Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet geheel compleet @RobertMe.

Er is dan wel een PR in de qmk repo, maar naast het feit dat ze niet heel snel zijn met de aanpassingen, er zit vrijwel elke keer meerdere weken tussen en het staat dan ook al meer dan een half jaar open, doet toevoegen aan de qmk repo niks voor de via json.

Daarvoor moeten ze ook bij de via repo een PR doen om in die database terecht te komen. Nou gaat dat makkelijker als het bord al bij qmk is geregistreerd, maar het moet wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05
Ik heb een antieke G510 waar ik nog steeds erg blij mee ben. 18x3 macro keys, LCD scherm, media knoppen, backlight knoppen in alle kleuren aan te passen, full size.

Maar nu wil ik toch overgaan op draadloos, puur omdat het weer een kabeltje minder is.

Is er in de huidige markt iets wat hier op lijkt, maar dan draadloos? Liefst opladen via USB-C en dat ik gewoon door kan typen als de kabel erin zit.

Sony A1II hobby fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08-2024
*knip* hiervoor mag je geen reclame maken op het forum

[ Voor 124% gewijzigd door br00ky op 05-06-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.S.
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08-2024
excuus, voelde niet echt als reclame, maar snap het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 14:25

Devil103

Coffee need more coffee

Ik vind de vermelde K86 wel de moeite om mijn huidig bord te vervangen met die prijs voor mijn eerste 'moderne' mechanisch toetsenbord.

Bestaat er zoiets als een bijpassend (apart) numpad?
Ik moet nogal veel cijfers invullen voor het kantoorwerk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Losse numpads bestaan zeker, maar als je specifiek een bijpassende wilt zul je even moeten gaan Googlen op het merk van de k86. Ik heb een redelijke collectie toetsenborden, van bijna geen enkele daarvan is er een numpad beschikbaar, dus heb eigenlijk altijd dezelfde numpad ernaast liggen. Lijkt totaal niet op de rest, maar het werkt prima voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 14:54

skoozie

SCSI

Met dezelfde keycaps op de numpad als je keyboard lijkt het al snel op elkaar

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Maar met de prijs van de K86 is een setje keycaps ook niet meer de wereld :). En dan kun je ook voor een linkshandig numpad kiezen. Dat is voor mij ook de reden om TKL te hebben.

Als je trouwens de Attack Shark K86 (voor morgen) besteld op bovenstaande link is er ook nog een voucher beschikbaar in de bijbehorende store van €4. Of €12 bij twee toetsenborden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:26
Ik heb ook een TKL toetsenbord, maar ik ben wel benieuwd welke losse numpads de mensen hier hebben. Ik merk dat ik een numpad af en toe wel mis. Maar ik wil zeker niet meer terug naar een fullsize toetsenbord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb zelf een kprepublic cospad met bijbehorende bent steel case. Deze ligt altijd links van mijn toetsenbord. Was een van de eerste custom boards die ik heb gekocht destijds icm een xd84 pro, maar die gebruik ik inmiddels niet meer.

Ligt hier ook nog een 4x5 fr4 stack DIY kitje klaar voor een 2e numpad, maar moet nog anderhalve week wachten tot ik de tijd heb om die te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 16:16
MatthijsBoog schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:08:
Ligt hier ook nog een 4x5 fr4 stack DIY kitje klaar voor een 2e numpad
Welke kit is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56
Dag allen, ik heb momenteel een iqunix f96 bord met brown switches en zit al een tijd te denken om een ander bord te kopen. Ook voor het volgende bord wil ik op de 96%/1800 layout blijven.

Bij mn huidige bord merk ik dat ik toch vaak verkeerd tik omdat er geen ruimte tussen de pijltjes, numpad en shift/enter keys zit. Dit is eigenlijk mn grootste reden om te veranderen van bord, naast dat ik eigenlijk niks kon veranderen aan het bord op het toevoegen van foam na.

De Keychron K4 pro heeft eigenlijk alles wat ik zoek, behalve 2.4 wireless connectivity en dat het een plastic build is. Ook de videos die ik er over heb gezien vind ik het bord niet perse mooi klinken. Een beetje scratchy, flimsy als dat logisch klinkt. In hoeverre zou dat verholpen kunnen worden door andere switches/mods? Of ligt dit puur aan de plastic behuizing van t toetsenbord?

Verder zag ik de epomaker/aula f99, welke ook een strong contender is aangezien deze eigenlijk alles heeft wat ik wil behalve de kortere f-key row waardoor ik een toets moet opofferen tov de keychron k4 pro en mijn huidige f96.

Zijn er keyboards die zowel 2.4ghz connectie, een grote f key row zoals bij de k4 pro, ruimte tussen de pijltjes en de numpad, hotswap, en een waar je makkelijk andere onderdelen (plates,foam) voor kan kopen?

Is een plastic build per definitie slechter?

En wat is jullie mening over de epomaker x aula f99 en de keychron k4 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:14
De V5 Max is toch hetzelfde keyboard maar dan met 2.4Ghz?

Ik typ hier (met veel plezier) op een V3 Max. Mag van plastic zijn maar doet het voor het geld prima.
Moet ik wel zeggen dat ik de switches vervangen heb omdat ik van stille toetsenborden houd.

Ik heb er Gamakay Pegasus switches in zitten (die ik ook al in mijn K8 heb zitten). Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Soepie op 06-06-2024 16:14 ]

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
De V5 Max is toch hetzelfde keyboard maar dan met 2.4Ghz?
Die had ik nog helemaal niet gezien, ziet er ook erg interessant uit! Stiekem alleen een beetje jammer dat ie niet in t wit verkrijgbaar is.

Zelf ben ik ook niet echt fan van een knob moet ik zeggen. Ik heb nog nooit een keyboard gehad met, maar mij lijkt t idee van een ouderwetse switch toch fijner. Misschien ook omdat de knob een switch vervangt ipv de knob toegevoegd is.

Is de knob op je v3 max te vervangen door een switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 14:25

Devil103

Coffee need more coffee

alex3305 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:54:
Maar met de prijs van de K86 is een setje keycaps ook niet meer de wereld :). En dan kun je ook voor een linkshandig numpad kiezen. Dat is voor mij ook de reden om TKL te hebben.

Als je trouwens de Attack Shark K86 (voor morgen) besteld op bovenstaande link is er ook nog een voucher beschikbaar in de bijbehorende store van €4. Of €12 bij twee toetsenborden :).
Oops besteld.... :+ Nu op zoek naar een bijpassend numpad maar daar heb ik nog tijd voor...
Eerst zien hoe deze me bevalt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Pimmetjuuh schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:35:
[...]
Is de knob op je v3 max te vervangen door een switch?
Nee, dat is echt een vaste plek en kan niet vervangen worden.
Ik vind hem eigenlijk wel handig en merk dat ik hem meer gebruik dan ik verwacht had.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Hoogheemraad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:45:
Ik ben voor een volgend projectje nog op zoek een Alice layout bord voor niet teveel geld (+/- 100). Het is dan het plan om een andere behuizing te maken van hout.
Het is uiteindelijk een Praxis IM geworden. Iets boven budget maar goede ondersteuning. Top mounted en Alu plate. Ik ga hem eerst in elkaar zetten kijken hoe dat klinkt en dan de behuizing bouwen. Bestellingen zijn nog (lang) onderweg dus voorlopig geen updates :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hoogheemraad schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:49:
[...]

Bestellingen zijn nog (lang) onderweg dus voorlopig geen updates :P
https://oblotzky.industries/products/praxis-im gemiste kans om m volgende week te hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Bewuste keuze. Ik heb nog meer te doen in mijn leven :-)

Edit: en dan bedoel ik dat ik dat ik nu nog niet aan de gang wil met dit project maar al wel de spullen heb geregeld. Ik heb letterlijk nog andere dingen te doen.

[ Voor 59% gewijzigd door Hoogheemraad op 08-06-2024 11:00 . Reden: Verduidelijking. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoogheemraad schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 06:57:
Bewuste keuze. Ik heb nog meer te doen in mijn leven :-)
Wat een rare reactie :?

