Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arcadius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-03 15:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkAiJyZgGacjy2e4yTg2tzmcKVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vTFQiahmJZ58ke5c067KrUr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb net mijn eerste mechanische toetsenbord. Keychron K10 pro full met rgb. Keychron Brown switches.

Ik dacht, ik neem een 100% want ik ben volwassen en gebruik vaak de numerieke toetsen.

Erg blij mee, hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar andere (stillere tactiles én naar clicky). Overweeg nu een toetsenbord er bij, kleiner maar wel serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:29

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

2Dutch schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:23:
[...]

Agreed hoor, daarom blijf ik ook aangeven (reviews schrijf ik ook voor mijn werk) dat ik het duur vind, ook al is de prijs "idem aan wat andere merken bij mechanisch doen".

Ik ben gewoon fan van de low profile keys + dual connectiviteit + lekker zwiepen aan volumewiel. Tot nu toe heb ik nog geen goede vervanger gevonden, wil wel een wireless low profile Keychron proberen maar die zijn continu sold out :X Story of my life :P
Ik ben van de naturals van Microsoft (...) bij een alice van keychron beland.
Bevalt me prima. Maar.. ze hebben nu een low profile 65% versie .. zal ik? :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pjottum schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:16:
Ik ben van de naturals van Microsoft (...) bij een alice van keychron beland.
Bevalt me prima. Maar.. ze hebben nu een low profile 65% versie .. zal ik? :)
Heb een aantal collega's die ook zweren bij naturals, ik word daar zelf ramgek (no pun intended ;)) van.
Maar prachtig dat er voor elke smaak wel wat te vinden valt tegenwoordig, en anders lekker zelf bouwen.

Mijn zegen voor de aankoop heb je :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Stel dat ik een eigen toetsenbord in elkaar wil zetten, betekent dat alleen het kopen van
  • een bord (bijvoorbeeld deze, de Akko 5075S Kit.
  • switches (bv deze), de Gateron Everfree Greyish
  • keycaps zoals deze
En dan in elkaar zetten en klaar is kees? Of zie ik wat zaken over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:28
Arcadius schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:28:
Stel dat ik een eigen toetsenbord in elkaar wil zetten, betekent dat alleen het kopen van
  • keycaps zoals deze
Klopt. Let wel op dat je in sommige gevallen nog stabilizers nodig hebt. Het Akko bord wat je linkt komt (als ik de advertentie goed begrijp) inclusief stabilizers, maar soms moet je ze nog los aanschaffen. Verder ben je in principe compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:00
Ik zou nog wat vet halen voor de stabilizers, maar in principe kun je een compleet bord maken met het gegeven lijstje ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Arcadius schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:28:
  • keycaps zoals deze
Afhankelijk van het bord ook een soldeerbout en dergelijke :p Maar die wat je linkt is hotswap dus druk je de switches zo in vast en hoeft niet gesoldeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Iemand nog aanrader voor een klein (65% oid) bord? Wel draadloos en evt zijn backlights ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Arcadius schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:40:
Iemand nog aanrader voor een klein (65% oid) bord? Wel draadloos en evt zijn backlights ook fijn.
Hoeveel wil je besteden? Welk materiaal? Complete build of barebone? ;)

--

Ik zit trouwens de loeren naar de Zoom75 TIGA Gunmetal Grey voor mijn GMK HI VIZ caps... POM plate of toch PC? Ik zou dan gaan voor de non-flex cut PCB.

[ Voor 28% gewijzigd door The GUI op 06-11-2024 19:12 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35
Voor non-flex zou ik voor PC gaan.

Je kan ook nog kijken naar een Neo75 CU (in Grey), die is deze week ook live gegaan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hoezo hangt je plate keuze af van je PCB keuze? Dit is toch meer een geluidskeuze?

Maarre, als je twijfelt, waarom dan niet gewoon allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

CrashOverDrive schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:36:
Voor non-flex zou ik voor PC gaan.

Je kan ook nog kijken naar een Neo75 CU (in Grey), die is deze week ook live gegaan :9
Oeh eens spieken! Goede tip :)
Cebby schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:43:
Hoezo hangt je plate keuze af van je PCB keuze? Dit is toch meer een geluidskeuze?

Maarre, als je twijfelt, waarom dan niet gewoon allebei?
Hangt niet van elkaar af, was meer ter info. Ik ken mezelf: ik wissel die plates eigenlijk nooit. Heb voor de Rainy75 ook al maanden mijn FR4-plate liggen die er nog eens op moet.
Ik wil een dieper geluid hebben, want bijvoorbeeld de GMK Redlines zijn best clacky. Als dit voor alle GMK sets geld (ABS) dan wil ik een diepere sound creeëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Er zit niet echt verschil tussen gmk sets. Hooguit een beetje met de oudere sets toen de mallen misschien net iets anders waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
The GUI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:49:
[...]

Hoeveel wil je besteden? Welk materiaal? Complete build of barebone? ;)
Wat is het verschil tussen complete build of barebone? Ik dacht dat je zo'n bord redelijk eenvoudig kan volprikken met switches en klaar. Maar ik zie bij het doorklikken van jouw links toch een stuk ruimere keuze (en hoge prijzen!).

Mijn Keychron K10 pro is volgens mij van metaal. Ik zou een tweede toetsenbord misschien ook wat lager willen hebben, omdat ik soms mijn polsen behoorlijk voel nadat ik een stuk getikt heb.
MatthijsBoog schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:10:
Ik zou nog wat vet halen voor de stabilizers, maar in principe kun je een compleet bord maken met het gegeven lijstje ja.
Hmm stabilizers, dat moet ik nog even opzoeken. Ik begrijp dat je niet zo enthousiast zou worden van zo'n toetsenbord?

[ Voor 22% gewijzigd door Arcadius op 06-11-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
De K10 is een goedkope combi van plastic en metaal, niet te vergelijken in opbouw met de luxere andere (veelal duurdere) opties die gewoon een echt metalen behuizing hebben.

Complete build is zoals het zegt een compleet toetsenbord met keycaps en switches. Een barebones omvat in principe alleen de case, plate en pcb, met vaak (maar niet altijd) een setje stabs erbij.

