste drie jaar heb getest heeft daar last van gehad. Ik schuif ook veel, en het is inderdaad hinderlijk. Van Ducky enkel de Shine 5 gehad, die heeft dan weer een leuke poot-constructie, maar wel wat duurder. Maar nogmaals, geen enkele andere in het review overzicht heb ik dat meegemaakt.
Verwijderd
Ik heb 't wel, maar ik gebruik dan ook een deskmat.Foritain schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:09:
Ik heb het ooit wel eens gehad, maar in geen enkele mech die ik de laatste drie jaar heb getest heeft daar last van gehad. Ik schuif ook veel, en het is inderdaad hinderlijk. Van Ducky enkel de Shine 5 gehad, die heeft dan weer een leuke poot-constructie, maar wel wat duurder. Maar nogmaals, geen enkele andere in het review overzicht heb ik dat meegemaakt.
Met welk bordje?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:17:
[...]
Ik heb 't wel, maar ik gebruik dan ook een deskmat.
edit: Bij het uitpakken gaat elk bord eerst bij ons op tafel (ongeacht of er een review komt of niet overigens), op dat moment schuiven we dus best wel wat en valt zoiets ook wel op. Echter een hele stroeve deskmat geloof ik graag van dat die het net even makkelijker maakt ze in te klappen
[ Voor 43% gewijzigd door Foritain op 27-10-2016 21:19 ]
Verwijderd
KeykoolForitain schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:18:
[...]
Met welk bordje?
edit: Bij het uitpakken gaat elk bord eerst bij ons op tafel (ongeacht of er een review komt of niet overigens), op dat moment schuiven we dus best wel wat en valt zoiets ook wel op. Echter een hele stroeve deskmat geloof ik graag van dat die het net even makkelijker maakt ze in te klappen
Het is een vrij gladde deskmat, maar rubber op rubber is sowieso wrijving.
edit: die klikt z'n pootjes dus niet vast. edit: oh doet ie wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 21:22 ]
Met de Ducky One gebeurde het alleen met de kleine pootjes uitgeklapt. Als je ook de iets grotere pootjes uitklapt is er geen probleem en kun je schuiven wat je wil. Laat het het nou net zo zijn, dat ik de stand op de lage pootjes het fijnst vond....Kan ook exemplarisch zijn natuurlijk, maar het viel wel direct op en het gebeurde al bij een zetje van minder dan 5 cm, best irritant.
Welk type switch maakt veel verschil. Ik had ooit ook eens een mechanisch toetsenbord uitgeprobeerd en vond het ook niets. Net het verkeerde type schakelaar. Je kunt als je niet zelf een winkel in de buurt hebt ook een Cherry MX tester kopen met bijvoorbeeld een Red, Black, Blue en Brown . Op eBay staan ze voor ongeveer 3 euro met gratis verzending.Sissors schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:20:
Ik wil niet vervelend zijn, maar hierboven zie ik iemand een hele reeks problemen met zijn mechanische tobo beschrijven die mijn rubberdome echt niet heeft. Overigens ben ik nog bijzonder weinig voordelen tegengekomen van mechanische tobos die niet persoonlijk zijn of gewoon ongerelateerd aan het al dan niet mechanisch zijn*. Niks mis overigens met persoonlijke voorkeur, is een prima reden om iets te kopen.
Ik heb zelf nooit echt een mechanische toetsenbord uitgeprobeerd buiten de winkel, gezien ik ze een beetje te duur vind om voor de gein uit te proberen. Maar wat ik in winkels heb gekeken vond ik ze echt minder lekker tikken dan een rubberdome. Vast gewenning enzo, maar ze zijn dus iets te duur om te kopen omdat ik misschien na loop van tijd er zo aan wen dat ik het lekkerder vind tikken. Ieder zijn voorkeur, maar ik vind ze dus niet brak tikken.
* Enige 'echte' argument dat ik ken is dat ze langer horen mee te gaan. Afhankelijk dus van de keycaps. En als je zoals jij er al drie hebt staan denk ik niet dat levensduur het belangrijkste is.
Heb nu een toetsenbord met de Browns en dat typt zoveel fijner dan het inkloppen op een rubberen mat.

