Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 604128 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:02:
Iemand aan de andere kant van de kamer +- 6m weg van mij, die duidelijk elke aanslag kan horen? Das strontvervelend. Maar het zal niet voor iedereen/elke locatie zijn, maar ik heb er duidelijk klachten over gehad.
Als je met tig man in een ruimte gestouwd zit zal het misschien anders zijn, maar ik vond het geluid droog bekeken erg underwhelming na alle horrorverhalen. Mensen doen bijkans alsof de buren de politie gaan bellen, maar zelfs 's nachts stelt het allemaal niet heel veel voor. Ik heb thuis in ieder geval nog geen klachten gehad, ondanks dat iemand één deur verder ligt te slapen.

Daarnaast, waar collega's zich aan ergeren mag nauwelijks een objectieve maatstaf heten :Y) Overigens typ ik zelf met clicky switches stiller dan met stille, gezien ik dan feedback krijg over waar het actuatiepunt zit. Bij stille switches ram ik het spul veel sneller tot aan de endstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-06 22:41

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb thuis een CM Quickfire met Brown switches, en op 't werk een toetsenbord met blauwe switches (Chinese namaak, maargoed). De laatste is wel een stuk luider dan die thuis, maar ik heb met rubber ringetjes het lawaai genoeg beperkt om het probleemloos te laten zijn. Ze zijn niet zo zeer luider dan een rubberdome toetsenbord, maar hebben een click met een hogere frequentie, wat het zo opvallend maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Anoniem: 172410 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Als je met tig man in een ruimte gestouwd zit zal het misschien anders zijn, maar ik vond het geluid droog bekeken erg underwhelming na alle horrorverhalen. Mensen doen bijkans alsof de buren de politie gaan bellen, maar zelfs 's nachts stelt het allemaal niet heel veel voor. Ik heb thuis in ieder geval nog geen klachten gehad, ondanks dat iemand één deur verder ligt te slapen.

Daarnaast, waar collega's zich aan ergeren mag nauwelijks een objectieve maatstaf heten :Y) Overigens typ ik zelf met clicky switches stiller dan met stille, gezien ik dan feedback krijg over waar het actuatiepunt zit. Bij stille switches ram ik het spul veel sneller tot aan de endstop.
Tsja, dat is inderdaad overdreven. Maar als je aan de telefoon oid zit in dezelfde kamer merk je het zeker wel. De buren gaan er idd geen last van hebben, maar dat zei ik dan ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26
Dwarlorf schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:18:
Inderdaad een mooi keyboard, die whitefox.

Ik merk met de mijne dat ik gebruik van de rechter pijltjes toetsen aan rechterkant had onderschat. Ik ging er van uit dat ik met arrows links ook prima overweg zou kunnen omdat ik ze bij het gamen ook altijd gebruik. Maar dat valt vies tegen. Ik heb de arrows nu weer rechts geprogrammeerd (op Rshift, Rctrl en de 2 functie/windows toetsen).

Maar nu mis ik toch weer de Rshift toets bij het typen. Dus daar moet ik nog ff iets op verzinnen. Wellicht dat de toets rechts naast shift, wat nu |\ is (ISO layout), de shift gaat worden. |\ wordt komt dan tussen Lshift en Z.

Voor het gamen maak ik een nieuwe laag aan zodat ik dan links als arrows kan gebruiken (ctrl, win, alt en de nieuwe |\ toets er boven).

Ik hoop dat mijn uitleg duidleijk is. :)
Niet echt duidelijk, dacht eerst dat je ook een whitefox had. Maar met je vorige post erbij al een stuk duidelijker ;)
Dit is nogal persoonlijk, maar gewoon iets kiezen wat je fijn lijkt. En na een poosje wennen kijken of het inderdaad werkt. Met een volledig programmeerbaar toetsenbord kun je het zo gek maken als je zelf wilt :9
Ik heb het op fn hjkl zitten, dus vim like.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Typte zelf in het verleden ook altijd op clicky switches (MX Blue / MX Green) maar had op mijn stagebedrijf toch maar een Filco met MX Brown neergelegd, ik zou het me goed voor kunnen stellen dat die hoge klik ergernissen kan veroorzaken. Type thuis inmiddels op Topre (Novatouch) en dat is nog een stukje stiller.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiBe schreef op maandag 18 juli 2016 @ 00:06:
Typte zelf in het verleden ook altijd op clicky switches (MX Blue / MX Green) maar had op mijn stagebedrijf toch maar een Filco met MX Brown neergelegd, ik zou het me goed voor kunnen stellen dat die hoge klik ergernissen kan veroorzaken. Type thuis inmiddels op Topre (Novatouch) en dat is nog een stukje stiller.
Zelf vind ik Browns dan weer de moeite niet waard. Irritatie bij collega's kan inderdaad een factor zijn, al moet daarbij gezegd worden dat die irritatie niet altijd evenredig is aan de daadwerkelijke overlast.

Zoals gezegd is mijn eigen ervaring dat je Browns sneller tegen hun endstop drukt, waardoor sneller een dof gedreun ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:22:
[...]

Zelf vind ik Browns dan weer de moeite niet waard. Irritatie bij collega's kan inderdaad een factor zijn, al moet daarbij gezegd worden dat die irritatie niet altijd evenredig is aan de daadwerkelijke overlast.

Zoals gezegd is mijn eigen ervaring dat je Browns sneller tegen hun endstop drukt, waardoor sneller een dof gedreun ontstaat.
Nja, je moet je voorstellen dat als je zelf typt je het in de hand hebt. Als je een slechte dag hebt en elke paar seconden je rete snel hoge klikjes hoort... 8)7 8)7 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 604128 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:01:
Nja, je moet je voorstellen dat als je zelf typt je het in de hand hebt. Als je een slechte dag hebt en elke paar seconden je rete snel hoge klikjes hoort... 8)7 8)7 8)7 8)7 |:(
Ik heb het idee een dergelijke irritatie wellicht te maken heeft met een soort ASMR-achtige respons, maar dan onprettig.

Alhoewel, muizen klinken niet heel erg anders en daar hoor je nooit iemand over. Daar kunnen mensen ook behoorlijk op los gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:22:
[...]

Daar gebruikte ik o-rings voor, dan valt die dreun wel mee. Ben het overigens wel met je eens dat Browns aanzienlijk minder prettig typen dan clicky switches of Topre.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:59

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb sinds vandaag een Corsair K70 RGB overgenomen van iemand. Dit is mijn eerste mechanische toetsenbord, en ik moet zeggen dat het met tot nu toe wel bevalt. Het is wel nog even wennen.

Ik heb echter een Nordic layout, en hoewel ik zelden naar het toetsenbord zelf kijk, vind ik het toch wel prettig om gewoon een normale layout te hebben. Ik zat dus te zoeken naar keycaps voor de K70, maar ik kwam er eigenlijk maar bizar weinig tegen.

