Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Daar stond vanmorgen dan toch eindelijk de postbezorger op de stoep met mijn Rainy75.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWb6n25dP_zZ1_8-j9Hz-6P2914=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzq5XBUePeevV5ngxYAYvz55.jpg?f=fotoalbum_large
Dit was hem direct uit de doos. Best leuke keycap set die er al bij zat, alleen had ik andere plannen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cV0zNdpUbpL2zogRlpV5Ywyenx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGugEgpVt3aToDv0pBhs1A9r.jpg?f=fotoalbum_large
De meegeleverde JWICK WOB (50gr) linears eruit gewipt en voorzien van SW x Haimu MP (62gr) linears. Wel de stock stabs (voor nu) gehouden omdat ik geen plate stabs heb liggen, die alleen even flink bijgelubed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDor4pHmAh3TBwQA1zehLrwhMkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqwsuT7ZxJpX6PzvIPkCuX6p.jpg?f=fotoalbum_large
En zo nu in gebruik, met GMK Yeeti erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:52

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

CrashOverDrive schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:07:
Daar stond vanmorgen dan toch eindelijk de postbezorger op de stoep met mijn Rainy75.

[Afbeelding]
Dit was hem direct uit de doos. Best leuke keycap set die er al bij zat, alleen had ik andere plannen :P

[Afbeelding]
De meegeleverde JWICK WOB (50gr) linears eruit gewipt en voorzien van SW x Haimu MP (62gr) linears. Wel de stock stabs (voor nu) gehouden omdat ik geen plate stabs heb liggen, die alleen even flink bijgelubed.

[Afbeelding]
En zo nu in gebruik, met GMK Yeeti erop :P
Mooi bordje, hoe typt ie?
Ik wacht nog op die van mij. Ben backer 800-nog-wat, zou dat nog uitmaken?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
The GUI schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:26:

Mooi bordje, hoe typt ie?
Ik wacht nog op die van mij. Ben backer 800-nog-wat, zou dat nog uitmaken?
Backer nummer maakt denk ik niet veel uit, 't lijkt vrij random te zijn. Ik had wel een laag (169) nummer, maar een collega die daar niet ver achter zat heeft nog niks gehoord qua verzending.

Hij tikt (nu) fijn, hoek is ook goed voor mij. 't geluid is wel behoorlijk foamy, misschien dat ik er later nog wat schuim uit ga halen. En het is me nog niet gelukt om de 2.4Ghz aan de praat te krijgen, wel een status ledje maar vervolgens doet hij niks. Straks de firmware eerst maar eens updaten.

De stock switches waren voor mij bijna onbruikbaar licht, misschien dat ik die nog ga springswappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 16:02

skoozie

SCSI

@mrmrmr https://a.aliexpress.com/_EvCNGmT

Ik zag zojuist deze (en dan de zwarte kiezen ) voor 22 euro

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
skoozie schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:33:
@mrmrmr https://a.aliexpress.com/_EvCNGmT

Ik zag zojuist deze (en dan de zwarte kiezen ) voor 22 euro
Bedankt, ik had die nog niet in zwart gezien. De getallen op de functietoetsen zijn te klein.

De figuren zijn verwarrend voor een gebruiker met macula degeneratie en glaucoom. Stel je voor dat die kijkt door een koker en dan perifeer vage zwarte vlekken - of andersom, andere kleuren en een golvend beeld ziet. De gebruiker kan niet blind typen en is op leeftijd.

Het lijkt wel betere kwaliteit dan de gebruikelijke Chinese toetsenborden met grote letters.

offtopic:
Edit (offtopic vanwege het toetsenbordtype):
vanwege de hoge kosten en onzekerheid over de kwaliteit heb ik gekozen voor Logickeyboard, specifiek dit model:

Afbeeldingslocatie: https://logickeyboard.com/images/LKB-LPRNTBW-AJPU-US%201-white.png
LKBU-LPRNTBW-AJPU-US Silver Slimline Keyboard – Windows US American English

Oordeel uitvoering: LogicKeyboard Large Print - LKBU-LPRNTBW-AJPU-US

Voordelen:
+ zeer stevig
+ zeer goede kwaliteit toetsen, veel beter dan blijkt uit de wazige foto
+ goede kwaliteit van de opdruk op toetsen
+ voelbaar fijn patroon oppervlak toetsen
+ toetsaanslag veel stiller dan vorige goedkope keyboard, maar nog wel hoorbaar
+ zwart op wit (zoals papier)
+ grote speciale tekens boven de cijfers op de bovenste rij toetsen
+ oppervlak behuizing is mat
+ geen reflecterende oppervlakken.
+ kwalitatief goede en voldoende lange kabels
+ plug & play (volumetoetsen werken)
+ een buigzame USB lamp is inbegrepen
+ bedrijf maakt keyboards voor A/V graphics professionals en heeft een goede naam
+ snel geleverd vanuit Denemarken

Nadelen:
- richel op F en J toetsen is minimaal
- ondiepe aanslag, vermoeiend als je een traditioneel toetsenbord gewend bent
- toetsen zijn moeilijker blind te herkennen met de vingers door de ondiepe aanslag.
- niet goedkoop (€ 119,80 ex BTW, inclusief verzenden)
- komt uit Denemarken: hoge BTW (~25%) voor een niet-zakelijke aankoop

Gebruikersoordeel: zeer tevreden

Review door blinde reviewer. Hij heeft andere eisen dan de gebruiker in kwestie.

[ Voor 56% gewijzigd door mrmrmr op 21-05-2024 13:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Toch maar weer even een nieuw setje keycaps besteld met de "Neue" gmk legends. Vond de kleur te grappig om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

MatthijsBoog schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:42:
Toch maar weer even een nieuw setje keycaps besteld met de "Neue" gmk legends. Vond de kleur te grappig om het niet te doen.
Zo, das geel 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
MatthijsBoog schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:42:
Oeh :9 Die is zo fout dat het goed is.

Lijkt dezelfde tint te zijn als van GMK Grand Prix. Hmmm... Mischien wat voor op mijn Glitch, daar wil ik stiekem iets fellers op :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kFfsktBb_HqCzWx4azcWO1lpYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHUGErIlv7BIaFtJvq02OZzF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is hetzelfde als de yellow van gmk nightrunner, met de legends overgenomen van de gmk kaiju r2 metallic base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:37:
[...]

Oeh :9 Die is zo fout dat het goed is.

Lijkt dezelfde tint te zijn als van GMK Grand Prix. Hmmm... Mischien wat voor op mijn Glitch, daar wil ik stiekem iets fellers op :P

[Afbeelding]
Het is tijd voor: https://oblotzky.industries/products/gmk-cyl-mv-hi-viz

Hoewel dan potentieel je bord weer te onopvallend wordt. Wellicht gewoon GMK nightrunner?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Komt weer een kleine meetup aan:
Hallo iedereen!
Wij zijn heel enthousiast om mee te delen dat er op 8 juni 2024 een nieuwe meetup komt genaamd **ClackyClub**. De meetup zal plaatsvinden op een voor sommige mensen vertrouwde plek: Het Paardenveld. De locatie is gelegen aan Paardenveld 5, Utrecht, met makkelijke toegang vanaf het Centraal Station en voldoende parkeergelegenheid in de buurt. Doe mee aan een unieke Nederlandse ervaring vol plezierige spelletjes en evenementen. Toegangstickets zijn geprijsd om alleen kosten te dekken, met de focus op jouw plezier, zonder winstoogmerk.

