• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 00:38
De switches zelf werken nog, het is iets met de printplaat wat niet goed meer is waardoor de 6 de toetsen niet meer geregistreerd worden als ze ingedrukt worden.
Wat voor weerstand meet je over de switch met de multimeter?
En wordt er een aanslag geregistreerd als je met een pincet oid de 2 contacten met elkaar verbindt?

• bwienke
Goede tip om de contacten met elkaar te verbinden.
Contacten verbonden met pincet en wat wordt er geregistreerd:
numpad 0: 0, f1
numpad .: ., ctrl, capslock, home, shift, tilda
numpad enter: niks
numpad 6: 6, 4, r, f, c, *

Lijkt mij niet helemaal goed.

Weerstand is 0,3 ohm

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 13:38
Algemene vraag: weet iemand nog een leuk DIY bordje die op z'n minst 500hz polling ondersteunt?
Zat op Ali een beetje te kijken naar bordjes van Zuoya, maar die ondersteunen alleen 125hz volgens mij.
Bedraad is prima. Budget max 150 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronnie N op 22-08-2024 14:54 ]

Als er, zonder dat je per ongeluk een andere toets indrukt, zoveel toetsen geregistreerd worden op willekeurige plekken, terwijl je maar 1 toets verbindt, zou ik het opgeven. Het lijkt erop dat er meer mis is dan enkel een gebroken trace of iets anders wat goed te diagnosticeren en verhelpen is.
Ronnie N schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:54:
Algemene vraag: weet iemand nog een leuk DIY bordje die op z'n minst 500hz polling ondersteunt?
Zat op Ali een beetje te kijken naar bordjes van Zuoya, maar die ondersteunen alleen 125hz volgens mij.
Bedraad is prima. Budget max 150 euro.
qmk draait in principe standaard op 1kHz, even getest met het willekeurige bord wat aangesloten zat (epomaker 680) en ik registreer idd 1000hz volgens de random tester die ik op t internet vond.

Edit: hier nog even de changelog

[ Voor 8% gewijzigd door MatthijsBoog op 22-08-2024 15:14 ]

• bwienke
MatthijsBoog schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:56:
Als er, zonder dat je per ongeluk een andere toets indrukt, zoveel toetsen geregistreerd worden op willekeurige plekken, terwijl je maar 1 toets verbindt, zou ik het opgeven. Het lijkt erop dat er meer mis is dan enkel een gebroken trace of iets anders wat goed te diagnosticeren en verhelpen is.
Dank voor de hulp. Dan zal ik helaas op zoek gaan naar een nieuwe.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bwienke schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

Dank voor de hulp. Dan zal ik helaas op zoek gaan naar een nieuwe.
Ook dat kan in dit topic. Zie de topicstart uit het vorige decennium.

(wat zoek je, wat heb je zelf gevonden, wat voor budget heb je, heb je een voorkeur voor een layout, switches, kleur, etc)

[ Voor 19% gewijzigd door pjottum op 22-08-2024 16:16 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwienke
Ben eerst nog aan het oriënteren wat er allemaal te krijgen is. Dat is heeeeeel wat meer dan dat het 8 jaar geleden was.

• Ronnie N
Iemand ervaring met het bestellen van de Neo65 van qwertykeys (https://www.qwertykeys.com/products/neo65-1).

Ben benieuwd naar de BTW en inklaringskosten. Hoe groot is de kans dat die aangeslagen worden?

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Als je een Neo65 wilt moet je bestellen bij MonacoKeys, DeltaKeyCo of Keygem. Qwertykeys bezorgd niet in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Top, dankjewel. Ga ik op Keygem even meedoen met een groepsbuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
2 vragen

De cherry mx toetsen van mijn toetsenbord met kapotte pcb zijn nog prima.
Deze zitten echter allemaal gesoldeerd op de pcd. Is het desolderen van de toetsen mogelijk om ze vervolgens te gebruiken op een pcd met hot-swapable sockets?

Ik zie dat veel toetsenborden tegenwoordig een of meerdere schuimlagen hebben. Gaat dit over de jaren heen niet "verpoederen"?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Van de week weer wat dingen binnen gekregen.

GMK Cinder voor op de Envoy, van Oblotzky. Twijfelde al langer om deze set te halen, en zag dat hij bijna uitverkocht was bij Oblotzky. Ook de novelties voor GMK Dracula en GMK Chaos Theory besteld bij ilumkb ter aanvulling van de base kits. Was qua verzending en btw erg goed te doen vanuit Singapore.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2lPxrND1oWkEyugz2G_bTSVa2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1f3ASg4bgOGGeAefBydPEfXD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfXbnkrNRSPFypcmRY4QpC-g2vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFeReF4VtYTKPf7BnujMMrl5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoIx4qheBVfH1mHGkKU0H_LbwaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NPoRqFdNXE3gf8B3O1929tW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:47
Iemand die misschien kan helpen? Had voor de vriendin wat besteld gezien ze ook een mechanisch toetsenbord wilde voor thuiswerk maar helaas, 1 key defect. Lijkt de PCB te zijn, met een werke switch wisselen helpt niet. Betreft een Epomaker TH80 Pro barebone. Nu lees ik er nog wel verhalen over en en zoeken we toch iets anders.

Heeft er iemand een suggestie voor 75%-80% witte barebone? Moet wel draadloos zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:20
MonsGeek M1W V3 DIY Kit In Moonlight White?

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:09
[b]
Heeft er iemand een suggestie voor 75%-80% witte barebone? Moet wel draadloos zijn :)
Ajazz ak820 pro of max, en voor n zelfbouw kitje misschien de Epomaker aura75? Allen zijn draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bwienke schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:16:
2 vragen

De cherry mx toetsen van mijn toetsenbord met kapotte pcb zijn nog prima.
Deze zitten echter allemaal gesoldeerd op de pcd. Is het desolderen van de toetsen mogelijk om ze vervolgens te gebruiken op een pcd met hot-swapable sockets?
Desolderen kan vast wel, maar een switch kost 30 cent (random selection: https://42keebs.eu/shop/s...ck-black-linear-switches/) dus of je daar de tijd in wil stoppen is helemaal aan jou.

Of ze vervolgens in een hotswap passen .. misschien, dat ligt aan hoe de switch is opgezet. Als dat hetzelfde is als de hotswap zoals die nu gebruikt wordt padt het wel maar ik weet niet wat het materiaal doet als je het lossoldeerd, die pootjes worden dan warm, warmn is over het algemeen niet goed voor dit soort broze materialen.

Heb je al eens onderzocht hoeveel werk het is?
Ik zie dat veel toetsenborden tegenwoordig een of meerdere schuimlagen hebben. Gaat dit over de jaren heen niet "verpoederen"?
Als ze verpoederen kan je ze gewoon vervangen, dat doe je toch al voor hier sprake van zou kunnen zijn; dus nee, dat is denk ik geen probleem.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Soepie schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 01:01:
MonsGeek M1W V3 DIY Kit In Moonlight White?
Die had ik ook op 't oog maar al snel vrij duur (Epomaker was 60 euro, MonsGeek al 120+) en de arrow keys zijn ook niet aligned met de onderste rij toetsen, verpest het utierlijk wat.
Pimmetjuuh schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 07:47:
[...]

