Ja heel slecht voor je om daar te kijken :+

Ik vraag me nog steeds af waar al die Ikki’s zijn gebleven :(

[ Voor 43% gewijzigd door sapphire op 27-02-2025 18:56 ]

Gabriël AM5

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik vind t meeste wat ie heeft echt veel te duur voor aftermarket. En al helemaal omdat op een gegeven moment wel duidelijk was dat ie geen idee had wat ie verkocht.

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
@Cebby , kan kloppen maar de case die ik kocht wordt nu nog verkocht bij Candykeys voor 90 euro en ik betaalde er 39 euro voor. Dan is het wel goedkoop, temeer omdat de frosted versie nergens meer te koop is.
Je moet maar net iets willen dat voordelig wordt aangeboden.

• Cebby
  • Niet online
Ik zei dan ook 'het meeste' en niet 'alles' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 04:07
Groesjenka schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:38:
Een opkoper die voorraad heeft ingekocht van het faillissement van Mykeyboard
[Afbeelding]
Goh dat is een soort omgekeerde Robin Hood want ik krijg nog € 200 van MK (OK die ga ik nooit zien) :X

Mooi man dat aasgieren hier nog wat van het cadaver kunnen pikken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 08:02
Er zijn in ieder nog 2 partijen boven gekomen Funkeys.pl heeft deskmats en https://www.notion.so/Key...449b980869859e6d122ada026 heeft een random lot aan stuff waaronder teveel 40s voor een mensenleven.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogheemraad op 28-02-2025 10:15 . Reden: Verkeerde url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxicfreak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:06
Beste tweakers,

Vanaf volgende maand mag ik één dagje in de week thuis wat stukjes gaan uitwerken voor de baas.
Heel tof van hem kreeg ik een vergoeding/budget van 140€ incl verzendkosten,btw,import,etc.. voor een keyboard.
Na goed verschillende topics door gespit te hebben, daar komt hij weer "zie ik door het bomen het bos niet meer"
Mijn wensen:

-100% 96% (of een board met los keypad iemand ervaringen hiermee?) dit omdat er data verwerkt moet worden.
-Het keyboard mag zeker geluid maken maar de baby in de kamer er naast mag er niet wakker van worden.
(Van verschillende YouTube filmpjes wordt ik niet wijzer)
-Hoe meer customizable (caps switches, fronts)hoe leuker, dit wel stapsgewijs.
-RGB of minimaal verlichte toetsen.
-keyboard blijft op zijn plek hoeft dus niet draadloos.
-liefst een kwaliteit behuizing, maar ik ben bang dat dit niet binnen budget past.

Solderen of zelfbouw is geen probleem, echter heb ik ze nog niet binnen budget gevonden.

Zelf had ik al de volgende boards gevonden:

-AKko 5098B (met korting strak in budget).

-Ynzii if99 (valt misschien in budget hangt van import af)

-keychron 96% (shoppen naar de beste deal) wel veel mixed reviews.

-Melgeek modern97 (niet echt wauw gevoel bij)

-verschillende ducky keyboards, echt geen idee welke er dan het best value is.

De Akko en de Ynzii staan hoog op mijn lijstje op basis van niet bekende YouTube reviewers.

Wat zouden jullie adviseren? Mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 07:54
Keychron is wel een mooi instapmodel, de mixed reviews komt ook deels voort uit het feit dat ze er veel van verkopen, sommige andere hebben hoogstens 1 review (en misschien wel 10 fanatiekelingen in een obscure Discord die het ding volledig afkraken).

Met mechanische toetsenborden is de grote drempel hoe leuk je het gaat vinden om erop te typen. The rabbit hole goes deep, maar is compleet negeerbaar als je er geen gevoel bij hebt. Wat dat betreft te vergelijken met hi-fi audio, espressomachines of koksmessen.

Koop wat leuks van Keychron of een Ducky One III of tweede hands en als je dan na een week ermee spelen het gevoel hebt dat er een wereld voor je open gaat dan kan je dan nog verder erin duiken.

Voor eenieder die met switches niet zo goed weet wat te kopen zou ik mooi in het midden blijven zitten met Cherry reds en vanaf daar kijken of het meer clicky of clacky moet enz enz.

Losse numpads zijn meer dan prima, en kunnen ook leuk zijn om andere switches op te proberen. Ik heb nu bijvoorbeeld browns op mijn letters en reds op numpad en ctrl/shift/alt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
@Toxicfreak De Yunzii if99 kende ik niet maar die ziet er wel erg compleet uit voor de prijs.
Het heeft ook nog eens QMK/VIA, niet dat je dat veel nodig hebt met een 100% board maar je bent verzekerd van goede software. Ziet er ook nog eens mooi uit. Volgens mij zijn de switches ook wel OK tenzij je meer van tactile houdt. Maar dat kan je er altijd alsnog inzetten.
Ik zou daarvoor kiezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Groesjenka op 28-02-2025 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ongelooflijk wat MK nog allemaal had zeg! Ben blij dat ik ze op het laatste moment nog heb lastig gevallen voor de chapter1, want zo te zien hebben een heleboel mensen hem alsnog niet ontvangen. Mag dan wel B stock zijn eigenlijk, maar in ieder geval iets om op te typen……

Verder momenteel niet meer zo druk bezig met de hobby, wacht nog op 2 borden. Event Horizon zal hopelijk nog voor de zomer komen (nu op de buurt naar Salvun naar België) en de Rubrehaku, een variant op de Kohaku. Maar ook niet meer echt de nieuwe releases aan het volgen, heb het idee dat het sowieso wat stiller is in de hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:43
Door de hoeveelheid borden die ik inmiddels heb verzameld ben ik iets kieskeuriger geworden, dus ook voor mij gaat het niet heel rap meer. Ik wacht nog op een neo75cu, maar die ligt al een tijdje bij de douane in Duitsland voor een uitgebreide controle.
Dat gezegd hebbende, er staan nog wel wat wensen open, maar geen idee wanneer die vervuld zullen worden.
Daarnaast nog aan het wachten op de gb van een bord dat door iemand in de Nederlandse toetsenbord Discord wordt ontworpen.
Overweeg nog om mijn qk75 te vervangen voor iets als een sonnet, welke tweedehands steeds leuker geprijsd worden de laatste tijd.
Het enige wat ik dan nog zoek is een leuke plateless 65% en waarschijnlijk nog weleens een numpad erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
superbok schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:31:
Maar ook niet meer echt de nieuwe releases aan het volgen, heb het idee dat het sowieso wat stiller is in de hobby.
Is ook wel heel afhankelijk van de Discords waar je in zit, of de social media die je volgt. Ik heb in januari meegedaan aan een group buy voor een bord dat ik toevallig ontdekte omdat ik op de website van de vendor was voor iets anders.

