Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 12:41
ikt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:47:
[...]

Probeer uit te zoeken waar de ping door komt. Mochten de switches ongelubed zijn, het kan gewoon zijn dat je de spring hoort. De spring luben zou dan helpen tegen ping.

Het kan ook aan je case liggen, ligt er maar aan hoe je plate, pcb en plate gemonteerd zijn. Als het metaal-op-metaal is kan je een tik/pingetje horen als het metaal terugveert (had ik met mijn metaal-op-metaal top-mount plate) - kun je oplossen door zelf een gasket (O-ring) te installeren. Of als alle bouwmarkten dicht zijn, het (al dan niet tijdelijk) op te lossen met strategisch geplaatst ductape :+
Het gebeurd inderdaad bij het terugveren van de veer. Zal eens kijken of ik van het weekend ergens o-rings kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:53

ikt

maxim380 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:51:
[...]

Het gebeurd inderdaad bij het terugveren van de veer. Zal eens kijken of ik van het weekend ergens o-rings kan vinden.
Probeer ook vooral veel te testen - ik heb een halve avond mijn spacebar gelubed tot ik erachter kwam dat het de case-plate interactie was.

In mijn geval heb ik de plate stevig tegen de case gedrukt en dan met de pingende switches/stabs gefriemeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vandaag m’n ePBT x GOK BoW keycaps binnen gekregen en kwaliteit is toch wel een stuk hoger dan de twee andere pbt sets die ik heb (metroplis kloon en eentje met Japanese sub legends). Binnenkant is veel netter af gewerkt, en ook de buitenkant heeft geen gekke puntjes. Ze zijn net wat dikker dan de andere twee, maar het verschil is klein. Geluid lijkt daardoor net iets dieper, maar zelfs naast elkaar is het soms niet merkbaar. Kortom, erg blij mee en mooi setje om te gebruiken terwijl ik wacht op gmk sets. Misschien in de toekomst leuke accent kleuren kopen die er mooi bij passen. Zag deze van Geekark, maar helaas alleen NA verzending.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxftvysflnLk1B9xqidMaMTwcjo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yshuba7KbJ3wa7BkEfyZ85eR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mplbs5Epaz3hpFaN5Q8ue1o7rm0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjoKAzIkNlxH1OTun9AOY1Eu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ikt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Probeer ook vooral veel te testen - ik heb een halve avond mijn spacebar gelubed tot ik erachter kwam dat het de case-plate interactie was.

In mijn geval heb ik de plate stevig tegen de case gedrukt en dan met de pingende switches/stabs gefriemeld.
Ik afgelopen dagen ook de stabs nagekeken, andere switch er in, ect. Nu de binnenzijde van de spatie volgeplakt met neopreen...wereld van verschil :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:20

Whaam

Meer beter

Als je nog iets bij aliexpress op de wishlist hebt staan, wacht nog even met bestellen. Op 29 maart bestaat AE 11 jaar en hebben ze een grote sale met allerlei extra acties. Geen garantie dat de keyboard (onderdelen) sellers daar aan mee doen, maar ik las dat de sale prijzen de 24e al getoond gaan worden.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:34
Gmmk pro is te preorderen bij Keygem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Marcel schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:44:
Gmmk pro is te preorderen bij Keygem
Vind dat ze voor een nette prijs te koop zijn. Aangezien je in round 1 (pre order) rond de 180 euro betaalt met btw en inklaring. Enige is dat je langer moet wachten natuurlijk. Als het goed is kun je vanaf morgen de confguratie afmaken van de gmmk pro. Toch wel nieuwsgierig dus ga morgen wel ff kijken :+

Ik kwam overigens een nieuw filmpje tegen van Alexatos waar ie de gmmk pro opnieuw probeert

@djunicron wat vind je er nu van dan? YouTube: GMMK Pro Sound Test | SP-Stars w/ Aluminum Plate

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:14

Flapmo

and back is gigi!

Haha, hier kan ik wel van genieten. Glarses trollt de hele bende met PewDiePie keyboard.

Hij gaf hem op voor Hamaji Neo "reacting to youtuber custom keyboards"

om vervolgens 2 weken later zelf zijn review te geven:

Heerlijke en goed uitgevoerde bash :). Vooral die "lubed stabs" is prachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 22-03-2021 09:00 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hilarisch :+

Wel jammer dan de video van Hamaji Neo eindigd met die GMK Oblivion set :9~

Die helaas nergens te krijgen is ;(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YaaD schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:38:
[...]

Vind dat ze voor een nette prijs te koop zijn. Aangezien je in round 1 (pre order) rond de 180 euro betaalt met btw en inklaring. Enige is dat je langer moet wachten natuurlijk. Als het goed is kun je vanaf morgen de confguratie afmaken van de gmmk pro. Toch wel nieuwsgierig dus ga morgen wel ff kijken :+

Ik kwam overigens een nieuw filmpje tegen van Alexatos waar ie de gmmk pro opnieuw probeert

@djunicron wat vind je er nu van dan? YouTube: GMMK Pro Sound Test | SP-Stars w/ Aluminum Plate
Mja, deze is lastiger. een aantal van de grote problemen van de GMMK Pro zijn hier ondervangen. De stabs zijn vervangen en klinken niet meer aanwezig, wat prima is. De spatie klinkt echter nog steeds niet lekker. Heel vlak kwa geluid.

Nu ken ik deze switches niet, dus ik heb geen idee hoe ze horen te klinken maar het klinkt erg inconsistent. Dit is niet hoe je verwacht dat een gasket bord klinkt. Hoe het voelt kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar ondanks het continue bottommen, zie je eigenlijk geen flex.
Voor de prijs van het bord kan je ook eigenlijk niet veel beter verwachten. Ik bedoel, zelfs een D65 van KDBFans is uiteindelijk duurder, maar zo te zien van vergelijkbare kwaliteit.

Uiteindelijk neem je de moeite om gasket mount toe te passen voor een paar effecten:

- Uniform geluid, demping van het geluid: Dit is niet gelukt. Het bord klinkt niet uniform.
- Opvangen van extra druk bij het volledig indrukken van een toets: Je hoort de bottom strikes nog steeds duidelijk en ziet geen flex optreden, dit lijkt ook niet gelukt.
- Communicatie tussen aanslagen, het monolitisch veren van van de plate; zie je hier eigenlijk niet gebeuren, maar dit is een stukje gevoel en is op video niet te beoordelen.

Heb ook het idee dat de ruimte rondom de switches niet consistent is, de hoeken en randen van het bord hebben allemaal wat kroms.

Tel daar een review embargo bij op, om wat voor reden dan ook, en je hebt volgens mij een situatie waar je geen onderdeel wilt uitmaken als klant. In eerste geval niet als eerste generatie kopers.

Kijk, begrijp me niet verkeerd, zoveel kieren heeft m'n ID80 ook. En die heeft ook super lage kwaliteit stabs en zo'n laag prijskaartje. Prima project keyboard, om, zoals Alex hier ook heeft gedaan, uren aan mods te steken en er wat moois van te maken.

Als je kosten wat kost een 75% wilt met volume knob en LEDjes aan de zijkant in één van hun kleuren onder de €200, is het een prima keuze. Maar dat was het dan ook eigenlijk wel denk ik persoonlijk. Een bord als de aankomende Jelly Epoch 75%, of de 65% Angel met pin mount en polypropalene plate, of een ID80 Crystal, en zo voorts, zijn allemaal betere opties. En ja, die pakken vaak duurder uit, maar je krijgt er wel een product dat ogenschijnlijk meer waar voor je geld bied.

Ik zie deze video dan ook een beetje als een poging van Alexatos om er toch nog echt iets van te maken, maar als dit "as good as it gets" is, zou ik er geen €180 voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Nu ken ik deze switches niet, dus ik heb geen idee hoe ze horen te klinken
Dit is het eerste wat ik dacht, als je wilt laten horen hoe goed iets is gebruik je toch switches waarvan het geluid bekend is? Pak iets als lubed Yellows of lubed en filmed Black Inks ofzo waarvan mensen weten hoe goed ze kunnen klinken in een bord.
Nu is het een beetje van "Ik pak lekker obscure switches om te laten zien dat het wel goed/OK kan klinken" maar waarbij de meeste mensen niet weten of dat nou de switches zijn of het bord :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:55

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb met mijn BM60 rgb iso met mijn dat mijn enter bij tijd en wijle klemt. Nu met de nieuwe durok stabilizer wat vaker maar had er hiervoor ook wel eens last van. Het lijkt er op dat de stabs/stems niet helemaal goed uitlijnen. Bij een 'ferme' toetsaanslag zinkt de keycap diep over de stems van de stabilizers heen en daardoor klemt (niet meer omhoog komt). Nou had ik dat ook af en toe met mijn vorige banana split bord. Dus dan zou je zeggen dat het wellicht aan de enter toets van Pimpmykeyboard ligt maar het gebeurt ook als ik een andere enter toets (van mijn Race 3) gebruik.

Is dit een bekend probleem? Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Ik heb mijn vraag eigenlijk al zelf beantwoord in mijn tekst. 1 van de stabilizers zat niet goed.

En nu ie weer in elkaar zit klemt ie weer. Ok,de stangetjes schieten er uit, waarschijnlijk nadat ie klemt. Is daar wat tegen te doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Dwarlorf op 22-03-2021 18:06 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Goed, Ik heb 2 plasticjes in de kruisjes van de keycap gestopt. Enter zit nu wat hoger maar lijkt niet meer te klemmen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:19

muhda

Time & Space traveler

FYI: Voor Tweakers die nog graag de "NK65 - Milkshake Edition" willen, extra's zijn te bestellen via oblotzky

Ik heb al een Ergodox en ga nog de GMMK Pro halen. Heeft de lay-out die ik zoek. Kwaliteit en geluid is na vorige week inderdaad wat minder qua verwachting. Maar zag al dat de switches die ik wil (Zelios v2 - 67g) sws geen top geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muhda schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:47:
FYI: Voor Tweakers die nog graag de "NK65 - Milkshake Edition" willen, extra's zijn te bestellen via oblotzky

Ik heb al een Ergodox en ga nog de GMMK Pro halen. Heeft de lay-out die ik zoek. Kwaliteit en geluid is na vorige week inderdaad wat minder qua verwachting. Maar zag al dat de switches die ik wil (Zelios v2 - 67g) sws geen top geluid maken.
Nette prijs, 229, volgens mij ook de gb prijs toch? Zie ook dat de rfp op voorraad is. Die van jou al onderweg @Sandoor_MBA?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
superbok schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:00:
[...]

Nette prijs, 229, volgens mij ook de gb prijs toch? Zie ook dat de rfp op voorraad is. Die van jou al onderweg @Sandoor_MBA?
Ik heb een NK65 RPF, is inmiddels binnen maar staat nog in de hal in de doos :(. Even te druk op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het bestellen van de Boba's zaten er 1 extra bij de 70 die ik besteld had, daardoor dus 4 over. Super handig! 4 luben, omwisselen en zelfde nog een keer, ect..