Ajazz ak820 pro of max, en voor n zelfbouw kitje misschien de Epomaker aura75? Allen zijn draadloos
Epomaker willen we van afstappen gezien de reviews overal :) Ajazz heb ik al van gehoord maar kan niet meteen de barebone versie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
de arrow keys zijn ook niet aligned met de onderste rij toetsen, verpest het utierlijk wat.
Ik heb nu een iqunix f96 welke alle toetsen tegen elkaar heeft zitten, dus geen ruimte tussen de pijltjes en de rest. Ik moet zeggen dat ik nu juist op zoek ben naar een toetsenbord met ruimte naast de pijltjes omdat ik toch erg vaak moet kijken naar mn toetsenbord omdat ik niet voel welke toetsen de pijltjes/home/end etc zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
de arrow keys zijn ook niet aligned met de onderste rij toetsen, verpest het utierlijk wat.
Ik heb nu een iqunix f96 welke alle toetsen tegen elkaar heeft zitten, dus geen ruimte tussen de pijltjes en de rest. Ik moet zeggen dat ik nu juist op zoek ben naar een toetsenbord met ruimte naast de pijltjes omdat ik toch erg vaak moet kijken naar mn toetsenbord omdat ik niet voel welke toetsen de pijltjes/home/end etc zijn.
Ajazz heb ik al van gehoord maar kan niet meteen de barebone versie vinden.
Excuus! Ik zag niet dat het n barebone moest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
pjottum schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:26:
[...]

Desolderen kan vast wel, maar een switch kost 30 cent (random selection: https://42keebs.eu/shop/s...ck-black-linear-switches/) dus of je daar de tijd in wil stoppen is helemaal aan jou.

Of ze vervolgens in een hotswap passen .. misschien, dat ligt aan hoe de switch is opgezet. Als dat hetzelfde is als de hotswap zoals die nu gebruikt wordt padt het wel maar ik weet niet wat het materiaal doet als je het lossoldeerd, die pootjes worden dan warm, warmn is over het algemeen niet goed voor dit soort broze materialen.

Heb je al eens onderzocht hoeveel werk het is?

[...]

Als ze verpoederen kan je ze gewoon vervangen, dat doe je toch al voor hier sprake van zou kunnen zijn; dus nee, dat is denk ik geen probleem.
Ik heb al een aantal gedesoldeerd, dus weet hoeveel werk het is. Tijd heb ik wel, maar gezien je metaal opwarmt wat in plastic zit, weet ik niet hoe erg de toets aangetast wordt en of het dan wel de moeite waard is.

Het schuim gewoon vervangen is iets wat ik liever niet wil hoeven te doen. Ik verwacht dat een toetsenbord van ca. 200 euro meer dan 10 jaar goed blijft en dat ik niet tussendoor het schuim moet vervangen, als dat dan überhaupt nog beschikbaar is. Mijn huidige toetsenbord heb ik 8 jaar en heb ik helaas gesloopt met water, maar anders was die ook nog jaren goed gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-08 13:06
Iemand recent een Keychron toetsenbord besteld in België? Heb een V5 Max op het oog en vraag me af hoe het zit met importtaksen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
makkendam schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:37:
Iemand recent een Keychron toetsenbord besteld in België? Heb een V5 Max op het oog en vraag me af hoe het zit met importtaksen.
Wellicht ook bij Alternate te krijgen? .be staat die niet op, .nl wel. Dus ergens zullen ze hem vast hebben en wellicht dus ook leverbaar via de .be shop of vanuit .nl naar BE. Prijsverschil valt in mijn herinnering mee? (Wel iets duurder via Alternate, maar niet vele tientjes. Was het voor mij waard om mij K5 Pro vorig jaar bij Alternate te bestellen en dan had ik evt nog de mogelijkheid voor retourneren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
RobertMe schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Wellicht ook bij Alternate te krijgen? .be staat die niet op, .nl wel. Dus ergens zullen ze hem vast hebben en wellicht dus ook leverbaar via de .be shop of vanuit .nl naar BE. Prijsverschil valt in mijn herinnering mee? (Wel iets duurder via Alternate, maar niet vele tientjes. Was het voor mij waard om mij K5 Pro vorig jaar bij Alternate te bestellen en dan had ik evt nog de mogelijkheid voor retourneren)
Bedankt, had al gekeken bij Alternate BE maar had niet aan NL gedacht. Heb een offerteaanvraag gedaan, eens zien wat ze vragen qua verzendkosten. Vond hem ook net bij Max ICT, nog iets goedkoper. Maar dan koop ik liever bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Je zou ook bij keychron.de kunnen kijken misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
Pimmetjuuh schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:20:
Je zou ook bij keychron.de kunnen kijken misschien
Je hebt ook keychron.be ;) maar die worden nog steeds verstuurd vanuit china, zonder BTW. Daar betaal je dus steeds importtaksen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Ah goed om te weten, overweeg zelf ook een keychron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb de afgelopen maand 2 bestellingen gedaan via keychron, 1 V6 max en later een lemokey P1 pro.
Beide via de .com site, dus shipment van China naar NL. heb geen problemen (of extra kosten) met inklaring gehad.
Geen idee of dat voor Belgie anders is.

[ Voor 12% gewijzigd door GeleFles op 27-08-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:56
makkendam schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:37:
Ik heb toevallig ook laatst een keychron toetsenbord besteld.

Ik kwam erachter dat yorcom.nl tegenwoordig ook Keychron in het assortiment heeft. Wel iets duurder maar wel garantie en geen gezeik met douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:20
Ik heb zowel via keychron.com als keychron.de als via .fr (gelook ik dat het was) al toetsenborden en keycaps besteld en buiten dat het lang duurt en dat vanuit de .com bestellen hoge verzendkosten met zich mee brengt echt nog nooit iets met douane kosten te maken gehad.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
makkendam schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Je hebt ook keychron.be ;) maar die worden nog steeds verstuurd vanuit china, zonder BTW. Daar betaal je dus steeds importtaksen op.
Toen ik mijn K8 Pro barebone bestelde bij Keychron.de (juli 2023) moest ik geen importtaksen betalen. De barebone samen met Gateron silent black switches kwam samen op 133 euro en 34 euro shipping. Samen 167 euro en geen importkosten erbij gekregen. Kan natuurlijk wel dat ze mee in die shipping zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
Soepie schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:42:
Ik heb zowel via keychron.com als keychron.de als via .fr (gelook ik dat het was) al toetsenborden en keycaps besteld en buiten dat het lang duurt en dat vanuit de .com bestellen hoge verzendkosten met zich mee brengt echt nog nooit iets met douane kosten te maken gehad.
Goed om te weten, thx. Heb intussen besteld via maxict. Na verzendkosten van keychron exact dezelfde prijs, maar makkelijk retourneren (en donderdag is ie er al :)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
makkendam schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:12:
[...]

Goed om te weten, thx. Heb intussen besteld via maxict. Na verzendkosten van keychron exact dezelfde prijs, maar makkelijk retourneren (en donderdag is ie er al :)).
Jij durft :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
uh oh... lees nu pas de ratings hier van ictmax. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

makkendam schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:54:
[...]

uh oh... lees nu pas de ratings hier van ictmax. 8)7
Max ict is de enige die bij mij door een CSS een rode streep door de naam heeft in de pricewatch. Lol. Nou ja, hou ons op de hoogte en als het onverwachts toch goed gaat, vergeet niet een positieve review te maken. 😊

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makkendam
pjottum schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:08:
[...]