Van het gelinkte bordje zou ik inderdaad niet enthousiast worden, maar ik heb meer dan een handvol borden waarvan alleen de behuizing al over de 150 gaat. Dus dat is wel een gevalletje meten met 2 maten. Voor de 42 eu die ik in de link zie staan is het een prima ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
The GUI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:49:
[...]
Ik zit trouwens de loeren naar de Zoom75 TIGA Gunmetal Grey voor mijn GMK HI VIZ caps... POM plate of toch PC? Ik zou dan gaan voor de non-flex cut PCB.
Ik heb nu een tijdje de zoom75 akuamarin in handen. 1 ding is zeker, voor mij nooit meer een meletrix bord. Veel liever iets van qwertykeys bijvoorbeeld. Ondanks dat het allebei Chinese massaproductie is, is qk toch wel wat verfijnder.
Er zitten bij mijn zoom bijvoorbeeld stukjes dubbelzijdig tape meegeleverd om de batterijen vast te zetten. 8)7 Zelfs de neo65 welke ongeveer de helft van de prijs is, heeft gewoon netjes een compartiment waar je een plaat overheen schroeft om alles netjes vast te zetten. Daarbij is de finish van het alu naar mijn mening ook wat minder mooi.

De klantenservice is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, ondanks dat ze hele dagen online zijn kun je gerust een paar dagen wachten op 1 antwoord en mag je gerust 2 keer nieuwe foto's sturen. Want ze kennen hun eigen producten niet goed genoeg om het probleem te begrijpen.
Ik had bijvoorbeeld de verkeerde ribbon gekregen voor mijn nutteloze schermpje, daar netjes een foto van gestuurd, maar een ribbon die duidelijk de contacten aan dezelfde kant heeft (ipv aan overstaande zijde) is niet duidelijk. Dus een geinstalleerde foto, nog steeds niet duidelijk. Ik moest een foto sturen met 1 kant erin en de andere kant netjes naast het stekkertje houden zodat te zien is aan welke kant de contacten zitten... |:(
Nu nog een paar maanden wachten tot mijn vervangende onderdelen (dr is nog iets anders mis) bij de verkoper zijn bezorgd en dan nog hierheen...

Ik zou dan ook willen zeggen, kijk naar de neo75cu. Of iig een ander merk. Stukje duurdere 65%, maar misschien wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Arcadius schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:05:
[...]
Mijn Keychron K10 pro is volgens mij van metaal. Ik zou een tweede toetsenbord misschien ook wat lager willen hebben, omdat ik soms mijn polsen behoorlijk voel nadat ik een stuk getikt heb.
Bekend probleem.

Keychron biedt, net als anderen, een houten plankje wat je voor het bord kan leggen. Helaas uitverkocht, maar niks belet je overigens zelf iets op maat te zagen en met een schuurapparaat ofzo mooi te maken. (ik heb het Keychron plankje bij mijn V10, bevalt me prima).

Er zijn ook lage bordjes, met lage switches, kan je ook eens naar kijken. (uiteraard alleen bordjes die @MatthijsBoog kan waarderen.. ;) )

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Haha, low profile switches kan ik sowieso niet echt waarderen. Maar als het dan toch low profile moet zijn, zou ik de Keychron K.. max serie nemen. Polssteunen ben ik over het algemeen ook niet echt fan van, want uiteindelijk is (voor de meeste mensen) het beste om je polsen in de lucht te houden, maar als het alternatief is om op de tafel te leunen met je polsen, is het wel een flinke verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@MatthijsBoog Dank voor het delen van je ervarignen met Meletrix. Dat zet het toch in een ander perspectief. Ik ga eens kijken over de Neo75 CU wat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:44:
Haha, low profile switches kan ik sowieso niet echt waarderen. Maar als het dan toch low profile moet zijn, zou ik de Keychron K.. max serie nemen. Polssteunen ben ik over het algemeen ook niet echt fan van, want uiteindelijk is (voor de meeste mensen) het beste om je polsen in de lucht te houden, maar als het alternatief is om op de tafel te leunen met je polsen, is het wel een flinke verbetering.
Ik heb zelf een Nuphy Air 75v2 (low profile) met Wysteria switches. Het is wel een heel erg fijn toetsenbord. Qua comfort is dat wel heel fijn typen. Ook qua snelheid kan ik daar hele goede prestaties op halen. Toch merk ik dat ik vaker mijn 'normale' mechanische toetsenborden gebruik vanwege de travel van de toetsen, het gevoel en het geluid.

Ik heb de Neo75 ook besteld, dat wordt (voorlopig) mijn end-game toetsenbord.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik ben juist een fan van low profile. Ik heb inmiddels een Keychron K1 SE (brown) en een Nuphy Air 75 (red). De Nuphy gebruik ik met name voor het werk. Die kan ik namelijk het makkelijkste meenemen in de laptoptas. Enige wat mij wel wat tegenvalt van de Nuphy is dat de behuizing (ondanks hoes) vrij snel beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Maverick2001 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:22:
[...]

Ik heb zelf een Nuphy Air 75v2 (low profile) met Wysteria switches. Het is wel een heel erg fijn toetsenbord. Qua comfort is dat wel heel fijn typen. Ook qua snelheid kan ik daar hele goede prestaties op halen. Toch merk ik dat ik vaker mijn 'normale' mechanische toetsenborden gebruik vanwege de travel van de toetsen, het gevoel en het geluid.

Ik heb de Neo75 ook besteld, dat wordt (voorlopig) mijn end-game toetsenbord.
Ik heb de Keychain K3 Pro gehad en kon niet wennen aan de korte travel. En stil was hij ook niet. Heb er een andere Tweakers blij mee gemaakt :)

Nice! Welke opties heb je voor de Neo75 CU? En via Deltakeys besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

wisselwerking schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:32:
Ik ben juist een fan van low profile. Ik heb inmiddels een Keychron K1 SE (brown) en een Nuphy Air 75 (red). De Nuphy gebruik ik met name voor het werk. Die kan ik namelijk het makkelijkste meenemen in de laptoptas. Enige wat mij wel wat tegenvalt van de Nuphy is dat de behuizing (ondanks hoes) vrij snel beschadigd.
@wisselwerking begrijp me niet verkeerd, het is een heerlijk toetsenbord.
Zit ook nog te wachten op de Lofree Flow Lite. Ik wissel gewoon graag :)

Met betrekking tot de Neo;
- Silver Case
- Brass Bottom
- Silver Orbit Badge
- Tri-Mode Hot-Swap PCB
- PP Plate
- Aluminium plate (om te kijken of ik dat fijner vind)

Ik heb mijn bestelling gedaan via monacokeys.de

[ Voor 17% gewijzigd door Maverick2001 op 07-11-2024 09:44 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Die van mij komt ook via monacokeys, niet de snelste (train ipv air) maar wel de goedkoopste daardoor. Scheelt ongeveer 20 eu in mijn config.

