Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ParaNoja Ja die software weet ik, wat een drama maar sinds de laatste 2 versies werkt alles naar behoren :)

Ik merkte overigens dat bij mijn Boba's van 62g dat de spatie klappert als je hem loslaat, daarom had ik daar een Brown onder en neopreen in de spatiebalk. Bij Browns en Yellows is dat niet (Cherry profiel overigens).

Ik heb bewust voor de ABS case gekozen omdat die minder bulky is en geluid beter lijkt te denken. In reviews vond ik de alu case beduidend meer pingen.
Alleen jammer dat die niet los te krijgen zijn, zou wel een witte case erbij willen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Waar zou ik het beste Kailh Box Navy switches voor een 110 key board kunnen krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zag net op reddit iets leuks van KeebsForAll: Freebird 60
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4FAOwwZAnHdmDdf-dk2qrwkQRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKm1Va88BCLjZP11J8iZYZLW.jpg?f=fotoalbum_large

Renders

Geekhack

TL;dr:

Aluminum Tray Mount 60% case (E coating color options and includes O-rings for a simulated gasket feel).

Hot-Swap PCB with VIA support and 2 supported layouts, standard ANSI 60% layout, and another layout, which supports an arrow key cluster.

Silicon case dampener
Silicon bump-on strips
Aluminum universal ANSI plate
Durock Screw-in Stabilizers

All for an affordable price of $130.00 USD or less depending on your configuration!

Is dat niet bijna zelfde case als de Milkshake in Alu? 8) :9~

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 27-04-2021 17:39 ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou Kailh box navy besteld nu maar eens kijken naar een leuk full size hotswap bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:35:
Zag net op reddit iets leuks van KeebsForAll: Freebird 60
[Afbeelding]

Renders

Geekhack

TL;dr:

Aluminum Tray Mount 60% case (E coating color options and includes O-rings for a simulated gasket feel).

Hot-Swap PCB with VIA support and 2 supported layouts, standard ANSI 60% layout, and another layout, which supports an arrow key cluster.

Silicon case dampener
Silicon bump-on strips
Aluminum universal ANSI plate
Durock Screw-in Stabilizers

All for an affordable price of $130.00 USD or less depending on your configuration!

Is dat niet bijna zelfde case als de Milkshake in Alu? 8) :9~
Heeft wel wat weg van een premium tofu alleen dan goedkoper en meer. 60% is niet per se mijn ding, gebruik de arrows te vaak, maar ziet er aantrekkelijk uit en tikt een heleboel boxes aan. Siliconen demper, O-rings voor een zachter tray mount gevoel. Ben benieuwd naar de uiteindelijke euro prijzen en de extra's die ze gaan bieden. Heb nog geen Alu cases dus wellicht toch interessant.

Persoonlijk zag ik net deze voorbij komen bij Keycult:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2Gy08dzfKvxd5pRYshvQPG3ftc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eHpWZaUEpDQrbc0Y8NDTYWNE.png?f=user_large

:9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok ik zou t liefst een 65-68% zien... Maar dan zonder die winblows toets...
Maar prijs maakt het toch wel minstens een misschien...

Een Alu case voor me GK6X is ook snel zeven tientjes of meer denk ik... @sapphire :*) :P ??

Dan word de keuze makkelijker...

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 27-04-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
Na de aanschaf van mijn Leopold fc660c silent (topre) heb ik eindelijk ook meeste onderdelen besteld en sommige binnen voor mijn eigen bouw toetsenbord:
- Switched: Boba U4 Silent 62g;
- Stabs: Durock Screw-in stabs V2;
- Keycaps: GMK Striker 2;
- Lube: Krytox 2050g0 (voor de stabs, twijfel nog om de switches te gaan luben).

Zoals jullie zien mis ik nog de belangrijkste onderdelen PCB en Case, maar ik vind het lastig iets te vinden dat voldoet aan mijn eisen. Misschien dat jullie kunnen helpen:
- Formfactor 65/68%;
- Hotswap PCB;
- Mac compatible;
- Bluetooth aansluitingsmogelijkheden;
(- Aluminium case, maar geen harde eis);
- Prijs max €300,- (afhankelijk van het bordje excl/incl. import etc).

Ik heb de Keychrons al vaak langs zien komen, maar ik ben vooral benieuwd of er iets anders is op de markt dat ik heb gemist. Het liefst zou ik zelfs een gasket mount willen en/of een plate met beetje relaxte flex voor tactile switches (niet te hard voor de vingers en met een prettige diepe sound), wellicht ga ik ooit nog linears proberen met de hotswap.

Benieuwd of jullie nog mooie parels hebben gespot of tips hebben voor de beoogde build hierboven!

Edit: extra vraag: hoe reëel is het om bijvoorbeeld zelf een bluetooth ding er in te solderen; wellicht dat ik het ergens kan laten doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Backxs op 27-04-2021 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ParaNoja Ja zoiets, €70~80.

@Backxs Mooie onderdelen heb je al.

Maar alu en BT, werkt dat?

Geen idee van de exacte prijzen/of ze voldoende voldoen maar een Tofu 65/DZ65, NK65, KBD67, GK68xs, Drop Alt, Ramaworks M65 om een blik open te trekken.

Keychron, hmmm. Ik ben sowieso bevooroordeeld maar na mijn succesvolle en korte avontuur met de C2 ben ik nog wat verder gaan lezen. Met jouw budget lekker laten gaan, het is plasticky, budget en instap spul en er is meer/beter te krijgen.
De borden klinken erg hol, de stabs zijn matig, keycaps idem, software voor de borden komt ooit riepen ze al jaren
Online las ik toch ook wel vergelijkbare ervaringen dat de klantenservice ruk is dus daarvoor alleen al komt er bij mij geen Keychron meer in.
Ik had de C2 hotswap besteld maar de gewone geleverd gekregen, klantenservice reageerde in de eerste instantie snel maar daarna bleef het elke keer dagen stil, herhaaldelijk moeten vragen om antwoord. Nu moet ik een filmpje maken om aan te tonen dat het de non hotswap is. Die uploaden maar niet op YT of vergelijkbare platformen :?. Uiteindelijk verkocht met €8 verlies, dat koste me minder tijd en frustratie |:(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Backxs schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:58:
Na de aanschaf van mijn Leopold fc660c silent (topre) heb ik eindelijk ook meeste onderdelen besteld en sommige binnen voor mijn eigen bouw toetsenbord:
- Lube: Krytox 2050g0 (voor de stabs, twijfel nog om de switches te gaan luben).
Wil je beslist niet ontmoedigen, maar...
Hopelijk was je niet te voorbarig in je aankopen...

En heb je de juiste stabs voor je nog niet gekozen keyboard gekocht..
Of je bent genoodzaakt enkel uit niet plate mounted stabs bordjes te kiezen.

En ik wil je beslist aanmoedigen om je switches te luben, niet over twijfelen, doen! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26

Zoals jullie zien mis ik nog de belangrijkste onderdelen PCB en Case, maar ik vind het lastig iets te vinden dat voldoet aan mijn eisen. Misschien dat jullie kunnen helpen:
- Formfactor 65/68%;
- Hotswap PCB;
- Mac compatible;

Ik heb de Keychrons al vaak langs zien komen, maar ik ben vooral benieuwd of er iets anders is op de markt dat ik heb gemist. Het liefst zou ik zelfs een gasket mount willen en/of een plate met beetje relaxte flex voor tactile switches (niet te hard voor de vingers en met een prettige diepe sound), wellicht ga ik ooit nog linears proberen met de hotswap.

Benieuwd of jullie nog mooie parels hebben gespot of tips hebben voor de beoogde build hierboven!

Edit: extra vraag: hoe reëel is het om bijvoorbeeld zelf een bluetooth ding er in te solderen; wellicht dat ik het ergens kan laten doen.
Wat je vaak ziet is dat bluetooth een compleet andere pcb is, dus toevoegen of solderen is volgens mij geen optie. Als je bluetooth wilt zul je daar in je keuze al rekening mee moeten houden

Verder zou ik ver van Keychron vandaan blijven als je budget nu nog 300 euro is. Het hangt denk ik ook af of je direct een bord wilt of even geduld hebt. Anders zou je namelijk gewoon mee kunnen doen met een group buy en daar wat uitzoeken. Geekhack staat er vol mee.

Mocht je niet kunnen wachten, dan zou ik voor een TOFU65, ikki68 (wel groupbuy maar redelijk rap) of een bord van KBDFans bekijken.

edit: Zo te zien heb je wel geduld want de Striker zal er ook niet volgende week zijn :+ Je kiest wel direct voor kwaliteit materiaal. Props! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door YaaD op 28-04-2021 08:09 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Ik ben hier ondertussen ook al geruime tijd aan het meelezen en nadat ik de laatste week al 3 keyboards de vuilbak heb in gegooid wil ik eindelijk de stap wagen naar een goed mechanisch full-size toetsenbord; ook al beschouw ik me als een volledige noob in de materie.
Ik zou het voornamelijk gebruiken voor office toepassingen en occasioneel gamen.
Wel wil ik een RGB backlit om toetsen te highlighten tijdens het gamen bvb.
Bluetooth zou leuk zijn maar hoeft zeker niet.
Budget max 350e dus daar moet wel al iets leuks voor te vinden zijn denk ik dan ...

