Bij mijn weten is er ook een K5 Max? Zelfde als de Pro, maar met propitiatory 2,4GHz (met USB dongle dus), en Bluetooth, en USB met kabel. Overigens is "2,4GHz" niet wifi in deze. Ja, wifi gebruikt ook 2,4GHz. Maar er is veel meer dat 2,4GHz gebruikt, waaronder Bluetooth, Zigbee, allemaal die draadloze dongles van muizen en toetsenborden (die dan geen Bluetooth gebruiken), etc etc.Unkie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:47:
Naast Bluetooth heeft de NyuPhy ook 2,4Ghz verbinding.
Mooie keuzeUnkie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:47:
[...]
Uiteindelijk toch de NuPhy Air75 besteld...
Hopelijk kan ik wennen aan het toetsenbord layout en mis ik het numerieke deel niet.
Waarom toch de NuPhy:Is het niks dan verkoop ik hem weer, net zoals jij ook hebt gedaan
- De accu is 2x zo groot (4.00Mha) tov de Keychron (2.000Mha)
- Naast Bluetooth heeft de NyuPhy ook 2,4Ghz verbinding.
- Tot slot: de NuPhy is met de blackfriday korting goedkoper dan de Keychron.
Ik wil niet meer terug naar 100%, hopen dat jij er binnenkort ook zo over denkt.
Pura Vida
Klopt ja alleen dan heb je weer geen PBT KeyCaps... Die kan je natuurlijk wel weer vervangen... maar goed, prima zo denk ik.RobertMe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:43:
[...]
Bij mijn weten is er ook een K5 Max? Zelfde als de Pro, maar met propitiatory 2,4GHz (met USB dongle dus), en Bluetooth, en USB met kabel. Overigens is "2,4GHz" niet wifi in deze. Ja, wifi gebruikt ook 2,4GHz. Maar er is veel meer dat 2,4GHz gebruikt, waaronder Bluetooth, Zigbee, allemaal die draadloze dongles van muizen en toetsenborden (die dan geen Bluetooth gebruiken), etc etc.
Ik zoek ook al een tijd naar een nieuw toetsenbord en de NuPhy Air75 2 is één van de kanshebbers. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?Unkie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:47:
[...]
Hopelijk kan ik wennen aan het toetsenbord layout en mis ik het numerieke deel niet.
Waarom toch de NuPhy:Is het niks dan verkoop ik hem weer, net zoals jij ook hebt gedaan
The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.
Morgen vanaf 15:00 16:00 de BFCM sales van NK.
Waaronder Salvation bundles (incl PCB) voor $150...
En de NK65 Awaken editon (incl GMK Awaken caps, stabs & switches) voor $50
Waaronder Salvation bundles (incl PCB) voor $150...
En de NK65 Awaken editon (incl GMK Awaken caps, stabs & switches) voor $50

BFCM sales start on Thursday, November 28th at 10am Eastern. Here is a sneak peak at our BFCM deals:
$50 Base Kits:
Dots
Olive
Honor
Awaken
Metropolis
Fright Club
Trackday
Digital Nightmares
Parcel
$60 Base Kits:
Signet
Abyss
VoC
Glacier
$99 Base Kits:
Oblivion
Graphite
Art
Tako
Truffelschwein
SA ASCII
$115 Base Kits:
Hineybeige
Dolch
FTRO
1520
Panels
Phantom
Nightlife
Mecha Kaiju
Nuclear Data
$40 Dyesub Kits:
Cherry Olivia
Cherry Notion
Cherry Taro
Cherry Flowershop
50% Dyesub Kits:
Superuser
Li'l Dragon
Keyboards:
Salvation Bundles - $150
Gingham - $50
Seigaiha - $50
Monokei Standard - $99
XOX70 - $200
Skelett Series - $10 off
Random:
All Switches 30% Off
All Deskpads (not corkies/felties/jeanies) - $10 Off
Permanent Clearance Items:
NK65 Awaken - $50
NK65 TFUE - $50
NK87 TFUE - $75
NK87 Darkshake - $75
NK87 Aluminum - $50
TFUE Keycaps - $40
Cherry Milkshake Base - $40
Sage - $30
On top of this, we will be offering a Classic-TKL Buyers Guide. If you add the bundle, you can save an additional 15% off. You must use our bundle page to get this savings. You pick your own switches and either QMX or TypePlus Stabilizers.
Classic-TKL Ironstone
GMK CYL Creme or
Key Kobo Signet
Classic-TKL Tempest
GMK CYL Metropolis or
Cherry Industrial Keys
Classic-TKL Regolith
GMK CYL Mars Cadet or
GMK CYL Fright Club
Classic-TKL Apparition
GMK CYL Honor or
Key Kobo Glacier
Supplies
QMX Stabs - $18
Silicone Project Mat - $25
Storage Containers - $2 off each individual unit
Krytox 205g0 - $8
Spring Oil - $7
Tacky Stab Lube - $8
Syringe 205g0 - $8
Merch
Notion Playing Cards - $8
Ronzilla - $8
Hats - $25
Mug - $20
Rocket - $20
Vinyl Ron - $15
Pins - $5
Sticker Packs - $5
[ Voor 2% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-11-2024 14:28 . Reden: tijdszones.. ]
Op hun eigen site. Bovenaan staat een kortingscode voor 20% korting (NL20 dacht ik?).Loetn schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:14:
[...]
Ik zoek ook al een tijd naar een nieuw toetsenbord en de NuPhy Air75 2 is één van de kanshebbers. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?
In alle werk hectiek deze week was ik bijna vergeten dat ik nog switches voor mijn Neo75 moet halen. Ik ben een tactile-fan, maar de KTT Strawberry’s in mijn Rainy75 zijn ook heel fijn. Ik zoek elke keer wat anders, en ik heb nu het volgende in de borden:
• KTT Strawberry v2
• HG Geon white
• Boba U4s 62gr
• Akko Lavender Purple
Iemand nog aanraders voor óf smooth lineairs of tactiles met een goede bump?
Heb vorig jaar nog een bordje gebouwd voor een collega met milky yellows en deze klinkt elke keer dat ik hem hoor ontzettend mooi en diep. Volgens mij kan je nooit fout gaan met milky yellows? Of dan toch G Pro 3.0 yellows?
• KTT Strawberry v2
• HG Geon white
• Boba U4s 62gr
• Akko Lavender Purple
Heb vorig jaar nog een bordje gebouwd voor een collega met milky yellows en deze klinkt elke keer dat ik hem hoor ontzettend mooi en diep. Volgens mij kan je nooit fout gaan met milky yellows? Of dan toch G Pro 3.0 yellows?
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Icy Silver Pro V2's van Angry MiaoThe GUI schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:35:
In alle werk hectiek deze week was ik bijna vergeten dat ik nog switches voor mijn Neo75 moet halen. Ik ben een tactile-fan, maar de KTT Strawberry’s in mijn Rainy75 zijn ook heel fijn. Ik zoek elke keer wat anders, en ik heb nu het volgende in de borden:
• KTT Strawberry v2
• HG Geon white
• Boba U4s 62gr
• Akko Lavender Purple
Code is NF20. Die staat inderdaad bovenaan op de site (getypt op een NuPhy Air75 V2).Unkie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:41:
[...]
Op hun eigen site. Bovenaan staat een kortingscode voor 20% korting (NL20 dacht ik?).
Erg mooi, maar vooral erg duur!
Wat is je ervaring met deze switches?
Hier kan nog wel iets als een tecsee sky blue tactile of everfree grayish bij.
Of iets als de drop holy panda x die hier in de la niks doet. Maar ik zou toch eerder de andere 2 aanraden, die bevielen mij iig een stuk beter.
Of iets als de drop holy panda x die hier in de la niks doet. Maar ik zou toch eerder de andere 2 aanraden, die bevielen mij iig een stuk beter.
1,7 per switch? Doe normaal joh haha
Hun vorige switch was volgens gemaakt door Gateron, dus dat zal wel weer zoiets zijn dan maar dan gemaakt door JWK
Anyways:
Invokeys Hojicha Reserve
BSUN Cheesecake
BSUN Raw
Hun vorige switch was volgens gemaakt door Gateron, dus dat zal wel weer zoiets zijn dan maar dan gemaakt door JWK
Anyways:
Invokeys Hojicha Reserve
BSUN Cheesecake
BSUN Raw
Aan G Pro 3.0's kun je nooit een buil vallen zeker als je ze nu met de BF sale op Ali koopt ofzo. Anders Pro Milky's, imho een nét iets prettiger geluid door de milky top.The GUI schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:35:
• KTT Strawberry v2
• HG Geon white
• Boba U4s 62gr
• Akko Lavender Purple
Verder zijn smoothe switches niet zo spannend meer tegenwoordig, vraag is meer welke kant je op wilt qua geluid.
Leuke budget switches blijf ik vinden de MMD Pricess, Kang Whites, Sarrokeys strawberry Wine's en Everfree Curry's hoor ik goede verhalen over.
Zelf blijf ik een zwak houden voor Alpaca V2's en longpole's zoals de Owlab Thungstens, Owlab Neon';s (luidd!) of Tecsee Carrots.
En zo heb je massa's smoothe switches in elk budget, Oil Kings, CJ's, Epsilons, Durock POM's, Gat Northooles, Aquakings, WS Onion, WS aurora switches, London Fogs, etc.
Mijn favo switch qua feel is de Sarokeys strawberry Wine. Goede factory lube ook, en ze voelen imo net iets beter dan de Oil Kings. De Everfree Curry's zijn ook nice voor de budget prijs.