Max ict is de enige die bij mij door een CSS een rode streep door de naam heeft in de pricewatch. Lol. Nou ja, hou ons op de hoogte en als het onverwachts toch goed gaat, vergeet niet een positieve review te maken. 😊
Vrees dat jullie gelijk gaan krijgen... Voorspelde leverdatum vandaag, geen keyboard, geen track & trace, geen enkele update. :+

Update: goed nieuws jongens, hij lijkt verzonden! En is er.... in 1969!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6Eu0hzhQdK0yNXxPQv6BuU0D6A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y1aqlO4gBh1CFFc1SP6LoK0t.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door makkendam op 30-08-2024 09:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• makkendam
makkendam schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:44:
[...]

Vrees dat jullie gelijk gaan krijgen... Voorspelde leverdatum vandaag, geen keyboard, geen track & trace, geen enkele update. :+

Update: goed nieuws jongens, hij lijkt verzonden! En is er.... in 1969![Afbeelding]
Uit het niets.... was ie er!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P_Sn9qAJ1oNJtbFvnjMhqmqKps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vI6VGzHWhWfHyUeyX37TLXOf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ga je hopelijk veel plezier aan beleven, ik ben nog steeds heel blij met mij v10 als daily driver.\

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb een Logitech MK545 Advanced geprobeerd de afgelopen week. Hoewel ik er uiteindelijk een beetje aan begon te wennen, had ik continu typo's en het gevoel alsof ik mijn vingers verder moest spreiden. Ik had eigenlijk verwacht dat alle fullsize toetsenborden gewoon dezelfde breedte hadden, temeer omdat ik niet eerder pijn in mijn handen kreeg op deze manier.

Is dit iets wat je makkelijk in de specs kan terugvinden? Of komt dit ergens anders door wellicht?

Op mijn eigen Acer laptop met zeer platte toetsen en op mijn zeer eenvoudige Cherry Stream 3.0 krijg ik deze pijn niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Volgens mij is dat geen mechanisch toetsenbord, maar ik kan mij niet voorstellen dat die toetsen groter/kleiner zouden zijn dan standaard. ik denk dat eerder het profiel van de toetsen icm met de kracht dat nodig is om ze in te drukken hier aandeel aan heeft. Het kan ook zijn dat je die toesten meer in het midden moet indrukken en dat aan de zijkant indrukken niet resulteerd in een toetsaanslag.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makkendam
Toeval wil dat dat net het toetsenbord is dat ik wou vervangen door mijn Keychron :D

Ik vermoed dat het inderdaad ligt aan hoe vlak de toetsen zijn en dat je ze centraal redelijk sterk moet aanslagen om te typen. In vergelijking met andere toetsenborden heeft het dezelfde afmetingen, maar het toetsenbord op je laptop zelf is waarschijnlijk een stuk kleiner waardoor je dat gevoel krijgt.

FotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Uq0kUskGBYW-9gKIohtxr5xzzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7RVpWJI7noFt41xT0l87yfk.jpg?f=fotoalbum_largeotje ter referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
https://keychron.co.nl/nl...rd?variant=42215408631901

"Omdat dit een nieuw product is, start de verzending op 23 januari."

Is dit oude informatie? De Q max serie is al een tijdje uit toch?

Chat van keychron reageert niet, dus krijg daar geen duidelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door bwienke op 02-09-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bwienke schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:46:
https://keychron.co.nl/nl...rd?variant=42215408631901

"Omdat dit een nieuw product is, start de verzending op 23 januari."

Is dit oude informatie? De Q max serie is al een tijdje uit toch?

Chat van keychron reageert niet, dus krijg daar geen duidelijkheid.
Vage url vooral ook.

Kan je beter bij de winkel van @makkendam gaan kijken. Of op keychron.com zelf. Of bij alternate. Of alternate Een mailtje sturen.

Maar dit gaat niet perse over mechanische keyboards, but you get the idea.

[ Voor 12% gewijzigd door pjottum op 02-09-2024 13:01 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwienke
pjottum schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:59:
[...]

Vage url vooral ook.

Kan je beter bij de winkel van @makkendam gaan kijken. Of op keychron.com zelf. Of bij alternate. Of alternate Een mailtje sturen.

Maar dit gaat niet perse over mechanische keyboards, but you get the idea.
Het is de webshop die hier aangegeven wordt. Dus denk dat het wel te vertrouwen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bwienke schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:08:
[...]

Het is de webshop die hier aangegeven wordt. Dus denk dat het wel te vertrouwen is?
Nou, omdat die zegt het niet te hebben terwijl Yorcom - uit de link die je stuurde - hem gewoon heeft? https://www.yorcom.nl/art...toetsenbord/GKEYBKEYQ624/ (meerdere versies, dit is de eerste die ik zie?)

Je mag mijn posthistorie volgen, ik ben de laatste weken alleen maar op het forum aan het zeggen: "Als het stinkt, dan heeft dat een reden. Als je dan wasmiddel wil snuiven om dat niet te merken - please do maar val ons er niet mee lastig." - misschien moet ik daarmee ophouden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makkendam
pjottum schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:59:
[...]

Kan je beter bij de winkel van @makkendam gaan kijken.
Nee, niet doen. Ik koop nooit meer bij max-ict.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwienke
pjottum schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:31:
[...]

Nou, omdat die zegt het niet te hebben terwijl Yorcom - uit de link die je stuurde - hem gewoon heeft? https://www.yorcom.nl/art...toetsenbord/GKEYBKEYQ624/ (meerdere versies, dit is de eerste die ik zie?)
De versie die ik wil hebben ze niet volgens mij. Deze heb ik op het oog: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ml4yOiAaRDWDmQoPJDIAhYWOjDI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qoPxYNNZXoeotTQfIQt9cOpv.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

makkendam schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:08:
[...]

Nee, niet doen. Ik koop nooit meer bij max-ict.
MaxICT doorstrepen in Pricewatch

Ok, terug on topic..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Briljant. Gelijk actief gezet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Waarom doorstrepen? Tegenwoordig kun je ze gewoon uitsluiten van weergave, als Tweakers feature. (Waardoor AFAIK in het artikelenoverzicht de weergegeven (laagste) prijs ook niet meer die is van een shop die je niet wilt zien, ergo: de weergegeven prijs is ook die van een shop waar je wilt bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-09 21:29

3_s

Ooit ga ik er ook eens een bestellen, een TKL BE. Maar telkens ik me begin in te lezen, raak ik helemaal verloren in de verschillende switches en geef ik het op.
Ik zou het liefste naar een winkel rijden en er enkele testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkendam
3_s schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:52:
Ooit ga ik er ook eens een bestellen, een TKL BE. Maar telkens ik me begin in te lezen, raak ik helemaal verloren in de verschillende switches en geef ik het op.
Ik zou het liefste naar een winkel rijden en er enkele testen.
De mainstream merken als Logitech, Corsair, Razer, etc kan je gaan testen in winkels als Mediamarkt, Vandenborre, Alternate of Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

DukeBox schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:06:
Op papier lijkt de Keychron K5 perfect voor mij en als de toetsenopdruk toch (licht) transparant is ga ik hem denk ik aanschaffen. Het blijft toch altijd jammer dat je ze nergens in het echt kan zien en voelen.
Ik had al eerder verteld dat ik niet kon wennen aan de speed switches met (normaal) typen. Ik heb mijn oude office membraam keyboard maar weer gepakt vanwege de vele typefouten (ongewenste aanslagen).
Met gamen kwam ik er wel al heel snel achter dat mijn office keyboardje gewoon niet geschikt is. Zware aanslag, lamme vingers met langdurig ingedrukt houden en ik liep regelmatig tegen het ontbreken van NKRO aan.