Voorlopig hebben de nieuwe DAS 5QS en de Wooting 2 HE mijn voorkeur, maar heeft iemand ervaring met die Omron Gamma Zulu of de Lekker switches ?

Beide toetsenborden hebben hun eigen USP:
- de Wooting de analoge input
- de DAS de software layer die de RGB kan aansturen via een soort "applets".
Maar mogelijk zijn dat gimmicks die in de praktijk zelden tot nooit tot hun recht zullen komen, de ervaring zal het leren vermoed ik...

Misschien beperk ik me ook teveel tot commerciële all-in oplossingen en sla ik beter de DIY route in, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee.

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

- Formfactor 65/68%;
- Hotswap PCB;
- Mac compatible;

[...]

Twee van de opties die YaaD en Sapphire al hebben genoemd lijken me wel het meest geschikt:
De Ikki68 Aurora heeft een optie voor een bluetooth PCB, die group buy is alleen al voorbij dus zul je
moeten wachten op de extras of de aftermarket. Tenzij je voor de peaches and cream versie wilt gaan, maar dat lijkt me niet goed passen bij Striker.

Dan is er de KBD67 Lite R2, die is ook beschikbaar met een bluetooth modus. En het mooiste is dat die nog beschikbaar is in pre-order bij Candykeys.

Dan verder: aluminium en bluetooth zou kunnen werken. Het ligt alleen wel aan het bord. Polarity Works werkt aan een 60% pcb dat volgens testers echt een prima bluetooth range heeft, maar ze hebben daar dan ook uitgebreid op getest. Iets als een GK68 met bluetooth zal nog steeds een plastic case moeten blijven waarschijnlijk, die zijn daar niet echt op ontworpen. Verder lijkt het me vooral een keuze tussen aluminium of bluetooth te zijn, bluetooth zie je gewoon niet zo vaak op de meer custom cases. En zelf bluetooth toevoegen is wel weer een heel ander verhaal, dan zou je een complete extra microcontroller moeten hebben die de USB interface omzet naar draadloze signaaltjes. Als zoiets bestaat kan het vast wel, maar makkelijk zal heb niet zijn. Laat staan dat het goed werkt.

Ik zou in ieder geval niet voor een Keychron gaan als dit je budget is en de Ikki en KBD67 een optie voor je zouden kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 12:41
MaXX99 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:15:
Misschien beperk ik me ook teveel tot commerciële all-in oplossingen en sla ik beter de DIY route in, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee.
Met DIY moet je er wel rekening mee houden dat er redelijk wat maandjes overheen kunnen gaan voordat je alle onderdelen hebt. Duurt iets langer maar je hebt wel meer controle dan bij een prebuilt om precies te maken wat jij wilt. Het is verder niet heel moeilijk, als je een PCB met hot-swap sockets neemt kan je de switches er gewoon in prikken, anders zal er nog wel een beetje solderen bij komen kijken maar verder is het gewoon de goede schroefjes in de goede gaten schroeven.

[ Voor 20% gewijzigd door InTheDisorder op 28-04-2021 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

- Formfactor 65/68%;
- Hotswap PCB;
- Mac compatible;

Als je al een Leopold met topre switches hebt ben je wel gek als je een Keychron zou aanschaffen :)

Ik heb zelf een Keychron K6 en ondanks dat het absoluut geen slecht keyboard is en je er leuke kleine mods mee kan doen is het niet meer dan een leuk starters ram plankje.
De kwaliteit is mwoah ondanks de vele fijne functies die het bordje heeft zoals bluetooth en de switch functie naar MacOS. De indeling die keychron gebruikt is niet standaard dus geschikte keycaps vinden is zeer lastig zeker als het gaat om SDA, M3, OEM en Cherry keycaps, XDA en SDA met goed zoeken moet dan wel lukken. De standaard geleverde ABS keycaps zijn flinter dun waardoor het allemaal wat luid klinkt zeker als je geen foam mod hebt gedaan.

Met het budget wat je hebt zou rustig aan gaan verkennen waar je interesse ligt, er is voor dat geld heel veel moois te koop. Met enige regelmaat zijn er nieuwe groupbuys en nieuwe DIY kits in ontwikkeling dus bewaar je geduld en verken wat je echt nodig denkt te hebben. Je hebt tenslotte al een kwalitatief hoogstaand bordje met de Leopold en dan zul je niet snel evenaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Cebby schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:05:
[...]

Dan is er de KBD67 Lite R2, die is ook beschikbaar met een bluetooth modus. En het mooiste is dat die nog beschikbaar is in pre-order bij Candykeys.
Oh damn, dit bord is gewoon bij Candykeys te krijgen :> ik heb er eentje via de GB van KBDfans gekocht, omdat ik dacht dat het een KDBfans 'exclusive' was. Geen zin om weer door de douane geboord te worden dus ff kijken of ik bij KDBfans nog kan cancellen en een order bij Candykeys kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
InTheDisorder schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:26:
[...]

Met DIY moet je er wel rekening mee houden dat er redelijk wat maandjes overheen kunnen gaan voordat je alle onderdelen hebt. Duurt iets langer maar je hebt wel meer controle dan bij een prebuilt om precies te maken wat jij wilt. Het is verder niet heel moeilijk, als je een PCB met hot-swap sockets neemt kan je de switches er gewoon in prikken, anders zal er nog wel een beetje solderen bij komen kijken maar verder is het gewoon de goede schroefjes in de goede gaten schroeven.
Het is een sprong in het diepe geworden en ik heb een preorder geplaatst voor de Wooting Two HE .... ik ben benieuwd

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Backxs @ParaNoja

Dat van het luben had ik met m'n moeie kop gisteren overheen gelezen maar.... Ik ben absoluut niet onder de indruk van U4S en Krytox 205G0. Gazzew raad aan om alleen de zijkantjes van de stem licht te luben als je dat persen wilt, dus dat gedaan maar het verschil is minimaal. Ik zou zeker een dunnere lube nemen wil je verschil gaan merken.

Edit: Zo €127 lichter voor de GMK Midnight, and now we wait..... :(:+

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 28-04-2021 22:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
Het is te veel om allemaal te quote, maar super reacties thanks guys.

@ParaNoja Ik vind het niet zo erg als ik de stabs verkeerd heb gekocht bijvoorbeeld, zolang de switch maar past en zou nog kunnen clippen volgens mij.

@sapphire Meeste van de opties had ik bekeken, maar zag geen BT optie er tussen zitten. De KBD en Drop units nog niet naar gekeken, ook even doen. KBD is een mooie backup opties zie ik. Ik vermoed dat alles van Rama te duur wordt, poh wel mooie dingen.

Ik was inderdaad niet van plan de 205g0 op de U4S te doen, misschien zou het nog kunnen op de spring eindes? Misschien dat ik dan tribosys 3203 doe ofso, maar wil ze sowieso even paar maanden gebruiken voor ik zou gaan luben; lube hoeft gelukkig niet met een GB hehe.

@YaaD Ik zou inderdaad kunnen zoeken naar een BT PCB die in een Tofu past, altijd al een mooie case gevonden moet ik zeggen. Zoals je zegt is met dit budget niet zo erg om te wachten. Ik probeer het een beetje in de gaten te houden, maar heb het idee dat ik toch best wel een aantal mis.

@Cebby Goeie tips! Die kleur combo lijkt me echt afgrijselijk inderdaad haha. Ik dacht weleens een dergelijke module gezien te hebben voor mijn FC660c, maar kan het niet terugvinden. Maar niet erg veel zin om mijn vingers aan dat soort dingen te branden.

Ene kant beetje raar om meteen redelijk full-out te gaan, maar ben al zolang aan het meelezen hier en beetje aan het rond kijken dat ik het ook erg moeilijk vind om een halfbakken iets te doen. Wel grappig, want ik maak dan toch beetje keuzes op waarde oordelen van andere (zoals geluid enz), maar relatief weinig aandacht besteed wat ik zelf belangrijk vind haha. Ik denk dat ik een beetje spring ping helemaal niet zo boeiend vind of een beetje wobble/scratchy gewoon prima kan.
Ik moet wel zeggen dat ik met de GMK set eigenlijk meer heb uitgegeven dan ik wilde voor keycap sets, maar vind deze best tof (en nee ik ben geen fan van TFUE!) en meeste goedkopere keycap sets die ik heb gevonden deden het gewoon net niet voor mij. Als ik niet voor de Striker was gegaan, zal het vast de Olivia geweest of iets soortgelijks; even duur ongeveer.

@Miki Thanks voor de feedback op de Keychron, samen met de andere reacties is het wel duidelijk dat ik een goede keuze heb gemaakt daar niet voor te gaan haha!