Ik kijk verder nergens naar dus dan krijg ik ook niets mee. Ondertussen loopt het gewoon door hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:13:
[...]

Is ook wel heel afhankelijk van de Discords waar je in zit, of de social media die je volgt. Ik heb in januari meegedaan aan een group buy voor een bord dat ik toevallig ontdekte omdat ik op de website van de vendor was voor iets anders.

Ik kijk verder nergens naar dus dan krijg ik ook niets mee. Ondertussen loopt het gewoon door hoor.
Geloof ik direct ja, zit nog bij de meeste vendors in discord, die van DMKC en van Jacky (40% borden). Hoop nog steeds op een nieuwe ronde van de Bolt, een 40% alice. Eigenlijk nog enige wat ik zou kopen denk ik, verder in alle categorieën voorzien.

Gelukkig nog genoeg leuks dat de hobby levend houdt, maar de echte boom van rond corona is wel echt over. Ben benieuwd wanneer de volgende meet-up is, nog niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 04:07
Uitdrukkingen als 'de hobby' en 'rabbit hole' kunnen zo op de Mechanische Toetsenborden Bingokaart. :+

Typisch ook: ik hoor mensen het nooit over 'de hobby' hebben als het om de aanschaf van een monitor, BBQ of zelfs nieuwe PC hebben. Dan is het eerder gewoon een consumptiegoed. ;)

PS: ik zoek nog een numpad, als volgende stap in de hobby consumptiegoederenvergaring :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Zolang het bij 1 bbq of 1 pc blijft vind ik dat inderdaad wel consumptiegoed. Maar als iemand meerdere soorten bbq's heeft zou ik day toch ook zeker wel "de hobby" noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groesjenka
Zodra je iets kan tunen en oppimpen naar je smaak is het een hobby.
Je kan dat sterk zien bij de klassieke auto hobby dat klauwen met geld kost.
Zelf had ik dat met fototoestellen (analoog). Daar heb ik er 60 van.
In de camera wereld is de term 'GAS' (Gear Aquisition Syndrome) gemeengoed. Als iemand weer een camera koopt, zegt men dan dat hij last heeft van GAS.

Wat PC's betreft, dat kan zeker een hobby zijn. Vroeger waren PC dumpdagen erg populair.
Veel zaken zijn daarnaast inderdaad wel consumptiegoederen waar mensen zich aangetrokken voelen zoals mobiele telefoons e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Groesjenka op 01-03-2025 23:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mwa ik heb/had dat al jaren met allerlei hobby’s :+

GaS ben ik vanaf gekkicked na bijna 20 jaar en heb recent weer een berg spullen die ik had ‘want het komt vast nog van pas’ verkocht.

PC’s heb ik geaccepteerd dat ik daar een malloot in ben en blijf, alleen de gradatie wil nog we eens fluctueren :+

Keebs was ik al bang voor dat het een corona dingetje zou zijn dus dat ligt hier aardig op z’n gat. Al heb ik nog steeds de intentie om mijn Lotus58 eens af te maken, een 3d print bordje te maken en een 2e Void9 :p
In de tussentijd is mijn vrouw wel mijn QK65 gaan waarderen dus dat is wel weer grappig :p
Wel nog veel groupbuys gezien maar vaak is het mêh of vrij generieke Chinees spul of erg prijzig *kuch* Mode Encore*kuch*

Nu is het hier weer voornamelijk wielrennen, helpt daarbij wel dat ik vorig jaar na 2,5 jaar eindelijk weer kon fietsen zonder hoofdpijn te krijgen en net een nieuwe fiets heb :+
In die wereld spreekt men vaak over n+1 als het gaat over hoeveel fietsen je nodig hebt.

@Groesjenka Volgens jouw beredenering is een huis ook een hobby. Blijf het oppimpen en naar smaak maken :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Ja dat wielrennen ken ik ook. Telkens grijp je weer in de mogelijkheden je fiets 50gram lichter te kunnen maken. Het is een must om te investeren in velgen.

De hobby klussen in huis zou ik graag willen hebben want daar hebben de anderen ook wat aan.
Helaas twee linker handen.
Koken is ook een hobby waar anderen ook profijt van hebben.
Keyboards is een solitaire hobby en nemen ook nog eens veel ruimte in beslag. Ik moet telkens uitleggen waarom ik ze zo leuk vind.

[ Voor 6% gewijzigd door Groesjenka op 02-03-2025 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Klussen is vooral iets van een lange adem, klein beginnen en weten waarneer iets te groot is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:15
Ik had eind vorig jaar een Salvation in elkaar gezet met Hi-Viz, maar die was later verhuist naar mijn Glitch en intussen zelfs een GLO-TKL. Dus het was weer tijd voor wat nieuw plastic op de Salvation.
En meteen weer een goed excuus om wat nieuws te proberen, Hall Effect switches :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iYY8WtWng6a6FCTi4dBJBcTggg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQZf66M7ajcnC9A34aUNaMOt.jpg?f=fotoalbum_large

Wilba.tech Salvation:
* Venom 60 HE PCB
* GEON Raw HE (50gr)
* TX stabs
* NK BB-8 PBT caps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1rlB1KkF0CAzeyN3k6EmAVrcVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TomzjeytVOlXFo4G0e37JZPM.jpg?f=fotoalbum_large
Ook behoorlijk onder de indruk van de software, die net als VIA volledig browser based is. Alleen itt VIA, wel volledige support heeft voor "tap keys" _/-\o_ Alleen nog gaan spelen met de actuatie instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik had Nuphy Moss low profile switches gekocht via Ali, maar als ik die vergelijk met de sample switch die ik bij mijn Air96 kreeg, dan is dat toch wel een groot verschil. Mechanisch voelen ze wel redelijk hetzelfde, maar de klinken veel scheller, heb ik het idee. Zou dat nog te verhelpen zijn met lube, bijvoorbeeld? Of toch maar een originele set moss's laten overkomen?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
@ElCondor mijn ervaring is dat met luben een switch dieper gaat klinken.
Zo had ik de Leobog Ice Souls gekocht en die klonken niet alleen schel maar het geluid was ook erg luid.
Door te luben is het geluid een stuk lager geworden en was de schelheid eruit.
Ik lube met 205G0 om het gewenste effect te krijgen. Ook tactiles als ze te luid zijn.

