Wel interessante casus. Het ligt natuurlijk veel aan het gebruik maar mijn sets, zelfs die ik al meer dan twee jaar heb, hebben allemaal nog niet echt opvallende shine. Behalve MoDo 2, maar dat is niet op de spatiebalk, alleen randjes van wat keycaps en die set heb ik aftermarket gekocht.
Well well, de G915X mag ik testen, maar moet wel na maandje retour. Kan hij denk ik de 2e G915 die ik via Amazon had besteld vervangen, want die heeft een accuduur die wel heel erg karig is (vrijdagmorgen vol, zonet viel ie uit, 2e keer dat het me opvalt dat ik hem snel moet laden). Dus die heeft toch echt te lang in een warehouse gelegen ofzo. Denk dat ik eens een ander merk draadloos low-profile toetsenbord ga proberen, heb er sowieso nog eentje nodig voor mijn gasten-pc setup2Dutch schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:24:
Well well well, Logitech komt met de G915X oftewel een micro-usb poort vervangen door usb-c?De oude is nu wel een betere deal, alhoewel het nog steeds wel iets te veel is voor de keycapkwaliteit/bevestiging keycaps.
Mijn ervaringen met de twee 915's de nodige jaren: mijn thuis-exemplaar laat z'n verlichting vaak uitvallen sinds ik in korte tijd dongle tussen 2 pc's snel heb lopen wisselen. Is wel weer aan te zetten voor de tijd dat ie het weer aan laat staan, maar waarom ie uitgerekend dat rare quirckdingetje heeft gekregen, nobody knows. De versie op het werk lag ruim een jaar te niksen en verlicht alleen nog maar met kabel erin en volgens mij blijft het 'laden' icoontje maar oplichten, dus accu-issue, zolang die niet opbolt doe ik het er maar mee
Collega van me gaat de nieuwe G915X aanvragen. Als ze verder niks aan de keycap(bevestiging) kwaliteit hebben gedaan vind ik het een lamme (en late?) cashgrab en zou je alsnog beter voor de oude kunnen gaan als die rond de 125 euro gaat bungelen. Ah kijk Amazon is al bezig.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dat er uberhaupt nog mensen Logitech keyboards gebruiken is alleen vanwege hun marketing budget en naam. Kwaliteit is het allang niet meer, laatste Logitech keyboard waar ik van onder de indruk was is de G15 uit 2005.2Dutch schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:15:
[...]
Well well, de G915X mag ik testen, maar moet wel na maandje retour. Kan hij denk ik de 2e G915 die ik via Amazon had besteld vervangen, want die heeft een accuduur die wel heel erg karig is (vrijdagmorgen vol, zonet viel ie uit, 2e keer dat het me opvalt dat ik hem snel moet laden). Dus die heeft toch echt te lang in een warehouse gelegen ofzo. Denk dat ik eens een ander merk draadloos low-profile toetsenbord ga proberen, heb er sowieso nog eentje nodig voor mijn gasten-pc setup

Och de G15, daar heb ik nog mooie herinneringen aan. Ik heb echt uren dat schermpje zitten configurerenricjuh schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:31:
[...]
Dat er uberhaupt nog mensen Logitech keyboards gebruiken is alleen vanwege hun marketing budget en naam. Kwaliteit is het allang niet meer, laatste Logitech keyboard waar ik van onder de indruk was is de G15 uit 2005.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Support ook niet overigensricjuh schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:31:
[...]
Dat er uberhaupt nog mensen Logitech keyboards gebruiken is alleen vanwege hun marketing budget en naam. Kwaliteit is het allang niet meer, laatste Logitech keyboard waar ik van onder de indruk was is de G15 uit 2005.
Overal groot adverteren dat hun switches 50mln actuations aankunnen en dan na 25 maanden geen garantie meer willen leveren op een duur bord met als excuus dat je daarover heen gegaan bent als een swtich niet meer werkt.
Ik had toen uitgerekend dat als ik 25 maanden non-stop elke +/-1,5s die toets ingedrukt had dat ik dat dan zou halen, uiteraard is dat erg realistisch gebruik
Enige USP is Lightspeed als je wilt gamen en perse geen kabeltje wilt (en geen ander merk gamebord).
Denk dat er nog heel veel mensen kijken naar de 'grote' merken. Moet eerlijk bekennen dat ik tot een jaar geleden ook nog keek naar deze merken. Was niet echt bewust van de wereld van toetsenborden. Ik had voor het gamen een Razor en voor mijn werk en prive Mac een MX Keys van Logitech. In een jaar tijd zijn keyboards inmiddels echt een hobby geworden en inmiddels mag ik wel spreken van een soort van verslavingricjuh schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:31:
[...]
Pura Vida
De kwaliteit is zeker wel aan het afnemen ja, zonde.ricjuh schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:31:
Ik denk graag terug aan de Ultra X die ik maar niet dood kreeg! En dat was een simpele scissor-switch volgens mij. Had er nog eentje met PS/2 (en MX5xx muizen krijg je ook niet dood..heb er nog 2 liggen).
-oma vertelt -
Maar heb de G915 nooit full price waard gevonden (ook daarvoor niet gekocht, eerste was reviewsample), maar ja tikt wel bijzonder lekker. Nadeel ook van die draadloze dingen: op den duur zegt de accu ook gewoon "nah" en dan mag je er alsnog een kabel aan hangen en hopen dat de accu niet opbolt
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb toch wel 2x een nieuwe MX518 ontvangen van Logitech (Toen de support nog gewoon goed was) vanwege dubbel click issues2Dutch schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:26:
[...]
(en MX5xx muizen krijg je ook niet dood..heb er nog 2 liggen).
[ Voor 4% gewijzigd door ricjuh op 08-10-2024 11:32 ]
Ik heb in mijn g502 lightspeed de switches preventief vervangen om het dubbelklikken te voorkomen. Scheelt ook weer gedoe met de support. Maar eigenlijk wel treurig dat het nodig is, gezien de prijs van de muis.
Is dit jou nog gelukt om te programmeren? Ik heb zelf een Keychron k15 pro en zou ook wel willen spelen hiermee.lucamasira schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:09:
L Ik denk bijvoorbeeld aan een mogelijkheid om de shortcuts te belichten (voorbeeld: wanneer ik Command indruk, belicht alle knoppen die in de shortcut Command+KEY zitten). Daarnaast is ook een requirement dat ik het keyboard thuis en/of op kantoor kan gebruiken.
Na bijna een jaar niets meer gekocht te hebben was er recent een tweede ronde van de typeface Univers die ik al een tijd volgde vanwege zijn voor mij ideale layout. 60% breedte maar met f-row en arrow keys. Twee boards besteld, de navy en de gunmetal grey.
Het is nog even wachten op GMK Euler voor de gunmetal grey die Oblo een dezer weken zal versturen en op de GMK Earth Tones voor de Navy. Tijdens het wachten kon ik het toch niet laten om even mijn ook nieuwe Invokeys Hojicha Reserve switches te testen dus even snel GMK Panels uit de kast getrokken voor onderstaand resultaat.