Kijk, allemaal mooie voorstellen. Dank! Ik ga vanavond eens rustig op onderzoek uit.
Ik zoek een diepere sound deze keer, zijn er dan nog materialen die daaraan bijdragen?
Ik zoek een diepere sound deze keer, zijn er dan nog materialen die daaraan bijdragen?
Gateron Quins typen voor mij nog lekkerder dan de U4t's.
Mooi vol geluid en iets lichtere tactiles.
Mooi vol geluid en iets lichtere tactiles.
Ik geniet nu van BSUN Ruben Hornet switches. Erg lekkere tactile bump en diep geluid. En voor een goeie prijs: https://www.aliexpress.com/item/1005006817324251.htmlThe GUI schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:35:
Hier ook een nieuw toetsenbord op de kop getikt. Kan door de bomen het bos niet meer zien om eerlijk te zijn.
Kwam in de lokale BF een aanbieding tegen welke ik maar heb gekocht.
Het is een HyperX Alloy Origins Core PBT met HyperX red knoppen. Omgerekend tussen de 65 en 70 euro.
Weet iemand of de RGB (op de pc) is aan te passen om vervolgens op een PS5 te gebruiken?
Kwam in de lokale BF een aanbieding tegen welke ik maar heb gekocht.
Het is een HyperX Alloy Origins Core PBT met HyperX red knoppen. Omgerekend tussen de 65 en 70 euro.
Weet iemand of de RGB (op de pc) is aan te passen om vervolgens op een PS5 te gebruiken?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik ben rond aan het kijken naar een tkl keyboard en heb een paar opties op het oog. Momenteel heb ik een Epomaker84 met Gazzew Bobagum Silent Linear switches en de layout qua toetsen dichtheid begint mij wat tegen te staan.
Het liefst zou het volgende willen:
Dat de pijltjes toetsen afstand hebben van de andere toetsen. Een Nuphy Air75 bv valt dan ook af.
Hotswappable
Gasket mount
Bedraad, draadloos is welkom
Rotateknop voor volume regeling
Backlight
Budget is rond de 200 euro, maar ik sta ook open voor wat budget modellen.
Opties
Lemokey L3.
Voordelen; macro knoppen en is redelijk premium. Voldoet denk ik aan al mijn eisen.
Is wel redelijk aan de prijs met 170 euro.
Ajazz AK320 pro
Dit lijkt mij wel een budget bord en voelt minder premium aan. Geen macro knoppen, maar verder veel opties voor een erg schappelijke prijs.
Attack Shark K86
Lijkt ook een prima optie te zijn, kleuren tov van de Ajazz lijken mij wat minder. PBT caps, al twijfel ik over de kwaliteit hiervan gezien de prijs.
Qua switches neig ik naar tactile varianten en zal mij nog meer verdiepen hierin. Een bump tijdens het typen mis ik nu toch en twijfel nu tussen de
Akko CS Ocean Blue Switch of de Akkoord Creamy purple pro switches. Lichte aanslag met toch een bump.
Welke keyboards en switches zijn verder aan te raden?
Het liefst zou het volgende willen:
Dat de pijltjes toetsen afstand hebben van de andere toetsen. Een Nuphy Air75 bv valt dan ook af.
Hotswappable
Gasket mount
Bedraad, draadloos is welkom
Rotateknop voor volume regeling
Backlight
Budget is rond de 200 euro, maar ik sta ook open voor wat budget modellen.
Opties
Lemokey L3.
Voordelen; macro knoppen en is redelijk premium. Voldoet denk ik aan al mijn eisen.
Is wel redelijk aan de prijs met 170 euro.
Ajazz AK320 pro
Dit lijkt mij wel een budget bord en voelt minder premium aan. Geen macro knoppen, maar verder veel opties voor een erg schappelijke prijs.
Attack Shark K86
Lijkt ook een prima optie te zijn, kleuren tov van de Ajazz lijken mij wat minder. PBT caps, al twijfel ik over de kwaliteit hiervan gezien de prijs.
Qua switches neig ik naar tactile varianten en zal mij nog meer verdiepen hierin. Een bump tijdens het typen mis ik nu toch en twijfel nu tussen de
Akko CS Ocean Blue Switch of de Akkoord Creamy purple pro switches. Lichte aanslag met toch een bump.
Welke keyboards en switches zijn verder aan te raden?
Ik ben vandaag in de wondere wereld gestapt van het samenstellen van een eigen keyboard. Ik heb een barebone Keychron Q6 gekocht want ik ben een numpad Andy. Voor switches nog niets, want ik wil graag de MX2A browns, heb daar eerder op getypt en die zijn perfect.
Het gene waar ik beetje tegenop zie is de keycaps. Ik heb nu keycaps op m'n ducky one die het licht doorlaten en us zijn de letters verlicht en niet alleen licht onder de keycaps. En er zijn zo veel websites waar je keycaps kan halen dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie. Zelf lijken me de OEM pudding caps op keycapsss.com wel cool, maar ik heb geen idee wat de kwaliteit is. Is er iemand die iets meer specifieke informatie hierover heeft?
Het gene waar ik beetje tegenop zie is de keycaps. Ik heb nu keycaps op m'n ducky one die het licht doorlaten en us zijn de letters verlicht en niet alleen licht onder de keycaps. En er zijn zo veel websites waar je keycaps kan halen dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie. Zelf lijken me de OEM pudding caps op keycapsss.com wel cool, maar ik heb geen idee wat de kwaliteit is. Is er iemand die iets meer specifieke informatie hierover heeft?
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Kerstmis bij Bastardkb, 15% korting vanaf vandaag met de code die bovenin de site staat 
Was gelijk een goed moment om toch een keer de trigger voor een Charybdis kit over te halen, heb ik weer wat te doen in de kerstvakantie
Was gelijk een goed moment om toch een keer de trigger voor een Charybdis kit over te halen, heb ik weer wat te doen in de kerstvakantie
Van de week nieuw bordje via mechmarket gekocht en in elkaar gezet: De OBJ.1 van Baionlenja. Was al een tijdje op zoek naar een 60% zwart bord. Het is de O-ring versie met een custom black ano. Mounten met de o-ring was even pielen maar uiteindelijk wel gelukt. Het bord vind ik qua design heel vet. Heb hem nu gebouwd met alu plate, strawberry wine switches en GMK symbiote. Zit ook een POM plate bij dus wellicht dat ik hem binnenkort nog probeer met die plate.
:strip_exif()/f/image/By32fBHv7zRJGsEsU1JkwksC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7TXvyKzQawShraHL2r3zsXZQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S5yQaPtZmsKcdWrGmCpDxKBH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z70O7TmhdPgfqQjt6br8qHYa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/By32fBHv7zRJGsEsU1JkwksC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7TXvyKzQawShraHL2r3zsXZQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S5yQaPtZmsKcdWrGmCpDxKBH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z70O7TmhdPgfqQjt6br8qHYa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdmqBWlta2eb7JbOf187ETgr.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha gek toeval, ik zat net 5min op discord een verhaal te lezen dat baion goede drama creëert door niet in z'n eigen discord server te zitten.
Vette build wel! Ik moest echt twee kijken voordat ik zag dat die dingen op de achterkant schroeven zijn.
Vette build wel! Ik moest echt twee kijken voordat ik zag dat die dingen op de achterkant schroeven zijn.
Klopt, het is een en al drama omtrent Baionlenja. In stock producten die niet verstuurd worden, refunds die niet uitbetaald worden, het komt helaas steeds vaker voor. Vind de designs van z'n borden wel heel vet. Ik zou ook nooit direct iets van hem kopen, gelukkig kwam deze langs op mechmarket.Cebby schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:46:
Haha gek toeval, ik zat net 5min op discord een verhaal te lezen dat baion goede drama creëert door niet in z'n eigen discord server te zitten.
Knappe builds hier
ben ondertussen zelf een klein jaar bezitter van een zelfbouw bordje, monsgeek m2 met Akko penguin switches, echter heb ik geregeld problemen en ik vind niet meteen veel gelijkaardige gevallen terug op het web.
Soms, ik kan er niet echt een periode op plakken, beginnen bepaalde toetsen te hangen, of niet te reageren, of spontaan meerdere inputs per aanslag te geven. Haal ik de switch er uit en steek ik deze er weer in dan is het probleem verholpen. Echter komt het probleem consistent terug.
Zou dit aan de keycaps kunnen liggen ipv de switches? Deze waren "goedkope" van de aliexpress (ik ben niet veeleisend). Iemand een idee? Zie nu de mountain everest max voor 50 euro staan op amazon en ben aan het twijfelen. Zonde wel van de Monsgeek want het typgevoel is lekker.
Soms, ik kan er niet echt een periode op plakken, beginnen bepaalde toetsen te hangen, of niet te reageren, of spontaan meerdere inputs per aanslag te geven. Haal ik de switch er uit en steek ik deze er weer in dan is het probleem verholpen. Echter komt het probleem consistent terug.
Zou dit aan de keycaps kunnen liggen ipv de switches? Deze waren "goedkope" van de aliexpress (ik ben niet veeleisend). Iemand een idee? Zie nu de mountain everest max voor 50 euro staan op amazon en ben aan het twijfelen. Zonde wel van de Monsgeek want het typgevoel is lekker.
Ben geen expert, maar ligt volgens mij ook of ze gesmeerd zijn of niet. Gesmeerde typen fijner en ratelen ook niet of in ieder geval minder. Probeer eens milky yellows.
