• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:43

Esumontere

Floep, banaan.

ViNyL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Heb jij deze al binnen? Ben op zoek naar een goedkoop instap bord om het eens uit te proberen en dit lijkt me prima!
Ik heb hem inmiddels teruggestuurd en (via een ontzettende omweg) is een refund goedgekeurd. Kennelijk zijn die Switchmaster switches redelijk matig, want na anderhalve maand gebruik was er al 1 kapot (en begon een tweede ook te haperen...).

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:57

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Esumontere schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:54:
[...]

Ik heb hem inmiddels teruggestuurd en (via een ontzettende omweg) is een refund goedgekeurd. Kennelijk zijn die Switchmaster switches redelijk matig, want na anderhalve maand gebruik was er al 1 kapot (en begon een tweede ook te haperen...).
Noem ze maar gerust slecht, die switches. :)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 21:01

jubeth

%^)

Afbeeldingslocatie: https://jult.net/images/20160825_121927_cr.jpg
Kent iemand hier een keyboard met deze layout, vooral de Enter-key dus, en | \ positie is anders.

Dit hier is een Toshiba keyboard dat na bijna 20 jaar (intensief) gebruik nog steeds 100% werkt, de tactile respons is geweldig van dit ding. En ik ben vergroeid met de layout, maar het ziet er wat ouderwets uit, dus ik zou graag upgraden naar iets visueel aantrekkelijkers, maar wel met dezelfde eigenschappen.
Wireless niet nodig. Heeft een PS2 stekker, maar dat hoeft uiteraard ook niet echt meer.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die layout staat gewoon in de TS vermeld. Het is de door vele verafschuwde ISO layout. Neem een standaard Logitech kreng en je hebt die layout al.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jubeth

jubeth

%^)

Hero of Time schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:09:
Die layout staat gewoon in de TS vermeld. Het is de door vele verafschuwde ISO layout. Neem een standaard Logitech kreng en je hebt die layout al.
Goed gekeken? Want nee, dat is niet dezelfde.
MiBe schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:34:
[...]

Zelf heb ik Kailh redelijk onderaan mijn voorkeurslijstje staan wat betreft Cherry MX clones. Tijd voor een nieuwe 'Guess the Keyboard' dan maar, ook <70 euro en Gateron switches _/-\o_

[afbeelding]

Hint: Hij is al eerder in dit topic gepasseerd :+
Kan mn ogen nauwelijks open houden. Een. uh.. kerstboom? :D

Kailh, tja. Zolang het resultaat veel goedkoper is is het lastig om ze niet te overwegen. De bruine bevallen iig prima. Nogmaals: benieuwd hoe blue het doet.

Afbeeldingslocatie: http://www.techtesters.eu/pic/CMMASTERKEYSWLED/x1.JPG

Omdat het kan, en omdat het een mooie foto is :D white LED CM Masterkeys. Prijsverschil met RGB komt neer op 35 euro. Ik twijfel nog of ik dat veel geld vind, of relatief bescheiden gezien wat mensen uitgeven aan andere extras :D

Review nu up: productreview: Cooler Master MasterKeys Pro L White LED Brown Switch review d...

[ Voor 13% gewijzigd door Foritain op 26-08-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jubeth schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:34:
[...]

Goed gekeken? Want nee, dat is niet dezelfde.
Vertel dan eens wat er niet hetzelfde aan is. Ik zie een standaard Qwerty toetsenbord met hoge enter en smalle linker shift. dat is ISO layout, terwijl een lage enter en brede shift ANSI is. Zie ook https://deskthority.net/wiki/ANSI_vs_ISO. Dus, zeg het maar, als het geen ISO is, wat denk jij dan dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Foritain schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:44:
[...]

Kailh, tja. Zolang het resultaat veel goedkoper is is het lastig om ze niet te overwegen. De bruine bevallen iig prima. Nogmaals: benieuwd hoe blue het doet.

[afbeelding]

Omdat het kan, en omdat het een mooie foto is :D white LED CM Masterkeys. Prijsverschil met RGB komt neer op 35 euro. Ik twijfel nog of ik dat veel geld vind, of relatief bescheiden gezien wat mensen uitgeven aan andere extras :D

Review nu up: productreview: Cooler Master MasterKeys Pro L White LED Brown Switch review d...
Wat is hier nou, behalve de verlichting, anders aan dan een Quickfire XT, wat het verschil van ~25 euro goedmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blastR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 06:40
jubeth schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:30:
[afbeelding]
Kent iemand hier een keyboard met deze layout, vooral de Enter-key dus, en | \ positie is anders.

Dit hier is een Toshiba keyboard dat nu, na bijna 20 jaar (intensief) gebruik, nog steeds 100% werkt, de tactile respons is geweldig van dit ding. En ik ben vergroeid met de layout, maar het ding ziet er wat ouderwets uit, dus ik zou graag upgraden naar iets visueel aantrekkelijkers, maar wel met dezelfde eigenschappen.
Wireless niet nodig. Heeft een PS2 stekker, maar dat hoeft uiteraard ook niet echt meer.
Corsair k70

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esumontere schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Wat is hier nou, behalve de verlichting, anders aan dan een Quickfire XT, wat het verschil van ~25 euro goedmaakt?
Verlichting is een stukje beter inderdaad. Design m.i. ook net even wat strakker, maar om dat meteen 25 euro te noemen....

Grote verschil zit naar mijn weten in de huidige dollar koers, terwijl de QF's in het kanaal grotendeels (veel) eerder ingekochte stock is. Dat zie je bijna altijd met tech: dat shops een marge pakken op wat het heeft gekost, niet zo zeer kijkende naar wat de inkoop van een nieuw product kost. Producten die bijv al uitverkocht waren (voorbeeld: Trigger-Z) zie je nu ook niet/nauwelijks, of eveneens voor ~20% hoger te koop. Rapid-i is nu ook 100 (was bij vlagen 80) om nog maar een voorbeeld te noemen, en dan is 10 euro meer voor deze niet gek.

Zoals ik in de conclusie ook schreef: koopjesjagers kunnen zeker hun slag slaan met aanbiedingen e.d. maar ik verwact niet dat we iets QF achtigs voor 80 euro zullen zien, niet met Cherry MX iig en niet van CM.