Echter geen ervaring met low profile switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Groesjenka schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:28:
@ElCondor mijn ervaring is dat met luben een switch dieper gaat klinken.
Zo had ik de Leobog Ice Souls gekocht en die klonken niet alleen schel maar het geluid was ook erg luid.
Door te luben is het geluid een stuk lager geworden en was de schelheid eruit.
Ik lube met 205G0 om het gewenste effect te krijgen. Ook tactiles als ze te luid zijn.

Echter geen ervaring met low profile switches.
Superbedankt man! B) Ik had al wel een vermoeden. Ik ga er eens naar kijken. Ik had al wel het idee dat die sample pre-lubed was.
Tsja, Ali moet ergens zijn korting uit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeal
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-04 23:16
Welk Keychron toetsenbord zouden jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:55

skoozie

SCSI

@Pixeal Sowieso een met VIA support, hierdoor kan je toetsen aanpassen. En hotswap (als ze dat al niet allemaal hebben) Als het geld het toelaat een aluminium behuizing. Het is aan jou om te bepalen of je een fullsize (standaard) , TKL (standaard zonder numeriek gedeelte), 75% smaller dan TKL en mist eventueel insert/delete) 65% (75% zonder Function row), 60% (TKL zonder pijltjes cluster) of iets er tussen in wilt.

Geen idee wat je nu hebt, tactile lijkt meer op hoe een oud membraam toetsenbord aanvoelt. Sommige vinden dat fijn, anderen zweren bij lineair. Switch kracht van 45/50 gram is gemiddeld, je kan lichter of veel zwaarder gaan.

Maar geef aan wat je al gevonden hebt, waar je over twijfeld en ook wat je budget is.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:13
@Pixeal ,
Ik heb de Keychron K2 HE en de Keychron Q1 Max.
Van die 2 bevalt de K2 mij het beste, alhoewel ik ze allebei dagelijks gebruik en fijn vind.

De K2 klinkt alleen nog net wat beter en typt zachter en voor mij lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Ik zou persoonlijk voor de Q12 met browns kiezen. Maar goed, dat is puur omdat het mijn favoriete layout is. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het voor jou ook de juiste keuze is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Groesjenka
Ik heb altijd al een HHKB willen uitproberen na er veel over te hebben gelezen.
Het typgevoel zou anders zijn dan met een mx board en volgens velen moeilijk te beschrijven. Gebruikers die het wel probeerden omschreven het geluid als dat van een hond dat gulzig zit te eten, tot het gevoel van keramische steentjes die een ondergrond van klei raken. Ik vind dat van die hond wel leuk en daar lijkt het geluid soms ook op.

Ik heb de geheel zwarte versie goedkoop tweedehands kunnen aanschaffen. De legends op de keycaps zijn niet te onderscheiden in het daglicht en al helemaal in de avond.
Dat betekent dus dat ik 100% moet vertrouwen op blind typen.
Dat kan ik wel maar ik ben daar niet de beste in.

Na een paar dagen moet ik zeggen dat het board mij wel bevalt. Maar het is geen substituut voor mijn mx boards. Het is gewoon een ander board dat lekker typt.
Ik heb een board met silent Penguins en die komt wel erg dichtbij dit topre gevoel. Ook mijn clicky box whites sluiten er een beetje bij aan. Maar niet voor 100% .
Naast het gekke gevoel van de switches (als je dat zo mag noemen) merk ik dat het board erg ‘forgiving’ is. Ik maak er gewoon weinig typfouten mee ondanks dat ik geheel blind moet typen. Geen idee hoe dat kan maar het moet aan de switches liggen.
Ik zal het board nog een maand moeten proberen om er echte conclusies uit te kunnen trekken maar het heeft mij in een paar dagen al geholpen mijn typvaardigheid te verbeteren.
Ik dacht eraan dat als het mij niet bevalt het meteen door te verkopen maar tot nu toe heb ik het gevoel dat er nog meer te ontdekken valt in dit simpele bordje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3Hf74KoaLj63tROQE0Q8BPCs4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3KLKyWOgsDAx8q7qXvjJ1TnK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1uZTw7AxdgYPfMbW7FwEjUkHdo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HrYThw6uflYzJXTfzxcIfwYD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghust
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-04 15:35
Heb een Logitech G413 die de geest aan het geven is.
Allez: de knoppen breken af.
De vriendelijke logitech support medewerker komt niet verder dan "jammer, hier is een kortingscode voor een nieuw".

Ben op zoek naar een vervanger. Geen idee welke toetsen best vergelijken met die Romer G's, ik ken daar allemaal niet zoveel van... Maar ik vond het wel leuk typen iig

Voorwaarden:

- AZERTY (belgian) layout, full layout (met numpad)
- Backlight etc mag, maar is allemaal niet zo belangrijk
- Mag wireless zijn.

edit:

Momenteel ben ik dit aan het bekijken

https://www.alternate.be/...bord/html/product/1930810

[ Voor 11% gewijzigd door Ghust op 19-03-2025 14:09 . Reden: Keychron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
@Ghust Gezien je voorkeuren zou je inderdaad voor de Keychron V6 kunnen gaan. Deze is op alle vlakken al beter dan je Logitech G413.
Het is hotswap, dus je kunt switches wisselen als je dat zou willen.
De prijs is wat hoog, ik zag 'm voor 10 euro goedkoper bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Laatst online: 27-03 21:38
Iemand een idee welk toetsenbord ik kan nemen? Heb nu een Logitech met Brown switches. Op zich fijn, maar kwaliteit van de Logitech valt mij tegen en heb voor mijn werk echt een numpad nodig. Ik zie veel mooie borden, maar allemaal zonder numpad. Kwaliteit mag best iets kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Exxus schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:42:
Iemand een idee welk toetsenbord ik kan nemen? Heb nu een Logitech met Brown switches. Op zich fijn, maar kwaliteit van de Logitech valt mij tegen en heb voor mijn werk echt een numpad nodig. Ik zie veel mooie borden, maar allemaal zonder numpad. Kwaliteit mag best iets kosten.
Die van de action zijn wel tof?

Echt, zie de topicstart, probeer met iets te komen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MatthijsBoog
# The very last ClackyCon
Hey @everyone,

It’s time… but this one feels a little different. After a lot of thought, we’ve decided that the upcoming edition of ClackyCon **will be our very last**. What started as a small gathering grew into something truly special—all thanks to you. The support, the passion, the memories—we’re beyond grateful.