Zojuist even getest met mijn Ducky One. Hier klappen ze ook makkelijk in als je er mee gaat schuiven. Ik gebruik het toetsenbord altijd zonder pootjes, dus geen last van.
Die had ik een keertje geprobeerd bij 4Launch toen ze daar lagen.CR2032 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:26:
[...]
Welk type switch maakt veel verschil. Ik had ooit ook eens een mechanisch toetsenbord uitgeprobeerd en vond het ook niets. Net het verkeerde type schakelaar. Je kunt als je niet zelf een winkel in de buurt hebt ook een Cherry MX tester kopen met bijvoorbeeld een Red, Black, Blue en Brown . Op eBay staan ze voor ongeveer 3 euro met gratis verzending.
Heb nu een toetsenbord met de Browns en dat typt zoveel fijner dan het inkloppen op een rubberen mat.
[afbeelding]
Alles met hoorbare klik vond ik niks, verwachtte ik ook al vantevoren. Mijn grootste 'hoop' had ik op Browns gericht, maar ik vond dat actuatiepunt wat je voelt heel vreemd voelen. Zoals ik schreef, misschien iets waar je aan went en het dan geweldig vind, maar als ik het gewoon even test vond ik het niks. Als laatste had je nog de lineaire (wit geloof ik?). Maar daar miste ik weer enige vorm van feedback, ze voelde kapot aan, ook al denk ik niet dat ze dat waren.
Ik geloof direct dat het voor een flink gedeelte gewenning is hoor. Maar ik vind ze dus wat te duur om te kopen omdat ik het in de toekomst misschien lekkerder vind tikken. Dat gezien dit topic een hoop mensen er wel hartstikke tevreden mee zijn is natuurlijk mooi. Maar er hoeft geen medelijden te zijn met die arme mensen die nog steeds een rubberdome gebruiken
De laatste tijd bezig geweest op één van de goedkoopste mechs op de markt: Sharkoon Skiller Mech. Normaliter tik ik op een CM Trigger-Z vanwege de grote (en ietwat zachtere) polssteun, maar die is lastig leverbaar en tegenwoordig een stukje duurder dan de 100 euro die die was. Moet zeggen dat voor het geld het best leuk spul is, al zie je je extra investering bij een 100-150eur model uiteraard wel terug.
Review: productreview: Sharkoon Skiller Mech SGK1 Illuminated Gaming Keyboard (Kailh ...
Kailh brown zit toch verdacht dicht tegen Cherry MX brown aan overigens, dat je wel heel scherp op moet letten om verschil waar te nemen. De blauwe klikt net even anders waardoor je ook op je gehoor nog wel onderscheid kan maken, maar ook dat valt niet mee en Cherry MX Blue borden overspoelen de markt nou niet echt bepaald. Ergens wil ik als fanatieke liefhebber natuurlijk Cherry, maar anderzijds zijn dit wel mooie opstapjes voor (jonge, minder vermogende?) gamers die op termijn een keer gaan investeren in wat moois?

Of zie ik het verkeerd?
Ik blijf wel positief van de CM bordjes overigens als 'semi betaalbare' alternatieven, maar het lijkt erop dat het 80-100 euro aanbod enkel minder wordt dan voorheen, zeker niet beter.
Review: productreview: Sharkoon Skiller Mech SGK1 Illuminated Gaming Keyboard (Kailh ...
Kailh brown zit toch verdacht dicht tegen Cherry MX brown aan overigens, dat je wel heel scherp op moet letten om verschil waar te nemen. De blauwe klikt net even anders waardoor je ook op je gehoor nog wel onderscheid kan maken, maar ook dat valt niet mee en Cherry MX Blue borden overspoelen de markt nou niet echt bepaald. Ergens wil ik als fanatieke liefhebber natuurlijk Cherry, maar anderzijds zijn dit wel mooie opstapjes voor (jonge, minder vermogende?) gamers die op termijn een keer gaan investeren in wat moois?
Of zie ik het verkeerd?
Klinkt allemaal heel mooi!
Echter eens kijken hoe dat allemaal werkt om zo eentje te bestellen.
Lees dingen als via proxy via taobao bestellen maar ook dat shipping met accu's problemen kunnen geven...