Wil niet zeggen dat het ergens een beetje jammer is dat CM voorheen veel alternatieven hadden die merkbaar goedkoper waren maar eigenlijk toch gewoon erg goed. Wat prijs betreft zitten ze anno 2016 een stuk dichter op de andere Gaming-A-merk concurrenten, terwijl er aan de onderkant een mega aanbod aan budget mechs is bijgekomen, veelal dankzij Kailh en andere budget switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Dat doen ze nu met alle peripherals, die nieuwe muis van logitech is ook meteen 80euro, terwijl er niks bijzonders aan is dat 'ie nou persée zo duur moet zijn. Maar aangezien mensen er toch voor betalen, wat let ze er niet meer voor te vragen :/ Ook ergens 'pro' en 'rgb' op plakken is makkelijk een tientje of wat extra vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Foritain schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:03:

Zoals ik in de conclusie ook schreef: koopjesjagers kunnen zeker hun slag slaan met aanbiedingen e.d. maar ik verwact niet dat we iets QF achtigs voor 80 euro zullen zien, niet met Cherry MX iig en niet van CM.
Momenteel kost de QuickFire XT met Cherry MX brown 82 euro.
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esumontere schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Momenteel kost de QuickFire XT met Cherry MX brown 82 euro.
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch
90 eur bij prijsvechters. Si levert hem zo te zien niet, nul bij leverancier iig. Vind 20 euro niet zo gek veel verschil voor backlight, maar anderzijds een prima besparing natuurlijk als je er niet om geeft. Zojuist ook even nagevraagd, en vooralsnog zou die XT ook nog wel leverbaar moeten blijven. Ik heb geen inzicht in hun productprogramma, maar wellicht dat ze nog met een MasterAlternatief komen zonder backlight o.i.d. Vermoed dat er best wel vraag is naar -nog- eenvoudiger (aka, geen LED).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foritain schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:44:
[...]

Komt het wel op neer ja :P Het is een Obins Anne Pro, mechanisch 60% bordje met Bluetooth :)

Het is inderdaad absoluut niet verkeerd dat die patenten van Cherry op de MX-switches verlopen zijn, meer concurrentie is alleen maar gunstig. Er komen ook steeds betere clones maar vind Kailh nog altijd één van de mindere, al komt dat standpunt voort uit mijn ervaringen met Red en Blue en de Razer switches (Orange & Green). Voor ongeveer hetzelfde geld heb je Gateron switches die ik qua aanslag misschien nog wel beter vind dan echte Cherry's. Outemu's bordjes zijn doorgaans zelfs nog iets goedkoper dan Kailh's en voelen in mijn optiek beter aan. Over de Zealio's hoor ik ook goede verhalen, daar heb ik helaas geen ervaring mee.
Foritain schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:03:
[...]
Wil niet zeggen dat het ergens een beetje jammer is dat CM voorheen veel alternatieven hadden die merkbaar goedkoper waren maar eigenlijk toch gewoon erg goed. Wat prijs betreft zitten ze anno 2016 een stuk dichter op de andere Gaming-A-merk concurrenten.
Precies dat. Penetration pricing.

[ Voor 16% gewijzigd door MiBe op 26-08-2016 15:42 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Hero of Time schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Vertel dan eens wat er niet hetzelfde aan is. Ik zie een standaard Qwerty toetsenbord met hoge enter en smalle linker shift. dat is ISO layout, terwijl een lage enter en brede shift ANSI is. Zie ook https://deskthority.net/wiki/ANSI_vs_ISO. Dus, zeg het maar, als het geen ISO is, wat denk jij dan dat het is?
Laat maar zien op een foto, de layout waar jij van denkt dat het dezelfde is, en zet hem naast dat fotootje van mij. Ik heb geen idee hoe die layout van deze toshiba heet, dat is waarom ik erover vraag.
Tot nu toe heb ik deze nog nergens aangetroffen. En juist niet onder de goedkope logitechs o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jubeth schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:58:
[...]

Laat maar zien op een foto, de layout waar jij van denkt dat het dezelfde is, en zet hem naast dat fotootje van mij. Ik heb geen idee hoe die layout van deze toshiba heet, dat is waarom ik erover vraag.
Tot nu toe heb ik deze nog nergens aangetroffen. En juist niet onder de goedkope logitechs o.i.d.
Voilá, random Logitech tobo gepakt:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000909122.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000650552.jpeg
Ziet er verdacht veel uit als jouw tobo, niet? En dan heb ik de twee eerste die erop lijken gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hero of Time schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:00:
[...]

Voilá, random Logitech tobo gepakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er verdacht veel uit als jouw tobo, niet? En dan heb ik de twee eerste die erop lijken gepakt.
Waar hier ~ en # staan, staan bij hem | en \

Maar dat is ook echt wel alles, daar moet je toch wel aan kunnen wennen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 26-08-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 604128 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:11:
[...]

Goh, mijn plaatje is toevallig de UK taal ipv EN int. big whoop. Het gaat om de indeling, niet waar welk teken exact staat.
Precies, het is zoals ik eerder al zei, gewoon ISO layout. Er is geen andere benaming voor. Als hij zo stellig blijft beweren dat het niet zo is, mag hij op zoek gaan naar de naam van de indeling om het tegendeel te bewijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hero of Time schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:32:
[...]

Goh, mijn plaatje is toevallig de UK taal ipv EN int. big whoop. Het gaat om de indeling, niet waar welk teken exact staat.

[...]

Precies, het is zoals ik eerder al zei, gewoon ISO layout. Er is geen andere benaming voor. Als hij zo stellig blijft beweren dat het niet zo is, mag hij op zoek gaan naar de naam van de indeling om het tegendeel te bewijzen. ;)
Daarom merkte ik op dat dat 't verschil was, en niet meer, niet zo flauw reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 11:39
Ik heb ook een logitech bordje voor nood en die heeft een lange shift en enter :) hij koste 11 euro om precies te zijn.

Vind hem fijner typen dan mijn 160 euro mech keybord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm iemand enige idee hoe je er een soort subgroep maakt via de Logitech Gaming software?
Ik heb een G810 en vroeg me af of het mogelijk was dat als ik b.v. Alt indruk ik dan een soort 2de 'licht groep' kon activeren?

Dus als voorbeeld, standaard is hij wit, maar als ik dan op Alt druk hij b.v. F4 rood maakt?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Anoniem: 604128 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:11:
[...]
Ik ben al 50 :P en het gaat mij er juist om dat dit Toshiba ding gewoon nog steeds 100% werkt. Als ik 'm al vervang, dan is de layout (en ook de afstand tussen en grootte van de keys) exact hetzelfde. (Anders zou ik er geen plaat van gepost hebben.)

Iemand wees mij op de Corsair K70 Vengeance EU. Die heeft dan wel de keys op dezelfde plek, maar de F-toetsen-balk verlaagd, heb ik al eens geprobeerd, wil ik echt niet. Die cramped zooi mot ik niet. Afstand tussen de Backspace en Insert key moet voor mij echt hetzelfde zijn als tussen de Backspace en de F12 erboven. Wat er op de keys staat afgedrukt, graag wil ik ook dat herkennen. Dus het euro teken bij de 5, niet bij de 4 (zoals die eerder geposte logitech). En de breedte van een aantal keys, meestal kleiner, ook jammer. En een select groepje gekleurde keys, nee dank je.

[ Voor 3% gewijzigd door jubeth op 26-08-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

De linkerzijde van de F1 toets is niet gelijk aan de linkerzijde van de 2 toets.
En ik kan nog wel wat van die rare fratsen van de tegenwoordig veel gebruikte layout noemen, waarvan ik overigens niet begrijp waarom daarvoor gekozen is, want dat is afwijkend van de originele design spec. Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Maak je een custom, kun je de layout zelf bepalen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jubeth schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:24:
[...]

