Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Whaam schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Jazeker, maar die zijn clicky, niet tactile :)
Ze zijn juist heeeel tactile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:43

Qck

Bazinga

Bedankt voor alle input allen! Het lijkt erop dat ik richting de DZ60 ga. Voor wat ik wil (60% met arrow keys en mediatoetsen onder fn) lijkt me dit een prima begin.
Dit is de layout die ik zoek, maar keycaps (zwart-ish, lichtdoorlatend i.v.m. LED), plate (zit dat niet in de weg met de LEDs?) en stabilizers zijn lastig te vinden. Of ik weet gewoon nog niet goed genoeg waar en hoe ik moet zoeken. De meeste EU sites die ik vind zijn altijd out-of-stock en op Ali is het ook niet te vinden.

Edit: Volgens mij heb ik de volgende stabilizers nodig 2U x2, 1.75U x2, 2.25U en 6.25U.

[ Voor 7% gewijzigd door Qck op 10-05-2021 09:27 ]

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
Qck schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:17:
Bedankt voor alle input allen! Het lijkt erop dat ik richting de DZ60 ga. Voor wat ik wil (60% met arrow keys en mediatoetsen onder fn) lijkt me dit een prima begin.
Dit is de layout die ik zoek, maar keycaps (zwart-ish, lichtdoorlatend i.v.m. LED), plate (zit dat niet in de weg met de LEDs?) en stabilizers zijn lastig te vinden. Of ik weet gewoon nog niet goed genoeg waar en hoe ik moet zoeken. De meeste EU sites die ik vind zijn altijd out-of-stock en op Ali is het ook niet te vinden.

Edit: Volgens mij heb ik de volgende stabilizers nodig 2U x2, 1.75U x2, 2.25U en 6.25U.
Voordat je deze route ingaat onderzoek wel even of bij de dz60 de leds in de goede richting zijn gemonteerd (noord zijde moet je hebben). Anders heb je er vrij weinig aan en idem geldt voor je switches (licht doorlatend) en keycaps zelf.
Dus zorg dat je je huiswerk goed op orde hebt voordat je eea aankoopt.

Als het je echt om led te doen is zou ik eerder uitwijken naar de kant en klare gaming bordjes zoals die van Ducky. Of consessies doen door bijvoorbeeld transparante cases te verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou hier zijn de box navies.

Super tactiel lekker zwaar. Maar misschien wel m'n partner vermoord mij luid.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rG-hV9zcxw9NbU_6RvdRf2S5kjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RV6Ze8WuZLeHqsdcI1vlwRWe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Chrisuu01 op 10-05-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Chrisuu01 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:38:
Nou hier zijn de box navies.

Super tactiel lekker zwaar. Maar misschien wel m'n partner vermoord mij luid.[Afbeelding]
Welkom bij de club :+ Ik heb ze ook en ze hebben mij echt verbaasd! Ik heb ze nu op mn daily driver 60% en die crisp van die switches is echt lekker al zeg ik het zelf. Vind ze zelf iets te zwaar dus wellicht dat ik over ga op een lichtere variant, maar het geluid ervan is wat mij betreft perfect

Afgelopen weekend een nieuwe variant van de bm60rgb besteld.. de bm80rgb! een TKL variant met dezelfde functionaliteiten. Was ook maar 50 euro totaal met behuizing dus zeker het proberen waard!

Hopelijk eind mei in mijn bezit! O+

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
YaaD schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Welkom bij de club :+ Ik heb ze ook en ze hebben mij echt verbaasd! Ik heb ze nu op mn daily driver 60% en die crisp van die switches is echt lekker al zeg ik het zelf. Vind ze zelf iets te zwaar dus wellicht dat ik over ga op een lichtere variant, maar het geluid ervan is wat mij betreft perfect

Afgelopen weekend een nieuwe variant van de bm60rgb besteld.. de bm80rgb! een TKL variant met dezelfde functionaliteiten. Was ook maar 50 euro totaal met behuizing dus zeker het proberen waard!

Ja voor mij misschien omdat ik toch een toetsenbord rammer ben juist perfect.

Will misschien zelfs voor de gein eens gateron 150g super reds maken 8)7

Nou hoop dat het een fijn bordje wordt misschien ga ik nog later in het jaar een tweede hotswap bord zoeken. Het doel is ern soort van het uiterlijk van bijvoorbeeld een oude dell at 101w maar dan met moderne internals

[ Voor 0% gewijzigd door Chrisuu01 op 10-05-2021 11:08 . Reden: oepsies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Qck schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:17:

Zoals @Miki al aangaf is het voor een RGB bord wel belangrijk om north facing LEDs te zoeken. Met Cherry profile keycaps is dat niet geweldig maar wel voor de underglow. De DZ60RGB heeft dat niet, dan zou ik eerder voor een BM60 gaan. Als je openstaat om te solderen zou je ook voor een bord kunnen gaan met backlight support zoals de XD60 (of YD60MQ, maar die is south facing), daar kun je dan bijvoorbeeld witte leds in solderen bovenop de switches.

Let er ook op dat je voor zo'n PCB (60% + arrows) de juiste plate moet hebben. Je kunt het jezelf makkelijk maken en op Ali de kit kopen met plate in de link hierboven, anders is deze een optie. En nee, de leds zitten onder je switches en niet je plate. Als je dus voor deze RGB optie gaat moet je ook zorgen dat de switches dus SMD RGB ondersteunen. En ik zou dan ook voor Gaterons gaan en niet de Cherry optie, dat bespaart je gewoon 15 euro waarschijnlijk en ze zijn misschien zelfs beter.

Stabilizers voor een standaard ANSI layout zonder numpad zijn 4 x 2U en 1 x 6.25U. Voor toetsen kleiner dan 2U heb je geen stabilizers nodig dus je hebt aan 3x 2U en 1 x 6.25U genoeg. Ik raad je aan om voor Durock stabilizers te gaan, zijn niet goedkoop maar het is simpelweg de beste optie op de markt.

Qua keycaps heb ik niet zoveel linkjes om in je richting te gooien. Het enige wat ik vond was dit, maar voor zo weinig geld kan het nooit super mega top zijn. Maar t valt misschien te proberen. Zijn vast anderen die daar nog wel tips voor hebben? En case weet ik ook niet zo goed. Ik vind met RGB de acrylic Tofu heel erg nice, maar die is niet per se heel erg laag. De 60% wooden case van Keygem met wristrest is ook wel nice misschien.

Anyways, budget wise komt het zonder keycaps en case al ongeveer zo ver:
Durock stabilizers: 20 euro
Plate + PCB: 50 euro
Switches: 15 euro

Met een houten case en die goedkope keycaps kom je rond de 160 euro uit waarschijnlijk. Met een Tofu en wat duurdere keycaps waarschijnlijk eerder rond de 200. Keuze is reuze, dus er zijn vast met goed zoeken hele mooie opties te vinden :)

Hopelijk kom je zo een beetje vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:41

Whaam

Meer beter

Chrisuu01 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:24:
[...]

Ze zijn juist heeeel tactile
Dude zit je me nou te stangen?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
YaaD schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Misschien mag ik om een linkje vragen on het zelf te kunnen checken ik ben immers eveneens groot van van 50/60 euro hotswap bordjes
Whaam schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Dude zit je me nou te stangen?
Nee waarom zou ik?

Niet elke clicky switch is tactiel maar vele dan juist weer wel. De Kaill clickbar switch staat juist bekend om zijn tactiliteit. Dit zijn de Kailh box, White, Jade, Navy, Pale Blue

[ Voor 26% gewijzigd door Chrisuu01 op 10-05-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Chrisuu01 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Misschien mag ik om een linkje vragen on het zelf te kunnen checken ik ben immers eveneens groot van van 50/60 euro hotswap bordjes

[...]

Nee waarom zou ik?

Niet elke clicky switch is tactiel maar vele dan juist weer wel. De Kaill clickbar switch staat juist bekend om zijn tactiliteit. Dit zijn de Kailh box, White, Jade, Navy, Pale Blue
Zeker mag dat. https://nl.aliexpress.com/item/1005002483193762.html De variant die ik heb is zonder switches en switches dus vandaar dat ie voor mij op 50 euro uitkwam :)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
YaaD schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Zeker mag dat. https://nl.aliexpress.com/item/1005002483193762.html De variant die ik heb is zonder switches en switches dus vandaar dat ie voor mij op 50 euro uitkwam :)
Ze hebben ook een 98 key :o Nou ik weet mn verjaarscadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Chrisuu01 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Nee waarom zou ik?