Ik had dus al 3 toetsen gelubed als test omdat de U4's zeer stil zijn maar toch ietsie pietsie scratchy aan lijken te voelen. Nu dus de grote toetsen en zijranden gedaan en 4 toetsen die ik voor werk heeeeeel veel gebruik om te kijken.
Voor de oplettende lezer, bovenstaande klopt niet zonder toevoeging (68 toetsen, 70+1 besteld; 4 over???) Ja want ik heb onder de spatie nu een Gateron Brown zitten want met een Boba lijkt die te klapperen, in ieder geval is hij met de Brown heerlijk stil en smooth veel meer dan met een Boba er onder. Zou dat door die 18g extra van de veer kunnen komen?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 10:45
Ik gebruik al een paar jaar een Vortex Race 3 met Cherry MX Blue switches. Was het geluid en de rateligheid (is dat een woord?) van het toetsenbord een beetje zat dus ik heb wat leuke onderdelen uitgezocht om zelf een 60% keyboard te bouwen. Ik ben uiteindelijk op deze kit uitgekomen: https://nl.aliexpress.com/item/33037232015.html. Heb er Durock T1 switches ingedaan en Durock V2 switches. Typt heel fijn en geeft een mooi geluid, eigenlijk precies waar ik naar opzoek was. Alleen geeft een van de toetsen een probleem, de "1" toets. Als ik die indruk dan worden "1" + "q" + "a" + OS Key geactiveerd. Die toetsen zitten allemaal in dezelfde kolom van de matrix.

Het gekke is dat het probleem niet consistent is. Als ik de "1" switch opnieuw soldeer is het probleem even weg, maar komt met gebruik toch weer terug. Ik heb al flink wat troubleshooting gedaan (al zeg ik het zelf).
  • De switch van de 1 toets vervangen
  • Alle fluxrestanten verwijderd en PCB nagelopen op klodders soldeer op de verkeerde plek
  • Alle switches in de kolom opnieuw solderen om een cold solder joint uit te sluiten
  • Diode die op de 1 toets zit vervangen
  • Alle diodes op het toetsenbord nameten
Dit mocht helaas niet baten. Ik heb de diode op de 1 toets vervangen omdat ik bij het doormeten van de diode een voltage drop van 0.6v over de goede richting van de diode meet, maar in de omgekeerde richting een voltage drop van 2.8~2.9v. Terwijl die kant op er juist geen stroom doorheen mag gaan toch? Na het vervangen de diode die eruit kwam gemeten, toen die uit het circuit was leek het doormeten gewoon goed te gaan. De juiste richting een voltage drop van 0.6v, de omgekeerde richting geen meting.

Volgens mij zit er ergen in het circuit van de kolom van 1 + q + a + OS Key dus iets fout maar ik kan echt geen oorzaak vinden. Het gekke is dus dat het na even solderen van die 1 toets wel weer een tijdje werkt, maar daarna komt het probleem weer terug. Ben dus erg benieuwd of jullie nog tips hebben om verder te zoeken naar een oorzaak van het probleem.

Of kan ik maar gewoon beter een nieuw PCB à €25 laten komen en de switches desolderen en demonteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
maxietheboss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:31:
Ik gebruik al een paar jaar een Vortex Race 3 met Cherry MX Blue switches. Was het geluid en de rateligheid (is dat een woord?) van het toetsenbord een beetje zat dus ik heb wat leuke onderdelen uitgezocht om zelf een 60% keyboard te bouwen. Ik ben uiteindelijk op deze kit uitgekomen: https://nl.aliexpress.com/item/33037232015.html. Heb er Durock T1 switches ingedaan en Durock V2 switches. Typt heel fijn en geeft een mooi geluid, eigenlijk precies waar ik naar opzoek was. Alleen geeft een van de toetsen een probleem, de "1" toets. Als ik die indruk dan worden "1" + "q" + "a" + OS Key geactiveerd. Die toetsen zitten allemaal in dezelfde kolom van de matrix.

Het gekke is dat het probleem niet consistent is. Als ik de "1" switch opnieuw soldeer is het probleem even weg, maar komt met gebruik toch weer terug. Ik heb al flink wat troubleshooting gedaan (al zeg ik het zelf).
  • De switch van de 1 toets vervangen
  • Alle fluxrestanten verwijderd en PCB nagelopen op klodders soldeer op de verkeerde plek
  • Alle switches in de kolom opnieuw solderen om een cold solder joint uit te sluiten
  • Diode die op de 1 toets zit vervangen
  • Alle diodes op het toetsenbord nameten
Dit mocht helaas niet baten. Ik heb de diode op de 1 toets vervangen omdat ik bij het doormeten van de diode een voltage drop van 0.6v over de goede richting van de diode meet, maar in de omgekeerde richting een voltage drop van 2.8~2.9v. Terwijl die kant op er juist geen stroom doorheen mag gaan toch? Na het vervangen de diode die eruit kwam gemeten, toen die uit het circuit was leek het doormeten gewoon goed te gaan. De juiste richting een voltage drop van 0.6v, de omgekeerde richting geen meting.

Volgens mij zit er ergen in het circuit van de kolom van 1 + q + a + OS Key dus iets fout maar ik kan echt geen oorzaak vinden. Het gekke is dus dat het na even solderen van die 1 toets wel weer een tijdje werkt, maar daarna komt het probleem weer terug. Ben dus erg benieuwd of jullie nog tips hebben om verder te zoeken naar een oorzaak van het probleem.

Of kan ik maar gewoon beter een nieuw PCB à €25 laten komen en de switches desolderen en demonteren?
Heb je het probleem ook als je bijvoorbeeld op een andere toets drukt in de kolom? Toen ik nog repareerde voor de hobby, legde ik wel eens een simpele verbinding met een andere toets om zo de defecte toets weer werkende te krijgen. Dus met een simpel draadje eerst debuggen waar het issue zat. Linker of rechter pootje zeg maar, en vervolgens die dan omleggen naar een andere in de kolom.

Geen garantie dat dat werkt natuurlijk, maar is wel een snellere optie dan wachten op een nieuw pcb haha

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
YaaD schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Heb je het probleem ook als je bijvoorbeeld op een andere toets drukt in de kolom? Toen ik nog repareerde voor de hobby, legde ik wel eens een simpele verbinding met een andere toets om zo de defecte toets weer werkende te krijgen. Dus met een simpel draadje eerst debuggen waar het issue zat. Linker of rechter pootje zeg maar, en vervolgens die dan omleggen naar een andere in de kolom.

Geen garantie dat dat werkt natuurlijk, maar is wel een snellere optie dan wachten op een nieuw pcb haha
Goede tip inderdaad, zal dat vanavond eens proberen.

De andere toetsen in de kolom werken gewoon, het is echt alleen de 1 toets die zich niet wil gedragen. Heb trouwens ook nog op continuïteit gemeten in de kolom van de 1 toets. Van de twee pinnen op een switch is steeds de buitenste pin elektrisch verbonden met de andere buitenste pinnen van de switches in dezelfde kolom. Hoop dat je een beetje een beeld hebt bij wat ik bedoel, is niet zo makkelijk uit te leggen omdat de pinnen niet genummerd zijn. In de kolom van de 2 en 3 etc. zijn die pinnen ook met elkaar verbonden, dus mijn redenering was dat het niet daaraan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
maxietheboss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Goede tip inderdaad, zal dat vanavond eens proberen.

De andere toetsen in de kolom werken gewoon, het is echt alleen de 1 toets die zich niet wil gedragen. Heb trouwens ook nog op continuïteit gemeten in de kolom van de 1 toets. Van de twee pinnen op een switch is steeds de buitenste pin elektrisch verbonden met de andere buitenste pinnen van de switches in dezelfde kolom. Hoop dat je een beetje een beeld hebt bij wat ik bedoel, is niet zo makkelijk uit te leggen omdat de pinnen niet genummerd zijn. In de kolom van de 2 en 3 etc. zijn die pinnen ook met elkaar verbonden, dus mijn redenering was dat het niet daaraan lag.
Ik begrijp denk ik wat je bedoelt. Zodra de toets dan wordt ingedrukt, wordt er een verbinding tot stand gebracht en wordt de toetsaanslag geregistreerd als het goed is.

Echter staan de switches in dezelfde rij vaak met elkaar in verbinding en mogelijk is er daar wat misgegaan. Of ligt het aan het punt dat niet constant in verbinding staat en registreert ie daardoor de aanslag niet. Either way, als je aan beide een simpel draadje monteert en die vervolgens eens tegen een andere houdt in de rij, kom je er vaak wel achter of de koperen lijn misschien is beschadigd, en of je hem mogelijk kan routeren via een koperen draadje!

Vond ik altijd het leukst om uit te zoeken als een bord niet werkte...

Sterkte en in het ergste geval is het maar 25 euro schade en nog een keer 4 weken wachten. :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

@sapphire en @maxietheboss, hebben Boba's en de Durock T1 (of v2?) eigenlijk een merkbare pre-travel voor de bump? Ik twijfel nog over welke ik wil bestellen, de Kailh Box Royals hebben 0 pre-travel en dat mis ik nogal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:11
Whaam schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:46:
@sapphire en @maxietheboss, hebben Boba's en de Durock T1 (of v2?) eigenlijk een merkbare pre-travel voor de bump? Ik twijfel nog over welke ik wil bestellen, de Kailh Box Royals hebben 0 pre-travel en dat mis ik nogal.
Bij de Boba's zit je eigenlijk vrijwel meteen op de bump, dus enige pre-travel die er is is eigenlijk niet echt te merken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxietheboss
YaaD schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Nou interessant allemaal, net even wat getest:
1. Verbind onderste pin toets 1 met bovenste pin toets 2 -> hele kolom van 2 wordt getriggerd
2. Verbind bovenste pin toets 1 met onderste pin toets 1 -> enkel 1 wordt getriggerd
3. Verbind onderste pin toets 1 met bovenste pin toets q -> hele kolom van 1 wordt getriggerd
4. Verbind bovenste pin toets 1 met onderste pin toets q -> enkel q wordt getriggerd
5. Verbind USB poort shell met bovenste pin toets 1 -> hele kolom van 1 wordt getriggerd
6. Verbind USB poort shell met bovenste pin toets 2 -> hele kolom van 2 wordt getriggerd.

De onderste pin van toets 1 en de USB connector zitten heel dicht bij elkaar. Is mijn conclusie dat er een kortsluiting tussen de onderste pin van toets 1 en de USB shell is een logische?
Ook de Durock T1's zitten direct op de bump, je voelt eerst wat weerstand en dan schiet je er al het ware doorheen.

[ Voor 14% gewijzigd door maxietheboss op 23-03-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ze hebben beiden erg weinig pre-travel eigenlijk. Ik zou zeggen dat een Durock T1 (er is geen v2 voor zover ik weet) iets meer heeft dan een Boba U4 of U4T. De Durocks hebben vooral een langere bottom-out in vergelijking, want de stem van de Boba's is langer.

Heb je een switch waarvan je zegt "dit is de hoeveelheid pre-travel die ik prettig vind"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
maxietheboss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:34:
[...]

1. Verbind onderste pin toets 1 met bovenste pin toets 2 -> hele kolom van 2 wordt getriggerd
2. Verbind bovenste pin toets 1 met onderste pin toets 1 -> enkel 1 wordt getriggerd
3. Verbind onderste pin toets 1 met bovenste pin toets q -> hele kolom van 1 wordt getriggerd
4. Verbind bovenste pin toets 1 met onderste pin toets q -> enkel q wordt getriggerd
5. Verbind USB poort shell met bovenste pin toets 1 -> hele kolom van 1 wordt getriggerd
6. Verbind USB poort shell met bovenste pin toets 2 -> hele kolom van 2 wordt getriggerd.

De onderste pin van toets 1 en de USB connector zitten heel dicht bij elkaar. Is mijn conclusie dat er een kortsluiting tussen de onderste pin van toets 1 en de USB shell is een logische?

[...]

Ook de Durock T1's zitten direct op de bump, je voelt eerst wat weerstand en dan schiet je er al het ware doorheen.
Is van afstand moeilijk troubleshooten moet ik zeggen. In feite moet je natuurlijk naar een situatie toe waarbij toets 1 goed werkt, en de rest het ook blijft doen.

