Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:32:
[...]

Vanmorgen GK61 binnen gekregen 8)7
d:)b
Ook switches en keycaps???
Ik heb nog steeds de 5pins gaterons brown er op klopt erg lekker weg...
Maar zat te denken om de reds erop te gooien straks.

[ Voor 24% gewijzigd door ParaNoja op 13-11-2020 15:34 ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Ja, ik heb Gat yellow's onderweg en een bento knock off. Kwam net nog een mooie kabel tegen in dezelfde kleur maar is ook weer 40 piek...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Sandoor_MBA

Zit toch mooie usb kabel bij?
Voor een niet coiled dan... Vond die namelijk 200% meevallen... (op lengte na)
Kabel in paracord, en mooie stekkertjes zonder krimpkous.
Toevallig ook via DYE? Is vlot verzonden als ik dat zo lees... ;)

Anders: Custom uit België even mailen.
Ali zal denk ik teleurstellen...
En hoef je tenminste in de toekomst als je mocht willen wisselen van keyboard enkel stukje kabel van keyboard naar plug bij te kopen...
En kabel in je USB poort laten zitten. :P

[ Voor 9% gewijzigd door ParaNoja op 13-11-2020 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ParaNoja schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:40:
@Sandoor_MBA

Zit toch mooie usb kabel bij?
Voor een niet coiled dan... Vond die namelijk 200% meevallen... (op lengte na)
Kabel in paracord, en mooie stekkertjes zonder krimpkous.
Toevallig ook via DYE? Is vlot verzonden als ik dat zo lees... ;)

Anders: Custom uit België even mailen.
Ali zal denk ik teleurstellen...
En hoef je tenminste in de toekomst als je mocht willen wisselen van keyboard enkel stukje kabel van keyboard naar plug bij te kopen...
En kabel in je USB poort laten zitten. :P
Kabel is deze

Maar inderdaad de kabel die er bij zit is best goed, beter dan de kabel die bij de Ducky zit iig.

Dank voor de link uit Belgie, ga eens kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Sandoor_MBA , @sapphire en een ieder met een GK6 Serie bordje:
Open source Keyboard layer editor op Github: Pixeltris en GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:23:
[...]

:P Das niet te duur!
Mits niet bij DYE Fetish zal het ongetwijfeld nog niet verzonden zijn...
Ik vraag het meestal eerst, dan bestel ik en daarna nog een keer... :*) met bestel nummer erbij!
Vergeet niet switches erbij te bestellen en keycaps, en goed checken dat die op je bordje, en evt toekomstige bordje passen!

Ik kan al niet wachten tot ik een keuze heb gemaakt voor of TKL of zo klein mogelijk fullsize bord,
om mijn Jukebox caps er op te zetten :9 mis nu wel mooi al die leuke novelty key caps... :'(
BGKP store en was helaas al verzonden, nouja we zien het wel.

Heb een setje Gateron Brown 5 prins besteld en Caps met Cherry stem net als de Garetons. Ik moet zeggen dat voor de prijs van de switches ik ook nog wel eens red en yellow wil uitproberen :)
En gewoon 1 blue onder de ESC toets ofzo :+

Wat ik al eerder zei komt het eigenlijk niet uit deze maand maar goed niet alsof de RTX30x0 of RX6000 al zo makkelijk verkrijgbaar zijn dus stel ik dat gewoon rustig uit :)

Nu nog met vrouwlief kortsluiten welk nieuw bureau er onder het bordje komt.... :9

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 13-11-2020 16:15 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:14:

BGKP store en was helaas al verzonden, nouja we zien het wel.

Heb een setje Gateron Brown 5 prins besteld en Caps met Cherry stem net als de Garetons. Ik moet zeggen dat voor de prijs van de switches ik ook nog wel eens red en yellow wil uitproberen :)
En gewoon 1 blue onder de ESC toets ofzo :+

Wat ik al eerder zei komt het eigenlijk niet uit deze maand maar goed niet alsof de RTX30x0 of RX6000 al zo makkelijk verkrijgbaar zijn dus stel ik dat gewoon rustig uit :)

Nu nog met vrouwlief kortsluiten welk nieuw bureau er onder het bordje komt.... :9
Hopelijk geen douane shizzle dan...
Tja daarom heb ik toen meteen reds en browns besteld...

Ook bij DYE toevallig.
Je brengt me op goede ideeën: Zal volgende keer als ik bestel zeggen dat ik graag paar andere switches wil hebben ipv manga spatiebalk! >:)

En me nu maar wel ingehouden om nog een setje double shot keycaps te kopen, die even duur is als me gehele keyboard natuurlijk...
Nog 7 pakjes onderweg...

And now the waiting game begins..
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:47
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a8/6d/26/a86d26b3d3d05b22e36e587506cf228c.gif

De NK65 milkshake edition is zeker interessant, alsook enkele andere hotswap bordjes die me hier zijn aangeraden (Drop ALT), alleen zijn die niet 100% mijn ding qua looks. Ondertussen nog wat dieper in the rabbit hole en ben nu aanbeland bij het idee om zelf een hotswap bordje te bouwen: eigen (alu) case, hotswap PCB, switches (echt nog geen idee), een leuke coiled cable, etc.

Case lijkt mij voornamelijk persoonlijke voorkeur. Zijn er aanraders voor hotswap PCB's? Qua switches heb ik in het verleden Cherry MX blacks gehad en momenteel Cherry MX browns. Tjah, op zich zeker niet slecht, maar waar begin ik met mijn zoektocht naar de ideale switch? Zijn er wat aanraders, of tenminste een "serie" die echt aan te raden is?

Qua keycaps zie ik GMK zeer veel voorbij komen, al zijn er daar natuurlijk ook 1001 alternatieven 8)7

Iemand wat aanraders voor webshops waar ik wat verder op zoek kan gaan of inspiratie kan opdoen? Ik zie kbdfans zeer veel voorbij komen, maar ik neem aan dat er ook een aantal betrouwbare EU based webshops zijn? Of is AliExpress ook een goed alternatief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
SanderH_ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:37:
[...]

ik neem aan dat er ook een aantal betrouwbare EU based webshops zijn? Of is AliExpress ook een goed alternatief?
mykeyboard.eu
https://oblotzky.industries/
candykeys.com

Alieexpress en Banggood zijn ook prima maar het blijft Chinese manier van webshop runnen. Ik koop 'dure' dingen bij hun altijd via de Europese warenhuizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

De NK65 milkshake edition is zeker interessant, alsook enkele andere hotswap bordjes die me hier zijn aangeraden (Drop ALT), alleen zijn die niet 100% mijn ding qua looks. Ondertussen nog wat dieper in the rabbit hole en ben nu aanbeland bij het idee om zelf een hotswap bordje te bouwen: eigen (alu) case, hotswap PCB, switches (echt nog geen idee), een leuke coiled cable, etc.

Case lijkt mij voornamelijk persoonlijke voorkeur. Zijn er aanraders voor hotswap PCB's? Qua switches heb ik in het verleden Cherry MX blacks gehad en momenteel Cherry MX browns. Tjah, op zich zeker niet slecht, maar waar begin ik met mijn zoektocht naar de ideale switch? Zijn er wat aanraders, of tenminste een "serie" die echt aan te raden is?

Qua keycaps zie ik GMK zeer veel voorbij komen, al zijn er daar natuurlijk ook 1001 alternatieven 8)7

Iemand wat aanraders voor webshops waar ik wat verder op zoek kan gaan of inspiratie kan opdoen? Ik zie kbdfans zeer veel voorbij komen, maar ik neem aan dat er ook een aantal betrouwbare EU based webshops zijn? Of is AliExpress ook een goed alternatief?
Wat betreft bordjes; alleen voor TKL en 60% is de layout gefixeert. Je kunt doorgaans dus gemakkelijk andere PCB's en plates in behuizingen steken. 1800, 65%, 75% en zelfs Alice / Arisu / ortho / Dactyl / ergodox etc, heeft wel een kleine variatie. Er zijn wel veel modellen die bewust met b.v. een eerste versie compatible zijn, maar over het algemeen is het handig om wel iets te kopen waar de Case + Plate + PCB voor elkaar bedoeld zijn.

Kwa styling, jup volledige eigen voorkeur.

Let wel, de manier van bevestiging van de PCB / Plate aan je bord maakt vrij veel uit voor de type ervaring, net als de hoek waarin dat gebeurt. 4-5 graden is vrij laag, net als dat 11mm aan de voorkant "laag" is. Veel borden zijn 13-18mm hoog, waarbij 18-22mm aan de voorzijde gemeten vrij hoog is. 6,5-8 graden wordt vaak als "ideaal" gezien kwa hoek. 9 en 10 graden is erg stijl.
Het materiaal van de plate (indien je er één kiest uberhaubt) maakt voor het geluid en gevoel ook weer uit. Carbon, Staal, PLA, Messing zijn stijl, terwijl POM, PC, Alu, FR4 (glas / PCB) weer verschillende gradaties flexibiliteit geven.

Kwa switches is het natuurlijk zaak uit te zoeken wat je wilt kwa gevoel uit één van de 3 families, en daarbinnen sub families.

Tot die tijd zou je als je goed kunt solderen kunnen kijken naar MillMax sockets, zodat je zelf iedere PCB hotswap kunt maken. Of je kan iets kiezen met Kailh Hotswap sockets (inferieur, maar wel goedkoper / makkelijker).

Dingen als een kabel; tja, een beetje wat moois is leuk, maar persoonlijk zie ik niet zo veel in een coil. Lang kabels zijn voor USB voltages ook vaak niet heel handig. Zou ik pas gaan doen als je ook echt een mooi bordje hebt en daar iets bij wilt gaan matchen.