De linkerzijde van de F1 toets is niet gelijk aan de linkerzijde van de 2 toets.
En ik kan nog wel wat van die rare fratsen van de tegenwoordig veel gebruikte layout noemen, waarvan ik overigens niet begrijp waarom daarvoor gekozen is, want dat is afwijkend van de originele design spec. Why?
Maar durf je nu nog steeds keihard te beweren dat het geen ISO layout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Hero of Time schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:28:
[...]

Maar durf je nu nog steeds keihard te beweren dat het geen ISO layout is?
Waar staat die ISO layout dan? Heb je een bron die 'm weergeeft, want ik vind 'm niet in de TS?

Hier overigens de achterkant specs etc. http://afluisterland.nl/img/toshiba_keyboard.png

[ Voor 13% gewijzigd door jubeth op 26-08-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Het is heel simpel, het is ISO lay-out met Ansi keyset.

Net zo als mijn GH60, die ik zal tonen zodra mijn gesleevede kabel binnen is. ;)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jubeth schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:30:
[...]

Waar staat die ISO layout dan? Heb je een bron die 'm weergeeft, want ik vind 'm niet in de TS?
Het zou in de TS moeten staan bij Layout, echter staat er alleen maar dit:
De typische europese layout (bv. UK) kenmerkt zich door een kortere linker shift en grotere Return toets.
De USA layout heeft een langere linker Shift en kleinere Return.
Maar dan nog, ik heb zelfs een link gepost met de exacte omschrijving en uiterlijke kenmerken ervan. Waarom blijf je zo stug vasthouden dat je het geen ISO layout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 10:04
Hero of Time schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:35:

[...]

Maar dan nog, ik heb zelfs een link gepost met de exacte omschrijving en uiterlijke kenmerken ervan. Waarom blijf je zo stug vasthouden dat je het geen ISO layout is?
Ik denk dat hij met "lay-out" niet alleen de ISO indeling bedoeld, maar ook in hoeverre welke toetsen bij elkaar zitten op de plank, welke afstand tussen de toetsen, hoeveel hoger de F toetsen zitten tov de cijfers etc.

Dus jullie begrijpen elkaar denk ik verkeerd. ;) Echter is het strikt genomen gewoon een ISO indeling en die kun je in alle soorten en maten op een plank krijgen. (Zo heb je bijv ook ISO toetsenborden waarbij de pijltjes toetsen dmv FN functies in het numpad verwerkt zijn. Is nog steeds iso maar wel een andere "lay-out".)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:49
Massdrop keycaps binnen!
1976 SA op Novatouch TKL:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x9COUCo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RwhlDPF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DHlVkfJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DeC9H5y.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DeadKennedy op 29-08-2016 02:48 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

DeadKennedy schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 02:45:
Massdrop keycaps binnen!
1976 SA op Novatouch TKL:
Mooi, nog plannen voor een beige achtige case om het af te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Dwarlorf schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Mooi, nog plannen voor een beige achtige case om het af te maken?
Nee, maar het zo iets als dit zou wel erg gaaf zijn natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://www.keychatter.com/wp-content/uploads/2015/06/keychatter_2015-06-16_23-01-56.jpg

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik zie hier een hoop mooie dingen voorbij komen! Zelf heb ik nog nul ervaring met dit soort toetsenborden, dus denk dat ik ga beginnen met een simpele Ducky One... :p zo op basis van de omschrijvingen lijken de Cherry MX blue switches de toetsen die het beste bij mij passen.. :) ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsyaboy schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:07:
Ik zie hier een hoop mooie dingen voorbij komen! Zelf heb ik nog nul ervaring met dit soort toetsenborden, dus denk dat ik ga beginnen met een simpele Ducky One... :p zo op basis van de omschrijvingen lijken de Cherry MX blue switches de toetsen die het beste bij mij passen.. :) ben benieuwd.
Ducky is een top merk om mee te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Anoniem: 604128 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:29:
[...]

Ducky is een top merk om mee te starten :)
Goed om te horen! Nu nog een goede webshop vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
itsyaboy schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

Goed om te horen! Nu nog een goede webshop vinden :)
https://mechanicalkeyboards.nl/ ?

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Thanks voor het meedenken! Daar is de variant met Cherry MX Blue niet meer op voorraad (en wil bij het 90 euro model beginnen). Heb ze al gemaild om te kijken of er wat mogelijk is. Heb niet echt haast ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

DeadKennedy schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Nee, maar het zo iets als dit zou wel erg gaaf zijn natuurlijk:
Dat heeft ook wel wat. Ik zou persoonlijk een wat lichtere kleur kiezen omdat dat wat meer contrasteert met de bruine toetsen. Vandaar dat ik aan beige dacht. En beige is ook een beetje zo'n 70s kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Laatst online: 09-07 19:47

MiliaanR

Just for fans.

Zijn er ook mensen die iets weten van TTC Switches Brown? Ik kwam net de Roccat Suora tegen en het klinkt allemaal heel mooi, maar ik kan geen goede reviews of iets vinden. Die Roccat Suora lijkt de eerste TTC Browns te hebben. Ik ben vooral beniewd hoe ze zich verhouden tegen over Cherry Browns (die vind ik lekker licht maar de bump mag iets harder) en vooral of de uniformiteit van de actuation force goed is.

Edit: Ik hoop vanavond mijn review op tweakers te plaatsen!

[ Voor 7% gewijzigd door MiliaanR op 31-08-2016 16:24 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Heeft iemand enig idee waar ik Gateron of Cherry MX brown switches los kan kopen, tegen een betaalbare prijs? Als ik ernaar google vind ik enkel bedrijven als Massdrop, die belachelijke shipping fees rekenen voor een paar schakelaars.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-07 13:52

skoozie

SCSI

Je kan eens kijken op Aliexpres zoals hier

gratis verzending, dus makkelijk om onder de 20 euro te blijven om importkosten+BTW te ontwijken. betel 3x 3 dozijn switches ipv 1x 8 of 9 dozijn. als je een heel toetsenbord wilt vervangen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

skoozie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:51:
Je kan eens kijken op Aliexpres zoals hier

gratis verzending, dus makkelijk om onder de 20 euro te blijven om importkosten+BTW te ontwijken. betel 3x 3 dozijn switches ipv 1x 8 of 9 dozijn. als je een heel toetsenbord wilt vervangen.
Ja, heb ik gekeken, vraag me alleen af of het wel echte Gaterons zijn, en geen Switchmaster of andere Chinese zooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 09:14
Ik heb recentelijk bij winkeyless een zooitje Gateron Tactile clears gekocht en ook nog Gateron yellow.
Helaas zijn de tactile clears uitverkocht... en browns verkopen ze niet, je zou nog Cherry mx kunnen kopen.

http://winkeyless.kr/product/gateron-switch-pcb-mounted/

Doe d'r gelijk een mooie print bij, ze hebben allemaal mooie spulltetjes :)

Tja en natuurlijk de Zealio's :)

https://zealpc.net/products/zealio

[ Voor 28% gewijzigd door el_duderino op 02-09-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-07 17:11
Hallo mensen, ik weet niet zeker of dit topic ook bedoelt is voor vragen, zo niet, alvast mijn excuses.