Conclusie; erg fijne switches en fijn keyboard. Alleen nog even wennen aan geen right shift of verplaatste right shift locatie. Momenteel toch maar right shift ingesteld maar de locatie maakt dat ik nog vaak de up arrow bedien
. Gaat wel over as het mijn daily driver is.
Het is nog even wachten op GMK Euler voor de gunmetal grey die Oblo een dezer weken zal versturen en op de GMK Earth Tones voor de Navy. Tijdens het wachten kon ik het toch niet laten om even mijn ook nieuwe Invokeys Hojicha Reserve switches te testen dus even snel GMK Panels uit de kast getrokken voor onderstaand resultaat.
Conclusie; erg fijne switches en fijn keyboard. Alleen nog even wennen aan geen right shift of verplaatste right shift locatie. Momenteel toch maar right shift ingesteld maar de locatie maakt dat ik nog vaak de up arrow bedien
:strip_exif()/f/image/U2cCuW9kZcgv8bjsuRW2vqeW.jpg?f=fotoalbum_large)
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Iemand toevallig tips voor vervanging van Keychron keycaps?
Ik heb een Keychron V3 met K Pro switches. Daar zaten "Double-shot OSA PBT keycaps" op. Na een half jaar was de eerste keycap aan de onderkant stuk en nu na iets meer dan een jaar is de volgende stuk. Ze vinden het geen garantie issue meer helaas.
Zo te merken is de kwaliteit van de keycaps dus niet heel erg best, maar welke alternatieve keycaps passen goed op de K Pro switches?
Ik heb een Keychron V3 met K Pro switches. Daar zaten "Double-shot OSA PBT keycaps" op. Na een half jaar was de eerste keycap aan de onderkant stuk en nu na iets meer dan een jaar is de volgende stuk. Ze vinden het geen garantie issue meer helaas.
Zo te merken is de kwaliteit van de keycaps dus niet heel erg best, maar welke alternatieve keycaps passen goed op de K Pro switches?
Don't worry, it's all just 1's and 0's.
Vraag is eerder: welke niet.
K Pro switches zijn MX style, V3 is een normale TKL layout. Dus basically elke keycapset voor mechanical keyboards zou moeten passen.
K Pro switches zijn MX style, V3 is een normale TKL layout. Dus basically elke keycapset voor mechanical keyboards zou moeten passen.
Hier ook
Ik weet alleen nog steeds niet op welke plank ik hem ga gebruiken
Ik weet alleen nog steeds niet op welke plank ik hem ga gebruiken
Haha same here! Ik heb nog niet eens een plank ervoor. Ik ziet iets gunmetal/space grey rond de €150-€200.
Zoiets? https://deltakeyco.com/pr...-7?variant=49449097593173The GUI schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:52:
Haha same here! Ik heb nog niet eens een plank ervoor. Ik ziet iets gunmetal/space grey rond de €150-€200.
Echt gunmetal met die shine is wel lastig denk ik.
Zie je iets of zoek je nog iets? Voorkeur voor soort mount en lay-out? Heb eventueel nog een zilveren Ginkgo te koop staan.The GUI schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:52:
Probeer een beetje de collectie te verkleinen en twijfel nog tussen een aantal andere borden, keycaps en switches die ook verkocht gaan worden. Momenteel druk met andere dingen bezig en binnenkort ook minder ruimte voor de verzameling, dus mooi moment om het te verkopen. De markt is alleen wel super verzadigd en middenklasse borden van 2-3 jaar geleden die je kocht voor +- €300, zijn lastig te verkopen door de goedkope Chinese borden.
Na een paar weken geduld is gister de Weikav Lucky65 V2 (Milk White) binnengekomen.
Board is voorzien van Akko Rosewood switches en GMK Alter Keycaps.
Voorzien van VIA/QMK. Eerst indruk erg fijn (zonder casefoam).:strip_exif()/f/image/zBZKDKG5DTkSyWz6kgTkwWAc.jpg?f=fotoalbum_large)
Board is voorzien van Akko Rosewood switches en GMK Alter Keycaps.
Voorzien van VIA/QMK. Eerst indruk erg fijn (zonder casefoam).
:strip_exif()/f/image/zBZKDKG5DTkSyWz6kgTkwWAc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MaD7hFp33lyaoJUW5EpDO6hX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Maverick2001 op 13-10-2024 13:09 ]
Pura Vida
Dat is toch geen GMK? Kleur is compleet off, bedrukking op de spatiebalk?
Prima als het een setje clones is, maar hoop wel dat je je daarvan bewust bent
Zijn zeker clones. Had ik er even bij moeten zetten.Cebby schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:37:
Dat is toch geen GMK? Kleur is compleet off, bedrukking op de spatiebalk?
Pura Vida
Autocorrect… ik zoek nog ietssuperbok schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:56:
[...]
Zie je iets of zoek je nog iets? Voorkeur voor soort mount en lay-out? Heb eventueel nog een zilveren Ginkgo te koop staan.
Probeer een beetje de collectie te verkleinen en twijfel nog tussen een aantal andere borden, keycaps en switches die ook verkocht gaan worden. Momenteel druk met andere dingen bezig en binnenkort ook minder ruimte voor de verzameling, dus mooi moment om het te verkopen. De markt is alleen wel super verzadigd en middenklasse borden van 2-3 jaar geleden die je kocht voor +- €300, zijn lastig te verkopen door de goedkope Chinese borden.
Zilver heb ik al met mijn Rainy75, dus ik dank je hartelijk voor het aanbod
@Cebby ik vind de randen van de Neo65 niet zo mooi, maar ik ga zeker kijken. Thanks!
@The GUI Misschien een polycarb? Een polycarbonate Mode Envoy (of $onnet ) is denk ik best mooi in combinatie met Hi-Viz.
Wel opletten dat je hem niet aanstoot
Die staat ook op mijn short-list, samen met een Mode SixtyFive.CrashOverDrive schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:20:
@The GUI Misschien een polycarb? Een polycarbonate Mode Envoy (of $onnet ) is denk ik best mooi in combinatie met Hi-Viz.
Pura Vida
Ik ken ook nog wel een mooi bord van PC.
https://www.antipode.stud...ma?variant=43858861555756
Zeg ik niet omdat ik dit nog voor mezelf moet verantwoorden hoor.
Haha, die Pneuma is wel een heel mooi Nederlands ontwerp, maar ja, 60%, ik kan er niets mee.
PC klinkt wel echt heerlijk. Eens wat anders dan alle alu borden, ik houd van de afwisseling. Het klinkt wat lichter en levendiger dan mijn gemiddelde alu bord. Ook wel iets minder luid, maar dat zou aan de specifieke build kunnen liggen die ik nu voor mij heb.