Maxkeyboard heeft er twee, maar die hebben geen windows key, en ik vind ze ook niet erg mooi...
http://www.maxkeyboard.co...keycap-set-top-print.html
http://www.maxkeyboard.co...anslucent-keycap-set.html

Verder kwam ik deze tegen, maar die zilveren kleur staat me ook niet echt aan.
http://www.geekkeys.com/e...orsair-k70-logitech-g710/

Weet iemand waar ik originele, of in ieder geval op het origineel lijkende keycaps kan kopen? Of is er misschien een Tweaker die mij hier aan kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moeilijke opgave. Buiten het feit dat Nordic een ISO-indeling gebruikt, waarvoor überhaupt veel minder custom keysets beschikbaar zijn, zit je ook nog met het probleem dat Corsair geen standaard bottom row gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik zie het nu inderdaad ook dat de overige layout ook anders is. UK indeling zou wel eventueel kunnen, met bijvoorbeeld de Logitech G710+ keycaps (die zijn bij Logitech los te bestellen voor 30 euro), maar dat is nog steeds verre van ideaal voor mij.

Ik ga maar even kijken hoe ik dit anders kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:41

skoozie

SCSI

Kiwi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:52:
Ik zie het nu inderdaad ook dat de overige layout ook anders is. UK indeling zou wel eventueel kunnen, met bijvoorbeeld de Logitech G710+ keycaps (die zijn bij Logitech los te bestellen voor 30 euro), maar dat is nog steeds verre van ideaal voor mij.

Ik ga maar even kijken hoe ik dit anders kan oplossen.
Je kan ook een standaard keycap set bestellen en enkel de letters/nummers/leestekens vervangen en je shift/ctrl/win etc laten zoals ze zijn.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

@ Kiwi: Heb je toevallig een link waar de G710+ keycaps bij Logitech los te bestellen zijn?

Ik heb inmiddels een ander toetsenbord, maar dit wilde ik een half jaar geleden voor mijn G710+ ook doen en kon toen niets vinden! :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

In afwachting van de programmeerbare K-Type heb ik de Cooler Master Masterkeys Pro S met Cherry Browns gekocht, ik ga 'm zometeen uitproberen :)

Jammer van de macro's, die moeten handmatig gedaan worden en er blijkt geen instelling voor delays e.d. maar goed, beter macro's zonder editor dan helemaal geen macro's (denk ik).

Een vraagje voor de gebruikers van programmeerbare keyboards: wat is nu eigenlijk de winst van dat programmeerbare? Wat kan je er meer mee dan je met een key remapper en/of AutoHotKey kan?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat het programmeren van je toetsenbord de opties geeft om aparte toetsen te gebruiken zonder aparte tools of beperking van OS. Als je een bepaalde layout prettig vind en je neemt je toetsenbord mee naar een andere computer, of van thuis naar je werk, moet je overal dezelfde instellingen maken. Dat is niet erg handig als je thuis bijvoorbeeld OSX of Linux gebruikt en op 't werk Windows.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hero of Time schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:27:
Ik denk dat het programmeren van je toetsenbord de opties geeft om aparte toetsen te gebruiken zonder aparte tools of beperking van OS. Als je een bepaalde layout prettig vind en je neemt je toetsenbord mee naar een andere computer, of van thuis naar je werk, moet je overal dezelfde instellingen maken. Dat is niet erg handig als je thuis bijvoorbeeld OSX of Linux gebruikt en op 't werk Windows.
En dat sommige toetseborden anders gewoon niet werken. Denk aan 60% of zelfs kleiner zoals een planck. Als ze zoiets zouden verkopen en dan erbij vertellen dat je maar autohotkey 'ofzo' moet gebruiken word dat natuurlijk geen succes. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Eerste indrukken van de Cooler Master Masterkeys Pro S :

Prima bouwkwaliteit, voelt goed aan.
Manual is alleen in video-formaat, (geen printbare) tekstversie voorhanden en bovendien gebaseerd op de Pro L die meer toetsen heeft die in de video gebruikt worden. Best knullig als je een profile wilt selecteren en die 'P1-P4' toetsen zijn niet aanwezig. Nu kan je dat ook met de software doen maar die is uiterst rommelig en mogelijk zelfs onvoldoende of buggy.
Firmware update gaat drie maal fout en bij de vierde poging krijg ik een 'nieuwste versie is reeds aanwezig' te lezen.

Vooralsnog ben ik er niet blij mee, eerst nog wat verder prutsen en zonodig morgen kijken of ik iemand bij Coolermaster te pakken kan krijgen, anders is het jammer maar gaat de Pro S retour.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wees dan maar blij dat je Windows draait. Zoals ik het van je begrijp, heb je hun software nodig om het toetsenbord nog enigszins bruikbaar te maken. Doet mij denken aan de Cougar 700K die ik een paar maanden geleden had gekocht en telkens vastliep in Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

skoozie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:26:
[...]

Je kan ook een standaard keycap set bestellen en enkel de letters/nummers/leestekens vervangen en je shift/ctrl/win etc laten zoals ze zijn.
Nadeel daarvan is dat ik twee verschillende keycaps heb, dat heb ik liever niet. Bovendien gaat een US International layout dus sowieso niet lukken...
skoozie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:26:
[...]

http://support.logitech.c...echanical-gaming-keyboard
En dan helemaal onderin bij verwante onderdelen

[ Voor 32% gewijzigd door Kiwi op 19-07-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Kiwi schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:51:
Ik heb sinds vandaag een Corsair K70 RGB overgenomen van iemand. Dit is mijn eerste mechanische toetsenbord, en ik moet zeggen dat het met tot nu toe wel bevalt. Het is wel nog even wennen.

Ik heb echter een Nordic layout, en hoewel ik zelden naar het toetsenbord zelf kijk, vind ik het toch wel prettig om gewoon een normale layout te hebben. Ik zat dus te zoeken naar keycaps voor de K70, maar ik kwam er eigenlijk maar bizar weinig tegen.

Maxkeyboard heeft er twee, maar die hebben geen windows key, en ik vind ze ook niet erg mooi...
http://www.maxkeyboard.co...keycap-set-top-print.html
http://www.maxkeyboard.co...anslucent-keycap-set.html

Verder kwam ik deze tegen, maar die zilveren kleur staat me ook niet echt aan.
http://www.geekkeys.com/e...orsair-k70-logitech-g710/

Weet iemand waar ik originele, of in ieder geval op het origineel lijkende keycaps kan kopen? Of is er misschien een Tweaker die mij hier aan kan helpen?
Je zoekt dus zwarte backlit toetsen?
Ik vind de vortex pbt backlit keycaps wel erg fijn. Ze komen geregeld voorbij op massdrop prijs was laatst 37$ + invoerkosten ~€18
Je hebt dan wel niet de iso keys en de non standard bottom row, maar misschien kun je die van je huidige set gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Nice Guy Eddie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:14:
Recent de Motospeed Inflictor ontvangen van Gearbest met blue switches. Tevens een bluetooth 'gaming' muis van 5 euro. Totaal was ik maar 48 euro kwijt.