Het wachten op een goede aanbieding voor de keychron begon mij te lang te duren. Toevallig liep ik tegen een hele goede deal voor de Stealseries Apex Pro TKL aan en had onlangs een vriend van mij de mini gekocht met volle tevredenheid. Geen low profile maar op papier vergelijkbaar/beter met/dan (qua aanslag en performance) de cherry speed switches. Ik heb even moeten wennen aan het ontbreken van de numpad die ik blijkbaar veel vaker gebruikte dan ik dacht met gamen maar verder ben ik er helemaal verliefd op. Wat een heerlijk keyboard is dat. Dat hij niet low profile is was ik eigenlijk binnen 10 minuten vergeten, het instellen van de actuation is blijkbaar precies wat ik nodig had, meestal 2 mm voor normaal typen en 0,5 voor gamen.

Ondanks de vele adviezen om brown/tactile te overwegen was ik toch eigenwijs om mij linear te blijven. Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik daarvoor gekozen heb wat het ongewenst aanslaan lag bij mij toch aan de travel maar vaak ook aan de afstand van functie toetsen en de bovenste numerieke rij bij mijn cherry. Hoe vaak ik op F11 drukte terwijl ik backspace wilde hebben :X .. nu helemaal geen last meer van.

Ik merk zelfs dat ik tijdens het werk, afhankelijk van wat ik aan het doen ben zoals veel simpel klopwerk of geconcentreerde coding ik de gevoeligheid aanpas.

Het enige jammere is dat dit keyboard geen kleur profiel(en) kan opslaan, als je het keyboard op meer dan 1 systeem gebruikt moet je dus altijd de software installeren.

Ik denk wel dat als er een 'normale' versie van uitkomt met numpad dat ik dan waarschijnlijk wel overstap maar dat weet ik nog niet zeker. Ook blijf ik wel erg benieuwd naar de keychron dus wie weet.

p.s. mocht iemand een advies hebben voor een losse numpad die qua hoogte (zoveel mogelijk) overeenkomt met de steelseries dan hoor ik het graag.
makkendam schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:01:
De mainstream merken als Logitech, Corsair, Razer, etc kan je gaan testen in winkels als Mediamarkt,
Mediamarkt valt vies tegen tegenwoordig. Buiten dat het nogal verschilt per filiaal hoeveel er staat hebben ze tegenwoordig plastic kappen over de keyboards met een paar gaten over 5/6 knoppen. Een beetje testen hoe de aanslag is met typen is niet te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 08-09-2024 21:51 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Nou, bedankt.

De sesame ligt hier inmiddels te wachten op wat vrije uurtjes; ik had hem met USB-c solder service besteld wegens een eerder debakel. De was Pete vergeten, maar na een mailtje kreeg ik een nieuw PCB met usb poort - prima service! Oude PCB mocht ik houden, dat zal een kunstwerk worden. Of een laptop sticker - wie kan zeggen dat een Alice PCB op zijn laptop geplakt zit?
Right, ik had een vrije middag en avond.

Hij moet nog weer uit elkaar zag ik toen ik caps lock erop zette, maar dat komt dan wel weer een andere keer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdCeK9f6IsdMh23hkT3QPKJO_Ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGnAF8WSteNHTo0YoxvuYW1j.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er een Ali GMK Botanical Cherry opgezet.

Leuk klusje. De Record Alice heeft ook zo'n soort setje, andere kleurtjes, en was in elk geval een stuk minder werk...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

skoozie schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:00:
Volgens mij is dat geen mechanisch toetsenbord, maar ik kan mij niet voorstellen dat die toetsen groter/kleiner zouden zijn dan standaard. ik denk dat eerder het profiel van de toetsen icm met de kracht dat nodig is om ze in te drukken hier aandeel aan heeft. Het kan ook zijn dat je die toesten meer in het midden moet indrukken en dat aan de zijkant indrukken niet resulteerd in een toetsaanslag.
Ik weet niet waar het dan door komt. Kreeg er telkens opnieuw zo gigantisch veel typo's en zere vingers van en had het gevoel dat ik mijn vingers steeds verder moest spreiden. Het toetsenbord is in elk geval niet comfortabel voor mij, dus dan maar weer op zoek naar een andere.
makkendam schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:14:
Toeval wil dat dat net het toetsenbord is dat ik wou vervangen door mijn Keychron :D

Ik vermoed dat het inderdaad ligt aan hoe vlak de toetsen zijn en dat je ze centraal redelijk sterk moet aanslagen om te typen. In vergelijking met andere toetsenborden heeft het dezelfde afmetingen, maar het toetsenbord op je laptop zelf is waarschijnlijk een stuk kleiner waardoor je dat gevoel krijgt.

Foto[Afbeelding]otje ter referentie.
Het toetsenbord van mijn laptop gebruik ik al heel lang niet meer omdat die ook versleten is, maar daar heb ik in elk geval geen pijnklachten. Bij de losse Cherry alleen maar als ik heel lang gegamed heb.

Dank voor het reageren allebei. Dan weet ik in elk geval dat toetsen in principe evenver uit elkaar staan. En dan nu maar even verder gaan zoeken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8Ivn-IyDU_uUA5Gb-Id__vUdkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xg0U2toqz0D7ETV4WbWFHqRW.jpg?f=fotoalbum_large
Na lang wachten eindelijk dit setje keycaps mogen ontvangen. Zonder opdruk, wat stiekem toch weleens een uitdaging is als ik een van de tekens zoek die bij de nummers zitten. Ook weer even wennen dat de f en j geen indicator streepjes hebben, maar ik vind de set te bijzonder om niet te gebruiken. Dus ik moet er maar gewend aan raken deze week.

Ik verwacht dat deze keycaps niet snel van de qk65 af zullen gaan, wat wel een beetje een dilemma is, want ik heb 2 blauwe borden, met beide een setje wat ik er niet af wil halen, maar wel meer dan 2 sets die een blauw bord nodig hebben.

En op de achtergrond mijn nieuwe MonacoKeys deskmat, heerlijk drukke opdruk, met kabels tussen de blaadjes als leuk detail. Gewonnen bij GKM, waar het weer erg gezellig was. Lekker kleinschalig ook, in tegenstelling tot Clackycon, hoewel ik daar ook erg van kan genieten. Het aftellen hiervoor is alweer begonnen, want deze is volgende week al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:12
Ik ben helemaal nieuw in de toetsenbord wereld maar het lijkt me ontzettend tof om is een 1e keyboard te bouwen.

Hebben jullie suggesties voor een 65/75% bord inclusief switches en mac compatible omdat ik hem vooral voor werk (developen) ga gebruiken

Heb natuurlijk zelf wel wat gekeken en kwam oa de Epomaker Aura 75 tegen maar geen idee of dat een beetje kwaliteit is

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over het algemeen koopt epomaker goedkope, matige toetsenborden in, plakt kun logo erop en verkoopt ze vervolgens voor een hogere prijs.
Er zullen dan ook vast betere optie zijn, maar daarvoor eerst de vraag, wat voor budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

DukeBox schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:49:
Ik denk wel dat als er een 'normale' versie van uitkomt met numpad dat ik dan waarschijnlijk wel overstap maar dat weet ik nog niet zeker.
Blijkbaar was die er gewoon maar moest ik het wireless filter uitzetten, de apex pro. Vooralsnog mis ik het numerieke gedeelte maar heel weinig. Af en toe wel wat muscle memory die kant op van het keyboard maar dat is al steeds minder.