PC klinkt wel echt heerlijk. Eens wat anders dan alle alu borden, ik houd van de afwisseling. Het klinkt wat lichter en levendiger dan mijn gemiddelde alu bord. Ook wel iets minder luid, maar dat zou aan de specifieke build kunnen liggen die ik nu voor mij heb.
Nog vergeten te posten trouwens, er komt weer een mini meetup aan op 11 januari
Hallo @everyone
Wij zijn heel enthousiast om mee te delen dat er een tweede editie van ClackyClub komt op 11 januari 2025. De meetup zal plaatsvinden op een voor sommige mensen nostalgische plek: Het Paardenveld. De locatie bevindt zich op Paardenveld 5 in Utrecht, op korte afstand van het Centraal Station en met voldoende parkeermogelijkheden in de omgeving.
Deze keer hebben we gekozen voor een thema: de Clackyclub Nieuwjaarsborrel. Er zal dan ook een toepasselijke alcohol(vrije) versnapering zijn.
Na het succes van het sjoeltoernooi vorige keer zal deze wederom aanwezig zijn. Daarnaast wordt er ook door @Aftertwelve een unieke typing contest georganiseerd
Details:
⏰ Time: 12:00 - 17:00, January 11, 2025
📍 Location: Paardenveld 5, 3511 RG Utrecht
🚗 Recommended Parking:
https://paardenveld.nl/
ParkBee Kroonstraat - €20,-
🎟️ Max 40 tickets :frogSweat:
Tickets are now available at https://store.clackykeebs.com/products/clackyclub-entrance
Mooi ding. Hoop zelf dit jaar nog mijn eerste PC bord te ontvangen: de Krush65. Ik hou ook een mogelijke Derivative R2 in de gaten, en twijfel nog over een Thermal60 v2 wanneer die uitkomt....Cebby schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:25:
Ik ken ook nog wel een mooi bord van PC.
Vanmiddag zijn de MMD Princess tactile 62g V3's binnengekomen en heb ze er gelijk in gestoken. Qua gewicht vind ik ze een stuk fijner dan de K Pro browns. Wat me wel opvalt is dat de bump een stuk eerder/ hoger in de aanslag is, dat is wel even wennen. De K4 Pro is met deze switches wel een stuk luidruchtiger geworden en dat vind ik wel een nadeel.
:strip_exif()/f/image/mWoEq1KMcHzcv9f1vGjxfJQ8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook heb ik gelijk het toetsenbord ff goed schoon gemaakt, komt nog een hoop troep uit.
Bij het wisselen viel me wel op dat sommige switches er heel makkelijk uitkwamen, terwijl andere zeer vast zaten. Ook bestel ik, als er een volgende keer komt, een andere switch puller. Dit ding werkt wel, maar snijdt ook in je vingers...

Ik ga ze eens een tijdje uitproberen, ben benieuwd
.
:strip_exif()/f/image/mWoEq1KMcHzcv9f1vGjxfJQ8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook heb ik gelijk het toetsenbord ff goed schoon gemaakt, komt nog een hoop troep uit.
Bij het wisselen viel me wel op dat sommige switches er heel makkelijk uitkwamen, terwijl andere zeer vast zaten. Ook bestel ik, als er een volgende keer komt, een andere switch puller. Dit ding werkt wel, maar snijdt ook in je vingers...

Ik ga ze eens een tijdje uitproberen, ben benieuwd
[ Voor 25% gewijzigd door 3L3ktr1k op 15-10-2024 17:22 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Beste,
Ik krijg van mijn huidige werkgever een cadeaubon van €50 en ik wil hiervan een nieuw toetsenbord gaan kopen. Dus ben een beetje opzoek naar een mooi betaalbare optie rond die prijs en anders leg ik maar wat bij. Graag met linear switches want heb het liefst zo min mogelijk geluid (vgm zijn dat red switches (mx cherry red) of dergelijke. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar hoef natuurlijk niet de aller nieuwste versie van iets.
Alvast bedankt!
Graag vragen wanneer er meer info nodig is!
Ik krijg van mijn huidige werkgever een cadeaubon van €50 en ik wil hiervan een nieuw toetsenbord gaan kopen. Dus ben een beetje opzoek naar een mooi betaalbare optie rond die prijs en anders leg ik maar wat bij. Graag met linear switches want heb het liefst zo min mogelijk geluid (vgm zijn dat red switches (mx cherry red) of dergelijke. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar hoef natuurlijk niet de aller nieuwste versie van iets.
Alvast bedankt!
[ Voor 41% gewijzigd door Grootlicht op 17-10-2024 14:34 ]
Ik heb ze ook binnen! Vanavond gelijk maar even op een bordje drukken
Mijn HI VIZ komt tussen 18:55 en 20:55…. Heb alleen nog geen bordje om het op te drukken

:strip_exif()/f/image/4UXkax4eX9YvLHFtvLrIBpf2.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij gebrek aan de Float65 voorlopig maar even de QK75, wat is het toch een fantastisch felle set. Heerlijk over de top. Hij reflecteert alleen wel een beetje op mijn monitor als het scherm donker is, zoals bij Tweakers dark mode... Maar dat is het helemaal waard.
Ditmaal met wat onderdelen van mijn volgende experiment op de foto.
Mijn HyperX Alloy Elite RGB (Qwerty US, Cherry MX Rood) begint na 7 jaar (bijna) van zelf met willekeurig cijfers te typen en de ledjes knipperen. Dus op zoek naar een nieuwe keyboard. Eisen zijn rode switches, stil, backlight (kleuren moeten aan te passen zijn), full size en hotswap able lijkt mij wel handig met schoonmaken of als er gesmeerd moet worden. Ik heb geen merk voorkeuren maar, ooit gebruik gemaakt van een ducky met rode switches (weet zo niet welke) en die voelde goed aan. Budget is rons de 150 euro mag ook minder natuurlijk. Zijn er nog aanraders vanuit jullie? Ducky one 3 iets? Kan ik daar de rgb van customizen? Voldoet deze aan al mijn eisen? Verder zie ik cherry mx red is dit vergelijkbare met mijn huidige switches? En de mx red silent wat is daar anders aan? Of de keychron C2 Pro QMK/VIA, Version 1, RGB Backlight, Hot-Swappable, Keychron K Pro Red, Qwerty US?