Ik vind de reactie van @Cebby behalve vriendelijk bedoeld ook vrij logisch. De grote keebshops in Europa zijn op één hand te tellen dus lijkt mij iig logisch om daar even te kijken voordat je aan de andere kant van de wereld bij een relatief onbekende winkel gaat bestellen.
Scheelt verzendkosten, invoerrechten en tijd (en je zorgt er voor dat we op termijn ook nog winkels in Europa overhouden).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Dat mag je vinden. Die 'onbekende winkel' is de ontwikkelaar van het bord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hoogheemraad schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:38:
Dat mag je vinden. Die 'onbekende winkel' is de ontwikkelaar van het bord.
Heb ik niet naar gekeken want ik heb meer te doen in mijn leven ;)

Ik zou even nagaan hoe een community werkt, ik me namelijk goed voorstellen dat iemand na zo’n opmerking denkt ‘joe dan reageer ik volgende keer toch niet’. En misschien dat jij alles al weet maar er zijn ook nog andere mensen die wel eens advies willen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door sapphire op 08-06-2024 10:37 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Gaat er nog iemand naar de minimeet in Utrecht vandaag eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Ik snap al waar dit misgaat. Ik wil juist een lange levertijd. Zodat ik niet direct aan de gang moet. We praten weer ouderwets langs elkaar heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cebby schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:39:
Gaat er nog iemand naar de minimeet in Utrecht vandaag eigenlijk?
Ben er helaas niet bij, had al andere dingen gepland staan. Jij wel? Zo ja, vergeet dan niet om wat foto’s te maken en posten, altijd leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Natuurlijk ben ik bij de mini meet vandaag! Zal proberen wat foto's te maken. En anders kun je het beste even in dmkc kijken op discord, daar zullen ongetwijfeld foto's worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ja dat jij erbij was had ik niet gemist hoor Matthijs :p

Ik ben er ook niet bij, wilde wel graag gaan maar past allemaal niet in de planning.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik ben, zoals traditie is weer vergeten om ook maar 1 foto te maken. Maar gelukkig hebben anderen wel foto's gemaakt.
https://imgur.com/a/clack...cht-june-8th-2024-m2S0Ira

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://akiratypes.notion...eafc84a5babcb5ba19f41d595
Daar issie alweer, de volgende meetup. Zaterdag 24 augustus in Gent. Net als vorig jaar weer georganiseerd door Akiratypes en tibtib. Dit keer in een iets grotere zaal, zodat het allemaal wat minder krap is en de ramen minder nat zullen zijn van alle condens.

Binnenkort verwacht ik ook de volgende Clackycon aankondiging, waarvan de voorbereidingen ook alweer volop bezig zijn en de zaal al gereserveerd is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:33

Flapmo

and back is gigi!

Flapmo schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:11:
Even een poos alleen meegelezen hier maar vandaag weer eens wat nieuws. Na maanden in de kast te liggen mijn flame60 maar eens in elkaar gezet. Afgelopen borden en dailies steeds aan de zware tactiles en long-poles gezeten dus dacht doe eens wat anders, kinetic labs penguin switches lagen hier ook nog dus light tactiles weer eens gebruiken.
  • Flame60
  • PC plate
  • Kinetic Labs Penguins
  • TX stabs
  • Domikey x iNKY Amore:RED Cherry Profile ABS doubleshot Cyrillic English
  • 7U en split backspace zodat hij beter overeenkomt met andere huidige daily, Kei R2 HHKB.
Spacebar is wel enorm warped maar klinkt goed :F . Waarschijnlijk toch de reden dat er over dag of twee andere caps op zitten..

Wel heerlijke light tactiles. Op de gok akko silent penguins besteld die er hopelijk een beetje op lijken. Silent voor op het werk op de Kei.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Akkos binnen, zo zonder in bord te doen voelen ze goed aan, zonder lube/film al. Toleranties lijken prima en ze zijn erg stil. Zal ze t.z.t. wel in de Kei zetten maar klein oepsie wbt werk hhkb; liep tegen een tweede-handsje aan. Inclusief officiële dampening mat. Zat er al tijd naar te kijken ivm draadloos, toch wel handig met 3/4 van de dag rondlopen voor meetings, belhokjes etc.

Direct even gelubed, topre luben is altijd een relaxt werkje vergeleken met MX borden :). Behalve de stabs weinig kleine priegeltjes. Klinkt en voelt toch wel heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mjdiv-O6t6VjRSGopTrcVxqfSaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgyNvkRFknyKgkk33z2EbjFv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgprr-24j5n9wqDbdpJCFXEaTMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BoXmMwroebtQHzDDpiw3FTR.jpg?f=fotoalbum_large

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Niet helemaal toetsenbord gerelateerd, maar toch ook weer wel.

Al een hele lange tijd ben ik opzoek naar een goede manier van het bewaren van alle keyboard spullen, specifiek de keycaps. De trays van de fabrieken zijn onhandig en die had ik snel omgewisseld voor JTK max trays. Deze zijn alleen erg duur (+€20 per stuk) en met de collectie die steeds groter aan het worden is/ was, was dat ook niet praktisch. Ook lieten ze redelijk wat ruimte over in de kast, waardoor ze niet efficiënt zijn. Een lange tijd hebben de keycaps in bakjes van de IKEA gezeten, goedkoper, maar nog steeds niet efficiënt. Kortom, nog steeds zoekende naar iets beter.

Tot ongeveer 2 weken geleden, geïnspireerd door een Reddit post met lange smalle bakjes, perfect voor een diepere kast. Uiteindelijk iets soortgelijks gevonden in Nederland voor een redelijke prijs (€3,65 per stuk) en voldoende voor een base kit en wat extra’s. Van het weekend druk bezig geweest om alles over te zetten. Mooi kaartje voor de zijkant en bovenkant, een scheiding gemaakt met de 3D printer en sorteren maar.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBlDHXEVFSdXPaT9BNkGN3kzAVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daItHY1FxUNYpdTGgfURuRzM.jpg?f=fotoalbum_large
Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0Pj1yiKL-A-zxH1WiQTLUaUpxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opOUjGulqsVKikAAmd6ntF3q.jpg?f=fotoalbum_large

Een groot verschil qua ruimtegebruik en nu een heleboel ruimte over, moet nog even kijken wat ik daarmee doe. Staat nu nog wat spullen die daar eigenlijk niet horen. Iets minder esthetisch dan de mooie houten deksels, maar wel een stuk praktischer. Erg tevreden met het resultaat. Maar dat maakte mij wel benieuwd, hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ziet er goed uit! Keycaps in Ikea ziplock bags in een Ikea Helmer kastje. Switches heb ik niet veel dus die hangen in bakjes aan een Ikea Skadis Peg-board naast de toetsenborden. Zo te zien kom je borden te kort voor je Keycap selectie ;)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!
superbok schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:34:

Een groot verschil qua ruimtegebruik en nu een heleboel ruimte over, moet nog even kijken wat ik daarmee doe.
Hier is maar één antwoord op en dat weet je zelf ook wel....... :Y

Gabriël AM5

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 08:54
superbok schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:34:
Niet helemaal toetsenbord gerelateerd, maar toch ook weer wel.

Al een hele lange tijd ben ik opzoek naar een goede manier van het bewaren van alle keyboard spullen, specifiek de keycaps. De trays van de fabrieken zijn onhandig en die had ik snel omgewisseld voor JTK max trays. Deze zijn alleen erg duur (+€20 per stuk) en met de collectie die steeds groter aan het worden is/ was, was dat ook niet praktisch. Ook lieten ze redelijk wat ruimte over in de kast, waardoor ze niet efficiënt zijn. Een lange tijd hebben de keycaps in bakjes van de IKEA gezeten, goedkoper, maar nog steeds niet efficiënt. Kortom, nog steeds zoekende naar iets beter.

Tot ongeveer 2 weken geleden, geïnspireerd door een Reddit post met lange smalle bakjes, perfect voor een diepere kast. Uiteindelijk iets soortgelijks gevonden in Nederland voor een redelijke prijs (€3,65 per stuk) en voldoende voor een base kit en wat extra’s. Van het weekend druk bezig geweest om alles over te zetten. Mooi kaartje voor de zijkant en bovenkant, een scheiding gemaakt met de 3D printer en sorteren maar.

Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]

Een groot verschil qua ruimtegebruik en nu een heleboel ruimte over, moet nog even kijken wat ik daarmee doe. Staat nu nog wat spullen die daar eigenlijk niet horen. Iets minder esthetisch dan de mooie houten deksels, maar wel een stuk praktischer. Erg tevreden met het resultaat. Maar dat maakte mij wel benieuwd, hoe doen jullie dit?
Vet! De keycaps bewaar ik wel in de trays, omdat ik ze dan heel snel kan wisselen. Als ik ze allemaal in een bakje doe moet ik eerst gaan puzzelen welke ik precies nodig heb. Volle sets van switches bewaar ik in de container waar ze in kwamen. Setjes van 10 switches doe ik in kleine plactic bakjes van de action. Ik heb ook wat spullen in Skadis bakjes, zoals extra keycaps en wat losse switches.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n3_qnFKITe5cMFQRqVxmIRMyZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIuBu9PTn66YVslL4s331rXu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngG5tehj4f9supCO_W9G0TwckNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0qGLRUT17szkduk8EllXKJc.jpg?f=fotoalbum_large

Net een setje Gateron Ever Free Greyish switches binnen van Ali. 70 switches voor 20 euro, prima prijs. Erg chille budget tactile switch. Vrij heavy voelen ze. Prima factory lube ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTteytRlqF5pH8Oqlc8Fq_oNIx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kE23mF3O8h28TcRSey8wf1U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9ZWT0XLSQTpebzreaDBSbtsM-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6RRvWDrmOju98GSrcPP3WsA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIS
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 23:18
Beste dames en heren,

Graag jullie hulp:

Welke lay-out wil je (iso/ ansi)? Liever ansi maar boeit niet
Wil je met of zonder numpad? met numpad
Wil je backlight? ja, liefst dat door de keycaps heenschijnt maar dat zie ik nergens momenteel
Welke MX Switch stijl prefereer je? bruin
Wat je is je budget? plus min 100 euro
Wil je macro toetsen? nee
Doel van het keyboard? voor alles
Wat weet je al? ik heb momenteel corsair strafe red (uitvoering: Corsair STRAFE Cherry MX Red (US layout)) en sommige toetsen doen het niet meer goed. Ik ben op zoek naar vervanging tussen de 80 en 120 euro. Ik heb al gegeken naar heel veel keychron toetsenborden maar ik lees erg slechte dingen over wireless dus ik zoek liever een wired toetsenbord. Ik ben uitgekomen bij de c2 pro (60$ + 17$ shipping), maar volgens velen is dat een entry level toetsenbord, terwijl mijn huidige meer een mid level toetsenbord zou moeten zijn waardoor ik denk kans te hebben op kwaliteitsverlies.

Hebben jullie ideeën?

http://i.imgur.com/Fy8fpDO.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Ik heb al gegeken naar heel veel keychron toetsenborden maar ik lees erg slechte dingen over wireless dus ik zoek liever een wired toetsenbord.
Sluit dit bedrade keychron toetsenborden uit? De meesten hebben naast een bedrade connectie ook bluetooth. Ik gebruik mijn huidige toetsenbord eigenlijk altijd bedraad, maar ik schakel over naar bluetooth als ik de ps5 controller met hetzelfde usbc kabeltje aansluit. Voor even alttabben of browsen tijdens de speelsessie is de by connectie voor mij meer dan voldoende.

Is 2,4ghz verbinding een vereiste/wens als deze wel goed werkt?

En sta je er voor open om shine trough keycaps los te kopen? Zo heb je namelijk veel meer keuze in je toetsenbord, en keycaps zijn zo duur als dat je het zelf maakt natuurlijk. Het vervangen van keycaps is ook het moeilijkste niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik las het eigenlijk zo dat het specifiek bedraad moest zijn, dus dan valt er eigenlijk nooit iets af.

De C2 Pro is misschien entry-level als je het gaat vergelijken met de andere Keychron borden, maar voor als je nu zo'n Corsair uit 2015 lijkt het me raar als je er kwalitatief op achteruit gaat. Er is een heleboel veranderd in toetsenbordland in de afgelopen 5, laat staan 9 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@skoozie borden te kort inderdaad voor al m’n keycaps. Maar beetje rotatie tussen keycaps is niet zo erg. Al zijn er een aantal borden waar de keycaps niet op zullen veranderen, zoals NK copper op m’n bruine QK80. En natuurlijk zijn er een aantal borden onderweg.

@sapphire ruimte over is ruimte voor nieuwe spullen toch :+

@Nerrion snap je ja, dat vond ik ook erg prettig aan de JTK trays en minder aan de oude bakjes. Maar nu met een scheiding in het bakje, is het zo gevonden. Mogelijk ga ik nog wat kleinere scheidingen maken om het nog verder te organiseren zodat zoeken makkelijker wordt. Nu eigenlijk 4/5 voor een standaard TKL lay out, en de andere 1/5 al het overige, zoals 40%/ numpad/ novelties etc.

Het bewaren van extra’s, denk aan pcb/ plate/ accessoires etc. is ook nog iets waar ik wat moois voor zoek. De carry case wil ik eigenlijk vrijhouden, maar wil ook niet tig onderdelen los hebben liggen zonder dat duidelijk is bij wel bord het hoort. Dus geniale ideeën hiervoor zijn welkom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik weet niet hoeveel plates/pcb's je hebt en het formaat, maar zoiets als dit kwam als eerste in mij op:
Afbeeldingslocatie: http://images.linnlive.com/d44cf20b638f439761ba38c9b65b0a00/faef0b96-0e59-4d94-922c-547b1a0f8d1e.jpg

Of als je zelf 3d print, als ik je goed begrijp, een bak maken met gleuven waar je ze rechtop in kan plaatsen, en kleine tabjes op de bovenrand voor de stickers. beetje zoals onderstaand, maar dan minder grote sleuven en zou de zijkanten dicht maken.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/A1Dv8ESROFL.jpg

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCIS
Pimmetjuuh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:30:
[...]

Sluit dit bedrade keychron toetsenborden uit? De meesten hebben naast een bedrade connectie ook bluetooth. Ik gebruik mijn huidige toetsenbord eigenlijk altijd bedraad, maar ik schakel over naar bluetooth als ik de ps5 controller met hetzelfde usbc kabeltje aansluit. Voor even alttabben of browsen tijdens de speelsessie is de by connectie voor mij meer dan voldoende.

Is 2,4ghz verbinding een vereiste/wens als deze wel goed werkt?

En sta je er voor open om shine trough keycaps los te kopen? Zo heb je namelijk veel meer keuze in je toetsenbord, en keycaps zijn zo duur als dat je het zelf maakt natuurlijk. Het vervangen van keycaps is ook het moeilijkste niet.
Als eerst dankjewel. Nee, keychron kan ook was alleen als informatie. Ook keycaps kopen vind ik niet erg maar het voelt wel een beetje als een verspilling. Zouden mijn huidige cherry mx red keycaps niet gewoon passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Zouden mijn huidige cherry mx red keycaps niet gewoon passen?
Even ter verduidelijking, de keycaps zijn niet de cherry mx reds, dit zijn je switches zelf.

Je keycaps kun je zeker over zetten naar je nieuwe toetsenbord, aangezien ze al op cherry switches zitten dat een universele mount is voor keycaps zegmaar.

Het enige waar je op moet letten is de keycap breedte van de ctrl windows alt en spatie, aangezien dit nog wel eens kan verschillen tussen een gaming keyboard van razer/logitech/corsair etc en andere mechanische toetsenborden. Dit wordt aangeduid in u.

Je letter en cijfer keys zijn allemaal 1u, en je enter en shift zijn dan bijvoorbeeld 2u, en je caps 1,5u.

