Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, oefening baart kunst. (en goed materieel scheelt gedoe)

Voor mij is een usb poort solderen minder werk dan het pakken, schoonmaken en opruimen van m'n soldeer spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

floriz87 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:20:
Heb een Keychron K5 Max (low profile, brown) aangeschaft. Mijn eerste mechanische keyboard. Ik heb deze nog niet in dit topic voorbij zien komen, dus mocht iemand hier een keer wat over willen weten dan weten jullie dat er een eigenaar zit op Tweakers :P .
Mag ik ? ;)

Op een youtube review leek het erop dat de RGB niet door de toetsen zelf doorschijnt? Oftewel, kan je de opdruk lezen als je in een donkere kamer zit?

Verder vroeg ik mij af wat jouw afweging was om voor de brown te gaan i.p.v. de red. Van alle info die ik heb kunnen vinden is er bij de LP versie maar weinig verschil en neig ik zelf meer naar de red i.v.m. meer typen dan gamen.

Ik heb zelf nu MX speed switches, ik heb deze nu 10 maanden maar ik kan er voor typen maar niet aan wennen. Gamen is echt geweldig maar ik merk dat ik erg gewend ben mijn vingers op de toetsen te laten rusten en door de extreem korte travel druk ik ongemerkt toetsen in. Ook pak ik vaak per ongeluk een toets ernaast mee (voornamelijk toetsen die je niet veel gebruikt en de muscle memory niet perfect is). Dat laatste komt overigens ook door de het type toetsenbord, het is de Cherry mx10 en daar zit geen ruimte tussen de functietoetsen e.d.

Op papier lijkt de Keychron K5 perfect voor mij en als de toetsenopdruk toch (licht) transparant is ga ik hem denk ik aanschaffen. Het blijft toch altijd jammer dat je ze nergens in het echt kan zien en voelen.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 20-07-2024 16:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 15:24

skoozie

SCSI

Over LP kan ik weinig zeggen, maar Red vs brown vs welke andere kleur is puur smaak en niet wat je doet met je toetsenbord.

Browns zijn tactile en red zijn linears
Rubberdomes lijken kwa gevoel meer op tactiles dan linears. Hierdoor is de overgang van rubberdomes naar brown minder groot dan naar Reds.
Ikzelf vind tactiles prettiger tiepen, bij linears 'mis ik iets' . Ik bottom-out op elke switch. Voor mij zijn rode te licht en kreeg ik dat ik letters ging invoeren als mijn vingers op de toets rustte.
Hier heb ik eerst browns gebruikt, toen heavy tactiles, toen weer lichtere silent tactiles en nu wil ik weer een medium tactile non silent gaan gebruiken. Lang leve de hobby! O+

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@skoozie Omdat ik ook nogal van keyboard wissel (werk/locatie etc) zal dan misschien toch een tactile fijner zijn in gebruik. Aan de andere kant was ik met de mx speed wel erg gelukkig en ging het typen wel steeds beter (als is de verbetering nu wel gestopt heb ik het gevoel). Vandaar de red, daarmee dacht ik de gulden middenweg te nemen; linear zoals de speed maar met een iets hogere travel. Gelukkig kan ik de switches altijd nog vervangen mocht ik er echt niet aan kunnen wennen, misschien bestel ik ze zelfs wel gewoon mee.

offtopic:
Overigens voor het eerst dat ik hier ook wat heb heb gepost terwijl ik het topic al zeker 5+ jaar volg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DukeBox dat je vingers erop rusten en per ongeluk toetsen indrukken heeft niet direct iets met de travel te maken. Eerder met de kracht die het kost om ze in te drukken. Een van de oplossingen zijn tactiles, welke bovenin de travel extra weerstand hebben (tov linears) door de bump. Wat ook werkt, is een langere en/of zwaardere veer gebruiken. Maag voor mij persoonlijk is tactile de oplossing.

Niet specifiek die keychron, maar als je eens een zooi toetsenborden wilt proberen, kom naar een meetup. De 2 laatst gepind posts verwijzen naar de momenteel aankomende meetups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:53
DukeBox schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:06:
[...]

Mag ik ? ;)

Op een youtube review leek het erop dat de RGB niet door de toetsen zelf doorschijnt? Oftewel, kan je de opdruk lezen als je in een donkere kamer zit?

Verder vroeg ik mij af wat jouw afweging was om voor de brown te gaan i.p.v. de red. Van alle info die ik heb kunnen vinden is er bij de LP versie maar weinig verschil en neig ik zelf meer naar de red i.v.m. meer typen dan gamen.

Ik heb zelf nu MX speed switches, ik heb deze nu 10 maanden maar ik kan er voor typen maar niet aan wennen. Gamen is echt geweldig maar ik merk dat ik erg gewend ben mijn vingers op de toetsen te laten rusten en door de extreem korte travel druk ik ongemerkt toetsen in. Ook pak ik vaak per ongeluk een toets ernaast mee (voornamelijk toetsen die je niet veel gebruikt en de muscle memory niet perfect is). Dat laatste komt overigens ook door de het type toetsenbord, het is de Cherry mx10 en daar zit geen ruimte tussen de functietoetsen e.d.

Op papier lijkt de Keychron K5 perfect voor mij en als de toetsenopdruk toch (licht) transparant is ga ik hem denk ik aanschaffen. Het blijft toch altijd jammer dat je ze nergens in het echt kan zien en voelen.
Mijn overwegingen waren compleet onlogisch voor de meesten hier denk ik. Ik wilde graag een mechanisch toetsenbord, gewoon om een keer uit te proberen. Aangezien ik net een nieuwe desktop heb en ook alle randapparatuur heb vervangen, was dit een van de onderdelen. Vervolgens ben ik naar rtings gegaan, heb daar geselecteerd op grootte en prijs, en nog wat kleine dingetjes (latency, 2.4ghz, dat soort dingen). Het laatste (en belangrijkste) criterium was dat ie zo stil mogelijk moest zijn. En zo kwam ik erop :P .

De brown switch variant was in de aanbieding en daardoor goedkoper vs red. Verder kreeg ik het idee vanuit reviews dat het niet heel veel uitmaakte. Men zegt globaal red voor gamen en brown voor typen. Mijn gebruik is 50/50, dus de gok maar gemaakt voor brown. Werkt prima voor mij.

Het klopt dat de RGB niet door de toetsen heen komt. Dus de gloed komt langs de toetsen. Ik gebruik het toetnsenbord 99% blind, dus ook in het donker zal ik niet snel naar mijn toetsen kijken. Voor mij dus niet echt een issue. En die RGB boeit me sowieso niet, is meer een ongewenste toevoeging (net als bij mijn muismat en muis).

