Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Die van Grafiti is zo lelijk nog niet.Anoniem: 604128 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:17:
[...]
Dat is inderdaad een optie. Er zijn eventueel ook wel gewoon mooie foampads, totdat je je eigen houten kan maken
Eens kijken of ik die ergens kan opduiken.
Thanks!
Als ik eenmaal klaar ben met verbouwen en mijn nieuwe man-cave heb gebouwd, dan ga ik zeker dit soort dingen maken! Heel vet.
Anoniem: 604128
Nope sorry, ik gebruik sowieso al geen wristwrest. Heb behoorlijke handen en een klein toetsenbordje, dus het gaat prima zo.Da_maniaC schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:28:
[...]
Ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n foam wristpad welke slechts 5 cm diep is in plaats van 10 cm.
Enig idee waar die te vinden zouden zijn? (ik krijg ze niet gevonden).
Ja die grifiti's zijn super strak. Voordeel het is memory foam dus ook nog eens lekker zacht zonder dat ie na een week of 2 gebruik helemaal ingedeukt is.Tsux schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:29:
[...]
Die van Grifiti is zo lelijk nog niet.
Thanks!
Als ik eenmaal klaar ben met verbouwen en mijn nieuwe man-cave heb gebouwd, dan ga ik zeker dit soort dingen maken! Heel vet.
edit: op de website van grifiti staat deze link: https://www.amazon.co.uk/...&rh=i%3Aaps%2Ck%3Agrifiti
Uk moet wel te doen zijn lijkt me.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 15-09-2016 13:33 ]
Ik heb ook een grifiti wristpad gleoof ongeveer dezelfde als gelinkt werd. Is fijn, maar bleef niet heel lang mooi. Je ziet duidelijk waar mijn polsen vaak rusten. Ik zal als ik thuis ben wel een foto maken als ik er aan denk.Tsux schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:29:
[...]
Die van Grafiti is zo lelijk nog niet.
Thanks!

Ik heb em vandaag precies een jaarAnoniem: 604128 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:48:
Hoelang heb je 'm en is ie gaan deuken of zijn het vlekken? Geloof graag dat ie net als de qck mousepads van steelseries wel snel vlekt, materiaal lijkt erop.
Zoals je ziet dus een vlek, de coating is weggezweet ofzo. Het is iets gladder op die plek maar voelt nog steeds niet slecht aan, het ziet er alleen niet meer uit.
[ Voor 35% gewijzigd door Natsu op 15-09-2016 23:01 ]
http://www.wasdkeyboards.com/ - hier kan je ook custom setjes (incl eigen plaatjes) laten maken.Marco1994 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:46:
Even een vraagje, heb een quickfire ultimate pro en die gebruik ik op mijn Mac, ben alleen een tijdje aan het zoeken specifieke mac keycaps, zoals CMD, mission Control, etc. Iemand een idee waar ik deze kan vinden?
https://www.massdrop.com/ heeft ook wel eens mac setjes.
en dan deze enorme lijst van /r/mechanicalkeyboards op reddit; https://www.reddit.com/r/...boards/wiki/keycapsellers
Hoelang heb je 'm en is ie gaan deuken of zijn het vlekken? Geloof graag dat ie net als de qck mousepads van steelseries wel snel vlekt, materiaal lijkt erop.Natsu schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:30:
[...]
Ik heb ook een grifiti wristpad gleoof ongeveer dezelfde als gelinkt werd. Is fijn, maar bleef niet heel lang mooi. Je ziet duidelijk waar mijn polsen vaak rusten. Ik zal als ik thuis ben wel een foto maken als ik er aan denk.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 15-09-2016 15:50 ]
Top dankje, ga het allemaal bekijkenAnoniem: 604128 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:48:
[...]
http://www.wasdkeyboards.com/ - hier kan je ook custom setjes (incl eigen plaatjes) laten maken.
https://www.massdrop.com/ heeft ook wel eens mac setjes.
en dan deze enorme lijst van /r/mechanicalkeyboards op reddit; https://www.reddit.com/r/...boards/wiki/keycapsellers
[...]
Hoelang heb je 'm en is ie gaan deuken of zijn het vlekken? Geloof graag dat ie net als de qck mousepads van steelseries wel snel vlekt, materiaal lijkt erop.
ja dat doen steelseries mousepads ook, echt vervelend.Natsu schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:30:
[...]
Zoals je ziet dus een vlek, de coating is weggezweet ofzo. Het is iets gladder op die plek maar voelt nog steeds niet slecht aan, het ziet er alleen niet meer uit.
Ja naja ach, als tijdelijk iets tot het moment dat ik een betere kan kopen / maken vind ik het best een aardig ding.Natsu schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:30:
[...]
...
[...]
Ik heb em vandaag precies een jaarMaar de vlek begon al wel na een paar maanden, en is in de tijd wel wat erger geworden.
Waar heb jij hem vandaan als ik vragen mag? Ik kan hem zo snel niet vinden (behalve op amazon.uk ofzo).
Bij de mousepads is het wel weer gewoon schoon te maken. Beetje warm water en een sponsje of een afwasborstel. Mss het proberen waard bij die polssteunTsux schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:11:
[...]
Ja naja ach, als tijdelijk iets tot het moment dat ik een betere kan kopen / maken vind ik het best een aardig ding.
Waar heb jij hem vandaan als ik vragen mag? Ik kan hem zo snel niet vinden (behalve op amazon.uk ofzo).
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 16-09-2016 09:50 ]
Hardnekkige vlekken gaan evt erg goed weg met shampooAnoniem: 604128 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:49:
[...]
Bij de mousepads is het wel weer gewoon schoon te maken. Beetje warm water en een sponsje of een afwasborstel. Mss het proberen waard bij die polssteun
Share and Enjoy!
productreview: Ducky Shine 5 (Qwerty US, MX Blue) review door Foritain
Ondanks dat het een 108 keyForitain schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:03:
Interessant voor de mech liefhebbers hoop ikDucky Shine 5 reviewtje online gezet:
productreview: Ducky Shine 5 (Qwerty US, MX Blue) review door Foritain
[afbeelding]
Dank jeAnoniem: 604128 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:04:
[...]
Ondanks dat het een 108 keyis, wat een strak bordje zeg. Leuke review ook, maar dat spreekt zo onderhand wel voor zich.
In welk opzicht zijn die extra knopjes een probleem?
Hoe kleiner het toetsenbordje hoe leukerForitain schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:21:
[...]