Ik ben een newbie als het aankomt op toetsenborden, en ik had een paar vragen over de toetsenborden zelf en de aanschaf van een toetsenbord.

Om te beginnen, de switch. Ik heb voornamelijk onderzoek gedaan naar Cherry MX switches, en ik denk MX Clears/Blacks het beste bij mij passen. Ik heb deze switches (of sowieso mechanische toetsenborden..) nog niet uitgeprobeerd, omdat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. Ik denk dat ik wel een keertje langs ga bij de lokale Mediamarkt hier, maar ik weet niet of zij toetsenborden met Clears en Blacks hebben.. Ik heb op alternate wel een paar toetsenborden gevonden met Black/Clear switches, maar ik wil deze eigenlijk niet bestellen tenzij ik 100% zeker weet dat ze zonder enig gezeur weer terug kunnen na "testen".

(Testers voor MX switches heb ik al naar gekeken, maar de enige die ik kan vinden die Black en Clear switches hebben kosten redelijk veel omdat ze uit de US moeten komen, of ze komen uit China maar dan duurt het verzenden weer heel lang.. En als ik heel eerlijk mag zijn heb ik daar het geduld niet echt voor :P)

En dan nog een andere vraag, betreffende welk toetsenbord jullie mij aan kunnen raden. Ik hou van compacte toetsenborden, dus ik zat al naar de POK3R te kijken die ook een ANSI layout heeft. (Sommige mensen geven voorkeur aan ISO, ik echter niet). Heeft iemand ervaring met dit toetsenbord? (Kwaliteit etc.)

En last but not least, Massdrop gerelateerde vraag. NPKC heeft momenteel een drop met prachtige gradient keycaps, en ik ben van plan om deze aan te schaffen zodra ik wat toetsenborden heb getest. Hebben jullie echter ervaring met Massdrop? Ik heb gehoord dat je vaak nog geld bovenop je product moet betalen omdat het buiten de EU komt, maar ik weet niet hoe vaak dit voorkomt.

Sorry voor de vragendump, nogmaals: Mijn excuses als dit topic niet voor vragen bedoelt is. Als dit het geval is, dan mag je deze comment als niet geplaatst beschouwen.

EDIT: Paar spelfouten uit de post gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naast de poker heb je bijv. ook de keykool 84 Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ8wbVWY1Sd8nIKqgU5SDrqDVm0Rdx9FlortT-6PItvd_2r6rrAx-JA50-s die ik zelf iig een stuk fijner in gebruik vind, en maar 1x1u groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Zo, mijn Ducky Zero heeft het na wat waterschade opgegeven (nee, goed drogen werkt ook niet meer) dus ik heb een vervanger nodig. Nu was ik er eigenlijk heel erg tevreden mee, dus ben ik geneigd naar de Ducky One te gaan. Alleen ik vraag me af of er nog andere opties beschikbaar zijn voor mij. Ook heb ik liever korte levertijden en de Ducky One is niet geweldig in voorraad.

Op het moment ben ik van plan voor onderstaande te gaan, ik ben geen groot fan van de kleuren in de keycaps maar ik kan die van mijn oude toetsenbord overnemen. Dit is de enige die ik kon vinden die aan mij eisen voldeed en snel leverbaar is. Enig ding is dat die geen backlight heeft, maar dat kan ik missen.

https://www.alternate.nl/...t/1275880?tk=6980&lk=7030

Lijstje aan eisen:

Welke lay-out wil je?
US-Layout

Wil je met of zonder numpad?
Met

Wil je backlight?
Mooi meegenomen, maar dan liever wel wit. Niet noodzakelijk.

Welke MX Switch prefereer je?
Brown, maar ik zou Clear ook wel is willen, al denk ik dat die te moeilijk zijn om te vinden.

Wat je is je budget?
100-200

Wil je macro toetsen?
Nee, maar wel multimedia toetsen voor volume aanpassen en uitzetten.

Doel van het keyboard?
Typen/programmeren en gaming.

Wat weet je al?
Het CODE keyboard lijkt mij ook heel erg prettig, maar ik kan deze niet vinden in Nederland en heb geen zin in lange import tijden + kosten.

Extra:

Ik ben afgehaakt van vooral een hoop gaming toetsenborden omdat deze keycaps hebben die ik niet mooi vind. Ik heb liever grote duidelijke tekens zoals die op Ducky toetsenborden of de 1976 SA Keycap set. Nu zijn ze natuurlijk vervangbaar, maar dit gaat wat moeilijker in Nederland en heb ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-06 08:44
Code zou je hier vandaan kunnen halen. Ik heb er een goede ervaring mee gehad.

https://www.getdigital.eu/shop/mechanical-keyboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 604128 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:45:
Naast de poker heb je bijv. ook de keykool 84 [afbeelding] die ik zelf iig een stuk fijner in gebruik vind, en maar 1x1u groter.
Het nadeel van die indeling vind ik dat standaard keycaps niet passen vanwege afwijkende maten van de modifiers aan de rechterkant.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canaria schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:43:
[...]

Het nadeel van die indeling vind ik dat standaard keycaps niet passen vanwege afwijkende maten van de modifiers aan de rechterkant.
Ja das idd wel vervelend. ik heb een capslock van een ander kb op mn shift, was tenminste een pbt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de Gateron PBT keyset van Massdrop had ik geen problemen op die Keycool 84, zat keurig alles bij. Zoals merryb al aangeeft is vooral die rechtershift lastig inderdaad. De bottom row is relatief eenvoudig aangezien dit gewoon 1x1 R1-toetsen zijn.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiBe schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:46:
Met de Gateron PBT keyset van Massdrop had ik geen problemen op die Keycool 84, zat keurig alles bij. Zoals merryb al aangeeft is vooral die rechtershift lastig inderdaad. De bottom row is relatief eenvoudig aangezien dit gewoon 1x1 R1-toetsen zijn.
Ja 't valt wel mee idd. Makkelijkst gewoon blanks kopen, hoef je ook geen caps lock op je shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41

muhda

Time & Space traveler

Sinds gisteren bezig om software voor de Corsair K95 RGB te downloaden, maar ik kan de software nergens vinden en via de Corsair website het lukt maar niet. Eerst moet je registreren en daarna werkt de download knop niet. Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Laatst online: 26-06 15:41
muhda schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:04:
Sinds gisteren bezig om software voor de Corsair K95 RGB te downloaden, maar ik kan de software nergens vinden en via de Corsair website het lukt maar niet. Eerst moet je registreren en daarna werkt de download knop niet. Iemand met een oplossing?
Gisteren toevallig gedownload. Je hoeft niet te registreren, onderaan de invulvelden staat iets als "skip this step".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

mie9iel schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:08:
Gisteren toevallig gedownload. Je hoeft niet te registreren, onderaan de invulvelden staat iets als "skip this step".
Met welke browser als ik vragen mag? Zelfs als ik op "skip this step" aan click (links onder) gebeurt er nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07 14:13
muhda schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:23:
[...]