Details:
- Time: 12:00 - 17:00
- Parkeerplekken die wij aanraden:
- https://paardenveld.nl
- ParkBee Kroonstraat - €20,-
- Gezellige en vertrouwde plek
- Max 40 tickets <:monkaS:635825600187334656>

Kaarten zijn vanaf nu te koop op https://store.clackykeebs.com/products/clackyclub-entrance

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo goed als officieel, mykeyboard is het proces voor faillissement gestart. Na ruim een jaar en vele valse beloftes later, werden de laatste weken zelfs geen in stock spullen verzonden, iets wat tot dusver geen probleem was. Ook reageerde de enige actieve werknemer niet meer op mail/ discord/ telefoon. Maar dat is dus nu logisch geworden. Lees op discord dat een actieve mod nog iets van een bericht gaat plaatsen. Maar let op en bestel er dus niets meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSeUV-kCm_UHOuAAj6bKh5BTTJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8jNaQl8IdzYdu3dqky6Lpony.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Zat er natuurlijk al heel lang aan te komen. Wel bijzonder smerig hoe ze nog zo lang doormodderen met ook nog nieuwe orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 12:13

Floor-is

5.2

Site is ook gewoon nog online, pfft

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bericht van de discord mod:
Hey @everyone,
TARPIT (company that mykeyboard.eu runs under) is now under insolvency proceedings as of May 14th 2024 and therefore __bankrupt__.
The screenshot below is from the official European e-justice website and can be publicly viewed.

That means:
⚠️ **PLEASE DO NOT BUY ANYTHING FROM THE STORE** ⚠️
If you've ordered anything from them, contact PayPal or your bank to chargeback your payment. Even if you're out of the withdrawal window, continue trying to appeal your case.
For those who cannot go ahead with a chargeback or expect payment from mykeyboard.eu: The deadline for lodging claim of your missing funds is May 14th __2025__.

‼️ **Reminder when filing a chargeback:** ‼️
__Please do not refer to other vendors__ in any reports or claim you make, even if the intention is meant well, it may get misinterpreted as accomplices or similar as it has happened with Noxary where Jae was pulled into legal investigations.
(requested from Oblo, as per https://discord.com/chann...43680/1237754461561294979)

If you're part of a GMK group buy and haven't heard of the Project takeovers yet:
You get the chance to buy the outstanding GMK keysets at a discounted price at oblotzky.industries. Please read following link for more information and join Oblo's discord to be notified regarding the keysets.
https://oblotzky.industries/pages/myleftovers

This is all I can do, feel free to spread the news and warn everyone while the website of the store is still active and "operating".
(Also screenshot this message in case it does get deleted by someone)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 21:05
Floor-is schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:09:
Site is ook gewoon nog online, pfft
Dit was een lijdensweg van een jaar of zo.

( Mijn bestelling van 30 mei 2022 staat nog steeds op 'Pending' :+ )

Sterker nog: je kunt gewoon nog dingen bestellen zo te zien. :X

Ben geen expert in (Belgisch) faillissementsrecht maar wel raar dat dit zomaar kan. Nog maar even voor de duidelijkheid / zekerheid:

NIETS HIER (MEER) BESTELLEN DUS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-07 15:09
Vanochtend een update van WOBKey (via Discord) over de Rainy75, blijkbaar worden ze allemaal morgen verzonden.
EU: All orders are processing in hub, will be shipped today or tomorrow
UK: All orders are processing in hub, will be shipped today or tomorrow
SG: All orders are processing in hub, will be shipped today
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Laatst online: 06:48
Welk programmeerbare keyboard liefst met draaiknop of schermpje raden jullie aan voor Linux? Heb nu een rk84 doet het prima maar is vrij basic.

RGB is leuk maar geen vereiste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danoontjeh
Vaevictis_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:57:
Welk programmeerbare keyboard liefst met draaiknop of schermpje raden jullie aan voor Linux? Heb nu een rk84 doet het prima maar is vrij basic.

RGB is leuk maar geen vereiste.
Vul even het lijstje uit de startpost in, dat maakt het iets makkelijker om suggesties te doen:
Welke lay-out wil je (iso/ ansi)?
Wil je met of zonder numpad?
Wil je backlight?
Welke MX Switch stijl prefereer je?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhelX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-03 23:03
Ik weet niet of dit hier past, maar ik zit met een klein probleempje omtrent toetsenbord geluid.

Ik heb een hoogslaper met een bureau daaronder (1 van Ikea). Ik ben er recent achter gekomen dat mijn toetsenbord een beetje dood klinkt, omdat mijn bureaublad 2 cm is en een lage dichtheid heeft. Als ik in de woonkamer typ op een tafel met een hoge dichtheid en die veel dikker is, klinkt mijn toetsenbord veel levendiger en ook beter. Natuurlijk is de ruimte/kamer ook een bepalende rol, maar als ik in de woonkamer op een ander tafel typ dat ook goedkopere materie heeft en dunnere blad, dan klinkt het hetzelfde als die van mijn bureau.

Ik heb geprobeerd om mijn muismat dubbel te slaan (2 lagen i.p.v. 1) en dit heeft het ietsjes beter gemaakt, echter nog verreweg van het ideale resultaat. Ook heb ik geprobeerd om een extra houtenplank bovenop mijn bureau te zetten en daarop te typen. Dat heeft het ook ietsjes beter gemaakt, echter nog steeds verreweg van het ideale resultaat (ongeveer zelfde materie en dunner).

Mijn bureaublad/hoogslaper vervangen is helaas niet echt een optie. Ik zit nu in een soort van gesloten weg en wil graag horen of jullie nog ideeën hebben die ik kan toepassen om dichter bij het ideale resultaat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:42
Wat voor toetsenbord hebben we het eigenlijk over? En als het een materiaaldichtheidsprobleem is zou je echt iets stijvers moeten toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
Het zal waarschijnlijk al helpen als je een massief houten plaat op maat laat zagen bij een bouwmarkt en die bovenop je huidige bureaublad legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Nadeel is dat massief houten platen best aan de prijs zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Voordat ik het vergeet hier nog mijn huidige keyboard op werk.
Zoom75 in Scarlet Red.
WS Silent Tactile en linear Switches.
Milky Way Heresy keycaps.
De polssteun heb ik zelf gemaakt van eiken parket.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtjMiSqFxyVZD2VrtHMj-kNnQyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0ZIc4d7eTfPCnjj8Q2SsNzK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKDpQ9qRZ5lBgKj36w_QXYrB0Z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wSLGCUCbHRDN4Ir2KsAz8pt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9g9aCkeQt6ml6nRi3tUfIHSZq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNZMkNk51NozzZPNsJdJ9Cgy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hoogheemraad Dang dat is een flitsend kleurtje :9
En sowieso +1 voor eiken, altijd goed!

@PhelX Been there, done that.
Ik heb een Leen bakker bureau met een blad van 2cm spaanplaat en een laatje eronder, lekker dun en hol.
Dikke deskmat helpt enorm of als je dat niks vind een desk pad voor alleen onder het toetsenbord.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
PhelX schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:42:
[...]

Ik heb geprobeerd om mijn muismat dubbel te slaan (2 lagen i.p.v. 1) en dit heeft het ietsjes beter gemaakt, echter nog verreweg van het ideale resultaat.