Ze hebben hem ook gewoon bij Banggood, een stuk minder gedoe dan via Taobao. De eerste revisie had gedonder met de accu's omdat deze los achter het PCB zat en op die manier geperforeerd kon worden door uitstekende delen, bij de nieuwe revisie zit er beschermingsmateriaal tussen. Enige minpuntje aan de Anne Pro vind ik de gebruikte stabilizers, die ratelen significant meer dan bij de meeste andere toetsenborden. Verder is het een erg leuk ramplankjelrsv schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:54:
[...]
Klinkt allemaal heel mooi!
Echter eens kijken hoe dat allemaal werkt om zo eentje te bestellen.
Lees dingen als via proxy via taobao bestellen maar ook dat shipping met accu's problemen kunnen geven...
Sinds kort trotse eigenaar van een CM storm quickfire tk met cherry mx blues
volgens mij kunnen de buren me horen typen..

Verwijderd
Ik heb begin dit jaar ook een quickfire gekocht maar helaas bleef de spatie telkens hangen.Stefan S schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:55:
Sinds kort trotse eigenaar van een CM storm quickfire tk met cherry mx bluesvolgens mij kunnen de buren me horen typen..
[afbeelding]
Daarna hem ik hem ook weer terug gebracht.
Hebben jullie daar nooit last van gehad? Of had ik gewoon een maandag ochtend exemplaar te pakken?
Ik heb pas m'n Inifinity 60% keyboard in elkaar gezet. Hier een kort verslag:

Ik ben heel blij met dit resultaat, maar helaas heb ik een paar van die switches oververhit tijdens het solderen...
Die blijven nu ofwel haken of reageren veel te vroeg een toetsaanslag. Nu ben ik op zoek naar iemand die me kan helpen desolderen en moet ik nog ongeveer 10 switches bijkopen om de boel (hopelijk) werkend te krijgen.

Ik ben heel blij met dit resultaat, maar helaas heb ik een paar van die switches oververhit tijdens het solderen...

ik heb hem nu een maand in zeer intensief gebruik en heb nergens last van tot op heden. ik merk wel dat de spatie wat onstabiel aanvoelt.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:28:
[...]
Ik heb begin dit jaar ook een quickfire gekocht maar helaas bleef de spatie telkens hangen.
Daarna hem ik hem ook weer terug gebracht.
Hebben jullie daar nooit last van gehad? Of had ik gewoon een maandag ochtend exemplaar te pakken?
Als fervent Linux user geen Windows keys meer op mijn nieuwe CM Storm Quick Fire Rapid-i.
Laser etched en met backlight.
Laser etched en met backlight.

[ Voor 28% gewijzigd door CR2032 op 29-10-2016 16:27 ]
De laatste tijd lees ik zoveel goede dingen over mech toetsenborden dat ik er zelf ook een wil gaan aanschaffen. Ik zit alleen nog te twijfelen over de switches... Ik zal er vooral op gaan gamen (CS:GO, DOTA 2, the witcher 3, etc). Zelf zit ik aan browns te denken, omdat deze nog tactile feedback geven wat me fijn lijkt bij DOTA 2. Dit zal ook de reden zijn om niet voor red switches te gaan.
Wat zouden jullie aanraden en waarom? Ik weet dat het allemaal erg veel persoonlijke mening is, maar toch.
Wat zouden jullie aanraden en waarom? Ik weet dat het allemaal erg veel persoonlijke mening is, maar toch.
Heb je echt het plastic gesmolten dan? Je kunt misschien je switches nog maken, even snelle google https://geekhack.org/index.php?topic=74807.1150Nonstop decay schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:34:
Ik heb pas m'n Inifinity 60% keyboard in elkaar gezet. Hier een kort verslag:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik ben heel blij met dit resultaat, maar helaas heb ik een paar van die switches oververhit tijdens het solderen...Die blijven nu ofwel haken of reageren veel te vroeg een toetsaanslag. Nu ben ik op zoek naar iemand die me kan helpen desolderen en moet ik nog ongeveer 10 switches bijkopen om de boel (hopelijk) werkend te krijgen.