That’s why we’re closing this chapter the only way we know how: **with a bang.**

Save the date: **13th of September, 2025**

# — [ ClackyCon: The Final Edition ] —
We’re switching things up for our last event. This time, ClackyCon will be held at **Fletcher Hotel Rotterdam Airport.**
📍 Rotterdam Airportplein 60, 3045 AP Rotterdam
**[Google Maps](https://maps.app.goo.gl/a5q542FCNSNSx5NB6)**

The venue is super accessible—by car or public transport. We’ve secured a parking deal:** €9.50 for the day**, right inside.
Public transport? Bus 33 takes you straight from Rotterdam Central Station.

📌 Parking info: https://clackycon.com/information/parking

## Tickets
For this final edition, we’re keeping it simple. Tickets are €20—nothing fancy.
Grab yours here: https://clackycon.com/tickets

We’re bringing together an amazing lineup of vendors:
• Keygem
• Cerakeys
• Zuiver.one
• Naochankeycaps
• BastardKB
• GMK
• Wooting
• Prototypist
• ClackyKeebs (of course)
• **6 vendor spots left!!**

## Artisan Workshop
We’re bringing back the Artisan Workshop—and improving it. A dedicated breakout room, more space, and a better experience. Perfect for first-timers or seasoned artisans.

## Mario Kart 8 Tournament
Back by popular demand—our Mario Kart 8 Deluxe Tournament returns! Compete, have fun, and maybe win a prize.
Sign up here: https://clackycon.com/information/tournaments

We can’t wait to make this final ClackyCon one to remember. Let’s give it the send-off it deserves.
See you there.

— The ClackyKeebs Team <:CKorange:1282621644359204886>

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Jeetje, dat ik dit topic nu pas tegenkom.

Zojuist de laatste hand gelegd aan mijn Lotus58. Mijn eerste ervaring met een anders dan 'gewoon' toetsenbord. Maar zoals ik hier al lees, een 'rabbit hole'.

Ik heb het PCB en de meeste onderdelen besteld bij TweetyDaBird zelf. Daardoor zit ik nu op versie 1.5 met usb-c.
Case aangepast aan deze versie en ik ben nog bezig met een getente case. Uiteraard zijn de keys (Gazzew Boba U4 Silent Tactile) hotswapable. Keycaps komen van Ali.
Ik ben nog wel aan het klooien om de RGB-Matrix werkende te krijgen, maar dat is meer voor de leuk dan dat ik het echt nodig heb.

Fotootje hoort bij!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiOXb64aUHxHyJcl7SsyyKmZY1U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sGJBmJ7J6QFjeDXNRTiHTYBb.jpg?f=user_large

Volgende projectje komt er ook al aan. Dat wordt een Ploopy Classic 2 trackball.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Voronwë schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:42:
Jeetje, dat ik dit topic nu pas tegenkom.

Zojuist de laatste hand gelegd aan mijn Lotus58. Mijn eerste ervaring met een anders dan 'gewoon' toetsenbord. Maar zoals ik hier al lees, een 'rabbit hole'.

Ik heb het PCB en de meeste onderdelen besteld bij TweetyDaBird zelf. Daardoor zit ik nu op versie 1.5 met usb-c.
Case aangepast aan deze versie en ik ben nog bezig met een getente case. Uiteraard zijn de keys (Gazzew Boba U4 Silent Tactile) hotswapable. Keycaps komen van Ali.
Ik ben nog wel aan het klooien om de RGB-Matrix werkende te krijgen, maar dat is meer voor de leuk dan dat ik het echt nodig heb.

Fotootje hoort bij![Afbeelding]

Volgende projectje komt er ook al aan. Dat wordt een Ploopy Classic 2 trackball.
Hey Thijs, lang geleden. Ook in de rabbit hole gevallen zie ik hahaha. 👍👍

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-04 16:22

el-jorge

turn around and feel the vibe

Allen, ik hoop dat jullie mij een beetje de juiste weg op kunnen wijzen. Ik ben op zoek naar een nieuwe mech tobo. Ik heb nu thuis een corsair K70, en op het werk een logitech mx master, beide met brown switches. De corsair vind ik niet heel fijn, de logitech wel qua typen.

Wat zoek ik.

80% (of 75%)
ANSI
RGB
Draadloos (geen harde eis)
Low profile
En niet te luidruchtig
Ik vind brown fijn, maar iets minder tactile is ook goed (niet meer)

Spielerei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
@el-jorge Ik weet niet wat je budget is maar een goed toetsenbord is de Yunzii AL80.
Deze kan je met VIA remappen. Heeft bluetooth en 2,4ghz, Is van aluminium en kost compleet op Aliexpress 100 euro.
Al een stuk beter dan de keyboards die jij hebt.
Mocht je de bijgeleverde lineaire switches niet willen, dan kan je bv. de Akko Creamy Purple Pro bestellen die ook niet echt duur zijn. Dat zijn lichte tactiles die een stuk beter zijn dan browns.

YouTube: This budget keyboard has so many good features... | Yunzii AL80 Revi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Thanks. Ik heb ondertussen naar Nuphy en Keychron zitten kijken. Maar ik zie dat ik ook nog wel een hoop leeswerk te doen heb.

Budget rond de €200,- max

[ Voor 10% gewijzigd door el-jorge op 23-03-2025 20:04 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Kijk maar uit met die Nuphy's. Die kunnen in de fik vliegen.

https://www.reddit.com/r/...yboard_catching_fire_ive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jikan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:20
Hallo mensen, kom hier weer een kijkje nemen. Zag laatst een YouTube filmpje van optimum voor wie Wooting een special edition had gemaakt. Nu vind ik de onzichtbare tekens op mijn G413 al zwaar irritant dus die optimum keycaps zijn ook niets voor mij. Al vind ik de grijze kleur wel fijner dan zwart of wit. Hij klinkt wel gaaf met Gateron Jade switches en een Friction Fit pad.

Inhoud cart momenteel:
  • Wooting 60HE+ Module - €154.99
  • optimum Aluminium 60% keyboard case - €97.50
  • Gateron Jade Switch (70 pack) - €59.99
  • Wooting Detachable USB-C Cable (stealth/zwart) - €49.50
  • Wooting Friction fit pad - €5.00
Totaal - €366.98 exclusief keycaps 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Jikan op 23-03-2025 20:49 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weence
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-04 09:32
Hallo allemaal!

Wat een wereldje is dit, en het lijkt erop dat ik er met m’n teen in wil dippen. Ik ben op zoek naar een toetsenbord dat wat persoonlijker is dan een typisch Logitech-toetsenbord. Zelf wil ik geen toetsenbord in elkaar zetten, maar ik wil wel graag andere keycaps.