Met welke browser als ik vragen mag? Zelfs als ik op "skip this step" aan click (links onder) gebeurt er nog steeds niks.
ik heb hem gewoon gedownload via chrome. bij mij werkte het meteen zonder skip this step.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Heijmenberg99 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:24:
ik heb hem gewoon gedownload via chrome. bij mij werkte het meteen zonder skip this step.
Net weer geprobeerd, alle browsers, op Mac en Windows. Nada..... :/
Ik heb geen idee wat de download tegenhoud.

Mocht iemand nog een andere manier weten: "mijn dank is groot" Anders maar morgen via werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Laatst online: 26-06 15:41
muhda schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:40:
Net weer geprobeerd, alle browsers, op Mac en Windows. Nada..... :/
Ik heb geen idee wat de download tegenhoud.

Mocht iemand nog een andere manier weten: "mijn dank is groot" Anders maar morgen via werk.
Ik werd geredirect naar :
code:
1
http://softwaredownloads.corsair.com/Files/Gaming-Keyboards/CorsairUtilityEngineSetup_2.4.66_release.msi?udrid=bnrlvyeqcsafmjdybvnq

Als je de ?udrid=bnrlvyeqcsafmjdybvnq er af knipt moet 't ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

mie9iel schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:02:
Ik werd geredirect naar :
code:
1
http://softwaredownloads.corsair.com/Files/Gaming-Keyboards/CorsairUtilityEngineSetup_2.4.66_release.msi?udrid=bnrlvyeqcsafmjdybvnq

Als je de ?udrid=bnrlvyeqcsafmjdybvnq er af knipt moet 't ook werken.
Held! O+ (vreemd dat het op deze manier wel werkt)

[ Voor 5% gewijzigd door muhda op 04-09-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Net de CM Storm Rapid-i besteld, nu nog op zoek naar nette keycaps voor erop.
Daar ik in Duitsland woon en werk ben ik wel opzoek naar Duitse keycaps, mocht iemand tips hebben, dan hoor ik het graag :)

In eerste instantie voor thuis gebruik, en zodra ik gewend ben ook voor op kantoor (dan wel in combinatie met een numpad ivm spreadsheets).

Zou vanavond (maandag) al geleverd gaan worden, ik ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door addictive op 05-09-2016 00:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Sakke1994 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:35:
[...]

Damn, mooie set iig, ik wil hier zeker een foto zien als ie af is ;).
Het heeft even geduurd maar zie hier het resultaat. Ik ben er zeer tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://i97.servimg.com/u/f97/11/20/91/66/img_2012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i97.servimg.com/u/f97/11/20/91/66/img_2010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i97.servimg.com/u/f97/11/20/91/66/img_2011.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Dwarlorf op 06-09-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
Dwarlorf schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:02:
[...]

Het heeft even geduurd maar zie hier het resultaat. Ik ben er zeer tevreden over.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Super vet.

Je eigen 60% Whitefox ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Sakke1994 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:15:
[...]

Super vet.

Je eigen 60% Whitefox ;)!
Ja, daar komt het wel op neer. :) Was niet zozeer de bedoeling. De layout had ik bedacht voordat ik de Whitefox tegen kwam. En ik wou de arrows een kleur geven en andere kleuren zijn toch al gauw wat vrouwelijk en blauw is vrij neutraal, paars was een andere optie mss doe ik dat ooit nog wel. Ik wou oorspronkelijk iets met grijstinten doen maar daar zijn ook legio van in het mechanische keyboard wereldje. Je ontkomt niet aan vergelijkingen.

Ik vind die van mij wel wat estetischer.

[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 06-09-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dwarlorf schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:02:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet zeggen, ik ben geen fan van DSA keycaps, maar het ziet er toch wel heel strak uit zo! :)
Typen jullie nu ook echt sneller op zo'n compact TKL ?
Ik zou zelf echt niet zonder numpad kunnen leven...

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 07-09-2016 14:45 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Da_maniaC schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:44:
[...]

Ik moet zeggen, ik ben geen fan van DSA keycaps, maar het ziet er toch wel netjes uit zo! :)
Dat durf ik niet te zeggen. Ik ben sowieso geen beste typer, ik kan na al die jaren nog steeds niet blind typen en typ met 2 tot 4 vingers. :$

Numpad gebruik ik echt nooit. Daarom durfde ik sowieso die wel te laten schieten. Je hebt ook niet echt een ergonomische houding met een numpad erbij. Ik denk dat mijn PC houding zeker een van de medeveroorzakers is geweest van mijn schouderklachten.

net ff snel een typtest gedaan, geen idee waar blind typers op zitten though:

Afbeeldingslocatie: http://10fastfingers.com/speedtests/generate_screenshot_result/18_45_224_0_0_41_0_46.19_989_1838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ah :) ...nou net op het werk op mijn krakkemikkige Logitech K120 even quick'n dirty een testje gedaan daar:

10fastfingers.com Logitech K120 10fastfingers.com Logitech K120 NL
(Engels) (Nederlands)

Thuis op mijn mechanische keyboard ga ik richting de 550 keystrokes. :)

Overigens type ik zelf aangeleerd blind...dat is wat anders dan mensen die dit via een cursus aangeleerd hebben (ik gebruik soms andere vingers dan volgens het boekje wordt voorgeschreven, maar ik ben daar zelf wel sneller mee dan de 'juiste' methode).

[ Voor 40% gewijzigd door Da_maniaC op 07-09-2016 15:43 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Dwarlorf schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:25:
[...]

Ja, daar komt het wel op neer. :) Was niet zozeer de bedoeling. De layout had ik bedacht voordat ik de Whitefox tegen kwam. En ik wou de arrows een kleur geven en andere kleuren zijn toch al gauw wat vrouwelijk en blauw is vrij neutraal, paars was een andere optie mss doe ik dat ooit nog wel. Ik wou oorspronkelijk iets met grijstinten doen maar daar zijn ook legio van in het mechanische keyboard wereldje. Je ontkomt niet aan vergelijkingen.

Ik vind die van mij wel wat estetischer.
Waar heb je de keycaps vandaan?

Wel vet dat je toch arrows op de eerste laag gekregen hebt op een 60%, ben wel jaloers :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Uit mijn Geekhack post:

Details:
I wanted a 60% because of ergonomics (annoying recurring triggerpoint problems in my shoulder area) but I couldn't do without arrow keys.
Whitefox colors because of the neutral colors. I debated on purple but decided to go for blue, I might order purple ones in the future. The lay-out I already had in my mind before I found out about the whitefox. Another option was white/gray but there are a lot of keyboards around with that color scheme as well.