Maar ik ben niet bekend genoeg hiermee dat ik je zo kan vertellen op welk toetsenbord je keycaps kunnen, zou inderdaad fijner zijn om 15-20 euro extra uit te geven aan je bord ipv keycaps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Verder denk ik dat je met keychron niet verkeerd kan gaan. Maar kijk vooral ook naar andere merken als akko, nuphy, aula welke allemaal ook borden rond de 100 hebben. Zelf heb ik een iqunix f96.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het gaat om verspilling voorkomen, waarom dan niet gewoon je huidige toetsenbord repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
TCIS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:24:
Beste dames en heren,

Graag jullie hulp:.

Hebben jullie ideeën?
Ik weet niet hoe je je hebt verdiept, maar slecht ervaringen met wireless op Keychron? Dan sluit je hem toch gewoon aan met de kabel?
Keychron hebben gewoon een schakelaar die switched tussen BT/usb (en eventueel 2.4 als je voor een Max model gaat) dus kun je gewoon bedraad gebruiken.

Dus zelfs een V6 Max kan een prima optie zijn, krijg je de kabel gewoon bij.

Keycaps die doorzichtig zijn is inderdaad een ander ding als je die bij aanschaf al wil hebben. Houd dan ook rekening met north/south leds

PS. De caps van je Strafe gaat wel een probleem worden met de onderste rij, die is “niet standaard”

[ Voor 7% gewijzigd door Soepie op 11-06-2024 01:40 ]

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCIS
Pimmetjuuh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:59:
[...]

Even ter verduidelijking, de keycaps zijn niet de cherry mx reds, dit zijn je switches zelf.

Je keycaps kun je zeker over zetten naar je nieuwe toetsenbord, aangezien ze al op cherry switches zitten dat een universele mount is voor keycaps zegmaar.

Het enige waar je op moet letten is de keycap breedte van de ctrl windows alt en spatie, aangezien dit nog wel eens kan verschillen tussen een gaming keyboard van razer/logitech/corsair etc en andere mechanische toetsenborden. Dit wordt aangeduid in u.

Je letter en cijfer keys zijn allemaal 1u, en je enter en shift zijn dan bijvoorbeeld 2u, en je caps 1,5u.

Maar ik ben niet bekend genoeg hiermee dat ik je zo kan vertellen op welk toetsenbord je keycaps kunnen, zou inderdaad fijner zijn om 15-20 euro extra uit te geven aan je bord ipv keycaps.
Thanks voor deze informatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIS
MatthijsBoog schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:21:
Als het gaat om verspilling voorkomen, waarom dan niet gewoon je huidige toetsenbord repareren?
Ik heb hier niet genoeg verstand van. De toetsen doen het soms prima maar sommige doen het soms slecht dus ik kan al heel slecht beschrijven waar het precies fout gaat. Dan nog verzendkosten, eventuele kans dat het niet lukt. Ik heb hem al 10 jaar en hou hem alsnog als backup toetsenbord want die heb ik momenteel helemaal niet. Ik vind je opmerking op zich wel terecht maar ook heel erg kort door de bocht en te makkelijk over de kosten die dit met zich mee gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCIS
Soepie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 01:36:
[...]

Ik weet niet hoe je je hebt verdiept, maar slecht ervaringen met wireless op Keychron? Dan sluit je hem toch gewoon aan met de kabel?
Keychron hebben gewoon een schakelaar die switched tussen BT/usb (en eventueel 2.4 als je voor een Max model gaat) dus kun je gewoon bedraad gebruiken.

Dus zelfs een V6 Max kan een prima optie zijn, krijg je de kabel gewoon bij.

Keycaps die doorzichtig zijn is inderdaad een ander ding als je die bij aanschaf al wil hebben. Houd dan ook rekening met north/south leds

PS. De caps van je Strafe gaat wel een probleem worden met de onderste rij, die is “niet standaard”
Ah ik dacht dat de kabel alleen een oplaadkabel was. In dat geval zal ik een keychron aanschaffen. Ik denk dat het de k10 pro wordt.

Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage, ik kan nu een betere keus maken. Ty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TCIS schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:00:
[...]

Ah ik dacht dat de kabel alleen een oplaadkabel was. In dat geval zal ik een keychron aanschaffen. Ik denk dat het de k10 pro wordt.

Keychron is helaas slechts het begin van een dure hobby. :+

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The round offers 2 new sets, 6001 and IBM RT.

It is also possible to design your own set, with files from me that you receive via DM.
Neither I nor XMI will help you design.
Custom sets will not be shared with others, and XMI will not sell them to others.

If there are small requests for a set, you can ask via DM.
Examples of this last round were "compose" instead of "caps lock".

And no, still no 40's, no reverse dyesub and no new PBT colors.
Otherwise it's same-old-same-old.

https://forms.gle/XkTh9kHiq2Wb9NESA
Alweer eens een nieuwe XMI group buy, heb net vorige week mijn sets van de vorige gb ontvangen en ben echt wel positief verrast. PBT caps, niet te dun, nette dye-sub legends en echt bizar veel opties. Dit weekend zal ik eens wat sets op bordjes doen en foto's maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
TCIS schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:00:
[...]

Nope, je kunt ze prima met kabel aansluiten.
Je gaat er denk ik een hoop plezier van hebben, zijn prima toetsenborden.

————

Ik kon me niet inhouden en heb een keer een GB gedaan.
Ik kwam deze tegen op geekhack:
https://switchlab.store/products/cipher

Vond ze zo vet dat ik ze maar besteld heb.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Soepie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:03:
[...]
Vond ze zo vet dat ik ze maar besteld heb.
Dat is inderdaad een mooie set. Mooie kleuren en ik hou wel van dit soort novelties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zojuist, na veel gezeik bij het pakketpunt, de eerder genoemde Attack Shark K86 binnen. Even een uurtje mee zitten spelen en de eerste indrukken zijn eigenlijk wel heel positief. Al helemaal voor minder dan 40 euro.

Toetsenbord zelf werkt goed, alhoewel ik enorm moet wennen aan de witte switches. Zowel bedraad als met 2.4ghz merk ik geen rare latency of iets dergelijks. De hoogte is, voor mijn gevoel, iets lager dan die van de 8bitdo die ik terug heb gestuurd. Ook klakt deze wat minder, alhoewel er duidelijk een ting in zit. Enkele keycaps zijn wat scherp op de hoekjes, maar ik kom ook van een redelijk afgesleten bord af. Dit zal dus vooral wennen zijn. Het schermpje is een leuke gimmick, evenals de roterende knop op de hoek. Deze zorgen er wel voor dat het TKL blokje boven de pijltjestoetsen een rijtje naar onder zit. Daar moet ik duidelijk aan wennen, maar vind ik vooralsnog niet onoverkomelijk. De software is prima en werkt. Idem voor de RGB.

Ik twijfel nog om er een (simpele) polssteun bij te bestellen. Misschien doe ik dat wel gewoon voor een paar euro. Of ga ik dat nog eerst proberen met een handdoek, zoals ik anderen ook zie doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

CrashOverDrive schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:18:
[...]

Famous last words :P Tot over een maand
3 maanden, soort van trots op mezelf :N

Cadeautje voor een maatje van mij, budget boardje met Pikachu XDA setje
Zuoya GMK67
Gateron Milky Yellows
Factory stabs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0nVmSOPMPZn7FNMZiYDR_-Wx-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfOnmEbH2UZYI0aQJ1frInpl.jpg?f=fotoalbum_large

En mijzelf ook maar weer gekieteld

Weikav Lucky65
Outemu Speedy Silvers
Gateron V2 white stabs
PBTFANS VIOR keycaps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yF93mGoOBCj5vzs9Y3C-UZ_NJvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6xxV0UsnG6TsQlikuuPNRFk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypXfLit8YEUkr66mVTkeIOwcBS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYa3rq7hMvbk6T3muutyJfSO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:33

Flapmo

and back is gigi!

Flapmo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:43:
[...]

Akkos binnen, zo zonder in bord te doen voelen ze goed aan, zonder lube/film al. Toleranties lijken prima en ze zijn erg stil. Zal ze t.z.t. wel in de Kei zetten maar klein oepsie wbt werk hhkb; liep tegen een tweede-handsje aan. Inclusief officiële dampening mat. Zat er al tijd naar te kijken ivm draadloos, toch wel handig met 3/4 van de dag rondlopen voor meetings, belhokjes etc.