Ik was zelf altijd fan van bruin een tactile switch, maar toen ik een Ajazz A820 gekocht had voor 50 euro met lineair schakelaars wil ik die niet meer. De schakelaars in deze heten zeezout schakelaars en typen vind ik ook veel fijner, want lichter. Ik heb overigens niets gemod. Typt fijn as is.
Ik was zelf altijd fan van bruin een tactile switch, maar toen ik een Ajazz A820 gekocht had voor 50 euro met lineair schakelaars wil ik die niet meer. De schakelaars in deze heten zeezout schakelaars en typen vind ik ook veel fijner, want lichter. Ik heb overigens niets gemod. Typt fijn as is.
[ Voor 11% gewijzigd door desalniettemin op 05-12-2024 15:35 ]
Toevallig! Ik typte eerst ook op MX browns, en toen ook een witte ajazz 820 (max) gekocht met seasalt switches. Typen echt heerlijk fijn inderdaad. Alleen vond ik een zwart bord toch mooier staan, en de 820 max was helaas niet meer te krijgen in t zwart.desalniettemin schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:34:
Met black Friday korting een Monsgeek M1 V5 besteld met BT/2.4Ghz, rapid disassembly en piano pro switches. Daarnaast nog apart 90 stuks creamy purple pro en 90 stuks rosewood switches erbij besteld. Alles met 20% korting, kan niet wachten!!
Mooie deal. Succes ermeePimmetjuuh schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:03:
[...]
Toevallig! Ik typte eerst ook op MX browns, en toen ook een witte ajazz 820 (max) gekocht met seasalt switches. Typen echt heerlijk fijn inderdaad. Alleen vond ik een zwart bord toch mooier staan, en de 820 max was helaas niet meer te krijgen in t zwart.
Met black Friday korting een Monsgeek M1 V5 besteld met BT/2.4Ghz, rapid disassembly en piano pro switches. Daarnaast nog apart 90 stuks creamy purple pro en 90 stuks rosewood switches erbij besteld. Alles met 20% korting, kan niet wachten!!
Een verloren gewaand toetsenbord teruggevonden na zo’n 15 jaar achter een knieschot. Deze zat ooit aan een 80486dx die er ook nog steeds is, (maar of hij werkt is een tweede)..
Een BTC 5139 vermoedelijk uit 93/94. Met Focus layout.
Blijkbaar is het een rubber dome keyboard met Cherry MX sliders, maar er zit wel een duidelijke klik in. Ik vond deze tot 2020 wellicht het beste keyboard dat ik gehad had qua feel. Alles tussen 1998 en 2020 was met zo’n rubberen membraan volgens mij.
Nog even schoonmaken en wellicht de oude pc weer aan de gang helpen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r8R5TyksLYVHZCVu5LnUyZOR.jpg?f=user_large)
Blijkbaar is het een rubber dome keyboard met Cherry MX sliders, maar er zit wel een duidelijke klik in. Ik vond deze tot 2020 wellicht het beste keyboard dat ik gehad had qua feel. Alles tussen 1998 en 2020 was met zo’n rubberen membraan volgens mij.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r8R5TyksLYVHZCVu5LnUyZOR.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p0R18ntu69CrrXMzAKJ3Zkkd.jpg?f=user_large)
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
GAIAjohan schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:03:
Een verloren gewaand toetsenbord teruggevonden na zo’n 15 jaar achter een knieschot. Deze zat ooit aan een 80486dx die er ook nog steeds is, (maar of hij werkt is een tweede)..
[Afbeelding]
Doet wel heel erg denken aan zo'n oude classic IBM. Dat vond ik destijds zo lekker tikken.
[Afbeelding]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Die hadden we hiervoor nog gehad (bij een IBM 80286 16MHz), maar die is zeker niet bewaard gebleven. Daar kan ik me ook qua typen echt te weinig van herinneren behalve dat de spellen die ik dan speelde nog in zwart-wit waren.Help!!!! schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:11:
[...]
Doet wel heel erg denken aan zo'n oude classic IBM. Dat vond ik destijds zo lekker tikken.
Wat ik aan de BTC echt fantastisch vond en vind is de lay-out. ANSI + ISO enter gecombineerd. En typisch BTC is schijnbaar de 1,5 brede escape knop.
Maar valt dit toetsenbord eigenlijk wel onder mechanisch? Blijkbaar zijn er van deze best wat met Packard Bell branding.
De werking zelf is blijkbaar typisch BTC
https://deskthority.net/wiki/BTC_dome_with_slider
//edit hij doet t niet meer
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MjvKVuM0ZCVEHtSkSPwsXwTz.jpg?f=user_large)
Toch eens kijken wat dit is
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 08-12-2024 12:11 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Iemand hier die een KBD odin (70) via een europese webwinkel heeft kunnen kopen?
Wil namelijk eentje hebben, maar ben bang voor hoge importkosten.
Wil namelijk eentje hebben, maar ben bang voor hoge importkosten.
KBDfans Odin? Die is echt alleen te koop bij KBDfans.
Denk bij extra kosten aan BTW, dus 21% en dan inklaringskosten. Als het goed is zijn er verder geen invoerrechten.
Denk bij extra kosten aan BTW, dus 21% en dan inklaringskosten. Als het goed is zijn er verder geen invoerrechten.
Oeh Hi-Viz, heel nice!
Ik wacht geduldig op mijn Neo75 CU voor mijn Hi-Viz setje
Ik wacht geduldig op mijn Neo75 CU voor mijn Hi-Viz setje
Ziet er super uit! Goede combi!Arcadius schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:00:
[Afbeelding]
Mijn Monsgeek M7W is ook gearriveerd. Met paarse Womier keycaps er op. Echt een zwaar bord!
Heb er nog Keychron Browns onder zitten, maar wacht nog op mijn Akko pro Cream blue switches.
Pura Vida
Gister mijn bestelling met de monsgeek m1 v5 binnen gekregen!
Ik zal vanavond even een korte review geven 
Het viel me alleen op dat tijdens een keytester op bijvoorbeeld de site van VIA de linker ctrl ook geregistreerd wordt als ik de rechter alt indruk, is dit normaal?
Het viel me alleen op dat tijdens een keytester op bijvoorbeeld de site van VIA de linker ctrl ook geregistreerd wordt als ik de rechter alt indruk, is dit normaal?
Heel normaal, rechter alt is het zelfde als linker alt + ctrl
@MatthijsBoog Ah fijn, bedankt! Begon me al n beetje zorgen te maken

Ziet er gaaf uit, is dit de witte variant? Zelf hier de blauwe variant met GMK Striker. Hoe bevalt het typen, vind het zelf een fijn bord maar al een tijdje niet op getypt. Een te grote collectieCrashOverDrive schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:13:
Vandaag wat nieuw speelgoed in elkaar gezet voor op de zaak![]()
[Afbeelding]
Leaf springs op de base gemonteerd
[Afbeelding]
FR4 plate erop met Sakura's
[Afbeelding]
En wat onopvallende caps zodat ik hem niet zo snel kwijt raak![]()
Wilba.tech Salvation:
* HMX Silent Sakura linear
* TX stabs
* GMK Hi-Viz!
"Lightning silver", maar het ziet er op elke foto uit als witsuperbok schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:11:
[...]
Ziet er gaaf uit, is dit de witte variant? Zelf hier de blauwe variant met GMK Striker. Hoe bevalt het typen, vind het zelf een fijn bord maar al een tijdje niet op getypt. Een te grote collectie
Hij tikt wel fijn, maar ik had meer verwacht van de vering. Ik merk niet bijster veel verschil met de gemiddelde flex-cut op gaskets.
Ja, als ik er met 2 handen vol op ga drukken, maar bij normaal gebruik niet te merken
Vet! Had ook een paar maanden de Salvation op het oog maar toch voor de OBJ.1 gegaan uiteindelijk. Keuzes...CrashOverDrive schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:13:
Vandaag wat nieuw speelgoed in elkaar gezet voor op de zaak![]()
[Afbeelding]
Leaf springs op de base gemonteerd
[Afbeelding]
FR4 plate erop met Sakura's
[Afbeelding]
En wat onopvallende caps zodat ik hem niet zo snel kwijt raak![]()
Wilba.tech Salvation:
* HMX Silent Sakura linear
* TX stabs
* GMK Hi-Viz!
Ah oke, zilver kleurt inderdaad lekker mee op foto's.CrashOverDrive schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:17:
[...]
"Lightning silver", maar het ziet er op elke foto uit als wit![]()
Hij tikt wel fijn, maar ik had meer verwacht van de vering. Ik merk niet bijster veel verschil met de gemiddelde flex-cut op gaskets.
Ja, als ik er met 2 handen vol op ga drukken, maar bij normaal gebruik niet te merken
Mijn ervaring is hetzelfde, de vering is aanwezig, maar niet zo extreem bij normaal gebruik. Heb nog getwijfeld of ik voor half plate config zou gaan, maar genoeg andere borden die ik destijds had en mee bezig was.
Hier even een kort verhaaltje over, voor mijn gevoel, mijn eerste echte mechanische toesenbord; de Monsgeek M1 V5. Hiervoor heb ik heel lang een Iqunix F96 gehad met gewone cherry mx brown switches. Die heeft een (zoals de naam al doet vermoeden) 96% layout. Heerlijk compact en met zo goed als alle knoppen als een fullsize toetsenbord. Toendertijd heb ik daar meer dan €200 aan uitgegeven inclusief shipping en import etc. Het is echt niet te geloven hoe goedkoop goeie toetsenborden zijn geworden tegenwoordig.