Heb een paar pagina's terug volgens mij nog een hele lijst aan goede keycap fabrikanten gesommeerd. Kijk daar even rond en bedenk je even waar je het bij wilt gaan combineren. Mooie setjes caps kan je vaak weer doorverkopen, Alie Exp. stuff kan je vrijwel nooit doorverkopen en heeft ook lang niet altijd de compatibiliteit van b.v. een GMK set.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Er is ook de RFP editie van de NK65...
Mocht die je meer aanspreken, vindt beide wel een stap up t.o.v. de Alt...
Ook zijn er voor de meeste bordjes alu cases te krijgen, zo ook de N65 (gewoon by novelkeys).
Of kijk (vooral niet) es naar de Aurora :9~

Ik heb zelf dus de beslissing genomen eerst een 60% te halen, waar ik nu op type, om met name profiles en switches te proberen, tot de Milkshake komt.
Ali is zeker een oplossing hiervoor.
En als je dacht dat levering via Ali langzaam is... Welkom in mech keyboard land...
3 tot 6 maanden is eerder de norm.
Je kunt mijn reviews klikken in me post iets hierboven. ;)
Alles los kopen is wel heel goed uitzoeken dat de pcb in de case past... :|
Uiteraard kun je ook de pcb uit een bestaand bordje schroeven, of kit, dat is de weg die ik ga bewandelen.
Zijn bijv. voor de GK6 serie talloze opties voor mooie alu cases. 8)
En op Ali vaak voor redelijke prijzen.

:P @djunicron heeft de rest, en details intussen al opgesomd geloof ik... _/-\o_

P.S. Welcome down the rabbit hole... O-) Struikel niet over de keycaps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Waar kan ik Kailh Navies bestellen die snel worden geleverd?
Heb ze bij kbrepublic op de site van Ome Ali besteld, maar die tracking staat nu al 6 weken dat ze in de opslag in China liggen en ze weten zelf ook niet waar mijn bestelling is.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:03

BSD

Xyphoid schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:44:
Ik heb ze laatst besteld bij MKzealots store op Aliexpress. 1 november besteld, gisteren bezorgd. Candykeys heeft ze ook maar daar zijn ze op dit moment niet op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Howie14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-09 09:22
@Xyphoid Keygem.store in Duitsland heeft ze op voorraad. Alleen de vrachtkosten zijn wat hoog, maar levering is dag of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Leuk om te zien dat meer mensen ook geslagen zijn aan de mech rabbit hole.

Zelf bezit ik de Drop Alt keyboard en Iqunix F96 Dark Knight. Gebruik de F96 eigenlijk amper sinds ik de Alt binnen heb. Form factor net ietsje lekkerder dan een 96% keyboard, al zijn beiden een plezier om op te typen

Nu ik zie dat Drop de Shift weer op voorraad heeft, begint het te jeuken om de barebone te bestellen. Die 1800 layout vind ik sexy. Ook wil ik een TKL erbij hebben.

Ik heb immers geheel toevallig een aantal weken 3 verschillende switches besteld (Panda's, Kailh Burgundy en Purples). Ik ben zelf op zoek naar cherry browns-alike switches, maar dan flink wat zwaarder. Ook ben ik wel een beetje aan het rondkijken naar keycaps.

mij valt op dat er op het moment weinig aanbod is in keycaps. Hopelijk komen binnenkort wat leuke drops/group buys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:44:
Heb ze bij kbrepublic op de site van Ome Ali besteld, maar die tracking staat nu al 6 weken dat ze in de opslag in China liggen en ze weten zelf ook niet waar mijn bestelling is.
Mijn ervaringen met DYE zijn zeer goed!
En vlotte verzending! :P (zeggen dat je via Tweakers komt helpt misschien ook)
Dichterbij huis heb ik ook niks...

:( nu je het zegt, kbrepublic heb ik vandaag pas tracking info van, Muismat besteld op 11/11, ze zijn de langzaamste.. Alle andere 7 bestellingen zijn onderweg.
Heb zelfs al bestellingen binnen!

Je hebt wel erg veel pech met leveringstijden!

[ Voor 20% gewijzigd door ParaNoja op 14-11-2020 11:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
karimmm schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:43:
[...]
mij valt op dat er op het moment weinig aanbod is in keycaps. Hopelijk komen binnenkort wat leuke drops/group buys.
Er zijn toch zeker 21 actieve GBs voor keycaps :)
https://keycaplendar.firebaseapp.com/?page=live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
Hey! Deze site kende ik niet. Dank! Ik kijk vooral op de links dat Taeha Types of andere YouTubers hebben voor alle opties.

Zie toch niet echt iets tussen wat ik graag zou willen. Niet dat ik *precies* weet wat ik wil. Beetje shinethrough (heb nog steeds backlit en type veel in 't donker) en wat toffe kleurcombinaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
karimmm schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:41:
[...]

Hey! Deze site kende ik niet. Dank! Ik kijk vooral op de links dat Taeha Types of andere YouTubers hebben voor alle opties.

Zie toch niet echt iets tussen wat ik graag zou willen. Niet dat ik *precies* weet wat ik wil. Beetje shinethrough (heb nog steeds backlit en type veel in 't donker) en wat toffe kleurcombinaties
Mech Merlin wekelijks alle GB's! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
karimmm schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:43:

Ik heb immers geheel toevallig een aantal weken 3 verschillende switches besteld (Panda's, Kailh Burgundy en Purples). Ik ben zelf op zoek naar cherry browns-alike switches, maar dan flink wat zwaarder. Ook ben ik wel een beetje aan het rondkijken naar keycaps.
En het heet typen, niet kloppen he! :P Je hebt gewoon zware vingers! ;)

Veertjes vervangen? Moet zeggen, gaterons browns typen erg lekker...
Heb ik verkozen boven Cherry op advies van tweakers hier! Geen Spijt! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door ParaNoja op 14-11-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
ParaNoja schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:50:
[...]

En het heet typen, niet kloppen he! :P Je hebt gewoon zware vingers! ;)

Veertjes vervangen? Moet zeggen, gaterons browns typen erg lekker...
Heb ik verkozen boven Cherry op advies van tweakers hier! Geen Spijt! 8)
Haha, ik ben een grote fan van de browns. Momenteel heb ik Kailh white (boxed) in mijn Drop keyboard. Thanks voor de mention naar Mechmerlin, deze kende ik zelf ook niet en opent een aantal onbekende webshops voor mij ;-). Zware vingers heb ik zeker, aangezien ik altijd by default bottom >:)

Mijn portemonnee zal pijn lijden :P (al helemaal aangezien ik nog steeds een beetje zit te loeren naar Drop SHIFT(1800 layout) en de TKL versie...)

[ Voor 7% gewijzigd door karimmm op 14-11-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
karimmm schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:58:

Mijn portemonnee zal pijn lijden :P (al helemaal aangezien ik nog steeds een beetje zit te loeren naar Drop SHIFT(1800 layout) en de TKL versie...)
Mijn budget is al bottomed out! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
ParaNoja schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:12:
[...]

Mijn budget is al bottomed out! :-(
Mijne soon-to-be... als ik door m'n twijfels heen ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIrF-b_-LAv6ZdWQhLqf3yaV0HY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JHNGAK2qj8OvlkyZhHyeTsKF.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
karimmm schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:25:
[...]

Mijne soon-to-be... als ik door m'n twijfels heen ben.

[...]
Let er wel op dat het vaak zo is dat je maar 1x betaalt voor shipping. Als je deze dingen dus samen in een order stopt dan shipt het tegelijk met GMK Pixel -> juni volgend jaar.

Al weet ik niet of dat bij Drop zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
Cebby schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:39:
[...]

Let er wel op dat het vaak zo is dat je maar 1x betaalt voor shipping. Als je deze dingen dus samen in een order stopt dan shipt het tegelijk met GMK Pixel -> juni volgend jaar.

Al weet ik niet of dat bij Drop zo is.
Klopt, dat neem ik dan maar voor lief. Knoop doorgehakt, bestelling geplaatst. Alhoewel Drop verstuurt ze volgens mij op de aangegeven datums en wachten dus niet tot de sets compleet samen verstuurd zullen worden. Al zal ik 't niet erg vinden, ik zie ze wel vanzelf verschijnen :).

EDIT: De pixels krijg ik inderdaad volgend jaar. De MiTo XDA Canvas Keycap Set + de TKL barebone worden in ieder geval rond 19e verzonden.

[ Voor 10% gewijzigd door karimmm op 14-11-2020 14:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olSjYHfT_lEHmxcne6XSRPg43RI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X6w6PjOc4E5ZDNNaczjHrTIW.jpg?f=user_large

Jullie doen moeilijk... Splitkeyboard... Tssss

[ Voor 65% gewijzigd door ParaNoja op 14-11-2020 14:08 . Reden: dacht dat het keyboard betrof, niet keycaps Dus Zondag meme dag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
Howie14 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:28:
@Xyphoid Keygem.store in Duitsland heeft ze op voorraad. Alleen de vrachtkosten zijn wat hoog, maar levering is dag of twee.
Heb ze net besteld. Vrachtkosten waren maar €7. Is toch standaard? Is niet zo hoog.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

karimmm schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:44:
[...]

Klopt, dat neem ik dan maar voor lief. Knoop doorgehakt, bestelling geplaatst. Alhoewel Drop verstuurt ze volgens mij op de aangegeven datums en wachten dus niet tot de sets compleet samen verstuurd zullen worden. Al zal ik 't niet erg vinden, ik zie ze wel vanzelf verschijnen :).