Ik heb wel de pro mini er bijgekocht voor gebruik met mijn laptop als ik onderweg ben, ik denk dat ik daar toch wel een kleine miskoop heb gedaan, het ontbreken van de pijltjes toetsen (zonder fn gebruik) voor normaal werk is wel erg lastig. Bijvoorbeeld je cursor een plekje naar recht/links kost dan best veel moeite, helaas al over de terugstuur data heen anders had ik hem 'ingeruild' voor de pro, gamen is uiteraard geen issue.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
MatthijsBoog schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:22:
Over het algemeen koopt epomaker goedkope, matige toetsenborden in, plakt kun logo erop en verkoopt ze vervolgens voor een hogere prijs.
Er zullen dan ook vast betere optie zijn, maar daarvoor eerst de vraag, wat voor budget?
Oeps ik had mijn bericht nog wat aangepast en het budget is daarbij helaas verloren gegaan. Het budget is €200

En thanks for the heads up dan laat ik dat merk maar even links liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:49

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik ben afwachtend op de MV Hi! Viz GMK CYL, en wil daar een bijpassend nieuw bord bij. Mijn collectie breidt gestaag uit en ik heb een kleine selectie aan borden:

• QK75, Red Anodized, FR4 plate, GEON HG White, BoW Cerakeys
• Rainy75, Anodized Silver, PP plate, KTT Strawberry v2, GMK Redline
• KBD67lite v3, Black, PC plate, Boba U4 Silents, Gmk Clone Deep Navy -> moet nog iets anders op want is geen goede kleurcombinatie

De Rainy75 is mooi, maar de Redline kit pas daar heel goed op qua kleur. Ik zoek meer iets richting donkergrijs/Space Grey voor het contrast want de Hi VIZ schijnt echt verkeershesjes geel te worden. Iemand die een group buy weet? Budget is rekbaar, maar max. €300.

edit: De KBD67lite is mijn kantoorbord, en ik wil graag een aluminium bord voor de nieuwe key caps :P
Ik zoek trouwens een 65% of 75%. Mag wel iets 'uniekers' zijn :X

edit2: Ik zie net de JRIS65 R2 Titanium Grey, misschien is dat iets?

[ Voor 16% gewijzigd door The GUI op 13-09-2024 20:14 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jris lijkt best op qk qua afwerking, niets mis mee. Ik heb zelf de steel float65 besteld voor hi viz. Hoewel ik ook nog wel wat valse hoop heb dat ik een event horizon voor een eerlijke prijs kan krijgen voor die set.
Mocht je toevallig nog naar clackycon komen, ik neem denk ik zo'n beetje alles mee, gezien ik toch al veel mee moet slepen. Daar zit onder andere gmk nightrunner bij, die gebruikt dezelfde geel.

Mogelijk neemt mvkb zelf ook nog wel wat samples mee trouwens, want hij is zelf ook van de partij.

Voor een eerste bordje zou ik een rainy75 halen @Br3wmaster. Leuk bordje voor het geld. En hotswap, dus de switches kunnen vrij makkelijk vervangen worden in geval dat gewenst is.

Wat je eventueel met je huidige bord nog kunt proberen (als die het ondersteunt) is tap-hold. Ik kan een toets instellen als functie a bij tikken en functie b bij ingedrukt houden. Zodat de spatie bijvoorbeeld ook als fn kan dienen voor het gebruik van pijltjes, dan hoef je je handen ook niet te verplaatsen.

• Br3wmaster
MatthijsBoog schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:38:

Voor een eerste bordje zou ik een rainy75 halen @Br3wmaster. Leuk bordje voor het geld. En hotswap, dus de switches kunnen vrij makkelijk vervangen worden in geval dat gewenst is.

Wat je eventueel met je huidige bord nog kunt proberen (als die het ondersteunt) is tap-hold. Ik kan een toets instellen als functie a bij tikken en functie b bij ingedrukt houden. Zodat de spatie bijvoorbeeld ook als fn kan dienen voor het gebruik van pijltjes, dan hoef je je handen ook niet te verplaatsen.
Thanks! Ga is naar dat board kijken. En mijn huidige toetsenbord is zo’n standaard Mac ding die ik ook weer moet inleveren

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
Ik wilde eventueel mijn ZoomPad Essential Edition - Cool Grey te koop gaan zetten maar nu kom ik er (laat) achter dat de discordserver van mykb.eu eruit ligt. Hier 'handelde' ik veel in keeb dingen. Waar kan je vandaag de dag hier goed voor terecht?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoeveel opties wil je hebben? Op reddit is er nog altijd r/mechmarket
Op discord is er van alles: mechmarket, EKC, MKEU, DMKC... Laat maar weten als je linkjes wilt hebben.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vandaag voor het eerst een setje keycaps gekocht, maar loop tegen iets aan waar ik eigenlijk niet aan gedacht heb: de grotere toetsen die zo'n ijzerdraad geleider hebben moeten twee brackets/oogjes hebben waar de draad doorsteekt.

Horen er geen oogjes meegeleverd te worden bij een keycap set? Ik zie namelijk die oogjes nergens los te koop. Of is het de bedoeling dat ik de bestaande oogjes hergebruik?

Ik heb geprobeerd om een oogje van een originele keycap te trekken, maar die zit heel vast en brak toen ik harder trok. Ze lijken vastgelijmd te zitten waardoor hergebruik niet mogelijk lijkt. Hoe doen jullie dat?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De toetsenborden die wij veelal hebben gebruiken Cherry style stabilizers, in tegenstelling tot de Costar versie die jij hebt is daar geen oogje voor nodig. De stabilizers hebben eenzelfde soort stem als de switch, waardoor het netjes in het "plusje" van de keycap past.

Bij de Costar stabs is het inderdaad de bedoeling dat je het oogje uit de keycap haalt en hergebruikt (of een nieuw oogje koopt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@MatthijsBoog Helaas, ik kan niet bij Clackycon zijn. Ik had de Float65 gezien maar was hem vergeten. Heel gaaf!

• Ryoho
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 18:01
pjottum schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:19:
[...]

Right, ik had een vrije middag en avond.

Hij moet nog weer uit elkaar zag ik toen ik caps lock erop zette, maar dat komt dan wel weer een andere keer...

[Afbeelding]

Ik heb er een Ali GMK Botanical Cherry opgezet.

Leuk klusje. De Record Alice heeft ook zo'n soort setje, andere kleurtjes, en was in elk geval een stuk minder werk...
Ziet er goed uit, heb je een link daar de seller / het setje?

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ryoho schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:39:
[...]

Ziet er goed uit, heb je een link daar de seller / het setje?
Zeker, het bordje is hier: https://42keebs.eu/shop/k...e-mcu/sesame-ergo-60-kit/ - handleiding enzo staat daar ook. De gelinkte pdf even helemaal doornemen en dan pas beginnen is best een goed idee, pjottum.