Nou ja, de gemiddelde clicky switch zorgt toch wel voor enige tactiliteit door de clickbar? Lijkt me niet dat je een echt lineaire switch kunt hebben met click. Ik weet niet zoveel van clickies, dus wie weet kan het wel. Ben erg benieuwd hoe dat werkt dan.

Maar goed, volgens mij gaat het meer om de algemene linear/tactile/clicky benaming. Als we op zoek zijn naar tactile switches dan is dat specifiek een switch die niet clicky is. De benaming wordt nogal wederzijds exclusief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Cebby schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:16:
[...]

Maar goed, volgens mij gaat het meer om de algemene linear/tactile/clicky benaming. Als we op zoek zijn naar tactile switches dan is dat specifiek een switch die niet clicky is. De benaming wordt nogal wederzijds exclusief gebruikt.
Ging me meer om de uitspraak dat clicky switches niet tactiel zijn terwijl ze juist heel erg tactiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Chrisuu01 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Ging me meer om de uitspraak dat clicky switches niet tactiel zijn terwijl ze juist heel erg tactiek zijn.
Yes, ik snap het nu. Kan zijn dat je nieuw bent in de keeb-talk: er zijn drie typen switches, linear, tactile en clicky. Clicky heeft inderdaad (vaak) een goed voelbare bump, dat is de goed hoorbare klik. Tactile heeft geen uitgesproken “klik” maar wel (weer: vaak) een goed voelbare bump. (Vaak, omdat bijvoorbeeld cherry browns in naam tactile zijn, maar je voelt dat niet heel duidelijk). En linears, die zijn ... lineair :) geen klik en geen bump.

Wat ik dus bedoelde hierboven, is de tweede categorie, zonder klik geluid maar met een bump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mocht ie nog niet op je radar zijn verschenen:

https://geekhack.org/index.php?topic=107942.0

Check KAT Space Dust.

Is al onwijs lang een concept, maar deze set is nu wel heel erg extreem ver uitgewerkt. Het is KAT, dus het zal nog zeker een jaar duren voordat je deze gaat ontvangen... Maar de prijzen zijn een aantal uur terug vrijgegeven dus de verkoop (keygem) zal binnenkort gaan beginnen. En inderdaad, deze set is zo complex dat je wel even nodig hebt om alles uit te zoeken.

Voor de discussie hierboven; eigenlijk bestaat clicky niet. Dat is iets dat je één of twee keer in je bord stopt... Maar tot Zeal eindelijk hun "nieuwe" clicky lanceert gaat op dat vlak waarschijnlijk weinig gebeuren. Ondertussen blijft in de andere twee categorieën de kwaliteit alleen maar verder omhoog lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Whaam schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Yes, ik snap het nu. Kan zijn dat je nieuw bent in de keeb-talk: er zijn drie typen switches, linear, tactile en clicky. Clicky heeft inderdaad (vaak) een goed voelbare bump, dat is de goed hoorbare klik. Tactile heeft geen uitgesproken “klik” maar wel (weer: vaak) een goed voelbare bump. (Vaak, omdat bijvoorbeeld cherry browns in naam tactile zijn, maar je voelt dat niet heel duidelijk). En linears, die zijn ... lineair :) geen klik en geen bump.

Wat ik dus bedoelde hierboven, is de tweede categorie, zonder klik geluid maar met een bump.
Wellicht geeft dit meer inspiratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Nja, je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel.
Cebby schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:16:
[...]

@Cebby begrijpt het wel.

Los van bovenstaande misverstanden doe ik het eerst met de Boba u4s in mijn bordje, als iemand nog de gouden tip heeft voor pre-travel tactiles zónder klik :') met iets meer travel dan de outemu grey silents, ik ben nog zoekende! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Whaam schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:33:
[...]

Nja, je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel.

[...]

@Cebby begrijpt het wel.

Los van bovenstaande misverstanden doe ik het eerst met de Boba u4s in mijn bordje, als iemand nog de gouden tip heeft voor pre-travel tactiles zónder klik :') met iets meer travel dan de outemu grey silents, ik ben nog zoekende! :)
Maar er zitten in de video geen clicky switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou ach wellicht iemand tips voor fijne pre of factory lubed linears.

Niet al te licht niet van die sub 50 gram knopjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig wennen aan de echte 60% keyboards.. misschien toch een 66% met FC660 layout bouwen. Waar ik wel uit ben is dat ik echt een fan ben van linear switches. De MX browns van de laatste 3 jaar vind ik toch minder fijn. Het loopt wel een beetje uit de hand hier ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvkIIU7HfiE-yER9LD9Cwz_l5_Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RK38H2DvVNW3YLu9dyHO6N5q.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:49:
Lastig wennen aan de echte 60% keyboards.. misschien toch een 66% met FC660 layout bouwen. Waar ik wel uit ben is dat ik echt een fan ben van linear switches. De MX browns van de laatste 3 jaar vind ik toch minder fijn. Het loopt wel een beetje uit de hand hier ;)

[Afbeelding]
Oef dat is al een erg diep gat waar je in verdwenen bent ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Chrisuu01 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Maar er zitten in de video geen clicky switches?
Ah, zo. Nee is inderdaad een mooie overview van tactiles :) Helaas heeft ie het - tenzij ik het miste - niet over pre-travel. Wel leuk om al die stems naast elkaar te zien. In combinatie met force curves zou ik daar conclusies uit moeten kunnen trekken eventueel 🤔

Props voor het stuk tussen 6:30 en 13:50 overigens _O- het is maar goed dat mijn vriendin grasmaaien was toen ik dit opzette, straks denkt ze nog dat de lockdown me naar het hoofd gestegen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chrisuu01 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:49:

Toevallig afgelopen weekend m’n EG aqua kings binnen gekregen van KPRepublic na een veel te lange verzending…. Deze zijn factory lubed maar wel erg inconsistent. Maar dat zijn eigenlijk alle factory lubed switches. Ben ze persoonlijk opnieuw aan het luben met 205g0 zodat het allemaal gelijk is. Lekkere zen momentjes dat luben. Kwaliteit zal in ieder geval altijd ondermaats zijn tegenover switches die zijn gelubed met de hand. Zou persoonlijk daar voor kiezen, niet echt heel erg moeilijk om te doen.

Volgens mij zijn gateron silk switches ook factory lubed maar ook die zijn inconsistent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Vandaag een ZSA Moonlander besteld met Cherry MX Brown switchs (ter vervanging van mn Keychron K2)

Zal flink wennen zijn, maar denk dat ik er op te duur wel profijt bij ga hebben aangezien mn posture echt ruk is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:43

Qck

Bazinga

Cebby schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:20:
[...]

Zoals @Miki al aangaf is het voor een RGB bord wel belangrijk om north facing LEDs te zoeken. Met Cherry profile keycaps is dat niet geweldig maar wel voor de underglow. De DZ60RGB heeft dat niet, dan zou ik eerder voor een BM60 gaan. Als je openstaat om te solderen zou je ook voor een bord kunnen gaan met backlight support zoals de XD60 (of YD60MQ, maar die is south facing), daar kun je dan bijvoorbeeld witte leds in solderen bovenop de switches.

Let er ook op dat je voor zo'n PCB (60% + arrows) de juiste plate moet hebben. Je kunt het jezelf makkelijk maken en op Ali de kit kopen met plate in de link hierboven, anders is deze een optie. En nee, de leds zitten onder je switches en niet je plate. Als je dus voor deze RGB optie gaat moet je ook zorgen dat de switches dus SMD RGB ondersteunen. En ik zou dan ook voor Gaterons gaan en niet de Cherry optie, dat bespaart je gewoon 15 euro waarschijnlijk en ze zijn misschien zelfs beter.

Stabilizers voor een standaard ANSI layout zonder numpad zijn 4 x 2U en 1 x 6.25U. Voor toetsen kleiner dan 2U heb je geen stabilizers nodig dus je hebt aan 3x 2U en 1 x 6.25U genoeg. Ik raad je aan om voor Durock stabilizers te gaan, zijn niet goedkoop maar het is simpelweg de beste optie op de markt.

Qua keycaps heb ik niet zoveel linkjes om in je richting te gooien. Het enige wat ik vond was dit, maar voor zo weinig geld kan het nooit super mega top zijn. Maar t valt misschien te proberen. Zijn vast anderen die daar nog wel tips voor hebben? En case weet ik ook niet zo goed. Ik vind met RGB de acrylic Tofu heel erg nice, maar die is niet per se heel erg laag. De 60% wooden case van Keygem met wristrest is ook wel nice misschien.