Vroeger veel op mijn werk op een IBM M model getoetst, dus dit bracht weer oude tijden terug :)

[afbeelding]
Cool, heb ik net ook binnen. Al binnen een paar dagen binnen vanuit EU warehouse:
http://www.gearbest.com/keyboards/pp_298472.html

Alleen ik kan niet helemaal wennen aan de krappe lay-out helaas.
maar is wel mooie review van met manual:

https://www.reddit.com/r/...flictor_ck104_translated/

Nu zag ik dat er ook een iets grotere is:

http://www.gearbest.com/keyboards/pp_358748.html

[ Voor 17% gewijzigd door wimpie007 op 22-07-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de roze variant van die Inflictor, best een aardig toetsenbord voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:32
wimpie007 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Cool, heb ik net ook binnen. Al binnen een paar dagen binnen vanuit EU warehouse:
http://www.gearbest.com/keyboards/pp_298472.html

Alleen ik kan niet helemaal wennen aan de krappe lay-out helaas.
maar is wel mooie review van met manual:
Heb de review niet helemaal gelezen, maar wel de cons.

Wat MIJ opvalt is dat bij het toetsen de aanslag niet altijd op het scherm verschijnt. Je hoort wel een luide klik, maar vervolgens geen letter op het scherm. Ik vermoed dat ik de toets dan net niet ver genoeg heb ingedrukt.

Nogmaals, dit gebeurt maar af en toe, en volgens mij hebben alle toetsen dit. Is dit typisch een gevalletje van chinese kwaliteit van de outemu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Heb de review niet helemaal gelezen, maar wel de cons.

Wat MIJ opvalt is dat bij het toetsen de aanslag niet altijd op het scherm verschijnt. Je hoort wel een luide klik, maar vervolgens geen letter op het scherm. Ik vermoed dat ik de toets dan net niet ver genoeg heb ingedrukt.

Nogmaals, dit gebeurt maar af en toe, en volgens mij hebben alle toetsen dit. Is dit typisch een gevalletje van chinese kwaliteit van de outemu's?
Hmz nog niet gemerkt tot nu toe
Ik wilde zelfs nog wat 0 ringen ertussen doen (al besteld) tegen de clack. De click van de switch is leuk maar de clack is wat te hard

http://www.ebay.ca/itm/361411812494

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Dit komt mij niet bekend voor in ieder geval, mijn exemplaar heeft daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:32
Moet je maar eens proberen... Open WordPad bijvoorbeeld en pak een willekeurige letter en toets daar continue licht op totdat je de klik hoort. Uiteindelijk zal hij er wel eens één missen (bij mij dan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 21:47
De WhiteFox is weer beschikbaar op massdrop:

65% layout
CNC anodized aluminum case
Dye-sublimated PBT keys
Cherry Profile
White Costar stabilizers
Floating keys

https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:21
stager schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:20:
De WhiteFox is weer beschikbaar op massdrop:

65% layout
CNC anodized aluminum case
Dye-sublimated PBT keys
Cherry Profile
White Costar stabilizers
Floating keys

https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open
Net ook gemerkt. Ergens jammer dat ik de TADA68 al heb besteld, maar die zal vast ook niet teleurstellen.

Waarschijnlijk ga je weer lang moeten wachten als je een WhiteFox neemt? Denk dat de vorige drop een halfjaar terug was en dat er nu nog steeds worden uitgeleverd?

[ Voor 15% gewijzigd door Sakke1994 op 22-07-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Had gehoopt dat er nu ook een donkere versie van zou komen. Vind deze toch nog veel mooier:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3EpU5ky.png
Sakke1994 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:04:
[...]
Waarschijnlijk ga je weer lang moeten wachten als je een WhiteFox neemt? Denk dat de vorige drop een halfjaar terug was en dat er nu nog steeds worden uitgeleverd?
Estimated ship date is Nov 21, 2016.

[ Voor 53% gewijzigd door Natsu op 22-07-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Natsu schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:14:
Had gehoopt dat er nu ook een donkere versie van zou komen. Vind deze toch nog veel mooier:
[afbeelding]

Het wit heeft ook wel wat. Misschien komt er ooit nog een BlackFox :) ?

Toch nog wel vier maand wachten dan, maar het is waarschijnlijk meer dan de moeite waard. Had ik geen TADA68 besteld, had ik sowieso voor deze gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 21:47
Natsu schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:14:
Duurt wel even ja, maar het is build to order. Ik zit ook nog te wachten op twee Matias 60% (is eigenlijk een 65%) planken. Daar zit het tegen met laser printing op de PBT caps. Het is maatwerk voor Alps switches. Daarna heb ik een 60% over die verkocht kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door stager op 22-07-2016 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakke1994
Toch maar aan het twijfelen tussen TADA68 en WhiteFox :/.

En dan achteraf een keuze maken als beide er zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 11:38
Heb eindelijk mijn Planck binnen, het is echt ongelooflijk wennen met de ortholineaire layout. Het toetsenbord dwingt je echt om na iedere toetsaanslag terug te keren op de homerow.

De Zealios 67g zijn echt een genot om op te typen, veel fijner dan de Mx Blues die ik in mijn Pok3r heb zitten. (die trouwens voorzien is van nog meer Artisans!)

Nu nog op zoek naar de ideale lay-out!

Foto's van mijn Planck en als laatste mijn artisans:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HmF2MlM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mOqKRQC.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2FjJOPi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
OmgItsKoen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:41:
Heb eindelijk mijn Planck binnen, het is echt ongelooflijk wennen met de ortholineaire layout. Het toetsenbord dwingt je echt om na iedere toetsaanslag terug te keren op de homerow.

De Zealios 67g zijn echt een genot om op te typen, veel fijner dan de Mx Blues die ik in mijn Pok3r heb zitten. (die trouwens voorzien is van nog meer Artisans!)

Nu nog op zoek naar de ideale lay-out!

Foto's van mijn Planck en als laatste mijn artisans:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit! Nu nog een custom USB kabel :)! Je hebt net de DIY kit op Massdrop gemist.

Heb je toevallig een layout hoe je layers eruit zien op je Planck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Sakke1994 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Ziet er goed uit! Nu nog een custom USB kabel :)! Je hebt net de DIY kit op Massdrop gemist.

Heb je toevallig een layout hoe je layers eruit zien op je Planck?
Ja de custom USB kabel ga ik waarschijnlijk kopen via pexonpcs, maar eerst wil ik eigenlijk een KC60 kit in elkaar zetten met Zealios 65g en een RGB underglow. :) Gebruik nu de default layout van de planck, te vinden op github. Ga hier waarschijnlijk een gaming layer aan toevoegen, ik speel veel League en als ik de cijfers moet gebruiken moet ik nu een extra handeling doen, dus ik ga wat knutselen met de cijfers. Ook ga ik eens kijken hoe deze layout bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Sakke1994 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:29:
Toch maar aan het twijfelen tussen TADA68 en WhiteFox :/.

En dan achteraf een keuze maken als beide er zijn.
En ze dan gewoon allebei houden :9

Whitefox:
+ Meer layout keuzes
+ Aluminium Case
+ Meer switch opties
+ Switchtops zijn te openen zonder desolderen*
~ Floating keys
~ Design
- Prijs.