Navy met brass, perfect voor de lacquer cerakeys die ik laatst heb gepost hier. Voor de verandering een wired ipv tri-mode pcb. Black orbit badge erbij en dan nog pp en cf plate om het af te maken. Gekozen omdat dat de 2 materialen zijn die ik nog niet heb voor andere boards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:59:
Die van mij komt ook via monacokeys, niet de snelste (train ipv air) maar wel de goedkoopste daardoor. Scheelt ongeveer 20 eu in mijn config.

Navy met brass, perfect voor de lacquer cerakeys die ik laatst heb gepost hier. Voor de verandering een wired ipv tri-mode pcb. Black orbit badge erbij en dan nog pp en cf plate om het af te maken. Gekozen omdat dat de 2 materialen zijn die ik nog niet heb voor andere boards.
Ook een mooie samenstelling. Benieuwd hoe de CF klinkt, zelf nog geen keyboard gehad met een CF plate.
Wired omdat de neo toch altijd aangesloten is? Of meer omdat het geluid anders wordt zonder de batterijen?

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Ik heb genoeg wireless boards, qk65, qk75, nada65, binnenkort een lotus58.

Ik gebruik wireless zo weinig dat ik heb gekozen voor het niet hebben van onnodige accu's en het wel hebben van een pcb waarvan ik zeker weet dat er source code online kan gaan komen.

Die enkele keer dat ik dan wireless nodig heb, pak ik een van die andere borden wel uit de kast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaydreamBelieve
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:28
Vandaag de K2 HE binnengekregen, op Kickstarter staat al een hele lijst met mensen met issues dus ben benieuwd of die bij mij ook gaan optreden. Voor nu nog even wennen van mijn brown switched CM Storm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8ulD4Fq_pcQYHNokasjbfDFBaY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7rpM7ijY5phjEtDSPbNXhouU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Mocht iemand zich afvragen wat mykb.eu nog allemaal had liggen ten tijde van faillissement, tis een flinke lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:58:
Mocht iemand zich afvragen wat mykb.eu nog allemaal had liggen ten tijde van faillissement, tis een flinke lijst...
Dank voor het delen! Ik ga eens even kijken.

Wat een enorm lijst idd!

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick2001 op 07-11-2024 22:27 ]

Pura Vida

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Die hadden nog genoeg deskpads om de ring van Antwerpen kuilvrij te maken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Haha, meer dan 3500 stuks totaal. Echt compleet gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:33:
Haha, meer dan 3500 stuks totaal. Echt compleet gestoord.
Ongezonde voorraden... zitten nog wel wat leuke pareltjes tussen.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56

SPT

Ik heb dit topic met stijgende verbazing gelezen, want wat is nu een geschikt mechanisch toetsenbord met Nederlandse toetsenbordindeling (Qwerty-NL)...? Het lijkt er op dat die vraag in de voorgaande 610 pagina's nog niet is beantwoord. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Nederlandse layout? Bedoel je daarmee de 2-delige linker shift en de hoge enter? Steeds meer borden ondersteunen zowel ansi als iso. Dus opties genoeg. Maar goed, dan blijven de vragen ongeveer hetzelfde, wat voor formaat, budget, andere wensen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ben benieuwd waar ze uiteindelijk voor weg gaan. Voor als iemand gek wilt doen, wel even rekening houden dat er nog 17% veiligingskosten overheen gaat. En daarna nog 21% btw. Dus in je hoofd er even grofweg de helft er bij optellen als je gaat bieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:02

skoozie

SCSI

Laat maar weten als iemand een flink aantal van iets koopt, wil er gerust 1 overnemen voor een leuk prijsje :D

@SPT Een leuk toetsenbord zou ik voor ansi gaan ( met platte enter en geen / tussen shift en Z.
Dan heb je de meeste keus van toetsenborden en keycap sets. De vraag is vooral, wat zijn je wensen, wat weet je al en vooral, hoe gek wil je het maken? Borden van 700+ euro zijn er ook genoeg van te vinden
Ben je al bekend met het verschil tussen tactile, lineair, clicky. Wil je een numpad rechts. Wil je F toetsen direct kunnen gebruiken, of is via fn+nummer toets ook goed. Wil je pijltjes direct beschikbaar hebben?

Durf je split en/of ortholineair aan?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56

SPT

skoozie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:50:
Laat maar weten als iemand een flink aantal van iets koopt, wil er gerust 1 overnemen voor een leuk prijsje :D

@SPT Een leuk toetsenbord zou ik voor ansi gaan ( met platte enter en geen / tussen shift en Z.
Dan heb je de meeste keus van toetsenborden en keycap sets. De vraag is vooral, wat zijn je wensen, wat weet je al en vooral, hoe gek wil je het maken? Borden van 700+ euro zijn er ook genoeg van te vinden
Ben je al bekend met het verschil tussen tactile, lineair, clicky. Wil je een numpad rechts. Wil je F toetsen direct kunnen gebruiken, of is via fn+nummer toets ook goed. Wil je pijltjes direct beschikbaar hebben?

Durf je split en/of ortholineair aan?
Full-size, rond de 200 euro, voorkeur voor linear switches. De Nederlandse toetsenbordindeling is ISO, met |\ linksonder de Enter-toets, ˜` links van de Z-toets en een euroteken onder de 2. Aangezien we op mijn werk ook NL toetsenborden hebben, en ik op mijn laptop ook een NL-toetsenbord heb, lijkt het me niet fijn om een andere toetsenbordindeling te hebben. Verder zoek ik qua layout eerder naar een traditioneel toetsenbord (ook ivm. consistentie).