En je kunt denk ik met je infinity plate de switches openmaken zonder desolderen als je geen leds hebt gebruikt, maar ik vind dat altijd wel lastig. https://deskthority.net/w...witches-t2458.html#p43053
Anders heb ik nog wel 10 zealio switches over 62 of 67g (en je kunt zelf het veertje overzetten anders).
Denk dat browns wel goed zijn voor wat je wilt, maar probeer het gewoon eens uit in een winkel in de buurt. Browns, reds en blues kun je vaak wel uitproberen. Als je wat meer switches wilt proberen kun je een switch tester kopen, maar gewoon op een toetsenbord typen geeft een veel betere impressie.Niekserr schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:21:
[ Voor 15% gewijzigd door Natsu op 30-10-2016 14:10 ]
Wikipedia: Model M keyboardVerwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:43:
.. is daar wel te vinden.
Een "Dutch 102-key" uitvoering - dat is dus wel handig hier.
Erg mooi artikel op de frontpage: reviews: Mechanische toetsenborden: top voor tweakers, nachtmerrie voor colle...
Ik heb eindelijk de Lindy coiled usb kabel gevonden in meerdere kleuren. Wel wat duurder dan de 'gewone' (grijze) van amazon 
https://www.aliexpress.co...=2114.13010308.0.0.XcrwDM
Zelfde seller heeft ook 'braided' usb kabels. Wel niet zo mooi als die PEXON's, maarja.
Waar halen jullie je usb kabels vandaan?
Zelfde seller heeft ook 'braided' usb kabels. Wel niet zo mooi als die PEXON's, maarja.
Waar halen jullie je usb kabels vandaan?
Ik ben al langere tijd aan het kijken naar mechanische toetsenborden, na het lezen van het artikel van Tweakers ben ik me er wat extra in gaan verdiepen om er toch maar eens een keer aan te schaffen.
Het probleem waar ik tegenaan loop is het kiezen van de meest geschikte switch. In eerste instantie zou ik voor Cherry MX Blue kiezen omdat ik de hele dag door code aan het tikken ben, daarnaast hou ik van een spelletje en vooral World of Warcraft, RPG's en Shooters maar als ik de topicstart lees dan zijn de Blue switches eigenlijk niet helemaal geschikt daarvoor. Dan zou Brown de beste keuze zijn maar mis je weer in de Clicky-ness en de feedback, dat is ook weer jammer.
Is het voor MMO's, RPG's en Shooters echt zo storend om te werken met de Blue switches? Bij Blue switches zou je de toetsen volledig los moeten laten om ze te resetten, ik heb alleen nog nooit gewerkt met een mechanisch toetsenbord en mijn handen zweven altijd boven het toetsenbord als ik geen toetsaanslag doe.
Kan iemand mij adviseren? Mogelijk iemand die zelf World of Warcraft speelt met Blue switches.
Het probleem waar ik tegenaan loop is het kiezen van de meest geschikte switch. In eerste instantie zou ik voor Cherry MX Blue kiezen omdat ik de hele dag door code aan het tikken ben, daarnaast hou ik van een spelletje en vooral World of Warcraft, RPG's en Shooters maar als ik de topicstart lees dan zijn de Blue switches eigenlijk niet helemaal geschikt daarvoor. Dan zou Brown de beste keuze zijn maar mis je weer in de Clicky-ness en de feedback, dat is ook weer jammer.
Is het voor MMO's, RPG's en Shooters echt zo storend om te werken met de Blue switches? Bij Blue switches zou je de toetsen volledig los moeten laten om ze te resetten, ik heb alleen nog nooit gewerkt met een mechanisch toetsenbord en mijn handen zweven altijd boven het toetsenbord als ik geen toetsaanslag doe.
Kan iemand mij adviseren? Mogelijk iemand die zelf World of Warcraft speelt met Blue switches.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Psst Stefan. Ik zie World of Warcraft en Blue Switches. Zou je bovenstaande post eens kunnen lezen? Zou je ervaring graag willen horen.Stefan S schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:55:
Sinds kort trotse eigenaar van een CM storm quickfire tk met cherry mx bluesvolgens mij kunnen de buren me horen typen..