Anyways, budget wise komt het zonder keycaps en case al ongeveer zo ver:
Durock stabilizers: 20 euro
Plate + PCB: 50 euro
Switches: 15 euro

Met een houten case en die goedkope keycaps kom je rond de 160 euro uit waarschijnlijk. Met een Tofu en wat duurdere keycaps waarschijnlijk eerder rond de 200. Keuze is reuze, dus er zijn vast met goed zoeken hele mooie opties te vinden :)

Hopelijk kom je zo een beetje vooruit!
Bedankt voor de uitgebreide info, hier kan ik zeker wat mee. Ook dank voor de anderen die me geholpen hebben :)

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Whaam schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:02:
[...]

Props voor het stuk tussen 6:30 en 13:50 overigens _O- het is maar goed dat mijn vriendin grasmaaien was toen ik dit opzette, straks denkt ze nog dat de lockdown me naar het hoofd gestegen is.
Is het dar niet gewoon bij ons allemaal als we even super eerlijk zijn. Bedoel het is dat m'n kalender dinsdag 11-5 zegt anders had ik het niet meer geweten ;w
Whaam schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:02:
[...]

Ah, zo. Nee is inderdaad een mooie overview van tactiles :) Helaas heeft ie het - tenzij ik het miste - niet over pre-travel. Wel leuk om al die stems naast elkaar te zien. In combinatie met force curves zou ik daar conclusies uit moeten kunnen trekken eventueel 🤔
Nou ja het laatje zien hoeveel kracht er nodig is.
Maar vooral hoe scherp de tactiele bump is.
Als de grafiek na de bumper bijna loodrecht naar beneden gaat kom je eigenlijk altijd aan in bottom out city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrisuu01 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:49:

Factory lubed = 90% zonde
Beter zelf ff luben!

Moet zeggen de Milkshake is best goed factory lubed.
Maar ongetwijfeld als gedaan door iemand met ervaring, nog beter.

[ Voor 17% gewijzigd door ParaNoja op 11-05-2021 10:51 ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:49:

[Afbeelding]
Daarom heb ik een GKX plankje gehaald om mee te starten, natuurlijk inmiddels een NK Milkshake er bij,
ivm extra toetsen. Hoort bij de leercurve. :9
Maar maakt het stuk goedkoper te kiezen en uit te proberen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ParaNoja schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Factory lubed = 90% zonde
Beter zelf ff luben!

Maar ongetwijfeld als gedaan door iemand met ervaring, Die er meer dan 3 tellen aan besteed nog beter.
FTFY, zelfs als je het rustig doet en er gewoon even tijd voor neemt is het zonder ervaring ook goed te doen vond ik. In de fabriek = tijd=geld en als je het zelf doet kun je er de tijd voor nemen om het gewoon netjes te doen :)

Ik zit vandaag weer op werk op mijn K330, man man wat een ellende, nog nooit zo vaak de enter gemist. Die smallere ISO enter is echt rot als je steeds vaker op ANSI typt (en daar mis ik tilde dan weer maar die gebruik ik minder) :+

@Verwijderd Mijn GK laat wijzigingen aan de 1e laag niet toe maar anders wil ik F5 onder de capslock :9

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 11-05-2021 12:06 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:11:
[...]

FTFY, zelfs als je het rustig doet en er gewoon even tijd voor neemt is het zonder ervaring ook goed te doen vond ik. In de fabriek = tijd=geld en als je het zelf doet kun je er de tijd voor nemen om het gewoon netjes te doen :)

Ik zit vandaag weer op werk op mijn K330, man man wat een ellende, nog nooit zo vaak de enter gemist. Die smallere ISO enter is echt rot als je steeds vaker op ANSI typt (en daar mis ik tilde dan weer maar die gebruik ik minder) :+
ISO keyboards, de uitvinder van die layout mogen ze ook kielhalen :+
Ik heb tilde onder shift escape op m'n FC660, dat vind ik wel een hele fijne plek. De ` zit onder Fn+Esc.
Capslock vervangen door LCTRL.
ParaNoja schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Daarom heb ik een GKX plankje gehaald om mee te starten, natuurlijk inmiddels een NK Milkshake er bij,
ivm extra toetsen. Hoort bij de leercurve. :9
Maar maakt het stuk goedkoper te kiezen en uit te proberen....
Ik heb die Leopold FC660's liggen, die layout is wel fijn alleen wil ik daar nu een linear voor. Ik heb plates laten snijden in die layout, dus ik ga ze zelf maken als ik de switches straks binnen heb. Nu nog een shop vinden die iets als de Zealios v2 kan leveren of gewoon Cherry MX red silent of misschien wel de speed silver.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2021 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:11:
[...]

@Verwijderd Mijn GK laat wijzigingen aan de 1e laag niet toe maar anders wil ik F5 onder de capslock :9
;) Ja is zeker te doen, maar wou mezelf niet meteen ervaren noemen na zeg, 70 switches luben en kijken van taeha types... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:58:
660's liggen, die layout is wel fijn alleen wil ik daar nu een linear voor. Ik heb plates laten snijden in die layout, dus ik ga ze zelf maken als ik de switches straks binnen heb. Nu nog een shop vinden die iets als de Zealios v2 kan leveren of gewoon Cherry MX red silent of misschien wel de speed silver.
Oh, mijn reactie is helaas verdwenen lijkt het...

Ipv Zealio v2: (10ct duurder, op een toch al te dure switch, gatverdamme)

Dark Amber T1 op Mykeyboard.eu
of
Gazzew Boba Thock van SplitKB.nl

https://splitkb.com/collections/switches-and-keycaps

Beide lijken enigszins op Zealio V2. De Boba's voelen beter, vooral minder wobble en leaf variatie. Met 205 en 105 mix (voor alles) voelen en klinken deze gewoon top.

T1 is ook een prima optie en gewoon op voorraad. Ben niet echt een T1 fan, maar voor het prijsverschil en kleine verschil in switch gevoel zou ik Zeal zeker laten liggen.

MX Silent Reds zijn tot nu toe naar mijn mening nog steeds de meest afgrijselijk switches.

Silent Bobagums zijn dat daar in tegen niet. Best aanvoelende optie naar mijn mening en dus op voorraad in 52g. Hier zou een rijke coating 3203 je switch helemaal top moeten maken, maar ik vond ze stock ook zeker niet verkeerd. Wederom ook gewoon een absolute top behuizing en ze zijn stiller dan Silent Reds of Alpaca's.

Als je Zilvers wilt, MK.eu heeft voor 5,50 per 10 ook nog FFF liggen, buiten dat die heel anders klinken, een veel gladdere ervaring en dus ook in een heel lichte gewichtsklasse. Zit kwa accentuatie tussen red en silver in die uitvoering, maar dat maakt voor de snelheid absoluut geen enkel verschil. Een consistent aanvoelende switch en ook zonder lube een veel gladdere ervaring is veel meer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
djunicron schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:05:
[...]

of

Beide lijkt enigsinds op Zealio V2. De Boba's voelen beter, vooral minder wobble en leaf variatie. Met 205 en 105 mix (voor alles) voelen en klinken deze gewoon top.

T1 is ook een prima optie en gewoon op voorraad. Ben niet echt een T1 fan, maar voor het prijsverschil en kleine verschil in switch gevoel zou ik Zeal zeker laten liggen.

[...]
Dit is zeker waar, Zealios zijn het ook wat mij betreft qua prijs niet waard als je de vergelijking gaat maken met de Boba U4T of een T1.

Mijn U4Ts zijn gelubed met 3204 en hebben een dunne film om het geluid een beetje te veranderen. Maar ik vind zelfs dat je al dat werk er nog niet eens in hoeft te stoppen om een prima switch te hebben. In tegenstelling tot een stock Zeal, die kun je beter gewoon luben om het te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik heb ook een (geprint) bordje met U4 silents. En die zijn eigenlijk al direct heel erg stil. Eigenlijk maakt de veer nog het meeste geluid.

Wat mij alleen opviel was hoe onwijs veel 3203 erin moet om deze switch echt veel gladder te maken. En buiten de switches die ik open heb gemaakt omdat de veer gewoon te luid was (misschien 5 ofzo) waren naar herplaatsen weer netjes stil geworden.