Het vreemde is namelijk dat als je beide pins van toets 1 met elkaar verbindt, er wel gewoon een goeie connectie ontstaat.

en wanneer de hele kolom wordt aangesproken je dus ook nog wel een 1 krijgt. Zoals ik het hoor lijken er geen banen kapot.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
maxietheboss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:34:
[...]

[...]
Wat bedoel je precies van de USB shell? De buitenkant van de USB connector? Als ik je link goed heb bekeken heb je basically een yd60mq PCB, en die heb ik ook liggen. Dus ik kan als ik vanavond weer thuis ben wel even wat dingen proberen te verbinden of ik je resultaten kan reproduceren.

Het klinkt inderdaad wel alsof er iets gebridged is was niet verbonden zou moeten zijn. Misschien dat een van de traces foutief is en als je een van de toetsen aan aantal keer gebruikt hebt dat ie dan genoeg flext om een verbinding te maken die eigenlijk niet hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxietheboss
Cebby schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Wat bedoel je precies van de USB shell? De buitenkant van de USB connector? Als ik je link goed heb bekeken heb je basically een yd60mq PCB, en die heb ik ook liggen. Dus ik kan als ik vanavond weer thuis ben wel even wat dingen proberen te verbinden of ik je resultaten kan reproduceren.

Het klinkt inderdaad wel alsof er iets gebridged is was niet verbonden zou moeten zijn. Misschien dat een van de traces foutief is en als je een van de toetsen aan aantal keer gebruikt hebt dat ie dan genoeg flext om een verbinding te maken die eigenlijk niet hoort?
Bedankt voor je aanbod! Ik bedoel inderdaad de metalen buitenkant van de USB-C connector. Het is inderdaad gewoon een YD60MQ PCB die ik heb. Als ik die buitenkant verbinding laat maken met de bovenste pin van een switch, dan wordt de hele kolom van die switch getriggerd. Ik heb inmiddels ook de pin op de controller die bij de kolom van de 1 hoort weten te vinden, en wanneer ik de 1 indruk dan is er geen contact tussen die pin op de controller en de q of de a switch. Ik neig er dus sterk naar dat er af toe contact is tussen de onderste pin van de 1 switch en de USB-C connector, omdat die zo akelig dicht bij elkaar zitten. Ga wanneer ik tijd heb de switch van de 1 er nog maar eens uithalen en kijken of er aan de andere kant van het PCB niet toch nog wat soldeerresten of iets anders contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Cebby schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:45:
[...]

Ze hebben beiden erg weinig pre-travel eigenlijk. Ik zou zeggen dat een Durock T1 (er is geen v2 voor zover ik weet) iets meer heeft dan een Boba U4 of U4T. De Durocks hebben vooral een langere bottom-out in vergelijking, want de stem van de Boba's is langer.

Heb je een switch waarvan je zegt "dit is de hoeveelheid pre-travel die ik prettig vind"?
Daar was ik al een beetje bang voor, blij dat ik nog niet toegekomen ben aan bestellen van de Boba's...

Nee, geen voorbeeld helaas. Ik type nu zelf op mx Silent reds en mis een tactiele feedback. Ergo Clears is een wat ouder type switch waarvan ik in reviews en recommendations lees dat deze de bump ongeveer halverwege heeft, maar de moderne switches hebben blijkbaar allemaal gelijk de bump aan de top.

Standaard MX browns zijn me iets te licht, dat zit eigenlijk nog vrij dicht tegen linear aan. De force van de Kailh Box Royals is fijn, maar het actuatiepunt ligt me dus te hoog.

Nog op de interesselijst: (lichte) Zealios en Zilents, misschien Holy Pandas. Of gewoon ophouden met zeuren en MX Clears halen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Whaam schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:06:
[...]

Daar was ik al een beetje bang voor, blij dat ik nog niet toegekomen ben aan bestellen van de Boba's...

Nee, geen voorbeeld helaas. Ik type nu zelf op mx Silent reds en mis een tactiele feedback. Ergo Clears is een wat ouder type switch waarvan ik in reviews en recommendations lees dat deze de bump ongeveer halverwege heeft, maar de moderne switches hebben blijkbaar allemaal gelijk de bump aan de top.

Standaard MX browns zijn me iets te licht, dat zit eigenlijk nog vrij dicht tegen linear aan. De force van de Kailh Box Royals is fijn, maar het actuatiepunt ligt me dus te hoog.

Nog op de interesselijst: (lichte) Zealios en Zilents, misschien Holy Pandas. Of gewoon ophouden met zeuren en MX Clears halen. :)
Je zou eventueel kunnen proberen om een MX brown eens te spring swappen met een Box Royal? Ergo clears maken is niet zo moeilijk, heb je alleen een bak MX Clears en lichtere springs nodig.

Ook Zealios/Zilents en Holy Pandas hebben vrijwel geen pre-travel. Zou die ook in het rijtje met 'heavy' tactiles scharen. Misschien dat de Durock Medium Tactile (ook wel beschikbaar als 'Pewters' en volgens mij C3 Dragonfruits) een optie is eventueel? Of Kailh Pro Purples?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Ik denk dat wat ik zoek ongeveer de pre-travel van een MX Blue is, maar dan zonder de klik!
Cebby schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:18:
[...]

Je zou eventueel kunnen proberen om een MX brown eens te spring swappen met een Box Royal? Ergo clears maken is niet zo moeilijk, heb je alleen een bak MX Clears en lichtere springs nodig.

Ook Zealios/Zilents en Holy Pandas hebben vrijwel geen pre-travel. Zou die ook in het rijtje met 'heavy' tactiles scharen. Misschien dat de Durock Medium Tactile (ook wel beschikbaar als 'Pewters' en volgens mij C3 Dragonfruits) een optie is eventueel? Of Kailh Pro Purples?
Zelf maken... ik heb zelfs nog nooit zelf gelubed :P
Misschien niet zo gek, als dat het gewenste eindresultaat oplevert. Ik ga me eerst nog wel even inlezen mbt Durock Medium Tactile en Pro Purples, voor ik dat aandurf. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Embargo van de GMMK Pro review is er af en meeste grote keyboard creators hebben reviews.

TL;DW: Meeste personen hebben terechte kritiek zoals verwacht, maar ondanks dat geven ze aan dat het niet directe deal breakers zijn. Grootste probleem lijkt met de stabs te zijn. Stock stab housing is iets kleiner en passen daardoor makkelijk in de plate. Andere stabs zoals durock gaat niet tot nauwelijks door de plate. Brass past bij sommige eigenlijk niet. PC heeft er het minste last van, maar dit probleem verschilt wel sterk per reviewer. Gaskets geven weing flex en typ ervaring heeft daardoor een harde bottom out, zelfs met meerdere lagen gaskets of de PC plate. Ondanks dat geven de meeste aan dat het voor de prijs een mooie instapper is voor nieuwe mensen of starters. Bord zal minder interessant zijn voor de veteranen in de hobby, maar de keyboard presteert naar de prijs die het heeft en het geluid past hier ook bij.

Mijn mening is eigenlijk hetzelfde gebleven, blijft een interessante lay out met grote voordelen, maar de eerste versie lijkt toch nog wat problemen te hebben. Houd mijn oren en ogen open voor eventuele aanpassingen in de toekomst, maar het is niet een instant buy geworden na de reviews. Helemaal met de andere borden die ik inmiddels heb/ onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

De pre-review van BadSeed over GMMK Pro:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
maxietheboss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Bedankt voor je aanbod! Ik bedoel inderdaad de metalen buitenkant van de USB-C connector. Het is inderdaad gewoon een YD60MQ PCB die ik heb. Als ik die buitenkant verbinding laat maken met de bovenste pin van een switch, dan wordt de hele kolom van die switch getriggerd. Ik heb inmiddels ook de pin op de controller die bij de kolom van de 1 hoort weten te vinden, en wanneer ik de 1 indruk dan is er geen contact tussen die pin op de controller en de q of de a switch. Ik neig er dus sterk naar dat er af toe contact is tussen de onderste pin van de 1 switch en de USB-C connector, omdat die zo akelig dicht bij elkaar zitten. Ga wanneer ik tijd heb de switch van de 1 er nog maar eens uithalen en kijken of er aan de andere kant van het PCB niet toch nog wat soldeerresten of iets anders contact maakt.
Ik heb het even geprobeerd en heb eigenlijk deze twee stappen alleen maar gedaan:
1. Verbind onderste pin toets 1 met bovenste pin toets 2 -> alleen toets 2 wordt getriggerd.

Dat is dus wel een verschil met wat er bij jou gebeurt, ik zou met 99% zekerheid zeggen dat je een bridge hebt van die ene pin naar de USB shielding. Nu ik er ook zelf nog eens naar kijk is het bijna knap dat ik die twee punten niet per ongeluk heb gebridged :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxietheboss
Cebby schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Ik heb het even geprobeerd en heb eigenlijk deze twee stappen alleen maar gedaan:
1. Verbind onderste pin toets 1 met bovenste pin toets 2 -> alleen toets 2 wordt getriggerd.

Dat is dus wel een verschil met wat er bij jou gebeurt, ik zou met 99% zekerheid zeggen dat je een bridge hebt van die ene pin naar de USB shielding. Nu ik er ook zelf nog eens naar kijk is het bijna knap dat ik die twee punten niet per ongeluk heb gebridged :P
Bedankt voor het checken! Vrees dat het voor mij toch een nieuw PCB wordt. Dacht dat ik de bridge gevonden had tussen de twee punten die ik in deze foto met rood omcirkeld heb. Om de connector uit te sluiten als oorzaak met veel flux en een dunne punt met een klein beetje soldeer Gelder over de contactjes van de USB-C connector gegaan maar dat leverde helaas wat vonken op bij het aansluiten met computer. Gelukkig is het geen dure PCB, hoop wel dat de switches er nog een beetje normaal uitkomen, maar zal voor de zekerheid maar wat extra bestellen. Ben benieuwd of er naar aanleiding van 11 jarig bestaan van AliExpress nog wat leuke aanbiedingen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gF4ro5oJ4lmSiFmfZGqFB85KjII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NASc0O42kfxvRUnoNiBNqRJy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Net wat GMMK Pro reviews gekeken. Onder andere BadSeed, RFP en Brandon Taylor waren behoorlijk positief. Stabs kunnen wat beter maar zijn zeker niet slecht en wat mij betreft klinkt het ook allemaal best prima. En in algemene zin veel waar voor je geld.

De interpretatie van de gezichtsuitdrukking van Alextos was misschien toch niet de beste raadgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

De 11th anniversary sale bij Ali lijkt een wassen neus... de prijzen lijken iets omhoog gegaan. Een PCB dat ik op het oog heb is in komende maandag in de sale een euro duurder dan hij gister was zonder sale. Kan aan de euro conversie liggen, maar het is sowieso niet de gehypete korting helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:30
Mijn laatste bord binnen vandaag die ik vorig jaar heb gekocht.
De gaff 60%, kwaliteit is heel goed.
Nu nog tijd vinden om alles te solderen ect Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa43LPqM47wrduoCKgt4B_a8k6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nv1LRQAGA1TjqR1oua539k7O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sjBvTYR-B3qSkPqTg6XNz2f4DE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzTzGmKMEAta0g2PZf1eobyx.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:00:
Net wat GMMK Pro reviews gekeken. Onder andere BadSeed, RFP en Brandon Taylor waren behoorlijk positief. Stabs kunnen wat beter maar zijn zeker niet slecht en wat mij betreft klinkt het ook allemaal best prima. En in algemene zin veel waar voor je geld.