[afbeelding]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Verwijderd
Ik zie niets over dit serienummer op wikipedia, daar had ik ook al gekeken.ISaFeeliN schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:36:
[...]
Wikipedia: Model M keyboard
.. is daar wel te vinden.
Een "Dutch 102-key" uitvoering - dat is dus wel handig hier.
Het is vooral persoonlijke voorkeur. Misschien ben je met andere switches iets sneller met doubletappen, maar ik zou je keuze er niet van af laten hangenWahloh schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:24:
Is het voor MMO's, RPG's en Shooters echt zo storend om te werken met de Blue switches?
Maar dat zou me toch mooi zijn! Als ik die switches zo kan fixen, scheelt dat me zeker een hoop gedoe.Natsu schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:46:
[...]
Heb je echt het plastic gesmolten dan? Je kunt misschien je switches nog maken, even snelle google https://geekhack.org/index.php?topic=74807.1150
En je kunt denk ik met je infinity plate de switches openmaken zonder desolderen als je geen leds hebt gebruikt, maar ik vind dat altijd wel lastig. https://deskthority.net/w...witches-t2458.html#p43053
Anders heb ik nog wel 10 zealio switches over 62 of 67g (en je kunt zelf het veertje overzetten anders).
Van een paar switches denk ik wel echt dat ik plastic heb gesmolten. Daar gaat de switch niet gewoon naar beneden en blijft vastzitten als ik doordruk. Het voelt alsof die in een bocht terecht komt in plaats van recht naar beneden te gaan. Ik ga in ieder geval eens kijken hoe ver ik kom met deze aanwijzingen en een schroevendraaiertje. Duimen dat dat lukt. Bedankt!
Ook heel fijn dat je nog een paar Zealios hebt liggen. Ik denk dat ik daar toch nog minimaal 3 van nodig ga hebben. Kan ik je een berichtje sturen wanneer ik weet hoeveel ik er nodig ga hebben?
Trouwens, ik zag het artikel op de frontpage al staan. Even rustig gaan zitten om het te lezen.
Je moet bij "Features by part number", "part number" op "show" klikken.. dan komt er een enorme tabel tevoorschijn met, volgens mij, alle variaties van de Model M.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:29:
[...]
Ik zie niets over dit serienummer op wikipedia, daar had ik ook al gekeken.
Tweakers,
Ik weet niet of dit helemaal de plaats is om dit te vragen, maar probeer het toch maar. Ik heb van iemand een logitech G610 mechanisch toetsenbord overgenomen, maar kwam er -nadat die bezorgd was- achter dat het een franse AZERTY betrof.
Nu heb ik in Windows het toetsenbord op Qwerty staan, en nu tijdelijk even de toetsen op de juiste plek gezet, maar prettig is anders. Is het mogelijk om losse toetsen te kopen voor dit toetsenbord? Aangezien de punten en komma's nogal op de verkeerde toets staan.
Hopelijk is er iemand die toevallig een soortgelijk probleem heeft gehad en hier een oplossing voor heeft.
Alvast bedankt.
Ik weet niet of dit helemaal de plaats is om dit te vragen, maar probeer het toch maar. Ik heb van iemand een logitech G610 mechanisch toetsenbord overgenomen, maar kwam er -nadat die bezorgd was- achter dat het een franse AZERTY betrof.
Nu heb ik in Windows het toetsenbord op Qwerty staan, en nu tijdelijk even de toetsen op de juiste plek gezet, maar prettig is anders. Is het mogelijk om losse toetsen te kopen voor dit toetsenbord? Aangezien de punten en komma's nogal op de verkeerde toets staan.
Hopelijk is er iemand die toevallig een soortgelijk probleem heeft gehad en hier een oplossing voor heeft.
Alvast bedankt.
Als je een QWERTY ISO layout wil die het dichtste bij Amerikaanse ANSI ligt denk ik dat UK ISO de beste optie is. Meeste key-setjes op MassDrop bijvoorbeeld hebben wel een UK "child deal". Als je een goedkopere oplossing wil kan je ook altijd eens kijken op AliExpress voor UK Keycaps of zelfs Blanks. Ukkeycaps.co.uk in het oog houden kan ook altijd handig zijnOelske schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:13:
Tweakers,
Alvast bedankt.