Direct even gelubed, topre luben is altijd een relaxt werkje vergeleken met MX borden :). Behalve de stabs weinig kleine priegeltjes. Klinkt en voelt toch wel heerlijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Switches vandaag even op de Kei gelegd om te testen. Zonder lube en film. Ze zijn zeer stil, zeker in par en misschien beter dan boba u4s. Tactile vind ik ze persoonlijk net wat fijner dan u4s maar ze zijn zonder lube nog wel wat scratchy. Zoals elke silent tactile wel een stukje zompiger dan de non-silent variant maar dat was te verwachten. Een fijne silent voor het werk, moet na lube misschien wel fijner dan boba u4s. Prijs was ook zeer goed.

Helaas toch wel degelijk anders dan mijn kinetic labs pinguïns m.b.t. hoe de bump voelt. Hoopte eigenlijk dat ze een silent vervanger konden zijn op basis van de curves maar die vlieger gaat niet op :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +5 Henk 'm!
# ClackyCon and CK ClackyCaps
Hey @everyone! It’s finally time again, the next edition of ClackyCon is on it’s way!

Save the date: **21st of September, 2024**

## —[ ClackyCon & Artisan Workshop ]—
As expected, ClackyCon is a day filled with events, giveaways and vendors! Once again, our sponsors go out of their way to make ClackyCon a giveaway packed event. We’ve been working on a whole new and fair giveaway system to ensure the items end up with the winner as soon as possible!
We stay true to our trusted location: De Broodfabriek. Their address is: **Volmerlaan 12, 2288 GD Rijswijk, The Netherlands**.
You can find parking information over here: http://clackycon.com/information/parking

**Artisan Workshop**: This time around, we’ve changed the lubing workshop to an Artisan Workshop. Partnering with Clacky Studio, we’re offering a unique hands-on workshop where you can craft your own custom keycap. This workshop is perfect for both beginners and seasoned enthusiasts.

Be sure to grab an Early Bird ticket if you would like a bit of a discount! Don’t miss out as there are only **50** Early Bird tickets, and the Early Bird sale will stop on Friday, 13 July, 2024 12:00 PM or when sold out. Buy your tickets at https://clackycon.com/ or at https://store.clackykeebs.com/.

## —[ CK ClackyCaps ]—
**CK ClackyCaps** is a keycap set born from the vibrant energy of ClackyCon. Created in collaboration with <@337988757783314445>, these keycaps capture the spirit and creativity of the event.
Just for this ClackyCon, we have a **__SPECIAL DEAL__**: Order a CK ClackyCaps set together with an entrance ticket, and get a 10% Discount! You can pick up the set at our stand on the day of ClackyCon.

## —[ Mario Kart 8 Tournament ]—
The response for our previous hosted Mario Kart 8 Tournament was so big, that we decided to host it once more! Sign up, compete and win some cool prizes! You can sign up at https://clackycon.com/information/tournaments

Get your tickets as soon as possible to benefit from the cheap Early Bird tickets, and grab yourself a set of CK ClackyCaps to get some more discount!
Tickets at: https://clackycon.com

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Hierbij 2 van mijn recentelijk ontvangen XMI sets, beige met rode Japanse sublegends welke voorlopig op de qk75 mogen zitten totdat GMK HI VIZ! is geleverd. Ben zeer te spreken over de kwaliteit, zeker voor het geld ben ik zeer positief verrast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6l26XLyYOaCTrmK_BZ8SsH8HsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktMum1k7cuoLIiNmCAc22NXZ.jpg?f=fotoalbum_large

En voor de leuk toch maar gradient comic sans, voor nu gepland voor mijn Wind x98, maar die is net te laat bij de proxy van Keygem aangekomen, dus is 2 maanden vertraagd. Maar ik wilde de set toch vast even laten zien, want ik vind hem stiekem best grappig. In geval de enter niet leesbaar is, er staat "Comic Sans: Probably the most despised type by designers anywhere But only if there was a way Comic Sans could care less
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYSiHhr0f8MHilyMEafqFDzQlRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8aI8miPRI78804vKodzMmMY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
Mijn paar maanden oude Nuphy Air96v2 kreeg een opgezwolle batterij, ik dacht nou daar gaan we hoor.. iedereen zeurt altijd over Nuphy support.

Ik moest ff een foto van de batterij maken, en er is nu een volledige nieuwe keyboard kit onderweg zonder switches en keycaps.

hardstikke netjes als je het mij vraagt!
Nu alleen nog bedenken wat ik met de ander ga doen :P Heb nog een andere set keycaps liggen, misschien voor 50 euro ff wat andere keycaps bestellen :D Tenmiste, als ik daar de batterij uittrek, werkt hij waarschijnlijk prima op de kabel

[ Voor 8% gewijzigd door skai21 op 20-06-2024 10:43 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

En die defecte batterij kan je waarschijnlijk ook op Ali wel een vervangende voor vinden

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ohw, man, dit is een slecht topic voor me. Mijn vakantiegeld brandt in de portemonee... Zit nu eerst nog te wachten op Alice PBT keys van Ali :X

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
hier is mijn Keychron K7 Ultra-slim net binnen gekomen. tikt heerlijk! klikt hoorbaar maar niet van het niveau dat iemand er last van gaat krijgen als je bij iemand op 1 kamer zit :P

fijn dat ie zowel windows als Mac kan (primair Mac gebruiker, maar zit bij klanten vaak achter een windows bak) kan mooi alle kanten op.

erg blij mee _/-\o_

https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 20-06-2024 14:35 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uzuhl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:43:
[...]

3 maanden, soort van trots op mezelf :N

Cadeautje voor een maatje van mij, budget boardje met Pikachu XDA setje
Zuoya GMK67
Gateron Milky Yellows
Factory stabs

[Afbeelding]

En mijzelf ook maar weer gekieteld

Weikav Lucky65
Outemu Speedy Silvers
Gateron V2 white stabs
PBTFANS VIOR keycaps

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit technisch gezien niet meer een Ukown setje dan een Pika setje? Ik zie er daar meer van namelijk O-)

GMK67 blijft een leuk bordje :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

sapphire schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:29:
[...]

Is dit technisch gezien niet meer een Ukown setje dan een Pika setje? Ik zie er daar meer van namelijk O-)

GMK67 blijft een leuk bordje :)
Technisch gezien yes, maar dit setje kwam met enkel Pikachu novelties dus vandaar.

Zekers! heb de GMK67-s ook maar was altijd feest met de firmware & het LED displaytje aansturen. Dus dat kon ik hem niet aandoen en maar gewoon voor de versie met knob. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:26
Sinds vanmiddag een NuPhy Air 75 v2 op mijn bureau staan. Maar dat is toch wel een wat betere kwaliteit dan de Keychron K1SEH3 die ik inmiddels een tijdje gebruik (en waar ik ook al erg tevreden over ben). Ik denk dat ik de Keychron maar standaard op kantoor laat. Die is sowieso een stuk beter dan de standaard toetsenborden waar je anders mee moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 20:37
Ik wil een nieuw toetsenbordje bouwen.

Welke lay-out wil je (iso/ ansi)?
-ISO Belgian Period / French 100%

Wil je met of zonder numpad?
-Met bij voorkeur

Wil je backlight?
-Ja RGB. Shine through (low profile) keycaps op full sized swichtes zetten lijkt me de beste optie omdat low profile switches nooit stil genoeg te krijgen zijn zover ik weet.

Welke MX Switch stijl prefereer je?
-De stilste. Tactile Gateron Silent Brown is het beste dat ik al getest heb.
Modden is een optie voor mij en ik sta open voor sugggesties.

Wat je is je budget?
-NVT

Wil je macro toetsen?
-Toetsen herprogrammeren via VIA/QMK zou mooi zijn.