Ik ga voor het aluminum gedeelte dan maar links laten liggen, was ook niet zo'n harde eis. Ik hou de KBD unit in gedachte, maar ga denk ik netjes wachten op een mooie nieuwe groupbuy of een R2 van iets. De Ikki was denk ik wel een mooie geweest, maar Mechmarkt ga ik niet doen; misschien heb ik mazzel als er een keertje extra's komen. Ik ben ook al een hele tijd aan het wachten op de extra's van de Future Funk Deskmats :'(
Edit: Zoveel moois op Geekhack, maar vind het een afgrijselijke site om op te zoeken en misschien wel te veel keuzes waarbij ik geen idee heb hoe ik het allemaal moet beoordelen; anders wel een zeer beperkte raffle waar ik weinig mee kan haha.

[ Voor 7% gewijzigd door Backxs op 28-04-2021 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Backxs Ik geloof dat @YaaD dit al eerder zei, maar alu case kan ook nadelig zijn, voor het gehoor...
Meer ping..

En zelfs een cheap optie als een GKX plankje, waar ik nu met veel plezier op klop, voelt al zwaar en massief.
Alu plankjes hebben wel een hogere zombie defense rating. >:)

Uiteraard maakt ook de ondergrond van bijv. een grote muispad een groot verschil in het geluid en hoe een bordje op je buro beweegt.

Ik heb gemerkt dat stabiliteit van het bordje ook te maken heeft met wat voor voetjes er op zitten, bijv. de NK65 - Milkshake/RFP Edition heeft 2 lange strips, net als de boven staande freebird, dat maakt ze erg stabiel, en "zwaar" om te verschuiven.

Bluetooth, indien geen must, lekker weg laten (vaak slechte ontvangst zoals reeds gemeld) en beter een mooie custom coiled cable door @YaaD laten maken... 8)

En ik wou dat ik allin was gegaan... Auora :'(

>:) Reserveer ook budget voor andere switches te proberen, of als je echt van afwisseling houd, kun je zelfs verschillende op je bordje zetten.
Ik vindt bijv. de relatief zware lineare switches van de milkshake erg prettig, terwijl me eerste keus me tactile gaterons brown, gelubed :P zijn. En gaterons reds daarentegen kan ik echt niet op kloppen...
Misschien dat iemand hier interesse er in heeft, kan ze net zo goed wegdoen.

PS
oblotzky heeft ook weer een aardige keuze in keycaps oa Metropolis...

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 29-04-2021 02:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Eigenlijk heb ik ook geen idee hoe goed de bluetooth van de KBD67Lite en Ikki68 Aurora is. Vooral de software die je daarbij krijgt is wat mij wegduwde om zo'n PCB bij mijn Ikki68 order te stoppen.

Voor de 60% ben ik wel een beetje hyped voor hun PCB. Maar dat is ook omdat die draait op ZMK en het me leuk lijkt om dat ook te proberen.

@ParaNoja Nog altijd opties om straks all-in te gaan: https://www.instagram.com/p/CMJl9D1nTmL/

@Backxs Navigeren op https://mechgroupbuys.com/, https://keycaplendar.firebaseapp.com/ en https://keycapsets.com/ is een stuk makkelijker dan proberen om dingen te vinden op Geekhack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:05:
Eigenlijk heb ik ook geen idee hoe goed de bluetooth van de KBD67Lite en Ikki68 Aurora is. Vooral de software die je daarbij krijgt is wat mij wegduwde om zo'n PCB bij mijn Ikki68 order te stoppen.

Voor de 60% ben ik wel een beetje hyped voor hun PCB. Maar dat is ook omdat die draait op ZMK en het me leuk lijkt om dat ook te proberen.

@ParaNoja Nog altijd opties om straks all-in te gaan: https://www.instagram.com/p/CMJl9D1nTmL/

@Backxs Navigeren op https://mechgroupbuys.com/, https://keycaplendar.firebaseapp.com/ en https://keycapsets.com/ is een stuk makkelijker dan proberen om dingen te vinden op Geekhack :)
Dikke thumbs-up! d:)b
Dat zijn linkjes waar je wat aan hebt!

Die Rookdesign is alleraardigst, met name geen winblows key.
:) Bookmarked

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InTheDisorder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fs5CsdivZdsLzhoK2dkRtBunoW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ba2Dri3FBtid4PhmauvFfGzq.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat hij een week bij de douane heeft stilgelegen is mijn Planck er dan eindelijk :*) Typen is wel even flink wennen, eerste typing test was 20 wpm ipv de gebruikelijke 105, maar merk wel dat het beetje bij beetje steeds beter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@InTheDisorder Hahahha alles wat ik niet zou willen zit in/op die Planck... O-)
Maar goed dat smaken verschillen!

Niet high profile case, onder 60%, niet standaard indeling, goenige keycaps en (belangrijkste misschien wel) geen @YaaD kabel....

_O-

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 29-04-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
ParaNoja schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:43:
@InTheDisorder Hahahha alles wat ik niet zou willen zit in/op die Planck... O-)
Maar goed dat smaken verschillen!

Niet high profile case, onder 60%, niet standaard indeling, goenige keycaps en (belangrijkste misschien wel) geen @YaaD kabel....

_O-
Keycaps gaan nog veranderen, maar dat gaan blanks worden dus ik gebruik deze keycaps even als zijwieltjes terwijl ik weer helemaal overnieuw leer typen :+ En die kabel gaat er zeker nog komen, zodra de deskmat die mooi bij de vervangende keycaps past aan het eind van het jaar komt moet er natuurlijk ook een passende kabel bij.

Ben verder bewust voor 40% gegaan, wou graag eens met QMK spelen en met zo weinig keys wordt je wel geforceerd om creatief te zijn met je layout :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@InTheDisorder Die muispad is voor de milkshake is pas echt een probleem...
NK had ze ooit, maar hebben ze niet in re-run gedaan voor het keyboard 8)7

En ik heb nog niks anders gevonden wat me bevalt...

Ik moet ook maar eens me bordjes gaan proggen...
Nog niet mee bezig geweest, O-) me TV vraagt ook al maanden om ingesteld te worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
ParaNoja schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:03:
[...]
En ik heb nog niks anders gevonden wat me bevalt...

Ik moet ook maar eens me bordjes gaan proggen...
Nog niet mee bezig geweest, O-) me TV vraagt ook al maanden om ingesteld te worden....
Mykeyboard.eu heeft gisteren een hele grote drop met extras gedaan en er zijn nog wel wat deskpads in stock. Misschien zit er wat bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
InTheDisorder schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:12:
[Afbeelding]

Nadat hij een week bij de douane heeft stilgelegen is mijn Planck er dan eindelijk :*) Typen is wel even flink wennen, eerste typing test was 20 wpm ipv de gebruikelijke 105, maar merk wel dat het beetje bij beetje steeds beter gaat.
Maak er dan gelijk en Dvorak indeling van. Dan gaat de snelheid helemaal omhoog (na wat oefenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
ParaNoja schreef op donderdag 29 april 2021 @ 02:09:
@Backxs Ik geloof dat @YaaD dit al eerder zei, maar alu case kan ook nadelig zijn, voor het gehoor...
Meer ping..

En zelfs een cheap optie als een GKX plankje, waar ik nu met veel plezier op klop, voelt al zwaar en massief.
Alu plankjes hebben wel een hogere zombie defense rating. >:)

Uiteraard maakt ook de ondergrond van bijv. een grote muispad een groot verschil in het geluid en hoe een bordje op je buro beweegt.

Ik heb gemerkt dat stabiliteit van het bordje ook te maken heeft met wat voor voetjes er op zitten, bijv. de NK65 - Milkshake/RFP Edition heeft 2 lange strips, net als de boven staande freebird, dat maakt ze erg stabiel, en "zwaar" om te verschuiven.

Bluetooth, indien geen must, lekker weg laten (vaak slechte ontvangst zoals reeds gemeld) en beter een mooie custom coiled cable door @YaaD laten maken... 8)

En ik wou dat ik allin was gegaan... Auora :'(

>:) Reserveer ook budget voor andere switches te proberen, of als je echt van afwisseling houd, kun je zelfs verschillende op je bordje zetten.
Ik vindt bijv. de relatief zware lineare switches van de milkshake erg prettig, terwijl me eerste keus me tactile gaterons brown, gelubed :P zijn. En gaterons reds daarentegen kan ik echt niet op kloppen...
Misschien dat iemand hier interesse er in heeft, kan ze net zo goed wegdoen.

PS
oblotzky heeft ook weer een aardige keuze in keycaps oa Metropolis...
Jammer genoeg is op dit moment de Bluetooth nog wel een must voor mij. De andere nadelen van alu maak ik me niet zo druk om gelukkig, maar als BT niet lekker werkt met Alu tjah dan ga ik maar voor andere materiaal. Voor geluid e.d. heb ik al een tweede deskmat besteld en dus met hoop aan het wachten op de Future Funk deskmat extra's.