Ik heb 42 gevraagd om de usb poort te solderen want dat faalde vorige keer enorm en ik heb foam en stabs erbij besteld bij hem, omdat ik geen foamlaserding heb en stabs nodig had. In eerste instantie had ie de usbpoort vergeten, dus ik heb nog een printplaatje liggen die hij niet terug hoefde toen ik dat vroeg; als ik de juiste onderdelen shop kan ik er dus nog eentje maken. :)

De keycaps komen dus van Ali, dit bordje is voor 'erbij'.
(ik gebruik een keychron v10 als daily)

Switches zitten vast op het bord, ik heb niet van die hotswap sockets gebruikt.

ping 127.212.23.124

• Ryoho
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 18:01
pjottum schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:57:
[...]

Zeker, het bordje is hier: https://42keebs.eu/shop/k...e-mcu/sesame-ergo-60-kit/ - handleiding enzo staat daar ook. De gelinkte pdf even helemaal doornemen en dan pas beginnen is best een goed idee, pjottum.

Ik heb 42 gevraagd om de usb poort te solderen want dat faalde vorige keer enorm en ik heb foam en stabs erbij besteld bij hem, omdat ik geen foamlaserding heb en stabs nodig had. In eerste instantie had ie de usbpoort vergeten, dus ik heb nog een printplaatje liggen die hij niet terug hoefde toen ik dat vroeg; als ik de juiste onderdelen shop kan ik er dus nog eentje maken. :)

De keycaps komen dus van Ali, dit bordje is voor 'erbij'.
(ik gebruik een keychron v10 als daily)

Switches zitten vast op het bord, ik heb niet van die hotswap sockets gebruikt.
Bedoelde eigenlijk een link naar het setje op alie :D , zijn zoveel clones maar deze zien er goed uit.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ryoho schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:03:
[...]

Bedoelde eigenlijk een link naar het setje op alie :D , zijn zoveel clones maar deze zien er goed uit.
Ah, ehm ..

https://www.aliexpress.co...st_main.34.302e79d28DW07b

En dan de botanical

ping 127.212.23.124

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Well well well, Logitech komt met de G915X oftewel een micro-usb poort vervangen door usb-c? :P De oude is nu wel een betere deal, alhoewel het nog steeds wel iets te veel is voor de keycapkwaliteit/bevestiging keycaps.

Mijn ervaringen met de twee 915's de nodige jaren: mijn thuis-exemplaar laat z'n verlichting vaak uitvallen sinds ik in korte tijd dongle tussen 2 pc's snel heb lopen wisselen. Is wel weer aan te zetten voor de tijd dat ie het weer aan laat staan, maar waarom ie uitgerekend dat rare quirckdingetje heeft gekregen, nobody knows. De versie op het werk lag ruim een jaar te niksen en verlicht alleen nog maar met kabel erin en volgens mij blijft het 'laden' icoontje maar oplichten, dus accu-issue, zolang die niet opbolt doe ik het er maar mee ;)

Collega van me gaat de nieuwe G915X aanvragen. Als ze verder niks aan de keycap(bevestiging) kwaliteit hebben gedaan vind ik het een lamme (en late?) cashgrab en zou je alsnog beter voor de oude kunnen gaan als die rond de 125 euro gaat bungelen. Ah kijk Amazon is al bezig.

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 19-09-2024 10:58 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
Als je in de gaten wilt houden of er nog eens een mooi 100% bord uit komt, waar zou ik dan alerts o.i.d. moeten instellen?

Mijn Ducky One III irriteert mij doordat soms de toetsen tweemaal aanslaan, blijkbaar bekend probleem en nogal ongrijpbaar. Mijn switches en caps vind ik perfect, alleen het bord is dus jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is helaas niet echt 1 handige plek waar alles te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vandaag werd mijn eerste low profile toetsenbordje bezorgd: Nuphy Air75 V2, met moss switches en nSA shine through caps.

Mijn andere toetsenborden hebben allemaal SA/KSA-profile keycaps dus dit is een enorm verschil. Het zal even wennen worden maar ik wilde het toch proberen. Vooralsnog valt het niet tegen.

Inmiddels heb ik een collectie witte toetsenborden om af te wisselen:

- Vortex Pok3r, MX Blue met Signature Plastics DSA caps
- Ducky One 2 TKL RGB, MX Blue met Keychron KSA caps
- Royal Kludge RK87 RGB, MX Brown met Royal Kludge caps
- Keychron K8 Pro RGB, Keychron K Pro Mint met Signature Plastics SA caps
- Nuphy Air75 V2, Nuphy moss met Nuphy nSA shine through caps

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Vraagje: ik ben zo'n oud figuur die op een typemachine les heeft gehad en daardoor al 35+ jaar blind met 10 vingers type.

Nu zou ik (specifiek voor het gamen) graag een keyboard willen met een gewone (heet dacht ik row-staggered) layout, maar wel met een thumb-cluster erbij. Ik heb namelijk het idee dat ik meer met mijn linkerduim zou moeten kunnen doen, dan alleen maar op 1 grote key klikken voor springen (bijv. in Fortnite).
Het mag ook een split-layout zijn (heet dacht ik Alice?), want daarop blind typen lukt me ook wel.

Ik heb al vrij veel gezocht naar betaal bare opties, maar er zijn niet eens zoveel keyboards die voldoen aan mijn wensen. De enige die ik vaker tegenkom is de Apos Ergodox 76 maar eerlijk gezegd vind ik dat best een hoop geld ($185, maar waarschijnlijk nog shipping en invoerrechten er bovenop)
De enige die ik vaker tegenkom is de Dygma Raise (2). Deze moet $369 gaan kosten en dat vind ik heel veel geld.
Ik ben helaas niet zo handig met solderen, etc, dus zelf iets in elkaar knutselen zie ik niet zo zitten.

Is er misschien iemand die eenzelfde zoektocht heeft afgelegd en daarbij wat andere opties is tegengekomen?

EDIT: Met mijn eerste alinea probeer ik dus ook duidelijk te maken dat overstappen op een column-staggered layout wmb geen optie is. Ik heb ooit een ortholineair gekocht, maar die ligt nu stof te vangen omdat ik het te vervelend vond om over te stappen op een andere layout.

EDIT2: ik had me vergist in de Ergodox. Moest de Dygma Raise zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door eduardtee op 22-09-2024 22:51 . Reden: Toevoeging over ortholinear ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 08:48
HelloIamAldo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:59:
Als je in de gaten wilt houden of er nog eens een mooi 100% bord uit komt, waar zou ik dan alerts o.i.d. moeten instellen?
Als je nog lekker veel geld wil uitgeven (en tijd hebt om te wachten) aan iets aparts, de Pangea groupbuy is nu open bij Deltakeyco.

Zag van de week nog een 100% keeb discord langskomen. Je kan daar ook informeren https://discord.gg/XzwwSQnX

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogheemraad op 23-09-2024 22:07 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
Hoogheemraad schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:02:
[...]

Als je nog lekker veel geld wil uitgeven (en tijd hebt om te wachten) aan iets aparts, de Pangea groupbuy is nu open bij Deltakeyco.

Zag van de week nog een 100% keeb discord langskomen. Je kan daar ook informeren https://discord.gg/XzwwSQnX
Bedankt! Ik snap die layout niet, want de numpad lijkt links te zitten. Enneh, ja da's inderdaad heftig veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

HelloIamAldo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:59:

Mijn Ducky One III irriteert mij doordat soms de toetsen tweemaal aanslaan, blijkbaar bekend probleem en nogal ongrijpbaar. Mijn switches en caps vind ik perfect, alleen het bord is dus jammer
Haal gewoon een Keychron

https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@HelloIamAldo en als je dat dan niet bij Keychron wil doen, er zijn ook NL aanbieders die ook in dit topic regelmatig langskomen.

merk: Keychron

[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 24-09-2024 16:16 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 08:48
HelloIamAldo schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:09:
[...]