EDIT: De pixels krijg ik inderdaad volgend jaar. De MiTo XDA Canvas Keycap Set + de TKL barebone worden in ieder geval rond 19e verzonden.
Ik zou niet zo vertrouwen op de beloftes van Drop. Zelf niet zo goede ervaringen mee. Ik bestel daar niet meer.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
Xyphoid schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:13:
[...]

Heb ze net besteld. Vrachtkosten waren maar €7. Is toch standaard? Is niet zo hoog.
Voor kleine bestellingen vind ik het best veel. Meestal meer dan 10% van het aankoopbedrag vind ik "veel". Maar goed. De service van keygem ben ik wel erg over te spreken!

Ik heb laatst daar nog een coiled cable vandaan gehaald, het verschil in kwaliteit met een kabel van Ali is goed te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coiled cables is wel een ding merk ik, ik wil juist een zo dun en onopvallend mogelijke kabel :+

Zwart braided/sleeved en iets van 75cm of een meter denk ik. Mijn nieuwe bureau heeft werkelijk 0 kabel management opties of mogelijkheden dus hoe minder overtollige lengte aan kabels hoe beter.

Wat ik me trouwens afvraagt wat is dat nou met die keycaps. Ik zie mensen een vermogen uitgeven en vervolgens maaaaanden wachten op een setje keycaps waarvan ik denk 'OK wat is daar zo speciaal aan?'. Just asking was is er zo speciaal aan ?

Edit: en waarom duurt het zo belachelijk lang :?

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 15-11-2020 08:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
MrMarcie schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:54:
[...]

Ik zou niet zo vertrouwen op de beloftes van Drop. Zelf niet zo goede ervaringen mee. Ik bestel daar niet meer.
Wat dan? Heb zelf alleen prima experience mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

karimmm schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:44:
[...]

Wat dan? Heb zelf alleen prima experience mee.
Eerste keer heel veel langer moeten wachten als beloofd. Plus product had issue, kreeg daar trouwens wel mooie vergoeding voor.
2e Keer case (hout) besteld, bijna 5 maanden op gewacht. En toen opeens kreeg ik de mededeling dat er issues waren met verzending en ik 'm nooit meer zou krijgen omdat die nooit meer leverbaar zou zijn. Lekker betrouwbaar. Kan die case nog overal kopen maar had ondertussen al andere case besteld. Waardeloos.

2 Keer bestellen, 2 keer issues is een no go. Genoeg andere webshops waar je die spullen ook kan halen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
MrMarcie schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:44:
[...]

Eerste keer heel veel langer moeten wachten als beloofd. Plus product had issue, kreeg daar trouwens wel mooie vergoeding voor.
2e Keer case (hout) besteld, bijna 5 maanden op gewacht. En toen opeens kreeg ik de mededeling dat er issues waren met verzending en ik 'm nooit meer zou krijgen omdat die nooit meer leverbaar zou zijn. Lekker betrouwbaar. Kan die case nog overal kopen maar had ondertussen al andere case besteld. Waardeloos.

2 Keer bestellen, 2 keer issues is een no go. Genoeg andere webshops waar je die spullen ook kan halen.
Ah, begrijpelijk. Ik heb zelf een keer besteld, mijn eerste DROP keyboard. Kwam zelfs 1 maand eerder bij mij dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
sapphire schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:32:
[...]
Wat ik me trouwens afvraagt wat is dat nou met die keycaps. Ik zie mensen een vermogen uitgeven en vervolgens maaaaanden wachten op een setje keycaps waarvan ik denk 'OK wat is daar zo speciaal aan?'. Just asking was is er zo speciaal aan ?

Edit: en waarom duurt het zo belachelijk lang :?
In principe is het zo dat elke set keycaps vrijwel uniek is. Qua kleuren, maar ook als het gaat om de letters. Daarnaast zijn er alle verschillende profielen waarin ze te vinden zijn. Ieder heeft daar zo z'n voorkeuren in en je kunt zo meerdere setjes keycaps vinden voor 1 bord. Verschil in kleur, opdruk, profiel etc. Zo kun je dus de perfecte match maken met de kleuren van je case en het profiel dat je prettig vindt.

Als je meedoet met de groupbuy zijn er nog geen caps geproduceerd. Allereerst moet dus de MOQ (minimum order quantity) worden gehaald voordat er uberhaupt een kans bestaat dat de set geproduceerd gaat worden. Wordt die niet gehaald dan gaat het niet door (en krijg je in principe je geld terug). Zo'n MOQ is niet bij elke producent hetzelfde, voor KAT gaat dat om het totaal en bij GMK om de hoeveelheden per kit.

Productie van de keycaps laat vaak op zich wachten omdat het druk is (er zijn best veel sets) en er vaak nog een heleboel moet worden vastgesteld voordat de productie kan beginnen. Dus elke set sluit achteraan in de rij.

Daarnaast is er ook een soort (ongeschreven?) regel in de community dat sets niet precies dezelfde kleuren mogen gebruiken omdat deze in principe is toegewezen aan de designer. Zover zelfs dat bij sommige sets de verdediging ingebouwd zit in alle informatie.

Een set is dus echt uniek en als je de run van de GB mist dan kun je de set alleen nog maar op de aftermarket vinden, of bij een tweede run. Iets dus waar je aan meedoet om echt je eigen ding te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:08:
[...]

In principe is het zo dat elke set keycaps vrijwel uniek is. Qua kleuren, maar ook als het gaat om de letters. Daarnaast zijn er alle verschillende profielen waarin ze te vinden zijn. Ieder heeft daar zo z'n voorkeuren in en je kunt zo meerdere setjes keycaps vinden voor 1 bord. Verschil in kleur, opdruk, profiel etc. Zo kun je dus de perfecte match maken met de kleuren van je case en het profiel dat je prettig vindt.

Als je meedoet met de groupbuy zijn er nog geen caps geproduceerd. Allereerst moet dus de MOQ (minimum order quantity) worden gehaald voordat er uberhaupt een kans bestaat dat de set geproduceerd gaat worden. Wordt die niet gehaald dan gaat het niet door (en krijg je in principe je geld terug). Zo'n MOQ is niet bij elke producent hetzelfde, voor KAT gaat dat om het totaal en bij GMK om de hoeveelheden per kit.

Productie van de keycaps laat vaak op zich wachten omdat het druk is (er zijn best veel sets) en er vaak nog een heleboel moet worden vastgesteld voordat de productie kan beginnen. Dus elke set sluit achteraan in de rij.

Daarnaast is er ook een soort (ongeschreven?) regel in de community dat sets niet precies dezelfde kleuren mogen gebruiken omdat deze in principe is toegewezen aan de designer. Zover zelfs dat bij sommige sets de verdediging ingebouwd zit in alle informatie.

Een set is dus echt uniek en als je de run van de GB mist dan kun je de set alleen nog maar op de aftermarket vinden, of bij een tweede run. Iets dus waar je aan meedoet om echt je eigen ding te creëren.
Dat is een duidelijk verhaal!

Ik ben gewoon een barbaar dus :+ ik heb nu een set gekocht welke donkergrijs is met enkele gele caps erbij en ga nog op zoek naar een basic zwart setje. Lekker simpel en niet teveel gekkigheid :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43
Hoi,

Ik heb volgend probleem:

Bij het bouwen van de idobao ID87 heb ik net alles afgewerkt maar ik merk dat 1 toets het niet doet. Ik heb de backplate eraf gehaald en zie nu dat er een deeltje van de pcb is losgekomen. Het gaat om een onderdeeltje zoals hieronder afgebeeld. Ik heb een flauw vermoeden dat dit een groot probleem is ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnaeXI11qYo5iEcK9Wuy-GInIfI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RCuIWJ2gX7nQuXtKrrwicxku.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Rebbelx schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:10:
Hoi,

Ik heb volgend probleem:

Bij het bouwen van de idobao ID87 heb ik net alles afgewerkt maar ik merk dat 1 toets het niet doet. Ik heb de backplate eraf gehaald en zie nu dat er een deeltje van de pcb is losgekomen. Het gaat om een onderdeeltje zoals hieronder afgebeeld. Ik heb een flauw vermoeden dat dit een groot probleem is ?
[Afbeelding]
Je foto is van een Kailh hot swap socket. Dit is inderdaad de connectie tussen je switch en de PCB dus als deze los zit dan doet je switch het niet.

Probleem hoeft niet groot te zijn als het alleen los zit want dan kun je het (laten) solderen. Zo niet dan moet je de socket vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Sandoor_MBA schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:40:
[...]

Je foto is van een Kailh hot swap socket. Dit is inderdaad de connectie tussen je switch en de PCB dus als deze los zit dan doet je switch het niet.

Probleem hoeft niet groot te zijn als het alleen los zit want dan kun je het (laten) solderen. Zo niet dan moet je de socket vervangen.
Waar kan zoiets laten solderen ? De reden dat ik namelijk een hotswappable pcb gekocht heb, is net omdat ik zelf niet kan solderen

[ Voor 8% gewijzigd door Rebbelx op 16-11-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Rebbelx schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:59:
[...]

Waar kan zoiets laten solderen ? De reden dat ik namelijk een hotswappable pcb gekocht heb, is net omdat ik zelf niet kan solderen
Geen idee. Wellicht is iemand hier bereid je te helpen of kun je het bij een elektronica winkel laten doen, of een klusjesman bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:32:
[...]