Tada68
+ Prijs
~ Geen floating keys
~ Design

* als er geen LEDs gesoldeerd zijn. Je kunt sip sockets gebruiken. Die passen in de switch, en hebben dit nadeel niet. Voordeel is ook dat LEDs dan te wisselen zijn voor een andere kleur. Nadeel is dat dit wel meer werk is (elke switch moet open).

Ik vind mijn Whitefox de meerprijs wel waard. Aluminium case en True Fox layout ben ik erg blij mee. En een kit was voor mij handiger, aangezien ik nog Zealio's had liggen. Keycaps vind ik wel erg wit, maar k heb de modifier keys vervangen door een kleurtje en nu vind ik het wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Natsu schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:02:
[...]

En ze dan gewoon allebei houden :9

Whitefox:
+ Meer layout keuzes
+ Aluminium Case
+ Meer switch opties
+ Switchtops zijn te openen zonder desolderen*
~ Floating keys
~ Design
- Prijs.

Tada68
+ Prijs
~ Geen floating keys
~ Design

* als er geen LEDs gesoldeerd zijn. Je kunt sip sockets gebruiken. Die passen in de switch, en hebben dit nadeel niet. Voordeel is ook dat LEDs dan te wisselen zijn voor een andere kleur. Nadeel is dat dit wel meer werk is (elke switch moet open).

Ik vind mijn Whitefox de meerprijs wel waard. Aluminium case en True Fox layout ben ik erg blij mee. En een kit was voor mij handiger, aangezien ik nog Zealio's had liggen. Keycaps vind ik wel erg wit, maar k heb de modifier keys vervangen door een kleurtje en nu vind ik het wel mooi.
Ja ziet ernaar uit dat ik beide ga houden en dan eentje voor m'n broer waarschijnlijk.

Heb de ISO DIY kit met Gateron Browns besteld, keycaps zien er op foto's wel mooi uit, maar weet natuurlijk niet hoe dat eruit gaat zien op bureau.
OmgItsKoen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Ja de custom USB kabel ga ik waarschijnlijk kopen via pexonpcs, maar eerst wil ik eigenlijk een KC60 kit in elkaar zetten met Zealios 65g en een RGB underglow. :) Gebruik nu de default layout van de planck, te vinden op github. Ga hier waarschijnlijk een gaming layer aan toevoegen, ik speel veel League en als ik de cijfers moet gebruiken moet ik nu een extra handeling doen, dus ik ga wat knutselen met de cijfers. Ook ga ik eens kijken hoe deze layout bevalt.
Zal vast wel wat tijd innemen voor je met een 40% vlot overweg kan, iig vet bord!

Nu nog afwachten op je KC60 kit dan :D. Heb je voor de rest nog andere bordjes als 'reserve'?

[ Voor 28% gewijzigd door Sakke1994 op 23-07-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Sakke1994 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:44:
[...]

Zal vast wel wat tijd innemen voor je met een 40% vlot overweg kan, iig vet bord!

Nu nog afwachten op je KC60 kit dan :D. Heb je voor de rest nog andere bordjes als 'reserve'?
Ik ga binnenkort proberen TheVan44 na te bouwen, door gebruik te maken van de 3D print files die ik van de maker van TheVan44 heb gekregen, een Teensy 2 en jouw Gateron Greens. :+ Moet alleen de tijd zien te vinden om dit te maken. :) Als reserve bordje heb ik nu de Pok3r met Mx Blues, maar vindt deze niet meer zo fijn typen na de Zealios ervaring.

[ Voor 25% gewijzigd door OmgItsKoen op 24-07-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
OmgItsKoen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Ik ga binnenkort proberen TheVan44 na te bouwen, door gebruik te maken van de 3D print files die ik van de maker van TheVan44 heb gekregen, een Teensy 2 en jouw Gateron Greens. :+ Moet alleen de tijd zien te vinden om dit te maken. :) Als reserve bordje heb ik nu de Pok3r met Mx Blues, maar vindt deze niet meer zo fijn typen na de Zealios ervaring.
Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar die Zealios switches. Ik typ nu op m'n Ducky Zero Shine met MX Blues en heb afgelopen week m'n Infinity 60% kit ontvangen met Zealios 65g Purple. Ik wil nog even wachten op de houten behuizing die ik ook bij Massdrop heb besteld om 'm in elkaar te zetten. (Datamancer POK3R Wood Pack.) Hopelijk kan ik dan over een maand ofzo de boel in elkaar solderen. :)
Ik zal zeker nog wat foto's maken als ik aan het knutselen ga en ze hier showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
Oef, ik hoop dat je geluk hebt en je Datamancer kwalitatief goed is. Dechter kwaliteit bij de vorige drop was om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Balen, zeg! Ik heb gelukkig ook een plastic case en kan dus sowieso aan de slag, maar vond dat hout toch wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:27

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Sakke1994 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:35:
http://pimpmykeyboard.com/dsa-sublimated-keycap-sets/ [...]

Damn, mooie set iig, ik wil hier zeker een foto zien als ie af is ;).
Die foto gaat zeker komen!

Ze zijn eindelijk onderweg vanuit de USA. Volgens mij hebben die amerikanen snelle service niet in hun woordenboek staan. :*) Duurde alleen al een week eer ze werden opgestuurd direct nadat ik ze een mail had gestuurd.

Ik heb uiteindelijk voor een volledig witte keyset (kleurcode WAN op hun website) gekozen. Dat zag er net iets warmer uit dan spierwit. En daarbij een extra setje van 4 blauwe keys voor de 'arrow' toetsen meebesteld.

Daarna nog even een sleeved usb kabel bestellen in de UK en dan komt die foto. 't Zal nog wel minimaal 2 weken duren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nice! Ik heb twee van die DSA sets: de ene is in kleur WAN, de andere in WFJ. Zelf vind ik WFJ mooier. Bij de eerste bestelling moest ik trouwens nog ongeveer 30 euro importkosten betalen dus, de tweede keer hoefde dat niet.

De kwaliteit is echt heel goed, ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:27

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik hoop stiekem dat ik de importkosten kan vermijden. Het is al duur zat zo.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog4004
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-04 20:54
Hey daar mede tweakers.
Bij deze bied ik mijn Galaxy class keyset aan.
Hij was ong 2 jaar geleden een limited edition keyset online te koop.
Ik heb het eigenlijk nooit gebruikt. Profiel is DSA (dus alles vlak zeg maar).

Ik hoop niet dat ik hier regeles violate, mijn excuses daarvoor, keycaps hebben een
klein user base dus moeilijk vanaf te komen, vandaar mij reactie hier.
Stuur mij een berichje mocht je interrese hebben.

Foto keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 21:15

Gnermo

All about that bass!

Van de week binnen gekomen , een mechanisch toetsenbord uit China.
Kostte mij zo'n 28 euro op Aliexpress. Niet duur voor een tenkeyless met verlichting.

Blauwe Outemu switches en ze typen erg lekker, vergeleken met mijn Corsair K50 zijn ze wel wat luid.