Hardware:
Red cherry MX's which I 'salvaged' from a cherry mx board 3.0. I actually bought it 2nd hand on amazon.de and desoldered all switches.
DSA caps incl blue dye-sub caps from Signature Plastics/pimpmykeyboard.com - 60% base Set, ISO base set and ISO modifier set to get all the necessary keys. (Are DSA caps exclusively from Signature Plastics?)
USB cable is Paracord Caribbean Blue double sleeved with white Techflex ordered from Pexonpcs.co.uk
Led's and resistors from my local electronics shop and sipsockets and some free white leds from maxmech.nl. It has 1 red LED under ESC, a blue one under CAPS, 4 white ones under arrow keys and a green one under FN key ( \| keycap )
The rest of the hardware (pcb Rev C, plate, case) I ordered from Falbatech.pl
Easy AVR for the firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb inmiddels van de Amazon-verkoper VicTop een nieuw toetsenbord ontvangen vanwege de defecte a-toets, maar ik heb toch besloten dat ik de cheap-ass SwitchMaster switches ga vervangen met Gateron Browns (ook om mijn collega's tevreden te houden) omdat ik die blues echt niet fijn vind typen. Ik heb een soldeerbout en desoldeerdraad nog wel liggen, dus desolderen komt wel goed. Iemand nog tips voor deze operatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Esumontere schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:10:
Ik heb inmiddels van de Amazon-verkoper VicTop een nieuw toetsenbord ontvangen vanwege de defecte a-toets, maar ik heb toch besloten dat ik de cheap-ass SwitchMaster switches ga vervangen met Gateron Browns (ook om mijn collega's tevreden te houden) omdat ik die blues echt niet fijn vind typen. Ik heb een soldeerbout en desoldeerdraad nog wel liggen, dus desolderen komt wel goed. Iemand nog tips voor deze operatie? :)
Ik weet niet of ik je iets nieuws vertel maar kijk vooral uit dat je de PCB tracings niet molt bij het desolderen. Dus geen te hete bout en een kleine (electronica) bout is aan te raden.
En ik zou eerst steeds 1 switch pootje vast solderen en dan goed kijken of het allemaal recht zit voordat je de 2e vastsoldeert.

[ Voor 13% gewijzigd door Dwarlorf op 08-09-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 22:58
Da_maniaC schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:44:
[...]
Nee ik denk niet dat ik er sneller van ga typen, maar ook niet langzamer.. Numpad gebruikte ik dan ook zo weinig, dat dat voor mij geen gemis is. (En anders heb ik nog de onderdelen liggen om een losse numpad te maken ) De bespaarde ruimte is erg fijn om je muis iets dichterbij te hebben :) Dat is voor mij in ieder geval de voornaamste reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 18:10
Hoi! Ik weet niet of ik goed zit, maar ik ben op zoek naar een redelijke toetsenbord met een built in USB port. Ik heb met Google and pricewatch eigenlijk niet veel kunnen vinden. Wil er tot 50 euro voor uitgeven. Is het met dit budget mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IAmNice schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:53:
Hoi! Ik weet niet of ik goed zit, maar ik ben op zoek naar een redelijke toetsenbord met een built in USB port. Ik heb met Google and pricewatch eigenlijk niet veel kunnen vinden. Wil er tot 50 euro voor uitgeven. Is het met dit budget mogelijk?
Een mech voor onder de 50 is al krap, met super-coole features als extra usb poorten word het nog lastiger. Er zijn denk ik wel normale 7(8)7 tobo's met een usb voor onder de 50,- maar dan zit je inderdaad in het verkeerde topic. Maar dit is er op tweakers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
IAmNice schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:53:
Als je de USB poort wil opofferen is de MagicForce 68 wel wat (te vinden op amazon.de/uk).

Een builtin usb is vaak wel een gimmick die op niet veel mechs zit iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 01:09
Eindelijk een setje witte backlit PTB caps kunnen scoren voor mijn K65rgb

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BgIvUwtl.jpg

en ja ik moet mijn bureau maar eens opruimen
Uberdude schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:42:
Eindelijk een setje witte backlit PTB caps kunnen scoren voor mijn K65rgb

[afbeelding]

en ja ik moet mijn bureau maar eens opruimen
Ziet er goed uit. Welk setje is het precies en waar heb je die vandaan als ik vragen mag? Keysets met een dergelijke bottom row zijn relatief zeldzaam, al helemaal een backlit PBT set.

[ Voor 46% gewijzigd door MiBe op 10-09-2016 08:55 ]

• IAmNice
Anoniem: 604128 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:17:
[...]

Een mech voor onder de 50 is al krap, met super-coole features als extra usb poorten word het nog lastiger. Er zijn denk ik wel normale 7(8)7 tobo's met een usb voor onder de 50,- maar dan zit je inderdaad in het verkeerde topic. Maar dit is er op tweakers te vinden.
Ok shit dan zoek ik wel verder. Kom wel terug al ik iets heb! Maar bedankt! Als iemand een mech toetsenbord met USB ports heeft die hij goed vind, graag aanraden! Kan wel meer dan 50 euro uitgeven als ie het echt waard is.

[ Voor 9% gewijzigd door IAmNice op 10-09-2016 13:55 ]

IAmNice schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:53:
[...]

Ok shit dan zoek ik wel verder. Kom wel terug al ik iets heb! Maar bedankt! Als iemand een mech toetsenbord met USB ports heeft die hij goed vind, graag aanraden! Kan wel meer dan 50 euro uitgeven als ie het echt waard is.
De meeste mechs gaan vrij lang mee. Dingen als backlighting etc. vallen meestal als eerste uit, maar dat doet niet onder aan hoe het bordje werkt. Tussen de 70-120,- is een nette prijs en ga je zeker een bordje vinden. Die extra usb kan je mss. beter doen via een kleine hub.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 01:09
MiBe schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:54:
[...]

Ziet er goed uit. Welk setje is het precies en waar heb je die vandaan als ik vragen mag? Keysets met een dergelijke bottom row zijn relatief zeldzaam, al helemaal een backlit PBT set.
Via een agent gekocht op taobao, misschien dat je ze ook op aliexpres kunt vinden maar dat weet ik niet zeker.

https://world.taobao.com/...=a312a.7929832.0.0.E6ZKlh

• IAmNice
Anoniem: 604128 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:07:
[...]

De meeste mechs gaan vrij lang mee. Dingen als backlighting etc. vallen meestal als eerste uit, maar dat doet niet onder aan hoe het bordje werkt. Tussen de 70-120,- is een nette prijs en ga je zeker een bordje vinden. Die extra usb kan je mss. beter doen via een kleine hub.
Wow stom dat ik niet aan een USB hub heb gedacht. Ik zit waarschijnlijk dan nog steeds in het verkeerde topic, maar volgens mij maakt het geen zak uit of ik een usb hub van 10 euro of 40 euro koop toch?

IAmNice schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:52:
[...]

Wow stom dat ik niet aan een USB hub heb gedacht. Ik zit waarschijnlijk dan nog steeds in het verkeerde topic, maar volgens mij maakt het geen zak uit of ik een usb hub van 10 euro of 40 euro koop toch?
even nadenken of je passieve voeding wil of niet, maar zit er niet veel verschil in. Probeer anders zelf ff de pricewatch, daar haal ik ook m'n info vandaan ;)
Uberdude schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:03:
[...]

Via een agent gekocht op taobao, misschien dat je ze ook op aliexpres kunt vinden maar dat weet ik niet zeker.

https://world.taobao.com/...=a312a.7929832.0.0.E6ZKlh
Toffe keycaps man. Die site gaf mij wel eye-aids :D

Zelf ook met een nieuw speeltje bezig, iets meer 'stock' dan bovenstaand ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/14287948_210453519370080_454473004_n.jpg?ig_cache_key=MTMzNjQwOTQ5MDQzNzg4NTQwOA%3D%3D.2

Aka een Ducky Shine 5. En als ik Captain Muisje mag geloven één van de weinige resterende Cherry MX Blue bordjes met RGB Backlight?

