Domikey maakt zeker goede caps... Het is nette SA van vrij goede kwaliteit, ik heb het idee dat ze max voorbij zijn gegaan in kwaliteit. Heb ze helaas nooit (ook nog naast Signature Plastics) in huis gehad helaas, dus echt vergelijken kan ik het niet.
De kwaliteit van hun doubleshot was prima, en zou in 2018 nog sterk verbeterd zijn. Het is echter wel ABS;
Ondanks dat ze vrij hoog en rond zijn, bestaat de kans op kromme spatie balken. Of eventueel de fullsize R shift zelfs. Verder zijn ze dik en klinken ze goed.
Maar het is ABS, en zoals de discussie hierboven, net als GMK gaan ze glimmen en gaat de textuur eraf. Hoewel dit minder textuur is, omdat het SA is.
Wat je het waard vindt weet ik natuurlijk niet, maar dit is naar mijn mening een $100 set vergeleken met ander aanbod op de markt. Maar goed, ABS en SA moeten je ding zijn.
Wat de hele GMK discussie betreft; GMK was / is gewoon een erg net bedrijf dat heel duidelijk is in wat ze kunnen leveren, en ze maken zeker een kwaliteitsproduct. Maar inmiddels is de kwaliteit over de hele linie omhoog. ABS blijft ABS dus shine en slijtage door frictie + huid eigen oliën blijft een ding.
Heb zelf een aantal sets uiteindelijk maar weggedaan voordat ze gingen glimmen, en ik heb een tweetal sets die ik gewoon blijft gebruiken. Waarbij mij opviel dat de lichtere kleuren juist eerder gingen glimmen, en m'n zwart / gele Nightrunner 9 maanden met redelijk wat gebruik heel netjes bleef. Ik merk echter wel dat inmiddels de MX mount ook wat losser wordt. Ze zitten nu op hun 4e switches waar ze wat langer op blijven zitten voor het gebruik en ze blijven goed zitten, maar zijn nu met veel minder frictie te plaatsen.
Eén GMK set hebben / hebben geprobeerd kan ik iedereen wel aanraden, maar een must is het zeker niet. Als je een set tegen komt die je echt graag wilt hebben zou ik me ook niet laten tegen houden, maar weet inderdaad wel dat ze geen jaar zoals nieuw gaan blijven.
Maar eerlijk gezegd, dat blijft ABS van geen enkel merk. Zit in mijn ervaring echt geen verschil in?
Oh over SA gesproken:
https://geekhack.org/inde...230.msg2948139#msg2948139
Nu ben ik erg dol op Espresso. Maar deze SA set ziet er echt extreem smakelijk uit naar mijn mening.
Ja, dit is duurder dan Domikey, en je zal er (veel?) langer op moeten wachten. Maar ik vind em echt helemaal top. Alleen een beetje gek dat er zoveel niet-echt-espresso novelties zijn, maar ach.
[
Voor 7% gewijzigd door
djunicron op 08-04-2021 01:07
]