Heb ze nu een paar maanden in gebruik in een PC plate in een PETG & Polymax PLA case en ze zijn allemaal netjes stil en prettig in aanslaand. Absoluut top 3 stock te gebruiken switches dus naar mijn mening. (Andere topper op dit vlak is de JWK Cobalt, die is ook werkelijk goed ingesmeerd door de fabriek, maar ook bobagums hebben eigenlijk niet echt wat nodig, zo'n klein verschil...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:05:
[...]

of

Beide lijken enigszins op Zealio V2. De Boba's voelen beter, vooral minder wobble en leaf variatie. Met 205 en 105 mix (voor alles) voelen en klinken deze gewoon top.

MX Silent Reds zijn tot nu toe naar mijn mening nog steeds de meest afgrijselijk switches.

Silent Bobagums zijn dat daar in tegen niet. Best aanvoelende optie naar mijn mening en dus op voorraad in 52g. Hier zou een rijke coating 3203 je switch helemaal top moeten maken, maar ik vond ze stock ook zeker niet verkeerd. Wederom ook gewoon een absolute top behuizing en ze zijn stiller dan Silent Reds of Alpaca's.

Als je Zilvers wilt, MK.eu heeft voor 5,50 per 10 ook nog FFF liggen, buiten dat die heel anders klinken, een veel gladdere ervaring en dus ook in een heel lichte gewichtsklasse. Zit kwa accentuatie tussen red en silver in die uitvoering, maar dat maakt voor de snelheid absoluut geen enkel verschil. Een consistent aanvoelende switch en ook zonder lube een veel gladdere ervaring is veel meer de moeite waard.
Ah goede tips. Ik zie dat ik Zealios schreef, maar Healios bedoelde. Ongeacht ga ik op beide shops even kijken straks. Misschien de Gazzew Bobagum Silent Linear Switch. Ik heb m'n diodes en controllers binnen gekregen daarnet dus ik kan solderen als de switches binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:47:
Mja, ik heb ook een (geprint) bordje met U4 silents. En die zijn eigenlijk al direct heel erg stil. Eigenlijk maakt de veer nog het meeste geluid.

Wat mij alleen opviel was hoe onwijs veel 3203 erin moet om deze switch echt veel gladder te maken. En buiten de switches die ik open heb gemaakt omdat de veer gewoon te luid was (misschien 5 ofzo) waren naar herplaatsen weer netjes stil geworden.

Heb ze nu een paar maanden in gebruik in een PC plate in een PETG & Polymax PLA case en ze zijn allemaal netjes stil en prettig in aanslaand. Absoluut top 3 stock te gebruiken switches dus naar mijn mening. (Andere topper op dit vlak is de JWK Cobalt, die is ook werkelijk goed ingesmeerd door de fabriek, maar ook bobagums hebben eigenlijk niet echt wat nodig, zo'n klein verschil...)
Hebben die Bobagums ook dat licht slepende gevoel wat de U4s hebben ?

De U4s vond ik met 205G0 echt amper gladder en is imho de moeite niet, dat ze met een dunnere lube vol moet baggeren wil het effect hebben had ik al eerder van je begrepen inderdaad :(

Ik wil op de korte termijn de U4T of Bobagums nog proberen want duur zat voor even erbij, alleen de keuze is lastig want ik vind mij Yellows lekker smooth en thocky maar als de Bobagums stiller zijn zijn die een optie maar vind de lekkere bump van de U4s ook heerlijk en een bump+thocky is ook fijn voor werk. Keuze's keuze's :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Ah goede tips. Ik zie dat ik Zealios schreef, maar Healios bedoelde. Ongeacht ga ik op beide shops even kijken straks. Misschien de Gazzew Bobagum Silent Linear Switch. Ik heb m'n diodes en controllers binnen gekregen daarnet dus ik kan solderen als de switches binnen zijn.
Wel een stuk logischer, snapte al niet dat je die verschillende opties wilde :p

Maar voor Healios geldt volgens mij hetzelfde als voor Zealios. Als je iets als een Silent Alpaca (of andere silent Durock/JWK) te pakken kunt krijgen is dat misschien ook nog een optie? Bobagums lijken wel een van de beste silent linears op de markt te zijn als ik de reviews en community gesprekjes zie.

Ik ben meer van de tactile gang dus ik zou je vooral niet aanraden naar mij te luisteren en lekker zelf kijken wat fijn is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
ParaNoja schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Maar ongetwijfeld als gedaan door iemand met ervaring, nog beter.
Hm ik ga deze eens even overdenken kijken of ik het wat vind maar ze lijken me wel interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cebby schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:03:
[...]

Wel een stuk logischer, snapte al niet dat je die verschillende opties wilde :p

Maar voor Healios geldt volgens mij hetzelfde als voor Zealios. Als je iets als een Silent Alpaca (of andere silent Durock/JWK) te pakken kunt krijgen is dat misschien ook nog een optie? Bobagums lijken wel een van de beste silent linears op de markt te zijn als ik de reviews en community gesprekjes zie.

Ik ben meer van de tactile gang dus ik zou je vooral niet aanraden naar mij te luisteren en lekker zelf kijken wat fijn is :)
Ik had heb een GH60 met mx reds waarvan ik dacht dat hij stuk was tot ik hem van de week opnieuw geflashed had. In de tussentijd heb ik met mx browns gewerkt, niet slecht maar nu ik weer met linears heb getypt ben ik er eindelijk echt uit wat ik prefereer ;)

Ik ga die bobagums proberen en misschien nog een andere linear switch. Bouwen is nog leuker dan erop typen. :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Ah, ok. Zoals anderen hier ook al schreven; Helios en varianten hebben eigenlijk geen bestaansrecht meer. Zeker niet tegen de verhoogde prijzen.

Ja, Bobagums hebben een meer slepend gevoel van de bumpers, maar die bumpers voelen boven en onder in de aanslag ontzettend veel beter aan. Zeal Silent linears zijn een stuk meer zoals het aanbod van Cherry helaas.

Zou persoonlijk snel deze bestellen nu ze er zijn:
https://mykeyboard.eu/cat...nt-switches-10-pack_2281/

Gladder dan Zeal's opties, 30ct goedkoper, geen kans op belasting, en minder wobble, veel betere springveren, prettiger materiaal voor de demping, even stil.

Maar goed, goedkoop zijn ze niet, dus is even afwegen vs de Gazzews misschien. Of pik ze beide mee, beetje afhankelijk van hoeveel je wilt gaan bouwen nu en in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:43:
[...]

Ah, ok. Zoals anderen hier ook al schreven; Helios en varianten hebben eigenlijk geen bestaansrecht meer. Zeker niet tegen de verhoogde prijzen.

Ja, Bobagums hebben een meer slepend gevoel van de bumpers, maar die bumpers voelen boven en onder in de aanslag ontzettend veel beter aan. Zeal Silent linears zijn een stuk meer zoals het aanbod van Cherry helaas.

Gladder dan Zeal's opties, 30ct goedkoper, geen kans op belasting, en minder wobble, veel betere springveren, prettiger materiaal voor de demping, even stil.

Maar goed, goedkoop zijn ze niet, dus is even afwegen vs de Gazzews misschien. Of pik ze beide mee, beetje afhankelijk van hoeveel je wilt gaan bouwen nu en in de toekomst.
Argh, paypal.. waarom ondersteunen ze niet gewoon paypal zonder account. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ls7_zR2dG1JRyh18-rWPe5otKfE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X7Cyf22hfTeqA52gQGbHlt4a.png?f=user_large

En dan wil je overstag gaan, krijg je die onzin |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2021 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:04:
[...]

[Afbeelding]

Dat doen ze wel, er zou een knopje onder de login van PayPal moeten staan voor die optie. Maar heb afgelopen maanden al vaker voorbij zien komen in hun Discord dat dat niet werkt.

Ze zijn zich er heel erg van bewust dat het niet ideaal is. Maar goed, de nieuwe website wordt ook al 2 jaar geteased.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cebby schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:00:
[...]

Dat doen ze wel, er zou een knopje onder de login van PayPal moeten staan voor die optie. Maar heb afgelopen maanden al vaker voorbij zien komen in hun Discord dat dat niet werkt.

Ze zijn zich er heel erg van bewust dat het niet ideaal is. Maar goed, de nieuwe website wordt ook al 2 jaar geteased.
Met hoge uitzondering heb ik even doorgezet met paypal ;)
Ik heb genoeg Alpaca siltens onderweg voor 2 keyboards. Volgende ronde bestel ik wat bobagums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:43:
[...]