Dank je
In welk opzicht zijn die extra knopjes een probleem?Maakt mij niet uit natuurlijk, maar vind het wel leuk dat als ik een tobo review zet waar geen media knoppen op zitten, dat net zo hard wordt aangehaald
108 is voor mij persoonlijk echt niet meer te doen, vind mn quickfire TK al te breed. Ik gebruik een enorme muismat voor CS:GO surfen en kan echt alle ruimte gebruiken vanwege mijn lage sensitivity.
Ah, ik dacht dat je een specifiek bezwaar had tegen die laatste 4 keys (Die het bord dus niet breder maken dan gebruikelijk). Zelf kan ik niet zonder mn numpad, maar voor gamen is TKL inderdaad wel erg lekker.Anoniem: 604128 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:35:
[...]
Hoe kleiner het toetsenbordje hoe leuker![]()
108 is voor mij persoonlijk echt niet meer te doen, vind mn quickfire TK al te breed. Ik gebruik een enorme muismat voor CS:GO surfen en kan echt alle ruimte gebruiken vanwege mijn lage sensitivity.
Ik gebruik nu een keykool 84 en dat formaat is echt het beste voor mij persoonlijk. Ik doe nog wel eens wat typ en programmeer werk, dus de losse home/del en pijltjes zijn wel lekker tov van een pok3r.Foritain schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:38:
[...]
Ah, ik dacht dat je een specifiek bezwaar had tegen die laatste 4 keys (Die het bord dus niet breder maken dan gebruikelijk). Zelf kan ik niet zonder mn numpad, maar voor gamen is TKL inderdaad wel erg lekker.
Ik heb het bij Massdrop gekocht. Heb je dus niks aan als je het snel wilt hebben aangezien er nu geen actieve drop is. En ondanks de vlek ben ik er nog steeds wel blij mee hoor, alleen had ik dit vooraf geweten had ik wellicht iets meer uitgegeven aan een leren polssteun.Tsux schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:11:
Ja naja ach, als tijdelijk iets tot het moment dat ik een betere kan kopen / maken vind ik het best een aardig ding.
Vaak genoeg schoongemaakt dat is het probleem niet, de coating is gewoon weg.Anoniem: 604128 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:49:
Bij de mousepads is het wel weer gewoon schoon te maken. Beetje warm water en een sponsje of een afwasborstel. Mss het proberen waard bij die polssteun
Afgelopen april heb ik de eerste Mechanische toetsenborden meetup van Nederland gehouden. Dit was een groot succes. Cooler Master had ons van de locatie voorzien en kwam op het idee om een tweede meetup te houden tijdens de Reality (dat is een LAN event).
Dus nu ben ik hier, om aan te kondigen dat op 24 september de meetup van start gaat. Om 11 uur begint het en duurt ongeveer tot 3 uur in de Cooler Master booth.
Waarom zou je naar zo'n meetup willen gaan? Om nieuwe borden te proberen, verschillende switches en gewoon praten met andere enthousiastelingen. Gewoon gezellig klooien met toetsenborden en daar kan je ook nog veel ervaringen en contacten halen.
De Reality is een LAN evenement en is niet gratis. Daarom heb ik 5 kaarten geregeld om weg te geven. De kaarten zijn verkrijgbaar op de site en kosten 7,50 per stuk.
Formulier voor de giveaway
Blijft twee dagen open en als je een ticket gewonnen hebt zal ik de winnaars een bericht sturen met de verdere instructies.
Hopelijk tot daar en mochten er nog vragen zijn stel ze vooral!
Cheers,
Joris
Ik ben op zoek naar een goed draadloos mechanisch toetsenbord om te typen. Ik heb momenteel de Drevo Calibur (https://www.amazon.co.uk/...394&sr=8-1&keywords=drevo). Alles aan het toetsenbord bevalt me buiten het fijt dat de Bluetooth controller in dit toetsenbord zeer slecht is.
Ik jullie nog wat goede opties kennen? Ik weet dat Varmillo een goede aanbieding heeft maar die is bijna nergens te vinden (en wanneer dit wel het geval is is hij belachelijk duur). Mijn idee nu is de Rapoo KX te kopen en de switches te wisselen met wat Gateron Blues die ik nog heb liggen. Weet iemand waar ze de KX in een AZERTY layout verkopen?
Heel erg bedankt!
Jan

Meer foto's: http://imgur.com/a/w87gT
[ Voor 12% gewijzigd door addictive op 20-09-2016 18:04 ]
Een goede plek om eens te kijken is op http://store.coolermaster.com/maker-madeTsux schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:35:
Misschien niet helemaal het juiste plekje, maar ik zoek een degelijk wrist rest / polssteun.
Maar dan niet zo'n lelijk ding als dit:
pricewatch: Kensington Foam Keyboard Wristrest Zwart
Ik zoek iets netters, zoals dit:
https://www.massdrop.com/buy/npkc-wooden-wrist-rests
Kent iemand een goede shop in NL die dat verkoopt? Ik wil het best op Massdrop kopen, maar ik geen zin om een maand op dat ding te moeten wachten. De behoefte is groot.
Mooie houten wrist rests gemaakt in nederland, komt in een tenkeyless en een fullsize maat. Wel iets aan de prijzige kant vind ik zelf maarja als je echt iets moois zoekt is het wel een degelijke optie.
Die lijkt hel erg op mijn laatste uitbreiding: Keycool KC71 RGBTechCrazy2180 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:42:
Hallo tweakers,
Ik ben op zoek naar een goed draadloos mechanisch toetsenbord om te typen. Ik heb momenteel de Drevo Calibur (https://www.amazon.co.uk/...394&sr=8-1&keywords=drevo). Alles aan het toetsenbord bevalt me buiten het fijt dat de Bluetooth controller in dit toetsenbord zeer slecht is.
Ik jullie nog wat goede opties kennen? Ik weet dat Varmillo een goede aanbieding heeft maar die is bijna nergens te vinden (en wanneer dit wel het geval is is hij belachelijk duur). Mijn idee nu is de Rapoo KX te kopen en de switches te wisselen met wat Gateron Blues die ik nog heb liggen. Weet iemand waar ze de KX in een AZERTY layout verkopen?
Heel erg bedankt!
Jan
ik vrees dat het onder de motorkap best hetzelfde kan zijn... wat doet je controller slecht en weet je zeker dat het het toetsenbord is en niet de computer?
Bij mij is de controller van de laptop niet heel stabiel, dus soms zit ik even zonder muis en toetsenbord, maar dat lijkt sinds een BIOS update ook beter te gaan.
Thanks! Die was ik nog niet tegengekomen!RaafvanHoute schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:24:
[...]
Een goede plek om eens te kijken is op http://store.coolermaster.com/maker-made
Mooie houten wrist rests gemaakt in nederland, komt in een tenkeyless en een fullsize maat. Wel iets aan de prijzige kant vind ik zelf maarja als je echt iets moois zoekt is het wel een degelijke optie.