Een leuke coil kabel sluit ik nog niet uit en heb al bij Yaad op z'n site geneusd, dus wie weet O-), de BT is vooral voor m'n Macbook van werk en op kantoor (wat lijkt weer meer te gaan mogen) is het niet goed te doen de kabel aan te sluiten + semi-flex plekken (blegh).

Ik ga zeker ook nog andere switches uitproberen, eerst de Boba's inslijten, maar wil zeker nog een goede linear proberen; daarom is hotswap ook een must voor mij!
Cebby schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:05:

Heerlijk, dank voor de linkjes. Meteen even zitten kijken en zag meteen alweer de bui hangen dat ik binnenkort weer een groupbuy ga pakken haha; ik vind het wel grappig dat ik voor keycaps de oudere vaak wat leuker vind. Ik ben persoonlijk niet zo van verschillende kleuren tussen de core (a-z) en de omliggende keys (shift etc), slechts een andere kleur opdruk kan nog wel waarderen of andere enter en escape.

Ik heb zelf nooit echt aandacht besteed aan de software eigenlijk; vaak gelezen dat VIA toch de prettigste is en anders QMK. Veelal gebruik ik slechts de basis functionaliteiten en "macro's" en ga ook wel lekker op mediatoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als iemand nog een RFP of Milkshake willen hebben, Oblotzky heeft op voorraad.
Nu een variatie op de keycaps verkrijgbaar, en de silk switches.

..en ik heb een vogeltje horen fluiten dat de Milkshake mousepads ook weer op voorraad komen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Zojuist mn eerste 60% pcb gefrituurd :( Ik denk doordat ik met solderen een belangrijk? onderdeel heb geraakt dat ie daardoor niet meer werkt. Gelukkig een cheap pcb dus geen man overboord.

Zoek daarom nog een 60% pcb. Mocht iemand een spare hebben liggen (soldered of hot swap) dan hoor ik het graag want die neem ik dan graag over :+

hot swap heeft de voorkeur. Bovenstaand verhaal zegt hoogstwaarschijnlijk genoeg waarom :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:41

Whaam

Meer beter

Backxs schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:19:
[...]

Ik heb zelf nooit echt aandacht besteed aan de software eigenlijk; vaak gelezen dat VIA toch de prettigste is en anders QMK. Veelal gebruik ik slechts de basis functionaliteiten en "macro's" en ga ook wel lekker op mediatoetsen.
Dit vind ik ook wel interessant. Ik ben nog steeds op zoek naar een hotswap bordje, wordt waarschijnlijk ali want er is elders niet zo veel op voorraad wat geschikt is. Maar waar moet ik dan op letten mbt software compatibiliteit?

Dat wil ik graag uitzoeken voor ik daadwerkelijk bestel, heb al keycaps bijvoorbeeld maar kwam er dus later achter dat cherry profile en northfacing leds niet lekker samen gaan ;( Zo’n domme beginnersfout wil ik niet nog eens maken :)

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

Zijn er hier misschien al gelukkigen die de GMMK Pro hebben mogen ontvangen? Ben vooral nieuwsgierig naar de ervaringen van een nuchtere Hollandse Tweaker ;)

Mijn pre-order is van 31-1 en het schijnt zo te zijn dat ze nu orders van half december aan het verwerken zijn. Dus nog even wachten.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Wat zou een goed alternatief zijn voor smeersels voor stabilisatoren.

Als in een vervanger die wellicht bij gewoon kluszaken te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrisuu01 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:29:
Wat zou een goed alternatief zijn voor smeersels voor stabilisatoren.

Als in een vervanger die wellicht bij gewoon kluszaken te krijgen is?
dit heb ik gebruikt: Mobil SHC Polyrex 462, maar ik heb ook nog een potje met restant van Glorius vet liggen. Wil ik je voor de verzendkosten wel opsturen. Stuur maar een PB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:06

BSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chrisuu01 Waarom zou je een alternatief willen?

Krytox g0 is een bewezen goede methode? En je hebt maar een heel klein beetje nodig. (koop bijv. geen 15gr. als je maar 1 plankje hebt...) :P Op voorraad bij keygem.
En beetje tijd en geduld.
En zeer zeker de moeite waard! d:)b

Superlube schijnt idd ook goed te werken, maar geen ervaring mee. Dat is voor de stabs, niet voor de switches.

Gerelateerd, maar neem het vooral niet persoonlijk, waarom willen zo veel mensen iets anders proberen, met alle risico's van dien? |:(
Ik snap dat we hier op Tweakers zijn, maar wiel opnieuw uitvinden is toch ook niet nodig als je fiets gaat halen?

[ Voor 11% gewijzigd door ParaNoja op 01-05-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
ParaNoja schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:47:
@Chrisuu01 Waarom zou je een alternatief willen?

Krytox g0 is een bewezen goede methode? En je hebt maar een heel klein beetje nodig. (koop bijv. geen 15gr. als je maar 1 plankje hebt...) :P Op voorraad bij keygem.
En beetje tijd en geduld.
En zeer zeker de moeite waard! d:)b
Alweer uitverkocht :( En dat gebeurt dus de hele tijd ik denk dat dit precies de reden is dat mensen naar alternatieven zoeken die gewoon in een winkel te halen zijn zonder wachten of sites moeten snipen.

Ze(ik) we(e)t(en) heus wel dat het werkt genoeg video's (gisteren heel veel keyboard video's gebinged 8) ) gezien Als als ik iets heel moeilijk kan krijgen en ik toch wil typen kies ik de next best Meta, ofwel superlube.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrisuu01 op 01-05-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrisuu01 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:20:
[...]

Alweer uitverkocht :( En dat gebeurt dus de hele tijd ik denk dat dit precies de reden is dat mensen naar alternatieven zoeken die gewoon in een winkel te halen zijn zonder wachten of sites moeten snipen.

Ze(ik) we(e)t(en) heus wel dat het werkt genoeg video's (gisteren heel veel keyboard video's gebinged 8) ) gezien Als als ik iets heel moeilijk kan krijgen en ik toch wil typen kies ik de next best Meta, ofwel superlube.
Eh volgens mij vergis je je in uitverkocht... Keygem lube

Heb ik nog geen last van gehad, met lube.. :P Misschien mazzel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Heeft een van de heren of dames hier wel eens een een pcb aangepast of een custom hotswap pcb laten maken voor een leuke retro behuizing?

Ik ben lichtelijk gefascineerd door dit bordje:
YouTube: "Project N" custom Kailh BOX Navy keyboard review Wyse (WY-50)

[ Voor 18% gewijzigd door Chrisuu01 op 02-05-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Zojuist 2 doosjes Gateron cap milky yellows bestelt bij KPrepublic. Ik ben toch wel erg benieuwd geraakt naar lineaire switches, met name wat het verschil is met de scratchy lineaire gateron browns :)

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 03-05-2021 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Miki Heb je die Browns stock of gelubed? Stock vond ik ze niet meer dan OK maar gelubed zijn ze best fijn, ietsjes springping bij sommige maar zeker niet scratchy meer :)

Idem met de Yellows, stock prima switches, gelubed zijn ze heerlijk!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
sapphire schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:23:
@Miki Heb je die Browns stock of gelubed? Stock vond ik ze niet meer dan OK maar gelubed zijn ze best fijn, ietsjes springping bij sommige maar zeker niet scratchy meer :)

Idem met de Yellows, stock prima switches, gelubed zijn ze heerlijk!
Ik heb de browns nog niet gelubed, stock uit fabriek van Keychron. Voor mijn gevoel is de Gateron brown een prima switch lekker soepel, alleen de bump valt me iets tegen verder wel kwa weerstand prettig. Bij het tikken van lappen tekst voel ik weinig van de bump.

Ik wil graag eerst alle switches die ik op het oog heb stock proberen en dan gaan lubben zodat ik de verschillen tussen stock en gelubed kan meemaken. Het is wat tegendraads maar anders kan ik alleen op andermans ervaringen leunen en niet mijn eigen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Miki schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:34:
[...]

Ik heb de browns nog niet gelubed, stock uit fabriek van Keychron. Voor mijn gevoel is de Gateron brown een prima switch lekker soepel, alleen de bump valt me iets tegen verder wel kwa weerstand prettig. Bij het tikken van lappen tekst voel ik weinig van de bump.