Vanmorgen GK61 binnen gekregen 8)7

Inmiddels zijn de stabs voorzien van lube, geclipt en ge-band-aid.
Klop je er al op?
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:32:
Coiled cables is wel een ding merk ik, ik wil juist een zo dun en onopvallend mogelijke kabel :+

Zwart braided/sleeved en iets van 75cm of een meter denk ik. Mijn nieuwe bureau heeft werkelijk 0 kabel management opties of mogelijkheden dus hoe minder overtollige lengte aan kabels hoe beter.
Serieus: Custom uit België even mailen! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Wacht nog op mijn switches :O

Verwacht deze week veel spul; switch opener, lube station, juwelry holder, neopreen foam en mijn switches dus....

Hoop voor het einde van de week in de lucht te zijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:38:

Wacht nog op mijn switches :O

Verwacht deze week veel spul; switch opener, lube station, juwelry holder, neopreen foam en mijn switches dus....

Hoop voor het einde van de week in de lucht te zijn! :+
Ken het heb track & trace pagina van Cainiao openstaan met 10 tracking codes...
:( 1 zegt al weken: Flight Departure 2020-10-25, denk dat ze roeiboot bedoelen.... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 16-11-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On Topic:

Zambumon Sar: Compact 1800 Keyboard
Sar features a 4.75mm thick plate utilizing a fully-isolated gasket mount comprising of a set of vibration-dampening urethane strips.
The intricate switch plate is available in either polycarbonate or brass, resulting in two radically different typing experiences.
wilba.tech has developed the remarkably uncluttered, yet exceptionally capable WT90-A circuit board. The hot-swappable sockets allow for a dramatically fast, hassle-free assembly; three surface mounted RGB LEDs display layer information and a breakout board provides USB-C connectivity that is low and centred at the rear of the chassis.
The circuit board is QMK compatible and can effortlessly be programmed using VIA.
En wie was van de Rotary Knob?? Got you covered!

Bahrnob 65: Gasket Mounted 65% Keyboard
5 degree typing angle
-Rotary encoder knob
-Aluminum/Brass magnetic pen rail (Dimensions: LxWxH 314.33mm x 5mm x 8mm) - the bar
-Separated arrow cluster
-Dimensions: LxWxH 324.33mm x 119mm x (22mm @thinnest, 32mm @thickest)
-Weight: depends on materials used

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
ParaNoja schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:49:
On Topic:

Zambumon Sar: Compact 1800 Keyboard

[...]

En wie was van de Rotary Knob?? Got you covered!

Bahrnob 65: Gasket Mounted 65% Keyboard

[...]
Hmmmm, die Barhnob lijkt wel verdacht veel op de J-01 vind ik.
Als in J-01 minus macrokeys plus rotary knob :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cebby op 16-11-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Sandoor_MBA schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:09:
[...]

Geen idee. Wellicht is iemand hier bereid je te helpen of kun je het bij een elektronica winkel laten doen, of een klusjesman bellen?
Ik ben woonachtig te België... Ik heb geen idee in welke elektronica winkel ik dit kan laten doen hier... Ook geen idee of dat op dit moment mogelijk is gezien de corona problematiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebbelx schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:03:
[...]

Ik ben woonachtig te België... Ik heb geen idee in welke elektronica winkel ik dit kan laten doen hier... Ook geen idee of dat op dit moment mogelijk is gezien de corona problematiek
Anders wellicht een advertentie in V&A plaatsen voor een vriendelijke mede-Tweaker in de buurt die kan/wil helpen ?

Edit: vraagje voor me zelf nog, ik was van plan op Gateron Brown's in mijn bord te gaan zetten en eigenlijk leek lube me ook wel leuk (nouja het resultaat). Nou las ik alleen oa op Reddit dat Krytox niet echt aangeraden word voor tactile switches maar meer Tribosys 3203 ?

Ik dacht dat het om en nabij het zelfde was en dat Tribosys makkelijker aanbrengen was en dus vaker aan word geraden voor beginners ?

[ Voor 32% gewijzigd door sapphire op 16-11-2020 21:35 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:45:

Edit: vraagje voor me zelf nog, ik was van plan op Gateron Brown's in mijn bord te gaan zetten en eigenlijk leek lube me ook wel leuk (nouja het resultaat). Nou las ik alleen oa op Reddit dat Krytox niet echt aangeraden word voor tactile switches maar meer Tribosys 3203 ?

Ik dacht dat het om en nabij het zelfde was en dat Tribosys makkelijker aanbrengen was en dus vaker aan word geraden voor beginners ?
Heel kort door de bocht:
Tactile switches wil je niet met te dikke lube insmeren, dan verlies je de tactility...
Dus dikke lube op je stabs, (Krytox GPL 205) dunnere op je lineaire switches, nog dunner op tactile switches. (Tribosys 3203 en 3204)

[ Voor 11% gewijzigd door ParaNoja op 16-11-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebbelx schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:03:

Als je ook een coiled cable/pc kabels wil, mail dan MDMods België kan me niet voorstellen dat hij dat niet kan.
Is enkele minuten werk, combineer je dat met ophalen kabel bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rebbelx schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:10:
Hoi,

Ik heb volgend probleem:

[Afbeelding]
Jup, dat kan gebeuren. Is letterlijk een 10 seconden fix als je al bij je bord kan. Soldeerijzer op temp laten komen, 350C is meestal genoeg. 1 sec in het kuiltje duwen, dan tin erbij introduceren. Na 2 sec begint dat te lopen en 1 seconde later haal je eerst de tin weg en daarna het ijzer.

Maar inderdaad, voor één socket is dat een hele ingreep zeg maar.

Als het goed is, heb je ook een klein stukje plastic met ogenschijnlijk enkel een strookje plastic gekregen. Dat is een hele nieuwe socket die je je erbij geven. Als het goed is heb je ook nog ergens een extra diode gekregen.

Kailh sockets hebben namelijk de reputatie je na 30 wissels altijd wel één of meerdere los gaat trekken / duwen. Dit is waarom Mill Max sockets zo geliefd zijn, die hebben dat probleem lang niet zo snel, maar moet je heel ellendig erin solderen.

Woon in Zuid Holland en zou het niet zo'n punt vinden om dit te repareren, maar er zijn waarschijnlijk wel mensen dichterbij die het kunnen doen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:45:
[...]

Mwah, ik vind dat dus altijd onzin. Afhankelijk van de housing vind ik persoonlijk 3204 of 205g0 prima voor deze switches!

Je kunt er natuulijk, zeker als je er meerdere lubes hebt, het gewoon proberen.

Het belangrijkste is, om NIET de pootjes in te smeren en de onderkant van de housing als je die al doet, niet te dicht bij de leaf (het koper) in te smeren. Daarmee neem je de bump weg.

De slider, de veer, de contact randen met de top housing, allemaal prima om in te smeren. Maar doe het met een kleine kwast en zonder haast. Je ziet veel mensen op youtube met dikke kwasten in één streek onder grove hoeken vegen, tja, dan zit alles onder. Je kunt ondertussen iedere lube verder gebruiken.

KS9? 3204 voor mij persoonlijk. Je kan de center hole overslaan. Wordt er super glad van, de bottom is nylon geloof ik. Idealiter zou je de pootjes meenemen voor de crunch.
Milky tops? 205. Full milky? Nog steeds 205. Maakt voor een consistenter gevoel dan 3203, dat veranderd zo weinig, relatief gezien. In deze housing doet 205g0 simpelweg het meeste voor het geluid. 205G2 (super super dik) zou ik hier wel achterwegen laten. Nieuwe KS25 aka Gateron Caps? Geen idee nog wat erin moet... Ink housings? Hangt af van welke stem je erin zet. etc.

Uiteindelijk is het allemaal voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
ParaNoja schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:08:
[...]

Als je ook een coiled cable/pc kabels wil, mail dan MDMods België kan me niet voorstellen dat hij dat niet kan.
Is enkele minuten werk, combineer je dat met ophalen kabel bijvoorbeeld.
Iemand die sleeved kabels verkoopt, zou mijn toetsenbord moeten solderen ? Of ben je gewoon verkeerd in wie je wilde quoten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lalenamagic
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Hoi allemaal,
Een paar maanden terug heb ik hier een aankoopadvies gepost en ben toen voor de voordelige Hexgears GK705 Armed Raytheon met een khail switch white gegaan. Ik vind het een prettig toetsenbord. Mijn zoon ook!

Hij leent hem nu al elk weekend en vraagt voor de kerst ook dit mechanische toetsenbord. Hij is een gamer en ik vroeg me af of precies dezelfde wel een goede optie is. Op de site van de Hexgear Official Shop (https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.49222c43X9PdVC) staan er een aantal in de prijsklasse tussen zeg 40 en 80 in. Zouden de iets duurdere een voordeel hebben voor een gamer ten opzichte van de GK705 die ik heb?

Edit: ik heb kailh box brown, niet white

[ Voor 5% gewijzigd door Lalenamagic op 17-11-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebbelx schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:45:
[...]

Iemand die sleeved kabels verkoopt, zou mijn toetsenbord moeten solderen ? Of ben je gewoon verkeerd in wie je wilde quoten ?
Nee, hij soldeert uiteraard ook de bijv. USB en voedingskabels.
En hij is vakman.
Kan allicht vragen waard zijn, als je niemand kent die kan solderen.
En enige in Belgie die ik weet die je misschien kan helpen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door ParaNoja op 17-11-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Na meer dan een half jaar thuiswerken ben ik toch op zoek naar een mechanisch toetsenbord, heb nog een oude liggen met blue switches, maar dat is toch echt te veel herrie.

Graag advies gevraagd voor een (relatief) stil mechanisch toetsenbord voor thuiswerken (en ook gamen). Het type switch qua click vind ik minder belangrijk dan de geluidsproductie.