In de loop der jaren ben ik steeds iets dieper de rabbithole in gevallen, en kwamen er steeds meer aantrekkelijke borden op de markt. Ik was eerst heel erg vastberaden om mijn numpad te houden, mede omdat ik de 96% layout heel weinig zag en ik dus nog meer het gevoel kreeg dat ik echt een speciaal toetsenbord onder mijn vingers had zitten. Maar helaas, het weinig zien van een bepaalde layout betekende ook dat er t.o.v. de andere layouts zoals 75% en TKL relatief weinig nieuws op de markt kwam. Dus ben ik toch de numpad-noodzaak en ging ik voor mezelf een lijstje opstellen van dingen die ik echt wou hebben voor mijn volgende toetsenbord zodat het ook echt een stap vooruit was.
De Monsgeek M1 V5 vinkt eigenlijk alle vakjes aan:
/f/image/PJu7xOJ9D4au96fsZyHN9l5t.png?f=fotoalbum_large)
De ontdozing (haha wat n stomme vertaling
) voelde premium aan en alles was goed verpakt in een stevige omdoos. In de doos zat zowel het toetsenbord zelf als extra screw-in stabilisers, reserve switches, andere kleur accent keycaps,keycap puller, switch puller, de 2.4Ghz dongle, een coiled USB-A naar USB-C kabel, een dust cover en een kleine engelstalige handleiding. De gehele behuizing van het toetsenbord is gemaakt van aluminium (lekker koud deze tijd van het jaar), dus is het zware toetsenbord ook uitstekend te gebruiken als peperdure paperweight.
De setup ging relatief vlekkeloos. Even pairen met de 2.4Ghz dongle, vervolgens de JSON downloaden en voor het eerst in m'n leven naar de VIA site. Zoeken, klikken, browser autoriseren, maar ik kwam er maar niet achter hoe ik dit toestenbord nou moest configureren. Schijnbaar moest ik het Design Tab aanzetten, en daar dan de JSON in uploaden. Uiteindelijk is dat gelukt, en heb ik moeiteloos kunnen spelen met de RGB en eventuele macro's.
Dan nu de switches. Alles klinkt heerlijk help ik wil meer toetsenborden kopen. De Creamy Purple Pro's hebben inderdaad een duidelijkere bump dan de Cherry MX Browns, wat ik echter alleen merk als ik bewust de switch in druk, tijdens normaal typen en gamen druk ik daar achteloos door heen, dus heeft de tactile bump niet echt waarde meer voor mij. De eerder genoemde Rosewoods zijn inderdaad een stukje dieper qua klank dan de PIano Pro's, dus binnenkort ga ik even modden en de Piano's vervangen door de Rosewoods.
Draadloze connectivity voelt voor zover ik heb kunnen testen prima, geen duidelijke vertraging of andere problemen. Dit geld ook voor de batterijduur, al kan ik wel melden dat het percentage erg makkelijk te controleren is via Fn+spatie.
De enige nadelen die ik voor dit bord heb is de coiled cable, die ik nogal stug vind en dus niet mooi vind liggen op m'n bureau. En de swtich voor de wireless (en dus batterij) onder de caps lock toets zit.
Ik wil jullie bedanken voor jullie behulpzaamheid en wederzijdse interesse in toetsenborden, en hopelijk ook bedankt voor het lezen.
EDIT: verhaaltje is niet zo kort meer oeps
In de loop der jaren ben ik steeds iets dieper de rabbithole in gevallen, en kwamen er steeds meer aantrekkelijke borden op de markt. Ik was eerst heel erg vastberaden om mijn numpad te houden, mede omdat ik de 96% layout heel weinig zag en ik dus nog meer het gevoel kreeg dat ik echt een speciaal toetsenbord onder mijn vingers had zitten. Maar helaas, het weinig zien van een bepaalde layout betekende ook dat er t.o.v. de andere layouts zoals 75% en TKL relatief weinig nieuws op de markt kwam. Dus ben ik toch de numpad-noodzaak en ging ik voor mezelf een lijstje opstellen van dingen die ik echt wou hebben voor mijn volgende toetsenbord zodat het ook echt een stap vooruit was.
De Monsgeek M1 V5 vinkt eigenlijk alle vakjes aan:
- 2.4Ghz connectivity
- 1000hz polling rate, zowel over draad als 2.4Ghz
- Hotswappable sockets
- RGB
- Exploded 75% layout
- Zowel home/end/pgup/pgdn/delete keys
- Grote accu (in dit geval 8000mah)
- Zachte plate (dus POM, PC of FR4)
- VIA compatibility (geen zin in subpar software)
- En hij heeft ook nog eens een rapid disassembly systeem zodat je de topcase gewoon van de rest af kan trekken en dus niet steeds alle schroefjes los moet halen.
/f/image/PJu7xOJ9D4au96fsZyHN9l5t.png?f=fotoalbum_large)
De ontdozing (haha wat n stomme vertaling
De setup ging relatief vlekkeloos. Even pairen met de 2.4Ghz dongle, vervolgens de JSON downloaden en voor het eerst in m'n leven naar de VIA site. Zoeken, klikken, browser autoriseren, maar ik kwam er maar niet achter hoe ik dit toestenbord nou moest configureren. Schijnbaar moest ik het Design Tab aanzetten, en daar dan de JSON in uploaden. Uiteindelijk is dat gelukt, en heb ik moeiteloos kunnen spelen met de RGB en eventuele macro's.
Dan nu de switches. Alles klinkt heerlijk help ik wil meer toetsenborden kopen. De Creamy Purple Pro's hebben inderdaad een duidelijkere bump dan de Cherry MX Browns, wat ik echter alleen merk als ik bewust de switch in druk, tijdens normaal typen en gamen druk ik daar achteloos door heen, dus heeft de tactile bump niet echt waarde meer voor mij. De eerder genoemde Rosewoods zijn inderdaad een stukje dieper qua klank dan de PIano Pro's, dus binnenkort ga ik even modden en de Piano's vervangen door de Rosewoods.
Draadloze connectivity voelt voor zover ik heb kunnen testen prima, geen duidelijke vertraging of andere problemen. Dit geld ook voor de batterijduur, al kan ik wel melden dat het percentage erg makkelijk te controleren is via Fn+spatie.
De enige nadelen die ik voor dit bord heb is de coiled cable, die ik nogal stug vind en dus niet mooi vind liggen op m'n bureau. En de swtich voor de wireless (en dus batterij) onder de caps lock toets zit.
Ik wil jullie bedanken voor jullie behulpzaamheid en wederzijdse interesse in toetsenborden, en hopelijk ook bedankt voor het lezen.
EDIT: verhaaltje is niet zo kort meer oeps
[ Voor 3% gewijzigd door Pimmetjuuh op 11-12-2024 19:51 ]
PS:
Mocht iemand weten of en hoe je in VIA per key de RGB in kan stellen hoor ik het graag!
MIjn FN toets blijft groen branden, alleen wanneer de kabel er in zit, zou wel met opladen te maken hebben. Heeft iemand een idee of dit uit kan?
Bij het verwijderen van de keycaps met de keycap puller komt de switch soms mee, dit is ook 2 à 3 keer
gebeurd toen het toetsenbord nog aan stond. Is dat een probleem?
Ik zou eventueel die LED diffuser van de Piano pro switch in de Rosewood willen stoppen, kan ik die er gewoon uit drukken of zou ik daar een switch opener voor nodig hebben?
Mocht iemand weten of en hoe je in VIA per key de RGB in kan stellen hoor ik het graag!
MIjn FN toets blijft groen branden, alleen wanneer de kabel er in zit, zou wel met opladen te maken hebben. Heeft iemand een idee of dit uit kan?
Bij het verwijderen van de keycaps met de keycap puller komt de switch soms mee, dit is ook 2 à 3 keer
Ik zou eventueel die LED diffuser van de Piano pro switch in de Rosewood willen stoppen, kan ik die er gewoon uit drukken of zou ik daar een switch opener voor nodig hebben?
Vandaag de LoFree Flow Lite 100 (grijs) binnen gekregen. Helaas niet de Hades switches erbij al 
Ik vind 'm super fijn, veel fijner dan m'n Keychron Q6 Max (te veel travel, te kleine keys, tegenwoordig van mijn vrouw met Kaihl mega clicky) en m'n Aula F75 (te lawaaiig, te veel travel).
Met dikke vingers is low profile de weg, en de platte keycaps zijn ook lekker.
Ik heb een tweede besteld voor in de werktas.
:strip_exif()/f/image/ktkcxKpNXVHLA5Zby0wCVBji.gif?f=fotoalbum_large)
De muis is niet slecht, maar ik druk de hele tijd per ongeluk de duimknoppen in, dus geen aanrader.
Ik had wat ASMR opgenomen voor vrienden, maar die kan ik hier niet uploaden ;P Zie Discord.
Ik vind 'm super fijn, veel fijner dan m'n Keychron Q6 Max (te veel travel, te kleine keys, tegenwoordig van mijn vrouw met Kaihl mega clicky) en m'n Aula F75 (te lawaaiig, te veel travel).
Met dikke vingers is low profile de weg, en de platte keycaps zijn ook lekker.
Ik heb een tweede besteld voor in de werktas.
:strip_exif()/f/image/ktkcxKpNXVHLA5Zby0wCVBji.gif?f=fotoalbum_large)
De muis is niet slecht, maar ik druk de hele tijd per ongeluk de duimknoppen in, dus geen aanrader.
Ik had wat ASMR opgenomen voor vrienden, maar die kan ik hier niet uploaden ;P Zie Discord.