Het is zeker de moeite waard de volgende review te lezen, mocht je dat nog niet hebben gedaan:
https://www.rtings.com/ke.../k5-max-k1-max-k3-max-etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:29

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb zelf de K3 Pro gehad, en dat was hem niet voor mij. Ik vond hem veel te luid en tactile waren de browns niet echt te noemen. De portability was wel top!
Maar ja, ik ben ook verwend met Boba U4 silents, die zijn heavy én heel stil.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel grappig dat je voor een low profile hebt gekozen als "zo stil mogelijk" een criterium is. Een "normaal" mx style bord met silent switches zou stiller zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 14:45
Ik ga deze week m'n vriendin haar corsair k63 meenemen naar kantoor, maar die red switches zijn echt wel te luid.

Gisteren een logitech G915 brown/tactile getest in mediamarkt, stond me wel aan, zij het wel dat je met een hoop gimmicks zit die ik absoluut niet nodig heb (het is voor office gebruik, geen gaming)

Hopelijk kan ik woensdag een logitech mx mechanical testen (brown) van een collega, en dan eens langsrijden bij Alternate BE waar ze een aantal keychron keyboards in de toonzaal hebben liggen.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilkin schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:12:
Ik ga deze week m'n vriendin haar corsair k63 meenemen naar kantoor, maar die red switches zijn echt wel te luid.

Gisteren een logitech G915 brown/tactile getest in mediamarkt, stond me wel aan, zij het wel dat je met een hoop gimmicks zit die ik absoluut niet nodig heb (het is voor office gebruik, geen gaming)

Hopelijk kan ik woensdag een logitech mx mechanical testen (brown) van een collega, en dan eens langsrijden bij Alternate BE waar ze een aantal keychron keyboards in de toonzaal hebben liggen.
Echt hoor kijk eens naar een Keychron, waarschijnlijk goedkoper, minder gamerig en als er ooit wat mee is kun je er uit nog iets aan fixen ipv dat ding direct weg te knikkeren :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

MatthijsBoog schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:26:
@DukeBox dat je vingers erop rusten en per ongeluk toetsen indrukken heeft niet direct iets met de travel te maken.
Voor mij wel, vinger die 'rusten' gaan bij mij altijd een klein beetje mee met vingers die drukken. Met een travel van 1,2mm is dat net te weinig om een buffer te hebben. Tactile zou op zich kunnen helpen maar ik weet vrij zeker dat ik de aanslag van linear lekkerder vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

floriz87 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:38:
Het klopt dat de RGB niet door de toetsen heen komt. Dus de gloed komt langs de toetsen. Ik gebruik het toetnsenbord 99% blind, dus ook in het donker zal ik niet snel naar mijn toetsen kijken.
Ik gebruik hem voor markering van bepaalde toetsen/macros voor games. Speel nog al veel dingen door elkaar dus gebruik voor bepaalde dingen kleuren om te onthouden. Ik denk dat RGB om de knop heen voldoende is (ik denk dat ik er ook niet echt naar kijk) anders zag ik dat je ook mooie zwarte keycaps hebt JM-209 dus als het niet went dan kan ik dat altijd nog aanpassen. Tnx voor je reply!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DukeBox schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Voor mij wel, vinger die 'rusten' gaan bij mij altijd een klein beetje mee met vingers die drukken. Met een travel van 1,2mm is dat net te weinig om een buffer te hebben. Tactile zou op zich kunnen helpen maar ik weet vrij zeker dat ik de aanslag van linear lekkerder vind.
Dat linear prettiger zou zijn is helemaal prima natuurlijk en ook een prima reden om voor linears te kiezen. Maar het is toch echt de benodigde kracht die bepaalt of je ze daarmee ook indrukt. Als je met een vinger op een auto rust zakt die ook nog niet in, ondanks dat daar ook vering in zit.

Een mx speed begint bij 35 gram en actueert rond de 45 gram. Een Boba u4t heeft vrijwel direct een bump van rond de 60 gram, daar kan toch echt wel meer op leunen zonder actuatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:57
Vinden jullie 320 euro voor dit het waard?

https://www.duckychannel....ear-Of-The-Dragon-Edition

Ik heb niet veel ervaring met waarde van mechanische keyboards, vond deze heel mooi, maar is de prijs heel erg price inflated als je kijkt naar de specs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DukeBox schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Maar als de travel het probleem is waarom dan een low profile bordje kiezen? Die hebben een beperkte travel :+

Verder ben ik het zoals best vaak weer met @MatthijsBoog eens (behalve over zijn slechte smaak qua switches….. tactiles ;) ). Je zit nu met een switch zonder feedback en een zeer lichte aanslag, 35gf is erg licht en zeker merkbaar daarom ligt het gemiddelde van lineaire switches ook een stuk hoger. Pak iets met 55~60gf en het gevoel is al anders. Als het rusten echt een probleem is zou ik sneller naar tactiles neigen voor dat echter bumpje tegen het per ongeluk aanslaan. En ondanks wat je vaak hoort kun je er prima op gamen, zelf ruim een jaar op Boba u4S gegamed en dat ging prima :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
UltraInstinct schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:19:
Vinden jullie 320 euro voor dit het waard?

https://www.duckychannel....ear-Of-The-Dragon-Edition

Ik heb niet veel ervaring met waarde van mechanische keyboards, vond deze heel mooi, maar is de prijs heel erg price inflated als je kijkt naar de specs?
Door mijn matige ervaring met een ducky keyboard, waarbij ik specifiek doel op de pcb/firmware, zou ik er niet meer dan 30 euro voor neerleggen. Dat gezegd hebbende is het bedrag niet compleet belachelijk. Bijzonder trouwens dat de gebruikte mx purples een clear top hebben gekregen, maar dat terzijde.

De mx purple switches(welke ik overigens echt fantastisch vind) zijn rond de 50 euro, kabeltje erbij die ik zou schatten op 30, alu case + pcb is doorgaans te krijgen vanaf 120. Dan zitten we op 200, keycaps zijn te krijgen vanaf 20 tot over de 150 euro, dus wat dat betreft is het bedrag niet geheel achterlijk.

Dat gezegd hebbende, ik heb mijn twijfels aan hoe mooi het geheel zal klinken. Ik vind de switches top, maar voor een eerste bord van hogere prijsklasse zou ik echt wat anders kiezen. Er zijn goedkopere, toegankelijkere switches te krijgen. Hoe de afwerking zal zijn is altijd maar de vraag, evenals de scherpte van de letters. Looks zijn compleet subjectief, dus daar zal ik niets over zeggen.