Waar ik naar op zoek ben:
  • Een 75% layout.
  • Een wit frame.
  • Eventueel een volumeknop.
  • Keycaps die vergelijkbaar zijn met deze.
  • Een budget van €200.

[ Voor 11% gewijzigd door Weence op 24-03-2025 10:16 . Reden: Was nog niet klaar... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:30
Weence schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:14:
Hallo allemaal!

Wat een wereldje is dit en het lijkt erop dat ik met m'n teen erin wil dippen. Ik ben opzoek naar een toetsenboord die wat persoonlijker is dan een typische Logitech toetsenboord. Zelf wil ik geen toetsenboord in elkaar zetten en ook niet solderen ;).

Waar ik naar opzoek ben:
  • Een 75% layout.
  • Een witte frame.
  • Soortgelijke toetsen als deze.
  • Een budget van €200.
Ik heb zelf de monsgeek m1 v5, welke aan al deze eisen kan voldoen. Erg fijn en kwalitatief goed bord. VIA compatible wat betekent dat je geen software hoeft te downloaden maar gewoon in je browser alles kan aanpassen. Het frame kun je er met een beetje kracht zo vanaf trekken wat onderhoud erg makkelijk maakt.

Zulke keycaps die je gelinkt heb kun je er altijd los bij halen en zelf vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weence
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-04 09:32
Pimmetjuuh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Ik heb zelf de monsgeek m1 v5, welke aan al deze eisen kan voldoen. Erg fijn en kwalitatief goed bord. VIA compatible wat betekent dat je geen software hoeft te downloaden maar gewoon in je browser alles kan aanpassen. Het frame kun je er met een beetje kracht zo vanaf trekken wat onderhoud erg makkelijk maakt.

Zulke keycaps die je gelinkt heb kun je er altijd los bij halen en zelf vervangen.
Ziet er super uit! Dank je wel voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

el-jorge schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:05:
Allen, ik hoop dat jullie mij een beetje de juiste weg op kunnen wijzen. Ik ben op zoek naar een nieuwe mech tobo. Ik heb nu thuis een corsair K70, en op het werk een logitech mx master, beide met brown switches. De corsair vind ik niet heel fijn, de logitech wel qua typen.

Wat zoek ik.

80% (of 75%)
ANSI
RGB
Draadloos (geen harde eis)
Low profile
En niet te luidruchtig
Ik vind brown fijn, maar iets minder tactile is ook goed (niet meer)
Ik denk dat ik mijn eisen iets moet aanpassen. Low profile is niet heel veel keus. Ik heb naar Nuphy zitten kijken, maar dat is allemaal niet iets te compact. En bij keychron zie ik op dit moment door de bomen het bos niet zo goed.

80% (TKL)
ANSI
RGB
Grijs/ zilver/ wit PCB
Draadloos
Low profile (als het kan)
En niet te luidruchtig
Budget +/- € 200,-

[ Voor 3% gewijzigd door el-jorge op 25-03-2025 09:08 ]

Spielerei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Keychron heeft de k1 als lo-pro TKL, dus daar zou je eens naar kunnen kijken, k1, k1 pro, k1 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb een kaartje gekocht, mooie afsluiter en ben erg benieuwd. Locatie is praktisch een thuiswedstrijd dus dat is ook mooi meegenomen. Sta jij er weer met Cerakeys? Nog andere tweakers die komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Lijst met vendors staat in de aankondiging, natuurlijk ben ik van de partij. Stand is 2 maanden geleden al betaald.

Jammer genoeg wel de laatste keer. Ze gaan daarna alleen nog maar de kleine meetups organiseren binnen dmkc op discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-04 19:28
MatthijsBoog schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:43:
Lijst met vendors staat in de aankondiging, natuurlijk ben ik van de partij. Stand is 2 maanden geleden al betaald.

Jammer genoeg wel de laatste keer. Ze gaan daarna alleen nog maar de kleine meetups organiseren binnen dmkc op discord.
Hallo

Is die ClackyCon beurs een soort beurs waar jullie ook kant en klare toetsenborden verkopen?

Ik ben namelijk opzoek naar een toetsenbord waarbij dat gedeelte van de Cursortoetsen of pijltjestoetsen aan de linkerkant is gebouwd.

Ben al paar weken bezig zoiets te vinden, maar is heel moeilijk eraan te komen in Nederland.
Zelf heb ik nooit een toetsenbord gemaakt, dus geen verstand van eigenlijk.

Heb hier in jullie forum gezien dat 1 persoon dat heeft gemaakt ooit in 2019.

Ik heb het over zo'n toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wk_Ebh3Hed_qyg_Ekl5A7kYA9Dc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NwDcgGRLvqiY5QF3LXlp2BJ0.jpg?f=user_large

Bedankt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Als je een kant en klare southpaw wilt dan is de makkelijkste optie de Keychron Q12 (max). Er zullen ongetwijfeld wel dingen te koop zijn daar (niet bij de stand waar ik sta), maar veel kant en klaar zal daar niet tussen zitten, al helemaal geen southpaw, want hoewel ik het persoonlijk de beste layout vind is het absoluut geen populaire optie. Ik kies dan ook meestal voor een losse numpad met een 65/75% ernaast.

De enige southpaw in mijn collectie (een ongebouwde 50% niet meegerekend) is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96BDHBvO_UhCAboQQPqHiGh89VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7N4Vm1CoV1Lc6kcnBczwbcca.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik dacht ook meteen dat een Southpaw een optie kan zijn, maar daar zitten de pijltjes rechts. Je kan numlock aan/uit zetten om de pijltjes te bedienen met de nummers. of via VIA direct mappen onder/op de nummers.

Als de pijltjes persé links moeten zitten en het geld mag kosten zag ik nog een Kangaroohttps://keyboardtreehouse...x-impulse-boards-kangaroo of een accuratas? maar weet nou niet of het wel of geen mechanical is. ook nog een DSI welke niet leverbaar is.

of iets als een Magicforce 34 links van een 60%

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja, het verkoopt gewoon niet veel, dus dan wordt het vanzelf duur.