Heb zelf al twee jaar een Grifiti, nog geen 25 euro (inc verzenden) via Amazon.co.uk. Ben er blij mee, ziet er nog als nieuw uit. Gebruik hem meestal wel anders: schuin als ondersteuning van linkerarm van elleboog tot en met polsTsux schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:29:
Die van Grafiti is zo lelijk nog niet.
Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 22-09-2016 16:04 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Nee, helaas kan dat alleen met credit card.bigdaddy1993 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:39:
Ik zie mechanische toetsenborden wat goedkoper zijn dan Amazone dan bijvoorbeeld Nederlandse sites, weet iemand of je met paypal op amazon kan betalen. Kan dat niet zien, alvast bedankt
Ongeacht of dat kan, via USA e.d. moet je wel invoerrechten betalen. Kan soms duurder uitvallen dan je denkt.bigdaddy1993 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:39:
Ik zie mechanische toetsenborden wat goedkoper zijn dan Amazone dan bijvoorbeeld Nederlandse sites, weet iemand of je met paypal op amazon kan betalen. Kan dat niet zien, alvast bedankt
voorbeeldje: Ik had op massdrop een muis gekocht van 80euro, 35 dollar op massdrop +15 verzenden. Uiteindelijk nog 17,- invoer moeten betalen en kwam zo maar nauwelijks goedkoper uit, maar moest wel 3 maand wachten.

Ik wist niet dat artisans hier ook bekend waren
Dit is mijn collectie van een week of twee geleden
Te weinig geld voor alle gadgets.
Het is aan te raden om zelf iets meer onderzoek te doen, ipv iedere vraag hier neer te plempenbigdaddy1993 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 05:38:
Weet iemand wat het verschil is tussen https://www.afuture.nl/pr...cr7H4BSaxkyX0vxoCX9fw_wcB en https://www.afuture.nl/pr...d-led-cherry%C2%AE-mx-red zit toch dik 40 euro verschil tussen
Hint: andere switches.
Heb ik ook gedaan, ze zijn beide mx red switches. Verder weet ik er niet van vandaar dat ik het vraagaddictive schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:58:
[...]
Het is aan te raden om zelf iets meer onderzoek te doen, ipv iedere vraag hier neer te plempen![]()
Hint: andere switches.
Nee, alleen in de Strafe zitten MX Red switches.bigdaddy1993 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:31:
[...]
Heb ik ook gedaan, ze zijn beide mx red switches. Verder weet ik er niet van vandaar dat ik het vraag
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Anti-Ghosting, Verlicht, Mechanisch, Cherry MX Red
Dat is toch mx red switches?
edit: Ik zit zelf even wat reviews te lezen en laat nog even deze tip achter. Ondanks dat we Nederlanders zijn, goedkoop is niet altijd de beste oplossing
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 23-09-2016 12:35 ]
Ik lees dat beide MX red switches hebben, is er verder een verschil? Ik zie het namelijk niet, ze zijn alleen anders qua design.
Kwaliteit van de controller, kwaliteit van het PCB, merk, verlichting, mogelijkheden in de software, allemaal dingen die je zo kunt bedenken die anders kunnen zijnbigdaddy1993 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:05:
Ik ben nogal een beginner als het hierop antwoord, vandaar dat ik het even vraag.
Ik lees dat beide MX red switches hebben, is er verder een verschil? Ik zie het namelijk niet, ze zijn alleen anders qua design.
Heb er zin in, tot straks!boers.j.j schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:13:
Hallo Nederlandse toetsenbord fanaten,
Afgelopen april heb ik de eerste Mechanische toetsenborden meetup van Nederland gehouden. Dit was een groot succes. Cooler Master had ons van de locatie voorzien en kwam op het idee om een tweede meetup te houden tijdens de Reality (dat is een LAN event).
Dus nu ben ik hier, om aan te kondigen dat op 24 september de meetup van start gaat. Om 11 uur begint het en duurt ongeveer tot 3 uur in de Cooler Master booth.
Waarom zou je naar zo'n meetup willen gaan? Om nieuwe borden te proberen, verschillende switches en gewoon praten met andere enthousiastelingen. Gewoon gezellig klooien met toetsenborden en daar kan je ook nog veel ervaringen en contacten halen.
De Reality is een LAN evenement en is niet gratis. Daarom heb ik 5 kaarten geregeld om weg te geven. De kaarten zijn verkrijgbaar op de site en kosten 7,50 per stuk.
Formulier voor de giveaway
Blijft twee dagen open en als je een ticket gewonnen hebt zal ik de winnaars een bericht sturen met de verdere instructies.
Hopelijk tot daar en mochten er nog vragen zijn stel ze vooral!
Cheers,
Joris
Ik neem mijn whitefox met zealios mee mocht iemand dat willen uitproberen/bewonderen
Super gave plank man!Natsu schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:23:
[...]
Heb er zin in, tot straks!
Ik neem mijn whitefox met zealios mee mocht iemand dat willen uitproberen/bewonderen
Ik ben enorm benieuwd naar de whitefox met zealios, het is alleen voor mij echt wat te gek qua kilometers.
Overweeg later mijn Magicforce met Outemu black switches te vervangen met een whitefox.
Eigenlijk weet ik niet zo goed of dat handig is, mijn Magicforce gaat in mijn tas voor werk het hele land door en is redelijk licht, de blacks zijn alleen wat aan de zware kant.
Welke zealios heb jij en kan je mij vertellen of dit ook lineaire switches zijn? Ik wil geen clicks (herrie) of tactile bumps (niet mijn ding).
Flinke bak met artisans! Ik kan echt niet wachten om die Jellycap binnen te krijgen als eerste artisanboers.j.j schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:23:
[afbeelding]
Ik wist niet dat artisans hier ook bekend waren
Dit is mijn collectie van een week of twee geleden
Al bij al, vrij goed afgewerkt bordje, keycaps voelen goed en premium aan. Enigste minpuntje bij mijn model is dat de rubberen voetjes op de behuizing niet 100% juist zitten: voet linksonder/rechtsboven is iets hoger of lager, waardoor het toetsenbord dus beweegt.
Oplossing hiervoor is een stuk van het toetsenbord op je muismat zetten of iets onder een voetje steken.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Voor zover ik weet zijn dit exact dezelfde toetsenborden, de Drevo had dan ook iets in de aard van "KEYCOOL71RGB" als Bluetooth naam. Ik ben ook zeker dat het niet aan mijn computer licht aangezien ik al lang een MX Master en Logitech K811 zonder problemen over Bluetooth gebruik. Ik heb het toetsenbord al teruggestuurd, maar voor ik dat deed had ik eens gekeken waar de slechte verbinding kon aan liggen.skoozie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:27:
[...]