Als je de Alpaca's zou moeten vergelijken met Yellows of Bobagums, waar lijken ze dan meer op qua smoothness?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hey guys,

Ik gebruik momenteel de magic keyboard 2. Wil overstappen naar een andere keyboard aangezien ik 'm niet heel fijn vind typen. Ik heb een tijdje een mechanical keyboard gebruikt van de action, vond dit vreselijk typen dor de hoogte van de keyboard. Nu hebben de keyboards van Keychron mijn aandacht getrokken. Super mooie toetsenbordje in a low profile jasje, precies wat ik zoek. Echter, ik heb geen idee welk switch bij mij zou passen (red/blue/brown). Ik vind de keyboard van mijn MacBook m1 echt geweldig, beste toetsenbord dat ik ooit gebruikt heb. Welke switch evenaart de typervaring van de MacBook?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
Mijn bestelling uit 2019 is eindelijk binnen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRLU19D0RRqY1S1XBo0V4oBi5ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3rcZjKZNzCrcaTBbVGFH91Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10RJYZOucLDwQUvcc6A9QNHFTAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuY3HQadSubEDLR5nBcyacIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4SmyiRTaTXLqObLroYGyEjm8q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQwVK5M39a2aSHfajH9OFy1R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-or0AGea2qWrJYtJKHV2MSttew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlBMvmHdL8PyCsavLpR7s4gQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ibiben95 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:18:
Hey guys,

Ik gebruik momenteel de magic keyboard 2. Wil overstappen naar een andere keyboard aangezien ik 'm niet heel fijn vind typen. Ik heb een tijdje een mechanical keyboard gebruikt van de action, vond dit vreselijk typen dor de hoogte van de keyboard. Nu hebben de keyboards van Keychron mijn aandacht getrokken. Super mooie toetsenbordje in a low profile jasje, precies wat ik zoek. Echter, ik heb geen idee welk switch bij mij zou passen (red/blue/brown). Ik vind de keyboard van mijn MacBook m1 echt geweldig, beste toetsenbord dat ik ooit gebruikt heb. Welke switch evenaart de typervaring van de MacBook?
Heb je al wat gezocht naar tactile versus lineair en dergelijke? Ik zou je aanraden een switch tester te kopen, daarmee kun je verschillende switches proberen vooraleer je een keuze maakt.

Het keyboard van je m1 is echt flink anders dan mechanische switches, niet in de laatste plaats omdat de afstand (travel) per toets echt minimaal is. Maar nog meer redenen die anderen veel beter kunnen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn, 2019, weet dat 2020 lastig was door de pandemie, maar alsnog ruim 1.5 jaar voordat je je product hebt. Beetje hetzelfe als GMK Dracula die nu pas eindelijk door de colour matching heen is. Wel een mooi bordje verder. Daar zitten toch die analoge switches in? Klinkt als een interessant concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
superbok schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:23:
[...]

Damn, 2019, weet dat 2020 lastig was door de pandemie, maar alsnog ruim 1.5 jaar voordat je je product hebt. Beetje hetzelfe als GMK Dracula die nu pas eindelijk door de colour matching heen is. Wel een mooi bordje verder. Daar zitten toch die analoge switches in? Klinkt als een interessant concept.
Mailtje eind 2019:
This means the new delivery date is set on May, 2020. I'm confident that these decisions will lead to a better product and will help us create a better foundation for the Lekker switch. I hope you agree with our decisions as Lekker Switch ambassador and contributor.
Mei 2020 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Paprika schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Mailtje eind 2019:

[...]

Mei 2020 :+
LOL wauw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
:)

[ Voor 99% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-05-2021 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou ik denk dat mijn vingers ook niet chad genoeg zijn voor de Kailh BoX Navy switches. :9

Misschien kijken of ik er een leuk bordje voor kan vinden. maar eerst maar eens wat meer opslag voor mn pc kopen komende maand. Iemand hier wellicht wel chad genoeg voor Kailh box Navies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Beetje rare meme term je kent ze wel die spierbundels in de sportschool. Komt er op neer m,n niet sterke handjes kunne het denk ik toch niet helemaal aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ibiben95 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:18:
Hey guys,

Hoi, misschien makkelijk als je dit lijstje even invult...
En vergeet niet de eerste post te lezen. ;)

Welke lay-out wil je?
Wil je met of zonder numpad?
Wil je backlight?
Welke MX Switch prefereer je?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
Wat voor games speel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:04:
[...]

[Afbeelding]

>:) evil paypal

Bewijs dat het anders kan: :P @YaaD accepteert voor coilled kabels BTC! O-)

:+ Einde commercial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ParaNoja schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:43:
[...]

>:) evil paypal

Bewijs dat het anders kan: :P @YaaD accepteert voor coilled kabels BTC!

:+ Einde commercial
ik heb al mijn btc drie jaar geleden verkocht oid.
Maar ik heb aardig wat ervaring met psp’s. ik weet dus dat het anders kan ;)

en ik ga binnenkort bij @YaaD bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou mn Kailh Box Navy switches zijn te koop. Wellicht heeft iemand hier interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ben mij langzaam aan het oriënteren op een nieuw toetsenbordje. Heb nu een van corsair, op zich prima alleen voor typ werk niet heel fijn (behoorlijk stugge toetsen), en luid. Zoek nu eentje die wat minder luid is en waar de toetsen wat 'makkelijker' weg typen.
mijn ogen vielen op de Steelseries Apex 5, 7 en pro. Hoe ervaren jullie deze planken. Is het prijsverschil tussen een 7 en 5 merkbaar? Zelfde vraag met de pro tov de 7?
Welke toetsenborden zijn op dit moment 'echte' aanraders volgens jullie?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:49:
Ik ben mij langzaam aan het oriënteren op een nieuw toetsenbordje. Heb nu een van corsair, op zich prima alleen voor typ werk niet heel fijn (behoorlijk stugge toetsen), en luid. Zoek nu eentje die wat minder luid is en waar de toetsen wat 'makkelijker' weg typen.
mijn ogen vielen op de Steelseries Apex 5, 7 en pro. Hoe ervaren jullie deze planken. Is het prijsverschil tussen een 7 en 5 merkbaar? Zelfde vraag met de pro tov de 7?
Wat heb je nu precies voor Corsair? Wat voor switches zitten daarin? Het zou handig zijn als we wat meer info hebben:

Welke lay-out wil je?
Wil je backlight?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?

Ik heb de Steelseries borden even opgezocht en het verschil lijkt m vooral te zitten in de switches. De 5 is niet mechanisch, de 7 heeft red/blue/brown opties en de pro maakt gebruikt van hall-effect switches zodat je kunt instellen waar de actuatie zit. Maar het prijsverschil tussen de 5 en 7 zal waarschijnlijk wel het meest merkbaar zijn, gezien de 5 niet mechanisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dazzler2120 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:49:
hehe wou net hetzelfde posten @Cebby 8)

toevoeging:
- Lees even de eerste post!
-Welke games speel je?

[ Voor 25% gewijzigd door ParaNoja op 14-05-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
Oeps, ik had mezelf er iets te gemakkelijk vanaf gemaakt met mijn vraag :+
Wat betreft mijn oude keyboard durf ik niet precies te zeggen welke dat is. Net eens mijn mailbox en wat accounts van bestelsites doorlopen... Maar kan niet echt achterhalen waar ik deze toen vandaan heb gehaald.

Welke lay-out wil je? Wil je met of zonder numpad?
Qwerty, met numpad

Wil je backlight?
Ja, idealiter instelbaar RGB, geen must

Dit vind ik lastig te bepalen. Keyboard nu heeft best wel wat moeite nodig om in te drukken en is vrij luid. O.b.v. omschrijvingen lijkt het dat ik nu blue switches heb?
Ik neig nu meer naar red switches, maar daarnaast twijfel ik dus ook over zaken of de omnipoint switches van de Apex Pro veel meer gemak / gebruikscomfort bieden t.o.v. de Red switches op de apex 7.
Eigenschappen in de keys die ik zoek dus: Silent, niet te zwaar typend.

