sapphire schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
Ik snap niet dat mensen maanden kunnen wachten op keycaps. Ik wacht nu iets meer dan een week en ik word al ongeduldig
Volgens de T&T zijn de bord kit en switches gisteren met het vliegtuig vertrokken. KPrepublic is alleen traag en heeft de keycaps gisteren pas verstuurd

Idealiter moet je die ook gewoon kopen en vergeten. Maar een discord kanaal van de maker, keyboard, switch of caps, is voor het sociale aspect ook wel leuk eerlijk gezegd en je blijft op de hoogte.
En KP is niet eens echt heel erg traag... Hoewel ze ook wel eens 5 weken hebben gewacht met dingen naar mij verzenden dit jaar...
Ik vind het erger dat er dingen 90KM bij onze zuiderburen liggen, en dan 2 weken later verzonden worden en dan via Duitsland (!?!) naar mij toe komen. Je hoop dat je dan toch gewoon in-stock items snel in huis hebt, maarja. ALLES in keyboard land komt altijd laat aan.
Howie14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:08:
[...]
Persoonlijk raad ik het ook niet aan voor iemand die net begint met de hobby. Is vaak erg duur en je weet je eigen voorkeur ook nog niet. Zonde als je dan een duur setje koopt en er niet blij mee bent.
Zelf wacht ik op een KAT Mizu Blood Moon keycap set die voor Q1 gepland staat.
Mwah, uiteindelijk dingen wat meer tijd geven is ook altijd wel een idee. De meeste niet super niche spullen zijn mainstream omdat veel mensen ze wel prima vinden. Uiteindelijk kan ik het ook nog steeds wel worden met b.v. switches die me niet echt liggen. En het is ook een beetje wat voor stemming je bent. Soms werk ik blij een hele dag op clickies, andere dagen staan m'n favo switches of profielen me opeens gewoon tegen. Beetje variatie is gewoon prettig als je eenmaal een (kleine) verzameling hebt.
KAT heeft met Milkshake, en wat KAM sets met Covid vertraging en met correcties voor meerdere sets wel echt heel wat vertraging. Maar wat ik nu met KAT Eternal ook wel merk, is hoe traag myKeyboard.eu hiermee is...
ZFrontier is partner met Keyreative. Klanten die daar kopen hebben 2 weken eerder hun orders binnen. Naar andere leveranciers duurt het verzamelen en verzenden per boot / lucht vaak 8 werkdagen, dus zeg 2 weken. Maar nog daarna, gaat pas de order naar MK.eu. Per boot en trein, wist iemand te vertellen. Dit om de verzendkosten laag te houden. Met als resultaat dat KAT Eternal, 1 nov 2019 groupbuy, pas in nov naar zFrontier klanten in China ging en kort daarna naar anderen. Nu vorige week heeft CK in de US alles verstuurd, daar hebben alle mensen hun sets ontvangen. Voor EU, komen de sets over ~2 weken aan in België. Misschien dat ze net voor kerst aankomen, maar dat kan je eigenlijk met de drukte wel vergeten. En gezien het BE post -> DPD DE, DPD NL gaat, verwacht ik het dit jaar niet meer eerlijk gezegd.
Keyreative heeft nu 3 maanden vertraging, ervan uitgaande dat de volgende sets niet weer defecten hebben en er nieuwe parts gemaakt moeten worden.
De 7-9 maanden die ze in veel buys beloven gaat dus gewoon niet gehaald worden. En gezien er 2 maanden zit tussen levering aan zF klanten vs MK.eu klanten wegens de verzend opties, kan je in het gunstigste geval ook nog wel wat tijd bij de originele Q1 voorspelling tellen.
Dit jaar zouden 8 sets in KAT / KAM uit komen. Er zijn er 3 afgerond uiteindelijk. Voor Q1-2 stonden nog 13 andere sets op de kaart. Er zitten nog 9 sets tussen Eternal en Mizu...
Persoonlijk baal ik wel van het feit dat ik nog meerdere sets via deze route heb besteld... Had ze beter bij zF kunnen oppikken, met risico op extra import kosten, maarja.