Doel van het keyboard?
Algemeen gebruik / slechts sporadisch een game

Wat weet je al?
Otemu BobaU4S zouden nog stiller zijn. Ik sta open voor tactile suggesties. De switches vinden lijkt geen probeem. Keychron heeft ook ISO borden. Ik zoek vooral bijhorende Azerty BE shine through keycaps.
Bij Logitech toetsen apart bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Voor tactile silent zou je nog kunnen kijken naar Gamakay Pegasus switches.
Ik heb nu 2 keyboards met die switches en ik vind ze geweldig.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:37

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik ben van plan om een toetsenbord te kopen met "Alice" layout (qwerty, ANSI, dubbel B­) en dan TKL-achtig.

Deze uitvoering: Keychron Q10 Pro (Alice Layout) QMK/VIA, K Pro Brown, Qwerty US, ... lijkt daar dan heel veel op, maar wat ik hierop vooral nog mis is een "END" toets, want die gebruik ik vaak.

In welke richting zou ik moeten zoeken?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
Gamakay zal ik ook eens bekijken. Het probleem is azerty shine through (zwarte) keycaps, waar vind ik die?

Ik heb al een Keychron K1 met low profile Gateron browns getest en voor mij is dat net wat ik zoek maar het is nog steeds een stuk te luid!

Ik denk dat een low profile mechanisch toetsenbord dat quasi onhoorbaar is zoals een Cherry Stream met scissor switches onmogelijk is en dat ik regular size de enige optie is :(

Het idee om low profile keycaps op regular switches te gebruiken om de hoogte toch nog laag te houden moet ik vergeten vanwege de stabilizers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guust-Fi
aawe mwan schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:29:
Ik ben van plan om een toetsenbord te kopen met "Alice" layout (qwerty, ANSI, dubbel B­) en dan TKL-achtig.

Deze uitvoering: Keychron Q10 Pro (Alice Layout) QMK/VIA, K Pro Brown, Qwerty US, ... lijkt daar dan heel veel op, maar wat ik hierop vooral nog mis is een "END" toets, want die gebruik ik vaak.

https://www.keychron.com/...ustom-mechanical-keyboard
en de numpad remappen of END remappen naar FN+PgDown zou ik zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Guust-Fi op 23-06-2024 10:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gisteren voor de verandering nog maar een keer een meetup bijgewoond. Ditmaal in Leeds, UK. Net geen 300 man. In tegenstelling tot Clackycon echt vrijwel niemand uit het buitenland, maar wel echt een hele gezellige community. Waarvan er best nog wel een aantal naar clackycon zullen komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoUnvGwe7eNrzOfpSvqKrrr5xI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPFOghlbYRUMNnkYFyiO7BRA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raider101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 10:44
Sinds de vorige keer de collectie aangepast.
1. Epomaker Coolkiller CK75 originele pudding keycaps (doorzichtige bord)
2. Womier SK71 met witte Initial D keycaps (lichtblauwe bord)
3. Weikav Lucky 65 met Norse Rune keycaps (rode bord)
4. Epomaker EK68 met GMK Deku clones (grijze bord)
5. KBDfans MKIII met day of the dead keycaps (zwarte bord)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXa9U8Bv3oeXf-9-qVrdO2okgVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOGGD9kYSDIsJu2Y0DwlT8aS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/br4nif_KMUhZQVB_2951JeyrThg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrmbBmQu9NhNMe9AxmzqQ4z4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJvOvtR2L8zOcneFPNk-0l-6Xd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pC7idTUU0RYMZJPCBc5PmPFn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

aawe mwan schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:29:

Ik heb een v10 en End gemapt op fn-home, ik miste hem in het begin overigens ook.

Een 'echte' Alice heeft die rijtjes aan de rand niet, en dan zou je dat op bijvoorbeeld de pijltjes kunnen leggen al worden die soms af fabriek weer voor kleurtjes gebruikt. Moet je dat weer mappen. Opties genoeg met lagen, dan kan je doen wat je wil, al moet je wel rekening houden met wat er al is...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-06 12:25
Raider101 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:11:

2. Womier SK71 met witte Initial D keycaps (lichtblauwe bord)
Wat een prachtige keycaps, mag ik vragen waar je deze vandaan hebt, als deze nog te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Gewoon bij Ali?:
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Anders gewoon even op "Initial D keycaps" zoeken op het grote boze net....

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raider101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 10:44
danoontjeh schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:49:
[...]

Wat een prachtige keycaps, mag ik vragen waar je deze vandaan hebt, als deze nog te krijgen zijn?
Zijn inderdaad van aliexpress. Ik heb ze zelf van de Devisee Store op ali.
Maar als je op initial D keycaps zoekt vind je meerdere verkopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Nu twee weken mijn Attack Shark in bezit en ik kon de verleiding niet weerstaan om toch andere keycaps te bestellen. Enerzijds omdat het SA profiel mij toch niet helemaal beviel en anderzijds omdat ik lastig kan wennen aan de verplaatste HOME/END toetsen. Deze zitten namelijk een rijtje naar onder. Ik had daarom besloten om een setje 'marshmellow' keycaps te bestellen. Vandaag binnengekomen en ik ben tot nog toe redelijk tevreden. Wel heb ik de toetsen anders gemapt zodat de HOME/END toetsen weer op de juiste plek zitten voor mij. Maar nu moet ik daar uiteraard weer aan wennen :9. Ook klinkt de spatiebalk nu nog tinniger. Althans daar klaagde mijn vrouw over :P. Maar goed, een foto zegt meer dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNu4JEW0_evv-t8sDR10yLpkhVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g8NB0YIfcZpK5UxRybSf52WR.png?f=fotoalbum_large

Eens even kijken hoe dit me de komende tijd gaat bevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dikke cross-post uit het 'Je hebt iets nieuws...' topic:
Kwam deze set laatst tegen bij Hipyo Tech. Ik vond ze er zo goed uit zien dat ik er maar voor ben gegaan. Heel netjes, alle benodigde keys voor mijn Cidoo V75 en V21 zitten er bij :D

Nog wel even aan het key gevoel wennen, met die kuiltjes er in, maar ik denk dat het mijn mistypen wel eens ten goede zou kunnen komen :)
Nu alleen nog een andere kleur licht instellen O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubIdeuTYKYEDti-SCvB4npXNn5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L4uGXUCY6lIaLFhH4qUYNQFf.png?f=fotoalbum_large

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 22:06
Heb een Keychron K5 Max (low profile, brown) aangeschaft. Mijn eerste mechanische keyboard. Ik heb deze nog niet in dit topic voorbij zien komen, dus mocht iemand hier een keer wat over willen weten dan weten jullie dat er een eigenaar zit op Tweakers :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:31
floriz87 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:20:
Heb een Keychron K5 Max (low profile, brown) aangeschaft. Mijn eerste mechanische keyboard. Ik heb deze nog niet in dit topic voorbij zien komen, dus mocht iemand hier een keer wat over willen weten dan weten jullie dat er een eigenaar zit op Tweakers :P .
Ik heb nog geen jaar de K5 Pro. En uhm, "Max", dus met 2,4GHz ontvanger? :X Dat was een dikke wens van mij die ik niet echt kon vinden ("Max" lineup is pas later geintroduceerd, en ook bij andere merken zag ik het zo snel niet in low profile). Maar is dit dan verder een K5 of een K5 Pro? Meen dat alleen de Pro QMK/VIA had bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 22:06
RobertMe schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:27:
[...]

Ik heb nog geen jaar de K5 Pro. En uhm, "Max", dus met 2,4GHz ontvanger? :X Dat was een dikke wens van mij die ik niet echt kon vinden ("Max" lineup is pas later geintroduceerd, en ook bij andere merken zag ik het zo snel niet in low profile). Maar is dit dan verder een K5 of een K5 Pro? Meen dat alleen de Pro QMK/VIA had bv.
Wat ik ervan weet bijna hetzelfde, verschil is de 2.4GHz (1000Hz polling vs 90Hz bij BT) en nieuwere acoustic foam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
floriz87 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:40:
[...]