Die lijkt hel erg op mijn laatste uitbreiding: Keycool KC71 RGB
ik vrees dat het onder de motorkap best hetzelfde kan zijn... wat doet je controller slecht en weet je zeker dat het het toetsenbord is en niet de computer?
Bij mij is de controller van de laptop niet heel stabiel, dus soms zit ik even zonder muis en toetsenbord, maar dat lijkt sinds een BIOS update ook beter te gaan.
Ik heb het toetsenbord eens opengehaald (https://imgur.com/a/4TodV) en het bleek dat het een BCM20730 gebruikte voor de Bluetooth-verbinding wat zeker geen slechte chip is. Mijn volgende vraag was dus of een andere antenne solderen het probleem zou kunnen oplossen. Voordat ik men ijzer klaarzette stak ik het toetsenbord echter terug in elkaar en keek ik op men Mac of het effektief aan de verbinding lag.
Dit bleek niet het geval te zijn aangezien de dB van de Bluetooth verbinding tussen mijn MacBook Air en het toetsenbord vrijwel perfect waren. Mijn vermoeden is dus dat de fabrikant de chip van het toetsenbord "ge-underclocked" heeft om voor een langere batterij duur te zorgen, wat op eerste zicht onnodig lijkt aangezien de BCM20730 een uiterst zuinige chip is. Ik neem aan dat de RGB verlichting flink wat stroom zoog... Ik zou echter als fabrikant redeneren dat consumenten liever een bruikbaar product hebben dat ze wat meer moeten opladen dan omgekeerd
Man man man, wat is dat desolderen een gedoe; veel van de soldeerpunten waren slecht gedaan, met dikke ballen soldeer erop die bijzonder moeilijk te verwijderen waren. Gelukkig zat er een goede laag vernis over het PCB, dus eventueel uitschieten zorgde niet voor grote problemen. Inmiddels zijn de 60 belangrijkste toetsen vervangen door Gateron Browns en ik moet zeggen, het typt heerlijk!
Hoe dan ook, het bordje is inmiddels af en dit bericht wordt erop getypt; ik heb nog een problemen ondervonden. Volgend projectje; wellicht een afkoppelbare USB-kabel monteren. Iemand enig idee waar ik die adapter kan bestellen?
Welke lay-out wil je?
QWERTY US INT.
Een TKL bordje of in ieder geval iets dat past in een 15 inch laptoptas (60/65% maybe?).
Wil je backlight?
Nee is niet nodig ik ga hem alleen overdag gebruiken. Als het erop zit is het niet erg
Welke MX Switch prefereer je?
Browns, of het nou Gaterons, Kailh of Cherries zijn is niet erg maar in ieder geval iets dat op Browns lijkt.
Wat je is je budget?
Onder de 80 euro. Mag een China board zijn
Wil je macro toetsen?
Nee, niet nodig
Doel van het keyboard?
Ik ga hem voor mijn werk gebruiken. Ik sleur nu elke keer mijn CM Storm Quickfire TK mee maar wil iets lichters en iets wat gemakkelijker mee te nemen is.
Wil wel graag pijltjestoetsen hebben. Wil ik alleen weglaten wanneer het echt niet anders kan.
Wat weet je al?
Hieronder heb ik wat suggesties maar weten jullie misschien nog mooie alternatieven waar ik eens naar kan kijken? Ben benieuwd of ik nog hele obvious bordjes vergeten ben.
Ik heb zelf al een aantal boardjes bekeken maar weet niet precies wat ik nou moet gaan kiezen:
Magiforce, dit is wel een fraai bordje vind ik maar heeft black switches:
https://www.amazon.com/Qi...r=8-3&keywords=magicforce
Lijkt me dezelfde als hierboven maar is dubbel zo duur:
https://www.amazon.com/Me...fRID=58JQ65K0BX7M0MPMWQW3
Een Ajazz AK33 maar heeft geen brown switches:
http://www.geekbuying.com...SE-ME---Black-357808.html
Royal Kludge RK61, kan ik er geen van vinden die brown switches hebben:
https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1427
Vind de Pok3r ook een mooi bordje maar is erg duur op deze site en heeft helaas geen pijltjestoetsen:
https://mechanicalkeyboar...hp?l=product_detail&p=919
De Noppoo Choc mini heeft beschermde toetsen maar is te duur:
https://www.amazon.com/No...fRID=6FVS0HY2N0RB2GYZ9J04
Een Varmilo va87m heeft hele toffe keycaps maar is ook wat te duur
Ik heb dezelfde functie, reis met mijn Magicforce met Outmenu blacks door het hele land en ben er erg over te speken, wel andere keycaps erop gedaan (side printed PBT caps in zwart/rood) en hij is vooral erg licht, pijltjes toetsen en toch compact.lauranvh schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:22:
Ik ben op zoek naar een nieuwe mech om mee te nemen voor mijn werk. Ik ben consultant dus reis veel. Ik hoop dat jullie suggesties voor me hebben om een goede keuze te maken.
Je hebt ze soms ook met Gaterons in allerlei kleuren via massdrop
Blacks zijn zwaar, ik heb er geen last van maar je moet er van houden.
Tada68 is ook een optie denk ik
Magicforce /m Cherry MX:lauranvh schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:22:
Ik ben op zoek naar een nieuwe mech om mee te nemen voor mijn werk. Ik ben consultant dus reis veel. Ik hoop dat jullie suggesties voor me hebben om een goede keuze te maken.
https://www.amazon.de/Key...=8-2&keywords=qisan+brown
Ook nog Gateron Brown versie van te vinden normaal.
Deze heeft ook een redelijke bang/buck ratio:
http://www.banggood.com/A...g-Keyboard-p-1064055.html
Edit: Als er iemand interesse heeft in een volledig zwarte Anne Pro (keys en case, bruine Gaterons, twee maand oud), bij deze eentje in de aanbieding. Voor één of andere reden registreert de spatie niet elke keer dat je drukt, dus soms registreert ie niks, dan weer twee spaties, anders weer eentje. Gok een slechte verbinding (soldering) of een reset nodig. Zelf geen zin om er naar te kijken, dus als iemand een toetsenbordje wil voor 25 excl, bij deze..
[ Voor 24% gewijzigd door Sakke1994 op 27-09-2016 19:52 ]
Het gaat over de aanschaf van een Logitech muis met een unifying verbinding en een nog bestaand draadloos toetsenbord via bluetooth.