RGB is een pre, TKL vind ik ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
Jackson6 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:19:
Na meer dan een half jaar thuiswerken ben ik toch op zoek naar een mechanisch toetsenbord, heb nog een oude liggen met blue switches, maar dat is toch echt te veel herrie.

Graag advies gevraagd voor een (relatief) stil mechanisch toetsenbord voor thuiswerken (en ook gamen). Het type switch qua click vind ik minder belangrijk dan de geluidsproductie.

https://tweakers.net/toet...xBdlpgD1K9kZmFqoBRbW1sLAA

Als je RGB kan missen kan ik die van harte aanraden. Ik heb een 900 met browns en die is echt heel stil voor een mech

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 17-11-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
[b]Jackson6 in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Een Ducky One 2 TKL wellicht?

Verkrijgbaar met verschillende type switch vanaf iets meer dan 100 euro en als je echt stil wil ook met MX Silent Red maar die is wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackson6 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:19:

Stil is relatief...
Luben en keycap profile en demping in de case maken het meeste verschil.

RGB zit op meeste bordjes.

Maat is belangrijker, wil je 60/65/68/75%?
Gebruik je functie keys en pijltjes?

Gamen en typen zijn verschillende dingen op een toetsenbord naar mijn mening.
Gamen wil je meestal lineaire switches, typen meestal tactile (of clicky)
Uiteraard is iedereen anders, ik maak meer fouten met typen op lineaire switches.
Of bijv. laptop toetsenbord.
De kleine bumb, met name als je van clicky switches komt is niet zo een grote overgang als naar bijv. reds.
Als je gamed, maakt die bumb niet veel uit, dan bottom je toch wel out :)
Dan type je niet maar klop je.

Gamen op clicky switches kan familie problemen opleveren.. :P

Ik zou je (bijv. gaterons) browns of soortgelijk aanraden voor typen en lineair voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:14
Na lang wikken en wegen heb ik nu ook de sprong in het diepe gewaagd en voor het astronomische bedrag van 25 euro een mechanische toetsenbord aangeschaft. Het betreft de vernieuwde versie van het Battletron professional mechanical keyboard van de Action.

Ja, ik weet het, het is niet het meest luxe keyboard en de kleuren van de RGB verlichting zijn niet te programmeren. Maar toch maakt het ding een degelijke indruk en het ligt zeer stabiel op mijn bureau.

het typen erop bevalt me erg goed en ook de herrie van de blue switches valt me erg mee. Het enige aparte vind ik dat ik af en toe het geluid hoor van de veren die terugspringen (dat typische `ploing' geluid).

Is dat herkenbaar en valt dat bijvoorbeeld met O ringen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:57
hallo allemaal! Ik ben op zoek naar een 65% mechanisch keyboard. Heeft iemand tips ? Enige punt dat ik heb is de backlight (hoeft geen RGB) en dus 65%.

TKL is ook een optie, als hier meer keuze in is.

[ Voor 14% gewijzigd door KopjeKoffie_21 op 18-11-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
Xyphoid schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:13:
[...]

Heb mijn Kailh Navies binnen. Gelijk er op gezet en ze typen heerlijk. Een hele verbetering na de MX Browns en daarna MX Blues.
Geluid is minder schel dan met MX Blues en de klik is iets dikker.
Met SA profile is het geluid nog wat lager, maar ik hou niet van SA. Dus nog steeds OEM profile er op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
KopjeKoffie_21 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:57:
hallo allemaal! Ik ben op zoek naar een 65% mechanisch keyboard. Heeft iemand tips ? Enige punt dat ik heb is de backlight (hoeft geen RGB) en dus 65%.

Ik zou eens kijken naar een Royal Kludge. (RK61=60% of RK855=65%)
Komen erg goed uit de test. En voor rond de €50 (RK855 versie) best bang for the buck.
De RK61 is zelfs voor onder de €40 te koop.
Heb er zelf ook een witte RK61 blue key (voor de laptop) en staat naast mijn Ducky Shine4 Fire edition.
Zeer te spreken over prijs/kwalitiet.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
Xyphoid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:21:
[...]

Heb mijn Kailh Navies binnen. Gelijk er op gezet en ze typen heerlijk. Een hele verbetering na de MX Browns en daarna MX Blues.
Geluid is minder schel dan met MX Blues en de klik is iets dikker.
Met SA profile is het geluid nog wat lager, maar ik hou niet van SA. Dus nog steeds OEM profile er op zitten.
Goed om te horen. Ik vind persoonlijk SA wel super fijn om op te typen. De navies vind ik ook net wat fijner dan de jades omdat ze wat sneller zijn. Beide zijn wel te luid voor werkomgeving helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Howie14 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:52:
[...]

Goed om te horen. Ik vind persoonlijk SA wel super fijn om op te typen. De navies vind ik ook net wat fijner dan de jades omdat ze wat sneller zijn. Beide zijn wel te luid voor werkomgeving helaas.
Geluid maakt voor mij niet uit. Ik werk toch thuis :P
Maar ze zijn in ieder geval meer verdraagzaam dan MX Blues. Dacht altijd dat Blues wel ok waren. Maar nu naast de Navies klinken ze echt schel en lelijk... Zo zie je maar, als je niks nieuws probeert, vind je nooit iets beters.
Al is dat in mechanisch keyboardland meer een nadeel, dan een voordeel (zo zegt mijn bankrekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:39

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dwarlorf schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Besteld inclusief plate. Ben benieuwd of er ook stabilizers bij zitten. Je kunt uit diverse combinaties aan hardware kiezen maar de keuze PCB+Plate+BM65 stabilizers is er niet 1 van.

https://kprepublic.com/pr...-c?variant=34518388342947
Het is binnen maar:

De bezorger heeft met geweld mijn pakketje door de brievenbus gerost totdat die klem zat. Ik moest de verpakking openmaken en de inhoud (PCB en plate voor keyboard) er uit halen voordat ik het pakketje uit de brievenbus kon te krijgen. Plate totaal verbogen en de PCB ook in de hoek en zelfs een stukje kapot. Belachelijk echt.

Echt fokking irritant. Heb KPrepublic maar een mail gestuurd met foto's. Nou maar hopen dat ie me niet naar de bezorger (postnl?) verwijst want dan kan ik wel fluiten naar een oplossing.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
Dwarlorf schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:21:
[...]

Echt fokking irritant. Heb KPrepublic maar een mail gestuurd met foto's. Nou maar hopen dat ie me niet naar de bezorger (postnl?) verwijst want dan kan ik wel fluiten naar een oplossing.
Ik weet niet hoe het zit met de algemene voorwaarden en dergelijke in dit geval, maar in het Nederlandse recht is de verstuurder verantwoordelijk voor de verzending. Maar goed dit is wel erg off-topic.

On-topic:
KopjeKoffie_21 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:57:

Je geeft wel erg weinig informatie. Als je een beetje terugleest binnen dit topic kan je aan de ene kant al een idee krijgen van wat aangeraden wordt en aan de andere kant een idee krijgen wat voor informatie je kan aanleveren zodat wij jou daadwerkelijk tips kunnen geven.

Wat is bijvoorbeeld jouw budget? Waar ga je het board voor gebruiken? Wat voor switch denk je dat bij jou past? Ben je bereid het zelf in elkaar te zetten eventueel met solderen e.d.? etc etc.

Anders kan ik denk de generiek NovelKeys NK65 aanraden, volgens mij gaan die wel lekker. Meerdere tweakers zijn al voor dat model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:57
Backxs schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:03:
[...]

On-topic:

[...]

Je geeft wel erg weinig informatie. Als je een beetje terugleest binnen dit topic kan je aan de ene kant al een idee krijgen van wat aangeraden wordt en aan de andere kant een idee krijgen wat voor informatie je kan aanleveren zodat wij jou daadwerkelijk tips kunnen geven.

Wat is bijvoorbeeld jouw budget? Waar ga je het board voor gebruiken? Wat voor switch denk je dat bij jou past? Ben je bereid het zelf in elkaar te zetten eventueel met solderen e.d.? etc etc.

Anders kan ik denk de generiek NovelKeys NK65 aanraden, volgens mij gaan die wel lekker. Meerdere tweakers zijn al voor dat model gaan.
Sorry. Ik heb inderdaad niet erg veel info gegeven, ik heb ook niet erg veel kennis. Feit is dat ik nu een membraan toetsenbord heb en het helemaal niets vind.

Mijn budget is max 150 euro, verder moet hij kant en klaar zijn. Zelf bouwen gaat mij te ver. De switch die bij mij past zal een lichte, stille switch zijn. Hierbij lijkt het mij fijn om wel feedback te krijgen, maar ik wil geen harde click (blues bijvoorbeeld).

Daarnaast zal die voornamelijk op mijn bureau blijven staan. Mijn bureau is klein en ik merk dat mijn 100% toetsenbord dus ook te groot is voor mijn bureau. Vandaar dat ik wil gaan voor kleiner. 65% sprak mij hierbij erg aan. Momenteel zit ik te kijken naar de brown silent van gateron op de hades 68 die een andere tweaker mij heeft aangeraden.
KopjeKoffie_21 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:30:
[...]

Sorry. Ik heb inderdaad niet erg veel info gegeven, ik heb ook niet erg veel kennis. Feit is dat ik nu een membraan toetsenbord heb en het helemaal niets vind.

Mijn budget is max 150 euro, verder moet hij kant en klaar zijn. Zelf bouwen gaat mij te ver. De switch die bij mij past zal een lichte, stille switch zijn. Hierbij lijkt het mij fijn om wel feedback te krijgen, maar ik wil geen harde click (blues bijvoorbeeld).