Of het dan nog wel het geld waard is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je het er echt heel gaaf uit vindt zien misschien wel, maar ik zou zelf eerder wat anders kopen, waarvan ik meer vertrouwen heb in de pcb en afwerking. Let wel, mijn slechte ervaring is inmiddels alweer meer dan 3 jaar geleden, dus dat zou inmiddels verbeterd kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
MatthijsBoog schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:57:
[...]

Door mijn matige ervaring met een ducky keyboard, waarbij ik specifiek doel op de pcb/firmware, zou ik er niet meer dan 30 euro voor neerleggen. Dat gezegd hebbende is het bedrag niet compleet belachelijk. Bijzonder trouwens dat de gebruikte mx purples een clear top hebben gekregen, maar dat terzijde.

De mx purple switches(welke ik overigens echt fantastisch vind) zijn rond de 50 euro, kabeltje erbij die ik zou schatten op 30, alu case + pcb is doorgaans te krijgen vanaf 120. Dan zitten we op 200, keycaps zijn te krijgen vanaf 20 tot over de 150 euro, dus wat dat betreft is het bedrag niet geheel achterlijk.

Dat gezegd hebbende, ik heb mijn twijfels aan hoe mooi het geheel zal klinken. Ik vind de switches top, maar voor een eerste bord van hogere prijsklasse zou ik echt wat anders kiezen. Er zijn goedkopere, toegankelijkere switches te krijgen. Hoe de afwerking zal zijn is altijd maar de vraag, evenals de scherpte van de letters. Looks zijn compleet subjectief, dus daar zal ik niets over zeggen.

Of het dan nog wel het geld waard is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je het er echt heel gaaf uit vindt zien misschien wel, maar ik zou zelf eerder wat anders kopen, waarvan ik meer vertrouwen heb in de pcb en afwerking. Let wel, mijn slechte ervaring is inmiddels alweer meer dan 3 jaar geleden, dus dat zou inmiddels verbeterd kunnen zijn.
Dankjewel! Welke zou jij persoonlijk kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

sapphire schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:27:
Maar als de travel het probleem is waarom dan een low profile bordje kiezen? Die hebben een beperkte travel :+
Ik ben het met je eens maar vergeet niet dat het verschil tussen de lp mx speed en de lp red toch best merkbaar is. Helemaal als in mijn geval ik er letterlijk op een haar na last van heb. Hoe dan ook, ik zag dat de brown regelmatig in de aanbieding is met een flinke lagere prijs dan de red. Als dat niet bevalt koop ik losse red en ben ik netto met zoveel kwijt als ik meteen voor de red gegaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Heeft er iemand een idee of dat "PCB Switch pad and latex foam" effectief iets doet aan het geluid van de Max variant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyNAfKSZnOgx0jyQWuo4ws2gYHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ny5abPjdW1rjsnEJ1nq25lTk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zeker doet dat iets, ik kan alleen niet stellen dat ik het een verbetering vindt. Maar dat is allemaal persoonlijke voorkeur. Zoek maar eens een video op waar ze wel/geen pe foam vergelijken, dan krijg je een idee van het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Ik vond zo niet direct een video tussen de modellen (max/pro/gewoon), zal eens zoeken op PE foam. Merci.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:25

TheNephilim

Wtfuzzle

MatthijsBoog schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:57:
[...]

Dajumn, net een Ducky One Pro (https://www.duckychannel.com.tw/en/Ducky-One3-Pro-NazcaLine) bij Alternate besteld (https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1927770) omdat mijn huidige Max Keyboard Nighthawk X8 echt aan vervanging toe was! :+

Wat betreft die Nighthawk X8; daar zit zo'n coating op die bij het schoonmaken er vanaf gekomen is. Dus het ding plakt en is ontzettend goor... Hij was ook echt al langer aan vervanging toe, maar het niet kunnen kiezen en de kosten van een leuke vervanger zorgde ervoor dat ik het al tijden uitstelde.

Bijzonder trouwens dat 'NazcaLine' verder niet bij Alternate oid. te vinden is, dus hopelijk heb ik het goede bord besteld. Buiten de naam wijst alles erop dat het hetzelfde product is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, zolang het allemaal werkt is er niets mis mee hé. Als je er maar tevreden mee bent is het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Candykeys beweert nu officieel klaar te zijn met gb's voor in ieder geval keycaps. Ik denk dat ze daar heel verstandig aan doen, als ik kijk wat voor bende het altijd is met het ontvangen van preorders bij ck.
As you all know we stopped doing group buys for Keycaps. With shipping Chaos Theory we were fully done with GMK which brings us to a position where we can decide a bit how to continue and what to do. Our current plan as a first new big project is GMK Anushirvan as a instock order.
This set is inspired by the ancient Persian Empire and its cultrue, religion and writings. <@317225345084424193> did an awesome job on this set and we would be happy to offer it to you.
Please post feedback to the set in the Geekhack thread or in our <#1049911201670365264> post.
https://geekhack.org/index.php?topic=123225.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Net eens gespeeld met een Logitech Mechanical mini, tactile brown.

Leuke aanslag, klein (te klein voor mij), maar het feit dat de caps binnen het jaar al shiny zijn vind ik niet dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In welke zin te klein? Te laag of te weinig toetsen? Of meer in de zin van de layout, dat alles tegen elkaar aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Te weinig toetsen, en het feit dat de home/end/pgup/pgdown volledig rechts zitten ipv de gebruikelijke blok.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

devilkin schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:28:
Te weinig toetsen, en het feit dat de home/end/pgup/pgdown volledig rechts zitten ipv de gebruikelijke blok.
Dat denken we allemaal tot je ineens van 75 naar 65 naar 60 een 40% build in je hoofd aan het rechtvaardigen bent :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha, de normale 60 sla ik over. Als het een "normaal" bord is moet het pijltjes hebben. Wel nog bezig met een 50%, maar uitstelgedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:21
devilkin schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:15:

Leuke aanslag, klein (te klein voor mij), maar het feit dat de caps binnen het jaar al shiny zijn vind ik niet dat...
Zal misschien ook wennen zijn.