Kan ik beide apparaten gelijktijdig naast elkaar blijven gebruiken? De muis met de unifying verbinding en het toetsenbord via bluetooth?
Of gaat dit volledig de mist in. Toetsenbord is namelijk nog goed en van de muis weigeren er 2 knoppen, na ca 10 jaar denk ik. Zal wel geen garantie meer zijn. MX5000 combinatie.
het betrefd geen Mechanisch toetsenbord, maar je kan Bluetooth naast een unifying dongle gebruiken. die 2 gebruiken verschillende protocollen en zitten elkaar niet in de weg. je kan ook een bluetooth muis overwegen.mike123 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:45:
Ik weet niet of dit het juiste forum is, anders mogen jullie mij wel vertellen waar deze vraag wel te stellen als jullie willen.
Het gaat over de aanschaf van een Logitech muis met een unifying verbinding en een nog bestaand draadloos toetsenbord via bluetooth.
Kan ik beide apparaten gelijktijdig naast elkaar blijven gebruiken? De muis met de unifying verbinding en het toetsenbord via bluetooth?
Of gaat dit volledig de mist in. Toetsenbord is namelijk nog goed en van de muis weigeren er 2 knoppen, na ca 10 jaar denk ik. Zal wel geen garantie meer zijn. MX5000 combinatie.
Ik heb wel interesseSakke1994 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:04:
[...]
Edit: Als er iemand interesse heeft in een volledig zwarte Anne Pro (keys en case, bruine Gaterons, twee maand oud), bij deze eentje in de aanbieding. Voor één of andere reden registreert de spatie niet elke keer dat je drukt, dus soms registreert ie niks, dan weer twee spaties, anders weer eentje. Gok een slechte verbinding (soldering) of een reset nodig. Zelf geen zin om er naar te kijken, dus als iemand een toetsenbordje wil voor 25 excl, bij deze..
Sakke1994 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:04:
[...]
Magicforce /m Cherry MX:
https://www.amazon.de/Key...=8-2&keywords=qisan+brown
Ook nog Gateron Brown versie van te vinden normaal.
Deze heeft ook een redelijke bang/buck ratio:
http://www.banggood.com/A...g-Keyboard-p-1064055.html
Bedankt voor de reacties.R3m3d7 schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:49:
[...]
Ik heb dezelfde functie, reis met mijn Magicforce met Outmenu blacks door het hele land en ben er erg over te speken, wel andere keycaps erop gedaan (side printed PBT caps in zwart/rood) en hij is vooral erg licht, pijltjes toetsen en toch compact.
Je hebt ze soms ook met Gaterons in allerlei kleuren via massdrop
Blacks zijn zwaar, ik heb er geen last van maar je moet er van houden.
Tada68 is ook een optie denk ik
Ik denk dat ik voor de Magicforce uit Duitsland ga. Helaas heb ik geen CreditCard dus dat moet ik even via via regelen.
**Edit: Ik ben nu even aan het vergelijken tussen de Gateron Brown en Cherry Brown. Scheelt maar een tientje qua prijs maar ze verschillen blijkbaar weinig. Zijn allebei te koop via Amazon.
[ Voor 7% gewijzigd door lauranvh op 28-09-2016 12:39 ]
Ik kan je deze keycaps aanbevelen mocht je willen upgraden en niet teveel geld willen uitgeven:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.D0o3HT
prima spul voor een leuke prijs en je merkt echt meteen het verschil, met PBT krijg je geen glimmende (vettig voelende) plekken waar je op je toetsen drukt want dat heb je met de standaard ABS keycaps op die Magicforce binnen een week of wat.
[ Voor 8% gewijzigd door R3m3d7 op 28-09-2016 13:27 ]
Sorry voor de verkeerde groep. Dank je voor de reaktie.skoozie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:50:
[...]
het betrefd geen Mechanisch toetsenbord, maar je kan Bluetooth naast een unifying dongle gebruiken. die 2 gebruiken verschillende protocollen en zitten elkaar niet in de weg. je kan ook een bluetooth muis overwegen.
De bleutooth muizen die ik tegenkom zijn te klein en ik mis een paar knoppen die ik veel gebruik (gewenning natuurlijk)
Dank je.
Qwerty 1tje met grote schift en backspace
Wil je met of zonder numpad?
met numpad
Wil je backlight?
Ja, en ik wel de verlichting per toets aan kunnen zetten. (Bijv. Alleen WASD en de nummers.)
RGB of 1 kleur maakt niet zoveel uit.
Ik wil graag de brown switch
Wat je is je budget?
ik zit te kijken van onder 100 euro. Maar waar ik niet uit kom is een goedkoop bordje daadwerkelijk slechter waarin merk je het verschil?
Wil je macro toetsen?
Nooit gehad. Mis ze niet, maar zijn misschien handig.
Doel van het keyboard?
Vooral game en mn meissie moet er veel op typen voor school.
Wat weet je al?
Ik zit nog te twijfelen of het wel de 100 euro waard is. Aangezien ik vooral over comfort en reactietijd lees als grote verschillen. Maar Sharkoon heeft de SGK1 op de markt die kost 70 euro terwijl de division X40 bijna 2 keer zo duur is en na genoeg het zelfde (wel een stuk mooier is).
Anoniem: 530010
Voor zover ik weet is het best moeilijk beschikbaar vanuit nederland. Een redelijk idee is mechmarket op reddit in de gaten houden, mensen uit europa zetten daar over het algemeen custom keycaps op.Anoniem: 530010 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:26:
Ik ben helemaal in de wereld van mechanische toetsenborden gedoken, een ware openbaring. Ik ben er ook zeer tevreden mee, maar heb een vraag aan de gebruikers met wat meer ervaring. Waar kan je vanuit Nederland het beste custom keycaps (prints, kleuren etc) bestellen, met redelijke kwaliteit?
Anoniem: 653952
Het is een Samsung / Novell.
Op google is er gewoon niets te vinden over dit toetsenbord maar na mijn mening is dit echt het beste plankje die er is.
Dat deze oud is is mij wel duidelijk want er zit nog wel een XT/AT switch aan de onderkant en heeft ook een grote din plug die ik met een verloop naar een usb verloop heb gekoppeld.
Enige nadeel is dat dit toetsenbord even veel herrie maakt als een Model-m, terwijl dit echt normale switches zijn.
Een paar maanden geleden heb ik een Unicomp toetsenbord gekocht maar na een weekje heb ik toch dit toetsenbord weer aan mijn PC gehangen.
Is er iemand bekend met dit toetsenbord?

Switch

Verloop kabel met usb interface

Volgens mij is dat de EAT-1010 maar dan gerebrand!