Daarnaast zal die voornamelijk op mijn bureau blijven staan. Mijn bureau is klein en ik merk dat mijn 100% toetsenbord dus ook te groot is voor mijn bureau. Vandaar dat ik wil gaan voor kleiner. 65% sprak mij hierbij erg aan. Momenteel zit ik te kijken naar de brown silent van gateron op de hades 68 die een andere tweaker mij heeft aangeraden.
@Backxs bedoelde denk ik dit :*)
Hulp te vragen bij de keuze van je toetsenbord: We lezen dan wel graag volgende input:

Welke lay-out wil je?
Wil je met of zonder numpad?
Wil je backlight?
Welke MX Switch prefereer je?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
Beste begin is de eerste post ff door te lezen... ;)

ontopic:

Je zou gateron browns of soort gelijk kunnen proberen, een tactile switch.

Zeker als je niet zeker bent welke switch bij je past, zou ik je een hotswap bordje aanraden,
kun je wisselen en uitproberen.
Het hangt ook erg af van wat je er mee doet.
Gamen en typen zijn verschillende dingen.

Budget: GK68X
Beter: nk65 Milkshake of de RPF indien nog mogelijk.

Er zijn natuurlijk eindeloos veel opties van 65%, en zowel als kit als kant en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:21:
[...]

Het is binnen maar:

De bezorger heeft met geweld mijn pakketje door de brievenbus gerost totdat die klem zat. Ik moest de verpakking openmaken en de inhoud (PCB en plate voor keyboard) er uit halen voordat ik het pakketje uit de brievenbus kon te krijgen. Plate totaal verbogen en de PCB ook in de hoek en zelfs een stukje kapot. Belachelijk echt.

:( zou die bezorger door de brievenbus r***** :P

Hopelijk komt t goed...
Zou toch ff fotos doormailen naar de transporteur.
En zeggen dat je vergoeding ter hoogte van aanschaf verwacht van ze...
:P Nee heb je, ja kun je krijgen...

[ Voor 11% gewijzigd door ParaNoja op 19-11-2020 13:35 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:53

botoo

💀 too old to die young

@KopjeKoffie_21 https://www.cherrymx.de/en/mx-original/mx-clear.html
Stil (voor zover mech stil kan zijn) en tactile. Ik heb ze nu een jaar of twee in gebruik en wil niets anders meer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ter Illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqN0LOPbPMH5TE_h2-j6lYKhUPc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zj47UcSwozmjDSruF6MfERKi.jpg?f=fotoalbum_medium
ParaNoja schreef op donderda 19 november 2020 @ 13:32:
[...]

:( zou die bezorger door de brievenbus r***** :P

Hopelijk komt t goed...
Zou toch ff fotos doormailen naar de transporteur.
En zeggen dat je vergoeding ter hoogte van aanschaf verwacht van ze...
:P Nee heb je, ja kun je krijgen...
Ik heb gister voor de 2e keer met PostNL contact gehad. Toevallig weer dezelfde mevrouw aan de lijn als eergister. Ik zou direct een mail krijgen om foto's op te sturen. De mail zou meteen gekomen moeten zijn maar ze denkt nu dat de mail pas komt als mijn case opgepakt wordt door degene die het gaat afhandelen. Dat zou binnen 7 werkdagen moeten gebeuren.

Ik heb trouwens random een aantal switches in de pcb gedrukt dat lijkt allemaal wel te werken. Als dit gebeuren is afgehandeld eens zien of ik de PCB weer recht kan buigen. Wel branden er linksboven slechts 10 leds en ik zie dat de 11e led kapot is dus de rest zal wel geen verbinding meer maken. Op zich was led ondersteuning een geinige extra maar de caps lock led doet het nu natuurlijk ook niet meer.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit vd pcb echt goed is. Ziet er ook mooi en degelijk uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Dwarlorf op 20-11-2020 07:10 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap niet dat mensen maanden kunnen wachten op keycaps. Ik wacht nu iets meer dan een week en ik word al ongeduldig :+

Volgens de T&T zijn de bord kit en switches gisteren met het vliegtuig vertrokken. KPrepublic is alleen traag en heeft de keycaps gisteren pas verstuurd :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
sapphire schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
Ik snap niet dat mensen maanden kunnen wachten op keycaps. Ik wacht nu iets meer dan een week en ik word al ongeduldig :+

Volgens de T&T zijn de bord kit en switches gisteren met het vliegtuig vertrokken. KPrepublic is alleen traag en heeft de keycaps gisteren pas verstuurd :(
Ik denk dat de mensen die aan een group buy mee doen vaak al één of meerdere toetsenborden/keycaps/switches hebben waar ze gewoon mee vooruit kunnen.

Persoonlijk raad ik het ook niet aan voor iemand die net begint met de hobby. Is vaak erg duur en je weet je eigen voorkeur ook nog niet. Zonde als je dan een duur setje koopt en er niet blij mee bent.

Zelf wacht ik op een KAT Mizu Blood Moon keycap set die voor Q1 gepland staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ja viel mij ook al op dat KPRepublic wel erg traag is.
Werd pas na 5 dagen verzonden, en nu nog steeds achter die grote muur onderweg...

De keycaps van DYE Fetish zijn al in Luik, verwacht ik morgen of volgende week al.
En heb ook al pakketje binnen (zojuist) en een nog onderweg van een andere verkoper.
Dat is dus 2 pakketjes, zelfde verkoper...
En alles op 11/11 gekocht... :? 8)7

Zoals @Howie14 al zei, ik heb idd al 2 setjes, en dan is wachten een stuk minder erg.
Neemt niet weg dat wachten een kwestie van geduld is en daar heb ik ook een tekort aan.
Bijv. de Milkshake komt pas over enkele maanden, das wel balen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Idealiter moet je die ook gewoon kopen en vergeten. Maar een discord kanaal van de maker, keyboard, switch of caps, is voor het sociale aspect ook wel leuk eerlijk gezegd en je blijft op de hoogte.

En KP is niet eens echt heel erg traag... Hoewel ze ook wel eens 5 weken hebben gewacht met dingen naar mij verzenden dit jaar...

Ik vind het erger dat er dingen 90KM bij onze zuiderburen liggen, en dan 2 weken later verzonden worden en dan via Duitsland (!?!) naar mij toe komen. Je hoop dat je dan toch gewoon in-stock items snel in huis hebt, maarja. ALLES in keyboard land komt altijd laat aan.
Howie14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:08:
[...]
Persoonlijk raad ik het ook niet aan voor iemand die net begint met de hobby. Is vaak erg duur en je weet je eigen voorkeur ook nog niet. Zonde als je dan een duur setje koopt en er niet blij mee bent.

Zelf wacht ik op een KAT Mizu Blood Moon keycap set die voor Q1 gepland staat.
Mwah, uiteindelijk dingen wat meer tijd geven is ook altijd wel een idee. De meeste niet super niche spullen zijn mainstream omdat veel mensen ze wel prima vinden. Uiteindelijk kan ik het ook nog steeds wel worden met b.v. switches die me niet echt liggen. En het is ook een beetje wat voor stemming je bent. Soms werk ik blij een hele dag op clickies, andere dagen staan m'n favo switches of profielen me opeens gewoon tegen. Beetje variatie is gewoon prettig als je eenmaal een (kleine) verzameling hebt.

KAT heeft met Milkshake, en wat KAM sets met Covid vertraging en met correcties voor meerdere sets wel echt heel wat vertraging. Maar wat ik nu met KAT Eternal ook wel merk, is hoe traag myKeyboard.eu hiermee is...

ZFrontier is partner met Keyreative. Klanten die daar kopen hebben 2 weken eerder hun orders binnen. Naar andere leveranciers duurt het verzamelen en verzenden per boot / lucht vaak 8 werkdagen, dus zeg 2 weken. Maar nog daarna, gaat pas de order naar MK.eu. Per boot en trein, wist iemand te vertellen. Dit om de verzendkosten laag te houden. Met als resultaat dat KAT Eternal, 1 nov 2019 groupbuy, pas in nov naar zFrontier klanten in China ging en kort daarna naar anderen. Nu vorige week heeft CK in de US alles verstuurd, daar hebben alle mensen hun sets ontvangen. Voor EU, komen de sets over ~2 weken aan in België. Misschien dat ze net voor kerst aankomen, maar dat kan je eigenlijk met de drukte wel vergeten. En gezien het BE post -> DPD DE, DPD NL gaat, verwacht ik het dit jaar niet meer eerlijk gezegd.

Keyreative heeft nu 3 maanden vertraging, ervan uitgaande dat de volgende sets niet weer defecten hebben en er nieuwe parts gemaakt moeten worden.

De 7-9 maanden die ze in veel buys beloven gaat dus gewoon niet gehaald worden. En gezien er 2 maanden zit tussen levering aan zF klanten vs MK.eu klanten wegens de verzend opties, kan je in het gunstigste geval ook nog wel wat tijd bij de originele Q1 voorspelling tellen.

Dit jaar zouden 8 sets in KAT / KAM uit komen. Er zijn er 3 afgerond uiteindelijk. Voor Q1-2 stonden nog 13 andere sets op de kaart. Er zitten nog 9 sets tussen Eternal en Mizu...