De interpretatie van de gezichtsuitdrukking van Alextos was misschien toch niet de beste raadgever.
RFP - Een mening waar je absoluut geen hoogte van hoeft te nemen. Bijna altijd teveel lube in z'n switches, verft over eWhite heen, bouwt borden verkeerd. Absolute rotzooi.

BadSeed, is zelf eigenaar van een winkel en laat dat liever niet aan mensen weten. Zegt zelf ook duidelijk dat hij niets merkt van de gasket. Hij zal echter niet liegen in z'n video's (tot nu toe lijkt het) en zal ook net als Alex niet snel iets lelijks zeggen. Maar dat doet hij toch indirect dit wetende wel over de stabs. En ik bedoel, holy shit, kijk naar de beelden.

Banana splits zijn vrij goede switches. Het is ergens wel netjes dat hij ze on gelubed gebruikt hier gezien de doelgroep van het bord.

Als ik dit vergelijk met een ID80, lijkt die laatste dat echt te winnen wat geluid en consistentie betreft. "Maar de Pro is gasket!" Ja, me neus, als je de behuizing zo strak maakt, heeft het nog geen zin... En daarbij komt dat er dus ook al een onwijze lading foam in zit. En tja, zie 3:57... Absurd.

Taeha's vid was ook vooral interessant. Ze punchen deze plates gewoon... Het is dus zachter materiaal waar je mogelijk hoogte verschil in de plate van gaat krijgen.

Kijk, ik geloof best dat dit beter is dan een Epomaker / KeyChron / Havit / Ducky etc. Plastic traymount oid is dan gewoon minder prettig. En een ook niet geweldige optie als de KBDF 75mk2, meh, ik geloof wel dat dit beter is.

Maar op het eerste gezicht lijkt dit dus onder te doen voor veel van de integraal plate Chinese borden van de afgelopen jaren, waaronder de gemakkelijk verkrijgbare ID80. Waarvan ik kan van kan bevestigen dat die veel beter en consistenter kan klinken dan wat ik hier nu in meerdere video's mee krijg.

En daarmee zou ik dus willen onderschrijven dat dit als absoluut instap bord "ok" waar voor je geld is. Koop dit 10x liever dan een pre-build of een Drop Alt / CTRL etc. En stokoude KBDF designs.

Maar dit is geen hoogstaand bord voor een halve prijs vs customs zoals GMMK het wil laten overkomen. Er zijn bij het product design (hoe een gasket mount werkt, wat voor soort foam, knob ondersteuning) gewoon fouten gemaakt en er worden op een aantal vlakken de randjes eraf gelopen. (montage, plate bevestiging, plate kwaliteit, stabs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
djunicron schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:07:
[...]

RFP - Een mening waar je absoluut geen hoogte van hoeft te nemen. Bijna altijd teveel lube in z'n switches, verft over eWhite heen, bouwt borden verkeerd. Absolute rotzooi.

BadSeed, is zelf eigenaar van een winkel en laat dat liever niet aan mensen weten. Zegt zelf ook duidelijk dat hij niets merkt van de gasket. Hij zal echter niet liegen in z'n video's (tot nu toe lijkt het) en zal ook net als Alex niet snel iets lelijks zeggen. Maar dat doet hij toch indirect dit wetende wel over de stabs. En ik bedoel, holy shit, kijk naar de beelden.

Banana splits zijn vrij goede switches. Het is ergens wel netjes dat hij ze on gelubed gebruikt hier gezien de doelgroep van het bord.

Als ik dit vergelijk met een ID80, lijkt die laatste dat echt te winnen wat geluid en consistentie betreft. "Maar de Pro is gasket!" Ja, me neus, als je de behuizing zo strak maakt, heeft het nog geen zin... En daarbij komt dat er dus ook al een onwijze lading foam in zit. En tja, zie 3:57... Absurd.

Taeha's vid was ook vooral interessant. Ze punchen deze plates gewoon... Het is dus zachter materiaal waar je mogelijk hoogte verschil in de plate van gaat krijgen.

Kijk, ik geloof best dat dit beter is dan een Epomaker / KeyChron / Havit / Ducky etc. Plastic traymount oid is dan gewoon minder prettig. En een ook niet geweldige optie als de KBDF 75mk2, meh, ik geloof wel dat dit beter is.

Maar op het eerste gezicht lijkt dit dus onder te doen voor veel van de integraal plate Chinese borden van de afgelopen jaren, waaronder de gemakkelijk verkrijgbare ID80. Waarvan ik kan van kan bevestigen dat die veel beter en consistenter kan klinken dan wat ik hier nu in meerdere video's mee krijg.

En daarmee zou ik dus willen onderschrijven dat dit als absoluut instap bord "ok" waar voor je geld is. Koop dit 10x liever dan een pre-build of een Drop Alt / CTRL etc. En stokoude KBDF designs.

Maar dit is geen hoogstaand bord voor een halve prijs vs customs zoals GMMK het wil laten overkomen. Er zijn bij het product design (hoe een gasket mount werkt, wat voor soort foam, knob ondersteuning) gewoon fouten gemaakt en er worden op een aantal vlakken de randjes eraf gelopen. (montage, plate bevestiging, plate kwaliteit, stabs)
Ik denk vooral dat het een moeilijk segment is (100-300$ dollar range?)

Net voor de mensen die meer willen dan een prefab en ook niet teveel willen uitgeven (waaronder ik) Maar ik merk wel dat wanneer je groter wil dan 60% je in die markt moeilijk een geschikt bord vindt.

Ben wel benieuwd wat jij zou aanraden. Ik beschouw mezelf totaal niet als specialist maar daarentegen heb ik bij jou wel het idee dat je weet waar je over praat :+

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

De Youtuber: Glarses heeft gisteren de GMMK Pro behandelt inclusief met videos van andere creators / keyboard bouwers.

Ik ga zelf toch nog voor de GMMK Pro omdat de bord alle opties bied die ik zoek.

- Change Keycaps
- Hotswap switches
- 3 en 5 pin support
- VIA en QMK support

En kan nu al gereserveerd worden bij aantal NL distributors voor eind Mei / Juni. Alle andere geadviseerde borden zijn niet op voorraad en zitten misschien eind dit jaar weer in een groupbuy. Grote kans dat je dan pas volgend jaar alles thuis hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ahhh, ik had de video van Glarses ook graag willen linken. Wat een goede gast is dat toch. Maar ja, kijk vooral (desnoods delen van) zijn stream als je interesse hebt in de GMMK Pro.

Om @YaaD kort antwoord te geven; GMMK duwt zichzelf hier in een raar hoekje met deze prijs.

Het is een beetje de vraag "welke CPU in een €120-250 budget", maar zonder toelichting voor welke taak.

Het is waar, 75% heeft veel minder aanbod dan 65%. En al helemaal wat gasket mount borden betreft. Maar daar is een reden voor, de extra rij in de hoogte maakt het extreem moeilijk om een goed consistent voelend bord te bouwen met 6 rijen en al helemaal als je dat goedkoop wilt doen en met wat ruimte tussen de F-rij en de nummer rij.

Maar 65% borden hebben dat niet. En eerlijk gezegd, ik draai als het even uit komt vaak de tilde en ESC knoppen om op 75% borden. Wel zo logisch gezien hoe vaak je ze gebruikt zeg maar.

Er zijn de afgelopen tijd extreem veel goede 65% borden uitgekomen. En het enige wat je inlevert is de volume knop en FN+ getal voor je F-row. En dat laatste is voor b.v. WoW spelers kennelijk compleet onacceptabel.

Een Gok 7V (GB over) Paragon (GB binnenkort?), Sat 75 (R2 al afgelopen), Exclusive V7 (GB over?) etc zijn allemaal een segment duurder. Maar voor die zeg $400 die je betaald, krijg je dan crème de la creme. De KBDFans 75 is gewoon niet zo'n topper. Veel van de goedkope Chinese alternatieven zijn ook niet zo best. De uitzondering was dan ook de ID80, die je €150 kost (ik had em voor €135 + verzending en extra PCB, maar ok). Ja, hij is wat stijf en hol, maar daarom zijn er nieuwe versies. De Crystal versie (GB ook net over) is b.v. gewoon een veel veel beter design en een betere type ervaring. (Chinese site had al laten zien hoeveel bounce ze hadden enzo. En de PCB kennen we inmiddels) Maar goed, die is duurder.

Kijk, wat het probleem is met Glorious hier, is dat ze teveel opscheppen over hun spul. Als je je stabs zo market, en ze vervolgens niet eens volgens jaren lang geldende standaard afmetingen maakt en ze wel invet, maar met niet goed werkende lube, wat ben je dan aan het doen. Noem ze dan gewoon "pre-lubed and clipped PCB mount stabs".

Ze hebben niet helemaal door hoe gasket mount hoort te werken, er is geen materiaal analyse gedaan, ze zijn duidelijk gewoon erg nieuw op deze markt en hebben hun huiswerk niet helemaal gedaan. In de stream hoorde je dan ook een van de mensen van Glorious design team zeggen dat die nog nooit een gasket board had gebruikt. Ehh sorry?!

Dus als met al heb ik geen goede aanrader binnen het prijs bereik, omdat je het maar net mooi moet vinden, de beschikbaarheid er natuurlijk ook moet zijn, etc. Om niet helemaal flauw te zijn;

De ID80 is met wat werk een erg goede instap 75%.
De Ikki68, is onwijs waar voor je geld.
De Angel is een extreem consistent pin-mount board met veel mooie opties en een milder prijskaartje.
Onder de €250 totaal, ben je bij KP Republic voor een simpel mech board in best goede handen.
KBDFans x Ai03 67mkII is gewoon een prima bord. Ook hun D65 is best aardig als je een stevigere 65% wilt.
De Portico is een super flexibele 65% die erg goed klinkt.
NK65 van PC is een topper voor de prijs, hoewel de Europese prijs wat pijnlijk is...
Er zijn daarnaast ERG VEEL GB's van nieuwe en bekende bord bouwers, waar de prijs vaak hoger ligt, maar waar je geweldige keybaords kunt krijgen. Ai03's Vega; absoluut grandioos voor een relatief milde prijs, en blijft gefabriceerd worden zolang er vraag is. (R3 komt er weer aan)
Discipline / Mystrium / Nibble, Drakon60, Romeo, etc: Goedkoop, leuke zelfbouw opties, verschillende cases beschikbaar, (Acryl, of DIY voor b.v. 3D print) en dus verschillende layouts, maar net wat je zoekt... Worden keer op keer opnieuw aangeboden.

Ik weet niet zo of je nou zo heel nodige op iets als de GMMK Pro moet zitten te wachten. Maar goed, andere doelgroep... Maar ik verwacht dat mensen zich ontevreden gaan uitlaten erover en over andere mechanische keyboards in het algemeen door hun ervaringen met de Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
djunicron schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:53:

Maar 65% borden hebben dat niet. En eerlijk gezegd, ik draai als het even uit komt vaak de tilde en ESC knoppen om op 75% borden. Wel zo logisch gezien hoe vaak je ze gebruikt zeg maar.

Er zijn de afgelopen tijd extreem veel goede 65% borden uitgekomen. En het enige wat je inlevert is de volume knop en FN+ getal voor je F-row. En dat laatste is voor b.v. WoW spelers kennelijk compleet onacceptabel.
Heb een Ducky gekocht met 65% layout. Ik gebruik de tilde en ESC knop dagelijks constant. Het is zelfs zo erg dat ik op dit moment het keyboard niet meer gebruik omdat ik veel van de functionaliteit mis. Destijds toen ik het bord kocht dacht ik hier niet over na... Maar inderdaad wel iets om over na te denken bij aanschaf van je bordje. Zeker als je veel op linux systemen bezig bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
init6 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:07:
[...]