[ Voor 23% gewijzigd door Sokucho op 20-10-2024 03:20 ]
PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |
voor 50eu zal je niet veel keuze hebben. In de thread start staat meer uitleg van de informatie die je kan delen om beter advies te krijgen van de enthousiastelingen alhier. De essentiële vraag vwb de kosten is wat voor keyboard layout je zoekt.Grootlicht schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:27:
Beste,
Alvast bedankt!
ik heb die Ducky en ik heb last van 1 van de vaker voorkomende problemen, namelijk dubbele aanslagen. Ik zou hem dus niet aanraden behalve als je geld hebt om em uitvoerig te testen en terug te sturen naar leverancierSokucho schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 03:01:
Mijn HyperX Alloy Elite RGB (Qwerty US, Cherry MX Rood) begint na 7 jaar (bijna) van zelf met willekeurig cijfers te typen en de ledjes knipperen. Dus op zoek naar een nieuwe keyboard. Eisen zijn rode switches, stil, backlight (kleuren moeten aan te passen zijn), full size en hotswap able lijkt mij wel handig met schoonmaken of als er gesmeerd moet worden. Ik heb geen merk voorkeuren maar, ooit gebruik gemaakt van een ducky met rode switches (weet zo niet welke) en die voelde goed aan. Budget is rons de 150 euro mag ook minder natuurlijk. Zijn er nog aanraders vanuit jullie? Ducky one 3 iets? Kan ik daar de rgb van customizen? Voldoet deze aan al mijn eisen? Verder zie ik cherry mx red is dit vergelijkbare met mijn huidige switches? En de mx red silent wat is daar anders aan? Of de keychron C2 Pro QMK/VIA, Version 1, RGB Backlight, Hot-Swappable, Keychron K Pro Red, Qwerty US?
N=1 want dit probleem kun je van vrijwel elk bord online vinden.HelloIamAldo schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:37:
[...]
ik heb die Ducky en ik heb last van 1 van de vaker voorkomende problemen, namelijk dubbele aanslagen. Ik zou hem dus niet aanraden behalve als je geld hebt om em uitvoerig te testen en terug te sturen naar leverancier
Daarnaast is dubbele aanslagen een switch probleem en niet perse een Ducky-specifiek probleem.
Wat denk je hiervan: https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboardSokucho schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 03:01:
Mijn HyperX Alloy Elite RGB (Qwerty US, Cherry MX Rood) begint na 7 jaar (bijna) van zelf met willekeurig cijfers te typen en de ledjes knipperen. Dus op zoek naar een nieuwe keyboard. Eisen zijn rode switches, stil, backlight (kleuren moeten aan te passen zijn), full size en hotswap able lijkt mij wel handig met schoonmaken of als er gesmeerd moet worden. Ik heb geen merk voorkeuren maar, ooit gebruik gemaakt van een ducky met rode switches (weet zo niet welke) en die voelde goed aan. Budget is rons de 150 euro mag ook minder natuurlijk. Zijn er nog aanraders vanuit jullie?
Hij lijkt aan al je eisen te voldoen. Zelf heb ik de K4 Pro die met originele bruine switches niet te luid is, en de Max heeft meer geluidsdempend materiaal, dus zou nog iets stiller moeten zijn in combinatie met rode switches.
Switches vervangen en mocht niet baten. Zie ook https://duckduckgo.com/?q...ble%20typing&ko=-1&ia=web ik ben helaas niet de enige. Er zijn wel verschillende dingen in te proberen, dus op die manier is mijn keyboard wel bruikbaar. Ik ga het merk dan alleen niet aanraden op basis van mijn ervaringen.sapphire schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:55:
[...]
N=1 want dit probleem kun je van vrijwel elk bord online vinden.
Daarnaast is dubbele aanslagen een switch probleem en niet perse een Ducky-specifiek probleem.
Als wat je zegt klopt dan heb je op dit moment gewoon al Cherry MX red switches. Dat zijn linears met een actuation force van ongeveer 45g, en een bottom-out van ~60g.Sokucho schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 03:01:
[...]
Verder zie ik cherry mx red is dit vergelijkbare met mijn huidige switches?
En de mx red silent wat is daar anders aan?
[...]
Een MX Silent Red is ongeveer hetzelfde maar heeft rubbertjes op de switch stem om het geluid dat de switch maakt te dempen. Dat verandert dus het geluid, maar ook het gevoel van een bottom-out bij een keystroke.
De Cherry MX Red meest bekende vorm van een linear switch. En zijn daar nog een heleboel variaties in te vinden waar meestal verschil zit in spring weight, of het plastic materiaal (Cherry MX Silver, Cherry MX Black, Gateron Yellow, Gateron Ink Black, KTT Rose, HMX Hibiscus, Durock L7, etc). En er zijn ook andere fabrikanten (Kailh Red, Gateron Red, JWK Red) die ook wel ongeveer hetzelfde maken.
Ziet er goed uit wat zijn de verschillen tussen deze en de pro? Alleen dat de 1 draadloos is? De k10 max is momenteel out of stock misschien nog wel ergens anders te krijgen.3L3ktr1k schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:57:
[...]
Wat denk je hiervan: https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard
Hij lijkt aan al je eisen te voldoen. Zelf heb ik de K4 Pro die met originele bruine switches niet te luid is, en de Max heeft meer geluidsdempend materiaal, dus zou nog iets stiller moeten zijn in combinatie met rode switches.
Op welke manier moet de rgb aanpasbaar zijn? Gewoon voor het hele bord de kleur/het effect wijzigen of echt per toets iets in kunnen stellen?Sokucho schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 03:01:
Cherry mx red is vergelijkbaar met je huidige switch als je nu Cherry mx red hebt ja

MX red silent voelt een stuk minder prettig aan, maar is daardoor wel een stuk stiller. Bij het raken van de bodem heb je nu hard plastic op hard plastic, wat een (naar mijn mening) prettige bottom-out oplevert. Bij een silent switch heb je meestal iets van silicone of rubber op hard plastic, wat een mushy, sponzig gevoel oplevert bij de bottom-out, redelijk vergelijkbaar met dat van een membrane. Dat is bij bepaalde andere silents een stuk minder, maar het is altijd een afweging tussen gevoel en geluid.
Ik zou de V6 aan willen raden, mochten de switches nou niet bevallen, dan kun je die altijd nog vervangen. Er zijn duizenden opties daarin, dus er is altijd wel iets wat bevalt.
Misschien wel interessant voor de rest, Keychron adverteert niet meer voor ieder bord met VIA, want ze hebben nu hun eigen variant uitgebracht.
Het verschil in Pro en Max zit hem in geluidsdemepnd materiaal, de Max heeft meer lagen dan de Pro. Ook heeft de Max een 2.4GHz verbindingsmogelijkheid, wat stabieler/ beter schijnt te zijn dan Bluetooth. Misschien zijn er nog meer verschillen, maar dat zou je ff op de site moeten zoeken.Sokucho schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:58:
[...]
Ziet er goed uit wat zijn de verschillen tussen deze en de pro? Alleen dat de 1 draadloos is? De k10 max is momenteel out of stock misschien nog wel ergens anders te krijgen.
Ik heb overigens geen ervaring met de Max versie, maar ben al tevreden met de Pro. Bij mij kan ik de K10 Max wel in het mandje doen, heb je de 'goede' uitvoering? Fully assembled hotswappable, RGB, Red switch.
I’m with @MatthijsBoog en zou voor de V6 MAX gaan. Net even nieuwer en stiller (ik heb een K8 en een V3, beide 80% maar vind de V echt fijner).