Bedankt! Ik snap die layout niet, want de numpad lijkt links te zitten. Enneh, ja da's inderdaad heftig veel geld.
Ja, custom, kleine oplage, allerlei soorten metaal.
en die layout heet Southpaw

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Canaria schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:18:
Vandaag werd mijn eerste low profile toetsenbordje bezorgd: Nuphy Air75 V2, met moss switches en nSA shine through caps.

Mijn andere toetsenborden hebben allemaal SA/KSA-profile keycaps dus dit is een enorm verschil. Het zal even wennen worden maar ik wilde het toch proberen. Vooralsnog valt het niet tegen.

Inmiddels heb ik een collectie witte toetsenborden om af te wisselen:

- Vortex Pok3r, MX Blue met Signature Plastics DSA caps
- Ducky One 2 TKL RGB, MX Blue met Keychron KSA caps
- Royal Kludge RK87 RGB, MX Brown met Royal Kludge caps
- Keychron K8 Pro RGB, Keychron K Pro Mint met Signature Plastics SA caps
- Nuphy Air75 V2, Nuphy moss met Nuphy nSA shine through caps
Hoe bevalt dat low profile bord vergeleken met de 'normale' borden?

Thuis gebruik ik een 75% Monsgeek bord met Cherry profile GMK keycaps maar eigenlijk typ ik sneller op mijn werklaptop; voor (extra) gebruik op werk is het soms fijn om snel te kunnen typen en wellicht een low profile bord te hebben (maar misschien is die dan nog te hoog/ 'niet snel genoeg' vergeleken bij de hoogte van de toetsen op een laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Ondanks de vele goede uitleg, adviezen, en reviews blijft het moeilijk een "ja, dat is ie!" momentje te hebben voor mijn (eerste) mechanisch toetsenbord. Als er iemand een specifiek advies heeft is dat meer dan welkom :)

Ik besef heel goed dat mijn wensenlijst zeer moeilijk zal worden, dus niet alles is een harde eis.

Welke lay-out wil je (iso/ ansi)?
ISO, voorkeur voor AZERTY (BE). Ik heb mijn accenten te vaak nodig voor het Frans.

Wil je met of zonder numpad?
Zonder (TKL/80% of 75%), een model met een gelijkaardig, los verkrijgbaar vrijstaand numpad is wel een plus.

Wil je backlight?
Graag! Wit heeft de voorkeur, RGB mag ook.

Welke MX Switch stijl prefereer je?
Ik ben nieuw met mechanische keyboards. Ik typ veel en game af-en-toe. Een Cherry MX Brown-achtige switch (tactile) lijkt dan vaak aangeraden? Een hot-swappable keyboard zou de mogelijkheid geven achteraf nog te wisselen.

Wat je is je budget?
Voor rond de €200 wil ik wel klaar zijn. Minder mag zeker, meer kan indien het ècht de moeite is.

Wil je macro toetsen?
Moet niet maar is een nice-to-have. Ik wil wel graag een rotary encoder.

Doel van het keyboard?
90% kantoorjob, 10% gaming

Andere wensen?
  • Retro look (denk aan het grauwe witte toetsenbord met de rode/oranje accenten uit de vorige eeuw) of iets
  • Hotswappable (wat andere keycaps/switches proberen lijkt tof)
  • Stevig, metalen frame (of stevig kunststof) is echt een pro. Momenteel heb ik een wankel MS toetsenbordje van rond 2000 en dat mag echt beter.
  • Ik ben niet vies van wat DIY (integendeel).
  • Shine-through keycaps zijn een plus, maar met AZERTY (BE) lijkt me dat al helemaal wensdenken.
Wat weet je al?
  • Dat er zeer veel mogelijkheden zijn met toetsenborden: gasket mount, N-key rollover, tri-mode, ISO/ANSI, cherry profile, south facing LED, honderden switches, duizenden keycaps,... héél veel bomen, héél veel bos.
  • Dat ISO toetsenborden ver van de norm zijn, AZERTY nog minder, en AZERTY BE is als een dier uit de mythologie.
  • Dat ik graag 2.4GHz zou hebben, maar dit niet echt combineerbaar lijkt met QMK/VIA/VIAL (maar mogelijks wel met goede andere software?)
  • Dat ik blijkbaar een niet-combineerbare wensenlijst heb:
  • Keychron Q-max series: niet ISO of niet retro
  • AKKO Steam Engine series: geen QMK/VIA/VIAL
  • Qwertykeys QK80: niet ISO en geen encoder (maar wel leuke DIY opties?)
  • Eponmaker V75: Komt in de buurt, maar weer geen ISO
Alternatief: als er QWERTY-gebruiker is die (vaak) Frans typt en een alternatief heeft om de accenten bruikbaarder te maken hoor ik graag zijn/haar oplossing (specifieke keycaps oid?). ANSI zou zo veel keuzes makkelijker maken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:49
Alternatief: als er QWERTY-gebruiker is die (vaak) Frans typt en een alternatief heeft om de accenten bruikbaarder te maken hoor ik graag zijn/haar oplossing (specifieke keycaps oid?). ANSI zou zo veel keuzes makkelijker maken ;w
Gewoon eens opzoeken wat de toetsencombinaties voor de accenten zijn op qwerty. Binnen enkele dagen is dat een automatisme. Plus heb je gelijk het voordeel dat qwerty gewoon logischer en makkelijker werkt. Bijvb. Numeriek zonder shift (super handig bij 80%/TKL) en ook punt zonder shift.
En niet te vergeten, veeeel meer keuze.
Als Belg (die momenteel weliswaar weinig Frans nodig heeft), kan ik qwerty alleen maar aanraden boven azerty.
Zelfs toen ik nog in Frankrijk werkte, gebruikten ze qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Laatst online: 17:40
Voor mijn Keychron K4 Pro zoek ik wat andere switches en caps, omdat ik de K Pro browns behoorlijk licht vind en de caps niet allemaal zwart zijn. Omdat dit de eerste keer is dat ik een toetsenbord aan ga passen en het vooral uitproberen is, wil ik het graag een beetje budget houden (50€-75€).

Afbeeldingslocatie: https://www.keychron.com/cdn/shop/products/Keychron-K4-Pro-QMK-VIA-Wireless-Custom-Mechanical-Keyboard-with-96-Percent-layout-for-Mac-Windows-Linux-hot-swappable-with-MX-Switch-with-Keychron-K-pro-switch-Brown_jpg_48fdd871-df9c-4ad8-8f26-725962ea5d67.jpg?v=1672381543&width=1000

Qua switches vind ik de 'bump' van de K Pro browns erg fijn, maar dus wel erg licht. In het verleden ook MX brown geprobeerd, maar dat vind ik niks, te licht en nauwelijks een 'bump' maar vooral weerstand. Ook heb ik nog een bord met MX black, en dat gewicht vind ik erg fijn. Blauw/ clicky heb ik geen ervaring mee, maar zijn mij te luid. Daarom was ik dus opzoek gegaan naar een tactile switch met een gewicht van zo'n 60g.