Ik wil graag eerst alle switches die ik op het oog heb stock proberen en dan gaan lubben zodat ik de verschillen tussen stock en gelubed kan meemaken. Het is wat tegendraads maar anders kan ik alleen op andermans ervaringen leunen en niet mijn eigen :)
Dat is juist goed om ze eerst gewoon zo te proberen, heb ik hier ook gedaan :)

De bump is inderdaad heb subtiel bij Browns maar daar staan ze ook wel om bekend, het kan erger want bij mij Logitech bord moest ik googlen of het nou tactile of linear was want ik voelde het gewoon niet :+
Nu helaas geconcludeerd waar ik al bang voor was, ik vind zowel een goede bump heerlijk typen als hele smoothe linears 8)7

Super kansloos trouwens, mijn PC heb ik vorige week opgeborgen ivm. een verbouwing. Kwam na een paar dagen mij toetsenbord in een doos tegen, toen ben ik er even op gaan typen. Was ik even aan toe na wat dagen op een laptop toetsenbord en iPad :+ :F
Maaaar mijn nieuwe man-corner vordert gestaag, hopelijk eind van de maand alles operationeel en dan nog kijken wat ik nodig heb aan nieuwe kabels en kabelmanagement spullen voor de afwerking en dan hopelijk ook een nieuw bord :)

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 03-05-2021 13:19 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou daar gaan we dan O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgkBZYRq4yu8y2EmiDBKatVch2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g66fa5acV8aWRs2407sqjk6v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Chrisuu01 op 04-05-2021 12:17 . Reden: Oeps prive gegevens vergeten de blurren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chrisuu01 Wat heb je besteld? En misschien handig om de prive gegevens er uit te halen (adres)?

Vind het wachten op Chinese pakketjes altijd al lang, maar inmiddels er achter gekomen dat GB nog meer geduld vereisen. Inmiddels vijf items in GB gekocht, maar de eerste staat pas gepland voor begin Augustus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
superbok schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:57:
@Chrisuu01 Wat heb je besteld? En misschien handig om de prive gegevens er uit te halen (adres)?

Vind het wachten op Chinese pakketjes altijd al lang, maar inmiddels er achter gekomen dat GB nog meer geduld vereisen. Inmiddels vijf items in GB gekocht, maar de eerste staat pas gepland voor begin Augustus :(
Thanks had het niet door.

Heb een keychron C2 besteld waar ik dan uiteindelijk kailh box whites of Kailh box Navy switches in wil doen.

Update the Box navy switches zijn blijkbaar ook in het vliegtuig vanuit China opgestegen :o

[ Voor 7% gewijzigd door Chrisuu01 op 04-05-2021 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:27:
Net twee 60% plates besteld bij een lokale lasersnijder. Eens kijken of ok die goed passend krijg met mijn GH60 pcb’s die ik nog had liggen. Als dat een succes wordt kan ik daar meer mee gaan doen misschien. wel een dure run voor maar 2 plates :)
Whoot ik heb m'n plates net opgehaald. Van de week de soldeerbout maar eens afstoffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGJOfC_blqjEQaqT6zkNOqkv7qY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UqEljN51uPBOKczPgGONPXnO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Verwijderd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:24:
[...]

Whoot ik heb m'n plates net opgehaald. Van de week de soldeerbout maar eens afstoffen.

[Afbeelding]
HMM dat is een interessant uitziende mounting plate?
Is dat hout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrisuu01 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:31:
[...]

HMM dat is een interessant uitziende mounting plate?
Is dat hout?
Het is een RVS plate die op m'n (nep) houten bureau ligt. Foto is niet heel duidelijk misschien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
Verwijderd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Het is een RVS plate die op m'n (nep) houten bureau ligt. Foto is niet heel duidelijk misschien ;)
Oh jij gaat voor de ping :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

En het resultaat :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXY_zyZGwy5IFOOJXhphD3VcS90=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R7BsDFX2kiE3alYlKa0Q2PaI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Steddy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:22
Tja, na toch redelijk lang te hebben meegelezen, was het voor mij ook tijd om mijn eerste bordje te maken. Zie hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFQ2bWsXIIlXw0I_DtnqguEMr9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69WYuLHk6RStFr8ZfJFsfoAU.jpg?f=fotoalbum_large

Specs:
KB Kit: ID80 grey (with silencing foam and acrylic bottom)
Switches: Boba U4 Silent Tactile 62g
Stabs: Durock screw-in stabilizers V2
Keycaps: Tai-Hao Dark Night
Cable: Custom made by @YaaD (waarvoor nog dank!)

Silent Tactiles typen heerlijk (en mijn huisgenoot is er ook blij mee). Op naar de volgende!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik moet nog even afwisselen met m'n oude keyboard hoor. RSI klachten bij het krampachtig wennen aan m'n 60% setup. Vooral de LCTRL-hjkl als pijltjestoetsen en grijpen naar de []. Die brackets gebruik ik veel bij het switchen van tabs op macos. Volgens mij deels omdat ik tot op heden niet heel goed mijn handen op het keyboard plaats (rechterhand die iets te ver naar links ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Steddy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:29:
Tja, na toch redelijk lang te hebben meegelezen, was het voor mij ook tijd om mijn eerste bordje te maken. Zie hieronder het resultaat:

[Afbeelding]

Specs:
KB Kit: ID80 grey (with silencing foam and acrylic bottom)
Switches: Boba U4 Silent Tactile 62g
Stabs: Durock screw-in stabilizers V2
Keycaps: Tai-Hao Dark Night
Cable: Custom made by @YaaD (waarvoor nog dank!)

Silent Tactiles typen heerlijk (en mijn huisgenoot is er ook blij mee). Op naar de volgende!
Mooi bord om te zien en zo te zien ook zorgvuldig samengesteld! :)

Hoe bevalt de ID80? Ik twijfel al een poosje voor zijn grotere broertje (of zusje) omdat ik graag wel een tkl wil voor F-row. Is nu in GB maar ben wat huiverig vanwege de integrated plate en holheid waar ie om bekend staat.

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou zoals Engels sprekers zeggen.

The plot thickens Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMakDDRegC0Xmo_njIfg4hxlSJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtyHmqAQeY026LMtdLVZzf9T.jpg?f=fotoalbum_large

G-lube met dank aan @Verwijderd :o

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisuu01 op 05-05-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Chrisuu01 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:04:
Nou zoals Engels sprekers zeggen.

The plot thickens [Afbeelding]

G-lube met dank aan @Verwijderd :o
Niet te dik, want dan krijg je plakkerige switches :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
:o Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbNvaGH87eQ7nS7ckPJ7ze6bPEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QCGldxknRSlO2qJVNxWpKl7w.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 101% gewijzigd door Chrisuu01 op 05-05-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrisuu01 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Oh jij gaat voor de ping :*)
Ik heb vooral een slechte ervaring met een te slappe alu plate die vervormde als je er naar keek.

Zijn er hier nog mensen met tips, wensen suggesties voor plates? Ik heb er nog 2 besteld in het FC660 formaat. Daar heb ik dan wel geen PCB voor maar dan kan altijd nog handmatig gesoldeerd worden op een Atmega 32u4 boardje.

Ik heb niet genoeg keycaps en switches in huis dus die ga ik ook maar eens bestellen vanavond of zo snel als ik een goede partij kan vinden.

Iemand nog interesse om samen te bestellen oid? Als je het niet te gek maakt kan ik de order plaatsen en doorsturen als er aan mij betaald is. Dat kan ik eventueel ook zakelijk doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:43

Qck

Bazinga

Mijn Ducky Zero heeft het begeven en nu ben ik op zoek naar een ander toetsenbord voor mijn PC. Voor mijn laptop heb ik een Keychron K3 en dat is best oké, maar ik zoek iets beters. Daarnaast heb ik ook een Sharkoon Purewriter geprobeerd. Wat me erg beviel aan de Keychron en Sharkoon is de hoogte (of het gebrek daarvan) en het formaat.

Ik ben absoluut niet vies van 'zelfbouw', dus een toetsenbord zelf in elkaar zetten is geen probleem.

Uiteraard heb ik wat rondgekeken en gelezen en ook veel gezien over het zelf bouwen van toetsenborden, maar bij alle sites die ik zag was het of kneiterduur om het te importeren of out of stock. Ik vind het niet erg om te wachten, maar dan moet het het wel waard zijn.

Wat ik dus eigenlijk zoek is een toetsenbord die lager is dan reguliere toetsenborden, maar wel met brown switches.

Wat me fijne toetsenborden lijken, maar wellicht wat hoog zijn:
RK68, KBD67, Ducky One 2 mini

Welke lay-out wil je: 65%-75%
Wil je met of zonder numpad? Zonder
Wil je backlight? Met, RGB per led nietecht nodig
Welke MX Switch prefereer je? Brown, maar iets stiller mag best
Wat je is je budget? Tja, 150 ongeveer, maar wel rekbaar
Wil je macro toetsen? Nee, wel volume-toetsen
Doel van het keyboard? wordt gebruikt voor games en thuis werk.
Gewicht? Hij moet goed stevig liggen en niet makkelijkte verschuiven zijn. Dit laatse heeft de Sharkoon last van.
Wireless? Nee
Kleurenschema? Minimalistisch zwart / donkergrijs.