Ik heb naast mijn oude (niet mechanisch) keyboard nog 2 andere keyboards. Een TKL en een 75%. De TKL heb ik als eerste aangeschaft. In eerste instantie miste ik (en nog steeds wel eens) de numpad. Vervolgens heb ik een 75% keyboard aangeschaft (kan namelijk nog wat makkelijker mee in de laptoptas) en ik moet zeggen dat deze voor mij heel goed werkt. De (voor mij) essentiële en veel gebruikte toetsen zitten nog steeds op de plek waar ik ze zonder te kijken kan vinden.
Overigens zou ik ook wel uit de voeten kunnen met een 60% keyboard, maar voor mij is voornamelijk een compact keyboard in de breedte (muis dichter op het keyboard) van belang. Dat ik niet meer terug wil naar een fullsize merk ik als ik op het werk zit en eens een keer mijn eigen keyboard niet mee heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
Ondertussen overstag gegaan en de Keychron K1 Max besteld bij Alternate.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilkin schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:15:

Dat ik het nog eens opneem voor Logitech :N

Shine ligt ook aan de gebruiker, ik heb droge handen en shine is bij mij zelfs bij een Logitech na 2 jaar beperkt tot een streepje op de spatie.
Als ik dan sommige borden op werk zie…. Die kun je als spiegel gebruiken :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:21
sapphire schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:02:
[...]

Dat ik het nog eens opneem voor Logitech :N

Shine ligt ook aan de gebruiker, ik heb droge handen en shine is bij mij zelfs bij een Logitech na 2 jaar beperkt tot een streepje op de spatie.
Als ik dan sommige borden op werk zie…. Die kun je als spiegel gebruiken :X
Maar niet elke gebruiker kan er wat aan doen dat hij vettere handen heeft. Dat heeft lang niet altijd te maken dat je met chipsvingers aan het typen bent. De ene huid is vetter dan de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
Gisteren nog een speed typing test op gedaan, kwam uit op 102 wpm. Wel merkte ik dat de aanslag een pak zwaarder was dan ik gewoon ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
wisselwerking schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Maar niet elke gebruiker kan er wat aan doen dat hij vettere handen heeft. Dat heeft lang niet altijd te maken dat je met chipsvingers aan het typen bent. De ene huid is vetter dan de andere.
Ik zeg ook niet dat je er altijd wat aan kunt doen maar dan ligt het nog steeds aan de gebruiker ;)

Natuurlijk krijg je op ABS sneller shine, goedkoop ABS nog sneller maar simpelweg zeggen ‘dat Logitech bord heeft shine dus slechte kwaliteit’ klopt niet.
Dat ligt dus deels aan de gebruiker of die er wat aan kan doen of niet.

Het zou zonde zijn als iemand een verder perfect bordje af zou schrijven om shine. Voor het zelfde geld heeft die collega simpelweg vettere vingers :)
Ik heb ooit een klasgenoot gehad en alles wat die aanraakte was gewoon bagger er, die had écht een vette huid :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

MatthijsBoog schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:15:
Haha, de normale 60 sla ik over. Als het een "normaal" bord is moet het pijltjes hebben. Wel nog bezig met een 50%, maar uitstelgedrag...
Zoals je weet heb ik er een aantal, maar ondanks dat ik er gewend aan geraakt bent, gaat mijn voorkeur naar de 65%. Perfect form imho

edit: uitstel gedrag in onze hobby is een zegen van boven haha

[ Voor 7% gewijzigd door Uzuhl op 25-07-2024 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Uitstelgedrag is niet echt een zegen. Vooral geduld is een zegen van boven. En dat heb ik voor gb's, tot het moment dat de levering nabij is. Dan moet het er direct zijn. Nu weer 2 borden nabij, allebei onderweg naar de vendors. Een van de 2 weet ik van dat die met de boot komt, duurt ongeveer 45 dagen... Dat doet dan toch pijn. Dan zou ik liever iets extra hebben betaald voor snellere levering. Zeker omdat de eerste foto's uit Amerika al online staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

MatthijsBoog schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:07:
Uitstelgedrag is niet echt een zegen. Vooral geduld is een zegen van boven. En dat heb ik voor gb's, tot het moment dat de levering nabij is. Dan moet het er direct zijn. Nu weer 2 borden nabij, allebei onderweg naar de vendors. Een van de 2 weet ik van dat die met de boot komt, duurt ongeveer 45 dagen... Dat doet dan toch pijn. Dan zou ik liever iets extra hebben betaald voor snellere levering. Zeker omdat de eerste foto's uit Amerika al online staan...
Goed punt haha, ik trek GB's niet meer }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand toevallig al kaartjes gehaald voor de Gent meetup? Of in ieder geval plannen om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik was van plan om te gaan, maar er komt toch wat anders op die datum helaas. Dus ik probeer nu de Clackycon datum vrij te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb een kaartje en ben ook van plan om te komen. Denk dat ik er gelijk een dagje Gent van maak. Nog even kijken wat ik allemaal mee ga nemen. Had kleine hoop op de Event Horizon, maar dat gaat hem in ieder geval niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Wanneer is die? Ik vind niet direct info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

MatthijsBoog schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:46:
https://akiratypes.notion...eafc84a5babcb5ba19f41d595
Daar issie alweer, de volgende meetup. Zaterdag 24 augustus in Gent. Net als vorig jaar weer georganiseerd door Akiratypes en tibtib. Dit keer in een iets grotere zaal, zodat het allemaal wat minder krap is en de ramen minder nat zullen zijn van alle condens.

Binnenkort verwacht ik ook de volgende Clackycon aankondiging, waarvan de voorbereidingen ook alweer volop bezig zijn en de zaal al gereserveerd is.
Boven op de punaise klikken, dan zie je de gepinde posts. Daar kan je het vinden

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
skoozie schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:40:
[...]

Boven op de punaise klikken, dan zie je de gepinde posts. Daar kan je het vinden
TIL! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Voor kantoor wil ik ook graag een 75% mechanisch toestenbord, maar heb daarvoor wel een vereiste dat ie (zo goed als) stil moet zijn.
Als ik bij keychron de informatie lees, dan geven ze aan dat de rode en bruine switches het stilste zijn.
Maar als ik de video's bekijk, dan hoor ik weinig verschil tussen de rode en bruine switches, maar vind ik ze alsnog best wat geluid maken...
Moet ik dan alsnog kijken naar andere switches? Of zijn er nog andere merken met goede 75% barebones?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je stil wilt moet je inderdaad kijken naar stille switches.

Genoeg andere merken, hangt allemaal van het budget af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MatthijsBoog schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:17:
Als je stil wilt moet je inderdaad kijken naar stille switches.