Heb een Ducky gekocht met 65% layout. Ik gebruik de tilde en ESC knop dagelijks constant. Het is zelfs zo erg dat ik op dit moment het keyboard niet meer gebruik omdat ik veel van de functionaliteit mis. Destijds toen ik het bord kocht dacht ik hier niet over na... Maar inderdaad wel iets om over na te denken bij aanschaf van je bordje. Zeker als je veel op linux systemen bezig bent...
Volgens mij kun je op een Ducky niet zoveel aanpassen toch? Dat is dus het ideale van QMK, je kunt de escape key instellen als Grave Escape: https://beta.docs.qmk.fm/...eycodes/feature_grave_esc

Deze feature is wat het voor mij persoonlijk mogelijk maakt om op een 60% toetsenbord te kunnen programmeren. Samen met de mapping van een soort Fn als ik de spatiebalk ingedrukt houdt. Dan worden WASD mijn pijltjestoetsen.

Het heeft wat gewenning nodig en iedereen heeft wel een eigen voorkeur, maar er is zoveel mogelijk dat je het je bijna niet kunt voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Kimi-Alonso schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:52:
Zojuist de Honey & Milk keycapset van AliExpress (32 euro) binnen gekregen. Eerste reactie: wat een verademing.

Ik ben nieuw in de custom keyboard scene maar ik ben zeer te spreken over deze set. Ik heb ze als vervanging voor een standaard RK61 set en het verschil in kwaliteit is enorm. Het zijn XDA profile caps en voelen tot nu toe erg goed. Het is ook duidelijk te merken dat het geluid is afgenomen, maar dat is ook niet gek als je ze vergelijkt met de standaard keycaps van RK61.

Deze set raad ik aan voor mensen met een RK61!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan deze specifieke listing niet vinden op ali, alleen met andere print op de enter-toetsen (chinese tekens lijkt het). Heb je misschien een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Cebby schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Volgens mij kun je op een Ducky niet zoveel aanpassen toch? Dat is dus het ideale van QMK, je kunt de escape key instellen als Grave Escape: https://beta.docs.qmk.fm/...eycodes/feature_grave_esc

Deze feature is wat het voor mij persoonlijk mogelijk maakt om op een 60% toetsenbord te kunnen programmeren. Samen met de mapping van een soort Fn als ik de spatiebalk ingedrukt houdt. Dan worden WASD mijn pijltjestoetsen.

Het heeft wat gewenning nodig en iedereen heeft wel een eigen voorkeur, maar er is zoveel mogelijk dat je het je bijna niet kunt voorstellen.
Volgens mij kan ik via wat software in OSX de keys remappen. Maar om nou te gaan solderen op een keyboard wat ik gekocht heb voor 200 euro, nog ff niet. :P

Ik kan met de Ducky wel FN+0 gebruiken voor de tilde, maar als je constant typo's maakt zoals ik dat doe dan is een toetsencombinatie met die locatie een nachtmerrie. Misschien ga ik het remappen naar een shift+ESC knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Whaam schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Ik kan deze specifieke listing niet vinden op ali, alleen met andere print op de enter-toetsen (chinese tekens lijkt het). Heb je misschien een linkje?
Jazeker, deze heb ik gekocht. Er zijn in totaal dus 4 verschillende opties, waaronder ook een Avocado & Milk thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Kimi-Alonso schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:04:
[...]

Jazeker, deze heb ik gekocht. Er zijn in totaal dus 4 verschillende opties, waaronder ook een Avocado & Milk thema.
Ah, top, thanks. Dan hebben ze het design aangepast denk ik, de honingraat enter/shift zit er niet meer in volgens de listing, helaas. Dank voor de link though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Niet online
Whaam schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:06:
[...]

Ah, top, thanks. Dan hebben ze het design aangepast denk ik, de honingraat enter/shift zit er niet meer in volgens de listing, helaas. Dank voor de link though!
Die zit er wel degelijk bij?

Afbeeldingslocatie: https://img.alicdn.com/imgextra/i1/140519823/O1CN01rcGlUl2MQzCmnG7px_!!140519823.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Kijk ik er nou finaal overheen? Deze bedoel ik, uit jouw post:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/28a9b8720c6036eda359bc12103d01a300b5e380/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FMhlb77m.jpg

Die maakt de set af imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Niet online
Whaam schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:22:
[...]

Kijk ik er nou finaal overheen? Deze bedoel ik, uit jouw post:

[Afbeelding]

Die maakt de set af imo
Ha! Wat maf, je hebt gelijk! Die staat inderdaad niet op de afbeelding. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het er dan bij zit als je het nu zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Compleet nieuw en groen in 'the scene' :+

Zojuist een GMMK pro besteld (pre-ordered). Nu zag ik in deze Youtube review de 'pre-lubed' Panda switches. Maar op de website krijg ik ze niet gevonden, zijn ze verdwenen?

En hoe is de kwaliteit van andere pre-lubed switches?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo goed als dat je ze zelf lubed, maar ja, het is de vraag of je de moeite er in wilt stoppen. Dat kan alleen jij beantwoorden. Het is niet moeilijk, maar kost wel veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
the-edge schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:12:
Compleet nieuw en groen in 'the scene' :+

Zojuist een GMMK pro besteld (pre-ordered). Nu zag ik in deze Youtube review de 'pre-lubed' Panda switches. Maar op de website krijg ik ze niet gevonden, zijn ze verdwenen?

En hoe is de kwaliteit van andere pre-lubed switches?
Lijkt me een prima starter! Welkom bij de ingang van de rabbit hole ;)
Waar heb je m besteld?

De switches die je zoekt zijn als starter stock volgens mij redelijk prima. Als je op de Glorious website zelf zit staan de Glorious Panda switches direct als eerste als je naar die sectie gaat in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Cebby schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:24:
[...]

Lijkt me een prima starter! Welkom bij de ingang van de rabbit hole ;)
Waar heb je m besteld?

De switches die je zoekt zijn als starter stock volgens mij redelijk prima. Als je op de Glorious website zelf zit staan de Glorious Panda switches direct als eerste als je naar die sectie gaat in ieder geval.
"gewoon" bij pcgamingrace.com. Of is dat een kansloze missie?
Ik heb de Glorious Panda switches gezien, maar volgens mij zijn die niet (meer?) pre-lubed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

OMX2000

By any means necessary...

the-edge schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Ik heb de Glorious Panda switches gezien, maar volgens mij zijn die niet (meer?) pre-lubed?
Ik had die vraag in discord gevraagd. Maar degene die nu staan op hun site zijn niet pre-lubed. Maar die komen er nog wel. Ze hebben die pre-lubed panda's gestuurd naar alle reviewers.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
the-edge schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Dan moet je er wel rekening mee houden dat je over het bedrag dat je hebt betaald waarschijnlijk nog BTW en importkosten moet betalen.

De prijs van een GMMK Pro is bij Europese webshops (Keygem.store, mykeyboard.eu en candykeys.eu) allemaal ongeveer 200 euro. Dus waarschijnlijk kom je ook op zoiets uit. Verder lijkt me de optie die je nu hebt genomen in ieder geval wel de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
OMX2000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:41:
[...]

Ik had die vraag in discord gevraagd. Maar degene die nu staan op hun site zijn niet pre-lubed. Maar die komen er nog wel. Ze hebben die pre-lubed panda's gestuurd naar alle reviewers.
Ah dat verklaart, nee mijn Brabants accent leen ik niet uit voor een hip youtube filmpje :)

.
Cebby schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Dan moet je er wel rekening mee houden dat je over het bedrag dat je hebt betaald waarschijnlijk nog BTW en importkosten moet betalen.

De prijs van een GMMK Pro is bij Europese webshops (Keygem.store, mykeyboard.eu en candykeys.eu) allemaal ongeveer 200 euro. Dus waarschijnlijk kom je ook op zoiets uit. Verder lijkt me de optie die je nu hebt genomen in ieder geval wel de snelste.
Ah dank voor de tip.
Ik hoop niet dat dit mijn next-rabbit hole wordt zoals je beschreef :)
Dan is die €200 te overbruggen. Nu nog switches en keycaps (en misschien wel zo'n mooie coiled kabel _/-\o_ )... Ok daar ga ik al :'(

[ Voor 48% gewijzigd door the-edge op 26-03-2021 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

the-edge schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Ah dat verklaart, nee mijn Brabants accent leen ik niet uit voor een hip youtube filmpje :)

.
[...]

Ah dank voor de tip.
Ik hoop niet dat dit mijn next-rabbit hole wordt zoals je beschreef :)
Dan is die €200 te overbruggen. Nu nog switches en keycaps (en misschien wel zo'n mooie coiled kabel _/-\o_ )... Ok daar ga ik al :'(
Ik was ff te lui om op te zoeken. Maar de Glorious medewerker had het over filmpje van Bad Seed en dat die aangeeft dat de pre-lubed Panda’s eraan zouden komen. Deze vanaf 6:54 dus: YouTube: GMMK Pro Review: A GLORIOUS Game Changer??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the-edge
OMX2000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:05:
[...]

Ik was ff te lui om op te zoeken. Maar de Glorious medewerker had het over filmpje van Bad Seed en dat die aangeeft dat de pre-lubed Panda’s eraan zouden komen. Deze vanaf 6:54 dus: YouTube: GMMK Pro Review: A GLORIOUS Game Changer??
Ik kon een glimlach bij het lezen van "pre-lubed Panda's" niet verbergen :F

Bedankt in elk geval voor het delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Taeha review van GMMK pro is wel de moeite om te kijken. Niet voor mij maar ook weer niet zo slecht als de eerdere berichten deden geloven (hordes mensen op reddit dit hun pre-order wilden cancellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Flapmo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:21:
Taeha review van GMMK pro is wel de moeite om te kijken. Niet voor mij maar ook weer niet zo slecht als de eerdere berichten deden geloven (hordes mensen op reddit dit hun pre-order wilden cancellen).

[YouTube: GMMK Pro Review: A New Era for Mechanical Keyboards?]
Ik laat mijn pre order gewoon staan. Als ie echt hard tegenvalt verkoop ik hem wel. Maar ik denk dat de die-hards vooral issues hebben.

Het schijnt wel dat er voor de volgende batch ook een nieuwere revisie zal zijn. Vooral om alternatieve stabs beter te laten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Bijzonder, die GMMK switches komen per 36 op een 83 (ok netto 82) keys bord.
Oftwel, ik moet 3 setjes bestellen? Is dat gebruikelijk?

[ Voor 15% gewijzigd door the-edge op 27-03-2021 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
the-edge schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:17:
Bijzonder, die GMMK switches komen per 36 op een 83 (ok netto 82) keys bord.
Oftwel, ik moet 3 setjes bestellen? Is dat gebruikelijk?
Nee totaal niet, normaal komen ze eigenlijk per 10. Of soms zelfs gewoon per stuk.
Dit is zeker een stukje winstmaximalisatie als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
Cebby schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:45:
[...]

Nee totaal niet, normaal komen ze eigenlijk per 10. Of soms zelfs gewoon per stuk.
Dit is zeker een stukje winstmaximalisatie als je het mij vraagt.
Sorry, ik had ook even wat onderzoek er naar kunnen doen.
Omdat ik nog geen vergelijking of referentie heb kijk ik nu vooral naar de prijs.