Afbeeldingslocatie: https://i428.photobucket.com/albums/qq4/Gnermo/P_20160727_145801_zpshxooiso9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i428.photobucket.com/albums/qq4/Gnermo/P_20160727_145812_zpsdhbekui8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i428.photobucket.com/albums/qq4/Gnermo/P_20160727_145954_zpsh30zccfh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i428.photobucket.com/albums/qq4/Gnermo/P_20160727_150044_zpsgmpy7ofx.jpg

Nu alleen nog op zoek naar een tof setje keycaps 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Esumontere schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:18:
Heeft iemand ervaring met de VicTop 87 keys die via Amazon te verkrijgen is? https://www.amazon.co.uk/...words=mechanical+keyboard

Hij is behoorlijk goedkoop, heeft wel Chinese namaak blue switches, maar de reviews op Amazon zijn zeer lovend. Ik heb hem besteld voor op m'n werk, benieuwd of het wat is.
Heb jij deze al binnen? Ben op zoek naar een goedkoop instap bord om het eens uit te proberen en dit lijkt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

ViNyL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Heb jij deze al binnen? Ben op zoek naar een goedkoop instap bord om het eens uit te proberen en dit lijkt me prima!
Ja, al een tijdje. Typt prima! Wel beetje veel lawaai, maar wat wil je met blue switches. Rubber ringetjes helpen in elk geval een hoop. Wat mij betreft een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen BTW en inklaringskosten hoeven te betalen? Dat is wat mij een beetje tegenhoudt. Met die kosten erbij loopt het al richting de 50 euro en dat steek ik anders liever in een merk met bewezen kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ViNyL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:27:
Geen BTW en inklaringskosten hoeven te betalen? Dat is wat mij een beetje tegenhoudt. Met die kosten erbij loopt het al richting de 50 euro en dat steek ik anders liever in een merk met bewezen kwaliteit...
Niet als je hem vanaf amazon besteld via duitsland of de UK.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:54

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ik ben van plan een Das Keyboard 4 Professional te kopen, maar twijfel nog tussen de Mac en de standaardversie. Weet iemand wat de technische verschillen zijn tussen deze planken?

Dat de opschriften van de toesten anders zijn, kan ik ook op de foto's zien, maar wat is er nog meer anders? Geven de media-toetsen andere scancodes af? En dat rijtje rond de scroll-lock? Andere lampjes misschien zelfs?

Achtergrond: Ik zal hem nooit gebruiken in combinatie met Windows, dus die compatibiliteit zal me jeuken. Uiteindelijk zal ik hem waarschijnlijk het langst onder Linux gebruiken en daar kan ik alles naar hartelust instellen, dus verwacht geen problemen, welke variant ik ook kies.

Op dit moment heb ik echter een iMac als werkstation staan. Daar hangt nu via een USB-PS2 converter een IBM Model M aan. Deze mist echter wat toetsen, waardoor ik het originele appelbordje er nog achter heb liggen voor o.a. de media-toetsen. En om een of andere reden reset het toetsenbord zich af en toe. Misschien dat ie meer stroom trekt dan de USB kan leveren? Ik wil dit geheel - hoeveel ik ook hou van de Model M - eigenlijk moderniseren en vraag me af of de Mac versie meerwaarde heeft.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ergens denk ik dat het voornamelijk het omdraaien van alt en logo toets zal zijn, of voor Apple Option en CMD toets. Die keycodes zullen dus andersom staan, iets wat je in OSX dan weer kan aanpassen voor als je een 'Windows' toetsenbord eraan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:54

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ja, dat moest ik ook doen bij die Model M. Standaard kun je net genoeg instellen om hem bruikbaar te maken. Maar ik ben vooral benieuwd naar het hele media-key gebeuren en die suspend-knop.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Media toetsen zijn gelukkig overal gelijk. Dat is een standaard waar niet echt van af te wijken is. ;) Suspend, ehm, geen idee. Zou theoretisch ook gelijk moeten zijn, maar ik heb geen idee hoe Apple hier mee overweg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Gisteren gooide ik een glas water om, uiteraard recht over de numpad mijn CM Quickfire :'( Ik heb hem snel losgekoppeld, op z'n kop gehouden, kwam vrij veel water uit helaas. Heb hem even opengeschroefd (garantie toch al weg ivm waterschade en we blijven toch Tweakers he), en de controller bleek nat te zijn geworden. Ik vreesde het ergste.... Even losgemaakt, met een tissue ontdaan van vocht en een nachtje laten drogen. Hij werkt nu weer als vanouds :D Hopen dat dat zo blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:10

JesseMacaw

Electronicafanaat

Gnermo schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:38:
Van de week binnen gekomen , een mechanisch toetsenbord uit China.
Kostte mij zo'n 28 euro op Aliexpress. Niet duur voor een tenkeyless met verlichting.
Blauwe Outemu switches en ze typen erg lekker, vergeleken met mijn Corsair K50 zijn ze wel wat luid.
[...]
Nu alleen nog op zoek naar een tof setje keycaps 8)7
Hoewel de keycaps er inderdaad niet uitzien, ben ik nu wel nieuwsgierig naar welke dat precies is? Ik heb wel rondgezocht op AliExpress, maar ik kan deze niet vinden. De Ajazz bordjes wel ;) .

Nog even een losse opmerking: De klantenservice van Cooler Master is erg goed! Ik had een MasterKeys Pro L met Cherry MX Red switches overgenomen van Foritain, maar de backslash deed het niet goed (een vaker gehoorde klacht bij dit tobo), maar ze hebben me zonder morren een exemplaar met Cherry MX Browns opgestuurd! Terwijl ik niet eens een bonnetje had, het viel onder fabrieksgarantie wat ze controleerden aan de hand van het serienummer. De Browns bevallen mij toch wat beter :) . Ze zitten overigens in Eindhoven en ik denk dat er studenten werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 21:15

Gnermo

All about that bass!

JesseMacaw schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Hoewel de keycaps er inderdaad niet uitzien, ben ik nu wel nieuwsgierig naar welke dat precies is? Ik heb wel rondgezocht op AliExpress, maar ik kan deze niet vinden. De Ajazz bordjes wel ;) .
Het is een LINGBAO JIGUANSHI (...) hier heb ik hem vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 09:17
Hey Tweakers,
Ik heb nu al een tijdje een CM Storm TK Stealth met bruine switches en deze bevalt mij goed. Echter leek het mij een keer tof om zelf een toetsenbord in elkaar te zetten. Ik zag dat ik net de DIY set had gemist op Massdrop, maar ik vroeg mij af of er andere goede aanraders als het aankomt op DIY sets?

EDIT: Ik wil er nog bij vermelden dat mijn voorkeur uit gaat naar een backlit full sized model. Eventueel zo'n halve TKL zoals de TK Stealth is ook welkom :)

[ Voor 20% gewijzigd door Headshifter op 08-08-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg netjes!