Daarnaast vraag ik me af of een polssteun ook zou helpen, waardoor een reguliere hoogte ook goed wordt.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steddy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:22
YaaD schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Mooi bord om te zien en zo te zien ook zorgvuldig samengesteld! :)

Hoe bevalt de ID80? Ik twijfel al een poosje voor zijn grotere broertje (of zusje) omdat ik graag wel een tkl wil voor F-row. Is nu in GB maar ben wat huiverig vanwege de integrated plate en holheid waar ie om bekend staat.
@YaaD ID80 bevalt zeer goed. Moet wel zeggen dat ie in standaard kit (aluminium back plate en zonder dampening foam) wat hol klinkt. Maar alleen de acrylic back plate verhelpt dat al genoeg IMO. Bijkomend voordeel is dat je dan ook de underglow krijgt :). Verder qua hoogte en hoek precies hoe ik hem wilde hebben, dus het was voor mij de perfecte kit. Hot swap werkt overigens goed, maar op het internet staan wel wat doom-verhalen, dus ik ga er maar voorzichtig mee om.

Edit: kleine kanttekening dat mijn vorige bord een cheap-o blue switch was uit China. Dus heb verder maar weinig ervaring met andere custom keyboards. Hoe de kwaliteit is van de integrated plate vs andere kits bijv. durf ik niet te zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Steddy op 06-05-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, je hebt wel gelijk hoor Steddy;

De ID80 is prima. PCB is weinig mis mee. En natuurlijk het zijn Kailh sockets, dus ze kunnen losser worden of kapot, maar ze zijn ook weer super goedkoop en vrij goed zelf te vervangen als er iets zou gebeuren.

Heb nog de V1, die dus standaard vrij hol klinkt, maar daar is wat aan te doen. Het is echt een leuk project keyboardje, als dat je ding is.

Het is alleen wel een geïntegreerde plate en ook nog eens in high profile. Super stijf dus. Nu is dat helemaal niet verkeerd ofzo, maar wel aan voorkeur onderhevig.

Heb nu straks richting een jaar m'n ID80 en eigenlijk heb ik nog geen klachten erover, zeker niet voor de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou bijna 6 uur later en een hoop gepriegel is mijn eerste zelfbouw mech a.f

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiMDPQoKzZZOBfuNphj20w14xTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kteq47a8o5gP0fYHyLHWdXc7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWSUvXLojoiQAtSzY2Ec3nPCZGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KF1N68iHLNnXTyInXtwHYofU.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvAeFy-rKur2bSfJfUWrfsW8nvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6cTmMWzEe5p1nt83I5wedKb.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik een probleem mijn mechs tot nu toe waren tactiel.
Ik heb nu zelfs als daily een Kailh box White bordje.

Dit bordje is Gateron red, dus lineair. Blijkbaar ook en erg middle of the road lineaire switch.
maar ik vind de souplesse wel erg fijn moet ik zeggen. Zelfs zonder enige vorm van lube op de switches vind ik ze al heerlijk. Ik ga het een een weekje aankijken wat ik vind. Mocht ik nu echt een linear gang lid worden en tactiel hater worden iemand interesse in een hotswap bordje met Kailh Box whites? :9
Of gewoon een setje Kailh box whites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qck schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:43:
Mijn Ducky Zero heeft het begeven en nu ben ik op zoek naar een ander toetsenbord voor mijn PC. Voor mijn laptop heb ik een Keychron K3 en dat is best oké, maar ik zoek iets beters. Daarnaast heb ik ook een Sharkoon Purewriter geprobeerd. Wat me erg beviel aan de Keychron en Sharkoon is de hoogte (of het gebrek daarvan) en het formaat.

Ik ben absoluut niet vies van 'zelfbouw', dus een toetsenbord zelf in elkaar zetten is geen probleem.

Uiteraard heb ik wat rondgekeken en gelezen en ook veel gezien over het zelf bouwen van toetsenborden, maar bij alle sites die ik zag was het of kneiterduur om het te importeren of out of stock. Ik vind het niet erg om te wachten, maar dan moet het het wel waard zijn.

Wat ik dus eigenlijk zoek is een toetsenbord die lager is dan reguliere toetsenborden, maar wel met brown switches.

Wat me fijne toetsenborden lijken, maar wellicht wat hoog zijn:
RK68, KBD67, Ducky One 2 mini

Welke lay-out wil je: 65%-75%
Wil je met of zonder numpad? Zonder
Wil je backlight? Met, RGB per led nietecht nodig
Welke MX Switch prefereer je? Brown, maar iets stiller mag best
Wat je is je budget? Tja, 150 ongeveer, maar wel rekbaar
Wil je macro toetsen? Nee, wel volume-toetsen
Doel van het keyboard? wordt gebruikt voor games en thuis werk.
Gewicht? Hij moet goed stevig liggen en niet makkelijkte verschuiven zijn. Dit laatse heeft de Sharkoon last van.
Wireless? Nee
Kleurenschema? Minimalistisch zwart / donkergrijs.

Daarnaast vraag ik me af of een polssteun ook zou helpen, waardoor een reguliere hoogte ook goed wordt.
1 ding, polssteun! Sinds ik met zelfbouw ben begonnen heb ik een polssteun omdat ik die dingen anders altijd veel te hoog vond. Sindsdien ben ik verkocht. Zelfbouw voor 150 zal niet makkelijk zijn denk ik, als het al mogelijk is. Ik zit nu op m'n zelfbouw GH60 met MX browns, maar heb een tijdlang op een Leopold FC660 PD gewerkt. Dat is ook wel een fijn bord. Ik heb daar ook de C van (erg duur) en was een tegenvaller. De Topre switches zijn niet mijn ding.

https://tweakers.net/pric...pd-mx-brown-us-zwart.html

edit: ai, met MX browns is die alleen in roze nog verkrijgbaar zie ik.
https://tweakers.net/pric...brown-us-wit-roze-oe.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2021 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Miki schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:34:
[...]

@sapphire Lubed zijn de gaterons brown echt een wereld van verschil.
Ik heb van de week een doosje Outemu grey silents (lubed & filmed) in me brievenbus gevonden, 8) en mijn gaterons red op de bus gedaan naar @YaaD :P

Me GK6X is nu voor mijn gevoel bijna geruisloos, op de spatie balk na. _/-\o_ oOo
En ze zijn stukje meer tactile voor mijn gevoel dan de gaterons.
Ben er dik tevreden over.

@YaaD Dank is groot. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:59:
[...]

1 ding, polssteun! Sinds ik met zelfbouw ben begonnen heb ik een polssteun omdat ik die dingen anders altijd veel te hoog vond. Sindsdien ben ik verkocht. Zelfbouw voor 150 zal niet makkelijk zijn denk ik, als het al mogelijk is. Ik zit nu op m'n zelfbouw GH60 met MX browns, maar heb een tijdlang op een Leopold FC660 PD gewerkt. Dat is ook wel een fijn bord. Ik heb daar ook de C van (erg duur) en was een tegenvaller. De Topre switches zijn niet mijn ding.

https://tweakers.net/pric...pd-mx-brown-us-zwart.html

edit: ai, met MX browns is die alleen in roze nog verkrijgbaar zie ik.
https://tweakers.net/pric...brown-us-wit-roze-oe.html
1 ding, persoonlijk! Ik heb zelf een polssteun gemaakt bij mijn GK68x omdat ik hem te hoog vond. Ik merk nu dat ik hem steeds vaker wegleg, deze week op het bord gewerkt en de polssteun thuis gelaten en geen seconde gemist. Het is heel persoonlijk.

Iets als een GK68X(S) kun je overigens ruim onder de €150 'bouwen' :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:24:
[...]

1 ding, persoonlijk! Ik heb zelf een polssteun gemaakt bij mijn GK68x omdat ik hem te hoog vond. Ik merk nu dat ik hem steeds vaker wegleg, deze week op het bord gewerkt en de polssteun thuis gelaten en geen seconde gemist. Het is heel persoonlijk.

Iets als een GK68X(S) kun je overigens ruim onder de €150 'bouwen' :)
kan niet :+ haha, ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n hoog keyboard zonder polssteun kan werken. Maar duidelijk. Zou het nog te maken hebben met wat voor soort polssteun het is? Ik heb gewoon een houten plankje die ik zelf op maat heb gezaagd van een stukje dat ik over had.

Welke keycapset heb je dan bij die GK68X(S)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BSD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:06

BSD

In principe heb je met de juiste houding geen polssteun nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2SraR7eVehIDNtD8b0DlzJHoAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iUY98wdywtMS7uWc0OWtGv6H.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5N6kwZMSgBG7hbFn4SWsLFfr1k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/sEul09HJ9qfXrOHsHbtjOha4.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

Bedankt voor de adviezen! Ik heb even gekeken naar de genoemde toetsenborden en die zijn eigenlijk best wel interessant. Stiekem vind ik een wooden case ook wel mooi.

De GH60 is helemaal samen te stellen (incl. polssteun) op AliExpress, maar ik vroeg me af of er ook andere sites uit de EU zijn waar die (direct) te bestellen is.

Als ik zo kijk naar de juiste houding, zit ik als nr. 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSD schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:27:
In principe heb je met de juiste houding geen polssteun nodig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja het zal best. Ik zit sinds mijn elfde nu inmiddels 35 jaar achter toetsenborden. Lange dagen, soms tot 10 uur lang en heb volgens mij nog nooit volgens dat plaatje in de "perfecte" houding gezeten.