Verwijderd
Bedankt voor de tip!ISaFeeliN schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:58:
[...]
Je moet bij "Features by part number", "part number" op "show" klikken.. dan komt er een enorme tabel tevoorschijn met, volgens mij, alle variaties van de Model M.
Dit heb ik echt over het hoofd gezien.
Bedankt voor de tip! Op massdrop is het aanbod vrij mager, of zie ik dit verkeerd?TechCrazy2180 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:24:
[...]
Als je een QWERTY ISO layout wil die het dichtste bij Amerikaanse ANSI ligt denk ik dat UK ISO de beste optie is. Meeste key-setjes op MassDrop bijvoorbeeld hebben wel een UK "child deal". Als je een goedkopere oplossing wil kan je ook altijd eens kijken op AliExpress voor UK Keycaps of zelfs Blanks. Ukkeycaps.co.uk in het oog houden kan ook altijd handig zijn
Aliexpress is misschien wel een goeie optie, maar passen die keys gewoon op elk cherry brown (dus ook mijn logitech) toetsenbord?
Blanks lijkt me niet heel handig, aangezien ik het wel fijn vind om een aantal leestekens te kunnen zien. Of ik heb een verkeerd beeld bij een "blank key"
MassDrop doet aan maar 1 "group-buy" van keycaps per keer, nu is dat net een voor enkele 60% toetsenbord maar er komen vaak ook zeer mooie voorbij (SA Pulse, DSA Granite,...). Ook UKKeycaps heeft een klein maar snel veranderen aanbod.Oelske schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:46:
[...]
Bedankt voor de tip! Op massdrop is het aanbod vrij mager, of zie ik dit verkeerd?
Aliexpress is misschien wel een goeie optie, maar passen die keys gewoon op elk cherry brown (dus ook mijn logitech) toetsenbord?
Blanks lijkt me niet heel handig, aangezien ik het wel fijn vind om een aantal leestekens te kunnen zien. Of ik heb een verkeerd beeld bij een "blank key"
99,99% van de keycaps die je gaat tegenkomen zijn gemaakt voor Cherry MX "stems" en passen dus ook op jouw toetsenbord
Blank betekent inderdaad dat er niets op staat, als je blind typt of wil leren typen is dit altijd fijn.
Nu heb ik even op de sites gekeken die je aangaf en zie bijvoorbeeld deze voorbij komen: https://nl.aliexpress.com...c0-43a3-9a21-73fb0e438f38TechCrazy2180 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:59:
[...]
MassDrop doet aan maar 1 "group-buy" van keycaps per keer, nu is dat net een voor enkele 60% toetsenbord maar er komen vaak ook zeer mooie voorbij (SA Pulse, DSA Granite,...). Ook UKKeycaps heeft een klein maar snel veranderen aanbod.
99,99% van de keycaps die je gaat tegenkomen zijn gemaakt voor Cherry MX "stems" en passen dus ook op jouw toetsenbord
Blank betekent inderdaad dat er niets op staat, als je blind typt of wil leren typen is dit altijd fijn.
Hier zie ik dat het een grote shift bevat aan de linkerkant, waar bij mij nog een kleine shift met een <> toets zit. Zou dat een probleem kunnen worden?
Zo'n heel groot probleem zou dat ook weer niet zijn, maar wel handig om te weten. Het belangrijkste is dat ik snel kan zien waar de tekens zitten die ik minder vaak gebruik, zonder eerst 5 toetsen te moeten proberen.
Ik heb laatst deze besteld (https://nl.aliexpress.com...Version=&categoryId=70802). Ik weet nog niet hoe de kwaliteit is (nog niet binnen), maar ik hou je op de hoogte.Oelske schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:25:
[...]
Nu heb ik even op de sites gekeken die je aangaf en zie bijvoorbeeld deze voorbij komen: https://nl.aliexpress.com...c0-43a3-9a21-73fb0e438f38
Hier zie ik dat het een grote shift bevat aan de linkerkant, waar bij mij nog een kleine shift met een <> toets zit. Zou dat een probleem kunnen worden?
Zo'n heel groot probleem zou dat ook weer niet zijn, maar wel handig om te weten. Het belangrijkste is dat ik snel kan zien waar de tekens zitten die ik minder vaak gebruik, zonder eerst 5 toetsen te moeten proberen.