Ik zou zelf naar een 65% (ofzo) kijken en een losse numpad.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-04 19:28
Ik heb na lang zoeken deze maar gekocht op ebay
https://www.ebay.com/itm/115621978404

Door mijn schouderpijn heb ik het nodig dat die pijltjes aan de linkerkant staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jikan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:20
The rabbit hole is no joke. Zit YT filmpjes te kijken van mensen die een goedkoop kb upgraden met een budget van 20 tot 50 dollar. Mensen die lijm, padding, tape, lube en eindeloos verschillende switches gebruiken om er een ander geluid aan te geven. Soms kan ik het verschil niet eens horen. De richting van een 75% met een stille en/of thocky geluid is een beetje wat ik wil. De extra gaming features (van een Wooting bv) zijn voor mij niet echt van toepassing. Ik game meestal op een controller en sws niet competitief/online. Voor ik zoveel zou uitgeven aan een keyboard zou ik eerder het geld opzij zetten voor een AM5 upgrade (CPU/mobo/RAM). De search continues..

[ Voor 9% gewijzigd door Jikan op 30-03-2025 21:55 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:26
Ik ben mij hier ook al een tijdje in aan het verdiepen, voor mijn eerste (en waarschijnlijk enige) mechanische toetsenbord.

Ik kijk al heel lang naar een witte Keychron Q* Max, maar lees op de Keychron subreddit steeds meer dat mensen problemen krijgen met dubbele keypresses (key chattering). Geen reactie van support, of meerdere keren een nieuwe PCB toegestuurd krijgen waarna het probleem na een maand weer terugkomt. Hoewel ik het zelf geen punt vind om reparaties/mods/soldeerwerk te doen, vind ik dat het voor dat bedrag gewoon zou moeten werken. Bovendien lijkt er dus geen oplossing voor te zijn.

Herkennen meer mensen dit probleem met Keychron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

02Sjoerd schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:02:

Ik heb al een jaar meerdere Q3's maar ik heb daar nooit problemen mee gehad. Maar de Q3 is bekabeld en de Max is draadloos dus kan me voorstellen dat daar wel verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Debounce net iets hoger zetten of een andere methode selecteren in de firmware verhelpt bijna elke vorm van chatter. Keychron heeft een qmk repo waar veel van hun borden instaan, al die borden zijn dan ook prima te fixen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJHleU9OchYbgGpFXlXYlmTxp7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSG1xzy6S4cgbdM5xQUwQ24q.jpg?f=fotoalbum_large
https://novelkeys.com/pro...ps?variant=46689813266599

:+

*edit
Als iemand besluit om toch te yolo'en. Bij GMK zelf ligt hij nu ook, voor aanzienlijk goedkoper

[ Voor 16% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-04-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Wel slecht dat ctrl ook een anykey is, die werkt (meestal) niet. Wel gaaf

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:49
Hoi! Ik heb een Chromakey K1 en K8 gekregen van een goede vriend en ik ben op zoek naar keycaps voor de K8 want deze zijn in tegendeel tot de K1 niet clear.

Nu ben ik dus op zoek naar zover ik denk clear keycaps in de TKL ANSI layout, maar ik kom ze eigenlijk helemaal niet tegen op de websites die ik heb bezocht (kan ze ook niet op de pricewatch vinden)

Ben ik blind? Ben ik op zoek met de verkeerde zoektermen?

Plaatje van google met waar ik naar op zoek ben. Niet perse in deze kleuren (en layout) maar welk dat je de letters kan lezen als het donker is; en de RGB aanstaat.

https://cdn.shopify.com/s...eb26d6af32b_1200x1200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Ik denk dat je zoiets zoekt :+

Als je zoekt op "shine-through keycaps" zou je genoeg moeten kunnen vinden op bijvoorbeeld Amazon of Aliexpress. Zult dan o.a. zoiets tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:49
MatthijsBoog schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:33:
Ik denk dat je zoiets zoekt :+

Als je zoekt op "shine-through keycaps" zou je genoeg moeten kunnen vinden op bijvoorbeeld Amazon of Aliexpress. Zult dan o.a. zoiets tegenkomen.
Thanks! Je eerste link is naar tafellampen... ik snap dat het 1 april is maar gebrek aan verlichting is niet iets waar ik een oplossing voor zoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
Help! Mijn oude trouwe toetsenbord is na bijna 20 jaar trouwe dienst langzaam aan het overlijden. Ik heb nu een logitech UltraX, en ben aan het kijken naar een vervanger, ook naar mechanische toetsenborden.

Mijn wensen zijn :
- 75 of 80% toetsenbord. Ik wil functietoetsen en een rijtje met pageup en down.
- normale cursor toetsen, niet van die halve
- liggende enter toets, dus niet zo'n ISO ding
- us international indeling
- bluetooth
- een soort van verlichting is wel prettig, maar gewoon wit is prima.
- neutrale kleurstelling, dus geen rode enter toets of dat soort onzin.

Omdat ik gewend ben aan mijn ultrax, zit ik te kijken naar low profile toetsenborden, maar er lijkt weinig keus te zijn en ik zie al helemaal nergens een winkel waar ik een bordje kan bekijken en even op tikken.

De mx mechanical mini valt af door de enter toets.

Welk toetsenbord moet ik echt eens gaan bekijken? Ik had die van Nuphy bekeken, maar die vind ik niet echt een goede kleurstelling hebben.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Je zoekt ongeveer dit, advies zijn dan ook dezelfde Keychron modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 14:43
Keycult no1/60 re-release nu ook bij Oblo. Ik denk dat ik hem skip, gaat alweer over de 400 eu met een vrij basic config. Nog mensen die hem wel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaal geen interesse. Weer dat NK al een aantal drops heeft gehad sinds ze zijn gaan samenwerken met Keycult. Geen idee wat de kwaliteit van dat was en ook erg benieuwd naar de kwaliteit met het opschalen van aantal units. Al was de kwaliteit al een stuk minder als ik de verhalen mag geloven van afgelopen jaren. Waar 5 jaar geleden een KC voor +€1000 ging op de 2e hands markt en gezien werd als de holy grail, is het grappig om te zien dat het nu een “normale” GB is. Benieuwd naar de kwaliteit, maar verwacht niet hetzelfde als het oude KC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Heb mij laten vertellen dat deze NK KC borden een stuk beter zijn dan de laatste KC borden waren. Flink betere QC. Heb er eigenlijk nog niets slechts over gehoord.

Dat gezegd hebbende, ik heb wel zeer m'n twijfel over de PC versie die ze hebben gemaakt, ben bang dat dat nog wel wat klachten gaat krijgen, want direct in PC schroeven is gewoon vragen om problemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik kon mezelf toch niet inhouden :+ Weer eens wat anders dan Dots. Voor op de bubble :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKeW4A7xuAo8fXjb3BxoDEMPFQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhLU5vjqaParE64VAH3m854h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkwQGHCIfmMfzZ80AxPtbpFJBFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyRVWjpy2UgasyhsHjjaNUFS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dillygirl
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-04 18:21
Ik ben mij hier ook al een tijdje in aan het verdiepen, voor mijn eerste (en waarschijnlijk enige) mechanische toetsenbord.