Anoniem: 653952
Volgens mij heb je inderdaad gelijk dat dit het toetsenbord is.MiliaanR schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:05:
[...]
Volgens mij is dat de EAT-1010 maar dan gerebrand!
Zijn deze zo zeldzaam dan? het is gewoon een super goed toetsenbord dus ik snap niet waarom deze dan zo 'relatief' onbekend zijn, ik zou er best nog wel een van willen hebben als reserve.
Anoniem: 575877
Ik heb redelijk veel informatie opgezocht betreffende de verschillende soorten switches en denk dat MX Blue of Green me het beste zullen dienen. Echter wil ik wel eerst de verschillende soorten switches proberen voordat ik mijn toetsenbord aanschaf.
Mijn vraag is bij welke winkel in Arnhem ik het best terecht kan voor het proberen van de verschillende soorten switches. Ik woon zelf niet in Arnhem en ken daarom niet alle winkels. Het eerste wat mij te binnen schiet is de Mediamarkt, maar aangezien dit geen gespecialiseerde zaak is weet ik niet of zij de goede switches hebben. Heeft iemand ervaring met winkels in/nabij Arnhem waar ik MX switches kan testen?
Geen ervaring met winkels, woon zelf een stad naar boven. Maar wat je wel kan doen is een switch tester kopen. Ook hoorde ik hier iets over een meetup, misschien eindje rijden maar daar zijn vast pok3rs met alle mx switches en vele andere bordjesAnoniem: 575877 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:32:
Ik ben van plan binnenkort mijn eerste mechanische toetsenbord te kopen en ben van plan de pok3r te halen. Ik wil namelijk een programmeerbaar 60% toetsenbord waarbij ik dingen zoals de caps, control, backslash en backspace kan wisselen. Hiervoor leek de pok3r mij de beste keus.
Ik heb redelijk veel informatie opgezocht betreffende de verschillende soorten switches en denk dat MX Blue of Green me het beste zullen dienen. Echter wil ik wel eerst de verschillende soorten switches proberen voordat ik mijn toetsenbord aanschaf.
Mijn vraag is bij welke winkel in Arnhem ik het best terecht kan voor het proberen van de verschillende soorten switches. Ik woon zelf niet in Arnhem en ken daarom niet alle winkels. Het eerste wat mij te binnen schiet is de Mediamarkt, maar aangezien dit geen gespecialiseerde zaak is weet ik niet of zij de goede switches hebben. Heeft iemand ervaring met winkels in/nabij Arnhem waar ik MX switches kan testen?
Wellicht is dit een optie?Anoniem: 575877 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:32:
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Anoniem: 575877
Dit zou inderdaad een goed alternatief zijn. Ik ga binnenkort sowieso langs de Mediamarkt als er geen andere winkels worden aanbevolen. Als ik daar niet kan vinden wat ik zoek ga ik de sampler gewoon bestellen.
ty
Ik zou jezelf het ritje MM besparen.Anoniem: 575877 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:00:
[...]
Ik ga binnenkort sowieso langs de Mediamarkt als er geen andere winkels worden aanbevolen.
Mechanisch toetsenbord? Cherry MX switches?!
Ik ben toch niet gek!

[ Voor 15% gewijzigd door Jorruchie op 05-10-2016 16:14 ]
Net in de media markt even rondgekeken, maar daar hadden ze enkel toetsenborden met de Cherry MX Red (Steelseris apex m500) of switches van andere merken (Logitech G910, Razer blackwidow Chroma & Steelseries apex m800). De MX red vond ik best fijn maar gaven niet genoeg feedback. Aangezien ik denk dat ik me ga irriteren aan het geluid van de blauwe ben ik dus maar voor bruin gegaan. Blijft een gokje natuurlijk, maar verwacht dat ik deze wel fijn vind.
is dit met een reset ofzoiets te fixen of heb ik een rot exemplaar en kan ik terug naar de winkel?
of kan het er nog mee te maken hebben dat hij aan een mac pro hangt ipv pc?
/edit: als ik google mag geloven komt dit probleem wel eens vaker voor... terug naar de winkel.
[ Voor 12% gewijzigd door pblom op 06-10-2016 18:26 ]
Wat wel raar is dat er op de capslock knop een puntje zit wat op zou kunnen lichten als capslock is geactiveerd. Deze licht echter niet op, maar wel een ledje naast het numlock ledje (boven het numpad). Omdat de toetsen best hoog zijn is dus niet echt goed te zien of capslock nu aan of uit staat. Heb op youtube al wel een mod gevonden hoe je toch het capslock ledje kan activeren. Voorlopig ga ik dat nog niet doen, maar misschien wel in de toekomst.
Al met al, erg tevreden over mijn eerste mechanische toetsenbord.
Mooi Brammel, geniet ervan.[b][message=48633431,noline]
Al met al, erg tevreden over mijn eerste mechanische toetsenbord.
Daar begint het al: ik ben Belgische AZERTY gewend. Ik ga het toetsenbord gebruiken met mijn macbook, dus als het mogelijk is om een Command en een Option-key te hebben, nog beter.
Daarnaast gebruik ik vaak mijn numpad, dus dat is ook een vereiste.
Wil je backlight?
Dat is niet per sé nodig.
Niet-clicky, dus brown? Ik wil graag dat het indrukken van toetsen niet al te veel kracht nodig heeft, dat is waar ik mij aan mijn huidige externe keyboard aan stoor. Die toetsen blijven soms wat steken en heb je dus wat fors nodig om ze naar beneden te duwen
Wat je is je budget?
Ik had iets van een €100 in gedachten, maar aan de pricewatch te zien is dat niet erg realistisch?
Wil je macro toetsen?
Nee.
Doel van het keyboard?
Ik ben developer van beroep, dus voornamelijk veel tikken en typen. Niet gamen.
Overige eisen
Ik hou erg van simpel design. Wat ik absoluut haat zijn schreeuwerige gamingkeyboards. Dus alles wat rood licht geeft en kinderachtige lettertypes heeft valt al af
Wat ik tot hiertoe gevonden heb
... het klinkt stom, maar niets. Alle Belgische AZERTY toetsenborden in de Pricewatch vallen in de schreeuwerige gaming-categorie (Corsair K70 Gaming, Logitech G710, Asus STRIX, ...).
Ook een DAS keyboard lijkt mij wel interessant maar ook die vind ik nergens in AZERTY terug.
Is het enige wat ik kan doen een QWERTY bord kopen, en dan ergens azerty keycaps zien te krijgen?
Android developer & dürüm-liefhebber
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch, bijvoorbeeld? Waarom zou je nieuwe keycaps kiezen als je ook gewoon de q, z, a en w kunt omwisselen? Hm, ik zie net dat er aan de layout toch wat meer verschillend is dan ik dachtMavamaarten schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:03:
Welke lay-out wil je?