Deze set zou niet correct passen op jouw toetsenbord aangezien het een ANSI set is en geen ISO. Ook is het ABS set wat niet zo fijn is als PBT.Oelske schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:25:
[...]
Nu heb ik even op de sites gekeken die je aangaf en zie bijvoorbeeld deze voorbij komen: https://nl.aliexpress.com...c0-43a3-9a21-73fb0e438f38
Mooi topic! Toch weer eens getriggert door het mooie frontpage artikel om een mechanisch toetsenbord te overwegen.
Er is bij alternate een actie gaande voor de Logitech G810, maar ik ben bang dat Logitech de kleine linker shift gebruikt en de grote enter: https://www.alternate.nl/.../product/1249570?lk=10194
Er is bij alternate een actie gaande voor de Logitech G810, maar ik ben bang dat Logitech de kleine linker shift gebruikt en de grote enter: https://www.alternate.nl/.../product/1249570?lk=10194
Dat is toch alleen maar fijner. Snap die fixatie op de grote shift niet. Kunnen jullie zo slecht typen?
Is juist een extra key die je weer ingame kan mappen (de slash).
Ik voel me af en toe de enige op de wereld die de ISO layout prefereert boven de ANSI layoutchaoscontrol schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:54:
Dat is toch alleen maar fijner. Snap die fixatie op de grote shift niet. Kunnen jullie zo slecht typen?Is juist een extra key die je weer ingame kan mappen (de slash).
Share and Enjoy!
Nee hoor, ik geef er ook de voorkeur aan. Mijn toetsenbord En ik had nog wat extra wensenGreNade schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:56:
[...]
Ik voel me af en toe de enige op de wereld die de ISO layout prefereert boven de ANSI layout
Mee eens. Een extra key is toch alleen maar handiger?chaoscontrol schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:54:
Dat is toch alleen maar fijner. Snap die fixatie op de grote shift niet. Kunnen jullie zo slecht typen?Is juist een extra key die je weer ingame kan mappen (de slash).
[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 02-11-2016 11:02 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Zal ik m omdraaien? Kun je zo slecht typen dat je een grote enter nodig hebt?chaoscontrol schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:54:
Maar goed, dat is gewoon gewenning. Waarom jezelf iets nieuws aan moeten leren als het ook gewoon op de oude manier kan?
Tenzij jij de enige persoon op aarde bent die de enter hoog indrukt, raak je de enter op beide toetsenborden gewoon op dezelfde plek.Ossi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:02:
[...]
Zal ik m omdraaien? Kun je zo slecht typen dat je een grote enter nodig hebt?
Maar goed, dat is gewoon gewenning. Waarom jezelf iets nieuws aan moeten leren als het ook gewoon op de oude manier kan?
Hey, die persoon ben ik! Althans, ik tik hem in het midden. Maar ik kan dan ook echt niet goed typen.chaoscontrol schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:04:
[...]
Tenzij jij de enige persoon op aarde bent die de enter hoog indrukt, raak je de enter op beide toetsenborden gewoon op dezelfde plek.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik snap niet dat jullie niet kunnen accepteren dat er mensen zijn die anders denken dan jullie 
Jullie willen ISO lay-out, ik wil ANSI lay-out en er zullen mensen zijn die het niet uitmaakt wat ze voor zich hebben
Jullie willen ISO lay-out, ik wil ANSI lay-out en er zullen mensen zijn die het niet uitmaakt wat ze voor zich hebben
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat als je heel eerlijk bent naar jezelf, het jou ook geen kut uitmaakt.Ossi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:16:
Ik snap niet dat jullie niet kunnen accepteren dat er mensen zijn die anders denken dan jullie
Volgens mij kan ik dat prima zelf bepalen en het maakt mij wel degelijk uit. Als ik de linker shift gebruik, dan zit ik aan de rechterkant van de knop. Precies waar de slash zit op ISO lay-out. En nou genoeg over deze discussie.chaoscontrol schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:19:
[...]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat als je heel eerlijk bent naar jezelf, het jou ook geen kut uitmaakt.