Wat je is je budget?
Aanpasbaar o.b.v. features. Apex pro zou de max zijn.(~€230)

Wil je macro toetsen?
Nee

Doel van het keyboard?
Gaming, vooral RPG's, shooters, adventure games, heel soms competitive games als LoL.
Werk / school. Komende jaren flink wat verslagen op de planning voor mijn studie, een fijner typend toetsenbord zal gewenst zijn :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maudima
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-02 19:15
Na het horen van wat soundtests op YT ben ik toch wel erg geinteresseerd in de KBD67 Lite van KBDFans. Heeft iemand ervaring met KBDFans en of deze pakjes geselecteerd worden voor importkosten? Ik lees wat berichten op Reddit dat in andere landen pakjes van KBD nog wel eens over het hoofd worden gezien omdat ze de kosten lager aan willen merken. Ik vind de prijs heel redelijk maar de kit + switches + caps + shipping en daar dan nog weer 21% BTW maakt tweedehands ook een redelijke optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:06
@Maudima
Bij Candykeys zijn de hotswap Kbd67 lite kits nog te preorderen, candykeys zit in Duitsland wat weer wat douanerompslomp scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Laatst online: 14-09 21:44
@Cebby
Wat zou je aanraden als PBC board als je een toetsenbord wil maken met macro toetsen.. ik lees vaak over 60% en TKL toetsenborden. Maar weinig over 100% toetsenborden met nog speciale macro toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Dit vind ik lastig te bepalen. Keyboard nu heeft best wel wat moeite nodig om in te drukken en is vrij luid. O.b.v. omschrijvingen lijkt het dat ik nu blue switches heb?
Ik neig nu meer naar red switches, maar daarnaast twijfel ik dus ook over zaken of de omnipoint switches van de Apex Pro veel meer gemak / gebruikscomfort bieden t.o.v. de Red switches op de apex 7.
Eigenschappen in de keys die ik zoek dus: Silent, niet te zwaar typend.
Misschien is het een goed idee om eens langs een Mediamarkt oid te gaan en daar te kijken wat ze voor toetsenborden hebben. Dan kun je het een en ander proberen. Ze hebben ook de Apex op hun website staan, dus met een beetje geluk kun je dan gewoon kijken wat je prettig vindt. Ik denk persoonlijk dat de Omnipoint switches vooral een gimmick zijn eigenlijk, maar ik heb ze nog nooit geprobeerd dus wie weet zijn ze wel geweldig.

Eventueel kun je ook eens naar opties als Ducky of Leopold kijken. Dat zijn ook wel goede merken.
R009 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:33:
@Cebby
Wat zou je aanraden als PBC board als je een toetsenbord wil maken met macro toetsen.. ik lees vaak over 60% en TKL toetsenborden. Maar weinig over 100% toetsenborden met nog speciale macro toetsen.
Er zijn niet zoveel full-size kits te koop volgens mij, al helemaal niet met een extra rijtje aan macrokeys.
Denk dat het is omdat het nogal gemakkelijk is om layers aan je toetsenbord toe te voegen dus als je daar comfortabel mee kunt worden is dat vaak je beste oplossing. Het kan een mooie balans tussen ruimte en functionaliteit zijn. Ik gok dat dat ook de reden is dat er gewoon geen groupbuys zijn met full-size boards.

Daarnaast kun je altijd nog een aparte num- of macropad bouwen om zo flexibiliteit op je bureau te creëren. Want als je ze niet nodig hebt, dan haal je ze weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Misschien een idee om een macrobordje erbij te kopen, dat heb ik ook gedaan. Ik heb altijd boards gehad met een macro rij toetsen en ben overgestapt naar een 65% bordje. Die lagen zijn leuk maar een extra macro bordje vond ik wel handig. Zo eentje met 6 of 9 toetsen die je zelf in kunt stellen..

Edit: laatste regel niet goed gelezen van post hierboven! Excuses! Kan deze reactie ook niet verwijderen xD..

[ Voor 16% gewijzigd door Zephrex op 15-05-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Weet iemand wellicht een leuke niet al te dure retro uitziende hotswap case en pcb combo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Yeah! Mijn Gateron Cap yellow milky switches zijn binnen. Vanavond op mijn gemak installeren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqRFq2pVWkGaXeNa8j5Wd6q0L4g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xkblO4elkXD8JpG6umRwXzFo.jpg?f=user_large

Oh ja, ze zijn factory lubed :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:39:
Yeah! Mijn Gateron Cap yellow milky switches zijn binnen. Vanavond op mijn gemak installeren :)

[Afbeelding]

Oh ja, ze zijn factory lubed :')
Dat zijn die hele gele toch? Ben benieuwd er naar :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
sapphire schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Dat zijn die hele gele toch? Ben benieuwd er naar :)
Yup inderdaad de gele
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBqBR1GI3nD7WHPcWFQxuZF1zbw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AnfPsFkiT6ErJdhKWRP5nOnx.jpg?f=user_large

Uiteraard heb ik niet kunnen wachten tot vanavond dus ze zitten er al in. Ondanks dat ik cheap-ass flinterdunne ABS Keychron keycaps heb is het geluidsprofiel een dag en nacht verschil met de bruine Gateron switches. Ik heb nog PBT keycaps in aantocht en ik ben dan ook zeer benieuwd wat dat gaat brengen.
De klankkleur is nu al heel erg "thocky" geworden en ik vind het persoonlijk net even lekkerder tikken. De bruine switches maakten meer "tikkie" geluid en dat werd nog eens versterkt door die goedkope flinterdunne ABS keycaps van Keychron. Ik heb hier totaal geen spijt van, in tegendeel dit tikt heel lekker weg en klinkt zoals je in al die build filmpjes hoort.

Ps. voor de liefhebber heb ik nog een setje Matcha V2 keycaps over die ik tegen een zacht prijsje wil wegdoen. Ik geef toch de voorkeur aan OEM profiel > PM voor interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Miki schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:43:

Ps. voor de liefhebber heb ik nog een setje Matcha V2 keycaps over die ik tegen een zacht prijsje wil wegdoen. Ik geef toch de voorkeur aan OEM profiel > PM voor interesse.
Welk profiel zijn die? Xda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Whaam schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:03:
[...]

Welk profiel zijn die? Xda?
Yup zie verder Miki in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Graag eventueel verder via PM om dit topic niet verder te vervuilen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 15-05-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
@Cebby ok bedankt voor de informatie. Hoe gaat dat zo een layer toevoegen? Kan je dat instellen via de software? Of moet je een apart programma installeren?
Sorry als deze vragen onnozel overkomen. Ik wil graag eens zelf een toetsenbord maken (solderen etc), maar heb me er nog niet in verdiept. Alleen het artikel op tweakers gelezen en opgeslagen:).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R009 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:11:
@Cebby ok bedankt voor de informatie. Hoe gaat dat zo een layer toevoegen? Kan je dat instellen via de software? Of moet je een apart programma installeren?
Sorry als deze vragen onnozel overkomen. Ik wil graag eens zelf een toetsenbord maken (solderen etc), maar heb me er nog niet in verdiept. Alleen het artikel op tweakers gelezen en opgeslagen:).
Macro toetsen gaan idd via software. bijv. Via software, ja das de naam. :P Uiteraard bord afhankelijk.

Je hoeft niet perse te solderen, vooral als je nog niet weet welke switches je fijn vindt is een hotswap bordje een aanrader...
Een toetsenbordje maken is eigenlijk (meeste gevallen) enkele schroefjes aandraaien, switches er voorzichtig in zetten en keycaps er op klikken... ;)

Als we het luben even buiten beschouwing laten. :P Dat is het meest tijdrovend en maakt meeste verschil...
Uiteraard zijn er ook plenty opties voor kant en klaar.

Maar vul anders even ons vragen lijstje in, en lees zeker ook even de eerste post.
Dit helpt zowel je keuze als mede tweakers goed advies te geven.
;)

Welke lay-out wil je?
Wil je backlight?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
Wat voor games speel je?

[ Voor 29% gewijzigd door ParaNoja op 15-05-2021 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:13
Miki schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Yup inderdaad de gele
[Afbeelding]

Uiteraard heb ik niet kunnen wachten tot vanavond dus ze zitten er al in. Ondanks dat ik cheap-ass flinterdunne ABS Keychron keycaps heb is het geluidsprofiel een dag en nacht verschil met de bruine Gateron switches. Ik heb nog PBT keycaps in aantocht en ik ben dan ook zeer benieuwd wat dat gaat brengen.
De klankkleur is nu al heel erg "thocky" geworden en ik vind het persoonlijk net even lekkerder tikken. De bruine switches maakten meer "tikkie" geluid en dat werd nog eens versterkt door die goedkope flinterdunne ABS keycaps van Keychron. Ik heb hier totaal geen spijt van, in tegendeel dit tikt heel lekker weg en klinkt zoals je in al die build filmpjes hoort.
Herkenbaar. Ik heb enige tijd geleden mijn gateron browns ook vervangen door milky yellows. Gewoon omdat het kan. Ze klinken inderdaad veel mooier. Persoonlijk vind ik de browns iets fijner tikken, maar dat verschil is dusdanig klein dat ik er niet de browns voor terug plaats. Ik ben er blij mee. :)

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Keycool 84 voor een habbekrats weten te bemachtigen op marktplaats. Meteen uit elkaar gehaald en grondig schoongemaakt. Ik heb hier nog Outemu Silent Gray switches liggen dus dat lijkt mij wel een leuke combi. Helaas had de keycool wel Costar stabs welke ik per ongeluk gesloopt hebt dus nu moet ik die ergens zien te bemachtigen.. Ook meteen maar weer een beetje Tribosys 3203 zoeken voor de Outemu switches.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pLvPZXh/Keycool84.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
ParaNoja schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:23:
[...]