Genoeg andere merken, hangt allemaal van het budget af.
Top, ga ik me eens verdiepen in de stille switches… gelukkig is er niet zoveel keus 😅

Budget is zo rond de €150, maar mag eventueel iets meer worden als dat meerwaarde biedt.
Ben er ook nog niet helemaal uit of ik low profile of normaal wil… aan de ene kant is het misschien beter normaal profiel te nemen omdat er al een keychron v6 onderweg is voor thuis (dan ik nog eens wisselen met caps en switches), maar een low profile is misschien ook wel mooi 😂

Wat zijn nog meer vergelijkbare merken naast keychron? Ik zie op Ali een hoop goedkoper spul langskomen, maar ik kan nog lastig inschatten wat ik waar moet plaatsen qua kwaliteit.
Tot nu toe heb alleen ervaring met een razer toetsenbord (met clicky paarse low profile switches), dus het hele custom boards bouwen is nieuw voor me. (Al leer ik al een hoop op youtube)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:00
@GeleFles

Ik zag laatst op amazon de aura 75 barebone voor €82, dat samen met epomaker silent seasalt switches (linear) voor €50 en een setje keycaps zou je rond de €150 uitkomen. De akko penguin zijn ook silent (tactile) en de akko fairy zijn de linear variant.

Misschien iets om naar te kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Low profile silents zijn er vrijwel niet. Ik zou dan ook voor een "normale" gaan.

Het makkelijkst is de keychron v-serie, ik weet zo uit mijn hoofd niet echt andere borden die genoeg budget overlaten voor switches en caps en ik ook aan zou raden als 75%.

Qua switches zou ik bijvoorbeeld iets als een geon silent yellow of een willekeurige lichicx silent kiezen. Die zijn voor <€40 incl verzending te krijgen als het goed is. Er zijn nog wel 100 andere opties, alles met z'n voor en nadelen, dus de beste keuze bestaat niet, uiteindelijk is het allemaal voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15
Hier een Keychron V3 MAX staan met Gamakay Pegasus switches (tactile). Die is zo goed als stil in zijn geheel.
Ben nu geswitched naar een Monsgeek M1W met Akko Piano Pro v3 switches maar die is beduidend luider dan de V3.
Zit er zelfs over te denken om een keer te switchen en te kijken of die Gamakay's ook lekker typen in de Monsgeek.
Met een beetje rondkijken moet je voor rond de €150 toch wel een eind kunnen komen.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Bedankt voor alle tips! Inmiddels een 75% bord besteld en na wat youtube video’s gekozen voor een setje akko penguins!
Ook voor nu even een betaalbaar setje caps erbij, al kan ik me voorstellen dat die nog wel een keer vervangen gaat worden als ik wat specifieken ga zoeken naar mooie sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:28

Devil103

Coffee need more coffee

Zijn azerty keycaps eigenlijk makkelijk te vinden? En dan vooral de Belgische variant.
Ik typ zelf (blind) redelijk wat tekst en ook dagelijks Frans.
Het zoeken naar de BE-azerty variant met name de Franse accenten valt redelijk tegen...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua custom keycaps is het echt een ramp om te krijgen. Afgezien van de sets die je naar eigen invulling kunt bestellen zijn ze vrijwel niet te vinden. De makkelijkste opties die ik ken zijn de sets die je zelf kunt ontwerpen bij bijvoorbeeld wasdkeyboards en de XMI group buys die ongeveer 2 keer per jaar op Discord worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:29

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Of blanks halen als je blind kan typen

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:17
The GUI schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:49:
Of blanks halen als je blind kan typen
Oblotzky heeft nog setjes GMK Dots :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mogelijk staat er wat op https://www.azertykeycaps.fr/

Maar ik heb vooral gisteren https://yuzukeycaps.com/ ontdekt. Daar kun je werkelijk alles maken wat je wilt.

Het is wel dye-sub, dus ik zou persoonlijk niet gaan voor iets donkers (dan heb je kans dat er lichte plekken op je keycaps komen omdat de inkt daar niet goed komt), maar het idee ziet er heel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:22
Hier al iemand een bord met Hall Effect switches geprobeerd? Lees er steeds meer over, en ook steeds meer opties die op de markt komen. Denk dat de echte waarde meer voor gaming door de snelle response tijd. Las dat Geon bijvoorbeeld met een HE PCB komt die in veel 60% borden past zoals de Salvation en Tofu.

[ Voor 19% gewijzigd door Nerrion op 04-08-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HE zijn allemaal linears, dus ik vind het allemaal niks. Heb laatst even een Boog75 (zoom75 HE) kunnen proberen, geluid is echt bar slecht. Dat is een van de voornaamste klachten die ik lees over HE, door het gat onder de stem is het geluid erg slecht.

Ik zie de voornaamste meerwaarde vooral in games als Trackmania, waar je niet altijd 100% wilt sturen, verder ben ik van mening dat het voordeel voor menig gebruiker te verwaarlozen is.

Dat gezegd hebbende, ik vind de natuurkunde erachter wel erg interessant. Hall effect sensoren zijn verrassend simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik twijfel mee te doen aan een GB voor een Neo65. Ik zou graag een alu 65 met alu plate willen. Het liefst een waar hi-viz op kan komen. Ik zit te denken aan de paarse variant. Iemand redenen om hem wel of niet te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door skoozie op 04-08-2024 13:49 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
skoozie schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:48:
Ik twijfel mee te doen aan een GB voor een Neo65. Ik zou graag een alu 65 met alu plate willen. Het liefst een waar hi-viz op kan komen. Ik zit te denken aan de paarse variant. Iemand redenen om hem wel of niet te doen?
Heb zelf geen Neo65 maar van wat ik heb gelezen en gezien is het een bord met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik denk dat je meer dan genoeg reviews kunt vinden op YouTube omdat hij vrij populair is. Ik zeg doen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De neo65 is in alles gewoon net even wat goedkoper dan de qk65. Het klinkt net wat minder verfijnd. De ano is iets goedkoper. Ik vind persoonlijk de randen (vooral links en rechts) te dun om echt mooi te zijn. Voor mij dan ook reden genoeg om de mijne al snel weer verkocht te hebben.