[ Voor 25% gewijzigd door _eLMo_ op 11-12-2024 21:12 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Per key aanpassen kan niet in VIA. Je zult de qmk source code dan op moeten zoeken en het aanpassen daarin.Pimmetjuuh schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:46:
PS:
Voor je FN-toets zou ik eens navragen in de Discord van Monsgeek, daar zouden ze meer moeten weten.
Als het past dan past het. De led diffusers die ik heb, schuiven gewoon in de led slot zonder iets te openen. Maar alleen als de switch er geschikt voor is.
De niet geclaimde spullen van mykb staan opnieuw te koop, laat maar weer zien hoeveel nep biedingen er waren.
Ik ben op zoek naar advies, ik heb een Epomaker EK68 met gateron yellow pro switches voor mee naar kantoor. Ik vind het een heerlijk keyboard alleen kreeg wat feedback van collega's dat hij wat luid is. Ik vind het zel wel meevallen maar toch. De yellow switches zouden al vrij stil moeten zijn volgens de tabel hier.
Heeft iemand een tip om hem stiller te maken, padding of andere switches ofzo?
Heeft iemand een tip om hem stiller te maken, padding of andere switches ofzo?
@DaydreamBelieve Je zou altijd, zoals je zelf inderdaad voorstelt, silent switches kunnen gaan gebruiken. Ik denk dat dat je het meest op gaat leveren t.o.v. toevoegen/verwijderen van eventuele foams.
heb je nog tips voor welke ik zou kunnen gebruiken. De gateron yellow silent zou kunnen maar mochten er alternatieven zijn waar iemand ervaring mee heeft dan hoor ik dat graagPimmetjuuh schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:06:
@DaydreamBelieve Je zou altijd, zoals je zelf inderdaad voorstelt, silent switches kunnen gaan gebruiken. Ik denk dat dat je het meest op gaat leveren t.o.v. toevoegen/verwijderen van eventuele foams.
@DaydreamBelieve Gebruik je al een desk pad? Een beetje knappe (3mm of dikker) pad scheelt ook al in de hogere ping geluiden. (als een college er een heeft, vraag eens of je hem er een paar minuten onder mag leggen en probeer het).
[ Voor 4% gewijzigd door CrashOverDrive op 12-12-2024 20:36 ]
Ik zoek niet perse een mechanisch toetsenbord, maar het enigste topic waar toetsenbordfanaten zich verzamelen lijkt deze.
Ik wil een toetsenbord waar het licht niet van uitgaat. Ik krijg het kennelijk met mijn huisleverancier Logitech niet voor elkaar.
Dat het een mechanisch toetsenbord is lijkt me prima. Mijn K830 die ik nu heb is inderdaad ongeschikt wat betreft de toetsen.
Als ik een toetsenbord zoek van maximaal 140 euro. Wie weet er eentje waarvan het licht nooit uitgaat. Het moet mogelijk zijn om het licht constant aan te laten staan. (als hij aan staat)
Alvast dank.
Ik wil een toetsenbord waar het licht niet van uitgaat. Ik krijg het kennelijk met mijn huisleverancier Logitech niet voor elkaar.
Dat het een mechanisch toetsenbord is lijkt me prima. Mijn K830 die ik nu heb is inderdaad ongeschikt wat betreft de toetsen.
Als ik een toetsenbord zoek van maximaal 140 euro. Wie weet er eentje waarvan het licht nooit uitgaat. Het moet mogelijk zijn om het licht constant aan te laten staan. (als hij aan staat)
Alvast dank.
FreeReef.nl
Koop een toetsenbord zonder draadloze functionaliteiten die specifiek adverteert met QMK. Deze keyboards hebben open source firmware, dus je kunt ze zo programmeren dat de verlichting niet uitgaat.
Om vast een voorbeeldje te noemen (hoewel niet de meest neutrale kleur, de kbd67 lite (wired) staat in de QMK repo en is dus volledig aanpasbaar. Mocht je specifiek op zoek zijn naar shine-through keycaps, kijk dan vooral ook even naar het verschil tussen north- en southfacing voordat je een toetsenbord uitkiest.
Om vast een voorbeeldje te noemen (hoewel niet de meest neutrale kleur, de kbd67 lite (wired) staat in de QMK repo en is dus volledig aanpasbaar. Mocht je specifiek op zoek zijn naar shine-through keycaps, kijk dan vooral ook even naar het verschil tussen north- en southfacing voordat je een toetsenbord uitkiest.
Ik heb zelf geen ervaring met silent switches, maar ik zou zelf gewoon wat van amazon bestellen, is ook weer makkelijk retourneren mocht het niet bevallen. En zoek vooral reviews op om een idee te krijgen van hoe de switch voeltDaydreamBelieve schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:18:
[...]
heb je nog tips voor welke ik zou kunnen gebruiken. De gateron yellow silent zou kunnen maar mochten er alternatieven zijn waar iemand ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag
Ik ben weer eens op zoek naar een nieuw bordje, en eigenlijk zoek ik weer iets zoals mijn akko acr 68 pro, alleen dan draadloos.
Volgens mij is dat een 68/70% (?)
Eigenlijk zoek ik een tkl zonder de F row.
Ook moet hij verlichting hebben, rgb of wit maakt niet uit
Ik had zelf al de maxfit 70 gevonden, maar die is niet leverbaar in europa.
Ook zag ik de monsgeek m7w zoals een paar posts hierboven, maar ik eigenlijk toch wel weer een plastic behuizing ipv een aluminium behuizing.
Hebben jullie nog opties?
Ook zag ik de monsgeek m7w zoals een paar posts hierboven, maar ik eigenlijk toch wel weer een plastic behuizing ipv een aluminium behuizing.
Hoe lastig is nou zoiets voor een leek? Want wil al langere tijd het eigenlijk voor de F13 van mijn QK80 doen, zodat ik ermee kan zien of ik op de Windows of Mac layer zit. Alleen toen ik indertijd keek kon ik niet echt tutorials vinden die QMK customizations beetje (gemakkelijk) uitleggen, eigenlijk alleen de QMK docs en voor iemand die daar dus geen ervaring mee heeft toen maar besloten om het te laten.MatthijsBoog schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:16:
[...]
Per key aanpassen kan niet in VIA. Je zult de qmk source code dan op moeten zoeken en het aanpassen daarin.
Er was een Ikki68 R2 wireless maar die kan je denk ik alleen nog 2e hands krijgen.JRB201 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:23:
Ik ben weer eens op zoek naar een nieuw bordje, en eigenlijk zoek ik weer iets zoals mijn akko acr 68 pro, alleen dan draadloos.
Dan is er nog de Kiiboom68 wireless en de Ajazz AKL680
Als je een beetje technische aanleg hebt en gebruik maakt van Google is het prima te doen. Maar wel op de voorwaarde dat de source code beschikbaar is, dat geldt niet voor alle qk borden vgm.Pompi schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:39:
[...]
Hoe lastig is nou zoiets voor een leek? Want wil al langere tijd het eigenlijk voor de F13 van mijn QK80 doen, zodat ik ermee kan zien of ik op de Windows of Mac layer zit. Alleen toen ik indertijd keek kon ik niet echt tutorials vinden die QMK customizations beetje (gemakkelijk) uitleggen, eigenlijk alleen de QMK docs en voor iemand die daar dus geen ervaring mee heeft toen maar besloten om het te laten.
En anders kun je altijd nog hulp vragen. Een ledje als layer indicator is niet heel spannend. Dikke tip is om te kijken naar hoe andere boards het doen, lekker afkijken in de qmk repo (vooral split boards hebben best vaak een layer indicator).
Mijn huidige toetsenbord is mijn eerste ervaring met hotswappable switches. Het gebeurt regelmatig dat de switch mee komt als ik de keycap er af wil halen met een keycap puller. Kan dit kwaad als het toetsenbord aan staat? Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Aan de andere kant krijg ik de switch soms juist erg moeilijk uit het bord, zit hier een bepaalde techniek achter?
Aan de andere kant krijg ik de switch soms juist erg moeilijk uit het bord, zit hier een bepaalde techniek achter?
Dat de switch eruit komt kan geen kwaad. Wees alleen wel voorzichtig met het terugplaatsen van de switch. Als je de socket niet ondersteunt en de pin net verkeerd zit, kun je de socket van de pcb af duwen.
Het zal per bord en switch verschillen, sommige gaan moeilijker dan andere. Maar ook de switch puller maakt wel verschil. Het is niet echt een specifieke techniek, uiteindelijk is het gewoon in de puller knijpen en dan recht omhoog.
Het zal per bord en switch verschillen, sommige gaan moeilijker dan andere. Maar ook de switch puller maakt wel verschil. Het is niet echt een specifieke techniek, uiteindelijk is het gewoon in de puller knijpen en dan recht omhoog.
Ik dacht dat (op 3pin en 5pin na) alle switches compatible waren met alle pcb’s? Hoe weet ik welke switches “anders” zijn?
Ze zijn inderdaad compatible. Maar kailh box switches zijn bijvoorbeeld net iets breder. Het scheelt misschien 0,05 of 0,1 mm, maar dat is net genoeg om wel of niet bizar strak in de plate klem te zitten.
Duidelijk, wordt dus op een rustig moment er nog eens in duiken en dus even bestuderen hoe split boards het doen.MatthijsBoog schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:47:
[...]
Als je een beetje technische aanleg hebt en gebruik maakt van Google is het prima te doen. Maar wel op de voorwaarde dat de source code beschikbaar is, dat geldt niet voor alle qk borden vgm.