[ Voor 3% gewijzigd door SPT op 07-11-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
SPT schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:44:
Ik heb dit topic met stijgende verbazing gelezen, want wat is nu een geschikt mechanisch toetsenbord met Nederlandse toetsenbordindeling (Qwerty-NL)...? Het lijkt er op dat die vraag in de voorgaande 610 pagina's nog niet is beantwoord. Iemand tips?
"Geschikt" zullen velen zijn. "Beste" is in het geval van een toetsenbord nogal subjectief zul je gemerkt hebben als je alle 610 pagina's gelezen hebt. Meest basic heb je al de verschillende type switches (red, brown, blue en de tientallen honderden andere varianten), vervolgens de grote (100%, 96%, TKL, ...), "normale" switches of low profile, draad, Bluetooth of een custom draadloze variant, etc etc. En nog een belangrijk ding: budget (50 euro of 500 euro maakt nogal wat uit in de keuzes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:48:
Ben benieuwd waar ze uiteindelijk voor weg gaan. Voor als iemand gek wilt doen, wel even rekening houden dat er nog 17% veiligingskosten overheen gaat. En daarna nog 21% btw. Dus in je hoofd er even grofweg de helft er bij optellen als je gaat bieden :P
En op locatie ophalen….. ik ga eens een aantal Lots in de gaten houden en kijken of ik de 29e die kant op kan :9

Al die Ikki’s joh!

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Vanochtend even contact gehad met Syrah van Qwertykeys (zover ik weet zo'n beetje de hoofd contactpersoon buiten China). Hij is er zowaar gewoon mee bezig om ervoor te proberen te zorgen dat de source code van hun pcb's publiek gaat worden, had alleen nog wel wat overtuiging nodig mbt waar de code beschikbaar moest komen.

Langzamerhand gaan de grotere Chinese merken weer terug richting het houden aan de GPL licentie waar QMK onder valt. Echt wel een positieve ontwikkeling. *O*

Voor velen waarschijnlijk een nutteloos stukje info, maar het niet meer afhankelijk zijn (van de vaak twijfelachtige support van Chinese merken) voor firmware problemen en updates is echt top. Vooral in edge cases zoals switches die wat meer debounce nodig hebben of mensen die een kvm gebruiken is het zeer handig om dit zelf aan te kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MatthijsBoog schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:58:
Jemig. Dit is echt 100k aan voorraad ofzo?

Het is echt een enorme partij; je zou haast een inkoopactie doen maar ik ben bang dat je met 'pallet toetsenbord onderdelen' niet veel verder komt. Je kan als je er veel van oploopt wel MBkeys.nl starten, @MatthijsBoog!

Blijft jammer dat ze over de kop zijn gegaan.. 🙄

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow, wat een lijst met wat nog over is. Zo ontzettend zonde! En dat te bedenken dat de meeste spullen al zijn verkocht. Denk dat er ongeveer een jaar "kleinere" aanbiedingen waren (2+1 deskmats, surprise switches en keycaps en dat soort dingen), maar het laatste halfjaar ook gigantische woekerprijzen. Denk dat ongeveer een jaar geleden, omstreeks black friday, ineens bijna alles 50% korting had. Toen is er al enorm veel verkocht.

Maar het is zeker meer waard dan 100k, helemaal als je kijkt naar de "reguliere" marktprijs. Maar laat dat nou net het probleem zijn, de marktprijs en de vraag is afgelopen jaar gewoon enorm gedaald. Dus ondanks dat je misschien duizenden deskmats hebt die 20 euro waard zijn, moet je wel kunnen verkopen voordat je dat geld hebt. De gehele inventory (en schuld die ze hadden) zal eerder oplopen in de miljoenen. En dat sluit ook wel aan met alle informatie die we hadden. Zowel voor de failliet verklaring met tickets en refunds, als daarna met schuldeisers.

Ben erg benieuwd of je nog wat leuks kan scoren voor een goede prijs. De locatie is redelijk aan te rijden voor mij, maar zeker als je een groter lot neemt, neem je wel een behoorlijk risico. Iemand interesse in 100 deskmats splitten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
superbok schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:04:
Iemand interesse in 100 deskmats splitten 8)7
Of 32 kratten switches
Kan je er een badkuip mee vullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja, het begint met "Toetsenbord, 7 euro" en wordt dan vanzelf "Pallet met onderdelen voor 129 toetsenborden, 50 euro" - duidelijk iemand die geen zin meer had meer items aan te maken..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik voel best wel wat voor een gezamenlijke inkoopactie. Paar bordjes erbij voor in verhouding weinig geld zeg ik geen nee tegen. Ik zag inderdaad een pallet van €50 met daarop een bord van verkoopwaarde €300 :o
Edit: oké het kan inderdaad nog gekker dan wat ik net beschreef. Iemand zin in 9 Gingko65’s? :+

[ Voor 19% gewijzigd door The GUI op 08-11-2024 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:55
De mystery switch pakketten van hun deden het hier toch zo goed, gewoon dit gezamenlijk als tweakers kopen en dan krijgt iedereen veel mystery switches :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik heb daar goed naar gekeken en in de beschrijving staat 'oa' met ook ikkis. Anders had ik best zo'n lot willen hebben voor een klein bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Het meest bizarre aan die switches is dat die linker kuip een heleboel gateron linjärs lijken te zijn. Die group buy was in 2019, en die zijn dus allaaaang verstuurd. En dan is er ook nog het ding dat die op een moment voor 80cent per switch op de aftermarket gingen.

En dan is er zo'n bak met switches nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Iemand morgen nog wat bestellen bij AliExpress? Geloof dat het een feestdag oid is, dus ik dacht aan de Monsgeek M7W.

Plus wat switches en keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
11-11 is daar singles day inderdaad, hele grote feestdag in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Glorious heeft een keycap Mysterybox voor $35: https://www.gloriousgamin...ducts/mystery-keycaps-box

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Knoop doorgehakt!
Heb de Neo75 CU Grey, copper bottom en golden vortex badge in de pre-order staan.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Wil het gokje wel wagen, heb je ervaring met Glorious mystery boxen?

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Maverick2001 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:46:
[...]

Wil het gokje wel wagen, heb je ervaring met Glorious mystery boxen?
Nee geen ervaring mee. Ze zijn dye subbed en die heb ik niet eerder gehad. Als jij nou de gok waagt, dan weten wij het voor de volgende keer :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

The GUI schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:46:
[...]