Wat ik ervan weet bijna hetzelfde, verschil is de 2.4GHz (1000Hz polling vs 90Hz bij BT) en nieuwere acoustic foam.
USB dongle / 2,4GHz heeft natuurlijk nog wel meer voordelen. Zo gebruik ik de mijne nu aangesloten op het computer scherm, met "ingebouwde KVM". En gebruik het toetsenbord dan met computer, werk laptop, en prive laptop. Dat zou dus al de 3 Bluetooth slots in beslag nemen en dan moet ik dus steeds wisselen. Terwijl ik toch effectief altijd al een kabel moet aansluiten / aangesloten heb tussen scherm en computer / laptop. Om vervolgens ook nog maar te zwijgen over dat zowel de computer als prive laptop dual boot zijn. En Bluetooth toetsenbord werkt uiteraard pas nadat het OS gestart is wat OS selectie lastig onmogelijk maakt, en het zou natuurlijk ook eens nog meer Bluetooth slots vereisen.

Nu sinds meer dan 20 jaar dus maar een bedraad toetsenbord (ok, hybride, dat ik niet gebruik met Bluetooth :P)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Ik ben ook maar eens naar de Ikea geweest :)
Vond het idee erg tof, de eerste 3 hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCISYCaU_E6dpTvSE-HVYq74r68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ky5IEk4Pr9DocxMfO6hMlZGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ook met fatsoenlijk daglicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnzZOFYykvzarRqnufTJUNs82FY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dO6W6s9M3gEicYy2rBdN9RuJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Uzuhl op 07-07-2024 20:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vanquisher99
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 07:26
Na maanden meekijken op het forum nu ook zelf een nieuw toetsenbord aangeschaft. Net een paar dagen binnen en ik moet erg wennen aan keycaps maar het typt wel erg fijn. Gaat om een akko MU01 mountain seclusion.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdRWl4-gWBFp1Zvt2igjOzgQg8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4ahK0dkXW1b0has2jlpWMTh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Afgelopen maand diverse borden mogen ontvangen, ondanks dat ze alle drie in verschillende periodes zijn besteld. Kort een toelichting met wat foto’s. De collectie is gegroeid, maar ook afscheid genomen van een aantal borden.

Begin vorige maand de Mode SixtyFive 2024 ontvangen. Geïnspireerd op de 2021 versie, maar toch wat duidelijke verschillen. De mount style is geupdate met de nieuwe lattice blokken van Mode, maar de originele top mount is er ook nog. Het design is ook wat ronder geworden, zoals de hoeken bijvoorbeeld. Vanaf de top is dit al te zien, maar de accent blijft. Als je echter naar de onder- en zijkant, zijn de verschillen wel duidelijk te zien. De onderkant heeft een accent ring met badge die je kan verwisselen. Ziet er mooi uit als je het optilt en omdraait ;) . Het rondere design moet je smaak zijn. Als eigenaar van de 2021 versie vindt ik het wel mooi en leuk dat het anders is. Maar snap dat als je die niet hebt en wel zou willen hebben, dat jammer is. Qua mount, geluid en gevoel moet ik nog wat experimenteren. Eerste indrukken zijn positief en door de verschillende diktes en vullingen van de lattice blokken, kan je leuk experimenteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkBc0HYKOt4-rxtPP7tAfboQKv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Go8grXHuW8nVn2sIlVuLYRrT.jpg?f=fotoalbum_large

Kort daarna heb ik de Lazydesigners Duo ontvangen. Een premium 40% bord. De borden van Lazydesigners staan al langere tijd op de radar, specifiek de Bolt en Apricot. Maar gezien die momenteel alleen 2de hands te koop zijn, maar eerst deze gekocht om te kijken hoe premium 40% bevalt. Ondanks dat het een b stock unit is, is de kwaliteit erg goed. De leercurve is wel wat groter doordat je minder keys hebt, maar al snel went dat erg. Beetje finetunen van alle layers en tapedances die er mogelijk zijn binnen vial.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fk0_SOodGbE1GgEiHfyp5kEhPhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTNMmeYobRv4UD2xYlv018Ze.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen dinsdag de Neo Ergo ontvangen. Na een korte GB van enkele maanden, werd er al snel geleverd. Ondanks dat Neo de nog goedkopere owlabs/ qwertykeys is, is er niets aan te maken op de kwaliteit. Alles steekt goed in elkaar, al ben ik nog niet tevreden met de stabs. De typeervaring is erg prettig doordat het zowel tented is, als een normale hoek. Net zoals de 40% is het even wennen. Ondanks dat alles er wel is in vergelijking met een normale 65%, zit het toch net op een andere plek en moet je bewust even nadenken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0nFJNz1oe3ZAU5_WPO4Q7rRmBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSq0UUeIx065kzyf1T3PEmHX.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al, een aantal leuke nieuwe borden om te gebruiken en mee te experimenteren.

Edit: vergeet deze toe te voegen. Iemand op Reddit had wat tijd over en een spreadsheet gemaakt met info over veel switches. Erg handig, toevallig pas begonnen met hetzelfde voor m’n switch verzameling, maar nu makkelijk kopiëren en plakken :D

[ Voor 5% gewijzigd door superbok op 14-07-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 13:30
Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar een mechanisch toetsenbord om mee te nemen naar kantoor (2-3 dagen per week), liefst iets dat niet al te dik/lomp is om te verplaatsen. Tussen full-size en TKL, kleiner niet.

Ik kwam uit op een aantal low-profile toestellen, maar geen idee hoe deze zijn qua build of in gebruik.

Logitech MX Mechanical Wireless (lees ik veel slechte dingen over qua kwaliteit)
Keychron K5 Max/Pro/normaal
nuPhy Air96

Enige ervaringen?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
devilkin schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:18:
Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar een mechanisch toetsenbord om mee te nemen naar kantoor (2-3 dagen per week), liefst iets dat niet al te dik/lomp is om te verplaatsen. Tussen full-size en TKL, kleiner niet.

Ik kwam uit op een aantal low-profile toestellen, maar geen idee hoe deze zijn qua build of in gebruik.

Logitech MX Mechanical Wireless (lees ik veel slechte dingen over qua kwaliteit)
Keychron K5 Max/Pro/normaal
nuPhy Air96

Enige ervaringen?
Ik gebruik een K5 Pro. Maar wel statisch (als in: gaat niet mee naar kantoor), en met een draadje (mogelijk dat jij draadloos wilt gebruiken?).
Werkt voor mijn "eerste"* ervaring met een mechanisch tobo gewoon prima. Maar de nuPhy waren volgens mij ook prima ervaringen mee te vinden. Alleen was die denk ik niet te kopen in NL? (zodat ik eenvoudig zou kunnen retourneren) en ik twijfel of die een draadje had (omdat Bluetooth voor mij niet bruikbaar is, alhoewel die mogelijk weer wel een proprietary dongle had, weet ik even niet meer, dat had voor mij wel gewerkt).

* Sure, 25-30 jaar terug had je alleen mechanisch en toen zat little me ook wel eens aan een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-06 02:05
Heb er veel naar gezocht, maar kan er eigenlijk heel weinig over vinden: welke usb/keyboardcontrollers er in welke toetsenborden worden gemonteerd en welke kwaliteitsverschillen er daarin zijn te verwachten. Het beeld wat ik ervan krijg is dat er in de wereld van de mechanische toetsenborden (begrijpelijkerwijs) heel erg veel aandacht is voor de kwaliteit van de switches (en in mindere mate voor de keycaps). Maar wat heb je er eigenlijk aan wanneer een toetsenbord is voorzien van switches waarvan de fabrikant stelt dat deze (tot) 50 miljoen aanslagen mee zou moeten wanneer er andere onderdelen op het toetsenbord mogelijk eerder defect zullen raken?

Heeft er trouwens iemand ervaringen met de mechanische toetsenborden van Penclic? Kan maar weinig echte gebruikerservaringen vinden over dit merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van penclic heb ik nog nooit gehoord.