Kwalitatief een chic bordje. Net wat boven de meeste gaming bordjes, al zal de gemiddelde one-mech owner daar niet direct veel van merken. CM MasterKeys lijkt er het meest op, die is iets goedkoper, en dat merk/voel je nog net wel, maar het lijkt redelijk in balans met de prijzen.

Wel leuk is de manier waarop deze op pootjes staat, en de kwaliteit van de caps is toch wel netjes. Minder indrukwekkend is de verpakking (nog mee karton-y dan welk 'gaming' mech merk dan ook, en de RGB implementatie (effecten) loopt wat achter op wat we Corsair, Roccat, Razer, Logitech, CM, etc tegenwoordig zien doen. Ergens voelt al die RGB ellende als opgeblazen marketing onzin en de primaire point of failure van menig moderne mech, maar als je er eenmaal aan went voelt een bordje die op dat front iets achter blijft toch net wat karig.

Aan de andere kant, ik gok dat 90%, zo niet meer, één kleur instelt en het daarbij houdt?

[ Voor 36% gewijzigd door Foritain op 10-09-2016 21:39 ]

Foritain schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:34:
[...]

Toffe keycaps man. Die site gaf mij wel eye-aids :D

Zelf ook met een nieuw speeltje bezig, iets meer 'stock' dan bovenstaand ;)

[afbeelding]

Aka een Ducky Shine 5. En als ik Captain Muisje mag geloven één van de weinige resterende Cherry MX Blue bordjes met RGB Backlight?

Kwalitatief een chic bordje. Net wat boven de meeste gaming bordjes, al zal de gemiddelde one-mech owner daar niet direct veel van merken. CM MasterKeys lijkt er het meest op, die is iets goedkoper, en dat merk/voel je nog net wel, maar het lijkt redelijk in balans met de prijzen.

Wel leuk is de manier waarop deze op pootjes staat, en de kwaliteit van de caps is toch wel netjes. Minder indrukwekkend is de verpakking (nog mee karton-y dan welk 'gaming' mech merk dan ook, en de RGB implementatie (effecten) loopt wat achter op wat we Corsair, Roccat, Razer, Logitech, CM, etc tegenwoordig zien doen. Ergens voelt al die RGB ellende als opgeblazen marketing onzin en de primaire point of failure van menig moderne mech, maar als je er eenmaal aan went voelt een bordje die op dat front iets achter blijft toch net wat karig.

Aan de andere kant, ik gok dat 90%, zo niet meer, één kleur instelt en het daarbij houdt?
toon volledige bericht
Geen lampjes beste lampjes. Ik typ toch op een blank toetsenbord.

Daarnaast ben ik het wel met je eens dat als je al RBG-ellende uitbrengt, doe het dan wel goed. Van die software die zwaarder is dan iets renderen in after effects heb ik een broertje deaud aan.
Anoniem: 604128 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:59:
[...]

Geen lampjes beste lampjes. Ik typ toch op een blank toetsenbord.

Daarnaast ben ik het wel met je eens dat als je al RBG-ellende uitbrengt, doe het dan wel goed. Van die software die zwaarder is dan iets renderen in after effects heb ik een broertje deaud aan.
Welke software is zo matig dan? Ik heb zelf de hele meuk draaien op mn craptop voor de reviews e.d., en heb toch weinig hinder ervan. Voor eigen gebruik heb ik zelf enkel de Roccat software voor mn muis, dame heeft Corsair Cue (Strafe RGB), Logitech gaming nogwat (G933) en Roccat software (Kone XTD Optical), en dat draait allemaal toch retesnel.

Ducky is overigens software-vrij he, alles zit in het bordje zelf. Wel leuk is de optie waarmee je alle knopjes anders doet verlichten, en als je er dan één aantikt het hele bord in die kleur staat, zo kan je hem snel afstemmen op je andere meuk ;) De opmerking 'mindere RGB implementatie' had meer te maken met de zichtbaarheid, en het beperkte aantal (minder leuke) effecten of per-key opties die 'gaming' brands bieden.

Foritain schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:03:
[...]

Welke software is zo matig dan? Ik heb zelf de hele meuk draaien op mn craptop voor de reviews e.d., en heb toch weinig hinder ervan. Voor eigen gebruik heb ik zelf enkel de Roccat software voor mn muis, dame heeft Corsair Cue (Strafe RGB), Logitech gaming nogwat (G933) en Roccat software (Kone XTD Optical), en dat draait allemaal toch retesnel.

Ducky is overigens software-vrij he, alles zit in het bordje zelf. Wel leuk is de optie waarmee je alle knopjes anders doet verlichten, en als je er dan één aantikt het hele bord in die kleur staat, zo kan je hem snel afstemmen op je andere meuk ;) De opmerking 'mindere RGB implementatie' had meer te maken met de zichtbaarheid, en het beperkte aantal (minder leuke) effecten of per-key opties die 'gaming' brands bieden.
Ja dat was meer een voorbeeld. Toen ze net uitkwamen met al die lampjes was de software wat minder. Ik had volgens mij sharkoon software die zo'n 8 minuten nodig had om op te starten, dat soort dingen.

M'n punt was meer, als je al van die leuke snufjes in je tech stopt, zorg dat het dan ook werkt.
Hah. Sharkoon software... Ook niet van onder de indruk vroeger. Ik weet dat ze er nu veel alerter op zijn, maar dat ga ik van de week ondervinden als ik de nieuwe Skiller bordjes uit ga pakken. Kailh mechs voor <70 euro. Zou best interessant kunnen zijn. M.i. is de MK80 ook echt een positieve uitschieter hoor wat mech kb's betreft, echt veel bord/features voor je geld. Daar was de software overigens ook niet heel bijzonder (zeker als je Logi/Razer/Corsair/Roccat gebruikt), maar op zich best ok (voor die 2 keer dat je het nodig hebt je LEDs af te stellen en macros te maken).

Af en toe zitten er echt meuk producten tussen, bijv de budget Skillers (die 15 eur waren ofzo?) werd ik ongelukkig van. Maar die dingen verkochten als een zot vanwege de prijs en toch 'gamer looks'. Soms laten ze ook steken vallen, bijv met de m.i. briljante K20 die super gebouwd was maar de verlichting gewoon ruk was uitgevoerd. Maar anderzijds hebben ze serieus leuke producten die ondergewaardeerd zijn, zoals die MK80, of bijv een Fireglider.

Geeft mij weer wat over te schrijven iig :D

[ Voor 10% gewijzigd door Foritain op 10-09-2016 22:10 ]

Foritain schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:10:
Hah. Sharkoon software... Ook niet van onder de indruk vroeger.