Gewoon spullen
Backlight/rgb vind ik belangrijk het liefst per toets in te stellen maar, als dat niet gaat dan is dat geen groot probleem. Ik wil nu de v6 en k10 max vergelijken maar, zie het verschil nietMatthijsBoog schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:59:
[...]
Op welke manier moet de rgb aanpasbaar zijn? Gewoon voor het hele bord de kleur/het effect wijzigen of echt per toets iets in kunnen stellen?
Cherry mx red is vergelijkbaar met je huidige switch als je nu Cherry mx red hebt ja![]()
MX red silent voelt een stuk minder prettig aan, maar is daardoor wel een stuk stiller. Bij het raken van de bodem heb je nu hard plastic op hard plastic, wat een (naar mijn mening) prettige bottom-out oplevert. Bij een silent switch heb je meestal iets van silicone of rubber op hard plastic, wat een mushy, sponzig gevoel oplevert bij de bottom-out, redelijk vergelijkbaar met dat van een membrane. Dat is bij bepaalde andere silents een stuk minder, maar het is altijd een afweging tussen gevoel en geluid.
Ik zou de V6 aan willen raden, mochten de switches nou niet bevallen, dan kun je die altijd nog vervangen. Er zijn duizenden opties daarin, dus er is altijd wel iets wat bevalt.
Misschien wel interessant voor de rest, Keychron adverteert niet meer voor ieder bord met VIA, want ze hebben nu hun eigen variant uitgebracht.
Per toets instellen zal niet makkelijk gaan, QMK (de firmware waar deze borden op draaien) is daar niet op gericht namelijk, want er zijn niet veel mensen in de hobby die iets om rgb geven. Maar er is wel een flinke lijst effecten beschikbaar.
QMK software is ook helaas niet up to date bij Keychron. Ik heb een K15 Pro en ik loop nu tegen het probleem aan dat ik meer dan 1 jaar aan QMK software updates mis.MatthijsBoog schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:42:
Per toets instellen zal niet makkelijk gaan, QMK (de firmware waar deze borden op draaien) is daar niet op gericht namelijk, want er zijn niet veel mensen in de hobby die iets om rgb geven. Maar er is wel een flinke lijst effecten beschikbaar.
QMK kan dat prima, maar dan moet je gaan programmeren en dat willen jullie natuurlijk allemaal nietMatthijsBoog schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:42:
VIA, die kan het inderdaad niet.
@banaliteit Buiten dat 1500 commits achterlopen behoorlijk wat is, waar loop je precies tegenaan? Het is niet alsof er zoveel features in upstream QMK bijkomen in een jaar.
Ik zei niet voor niets "niet makkelijk", nooit gezegd dat het niet kanCebby schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:52:
[...]
QMK kan dat prima, maar dan moet je gaan programmeren en dat willen jullie natuurlijk allemaal niet
Ik loop niet perse ergens tegen aan, maar ik heb geen 100% zekerheid of ik de laatste updates heb. Dat kan uitmaken voor bijv. gebruik van home row mods. Als het niet helemaal lekker werkt weet je dus niet of het in een latere QMK versie gefixt is. Ik gebruik namelijk liever native features dan third party code ivm compatibiliteit etc.Cebby schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:52:
[...]
QMK kan dat prima, maar dan moet je gaan programmeren en dat willen jullie natuurlijk allemaal niet
Ik ben net begonnen mij te verdiepen in de mechanische toetsenborden. Mijn logitech mx keys (membraan) is best prima maar het tikt gewoon net wat minder lekker dan ik eigenlijk hoop. Gamen doe ik niet aan, het is puur voor het schrijven en programmeren.
Ik heb mij ingelezen in de switches en zou willen gaan voor bruin. Maar typen op een mechanisch toetsenbord lijkt mij een persoonlijke keuze. Maar waar kan je dat uitproberen? Alleen bij de mediamarkt lijkt wat te liggen, en bij coolblue winkels heb je alleen logitech mechanische toetsenborden. Enig idee waar ik mij kan verdiepen voor ik bv de keychron bestel.
(100% layout, draadloos, met backlight voor 's avonds werken, brown)
Ik heb mij ingelezen in de switches en zou willen gaan voor bruin. Maar typen op een mechanisch toetsenbord lijkt mij een persoonlijke keuze. Maar waar kan je dat uitproberen? Alleen bij de mediamarkt lijkt wat te liggen, en bij coolblue winkels heb je alleen logitech mechanische toetsenborden. Enig idee waar ik mij kan verdiepen voor ik bv de keychron bestel.
(100% layout, draadloos, met backlight voor 's avonds werken, brown)
Ik vermoed dat er maar 1 winkel is met Keychron's in de showroom. Dat is ergowerken.nl. Wil je algemeen van alles uitproberen, dan zijn er de meetups binnen de community, zo is er 11 januari in Utrecht weer een kleine bijeenkomst waar best wel wat moois te proberen valt. En anders zou je natuurlijk ook voor de iets minder ethische optie kunnen gaan van gewoon bestellen bij iets als Amazon en als het niet bevalt terugsturen.
Er zit weinig anders op dan de amazon route proberen dan denk ik.. thanks.
Of eens peilen onder je vrienden of er al iemand wat van heeft liggen.
Eindelijk wat tijd voor de G915X kunnen pakken, en eerlijk is eerlijk: het is wel degelijk een verbetering. Een hele snelle samenvatting van wat mij tot nu toe is opgevallen:
+ voelt veel steviger aan, 0,0 flex in de behuizing
+ minder geratel en gerammel qua keycaps in behuizing
+ keycaps simpel snel eraf halen zonder het ding meteen af te breken
+ ja eindelijk USB-C, hoezee
+ ook hier weer is de laagste stand verlichting (ik gebruik altijd wit) al prima
+- keycaps zijn iets ruwer, geen voor- of nadeel, ben er neutraal over, zal kwestie van smaak zijn (alhoewel het gaan glimmen wel minder snel gaat gebeuren gok ik)
+- M1/2/3 is nu G6/7/8/9, maar de software heeft het nog steeds over M1/2/3 als slots voor de onboard modi
- font is hier en daar groter/anders, vind het wat minder 'serieus' ogen en meer gamer-achtig waardoor de verlichting wat minder mooi overkomt
- vind G Hub nog steeds een UI-faal op vele fronten, maar da's een andere discussie
- 250 euro is echt te veel geld, 199 zou netter zijn imho
+ voelt veel steviger aan, 0,0 flex in de behuizing
+ minder geratel en gerammel qua keycaps in behuizing
+ keycaps simpel snel eraf halen zonder het ding meteen af te breken
+ ja eindelijk USB-C, hoezee
+ ook hier weer is de laagste stand verlichting (ik gebruik altijd wit) al prima
+- keycaps zijn iets ruwer, geen voor- of nadeel, ben er neutraal over, zal kwestie van smaak zijn (alhoewel het gaan glimmen wel minder snel gaat gebeuren gok ik)
+- M1/2/3 is nu G6/7/8/9, maar de software heeft het nog steeds over M1/2/3 als slots voor de onboard modi
- font is hier en daar groter/anders, vind het wat minder 'serieus' ogen en meer gamer-achtig waardoor de verlichting wat minder mooi overkomt
- vind G Hub nog steeds een UI-faal op vele fronten, maar da's een andere discussie
- 250 euro is echt te veel geld, 199 zou netter zijn imho
Ik blijf erbij, €199 voor een bord wat waarschijnlijk 0 fatsoenlijk repareerbaar is en van een bedrijf wat je het liefst laat vallen als klant zodra het kan is nog veel te veel. Laat staan €250 
Je genoemde pluspunten vind ik ook allemaal niet meer dan normaal voor een bord van deze prijs, al verwacht ik voor dat geld überhaupt geen gerammel of geratel
Je genoemde pluspunten vind ik ook allemaal niet meer dan normaal voor een bord van deze prijs, al verwacht ik voor dat geld überhaupt geen gerammel of geratel
Switchoddities heeft net de adoddventcalender voor dit jaar weer in de shop gezet
Wel een tientje duurder dan vorig jaar zo te zien
Met shipping (en belasting als postNL aan je deur staat) kruipt het nu richting de 60 euro
Wel een tientje duurder dan vorig jaar zo te zien

[ Voor 28% gewijzigd door CrashOverDrive op 25-10-2024 21:24 ]
Waar woon je? Heb eventueel nog wel een ducky liggen met brown switches, wel een oudjeArcadius schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:10:
Er zit weinig anders op dan de amazon route proberen dan denk ik.. thanks.