Voor wat betreft de controllers. Die dingen zijn echt het probleem niet, eerder het ontwerp eromheen, zoals de esd protectie. Maar dat is toch net wat moeilijker te kwantificeren voor een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
In het geval van de borden die QMK draaien is er een lijst met compatibele microcontrollers: https://github.com/qmk/qm...tible_microcontrollers.md

Rond 2020 was het voornamelijk altijd een ATmega32U4 of vergelijkbaar, kan me wel voorstellen dat de native USB van zo'n controller beter is dan V-USB met ATmega328P, maar kan me niet voorstellen dat dat verder echt langzamer is.

Omdat die atmegas niet goed verkrijgbaar waren zag je veel STM32 PCBs langskomen op een gegeven moment. En zelfs een project om een template te hebben waar je veel van die chips op kunt gebruiken om te voorkomen dat je je design opnieuw moet doen.

En nu zie je langzaam wat meer RP2040 chips op de PCBs voorbijkomen, vooral op kleinere oplages volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
MatthijsBoog schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:05:
Van penclic heb ik nog nooit gehoord.
Penclic is een Zweeds merk dat onder andere de Mechanical Keyboard MK1 maakt. Wel prijzig, maar geen idee over de kwaliteit en naast een aantal reviews van een aantal jaren geleden geen echte gebruikservaringen over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vind dat bord er vrij gamer achtig uitzien voor een "professional", maar goed, dat is geheel subjectief. Ik krijg een beetje whitelabel vibes. Waarbij ze gewoon een standaard bordje uit China hebben gehaald en hun label erop hebben geplakt. Bij zo'n gebrek aan info kan ik mij niet voorstellen dat het nou echt een premium bord is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
Cebby schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:10:
In het geval van de borden die QMK draaien is er een lijst met compatibele microcontrollers: https://github.com/qmk/qm...tible_microcontrollers.md
Dat is een interessante lijst en wat er op staat zijn vooral controllers van kwaliteitsmerken (en daarom waarschijnlijk ook goed en betrouwbaar). Het probleem alleen is dat wanneer iemand een toetsenbord aanschaft (en dan maakt het eigenlijk niet uit of het een membraantoetsenbord, een mechanisch toetsenbord of een 'scissor-switch' toetsenbord is) niet weet welke controller is gebruikt. Ook kan de situatie ontstaan dat de fabrikant van het toetsenbord per batch/serie de controllers verandert. En dan is er nog de situatie dat er allerlei controllers van onbekende Chinese merken lijken te worden gebruikt (?) voor de mechanische toetsenborden die worden verkocht via de bekende Chinese webwinkels (van merken als Magegee, Redragon of HXSJ). Een groot deel van deze toetsenborden lijkt in de eerste plaats al van dezelfde productielijnen te komen, maar of ze ook allemaal dezelfde controllers gebruiken? Het blijft allemaal een aardige gok wat je uiteindelijk krijgt.
MatthijsBoog schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:36:
Vind dat bord er vrij gamer achtig uitzien voor een "professional", maar goed, dat is geheel subjectief. Ik krijg een beetje whitelabel vibes. Waarbij ze gewoon een standaard bordje uit China hebben gehaald en hun label erop hebben geplakt. Bij zo'n gebrek aan info kan ik mij niet voorstellen dat het nou echt een premium bord is ofzo.
Inderdaad is er een flink gebrek aan info over de borden van Penclic. Heb de customer support van het merk al een aantal dagen geleden een paar eenvoudige technische vragen gesteld over de MK1. Nog geen enkele reactie op ontvangen. De eerste indruk is geen goede indruk in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat je je echt veel te druk maakt om de kwaliteit van de verschillende controllers die in de borden zitten. Van alle borden waarvan ik heb gehoord dat ze defect zijn gegaan bij dezen en genen is het eigenlijk altijd de switches, een enkele keer een woede aanval en ook wel redelijk wat keren een glas drinken.

Wat betreft Penclic, ik zou er niet eens moeite voor doen. Alles lijkt erop dat het gewoon een simpel mechanisch bordje is, wat op geen enkele manier bijzonder is en zo uit een willekeurige fabriek komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wim1147 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:39:
[...]

Dat is een interessante lijst en wat er op staat zijn vooral controllers van kwaliteitsmerken (en daarom waarschijnlijk ook goed en betrouwbaar). Het probleem alleen is dat wanneer iemand een toetsenbord aanschaft (en dan maakt het eigenlijk niet uit of het een membraantoetsenbord, een mechanisch toetsenbord of een 'scissor-switch' toetsenbord is) niet weet welke controller is gebruikt. Ook kan de situatie ontstaan dat de fabrikant van het toetsenbord per batch/serie de controllers verandert. En dan is er nog de situatie dat er allerlei controllers van onbekende Chinese merken lijken te worden gebruikt (?) voor de mechanische toetsenborden die worden verkocht via de bekende Chinese webwinkels (van merken als Magegee, Redragon of HXSJ). Een groot deel van deze toetsenborden lijkt in de eerste plaats al van dezelfde productielijnen te komen, maar of ze ook allemaal dezelfde controllers gebruiken? Het blijft allemaal een aardige gok wat je uiteindelijk krijgt.
Maar wat is het probleem dan precies? Dat een controller de geest kan geven? Ja en de USB poort ook, een condensator kan sterven, prut soldeerwerk, slechte PCB, kan allemaal.

De kans dat het gebeurd is klein en als je er bang voor bent omdat je een duur bord koopt kijk dan of je als het een custom bord is een extra PCB er bij kan kopen.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Of leuker nog, maak zelf een handwired board met sockets, zodat je alle onderdelen los kunt vervangen. Rp2040 erin en gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 07:44:
Of leuker nog, maak zelf een handwired board met sockets, zodat je alle onderdelen los kunt vervangen. Rp2040 erin en gaan!
Staat hier ooit nog op de wenslijst :9

Alleen helpt het qua motivatie niet dat ik mijn Lotus58 nog steeds werkend heb :'(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dnzm schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:31:
[...]

Misschien is een Basketweave iets? Heeft een vast gesoldeerde microcontroller, dus die wip je er later niet even uit als je 'm draadloos wil maken, maar verder lijkt het me een redelijke match. Als iets kleiner (60%) geen bezwaar is, is er ook nog de Sesame.
Nou, bedankt.

De sesame ligt hier inmiddels te wachten op wat vrije uurtjes; ik had hem met USB-c solder service besteld wegens een eerder debakel. De was Pete vergeten, maar na een mailtje kreeg ik een nieuw PCB met usb poort - prima service! Oude PCB mocht ik houden, dat zal een kunstwerk worden. Of een laptop sticker - wie kan zeggen dat een Alice PCB op zijn laptop geplakt zit?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:14

dnzm

Knorrig

pjottum schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:00:
[...]
Oude PCB mocht ik houden, dat zal een kunstwerk worden. Of een laptop sticker - wie kan zeggen dat een Alice PCB op zijn laptop geplakt zit?
Of toch eens kijken of zo'n USB-C-poort toch te doen is? Worst kaas is het antwoord "lol nope" en dan ben je er nog steeds niet slechter van geworden...

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
USB solderen is prima te doen, als je de juiste spullen maar hebt. Ik zou eigenlijk zeggen, probeer het gewoon eens. Zolang je enigszins met beleid werkt kan er weinig misgaan. Stel nou dat je het niet gesoldeerd krijgt, voel je dan vrij om hem tzt op te sturen. Zolang je niks hebt beschadigd is het voor mij makkelijk te herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MatthijsBoog schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:44:
USB solderen is prima te doen, als je de juiste spullen maar hebt. Ik zou eigenlijk zeggen, probeer het gewoon eens. Zolang je enigszins met beleid werkt kan er weinig misgaan. Stel nou dat je het niet gesoldeerd krijgt, voel je dan vrij om hem tzt op te sturen. Zolang je niks hebt beschadigd is het voor mij makkelijk te herstellen.
Ja, dat deed ik met mijn Seigaiha, dat heeft me nog heel wat uurtjes gekost om dat te herstellen. Gelukkig zit het onder de printplaat, zeg maar ...

42 keebs doet dit voor 4 euro, dat is het me wel waard. De rest lukt allemaal prima, trouwens.

ping 127.212.23.124

Pagina: 1 ... 149 ... 157 Laatste