Persoonlijk baal ik wel van het feit dat ik nog meerdere sets via deze route heb besteld... Had ze beter bij zF kunnen oppikken, met risico op extra import kosten, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Laatst online: 03-09 21:58
Ik zat te kijken naar mechanische keyboards rond de 100piek voor nieuwe tobo. Kom ik zelf uit na onderzoek op een HyperX Alloy FPS RGB of de Corsair K68 RGB Cherry MX Red. Razer is vaak een hit or miss dus daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen en logi is vaak te duur. Wat zouden jullie doen? Ik ben niet opzoek naar zelf in elkaar te zetten. Ik gebruik nu een cheapo chinese mech keyboardje van 30 euro haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howie14
@djunicron Bedankt voor de extra informatie omtrent de group buys! Ik heb geen haast dus als de KAT Mizu keycaps later volgend jaar aankomen is dat geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Aan het twijfelen of ik zal inschrijven voor Aurora Input Series 65. 1.5kg weight (8> (alleen gewicht dus...niet board) en uit Duitsland (EU!). 65% is mijn mainstream maar af en toe wil ik wel eens de F-toetsen missen op Windows in IDEs. Ben ondertussen zeer gewend aan fn+numberrow maar bij Aurora zit die op andere plek dan ik normaal zoek. Dus nu twijfelen wat kerst wordt, dit proberen of misschien eens TKL weer proberen na lange tijd. Bv Mode 80.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Flapmo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:27:
Aan het twijfelen of ik zal inschrijven voor Aurora Input Series 65. 1.5kg weight (8> (alleen gewicht dus...niet board) en uit Duitsland (EU!). 65% is mijn mainstream maar af en toe wil ik wel eens de F-toetsen missen op Windows in IDEs. Ben ondertussen zeer gewend aan fn+numberrow maar bij Aurora zit die op andere plek dan ik normaal zoek. Dus nu twijfelen wat kerst wordt, dit proberen of misschien eens TKL weer proberen na lange tijd. Bv Mode 80.
Volgens mij werkt de PCB met VIA Software en dan zou je de functietoest op een andere plek kunnen zitten die beter voor je werkt.

Het bord is mooooooi!! :9 :P :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
Ik heb een keycap set gevonden die mij wel bekoort- de Infinikey Morse (https://prototypist.net/c...group-buy-infinikey-morse), maar ben eigenlijk niet bekend met de fabrikant (dat ligt ongetwijfeld aan mijn gebrek aan kennis binnen de markt en niet aan onbekendheid van de fabrikant).

Het zou gaan om PBT plastic en cherry profile met dye sublimation, Iemand ervaring met de kwaliteit van het PBT plastic van Infinikeys?

Ps. Jammer genoeg gaan ze niet passen op mijn Topre Switches, maar leek me een mooie toevoeging voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapmo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:27:
:? Waarom zou je enkel t gewicht kopen? Heb je toch niks aan zonder bordje?

Heb me moeten inhouden om niet op die Aurora in te schrijven. :9~ Erg mooi bordje.
Maar wacht me milkshake af.
En dan eerst proberen hoe die indeling me bevalt. Wat mij betreft mag de linker Win/Super er ook nog af, die is overbodig.
Gelukkig nog enkele maanden de tijd voor die komt om switches en keycaps te proberen.
En dan op zoek naar of een fullsize mech of keybordje met losse numpad.
Mis die toch wel erg met (werk) dagelijks gebruik.

Iets als KBD19X

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 21-11-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Sandoor_MBA schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:36:
[...]

Volgens mij werkt de PCB met VIA Software en dan zou je de functietoest op een andere plek kunnen zitten die beter voor je werkt.

Het bord is mooooooi!! :9 :P :9~
Ja maar dat kost dan een key. Heb eigenlijk alleen 65% met 3x 1u rechts (oa fn) en dan remap ik capslock ook als fn. Nu ik er over nadenk, nooit iets anders geprobeerd. Altijd op deze layout gezocht.
ParaNoja schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:40:
[...]

:? Waarom zou je enkel t gewicht kopen? Heb je toch niks aan zonder bordje?

Heb me moeten inhouden om niet op die Aurora in te schrijven. :9~ Erg mooi bordje.
Maar wacht me milkshake af.
En dan eerst proberen hoe die indeling me bevalt. Wat mij betreft mag de linker Win/Super er ook nog af, die is overbodig.
Gelukkig nog enkele maanden de tijd voor die komt om switches en keycaps te proberen.
En dan op zoek naar of een fullsize mech of keybordje met losse numpad.
Mis die toch wel erg met (werk) dagelijks gebruik.

Iets als KBD19X
... Ik neem aan een grap, maar indien een echte vraag: natuurlijk hele bord kopen maar als gewicht al 1.5kg is dan is bord vol opgezet dus iets van 2.2-2.5kg. 8).

Net op discord ook aangekondigd dat 20-25% voor EU wordt om te voorkomen dat we weggespoeld worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Flapmo op 21-11-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapmo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:33:

... Ik neem aan een grap, maar indien een echte vraag: natuurlijk hele bord kopen maar als gewicht al 1.5kg is dan is bord vol opgezet dus iets van 2.2-2.5kg. 8).

Net op discord ook aangekondigd dat 20-25% voor EU wordt om te voorkomen dat we weggespoeld worden.
Als de zombies komen, ben je er blij mee! :P

Ik vindt de GK60x al als een blok liggen, komt voornamelijk door de fantastische rubber pootjes.
En zit er nog geen alu case omheen...

PS ben plotseling wel vaker me keycaps aan t schoonmaken merk ik... O-)
Iemand al (budget vriendelijk) hard case draag tas voor toetsenbord tegen gekomen?

[ Voor 6% gewijzigd door ParaNoja op 21-11-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30

muhda

Time & Space traveler

Weet iemand waar ik Cherry MX switches per stuk kan kopen? (Wil namelijk een mix in mijn keyboard zetten.) Ik heb de websites van de start post geprobeerd maar meeste websites bestaan niet meer of verkopen hele keyboards.

Het liefst websites in EU. Of zijn de switches via Ali origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

muhda schreef op zondag 22 november 2020 @ 03:05:
Weet iemand waar ik Cherry MX switches per stuk kan kopen? (Wil namelijk een mix in mijn keyboard zetten.) Ik heb de websites van de start post geprobeerd maar meeste websites bestaan niet meer of verkopen hele keyboards.

Het liefst websites in EU. Of zijn de switches via Ali origineel?
https://www.reichelt.nl/i...179b51235cf&q=cherry%20mx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapmo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:33:
[...]

Ja maar dat kost dan een key. Heb eigenlijk alleen 65% met 3x 1u rechts (oa fn) en dan remap ik capslock ook als fn. Nu ik er over nadenk, nooit iets anders geprobeerd. Altijd op deze layout gezocht.
Soooo dit klinkt waarschijnlijk heel dom maar caps als FN remappen, wat een idee! Nooit bij na gedacht en ik vind de caps lock echt dé meest irritante toets op een bord dus serieus goed idee!

@Backxs Oe mooie set inderdaad.

Als iemand nog tips heeft voor een hele simpele volledig zwarte set (met opdruk of doorschijnende letters) dan houd ik me aanbevolen :)

Edit: voor 68% dus met rechts 1u crtl, shift ed.

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 22-11-2020 11:47 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Laatst online: 03-09 21:58
Soulizer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:12:
Ik zat te kijken naar mechanische keyboards rond de 100piek voor nieuwe tobo. Kom ik zelf uit na onderzoek op een HyperX Alloy FPS RGB of de Corsair K68 RGB Cherry MX Red. Razer is vaak een hit or miss dus daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen en logi is vaak te duur. Wat zouden jullie doen? Ik ben niet opzoek naar zelf in elkaar te zetten. Ik gebruik nu een cheapo chinese mech keyboardje van 30 euro haha.
Hebben jullie nog tips over welke van de bovenstaande beter zou zijn? Of een ander rond de 100eur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lalenamagic
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Hoi. Ik had deze vraag al eerder gesteld, maar geen reactie gekregen dus misschien heb ik het niet goed overgebracht wat ik bedoel. Mijn zoon wilt graag een mechanisch toetsenbord voor kerst. Nu heb ik zelf een Hexgears gk705 voor mezelf gekocht nav een vraag hier. Nu wilt hij er zo eentje als ik, maar hij is een gamer en ik vroeg me af of er dingen zijn die een gamer zou willen op zijn toetsenbord wat mijn bord niet heeft. Ik gebruik mijn toetsenbord alleen voor typen in mail en word enzo.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Lalenamagic schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:39:
Hoi. Ik had deze vraag al eerder gesteld, maar geen reactie gekregen dus misschien heb ik het niet goed overgebracht wat ik bedoel. Mijn zoon wilt graag een mechanisch toetsenbord voor kerst. Nu heb ik zelf een Hexgears gk705 voor mezelf gekocht nav een vraag hier. Nu wilt hij er zo eentje als ik, maar hij is een gamer en ik vroeg me af of er dingen zijn die een gamer zou willen op zijn toetsenbord wat mijn bord niet heeft. Ik gebruik mijn toetsenbord alleen voor typen in mail en word enzo.

Iemand tips?
Meestal willen ze een iets kleiner bordje zodat er meer ruimte voor de muis blijft (60%,65%,TKL). Daarnaast zie je ze vaak kiezen voor lineaire switches die direct activeren. Blacks, reds, dat soort spul.
Soulizer schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:46:
[...]

Hebben jullie nog tips over welke van de bovenstaande beter zou zijn? Of een ander rond de 100eur?
Welke grootte zoek je? Full size met RGB (gezien je keuzes)? Ducky verkoopt prima RGB borden in die prijscategorie, wel net paar tientjes meer maar is kwaliteit ook naar. Beste stock bord krijg je waarschijnlijk van Leopold maar dan heb je geen RGB en weer paar tientjes extra. Verder niet heel veel mis met corsair, verwacht geen kwaliteit zoals een leopold of custom bordjes maar het zal prima functioneren. Als je bij grote namen wil blijven kan je kijken naar logitech g512 of gokken op razer huntsman rond de 100€ maar daar hoor je ook wel eens spook verhalen over (hit or miss wbt kwaliteit).

