Ik heb altijd al een HHKB willen uitproberen na er veel over te hebben gelezen.
Het typgevoel zou anders zijn dan met een mx board en volgens velen moeilijk te beschrijven. Gebruikers die het wel probeerden omschreven het geluid als dat van een hond dat gulzig zit te eten, tot het gevoel van keramische steentjes die een ondergrond van klei raken. Ik vind dat van die hond wel leuk en daar lijkt het geluid soms ook op.
Ik heb de geheel zwarte versie goedkoop tweedehands kunnen aanschaffen. De legends op de keycaps zijn niet te onderscheiden in het daglicht en al helemaal in de avond.
Dat betekent dus dat ik 100% moet vertrouwen op blind typen.
Dat kan ik wel maar ik ben daar niet de beste in.
Na een paar dagen moet ik zeggen dat het board mij wel bevalt. Maar het is geen substituut voor mijn mx boards. Het is gewoon een ander board dat lekker typt.
Ik heb een board met silent Penguins en die komt wel erg dichtbij dit topre gevoel. Ook mijn clicky box whites sluiten er een beetje bij aan. Maar niet voor 100% .
Naast het gekke gevoel van de switches (als je dat zo mag noemen) merk ik dat het board erg ‘forgiving’ is. Ik maak er gewoon weinig typfouten mee ondanks dat ik geheel blind moet typen. Geen idee hoe dat kan maar het moet aan de switches liggen.
Ik zal het board nog een maand moeten proberen om er echte conclusies uit te kunnen trekken maar het heeft mij in een paar dagen al geholpen mijn typvaardigheid te verbeteren.
Ik dacht eraan dat als het mij niet bevalt het meteen door te verkopen maar tot nu toe heb ik het gevoel dat er nog meer te ontdekken valt in dit simpele bordje.