Ik heb zo mijn twijfels over dat plaatje trouwens. Volgens mij heb je dan nog meer aan een Ergodox keyboard. Wat ik ook raar vind is het idee dat je dan lekker krampachtig je handen in de lucht moet houden. Als ik ze steun op een polssteun zijn ze ook prima recht. Ik denk wel dat het beter is om ze recht te hebben ipv onder een hoek naar boven of beneden, maar dat kan ook met een polssteun. Het lost alleen nooit het probleem op dat je polsen iets naar buiten gedraaid zijn en dat lost een Ergodox (of een ander split keyboard) wel op.

Volgens mij is het aller allerbelangrijkst dat je ontspannen kan typen. Als ik switch tussen keyboards moet ik altijd even wennen en heb ik redelijk snel last van pijntjes. En die zijn het beste op te lossen door even terug te gaan naar m'n vorige keyboard totdat ik gewend ben aan de nieuwe en daar weer ontspannen mee kan werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sowieso is de hele zit- en polshouding onnatuurlijk, slecht en als je dat zóveel uur per dag doet erg ongezond ;)

Om je eerdere vraag nog te beantwoorden:

Ik had de KP Republic 'Gentlemen black' keycap set voor iets van €30. Erg fijne set voor het geld alleen donker op donker, in het donker is lastig als je niet blind kan typen :+

Nu een GMK Metropolis kloonset van Ali voor ca €30. Vrij matige set, zwart is niet helemaal egaal, kleuren iets flets, braampjes aan de onderzijde en vrij dun. Maarja kan weinig naar m'n zin vinden voor een nette prijs :(

Gentlemen black set met polssteun:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8mAddPf6mmEwHJDR6QssJQuuqA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60Bb7hBhW7TggN9GeXOyWSZ6.jpg?f=fotoalbum_medium

Kloon Metropolis setje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNQFXOq-f3qDF_LZxh7miVLz8pQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ayPOVL1LaZScZoCbG1M3hWZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Tja het zal best. Ik zit sinds mijn elfde nu inmiddels 35 jaar achter toetsenborden. Lange dagen, soms tot 10 uur lang en heb volgens mij nog nooit volgens dat plaatje in de "perfecte" houding gezeten.

Ik heb zo mijn twijfels over dat plaatje trouwens. Volgens mij heb je dan nog meer aan een Ergodox keyboard. Wat ik ook raar vind is het idee dat je dan lekker krampachtig je handen in de lucht moet houden. Als ik ze steun op een polssteun zijn ze ook prima recht. Ik denk wel dat het beter is om ze recht te hebben ipv onder een hoek naar boven of beneden, maar dat kan ook met een polssteun. Het lost alleen nooit het probleem op dat je polsen iets naar buiten gedraaid zijn en dat lost een Ergodox (of een ander split keyboard) wel op.

Volgens mij is het aller allerbelangrijkst dat je ontspannen kan typen. Als ik switch tussen keyboards moet ik altijd even wennen en heb ik redelijk snel last van pijntjes. En die zijn het beste op te lossen door even terug te gaan naar m'n vorige keyboard totdat ik gewend ben aan de nieuwe en daar weer ontspannen mee kan werken.
Ik denk dat het vooral een persoonlijke kwestie is en daarmee kan alleen jij bepalen wat je het fijnste vindt werken. Dat kan specifieke ondersteuning zijn, ergonomisch gevormde bordjes, etc., etc.

Ik kan zoals bovenstaand plaatje wel uit de voeten en heb ook geen polssteun nodig voor mijn Keychron K6. De borden van Keychron zijn berucht om hun hoogte. Als beleidsambtenaar tik ik veelvuldig stukken dus ik weet wat het is om lange dagen achter het bureau door te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Ik denk dat het vooral een persoonlijke kwestie is en daarmee kan alleen jij bepalen wat je het fijnste vindt werken. Dat kan specifieke ondersteuning zijn, ergonomisch gevormde bordjes, etc., etc.

Ik kan zoals bovenstaand plaatje wel uit de voeten en heb ook geen polssteun nodig voor mijn Keychron K6. De borden van Keychron zijn berucht om hun hoogte. Als beleidsambtenaar tik ik veelvuldig stukken dus ik weet wat het is om lange dagen achter het bureau door te maken.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het heel persoonlijk is. En waarschijnlijk wel verstandig om de standaard tips eens in gedachten te nemen en af en toe je eigen houding te controleren. En afwisselen, rondje lopen en water halen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qck schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:37:
Bedankt voor de adviezen! Ik heb even gekeken naar de genoemde toetsenborden en die zijn eigenlijk best wel interessant. Stiekem vind ik een wooden case ook wel mooi.

De GH60 is helemaal samen te stellen (incl. polssteun) op AliExpress, maar ik vroeg me af of er ook andere sites uit de EU zijn waar die (direct) te bestellen is.

Als ik zo kijk naar de juiste houding, zit ik als nr. 3.
Let je wel op, de gh60 is iets anders als de gk6X bordjes...

Ik klop ook zonder polssteun en zonder problemen op me GK65X...
Met SA profile keycaps, hoger krijg je ze niet... :P

Wil je wel een polssteun.... 8) tip van mede tweaker, ben ff vergeten wie.

[ Voor 10% gewijzigd door ParaNoja op 08-05-2021 03:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
Verwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:04:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt dat het heel persoonlijk is. En waarschijnlijk wel verstandig om de standaard tips eens in gedachten te nemen en af en toe je eigen houding te controleren. En afwisselen, rondje lopen en water halen e.d.
Ja afwisselend werken en gewoon op tijd bewegen is eigenlijk gewoon het belangrijkste van allemaal. Hoe goed je stoel dan ook mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

ParaNoja schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 02:57:
[...]

Let je wel op, de gh60 is iets anders als de gk6X bordjes...

Ik klop ook zonder polssteun en zonder problemen op me GK65X...
Met SA profile keycaps, hoger krijg je ze niet... :P

Wil je wel een polssteun.... 8) tip van mede tweaker, ben ff vergeten wie.
Bedankt voor de tip. In welk opzicht is de gk anders? Qua layout is hetzelfde te bereiken, volgens mij. Daarnaast lees ik ook veel over de d60 als een successor op de gh60.

En een polssteun is ook persoonlijk. Ik wil het in ieder geval een keer proberen

[ Voor 6% gewijzigd door Qck op 08-05-2021 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh, doe nu net wat nieuwe inspiratie op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Je_0XK7oCVnIyiS7XpPiWLBz8OY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yFUjBtO8JuXnGZKyp9P1D0bU.png?f=user_large

https://github.com/uuupah/pain27

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqruZQgViBukt-VWzoVEBhgqceA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pt98boaCCDahOzUwtUvkzfCn.png?f=user_large

Deed me hier aan denken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou kak ik ben een van de slider van de stabilisator van mn oude daily toetsenbord kwijt.

Hij viel in de gootsteen |:( is er iemand die wellicht een enkele cherry mount stab heeft of een enkele slider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik heb een tijdje terug een Ducky one 2 horizon met brown switches gekocht. Prima toetsenbord. Ik wil eigenlijk ongeveer eenzelfde toetsenbord in het wit kopen. Wat zijn jullie ervaringen met verschillende merken witte toetsenborden? Ik heb hier 2 witte Apple toetsenborden, de dunne aluminium voordat het magic keyboard heette en een variant met normale toetsen, met de transparante onderkant. Beide zijn verkleurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chrisuu01 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:00:
Nou kak ik ben een van de slider van de stabilisator van mn oude daily toetsenbord kwijt.

Hij viel in de gootsteen |:( is er iemand die wellicht een enkele cherry mount stab heeft of een enkele slider?
En dan is niet het eerste wat je doet de syphon losschroeven om te kijken of die daar in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
A Great Bard!!! Die weet nog niet hoe die de o moet intikken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 08-05-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Jelte schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:22:
[...]
En dan is niet het eerste wat je doet de syphon losschroeven om te kijken of die daar in zit?
Nee omdat de keuken wasbak die niet heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
sapphire schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:24:
[...]

Zal lekker ruiken dan in huis :?
Zwanennek en een syphon zijn niet hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrisuu01 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:07:
[...]

Zwanennek en een syphon zijn niet hetzelfde
Klopt maar ze zijn beide los te schroeven als ze enig sinds fatsoenlijk zijn aangesloten ;)
In de volksmond word syphon, syfon en zwanenhalsafvoer door elkaar gebruikt en bedoeld men gewoon een stankafsluiter in je afvoer. Zoals ik zei elke fatsoenlijke installateur/loodgieter zorgt er voor dat je die kan legen omdat daar vaan de verstoppingen zit ;)

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 08-05-2021 22:12 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:21
Ergo: laat de semantiek voor wat hij is en graaf die stabilizer op :P

On topic: afgelopen week de Melgeek MG Monster keycaps bij candykeys besteld. Erg populair is hij geloof ik niet maar ik werd er snel verliefd op. Ik heb blijkbaar een zwak voor flink geprofileerde keycaps

[ Voor 13% gewijzigd door Marcel op 09-05-2021 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
Nou ja nu zitten ze vast ergens in een filter bij de waterzuivering |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qck schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Bedankt voor de tip. In welk opzicht is de gk anders? Qua layout is hetzelfde te bereiken, volgens mij. Daarnaast lees ik ook veel over de d60 als een successor op de gh60.