En anders kun je altijd nog hulp vragen. Een ledje als layer indicator is niet heel spannend. Dikke tip is om te kijken naar hoe andere boards het doen, lekker afkijken in de qmk repo (vooral split boards hebben best vaak een layer indicator).
Dankjulliewel voor jullie suggesties @skoozie @Groesjenka
Het is uiteindelijk de epomaker shadow-x geworden, ben wel heel benieuwd naar de kwaliteit daarvan.
Aan de prijs zal het in ieder geval niet liggen.
Het is uiteindelijk de epomaker shadow-x geworden, ben wel heel benieuwd naar de kwaliteit daarvan.
Aan de prijs zal het in ieder geval niet liggen.
Of bij de liquidatieverkoop van MK.eu, ik zoek nog iemand die in de buurt woontGroesjenka schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:01:
[...]
Er was een Ikki68 R2 wireless maar die kan je denk ik alleen nog 2e hands krijgen.
Ik denk er ook aan om de Nuphy te kopen (allen de Halo). Voordat ik was mis, ik zie alleen opties bij Nuphy zelf of voor veel meer geld op Amazon. Of zie ik iets over hoofd?Unkie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:47:
[...]
Na ruim een jaar de kit thuis te hebben liggen heb ik eindelijk de tijd genomen om dit bord in elkaar te zetten. Vooral de USB-C aansluiting solderen zag ik tegen op. Met een beetje flux en weinig soldeer was dat zo gepiept! Vervolgens alles helemaal in elkaar zetten en het bord testen, doet één knop het niet... de enter. Bord uit elkaar, bleek die ene switch niet gesoldeerd
Bord: Seigaiha
Switches: Silent Lemons (gesoldeerd)
Keycaps: KAT Lala Dark
:strip_exif()/f/image/Lt1GNFq1AYfDywtUiykePwPQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is dit wennen zeg na een lange tijd typen op een op een ortho en een standaard 65%: Kromme rijen, geen dedicated pijltjes, Win knop op een spatie locatie. Maar ik ga het wel een tijdje proberen!

Bord: Seigaiha
Switches: Silent Lemons (gesoldeerd)
Keycaps: KAT Lala Dark
:strip_exif()/f/image/Lt1GNFq1AYfDywtUiykePwPQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is dit wennen zeg na een lange tijd typen op een op een ortho en een standaard 65%: Kromme rijen, geen dedicated pijltjes, Win knop op een spatie locatie. Maar ik ga het wel een tijdje proberen!
Klopt, zelf heb ik het toetsenbord bij Nuphy besteld. Ongeveer 2,5 week levertijd.ManiacScum schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:32:
[...]
Ik denk er ook aan om de Nuphy te kopen (allen de Halo). Voordat ik was mis, ik zie alleen opties bij Nuphy zelf of voor veel meer geld op Amazon. Of zie ik iets over hoofd?
Ik type dit nu op mijn Nuphy en ik moet eerlijk zijn dat ik nog nooit zo'n fijn toetsenbord (met name de toetsenaanslagen) heb gehad. De indeling van het toetsenbord is inderdaad even wennen, maar ik merk dat dit iedere dag beter gaat.
Hiervoor had ik de Logitech G915 (niet de X-variant), maar dit toetsenbord kan je er niet mee vergelijken. De toetsaanslagen van de G915 is drama vergeleken met de Nuphy. Bijzonder dat je zo weinig Nuphy toetsenborden ziet en zoveel Logitech (blijkbaar is dat de kracht van marketing?).
Hallo allemaal. Ik heb nieuwe PC maar het lijkt erop alsof ik mijn oude toetsenbord hierdoor niet meer kan gebruiken. Mijn oude toetsenbord is een KB-0108 (Linkje naar een Ebay pagina met afbeeldingen). Het probleem is dat ie een PS/2 connector heeft en dat het zelfs met een verloopstukje niet lijkt te werken. Toetsenbord krijgt wel stroom want zodra de pc aangaat gaan de lampjes branden. De toetsen doen het echter niet (wat het vrij lastig maakt om Windows te instaleren kan ik je vertellen). Tenzij jullie een oplossing weten ben ik dus helaas op zoek naar een nieuwe.
Ben vooral opzoek naar een vergelijkbaar toetsenbord dus:
QWERTY met numpad, hoeft geen backlight te hebben. Qua MX Switch weet ik niet precies wat de oude heeft... Het toetsenbord is voor dagelijks gebruik en gamen. Budget heb ik geen idee van want ik heb geen idee hoe duur een vergelijkbaar toetsenbord zou zijn. Iemand tips?
Ben vooral opzoek naar een vergelijkbaar toetsenbord dus:
QWERTY met numpad, hoeft geen backlight te hebben. Qua MX Switch weet ik niet precies wat de oude heeft... Het toetsenbord is voor dagelijks gebruik en gamen. Budget heb ik geen idee van want ik heb geen idee hoe duur een vergelijkbaar toetsenbord zou zijn. Iemand tips?
Geen, het is een rubber dome toetsenbord. Mocht je echt gehecht zijn aan het gevoel ervan dan kan mechanisch je best wel eens gaan tegenvallen.Populous schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:27:
Qua MX Switch weet ik niet precies wat de oude heeft...
*edit
Zou het dan in dit rijtje gaan zoeken:
categorie: Toetsenborden
[ Voor 33% gewijzigd door CrashOverDrive op 17-12-2024 10:36 ]
@Populous Als je dit toetsenbord prima vind zou je denk ik elk willekeurig logitech/dell/hp kantoor toetsenbord kunnen gebruiken. Dat lijkt me qua budget de verstandigste keus. Dan ben je voor hoogstens ca 2 tientjes klaar
Edit: sterker nog, als je de pricewatch van toetsenborden sorteert van goedkoop naar duurst heb je er al een aantal goedkoper dan een tientje. Dus als budget echt prioriteit #1 is zou ik ook gewoon de action of xenos oid overwegen.
Edit: sterker nog, als je de pricewatch van toetsenborden sorteert van goedkoop naar duurst heb je er al een aantal goedkoper dan een tientje. Dus als budget echt prioriteit #1 is zou ik ook gewoon de action of xenos oid overwegen.
[ Voor 36% gewijzigd door Pimmetjuuh op 17-12-2024 10:36 ]
Echt? En ik altijd maar denken dat het een mechanisch toetsenbord is. De aanslag voelt namelijk ook best "verzwaard". Ik heb bijvoorbeeld op werk deze https://tweakers.net/pric...-qwerty-us/specificaties/ en die voelt qua aanslag vergelijkbaar. Maakt alleen een stuk meer lawaaiCrashOverDrive schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:09:
[...]
Geen, het is een rubber dome toetsenbord. Mocht je echt gehecht zijn aan het gevoel ervan dan kan mechanisch je best wel eens gaan tegenvallen.
*edit
Zou het dan in dit rijtje gaan zoeken:
categorie: Toetsenborden
Tweakers heeft nog wel eens een review van een mechanisch toetsenbord van Action gedaan. Het was wel vermakelijk, maar niet zo'n best bord..Pimmetjuuh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:33:
@Populous Als je dit toetsenbord prima vind zou je denk ik elk willekeurig logitech/dell/hp kantoor toetsenbord kunnen gebruiken. Dat lijkt me qua budget de verstandigste keus. Dan ben je voor hoogstens ca 2 tientjes klaar
Link vast wel ergens in dit topic.
video: Kruidvat of Action? - De beste toetsenbordset met rgb voor maximaal € 20
[ Voor 12% gewijzigd door pjottum op 17-12-2024 14:13 ]
ping 127.212.23.124
Ok dus ik heb het nog een laatste keer geprobeerd met mijn oude toetsenbord en hij lijkt wel verbonden te zijn. Lichtjes gaan branden als ie aangaat. Als ik op de windows toets druk dan geeft ie ook een geluidje. Hij geeft ook aan dat het apparaat juist is geïnstalleerd. Iemand nog tips hoe ik hem aan de praat kan krijgen?
Nuphy zijn blijkbaar niet al te veilig mbt hun batterijen, en bar slechte support van wat ik lees.Unkie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:16:
[...]
Klopt, zelf heb ik het toetsenbord bij Nuphy besteld. Ongeveer 2,5 week levertijd.
Ik type dit nu op mijn Nuphy en ik moet eerlijk zijn dat ik nog nooit zo'n fijn toetsenbord (met name de toetsenaanslagen) heb gehad. De indeling van het toetsenbord is inderdaad even wennen, maar ik merk dat dit iedere dag beter gaat.
Hiervoor had ik de Logitech G915 (niet de X-variant), maar dit toetsenbord kan je er niet mee vergelijken. De toetsaanslagen van de G915 is drama vergeleken met de Nuphy. Bijzonder dat je zo weinig Nuphy toetsenborden ziet en zoveel Logitech (blijkbaar is dat de kracht van marketing?).
https://www.reddit.com/r/NuPhy/s/LCYrkcGzUP
Er gaan er blijkbaar regelmatig in de fik.
Ik ben ook op zoek naar een nieuw toetsenbord. Ik maak al jaren gebruik van het apple toetsenbord en deze vind ik persoonlijk heerlijk typen. Het enige nadeel is de kleine linker shift toets met gamen, dat is echt een "stretch" voor mij. Ik kan dus wel zeggen dat ik van van low profile houd.