Nee geen ervaring mee. Ze zijn dye subbed en die heb ik niet eerder gehad. Als jij nou de gok waagt, dan weten wij het voor de volgende keer :p
Misschien dat ik toch voor een mooie GMK set ga :)

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:39
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn huidige toetsenbord en overweeg om mijn eerste mechanische aan te schaffen. Ik gebruik hem vooral om op te werken (software developing) en ik game eigenlijk niet. Ik wil graag een mechanische omdat ik hem toch best veel gebruik en het lijkt mij lekkerder werken. Ik heb nu een Logitech K520. Het lijkt mij handig om een te hebben zonder num-pad, zodat de muis wat dichterbij kan staan.

Na wat research kom ik uit op een https://tweakers.net/pric...e-20-brown-qwerty-us.html, omdat deze draadloos is, bruine keys heeft (ik las dat dat het handigst is voor je eerste mechanische toetsenbord).

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft, en of er redenen zijn om dit bord juist niet te kiezen, heeft iemand daar een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
martijn1985 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:36:
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn huidige toetsenbord en overweeg om mijn eerste mechanische aan te schaffen. Ik gebruik hem vooral om op te werken (software developing) en ik game eigenlijk niet. Ik wil graag een mechanische omdat ik hem toch best veel gebruik en het lijkt mij lekkerder werken. Ik heb nu een Logitech K520. Het lijkt mij handig om een te hebben zonder num-pad, zodat de muis wat dichterbij kan staan.

Na wat research kom ik uit op een https://tweakers.net/pric...e-20-brown-qwerty-us.html, omdat deze draadloos is, bruine keys heeft (ik las dat dat het handigst is voor je eerste mechanische toetsenbord).

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft, en of er redenen zijn om dit bord juist niet te kiezen, heeft iemand daar een idee over?
Ik heb de Keychron K10 Pro - wel met een numpad. Ook mijn eerste mechanische toetsenbord en ik ben er enorm blij mee. Aan gamen doe ik ook niet overigens.

Ik heb net de Gateron Everfree Greyish er op gezet omdat ik wel eens wat anders wil proberen dan de Keychron Brown, en wat een verschil. Het voelt direct iets beter, maar klinkt ook beter. En vooral ook erg luider. Dit zou ik niet in een werkomgeving kunnen gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Arcadius schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:50:
[...]

Ik heb de Keychron K10 Pro - wel met een numpad. Ook mijn eerste mechanische toetsenbord en ik ben er enorm blij mee. Aan gamen doe ik ook niet overigens.

Ik heb net de Gateron Everfree Greyish er op gezet omdat ik wel eens wat anders wil proberen dan de Keychron Brown, en wat een verschil. Het voelt direct iets beter, maar klinkt ook beter. En vooral ook erg luider. Dit zou ik niet in een werkomgeving kunnen gebruiken denk ik.
Welkom in de rabbit hole... :) Ik heb hier inmiddels al aardig wat potjes met switches staan. Het is een beetje geworden als met de toetsenborden zelf. Soms voor de afwisseling en soms het idee dat het nog beter kan.

Mooie combi de K10 prob met de Everfree.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Je zou ook eens kunnen kijken naar de Nuphy Air75v2 of de Lofree Flow, dat zijn beide ook hele fijne toetsenborden.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

[…]

Dat is eigenlijk ook het lay-out wat ik wil hebben. Jammer dat Keychron niet een K1 Max maakt, zeg maar zoals de K3 Max.

Helaas heeft de K1 geen qmk/via ondersteuning en heeft de K3 Max iets wat demping die ik wel oké vind klinken.

Helaas maar 2 dagen met de K3 Max door kunnen brengen, maar wat een heerlijk bord. Mijn neefje heeft hem nu. Maar als er ooit een K1 met qmk en de demping komt, dan ga ik daar voor.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Ik wacht nog op mijn Monsgeek M7W . Dat is ook een klein formaat zonder numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 22-04 16:35
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuw setje switchen. De Gateron G Pro Blue zijn me toch wat te luid en zoek ik dus iets anders.

Wat zijn de courante webshops waar ik een 'groot' aanbod vind daar ik er nog niet uit ben welk type switch ik wil. Bij voorkeur Europese winkels.

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SHFT schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:58:
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuw setje switchen. De Gateron G Pro Blue zijn me toch wat te luid en zoek ik dus iets anders.

Wat zijn de courante webshops waar ik een 'groot' aanbod vind daar ik er nog niet uit ben welk type switch ik wil. Bij voorkeur Europese winkels.

Alvast bedankt
Tadaaaaaa

[ Voor 86% gewijzigd door sapphire op 19-11-2024 06:34 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Speaking about openingspost .
@superbok Kan je Delta & Monaco ook nog toevoegen aan dat blokje? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04 17:48
SHFT schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:58:

Geen Europese winkel, maar ik kan Unikeys van harte aanbevelen. Erg goed aanbod van verschillende switches en verzendkosten zijn erg schappelijk (€6,27 op mijn laatste bestelling).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:28
CrashOverDrive schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:22:
Switchoddities heeft net de adoddventcalender voor dit jaar weer in de shop gezet

Wel een tientje duurder dan vorig jaar zo te zien ;( Met shipping (en belasting als postNL aan je deur staat) kruipt het nu richting de 60 euro :X
Ik heb gisteren €14,78 afgetikt aan inklaring etc, en als ik de juiste transactie heb gevonden €54,38 voor de kalender + verzending. Al met al €69,16. Kruipt dus eerder richting de 70.
Maar ach, vond het wel eens leuk om te doen en het voegt weer wat toe aan de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 22-04 16:35
Bedankt iedereen, eerst nog even verdiepen in bepaalde switches en dan eens de knoop doorhakken.

Ik vrees dat ik het volgende antwoord al ken maar zijn er ondertussen al vendors die ISO BE keycaps doen? Keychron heeft ze soms maar verder is het toch huilen met de pet op, zelfs ISO FR is een zeldzaamheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Een custom set van iets als https://yuzukeycaps.com werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
danoontjeh schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:19:
[...]

Ik heb gisteren €14,78 afgetikt aan inklaring etc,
Mja, ik ook.
Ik heb nog even gecheckt net, en vorig jaar moest ik 6,20 aftikken aan PostNL. Ik zie nu dat ze toen waarschijnlijk ergens de comma met 2 plekken hebben verschoven bij het invoeren van het bedrag. Een vergissing van de bankvervoerder in uwmijn voordeel.