En een polssteun is ook persoonlijk. Ik wil het in ieder geval een keer proberen
Sorry had over je heen gelezen.
Heel kort:

De GKX zijn van o.a. Epomaker, chinees hotswap plankje, met eigen (matige) firmware. (fabrikant bij mijn bordje was volgens de doos skylong).

De GH60 is een door community released printplaat...

Heb alleen ervaring met de GKX, en die bevalt me vooralsnog prima, vooral als starter bordje, de NK65 Milkshake/RFP klop ik ook met tevredenheid op. Wel een stapje beter/duurder (€220). Maar ook kant en klaar!
Maar de GKX voor t geld, zeer goedkoop. (was voor mij €40 voor los plankje zonder switches, €55 met, en keycaps... tja €90...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrisuu01 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Nou ja nu zitten ze vast ergens in een filter bij de waterzuivering |:(
>:) milieu terrorist! :+

:? Hoe krijg je dat ook voor mekaar?
Ik houd me keyboards ver weg van water...
En wat moet je in keycaps naam met je plankje in de gootsteen???

Volgens mijn willen we dat niet eens weten.... :P :+

[ Voor 32% gewijzigd door ParaNoja op 09-05-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Sorry had over je heen gelezen.
Heel kort:

De GKX zijn van o.a. Epomaker, chinees hotswap plankje, met eigen (matige) firmware. (fabrikant bij mijn bordje was volgens de doos skylong).

De GH60 is een door community released printplaat...

Heb alleen ervaring met de GKX, en die bevalt me vooralsnog prima, vooral als starter bordje, de NK65 Milkshake/RFP klop ik ook met tevredenheid op. Wel een stapje beter/duurder (€220). Maar ook kant en klaar!
Maar de GKX voor t geld, zeer goedkoop. (was voor mij €40 voor los plankje zonder switches, €55 met, en keycaps... tja €90...)
@Qck Dan haak ik ook nog even in ;)

Ik vind het sowieso allemaal lastig in te schatten want ik ben blijkbaar niet heel lastig. Ik heb een KBD67 lite besteld omdat ik wat problemen had met de software van de GK maar sinds dat werkt vraag ik me serieus af wat de KBD me dan meer gaat brengen.

Ik heb wat toetsen onder FN maar verder weinig tot geen macro's en dingen, vind de hoeveelheid flex/stijfheid wel prima dus simpele alu/metalen plate voldoet voor mij prima. Met wat mods is het geluid diep en laag dus vraag me echt wel af wat een duurder bord me zou brengen (op QMK/VIA na) :?
Zal wel vloeken in de kerk zijn maarja als je niet veel eisen hebt is zo'n GK bord best wel nice :+

Edit: overigens wel een stap omhoog tov. een Keychron :z

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
Mijn Akko CS Ocean Blue switches zijn binnen! Had graag iets meer travel voor de tactile bump gehad in plaats van dat de bump gelijk op het begin zit, maar ze typen wel echt heel fijn :) Klinken stock ook al best prima maar ben benieuwd hoe ze gaan zijn met wat lube.

[ Voor 4% gewijzigd door InTheDisorder op 09-05-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qck schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Bedoel je hier de DZ60? Dat lijkt idd de opvolger van de GH60.

Wat zijn precies je overwegingen? Ik heb zelf een poos de GH60 gebruikt waarbij ik wat moeite had om te wennen aan de layer switch voor eigenlijk alleen de pijltjestoetsen.

Het liefst stap ik over op hjkl net als in de vim editor. Maar meestal zitten de layer switches ook rechts en dat gaat niet lekker samen imo. Ik heb hem op mijn nieuwere (ik had de onderdelen al een poosje liggen) nu zo geprogrammeerd dat de layer switch op de LCTRL zit. Maar dan moet ik m'n pink weer helemaal ombuigen om de layer switch te doen (of m'n hand verplaatsen). Ik zit nu te denken over een zelfbouw waarbij ik de linkershift korter maak en een layer switch links van de z plaats.

Ik heb 2 FC660M plates laten maken die ik morgen op ga halen. Maar ik weet al zeker dat ik op korte termijn een custom layout ga maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
ParaNoja schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:20:
[...]

>:) milieu terrorist! :+

:? Hoe krijg je dat ook voor mekaar?
Ik houd me keyboards ver weg van water...
En wat moet je in keycaps naam met je plankje in de gootsteen???

Volgens mijn willen we dat niet eens weten.... :P :+
Nou ik had ze overlubed dus ik moest ze wassen. En toen bij het boenen sprongen zo 2 weg uit het vergiet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

InTheDisorder schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:38:
Mijn Akko CS Ocean Blue switches zijn binnen! Had graag iets meer travel voor de tactile bump gehad in plaats van dat de bump gelijk op het begin zit, maar ze typen wel echt heel fijn :) Klinken stock ook al best prima maar ben benieuwd hoe ze gaan zijn met wat lube.
Ja da’s echt wel een zoektocht, tot nu toe nog niet één tactile switch met pretravel kunnen vinden. Ergo clears schijnen het te hebben maar dat zijn frankenswitches, dus niet zo te koop. Als je iets vindt ben ik ook geïnteresseerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Bedoel je hier de DZ60? Dat lijkt idd de opvolger van de GH60.

Wat zijn precies je overwegingen? Ik heb zelf een poos de GH60 gebruikt waarbij ik wat moeite had om te wennen aan de layer switch voor eigenlijk alleen de pijltjestoetsen.

Het liefst stap ik over op hjkl net als in de vim editor. Maar meestal zitten de layer switches ook rechts en dat gaat niet lekker samen imo. Ik heb hem op mijn nieuwere (ik had de onderdelen al een poosje liggen) nu zo geprogrammeerd dat de layer switch op de LCTRL zit. Maar dan moet ik m'n pink weer helemaal ombuigen om de layer switch te doen (of m'n hand verplaatsen). Ik zit nu te denken over een zelfbouw waarbij ik de linkershift korter maak en een layer switch links van de z plaats.

[...]
De DZ60 is niet per se een opvolger. Basically elke 60% PCB heeft diezelfde support voor tray mounting nu eigenlijk. Een DZ60, XD60, Plain60 en YD60MQ zijn verschillend in features als RGB, hotswap en layout. Maar dat blijft wel redelijk hetzelfde want ze gebruiken allemaal QMK. De GK61 en GK64 PCBs hebben ook dezelfde mounting holes als het goed is, dus je kunt de PCB overhevelen naar iets als een Tofu case, maar de software is dus wel anders in ieder geval.

Anyways. Ik heb mijn spatiebalk gebruikt als layer switch. Dus tap = spatie, hold = layer swap. In QMK/Via(l) te vinden als de LT keycode Misschien is dat ook wel een optie voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Whaam schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Ja da’s echt wel een zoektocht, tot nu toe nog niet één tactile switch met pretravel kunnen vinden. Ergo clears schijnen het te hebben maar dat zijn frankenswitches, dus niet zo te koop. Als je iets vindt ben ik ook geïnteresseerd!
Wellicht al eens gedacht aan Kailh Box: White, Jade, Navy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cebby schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:51:
[...]

De DZ60 is niet per se een opvolger. Basically elke 60% PCB heeft diezelfde support voor tray mounting nu eigenlijk. Een DZ60, XD60, Plain60 en YD60MQ zijn verschillend in features als RGB, hotswap en layout. Maar dat blijft wel redelijk hetzelfde want ze gebruiken allemaal QMK. De GK61 en GK64 PCBs hebben ook dezelfde mounting holes als het goed is, dus je kunt de PCB overhevelen naar iets als een Tofu case, maar de software is dus wel anders in ieder geval.

Anyways. Ik heb mijn spatiebalk gebruikt als layer switch. Dus tap = spatie, hold = layer swap. In QMK/Via(l) te vinden als de LT keycode Misschien is dat ook wel een optie voor jou?
Ik ga zo even flashen denk ik ;)
Dat zou namelijk wel eens de oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
InTheDisorder schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:38:
Mijn nieuwe bijna geruisloze tactile outemu grey switches voldoen aardig aan je beschrijving. ;)
Misschien die es proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Chrisuu01 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Wellicht al eens gedacht aan Kailh Box: White, Jade, Navy?
Jazeker, maar die zijn clicky, niet tactile :)
ParaNoja schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:03:
[...]

Mijn nieuwe bijna geruisloze tactile outemu grey switches voldoen aardig aan je beschrijving. ;)
Misschien die es proberen.
Die zijn inderdaad lekker stil, kan ik beamen! Heul klein beetje pre-travel though. Tienden van een millimeter, zoiets?

Pagina: 1 ... 69 ... 158 Laatste