Ik wil eigenlijk voor de Boba U4T switches gaan (splitkb). Dan nog een setje keycaps ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
Waarom kan ik nergens een leuke aluminium 75%/TKL case/pcb/kit vinden die RGB en bluetooth heeft vinden?
Ik kwam GK87S tegen maar die is helaas plastic.
Weet iemand hier een leuke case en pcb combi hiervoor?

Zijn deze keycaps wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:57
Ik had voorheen een Corsair K95 RGB maar met vrienden die allemaal naar custom zijn gegaan toch maar de gok gewaagd toen ik een complete NovelKeys 65% zag.

Nu heb ik de NK65 Milkshake Edition met milkshake keycaps en factory lubed NK Silk Yellow switches, wat een verademing ten opzichte van de Cherry Brown switches van mijn Corsair. Was wel even wennen omdat het nu lineair is maar het is ook vooral een stukje stiller wat een groot pluspunt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trisjin schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:13:
Waarom kan ik nergens een leuke aluminium 75%/TKL case/pcb/kit vinden die RGB en bluetooth heeft vinden?

Zijn deze keycaps wat?
Je kan ook deze nemen van Amazon. Bevat iets minder keycaps, maar zal genoeg hebben voor de meeste formaten. Ook een stuk goedkoper. Als je in die set mods mist, kan je deze nog kopen bij KPRebublic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Trisjin schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:13:

Zijn deze keycaps wat?
Ik vind de fotos er al scuffed uitzien als ik eerlijk ben. Of het ligt aan de render of het ligt aan de fotos maar weinig keycaps lijken recht op het toetsenbord te zitten :/

In other news: Vandaag Jade Navy switches binnen ook direct maar eens op mn hot swappable geprobeerd. Dat is toch ff wat anders als je silent linears bent gewend :+ \ Lekker knisperend zullen we maar zeggen haha :)

@GMMK pro: Ik heb ook de backorder nog staan, en in januari had ik pre ordered maar heeft één van jullie al een mail gehad om de order af te maken? Prima als er vertraging is maar nergens een mail gezien of een tweet ofzo dat het langer duurt :X

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
superbok schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:33:
[...]

Je kan ook deze nemen van Amazon. Bevat iets minder keycaps, maar zal genoeg hebben voor de meeste formaten. Ook een stuk goedkoper. Als je in die set mods mist, kan je deze nog kopen bij KPRebublic.
Dankje! dat is een betere prijs alleen jammer dat er geen oud Windows logo op zit :P

Maar ligt het aan mij of is er weinig aluminium 75/TKl te vinden? Begin zelfs te twijfelen over 65% al heb ik de F toetsen hard nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

YaaD schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:01:
[...]
@GMMK pro: Ik heb ook de backorder nog staan, en in januari had ik pre ordered maar heeft één van jullie al een mail gehad om de order af te maken? Prima als er vertraging is maar nergens een mail gezien of een tweet ofzo dat het langer duurt :X
Er is inderdaad een vertraging. Vorige week heeft Glorious officieel een update/statement uitgebracht.
(Als je door clickt naar het plaatje, zie je meer informatie)

Let op: Dat dit gewoon een vertraging is en niet zoals een aantal personen online suggereren dat Gloroius wellicht de GMMK Pro aan het verbeteren is na alle feedback. (Verbeteringen zijn gepland voor batch 3.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ik ben voor de Cherry MX Silent red gegaan.
Dus onderweg is:

- 100x Cherry MX silent red
- GMMK pro
- https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.254c4c4d1rB11K Bij KPRepublic

Nu hopen dat ik nergens een klassieke beginnersfout heb gemaakt :+
Het grote wachten is waarschijnlijk op de GMMK pro. Is er een ander 75% betaalbaar plankje wat sneller leverbaar is met een prima (beginners) kwaliteit?

[ Voor 21% gewijzigd door the-edge op 28-03-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the-edge schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:20:
Ik ben voor de Cherry MX Silent red gegaan.
Dus onderweg is:

- 100x Cherry MX silent red
- GMMK pro
- https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.254c4c4d1rB11K Bij KPRepublic

Nu hopen dat ik nergens een klassieke beginnersfout heb gemaakt :+
Het grote wachten is waarschijnlijk op de GMMK pro. Is er een ander 75% betaalbaar plankje wat sneller leverbaar is met een prima (beginners) kwaliteit?
Ben je van plan om de MX Silent Reds te luben? Zou ik persoonlijk met Cherry switches altijd doen... Omdat het silents zijn, zou ik hierbij voor 3203 gaan. Niet dan 205g0 niet werkt hoor. Het is meer dan je anders wat weerstand van de rubbers blijft voelen, 3203 is daar toch nog wel het beste voor.

Heb je eerder MX Silents geprobeerd? Niet dat ik het als beginnersfout zou willen bestempelen, maar ik vind het persoonlijk de slechtste lineaire switches die ik ooit heb gehad. Nu houd ik ook gewoon van een stil bord en een iets zwaardere veer... En heb ik gewoon 6 maanden zonder het te haten ofzo erop kunnen werken. Maar de manier waarop cherry z'n switches stil maakt en hoeveel scratch ze alsnog hebben vond ik persoonlijk best indruk wekkend.

Die DSA caps ken ik ook, en ik moet zeggen dat ze er best goed uit zien maar vooral lekker werken! Voor gaming niet meteen het profiel wat ik zou kiezen, maar na 6 maanden wennen is DSA uiteindelijk toch een van m'n favo profielen geworden, met name op wat steilere borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag me af of die vertraging uberhaubt relevant is voor EU? Bij MK.eu is het Glorious spul al binnen en een andere leverancier, ik ben geneigd te zeggen dat het Glorious zelf is, verzendend uit een warenhuis in Oost Europa (was het nou Bulgarije?), heeft donderdag al heel wat borden verzonden.

Vraag me af wat ze zouden gaan aanpassen in batch 3? Normaal zou je toch na aanleiding van een proto aanpassingen maken? Ze hebben immers zelf een ronde proto's gedaan en dus borden verstuurd als proto aan community leden. Nu na nadere review eerst borden versturen en daarna nieuwe versies gaan maken is een beetje een verkeerde manier van werken... Zeker als dat niet gemarkeerd wordt op het product. (Ik bedoel Idobao en KP Republic doen dit uiteindelijk ook, maar dan krijgt het product ook gewoon een mk2 mee enzo, buiten dat die beide merken het concept proto wel snappen en de massa productie dan gewoon uitstellen)

Ik zou er zelf behoorlijk van balen als ik nu een batch 1 of 2 bord zou krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vanavond wat vreemd, zit een post te typen en zie dat ik allerlei letters mis en een aantal letters zijn blijven hangen (L, O en D) :?
Ik werk al sinds december op dit bordje maargoed alles kan stuk (helaas) dus beetje proberen om eea. uit te sluiten. Nu zover dat ik het kan reproduceren als ik mijn bord aansluit de de USB poort van mijn monitor:?
Dit werkt al een maand probleemloos op deze manier, kabel op de front USB en probleem is weg, andere kabel op de monitor en het is er weer. Heel vreemd dit, zeker omdat het al een maand probleemloos werkt (en daarvoor ook jaren met andere borden).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
djunicron schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:12:
[...]

Ben je van plan om de MX Silent Reds te luben? Zou ik persoonlijk met Cherry switches altijd doen... Omdat het silents zijn, zou ik hierbij voor 3203 gaan. Niet dan 205g0 niet werkt hoor. Het is meer dan je anders wat weerstand van de rubbers blijft voelen, 3203 is daar toch nog wel het beste voor.

Heb je eerder MX Silents geprobeerd? Niet dat ik het als beginnersfout zou willen bestempelen, maar ik vind het persoonlijk de slechtste lineaire switches die ik ooit heb gehad. Nu houd ik ook gewoon van een stil bord en een iets zwaardere veer... En heb ik gewoon 6 maanden zonder het te haten ofzo erop kunnen werken. Maar de manier waarop cherry z'n switches stil maakt en hoeveel scratch ze alsnog hebben vond ik persoonlijk best indruk wekkend.

Die DSA caps ken ik ook, en ik moet zeggen dat ze er best goed uit zien maar vooral lekker werken! Voor gaming niet meteen het profiel wat ik zou kiezen, maar na 6 maanden wennen is DSA uiteindelijk toch een van m'n favo profielen geworden, met name op wat steilere borden.
Nee, dit is mijn eerste MX Cherry red switches. Nog niet eerder geprobeerd. Ik was wel van plan de te luben, maar nog niet in verdiept verder.

Welke switches zou je aanraden in het 'silent' segment?
Bijvoorbeeld deze Gazzew Bobagum?

[ Voor 5% gewijzigd door the-edge op 28-03-2021 23:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Een paar dagen terug heeft @Cebby me een paar switches toegestuurd _/-\o_ , plus een aantal veertjes om daarmee eens wat te kunnen testen. Disclaimer: ik ben brand spanking nieuw in mechanische toetsenborden, en heb enkel ervaring met een prebuilt Leopold FC750 met Silent Reds. Hieronder volgt een kort verslagje - in leken taal - van mijn bevindingen.

Ten eerste: het valt enorm mee om switches open te maken. Ik zag daar wat tegenop, maar zelfs zonder opener was het supersimpel.

Wat heb ik gekregen:
* NK_ Blueberry,
* Kailh Pro Purple,
* Zilent 65g,
* Kailh Polia,
* Durock T1 Koala.

Stock zijn vooral de Blueberries erg zwaar, volgens spec 70g Operating, 80g Bottom. Eén en al bump? De Zilents zijn heerlijk, alsof je bubblewrap plopt maar dan zachter. Ook de Koala’s vind ik erg fijn, maar vrij luid (vergeleken met silent reds en zilents). De Pro Purple voelt eigenlijk vrijwel lineair. Polia heeft naar beneden weinig tactile in zich, maar naar boven blijft ‘ie echt “even hangen” achter de bump.

Zoals gezegd heeft @Cebby ook springs meegezonden, boba 68g. Ik heb bij alle vijf switches de stock springs vervangen door de andere, zodat ze beter te vergelijken zijn.

Het resultaat is bij de Blueberries opmerkelijk; ondanks dat de stock spring maar 2g zwaarder zou moeten zijn, is veel beter te voelen wat voor bump hij nou eigenlijk heeft (start vrij scherp en begint helemaal bovenaan, maar de bump zelf is wel lang). De Pro Purple is nog steeds lineair :+. Ook met deze springs zijn van dit setje de Zilent en Koala favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Sinds vanmorgen is er sale bij AliExpress. Geldt tot 3 april dus als je nog wat nodig hebt kun je nu stuff wat voordeliger krijgen dan normaal :)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het echt minimaal :? Ik heb aardig wat in de winkelmand liggen maar de grootste 'klapper' is geloof ik €1,50 korting op een set keycaps van €70+.
Meerdere dingen zijn zelfs duurder mét korting dan een mand geleden :+
Ow en een hele cent korting op een switchpuller :+

Ik kreeg trouwens bericht dat de EnjoyPBT doubleshot ABS (ja ABS terwijl het Enjoy PBT heet) WoB set verkrijgbaar is bij KBDfans. Vraag me alleen af $69 + shipping en eventuele andere zooi...volgens mij is de zelfde set vaker te koop voor ca. €70 op Ali of Banggood inc verzenden :?
Denk dat ik het even niet doe en over een paar dagen de GMK Metropolis probeer...