Ik was benieuwd welke opties ik heb wat betreft low profile toetsenborden:
- Low Profile
- Liefst draadloos
- Met numeriek deel
- Hoe stiller hoe beter
- Budget tot ongeveer 200 euro
- ANSI
De opties zoals ik deze nu op de shortlist heb staan:
keychron k(5 of 10) Max (fijn lijkt mij dat het numerieke deel echt apart zit)
lofree flow 100 (nadeel qua compactheid en prijs veel hoger)
NuPhy Air96 V2 (weer zo compact, en wat duurder, en welke switches dan)
Corsair K100 (ultra low profile, alleen niet mijn stijl en erg duur)
lastige is dat ik verder geen ervaring heb met mechanische toetsenborden en dus ook niet met de diverse opties qua switches. Na onderzoek en lezen denk ik wel dat ik meer naar lineair switches neig.
Mis ik nog iets? Zijn er nog andere toetsenborden die zouden voldoen aan deze criteria? en hoe is de ervaring met de genoemde toetsenborden?
- Low Profile
- Liefst draadloos
- Met numeriek deel
- Hoe stiller hoe beter
- ANSI
lastige is dat ik verder geen ervaring heb met mechanische toetsenborden en dus ook niet met de diverse opties qua switches. Na onderzoek en lezen denk ik wel dat ik meer naar lineair switches neig.
Mis ik nog iets? Zijn er nog andere toetsenborden die zouden voldoen aan deze criteria? en hoe is de ervaring met de genoemde toetsenborden?
[ Voor 5% gewijzigd door Tribunus op 19-12-2024 09:23 ]
Gisteren mijn Black Friday Yunzii RT75 (Outemu magnetic keys) mogen ontvangen.
Eerste indruk: typed echt lekker, best heel stil maar toch een prettige geluid, iig veel zachter en ook prettiger dan mijn Monsgeek met Piano Pro's.
Nadeel is dat de web drive 'm niet herkent en da's wel minder als je de keys niet aan kan passen, nu kan ik niet meer dan beperkt met de RGB klooien, hopen dat daar een oplossing voor komt. [opgelost]
Eerste indruk: typed echt lekker, best heel stil maar toch een prettige geluid, iig veel zachter en ook prettiger dan mijn Monsgeek met Piano Pro's.
Nadeel is dat de web drive 'm niet herkent en da's wel minder als je de keys niet aan kan passen, nu kan ik niet meer dan beperkt met de RGB klooien, hopen dat daar een oplossing voor komt. [opgelost]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6EG5XB1axOeqt8Fnx9iHi84g.jpg?f=user_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als ik je verhaal zo lees..Tribunus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:50:
Mis ik nog iets?
- ANSI
Dank, bijgewerkt in de initiële post. De vraag was eigenlijk of ik nog een aantal toetsenborden miste die ik zou kunnen bekijken ;-)
Ik denk dat je op het gebied van Low profile wel de beste opties hebt. De combinatie van wensen maakt het aanbod vrij klein. Zelf zou ik voor de Keychron gaan vanwege de layout. De Nuphy en ook de Lowfree hebben beide een layout waarbij de toetsen aan de rechterzijde echt te dicht opklaar zitten. Zelf een Nuphy Air96v2 gehad en na 3wkn weer weg gedaan omdat ik niet kon wennen aan de layout. Ik bleef maar fouten maken.Tribunus schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:20:
[...]
Dank, bijgewerkt in de initiële post. De vraag was eigenlijk of ik nog een aantal toetsenborden miste die ik zou kunnen bekijken ;-)
Pura Vida
Voor de zekerheid nog even een herinnering, 11 januari is er weer een kleine meetup in Utrecht (clackyclub).
Toevallig nog iemand aanwezig daar?
Verwacht het niet, al zijn de kleinere meet ups wel leuker om het wat meer te hebben over de keyboards en de eigenaren ervan. Bij de grote meet ups is dat een stuk lastiger. Ben sowieso de laatste tijd niet te veel bezig met keyboards, al heb ik wel recent de Matrix MrTaxi ontvangen en gebouwd die ik kan tonen.MatthijsBoog schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:25:
Voor de zekerheid nog even een herinnering, 11 januari is er weer een kleine meetup in Utrecht (clackyclub).
Dag Keyboardliefhebbers!
Is er iemand die deze first-timer kan helpen bij het uitzoeken van een mechanisch toetsenbord én een shop om deze te kopen? Ik heb me al veel ingelezen, maar zie door de bomen toch het bos niet meer. Vooral ook omdat van sommige producten de beschikbaarheid zo laag is dat er (zo lijkt het toch) woekerprijzen gevraagd worden.
Een collega zag ik Dactyls gebruiken. Dat zag er heel interessant uit, maar... misschien ben ik daar toch nog niet aan toe. Ik was eerder aan het kijken naar een full-size standaard mechanisch toetsenbord met Brown keys (liefst MX compatibel denk ik?). RGB verlichting is zeker geen must (maar zolang het niet stoort ben ik er ook oké mee), maar een ietwat professionele uitstraling mag wel (dus geen knalroze plastic o.i.d.). Qua prijs ben ik er niet vies van om wat meer neer te tellen, zolang het maar rechtvaardigbaar is. Traditioneel zou ik nooit meer dan 20 euro aan een toetsenbord uitgeven, maar voor een mechanisch denk ik ergens tussen de 70 en de 200 ronde schijfjes over te hebben.
Afgaande op de naambekendheid én de goeie reviews kwam ik uit op de uitvoering: Keychron K10 Pro QMK/VIA, RGB backlight, Hot Swappable, K Pro Bro... . Lijkt me dat die prima voldoet aan wat ik zoek. Maar het feit dat een ouder product nu door de schaarsheid plots 20% duurder is geworden voelt toch wat wrang. Dat is waarom ik twijfel.
Een mogelijk alternatief zou de uitvoering: Keychron V6 QMK, Knob, RGB, Keychron K Pro Red, Qwerty US, Carbon... zijn, maar de negatieve review op Tweakers doet me toch wat twijfelen. RGB licht dat recht in de ogen schijnt... dat klinkt niet helemaal juist. Het staat echter wel in schril contract met de zeer positieve reviews die ik op Youtube vind. Maarja... in hoeverre zijn die laatste niet betaald is natuurlijk maar de vraag...
Voor de K10 had ik ook op de website van Keychron zelf gekeken. De Brown is daar uitverkocht, maar hetzelfde toetsenbord met nog een extra setje keys is nog steeds goedkoper dan de prijs vanop Amazon. Echter... ondanks dat het een .BE site is staat er in de FAQ dat ze vanuit China verzenden. Ik neem aan dat ik hier dan ook nog een hele hoop BTW en inklaringskosten op ga moeten betalen... Dat idee heb ik dus ook maar laten varen...
Wat is jullie advies? Toch gewoon de K10 op Amazon bestellen? Of zijn er shops die niet in de Pricewatch staan waar het toetsenbord aan een schappelijkere prijs te koop is? Of zijn er misschien alternatieven die ik over het hoofd zie?
Is er iemand die deze first-timer kan helpen bij het uitzoeken van een mechanisch toetsenbord én een shop om deze te kopen? Ik heb me al veel ingelezen, maar zie door de bomen toch het bos niet meer. Vooral ook omdat van sommige producten de beschikbaarheid zo laag is dat er (zo lijkt het toch) woekerprijzen gevraagd worden.
Een collega zag ik Dactyls gebruiken. Dat zag er heel interessant uit, maar... misschien ben ik daar toch nog niet aan toe. Ik was eerder aan het kijken naar een full-size standaard mechanisch toetsenbord met Brown keys (liefst MX compatibel denk ik?). RGB verlichting is zeker geen must (maar zolang het niet stoort ben ik er ook oké mee), maar een ietwat professionele uitstraling mag wel (dus geen knalroze plastic o.i.d.). Qua prijs ben ik er niet vies van om wat meer neer te tellen, zolang het maar rechtvaardigbaar is. Traditioneel zou ik nooit meer dan 20 euro aan een toetsenbord uitgeven, maar voor een mechanisch denk ik ergens tussen de 70 en de 200 ronde schijfjes over te hebben.
Afgaande op de naambekendheid én de goeie reviews kwam ik uit op de uitvoering: Keychron K10 Pro QMK/VIA, RGB backlight, Hot Swappable, K Pro Bro... . Lijkt me dat die prima voldoet aan wat ik zoek. Maar het feit dat een ouder product nu door de schaarsheid plots 20% duurder is geworden voelt toch wat wrang. Dat is waarom ik twijfel.
Een mogelijk alternatief zou de uitvoering: Keychron V6 QMK, Knob, RGB, Keychron K Pro Red, Qwerty US, Carbon... zijn, maar de negatieve review op Tweakers doet me toch wat twijfelen. RGB licht dat recht in de ogen schijnt... dat klinkt niet helemaal juist. Het staat echter wel in schril contract met de zeer positieve reviews die ik op Youtube vind. Maarja... in hoeverre zijn die laatste niet betaald is natuurlijk maar de vraag...
Voor de K10 had ik ook op de website van Keychron zelf gekeken. De Brown is daar uitverkocht, maar hetzelfde toetsenbord met nog een extra setje keys is nog steeds goedkoper dan de prijs vanop Amazon. Echter... ondanks dat het een .BE site is staat er in de FAQ dat ze vanuit China verzenden. Ik neem aan dat ik hier dan ook nog een hele hoop BTW en inklaringskosten op ga moeten betalen... Dat idee heb ik dus ook maar laten varen...
Wat is jullie advies? Toch gewoon de K10 op Amazon bestellen? Of zijn er shops die niet in de Pricewatch staan waar het toetsenbord aan een schappelijkere prijs te koop is? Of zijn er misschien alternatieven die ik over het hoofd zie?