[...]
Buiten de eerder gestelde goede vraag over wat voor toetsenbord het is ook: wat voor muismat is het? Muismat? Deskpad? Hoeveel mm dik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhelX
Cebby schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:40:
[...]

Buiten de eerder gestelde goede vraag over wat voor toetsenbord het is ook: wat voor muismat is het? Muismat? Deskpad? Hoeveel mm dik?
Ik heb een Glorious muismat dat 3 mm dik is. In de Discord server binnen het toetsenbord draadje heb ik verder overlegd en samen tot de conclusie gekomen om een glazen "muismat" te proberen sinds dat stevig en mogelijk het geluid kan verbeteren.

Ik zal later wel met een update komen wanneer ik het binnen heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZOPTgzpJsonWQHra4qNTgD9w2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adLa0dkIzRgFMFFI4b4sKRy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1gkdB9ia_m5J2Eau9u6imt3aj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epMdS5TNL0m4KiKg7kyqvjSr.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 20 euro Ali SA paarse doublshot doorzichtige keycap zijn binnen. Paars is doorzichtig, wit niet. Het voelt wel plasticky aan, en de randen zijn wat scherp. Maar ik vind het er zo mooi uitzien! En dat voor 65 euro totaal!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Sorry had de startpost niet gelezen. Mijn lijstje:

Welke lay-out wil je (iso/ ansi)? ANSI
Wil je met of zonder numpad? zonder
Wil je backlight? Optioneel
Welke MX Switch stijl prefereer je? Red / Brown
Wat je is je budget? nvt
Wil je macro toetsen? Niet per se programmeerbaar is wel een must
Doel van het keyboard? Werken in Linux
Wat weet je al? 75% keyboard wat ik nu heb bevalt goed (RK84), maar zoek iets met programmeerbare knoppen een fysieke draaiknop en/of klein schermpje. Moet dus wel goed in Linux werken. Firmware updates mag wel in Windows.

Hoor graag of iemand iets moois weet als verjaardagskado. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
CrashOverDrive schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:45:
[...]

Ik zag vanmorgen een random zending in mijn PostNL app. Krijg ik net een email van WoB via Pledgebox. Blijkt de rainy te zijn.

De afzender is een niet bestaande bedrijfsnaam (Homonni) op een woonhuis in Deventer 8)7
Enfin, er lijkt in ieder geval iets te gaan komen :+
Ik krijg zojuist een track&trace mail van DPD afkomstig van Homonni, dus mijn Rainy75 is er dus ook bijna! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

danoontjeh schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:10:
[...]

Ik krijg zojuist een track&trace mail van DPD afkomstig van Homonni, dus mijn Rainy75 is er dus ook bijna! :o
Ja die had ik ook vanmiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 14:18
Mooi topic dit!

Hier heb ik ook wat informatie uit meegenomen naar mijn review van mijn nieuwe toetsenbord:

uitvoering: Perixx Periboard-835 - Blue, Qwerty US

Ik wilde altijd al een mechanisch toetsenbord hebben, maar deze moest dan wel split zijn (en niet in tweeën gezaagd, maar gewoon met een eiland in het midden) en rgb hebben.

Na lang zoeken, ben ik dus bij bovenstaande uitgekomen.

Graag hoor ik jullie reacties op mijn review, daar het mijn eerste is!

Vriendelijke groet van Martijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@danoontjeh Heb jij hem al binnen?
Ik heb hem nét uitgepakt en in gebruik. Moet zeggen dat hij lekker typt. Hij is nog wel wat 'clacky' en luid in de default setup, maar ik ga vanavond mijn Lavender Purples + GMK Redline erop zetten om te kijken of dat verschil maakt. Voor mijn gevoel hoef ik niks aan de stabs te doen, wat mooi meegenomen is!
Ik heb, naast de standaard PP plate ook een FR4 plate erbij genomen. Vanavond maar eens wat uittesten.

Eerste indruk voor 130 euro incl. verzending? Goed! Zijn er dingen minder goed? Jawel: de print van de niet-alpha keycaps is slordig/ik vind het font niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
The GUI schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:23:
@danoontjeh Heb jij hem al binnen?
Ik heb hem nét uitgepakt en in gebruik. Moet zeggen dat hij lekker typt. Hij is nog wel wat 'clacky' en luid in de default setup, maar ik ga vanavond mijn Lavender Purples + GMK Redline erop zetten om te kijken of dat verschil maakt. Voor mijn gevoel hoef ik niks aan de stabs te doen, wat mooi meegenomen is!
Ik heb, naast de standaard PP plate ook een FR4 plate erbij genomen. Vanavond maar eens wat uittesten.

Eerste indruk voor 130 euro incl. verzending? Goed! Zijn er dingen minder goed? Jawel: de print van de niet-alpha keycaps is slordig/ik vind het font niet mooi.
Degene die bij mij thuis zou zijn heeft blijkbaar niet opengedaan, dus ik mag morgen even langs een pakketpunt |:(
Maargoed, dat geduld kan ik ook nog wel opbrengen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ai dat is balen!

Ik heb hem vanavond eens uit elkaar gehaald om o.a. de plate te wisselen. Heb ik een ISO FR4 plate bijbesteld i.p.v. ANSI |:(
Alles weer in elkaar gezet en de GMK Redlines erop. Ben wel gecharmeerd van de sound nu. De linear switches die erbij zitten zijn best ok. Ik ga wel even neuzen naar andere met een dieper geluid. Misschien gewoon milky yellows..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPL6mt0yzAYFZlliUyNQ8ELNCHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wa9bg78gl2iZ6ncop5I19O4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TepIUFWTx2mKjNOPEk6s5oPW2ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WiUrkBcraVEjtQoiPOHh86e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door The GUI op 22-05-2024 22:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
The GUI schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:49:
Ai dat is balen!

Ik heb hem vanavond eens uit elkaar gehaald om o.a. de plate te wisselen. Heb ik een ISO FR4 plate bijbesteld i.p.v. ANSI |:(
Alles weer in elkaar gezet en de GMK Redlines erop. Ben wel gecharmeerd van de sound nu. De linear switches die erbij zitten zijn best ok. Ik ga wel even neuzen naar andere met een dieper geluid. Misschien gewoon milky yellows..?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Neem dan op z’n minst Pro Milky’s.
Andere optie is lubed Kang Whites of als je een hele fijne diepere switch zoekt lubed KTT Strawberry’s :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

sapphire schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:00:
[...]

Neem dan op z’n minst Pro Milky’s.
Andere optie is lubed Kang Whites of als je een hele fijne diepere switch zoekt lubed KTT Strawberry’s :9
Goed punt, ik bedoelde inderdaad de Pro Milky’s! Die heb ik voor een collega ook in zijn bord gezet, die klinken echt goed.
Bedankt voor de tips, ik ga even op speurtocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Leuke caps ook. Zijn die ook los te vinden? O-)
Ik vind het zo jammer dat de mooiste caps bijna altijd alleen te verkrijgen zijn in combinatie met een volledig keyboard. Zo breid je wel snel je verzameling uit ja :P

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Het hele punt van GMK Redline op het bord is dat ze apart te vinden waren. Dat is zo met de meeste GMK sets. Als je gaat googlen naar keysets zul je waarschijnlijk meestal setjes vinden zonder bord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb de GMK Redline vorig jaar nog mee kunnen pikken bij een sale van MyKeyboard voor de helft van het geld. En daar moest een zilveren keyboard bij vandaar dat de Rainy 75 er is gekomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 20:56
Wellicht niet zo chique als sommigen hier, maar ik heb vandaag de 8Bitdo Retro Mechanical Keyboard - N Edition binnengekregen. Besteld omdat deze nu in de korting was bij Amazon. Momenteel typ ik op een Sharkoon PureWriter TKL RGB Kailh Blue (Qwerty US) Zwart. Maar jammer genoeg is het 8bitdo keyboard is niet aan mij besteed :/.