Iets anders. Zie net dat de Sharkoon MK80 een flinke pricecut gekregen heeft. Nu ruim verkrijgbaar voor 109 euro voor MX Red en MX Brown switch. Full size, possteun, RGB LED. Was er zelf zeer over te spreken, de buren ook overigens, en de prijs was in feite al prima vs de rest van de gaming kb's (129-139 was ie voorheen). Dat het lastig zou worden om te concurreren met een CM of een Corsair voor 'slechts' een paar tientjes meer was te verwachten, maar met deze prijs is het toch wel een pittig alternatief hoor, pff. Wel Kailh vs Cherry, maar recente Kailhs zijn m.i. echt niet mis.

https://tweakers.net/prod...chanical-gaming-keyboard/

Thoughts? Ben vooral benieuwd wat mensen drijft om een bord als dat wel/niet te kopen. En dat zeg ik met een nieuwe ROCCAT Ryos MK FX van 199 onder de vingers. Zeker net wat meer, maar 90 euro meer? Oof.

edit: Maar damn, 200 euro of niet, hij doet het wel erggg leuk met fotos :D

Afbeeldingslocatie: https://bit.ly/tt-ryosfx

[ Voor 5% gewijzigd door Foritain op 15-08-2016 10:33 ]

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-06 09:20
Lieve medetweakers,

Sinds een paar maanden heb ik ook een mechanisch toetsenbord, maar als eerste niet een grote dure gekocht maar een kleintje uit china :P . Met het idee, ach als ie kapot gaat maakt het toch niks uit. Nu is ie door mijn eigen schuld kapot gegaan en baal ik toch behoorlijk |:( .

Dus mijn vraag aan jullie, valt hier nog iets aan te doen? Het gaat om een Ajazz ak33 waarvan ik de zorro blue switches ( na meerdere klachten van mn vriendin) toch niet meer wilde houden. Toevallig rond die tijd ook op massdrop 120 gateron reds gekocht. Perfecte timing! Dus toen ze eindelijk thuis waren ben ik voor het eerst een toetsenbord uit elkaar gaan halen en desolderen, op een paar dode ledjes na ging het nog prima ook. Tot ik voor de zekerheid maar ff ging testen of alles nog werkte en erachter kwam dat 1 toets het niet meer doen :'( . F*ck. Tin vervangen. Werkt nog steeds niet. Switch vervangen. Werkt ook niet. Hmm, staren werkte ook al niet.

Dus ten einde raad vraag ik mijn mede-tweakers of er iets is zodat ik met niet al teveel geld weer een werkend toetsenbord heb. Zelf heb k al een beetje zitten denken en rond kijken en als ik t zo zie zijn er een paar opties.

Mogelijk dit pcb maken? (weerstandje of diode vervangen?)
Zijn er losse pcb's dit hierin passen? (liefst de officiële, die ik nergens kan vinden)
Of dat er een tweaker is dit dit toetsenbord ook heeft die tegen een zacht prijsje deze wil opsturen zodat ik een 2e kans heb.

Ajazz ak33
Het gaat om de "?/" toets
Ajazz ak33

PS: Als je een 75% toetsenbord kent met floating keys dan hoor ik het graag! Ik ben verliefd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Laatst online: 18:41

skoozie

SCSI

Bij de /? toets zie ik 2 gaatjes waar niets in zit waar er bij de rest wel iets in zit, is dat een ledje aan de achterkant/bovenkant? Daar zou ook weer een ledje (?) moeten zitten lijkt me.

edit:ook zou ik het soldeer van pijltje omhoog en ctrl nog extra laten uitvloeien voor beter contact

[ Voor 21% gewijzigd door skoozie op 19-08-2016 12:57 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 10:48
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord. Huidige is inmiddels zo geel en vies dat het eigenlijk niet meer kan. Een keer mechanisch uitproberen lijkt me wel wat, maar ik zit enorm in de knel omdat ik game op het numpad. Eens zo aangeleerd door een kennis en omdat alles fatsoenlijk recht zit met veel toetsen bij je pink zodat je kan blijven lopen en switch naar een wapen vind ik heel fijn. Bij WSAD zit het en scheef en zitten er weinig toetsen bij je pink waar je wat mee kan.

Nu lijkt het onmogelijk om een mechanisch toetsenbord te vinden waarbij de pijl-omhoog en end toets zonder ruimte er tussen zijn. Met die ruimte vind ik het irritant omdat dan mijn pink in rare bochten gaat om meerdere verschillende wapens te selecteren. Hier een (crappy) voorbeeld van de layout die ik wil maar dan mechanisch: pricewatch: Trust ClassicLine

Iemand een idee? Zou zeer gewaardeerd worden! (Ik kan al amper uberhaupt toetsenborden vinden die het zo nog hebben dus is denk ik een long shot...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:33
Ik heb advies nodig.

Ik ben dus opzoek naar een mechanisch toetsenbord.
Prijs: Liefst 120 euro, als de prijs kwaliteit garantie drastig omhoog gaat, kan er over 2 tientjes extra gepraat worden ;).

Merk:
- Logitech.
- Razer.
- Fnatic Gear(?).
- Steelseries.
- Sta overigens open voor andere merken, maar ben niet z'n fan van Corsair (dont know why).

Games:
- BF4(/1).
- CS:GO.
- COD.
- League Of Legends (most of the time).

Switches:
- Blue.
- Red.
- Razer Green.
- Steelseries.
- Logitech.

Voor vragen, ask me! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Waltro op 19-08-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waltro schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:22:
Ik heb advies nodig.

Voor vragen, ask me! :D
Wel een hele open lijst dit.

Gebruik je:
numpad
home/del etc.
Macro keys

Qua switches is het altijd super persoonlijk, kijk nog eens goed naar de beschrijvingen en kijk dan of er ergens een winkel oid is met wat demo's, ook kun je een switch tester bestellen.

Corsair>razer in bouwkwaliteit met wel 10000 keer. De meeste recente producten van razer hoor ik alleen maar dat ze stuk gaan binnen 1-4 maand.

Ook zijn en nog veel meer leuke merken dan de mainstream game merken, vaak betere prijs/kwaliteits verhouding omdat je minder voor de naam betaald (kuch razer kuch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jarnowtje schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:12:
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord. Huidige is inmiddels zo geel en vies dat het eigenlijk niet meer kan. Een keer mechanisch uitproberen lijkt me wel wat, maar ik zit enorm in de knel omdat ik game op het numpad. Eens zo aangeleerd door een kennis en omdat alles fatsoenlijk recht zit met veel toetsen bij je pink zodat je kan blijven lopen en switch naar een wapen vind ik heel fijn. Bij WSAD zit het en scheef en zitten er weinig toetsen bij je pink waar je wat mee kan.