Macro toetsen gaan idd via software. bijv. Via software, ja das de naam. :P Uiteraard bord afhankelijk.

Je hoeft niet perse te solderen, vooral als je nog niet weet welke switches je fijn vindt is een hotswap bordje een aanrader...
Een toetsenbordje maken is eigenlijk (meeste gevallen) enkele schroefjes aandraaien, switches er voorzichtig in zetten en keycaps er op klikken... ;)

Als we het luben even buiten beschouwing laten. :P Dat is het meest tijdrovend en maakt meeste verschil...
Uiteraard zijn er ook plenty opties voor kant en klaar.

Maar vul anders even ons vragen lijstje in, en lees zeker ook even de eerste post.
Dit helpt zowel je keuze als mede tweakers goed advies te geven.
;)

Welke lay-out wil je?
Wil je backlight?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
Wat voor games speel je?
Hoi ParaNoja,

Bedankt voor je reactie. Ik wou eigenlijk gaan solderen om dit gewoon eens te kunnen doen. Anders weet ik niet wat ik zou moeten gaan solderen ;).

Welke lay-out wil je?
Belgische Azerty lay-out

Met een numpad

Wil je backlight?
Yes

Afgaande van het schema op de eerste pagina denk ik de Red of de Black...

Wat je is je budget?
Zou het graag zelf willen maken dus geen idee qua budget.

Wil je macro toetsen?
Ja liefst, is zo gemakkelijk om zaken die je vaak gebruikt te kunnen programmeren.

Doel van het keyboard?
Hoofdzakelijk tekstverwerking.

Wat voor games speel je?
Momenteel geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:14

Flapmo

and back is gigi!

Beetje zitten klooien met mijn Zilents. Vond ze zelfs na mods nog niet echt top klinken maar de bump vind ik wel iets fijner dan die van de Boba U4 silents. Toen kwam ik dit filmpje tegen waar Y1ROK de Bobzilla introduceert. Typetest hier a werken Typetests niet echt voor silents, krijg je met een mic nooit goed erop. Boba stem in Zilents housing. Even meer lopen prutsen vanmiddag en er twee gemaakt en gelubed. Beviel eigenlijk wel erg goed, denk dat ik er is een heel bord van gaan maken.

Bump subtieler dan Boba, Zilents bump, maar geluid van Boba. Wel prijzige frankenswitch door de Zilents maar anders liggen die hier toch maar weg te rotten.

[ Voor 9% gewijzigd door Flapmo op 16-05-2021 22:07 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Laatst online: 18-09 12:41
Ik zit een beetje met een rare situatie: vorige week de MX Clears van mijn Planck afgehaald en vervangen door Akko CS Ocean Blues, maar bij het testen kwam ik er achter dat 1 switch niet werkte. Deze er weer vanaf gehaald en een andere er op gezet en toen gebeurde er nog steeds niets dus toen vond ik het al een beetje raar. Hierna een MX Clear er terug op gezet en die deed het prima. Daarna nog met wat Ocean Blues geprobeerd en er achter gekomen dat die soms werken als ik er heel hard op druk maar voor gewoon typen zijn ze dus niet bruikbaar. Ik vind het een beetje vreemd omdat een MX Clear in dezelfde slot dus geen enkel probleem geeft en de Ocean Blues op alle andere toetsen perfect werken. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door InTheDisorder op 17-05-2021 13:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:52
Een paar dagen de Wooting Two Lekker Edition binnen gekregen.
Ik twijfelde nog wel of hij wel zo "lekker" zou typen, maar ik ben absoluut tevreden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjXvlq7tH3EHFA-59F4vH1kabXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYX6dvS7Jc00Kaw0nDbqCrFk.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker ook de Wootility is fantastisch, het hele keyboard is aan te passen (per toets)

Leuk detail: ook de verlichting werkt lineair:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiATSc0oybv1-uk9SW6hV63VBoA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/AMxqT64ILcppQ8fjEtYGQktH.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapperbol schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:47:
Een paar dagen de Wooting Two Lekker Edition binnen gekregen.
Ik twijfelde nog wel of hij wel zo "lekker" zou typen, maar ik ben absoluut tevreden!
Buiten dat het er leuk uit ziet; hoe bevalt de bouwkwaliteit? Waar kan je het bord mee vergelijken?

De Caps zien er wel goed uit, OEM profile zo te zien?

Waar zou je de switches kwa gevoel mee vergelijken, vs andere lineaire opties op de markt?

Nu begreep ik dat optische en magnetische tecsee en flaretec switches vaak hotswap geplaatst worden en dat je ze dus gemakkelijk kunt verwijderen om te luben. Is dat hier ook zo? Is het nodig?

-- algemeen:

Interessant dat het een signaal per switch heeft. Maar eh, hun weergave van hoe Matrix borden ermee werken is een beetje vreemd. 2 punten (matrix, die weergave doen ze wel netjes) via koper en een diode heeft natuurlijk helemaal geen 22ms nodig. Dit is overigens direct in de MCU. Maar het gehele pakket over USB 2.0 bus, mja, dat kost bij veel gebruikte chips inderdaad iets van 25ms, maar dat is dan de volledige interpretatie en het uitsturen van het signaal. Ik weet niet welke MCU ze zelf gebruikt hebben, en er zal wellicht door de debounce voordelen een snellere tijd gehaald worden, maar ik vraag me af of het signaal nu werkelijk sneller aan komt... Uit twee koperen traces met diode signaal halen, of uit één continue lijn per knop, lijkt mij namelijk behoorlijk irrelevant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Dag Heren,

Ben vooral voor de leuk dit topic in de gaten aan het houden omdat ik de plankjes die hier voorbij zie komen echt tof vind! Zelf nog niet de overstap gemaakt om eventueel zelf een keyboard te maken.. echter heb ik wel een vraag!

Ik heb momenteel een losse numpad die ik zo heb ingesteld dat alle keys daar functioneren als mediakeys... play/pause/next/volume up etc. nu wil ik hier graag keycaps voor hebben die ook daadwerkelijk aangeven wat de knop doet. Deze kan ik echter nergens vinden, dus de vraag aan jullie:

Hebben jullie hier een adresje voor? meerdere zijn welkom zodat er keus is:D

B.v.d. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

InTheDisorder schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:54:
Ik zit een beetje met een rare situatie: vorige week de MX Clears van mijn Planck afgehaald en vervangen door Akko CS Ocean Blues, maar bij het testen kwam ik er achter dat 1 switch niet werkte. Deze er weer vanaf gehaald en een andere er op gezet en toen gebeurde er nog steeds niets dus toen vond ik het al een beetje raar. Hierna een MX Clear er terug op gezet en die deed het prima. Daarna nog met wat Ocean Blues geprobeerd en er achter gekomen dat die soms werken als ik er heel hard op druk maar voor gewoon typen zijn ze dus niet bruikbaar. Ik vind het een beetje vreemd omdat een MX Clear in dezelfde slot dus geen enkel probleem geeft en de Ocean Blues op alle andere toetsen perfect werken. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
En als je eens een frankenswitch maakt? Misschien gewoon de housing die net iets anders is? Wat als je de onderkant van een MX Clear pakt en de rest Ocean Blue en andersom? Neem aan dat er iets verschilt met de bottom housing en contacten die net niet goed laten sluiten oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:49

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

mfneed schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:40:
Dag Heren,

Ben vooral voor de leuk dit topic in de gaten aan het houden omdat ik de plankjes die hier voorbij zie komen echt tof vind! Zelf nog niet de overstap gemaakt om eventueel zelf een keyboard te maken.. echter heb ik wel een vraag!