Dat gezegd hebbende, als ik niet al meerdere duurdere borden zou hebben had ik hem waarschijnlijk wel gehouden. Voor de prijs is er immers niets mis mee. Maar voor hetzelfde geld kun je hier een daar ook een tweedehands qk65 krijgen, dat is dan ook precies wat ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Iemand hier die een Odin 75 toetsenbord heeft? https://kbdfans.com/produ...in-75-mechanical-keyboard

Hoe bevalt het en hoeveel heb je ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

MatthijsBoog schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:29:
Qua custom keycaps is het echt een ramp om te krijgen. Afgezien van de sets die je naar eigen invulling kunt bestellen zijn ze vrijwel niet te vinden. De makkelijkste opties die ik ken zijn de sets die je zelf kunt ontwerpen bij bijvoorbeeld wasdkeyboards en de XMI group buys die ongeveer 2 keer per jaar op Discord worden gehouden.
Goblintechkeys is vrij makkelijk voor customs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-06 22:38
[b]MatthijsBoog in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"Wat betreft Penclic, ik zou er niet eens moeite voor doen. Alles lijkt erop dat het gewoon een simpel mechanisch bordje is, wat op geen enkele manier bijzonder is en zo uit een willekeurige fabriek komt.
Moeite doen voor Penclic hoeft ook niet meer. Ongeveer drie weken geleden stelde ik per email een (eenvoudige) technische vraag over één van hun producten. Kreeg vandaag de reactie van de CEO van het bedrijf dat ze er mee gaan stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zojuist een Epomaker x Feker Galaxy80 besteld voor 106 euro op amazon.nl. Precies de layout die ik zoek, goeie reviews, hot swappable zodat ik de linears kan vervangen als ze me niet voldoende bevallen. En pre built geleverd in 1 dag, geschikt voor de luie mensch.

Ik ben heel benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 06-08-2024 17:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Het is weer eens tijd voor een nieuwe build, vorige week mijn wind x98 r2 ontvangen (04-01-2024 besteld). Eindelijk een southpaw, dus voor de verandering eens geen losse numpad ernaast. Gekozen voor de PC versie met een brass plate. Setje Gateron Everfree Grayish erin gedaan, TX stabs erbij en de al eerder getoonde XMI gradient comic sans keycaps om de grap af te maken. Dan nog 2 artisans van Terrakeycaps en het feest is compleet.

Om de case dicht te maken schroef je rechtstreeks in het PC, wat natuurlijk leidt tot breukjes. Dit aangekaart bij Wind met een fotootje van een eerste beschadiging, vervolgens gelijk de vraag wat mijn adres is zodat ze een nieuwe top case op kunnen sturen. Service is wat dat betreft wel echt top, zeker in vergelijking met de horror verhalen die ik vanuit de VS hoor over QK, daar duurt het allemaal een heel stuk langer, als ze al helpen... Zowaar ook de broncode gedeeld voor de VIAL firmware van de wired pcb, wat helaas niet meer helemaal de standaard is inmiddels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96BDHBvO_UhCAboQQPqHiGh89VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7N4Vm1CoV1Lc6kcnBczwbcca.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
MatthijsBoog schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:33:
Het is weer eens tijd voor een nieuwe build, vorige week mijn wind x98 r2 ontvangen (04-01-2024 besteld). Eindelijk een southpaw, dus voor de verandering eens geen losse numpad ernaast. Gekozen voor de PC versie met een brass plate. Setje Gateron Everfree Grayish erin gedaan, TX stabs erbij en de al eerder getoonde XMI gradient comic sans keycaps om de grap af te maken. Dan nog 2 artisans van Terrakeycaps en het feest is compleet.
Hoe bevallen de Everfree Grayish? Heb die zelf nu een maand of 2 in m'n Corsa. Ze zijn wat aan de zware kant maar verder een goede budget switch vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zwaar? Ik vind ze wel lekker. Had het ook niet erg gevonden als ze nog net iets zwaarder waren. Voelt en klinkt helemaal prima. Dus ze zullen voorlopig wel in dat bord blijven zitten.

Laatste keer dat ik switches heb gekocht die echt tegenvielen waren de Tecsee Snowglobes voor mijn rgb bord. Die heb ik een maand of 2 geleden eindelijk vervangen voor MMD Fairy, Die zijn wel wat aan de zwaardere kant voor mijn gevoel, maar het voelt en klinkt zoveel beter dan de Snowglobes. In zoverre dat ik het bordje nou zowaar ook weleens gebruik ipv alleen naar meetups meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Zojuist de Epomaker x Feker Galaxy80 ingeprikt. Gewicht, uiterlijk, verlichting en geluid zijn top, ik ga de linear switches een tijdje proberen. De aanslag is me wel erg licht. Op zich niet per se verkeerd, maar totaal anders dan ik gewend ben. Op dit moment wil ik nog wel eens per ongeluk naastgelegen toetsen meenemen, dat was nooit een issue met een zwaardere beetje clicky aanslag, maar nu dus wel.

Qua layout is het ook prima, het enige dat ik misschien anders zou hebben gewild is de Fn key niet rechts maar links van de space bar, maar zo vaak gebruik ik die niet. En een knob zou leuk geweest zijn voor volume/mute, maar niet essentieel :) En het heeft een F13, nog geen idee wat ik daar voor functie aan toe ga wijzen.

De software valt me ontzettend mee, ik had standaard chinese brol verwacht, maar het doet wat het moet doen en is behoorlijk intuitief. Ook zitten er wat slimmigheden in het toetsenbord wat betreft bediening middels Fn+<key> voor verlichting etc.

Tot zover absoluut de 106 euro meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Bundin schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:03:
Zojuist de Epomaker x Feker Galaxy80 ingeprikt. Gewicht, uiterlijk, verlichting en geluid zijn top, ik ga de linear switches een tijdje proberen. De aanslag is me wel erg licht. Op zich niet per se verkeerd, maar totaal anders dan ik gewend ben. Op dit moment wil ik nog wel eens per ongeluk naastgelegen toetsen meenemen, dat was nooit een issue met een zwaardere beetje clicky aanslag, maar nu dus wel.

Qua layout is het ook prima, het enige dat ik misschien anders zou hebben gewild is de Fn key niet rechts maar links van de space bar, maar zo vaak gebruik ik die niet. En een knob zou leuk geweest zijn voor volume/mute, maar niet essentieel :) En het heeft een F13, nog geen idee wat ik daar voor functie aan toe ga wijzen.

De software valt me ontzettend mee, ik had standaard chinese brol verwacht, maar het doet wat het moet doen en is behoorlijk intuitief. Ook zitten er wat slimmigheden in het toetsenbord wat betreft bediening middels Fn+<key> voor verlichting etc.