Ook vind ik de caps niet heel mooi op de K4 Pro, vooral door de kleurstelling. Het 'afgeronde' profiel van de toetsen vind ik ook niet geweldig, maar is geen ramp. Ook zou ik het heel cool vinden om Japans// Hiragana als sublegend op de toetsen staat.

Voor de switches kwam ik dit tegen: https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld en https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld De panda's zijn natuurlijk clones, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe originele aanvoelen, dus dat is voor mij geen probleem denk ik, ik wil vooral een upgrade van de K Pro's. Van wat ik kan vinden zijn de panda's niet gelubed, en de princess wel. Hebben jullie tips over deze of andere vergelijkbare budget switches?

En als laatste lijkt dit WOB: https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld mij wel een mooi basis setje om van de verschillende kleuren toetsen op m'n toetsenbord af te komen. Helaas geen Hiragana...

Denken jullie dat ik hiermee een leuke (eerste) upgrade kan doen, of is het zonde van het geld en kan ik beter doorsparen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op zich prima keycaps, geen a-merk, maar zeker niet verkeerd. Princess tactiles ben ik zeer tevreden over, de pandas waren een teleurstelling. Voor andere suggesties, ktt kang gray en gateron everfree grayish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
wiemelen schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:20:
[...]

Gewoon eens opzoeken wat de toetsencombinaties voor de accenten zijn op qwerty. Binnen enkele dagen is dat een automatisme. Plus heb je gelijk het voordeel dat qwerty gewoon logischer en makkelijker werkt. Bijvb. Numeriek zonder shift (super handig bij 80%/TKL) en ook punt zonder shift.
En niet te vergeten, veeeel meer keuze.
Als Belg (die momenteel weliswaar weinig Frans nodig heeft), kan ik qwerty alleen maar aanraden boven azerty.
Zelfs toen ik nog in Frankrijk werkte, gebruikten ze qwerty.
Fair enough. Misschien moet ik inderdaad toch de stap wagen. Grootste probleem is het constant switchen (werk pc <-> eigen pc), maar dat gaat vooral om de symbolen.

Moesten er QWERTY suggesties zijn zijn ze ook meer dan welkom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Vnze schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:45:
[...]

Fair enough. Misschien moet ik inderdaad toch de stap wagen. Grootste probleem is het constant switchen (werk pc <-> eigen pc), maar dat gaat vooral om de symbolen.

Moesten er QWERTY suggesties zijn zijn ze ook meer dan welkom >:)
Dat los je natuurlijk op met een eigen keyboard voor op kantoor })

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
skoozie schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:46:
[...]

Dat los je natuurlijk op met een eigen keyboard voor op kantoor })
Ik zou het willen. De security teams zijn volledig doorgeslagen en je mag niets wat niet van het bedrijf is op je bureau hebben. Stiekem zou kunnen op mijn flex-plek, maar in het labo (waar ik toch het meeste zit) kan ik niet eens aan de USB-poorten van de computers 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
MatthijsBoog schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:09:
Op zich prima keycaps, geen a-merk, maar zeker niet verkeerd. Princess tactiles ben ik zeer tevreden over, de pandas waren een teleurstelling. Voor andere suggesties, ktt kang gray en gateron everfree grayish.
Bedankt voor je input! Wat de caps betreft, voor die prijs verwacht ik ook geen A-merk en is 'niet verkeerd' voor mij denk ik prima. De panda's zal ik dan links laten liggen. Wat zijn de primaire verschillen tussen de switches? Van wat ik kan vinden zijn de KTT greys iets lichter dan de Princess tactiles en Everfree greys. En welke is jouw favoriet?
sapphire schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:21:
Ik kan de Kang Grey en de MMD Pricess tactiles beamen als fijne switches voor een scherpe prijs :)
Thanks! Heb je toevallig nog een voorkeur? En zo ja, waarom?

De kleur/ behuizing van de switches is trouwens niet belangrijk voor mij, want er zit alleen witte verlichting op die ik nooit gebruik.

Edit: zojuist kwam ik ook dit setje tegen met Hiragana: https://www.amazon.nl/-/e...c_wl_lv_ov_lig_dp_it&th=1 Heeft iemand van jullie ervaring met dit merk?

[ Voor 9% gewijzigd door 3L3ktr1k op 30-09-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3L3ktr1k schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:41:
[...]

Bedankt voor je input! Wat de caps betreft, voor die prijs verwacht ik ook geen A-merk en is 'niet verkeerd' voor mij denk ik prima. De panda's zal ik dan links laten liggen. Wat zijn de primaire verschillen tussen de switches? Van wat ik kan vinden zijn de KTT greys iets lichter dan de Princess tactiles en Everfree greys. En welke is jouw favoriet?

[...]

Thanks! Heb je toevallig nog een voorkeur? En zo ja, waarom?

De kleur/ behuizing van de switches is trouwens niet belangrijk voor mij, want er zit alleen witte verlichting op die ik nooit gebruik.
Ja voor linears maar ik wil altijd iig één setje tactiles erbij hebben en dat zijn nu de MMD Princes Tactiles. Ik geloof dat die iets meer snappy waren dan de Kang Greys maar de Kang Greys klinken iets dieper/beter vind ik.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 12:02
Voor tacilte switches kan ik ook de BSun Ruben Hornet aanraden. Heerlijk gevoel met een lekker ronde bump, erg goeie factory lubing en ze klinken ook heerlijk:

https://www.aliexpress.com/item/1005006817324251.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Bedankt voor jullie tips. Uiteindelijk heb ik 110 stuks van de MMD Princess Tactile 62g V3 besteld, omdat ik er hier en op meer sites postieve verhalen over lees. Ook heb ik het Jolintal caps setje met Hiragana maar besteld, als het niks is kan 'ie altijd retour.

Als het binnen en gemonteerd is zal ik een plaatje en wat bevindingen droppen, maar alvast bedankt tot nu toe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Gisteren zijn de nieuwe caps binnengekomen en voor drie tientjes ben ik zeker niet teleurgesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4UTc7-AeQjWMMoMUCqtnSg2ASk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veSISA3I0iyaMOY7pudrCu9c.jpg?f=fotoalbum_large

Ze voelen prima aan, passen goed en zien er naar mijn mening simpel maar netjes uit. Ook vind ik het profiel wat fijner dan het Keychron profiel. Alleen het kleurverschil tussen de caps en behuizing vind ik niet geweldig, maar dat went vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb nu een maand of 5 de Rainy75 in gebruik met GMK Redlines erop. De eerste shine komt nu op de space bar :| Ik had gehoopt dat het wat langer zou duren want ik gebruik het bord 1 à 2 werkdagen in de week. Ik ben bang dat mijn huid niet gemaakt is voor ABS :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

Maverick2001

Never look back

The GUI schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:51:
Ik heb nu een maand of 5 de Rainy75 in gebruik met GMK Redlines erop. De eerste shine komt nu op de space bar :| Ik had gehoopt dat het wat langer zou duren want ik gebruik het bord 1 à 2 werkdagen in de week. Ik ben bang dat mijn huid niet gemaakt is voor ABS :-(
Heb ze even opgezocht, zien er erg goed uit, na 5 maanden is toch wel heel snel, dat zou toch niet mogen gebeuren, tenzij je misschien je handen insmeert met veel zalf of zoiets.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Nee helemaal niet eigenlijk. Ik zal eens even een doek erover halen om te kijken of het niet gewoon door vuiligheid komt.

Pagina: 1 ... 151 ... 158 Laatste