Ik heb momenteel een losse numpad die ik zo heb ingesteld dat alle keys daar functioneren als mediakeys... play/pause/next/volume up etc. nu wil ik hier graag keycaps voor hebben die ook daadwerkelijk aangeven wat de knop doet. Deze kan ik echter nergens vinden, dus de vraag aan jullie:

https://pimpmykeyboard.com/dsa-standard-keysets/

En dan even Multimedia set 1 selecteren. Ik weet niet welke keys je hebt geprogrammeerd maar anders ff kijken naar de andere multimedia key sets. (ze gaan tot 4)

[ Voor 6% gewijzigd door Dwarlorf op 17-05-2021 18:52 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Laatst online: 18-09 12:41
Flapmo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:54:
[...]

En als je eens een frankenswitch maakt? Misschien gewoon de housing die net iets anders is? Wat als je de onderkant van een MX Clear pakt en de rest Ocean Blue en andersom? Neem aan dat er iets verschilt met de bottom housing en contacten die net niet goed laten sluiten oid.
Bedankt voor de tip! Heb even geen Ocean Blues meer liggen omdat ik de rest op mijn toetsenbord voor op kantoor heb gezet maar zal in het weekend eens kijken of ik een combinatie kan maken die werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Voor degenen met interesse: mijn persoonlijk favo deskmat is weer beschikbaar op novelkeys. Het gaat om de 'randomfrankp x novelkeys' deskmat.

Kost je 34 euro shipped naar Nederland: linkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DMC90 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:42:
Voor degenen met interesse: mijn persoonlijk favo deskmat is weer beschikbaar op novelkeys. Het gaat om de 'randomfrankp x novelkeys' deskmat.

Huh dat is raar, zat even te kijken maar zou uitkomen op $21 shipping en $44 in totaal. Volgens mij heb ik hem trouwens ook wel eens in stock gezien op mykeyboard, maar dat is inmiddels ook al een tijd geleden.

Andere aanrader van mijn kant is de CRP PBT keycaps die in GB is tot en met de 29ste van deze maand. Als ik de verhalen moet geloven de beste keycaps die je maar kan krijgen. Genoeg sets en add ons beschikbaar dus voor ieder wat wils. Prijzen zijn redelijk en shipping is voor het einde van dit jaar, stuk beter dan de huidige GMK runs voor Q3 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

DMC90 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:42:

Thanks voor de tip. Milkshake Deskmat is er ook weer voor diegenen die hier de NK65 milkshake hebben. Mocht je hem compleet willen maken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mfneed schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:40:
Dag Heren,

Naast de opties die al genoemd zijn;

KAM Playground, nu nog in Interest Check (al heel 2020) van Biip:

https://geekhack.org/index.php?topic=108517.0

Dit gaat echter nog wel erg lang duren. De sets zijn nog niet helemaal af, er komt nog (veel?) meer bij. Daarnaast zal het waarschijnlijk een jaar duren totdat de fabrikant ze werkelijk gaat afleveren.

Maar ik vind het persoonlijk een zeer gave set.

[ Voor 3% gewijzigd door djunicron op 18-05-2021 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
djunicron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:18:
[...]

Naast de opties die al genoemd zijn;

KAM Playground, nu nog in Interest Check (al heel 2020) van Biip:

https://geekhack.org/index.php?topic=108517.0

Dit gaat echter nog wel erg lang duren. De sets zijn nog niet helemaal af, er komt nog (veel?) meer bij. Daarnaast zal het waarschijnlijk een jaar duren totdat de fabrikant ze werkelijk gaat afleveren.

Maar ik vind het persoonlijk een zeer gave set.
Ik ben vooral gecharmeerd van de novelties die er bij zitten. Voor ieder wat wils zeg maar :+
Heb zelf nog nooit een KAM profile set gebruikt maar mijn inziens het proberen waard :)

Vandaag de eerste dag op kantoor en mijn eigen keyboard meegenomen... Toch wel erg blij om er dan eentje spare te hebben hoor :o Gekozen om de Leopold mee te nemen met silent reds en o-ringen.
Benieuwd of de collega's me aan het eind van de dag vervloeken :D

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaaD schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Ik ben vooral gecharmeerd van de novelties die er bij zitten. Voor ieder wat wils zeg maar :+
Heb zelf nog nooit een KAM profile set gebruikt maar mijn inziens het proberen waard :)

Vandaag de eerste dag op kantoor en mijn eigen keyboard meegenomen... Toch wel erg blij om er dan eentje spare te hebben hoor :o Gekozen om de Leopold mee te nemen met silent reds en o-ringen.
Benieuwd of de collega's me aan het eind van de dag vervloeken :D
Het is zo'n beetje een novelties only set. :P

Van collega's zonder specifieke afwijkingen zou je mogen aannemen dat silent reds zonde o-ringen al acceptabel zijn, of normale reds zonder o-ringen, naar mijn mening.

Zolang het geen extra luide switches zijn zoals Moyu's, U4T of luide clickies of andere opties met lange centrale stam of click, zou je toch verwachten dat het hooguit een milde verstoring zal zijn van de stilte in een kantoor.

Zeker met zo'n setup zou ik het niet eens onder de aandacht brengen. Maar ik bedoel ook een rubberdome of magic keyboard of wat voor rotzooi dan ook geeft ook gewoon type geluiden. En juist minder consistent kwa geluid in vrijwel alle gevallen. Borden zoals wat je hier omschrijft, met veel moeite erin gestoken is juist wat ik bouw voor mensen waar misofonie wél een factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Heb op een van mijn borden lubed & filmed silent alpacas liggen. Meer voor de lol, kan je tegen je collega zeggen dat zijn toetsenbord teveel herrie maakt. :+. Huidige uitdaging is om in de buurt te komen met silent tactiles (zie eerdere post Bobzilla switch poging). Helemaal zo stil als de silent alpacas zal het niet worden, die krengen maken nagenoeg gewoon geen geluid. Tactiles zullen altijd wat geluid maken maar tactiles blijven toch mijn voorkeur hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Flapmo op 18-05-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou ik heb geleerd dat ik bij de stabilisatoren van de spatiebalk veel meer lube op de stang moet smeren dan ik dacht nu ratelt die eindelijk niet meer zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hele domme vraag maar ik kom er niet uit :(

ePBT Origami is in GB maar welke kleur is het nou precies? Mijn telefoon is niet echt kleur accuraat en ik ben kleurenblind dus topcombi op dat goed te bekijken.
Op KBDfans, mykeyboard, Geekhack, ect. vind ik nergens duidelijk of het nou wit is of niet :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:04:
Hele domme vraag maar ik kom er niet uit :(

ePBT Origami is in GB maar welke kleur is het nou precies? Mijn telefoon is niet echt kleur accuraat en ik ben kleurenblind dus topcombi op dat goed te bekijken.
Op KBDfans, mykeyboard, Geekhack, ect. vind ik nergens duidelijk of het nou wit is of niet :?
Als ik kijk op m’n telefoon zou ik een combi van beige en wit willen zeggen. Tis in ieder geval geen wit (ws1/2). Op discord las ik iemand die zei dat het “eggshell white”is. Komt denk ik het meest in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Alpaca silents zijn binnen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6ILuEIUFj5kZsj24YLE1r1lF3A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k7oRnYiXM8G2I7g7lsApTe24.jpg?f=user_large

Nog even twijfelen of ik deze ga gebruiken voor een build zonder pcb maar met Leopold FC660 plate of dat ik toch nog een andere layout ga bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
superbok schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Als ik kijk op m’n telefoon zou ik een combi van beige en wit willen zeggen. Tis in ieder geval geen wit (ws1/2). Op discord las ik iemand die zei dat het “eggshell white”is. Komt denk ik het meest in de buurt.
Ik kan me wel vinden in die beschrijving, beetje crème-achtig. Denk dat de render op de Saka68 misschien ook wel goed is voor de vergelijking.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/83TWvOB.png

Blijft moeilijk natuurlijk, renders zeggen niet alles over het uiteindelijke resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Mijn Keychron K6 is nu eindelijk af en naar mijn smaak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMzlNI4T_JwMfG74wkWNo5jtflU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ukGAdQThc1L90BupGvUjGCky.jpg?f=user_large

De kwaliteit van de deze keycaps is okay, je ziet nog best veel gietresten aan de onderkant, maar verder wel dik in orde. Het verschil tussen ABS en PBT is heel goed merkbaar zowel in aanraking als in geluid.

Nu maar is fijn genieten van dit bordje en gaan nadenken wat het volgende project gaat worden :)

Ps. typing.com en keybr.com zijn erg gave sites om te leren typing met 10 vingers. Ik vorder gestaag al is het afleren van je oude type gedrag lastiger dan ik had gedacht.
Pagina: 1 ... 70 ... 158 Laatste