Ik kijk al heel lang naar een witte Keychron Q* Max, maar lees op de Keychron subreddit steeds meer dat mensen problemen krijgen met dubbele keypresses (key chattering). Geen reactie van support, of meerdere keren een nieuwe PCB toegestuurd krijgen waarna het probleem na een maand weer terugkomt. Hoewel ik het zelf geen punt vind om reparaties/mods/soldeerwerk te doen, vind ik dat het voor dat bedrag gewoon zou moeten werken. Bovendien lijkt er dus geen oplossing voor te zijn.

Ja dat heb ik ook, ik dacht alleen dat het de switches waren. Regelmatig dat toetsen dubbel aan slaan maar niet de hele tijd. Ook gaat mijn linker ctrl mee als ik op de rechter alt druk, maar er is maar één toetsencombinatie waar dat bij uit maakt zover ik uitgeprobeerd heb. Ik heb een V6. Niks geprobeerd met Keychron want heb gehoord dat ze slecht zijn en daar wil en kan ik geen energie aan besteden. Ik heb lekker een mooie Intro S100 besteld die deze zomer aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
@Dillygirl Dat l-ctrl meegaat met r-alt is de bedoeling. R-alt, ofwel alt gr is hetzelfde als l-ctrl + l-alt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

...
Famous last words! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:38

Flapmo

and back is gigi!

Nerrion schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:12:
Keycult no1/60 re-release nu ook bij Oblo. Ik denk dat ik hem skip, gaat alweer over de 400 eu met een vrij basic config. Nog mensen die hem wel halen?
Ik had hetzelfde. Ook is de magie van KC in dit format wel wat weg. Enige probleem is dat de wit met rode tussenlaag wel erg mooi zou staan voor mijn gmk Crimson Cadet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UL6GQVVzhzgkgb1xpCouNe-NcC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gdwpQczTwMVSnYU7WZUWF2DK.png?f=fotoalbum_large

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Iemand nog iets interessants gezien afgelopen tijd? Ik begin mijn interesse in de budget borden wat te verliezen, heb de neo75cu maar geannuleerd. Zoek een leuke 65%, maar zie eigenlijk niets voorbij komen wat ik leuk vindt. Als het zo doorgaat (en ik nog redelijke inkomsten heb na de zomer) ga ik zelf maar wat ontwerpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:20

BCC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMrvx6J_h4gJeSAirNKVOZwBYNo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHQitGtd6t4cFzG574zW4Uww.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlvfepOE_S-NDQeUBeqO0e_rroo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlDAcVGB3HyWYuhRdPWezcqn.jpg?f=fotoalbum_tile

De keycaps van mijn Kenisis freestyle edge begonnen er af te vallen en ik was op zoek naar een nieuwe - maar ik kwam er achter dat er een keycap set was van keytronic die er best netjes op kon. Voor en na 🥳

Nu twijfel ik over de spatiebalk spuiten :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogheemraad
MatthijsBoog schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:24:
Iemand nog iets interessants gezien afgelopen tijd?
Valt me vooral op dat prijzen echt stijgen. Een keyboard dat interessanter is dan een vierkant aluminium blok gaat snel naar de 500 euro. Zelf heb ik alleen nog PCB's van bijvoorbeeld de PlaketXL gekocht om dan mijn eigen case bij te maken van hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand nog iets interessants gezien afgelopen tijd? Ik begin mijn interesse in de budget borden wat te verliezen, heb de neo75cu maar geannuleerd. Zoek een leuke 65%, maar zie eigenlijk niets voorbij komen wat ik leuk vindt. Als het zo doorgaat (en ik nog redelijke inkomsten heb na de zomer) ga ik zelf maar wat ontwerpen denk ik.
Ik zit naar deze te kijken: https://iqunix.com/produc...ofile-mechanical-keyboard

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-04 09:30
Heeft iemand een idee of de oude 80 cN Cherry MX Grey switches nog ergens verkrijgbaar zijn bij een Nederlandse of Duitse webshop? Ik wil hoge importkosten vermijden.

Ik zie dat de huidige Cherry MX Grey switches een zwaardere variant van de browns zijn (70 cN), maar ik zoek specifiek de oude linear switches die een zwaardere variant van de blacks zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Steeds meer webshops gebruiken IOSS, dus dan betaal je de import direct bij afrekenen, maar ik zou je eigenlijk adviseren om gewoon een switch opener en een zakje springs te halen. Dan kun je gewoon iets van mx red, silver of black halen en de springs vervangen. Of natuurlijk een switch van een ander merk proberen, maar dan verandert het geluid en gevoel ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-04 09:30
MatthijsBoog schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:03:
Steeds meer webshops gebruiken IOSS, dus dan betaal je de import direct bij afrekenen, maar ik zou je eigenlijk adviseren om gewoon een switch opener en een zakje springs te halen. Dan kun je gewoon iets van mx red, silver of black halen en de springs vervangen. Of natuurlijk een switch van een ander merk proberen, maar dan verandert het geluid en gevoel ook weer.
Thanks, dat vind ik een erg goede tip. Ik wist niet dat het een mogelijkheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
_eLMo_ schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:01:
Vandaag de LoFree Flow Lite 100 (grijs) binnen gekregen. Helaas niet de Hades switches erbij al :(

Ik vind 'm super fijn, veel fijner dan m'n Keychron Q6 Max (te veel travel, te kleine keys, tegenwoordig van mijn vrouw met Kaihl mega clicky) en m'n Aula F75 (te lawaaiig, te veel travel).

Met dikke vingers is low profile de weg, en de platte keycaps zijn ook lekker.
Ik heb een tweede besteld voor in de werktas.

