Afgelopen maand diverse borden mogen ontvangen, ondanks dat ze alle drie in verschillende periodes zijn besteld. Kort een toelichting met wat foto’s. De collectie is gegroeid, maar ook afscheid genomen van een aantal borden.
Begin vorige maand de Mode SixtyFive 2024 ontvangen. Geïnspireerd op de 2021 versie, maar toch wat duidelijke verschillen. De mount style is geupdate met de nieuwe lattice blokken van Mode, maar de originele top mount is er ook nog. Het design is ook wat ronder geworden, zoals de hoeken bijvoorbeeld. Vanaf de top is dit al te zien, maar de accent blijft. Als je echter naar de onder- en zijkant, zijn de verschillen wel duidelijk te zien. De onderkant heeft een accent ring met badge die je kan verwisselen. Ziet er mooi uit als je het optilt en omdraait

. Het rondere design moet je smaak zijn. Als eigenaar van de 2021 versie vindt ik het wel mooi en leuk dat het anders is. Maar snap dat als je die niet hebt en wel zou willen hebben, dat jammer is. Qua mount, geluid en gevoel moet ik nog wat experimenteren. Eerste indrukken zijn positief en door de verschillende diktes en vullingen van de lattice blokken, kan je leuk experimenteren.
Kort daarna heb ik de Lazydesigners Duo ontvangen. Een premium 40% bord. De borden van Lazydesigners staan al langere tijd op de radar, specifiek de Bolt en Apricot. Maar gezien die momenteel alleen 2de hands te koop zijn, maar eerst deze gekocht om te kijken hoe premium 40% bevalt. Ondanks dat het een b stock unit is, is de kwaliteit erg goed. De leercurve is wel wat groter doordat je minder keys hebt, maar al snel went dat erg. Beetje finetunen van alle layers en tapedances die er mogelijk zijn binnen vial.
Afgelopen dinsdag de Neo Ergo ontvangen. Na een korte GB van enkele maanden, werd er al snel geleverd. Ondanks dat Neo de nog goedkopere owlabs/ qwertykeys is, is er niets aan te maken op de kwaliteit. Alles steekt goed in elkaar, al ben ik nog niet tevreden met de stabs. De typeervaring is erg prettig doordat het zowel tented is, als een normale hoek. Net zoals de 40% is het even wennen. Ondanks dat alles er wel is in vergelijking met een normale 65%, zit het toch net op een andere plek en moet je bewust even nadenken.
Al met al, een aantal leuke nieuwe borden om te gebruiken en mee te experimenteren.
Edit: vergeet deze toe te voegen. Iemand op Reddit had wat tijd over en een
spreadsheet gemaakt met info over veel switches. Erg handig, toevallig pas begonnen met hetzelfde voor m’n switch verzameling, maar nu makkelijk kopiëren en plakken
[
Voor 5% gewijzigd door
superbok op 14-07-2024 21:33
]