Hier de kalender nu ook binnen in ieder geval, nu mezelf nog beheersen om pas vanaf December ze per dag te gaan openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:40

botoo

💀 too old to die young

Vanaf vrijdag is bij Ali de K85 E-Sport voor € 53,39 in de aanbieding, lijkt me een leuke test om magnetic switches eens te proberen. Maar ook de Yunzii Rt75 gaat in de BF voor €85,69 en die lijkt me toch wat interessanter.

Iemand hier die ervaring met één van die twee heeft?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hm, zou zo'n ortholinear met 36 keys en 2 losse delen wat voor me zijn ... ach, laten we dat eens bestellen om te testen ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9mupC8NO7O9bZ4W5cf6ULhbXkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuVefkSmp8IUUSsFi1lGhzgs.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien moet ik wat meenemen naar de Tweakers dag (30/11). Gaan er nog anderen uit dit topic?

ping 127.212.23.124

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik weet niet of ik daar aan zou kunnen wennen, wel gaaf!

heb je meer info over de 30e? Daar heb ik niets van mee gekregen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• MatthijsBoog
@skoozie jij en ik zijn allebei geen abonnee, dus dan krijg je idd niks mee over die dag.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MatthijsBoog schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:07:
@skoozie jij en ik zijn allebei geen abonnee, dus dan krijg je idd niks mee over die dag.
ooooooo :(

Sorry, helemaal niet aan gedacht.

ping 127.212.23.124

• MatthijsBoog
Dat bord is column staggered trouwens. Bij een ortholinear zijn de toetsen zowel verticaal als horizontaal uitgelijnd.

• skoozie

skoozie

SCSI

Ahh, die tweakers dag, ik dacht een keeb meet vanuit tweakers georganiseerd :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MatthijsBoog schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:10:
Dat bord is column staggered trouwens. Bij een ortholinear zijn de toetsen zowel verticaal als horizontaal uitgelijnd.
**** - moet ik er nog eentje kopen.

Verder geen probleem hoor, andere mensen verzamelen postzegels.

ping 127.212.23.124

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:32
Heeft een van jullie ervaring met de Monsgeek M1 lijn? Ik heb momenteel een AJAZZ ak820 max welke naar m'n vriendin gaat en ik twijfel tussen de Epomaker Tide75 en de Monsgeek M1 V5?

Hieropvolgend, ik zit te denken aan een aantal switches om hierbij te kopen om een beetje te tweaken (natuurlijk) Hieronder een lijstje, wat is jullie mening over, of eventuele ervaring met, deze switches?

Akko Rosewood
Gateron Smoothie
Akko Piano Pro V3

En wat vinden jullie van silent switches?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Als je mij die switches opstuurt wil ik best mijn mening geven :+

Wat betreft de silents, kijk vooral eens een stukje terug in dit topic, zou genoeg te vinden moeten zijn. Maar kortgezegd, het is nog altijd een concessie, een normale switch voelt beter (en klinkt beter natuurlijk).

Moet het dan toch silent zijn, dan heb ik persoonlijk goede ervaring met de switches van wikuo/lichicx, worden inmiddels niet meer geproduceerd, maar is nog genoeg in omloop. Zoals de invokeys nightshade, jkdk lucy en jkdk crimson.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je zegt dat je Sapphire heet mag je op mijn naam :+

@Pimmetjuuh Ik twijfel of ik die Smoothie hier heb liggen maar dan heeft hij dus geen indruk gemaakt.
Zal morgen even kijken :)

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 21-11-2024 21:50 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmetjuuh schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:14:
Heeft een van jullie ervaring met de Monsgeek M1 lijn? Ik heb momenteel een AJAZZ ak820 max welke naar m'n vriendin gaat en ik twijfel tussen de Epomaker Tide75 en de Monsgeek M1 V5?

Hieropvolgend, ik zit te denken aan een aantal switches om hierbij te kopen om een beetje te tweaken (natuurlijk) Hieronder een lijstje, wat is jullie mening over, of eventuele ervaring met, deze switches?

Akko Rosewood
Gateron Smoothie
Akko Piano Pro V3

En wat vinden jullie van silent switches?
Heb hier een toetsenbord met smoothies. Heb wel de spring veranderd, maar zo dat nog een keer moeten doen want deze hebben een beetje een crunch. Verder zijn de switches lekker smooth en hebben een "clack" geluid. Ben erg blij met ze, maar als je ook silent switches op je lijstje hebt staan, is dit iets compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben wel abonnee maar krijg ook niets mee over die dag ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPdueWWN-MvzqQRPHnjLQTThRJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PnvrOIK6AJ8uNSu1edlhFWx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzVww_qBm9dNzlpNoV7-11n77uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnXzn1VUUY5xwPHfOb21Ouv7.jpg?f=fotoalbum_large

Zoek de verschillen ;)

Na ruim een jaar zijn er ze er eindelijk: de 1,5u Ctrl en Alt van Cerakey. Toch een stuk cleaner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Pimmetjuuh schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:14:

[...]
Ik zou sowieso voor de Monsgeek gaan uit deze twee, maar dat is puur omdat ik niet zo'n fan ben van Epomaker. Die kopen gewoon ergens borden en verkopen ze voor het dubbele van het geld. Monsgeek is onderdeel van Akko, dat is net wat beter uitgedacht. Maar puur persoonlijke mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:32
@MatthijsBoog
Wat betreft de silents, kijk vooral eens een stukje terug in dit topic, zou genoeg te vinden moeten zijn. Maar kortgezegd, het is nog altijd een concessie, een normale switch voelt beter (en klinkt beter natuurlijk).
Bedankt, hier was ik stiekem al een beetje bang voor. Als ik sound tests hoor vind ik ze stuk voor stuk erg nat/mushy klinken, alsof ze met yoghurt gevuld zijn ofzo. Ik neem aan dat dat komt doordat het opgenomen is en in het echt dus niet zo klinkt. Deze wil ik overigens niet gebruiken voor thuis maar ooit misschien voor een toetsenbord op werk.
@superbok
Verder zijn de switches lekker smooth en hebben een "clack" geluid.
Ik begreep online juist dat ze meer “creamy” waren? De switches die ik nu heb klinken een beetje als muted bubbeltjes plastic. Wat ik opzich een prettig geluid vind, al mag het van mij net wat lager zijn. Vandaar de smoothies en rosewood opties omdat mensen online er best over te spreken zijn.