Tot zover absoluut de 106 euro meer dan waard.
Ja ik ken het probleem met whites, eventueel Durock 62g + springs erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Weet iemand toevallig of je importkosten moet betalen als je een toetsenbord koopt bij KBDfans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraInstinct schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:13:
Weet iemand toevallig of je importkosten moet betalen als je een toetsenbord koopt bij KBDfans?
Vroeger wel, maar misschien wel veranderd sinds de invoer kosten voor alles buiten de EU. Wat wil je bestellen? Hebben ze het niet bij een Europese vendor? Tegenwoordig is bijna alles wel ook hier te koop. Ook hebben ze een AliExpress shop waar je geen invoer kosten voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@UltraInstinct Ik dacht het wel, daarom is alles in hun Ali store flink duurder omdat de BTW daar al bij zit.

Zoals @superbok al zegt is veel verkrijgbaar bij Keygem en CandyKeys :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Hey boys! Heb ik nog wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:17
Brieto schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:31:
Hey boys! Heb ik nog wat gemist?
Oblo heeft summer sale :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
superbok schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:13:
[...]

Vroeger wel, maar misschien wel veranderd sinds de invoer kosten voor alles buiten de EU. Wat wil je bestellen? Hebben ze het niet bij een Europese vendor? Tegenwoordig is bijna alles wel ook hier te koop. Ook hebben ze een AliExpress shop waar je geen invoer kosten voor betaalt.
Had wellicht interesse in de odin 75 en dat is alleen te koop bij kbd fans. Ken je een vergelijkbaar alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraInstinct schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

Had wellicht interesse in de odin 75 en dat is alleen te koop bij kbd fans. Ken je een vergelijkbaar alternatief?
Lastig, waarom had je interesse in de Odin? Gaat hem om de 75%? Nav cluster? Exploded arrows? Typing angle? Kleur? Mount? Plates? Design?

Custom borden zijn sowieso persoonlijk, maar zonder wat meer info is het lastig om een alternatief te geven. Ben niet bekend met de Odin en geen reviews oid gekeken, maar zie verschillende dingen waarom mensen geïnteresseerd zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
superbok schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:56:
[...]

Lastig, waarom had je interesse in de Odin? Gaat hem om de 75%? Nav cluster? Exploded arrows? Typing angle? Kleur? Mount? Plates? Design?

Custom borden zijn sowieso persoonlijk, maar zonder wat meer info is het lastig om een alternatief te geven. Ben niet bekend met de Odin en geen reviews oid gekeken, maar zie verschillende dingen waarom mensen geïnteresseerd zouden zijn.
75% maar meer omdat het er premium uit ziet (bijvoorbeeld blackplate en scherm ziet er heel mooi uit).

Heb op de Europese websites gekeken ( Keygem en CandyKeys) en heb tot nu toe niet zo'n case gezien. Wellicht dat jij een site voor mij hebt?
UltraInstinct schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:01:
[...]

75% maar meer omdat het er premium uit ziet (bijvoorbeeld blackplate en scherm ziet er heel mooi uit).

Heb op de Europese websites gekeken ( Keygem en CandyKeys) en heb tot nu toe niet zo'n case gezien. Wellicht dat jij een site voor mij hebt?
Zou niet zo goed weten wat er in deze categorie beschikbaar is. Voor iets minder geld had je de jris, zoom75 en qk75n. Beide met scherm dacht ik, maar wel een simpelere achterkant. Weer iets duurder heb je bijvoorbeeld de Paragon (met naar mijn mening een prachtig gewicht, ligt regelmatig op mijn bureau ;) ) of iets van Matrix, zoals de mrtaxi. Ook staat er natuurlijk een heleboel op de 2de hands markt.

Heb het idee dat het midden segment grotendeels een beetje verdwenen is sinds de goedkope Chinese borden. Denk overigens niet per se dat de Odin slecht is.

• devilkin
Ouch die prijzen.

• Uzuhl

Uzuhl

UltraInstinct schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:13:
Yes, en die doen zeer ;w

• UltraInstinct
Ow, hoeveel had jij moeten betalen?
Via ali express/kbd hoef ik geen import kosten te betalen?

• UltraInstinct
superbok schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:33:
[...]

Zou niet zo goed weten wat er in deze categorie beschikbaar is. Voor iets minder geld had je de jris, zoom75 en qk75n. Beide met scherm dacht ik, maar wel een simpelere achterkant. Weer iets duurder heb je bijvoorbeeld de Paragon (met naar mijn mening een prachtig gewicht, ligt regelmatig op mijn bureau ;) ) of iets van Matrix, zoals de mrtaxi. Ook staat er natuurlijk een heleboel op de 2de hands markt.

Heb het idee dat het midden segment grotendeels een beetje verdwenen is sinds de goedkope Chinese borden. Denk overigens niet per se dat de Odin slecht is.
Dankjewel voor de tip! De paragon is uitverkocht en 550 dollar/euro voor alleen de base :o

[ Voor 5% gewijzigd door UltraInstinct op 15-08-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
UltraInstinct schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:19:
[...]

Via Ali betaal je die ook, alleen is dat al in de prijs verwerkt. Vergelijk maar eens hetzelfde product op KBDfans hun site + 21% VAT en op AliExpress. De prijzen zullen niet zo verschillen. Heb ook PBTFans Dracula gekocht en vergeleken tussen hun site en Ali. Ben uiteindelijk voor Ali gegaan ivm makkelijker retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Sinds gisteren een Keychron K1 Max met red switches in gebruik. Zeer aangenaam keyboard om op te tokkelen, compact, licht, en vrij stil. Ideaal om mee te zeulen naar het werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Uzuhl schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Ja ik ken het probleem met whites, eventueel Durock 62g + springs erin
De whites wennen snel, moet ik zeggen. En ik sla nu blijkbaar zorgvuldiger aan, want minder bonusletters. Plus: het bordje klinkt nu lekker, het oor wil ook wat. Voorlopig mogen ze dus blijven, al gaat er echt nog wel een keer iets in met een bumpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:12
UltraInstinct schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:01:
[...]

Ik merk dat op de websites niet heel veel keuze is en je toevallig net tegen een group buy moet aanlopen. Dus dan moet je al langere tijd alles in de gaten houden.