Ik vind mijn Kailh Blue switches al redelijk luid, maar door de bouw van de 8bitdo lijken de witte switches in dit toetsenbord nog harder te klinken dan de Sharkoon. Ik vind het niet erg als mijn toetsenbord geluid maakt, maar hier werd ik toch wel wat ongemakkelijk van. Mijn werkkamer is namelijk niet super ver verwijderd van de woonkamer. Ook is het 8bitdo toetsenbord flink wat hoger dan de lage Sharkoon. En ik hou van een plat toetsenbord. De bumps op de homerow zijn ook nauwelijks aanwezig en daar hecht ik echt enorm veel waarde aan. En als laatste minpunt vond ik toch wel de bouwkwaliteit. Het toetsenbord vond ik relatief licht en hol aanvoelen en er zat ook al, vanuit de doos, wat deckflex en kraakgeluidjes in. Esthetisch vind ik het overigens wel een prachtig toetsenbord. Maar al met al dus niet zo'n heel positieve ervaring, helaas.

Nu weer op zoek naar een TKL alternatief met lichtere (clicky) switches dan mijn huidige blue's, want daar ben ik wel echt op uitgekeken. Met name omdat mijn vingers toch wel redelijk vermoeid zijn als ik het toetsenbord de hele dag heb gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogheemraad
De 8bitdo is hotswappable volgens de specs dus aan de switches kan je nog wat aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@alex3305 Vervelend dat je het toetsenbord tegenvalt!
Je noemt precies de factoren die het geluid het meeste beïnvloeden:
- Holle kast
- Laag gewicht
- Clicky switches

Aan alle drie kan je in principe wel tweaken om te kijken of het geluid beter wordt. Dus ik zou nog niet direct opgeven. Koop een een setje van 10 switches ter test, wat foam voor in de case en leg hem op een dikke(re) deskmat. Dat kan al een hoop schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@The GUI bedankt voor je input. Ik zou dan de caps ook willen vervangen. Voornamelijk vanwege de dimples op de home row. Of eigenlijk het gebrek daaraan. En dan gaat daarmee wat mij betreft de look van dit keyboard een beetje verloren. Ik ga dus even verder kijken.

Wat betreft het geluid vond ik het ook erg luid zonder dat het toetsenbord op tafel stond. En met of zonder deskmat maakte eigenlijk niet bijster veel uit. Niet helemaal wat ik had verwacht om de box whites (dacht ik) stiller zouden zijn dan blues.

Anyway. Ik ga even verder kijken. Misschien wel zelfbouw iets van Ali. Alleen had ik me een beetje blind gestaard op deze. Moet me dus nog gaan oriënteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhelX
@Cebby Ik heb de glazen "deskpad" ontvangen. Het verbetert het geluid een klein beetje, maar had veel meer verwacht. Als ik mijn toetsenbord vasthou boven mijn bureau (en onder het bed) en typ, klinkt het slecht, maar als ik richting de deur sta niet onder mijn bed, dan klinkt het beter.

Ik ga even kijken of misschien spullen verplaatsen verbeterd (denk het eerlijk gezegd niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zou bijna willen zeggen, hang een harde plaat onder je bed, zodat je minder demping van het matras hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
Kan ook zijn dat het juist komt door weerkaatsing en dat je een beetje nu in een soort klankkast aan het typen bent in die kleine ruimte onder je bed. Dan zou juist weer wat dempingsmateriaal kunnen helpen zoals akkoustische panelen onder je bed en tegen de muur achter je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhelX
@Hoogheemraad @JeffryS Ik zag jullie berichten niet, my bad. Ik heb een Keychron Q8 met een steel en pom plate. Heb daarnaast ook een Keychron Q1 met Alu, POM en FR4 plate. Heb verschillende switches geprobeerd zoals Gateron Phantom Red, OPBlack, Barista, Kailh Box White en nog een paar andere normale mechanical keyboards.

Allemaal hadden hetzelfde probleem in mijn kamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PhelX schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:52:
@Hoogheemraad @JeffryS Ik zag jullie berichten niet, my bad. Ik heb een Keychron Q8 met een steel en pom plate. Heb daarnaast ook een Keychron Q1 met Alu, POM en FR4 plate. Heb verschillende switches geprobeerd zoals Gateron Phantom Red, OPBlack, Barista, Kailh Box White en nog een paar andere normale mechanical keyboards.

Allemaal hadden hetzelfde probleem in mijn kamer.
Ligt er natuurlijk aan wat je wilt bereiken qua geluid maar de Barista switch ken ik niet maar de rest klinkt allemaal nogal dun dacht ik. Combineer dat met mij Q2 ervaring waarbij vooral de spatie ook behoorlijk dun klonk en dan snap ik er dat je aan het klooien bent qua geluid. Nogmaals ligt er aan wat je wilt bereiken.
Ik heb toen mijn Q2 flink moeten modden voor ik het het geluid OK vond. Uiteindelijk neophreen op de lower housing geplakt en aantal plekken van de top housing tegen het holle geluid, force break mod en twijfel of ik de tapemod uiteindelijk gehouden heb. En neopreen in de spatie geplakt, dat icm met relatief diep klinkende lubed KTT Strawberry’s maakte het geluid nog enigszins vol.
En dan bij voorkeur op nog op een deskmat .X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhelX
sapphire schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Ligt er natuurlijk aan wat je wilt bereiken qua geluid maar de Barista switch ken ik niet maar de rest klinkt allemaal nogal dun dacht ik. Combineer dat met mij Q2 ervaring waarbij vooral de spatie ook behoorlijk dun klonk en dan snap ik er dat je aan het klooien bent qua geluid. Nogmaals ligt er aan wat je wilt bereiken.
Ik heb toen mijn Q2 flink moeten modden voor ik het het geluid OK vond. Uiteindelijk neophreen op de lower housing geplakt en aantal plekken van de top housing tegen het holle geluid, force break mod en twijfel of ik de tapemod uiteindelijk gehouden heb. En neopreen in de spatie geplakt, dat icm met relatief diep klinkende lubed KTT Strawberry’s maakte het geluid nog enigszins vol.
Wat ik wil bereiken is dat de lage pitch geluid meer komt bij het typen (soort van pop). Als ik dit in mijn kamer typ dan vermindert dat geluid aanzienlijk, maar als ik bijvoorbeeld in de woonkamer typ, komt dat pop/lage pitch meer naar voren, wat ervoor zorgt dat het echt lekker in de oren klinkt. Ik denk eerlijk gezegd eerder dat het met mijn kamer te maken heeft dan het toetsenbord zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhelX schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:23:
[...]