Daar begint het al: ik ben Belgische AZERTY gewend. Ik ga het toetsenbord gebruiken met mijn macbook, dus als het mogelijk is om een Command en een Option-key te hebben, nog beter.
Daarnaast gebruik ik vaak mijn numpad, dus dat is ook een vereiste.
Wil je backlight?
Dat is niet per sé nodig.
Niet-clicky, dus brown? Ik wil graag dat het indrukken van toetsen niet al te veel kracht nodig heeft, dat is waar ik mij aan mijn huidige externe keyboard aan stoor. Die toetsen blijven soms wat steken en heb je dus wat fors nodig om ze naar beneden te duwen. Clicky lijkt mij niets voor mij te zijn.
Wat je is je budget?
Ik had iets van een €100 in gedachten, maar aan de pricewatch te zien is dat niet erg realistisch?
Wil je macro toetsen?
Nee.
Doel van het keyboard?
Ik ben developer van beroep, dus voornamelijk veel tikken en typen. Niet gamen.
Overige eisen
Ik hou erg van simpel design. Wat ik absoluut haat zijn schreeuwerige gamingkeyboards. Dus alles wat rood licht geeft en kinderachtige lettertypes heeft valt al af
Wat ik tot hiertoe gevonden heb
... het klinkt stom, maar niets. Alle Belgische AZERTY toetsenborden in de Pricewatch vallen in de schreeuwerige gaming-categorie (Corsair K70 Gaming, Logitech G710, Asus STRIX, ...).
Ook een DAS keyboard lijkt mij wel interessant maar ook die vind ik nergens in AZERTY terug.
Is het enige wat ik kan doen een QWERTY bord kopen, en dan ergens azerty keycaps zien te krijgen?
De hoogte van de toetsen zijn per rij ook net iets anders.Esumontere schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:55:
[...]
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch, bijvoorbeeld? Waarom zou je nieuwe keycaps kiezen als je ook gewoon de q, z, a en w kunt omwisselen? Hm, ik zie net dat er aan de layout toch wat meer verschillend is dan ik dacht
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik snap je probleem. Wellicht is de Logitech G610 Orion een redelijk compromis?Mavamaarten schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:03:
Welke lay-out wil je?
Daar begint het al: ik ben Belgische AZERTY gewend.
Overige eisen
[ Voor 22% gewijzigd door Jorruchie op 07-10-2016 22:04 ]
Je kan makkelijk in OSX Windows en Alt omwisselen, waardoor je dus de keycaps ook zou kunnen wisselen en exact dezelfde layout hebt als op een Mac toetsenbord, bij instellingen -> toetsenbord en dan kan je dit instellen. Zo kan je ook Alt/Ctrl/FN/Win omwisselen.
Overigens is de overstap Azerty -> Qwerty niet zo lastig, heb dit zelf ook een aantal jaar geleden gedaan en er zijn alleen maar voordelen aan Qwerty. Het feit dat je er niet zo makkelijk Frans op zou kunnen typen is ook BS, je hebt gewoon niet meer de specifieke Franse karakters op je toetsenbord staan.
Dat ik de toetsen kan omwisselen wist ik, maar het zou gewoon nice zijn moest er in plaats van een windowslogo een command-toets zijn. Maar zo te zien is dat niet echt een optie zonder custom keycaps.Sakke1994 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:58:
[...]
Je kan makkelijk in OSX Windows en Alt omwisselen, waardoor je dus de keycaps ook zou kunnen wisselen en exact dezelfde layout hebt als op een Mac toetsenbord, bij instellingen -> toetsenbord en dan kan je dit instellen. Zo kan je ook Alt/Ctrl/FN/Win omwisselen.
Overigens is de overstap Azerty -> Qwerty niet zo lastig, heb dit zelf ook een aantal jaar geleden gedaan en er zijn alleen maar voordelen aan Qwerty. Het feit dat je er niet zo makkelijk Frans op zou kunnen typen is ook BS, je hebt gewoon niet meer de specifieke Franse karakters op je toetsenbord staan.
Goh ik geloof best dat de overstap AZERTY - QWERTY gemakkelijk is, maar op het werk gebruiken we azerty en ook mijn macbook zelf heeft een azerty keyboard. Vooral het constant wisselen lijkt mij vervelend, niet per sé het wennen aan qwerty.
De Logitech g610 ziet er wel echt interessant uit, maar voor zover ik kan zien is dat franse azerty en is er geen Belgische variant? Bleh. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik toch naar qwerty neig, maar ik wil geen beslissing nemen waar ik spijt van ga krijgen. Het blijft uiteindelijk wel wat geld dat je uitgeeft aan "maar" een toetsenbord.
Het interessantste dat ik tot hiertoe ben tegengekomen is het WASD v2 keyboard, daar kan ik alles krijgen wat ik wil (Belgische AZERTY, mac toetsen, ...) maar het totaal prijskaartje is niet mals, en dan heb je de importkosten er nog niet bij

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Als je echt de Command-keycap wilt dan zal dat inderdaad met een nieuwe set keycaps moeten.Mavamaarten schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:55:
[...]
Dat ik de toetsen kan omwisselen wist ik, maar het zou gewoon nice zijn moest er in plaats van een windowslogo een command-toets zijn. Maar zo te zien is dat niet echt een optie zonder custom keycaps.
Goh ik geloof best dat de overstap AZERTY - QWERTY gemakkelijk is, maar op het werk gebruiken we azerty en ook mijn macbook zelf heeft een azerty keyboard. Vooral het constant wisselen lijkt mij vervelend, niet per sé het wennen aan qwerty.
De Logitech g610 ziet er wel echt interessant uit, maar voor zover ik kan zien is dat franse azerty en is er geen Belgische variant? Bleh. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik toch naar qwerty neig, maar ik wil geen beslissing nemen waar ik spijt van ga krijgen. Het blijft uiteindelijk wel wat geld dat je uitgeeft aan "maar" een toetsenbord.
Het interessantste dat ik tot hiertoe ben tegengekomen is het WASD v2 keyboard, daar kan ik alles krijgen wat ik wil (Belgische AZERTY, mac toetsen, ...) maar het totaal prijskaartje is niet mals, en dan heb je de importkosten er nog niet bij
Mogelijk is het een optie om bijvoorbeeld naar een Magicforce 68 te kijken? Met Gateron switches voor 60 euro op Amazon te vinden en er dan eentje voor thuis en op het werk?
Dan kan je in een verder stadium nog altijd een losse keycap set erbij kopen of een bord vervangen.