@Cebby Ah oke bedankt! Kwaliteit boven kwantiteit natuurlijk. Al is de keyboard hobby een combinatie van beide :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Uiteindelijk zal de switch in elk bord en elke configuratie anders klinken. Ook het bureau en de ruimte hebben invloed. Maar een silent zal nooit echt een mooi geluid opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Cebby schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:22:
[...]

Ik zou sowieso voor de Monsgeek gaan uit deze twee, maar dat is puur omdat ik niet zo'n fan ben van Epomaker. Die kopen gewoon ergens borden en verkopen ze voor het dubbele van het geld. Monsgeek is onderdeel van Akko, dat is net wat beter uitgedacht. Maar puur persoonlijke mening :)
Ben het helemaal eens. Heb wel eens een Epomaker gekocht maar ook heel snel weer terug gestuurd. Voelt toch een beetje 'goedkoop aan' (ook een persoonlijke mening).

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:47:
Uiteindelijk zal de switch in elk bord en elke configuratie anders klinken. Ook het bureau en de ruimte hebben invloed. Maar een silent zal nooit echt een mooi geluid opleveren.
Dat is toch ook het doel van silent switches? Geen geluid opleveren :+

@Pimmetjuuh Ik heb even gekeken en helaas geen Gateron Smoothies. Wel nog ca. 70 Silent Alpaca's (lubed) mocht je interesse hebben.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

GMMK heeft best wel een goede deal (denk ik?) voor de GMMK 3. Standaard $50 korting op een custom build en $10 per $100. Wat doet dat dan? Nou een basic GMMK 3 barebones samenstellen komt uit op welgeteld $44. Met gratis verzending. Is hij het geld dan waard?
Link naar een voorbeeld build
Dit is wel met plastic case, de aluminium kost je $144.

Iemand ervaringen met deze borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:40
Ik merk dat mijn Ducky One III minder dubbele aanslagen doet dan een tijdje terug. Nog steeds mijn twijfels over de kwaliteit, zou luchtvochtigheid en rol kunnen spelen? Of had ik gewoon nog niet genoeg getypt?

Ik twijfel nu of ik mijn letters en cijfers andere switches ga geven dan de andere toetsen, zodat ik meer tactile feedback krijg bij teksten tikken. Alleen het geluid moet rustig blijven, anders gaat mijn partner me weer vragen of er iemand ongelijk heeft op het internet (antwoord: ja, maar ik type eigenlijk altijd snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-04 19:21
Ik heb ook een Ducky one 3 TKL. Klinkt beter dan de One 2, die nogal pingerig is. En toets geratel. De One 3 geen ping, maar wel plastic achtig. Te duur voor de prijs, vind ik. 140 euro. Blauwe switches, maar valt tegen. Aanslag is best zwaar en daarom tijdje terug de Ajazz A820 75% toetsenbord met zeezout schakelaars (linear) en PBT doubleshot toetskapjes gekocht bij amazon voor 49,99 euro. Klinkt goed en typt ook lekker. En geschikt voor Linux. Ik heb er helemaal niets aan gemodereerd. Klinkt, vind ik, goed als is. Sommige gaan wel erg ver hoor. Alle schakelaars smeren en ander dempings materiaal of helemaal geen. Metale kast. Ik hoor meestal geen verschil of heel miniem. Dat doe ik niet.

[ Voor 45% gewijzigd door desalniettemin op 25-11-2024 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Novelkeys heeft vooruitlopend op BF de Star Wars kits in de sale gezet
https://novelkeys.com/collections/bfcm-2024-star-wars

Internationale verzending is ook goedkoper geworden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Nog iets meer dan een uur voor de mykb.eu veiling, sommige prijzen zijn inmiddels onverklaarbaar hoog. Voornamelijk gmk child kits voor meer dan 3800 euro met btw en veiligkosten meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik ben behoorlijk ontgoocheld door de prijzen op sommige lots wel, uiteindelijk veel risico genomen op iets waar ik samen met iemand anders (die alle bestanden en leveranciers heeft om de borden compleet te maken) al twee weken plannen voor aan het maken was. En dan nog overboden worden door random andere mensen die dus nu 6k gaan betalen voor stukken aluminium die incompleet zijn. Echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 15:31
Ik heb besloten dat het tijd is om me op een nieuw toetsenbord te trakteren.
(ik typ dit op een oud Microsoft Internet Keyboard wat nog een PS/2 aansluiting heeft).

Ik was ook getriggerd doordat bij Amazon de Mountain Everest Max stevig afgeprijsd is.
Echter ik ben niet helemaal overtuigd dat dit een goed bordje voor mij is.

ik gebruik mijn systeem vooral voor software development, en niet voor serieuze gaming. Dus brown keys lijkt de beste keuze.
En mijn primaire OS is Linux. Dat is officieel niet ondersteund. Kan wel via een windows VM, maar zelfs dan lijkt de ondersteuning voor de dial en voor de keys waar je zelf icons naar toe kunt sturen niet te werken.
Van de andere kant zijn dat wel coole features.

Dus de vraag is: is die Max wel iets voor mij? Of kan ik beter de helft van het geld in mijn zak houden en voor 4 tientjes een Mountain En alsEverest Core kopen.
Of zijn er misschien andere keuzes (ik hoef geen RGB discoshow, mijn laptop kan dat ook maar staat altijd op wit). (budget max eur 100, maar bij voorkeur wat minder).

Overigens: ik heb ook naar een aantal Sharkoon borden gekeken, maar heb daar niet echt een keuze kunnen maken. (en als iemand een goede andere suggestie heeft binnen mijn budget: graag (fullize of TKL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Laatst online: 19:54
Zoals velen ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord. Ik heb een aantal eisen:
  • Draadloos Bluetooth of wifi 2,4Ghz, maakt niet zo veel uit
  • PBT KeyCaps
  • Low profile of Ultra low profile
  • KeyCaps moeten eraf kunnen ivm schoonmaken van bijvoorbeeld etensresten (volgens mij is dit niet mogelijk bij ultra low profile toetsenborden?
  • Het moet een volledig toetsenbord zijn, dus met een numeriek deel
Nu twijfel ik tussen de Keychrone K5 Pro H3 (K5P-H3) en de Lofree Flow 100. Beide toetsenborden zijn low profile en voldoen aan bovenstaande eisen. Hebben jullie nog andere alternatieven of een doorslaggevend argument?