bedraad 100% , met led, maar ding is wel 11 jaar oud, zal hem wel even moeten schoonmaken
mag je voor verzendkosten wel hebben,
Doe maar PM als je interesse hebt.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Dank voor de antwoorden, heb voor nu even een cheap setje van Alibaba erop gezet.Neelix schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:47:
Iemand toevallig tips voor vervanging van Keychron keycaps?
Ik schrok wel toen ik de originele keycaps van Keychron eraf haalde. Er waren er minstens 5 bevestigingen aan de onderkant al stuk. Toch een minpuntje voor Keychron.
Don't worry, it's all just 1's and 0's.
Dank! Maar ik typ inmiddels met een Keychron K10 Pro met Keychron Brown switches. Wat een verademing dit apparaat! Typt heerlijk - hoewel mijn vriendin het geluid niet kan verdragen (dus in de huiskamer op de iphone of ipad gebruiken is niet echt de bedoeling..Bokkie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:58:
[...]
Waar woon je? Heb eventueel nog wel een ducky liggen met brown switches, wel een oudje
bedraad 100% , met led, maar ding is wel 11 jaar oud, zal hem wel even moeten schoonmaken
mag je voor verzendkosten wel hebben,
Doe maar PM als je interesse hebt.
Even een domme vraag, dus bij deze vooraf al excuses - maar waarom zou je slechts een of twee switches kopen? Een toets in je toetsenbord met een andere switch, dat is toch een beetje gek? Wat mis ik?CrashOverDrive schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:22:
Switchoddities heeft net de adoddventcalender voor dit jaar weer in de shop gezet
Wel een tientje duurder dan vorig jaar zo te zienMet shipping (en belasting als postNL aan je deur staat) kruipt het nu richting de 60 euro
Goedemorgen,
Is er iemand die me een draadloos belgisch azerty toetsenbord kan aanraden?
Ik spreek 5 verschillende talen en programmeer. Iedere keer dat in plaats van op mijn laptop op mijn logitech MX keys met frans azerty klavier typ verlies ik tijd als ik speciale karakters moet typen.
Liefst met mogelijkheid te switchen tussen devices zoals ik nu kan met de MX keys en mijn computermuis.
Ben eventueel bereid het toetsenbord zelf samen te stellen met keys.
Dank bij voorbaat
Ik spreek 5 verschillende talen en programmeer. Iedere keer dat in plaats van op mijn laptop op mijn logitech MX keys met frans azerty klavier typ verlies ik tijd als ik speciale karakters moet typen.
Liefst met mogelijkheid te switchen tussen devices zoals ik nu kan met de MX keys en mijn computermuis.
Dank bij voorbaat
Er is een topic start waar staat wat zo'n beetje van je verwacht wordt, maar je zou eens naar Keychron kunnen kijken. Zonder budget, voorkeuren voor toetsen etc is eigenlijk alles goed. Gezien dit topic denk ik dat je iets mechanisch wil.klokslag schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:29:
Goedemorgen,
Dank bij voorbaat
Klik hier eens rond. https://keychron.be/colle...g&filter.v.availability=1
Ik weet in Belgie geen dealers, maar er is vast een ergowerken.be ofzo.
ping 127.212.23.124
wait whut doen jullie dezelfde switches onder elke toetsskoozie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:28:
Het idee is om met 1 switch te kijken hoe hij aanvoelt en of dat het waard is om er vervolgens 70/90/110 van te kopen

Ik dacht dat het de bedoeling was om onder elke keycap een andere switch te doen
Ik heb vannacht over switches gedroomd

Misschien was het een teken
Je zou denken dat er sowieso wel verzamelsetjes zijn. Ik heb net mijn Keychron binnen, en ben toch erg nieuwsgierig hoe andere varianten switches bevallenskoozie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:28:
Het idee is om met 1 switch te kijken hoe hij aanvoelt en of dat het waard is om er vervolgens 70/90/110 van te kopen
Natuurlijk zijn er verzamelsetjes, maar lang niet alles is als setje te krijgen. Bij mij staat de teller (net als vermoedelijk bij menig ander toetsenbord fanaat) op meer dan 200 unieke switches. Veruit de meeste daarvan heb ik er maar 1 of 2 van.
En enorm veel lijken qua feel en geluid ook enorm op elkaarMatthijsBoog schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:09:
Natuurlijk zijn er verzamelsetjes, maar lang niet alles is als setje te krijgen. Bij mij staat de teller (net als vermoedelijk bij menig ander toetsenbord fanaat) op meer dan 200 unieke switches. Veruit de meeste daarvan heb ik er maar 1 of 2 van.
Yep, 123 die op elkaar lijken, heus niet alle linears

Gisteren weer eens wat keycaps binnengekregen. GMK earth tones en GMK Euler, laatste van Oblo die hem heeft overgenomen van MyKeyboard. Had niet verwacht die ooit nog te zien
.
Niet genoeg tijd en licht om goede foto’s te maken maar alvast een kleine sneak peak:
Typeface Univers x GMK Earth Tones.
:strip_exif()/f/image/LVzdwgDYSbHjdoaQjwsAVfzx.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebruik nu al een poosje de Invokeys Hojicha Reserve switches als daily, mocht je op zoek zijn naar een leuke tactile is dat toch zeker een aanrader. Op tweede bord net Invokeys Blueberry Chiffons gelegd. Wilde daar eigenlijk silent penguins op leggen voor het werk maar laatste moment dit erop gelegd omdat ik wel weer eens een light tactile wilde gebruiken na de Kinetic Penguins v2 die op een ander bord gesoldeerd liggen. Is kijken of het met een POM of FR4 plate te doen is op het werk of dat er toch echt silents op moeten.