[ Voor 32% gewijzigd door Flapmo op 22-11-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
Lalenamagic schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:39:

Iemand tips?
Het is ook erg afhankelijk van welke games hij speelt. Hoewel ergonomisch gezien een kleiner bordje vaak de voorkeur heeft wat betreft houding, is het voor sommige games zoals MMORPG's of andere games toch handig om meer programmeerbare toetsen voor macro's en dergelijke te hebben. Speelt hij vooral shooters e.d. zie ik persoonlijk - als gamer - niet perse de meer waarde van de extra toetsen zoals F-keys of een numpad en zou ik graag de ruimte gebruiken voor de muis.

Qua switches zijn clicky vaak niet handig bij gamen vanwege de geluid productie ervan, welke je teammaten niet zullen waarderen in een voice gesprek (toch wel iets wat je in veel games doet) en bij sommige games denk ik zelfs "verboden" als je beetje wil horen wat je tegenstander doet.

Tactiles bieden niet perse een voordeel bij gamen en als ze erg zwaar zijn kan ik me voorstellen dat het hinderlijk is als je een bepaalde toets snel achterelkaar moet indrukken.

Een linear toets lijkt me dan al met al het prettigste al zal het vast allemaal meevallen ten opzichte van tactiles afhankelijk van de zwaarte van de veer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Afgelopen weekend een Blitzwolf toetsenbord gemod. De behuizing maakte een herrie en vond hem overigens ook super lelijk.

Daarom bij ons om de hoek naar de houthandel gereden, daar een mooi stuk hout gekocht en vervolgens de boel gefreest om zo de PCB erin te krijgen. Had ook al wat keycaps besteld omdat ik rode keycaps toch wel erg mooi vind.

Dit is het eindresultaat geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQ4Z6A3v1zK6aKqT5fcWfDPVk1s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqCmMX3Q4mKAk0uVt5bX0P0K.jpg?f=fotoalbum_medium

Tevens ook wat spullen binnengekregen om mijn eigen coiled kabels te maken. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het eind resultaat van de kabels. Erg goed te doen en stukken goedkoper dan kant en klaar kopen :+

Edit: Voor als iemand is geinteresseerd, hij staat te koop. Ik vind het bouwen vooralsnog leuker dan het daadwerkelijk gebruiken haha :+

[ Voor 6% gewijzigd door YaaD op 23-11-2020 11:58 ]

bl44t

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben weer eens de vintage toer op - voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foM9HiwOOXGWRWO8fcsmUrTrgBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDK2094RyIrz3yoUUJeEgOWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36C-0LidhICfuIjfTmDn0ywkZZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/meauiPUArSoppB9EKQK3x5jZ.jpg?f=fotoalbum_large

Apple Extended Keyboard II

Alps Cream Damped tactile switches. Staat te boek als beste toetsenbord dat Apple ooit gemaakt heeft. Aangesloten op m'n PC via Wombat ADB-USB adapter.

Ben er nog niet over uit. Dit is tweede Alps Cream bord dat ik probeer. Andere was een SGI Granite. Die viel flink tegen, voelde erg ruw aan. Dat bord was ook in slechte staat, dus ging ik ervan uit dat een ander bord ermee beter zou zijn. Eerste indruk is dat ook deze vergelijkbaar voelt. Maar ik kom net van boterzachte Outemu Silent Forest, dus ben verwend. Ik geef het een paar weken om te wennen.

Vraag trouwens:
Weet iemand een adres waar Cherry MX Lock (of andere switches met locking/alternate mode function) nog te vinden zijn? Dingen zijn sinds 2015 uit productie :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rebbelx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVMtuOnCUGEkOqDadQdJgES1Ba0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxGteyhUI1jh2Qp24ITiVjB3.jpg?f=fotoalbum_large

IDOBOA ID87:
  • Foam geplaatst
  • acrylic backplate
  • Gateron Tealios v2 Linear switches lubed met Krytox 205G0
  • Standard stabilizers vervangen door GMK screwins welke ook gelubed zijn met Krytox 205G0
  • Varmilo Dawn Double Shot PBT sub dye keycapset
Typt werkelijk subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebbelx schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:30:
[Afbeelding]

IDOBOA ID87:
  • Foam geplaatst
  • acrylic backplate
  • Standard stabilizers vervangen door GMK screwins welke ook gelubed zijn met Krytox 205G0
Typt werkelijk subliem!
Dat is een leuk bordje zo. De 87 lijkt wel een stukje hoger dan de zwarte 80 die ik hier heb liggen, wellicht door de verlichting. Ben wel benieuwd hoe goed de nieuwe backplates zouden klinken. Op één of andere reden klinkt mijn ID80 ook beter als die nét wat hoger staat, of juist op een heel hol bureau. En dat is natuurlijk juist wat je kunt bereiken met zo'n acrylen bord. En waarom ik Acryl stack borden best goed vind bevallen.

Hoop dat je je Tealio's niet met een metalen opener hebt open getrokken, je kan bij Zeal tops behoorlijk de pootjes losser maken en zo een hoop top housing wobble introduceren. Hoe is die bij jou? Er lijkt ook per bestelling zo'n beetje verschil in te zitten. Had laatst voor iemand hybride switches gemaakt, en het viel mij erg op dat deze housings nu echt veel losser waren dan b.v. m'n eigen Zealio's en Zilents. Geen films ertussen voor jou?

GMK stabs zijn een goede keuze hier als je het mij vraagt. Je kunt pop-out op mijn versie in ieder geval niet heel makkelijk corrigeren en gezien het een best behoorlijk stijve plate is, is een beetje stevig plastic van GMK een top match.

Als je een keer in de gelegenheid bent ook het geluid hiervan op te nemen houd ik mij aangeraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
djunicron schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:26:
[...]

Dat is een leuk bordje zo. De 87 lijkt wel een stukje hoger dan de zwarte 80 die ik hier heb liggen, wellicht door de verlichting. Ben wel benieuwd hoe goed de nieuwe backplates zouden klinken. Op één of andere reden klinkt mijn ID80 ook beter als die nét wat hoger staat, of juist op een heel hol bureau. En dat is natuurlijk juist wat je kunt bereiken met zo'n acrylen bord. En waarom ik Acryl stack borden best goed vind bevallen.

Hoop dat je je Tealio's niet met een metalen opener hebt open getrokken, je kan bij Zeal tops behoorlijk de pootjes losser maken en zo een hoop top housing wobble introduceren. Hoe is die bij jou? Er lijkt ook per bestelling zo'n beetje verschil in te zitten. Had laatst voor iemand hybride switches gemaakt, en het viel mij erg op dat deze housings nu echt veel losser waren dan b.v. m'n eigen Zealio's en Zilents. Geen films ertussen voor jou?

GMK stabs zijn een goede keuze hier als je het mij vraagt. Je kunt pop-out op mijn versie in ieder geval niet heel makkelijk corrigeren en gezien het een best behoorlijk stijve plate is, is een beetje stevig plastic van GMK een top match.

Als je een keer in de gelegenheid bent ook het geluid hiervan op te nemen houd ik mij aangeraden!
Dat is zeker geen moeite... Op welke manier doe ik dit het beste ?

EDIT: Net even online proberen recorden maar kan je amper horen. Ik heb ook geen mike om te mee op te nemen hoor. Dat zal dus helaas niet lukken

[ Voor 4% gewijzigd door Rebbelx op 23-11-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Waar kan ik best AZERTY BE gaming toetsenborden vinden?
Aanbod is zo te zien nogal beperkt.
Ik dacht dan aan razer black widow, huntsman, logitech G513, hyperX.
Als het dan al azerty is heel vaak FR layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gilles_DW schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:06:
Waar kan ik best AZERTY BE gaming toetsenborden vinden?
Aanbod is zo te zien nogal beperkt.
Ik dacht dan aan razer black widow, huntsman, logitech G513, hyperX.
Als het dan al azerty is heel vaak FR layout.
Om je keuze makkelijkere te maken:

Welke lay-out wil je?
Wil je met of zonder numpad?
Wil je backlight?
Welke MX Switch prefereer je?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebbelx schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:30:
[Afbeelding]

IDOBOA ID87:
  • Foam geplaatst
  • acrylic backplate
Typt werkelijk subliem!
Ziet er goed uit!
:9~
Hoe hoog is de case aan de voorkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
ParaNoja schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:40:
[...]

Om je keuze makkelijkere te maken:

Welke lay-out wil je? Azerty BE
Wil je met of zonder numpad? met numpad
Wil je backlight? ja, maar moet niet overdreven zijn maar zo te zien is alles met RGB tegenwoordig.
Welke MX Switch prefereer je? geen ervaring met mechanische keyboards
Wat je is je budget? 150-200
Wil je macro toetsen? hoeft niet, multimedia keys is wel goed meegenomen maar geen vereiste
Doel van het keyboard? dagelijks browsen, beetje werk algemene administratie en fps games
Wat weet je al? Op coolblue wat rond gekeken en zie vooral FR layouts, die dat dan in BE layout zijn zeggen mij minder zoals de hyperX alloy elite en de Corsair K68. Zoals gezegd vond ik de logitech G513 interessant door zijn prijs, de blackwidow en huntsman voor looks en mediaknoppen => goede polssteunen bij deze zijn ook goed meegenomen.
Even aangevuld
Pagina: 1 ... 51 ... 158 Laatste