@Whaam Mooi setje switches!
Heel brutaal maar als iemand nog zoiets over heeft ben ik zeer geïnteresseerd (tegen betaling uiteraard). Ali switchtesters zijn leuk maar 10 soorten red, 10 soorten blue, 10 brown, ect te bestellen is niet heel erg boeiend. Zulke wat exotischere switches zijn leuker O+ :9~

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Whaam schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:54:
Een paar dagen terug heeft @Cebby me een paar switches toegestuurd _/-\o_ , plus een aantal veertjes om daarmee eens wat te kunnen testen. Disclaimer: ik ben brand spanking nieuw in mechanische toetsenborden, en heb enkel ervaring met een prebuilt Leopold FC750 met Silent Reds. Hieronder volgt een kort verslagje - in leken taal - van mijn bevindingen.

Ten eerste: het valt enorm mee om switches open te maken. Ik zag daar wat tegenop, maar zelfs zonder opener was het supersimpel.

Wat heb ik gekregen:
* NK_ Blueberry,
* Kailh Pro Purple,
* Zilent 65g,
* Kailh Polia,
* Durock T1 Koala.

Stock zijn vooral de Blueberries erg zwaar, volgens spec 70g Operating, 80g Bottom. Eén en al bump? De Zilents zijn heerlijk, alsof je bubblewrap plopt maar dan zachter. Ook de Koala’s vind ik erg fijn, maar vrij luid (vergeleken met silent reds en zilents). De Pro Purple voelt eigenlijk vrijwel lineair. Polia heeft naar beneden weinig tactile in zich, maar naar boven blijft ‘ie echt “even hangen” achter de bump.

Zoals gezegd heeft @Cebby ook springs meegezonden, boba 68g. Ik heb bij alle vijf switches de stock springs vervangen door de andere, zodat ze beter te vergelijken zijn.

Het resultaat is bij de Blueberries opmerkelijk; ondanks dat de stock spring maar 2g zwaarder zou moeten zijn, is veel beter te voelen wat voor bump hij nou eigenlijk heeft (start vrij scherp en begint helemaal bovenaan, maar de bump zelf is wel lang). De Pro Purple is nog steeds lineair :+. Ook met deze springs zijn van dit setje de Zilent en Koala favoriet.
Mooi stukje :)

Fijn om te horen dat er wel wat tussenzit wat prettig is. Misschien dat het alsnog wel leuk is om een Boba U4 te proberen. Je gaf eerder aan dat een beetje pre-travel wel fijn is, dat is nog wel een groot verschil tussen die switches en Zilents. Pre-travel van een Boba is meer vergelijkbaar met de T1. Als je van plan bent om een heel bord met je keuze uit te rusten is een Boba switch wel iets beter voor je portemonnee dan de Zilents ook :P.

Lijkt er in ieder geval op dat mijn idee om de springs mee te sturen ook wel goed is gelukt. Vooral bij die Blueberries is het inderdaad heel interessent om te ervaren wat voor een verschil het gewicht eigenlijk maakt. Het geeft je ook wat inzicht in waar precies de verschillen vandaan komen.
sapphire schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:26:
[...]

@Whaam Mooi setje switches!
Heel brutaal maar als iemand nog zoiets over heeft ben ik zeer geïnteresseerd (tegen betaling uiteraard). Ali switchtesters zijn leuk maar 10 soorten red, 10 soorten blue, 10 brown, ect te bestellen is niet heel erg boeiend. Zulke wat exotischere switches zijn leuker O+ :9~
Stuur maar een PM, ik heb van precies deze switches allemaal nog 5/6 over omdat ik ze zelf wilde proberen maar er vervolgens verder niets mee doe. Dat geldt voor iedereen overigens, FCFS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:21

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Hallo allemaal. Ik heb deze week een GMMK prebuilt tkl met Gateron Browns aangeschaft. Moet zeggen dat ik dit wel fijn vind. Ik kom van een wat ouder bord met Cherry MX browns.

Nu wilde ik gaan kijken naar het luben e.d. maar waar haal ik ergens (en welk) spul hiervoor? Ik zie door de bomen het bos niet meer. In de toekomst wil ik wellicht ook eens andere switches gebruiken maar ook hierbij zie ik door de bomen het bos niet. Geen id of lineare switches bijvoorbeeld iets voor mij zullen zijn. Ik heb een pbt puddings setje besteld bij ome Ali om de goedkope abs caps te vervangen.

Ik hoor graag wat tips en trucs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Tweakriez schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:50:
Hallo allemaal. Ik heb deze week een GMMK prebuilt tkl met Gateron Browns aangeschaft. Moet zeggen dat ik dit wel fijn vind. Ik kom van een wat ouder bord met Cherry MX browns.

Nu wilde ik gaan kijken naar het luben e.d. maar waar haal ik ergens (en welk) spul hiervoor? Ik zie door de bomen het bos niet meer. In de toekomst wil ik wellicht ook eens andere switches gebruiken maar ook hierbij zie ik door de bomen het bos niet. Geen id of lineare switches bijvoorbeeld iets voor mij zullen zijn. Ik heb een pbt puddings setje besteld bij ome Ali om de goedkope abs caps te vervangen.

Meer info over luben:
YouTube: How to Lube MX Style Switches
How to Lube Switches: A Complete Guide

Zelf ben ik zeer nieuw in de 'scene' (lees: nog geen 48 uur),dus over switches en dergelijke kan ik je niet zo heel veel tips geven. Heb je de startpost wel al doorgelezen? Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2. Het Youtube kanaal en website van Switch & Click is ook een aanrader.

Ow ja, gebruik ook vooral de zoekfunctie binnen dit topic, maar dat geldt sowieso hier op GoT (ik bedoel, mij is het ook gelukt 8) )

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 29-03-2021 15:34 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:26:
Ik kreeg trouwens bericht dat de EnjoyPBT doubleshot ABS (ja ABS terwijl het Enjoy PBT heet) WoB set verkrijgbaar is bij KBDfans. Vraag me alleen af $69 + shipping en eventuele andere zooi...volgens mij is de zelfde set vaker te koop voor ca. €70 op Ali of Banggood inc verzenden :?
Denk dat ik het even niet doe en over een paar dagen de GMK Metropolis probeer...
Heb die set meerdere keren op Ali voor ongeveer 50 euro voorbij zien komen inclusief shipping. Al een paar keer getwijfeld om hem te kopen omdat ik erg benieuwd ben naar goede kwaliteit ABS keycaps, maar uiteindelijk toch niet gekozen. Lees veel verhalen dat de ABS van ePBT toch wat minder is dan GMK en ook inconsistent is met de legends. Ga zelf in ieder geval voor Metropolis over een paar dagen, geen idee welke kit (of welke niet eigenlijk) :9
Tweakriez schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:50:

Spullen voor luben kan je op Ali bestellen als je geduld hebt. Anders kan je ook terecht bij Europese webshops zoals Keygem, MyKeyboard of Candykeys als je het sneller wilt hebben. Meest gebruikte lube is Krytox 205G0. Voor tactile switches wordt vaak Tribosys 3203 aangeraden, maar uiteindelijk is het eigen voorkeur. Vorige keer heb ik zelf lube bestelt bij loob.no, redelijke prijzen, meeste soorten in stock en was binnen een week binnen. Als je de bump wil behouden moet je niet de voeten luben.

Qua switches is het gewoon een kwestie van uitproberen. Je zou kunnen beginnen met gateron yellow, wordt gezien als een "budget king". Maar de keuze in eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:21

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Thx! De lube zelf is niet via Ali te krijgen toch? Of is dit wel veilig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf geen ervaring mee, maar heb ze wel al voorbij zien komen. Maar omdat 205G0 een mix is van 205G2 en 105 heb ik toch voor de "bekende" shop gekozen zodat ik zeker weet dat het goed is en blijft. Lees verschillende verhalen op Ali bij verschillende shops waar de een zegt dat het nep Krytox is en niet goed werk en weer een ander zegt dat het prima werkt. Prijsverschil was niet groot genoeg naar mijn mening om het uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

superbok schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Spullen voor luben kan je op Ali bestellen als je geduld hebt. Anders kan je ook terecht bij Europese webshops zoals Keygem, MyKeyboard of Candykeys als je het sneller wilt hebben. Meest gebruikte lube is Krytox 205G0. Voor tactile switches wordt vaak Tribosys 3203 aangeraden, maar uiteindelijk is het eigen voorkeur. Vorige keer heb ik zelf lube bestelt bij loob.no, redelijke prijzen, meeste soorten in stock en was binnen een week binnen. Als je de bump wil behouden moet je niet de voeten luben.
War bedoel je met de voeten? De “bobbel”? Of het onderste stokje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:29
Ik overweeg de Epomaker GK96S met pbt keycaps en gateron mechanical browns aan te schaffen. Deze is dan $ 109,- Is dat een handige start, want ik kwam de silent browns tegen en een mooiere set keycaps tegen. Maar de GK96S als losse set komt dan een stuk duurder uit. Oftewel hiermee beginnen, en daarna wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

djunicron schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Vraag me af of die vertraging uberhaubt relevant is voor EU? Bij MK.eu is het Glorious spul al binnen en een andere leverancier, ik ben geneigd te zeggen dat het Glorious zelf is, verzendend uit een warenhuis in Oost Europa (was het nou Bulgarije?), heeft donderdag al heel wat borden verzonden.

Vraag me af wat ze zouden gaan aanpassen in batch 3? Normaal zou je toch na aanleiding van een proto aanpassingen maken? Ze hebben immers zelf een ronde proto's gedaan en dus borden verstuurd als proto aan community leden. Nu na nadere review eerst borden versturen en daarna nieuwe versies gaan maken is een beetje een verkeerde manier van werken... Zeker als dat niet gemarkeerd wordt op het product. (Ik bedoel Idobao en KP Republic doen dit uiteindelijk ook, maar dan krijgt het product ook gewoon een mk2 mee enzo, buiten dat die beide merken het concept proto wel snappen en de massa productie dan gewoon uitstellen)

Ik zou er zelf behoorlijk van balen als ik nu een batch 1 of 2 bord zou krijgen...
De vertraging is sowieso voor iedereen die via Glorious heeft besteld. (Daarom is de mail met laatste betaling instructies en keuze uit accessoires nog niet verzonden.) Voor een aantal EU shops is de verwachte leverplanning van eind April/Mei naar Juni gegaan. Candykeys zit daar ook bij, of MK.eu ander/eerder voorraad heeft weet ik niet. Maar dat lijkt me sterk.

De CEO van Glorious had via een reddit post medegedeeld dat de plates aangepast zullen worden, omdat sommige stabs (bijvoorbeeld Durock) met moeite of zelfs helemaal niet paste. De verbeteringen zijn verwacht bij batch 3, maar zou natuurlijk geweldig zijn al ze het eerder kunnen doorvoeren. (Early adopters kunnen altijd nog de verbeterde plates later kopen als ze die echt nodig achten) (Betere Foam of silicone pads zullen naar verwachting aangeboden worden door derde partijen)

Al moet ik zeggen dat in Hamaji Neo's review de standaard stabs, aluminium plate en panda switches met ander (beter) lube en film mods best goed klinken. (Behalve de spatiebalk die is nog steeds slecht :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:32
Hi allen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een mechanisch toetsenbord. Ik heb een tijd een leentoetsenbord gehad (Logitech G815) welke mij erg beviel ten opzichten van een niet-mechanisch toetsenbord. Ik ben alleen een leek op het gebied van mechanische toetsenborden.

Ik heb in het verleden een Keychron gehad met blauwe switches (oude versie, geen idee meer welk merk switches), alleen deze waren te clicky als ik ze vergelijk met de G815 die bruine switches heeft.