Niet genoeg tijd en licht om goede foto’s te maken maar alvast een kleine sneak peak:
Typeface Univers x GMK Earth Tones.
:strip_exif()/f/image/LVzdwgDYSbHjdoaQjwsAVfzx.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebruik nu al een poosje de Invokeys Hojicha Reserve switches als daily, mocht je op zoek zijn naar een leuke tactile is dat toch zeker een aanrader. Op tweede bord net Invokeys Blueberry Chiffons gelegd. Wilde daar eigenlijk silent penguins op leggen voor het werk maar laatste moment dit erop gelegd omdat ik wel weer eens een light tactile wilde gebruiken na de Kinetic Penguins v2 die op een ander bord gesoldeerd liggen. Is kijken of het met een POM of FR4 plate te doen is op het werk of dat er toch echt silents op moeten.
[ Voor 28% gewijzigd door Flapmo op 30-10-2024 21:50 ]
Nice, ik twijfelde ook nog om GMK Euler bij Oblo te halen, maar base en novelties kwam alweer op 200 euro.. Ben benieuwd op welk bord je hem gaat zetten.Flapmo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:46:
Gisteren weer eens wat keycaps binnengekregen. GMK earth tones en GMK Euler, laatste van Oblo die hem heeft overgenomen van MyKeyboard. Had niet verwacht die ooit nog te zien.
Ik wil al lang een mechanisch toetsenbord, denk dat ik nu toch eens ga springen.
Als ik volgende zaken koop, ben ik dan volledig (en past dat samen):
Keychron Q7 QMK
Keycap Set - Retro BE ISO
Cherry MX2A Brown
Heb ik nog iets van installatiemateriaal nodig? Volgens mij niet, maar vraag het liever
.
Ik ben Belg, volgens mij heb ik de juiste lay-out (of toch als de afbeeldingen kloppen).
Het moeilijkste vind ik de switches, voorlopig voor bruin gekozen. Het zal thuis gebruikt worden, in een apart bureau, dus geluid is niet heel belangrijk.
Thx.
Als ik volgende zaken koop, ben ik dan volledig (en past dat samen):
Keychron Q7 QMK
Keycap Set - Retro BE ISO
Cherry MX2A Brown
Heb ik nog iets van installatiemateriaal nodig? Volgens mij niet, maar vraag het liever
Ik ben Belg, volgens mij heb ik de juiste lay-out (of toch als de afbeeldingen kloppen).
Het moeilijkste vind ik de switches, voorlopig voor bruin gekozen. Het zal thuis gebruikt worden, in een apart bureau, dus geluid is niet heel belangrijk.
Thx.
Let wel dat je rechts een lelijke kolom krijgt, want daar zijn geen keycaps voor meegeleverd in de Belgische set.
Verder zou je het liefste iets van vet willen hebben om de stabilizers in te vetten (voorkomt een ratel geluid), zoals Griffon siliconenvet van de bouwmarkt. En natuurlijk wat kleine schroevendraaiertjes.
Als laatste zou ik eigenlijk willen adviseren om ergens anders switches te bestellen. Of in ieder geval andere switches, maar dat is ook wel persoonlijke voorkeur. Ik vind zelf de cherry browns erg matig, technisch gezien zijn ze tactile, maar echt duidelijk is dat niet te voelen. Veel anderen modellen zijn daarin wat meer uitgesproken, wat ik een stuk prettiger vind.
Verder zou je het liefste iets van vet willen hebben om de stabilizers in te vetten (voorkomt een ratel geluid), zoals Griffon siliconenvet van de bouwmarkt. En natuurlijk wat kleine schroevendraaiertjes.
Als laatste zou ik eigenlijk willen adviseren om ergens anders switches te bestellen. Of in ieder geval andere switches, maar dat is ook wel persoonlijke voorkeur. Ik vind zelf de cherry browns erg matig, technisch gezien zijn ze tactile, maar echt duidelijk is dat niet te voelen. Veel anderen modellen zijn daarin wat meer uitgesproken, wat ik een stuk prettiger vind.
Novelties greep ik helaas naast, zaten wel in mijn mandje 1 minuut nadat ze live gingen maar doordat ik twee basesets toevoegde moest ik mijn betaling stoppen en nog eens invoeren en toen greep ik ernaastNerrion schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:55:
[...]
Nice, ik twijfelde ook nog om GMK Euler bij Oblo te halen, maar base en novelties kwam alweer op 200 euro.. Ben benieuwd op welk bord je hem gaat zetten.
Ligt op een tweede typeface Univers voor op het werk
![]() | ![]() | ![]() |
Rechtse kolom: hmm, dan zoek ik nog even verder naar iets dat beter bij elkaar past.MatthijsBoog schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:03:
Let wel dat je rechts een lelijke kolom krijgt, want daar zijn geen keycaps voor meegeleverd in de Belgische set.
Bij de switches staat 'pre-lubed', dat is dan niet voldoende?
Aanrader voor betere switches, als de bruine niet zo goed zouden werken?
Weet ook niet goed of het nodig is, dat ze tactile zijn.
Thx voor de input.
Ik heb het niet voor niets bij het vet over de stabilizers, niet de switches.
MX browns werken prima, maar voor iets wat ze een tactile noemen, vind ik persoonlijk dat ze wel een hele kleine bump hebben. Ik wil de tactility echt kunnen voelen. Ik typ momenteel op de mmd princess tactiles, wat luider, maar wel echt goed tactile. Maar als ik 1 switch aan zou moeten raden is dat momenteel de gateron everfree grayish, heerlijke switch voor een schappelijke prijs.
MX browns werken prima, maar voor iets wat ze een tactile noemen, vind ik persoonlijk dat ze wel een hele kleine bump hebben. Ik wil de tactility echt kunnen voelen. Ik typ momenteel op de mmd princess tactiles, wat luider, maar wel echt goed tactile. Maar als ik 1 switch aan zou moeten raden is dat momenteel de gateron everfree grayish, heerlijke switch voor een schappelijke prijs.
Blauw! Ziet er prachtig uit. Heb zelf niet zoveel met zwarte cases. Misschien komt het omdat ik alle jaren voor ik met custom keyboards begon altijd op een Logitech MX werkte die zwart was. Nu koop alleen nog wit, gebroken wit of zilver cases (blauw is nu ook een optie).Flapmo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:16:
Keuzes, keuzes, welke set laten we er voorlopig op![]()
[Afbeelding]
Pura Vida
With ^^ blauw maar ik sta bekend om mijn saaie keuzes (qua keycaps)
Ik ben onlangs overgestapt van mijn Keychron K7 met Gateron Brown switches, via een tussenstap in de vorm van een Nuphy Air96v2 (Gateron Brown 2.0) naar uiteindelijk Nuphy Air75v2 met Moss switches.