Nu lijkt het onmogelijk om een mechanisch toetsenbord te vinden waarbij de pijl-omhoog en end toets zonder ruimte er tussen zijn. Met die ruimte vind ik het irritant omdat dan mijn pink in rare bochten gaat om meerdere verschillende wapens te selecteren. Hier een (crappy) voorbeeld van de layout die ik wil maar dan mechanisch: pricewatch: Trust ClassicLine

Iemand een idee? Zou zeer gewaardeerd worden! (Ik kan al amper uberhaupt toetsenborden vinden die het zo nog hebben dus is denk ik een long shot...)
Kleine kans idd, de reden dat die layout daar zo is is vanwege die extra toetsjes er boven. Dat gaat op mechs meestal via de functie toets, want zoveel extra switches voor knoppen die je niet gebruikt zijn overbodig en niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltro
Ik gebruik:
Geen numpad
Geen home/del etc.
Macro keys, geen ervaring mee aangezien ik ze nooit heb gehad. Denk dat ik ze wel ga gebruiken, maar kan ook prima zonder.

Over de switches, ik heb op ze allemaal even kunnen rammen in de MediaMarkt, daarom de keuzes tussen die switches.

Ik heb een headset van Razer en die is nog niet stuk, deze heb ik nu al een jaar.
Wat zijn de andere merken die wel leuk zijn ivm prijs/kwaliteitsgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waltro schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:59:
Ik gebruik:
Geen numpad
Geen home/del etc.
Macro keys, geen ervaring mee aangezien ik ze nooit heb gehad. Denk dat ik ze wel ga gebruiken, maar kan ook prima zonder.

Over de switches, ik heb op ze allemaal even kunnen rammen in de MediaMarkt, daarom de keuzes tussen die switches.

Ik heb een headset van Razer en die is nog niet stuk, deze heb ik nu al een jaar.
Wat zijn de andere merken die wel leuk zijn ivm prijs/kwaliteitsgarantie?
Als je niet schroomt van bestellen uit het buitenland, zijn er een hoop leuke toetsenbordjes zoals deze keycool. Volgens mij soms ook in duitsland en nederland te bestellen, maar de mijne kwam dacht ik uit taiwan.

Vaak veel goedkoper, en ik vind dit soort layouts echt ideal. Je behoud je pijltjes, home/del maar hij is maar 2 rijen groter dan een pok3r.

edit: nog meer topmerken zijn filco, hhkb, Wasdkeyboards zijn ook niet verkeerd en natuurlijk ducky.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 19-08-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltro
Denk dat ik toch ga voor een bekent, en wat duurder merk ga. Lekker vertrouwt etc. Wat raad je me dan aan? Razer, Logitech of Fnatic Gear(heb ik goede verhalen over gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waltro schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:56:
Denk dat ik toch ga voor een bekent, en wat duurder merk ga. Lekker vertrouwt etc. Wat raad je me dan aan? Razer, Logitech of Fnatic Gear(heb ik goede verhalen over gehoord).
Coolermaster, logitech of corsair uit dat lijstje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Ik heb een KBParadise V80 TKL met MX Browns overcompleet liggen, half jaar oud (Massdrop buy) en die mag wel weg als je er interesse in hebt. Prijs komen we wel uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

botoo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:22:
Ik heb een KBParadise V80 TKL met MX Browns overcompleet liggen, half jaar oud (Massdrop buy) en die mag wel weg als je er interesse in hebt. Prijs komen we wel uit.
Oh ik dacht bijna dat je de mathias had, anders had je al een berichtje van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortunist
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-08-2021
Hoi tweakers,

Ik ben opzoek naar een toetsenbord maar heb moeite er een te vinden die voldoet en niet 150+ euro kost :D

Welke lay-out wil je?
Maakt niet veel uit, ik wen snel. (Wel qwerty natuurlijk).

Wil je met of zonder numpad?
Maakt niet uit.

Wil je backlight?
Niet nodig.

Welke MX Switch prefereer je?
Red of anders black.

Wat je is je budget?
Ik heb veel geld uitgegeven aan mijn PC.
En heb niet veel behoefte aan Backlight en instelbare ledjes van toetsen en dat soort dingen.
Kortom alles tussen de 1 en 100 euro ;)

Wil je macro toetsen?
Heel graag, dit criterium maakt het moeilijk (voor mij).
Ik speel verschillende soorten spellen, waaronder bijvoorbeeld WoW. Dit maakt dat ik opzoek ben naar naar een toetsenbord met M1 t/m M5 aan de linker kant. (eventueel nog macro toetsen aan de bovenkant)

Doel van het keyboard?
Gamen: FPS, MMO, RPG, MOBA.

Wat weet je al?
#ProductPrijsSubtotaal
1Roccat Ryos MK Glow Qwerty€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 149,-

Is eigenlijk wat ik zoek. Maar dan een euro of honderd a 50 goedkoper. Of misschien Chinese waar..?
Mocht jullie ervaring zijn dat die 150euro voor het bovengenoemde toetsenbord het waard is. Dan overweeg ik deze te kopen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

[ Voor 26% gewijzigd door Fortunist op 21-08-2016 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugo van geffen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
ik ben op zoek naar een beetje een mooi mechanisch toetsenbord voor niet meer dan 150 euro, weten jullie een paar die redelijk goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:23
Lastig zeg, op kamers gaan. Ik heb nu thuis een Das Keyboard 4 Ultimate met MX Blues en ik heb via de uni een deftige HP workstation notebook verkregen. Het toetsenbord zal op één van de twee locaties moeten staan. Zou ik hem alleen in de weekenden thuis gebruiken of meenemen naar mijn kamer en potentieel al m'n huisgenoten lastigvallen met de zeer luide MX Blue switches?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeefHazard schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:51:
Lastig zeg, op kamers gaan. Ik heb nu thuis een Das Keyboard 4 Ultimate met MX Blues en ik heb via de uni een deftige HP workstation notebook verkregen. Het toetsenbord zal op één van de twee locaties moeten staan. Zou ik hem alleen in de weekenden thuis gebruiken of meenemen naar mijn kamer en potentieel al m'n huisgenoten lastigvallen met de zeer luide MX Blue switches?
Slapen ze naast / in de plek waar je typt? Keertje meenemen en netjes vragen of ze er last van hebben lijkt me logisch. Daarnaast is één toetsenbord nooit genoeg, goeie reden om wat stillere switches aan te schaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Anoniem: 604128 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:04:
[...]

Slapen ze naast / in de plek waar je typt? Keertje meenemen en netjes vragen of ze er last van hebben lijkt me logisch. Daarnaast is één toetsenbord nooit genoeg, goeie reden om wat stillere switches aan te schaffen :+
M'n bureau staat naast een vrij dunne muur... Misschien idd eens meenemen en kijken wat de buurman ervan vindt. Vind de MX Blues wel echt enorm lekker typen, en met een studie Technische Informatica kan ik verwachten er veel gebruik van te gaan maken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeefHazard schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:06:
[...]

M'n bureau staat naast een vrij dunne muur... Misschien idd eens meenemen en kijken wat de buurman ervan vindt. Vind de MX Blues wel echt enorm lekker typen, en met een studie Technische Informatica kan ik verwachten er veel gebruik van te gaan maken.
Ja dat is zeker, heb je er al 0-rings inzitten? Scheelt iig met het bottomen. De klik is best een hoge toon, dus als de deuren dicht zijn moet 'ie zo goed als wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Anoniem: 604128 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:10:
[...]