Het eerder genoemde alternatief is inderdaad tweedehands. Op Mechmarket reddit, Mechmarket discord en European Keyboard Club discord is veel te vinden. Ook goede keycap sets die niet meer in de shops liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Lees steeds meer en meer over switches van HMX. Iemand hier al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 14:00
Heb mijn huidige toetsenbord nu al meer dan 15 jaar en wil graag upgraden. Zit te denken aan een Wooting 80HE of een Keychron Q1 Max. Heb geen ervaring met een wireless toetsenbord en wachten op de wooting 80HE is voor mijn geen probleem. Iemand hier met ervaring met zowel Wooting als Keychron? En zo ja, wat heeft je voorkeur en waarom? RBG vind ik niet belangrijk, wil gewoon een goed toetsenbord hebben voor het gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerrion schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:27:
Lees steeds meer en meer over switches van HMX. Iemand hier al geprobeerd?
Heb een paar verschillende, maar enkel losse switches dus lastig om een compleet oordeel te geven. Soms klinken switches toch ineens heel anders als er een bord vol mee zit. Ze zijn meer richting een hoge klank, beetje clack. Vind het zelf prima klinken, maar online lees ik wat klachten over het “plastic” geluid, heb dat zelf nog niet zo ontdekt. Mogelijk hoor je dat beter bij een vol bord. Schijnt overigens niet voor alle hmx switches te gelden. Naast het goede geluid, zijn ze ook lekker smooth. Misschien dat ik tzt wel een compleet setje koop voor op een bord aangezien ze dus prima meekunnen met andere moderne switches.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

Heb een paar verschillende, maar enkel losse switches dus lastig om een compleet oordeel te geven. Soms klinken switches toch ineens heel anders als er een bord vol mee zit. Ze zijn meer richting een hoge klank, beetje clack. Vind het zelf prima klinken, maar online lees ik wat klachten over het “plastic” geluid, heb dat zelf nog niet zo ontdekt. Mogelijk hoor je dat beter bij een vol bord. Schijnt overigens niet voor alle hmx switches te gelden. Naast het goede geluid, zijn ze ook lekker smooth. Misschien dat ik tzt wel een compleet setje koop voor op een bord aangezien ze dus prima meekunnen met andere moderne switches.
Ben van plan een setje Xinhais op te pikken, en dan de zware variant. Lees daar veel goede dingen over, maar kan ook de hype of the month switch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:35
Ben bezig mijn eerste zelfbouw toetsenbord samen te stellen. Het idee is om te beginnen met een FinalKey V81 kit: linkje.

Mocht iemand nog een degelijk alternatief hebben, sta ik daar ook voor open!

Ga er Kaihl White Box V2 switches inprikken, gebruik nu Cherry Blues en dat bevalt me uitstekend.

Nu naar de keycaps, ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer en weet eigenlijk niet zo goed op wat voor site ik een beetje betrouwbaar caps kan bestellen.

Wil het liefst caps in een lichte kleur/wit, van PBS en die double-shot zijn (of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?)

Misschien kan iemand me wat tips of pointers geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je haalt abs en pbt door elkaar. Om het allemaal lekker makkelijk te maken is er sinds kort een keycap profiel genaamd pbs (penguin belly slide), dus het zal wel zoekresultaten opleveren, maar is dus niet een materiaal an sich.

Uiteindelijk is het erg afhankelijk van wat je wilt. Ga je voor een groot merk wat werkt met originele designs, neem dan iets van GMK, bijvoorbeeld te krijgen bij oblotzky.industries
Maakt originaliteit allemaal niet uit en wil je liever een leuke prijs, neem dan een willekeurige set van aliexpress. De gmk clones daar zijn zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:35
MatthijsBoog schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:50:
Je haalt abs en pbt door elkaar. Om het allemaal lekker makkelijk te maken is er sinds kort een keycap profiel genaamd pbs (penguin belly slide), dus het zal wel zoekresultaten opleveren, maar is dus niet een materiaal an sich.
Is alleen ABS beschikbaar als double-shot?
Ik dacht dat ABS en PBT het materiaal waren, en double-shot en sublimated the manier waarop de "print" wordt aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABS en PBT kan beide double shot :)

Sublimated is daadwerkelijk een ‘print’, double shot betekend dat ze 2 (of meer) kleuren materiaal in een mal hebben gespoten. De letter zelf is dan ook van ABS/PBT en kan niet wegslijten…. Tenzij je door de keycap heen slijt :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

UltraInstinct schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:19:
[...]

Uzuhl schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 23:19:
[...]

112eu inklaring & 50eu verzendkosten bji KBDfans :|
Een budget boardje aan inklaringskosten 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Uzuhl op 21-08-2024 20:22 ]

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 15:58
Dag,

Een paar week geleden heb ik een beker met water omgestoten. Ik dacht destijds dat dit net goed ging en dat er niks op het toetsenbord was gekomen. Echter kwam ik er 2 dagen later achter dat een aantal toetsen niet altijd goed werkten en dat er water onderuit het toetsenbord kwam. Dit toen zo goed als mogelijk droog gemaakt en alles leek goed. Volledige toetsenbord werkte daarna weer prima.

Naar nu:
Na een week vakantie zat ik gisteren weer achter de pc en merkte direct dat meerdere toetsen niet meer werkten. Toetsenbord uit elkaar gehad en zag wel wat verkleurde plekken, maar voor mij als leek, op het oog niets heftigs. Om te kijken hoe het er onder de niet werkende toetsen uit zag, heb ik een aantal gedesoldeerd met soldeerlint (daar is ook de donkerbruine aanslag van). Hier leek ook niks heftigs te zijn, wel kwam ik erachter dat op sommige plekken de groene laag op de printplaat los liet.

Mijn kennis van elektronica is te beperkt om te kijken wat ervoor zorgt dat de toetsen niet werken. Als ik de volledige printplaat wil zien, dan moet ik alle toetsen desolderen, wat eigenlijk niet mijn voorkeur heeft. (maar mogelijk ontkom ik er niet aan.) De toetsen zelf heb ik getest met een multimeter en deze werken nog, het is dus iets op de printplaat.

Hebben jullie nog tips voor het mogelijke repareren van het toetsenbord?

Toetsenbord: Logitech G610 Orion brown cherry toetsen
Toetsen die niet werken: Pijltje naar rechts en van de numpad: 0, 3, 6, ., enter. (met rood aangegeven op de foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnF_2Jo-I7dOQlqo90UZqaDaEuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9XGfnpQmggB9Kq1h55LGJPM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACwequMSwEbtXDa9xrA4M8TW1qw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRTcrHTe5clWooMLyi5lbQqj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qopbT-sPwfRyir2HTTPnSqBzmvs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1m470M3nCPwYBuVPSUo7hVUX.jpg?f=fotoalbum_tile
Als verder alles werkt zou ik zeggen, even met een zachte tandenborstel en wat isopropyl de onderkant schoonmaken en dan met papier droog deppen. Dan vervolgens de defecte switches vervangen.
Pagina: 1 ... 150 ... 157 Laatste