De Keychron beviel nog wel, maar ik wilde toch wat nieuws, ook omdat ik de Functie-rij / multimedia toetsen wat miste. De Gateron Browns bevielen in de Keychron goed, maar in de Nuphy voelden ze een stuk lichter aan qua feedback. Omdat ik met de muis ook de hele tijd tegen de zijkant aan kwam, de knoop doorgehakt om nogmaals te investeren.
:strip_exif()/f/image/XFGxC7X6orIEzyPOSi6DdygF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben erg blij met mijn keuze, vooral de Moss switches bevallen erg goed, iets meer tegendruk met 60g t.o.v. 45g van de Gaterons.
Ook de NuFolio traveling case bevalt erg goed!
Voor de liefhebber: de NuFolio behorende bij de Air96v2 is voor een zacht prijsje over te nemen: v&a aangeboden: Nuphy NuFolio v2 for Air96 v2 toetsenbord case / mobile devic...
De Keychron beviel nog wel, maar ik wilde toch wat nieuws, ook omdat ik de Functie-rij / multimedia toetsen wat miste. De Gateron Browns bevielen in de Keychron goed, maar in de Nuphy voelden ze een stuk lichter aan qua feedback. Omdat ik met de muis ook de hele tijd tegen de zijkant aan kwam, de knoop doorgehakt om nogmaals te investeren.
:strip_exif()/f/image/XFGxC7X6orIEzyPOSi6DdygF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben erg blij met mijn keuze, vooral de Moss switches bevallen erg goed, iets meer tegendruk met 60g t.o.v. 45g van de Gaterons.
Voor de liefhebber: de NuFolio behorende bij de Air96v2 is voor een zacht prijsje over te nemen: v&a aangeboden: Nuphy NuFolio v2 for Air96 v2 toetsenbord case / mobile devic...
Mars Cadet is voor mij een beauty. Alleen die Solar panel novelties vind ik in het algemeen niet passen.
Navy (blauw) blijft sowieso met GMK Earth Tones, dat is de daily voor thuis momenteel. Voor werk is de Gunmetal Grey met voorlopig de GMK Mars Cadet of GMK Euler. Is kijken wat het wordt, even laten inwerkenMaverick2001 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:33:
[...]
Blauw! Ziet er prachtig uit. Heb zelf niet zoveel met zwarte cases. Misschien komt het omdat ik alle jaren voor ik met custom keyboards begon altijd op een Logitech MX werkte die zwart was. Nu koop alleen nog wit, gebroken wit of zilver cases (blauw is nu ook een optie).
Crappy iPhone met crappy licht laat misschien denken dat in laatste post de bovenste blauw is maar in de dubbele (onder/boven) foto is het 2x dezelfde case
[ Voor 11% gewijzigd door Flapmo op 02-11-2024 22:23 ]
Nuphy Air75v2 staat hier ook, maar mijn daily driver is nu de Halo75v2 geworden. Het geluid en de feel van dit keyboard vind ik nog wat prettiger tov de Air75. Moet wel zeggen dat het beide erg fijne toetsenborden zijn. En om mee te nemen is de Air75 de allerbeste.GoeiedagEem schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:12:
Ik ben onlangs overgestapt van mijn Keychron K7 met Gateron Brown switches, via een tussenstap in de vorm van een Nuphy Air96v2 (Gateron Brown 2.0) naar uiteindelijk Nuphy Air75v2 met Moss switches.
[Afbeelding]
Pura Vida
Ook met de 'zwarte case' zien de blauwe keycaps er super uit. De andere keycaps zijn ook mooi trouwens. Gewoon luxeFlapmo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:21:
[...]
Navy (blauw) blijft sowieso met GMK Earth Tones, dat is de daily voor thuis momenteel. Voor werk is de Gunmetal Grey met voorlopig de GMK Mars Cadet of GMK Euler. Is kijken wat het wordt, even laten inwerken.
Crappy iPhone met crappy licht laat misschien denken dat in laatste post de bovenste blauw is maar in de dubbele (onder/boven) foto is het 2x dezelfde case.
Pura Vida
Elke keer dat ik zulke nette displays zie wil ik naar de IKEA rennen
. Hier ligt alles in de kast uit het zicht, vanwege mijn luiheid drukke bestaan nog geen tijd genomen een mooie display te maken.
Ziet er super strak uit!
Ziet er super strak uit!
[ Voor 6% gewijzigd door Flapmo op 03-11-2024 13:44 ]
Haha mijn vrouw heeft mij meegesleurd, niet perse mijn favoriete tripje maar het resultaat was de moeite door het Zweedse doolhof waardFlapmo schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:44:
Elke keer dat ik zulke nette displays zie wil ik naar de IKEA rennen. Hier ligt alles in de kast uit het zicht, vanwege mijn luiheid drukke bestaan nog geen tijd genomen een mooie display te maken.
Ziet er super strak uit!
(en bedankt! de keycaps en switches etc liggen ook in een kast bij mij hoor, maar daar vinden we in de toekomst wel een oplossing voor)
[ Voor 12% gewijzigd door Uzuhl op 03-11-2024 14:51 ]
Haha misschien heb ik hem daar wel gejatCebby schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:36:
Deze kan wel echt direct op Pinterest als voorbeeld hoor
Ik word hier zo blij van! En zo blij dat er meerdere mensen zijn met dezelfde hobby / verslaving. De meeste mensen begrijpen er niks van.Uzuhl schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:25:
Papa heeft zijn kantoortje weer eens opgeruimd![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pura Vida
“Je hebt toch voldoende aan één toetsenbord..”Maverick2001 schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:40:
[...]
Ik word hier zo blij van! En zo blij dat er meerdere mensen zijn met dezelfde hobby / verslaving. De meeste mensen begrijpen er niks van.
Ik heb het geluk dat mijn vrouw verliefd is geworden op de QoL van dit soort tobo’s (ze pakt er altijd één ‘s ochtends voor haar werk mee). Maar ik heb nu toch echt een verplichte ‘stop met toetsenborden kopen’ aan mijn broekskoozie schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:51:
"Eerst een weg doen voor je een nieuwe koopt."
(Uh huh)
Agreed hoor, daarom blijf ik ook aangeven (reviews schrijf ik ook voor mijn werk) dat ik het duur vind, ook al is de prijs "idem aan wat andere merken bij mechanisch doen".sapphire schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:51:
Ik blijf erbij, €199 voor een bord wat waarschijnlijk 0 fatsoenlijk repareerbaar is en van een bedrijf wat je het liefst laat vallen als klant zodra het kan is nog veel te veel. Laat staan €250
Ik ben gewoon fan van de low profile keys + dual connectiviteit + lekker zwiepen aan volumewiel. Tot nu toe heb ik nog geen goede vervanger gevonden, wil wel een wireless low profile Keychron proberen maar die zijn continu sold out