Daarnaast gebruik ik Mac, en dan valt het meeste volgens mij al ver af. Ook zou ik het liefst willen dat hij draadloos is. Ik heb de Keychron K8 en de Keychron K1 uitgeprobeerd, alleen vind ik de Keychron K1 vreemde toetsen hebben (naar voren gebogen?) en kan deze niet rechtop staan. Bij de Keychron K8 kwam ik erachter dat de toetsen + toetsenbord erg hoog zijn, en dus ergonomisch niet lekker werkt voor 8 uur op een dag werken.

Om even het lijstje af te gaan die in de starterspost staat:
- Ik heb een voorkeur voor een ISO layout (ANSI is niet onoverkomelijk)
- Met numpad
- Lieft met backlight, hoeft geen RGB
- Voorkeur voor brown switches, liefst Cherry
- Budget is rond de 200eu, minder mag uiteraard altijd
- Geen macro toetsen
- Doel van keyboard is vooral programmeren, dus typen. Gamen doe ik niet op PC.
- Ik weet dat ik houd van low-profile switches, dus niet de typerend hoge keys (waarschijnlijk valt Cherry dan al af?)
- Het liefst een degelijk merk waarvan je kan verwachten dat het goede bouwkwaliteit is (liefst aluminium toetsenbord) en lang mee gaat en goede verhalen heeft wat betreft garantie.

Ik heb zelf nog gekeken naar de Logitech G915, deze is draadloos en heeft fijne toetsen, alleen is deze niet erg geschikt voor Mac. En icm de Macro toetsen links, is het soms net zoals de G815 best wennen en typ ik vaak verkeerd. Hij valt nog niet helemaal af, maar ik wil mijn opties bekijken als ik dan toch rond de 200eu uit zou willen geven aan een goed toetsenbord.

Mocht iemand tips hebben of me hier verder mee kunnen helpen, alvast erg bedankt!

Excuses voor (toch wel) uitgebreide post!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Eerste beelden (denk ik) van de Jelly Epoch

[ Voor 100% gewijzigd door FREAKJAM op 29-03-2021 21:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

reputatio schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:42:
Hi allen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een mechanisch toetsenbord. Ik heb een tijd een leentoetsenbord gehad (Logitech G815) welke mij erg beviel ten opzichten van een niet-mechanisch toetsenbord. Ik ben alleen een leek op het gebied van mechanische toetsenborden.

Ik heb in het verleden een Keychron gehad met blauwe switches (oude versie, geen idee meer welk merk switches), alleen deze waren te clicky als ik ze vergelijk met de G815 die bruine switches heeft.

Daarnaast gebruik ik Mac, en dan valt het meeste volgens mij al ver af. Ook zou ik het liefst willen dat hij draadloos is. Ik heb de Keychron K8 en de Keychron K1 uitgeprobeerd, alleen vind ik de Keychron K1 vreemde toetsen hebben (naar voren gebogen?) en kan deze niet rechtop staan. Bij de Keychron K8 kwam ik erachter dat de toetsen + toetsenbord erg hoog zijn, en dus ergonomisch niet lekker werkt voor 8 uur op een dag werken.

Om even het lijstje af te gaan die in de starterspost staat:
- Ik heb een voorkeur voor een ISO layout (ANSI is niet onoverkomelijk)
- Met numpad
- Lieft met backlight, hoeft geen RGB
- Voorkeur voor brown switches, liefst Cherry
- Budget is rond de 200eu, minder mag uiteraard altijd
- Geen macro toetsen
- Doel van keyboard is vooral programmeren, dus typen. Gamen doe ik niet op PC.
- Ik weet dat ik houd van low-profile switches, dus niet de typerend hoge keys (waarschijnlijk valt Cherry dan al af?)
- Het liefst een degelijk merk waarvan je kan verwachten dat het goede bouwkwaliteit is (liefst aluminium toetsenbord) en lang mee gaat en goede verhalen heeft wat betreft garantie.

Ik heb zelf nog gekeken naar de Logitech G915, deze is draadloos en heeft fijne toetsen, alleen is deze niet erg geschikt voor Mac. En icm de Macro toetsen links, is het soms net zoals de G815 best wennen en typ ik vaak verkeerd. Hij valt nog niet helemaal af, maar ik wil mijn opties bekijken als ik dan toch rond de 200eu uit zou willen geven aan een goed toetsenbord.

Mocht iemand tips hebben of me hier verder mee kunnen helpen, alvast erg bedankt!

Excuses voor (toch wel) uitgebreide post!
Logitech g915 met karabiner elements geeft je in principe de toetsen die je wilt, waar je ze wilt. In de meeste gevallen kan je gewoon de layout maken die je wilt. Vaak gaat het maar om een paar keys zoals windows toets -> command toets. As je kan leven met het feit dat niet al je legends overeenkomen allicht een optie om te overwegen.

Verder heeft keychron recent een low profile uitgebracht. De k3 meen ik, althans ik zag hem op kickstarter langskomen een paar maanden geleden. Weet niet wat de kwaliteit is, geen reviews gekeken, maar die kon je ook met Browns kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 11:14
@reputatio Ik weet niet hoe lang geleden je de k1 hebt geprobeerd, maar volgens mij zitten er bij v4 wel verstelbare pootjes op.

De k3 die hierboven wordt genoemd heb ik zelf al besteld(zodra ik die binnen heb was ik van plan mijn ervaring te delen), reviews zijn wisselend maar er is wel een serieus probleem met de hot-swappable optical browns. Als je zekerheid wilt qua switches voor de gaterons gaan, echter is de k3 dus niet in hoogte in te stellen.

Als ik je verhaal zo lees zou ik ondanks de in het verleden wat mindere ervaring met de k1 toch eens kijken of de k1v4 misschien de nadelen voor jouw grotendeels verhelpt :)
Of er iets met de toetsen gedaan is, dat antwoord moet ik je wel even schuldig blijven :/

offtopic:
Respect hoe sommige maanden kunnen wachten op hun toetsenbord, ik wacht nog maar 1,5 maand en vind het al lang duren :X

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh wat een prachtig geluid, en behoorlijk wat flex zeg. Begreep eerst niet helemaal hoe dat kan, maar na het zien van het pcb :D Gebeurd niet vaak maar vind hem zonder foam beter klinken dan met. Zal onlangs die prijskaart uitverkocht zijn voordat je het weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik moet die video's ook niet kijken. Krijg en bijna onbevredigende verlangens van .....

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

superbok schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:15:
[...]

Ooh wat een prachtig geluid, en behoorlijk wat flex zeg. Begreep eerst niet helemaal hoe dat kan, maar na het zien van het pcb :D Gebeurd niet vaak maar vind hem zonder foam beter klinken dan met. Zal onlangs die prijskaart uitverkocht zijn voordat je het weet.
Het enige jammere is dat het design my niet echt aanstaat. Toch een design dat je minder vaak ziet, die bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik vind die Kailh Box Jade Navy Blues heel lekker tikken. Hebben jullie nog tips voor non-clickies met dezelfde feel?

Ik ga voor de burnt orange.

[ Voor 13% gewijzigd door Dwarlorf op 30-03-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit een beetje te neuzen op Aliexpress en kom de Skyloong SK87 tegen, ook wel bekend als de Epomaker SK87(s).

In principe een TKL hotswap en in de sale te vinden voor iets van €50 met lelijke OEM keycaps en Gateron optical switches. Nu staat er alleen bij "Hotswap (only for optical switch)" zou dat serieus inhouden dat je er geen gewone switches in kunt doen :?

Dit bordje zou best fijn zijn namelijk, setje nettere keycaps er op en Gateron Brown's heb ik nog liggen en prima bordje voor werk. Anders de barebone kit die iets duurder is en dan een witte :9 maar vind het gewoon vreemd dat er alleen optical switches in zouden kunnen :?

Of een SK96s, keuze's, keuze's :+

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 30-03-2021 09:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:32
Flapmo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:04:
[...]

Logitech g915 met karabiner elements geeft je in principe de toetsen die je wilt, waar je ze wilt. In de meeste gevallen kan je gewoon de layout maken die je wilt. Vaak gaat het maar om een paar keys zoals windows toets -> command toets. As je kan leven met het feit dat niet al je legends overeenkomen allicht een optie om te overwegen.

Verder heeft keychron recent een low profile uitgebracht. De k3 meen ik, althans ik zag hem op kickstarter langskomen een paar maanden geleden. Weet niet wat de kwaliteit is, geen reviews gekeken, maar die kon je ook met Browns kiezen.
Zo heb ik de G815 ook gebruikt inderdaad, vraag me alleen af of ik me niet ga irriteren aan het feit dat de keycaps niet kloppen voor 200,-. Misschien moet ik daar mee leven, maar het staat me nu nog tegen :+

En de K3 heb ik inderdaad voorbij zien komen. Ik vind de "normale" toetsen niet per se irritant, alleen het toetsenbord zelf komt dan een stuk omhoog, wat niet erg ergonomisch is heb ik het idee. Misschien dat dit alleen het geval is bij de K8 natuurlijk.
MrAmos schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:10:
@reputatio Ik weet niet hoe lang geleden je de k1 hebt geprobeerd, maar volgens mij zitten er bij v4 wel verstelbare pootjes op.

De k3 die hierboven wordt genoemd heb ik zelf al besteld(zodra ik die binnen heb was ik van plan mijn ervaring te delen), reviews zijn wisselend maar er is wel een serieus probleem met de hot-swappable optical browns. Als je zekerheid wilt qua switches voor de gaterons gaan, echter is de k3 dus niet in hoogte in te stellen.

Als ik je verhaal zo lees zou ik ondanks de in het verleden wat mindere ervaring met de k1 toch eens kijken of de k1v4 misschien de nadelen voor jouw grotendeels verhelpt :)
Of er iets met de toetsen gedaan is, dat antwoord moet ik je wel even schuldig blijven :/

offtopic:
Respect hoe sommige maanden kunnen wachten op hun toetsenbord, ik wacht nog maar 1,5 maand en vind het al lang duren :X
Ik heb de keychron K1 v4 2 weken geleden geprobeerd, maar hier zitten echt geen pootjes onder jammer genoeg...

Ik zal nog eens kijken naar de K3 van Keychron, maar ben eerst wel benieuwd naar de reviews :).

Mijn vermoeden dat Keychron eigenlijk de enige is die zich focust op draadloos én Mac is wel bevestigd in ieder geval. Jammer om te horen dat er niet echt alternatieven zijn, maar dan zal ik toch de Keychron meer moeten proberen of gaan voor de G915.

Toch beiden bedankt voor het meedenken!

[ Voor 38% gewijzigd door reputatio op 30-03-2021 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:26:
Ik zit een beetje te neuzen op Aliexpress en kom de Skyloong SK87 tegen, ook wel bekend als de Epomaker SK87(s).

In principe een TKL hotswap en in de sale te vinden voor iets van €50 met lelijke OEM keycaps en Gateron optical switches. Nu staat er alleen bij "Hotswap (only for optical switch)" zou dat serieus inhouden dat je er geen gewone switches in kunt doen :?

Dit bordje zou best fijn zijn namelijk, setje nettere keycaps er op en Gateron Brown's heb ik nog liggen en prima bordje voor werk. Anders de barebone kit die iets duurder is en dan een witte :9 maar vind het gewoon vreemd dat er alleen optical switches in zouden kunnen :?

Of een SK96s, keuze's, keuze's :+
Yep, de optical switches hebben geen actuatie ingebouwd. Die sensor zit in het toetsenbord. Dus je kunt er geen normale switches instoppen. Er is ook een versie voor normale mechanical switches toch?
Pagina: 1 ... 66 ... 158 Laatste