Wat ik wil bereiken is dat de lage pitch geluid meer komt bij het typen (soort van pop). Als ik dit in mijn kamer typ dan vermindert dat geluid aanzienlijk, maar als ik bijvoorbeeld in de woonkamer typ, komt dat pop/lage pitch meer naar voren, wat ervoor zorgt dat het echt lekker in de oren klinkt. Ik denk eerlijk gezegd eerder dat het met mijn kamer te maken heeft dan het toetsenbord zelf.
Meneer wat ze thock noemen dus? Daar was mijn Q2 iig geen kampioen in, met alu borden is dat sowieso lastig.
Foam onderin, bij voorkeur PC plate of POM en diepe switches helpen veel.
Dan zou ik pas je bed/kamer aanpassen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@The GUI Vandaag nog maar eens een test gedaan, gewoon om nog wederom zeker te zijn van mijn keuze. Daarnaast was ik gisteren wat moe aan het einde van de dag en dat beïnvloed ook nog eens mijn typvaardigheid.

Met de Sharkoon PureWriter TKL RGB Kailh Blue haalde ik vandaag zo'n 103wpm op Monkeytype. En met de 8Bitdo Retro Mechanical Keyboard - N Edition zo'n 113wpm. Wel met wat lagere consistentie, maar dat is niet zo verrassend omdat het toetsenbord fysiek toch wat anders is en ik in een korte tijd daar niet aan gewen ben. Alleen ben ik nog steeds niet overtuigd. Wederom door het harde - en voor mij toch wat onverwachte - geluid en het gebrek aan bumps op de f en j. Daar kan ik echt niet overheen stappen :-(. Ook heb ik het gevoel dat ik mijn polsen best ver moet overrekken omdat de 8bitdo een stuk hoger op de tafel ligt dan mijn huidige Sharkoon en dat voelt niet echt goed. Ik kan mijn toetsenbord wel verder naar achter schuiven, maar dat wordt ook voor mijn schouders en rug oncomfortabel. Sterker nog, eigenlijk zou ik mijn toetsenbord verder naar de rand van de tafel moeten halen.

De actuatie van de box whites vind ik wel enorm prettig. Net wat lichter en toch een echte klik erin. Ook het materiaal van de keycaps. Ik was op wat onderzoek uitgegaan en op mijn Sharkoon zouden ABS caps zitten, terwijl de 8bitdo PBT heeft. Ik merk ook dat er zo'n vettig laagje op de caps wat er, ondanks regelmatige schoonmaken, niet echt meer af gaat.

Uiteindelijk leer ik hier wel van. Namelijk dat ik een wat lager toetsenbord zoek, met lichtere aanslag dan blue's (en wellicht box white's) met PBT keycaps ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
alex3305 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:12:
@The GUI Ook heb ik het gevoel dat ik mijn polsen best ver moet overrekken omdat de 8bitdo een stuk hoger op de tafel ligt dan mijn huidige Sharkoon
Je bent dan ook wel tussen 2 extremen gegaan. Die sharkoon is in feite een veredelde laptop plank en die 8bitdo heeft zo'n beetje de hoogste caps mogelijk (SA profile). Kijk eens of je ergens wat cherry caps kan lenen en probeer die er eens op, zou al een heel verschil moeten maken. Want zo hoog lijkt dat board zelf niet. (voor een niet low-profile board).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBRichard
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-07 10:15
Nu MyKeyboard failliet verklaard is was ik benieuwd of iemand anders ook nog openstaande bestellingen had.
Ik probeerde al 1.5 jaar iets te regelen (waaronder items met dezelfde waarde uit de voorraad) maar dat is niet gelukt.

Ik ben aan het kijken naar een "Small Claims Procedure" en twijfel of het een poging waard was voor ruw weg 450 euro aan openstaande bestellingen.
https://e-justice.europa....rocedure?BELGIUM&member=1

Ik zag dat er hier over MyKeyboard gesproken werd en kon op andere forums geen Nederlanders vinden met openstaande bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
DBRichard schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:38:
Ik ben aan het kijken naar een "Small Claims Procedure" en twijfel of het een poging waard was
Per Verordening (EG) nr. 861/2007 van het Europees Parlement en de Raad van 11 juli 2007 tot vaststelling van een Europese procedure voor geringe vorderingen , ben je daar intussen helaas te laat mee (en had je hiervoor ook al een minimale kans, want MK was al heel erg lang blut).
2. Deze verordening is niet van toepassing op zaken met betrekking tot:
...

c) faillissement, surséance van betaling, procedures ter ontbinding van insolvente vennootschappen of andere rechtspersonen, gerechtelijke en faillissementsakkoorden en andere soortgelijke procedures;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBRichard
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-07 10:15
CrashOverDrive schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:50:
[...]

Per Verordening (EG) nr. 861/2007 van het Europees Parlement en de Raad van 11 juli 2007 tot vaststelling van een Europese procedure voor geringe vorderingen , ben je daar intussen helaas te laat mee (en had je hiervoor ook al een minimale kans, want MK was al heel erg lang blut).

[...]
Daar was ik al bang voor, kwam er laat achter.
Ik had het al afgeschreven en de delen elders besteld, bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
@DBRichard Als het goed is kun je je wel melden bij de curatoren en je voegen bij de schuldeisers. Maar heb gelezen dat op de website die ze gebruiken voor die claims al 75k openstond :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik heb een geschikt keyboard gevonden denk ík de keychron c3. https://www.amazon.de/C3P...hron+c3%2Caps%2C92&sr=8-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:57:
Vaevictis_ schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:08:
Ik heb een geschikt keyboard gevonden denk ík de keychron c3.
Die heeft geen draaiknop, geen schermpje en is basic plastic fantastic zonder hotswap.

:?

Trouwens ook heel erg goed opletten met toetsenborden kopen via Duitsland, of je moet fan zijn van qwertz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
CrashOverDrive schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:06:
[...]

[...]

Die heeft geen draaiknop, geen schermpje en is basic plastic fantastic zonder hotswap.

:?

Trouwens ook heel erg goed opletten met toetsenborden kopen via Duitsland, of je moet fan zijn van qwertz :P
Wel programmeerbaar en firmware updates onder linux. Deze is wel als hotswap te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dillygirl
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-07 00:10
Ik heb zelf de C2 bekeken, kwam er net voor het bestellen achter dat dat toetsenbord dicht zit met zo'n 12 clipjes en hij dus vrij onmogelijk open te maken is. Uiteindeljik de V6 gekocht die gewoon dicht zit met een paar schroeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 16:29

Flapmo

and back is gigi!

Even een poos alleen meegelezen hier maar vandaag weer eens wat nieuws. Na maanden in de kast te liggen mijn flame60 maar eens in elkaar gezet. Afgelopen borden en dailies steeds aan de zware tactiles en long-poles gezeten dus dacht doe eens wat anders, kinetic labs penguin switches lagen hier ook nog dus light tactiles weer eens gebruiken.
  • Flame60
  • PC plate
  • Kinetic Labs Penguins
  • TX stabs
  • Domikey x iNKY Amore:RED Cherry Profile ABS doubleshot Cyrillic English
  • 7U en split backspace zodat hij beter overeenkomt met andere huidige daily, Kei R2 HHKB.
Spacebar is wel enorm warped maar klinkt goed :F . Waarschijnlijk toch de reden dat er over dag of twee andere caps op zitten..