Ultra low profile toetsenborden vallen eigenlijk allemaal af omdat de toetsen er niet af kunnen. Ultra low profile toetsenborden zijn best kostbaar en ik wil niet het risico lopen dat een toets niet werkt omdat er een broodkruimeltje tussen zit :o (Corsair K100 en de Cherry KW X ULP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Unkie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:47:
Zoals velen ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord. Ik heb een aantal eisen:
  • Draadloos Bluetooth of wifi 2,4Ghz, maakt niet zo veel uit
  • PBT KeyCaps
  • Low profile of Ultra low profile
  • KeyCaps moeten eraf kunnen ivm schoonmaken van bijvoorbeeld etensresten (volgens mij is dit niet mogelijk bij ultra low profile toetsenborden?
  • Het moet een volledig toetsenbord zijn, dus met een numeriek deel
Nu twijfel ik tussen de Keychrone K5 Pro H3 en de Lofree Flow 100. Beide toetsenborden zijn low profile en voldoen aan bovenstaande eisen. Hebben jullie nog andere alternatieven of een doorslaggevend argument?

Ultra low profile toetsenborden vallen eigenlijk allemaal af omdat de toetsen er niet af kunnen. Ultra low profile toetsenborden zijn best kostbaar en ik wil niet het risico lopen dat een toets niet werkt omdat er een brood kruimeltje tussen zit. :o (Corsair K100 en de Cherry KW X ULP)
Zelf zou ik voor een LowFree gaan, heerlijke toetsenborden met een erg prettig geluid en feel. De toetsenborden zien er ook erg stijlvol uit (mocht je daar gevoelig voor zijn, ik wel :)).
Zit wel 1 maar aan het bovenstaande, er zit geen ruimte tussen de numerieke toetsen en de rest. Alles zit eigenlijk vrij dicht op elkaar waardoor je snel fouten maakt bij het blind typen.
Ik heb zelf een Nuphy Air96 V2 gehad met ongeveer dezelfde indeling en ik kon er gewoon niet aan wennen dat de toetsen zo dichtbij elkaar zaten. Heb deze dan ook snel weer verkocht.

De Keychron K5 Pro heeft qua layout een meer traditionele layout en werkt wat dat betreft denk ik een stuk beter.

[ Voor 16% gewijzigd door Maverick2001 op 26-11-2024 10:17 ]

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unkie
Maverick2001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:09:
[...]

Zelf zou ik voor een LowFree gaan, heerlijke toetsenborden met een erg prettig geluid en feel. De toetsenborden zien er ook erg stijlvol uit (mocht je daar gevoelig voor zijn, ik wel :)).
Zit wel 1 maar aan het bovenstaande, er zit geen ruimte tussen de numerieke toetsen en de rest. Alles zit eigenlijk vrij dicht op elkaar waardoor je snel fouten maakt bij het blind typen.
Ik heb zelf een Nuphy Air96 V2 gehad met ongeveer dezelfde indeling en ik kon er gewoon niet aan wennen dat de toetsen zo dichtbij elkaar zaten. Heb deze dan ook snel weer verkocht.

De Keychron K5 Pro heeft qua layout een meer traditionele layout en werkt wat dat betreft denk ik een stuk beter.
Tsja, dat is precies mijn probleem. Ik denk niet dat ik aan het keyboard layout kan wennen.
Ik gebruik veel Shift + CTRL + pijltjes toetsen om bepaalde stukken tekst weg te halen. Of Shift + HOME + delete of Shift + END + delete om regels weg te halen.

Daarnaast kan ik de Keychron bij een webwinkel in Nederland bestellen. Mocht ik niet tevreden zijn, of indien ik garantie nodig heb, is het (- denk ik? -) makkelijker terugsturen?

Beide hebben 1 jaar garantie, dus dat is geen afweging. Volgens mij heb ik mijn keuze al gemaakt als ik mijn eigen betoog hierboven lees :+ .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Unkie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:11:
[...]

Tsja, dat is precies mijn probleem. Ik denk niet dat ik aan het keyboard layout kan wennen.
Ik gebruik veel Shift + CTRL + pijltjes toetsen om bepaalde stukken tekst weg te halen. Of Shift + HOME + delete of Shift + END + delete om regels weg te halen.

Daarnaast kan ik de Keychron bij een webwinkel in Nederland bestellen. Mocht ik niet tevreden zijn, of indien ik garantie nodig heb, is het (- denk ik? -) makkelijker terugsturen?

Beide hebben 1 jaar garantie, dus dat is geen afweging. Volgens mij heb ik mijn keuze al gemaakt als ik mijn eigen betoog hierboven lees :+ .....
Ik denk het ook :) Lijkt me een prima keuze hoor. En juist die arrow-keys waren bij mij het grootste probleem. Ik zat er 50% altijd naast, dat werkt echt heel frustrerend.
Heb het zlelf inmiddels opgelost dor alleen nog 75% te kopen omdat ik eigenlijk niet heel veel doe met het numerieke blok. Heb via VIA/QMK op een andere laag de numerieke toetsen ingesteld op QWE - ASD - ZXC. Maar wanneer je het numerieke blok wel veel gebruikt dan is het wel prettig om dedicated toetsen te hebben.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Maverick2001 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:46:
[...]

Ik denk het ook :) Lijkt me een prima keuze hoor. En juist die arrow-keys waren bij mij het grootste probleem. Ik zat er 50% altijd naast, dat werkt echt heel frustrerend.
Heb het zlelf inmiddels opgelost dor alleen nog 75% te kopen omdat ik eigenlijk niet heel veel doe met het numerieke blok. Heb via VIA/QMK op een andere laag de numerieke toetsen ingesteld op QWE - ASD - ZXC. Maar wanneer je het numerieke blok wel veel gebruikt dan is het wel prettig om dedicated toetsen te hebben.
Uiteindelijk toch de NuPhy Air75 besteld :o ...

Hopelijk kan ik wennen aan het toetsenbord layout en mis ik het numerieke deel niet.
Waarom toch de NuPhy:
  • De accu is 2x zo groot (4.00Mha) tov de Keychron (2.000Mha)
  • Naast Bluetooth heeft de NyuPhy ook 2,4Ghz verbinding.
  • Tot slot: de NuPhy is met de blackfriday korting goedkoper dan de Keychron.
Is het niks dan verkoop ik hem weer, net zoals jij ook hebt gedaan ;)
Pagina: 1 ... 153 ... 156 Laatste