[Afbeelding]

De muis is niet slecht, maar ik druk de hele tijd per ongeluk de duimknoppen in, dus geen aanrader.
Ik had wat ASMR opgenomen voor vrienden, maar die kan ik hier niet uploaden ;P Zie Discord.
Ik heb ook de flow lite besteld en ben op de order aan het wachten. Ik ga hem op kantoor gebruiken. Denk jij dat ie stil genoeg is voor op kantoor of zou ik ook echt de Hades switches moeten bestellen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Iemand nog iets interessants gezien afgelopen tijd? Ik begin mijn interesse in de budget borden wat te verliezen, heb de neo75cu maar geannuleerd. Zoek een leuke 65%,
De NOOS is vanacht live gegaan bij NK. Niet budget tho :P Wel erg gaaf
Oblo gaat hem ook doen, maar die heeft hem nog niet live.
https://oblotzky.industri...os?variant=54229762965772

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9oFLWRZG1Ez-nHt3424wp-7y7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lh4FzKOUdOxefYG0hMHrjmGO.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_swVE4FltNjZ1vyydOUuFox6N4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTatAZcn5ifYnw1onIlWkj3N.jpg?f=fotoalbum_large

*edit
Die cilinder aan de zijkant is blijkbaar een scharnier :D
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/3102215102111e251052cb76b3813fbc.gif

[ Voor 48% gewijzigd door CrashOverDrive op 15-04-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Budget kan ik mij niet zo druk om maken, maar doe mij maar iets minder toeters en bellen. Tis een gaaf bord, maar niets voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:50

Herman

FP ProMod
CrashOverDrive schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:15:
Ik kon mezelf toch niet inhouden :+ Weer eens wat anders dan Dots. Voor op de bubble :*)

(...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zb0lpCrCjv2qBjUWmhRJ1EAX5Ag=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lyRVWjpy2UgasyhsHjjaNUFS.jpg
Deze vind ik best wel briljant :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-4fEJ0tuZ1RBjJQpWVFPcthhrQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3xD1JnLQJWOchXgUor0jTjPN.png?f=user_large

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hmm, interessant voor een aantal hier perhaps (helaas geen low profile maar ik zal ze eens porren :P):
https://www.bequiet.com/en/keyboards/5640

Modulair, hotswap, stil. Not bad.

Voor als het minder gek hoeft, eentje zonder de modulaire bingo:
https://www.bequiet.com/en/keyboards/light-mount/5637

[ Voor 18% gewijzigd door 2Dutch op 15-04-2025 13:31 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Proprietary software :X abs bottom met alu top. Klinkt heel erg logitech-esque :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

CrashOverDrive schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:32:
[...]

Proprietary software :X abs bottom met alu top. Klinkt heel erg logitech-esque :P
Die reviews schrijven zichzelf ;) En nog geen 300 euro! :P Ben zelf de uitzondering: stel 1 keer alles in op wit licht of wat ik wil en klaar. Deïnstalleren die software. Ik hoop heel hard dat Wooting met een low profile tobo komt, koop ik er meteen 2 bij wijze van :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
2Dutch schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:24:
Hmm, interessant voor een aantal hier perhaps (helaas geen low profile maar ik zal ze eens porren :P):
https://www.bequiet.com/en/keyboards/5640

[YouTube: Dark Mount | Keys to Excellence | be quiet!]

Modulair, hotswap, stil. Not bad.

Voor als het minder gek hoeft, eentje zonder de modulaire bingo:
https://www.bequiet.com/en/keyboards/light-mount/5637
Concept kwam me al zo bekend voor dat ik me afvroeg welke OEM hierachter zat
Maar, aha: nieuws: Mountain brengt toetsenborden voortaan onder merknaam be quiet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:10

OMX2000

By any means necessary...

Ik ben voor mijn zoontje van bijna 10 op zoek naar een 60%/65% procent keyboard. Ik dacht ik ga lekker makkelijk bij Keychron checken, maar dat vond ik maar tegenvallen ;)

Is er nu ook een soort van goto redelijk goedkoop keyboard zoals de Royal Kludge RK61 van een paar jaar geleden? Ik wil max iets van 75 euro uitgeven eraan.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Waarom niet gewoon een RK61 of 68 dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Reinier

\o/

Waarom überhaupt 60/65%? Ik hoor mijn dochter (ook 10) bij wijze van spreken al klagen over al die ontbrekende toetsen.

En wat is er mis met een V2 bijvoorbeeld voor €45 €61 inclusief de €10 nieuwsbriefkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:10

OMX2000

By any means necessary...

Cebby schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:00:
Waarom niet gewoon een RK61 of 68 dan?
Kan ook. Ik heb de laatste jaren niet echt meegekregen wat ontwikkelingen zijn. Dus vandaar dat ik het hier vraag.
Reinier schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:14:
Waarom überhaupt 60/65%? Ik hoor mijn dochter (ook 10) bij wijze van spreken al klagen over al die ontbrekende toetsen.

En wat is er mis met een V2 bijvoorbeeld voor €45 €61 inclusief de €10 nieuwsbriefkorting?
Hij heeft nu een 75%. En hij vraagt er dus zelf om. Ik ben er zelf ook geen fan van, maar ieder zijn ding. En toen ik vorig jaar bij een bijeenkomst kwam zag ik daar vooral veel 60/65%.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
@OMX2000 Anders een Adam (lego) keyboard, is 60% maar heeft 64 keys en heeft pijltjestoetsen.
Leuk voor hem ook om het in elkaar te zetten. Vaak ook 2e hands te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:47:
Ik ben voor mijn zoontje van bijna 10 op zoek naar een 60%/65% procent keyboard. Ik dacht ik ga lekker makkelijk bij Keychron checken, maar dat vond ik maar tegenvallen ;)

Is er nu ook een soort van goto redelijk goedkoop keyboard zoals de Royal Kludge RK61 van een paar jaar geleden? Ik wil max iets van 75 euro uitgeven eraan.
Ik blijf de GMK67 leuk vinden.
Wel zelf switches en keycaps erbij kopen maar moet lukken onder de €75 :)

@ReinierTja met die logica….. waarom geen 100% 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Reinier

\o/

Nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Reinier op 19-04-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Trackballs zijn dan wel geen mechanische toetsenborden, maar volgens mij interessant genoeg voor hier.
Voronwë schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:15:
Het zijn de kleine dingen die het doen!
Vriend van me wilde een ophoog blokje voor zijn Ploopy Nano Trackball. Na een versie van Printables te hebben geprobeerd, bleken hier te veel scherpe randjes aan te zitten en dus niet comfortabel genoeg om mee te werken.
Dus ik ben zelf maar even Fusion360 ingedoken, en een ergonomischer versie gemaakt van scratch.
https://www.printables.co...4-ploopy-nano-raiser-ergo

En gelijk maar even een sandwich travelcase gemaakt voor zijn Corne keyboard.
https://www.printables.co...l-sandwich-transport-case

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiT_A4sT1MeipjwnwlE_ow1b1Sk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogE87JWsFuUoNDDl7MOHgAJg.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-TQdq8B2enyKNGBoYHnNwFzSPU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSD2bCT1fdSRFznJhVQExYOB.jpg?f=fotoalbum_medium

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Pagina: 1 ... 155 156 Laatste