Ja dat is zeker, heb je er al 0-rings inzitten? Scheelt iig met het bottomen. De klik is best een hoge toon, dus als de deuren dicht zijn moet 'ie zo goed als wegvallen.
Ik heb wel van O-rings gehoord, maar ik ben bang dat het mijn typervaring verandert. Klopt dat of is dat puur onderbuikgevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeefHazard schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:46:
[...]

Ik heb wel van O-rings gehoord, maar ik ben bang dat het mijn typervaring verandert. Klopt dat of is dat puur onderbuikgevoel?
Enorm onderbuik gevoel, het is sneller en beter om je switches niet te bottomen, en 0-rings zijn hooguit een mm hoog, dus knappe vent als je daar last van hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 604128 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:58:
[...]

Enorm onderbuik gevoel, het is sneller en beter om je switches niet te bottomen, en 0-rings zijn hooguit een mm hoog, dus knappe vent als je daar last van hebt :+
Dat ben ik niet met je eens. Ik gebruik mijn 60% toetsenbord met o-rings omdat ik deze bijvoorbeeld ook in de mediatheek op school gebruik, maar vind het toch echt beduidend minder prettig typen dan zonder. En 1 mm reductie op een travel distance van 4 mm is 25%, dat vind ik behoorlijk significant en is absoluut merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiBe schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Ik gebruik mijn 60% toetsenbord met o-rings omdat ik deze bijvoorbeeld ook in de mediatheek op school gebruik, maar vind het toch echt beduidend minder prettig typen dan zonder. En 1 mm reductie op een travel distance van 4 mm is 25%, dat vind ik behoorlijk significant en is absoluut merkbaar.
hmm, persoonlijk heb ik er absoluut geen last van, maar ik bottem sowieso niet. Dat zal wel een hoop verschil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 604128 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:03:
[...]

hmm, persoonlijk heb ik er absoluut geen last van, maar ik bottem sowieso niet. Dat zal wel een hoop verschil zijn.
Dat zou het inderdaad kunnen zijn, de term 'ramplank' zou namelijk op mijn typegedrag kunnen slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiBe schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:10:
[...]

Dat zou het inderdaad kunnen zijn, de term 'ramplank' zou namelijk op mijn typegedrag kunnen slaan :+
hij heet niet voor niets novatouch, ipv novaSLAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:53
Ik heb thuis een g710+ zonder o rings en op het werk een met o-rings, merk eigenlijk geen verschil en typ dagelijks op beide.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De G710+ gebruikt dan ook erg harde en relatief dunne o-rings, die veranderen de karakteristieken minder maar dempen ook aanzienlijk minder geluid. Heb even een foto gemaakt van een standaard o-ring uit de G710+ met daarnaast de WASD o-ring die ik in mijn 60% bordje heb zitten. Da's een wereld van verschil ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VbvUplkGvjeNatq63J4tSkfl/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Ook al heb je het over tienden van een millimeter, het verschil is wel degelijk goed merkbaar. Persoonlijk vond ik de dikke rode ook wat zompiger aanvoelen dan de dunnere transparante die ik nu gebruik.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiBe schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:59:
De G710+ gebruikt dan ook erg harde en relatief dunne o-rings, die veranderen de karakteristieken minder maar dempen ook aanzienlijk minder geluid. Heb even een foto gemaakt van een standaard o-ring uit de G710+ met daarnaast de WASD o-ring die ik in mijn 60% bordje heb zitten. Da's een wereld van verschil ;)

[afbeelding]
ah kijk, ja ik heb op mijn blues volgens mij nog iets dunner zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 14:58

WCA

Ik heb op mijn G710+ ook O-rings zitten, maar het verschil is wel degelijk merkbaar. Heb wel eens voor de gein al die krengen eraf gehaald, ik vond het toch minder lekker typen en mijn toetsenbord maakte aanzienlijk meer lawaai.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

ViNyL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Om hier even op terug te komen; de A-toets van het toetsenbord is inmiddels kuren gaan vertonen; hij doet het nog maar 70% van de aanslagen. Ik heb contact opgenomen met de servicedesk, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugo van geffen
weet iemand een beetje een goed mooi mechanisch toetsenbord die niet al te duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

hugo van geffen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:35:
weet iemand een beetje een goed mooi mechanisch toetsenbord die niet al te duur is?
Begin eerst eens met dit topic te lezen, dan de pricewatch te bekijken en de topicstart lezen voor een keus van welke switch je wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hugo van geffen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:35:
:F lees het topic, Google, etc eigen inzet kan geen kwaad hoor

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://tweakers.net/prod...uminated-gaming-keyboard/

<70 euro voor een recht-toe-recht-aan mech met (wit) verlichte toetsen. Dat zijn wel lekkere prijzen. Nu hopen dat de antighosting in orde is. Heb ook om een Kailh Blue gevraagd, want de bruine variant bevalt eigenlijk uitstekend, maar vraag mij af of de 'click' wat beter is dan de oudere generatie in o.a. de Razers met die clicky switch, die voelde dan toch net wat losser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugo van geffen
Fietsbel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:37:
[...]

:F lees het topic, Google, etc eigen inzet kan geen kwaad hoor
ik heb juist heeeel erg veel op google gezocht maar ik kom nergens op uit, dus vroeg ik me af of iemand met eigen ervaringen met zn eigen toetsenbord tips kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hugo van geffen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:20:
[...]

ik heb juist heeeel erg veel op google gezocht maar ik kom nergens op uit, dus vroeg ik me af of iemand met eigen ervaringen met zn eigen toetsenbord tips kan geven
lol, lees het topic.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Als je echt dit topic had gelezen, had je gezien wat anderen hier allemaal aan informatie verschaffen bij zo'n verzoek. Bij mechanische toetsenborden is er geen one-size-fits-all antwoord.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-04 09:05
[...]

misschien moet je eerst laten weten wat je eisen zijn van een toetsenbord. er zijn heel veel verschillende vormen en maten. wil je full-size, tenkeyless of 60%? heb je al een idee wat voor switches je wilt? met tactile bump of zonder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Foritain schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:59:
https://tweakers.net/prod...uminated-gaming-keyboard/

<70 euro voor een recht-toe-recht-aan mech met (wit) verlichte toetsen. Dat zijn wel lekkere prijzen. Nu hopen dat de antighosting in orde is. Heb ook om een Kailh Blue gevraagd, want de bruine variant bevalt eigenlijk uitstekend, maar vraag mij af of de 'click' wat beter is dan de oudere generatie in o.a. de Razers met die clicky switch, die voelde dan toch net wat losser.
Zelf heb ik Kailh redelijk onderaan mijn voorkeurslijstje staan wat betreft Cherry MX clones. Tijd voor een nieuwe 'Guess the Keyboard' dan maar, ook <70 euro en Gateron switches _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Yfq5tnF8CUKUVqsuHz5j56a/full.jpg

Hint: Hij is al eerder in dit topic gepasseerd :+

[ Voor 3% gewijzigd door MiBe op 25-08-2016 00:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 157 Laatste