Wel heerlijke light tactiles. Op de gok akko silent penguins besteld die er hopelijk een beetje op lijken. Silent voor op het werk op de Kei.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrMOnhYHBviRtCYaTqsLY0iAVnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfiTULXCwpFQe8AiSMb2HF8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moew0DT_XCp5EthnMyh6GhRcxeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZdkp2S5gpAowWrkxQ1bwviR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0rWe7BuEdHJCQz6M_yjagA1WKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrrR91XeweIQ7NDQgUawJKEm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Flapmo op 25-05-2024 19:21 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07 08:04

dnzm

Knorrig

Flapmo schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:11:
Wel heerlijke light tactiles. Op de gok akko silent penguins besteld die er hopelijk een beetje op lijken. Silent voor op het werk op de Kei.
Die silent Penguins kende ik dan weer niet (nou ja, die andere ook niet), ben benieuwd hoe ze je bevallen!

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 16:29

Flapmo

and back is gigi!

dnzm schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:32:
[...]

Die silent Penguins kende ik dan weer niet (nou ja, die andere ook niet), ben benieuwd hoe ze je bevallen!
Ze kregen wel prima reviews voor wat lichtere silent tactiles en kwa specs lijkt het enigszins op de penguins van kinetic labs. Maar twee verschillende vendors dus kan ook helemaal anders voelen, ik ga het meemaken en zal het hier laten weten d:)b

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Ik ben voor een volgend projectje nog op zoek een Alice layout bord voor niet teveel geld (+/- 100). Het is dan het plan om een andere behuizing te maken van hout.
Ik zag al de Aks068, de abm066 en de Keychron v8.

Weten jullie nog wat andere borden of kits voor inspiratie? Het gaat me uiteindelijk alleen om Pcb, padding en plate. Behuizing, caps en switches hoeven daar dus niet bij. Zelfs ISO of ANSI is niet belangrijk. Ik moet toch nog leren typen :-)

Bedoeling is om iets zoals dit te bouwen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnU0IciZNxLyB5fZUS5BdyfPChI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OSUQSLD48KNFabLtxdumq6Ws.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07 08:04

dnzm

Knorrig

Hoogheemraad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:45:

Weten jullie nog wat andere borden of kits voor inspiratie? Het gaat me uiteindelijk alleen om Pcb, padding en plate. Behuizing, caps en switches hoeven daar dus niet bij. Zelfs ISO of ANSI is niet belangrijk. Ik moet toch nog leren typen :-)
Misschien is een Basketweave iets? Heeft een vast gesoldeerde microcontroller, dus die wip je er later niet even uit als je 'm draadloos wil maken, maar verder lijkt het me een redelijke match. Als iets kleiner (60%) geen bezwaar is, is er ook nog de Sesame.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Kan niet goed zien hoeveel er aan de Basketweave gesoldeerd moet worden want dat kan ik niet zo heel goed. Als het toch hotswappable is, is het zeker een optie.

--edit: Ja ook de switches moet je solderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogheemraad op 26-05-2024 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarheelhal
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06 18:25
Hoogheemraad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:45:
Ik ben voor een volgend projectje nog op zoek een Alice layout bord voor niet teveel geld (+/- 100). Het is dan het plan om een andere behuizing te maken van hout.
Ik zag al de Aks068, de abm066 en de Keychron v8.

Bedoeling is om iets zoals dit te bouwen:
[Afbeelding]
Zelf heb ik net de weikav record Alice binnen, deze is al vanaf 65 euro ong als je voor de polycarbonaat behuizing gaat de alu case zit rond 90.
Iets hoger segment kun je altijd nog kijken naar de net uitgebrachte neo ergo !

Dan heb ik zelf nog de vraag heeft iemand nog een keycaps vendor die een redelijke snelle levering heeft in de EU met split spacebars !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zal misschien niet helemaal de gewenste prijsklasse zijn, maar Oblotzky heeft best wel wat voorraad. Sommige sets hebben split spacebars of een additionele split spacebar kit te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 05-07 12:13

Floor-is

5.2

Ik heb nu Gateron Baby Raccoon Linear Switches in de Luminkey75 zitten, daar kwam het keyboard mee en ik dacht dat het wel zou werken. Nou..hoewel ze best fijn typen, maken ze me echt serieus teveel herrie.

Denk dat ik de Gazzew Boba silents maar moet gaan proberen dan. De MX Silent Reds zitten in de NEO65 en daar wil ik ze niet weer uithalen, want die er in krijgen was echt een crime :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 12:38
Als beginner heb ik een instap mechanisch toetsenbord gekocht: Het enige is dat ik vind dat ik nog wel aan de hoogte van het toetsenbord moet wennen. Ik wil liever geen polssteun en 'zweef' nu met mijn handen boven het bureau, waar ik voorheen mijn polsen op de tafel hield (in een verder wel ergonomische houding, zonder ooit klachten gehad te hebben). Hopelijk trekt die last wat weg!

[ Voor 39% gewijzigd door Belecthor op 11-06-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Nog een paar dagen en dan verloopt de groupbuy voor GMK CYL MV HI-VIZ. Ik twijfel wel heel hard eerlijk gezegd. Doen..? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
The GUI schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:20:
Nog een paar dagen en dan verloopt de groupbuy voor GMK CYL MV HI-VIZ. Ik twijfel wel heel hard eerlijk gezegd. Doen..? >:)
Doen!

Hoe meer lotgenoten hoe beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@CrashOverDrive Ja nou moet ik wel :+ Ze hebben trouwens hier thuis wel een hoge WAF, totdat ze zag hoe duur de set is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tegen HI VIZ kun je toch geen nee zeggen? Tis echt een fantastische set die je niet kwijt kunt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Hou op, ik twijfel al zo erg! En heb geen bord over om hem op te doen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
skoozie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:32:
En heb geen bord over om hem op te doen.
Je weet waar dat een uitstekend excuus voor is he.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik ben gezwicht! Nou heb ik nog een half jaar om een zwart/donkergrijs aluminium bord te vinden die erbij past :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na de aankondiging van de kyubi (nlandkeys) lijkt het nu een trend te worden om oversized bundels te verkopen. https://coffeekeys.eu/en/collections/hiexa-v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogheemraad
Belecthor schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:42:

Het enige is dat ik vind dat ik nog wel aan de hoogte van het toetsenbord moet wennen. Ik wil liever geen polssteun en 'zweef' nu met mijn handen boven het bureau, waar ik voorheen mijn polsen op de tafel hield (in een verder wel ergonomische houding, zonder ooit klachten gehad te hebben). Hopelijk trekt die last wat weg!
Persoonlijke ervaring (anekdotisch bewijs, n=1) leert dat het het geen spier is die je traint en dat de pijn wegtrekt maar dat je lichaam aangeeft dat dit niet goed is. Ik hou ook niet van polssteunen maar bij hogere toetsenborden ontkom je er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

MatthijsBoog schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:52:
Na de aankondiging van de kyubi (nlandkeys) lijkt het nu een trend te worden om oversized bundels te verkopen. https://coffeekeys.eu/en/collections/hiexa-v
4 in 1? Geen hele slechte prijs eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhelX
sapphire schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Ik heb de schroeven uit mijn toetsenbord gehaald en het klinkt nu veel meer zoals het klinkt op de tafel in de woonkamer. Waarschijnlijk klinkt het nu beter omdat het toetsenbord niet zo strak is dichtgeschroefd, aangezien ik twee lagen foam gebruik.

Uiteindelijk heb ik alle schroeven slechts ongeveer 1/5e ingeschroefd, zodat het toetsenbord net niet uit elkaar valt. Het geluid komt nog iets tekort ten opzichte van wat ik wil bereiken, maar het klinkt nu al veel beter. Ik trek nog steeds wel de conclusie dat mijn bed boven mijn bureau het geluid verzwakt, waardoor het niet de volledige potentie kan bereiken.

