Dag,
Een paar week geleden heb ik een beker met water omgestoten. Ik dacht destijds dat dit net goed ging en dat er niks op het toetsenbord was gekomen. Echter kwam ik er 2 dagen later achter dat een aantal toetsen niet altijd goed werkten en dat er water onderuit het toetsenbord kwam. Dit toen zo goed als mogelijk droog gemaakt en alles leek goed. Volledige toetsenbord werkte daarna weer prima.
Naar nu:
Na een week vakantie zat ik gisteren weer achter de pc en merkte direct dat meerdere toetsen niet meer werkten. Toetsenbord uit elkaar gehad en zag wel wat verkleurde plekken, maar voor mij als leek, op het oog niets heftigs. Om te kijken hoe het er onder de niet werkende toetsen uit zag, heb ik een aantal gedesoldeerd met soldeerlint (daar is ook de donkerbruine aanslag van). Hier leek ook niks heftigs te zijn, wel kwam ik erachter dat op sommige plekken de groene laag op de printplaat los liet.
Mijn kennis van elektronica is te beperkt om te kijken wat ervoor zorgt dat de toetsen niet werken. Als ik de volledige printplaat wil zien, dan moet ik alle toetsen desolderen, wat eigenlijk niet mijn voorkeur heeft. (maar mogelijk ontkom ik er niet aan.) De toetsen zelf heb ik getest met een multimeter en deze werken nog, het is dus iets op de printplaat.
Hebben jullie nog tips voor het mogelijke repareren van het toetsenbord?
Toetsenbord: Logitech G610 Orion brown cherry toetsen
Toetsen die niet werken: Pijltje naar rechts en van de numpad: 0, 3, 6, ., enter. (met rood aangegeven op de foto)