Geeft mij weer wat over te schrijven iig :D
Ha, ik had toen die semi-luxe muis van ze, 35 euro dacht ik? Ding hield er gewoon mee op na een software update. linksklik werkte als home, en scroll als backspace.

edit: darkglider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Een 'hub' in zo'n toetsenbord is vaak maar een enkel poort. Dat kan je net zo goed afvangen door gebruik te maken van je front panel, uitgaande dat de behuizing op het bureau staat, en anders een verlengsnoertje. ;)

Voor mechs rond de €50, net is een bordje van <70 genoemd die Kailh switches heeft. Echter kan je ook eens op Banggood of Aliexpress kijken. De Ajazz die ik heb was iets van €65 geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeb58
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-07-2023
Iemand enig idee waar ik in de buurt van Amsterdam verschillende switches kan testen? Ik wil graag overstappen op een mechanisch keyboard maar ik zou graag eerst even kijken wat voor switches ik prettig vind. Ik was al in de Mediamarkt bij CS geweest maar daar hadden ze maar 2 keyboards op display staan. Weet iemand een winkel waar ze wel alle switches hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 22:58
Zeb58 schreef op maandag 12 september 2016 @ 03:39:
Iemand enig idee waar ik in de buurt van Amsterdam verschillende switches kan testen?
Ligt aan je definitie van in de buurt, maar je kunt bij Alternate wel verschillende switches uitproberen. Zit in Ridderkerk (bij Rotterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natsu schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:42:
[...]

Ligt aan je definitie van in de buurt, maar je kunt bij Alternate wel verschillende switches uitproberen. Zit in Ridderkerk (bij Rotterdam).
Voor Amerikaanse / internationale standaard inderdaad in de buurt. Voor Nederlandse standaard however .... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Diamundo

Quack.

[...]

Ik heb gister net een CM STORM nogwattes met Cherry Browns gekocht en wil graag van mijn Steelseries 6GV2 af, halfjaartje oud ofzo. Vind de toetsen net wat te zwaar.
Richtprijs valt wel redelijk in jouw budget, als ik je berichten op de laatste pagina zo bekijk.
Stuur me eens een PM, wie weet helpen we elkaar :)

Daarnaast, USB hub ligt aan waar je t voor gebruikt.
Op mn werk heb ik mijn toetsenbord + muis aan een action hubje hangen naar mijn laptop, maar mn USB to HDMI adapter zit aan een aparte USB poort. Voor opladen van mijn mobiel gebruik ik inderdaad niet de cheap hub maar een aparte poort.

[ Voor 26% gewijzigd door Diamundo op 13-09-2016 00:27 ]

Ik denk na over de woorden van het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeb58 schreef op maandag 12 september 2016 @ 03:39:
Iemand enig idee waar ik in de buurt van Amsterdam verschillende switches kan testen? Ik wil graag overstappen op een mechanisch keyboard maar ik zou graag eerst even kijken wat voor switches ik prettig vind. Ik was al in de Mediamarkt bij CS geweest maar daar hadden ze maar 2 keyboards op display staan. Weet iemand een winkel waar ze wel alle switches hebben?
Mocht je niks vinden kan je ook voor een tientje oid een keytester halen. Niet optimaal maar wel makkelijk weer door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:21

Masuchievo

Cpt. Average

Salut!

Helaas heeft mijn linker control toets op mijn steelseries g6v2 het na 4 jaar gebruik begeven.

Mijn vraag is nu of ik er goed aan doe een nieuwe switch te kopen (en waar) of toch maar over naar een nieuw toetsenbord?

Mvg.

Me

Te weinig geld voor alle gadgets.

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 08:24
Anoniem: 604128 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:31:
[...]

Ha, ik had toen die semi-luxe muis van ze, 35 euro dacht ik? Ding hield er gewoon mee op na een software update. linksklik werkte als home, en scroll als backspace.

edit: darkglider
Apart, m'n vriendin gebruikt ook een darkglider, en ik heb zelf een hele tijd een Fireglider gehad.
Nooit problemen mee gehad, top spul voor dat geld imo.

Razzah schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:04:
[...]

Apart, m'n vriendin gebruikt ook een darkglider, en ik heb zelf een hele tijd een Fireglider gehad.
Nooit problemen mee gehad, top spul voor dat geld imo.
Ja, ik had wat knopjes aangepast met die software. Op een gegeven moment kreeg die software een update en deed ie niks meer, opnieuw geinstalleerd, andere pc etc. Vond 't heel apart, maar voor de prijs was het opzich een prima muis! Alleen jammer van de software.

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 19:00

MarvinJames

Theatermaker

Misschien niet helemaal het juiste plekje, maar ik zoek een degelijk wrist rest / polssteun.

Maar dan niet zo'n lelijk ding als dit:
pricewatch: Kensington Foam Keyboard Wristrest Zwart

Ik zoek iets netters, zoals dit:
https://www.massdrop.com/buy/npkc-wooden-wrist-rests

Kent iemand een goede shop in NL die dat verkoopt? Ik wil het best op Massdrop kopen, maar ik geen zin om een maand op dat ding te moeten wachten. De behoefte is groot. :)

Tsux schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:35:
Misschien niet helemaal het juiste plekje, maar ik zoek een degelijk wrist rest / polssteun.

Maar dan niet zo'n lelijk ding als dit:
pricewatch: Kensington Foam Keyboard Wristrest Zwart

Ik zoek iets netters, zoals dit:
https://www.massdrop.com/buy/npkc-wooden-wrist-rests

Kent iemand een goede shop in NL die dat verkoopt? Ik wil het best op Massdrop kopen, maar ik geen zin om een maand op dat ding te moeten wachten. De behoefte is groot. :)
Houten zijn nou wel leuk om zelf te maken :D maar mkb.nl heeft ze. https://mechanicalkeyboards.nl/nl/shop/accessoires/

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 19:00

MarvinJames

Theatermaker

Is inderdaad leuk om zelf te maken!
Wellicht dat ik in de toekomst nog eens ga knutselen, maar ik zit nu midden in een verhuizing en verbouwing, dus dat zie ik op de korte termijn nog niet gebeuren. :)

Maar thanks in ieder geval!
Dat is inderdaad best een aardige om te zien. Jammer dat hij 80% is. Ik heb gewoon een toetsenbord met numpad, dat staat dan een beetje raar.
Wellicht kan ik nog even kijken bij het Duitse Amazon.de. Dat schiet mij opeens te binnen. Zo'n levering hoeft ook niet lang te duren lijkt mij.

Tsux schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:12:
[...]

Is inderdaad leuk om zelf te maken!
Wellicht dat ik in de toekomst nog eens ga knutselen, maar ik zit nu midden in een verhuizing en verbouwing, dus dat zie ik op de korte termijn nog niet gebeuren. :)

Maar thanks in ieder geval!
Dat is inderdaad best een aardige om te zien. Jammer dat hij 80% is. Ik heb gewoon een toetsenbord met numpad, dat staat dan een beetje raar.
Wellicht kan ik nog even kijken bij het Duitse Amazon.de. Dat schiet mij opeens te binnen. Zo'n levering hoeft ook niet lang te duren lijkt mij.
Dat is inderdaad een optie. Er zijn eventueel ook wel gewoon mooie foampads, totdat je je eigen houten kan maken 8)
Pagina: 1 ... 6 ... 158 Laatste