[ Voor 4% gewijzigd door PhelX op 30-05-2024 00:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heb net de Keychron C30 Pro binnen, 48 euro incl. verzending met DPD vanuit spanje. Erg blij mee, goede software voor Linux om keyboard en macro's mee te programmeren. Kan zelfs via web serial met chromium browser.

De red switches zijn wel even wennen, maken geen echt klik geluid zoals RK84 met blue switches. Maar vind het wel een vooruitgang qua typen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCU5sndEbJJ21NTChfv6tmC8iEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S5uXoH0vvd8PS0k79Mj7ukuE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWCIZV_e8fzh_W1tAED4wMwyKQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWP2eVUgpiylftcqoppXZM7H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:33:
[...]
goede software voor Linux om keyboard en macro's mee te programmeren. Kan zelfs via web serial met chromium browser.
[...]
Daar mag je dan vooral de custom mechanical keyboard community voor bedanken, en niet keychron ;)

Persoonlijk ben ik dus echt geen fan van dat web serial gedoe. En zeker niet omdat VIA dus gewoon zelfs in de desktop app eigenlijk gewoon de website laadt. Geen internet = geen VIA. Vial ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Cebby schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:27:
[...]

Daar mag je dan vooral de custom mechanical keyboard community voor bedanken, en niet keychron ;)

Persoonlijk ben ik dus echt geen fan van dat web serial gedoe. En zeker niet omdat VIA dus gewoon zelfs in de desktop app eigenlijk gewoon de website laadt. Geen internet = geen VIA. Vial ftw.
Inderdaad het is geen keychron software, ik heb ook de app geinstalleerd. Nu nog er achter komen hoe ik een custom keyboard layout kan flashen. Gisteren geen tijd meer voor gehad, heeft iemand dit hier al uitgezocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Vaevictis_ Zo te zien VIA? Dan zal het echte flashen via QMK kunnen mits Keychron de benodigde files daarvoor beschikbaar gemaakt heeft.
@MatthijsBoog is daar meer in thuis als halve QMK-guru :p

Verder, MX Ergo FTW!
Ik heb er één soort van gekregen, twijfel of ik hem wil verkopen maar het is een fijne optie om er bij te hebben op sommige dagen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
sapphire schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:42:
@Vaevictis_ Zo te zien VIA? Dan zal het echte flashen via QMK kunnen mits Keychron de benodigde files daarvoor beschikbaar gemaakt heeft.
@MatthijsBoog is daar meer in thuis als halve QMK-guru :p

Verder, MX Ergo FTW!
Ik heb er één soort van gekregen, twijfel of ik hem wil verkopen maar het is een fijne optie om er bij te hebben op sommige dagen :)
Klopt VIA.

Ja MX ergo, ik wil niets anders meer. Heb hem al een flink aantal jaren. Kreeg ooit last van een muis arm.

Keychron heeft helemaal niets staan behalve een keyboard layout (JSON) omdat de via software nog geen support heeft. Ben ook benieuwd of er (ooit) firmware updates komen. Gezien het aantal modellen die ze hebben betwijfel ik het of ze moeten een standaard platform gebruiken.

Al met al ben ik wel erg tevreden met dit keyboard heb niet veel eisen en prijs is ook ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je hebt zo'n beetje de meest uitgeklede versie gekocht die er bestaat. Ze zijn er in zoverre niet trots op dat het niet eens op keychron.com verkocht wordt.

Het is echt een budget model waarbij ze er alles aan hebben gedaan om geld te besparen, er is dan ook geen open source firmware, ook geen kant en klaar bestandje in geval er iets misgaat.

Je krijgt alleen het toetsenbord en moet maar hopen dat via het onofficieel blijft ondersteunen. Daar is geen enkele verplichting toe wegens het schenden van de gpl2.0 licentie die bij via zit.

Het enige wat je kunt doen is in via je keymap aanpassen, eventueel opslaan op je pc en een keymap die je eerder hebt opgeslagen terug op het toetsenbord zetten. Leuk als je bijvoorbeeld wilt gaan spelen met iets als colemak ipv qwerty. Of als je veel layers gebruikt, maar dat zal bij een TKL meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
https://github.com/qmk/qmk_firmware/pull/21860

Code staat toch gewoon hier?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

Afbeeldingslocatie: https://lithi.io/file/vzTxVptc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lithi.io/file/xRJ6kf8D.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lithi.io/file/Lf3wfext.jpg
Na jaren trouwe dienst heeft mijn Logitech G19 het begeven. De toetsenbord verbrandde zichzelf. Dit is zijn vervanger geworden de Chilkey ND75.
Zit standard Gateron EF Dopamine Blue switches op deze zijn lineair. Non-Flex volledig aluminium en double shot PBT cherry style keycaps. Het weegt (maar) 1.7KG.

iig voor de $99 dollar kan je er geen bult aan vallen.

En nu zal ik heiligschennis plegen maar het is jammer dat mijn G19 de geest heeft gegeven. De keyboard had tenslotte 15 jaar trouwe dienst bewezen en dat als een rubber dome gamer keyboard ;) Maar ik hield van de subtiele shine through keycaps. En nee het was geen rainbow vomit maar ik had het altijd gewoon op 1 kleur.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah, ik had in de repo zelf gekeken (en die van Keychron), daar staat het (nog) niet in. Lijkt dus inderdaad iemand te zijn die er mee bezig is namens Keychron, maar nog niet aan de strenge eisen van de QMK mods heeft voldaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
CrashOverDrive schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:58:
[...]

Je bent dan ook wel tussen 2 extremen gegaan. Die sharkoon is in feite een veredelde laptop plank en die 8bitdo heeft zo'n beetje de hoogste caps mogelijk (SA profile).
Dat had ik dus niet zo in de gaten :). Ik had er eerlijk gezegd iets compleet anders van verwacht. Maar dat is wel vaker zo als je iets op internet besteld.
Kijk eens of je ergens wat cherry caps kan lenen en probeer die er eens op, zou al een heel verschil moeten maken. Want zo hoog lijkt dat board zelf niet. (voor een niet low-profile board).
Ik heb geen personen om mij heen met vergelijkbare interesses. Ik heb het bord de dag erop nogmaals geprobeerd, maar het stond me echt niet aan. Gewoon alles bij elkaar was het 'em gewoon niet voor mij. Ik had echt het gevoel dat dit bord bijzonder hoog was. En dan heb ik leren (blind) typen op een Model M.

Echter stopt mijn avontuur niet hier voor mij. Ik ben dan niet zo'n keyboard connaisseur zoals anderen hier, maar ik ben toch nog steeds op zoek naar wat anders. Hier ben ik de afgelopen week dus aardig wat mee bezig geweest. Ik was op zoek naar iets onder of rond de 100 euro. Maar vooral een basis waar ik vanaf verder kan werken. Het is geen probleem om bijvoorbeeld binnen nu en een jaar caps of switches te veranderen. Of wat mods uit te voeren. Na wat YouTube kijken, Reddit lezen en hier rond kijken kwam ik al gauw bij Epomaker boards uit. Deze zijn aardig goed verkrijgbaar en passen in mijn prijsklasse. O.a. de Feker Galaxy 80 leek mij aardig interessant. Alhoewel momenteel wat aan de prijzige kant met ~130 euro.