Alternate heeft ook keychron, misschien niet deze maar ze hebben sowieso last van de bomen en het bos.Opifex schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:20:
Dag Keyboardliefhebbers!
Ik kwam op YouTube een lang filmpje tegen met alle versies en soorten en maten die ze hebben. Geen idee of het helpt, maar dat is hier YouTube: How to Choose the Best Keyboard from Keychron
Ik heb zelf een v10 met browns en dat is mijn daily. Wel een handje orings erop gezet zodat de eindaanslag iets gedempt wordt, geen idee of dat nog steeds helpt. Bordje komt van de .com website, waar nu uitverkoop is trouwens, ik had geen inklaring en BTW, das mazzel.
ping 127.212.23.124
Op zich valt te prijs die op Tweakers staat me nog best wel mee, ik zou dit ook niet als 'ouder product' bestempelen. Keychron gaat best snel (damn ze hebben opeens meer dan 1 soort muis??) maar dat maakt vorige modellen niet opeens oud. De Q1 is nu 3 jaar 'oud' maar is doorontwikkeld en feedback zit gewoon verwerkt in de huidige revisie van dat bord. Maar goed, goedkoper is leuker natuurlijk.Opifex schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:20:
[...]
De review van de V6 snap ik niet helemaal, de LEDs zitten onder de keycaps (zoals geschreven in de review) en dus niet direct in zicht. En dat licht in het donker zichtbaar is, dat weten we allemaal wel toch? Dus licht dat in je ogen schijnt: ja dat is volgens mij precies de bedoeling
Zeker als men dan ook als minpunt benoemd in de review dat de keycaps ondoorzichtig zijn: er staat letterlijk in de specificaties dat de keycaps non-shine-through zijn.
Korreltje zout wat mij betreft, brown switches maken ook geen 'klik' geluid. Dus daar was ik al afgedwaald.
Wel kleine note: RGB en/of backlight is niets voor mij. Dus mijn comments moeten ook weer met een korreltje zout
Het is deze die je zoekt toch? https://keychron.de/produ...rd?variant=41445181620361Opifex schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:20:
[...]
Volgens mij is de algemene consensus hier dat alles wat je van keychron.com besteld zonder inklaringskosten en BTW op je deurmat valt. Kan me niet herinneren wanneer iemand daar voor het laatst over heeft geklaagd. Alle websites met een europese domeinnaam zouden sowieso dat probleem niet moeten hebben. Dat iets vanuit China wordt verzonden wil niet zeggen dat BTW niet al geregeld is
Ik heb voor mijn pa de Keychron besteld, en die heeft er uiteindelijk nog een bij besteld (thuis en kantoor), dus hij lijkt er tevreden mee. Niet echt heel veel goede keuze qua low profile.Tribunus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:50:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw toetsenbord. Ik maak al jaren gebruik van het apple toetsenbord en deze vind ik persoonlijk heerlijk typen. Het enige nadeel is de kleine linker shift toets met gamen, dat is echt een "stretch" voor mij. Ik kan dus wel zeggen dat ik van van low profile houd.
- Low Profile
- Liefst draadloos
- Met numeriek deel
- Hoe stiller hoe beter
- ANSI
Ik wil ook nog een keer door van mijn Corsair, de hoek waarin hij ligt is niet zo chill. Nooit doorgezet omdat ik ook zit met bomen en een bos
De 24e is aangebroken, dus de oddvent kalender van switchoddities is er weer helemaal doorheen.CrashOverDrive schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:38:
Hier de kalender nu ook binnen in ieder geval, nu mezelf nog beheersen om pas vanaf December ze per dag te gaan openen
:strip_exif()/f/image/vsHeNvGL7gUb1w0j1jkRvoD7.jpg?f=fotoalbum_large)
De lijst der lijsten
1: Jerrzi Cream (linear 45gr) 2: Gateron Slay type S? HMX Canglan V2 (linear 42gr) HMX silent Sakura (Silent linear 45gr) HMX Lotus (linear 45gr) 3: Build-your-own-switch 4: Attack shark V3 Jelly Blue (tactile 50gr) 5: HMX Vintage citrus (linear 48gr) Sarokeys x Geon Strawberry Wine V2 (linear 45gr) Gazzew U4Tx Thocky (tactile 65gr) BSUN Sakura (linear 37gr) 6: Keycap "TTC heart" 7: Huanuo Kyubi Silent (Silent linear 45gr) 8: Keycaps XDA 'smoky' (5) 9: Kailh Stems 10: LCET Stems 11: BSUN snow diane (linear 42gr) HMX Cheese (linear 43gr) BSUN jade rosales (linear 45gr) YUNZII Cocoa Cream V2 (Linear 50gr) 12: Keycap "TTC dragon" 13: BSUN Flower Shadow (Linear 37gr) 14: HMX swift (linear 42gr) BSUN Usagi/537 (linear 45gr) OLD DG / Unidoninikeeb Torch (linear 35gr) BSUN Olive (tactile 45gr) 15: Jerrzi Canale (silent linear 45gr) 16: LCET Stems 17: Code voor gratis verzending naar NL (order >$25) 18: Keycap "TTC tiger" 19: Huano low-profile 'sample' (linear) 20: HMX Blue Topaz (linear 40gr) HMX Jammy (linear 57gr) HMX EVA (linear 42gr) YOK BSun Begonia (linear 40gr) 21: Keychain 22: Haimu Kyubi Tactile (tactile 66gr) 23: Huano 'sample' (linear) 24: Keycap "christmas tree"
Was weer leuk
Semi niet-gerelateerd-maar-toch-wel. Ik lees hier vooral mee wegens de plaatjes van mooie keyboards. Op Mastodon kwam ik een kanaal tegen dat elke 4 uur een plaatje van een keyboard post. https://mastodon.social/@keyboards Leuk voor de liefhebbert,
Klopt, maar Hot-swappable + Brown is uitverkocht. De niet-hot swappable mist stabilisatoren en silicone dempingsmat.Cebby schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:57:
Het is deze die je zoekt toch? https://keychron.de/produ...rd?variant=41445181620361
Ze zeggen nochtans wel expliciet dat BTW en invoerrechten niet betaald worden door hen en dat ze verschuldigd zijn. Dus ondanks dat het doorgaans niet het geval is, bestaat de kans wel degelijk.Volgens mij is de algemene consensus hier dat alles wat je van keychron.com besteld zonder inklaringskosten en BTW op je deurmat valt. Kan me niet herinneren wanneer iemand daar voor het laatst over heeft geklaagd. Alle websites met een europese domeinnaam zouden sowieso dat probleem niet moeten hebben. Dat iets vanuit China wordt verzonden wil niet zeggen dat BTW niet al geregeld is
Bovendien, verzendkosten (20 euro) meegerekend, dan kom je alsnog al een hoge prijs uit. Een prijs die in de buurt ligt van de Amazon prijs.
Ik ga wellicht nog een paar dagen twijfelen, maar je doet me toch weer overwegen om misschien toch de sprong te wagen
Als ik het goed begrijp heb jij ook een Keychron en ben je er tevreden van?
EDIT: de opties die ik dus heb:
A) Een KB met Brown switches Kopen bij Amazon voor €147 , verzending inbegrepen in de prijs. De kans bestaat dat het een ouder model is
B\) Een KB met Red switches kopen op Keychron.be (€108) samen met een setje Gateron Brown switches (€19) waardoor het me met €23 verzending in totaal €150 zal kosten.
C) Een KB met Brown switches (en alu backplate) kopen op Keychron.com voor $114 en $19 verzending, wat neerkomt op €128.
Bij optie B en C loop ik het risico op BTW + inklaringskosten te moeten betalen.
Choices, choices...
[ Voor 18% gewijzigd door Opifex op 25-12-2024 18:29 ]
Ah dat had ik niet gelezen. My bad.Opifex schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:19:
[...]
Klopt, maar Hot-swappable + Brown is uitverkocht. De niet-hot swappable mist stabilisatoren en silicone dempingsmat.
[...]
Als ik het goed begrijp heb jij ook een Keychron en ben je er tevreden van?
Ik ben zelf het station van de keychrons al ver voorbij, maar zelfs al zijn mijn borden duurder en exclusiever vind ik wel dat keychron (voornamelijk met de Q serie) echt goede waarde weet te bieden. Maar ze hebben inmiddels zoveel borden dat ik ze zeker niet allemaal gezien heb bij mensen. Het blijft wel het eerste merk dat ik mensen zou aanraden.
Mhmmm... dat geeft me een interessante 4e optie... De Q6. Tweakers heeft er nog geen prijzen voor, maar bij Keychron betaal ik er €213 voor. Incl verzending is dat dus een €225. Wat maakt dat dit toetsenbord zo geweldig is volgens jou? Waarom zou ik voor deze kiezen boven de K10?
Wat doet dat draaiknopje trouwens? Volume regelen?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
De K serie zijn kunststof borden met een aluminium randje en een keymap die je niet kunt aanpassen.Opifex schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:01:
Mhmmm... dat geeft me een interessante 4e optie... De Q6. Tweakers heeft er nog geen prijzen voor, maar bij Keychron betaal ik er €213 voor. Incl verzending is dat dus een €225. Wat maakt dat dit toetsenbord zo geweldig is volgens jou? Waarom zou ik voor deze kiezen boven de K10?
De Q serie heeft een CNC gefreesde aluminium body en VIA software waarmee je de keymap kunt aanpassen. Je kunt dan bv de functie van die draaiknop aanpassen, macro’s maken, layers, etc.