Eventueel is dit een oplossing: http://www.wasdkeyboards....-mx-keycaps-set-of-2.html
Maar dan ga je natuurlijk één/twee keycap(s) hebben die wat uit de boot vallen met de rest van je keys.
Die Magicforce heeft geen numpad en dat vind ik wel echt een vereiste. Ik typ geregeld IP-adressen en getallen, dus zo'n compact bordje gaat het niet worden. Maar bedankt voor de suggestie!Sakke1994 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:24:
[...]
Als je echt de Command-keycap wilt dan zal dat inderdaad met een nieuwe set keycaps moeten.
Mogelijk is het een optie om bijvoorbeeld naar een Magicforce 68 te kijken? Met Gateron switches voor 60 euro op Amazon te vinden en er dan eentje voor thuis en op het werk?
Dan kan je in een verder stadium nog altijd een losse keycap set erbij kopen of een bord vervangen.
Eventueel is dit een oplossing: http://www.wasdkeyboards....-mx-keycaps-set-of-2.html
Maar dan ga je natuurlijk één/twee keycap(s) hebben die wat uit de boot vallen met de rest van je keys.
Ik denk dat ik voor de CM Storm Masterkeys Pro L ga. Die voldoet aan mijn eisen: MX Browns, Belgische AZERTY, en niet al te lelijk als je de LED's op wit instelt. Hij zit wel een beetje boven budget maar tja, met mijn eisen is er geen andere geschikte kandidaat denk ik
Binnenkort wil ik ook een coole set keycaps. Vooral die vintage-achtige (DSA, heet dat denk ik?) keys zijn
EDIT: CM Storm is besteld!
https://www.massdrop.com/...board-kit?mode=guest_open

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Verdorie wat een mooi bordje.botoo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:15:
Hele fraaie massdrop (en helemaal als er 100 buyers zijn).
https://www.massdrop.com/...board-kit?mode=guest_open
[afbeelding]
Ik heb net een magicforce gehaald dus ik zit even gebakken.
Kan je hier invullen. http://www.invoercalculator.be/Toelly schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:13:
Hallo, ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord en de WASD keryboards spreken mij wel aan. Heeft iemand toevallig ervaringen met het shippen naar België? Volgens de website zou de shipping + tax ongeveer $40 zijn. Klopt dit, of ga ik daarna nog een extra rekening krijgen met douane kosten oid?
Het zal geen goedkoop toetsenbord zijn dus er zal nog wel een bedrag bij komen.
Ik weet niet hoe het in België zit maar in Nederland kan je mazzel hebben en wordt ie er niet uitgepikt voor berekening van invoerrechten.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Geïnspireerd door de komende winter heb ik een keycap set gemaakt: "Frost DSA". Feedback is altijd welkom! Voor de geïnteresseerden, er is een GeekHack thread
https://geekhack.org/inde...216.msg2282185#msg2282185
Hier is de volledige set op dit moment, er zijn nog veel verbeteringen nodig:
http://imgur.com/a/I0uOV
En een paar renders:

Jan
Pfoe, lekker setje!TechCrazy2180 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:58:
Hey Tweakers,
Geïnspireerd door de komende winter heb ik een keycap set gemaakt: "Frost DSA". Feedback is altijd welkom! Voor de geïnteresseerden, er is een GeekHack thread:
https://geekhack.org/inde...216.msg2282185#msg2282185
Hier is de volledige set op dit moment, er zijn nog veel verbeteringen nodig:
http://imgur.com/a/I0uOV
En een paar renders:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jan
Bedankt! Ik plan om het door iets als Massdrop (200 stemmen nodig) of PimpMyKeyboard (100 stemmen nodig) te verkopen, maar als er genoeg interesse is kan ik er een paar zelf verkopen zodat mensen uit België/Nederland geen importkosten moeten betalen.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ja ABS is echt een no-go.MiBe schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:31:
Wordt het een PBT of een ABS setje? Indien thick PBT heb ik mogelijk interesse.
Ik heb een mailtje gedaan naar Signature Plastics (hét bedrijf om custom setjes te laten maken) maar ik heb ergens gelezen dat ze geen doubleshot kunnen doen met PBT wanneer de letter lichter is dan de toets zelf, dit is voor de modifiers in mijn set dus het geval. Ik vroeg me altijd al af waarom al die "premium" sets van op MassDrop die nu voor +€200 verkocht worden (Pulse, 1976,...) ABS warenMiBe schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:31:
Wordt het een PBT of een ABS setje? Indien thick PBT heb ik mogelijk interesse.
Ik gok dat voor de standaard TKL kit je inderdaad ergens in die range gaat zitten. Zoals ik eerder al zij plan ik bij interesse wel zelf een paar setjes naar mij te laten komen. Dit bespaart sowieso op verzending, ik weet niet of dat ook voor importkosten hetzelfde is. Ik zal ze waarschijnlijk sowieso moeten betalen maar ik kan ze normaal dan wel aan productieprijs naar hier laten komen. Hierdoor betaal ik minder importkosten en kan ik ze hier gewoon zonder winst verkopenskoozie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:48:
En wat zou de prijs zijn als je zo iets zou bestellen, meestal vind ik die Massdrop setjes wel leuk, maar als ze 50 tot 100 euro zijn en je dan nog 20 euro verzendkosten betaald en dan nog 21% BTW vind ik het wel te duur worden.
Heb toch echt meerdere doubleshot PBT setjes liggen waarbij de letters lichter zijn dan de toets zelf..TechCrazy2180 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:30:
[...]
Ik heb een mailtje gedaan naar Signature Plastics (hét bedrijf om custom setjes te laten maken) maar ik heb ergens gelezen dat ze geen doubleshot kunnen doen met PBT wanneer de letter lichter is dan de toets zelf, dit is voor de modifiers in mijn set dus het geval. Ik vroeg me altijd al af waarom al die "premium" sets van op MassDrop die nu voor +€200 verkocht worden (Pulse, 1976,...) ABS waren
Van Signature Plastics?MiBe schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:44:
[...]
Heb toch echt meerdere doubleshot PBT setjes liggen waarbij de letters lichter zijn dan de toets zelf..
Zo dacht ik eerst ook maar veel mensen lijken geen problemen te hebben met de kwaliteit van ABS van SP (het is bij wijze van spreke moeilijk om iemand te vinden die geen ABS set van SP gebruikt op r/mechanicalkeyboards).MiBe schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:59:
Nee dat niet, ik dacht dat je bedoelde dat ze beweerden dat het niet mogelijk was. Wel jammer, want ABS zou de set voor mij direct oninteressant maken