Dus gisteren heb ik een rondje op AliExpress gemaakt. Nadat ik dat eerder al had gedaan met IEM's in de categorie Chi-Fi. Vooral omdat mijn huidige standaard met mijn Sharkoon ook niet echt hoog ligt :+. In principe is dat vziw een 30 euro OEM bordje. Dus daar kwam ik de volgende producten tegen:Vooral de Attack Shark K86 en Womier spraken me enorm aan. TKL, volume dial, hot swappable en draadloos. Eigenlijk alles wat ik zoek. Misschien net zo hoog als de eerder genoemde 8bitdo, maar wel respectievelijk 38 euro (met coupon) en 67 euro. En op foto's lijkt deze toch echt wat lager. Ook is met deze prijs de K86 de helft goedkoper dan de 8bitdo. Ook zag ik dat dit toetsenbord aardig ontvangen werd, ook begin deze maand door @mr.DJ95.

Ik ben erg benieuwd. Hopelijk kan ik dit toetsenbord als mooie basis gebruiken voor een leuk projectje :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:37
alex3305 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Dat had ik dus niet zo in de gaten :). Ik had er eerlijk gezegd iets compleet anders van verwacht. Maar dat is wel vaker zo als je iets op internet besteld.

[...]

Ik heb geen personen om mij heen met vergelijkbare interesses. Ik heb het bord de dag erop nogmaals geprobeerd, maar het stond me echt niet aan. Gewoon alles bij elkaar was het 'em gewoon niet voor mij. Ik had echt het gevoel dat dit bord bijzonder hoog was. En dan heb ik leren (blind) typen op een Model M.

Echter stopt mijn avontuur niet hier voor mij. Ik ben dan niet zo'n keyboard connaisseur zoals anderen hier, maar ik ben toch nog steeds op zoek naar wat anders. Hier ben ik de afgelopen week dus aardig wat mee bezig geweest. Ik was op zoek naar iets onder of rond de 100 euro. Maar vooral een basis waar ik vanaf verder kan werken. Het is geen probleem om bijvoorbeeld binnen nu en een jaar caps of switches te veranderen. Of wat mods uit te voeren. Na wat YouTube kijken, Reddit lezen en hier rond kijken kwam ik al gauw bij Epomaker boards uit. Deze zijn aardig goed verkrijgbaar en passen in mijn prijsklasse. O.a. de Feker Galaxy 80 leek mij aardig interessant. Alhoewel momenteel wat aan de prijzige kant met ~130 euro.

Dus gisteren heb ik een rondje op AliExpress gemaakt. Nadat ik dat eerder al had gedaan met IEM's in de categorie Chi-Fi. Vooral omdat mijn huidige standaard met mijn Sharkoon ook niet echt hoog ligt :+. In principe is dat vziw een 30 euro OEM bordje. Dus daar kwam ik de volgende producten tegen:Vooral de Attack Shark K86 en Womier spraken me enorm aan. TKL, volume dial, hot swappable en draadloos. Eigenlijk alles wat ik zoek. Misschien net zo hoog als de eerder genoemde 8bitdo, maar wel respectievelijk 38 euro (met coupon) en 67 euro. En op foto's lijkt deze toch echt wat lager. Ook is met deze prijs de K86 de helft goedkoper dan de 8bitdo. Ook zag ik dat dit toetsenbord aardig ontvangen werd, ook begin deze maand door @mr.DJ95.

Ik ben erg benieuwd. Hopelijk kan ik dit toetsenbord als mooie basis gebruiken voor een leuk projectje :).
Ik ben nogsteeds erg blij met mijn K86 van 45 euro. Enige nadeel is dat de datum op het schermpje niet aangepast kan worden. Verder erg over te spreken, voor zowel kantoorwerk als gaming. Van de kleuren krijg ik IBM vibes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@alex3305 connaisseur pffff :+ Het gaat er vooral om wat je zelf prettig vind :)

Ik vind mijn Mode Envoy met GMk keycaps een heerlijk bord maar pak net zo vaak even mijn GMK67 á €50 compleet :)

On another note; de fijne beleving van GB’s die wel goed gaan maar je vergeten was tot je een mailtje van de bezorgdienst krijgt :+

Hopelijk deze week GMK Black Snail :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik moet toegeven dat mijn tweedehands Barleycorn toch wel het meest gebruikte bord is. Het is een plateless fr4 stack, echt zo simpel als het wordt dus, onderplaat, printplaat en switches erop gesoldeerd. Met epbt keycaps, ook niet bepaald high-end dus, toch kan ik er goed van genieten. Het enige wat er niet zo goedkoop aan is, zijn de Cherry mx purples die erin zitten, daar heb ik wel de hoofdprijs voor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb vanavond de switches in mijn Rainy75 geswitcht (hehe) naar KTT Strawberry v2’s. Het klinkt eerlijk gezegd wat inconsistenter. Merk nu ook dat de plate mounted stabs niet zo denderend zijn: de backspace is zacht en de spacebar stabs tikken harder tegen de plate. De switches zijn wel heerlijk smooth, daar ligt het niet aan. Langzaamaan maar even tweaken.
Even terug op mijn QK75 met Geon Whites en Cerakeys end dat blijft toch wel *chefs kiss*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Maar is dus nog niet gemerged dus nog niet direct te gebruiken zonder aparte JSON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:34:
[...]

Maar is dus nog niet gemerged dus nog niet direct te gebruiken zonder aparte JSON.
@MatthijsBoog gaf aan dat er geen open source firmware is. Maar dat is dus niet waar, want die is er in principe dus wel. Of in ieder geval hebben ze de broncode geopenbaard. En je kunt dus prima de code van de PR zelf compilen.

En dat is in principe normaliter ook de enige vereiste bij open source (onder de (L)GPL): je moet de broncode publiceren / beschikbaar stellen. En in dit geval wordt daar dus ruim aan voldaan. De broncode is zelfs niet alleen op aanvraag beschikbaar, maar staat gewoon op GitHub in een Git branch, en Keychron heeft zelfs gevraagd om die code te mergen in het upstream project. Meer kan Keychron dus niet doen. Het is nu aan het project om de PR wel of niet te accepteren. Waarbij er blijkbaar dus wat feedback is gekomen met gevraagde aanpassingen, waar Keychron ook weer die aanpassingen voor gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:55:
[...]

@MatthijsBoog gaf aan dat er geen open source firmware is. Maar dat is dus niet waar, want die is er in principe dus wel. Of in ieder geval hebben ze de broncode geopenbaard. En je kunt dus prima de code van de PR zelf compilen.

En dat is in principe normaliter ook de enige vereiste bij open source (onder de (L)GPL): je moet de broncode publiceren / beschikbaar stellen. En in dit geval wordt daar dus ruim aan voldaan. De broncode is zelfs niet alleen op aanvraag beschikbaar, maar staat gewoon op GitHub in een Git branch, en Keychron heeft zelfs gevraagd om die code te mergen in het upstream project. Meer kan Keychron dus niet doen. Het is nu aan het project om de PR wel of niet te accepteren. Waarbij er blijkbaar dus wat feedback is gekomen met gevraagde aanpassingen, waar Keychron ook weer die aanpassingen voor gedaan heeft.
Klopt helemaal, ik wacht even de merge af. Als het te lang duurt ga ik zelf wel compileren.
Pagina: 1 ... 148 ... 158 Laatste